"Ezután azt mondta
Dávid: az Úr, aki megmentett engem az oroszlán és a medve karmától, meg fog
menteni ennek a filiszteusnak a kezéből is" (1Sám 17,37).
Ha pusztán a szavakat nézzük,
ez nem ígéret, de értelmét tekintve mégis az, hiszen Dávid itt olyan
kijelentést tett, amit az Úr szentesített, amikor valóra váltotta. Korábbi
szabadulásai alapján Dávid számított arra, hogy az új veszedelemben is
segítséget fog kapni az Úrtól. Jézus Krisztusban minden ígéret igaz és ámen
lett Isten dicsőségére, ezért számíthatunk arra, hogy amit az Úr korábban
megtett hívő népével, azt megismétli velünk is.
Emlékezz hát az Úr
szeretetének korábbi bizonyítékaira. Nem remélhetted, hogy szabadulsz saját
erődből, de az Úr megszabadított. Miért ne szabadítana meg újra? Bizonyos
lehetsz benne, hogy megteszi. Ahogyan Dávid kiment az ellenség elé, úgy
mehetünk mi is. Az Úr velünk volt, velünk van, és azt is mondta: "Nem
maradok el tőled, sem el nem hagylak téged" (Zsid 13,5). Miért remegünk
hát? Ami a múltban történt, csak álom lett volna? Gondolj a megölt oroszlánra
és medvére! Kicsoda a filiszteus? Az igaz, hogy nem teljesen azonos a múltbeli
ellenségekkel, mert se nem medve, se nem oroszlán, de Isten viszont ugyanaz, és
most éppúgy az Ő dicsőségéről van szó, mint a múltban. Nem azért mentett meg a
vadállatok karmai közül, hogy engedje, hogy egy óriás megöljön minket. Ezért
bátorodjék fel a szívünk!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.