2013. január 3.

Isten minősít téged


Megosztotta: Lisa Szanyel


Keszitette: Melinda Vörösné

Joel Osteen: Tudom, hogy sokatoknak jócskán kijutott az igazságtalan helyzetekből. Tudjátok, az élet nem fair, de Isten az! Állj a sarkadra és ne engedd, hogy az a dolog, amit valaki tett, vagy éppen nem tett, elrabolja tőled a reményteljes jövőt és arra kárhoztasson, hogy úgy menj végig az életen, hogy közben soha nem érzed magad elég jónak, tehetségesnek, értékesnek vagy szerethetőnek. Nem! Te a Mindenható Isten gyermeke vagy! Az értékedet nem az emberek, vagy a teljesítményeid határozzák meg, hanem az Alkotód. Húzd ki magad és emeld fel a fejed. Isten megmondta, hogy a rosszat, melyet ellened terveztek a javadra fogja használni (1Mózes 50:20)

Kedvenc videók (lejátszási lista)

2013. január 2.

Ige: A Szent Szellemről


Kijelentés arról, hogy miért szükséges a Szent Szellembe való bemeritkezés, ki Ő, miért jött, és ki az Isten, az egyetlen ÚR!

Az Úr Jézus ígérete:  „És ímé én [(aposztelló): kibocsátom, és] elküldöm ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig maradjatok Jeruzsálem városában [ti pedig (kathidzó): tartózkodjatok, és várakozzatok a városban], mígnem felruháztattok mennyei erővel [(endüó): amíg a mennyből jövő hatalmat nem öltöttétek magatokra]” (Luk. 24,49)

Már Bemerítő János így prófétál: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket megtérésre [hogy más felismerésre térjetek; a gondolkozás(mód) megváltoztatás végett], de aki utánam jő, [a nyomomba lép], erősebb [hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó [alkalmas megfelelő]; Ő Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát. 3,11).

Az Úr Jézus feltámadása után 40 napon keresztül: „És velük (a tanítványaival) összejövén [egybegyűjtvén őket, és egyszer, amikor együtt evett (sózott) velük], meghagyá [megparancsolta] nékik, hogy el ne menjenek [el ne távozzanak] Jeruzsálemből, hanem várják be [türelemmel] az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízbe merített, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva [nem sokkal e napok után]” (Csel. 1,4-5).

Mert akkor: „… vesztek [kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a Szent Szellem eljő [leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim [bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,8).

Már Dávid így prófétál:Várjad az Urat, légy erős; bátorodjék szíved és várjad az Urat” (Zsolt. 27,14).

Pál apostolon keresztül hangzik a kijelentés arról, hogy kit kell várni: „Az Úr pedig a Szellem [az Úr ugyanis Szellem]; és ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság” (2 Kor. 3,17).

És hogy ki az az Úr, azt az Úr Jézus jelenti ki: „Az Isten Szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják” (Ján. 4,24).

Az Úr Jézus szenvedése előtt már megígéri az övéinek a Szent Szellemet, és feladatát: „És én kérem az Atyát, és más vigasztalót (és másik Pártfogót, Bátorítót, Szószólót) ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat (akit a világ nem kaphat meg), mert nem látja őt és nem (is) ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok. Ama vigasztaló (Pártfogó, Bátorító, Szószóló) pedig, a Szent Szellem, akit az én nevemben küld az Atya, Ő mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek(Ján. 14,16-18.26).

És: „… mikor eljő Ő, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra (a teljes igazság útján vezet titeket). Mert nem önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek (és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek). Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz (merít), és megjelenti néktek (és azt jelenti ki nektek)” (Ján. 16,13-14).

„Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló (a Pártfogó, Bátorító, Szószóló), akit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Szelleme, aki az Atyától származik, Ő tesz majd én rólam bizonyságot. De ti is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva én velem vagytok „(Ján. 15,26-27).

 „De én az igazat (alétheia: valóságot) mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vigasztaló (a Pártfogó): ha pedig elmegyek, elküldöm Őt tihozzátok.  És Ő, mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság (megigazulás) és ítélet tekintetében (leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság (a megigazulás) és mi az ítélet). Bűn tekintetében (a bűn az), hogy nem hisznek énbennem. És igazság tekintetében, hogy én az én Atyámhoz megyek, és többé nem láttok engem; Ítélet tekintetében pedig, hogy e világnak fejedelme megítéltetett. (Mert) mikor eljő Ő, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden (a teljes) igazságra (a teljes igazság útján vezet titeket). »hodégeó: utat mutat, vezet, irányít, kísér«. Mert nem Önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket (az eljövendő dolgokat is) megjelenti (kijelenti) néktek. Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből (merít, és) vesz, és megjelenti (és azt jelenti ki) néktek” (Ján. 16,7-11.13-14).

Már Ézsaiás így prófétál a Szent Szellem kiáradásáról, és annak eredményéről: „Végül kiárad ránk a Szellem a magasból, és lészen a puszta termőfölddé, és a termőföld erdőnek tartatik; És lakozik a pusztában jogosság, és igazság fog ülni a termőföldön; És lesz az igazság műve békesség (mert az igazság békét teremt), és az igazság gyümölcse nyugalom és biztonság mindörökké. Népem békesség hajlékában lakozik, biztonság sátraiban, gondtalan nyugalomban” (Ésa. 32,15-18).

Mert: „a Szellem az igazság” (1 Ján. 5,6).

Az Atya ígérete pedig így hangzott: „És lészen az után, hogy kiöntöm Szellememet minden (hús)testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak. Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban az én Szellememet” (Jóel. 2,28-29).

Ézsaiás prófétán keresztül is hangzik az ígéret:  „Ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr; és szolgám, akit elválasztottam (és szolgáim, akiket kiválasztottam), hogy megtudjátok (és megismerjetek) és higgyetek nékem (bennem) és megértsétek, hogy én vagyok, előttem Isten nem alkottatott, és utánam sem lesz! Én, én vagyok az ÚR, rajtam kívül nincs szabadító. Én hirdettem (és én mondtam meg), és megtartottam, és megjelentettem (hogy megszabadítalak, nem valamelyik idegen isten), és nem volt idegen isten köztetek, és ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr, hogy én Isten vagyok. Mostantól fogva is én az leszek (ezután is csak én leszek), és nincs, aki az én kezemből kimentsen (kiragadjon); cselekszem, és ki változtatja (ki másíthatja meg) azt meg? Így szól (ezt mondja) az Úr, a ti megváltótok, Izráel Szentje. Ti értetek (érdeketekben) küldöttem el Bábelbe (Babilóniába, letörök minden zárat), és leszállítom mindnyájukat, mint menekülőket a Káldeusokkal együtt vidámságuk hajóiba” (Ésa. 43,10-14).

(Megjegyzés: az Ószövetség minden Igéjében, ahol az ÚR szó szerepel, a héberben mindenütt a JHVH, vagyis Jahve szó szerepel).

„Ímé, (én) újat cselekszem; most készül (most kezd kibontakozni), avagy nem tudjátok még?  (majd megtudjátok) Igen, a pusztában utat szerzek (már készítem az utat a pusztában), és a kietlenben (a sivatagban) folyóvizeket (folyókat fakasztok). Dicsőíteni fog engem (még) a mező vada (is), a sakálok és struccok (is), hogy vizet szereztem (mert vizet fakasztok) a pusztában; a kietlenben folyóvizeket (és folyókat a sivatagban), hogy választott népemnek inni adjak.
A nép(nek), amelyet magamnak alkoték (formáltam, hogy), hirdesse dicséretemet” (Ésa. 43,19-21).

„Kopasz (kopár) hegyeken folyókat nyitok (fakasztok) és a rónák közepén (a völgyek mélyén) forrásokat; a pusztát vizek tavává (bővizű tóvá) teszem és az aszú (a szomjú) földet vizeknek forrásivá. A pusztában cédrust (a hatalom szimbóluma), akácot nevelek (növesztek) és mirtuszt és olajfát (Júda szimbóluma), plántálok a kietlenben (a pusztaságba). Ciprust, platánt, sudár cédrussal együtt (borókafenyőt ültetek, meg kőrisfát). Hogy lássák, megtudják, eszükbe vegyék (vegyék észre) és megértsék mindnyájan, hogy az Úrnak keze művelte ezt (hogy az ÚR keze vitte ezt végbe), és Izráel Szentje teremtette ezt!” (Ésa. 41,18-20).

„Mert vizet öntök (árasztok) a szomjúhozóra (a szomjas földre), és folyóvizeket (patakokat) a szárazra; kiöntöm (kiárasztom) Szellememet a te magodra (utódaidra), és áldásomat a te csemetéidre (sarjadékaidra). És növekednek, mint fű között (mint fű a víz mellett), és mint a fűzfák vizek folyásinál (csatornák mentén). Ez azt mondja: én az Úré vagyok, amaz Jákób nevét emlegeti (Jákób nevére hivatkozik), és a másik önkezével írja: az Úré vagyok, és hízelegve (dicsekedve) Izráel nevét említi. Így szól az Úr, Izráelnek királya és megváltója, a seregeknek Ura: Én vagyok az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten. És ki hirdetett hozzám hasonlóan? Jelentse meg és hozza azt elém, mióta e világ népét teremtém. (Kicsoda olyan, mint én? Szóljon, mondja meg, sorolja fel, hogy mi történt, amióta hajdan népet alkottam); és jelentsék meg (és mondják el) a közeli és távoli jövőt. Ne féljetek, és ne rettegjetek! Hát nem mondtam-é meg és nem jelentém előre? (Hiszen régóta hirdettem, megmondtam). Ti vagytok tanúim! Hát van-é rajtam kívül Isten? Nincs kőszál (kőszikla), nem tudok (róla)!” (Ésa. 44,3-7).

János apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki tette az ígéreteket: „Szellemben valék ott (elragadtattam) az Úrnak napján, és hallék hátam megett nagy szót (hatalmas hangot), mint egy trombitáét. Megfordulok azért, hogy lássam a szót (milyen hang szólt hozzám), amely velem beszél; megfordulván pedig, láték hét arany gyertyatartót; És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember Fiához, bokáig érő ruhába (palástba) öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő jobb kezét, mondván nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó, És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké. Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai” (Jel. 1,10.12-13.17)




Erőm Te vagy szívem Királya.

J Meyer: Hálaadó hozzáállás


A szeretet


„Szívünkbe áradt az Isten szeretete a nekünk adatott Szent Szellem által” (Róm. 5,5)



Hova kell figyelni?


Ha a világra figyelsz, kétségbeesel. Ha magadra figyelsz, depressziós leszel. De ha Krisztusra figyelsz, megnyugszol!
Corrie ten Boom


KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK AZ ISTENI GYÓGYULÁSRÓL


Részletek Maria Woodworth-Etter „Jelek és Csodák” c. könyvéből

Mi az Isteni gyógyulás?

Az Isteni gyógyulás Isten kegyelmének cselekedete, a Szent Szellem ereje által, ami által a fizikai test megszabadul a betegségtől és erőtlenségtől és egészségessé, erőssé áll helyre. 

Van-e bármilyen ígéretünk a Bibliában arról, hogy az Isteni gyógyulás Isten népének áldása lenne?

Igen. Sok ilyen ígéret létezik. Izrael népének speciális szövetségi ígéreteként is megtaláljuk: II. Mózes 15.26: „Ha a te Uradnak Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekeszed, ami kedves az ő szemei előtt és figyelmezel az ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, a melyeket Égyiptomra bocsátottam, mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód.”,

II. Mózes 23:25: „És szolgáljátok az Urat, a ti Isteneteket, akkor megáldja a te kenyeredet és vizedet; és eltávolítom ti közűletek a nyavalyát.”  

Vajon a Biblia bizonyságot tesz-e arról, hogy Isten népe valaha is élvezte ezt az áldást?

Igen. Azt olvassuk, hogy még mielőtt ez a szövetségi áldás megígértetett volna, a nép fizikai állapota tökéletes volt, ami világosan szemlélteti, hogy Istennek speciális figyelme fordul az egészségük felé. Lásd a 105. Zst. 37-et. Legkevesebb két és fél millióan jöttek ki Egyiptomból, és „nemzetségeikben nem volt beteges”. Mózes különleges módon élvezte ezt az áldást (5. Mózes 34:7). Káleb szintén nem szokványosan megtapasztalta, hogy egészsége idős korában is megmaradt. Józsué 14:1011. Dávid személyesen is ismerte a gyógyulás áldásait és előnyeit. (Zsoltárok 6,3; 30,3; 103,1-4.) Bármikor, amikor Izrael a szövetség feltételei szerint élt, meg volt a gyógyulás és egészség jótéteménye számukra. Zst. 107:20, 2 Krónika 30:20 (KJV, angolban: „a népet meggyógyította”). Ezékiásnak ugyanez a megtapasztalása volt: 2. Királyok 20:1-5.

A zsidókon kívül másnak is megígérte ezt az áldást?
Igen. Próféciában van megadva, mint megváltási áldás, ami minden más evangélimi, Krisztuson keresztüli áldás is, zsidónak és pogánynak egyaránt fel van ajánlva. Galata 3:27-29

Mit mond a prófécia az Isteni gyógyulásról?

Többet írnak erről a próféciák, mint amennyire jelenleg időnk van elolvasni, de egy párat idézni fogok, és a nagyobb részét elolvashatod pihenőidődben. „Akkor a vakok szemei megnyílnak, és a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a sánta, és ujjong a néma nyelve” Ésaiás 35:5-6. Erre a próféciára Jézus maga hivatkozik a Máté 11:5-6 -ban, ahol naponta beteljesedett ez a prófécia: „A vakok látnak, és a sánták járnak; a poklosok megtisztulnak és a siketek hallanak; a halottak föltámadnak, és a szegényeknek evangyéliom hirdettetik”

Egy másik nagyon világos prófécia található az Ésaiás 53:4-ben: „Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!” Az ihletettség eme csodálatos hangjának beteljesedése a Máté 8:17-ben található: „Hogy beteljesedjék, amit Ésaiás próféta mondott, így szólván: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket.”

Minden megbízható fordítás egyetért abban, és a legkimagaslóbb Hébert tudósok is, mint pld. Barnes, Magee, Young és Leeser, hogy az Ésaiás 53:4 szó szerint megegyezik a Máté 8:17-tel. Láthatjuk ezért, hogy a későbbi közvetlen utalás a korábbira. Azután, az üdvösség és gyógyulás gyönyörű próféciája található a következő versben: Ésaiás 53:5: „És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.”

Ezek a próféciák, mind Jézus megváltói munkájára mutatnak, amely középpontja a Kereszt. Péter apostol a fent idézett igeverset a következőképpen idézi: „Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: akinek sebeivel gyógyultatok meg.” I Péter 2:24. A következő referenciák segítenek majd neked meglátni, hogy több mindent is ír a prófécia a gyógyulásról: Ésaiás 42:7, Ésaiás 61:1, Beteljesedve a Lukás 4:18-21-ben. Prófécia a Malakiás 4:2-ben, beteljesedve a Máté 4:16-ban, Lukács 1:78-79-ben. Mindezek be lettek töltve a megváltásban.

Hiszel abban, hogy a Biblia az Isteni gyógyulást megváltói áldásnak mondja?

Igen. Nem látod, mennyire világossá teszik ezek a próféciák ezt, és az újszövetségi betöltésüknél visszamenő idézetek? Jézus minden részletet tekintve az életében, szolgálatában, halálában és feltámadásában egyaránt a megváltási tervnek megfelelően cselekedett. Szavai és tettei isteni kifejezései ennek a megváltói tervnek, és tisztán láthatjuk, hogy a test gyógyulása egyenlő helyen áll a lélek gyógyulásával. Mindkettő ugyanúgy nyerhető el: engedelmesség és hit alapján.

Lehetséges, hogy egy személy birtokolja az üdvösséget, de a gyógyulást viszont nem?

Igen, lehetséges. Noha mindkettő hit által működik, de lehetséges, hogy nem ugyanolyan fajta hit cselekedete által. Jézus az lesz nekünk, amivé a hitünk teszi.

Jézus mindenkit meggyógyított?

Igen, mindenkit, aki hittel jött hozzá. Olvasd el a Máté 4:23-24-et és a Máté 12:15-öt.

De nem úgy látszik, hogy volt hitük, igaz?

Igaz. Ha elolvastad az említett idézeteket, láthatod, hogy az emberek „jöttek hozzá” gyógyulásért és „követték Őt”. Názáretben, a saját városában, ahol felnevelkedett, nem tudott nagy munkát végezni az emberek között, a hitetlenségük miatt. Kapernaumban, ahol a legfantasztikusabb gyógyulások egy része történt meg, az emberek hittek.  Krisztus és az apostolok szolgálatában legkiemelkedőbb gyógyulási esetei közül 19-ből 12-nél van szó a hitről. A többi is elég világosan van említve ahhoz, hogy lássuk, minden esetben a hit hozta meg a gyógyulást.

Vajon Jézus nem csupán önkényesen gyógyított, azért, hogy Istenségét megmutassa?

Nem. A megváltás törvénye szerint gyógyított, és mivel a szenvedő emberiség felé hatalmas irgalmassága van. Máté 14:14

Nem szűnt-e meg a gyógyulás, miután Jézus befejezte földi szolgálatát?

Nem. Az apostolok szolgálatában még csodálatosabban megmutatkozott Pünkösd napja után. Apcsel 5:12,16; 3. 1-16; 14. 8-10; 9. 17, 18; 8. 6-8; 19. 11, 12; 14. 19, 20; 9. 33-35; 9. 36-42; 20. 8-12; 28. 3-6, 8. Ez nyilvánvalóan bizonyítja, hogy az Isteni gyógyulás megváltói áldás a Szent Szellem teljes kitöltésével együtt.

De nekünk azt tanították, hogy ez csupán az evangélium korai szakaszában volt igaz. Hogy van ez?

A Biblia nem tanít ilyet.

De nem tanítja-e azt, hogy „amikor a teljesség eljön, a rész szerint való eltöröltetik.”? I. Korintus 13:10 Hogy van ez?

Ez az Ige nem utal az Isteni gyógyulásra vagy a megváltási áldások bármelyikére, hogy ebben a korszakban nem működnének. Ha volt valaha ebben a korszakban olyan idő, amire az evangéliumi áldások teljes birtoklásával és megnyilvánulásával kapcsolatban azt mondhatjuk, hogy „eljött a teljesség”, az csak a Pünkösd lehet, amikor a Szent Szellem eljött; de ez után az üdvösség és gyógyulás hatalmas tetteit látjuk, és semmilyen értelemben sem „töröltettek el”, sőt, hatalmasan növekedtek. Tehát láthatod, hogy az „eltöröltetik” – doktrína nem bibliai alapokon nyugszik. Addig, míg a kegyelem korszaka tart, addig a kegyelem áldásai érvényesek lesznek bárkire, aki akarja.

Nos, tehát mikor lett elvéve az Isteni gyógyulás?

Isten terve szerint soha nem lett elvéve.

Úgy érted a kezdeti egyházban ez működő gyakorlat volt?

Bizonyosan. A történelem mutatja, hogy sok évszázadon keresztül nem létezett másfajta gyógyítás az egyházban.

De mi lett később?

Ugyanaz, ami minden más evangéliumi igazságot is kiszorított: az aposztázia babonái és hitetlensége. De Istennek hála, a sötétség már a múlté és az Igazságosság Napja és Gyógyulás a szárnyai alatt fénylik üdvösséget és egészséget mindenkinek, aki elhagyja régi doktrínáit, hitvallásait és babonáit, és visszatér az apostoli alapra, Isten Igéjére.

De honnan tudhatom, hogy még mindig Isten akarata a gyógyítás?

Ugyanúgy tudhatod, mint ahogy azt is tudod, hogy az Ő akarata, hogy megmentsen az Ő Igéje által. Az Ő Igéje az Ő akarata.

De lehet, hogy az az akarata, hogy ne gyógyítson meg engem.

Isten Igéjén kívül találsz csupán alapot egy ilyen következtetésre, mivel a Biblián belül nincs más a gyógyulásról csupán olyan kijelentések, amelyek megegyeznek áldott Igénkkel: „Ő vette magára erőtlenségeinket és hordozta (el) betegségeinket.” Gyakran azok az emberek, akik azzal érvelnek, hogy talán nem Isten akarata, hogy meggyógyítsa őket, ugyanakkor gyógyszert szednek és minden lehetséges emberi próbálkozást igénybe vesznek azért, hogy jobban legyenek. Miért ez az ellentmondás? Miért birkózzunk Isten akarata ellen? Ha nem az Ő akarata hogy meggyógyulj, akkor halj meg. Ne harcolj Isten ellen.

De a betegség nem Istentől jövő áldás?

Nem. Sohasem Istentől jön, ugyanúgy, mint ahogyan a kísértés sem. És a betegség sohasem áldás számunkra, csupán annyira, mint amennyire bármely másik kísértés áldásnak mondható. Az áldás a szabadulásban és a gyógyulásban van. Minden személy, aki valaha megtapasztalta Isten gyógyító érintését, tudja milyen áldás ez a lélek számára is. A betegség és a test abnormális állapota nem lehet Istentől származó áldás.

Ha nem Istentől ered, akkor honnan?

Az ördögtől ered, és Jézus földi szolgálata alatt mindenkor úgy is bánt vele, mint az ördög munkájával. Isten Igéje világosan tanít minket arra, hogy az ördög a betegség szerzője. Olvasd el a János 2:7-et. Lukács 13:16 és Apcsel 10:38-at.

De nincsenek talán más igék arra, hogy a betegség Istentől jön?

Nincs

(Ford: Lengyel Gáborné, 2007)

Mi a te mentséged?


De azok egytõl egyig mentegetõzni kezdtek..." (Lukács 14:18)

Nézzük meg, milyen kifogásokat találunk arra, hogy nem igyekszünk beteljesíteni az Istentõl kapott álmunkat.

Elsõ: Az olyan átlagos embereknek, mint én, nem válnak valóra az álmai." A Wright fivérek repülni akartak. Winston Churchill egy szabad Európáról álmodott. Martin Luther King álma a faji egyenlõség volt. Nem kell azonban világhírû személyiségnek lenned ahhoz, hogy legyen egy álmod. Épp az elérésére fordított igyekezet különbözteti meg az átlagos embereket a különlegesektõl. Átlagos emberek is élhetnek különleges életet, ha követik az álmukat.
Miért mondom ezt? Mert az Istentõl kapott álmok arra fognak indítani, hogy fontos változásokat vigyél véghez az életedben. Nem fogsz megváltozni azért, hogy megéld az álmodat; nem, kezdd el keresni az álmod beteljesülését, és ez a folyamat fog megváltoztatni téged, és mindazt, amit elérhetsz. Másként fogalmazva: az álmod nem csupán a célod, hanem a katalizátorod is.

Második: Ha az álom nem nagy, nincs értelme küzdeni érte." A méret nem határozza meg a jelentõséget. Az álmodnak nem kell nagynak lennie, csupán nálad kell nagyobbnak lennie. Teréz anya mondta: Nem tudunk nagy dolgokat tenni, csak kis dolgokat nagy szeretettel."

Harmadik: Nem most van az ideje, hogy az álmom beteljesítésén igyekezzem." Két tényezõ van, amely feljogosít, hogy küzdj az álmodért: Isten és te magad. George Eliot regényíró mondta: Sohasem késõ azzá válni, ami lehettél volna." Az idõzítés sohasem lesz teljesen tökéletes az álmod eléréséhez, úgyhogy akár most is elkezdheted. Ha nem teszed, jövõre egy évvel idõsebb leszel, és egy lépéssel sem leszel közelebb hozzá.

http://www.maiige.hu

Hit Gyülekezete-Én Uram, Megváltóm

Légy bátor!


„Reménykedj az Úrban, légy erős és bátor szívű, reménykedj az Úrban! (Zsolt. 27,14)


Morzsák az élet kenyeréből Összegyűjtötte: Vida Sándor


Egy fityinget sem adok hívőségedért, ha nem veszik észre rajtad, hogy Krisztusé vagy. 

Isten velünk harcol


Maga az Úr megy előtted, Ő lesz veled. Nem hagy el téged, és nem marad el tőled. Ne félj hát, és ne rettegj!" (5Móz 31,8).

Ha egy nehéz munka vagy nagy küzdelem előtt állunk, ez az igehely segít, hogy megerősödjünk. Ha maga az Úr megy előttünk, akkor nem lesz nehéz Őt követni! Ki gátolhatná meg előrehaladásunkat, ha az Úr vezet minket? A hit harcában álló testvéreim gyertek, induljunk sietve tovább! Miért haboznánk, amikor a győzelemhez visz az út?

Az Úr azonban nemcsak előttünk megy, hanem velünk is lesz. Felettünk, alattunk, körülöttünk és bennünk van a Mindenható és mindenütt jelenlévő Isten. Mindenkor, még az örökkévalóságban is velünk akar lenni, ahogy eddig is mindig velünk volt. Mennyire megerősítene minket ez az ígéret, ha igazán tudnánk hinni Benne! Higgyünk hát, és törjünk előre bátran, kereszt katonái, mert a Seregek Ura velünk lesz!

Mivel velünk és előttünk megy az Úr, soha nem tagadja meg segítségét tőlünk. Az Ő karja nem lankad el soha, akkor sem, ha minket kell vezetnie. Mindig tovább segít minket, amint éppen szükségünk van rá, még utolsó óránkban is. Nem hagy el soha, sem el nem marad tőlünk. Ő mindig tud és akar segíteni, erőt adni nekünk; mellettünk áll, amíg csak véget nem ér földi harcunk.

Ne féljünk, és ne rettenjünk meg hát, mert a Seregek Ura jön velünk a harcba, Ő viseli a küzdelem nehezét, és Ő adja a győzelmet is.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Maradjatok veszteg és meglátjátok


„De Mózes így felelt a népnek: Ne féljetek! Álljatok helyt, és meglátjátok, hogyan szabadít meg ma az Úr benneteket! … Az Úr harcol értetek, ti pedig maradjatok veszteg! (2Mózes14,13-14)

Amikor Izrael népe megszabadult az egyiptomi rabszolgaságból és az Ígéret földje felé igyekeztek, nagyon boldogok voltak, hogy végre szabadok. De aztán tudjuk, hogy fáraó meggondolta magát és seregeivel üldözőbe vette a népet. Amikor az izraeliták a Holt-tengerhez értek, úgy nézett ki, mindennek vége: zsákutcába jutottak. Ahelyett, hogy megmaradtak volna a hitben és emlékeztek volna, hogy Isten milyen csodálatos módon szabadította meg őket Egyiptomból, elkezdtek félni, panaszkodni és zúgolódni: „Mózes, azért hoztál ki ide minket, hogy meghaljunk?” Mózes ezt válaszolta nekik: „Álljatok helyt, és meglátjátok, hogyan szabadít meg ma az Úr benneteket! Az Úr harcol értetek, ti pedig maradjatok veszteg (őrizzétek meg a nyugalmatokat, békességeteket)!” És az Úr hűségesen betartotta a szavát és ismét megszabadította őket.

Mózes tudta, hogy ki kell hozni az embereket a negatív gondolkodásmódból, különben kész a vereség. Ugyanez igaz rád is! Lehet, hogy az élet viharában vagy, de ne engedd, hogy benned vihar legyen! Ehelyett figyelj Istenre, mert Ő hűséges és harcol érted. Maradj nyugodt, mert Isten megszabadít és elvezet az Ígéret földjére.

Atyám, köszönöm a hűségedet és jóságodat az életemben. Segíts, hogy rád tudjak figyelni minden csatámban. Bízom Benned, hogy Te munkálkodsz a színfalak mögött, és te vezeted a lépteimet az Ígéret földje felé, amit megígértél nekem. Jézus nevében. Ámen.

Joel Osteen


HAMIS BENYOMÁSOK


Jézus mondja: 19 "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, 20 hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el. 21 Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is." 22 "A test lámpása a szem. Ezért ha a szemed tiszta, az egész tested világos lesz. 23 Ha pedig a szemed gonosz, az egész tested sötét lesz. Ha tehát a benned lévő világosság sötétség, milyen nagy akkor a sötétség!" 24 "Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a
másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti: nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak" Mt 6,19-24.

                         HAMIS BENYOMÁSOK

Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére. (Zsid 12,2)

Egy nagy, csodálatos madarat teljesen elbűvölt a saját tükörképe, amelyet a nappalim ablakában látott visszatükröződni. Ez a madár minden reggel és délután megjelenik, hogy "kapcsolatba lépjen" a tükörképével.

Amikor elrepül az ablak előtt, csodálatosan énekel, megcsipkedi az üvegtáblát, és egy sor különböző pózba vágja magát, hogy tetszelegjen a "virtuális közönségének". Hónapok teltek el, de a madár nem képes felfogni, hogy a tükörkép csak egy csalóka látszat.

Amikor látom a madarat, amint előadja gyönyörű táncát és énekel, arra gondolok, hogy az ember figyelmét is mennyi dolog eltereli a realitástól, az Úr útjának követésétől. Sokan megtévesztve élik végig az életet, önmagukat, vagy másokat bálványozva.

Sokan a pénz bűvöletében élnek. Egyeseket a hírnév kápráztat el, másokat a buja élet ideig-óráig tartó öröme vonzza. Ismét mások a munkakarrier oltára előtt hódolnak.

A világ megtéveszt minket, sok üres csillogást kínál. De Jézus azt mondta: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. (Jn 14,6) A világi dolgok félrevezethetnek, de ha szemünket nem vesszük le Jézusról, rátalálunk az Istenben bővelkedő élet útjára.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy csak az értékes dolgoknak szánjuk oda magunkat, és le ne térjünk Fiad útjáról. Ámen.

Mi vonja el a figyelmemet Jézusról?
Ricardo Defeo de Castro (Rio de Janeiro, Brazília)

Kedvenc videók (lejátszási lista)

2013. január 1.

Ige: A magról


Hogyan jelenti ki Isten az Ő igéjében, hogy ki jött el testben, miért kellet eljönnie, mi történt vele, és mi volt a célja, amit meg is valósított.

„És ő (az Úr Jézus) monda nékik: Óh balgatagok [(anoétosz): értelmetlenek, nem gondolkodó ostobák] és rest szívűek [(bradüsz): lassú, közömbös, tompa a bensőtök] mindazoknak elhívésére, amiket a próféták [(prophétész): az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyek] szóltak!

Avagy nem ezeket kellett-é szenvedni [nem volt-e szükségszerű elviselni, eltűrni, és elszenvedni ezeket] a Krisztusnak, és úgy menni be az ő dicsőségébe [méltóságába, ragyogó fényességébe, és így megdicsőülnie]?

És elkezdvén Mózestől és minden prófétáktól fogva, magyarázza [(dierméneuó): értelmezi] vala nékik minden írásokban [a teljes Szentírásban], amik őfelőle megírattak(Luk. 24,25-27)

Már az Édenben így hangzik az ígéret a „mag”-ról a céltévesztett ember számára: És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom (minden állat) és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban. És ellenségeskedést szerzek (és támasztok) közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod” (1 Móz. 3,14-15).

Ezt a „magot” kapja meg Ábrahám, és örökli Jákób, és Izsák: „Hogy megáldván megáldalak tégedet, és bőségesen megsokasítom a te magodat, mint az ég csillagait, és mint a fövényt, mely a tenger partján van, és a te magod örökség szerint fogja bírni az ő ellenségeinek kapuját. És megáldatnak a te magodban a földnek minden nemzetségei, mivelhogy engedtél az én beszédemnek” (1 Móz. 22,17-18).

És az Újszövetségben nyer kijelentést, hogy ki az Ábrahám magja: „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus(Gal. 3,16)

És a pogányokból (nemzetekből) megtérteknek is így szól az Úr: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal. 3,29).

Ez a „mag” fiú gyermekként fog belépni a világba: „Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének! Uralma növekedésének és békéjének nem lesz vége a Dávid trónján és királysága felett, hogy fölemelje és megerősítse azt jogosság és igazság által mostantól mindörökké. A seregek Urának buzgó szerelme mívelendi ezt!” (Ésa. 9,6-7).

Az lesz a jel, hogy beteljesedett az ígéret, hogy szűztől fog születni: „Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Ímé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek, aminek jelentése: velünk az Isten” (Ésa. 7,14).

Ez a gyermek Dávid magvából származik: „Ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr, és támasztok Dávidnak igaz magvat, és uralkodik, mint király, és bölcsen cselekszik és méltányosságot és igazságot cselekszik e földön. Az ő idejében megszabadul Júda, és Izráel bátorságosan lakozik, és ez lesz az ő neve, amellyel nevezik őt: Az Úr a mi igazságunk (a mi megigazulásunk)!” (Jer. 23,5-6).

Ő király lesz: „És az én szolgám, Dávid lesz a király ő rajtuk, s egy pásztora lesz mindnyájuknak; és az én törvényeim szerint járnak, s parancsolataimat megőrzik és cselekszik” (Ezék. 37,24).

 És egyben próféta is lesz: „Prófétát támaszt néked az Úr, a te Istened te közüled, a te atyádfiai közül olyat, mint én: azt hallgassátok” (5 Móz. 18,15).

De – mondja – Ézsaiás. „Ki hitt a mi tanításunknak, és az Úr karja kinek jelentetett meg (Más fordítás: Ki hitte volna el, amit hallottunk, ki előtt volt nyilvánvaló az ÚR hatalma)? Felnőtt, mint egy vesszőszál Ő előtte, és mint gyökér a száraz földből, nem volt néki alakja és ékessége (amiben gyönyörködhettünk volna, sem olyan külseje, amiért kedvelhettük volna), és néztünk reá, de nem vala ábrázata kívánatos!

Utált (és megvetett) és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és betegség ismerője! Mint aki elől orcánkat elrejtjük, utált (és megvetett) volt; és nem gondoltunk (nem törődtünk) vele. Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi (pedig) azt (gondoltuk), és hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől (hogy Isten csapása sújtotta és kínozta)! És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.

Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára tértünk (mindenki a maga útját járta); de az Úr mindnyájunk vétkét őreá veté (őt sújtotta mindnyájunk bűnéért). Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg, mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, mely megnémul az őt nyírók előtt; és száját nem nyitotta meg! A fogságból és ítéletből ragadtatott el (fogság és ítélet nélkül hurcolták el), és kortársainál ki gondolt arra (ki törődött azzal), hogy kivágatott az élők földéből, hogy népem bűnéért lőn rajta vereség?! És a gonoszok közt adtak sírt néki, és a gazdagok mellé jutott kínos halál után: pedig nem cselekedett hamisságot, és álnokság sem találtatott szájában.

És az Úr akarta őt megrontani betegség által (az ÚR akarata volt az, hogy betegség törje össze); hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az ő keze által jó szerencsés lesz (célhoz jut vele). Mert lelke szenvedése folytán látni fog (és lelki gyötrelmeitől megszabadulva látja őket), és megelégszik, ismeretével igaz szolgám sokakat megigazít, és vétkeiket ő viseli (ő hordozza el). Azért részt osztok néki a nagyokkal, és zsákmányt a hatalmasokkal oszt, mivelhogy életét halálra adta, és a bűnösök közé számláltatott; pedig ő sokak bűnét hordozá, és a bűnösökért imádkozott!” (Ésa. 53,1-12). Dániel is őróla. és az Ő haláláról prófétál: „A hatvankét hét múlva pedig kiírtatik a Messiás és senkije sem lesz…” (Dán. 9,26).

 Mózes prófétálja meg, hogy hogyan végzik ki a Messiást: „És monda az Úr Mózesnek: Csinálj magadnak tüzes kígyót, és tűzd fel azt póznára: és ha valaki megmarattatik, és feltekint arra, életben maradjon. Csinált azért Mózes rézkígyót, és feltűzé azt póznára. És lőn, hogy ha a kígyó valakit megmar vala, és az feltekinte a rézkígyóra (és nem a póznára), életben marada” (4 Móz. 21,8-9).

És azt az örömhírt kell hirdetni, hogy maga a mindenható Isten jött el, hogy meghaljon, és megjutalmazza örök élettel azokat, akik ezt elhiszik: „Magas hegyre menj fel, örömmondó Sion! Emeld föl szódat magasan, örömmondó Jeruzsálem! Emeld föl, ne félj! Mondjad Júda városinak: Ímhol Istenetek! Ímé, az Úr Isten jő hatalommal, és karja uralkodik! Ímé, jutalma vele jő, és megfizetése Ő előtte” (Ésa. 40,9-10).

Mikeáson keresztül is hangzik a kijelentés, Isten az, aki kegyelmet ad: „Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban (és abban telik kedve, hogy kegyelmet ad)! Hozzánk térvén, könyörül rajtunk (és irgalmas lesz hozzánk); eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted minden bűnünket!” (Mik. 7,18-19).

Péter apostolon keresztül kerül kijelentésre, hogy a próféták már Krisztus Szelleme által szóltak: Nyomozódván [vizsgálva, és kutatva], hogy mely vagy milyen időre [(kairosz): korszakra] jelenté azt ki [(déloó): mutatta meg, és jelezte] a Krisztusnak őbennük levő [őbennük lakozó, és működő] Szelleme. Aki eleve [vagyis előre hirdette, és] bizonyságot tett a Krisztus szenvedéseiről [a Krisztusra váró szenvedésekről] és az azok után való [és az ezeket követő] dicsőségről [méltóságról, és megdicsőülésről] (1 Pét. 1,11).

Ezért egészen bizonyosnak tartjuk a prófétai beszédet, amelyre jól teszitek, ha mint sötét helyen világító lámpásra figyeltek, amíg felragyog a nap, és felkel a hajnalcsillag szívetekben. Mindenekelőtt tudnotok kell, hogy az Írás egyetlen próféciája sem ered önkényes magyarázatból. Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Szellemtől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei” (2 Pét. 1,19-21).

Pál apostol Thessalonikába hirdeti a Krisztust, Ő is az Írásokból bizonyítja, hogy Jézus a Krisztus: „Pál pedig, amint szokása vala, beméne hozzájuk, és három szombaton át vetekedék (vitába szállt) velük az írásokból, Megmagyarázva és kimutatva (és bizonyítva), hogy a Krisztusnak szükség volt szenvedni és feltámadni a halálból; és hogy ez a Jézus a Krisztus, akit én hirdetek néktek” (Csel. 17,2-3).

Agrippa királynak – a fogságban – is ezt hirdeti Pál apostol: „Ezekért akartak engem megölni a zsidók, megfogván a templomban. De Istentől segítséget vévén, mind e mai napig állok, bizonyságot tévén mind kicsinynek, mind nagynak, semmit sem mondván azokon kívül, a mikről mind a próféták megmondották, mind Mózes, hogy be fognak teljesedni: Hogy a Krisztusnak szenvedni kell, hogy mint a halottak feltámadásából első, világosságot fog hirdetni e népnek és a pogányoknak” (Csel. 26,21-23).

Isten igéje azt is kijelenti, hogy miért kellett testet ölteni Istennek, és miből szabadította meg azokat, akik ezt elhiszik: „Mert illendő vala (az volt méltó Istenhez), hogy akiért minden (vagyis akiért van a mindenség) és aki által minden (és aki által van a mindenség), sok fiakat vezérelvén dicsőségre, az ő üdvösségük fejedelmét szenvedések által tegye tökéletessé. Mivel pedig a gyermekek (hús)testből és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halála által működésképtelenné tegye azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt, És megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem miatt teljes életükben rabok valának” (Zsid. 2,10.14-15)


Legyen áldás számodra, és váljon életté az Ige: "Legyen világosság!!

Érezd és lásd hogy az Úr jó.

Jörg Zink: Mit jelent szeretni


A szeretet művészet: szeretni anélkül, hogy uralkodnánk, közel lenni anélkül, hogy elnyomnánk, szabadságot adni anélkül, hogy elhagynánk, és mindvégig vele maradni.
http://www.citatum.hu/szerzo/Jorg_Zink


A gyengédségről


"A gyengédség aktív megnyilvánulás, amely a másokkal való bánásmódunkra jellemző. A szelídség egy passzív tulajdonság, mely a helyes keresztyén magatartást írja le az irántunk megnyilvánuló igazságtalanságokkal szemben. A gyengédséget illusztrálhatjuk azzal a bánásmóddal, ahogy egy drága kristálypohár készletet kezelünk. A gyengédség annak felismerése, hogy az emberi lélek értékes, de törékeny, és figyelmesen kell bánni vele." /Jerry Bridges/

Miért hajtunk?


A halász hazatér fatörzsből vájt csónakján, és találkozik egy külföldi piackutató szakemberrel, aki ebben a fejlődő országban dolgozik. A piackutató megkérdezi a halásztól, hogy miért jött haza olyan korán. A halász azt feleli, hogy tovább is maradhatott volna, de elég halat fogott ahhoz, hogy gondoskodjon a családjáról.

- Egyébként mivel tölti az idejét? - kérdezi a szakember.
- Hát, például halászgatok. Játszom a gyerekeimmel. Amikor nagy a forróság, lepihenünk. Este együtt vacsorázunk. Összejövünk a barátainkkal és zenélünk egy kicsit - feleli a halász.

A piackutató itt közbevág:
- Nézze, nekem egyetemi diplomám van, és tanultam ezekről a dolgokról. Segíteni akarok magának. Hosszabb ideig kellene halásznia. Akkor több pénzt keresne, és hamarosan egy nagyobb csónakot tudna vásárolni ennél a kis kivájt fatörzsnél. Nagyobb csónakkal még több pénzt tudna keresni, és nem kellene hozzá sok idő, máris szert tudna tenni egy több csónakból álló vonóhálós flottára.
- És azután? - kérdezi a halász.
- Azután ahelyett, hogy viszonteladón keresztül árulná a halait, közvetlenül a gyárnak tudná eladni, amit fogott, vagy beindíthatna egy saját halfeldolgozó üzemet. Akkor el tudna menni ebből a porfészekből Cotonouba, Párizsba vagy New Yorkba, és onnan irányíthatná a vállalkozást. Még azt is fontolóra vehetné, hogy bevezesse a tőzsdére az üzletet, és akkor már milliókat kereshetne.
- Mennyi idő alatt tudnám ezt elérni? - érdeklődik a halász.
- Úgy 15-20 év alatt - válaszolja a piackutató.
- És azután? - folytatja a kérdezősködést a halász.
- Ekkor kezd érdekessé válni az élet - magyarázza a szakember. - Nyugdíjba vonulhatna. Otthagyhatná a városi rohanó életformát, és egy távol eső faluba költözhetne.
- És azután mi lenne? - kérdezi a halász.
- Akkor volna ideje halászgatni, játszani a gyermekeivel, a nagy forróság idején lepihenni, együtt vacsorázni a családjával és összejönni a barátaival zenélgetni kicsit...

1Timótheus 6,17: Azoknak, aki gazdagok e világon, mondd meg, hogy ne fuvalkodjanak fel, se ne reménykedjenek a bizonytalan gazdagságban, hanem az élő Istenben, aki gazdagon megad nekünk mindent a mi bőséges táplálásunkra.

http://www.jezus.350.com/tortenetek/hajtas.htm

Oswald Chambers: AZ ATYA VONZÁSA


"Senki sem jöhet énhozzám, csak ha az Atya vonzza" (Jn 6,44).

Amikor Isten vonz engem, akaratom azonnal döntés előtt áll: elfogadom-e azt a kijelentést, amit Isten adott - akarok-e hozzá menni? Szellemi dolgokban vitatkozni szégyenletes. Ne tárgyalj senkivel, amikor Isten szól hozzád. A hit nem az értelem dolga. A hit felelős cselekvés, aminél fogva önként átengedem magam Istennek.

Teljesen Istenre hagyatkozom-e és megteszem-e, amit mond? Ha igen, meglátom majd, hogy olyan valóságra építek, ami éppolyan biztosan áll, mint Isten trónja.

Az evangélium hirdetésénél mindig akarati döntésre szólítsd fel az embereket. A hit - hinni akarás. Alá kell rendelnem akaratomat, mégpedig nem egy másik ember rábeszélőképességének, hanem egyenesen Isten felé haladva, bízva benne és abban, amit mondott, amíg semmiben sem hiszek már, amit én tettem, egyedül csak Istenben.

Az akadály az, hogy nem akarok bízni Istenben, csak abban, amit ésszel megmérek. Ameddig az érzéseim érvényesülnek, vakon mindent kockára kell tennem. Akarnom kell hinni, ez pedig soha nem történhetik anélkül, hogy erőszakkal el ne különítsem magam régi útjaimtól és a dolgok régi szemléletétől és át ne álljak egészen Isten oldalára.

Minden ember úgy van teremtve, hogy többre törekszik, mint amit meg tud fogni. Isten maga vonz engem és a vele való kapcsolatom elsősorban személyes és nem az értelmemen alapszik.

Isten csodájaképpen az én hinni akarásom juttat el a vele való kapcsolatba, és csak azután kezdem megérteni és értékelni ennek a folyamatnak a csodálatos voltát.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Adtam neked magokat, hogy elvesd azokat, amelyek erőteljes aratást fognak eredményezni a maga idejében. Ne szűken vess, és ne tartsd vissza azt, amit hatalmadban van adni. Nem csak a pénzügyeidről beszélek, hanem az idődről, az energiádról és a jószívűségedről is.

Nyisd meg a szíved és engedd, hogy felépítsem a nagylelkűség szellemét, hogy ebből a nagylelkűségből adódóan bőségesen arathass, mondja az Úr. Az Én akaratom és az Én vágyam az, hogy mindenben jó dolgod legyen.

Példabeszédek 3:27 Ne fogd meg a jótéteményt azoktól, akiket illet, ha hatalmadban van annak megcselekedése.

2 Korinthus 9:6 Azt mondom pedig: Aki szűken vet, szűken is arat; és aki bőven vet, bőven is arat.
https://blogger.googleusercontent.com/tracker/3042054485133650203-2305677375586648240?l=gyurinaploja.blogspot.com
http://feeds.feedburner.com/~r/gyurinaploja/~4/OTPqtQoJXK8?utm_source=feedburner&utm_medium=emailhttp://gyurinaploja.blogspot.com

Hit Gyülekezete-Éltetőnk és Megtartónk

Teréz anya: Amit tehetünk


Ebben az életben nem tehetünk nagy dolgokat. Csak kis dolgokat tehetünk, nagy szeretettel.
Teréz anya


Ha a Biblia lenne a mobilom?


Mi lenne, ha a Bibliánkat úgy kezelnénk, mint ahogy a mobilunkat?
Mi lenne, ha mindig magunkkal hordanánk?
Mi lenne, ha mindig visszafordulnánk érte, ha otthon felejtettük?
Mi lenne, ha az igékre úgy néznénk, mint az sms-ekre?
Mi lenne, ha ajándékként adnánk?
Mi lenne, ha vészhelyzet esetén elsőnként ezt vennénk elő?
Mi lenne, ha úgy tekintenénk rá, hogy nem tudunk nélküle élni a mai modern világban?
Mert a Biblia olyan, mint a mobilunk. Összeköt Istennel, ezáltal is tudunk Vele kommunikálni, aki ezen keresztül is válaszol.
És miért jobb a Biblia, mint a mobil? Mert soha nem kell a térerő miatt aggódnunk, ugyanis Jézus Krisztus a kereszthalálával megteremtette a 100%-os lefedettséget az egész Földön és kiontott vérével aláírta azt a szerződést, mely örökre szól, és állja minden számlánkat, így ingyenesen hívható…

http://www.refvasvari.hu/mindenkinek-hasznos/lelekepito-irasok/

Dr Kováts György: SZERETET ÉS ERŐ.


Tudod, az Isten országa nem beszédben áll, hanem erőben.

Az erő a csodákban is megnyilvánul, a gyógyulási, szabadítási csodákban is, és az erő a hétköznapokban, a belső csodákban is megnyilvánul, a megbocsátási, a helyreállítási, az irgalmassági, a szív-változtatási csodákban is. Amikor egy megkeményedett, gonosszá váló szív elkezd változni.

Ez a változás megtörténik a megtérésben is. Az is nyilvánvaló csoda. De akkor is, amikor egy „már megtért” ember szíve tovább változik, vagy „ismét” változni kezd, akár sok év után is, egy új élethelyzetben, amikor már senki nem várná, amikor már „elkönyvelték” olyannak, amilyenné vált, vagy amilyennek megrekedt.

Ezek a „változási csodák” Isten országáról beszélnek. Az Isten országa nem evés, nem ivás, hanem igazság (ahogy a menny látja, ahogy a menny képviseli), békesség (ennek minden árával: teljes alázatossággal, szelídséggel, hosszútűréssel, elszenvedvén egymást szeretetben), és Szent Lélek által való öröm.

Az Isten országa a szívedben a változásban is meglátszik. És abban, hogy „nem adod fel”, újra és újra nekiállsz, ameddig kiformálódik benned az Úr Jézus Krisztus indulata, lelkülete, teljességgel. Ez az Isten országa. Ez az Isten országának ereje. A megváltoztató erő. A szeretet hatalma.
(1Kor 4,20. Róma 14,17.)

1Kor 4:20 Mert nem beszédben áll az Istennek országa, hanem erőben.

Róm 14:17 Mert az Isten országa nem evés, nem ivás, hanem igazság, békesség és Szent Szellem által való öröm.

Bob Gass: Ne csak mondd, érvényesítsd is!


„…mert akit szeret az Úr, azt megfenyíti…” (Zsidók 12:6)

A Biblia megkérdezi: „Milyen apa az, aki nem igazítja helyre a fiát?” A válasz: „Nem valami jó apa!” Nem tudjuk, hogyan kezdte Éli főpap két fiának, Hofninak és Fineásnak nevelését. Egyszerűen csak ennyit olvasunk: „…fiai… átkot vonnak magukra, és mégsem fenyítette meg őket” (1Sámuel 3:13).

Lehet, hogy Éli hallott azokról a szörnyű dolgokról, amiket fiai tettek, és ezt mondta: „Ejnye fiúk, ezt azért nem kellett volna!” A fiúk pedig így válaszoltak: „Igen, apa”, és aztán folytatták tovább a templomi istentiszteletre érkezők megkárosítását, és az asszonyok elcsábítását. A gond nem az volt, hogy Éli nem mondta el a gyermekeinek, mi a helyes; hanem az, hogy nem tette számukra kötelezővé azt, amit mondott nekik.

 Nyilván nem ismersz egyetlen olyan szülőt sem, aki azt mondja a gyermekének: „Menj, rabolj bankot, 10-20 év börtön jót fog tenni neked!”. Nem, ezek a szülők valószínűleg helyes dolgokat mondtak a gyermekeiknek. Sok börtönlakó szülője szintén jó dolgokat mondott. Az érvényesítés azonban hiányzott ezekből az annyira jó szándékú szülőkből.

Éli nem érvényesítette az igazságot, csak állította. Nem mozdította ki fiait pozíciójukból, és nem fosztotta meg őket papi kiváltságaiktól. Hagyta, hogy tovább folytassák azt, amit addig tettek, miközben azt mondta, hogy nem kellene. Szülők, ne csak mondjatok valamit, hanem tegyetek is! Ha gyermeked rossz útra téved, és te hallgatsz, akkor magadat kíméled, őt pedig feláldozod. Szülőként a legjobb módja a gondoskodásnak, ha szeretettel fegyelmezed a gyermeked.


Félsz, hogy rossz döntést hozol?


"Az igaz ösvényen vezet az ő nevéért" (Zsolt. 23:3b)

Néha félünk, hogy rossz döntést hozunk, aztán emiatt stresszelünk.

Isten azt mondja, van egy ellenszer a határozatlanságunkra. A zsoltárok 23:3-ban azt olvashatjuk: "igaz ösvényen vezet az ő nevéért." Kezelhetjük a döntéshozatal okozta stresszt azzal, hogy hagyjuk, hogy Isten vezessen minket.

Talán azt gondolod, "Dehát ezt már próbáltam!" Kérted Istent, hogy vezessen, aztán még jobban összezavarodtál. Még mindig nem tudtad, mit kéne tenni. Azon gondolkodtál, "Miért olyan nehéz megérteni, mit akar Isten?"

Isten játszadozik velünk? Naná, hogy nem! Isten vezetni akar minket. Ő jobban akarja nálunk, hogy megértsük az akaratát. A gond az, hogy mi gyakran rossz dolog után kutatunk, mikor az akaratát keressük.

Néhányan egy érzést keresünk. Néhányunk valami módszeres megközelítéssel próbálkozik, egy receptet vagy egy képletet akar ráhúzni. Néhányan pedig valami mágikus dolgot várunk Istentől, valami csodás jelet.

Ezek mind ahhoz vezetnek, hogy a végén elkerüljük Isten válaszát.

Isten nem akarja, hogy összezavarodj, és nem akarja, hogy görcsölj egy döntés felett sem. Ő ott van és vezet minden lépésedben.

Ez az ígérete, úgyhogy elhiheted, hogy igaz: "igaz ösvényen vezet az ő nevéért"

(Daily Hope by Rick Warren, 2012.01.05.)

http://napiremeny.blog.hu/2012/01/12/felsz_hogy_rossz_dontest_hozol

Hit Gyülekezete-Üdvözlégy Jézus

A a ma ajándék


Készítette: Keresztény szépségportál


A tegnap történelem. A holnap rejtély. A mai nap: ajándék.

Eleanor Roosevelt

www.keresztenyszepsegportal.hu


A kísértés


Készítette: Keresztény szépségportál


Tűz próbálja meg a vasat, az igaz embert pedig a kísértés.

Kempis Tamás 

www.keresztenyszepsegportal.hu


APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel


Ami megtörtént, az megtörtént. A múltat nem tudod megváltoztatni, viszont el tudod dönteni, hogy elengedsz mindent, ami csak hátráltatná a hitben járásodat. Szilárdítsd meg magadat az erős hitben az Ige hallása által. Egyszerre csak egyet lépjél, anélkül, hogy képzelődnél a jövőről. Különben túlterhelődsz, mondja az Úr. Menj tovább megújult reménységgel. Róma 10:17 Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.

Faith Tabernacle, ft111.com
(Gyuri Naploja)

Egy köteg rőzse


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy favágó. Volt neki négy fia. Négyfelé húztak, nem volt olyan dolog, amiben egyetértés lett volna köztük. Soha nem tudtak egymással dűlőre jutni. Mindennapos volt a veszekedés köztük.

Családi perpatvarukból mindig csak a szomszédok húztak hasznot. Így aztán egyre szegényebbek lettek. Olyannyira, hogy a falusiak már gúnyolódtak is rajtuk.Bolondnak tartották őket. Az apjuk látta, hogy mindennap valami vita van köztük, és egyre boldogtalanabb lett.
Sokszor próbálta már elmagyarázni nekik, hogy senkinek nem használ a veszekedés, de mindhiába. Falra hányt borsó volt minden intelme, lepergett minden a fiairól, mint zsírosbödönről a víz. Az apai jótanács egyik fülükön be, a másikon ki.
Elmegy egyszer a favágó az erdőbe fát vágni. Készít a lenyesett gallyakból egy köteget, megköti kötéllel. Feje tetején egyensúlyozva viszi a szegény öreg favágó hazafalé a rőzsét. Útközben eszébe jutott valami. Talán így visszatérítheti a fiait a jó útra. Elmosolyodott magában. Gyorsabban szedte a lábát, hogy hamar hazaérjen. Hazaérve a favágó a rőzsét kint hagyta a kertben. Fiai még nem érkeztek haza. A favágó izgatottan várta őket. Mikor a nap lebújt a hegyek mögé, a madarak fészkükbe bújtak, és előbukkant a hold, a favágó fiai egymás után értek haza. Alighogy megvacsoráztak, hivatja őket az apjuk.
Odamegy a négy fivér. Kérdezik:
- Mi az, apánk?
Erre a legidősebb fiának szól a favágó:
- Törd csak, fiam, kettőbe ezt a rőzsét!
Odalépett erre a legidősebb a köteghez, és megpróbálta kettétörni. Persze nem sikerült. Hogy is sikerült volna! Megszégyenülten ment vissza az apjához:
- Nem megy ez nekem, apám.
A favágó elmosolyodott, és mondta a második fiúnak:
- Most te próbáld meg, fiam, törd csak kettőbe ezt a rőzsét!
Ő is megpróbálta. Pont, mint a bátyja, ő is kudarcot vallott. Lógó orral ment vissza az apjaelé. Így próbálta meg a harmadik meg a negyedik is. Egynek sem sikerült. Mind csüggedten ültek le a földre.
Fölállt akkor mosolyogva az öreg favágó. Kicsomózta a kötelet, amivel körülkötötte a rőzsét. Széthullottak a gallyak. Mondja akkor a fiainak:
- Fiaim, most törjétek el ezeket a gallyakat!
Odaugrik a négy fiú, felkap mindegyik egy-két gallyat, és azon nyomban eltöri. Nagy büszkén állnak apjuk előtt. Szól a favágó:
- Látjátok, míg össze volt kötve a sok gally, nem tudtátok eltörni. Külön-külön egy szempillantás alatt eltörtétek mind. Épp így győz le bármilyen ellenség titeket külön-külön. De ha együtt maradtok, összetartotok, nincs, aki legyőzne titeket.
Végre megértették apjuk intelmét a favágó fiai. Minden ellenségeskedéssel felhagytak ezek után. Békében és boldogan éltek, míg meg nem haltak.

Fejleszd az ajándékodat!

Készítette: Élő Víz


Téged egy speciális céllal, szándékkal tervezett és teremtett Isten. Isten ajándékokat helyezett el benned, amivel képes vagy elérni, betölteni a célodat. Tudod mik ezek az ajándékok? Mi az, amit szenvedélyesen szeretsz? Mi az, amit jobban tudsz csinálni, mint mások? Mit csinálnál szívesen, ha semmi nem akadályozna?
Isten azt akarja, hogy gyakorold és fejleszd a benned lévő ajándékot. Ez az ajándék része az Úr rád vonatkozó tervének, de az ajándékok, amiket az Úr ad nem csak miértünk vannak, hanem azért is, hogy Isten országát építsük.
Van egy személyre szóló szereped
Krisztus testében,
ami nem biztos, hogy azt jelenti, hogy Isten elküld téged a harmadik világba vagy prédikátorrá tesz, viszont vannak olyan emberek, akiket csak te tudsz elérni. Használod az ajándékodat, hogy építsd Isten országát vagy szolgálsz a helyi gyülekezetben?
Még ha csak most kezded is megismerni az ajándékaid, akkor is tudsz egyet lépni és felajánlani a segítséged. Mindenki tud valamit adni. Rámosolyoghatsz valakire, megrázhatod valaki kezét vagy szólhatsz pár bátorító szót. Ahogy elkezdesz adni másoknak, meg fogod látni, ahogy az ajándék elkezd nőni benned és egyre beljebb kerülsz abba a jövőbe, amit Isten tervezett számodra!
I.Timóteus 4:14
________________________________________
„Ne hanyagold el, ne bánj gondatlanul Isten benned lévő ajándékával…”
fordítás angolból
________________________________________
„Meg ne vesd a kegyelemnek benned való ajándékát,…”
Károli Gáspár fordítás
________________________________________
Mond el ezt az imát: Mennyei Atyám, köszönöm, hogy felruháztál, elláttál engem mindennel, amivel be tudom tölteni az elhívásom. Köszönöm, hogy velem vagy és vezetsz engem. Mutasd meg, hogyan tudom fejleszteni azokat az ajándékokat, amiket adtál, hogy tudjam a Te országodat építeni a földön. Jézus nevében, Ámen.
Joel Osteen
Fejleszd az ajándékodat!

Téged egy speciális céllal, szándékkal tervezett és teremtett Isten. Isten ajándékokat helyezett el benned, amivel képes vagy elérni, betölteni a célodat. Tudod mik ezek az ajándékok? Mi az, amit szenvedélyesen szeretsz? Mi az, amit jobban tudsz csinálni, mint mások? Mit csinálnál szívesen, ha semmi nem akadályozna?
Isten azt akarja, hogy gyakorold és fejleszd a benned lévő ajándékot. Ez az ajándék része az Úr rád vonatkozó tervének, de az ajándékok, amiket az Úr ad nem csak miértünk vannak, hanem azért is, hogy Isten országát építsük.
Van egy személyre szóló szereped
Krisztus testében,
ami nem biztos, hogy azt jelenti, hogy Isten elküld téged a harmadik világba vagy prédikátorrá tesz, viszont vannak olyan emberek, akiket csak te tudsz elérni. Használod az ajándékodat, hogy építsd Isten országát vagy szolgálsz a helyi gyülekezetben?
Még ha csak most kezded is megismerni az ajándékaid, akkor is tudsz egyet lépni és felajánlani a segítséged. Mindenki tud valamit adni. Rámosolyoghatsz valakire, megrázhatod valaki kezét vagy szólhatsz pár bátorító szót. Ahogy elkezdesz adni másoknak, meg fogod látni, ahogy az ajándék elkezd nőni benned és egyre beljebb kerülsz abba a jövőbe, amit Isten tervezett számodra!
I.Timóteus 4:14
________________________________________
„Ne hanyagold el, ne bánj gondatlanul Isten benned lévő ajándékával…”
fordítás angolból
________________________________________
„Meg ne vesd a kegyelemnek benned való ajándékát,…”
Károli Gáspár fordítás
________________________________________
Mond el ezt az imát: Mennyei Atyám, köszönöm, hogy felruháztál, elláttál engem mindennel, amivel be tudom tölteni az elhívásom. Köszönöm, hogy velem vagy és vezetsz engem. Mutasd meg, hogyan tudom fejleszteni azokat az ajándékokat, amiket adtál, hogy tudjam a Te országodat építeni a földön. Jézus nevében, Ámen.
Joel Osteen

Kedvenc videók (lejátszási lista)