2013. szeptember 21.

Dr-Kováts György: KÁRNAK ÉS SZEMÉTNEK… (2

Fil. 3,7. De amelyek nékem egykor nyereségek voltak, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem.

Pál apostol arról beszélt, AMIRE ISTEN ELŐTT TÁMASZKODOTT, vagy próbált támaszkodni. Olyan értékekről, amelyek birtokában biztonságban tudhatta magát, “vallási értelemben”. Amelyek birtokában jövőjét nem kellett féltenie, amelynek birtokában számíthatott Isten elismerésére és igazságára. Olyan vonásokra és hozzáállásra, amikre, mint teljesítményekre hivatkozhatott Isten előtt. Olyan tényekre az életében, amelyek vallási önértékelésének alapjai lehettek.

Az előbb felsoroltak – (Jó fellépés, társasági elismertség, származás. Iskolázottság, jó állás, kereset. Barátok és ismerősök köre. Jól-informáltság (mindig mindent elsőnek tudsz meg, és ha valamiről hallani akarnak mások, hozzád fordulnak). Versenybeli sikerek. Magas szintű szaktudás vagy tapasztalat. Végzettségek, diplomák. Jó alak, szép külső. Jó ruhák. Ízlésesen berendezett lakás, utazások, művészeti, illetve egyéb kulturális ismeretek. Hobbik, amikkel kérkedhettél. Mindaz, amire az önértékelésedet és személyes biztonságodat építheted.) – vajon ilyen alapot jelentenek valaki életében? Isten előtt, az ítéletben, vajon ilyenekre támaszkodnál?

HA IGEN, akkor mint korábbi nyereségeket, kárnak és szemétnek kell ítélned az Úr előtt ezeket is, ha a Filippi 3,7-14 szellemében akarod életedet élni.
HA PEDIG NEM ILYENEK, - vagyis nem jöhetnek számításba, amikor Isten előtti önértékedről alakítod ki véleményedet, amikor az ítéletről, mennyről, bűnről és tisztaságról, vagy más szóval: Isten előtti igazságról gondolkodol, - akkor “ADIAFORON” dolgok, vagyis erkölcsi kérdésben SEMLEGES terület. Nem kell kárnak és szemétnek ítélned, nem kell velük foglalkoznod, nem kell sem aggódnod miattuk, sem bánkódnod, hogy ott voltak, vagy vannak életedben.

HA AZONBAN ISTEN ORSZÁGÁBAN AKADÁLYT jelentenek, visszatartanak az Úrnak hozott áldozattól – például félted a társaságbeli megítélésedet azért, mert egy evangélizáción szolgálnál, vagy elhívnál valakit a baráti körből, és tartasz attól, hogy kibeszélnének – akkor működnie kell az értékváltásnak. Ekkor már nem “adiaforon” dologról van szó, hanem igenis lényeges Isten országa szempontjából is.

UGYANÍGY az utazás, a hobbi és más időt, vagy pénzt igénylő tevékenység. Nem mondom, hogy bármelyik bűn ezek közül önmagában, hogy bármelyiket kárnak és szemétnek kell ítélned az Isten országa mérlegén – de ha felmerül, hogy valamit AZÉRT nem tennél meg az Úr számára, hogy ezeket a fentieket megtehesd, akkor már nem tekinthetsz el felettük oly nagy nyugalommal, mint korábban tehetted. Lehet, hogy bizonyos teljesítményekre soha nem hivatkozol társaságban, mert a büszkeség és hivalkodás bűnével kísértene. Ilyenkor a dolgot, teljesítményt, eredményt önmagában nem tekinted kárnak és szemétnek, de azt a hozzáállásodat, amivel korábban ecsetelted ezeket, igenis annak tekinted. Nem kovácsolsz belőle társasági tőkét, nem pótlod önértékelésed hiányosságait ilyen területek felsorolásával, hanem elrejted ezt a területet Krisztusban.



ÚJ TEREMTÉS

Készítette:Krisztus Szeretete Egyház


Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, ímé, újjá lett minden.
- 2Korinthus 5,17.

Én örülök, hogy új teremtmény vagyok. Csak tizenöt éves voltam, amikor újjászülettem, de pontosan emlékszem, hogyan történt. Valami végbement a bensőmben. Úgy tűnt, mintha egy kéttonnás súly gördült volna le a mellkasomról. Nemcsak eltávozott tőlem valami — hanem valami történt a bensőmben, oda került valami!
Abban a pillanatban, amikor elfogadtad Jézus Krisztust, mint a Megváltódat és megvallottad Őt, mint életed Urát (Róm. 10,9–10), te is újjá lettél teremtve. Abban a pillanatban az a megváltás, amiről Jézus gondoskodott kétezer évvel ezelőtt, valósággá vált számodra. Abban a pillanatban megadatott a szellemednek Isten élete és természete. Újjá lettél teremtve — újjászülettél!
Az újjászületés nem élmény, nem vallás. Nem egyházhoz való csatlakozás. A szellemed újjászületése.
Amikor újjászülettél, a régi dolgok elmúltak. Isten szemében minden bűn, és az egész addigi életed el lett törölve. Mindaz, ami azelőtt voltál — szellemi értelemben — eltöröltetett. Megszűnt létezni. Te pedig egy új ember lettél a Krisztus Jézusban. Isten semmit sem lát az addigi életedből, attól a pillanattól fogva, hogy újjászülettél!
Minden újjá lett benned. A szellemed újjá lett teremtve. Átmentél a halálból az életbe! (1Ján. 3,14.)

Megvallás: Én új teremtmény vagyok a Krisztusban. Újjá vagyok teremtve. Isten élete és természete van bennem. Átmentem a halálból az életbe, egy új teremtmény vagyok!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/

Hogyan számláljuk napjainkat 316. rész

Rupa Testvérek 2013 Most élem legszebb éveimet

2013. szeptember 20.

Ige: Az Ige ismerői, tanítói és a Gyógyító.

 „És jövének hozzá egy gutaütöttet [bénát] hozva, akit négyen emelnek [cipelnek] vala.

És mivel a sokaság [tömeg] miatt nem férkőzhettek azzal ő hozzá [nem tudták eléje vinni; nem fértek a közelébe], megbonták ama háznak fedelét, ahol Ő vala [kibontották fölötte a tetőt], és rést törvén [a nyíláson át], leereszték a nyoszolyát [hordágyat], amelyben a gutaütött [béna] feküdt.

Jézus pedig azoknak [nagy] hitét látván, monda  a gutaütöttnek [így szólt a bénához]: Fiam [gyermekem], megbocsáttattak néked a te bűneid [(hamartia)= céltévesztésed].


Valának pedig ott némely írástudók [törvénytanítók, törvénymagyarázók], akik ott ülnek vala, szívükben [bensőjükben] így okoskodván [tanakodtak; ezt fontolgatták; így mérlegelték a dolgot]:

Mi dolog [hogy beszélhet ez így], hogy ez ilyen káromlásokat szól [káromkodik; Istent káromolja; Istent gyalázza]? Ki bocsáthatja meg [engedheti el] a bűnöket [(hamartia)= céltévesztést más], hanemha egyedül az Isten [az egyetlen Istenen kívül]?* (Márk. 2,3-7)

Dávid így imádkozik: „Ha a bűnöket (törvénysértéseket, törvényszegéseket) számon tartod (paratéreó: figyeled, feljegyzed), Uram: Uram, kicsoda maradhat meg?! Hiszen te nálad van a bocsánat, (hilaszmosz: kiengesztelés) hogy féljenek téged!” (Zsolt. 130,3-4)

Hiszen: „Van-e tiszta ember, tisztátalanság nélküli? Nincs egyetlenegy sem. (Ki adhat tisztát a tisztátalanból? Senki)” (Jób. 14,4)

És az Úr (JHVH=Jehova) válasza, egyben kijelentés arról, hogy ki jött el megmenteni az embert: „Én, én vagyok, aki eltörlöm álnokságaidat enmagamért, és bűneidről (törvénysértéseidről, törvényszegésedről többé) nem emlékezem meg!” (Ésa. 43,25)

 „És Jézus azonnal észrevevé [belelátott gondolataikba; átlátta gondolataikat; felismerte] az Ő szellemével, hogy azok magukban így okoskodnak [tanakodnak; hogy milyen fontolgatások ébrednek bennük], és monda nékik: Miért gondoljátok ezeket a ti szívetekben [tanakodtok így (miért fontolgatjátok ezeket; mit tűnődtök ezen) szívetekben (bensőtökben); mit okoskodtok ezen]?

Mi könnyebb, azt mondanom-e a gutaütöttnek: [bénának] Megbocsáttattak néked a te bűneid [(hamartia)= céltévesztésed bocsánatot nyert], vagy ezt mondanom: Kelj fel, vedd fel a te nyoszolyádat [fogd az ágyadat], és járj [menj]?

 [azért pedig] Hogy pedig megtudjátok [lássátok], hogy az ember Fiának [Emberfiának] van hatalma e földön a bűnöket  megbocsátani [felhatalmazást kapott arra, hogy [(hamartia)= céltévesztést] a földön megbocsásson], monda a gutaütöttnek [ezzel odafordult a bénához]:

Mondom néked, kelj föl, vedd fel [fogd] a te nyoszolyádat [ágyadat], és eredj [menj] haza.

Az pedig azonnal fölkele és felvévén nyoszolyáját [fogta a hordágyat], kiméne mindenkinek [szeme] láttára. Úgy hogy mindenki elálmélkodék [és félelem fogta el őket; ámulatba estek; csodálkoztak; valamennyien, szinte magukon kívül voltak], és [eksztázisban] dicsőiték az Istent, ezt mondván: [Bizony hihetetlen csodadolgokat láttunk ma] Soha sem láttunk ilyet (hogy ilyen hatalmat adott az embereknek)!( (Márk. 2,8-12))*

*Dávid így prófétál az Úrról: „Áldjad én lelkem az Urat (JHVH=Jehova), és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről (mennyi jót tett veled). Aki (Ő) megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet” (Zsolt. 103,2-3)

„Mert ő szólt és (amit ő mondott) meglett, ő (amit) parancsolt és előállott” (Zsolt. 33,9).

Lukács is bizonyságot tesz a béna meggyógyításáról: „És lőn egy napon, hogy ő tanít vala: és ott ülének a farizeusok és a törvénynek tanítói (a törvénytudók), akik jöttek Galileának és Júdeának minden faluiból és Jeruzsálemből: és az Úrnak hatalma vala ő vele, hogy gyógyítson (az Úr ereje gyógyításra indította őt).

És ímé valami férfiak ágyon egy embert hozának, aki gutaütött (béna) vala; és igyekezének azt bevinni és ő elébe tenni. De nem találván módot, hogy a sokaság miatt miképp vigyék őt be, felhágának (felmentek) a háztetőre, és a cseréphéjazaton át bocsáták őt alá ágyastól Jézus elé a középre. És látván azoknak hitét, monda: Ember, megbocsáttattak néked a te bűneid (hamartia= céltévesztésed).

Az írástudók pedig és a farizeusok elkezdének tanakodni, mondván: Kicsoda ez, aki ily káromlást szól (aki így káromolja az Istent)? Ki bocsáthatja meg a bűnt, hanemha egyedül az Isten (az egy Istenen kívül)?

Jézus pedig észrevévén az ő tanakodásukat (átlátta gondolataikat), felelvén, monda nékik: Mit tanakodtok a ti szívetekben (bensőtökben)? Melyik könnyebb, azt mondani: Megbocsáttattak néked a te bűneid (hamartia= céltévesztésed); vagy azt mondani: Kelj fel és járj? (Azért) hogy pedig megtudjátok, hogy az ember Fiának (Emberfiának) van hatalma e földön megbocsátani a bűnöket (hamartia= céltévesztést), (monda a gutaütöttnek /bénának/): Néked mondom, kelj fel, és fölvévén nyoszolyádat, eredj haza! És az rögtön felkelvén azok szemeláttára, fölvevé amin feküdt, és elméne haza, dicsőítvén az Istent. És az álmélkodás elfogá mindnyájukat, és dicsőiték az Istent, és betelének félelemmel, mondván: Bizony (hihetetlen) csodadolgokat láttunk ma!” (Luk. 5,17-26)




Fejet hajt a mindenség lábaid előtt

Dennis Wholey: Az elvárásról

Elvárni a világtól, hogy igazságos legyen veled, mert jó vagy, ugyanolyan, mintha azt várod egy bikától, hogy ne támadjon meg, mert vegetáriánus vagy.


5. Üldöztetés az ígéret miatt

C. H. Spurgeon: ÍGÉRET SZERINT

’Ti pedig, testvéreim, Izsák módjára az ígéret gyermekei vagytok. De amint akkor a test szerint született üldözte a Szellem szerintit, úgy van ez most is.’ (Gal 4,28-29)

Ha a testvérek annyira különböznek, mint Izmael és Izsák, nem meglepõ, ha összevesznek, és barátságtalan érzéseket táplálnak egymás iránt. Izmael idõsebb volt, mint Izsák, és amikor eljött az idõ, hogy Izsákot elválaszszák, anyja, Sára látta, hogy a rabszolganõ fia kigúnyolja az õ gyermekét. Ilyen korán megmutatkozott a születés- és a rangbeli különbség.

Ez jól mutatja számunkra, hogy mit várhatunk, ha birtokoljuk az Istentõl kapott
életet, és örökösök vagyunk az ígéret szerint. Azok, akik a törvény rabságában élnek, nem tudják szeretni azokat, akik szabadnak születtek az evangélium által, és így vagy úgy, de elõbb-utóbb kimutatják ellenségességüket. Most nem a gonosz világ és a hívõk Gyülekezete közötti ellenségességre gondolok, hanem arra, ami a pusztán természeti vallású és az Istentõl született emberek között van.

Nem a filiszteusokról beszélek, akik Izsák ellenségei voltak, hanem bátyjáról, Izmaelrõl, aki kigúnyolta õt. A legélesebb ellentét éppen a külsõségekben vallásos emberek és azok között van, akik felülrõl születtek, és szívükbõl és valóságosan imádják Istent. Isten sok hûséges gyermeke szenvedett méltatlanul azok kegyetlen gyûlöletétõl, akik azt vallották, hogy a hittestvéreik.

Izmael indítéka valószínûleg az irigység volt; nem tudta elviselni, hogy a kisebb fiú felsõbb rendû, mint õ. Ezt mondhatta: ’Ez az örökös, ezért gyûlölöm õt.’ Talán mint örököst gúnyolta Izsákot, és azzal dicsekedett, hogy neki is éppen
annyi joga van a birtokra, mint az ígéret gyermekének.

Ugyanígy irigyelik a pusztán vallásosak az igazi hívõk állapotát, és úgy gondolják, hogy õk is vannak olyan jók, mint azok, akik Isten kegyelmétõl várják az üdvözülést. Õk nem vágynak Isten kegyelmére, mégis, mint irigy kutyák, nem tudják elviselni, hogy mások részesülnek belõle. Irigylik a szentektõl reménységüket, lelkük békéjét és azt, hogy élvezik Isten
pártfogását. Ha bárki közületek ezt tapasztalja, ne legyen meglepõdve.

Izmael irigysége legjobban azon a nagy ünnepségen mutatkozott meg, amelyet öccse elválasztásakor tartottak. A külsõleg vallásosokat is – akárcsak az idõsebb fiút az evangéliumban – az ingerli a legjobban, ha valamilyen alkalom nyílik az Atya szeretett gyermekének ünneplésére. Az igazi család zenéje és tánca epe és üröm a büszke, külsõ vallásosok számára. Amikor a teljes bizonyosságot elválasztják a kétségtõl, és a szent örömöt a világtól, akkor a test szerinti,
vakbuzgó ember megvetõen nevezi az istenfélõ embert õrültnek vagy fanatikusnak, vagy mogorva keserûséggel dünnyögi: ’Szegény bolondok!
Ne törõdjetek velük; szánalmasan rászedett népség.’ Azok, akik vallásosak, de nem újultak meg igazából, akik üdvözülésüket saját érdemeiktõl várják, általában keserû gyûlöletet éreznek azok iránt, akik az ígéret szerint születtek.
Néha a hívõk erélytelenségét gúnyolják. Lehet, hogy Izmael csecsemõnek nevezte Izsákot, akit éppen hogy elválasztottak.

A hívõk is sokszor gyöngék, és fölöttébb valószínû, hogy kiváltják
azok gúnyolódását, akik erélyesnek képzelik magukat. Izsák nem tagadta gyengeségét, és a hívõk sem tagadhatják, hogy tökéletlenek, és ki vannak téve olyan gyengeségeknek, amelyek miatt joggal marasztalhatók el. De a világ
igazságtalanul felnagyítja ezeket, és gúnyolódik a szenteken olyan gyengeségek miatt, amelyek fölött mások esetében szemet huny. Ne lepõdjünk meg, ha jelentéktelenségünk és tökéletlenségünk arra bátorítja a büszke és képmutató farizeusokat, hogy gúnyolódjanak rajtunk és az evangéliumon. Gyakran a hívõ törekvéseibõl ûznek tréfát.

Izsákot ’örökösnek’ nevezték, és Izmael hallani sem szerette ezt. ’Nézd csak – mondja a törvényeskedõ –, ez az ember nemrég még ismert bûnözõ volt; most pedig azt mondja, hogy hisz Jézus Krisztusban, ezért tudja, hogy üdvözült és
elfogadtatott, és biztos a mennyben. Hallottál már ilyen elbizakodottságot?’ Õ, aki örül a rabláncnak, gyûlöli egy szabad ember jelenlétét; õ, aki elutasítja Isten irgalmát, mert büszkén a saját érdemeiben bízik, haragszik arra, aki örvendezik,
mert kegyelem által üdvözült.

Talán a kis Izsák, koros szüleinek gyermeke furcsának és különösnek tûnt a fiatal félvér egyiptomi számára. Senki sem olyan idegen embertársai számára, mint a fentrõl született ember. Azt hinnénk, hogy ha valaki az Isten ígéretében
való hitben él, azt a világ leghelyénvalóbb és legtermészetesebb dolgának tartják, de nem így van. Ellenkezõleg, azokat, akik hisznek Istenben és e hit alapján cselekszenek, különös lényeknek tartják. Az utcán a rossz fiúk még
mindig kigúnyolják a külföldieket, és a világias emberek még mindig kigúnyolják az igaz hívõket nem evilági lelkületük és életvitelük miatt.

Számunkra ez örök tanúbizonyság, mert Urunk ezt mondta: ’Ha e világból valók volnátok, a világ szeretné a magáét, de mivel nem e világból valók vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, azért gyûlöl titeket a világ’ (Jn 15,19).

A hívõt ezerféle módon – sok közülük olyan kicsinyes, hogy említésre sem érdemes – lehet kitenni a ’kegyetlen gúnyolódás megpróbáltatásainak’, és neki fel kell erre készülnie. Végül is nem olyan nagy dolog az üldöztetés manapság,
hiszen a máglyák már nem égnek, és hüvelykszorítókat sem használnak. Bátorság, jó testvérem! Ha ki is nevetnek, nem törik a csontod, és ha elég bátor vagy, hogy megvesd a lekicsinylést, álmodat sem zavarja semmi.

Az, hogy Izmael kigúnyolta Izsákot, csak egy annak az ellenségességnek a számtalan bizonyítéka közül, amely az asszony utóda és a kígyó ivadéka között van. E kettõnek a keveredése Ábrahám házában azáltal vált lehetségessé, hogy
Ábrahám lement Egyiptomba, és hitetlen módon cselekedett a fáraóval szemben. Ekkor Sára kapott egy egyiptomi rabszolganõt, és a gonoszság bekerült a táborba. Sára egy rossz órában odaadta férjének a rabszolganõt; innen a tengernyi bánat. A meg nem újult ember hiába csatlakozik Isten népéhez, az nem fogja megváltoztatni a természetét. Egy Izmael hiába él Ábrahám
táborhelyén, attól még Izmael marad.

Manapság Isten igazságának legádázabb ellenségei a közösségünkben lévõ idegenek, azok, akik az egészséges evangéliumi tanítás hívõit úgy tüntetik fel, mint idegeneket azokban a gyülekezetekben, amelyeket az Írás tanaira alapoztak. Idegenekké tesznek minket saját országunkban. Elnézõek mindenféle eretnekséggel, de a kegyelem tanaiban hívõt kigúnyolják mint régimódi és bigott embert – mint elkésett halandót, akinek gyorsan keresnie kellene egy sírt, ahol eltemetheti magát.

De aki bízik Istenében és hisz szövetségében, képes lesz túlélni a gúnyolódást,
mert a Krisztus miatti szégyen nagyobb gazdagság, mint Egyiptom összes kincse. Semmiképpen sem szégyen Istenben bízni. Ellenkezõleg, a jó emberek számára becsületbeli kérdés bízni abban, aki hû és igaz, és ha szenvedniük
kell ezért, örömmel teszik. Övezzétek fel hát magatokat szent bátorsággal, ti, akik kegyelem és hit által tanultatok meg Isten ígéretén élni. Nem a nagy Családfõ volt-e, akit megvetettek és elutasítottak az emberek? Vajon a többi testvérnek nem kell-e az Elsõszülötthöz igazodnia? Ha részt vállalunk Krisztus szenvedéseibõl, részesei leszünk dicsõségének is; annak okáért vegyük ki részünket a Megfeszítettnek, minden dolog örökösének szenvedésébõl és sorsából.


Kiss Ferenc: A vallásokról

Sok vallás van a világon, közöttük nem egy olyan értékes, ismeretekkel teljes, amelyeknek több követője van, mint a kereszténységnek. Buddha, Konfucius, vagy Mohamed sok bölcsességet gyűjtött össze - de egyik sem tette meg, amit Krisztus: nem adta önmagát váltságul a benne hívők bűneiért.


Gyere, amint vagy, és vedd el az áldást!

15,27 Az asszony azonban így felelt: "Úgy van, Uram! De hiszen a kutyák is esznek a morzsákból, amelyek uruk asztaláról hullanak." (Máté)

Úgy gyere az Úrhoz a szükségeddel, amint vagy, és bízz az Ő soha el nem múló, feltétel nélküli szeretetében feléd. Nem kell többnek mutatnod magad ahhoz, hogy elnyerd Isten áldását. Nem kell másnak mutatnod magad ahhoz, hogy kiérdemeld Isten áldását.

Egy kánaáni asszony Jézusnál keresett kétségbeesetten gyógyulást lányának, akit démon gyötört (Máté 15:22-28). Az asszony tudta, hogy Jézus csodákat tett a zsidók között, ezért zsidónak tettette magát és így kiáltott: „Uram, Dávid Fia!” (Csak a zsidók szólították Jézust Dávid Fiának.) Jézus nem válaszolt neki. Hallgatása arra ösztönözte az asszonyt, hogy ledobja az álarcát, és így kiáltson: „Uram, segíts rajtam!”

Csak azután látta meg, ahogy Isten kegyelme kinyúl feléje, miután nem próbálta magát másnak mutatni, mint ami valójában volt. Jézus utat készített számára, hogy megkapja a csodát, bár még nem érkezett el az ideje annak, hogy a pogányok is részesülhessenek áldásaiban. Így szólt az asszonyhoz: „Nem jó elvenni a gyermekek kenyerét, és odadobni a kutyáknak.”

Sok ember sértésnek vette volna, ha kutyának hívják. Igazából, a görög eredetiben az a szó, amit Jézus itt használ, kiskutyát, egy becéző alakot, és nem sértésnek szánt szót jelöl. Szóval, az asszony nem sértődött meg, hanem meggyőződése volt, hogy megkapja a gyógyulást a lánya számára, mert még a kiskutyák is kapnak az uruk asztaláról lehulló morzsákból.

Látta, hogy a morzsák, amik lehullottak az Úr asztaláról, elegek lesznek egy pogánynak, egy „kiskutyának”, mint ő. Meg kell értenünk, hogy abban az időben a zsidók kutyáknak tekintették a pogányokat. Jézus a szavaival azt próbálta elmagyarázni, hogy Neki a zsidók felé volt elhívása és nem a pogányok felé. Azonban eléggé szerette ezt a pogány asszonyt és a lányát ahhoz, hogy kiskaput találjon nekik a csodához.

Amikor tehát a kánaáni asszony a helyére állt, és nem használta az „Uram, Dávid Fia” megszólítást, és kizárólagosan Jézus együttérzésére támaszkodott, a lánya még abban az órában meggyógyult.

Ha Isten hajlandó volt kiterjeszteni a kegyelmét egy pogány felé, akkor mennyivel inkább hajlandó megtenni ezt feléd, aki az Ő szeretett gyermeke vagy! Nem kell másnak mutatnod magad, gyere, amint vagy, bízz az Ő kegyelmében, és vedd el az áldást. Ha „tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogy ne ajándékozna nekünk vele együtt mindent” (Róma 8:32)?

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/208-gyere-amint-vagy-es-vedd-el-az-aldast.html

MÉG MINDIG EGY HERNYÓ

7 Ha pedig a halálnak betűkkel kőbe vésett szolgálata dicsőséges volt, úgyhogy nem tudtak Izráel fiai Mózes arcára nézni arcának múló dicsősége miatt,
8 hogyne volna még dicsőségesebb a Szellem szolgálata? 9 Mert ha a
kárhoztatás szolgálata dicsőséges, mennyivel dicsőségesebb az igazság szolgálata! 10 Sőt ami ott dicsőséges volt, már nem is dicsőséges az azt
felülmúló dicsőség miatt. 11 Ha ugyanis a múlandó dicsőséges, mennyivel inkább dicsőséges a maradandó. 12 Mivel tehát ilyen reménységünk van,
teljes nyíltsággal szólunk; 13 és nem úgy, mint Mózes, aki leplet tett az arcára, hogy ne lássák Izráel fiai a múlandó dicsőség végét. 14 De az ő gondolkozásuk eltompult, mert az Ószövetség felolvasásakor ugyanaz a lepel mind a mai napig felfedetlenül megmaradt, mivel az csak Krisztusban tűnik el. 15 Sőt mindmáig, valahányszor Mózest olvassák, lepel van a szívükön. 16 De ha majd megtérnek az Úrhoz, elvétetik a lepel. 17 Az Úr pedig a Szellem, és ahol az Úr Szelleme, ott a szabadság. 18 Mi pedig, miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Szelleme által dicsőségről dicsőségre 2Kor 3,7-18.

                      MÉG MINDIG EGY HERNYÓ

Miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét
mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Szelleme által
dicsőségről dicsőségre. (2Kor 3,18)

A szünidei bibliatáborban megkérdezte lelkészünk: Mi történik, amikor Jézust a szívünkbe hívjuk? Kis kezek röppentek a levegőbe. Egy ötéves az első sorban karjával integetett, és majd kiesett a padból: "Hernyóvá változunk!" - mondta teljes meggyőződéssel. Magam tanítottam az osztályának, hogyan változik a hernyó pillangóvá; szüleivel együtt jót nevettünk szavain.

Másnap a lelkész emlékeztetett, lehet, hogy valóban az történik, amit a
gyermek mondott. Újra olvasva a pillangó életének szakaszait
egyetértettem vele. A hernyónak mindössze két törekvése van: enni és növekedni. Csak egy ideig tud növekedni, aztán le kell vetnie a régi
bőrét, hogy folytatni tudja az átalakulást. Ez négyszer-ötször megtörténik, mire pillangó lesz.

Habár régóta követem az Urat, még mindig csak "hernyó" vagyok. A Zsid
6,1 szavai szerint mindnyájunknak törekednünk kell a tökéletesség felé.
Ahhoz, hogy Jézushoz hasonlóvá legyünk, Isten igéjéből táplálkozunk, és
növekszünk. Igen, van, amikor úgy tűnik, megálltunk a növekedésben. Akár
lustaságból, vagy a bennünket elöntő nehézségek miatt nem akarjuk levetni régi "bőrünket". Isten azonban hűséges - mindig és örökké vezet minket, hogy Krisztushoz hasonlóvá legyünk.

Imádság: Istenünk, Szent Szellemed által formálj minket, hogy egyre inkább
olyanok legyünk, mint Krisztus. Ámen.

Az életünkben Isten munkája folyamatban van.
Anita Kramer (Ohio, USA)

http://csendespercek.hu


Szent vagy - 1000 fős kórus - Reménység Fesztivál 2012

CseriKálmán: A szabadulás képeskönyve

Megmentett engem erős ellenségemtől... az Úr az én támaszom.(Zsolt 18,18-19)

A 18. zsoltár olyan, mint egy képeskönyv. Dávid erőteljes képekkel írja le, mit élt át Isten szabadítása előtt és után. A szabadítás előtt:

„Körülvettek a halál kötelei... A sír kötelei fonódtak rám..." Akit körbetekerve kikötöttek egy fához, az nem tudott magán segíteni, ott pusztult el a tűző napon. Így kötöz meg minket sokféle téveszme, vágy, szokás, félelem, szenvedély. Igaz az ének: „Ha nem jön segítség, elpusztulok."

Egyet tehet az ember: „Nyomorúságomban az Úrhoz kiáltottam, segítségért kiáltottam Istenemhez." De vajon hallja-e? S majd éppen egy ilyen megkötözött emberrel fog foglalkozni? „Meghallotta hangomat templomában, kiáltásom fülébe jutott." Ezzel a reménységgel kiáltsunk hozzá mindig!
Akkor nagy dolgok történnek: megrendül a föld, megzendül az ég, megjelenik Isten, a kötelékek lehullanak, s az ember átéli: Szabad vagyok, szabad!
S mi következik utána?

„...fénysugarat ad nekem Istenem a sötétségben." Világosság támad, ami leleplez, eligazít, utat mutat, „felragyog néked a Krisztus".
Biztonságérzet támad az ember szívében. Az Úr „pajzsa mindazoknak, akik hozzá menekülnek". A pajzs megvéd a támadásoktól - ha szorosan ott maradunk mögötte. A halálát is túléli az, aki az Úrhoz ragaszkodik.

„Biztossá teszed lépteimet, és nem inognak bokáim." Nemcsak kiemel a pusztulásból, nemcsak ráállít az élet útjára, hanem végig is kísér azon, erősít, bátorít, hűsége végtelen.

Melyik kép illik rám? Melyik tapasztalat ismerős már nekem?


http://velunkazisten.hu/kegyelem_harmatja/0830_A_szabadulas_kepeskonyve

Megvallás

SZABAD vagyok a meg nem bocsátástól és a viszálytól. Megbocsátok másoknak, ahogy Krisztus is megbocsátott nekem, mert a Szent Szellem kiárasztotta szívemben Isten szeretetét. (Máté 6:12; Róma 5:5)


Charles Capps: Isten gyógyszere


Mosolyogj!

Bármilyen picinyke és törékeny vagy is, senki sem akadályozhat meg abban, hogy szívből mosolyogj, s így – mint Isten kedves virágszála – a szeretet jó illatát áraszd ebben a kedvetlen világban.
Te magad légy Isten mosolya.


/ Simon András /


Képesség mindenre

A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu


Akkor leszünk mindenre képesek, ha van megbízatásunk és elegendő bátorságunk Istent szavánál fogni. (Spurgeon)


http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/

Az állampolgársáunkról

Készítette: Van remény

Efézus 2/4-8

Isten azonban telve van irgalommal, és nagyon szeret bennünket, ezért, amikor még szellemileg halottak voltunk a bűneink miatt, Krisztussal együtt új életre keltett. Bizony, Isten kegyelme mentett meg minket!

Sőt, mivel Jézus Krisztus részei vagyunk, vele együtt feltámasztott a halálból, és vele együtt a mennyei helyekre ültetett bennünket. Isten így akarta megmutatni még a jövendő korszakoknak is kegyelmének határtalan gazdagságát irántunk, akik a Krisztus Jézushoz tartozunk. Mert egyedül Isten kegyelme tette lehetővé, hogy a hitetek által üdvösségre jussatok. Ez nem a ti érdemetek, hanem Isten ajándéka
Ámen



Evangelism in Nigeria - Reinhard Bonnke

Rupa Testvérek 2013 Te vagy a földön a mennyország

2013. szeptember 19.

Római levél 4. fejezet: isten kegyelemből megigazít (göröggel és kapcsolódó igékkel / revideált)

Róm. 4,1 Mit mondjunk tehát, [mivel ez így van, kérdezzük csak] mit ért el [mit nyert volna, és mire jutott volna] Ábrahám (jelentése: sokaság atyja), a mi ősatyánk a saját erejéből [vagyis emberi adottságával, azaz hústest szerint].

Róm. 4,2 Ha ugyanis Ábrahám cselekedetekből [vagyis tettei eredményeként] igazult meg, akkor van mivel dicsekednie, [akkor lenne alapja a dicsekvésre] de nem Isten előtt. [de nincs erre lehetőség az Istennel szemben]*

*Azért: „hogy egyetlen ember [egyetlen hústest] se dicsekedjék az Isten színe előtt . Hogy amint meg van írva: Aki dicsekedik, az Úrban dicsekedjék” (1Kor. 1,29-31)

Tehát: „Ezt mondja az Úr: Ne dicsekedjék a bölcs az ő bölcsességével, az erős se dicsekedjék az erejével, a gazdag se dicsekedjék gazdagságával. Hanem azzal dicsekedjék, aki dicsekedik, hogy értelmes és ismer engem, hogy én vagyok az Úr, aki kegyelmet, ítéletet és igazságot gyakorlok e földön; mert ezekben telik kedvem, azt mondja az Úr” (Jer. 9,23-24)

„Hogy aki magát áldja e földön, áldja magát az igaz Istenben, és aki esküszik e földön, esküdjék az igaz Istenre, mert elfeledvék a régi nyomorúságok, és mert elrejtvék szemeim elől” (Ésa. 65,16)

„Aki pedig dicsekszik, az Úrban dicsekedjék” (2 Kor. 10,17)

Emiatt: „Hol van tehát a dicsekedés? Kirekesztetett. Mely törvény által? A cselekedeteké által? Nem; hanem a hit törvénye által” (Róm. 3,27)

„Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék” (Eféz. 2,8-9)

„És ne mondjad ezt a te szívedben: Az én hatalmam, és az én kezemnek ereje szerezte nékem e gazdagságot!” (5 Móz. 8,17).

Ezt ismerve vallja meg Pál apostol, hogy: „Nékem pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjében (vagyis kínoszlopában), aki által nékem megfeszíttetett a világ, és én is a világnak” (Gal. 6,14).

Róm. 4,3 De mit mond az Írás? „Hitt [pedig] Ábrahám az Istennek,  [és bízott Benne], és Isten ezt számította be [ezt tulajdonította] neki igazságul [ez szolgált megigazulására]*

*Mert mit mond az Írás: „És (Ábrám) hitt az Úrnak (és bízott Istenben) és ez tulajdoníttatott őnéki igazságul (vagyis megigazulásul)” (1 Móz. 15,6).

Jakab apostolon keresztül viszont így szól a Szent Szellem:  „Avagy Ábrahám, a mi atyánk, nem cselekedetekből igazíttatott-é meg, felvivén Izsákot, az ő fiát az oltárra?  Látod, hogy a hit együtt munkálkodott az ő cselekedeteivel, és a cselekedetekből lett teljessé a hit; És beteljesedett az Írás, amely ezt mondja: Hitt pedig Ábrahám az Istennek, és tulajdoníttatott néki igazságul (vagyis megigazulásul), és Isten barátjának neveztetett” (Jak. 2,21-23)

És hogy milyen cselekedetek által igazíttatunk meg, arról Pál apostolon keresztül hangzik a kijelentés: „Miképpen Ábrahám hitt az Istennek, és tulajdoníttatott néki igazságul” (Gal. 3,6)

Miért vitte Ábrahám Izsákot – az ígéret fiát – feláldozni Isten szavára?: „...Mert hitte, hogy Isten megeleveníti a holtakat, és létre hívja a nem létezőket”(Róm. 4,17)

Róm. 4,4  [Márpedig] aki fáradozik, [és tetteket visz végbe, munkálkodik, dolgozik] annak a bért [a fizetséget] nem kegyelemből [nem ingyen] számítják, hanem azért, mert tartoznak vele. [vagyis tartozás szerint jár a fizetség, a tartozás kiegyenlítéseként].

Róm. 4,5 Aki pedig nem fáradozik, [nem visz végbe tetteket, nem munkálkodik] hanem hisz [és bízik] abban, aki megigazítja [vagyis igazzá, azaz megigazulttá nyilvánítja] az istentelent [az Isten nélkül élőt, akiben nincs Isten] annak a hite számít [a hite tulajdoníttatik, és szolgál] igazságnak. [vagyis megigazulásul, az Isten kegyelmének végzése szerint]*

*És így folytatódik a kijelentés: „Hiszen azt tartjuk, [és állítjuk] hogy hit által igazul meg az ember, a törvény cselekvésétől függetlenül” (Róm. 3,28).

Mert Isten: „Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, (és nem az általunk véghezvitt igaz cselekedetekért) hanem az ő irgalmasságából tartott meg (és üdvözített) minket az újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által” (Tit. 3,5).

Bizony, Isten: „Nem vétkeink szerint bánik velünk, nem bűneink szerint fizet nekünk. Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő kegyelme az őt félők iránt. Amilyen messze van napkelet napnyugattól, olyan messzire veti el vétkeinket. Amilyen irgalmas az apa fiaihoz, olyan irgalmas az ÚR (JHVH = Jahve) az istenfélőkhöz” (Zsolt. 103,10-13).

És azt csak el kell fogadni, hogy: „Isten ugyanis Krisztusban megbékéltette a világot önmagával, úgyhogy nem tulajdonította nekik bűneiket, és reánk bízta a békéltetés igéjét” (2Kor. 5,1)

Róm. 4,6 Ahogyan Dávid is azt az embert mondja  [és hirdeti] boldognak (áldottnak; szerencsésnek) akinek az Isten cselekedetek nélkül [vagyis tettektől függetlenül] tulajdonít [és számítja be az] igazságot: [vagyis a megigazulástazaz, akit Isten igazit meg tettek nélkül].

Róm. 4,7 „Boldogok, [és áldottak] akiknek megbocsáttattak [bűneik; hamisságaik, gonoszságaik, vagyis céltévesztésük] és törvényszegéseik, [és akinek elengedték törvénytiprásait] és akiknek elfedeztettek bűneik [gonoszságaik, vétkeik, vagyis a cél ELVÉTÉSE]*

*Dávid így prófétál arról, hogy mi a boldogság: „… Boldog, (és áldott) akinek hűtlensége megbocsáttatott, vétke eltöröltetett. Boldog az az ember, akinek az ÚR (JHVH = Jahve) nem rója fel bűnét, és nincs szellemében álnokság” (Zsolt. 32,1-2).

Róm. 4,8 Boldog [és áldott] ember [áldott személy] az, akinek az Úr bűnt nem tulajdonít. [vétkeit, azaz céltévesztését nem rója, és nem számítja fel].

Róm. 4,9 Ez a boldogság [és áldás] tehát a körülmetélteknek szól-e, [csak őket illeti meg] vagy a körülmetéletlennek is tulajdoníttatik-é? Mert azt mondjuk, hogy Ábrahámnak a hit(e) tulajdoníttaték igazságul, [a hitet számították be megigazulásul].

Róm. 4,10 Miképpen tulajdoníttaték tehát? [és milyen állapotában fogadta el őt igaznak, azaz megigazultnak Isten]? Körülmetélt vagy körülmetéletlen állapotában? Nem körülmetélt, hanem körülmetéletlen állapotában.

Róm. 4,11 Sőt a körülmetélkedés jelét [ismertetőjelét, jegyét] is körülmetéletlenül tanúsított hite igazságának pecsétjéül [ami bizonyítja hitelességét, és eredetiségét, és biztosítja a bántatlanságot, sérthetetlenséget. Egy rányomott bélyeg, amit a tulajdon vagy az eredetiség jeleként] kapta, hogy atyja legyen minden körülmetéletlen hívőnek, hogy azok is igaznak [vagyis megigazultnak] fogadtassanak el*

*Ábrahámhoz így szólt az Úr, adva neki a szövetség örökkévaló jelét: „Ez pedig az én szövetségem, melyet meg kell tartanotok én közöttem és ti közöttetek, és a te utánad való magod között: minden férfi körülmetéltessék nálatok. És metéljétek körül a ti férfitestetek bőrének elejét, és az lesz az én közöttem és ti közöttetek való szövetségnek jele. Nyolcnapos korában körülmetéltessék nálatok minden férfigyermek nemzedékeiteknél; akár háznál született, akár pénzen vásároltatott valamely idegentől, aki nem a te magodból való. Körülmetéltetvén körülmetéltessék a házadban született és a pénzeden vett; és örökkévaló szövetségül lesz az én szövetségem a ti testeteken” (1 Móz. 17,10-13).

Pál apostolon keresztül jelenti ki Isten, hogy Krisztusban választott népének mi számit körülmetélkedésnek: „Mert mi vagyunk a körülmetélkedés, akik Szellemben szolgálunk az Istennek, és a Krisztus Jézusban dicsekedünk, és nem a testben bizakodunk”.

 „Ahol nincs többé görög és zsidó: körülmetélkedés és körülmetélkedetlenség, idegen, scithiai, szolga, szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus. Akiben körül is metéltettetek kéz nélkül való körülmetéléssel, levetkezvén az érzéki bűnök (hús)testét a Krisztus körülmetélésében” (Fil. 3,3; Kol. 2,10-11).

 Így teljesedett be Isten ígérete, amely így hangzott: „És körülmetéli az Úr, a te Istened a te szívedet, és a te magodnak szívét, hogy szeressed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből (füszé=éneddel), hogy élj” (5 Móz. 30,6)

Róm. 4,12 És hogy atyja legyen a körülmetélteknek is, azoknak, akik nemcsak körülmetélkednek, hanem követik [és lépést tartva menetelnek] is a mi atyánknak, Ábrahámnak körülmetéletlenségében tanúsított hitének nyomdokait*

*És így folytatja az apostol:Mert nem az a zsidó, aki külsőképpen [szemmel láthatóan] az. Sem nem az a körülmetélés, ami a (hús)testen külsőképpen van [és hústesten látható]: Hanem az a zsidó, [vagyis az számít zsidónak] aki belsőképpen [titkos belsejében] az; és a szívnek Szellemben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés; amelynek dicsérete nem emberektől, hanem Istentől van. [Istentől jön, és származik]. Vagy Isten kizárólag a zsidóké [vagyis a júdeaiaké]? Nem a pogányoké [vagyis a nemzeteké] is? Bizony, a pogányoké [a nemzeteké] is. mert egy az Isten, aki megigazítja [vagyis megigazulttá nyilvánítja] a körülmetéltet hitből, [éppúgy, mint aki] a körülmetéletlent pedig hit által [vagyis a hiten keresztül]” (Róm. 2,28-30).

És így folytatja az apostol: „Előre látván pedig az Írás, hogy Isten hitből fogja megigazítani a pogányokat, eleve hirdette Ábrahámnak, hogy: Te benned fognak megáldatni minden népek. Ekként a hitből valók áldatnak meg a hívő Ábrahámmal” (Gal. 3,8-9).

„Értsétek meg [ismerjétek fel] tehát, hogy akik hitből vannak [hitből élnek], azok az Ábrahám fiai” (Gal. 3,7)

Róm. 4,13 Mert nem a törvény által [nem a törvény közvetítésével] adatott [és szólt] az ígéret Ábrahámnak, vagy az ő magvának] hogy e világnak [kozmosz = világegyetemnek] örököse [és birtokosa] lesz, hanem a hitnek igazsága által. [vagyis a hit általi megigazulás alapján]*

*És ti vagytok: „...örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak...(Róm. 8,17).

Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. [A Krisztus Jézusba vetett hiten keresztül]. Nincs [többé] zsidó, sem görög [hellén, azaz: pogány]; nincs (rab)szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok [eggyé lettetek] a Krisztus Jézusban. Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal. 3,26-29).

És megismétli a Szent Szellem az apostolon keresztül: „Ti… Krisztusé [vagytok] Krisztus pedig Istené” (1 Kor. 3,23)

És Pál apostol így folytatja: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal. 3,29).

Krisztus örökségéről pedig – melynek örököstársai vagyunk – ezt jelentette ki az Úr Jézus: „...Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön” (Mát. 28,18).

És: „Minthogy pedig fiak vagytok, kibocsátotta (elküldötte) az Isten az ő Fiának Szellemét a ti szíveitekbe, ki ezt kiáltja: Abba, Atya! Azért nem vagy többé szolga, hanem fiú; ha pedig fiú, Istennek (akaratából) örököse is Krisztus által” (Gal. 4,6-7).

Róm 4,14 Mert ha a törvény alá rendeltek [a törvényből valók; (a törvény alapján állók)] az örökösök, [a birtokosok] akkor a hit hiábavaló [üressé, hasztalanná, hatástalanná lett], az ígéret pedig érdektelen [haszontalan; semmis; eltöröltetett; hatálytalan, eredménytelenné válik, csődöt mond, kudarcba fullad; nincs dolga, megszűnt a funkciója, feladata].

Róm. 4,15 Mert a törvény [a valóságban] haragot nemz [haragot eredményez] ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet [vagyis törvényszegés] sincsen. [ott nem lehet áthágni sem a törvényt].

Róm. 4,16 Azért [adatott kizárólag csak] hitből, hogy [ugyanakkor minden] kegyelemből legyen; hogy erős [bizonyos; szilárd] legyen az ígéret az egész magnak; nemcsak a törvényből valónak, [akik alá vannak vetve a törvénynek] hanem az Ábrahám hitéből valónak [az Ábrahám hitét követőknek] is, aki [vagyis Ő] mindnyájunknak atyánk*

*És így folytatódik a kijelentés: „Mert ha törvényből van az örökség, akkor többé nem ígéretből; Ábrahámnak pedig ígéret által ajándékozta azt az Isten. [kegyelme]” (Gal. 3,18).

„Nem törlöm el [nem utasítom vissza; Nem érvénytelenítem] az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által [a törvényen keresztül, és a törvény útján] van [és valósulna meg] az igazság [vagyis a megigazulás], tehát Krisztus ok nélkül [és hiába] halt meg” (Gal. 2,21).

Ezért hangzik a figyelmeztetés: „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4).

 De a törvénnyel nincs semmi baj, mert a törvény betöltötte feladatát: „A törvény tehát az ígéretek ellen van? Semmiképpen sem! Mert ha olyan törvény adatott volna, amely képes életet adni, valóban a törvény alapján volna a megigazulás. De az Írás mindenkit bűn alá rekesztett, hogy az ígéret a Jézus Krisztusban vetett hit alapján adassék azoknak, akik hisznek” (Gal. 3,21-22).

„Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt” (Gal. 3,24).

Ezt tudva:... Értsétek meg tehát, hogy akik hitből valók, azok Ábrahám fiai” (Gal. 3,7).

Róm. 4,17 (Amint meg van írva, hogy sok nép [sok nemzet] atyjává tettelek [és rendeltelek] téged, az előtt az Isten [színe] előtt, akiben hitt, aki a holtakat megeleveníti, [és életre kelti] és azokat, amelyek nincsenek, előszólítja [és létre hívja] mint meglevőket. [úgy mint amik vannak, hogy létezzenek].

Róm. 4,18 Aki reménység ellenére [túl minden reménységen] reménykedve [reménység alapján elvárással] hitte, hogy sok népnek [sok nemzetnek] atyjává lesz, a szerint, amint megmondatott: [az ígéret ugyanis így szólt]. Így [ennyi] lészen a te magod.

Róm. 4,19 És hitében erős [és állhatatos] lévén, [nem ingadozott a hite] nem gondolt [és nem tekintett] az ő már elhalt [és életerejét vesztett] testére [szóma = vagyis emberi erejére] mintegy százesztendős lévén, sem Sárának (jelentése: fejedelemasszony) elhalt [és elapadt] méhére.

Róm 4,20 Nem kételkedett hitetlenül Isten ígéretében, [és hihetetlenség által nem vonta kétségbe Isten ígéretét] hanem erőt merített hitéből, [sőt megerősödött a hitben, és hatalmassá lett hite által)] és magasztalta az Istent, [dicsőséget adván az Istennek].

Róm. 4,21 és teljesen bizonyos volt [és mindenestől fogva elhitte, sőt meg volt győződve] a felől, hogy amit Isten ígér, azt meg is tudja tenni. [mert elég hatalmas ígéretének teljesítésére].

Róm. 4,22 Ezért Isten ezt [a hitét] be is számította [és ezt tulajdonította] neki igazságul [vagyis megigazulására]*

*És folytatódik a kijelentés: „Hit által kapott erőt arra is, hogy Sárával nemzetséget alapítson, noha már idős volt, minthogy hűnek tartotta azt, aki az ígéretet tette. Ezért attól az egytől, méghozzá egy szinte már elhalttól származtak olyan sokan, mint az ég csillagai, és mint a tenger partján a föveny, amely megszámlálhatatlan” (Zsid. 11,11-12).

Róm. 4,23 De az, hogy beszámította neki igazságul” [hogy a hite tulajdoníttatott megigazulás gyanánt] nem egyedül (ő)érte [és nemcsak róla] van megírva,

Róm 4,24 hanem miattunk [mi érettünk] is. Nekünk is üdvösségünkre van, [azoknak tudniillik, akiknek majd szintúgy beszámítja igazságul] ha hiszünk Abban, aki a halottak közül [vagyis a halálból] feltámasztotta [és életre keltette] Urunkat, Jézust.

Róm. 4,25 aki halálra adatott [és halált szenvedett, aki ki lett szolgáltatva] bűneinkért [vétkeinkért, azaz:  félrecsúszásainkért (botlásainkért és elhajlásainkért] és feltámasztatott [vagyis feltámadt] megigazulásunkért [felmentésünkért, vagyis: igazzá nyilvánításunkért]*

*És azért kellett Neki szenvedni és meghalni, mert: „mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének. Ezért Isten ingyen igazítja meg őket kegyelméből, miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által” (Róm. 3,23-24).

„Mivel tehát megigazultunk hit által, békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által” (Róm. 5,1).

„Mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne” (2Kor. 5,21).

 „és azért halt meg mindenkiért, hogy akik élnek, többé ne önmaguknak éljenek, hanem annak, aki értük meghalt és feltámadt” (2Kor. 5,15).

Mert Ő nemcsak meghalt, hanem: „... Krisztus feltámadott a halottak közül, zsengéjük lőn azoknak, kik elaludtak” (1Kor. 15,20).