2013. július 8.

Szeretett orvos

John G. Lake szolgálatáról röviden:
John G. Lake világméretű evangelizációs és gyógyító szolgálatot alapított, amely különösen Dél-Afrikában volt gyümölcsöző. 1914-ben Spokane-ben (Washington állam) telepedett le, ahol a nyugati partvidék mentén sok helyi közösségből álló nagy gyülekezetet alapított. Washington államban, a spokane-beli “Gyógytermek”-ben százezernél is több dokumentált gyógyulás történt. Dél-Afrikában pedig Lake több mint száz gyülekezetet alapított. Isten ereje villámcsapásként gyógyított meg ezreket. Lake igen nagy becsben tartotta Isten Igéjét. Mindaz, amit ennek következtében véghezvitt, minden keresztény számára példázza, hogy milyen lehetőségek állnak bárki előtt, aki hisz az Szentírásban, és ennek megfelelően cselekszik.

A Déli Krónika újság 1916. jan.17-i száma egy kivonatot közölt F. E. Beatty presbiteriánus (tradicionális egyház) pásztor prédikációjából. A cikk címe az volt: „A hitből való gyógyulást nem lehet elvárni.” A cikk annyi abszurd állítást tartalmaz, hogy nehéz elképzelni, hogy valójában ezt egy intelligens gyülekezetnek prédikálták.

A tiszteletes úriember először is azt állította, hogy Jézus azt mondta a tanítványainak: ’ahogy az én Atyám küldött, én is úgy küldelek titeket.’ ’Továbbá azt állítja a tiszteletes úriember, hogy Jézus tevékenysége három fő területre összpontosult: a prédikálás, tanítás és gyógyítás. Ezért az egyháznak is prédikálnia kell az örökkévaló üdvösség igazságát, s az örökkévaló büntetés igazságát, tanítania Isten Igéjét, hogy az emberek megismerjék az Igét, amely bölccsé teszi őket az üdvösségre, és megismerteti velük azt a tényt is, hogy a betegek sincsenek kizárva ebből – mármint az üdvösségből, Isten királyságából. – Tehát ő azt állítja, hogy Jézus szolgálata a tanítás, prédikálás és gyógyítás. Idézi Jézus szavait: ’ahogy az Atya küldött engem, úgy küldelek én is titeket.’

Józan ésszel senki sem gondolhatja, hogy a tanítványokat bármi más célból küldte volna Jézus, mint azért, hogy azt tegyék, amit Ő tett. Vajon a tanítványok más módszer szerint próbálták elérni azt, amiért Jézus kiküldte őket, vagy amit Jézus alkalmazott? Ha a betegek meggyógyultak, akkor ki kell kutatnunk, hogy Jézus hogyan gyógyított, és a tanítványok hogyan tették ezt. Luk 1,6-ban azt olvassuk: „magához hívta a 12 tanítványt és adott nekik erőt és hatalmat minden ördög felett, és hogy betegeket gyógyítsanak. Kiküldte őket, hogy hirdessék Isten királyságát, és betegeket gyógyítsanak.”

Nem ajándékozta meg őket egy-egy gyógyszeres csomaggal, kiküldte őket nyilvánvaló isteni erővel az életükön, szellemi hatalommal a betegségek és démoni erők fölött. Az Ige bőségesen tartalmaz gyógyításokról példákat, az apostolok szolgálatán keresztül. Nem lehet kérdés bármely értelmes elme számára sem, hogy milyen módszerrel gyógyítottak.

A szamáriai ébredéssel összefüggésben az Apcsel 8,6-7 a következőket tudósítja: az emberek egy szívvel figyelmeztek azokra, amiket Filep beszélt, hallván lés látván a csodákat, amiket ő cselekedett. Tisztátalan szellemek hangosan kiáltva kimentek sokakból, akiket megszálltak, és nagyon sok néma és sánta meggyógyult. Ezek a gyógyulások nem a 12 apostol által történtek, akiknek ez az erő először adatott, hanem Filep, egy új tanítvány által.

A tiszteletes úriember továbbá azt mondja: „hiszek az imádság erejében, és abban, hogy némelyek meggyógyulhatnak ima által. Pál a korai egyház legnagyobb apostola segítségért esedezett Istenhez a gyengesége miatt, de nem gyógyult meg, sőt még enyhülést sem kapott.” Szeretném kifejteni, hogy ez a kijelentés min is alapul. Ha helyesen tudjuk olvasni az Igét, akkor láthatjuk, hogy természetesen Pál meggyógyult. Háromszor imádkozott, első alkalommal nem gyógyult meg, másodszorra sem, de a harmadik alkalom után, amikor imádkozott, közölte, az Úr mit is mondott neki: „Pál, az én kegyelmem elég neked.”

Isten kegyelme teljesen elégséges minden ember számára. És elégséges volt Pál szükségeinek a betöltésére is. Az az állítás, hogy nem gyógyult meg, az egyik évszázadokon átívelő teológiai vicc. Vajon a mi tiszteletes barátunk elvárja a mai hallgatóságtól, hogy elhiggye: Pál nem gyógyult meg, amikor imádkozott?

Újra azt állítjuk, hogy az Igében fikarcnyi bizonyíték sincs arra, hogy ő bármilyen gyógyulást is igényelt volna. A testében a tüske, mint betegség, tiszta feltételezés. Egy dolog van, amit tudunk, hogy amikor megvakult Pál, meggyógyult Ananiás kézrátevése által. De azt is tudjuk, hogy ő is sokakat meggyógyított.

Rómába tartva, mikor hajótörést szenvedett, a sziget kormányzójának apját meggyógyította, és még sokakat. Tehát az a feltételezés, hogy ő nem gyógyult meg, ugyanolyan, mintha kételkednénk abban a kijelentésben, hogy Lukács a szeretett orvos volt. Jézus is egy szeretett orvos volt, és így mindegyik apostol. S minden ember, aki gyógyulást visz a betegeknek. Szintén semmilyen bizonyítékunk nincs arról, hogy Lukács valaha is használt volna orvosságos csomagot életében. De ha így is lett volna, valószínűleg eldobta volna, amikor elfogadta az Úr Jézus erejét és szolgálatát.

Országunk tele van olyan férfiakkal, akik orvosként otthagyták a pályájukat, azért hogy az Úr Jézus Krisztus jobb útjára lépjenek. Dr. Finnis B. Yoakum, Los Angelesben városa egyik legjobb orvosaként otthagyta a praxisát, és a hit imádságon keresztüli gyógyítás, valamint a kézrátevés szolgálatát választotta, mint egy hatékonyabb módszert a betegek gyógyítására. Dr. W. D. Gentry Chicagóból, akinek tankönyvei jelentek meg, amelyek minden könyvtárban megtalálhatók, szintén otthagyta az orvosi pályát, és évek óta Jézus nevében szolgál kézrátevéssel és a hit imája által, ahogy Jézus parancsolta. Dr. A. B. Simpson New Yorkból kiváló szaktekintély az osteophat területén, szintén otthagyta az orvosi pályát, és még sokan mások így tettek. Mindannyian szeretett orvosok, de nem úgy, hogy pirulákat adnak. Ők egy magasabb iskolában végeztek.

Milyen furcsa is, amikor keresztény szolgálók kételkednek a gyógyítás valódi lehetőségében, ahelyett hogy hitüket építenék Istenben. Sokszor ők azok, akik először próbálják megmásítani a tényt, s megpróbálják megmagyarázni zavaros módszerekkel azt, hogy az Ige világos és egyszerű igazsága nem igaz. Mennyivel inkább tiszteletre méltó lenne, ha ezek a szolgáló testvérek végre elismernék, hogy Krisztus nem változott, hogy a hit ugyanolyan fontos, mint bármikor, de ők nincsenek a hit birtokában, és így nem képesek biztos eredménnyel imádkozni a betegekért. Andrew Murray tiszteletes a Dél-Afrikai Holland református gyülekezet feje, mint korának a szentje, akinek a könyveit világszerte ismerik, gyógyíthatatlan betegségben haldokolt. Az afrikai orvosok nem tudtak reményt adni neki. Londonba jött, de az orvostudomány ott sem tudott segíteni rajta. Végül elment Bagster Betsan Isteni Gyógyulás Otthonába, ahol tökéletesen meggyógyult. Így hát visszatért Dél-Afrikába, és írt egy könyvet a gyógyulás témájában, amit aztán értékesíteni akart. Kis idő múlva a holland református egyház szolgálói egy konferencián megtárgyalták a könyvet és azt mondták: „ha engedjük ezt a könyvet forgalmazni, akkor az emberek el fogják ezt olvasni, és a következő dolog már az lesz – ismerjük őket – hogy kérni fognak minket, hogy imádkozzuk a hit imádságát, ami megmenti a betegeket. De nekünk nincs erre hitünk, és így az állásunk veszélybe fog kerülni.” Így elhatározták, hogy megtiltják a könyv árusítását. Miért nem akarják, hogy az emberek meglássák az Ige világosságát? Engedjük, hogy megtudják: Jézus még ma is a Gyógyító, s Ő hatalmat ad az embereknek a Szent Szellemen keresztül, hogy gyógyítsák a betegeket, ahogy mindig is tette. Továbbá Isten Szellemét nem egy gyülekezet vagy egy vallásos szervezet adja, hanem egyenesen Istentől jön az ember lelkére.
John G. Lake

Fordította: Orbán Tibor

Az “Isten tüze” c. könyvből

Joseph Prince: Vedd át hit által kegyelemből!

Képzeld el, hogy egy gyógyító összejövetelen vagy. Egy alkoholtól bűzlő alkoholista bemegy a gyülekezetbe. A zongorista, egy idősödő hölgy mögé ül, aki 50 éve szolgál a gyülekezetben. Mindketten ízületi csúzban szenvednek. Isten gyógyító ereje jelen van. Egyszer csak az alkoholista, aki azelőtt soha nem volt gyülekezetben, meggyógyul. A zongorista nem.

A legtöbb ember ilyen történeteket hallva felháborodna és összezavarodna. Talán ezt kérdeznék: "Nem kellett volna Istennek meggyógyítania ezt a kedves, idős hölgyet, aki szolgálta Őt hűségesen éveken keresztül, és nem ezt a züllött alkoholistát?"

Látod, nem tudjuk kiérdemelni Isten áldásait. Az Isten irántunk való szeretetébe és kegyelmébe vetett hitünk által kapjuk meg ezeket. Ha megkapjuk a legnagyobb áldást - az üdvösséget - egyszerűen azáltal, hogy HISSZÜK, hogy Jézus megszerezte a számunkra, és nem mi dolgozunk meg érte, miből gondoljuk, hogy a többi, csekélyebb áldások elérhetőek a mi munkánk által?
Szóval, ha a lányom, Jessica megbetegszik, nem megyek az Atyához ezt mondva: "Atyám, gyógyítsd meg a lányom, mert Joseph Prince pásztor vagyok, és gyógyulásról prédikálok az embereknek."
Nem, én Jézus vére által megyek oda Hozzá, és azt mondom: "Atyám, köszönöm, hogy 2000 évvel ezelőtt Jézus elszenvedte Jessica betegségét a (saját) testében. Egyedül ezen az alapon és a Te kegyelmedből gyógyultnak nyilvánítom őt a Jézus nevében."

Mikor egyszerűen elhiszed, hogy megkapod az áldásaidat egyedül Jézus bevégzett munkája és az Ő kegyelme által, meg fogod kapni az áldásaid!
Galata 3:5

Mit gondoltok, Isten azért adja Szent Szellemét nektek, vagy azért munkálkodik hatalmas csodákkal köztetek, mert megtartottátok a Törvény előírásait? Nem! Azért teszi mindezt, mert amikor meghallottátok az örömhírt, hittetek!

Egyszerű Fordítás
Annakokáért, aki a Szellemet szolgáltatja nektek, és hatalmas dolgokat művel bennetek, a törvény cselekedeteiből, vagy a hit hallásából cselekszi-e?
Károli Gáspár fordítás
Joseph Prince


forrás: http://www.uzenetek.com/2011/04/vedd-at-hit-altal-kegyelembol.html#ixzz2UHoHQWJS



Üdvösség imája

Mondd el őszinte szívből, és megismered megváltó, üdvözítő Istenedet, Ő a Szabadítód, Megmentőd, Gyógyítód.

Drága Mennyei Atyám, Jézus nevében jövök Eléd.
Azt mondod az Igében: „Ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Õt a halálból, üdvözülsz.” (Róm. 10,9.)
Hiszem a szívemben, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia.
Hiszem, hogy Jézus meghalt az én bûneimért.
Hiszem, hogy Jézus feltámadt a halálból, az én megigazulásomért.
Kérlek Jézus, legyél az én Uram!
Kérlek Jézus, legyél az én Megváltóm!
Kérlek Jézus, legyél az én Gyógyítóm!
A Te Igéd szerint: „Szívvel hiszünk a megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.” (Róm. 10,10.)
Én hiszem a szívemben, és most a számmal vallást teszek a hitemrõl:
Jézus az én Uram!
Jézus az én Megváltóm!
Jézus az én Gyógyítóm!
Meg vagyok váltva!

Köszönöm, Úr Jézus, az örök életemet! Ámen.

A békéről

Készítette: Keresztény szépségportál

A béke nem a konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége.

Dan Millman

http://www.keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1954%3Abéke


A Szellemtől vezetve

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Mert akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek fiai.
- Róma 8,14.

Isten fiai számíthatnak arra, hogy Isten Szelleme vezetni fogja őket. A hívők számíthatnak arra, hogy a Szent Szellem vezetni, vagyis irányítani fogja őket. Jézus, utalva arra az időre, amikor eljön a Szent Szellem, azt mondta: „Ő elvezérel majd titeket.”
Nem emberektől kell tehát várnunk az útmutatást — ez nem igei. Isten minden gyermekében benne van Isten Szelleme, és számíthat arra, hogy Isten Szelleme vezetni fogja.
1959 februárjában Jézus egy nyílt látomásban jelent meg nekem. Hallottam a lépteit, amint bejött a kórházi szobámba. Leült egy székre az ágyam mellé és másfél órán keresztül beszélt nekem a prófétai szolgálatról. Ez volt az egyik dolog, amit mondott: „A prófétai szolgálat nem azért van az egyházban, hogy vezesse a híveket és megmondja nekik, mit csináljanak. Az ó szövetség alatt az emberek a prófétához mentek, ha tanácsra, útmutatásra vagy vezetésre volt szükségük, mert csak rajta volt Isten Szelleme, őrajtuk nem. Az ó szövetség alatt senkin sem volt a Szent Szellem, kivéve a királyt, a papot és a prófétát. Az emberek semmit sem tudtak a Szellem vezetéséről. Az új szövetség alatt az Ige nem azt mondja, hogy: akiket a próféták vezetnek, azok Istennek fiai. Az Ige azt mondja: Akiket Isten Szelleme vezérel, azok Isten fiai.”

Megvallás: Én Isten gyermeke vagyok. Én számíthatok arra, hogy Isten Szelleme vezet engem. Ebben a pillanatban is Ő vezet engem.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Hillsong UNITED - Amor Que Lucha (Love Is War)

2013. július 7.

Ige: A vallásosságról, és annak értékéről

Az apostolon keresztül jelenti ki Isten Igéje, hogy mennyit ér a vallásosság: Erről így vall Pál apostol, követendő példát adva:

 „… felülmúltam a zsidóságban [a zsidó vallásosságban] nemzetembeli [fajtámbeli] sok kortársamat, szerfelett rajongván atyai hagyományaimért. [mert fölöttébb (vak)buzgó követője voltam atyáim (őseim) hagyományainak]* (Gal. 1,14)

„Körülmetéltettem nyolcadnapon, Izráel nemzetségéből, Benjámin törzséből való vagyok, zsidókból való zsidó, törvény tekintetében farizeus, Buzgóság tekintetében az egyházat üldöző, a törvénybeli igazság tekintetében feddhetetlen voltam.

De amelyek nékem egykor nyereségek valának, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem. Sőt annak felette most is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt: akiért mindent kárba veszni hagytam, és szemétnek ítélek, hogy a Krisztust megnyerjem,

És találtassam Őbenne, mint akinek nincsen saját igazságom a törvényből, hanem van igazságom a Krisztusban való hit által, Istentől való igazságom a hit alapján” (Fil. 3,5-9)



Ő az Úr hirdetjük.

Te kinek szolgálsz?

„… én és az én házam az Úrnak szolgálunk” (Józs. 24,15)


Így szól az én Uram az Úr!

„Gondom van rá, hogy Igémet beteljesítsem!” (Jer 1,12)


A Krisztushoz tartozásról

„Ti azonban már nem a régi emberi természet irányítása alatt éltek, hanem a Szent Szellem uralma alatt. De csak akkor, ha valóban bennetek él Isten Szelleme, met ha nem, akkor nem is tartoztok Krisztushoz” (Róm. 8,9)


Még ott is

 „Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.”
Zsoltárok könyve 23:4

Isten megvéd. Még ha sokszor úgy is látszik, nem a legjobban alakulnak a dolgok, Ő ott van melletted, és nem engedi, hogy nagyobb terhet kapjál, mint amit el tudsz viselni. Ő ismer igazán, tudja ki vagy, látja múltadat és jövődet, látja a teljes képet, amiből számodra csak egy halvány foszlány jelenti a valóságot. Ő tudja, mi van a színfalak mögött, és hidd el, a legjobbat akarja neked!

Lehet, hogy most épp a halál árnyékának völgyén vezet keresztül utad. Lehet, hogy nem látod a következő lépés helyét, a köd eltakar előled mindent, és ijesztő, furcsa zajok morajlanak mindenfelől. De Ő veled megy ezen az úton, és megőriz téged. Lehet, hogy nem veszi el előled az akadályokat, de átsegít azokon. Lehet, hogy megenged túl súlyos dolgokat is, hogy történjenek veled, de nem hagy magadra, és kézen fogva vezet, szinte húz maga után a legsötétebb órákban is.

Lehet, hogy most nem érzed a jelenlétét, és csak a miértek zúgnak fejedben, de olvasd el ezt a verset és az egész zsoltárt, ha kell századszorra is, és hidd el (nem kell érteni, csak hinni), hogy nem vagy egyedül.

És amikor majd kiérsz a napfényre, más színben fogod látni a világot. Lesz Vele egy újabb közös kaland, egy történet, mely erőt ad a viszontlátásig.


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/meg-ott-is.html

Az Úr tetteiről:

„Dicsőség és méltóság az Ő cselekedete, és igazsága megmarad mindvégig” (Zsolt 111,3)


Michael W. Smith - Above All (With Lyrics)

Hogyan élj

Készítette: Keresztény szépségportál


Érdemes aszerint élni, amiben hiszünk, máskülönben abban fogunk hinni, ahogyan élünk.

Ákos
http://www.keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1953%3Aérdemes

Az Úr lámpása

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Az Úrtól való szövétnek az ember szelleme, aki megvizsgálja a szívnek minden rejtekét.
- Példabeszédek 20,27.

Ennek a versnek egy másik fordítása így szól: „Az ember szelleme az Úr lámpása.” Ma ezt inkább így mondanánk: „Az ember szelleme az Úr villanylámpája.”
Ez azt jelenti, hogy az Úr meg akar világosítani minket — Ő akar vezetni minket — a mi emberi szellemünkön keresztül. A keresztények azonban, úgy tűnik, mindig valami más módon várják, hogy Isten vezesse őket, mint ahogy Ő kijelentette!
Isten vezetésének tekintik, amit fizikai érzékszerveik jeleznek. A Biblia azonban sehol sem mondja, hogy Isten a fizikai testünkön keresztül fog vezetni minket!
Az értelem szemszögéből nézik a dolgokat; Isten azonban sehol sem jelenti ki a Bibliában miszerint a lelkünkön, illetve értelmünkön, elménken keresztül vezetne majd bennünket.
Isten azt mondta, hogy az ember szelleme az Úr lámpása. Isten tehát a szellemünkön keresztül vezet bennünket. Isten saját szellemeden keresztül akar vezetni téged.

Megvallás: Én szellem vagyok. Van lelkem, és fizikai testben élek. Az én szellemem az Úr lámpása. Isten, aki az én Atyám, a szellememen keresztül világosít meg engem. Isten a saját szellememen keresztül vezet engem.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

VÁRJ HÁROM NAPOT!

Szép tavaszi nap volt. A fiatalasszonyt békesség töltötte el, miközben Jézus haláláról és feltámadásáról elmélkedett. Megállt egy pillanatra a lépcsőknél, amelyek a főutcára vezettek, és amely már tele volt munkába siető emberekkel.

A régi helyén, az átjáró kezdetén ült az idős virágárus néni. A lába elé, egy újságpapírra sorakoztatta ki a friss virágokból készített csokrait. A néni mosolygott; idős, ráncos arca valamilyen benső örömtől sugárzott. A fiatalasszony nem sokat gondolkodva lehajolt, kiválasztott egy csokrot és közben megkérdezte a nénitől:
- Ahogy nézem, ma boldog, ugye?
- Miért ne lennék? Minden renben van, hát nem?
Toprongyos volt és nagyon öreg. A fiatalasszony ezért meglepődött a válaszán.
- Maga már évek óta itt ül. És mindig mosolyog. Úgy látszik jól viseli a bajokat!
- Aki ilyen magas életkort megélt, az nem kerülheti el a bajokat. Tudja, kedvesem, olyan ez, mint Jézus és a nagypéntek... S akkor elhallgatot
t.
- Mint micsoda? - kérdezte a fiatalasszony.
- Mondom, mint Jézus és a nagypéntek.. Amikor Jézus pénteken meghalt a kereszten, ez volt az emberiség legrosszabb napja. S amikor jönnek a bajok, nekem mindig ez juta az eszembe. Mert ilyenkor az is eszembe jut, mi történt harmadnap, húsvétkor. Jézus feltámadt a halálból. Amikor a dolgok rosszul mennek, már megszoktam, hogy várok három napot, mert akkor valahogy minden jóra fordul.
A fiatalasszony búcsúzásul a nénire mosolygott, majd továbbment. Azóta, amikor csak gondjai támadnak, mindig eszébe jutnak a néni szavai:
"Adj alkalmat Istennek, hogy segítsen. Várj három napot!"

Mit kell tudni

Készítette: Szőlő Ág


A tökéletlen hit nem akadály a kegyelem számára! 298.rész

DOBNER ILLÉS (feat. MAROS ESZTER) - FÖLDTŐL AZ ÉGIG

2013. július 5.

Ige: Az Úr Jézus elvégezte!

 „Mert Ő – Jézus – a mi békességünk, ki eggyé tette [eggyé forrasztotta] mind a két nemzetséget [népet], és lerontotta [eltörölte, érvénytelenítette, ledöntötte; lebontotta saját húsában] a közbevetett [közéjük emelt] választófalat”(Eféz. 2,14)

A Szent Szellem kitöltése után így prédikál Péter apostol a Kornélius házában: „… Most kezdem igazán megérteni, hogy nem személyválogató az Isten, hanem minden nép között kedves előtte, aki féli őt, és igazságot cselekszik. Ezt az igét küldte Izráel fiainak, amikor békességet hirdetett Jézus Krisztus által. Ő a mindenség Ura!” (Csel. 10,34-36)

Így teljesült be a prófécia: „És most így szól az Úr, aki engem anyám méhétől szolgájává alkotott, hogy Jákóbot (jelentése: aki a másik helyére lép) Ő hozzá megtérítsem, és hogy Izráel (jelentése: akiért Isten harcol) hozzá gyűjtessék; hiszen tisztelt vagyok az Úr szemeiben és erősségem az én Istenem! Így szól: Kevés az, hogy nékem szolgám légy, a Jákób nemzetséginek megépítésére és Izráel megszabadultjainak visszahozására: sőt a népeknek is világosságul adtalak, hogy üdvöm a föld végéig terjedjen!” (Ésa. 49,5-6)

És minden Krisztusban lévő hívőnek szól a próféta által az Úr, ahogy erről bizonyságot tesz Pál apostol Antiókiában, így szólva az ellenálló zsidókhoz:  „Akkor Pál és Barnabás nagy bátorsággal szólva mondának: Szükséges volt, hogy először néktek hirdettessék az Isten igéje; de mivelhogy ti megvetitek azt, és nem tartjátok méltóknak magatokat az örök életre, ímé a pogányokhoz fordulunk. Mert így parancsolta nékünk az Úr: Rendeltelek téged világosságul a pogányoknak, hogy légy üdvösségükre a földnek széléig” (Csel. 13,46-47) A

z Úr Jézusról – aki a mi békességünk – így hangzik a prófécia: „Mert egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk. Az uralom az ő vállán lesz, és így fogják nevezni: Csodálatos, Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme!” (Ézs. 9,5)

„És Ő a mi békességünk. Ha az Assirus (jelentése: fogoly, megkötözött) eljő a mi földünkre és megtapodja palotáinkat: állatunk ellene hét pásztort és nyolc fejedelmi férfiút. Ezek fegyverrel verik le Asszíriát, kivont karddal Nimród (jelentése: lázadó, ellenálló) országát. Megment, ha Asszíria országunkra támad, és behatol területünkre” (Mik. 5,5-6)

Már Ezékiel prófétán keresztül kijelentette az Úr, hogy hogyan lesz egy néppé az Ő népe: „Szólj nékik: Ezt mondja az Úr Isten: Ímé, én fölveszem Izráel fiait a pogányok közül, akik közé mentek, és egybegyűjtöm őket mindenfelől, és beviszem őket az ő földjükre. És egy néppé teszem őket azon a földön, Izráelnek hegyein, és egyetlenegy király lesz mindnyájok királya, és nem lesznek többé két néppé, és ezután nem oszolnak többé két királyságra. És többé meg nem fertéztetik magokat bálványaikkal és utálatosságaikkal és minden bűneikkel; és megtartom őket minden oly lakóhelyüktől, amelyekben vétkeztek, és megtisztítom őket, és lesznek nékem népem, és én leszek nékik Istenük. És az én szolgám, Dávid lesz a király Őrajtuk, s egy pásztora lesz mindnyájuknak; és az én törvényeim szerint járnak, s parancsolataimat megőrzik és cselekszik. És laknak a földön, melyet adtam vala az én szolgámnak, Jákóbnak, amelyen laktak a ti atyáitok; és laknak azon ők és fiaik és fiaiknak fiai mindörökké, és az én szolgám, Dávid az ő fejedelmük örökké.

 És szerzek velük békességnek frigyét, örökkévaló frigy lesz ez velük; és elültetem őket és megsokasítom, és helyeztetem az én szenthelyemet közéjük örökké. És lesz az én lakhelyem felettük, és leszek nékik Istenük és ők nékem népem. Akkor megtudják a népek, hogy én vagyok az ÚR, aki megszentelem Izráelt, amikor szentélyem köztük lesz örökre” (Ez. 37,21-28)

Az Úr Jézus így beszél a zsidókhoz, kijelentve a prófécia megvalósulását: „Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is vezetnem kell, és hallgatni is fognak a hangomra: és akkor lesz egy nyáj, egy pásztor” (Ján. 10,16)



Szüntelen dícsérem az Urat

Azt mondja az Úr!

„Én, én vagyok az, aki eltörlöm álnokságodat önmagamért, és vétkeidre többé nem emlékezem" (Ézsaiás 43.25).


Amikor bûntudat gyötör:

 „...mindenki megigazul, aki hisz" (Csel 13:39).


JÉZUSBAN


Oswald Chambers: A SZELLEMBEN SZENT

"Hogy megismerjem Őt..." (Fil 3,10).

A szent nem a saját terveit igyekszik megvalósítani; Jézus Krisztust akarja megismerni! A szent nem tartja véletlennek a külső körülményeket, nem is gondolkozik azon, hogy élete világi vagy megszentelt élet-e; minden eseményt, amibe belekerül, eszköznek tekint arra, hogy Jézus Krisztust megismerje. Vakmerően felad mindent maga körül. A Szent Szellem úgy rendelkezett, hogy életünk minden területén Jézus Krisztust ismerjük fel; addig vezet vissza minket mindig ugyanarra a pontra, amíg abban a bizonyos dologban felismerjük Őt.

Önmagunk érvényesítése trónra ülteti a munkát. A szent azonban Jézus Krisztust ülteti a trónra munkájában. Bármit teszünk, akár eszünk vagy iszunk, akár tanítványtársaink lábát mossuk, vagy bármi legyen is, amit teszünk, egyre kell törekednünk, hogy megvalósítsuk Jézus Krisztust. Gyakorlati életünk minden mozzanatának van megfelelője Jézus életében. Urunk az Atyával való kapcsolatát megőrizte a legalacsonyabb munkában is: "Tudván Jézus..., hogy ő az Istentől jött és az Istenhez megy... egy kendőt vett... kezdte mosni a tanítványok lábát" (Jn 13,3-6).

A szellemi ember célja, hogy "megismerjem Őt"! Ma felismerem-e Őt ott, ahol vagyok? Ha nem így van, akkor cserbenhagytam Őt. Nem azért vagyok itt, hogy önmagamat érvényesítsem, hanem hogy megismerjem Jézust. A keresztyén munkában sokszor az a felismerés indít el, hogy valamit meg kell csinálni és éppen nekünk kell ezt megtennünk. De a szellemi embernek nem ez a beállítottsága; neki az a célja, hogy minden körülmény közepette Jézus Krisztus felismeréséhez jusson el.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Elaine Tavolacci: Időszerű Üzenet

A Királyság Kulcsai

Jézus megkérdezte a tanítványait, hogy kinek mondják őt az emberek. Azt felelték, hogy néhányan Bemerítő Jánosnak, néhányan Illésnek, mások pedig Jeremiásnak, vagy valamelyik másik prófétának mondják őt. Ekkor azt mondta nekik: "És ti kinek mondotok engem?" Simon Péter ezt mondta: "Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia." Jézus pedig a feleletével a következőt mondta Péternek (átfogalmazva): Péter, te ezt a választ nem természetes ismeret útján kaptad meg, hanem a mennyei Atyám kijelentése által, és Én ezen a kősziklán (kijelentésen) fogom felépíteni az Én gyülekezetemet, és a pokol kapui (az ellenségnél való fogság, a sötétség királysága által) sem diadalmaskodik rajta. Majd Jézus így folytatta: Neked adom a menny királyságának a kulcsait, és bármi amit megkötsz a földön, meg lesz kötve a mennyben is, és bármi amit feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is.

Jézus átvitt értelemben beszélt a szellemi kulcsokról. Ezeket a kulcsokat nekünk adta, Krisztus testének. Hatalmat adott az Ő nevében, hatalmat az ellenség munkáinak megkötésére, és az emberek kiszabadítására az ellenség markából, a betegségekből való felszabadításra, a megkötözöttek feloldozására, a fogságból való kiszabadításra, és az erődítmények lerombolására. A kulcsok mindig kisméretűek, és jelentéktelennek tűnnek, mégis hatalmas ajtókat tudnak kinyitni. A kis kulcsokkal hatalmas páncéltermeket nyitnak ki, amelyekben értékes vagyontárgyak vannak, és amelyek távol tartják a tolvajokat.

Az Úr azt mondja, hogy nektek adtam a királyságom kulcsait, és a felhatalmazást a nevem használatára. Ezek a kulcsok megnyitják azokat az ajtókat, amik szabaddá teszik az embereket mindenféle fogságból, amit csak ismernek az emberek.

Ezek a kulcsok rabláncokat nyitnak meg, szabaddá teszik az embereket minden démoni elnyomástól, és sokakat felszabadítanak mindenféle nyomorúság és erődítmény uralma alól.

Ezek azok a kulcsok, amelyek megszabadítják azokat, akik alkohol, drog és pornográfia függőségben vannak.

Ezek a kulcsok nyitják meg a sírokat és szabaddá teszik azokat, akiknek meg kell szabadulniuk a vallásos gondolkodásból, és a vallásos szertartások rabságából. Megnyitják a börtönajtókat, és megszabadítják az embereket az okkult praktikákból, a sötétség erői alól, és az ellenség minden hatalmából.

Nektek adtam a kulcsokat, amelyek megnyitják a menny átjáróit, és gyógyulást hoznak minden betegségre és erőtlenségre. Ezek a kulcsok a szegénységben élőket is kiszabadítják, és megnyitják a bővölködés kapuit az Én királyságom gazdálkodása által.

Ezek a Szellemi ajándékok kulcsai, amelyek jelekhez és csodákhoz lesznek használva, nagyobb mértékben, mint amit valaha tapasztaltatok. Ezek a kulcsok megnyitják a rendeltetésetekre nyíló ajtókat, és ahogy átveszitek a Királyság kulcsainak az ajándékát Tőlem, akkor bármit megköttök a földön, meg lesz kötve a mennyben, és bármit feloldotok a földön, fel lesz oldva a mennyben. Olyan kulcsokat adok át az ima és közbenjárás által, amelyek felnyitják az Én igém rejtett titkait. Én Vagyok az, akinél Dávid Kulcsa van. Amikor megnyitok egy ajtót, egyetlen ember sem tudja bezárni, és amikor bezárok egy ajtót, egyetlen ember sem tudja megnyitni. Egy újabb szinten fogom megnyitni az értelmetek szemeit, ahogy feltárom az ősi titkok rejtett dolgait. Hát jöjjetek Elém, hogy átvegyétek ezeket a kulcsokat, amelyek az örökségetek részei, mivel Isten gyermekei vagytok, és Én átadom ezeket a ti kezeitekbe, mondja az Úr.

Dániel 2:22 
Kijelenti a mélységes titkokat, az elrejtett dolgokat. Tudja, mi van a sötétségben, hiszen a világosság nála lakik.

Máté 16:19
Neked adom a mennyek országának kulcsait, és amit megkötsz a földön, kötve lesz az a mennyekben is, és amit feloldasz a földön, oldva lesz az a mennyekben is.

Kolossé 1:26-27 
Tudniillik azt a titkot, mely el volt rejtve ősidők és nemzetségek óta, most pedig kijelentetett az Ő szentjeinek, Akikkel az Isten meg akarta ismertetni azt, hogy milyen nagy a pogányok között eme titok dicsőségének gazdagsága, az tudniillik, hogy a Krisztus tibennetek van, a dicsőségnek ama reménysége

Jelenések 3:7 
A filadelfiabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja a Szent, az Igaz, akinél a Dávid kulcsa van, aki megnyitja és senki be nem zárja, és bezárja és senki meg nem nyitja

www.awordinseason.info
*     

http://gyurinaploja.blogspot.com

Darlene Zschech - Mily nagy a mi Istenünk - [Live 2007]

A Pásztorló Mozgalom utóhatásai

Készítette: KMA

http://kma-hu.com/onlinetv/index.php/az-egyhaz/a-pasztorlo-mozgalom-utohatasai

Előszó
Ez a cikk nem azért született, hogy a Shepherding (Pásztorló Mozgalom) mozgalom dolgait boncolgassa. Mi valós problémákba botlottunk bele, amin nem lehet csak úgy átlépni. És ezek a problémák kísértetiesen hasonlítanak az említett mozgalom káros hatásaira. Aki felismeri vétkességét az alábbiakban, reméljük, tudni fogja, mit kell tennie (sokan megtértek ebből, köztük Derek Prince és Bob Mumford).
Az egész jelenségnek a lényegét ebben a mondatban lehetne körülírni: emberek, főleg gyülekezeti vezetők veszik át a Szent Szellem (Szentlélek) munkáját, olyan módszereket alkalmazva, amelyek teljesen biblikusnak tűnnek a tagok számára, de ha egy kívülálló vizsgálja meg ezeket a gyakorlatokat, vagy gyülekezeti látásnak elnevezett szokásokat, akkor hamarosan kiderül, hogy semmi bibliai nincsen bennük, sőt.....
Ezeket a "Shepherding" mozgalommal azonosított szellemi túlkapásokat úgy ismerheted fel, hogy megvizsgálod azt a gyülekezetet, ahová jársz (akkor is, ha ez tilosnak állították be eddig, sőt... akkor mindenképpen).
Fő vonalakban ez a három dolog jöhet a felszínre: a Szentírás elferdítése***; zsarnoki, egyeduralmi vezetés; elszigetelődés; További jellegzetességek: kontroll-beállítottságú vezetés; elzárkózó magatartás; szellemi elitizmus; életmódmerevség; eltérő vélemény helytelenítése, rosszallása; fájdalmas távozás.

*** Annyira közel állnak általában az igei igazsághoz, és a hiba annyira hajszálnyi és szövevényes, hogy amikor valaki meg akarja fogni a problémát, nagy nehézségek árán tudja megfoghatóvá tenni a dolgokat. 


A Shepherding Movement ("Pásztorló" vagy "Tanítványi Mozgalom")

A Pásztorló Mozgalom befolyásos és ellentmondásos mozgalom volt brit és amerikai karizmatikus gyülekezeteken belül. A mozgalom alapelmélete erőteljesen kihangsúlyozta a mentori kapcsolatokat, amelyek a 2. Timóteus levélben vannak leírva.
Akkor kezdődött, amikor négy ismert karizmatikus tanár, Bob Mumford, Derek Prince, Charles Simpson, és Don Basham egy dél-floridai karizmatius gyülekezetben esett morális kudarcra reagált. Ern Baxter később csatlakozott a vezetőség magjához, és a "Fort Lauderdale-i Ötök" néven váltak ismertté.


A mozgalom alapítói

Hamarosan házicsoportok hálózatai alakultak ki. A tagok egy "pásztorlónak" voltak alárendelve, aki ugyancsak alá volt rendelve az Ötök közül egynek, vagy az egyik beosztottjuknak. Sok karizmatikus pásztort a CGM (Christian Growth Ministries) vezetői elkezdtek "pásztorolni".  Körülbelül 100 000 hívük volt csak az Egyesült Államokban. 
A mozgalom arról a káros befolyásról lett híres, ami különleges hangsúlyt fektetett a saját pásztornak való feltétlen engedelmességre. Sok esetben a pásztorlónak való engedetlenséget egyenlőnek találták Istennek való engedetlenséggel.
De az ügy komolysága tapasztalható volt egy nyílvánossá tett levél által, amit 1975-ben írt Pat Robertson Bob Mumfordnak. Robertson azt mondta, a Louisville/Kentucky-ba tett látogatása során olyan bibliai fogalmakat elferdítő kifejezéseket vett észre, mint "alávetettséget" gyülekezetek helyett, "pásztorlókat" pásztorok helyett, "kapcsolatokat" Jézus helyett. Pat Robertson azzal vádolta a vezetőket, hogy a személyes kijelentést (Rhema) egyenlővé teszik az írott Igével. Így idézett egy követőjüktől: "Ha maga Isten szólt volna hozzám, és biztosra tudtam volna, hogy Isten szólt, és a pásztorlóm az ellenkezőjére utasított volna engem, akkor a pásztorlómnak engedelmeskedtem volna."
Tehát Pat Robertson menesztette a CGM vezetőket, és kitörölt minden hanganyagot a szalagokról, ami tőlük származott. A Shepherding mozgalmat pedig varázslásnak bélyegezte. Kathryn Kuhlman is visszautasított több fellépést, amin CGM vezetők is részt vettek volna. Demos Shakarian kijelentette, hogy a CGM vezetők "nemkívánt személyek". A Kereszténység leghíresebbjei emelték fel a hangjukat a mozgalom ellen.
A "Fort Lauderdale-i Ötök" végül is szétesett.
Derek Prince és Bob Mumford mindketten nyilvánosan elhatárolták magukat a tanításoktól. Derek Prince 1983-ban lépett ki, beismervén, hogy  "beleestünk a galatai hibába: amit Szellemben kezdtünk el, gyorsan átvittük a testbe." (Gal 3:3) Bob Mumford benyújtott egy "Hivatalos Megtérő Nyilatkozatot Krisztus Testének" 1989 novemberében. Idézet: "Megtérek. Bocsánatot kérek."
Ugyanabban a cikkben Mumford elismerte a rombolást, amit az ő tanítása okozott az alávetettségről, engedelmességről. Elismerte, hogy felállított egy rendszert, ami által  olyan sok ember károsult a tekintéllyel való visszaélések miatt. "Voltak családok, melyek felbomlottak, széthullottak, életek mentek tönkre" - mondta Mumford. "Több család a mai napig sem tudott újra egyesülni. Ez a mozgalom egy romlott és nem Biblikus engedelmességre vezette az embereket a vezetők iránt" - fűzte még a cikkhez Mumford.
"Nyilatkozatában Mumford elismerte, nem hallgatott a figyelmeztetésekre a tanítás helytelenségéről, Hayford és két másik  ember részéről. "Nem az volt a szándékom, hogy önfejű legyek" - mondta - "de nem vettem tudomást a véleményükről, a saját magam és mások kárára." Mumford felvállalta ezt a romboló tevékenységet, mondván, az gyakran az ő vezetése alatt történt."


A Tanítványság másik oldala (részletek)
Írta: Lawrence A. Pile
A Ministries Today 1990 januári / februári számának borítóján feltűnően fekete betűkkel ez állt, éles előtérbe helyezve a szavakat: "A tanítványság téves volt. Megtérek. Bocsánatot kérek. - Bob Mumford." Azoknak, akiknek ismerős Bob Mumford és a nevéhez kötődő mozgalom, ez egy elég megdöbbentő bejelentés volt. Akiknek kevésbé ismerős Bob Mumford, kétség kívül kérdések merültek fel benne: "Micsoda!? A tanítványság téves? Ez meg hogy lehet? Miért kell megtérni a tanítványságról való tanításból?"
Ez a  mozgalom 1974-ben indult, Derek Prince, Don Basham, Ern Baxter és Charles Simpson karizmatikus vezetők által. Hivatalosan "Christian Growth Ministries"-nek hívták őket, de a köznyelv "pásztorló" vagy "tanítványság" mozgalomként emlegette. Ez a vezetők által kihangsúlyozott elvek miatt volt, melyek szerint a keresztények életében nagy hangsúlyt kell fektetni a hívők élete alávetésének egy tekintéllyel bíró "pásztor" alá, hogy a hívő "tanítvánnyá" váljon keresztény életében.
Bár ez biblikusnak tűnik, ám a CGM gyülekezetekben egy rosszfajta, visszaélésekkel teli tekintélyrend alakult ki, ami végül sokakat megfosztott Krisztusban lévő szabadságuktól és autonomitásuktól.
Olyanokkal is dolgoztam együtt, akik ilyen szervezetek tagjai voltak, ám elvileg egyik sem volt mondható "tévelygőnek" abban az értelemben, ahogy azt a  legtöbb keresztény magyarázná, mivel ezek a mozgalmak és gyülekezetek mind olyan fundamentális tanításokra alapultak, amelyeket konzervatív és evangéliumi keresztények mind alapvetőnek tartottak az üdvösséghez. Mindezek ellenére a volt tagok és aggódó kívülálló megfigyelők ezeket a szervezeteket szellemi visszaéléssel és nagy károk okozásával vádolták. 
Milyen formákat ölthet ez a szellemi visszaélés? Ronald M. Enroth jelentős segítséget adott a tanítványképzés e másik oldala veszélyeinek felismeréséhez.

Hét fő jellegzetességet ismert fel a csoportokban és gyülekezetekben, ahol ezek a visszaélések megnyilvánultak. "Gyülekezetek a határvonalon" című cikke alapján ezek a jellegzetességek a következők:
- A Szentírás elferdítése
- Zsarnoki, egyeduralmi vezetés
- Elszigetelődés
- Szellemi Elitizmus
- Az élet parancsok alá vetése
- Más vélemény tiltása
- Nyomasztó emlékű távozás

Ezekkel a jellemvonásokkal bíró csoportok megpróbálják kontroll alatt tartani a tagok életének majdnem minden területét. Annyira közel állnak általában az igei igazsághoz, és a hiba annyira hajszálnyi (szövevényes), hogy amikor valaki meg akarja fogni a problémát, nagy nehézségek árán tudja megfoghatóvá tenni a dolgokat. Ezek a dolgok világossá válnak, ha közelebbről megvizsgálunk néhány szembetűnő pontot.


Félremagyarázott biblia

1, A Szentírás elferdítése (sok ilyen van, most egyet említünk)
Pál Apostol ezt írja Az 1Kor. 10:23-ban: "Minden szabad nékem, de nem minden használ; minden szabad nékem, de nem minden épít." Ami legelőször az ember eszébe jut: "mik azok a dolgok, amik nem használnak és nem építenek?" Pál itt ezt nem írja, de ahhoz, hogy ezen alapelv szerint tudjunk cselekedni, tudnunk kell, mik ezek a dolgok. Totalista "pásztorok" örömmel elmondják nekünk, mik ezek a dolgok, ám ha Isten ezeket a dolgokat a Bibliában nem tiltja, ez a "pásztor" saját véleménye. minden hívőnek szükséges megtanulni egyenesen Istenhez menni imában, és az Ige tanulmányozásában, hogy megkapja a választ bármilyen egyéni helyzetben. Semmilyen gyülekezeti vezetőnek nincs joga törvényt alkotni, ahol a Biblia nem teszi. A legtöbb, amit tehetnek, az, hogy felajánlják segítségüket és tanácsolnak (ha valaki kikéri a tanácsukat, persze), ám ennek segítségnek és tanácsnak is kell maradia, nem erőltetésnek.



2. Zsarnoki, egyeduralmi vezetés (kontroll-beállítottságú vezetés)
Pásztorkodó-tanítványi csoportoknál nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a "bárány" alávesse magát a "pásztornak", szavának megkérdőjelezése nélkül. Ez főleg így van, mikor nagy döntéseket kell hozni, mint  például: ház, autó, nagyobb dolog vásárlása, eladása; állás vagy iskolaváltás; vakációk tervezése; másik városba való költözés; párválasztás; gyereknevelés és fegyelmezés. A vezetőség tekintélye sok esetben mindennapos, és kis dolgokban is mérvadó. A tagok eljutnak addig a pontig, hogy már kis dolgokban sem mernek saját döntéseket hozni.
Ahogy Chuck Smith írta: A pásztorok totális tekintélyre törekszenek életed felett... alá kell rendelned a pásztornak életed minden területét, amit ők fontosnak és szükségesnek tartanak. Ha valaki ezt nem teszi, lázadónak pecsételik meg. Ezt a tekintélyelvűséget rendszeresen támasztják alá Bibliaszövegek által, mint például a Zsidókhoz írt levél 13:17 ("Engedelmeskedjetek előljáróitoknak és fogadjatok szót, mert ők vigyáznak lelkeitekre, mint számadók; hogy ezt örömmel míveljék és nem bánkódva, mert ez néktek nem használ.")
Ennek a következménye az, hogy a csoport tagjai minden kritika nélkül elfogadják, mit mond a vezetőjük, és elveszítik azt a képességüket (ha volt nekik), hogy egyenesen Istenhez forduljanak bölcsességért és vezetésért.



3.Elszigetelődés (elzárkózó magatartás).
Ezeknek a csoportoknak a tagjai különböző mértékben el vannak különítve a csoportjukon kívüli világtól, látszólag azért, hogy elkerüljék a világ általi beszennyeződést. Ám elgondolkodtató, amit Ron Enroth is felvet, hogy ez az elszigetelődés vajon nem egy  kísérlet-e annak megakadályozására, hogy az emberek helyes kiegészítő tanításokhoz jussanak, amelyek több okból is versenyképesek vagy akár fenyegetőek is lehetnek. Sok volt pásztorlási csoport tagja megerősíti ezt.
A csoportok tagjainak azt ajánlják, hogy csak "jóváhagyott" keresztény szerzők könyveit olvassák, s ezeket sokszor maga a csoport hozza létre.
A tagokat lebeszélik más gyülekezetbeli bibliatanárok hallgatásától is, mert ők nem látták Isten Szavának teljes igazságát, különben "hozzánk tartoznának". A világi irodalomra rosszallóan néznek, még a klasszikusokra is, mondván, azok "nem szellemiek" és időpazarlás.
Ez az elszigetelődés az emberek magánéletére is kihat, mivel azt a tanácsot kapják, hogy szakítsanak meg minden közeli barátságot nem keresztény személyekkel, sőt, keresztényekkel is, akik nem az ő csoportjuk tagjai. Figyelmeztetik őket, hogy nem megtért családtagok nem fogják megérteni és helyeselni vágyukat Isten szolgálatára úgy, mint a csoport tagja, s még  keresztény rokonok is ellenségeikké válhatnak. Külső elfoglaltságokban való részvétel, mint például klubokba járás, más szervezetbe való eljárás tiltva lehet, vagy erősen lebeszélik őket róla, mivel ez eltávolítja a tagot eredeti céljától (elhívásától) - ez a tiltás kiterjedhet más keresztény szervezetekre is. A másik nemmel való érintkezés ugyancsak erősen korlátozott, sok csoport ellenzi, vagy egyenesen tiltja a másik nemmel való találkát. Ugyanakkor a legtöbb csoportnak félig-meddig titokzatos tanítása van természetfeletti párválasztásról, a pároktól elvárják, hogy engedélyt kérjenek a vezetőktől a házasságra, de van olyan csoport is, ahol általuk szervezett házasságok, sőt kényszerházasságok vannak.


Én nagyobb vagyok, mint te

4. Szellemi Elitizmus
A csoportokra tipikusan jellemző, hogy saját magukat az Újszövetség elvei leghitelesebb követőinek tartják. Isten Különleges Alakulatának tartják magukat, különleges elhívással. Ron Enroth egy ilyen csoporttagtól így idéz: "Bár nem mondtuk ki hangosan, mégis szívünk mélyén mindannyian úgy éreztük, az egész világon nincs hasonló hely a mi gyülekezetünkhöz... Arra gondoltunk, a kereszténység többi csoportja csak szórakozik, míg mi tesszük az igazi munkát."
Ez az elitizmus a fent említett elszigetelődéshez hozzásegít, főleg egyházi befelé fordulás formájában, mikor is a tagokat elriasztják más csoportokhoz tartozó keresztényekkel való kapcsolattól, főleg máshova tartozó prédikátoroktól, tanítóktól, íróktól óvják őket. Végső soron minden Bibliatanítás a mozgalom vagy csoport kifinomult légköréből származik, mivel félnek attól, hogy kívülállók ellentétes eszmékkel "megmérgezik az elméjét" azoknak a tagoknak, akik befolyásolhatóak.
Az ilyen csoportok úgy látják magukat, hogy egy magasabb elhívású életük van, mint más gyülekezeteknek. Az állandó kísértés ezeknél a megújító mozgalmaknál az, hogy önigazultak és önelégültek lesznek, ezáltal immunissá téve magukat más keresztények kritikáira.



5. Az élet parancsok alá vetése (életmódmerevség)
Hogy egy magas szintű, Krisztusnak való odaszántságot érjenek el, valamint "igazi tanítványságot" és szent életet (ami lényegében ugyanazt fejezi ki), ezek a csoportok egy "györsnövesztő" környezetet alakítanak ki, hogy "kikényszerítsék" a tanítvánnyá válást.
Krisztusban való hited megmentett téged, ám hogy szellemileg felnőtt lehess, minden kérdés nélkül való engedelmességet kell bemutatnod felénk, és megtenned, bármit mondunk neked. Ám Pál szavai ma is ugyanolyan igazak és hangosak, mint amikor leírta őket: "Annakokáért a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával." (Gal 5:1)



6. Más vélemény tiltása (eltérő vélemény helytelenítése, rosszallása)
A csoportok e jellegzetessége ugyancsak kapcsolódik az elszigeteltség hajlamához. Az elszigeteltség egyik fő oka, hogy a tagokat arra késztessék, hogy csak a saját vezetőjükhöz forduljanak útmutatásért és vezetésért. Mondanunk sem kell tehát, hogy az elsőnek a második felé engedelmességben való elfogadással kell lennie, engedelmesen elnyomva minden kérdést vagy ellenvéleményt, ami a csoport tanításait vagy tevékenységeit érinti.
Ez kizárja a lehetőségét annak, hogy valakinek más véleménye vagy egyéni gondolkodása legyen bizonyos területen, ami sok evangéliumi gyülekezetben megengedett.
A legtöbb csoportnál a más vélemény és egyet nem értés tiltása kiterjed mindenre, amire azt lehet értelmezni, hogy "aláássa a tekintélyét" a pásztornak, vezetőnek - és ez legfőképp arra vonatkozik, hogy ne javítsa ki a vezetőt senki nyilvánosan. Még a magánjellegű kísérletek is rosszul sülnek el arra nézve, aki van olyan bátor, hogy megpróbálja. Enroth mesélt egy olyan emberről, akit kirúgtak, mert "túl sokat kérdezett". A fiatalember elmondta, hogy a csoport alapítója néha "imádkozott az önálló gondolkodás penésze ellen".
Ahelyett, hogy a kérdező aggodalmát bármennyire is elismerjék, a vezető jellemző módon azt fogja megerősíteni, hogy az egyetlen probléma a kérdezővel van - világos, mondja majd, hogy az adott személynek "lázadó szelleme" van, "rossz a szívállapota" és "ha alávetné magát", meglátná a tanítás vagy tevékenység helyességét, amit most kérdőjelez. Ha tovább folytatja az effajta kérdezést, főleg, ha a kérdező megosztja kételyeit és ellenvetéseit a tagokkal is a vezetőségen kívül, távoznia kell.



7. Nyomasztó emlékű távozás
Volt olyan csoport, ahol a vezetők állítólag bekényszerítették magukat más véleményen levő tagok otthonába, hogy szembesítsék őket a "bűnnel" és "lázadással". Ezek általában hosszú, éjszakai látogatások voltak. Ezek a taktikák, eljárásmódok sokszor eredményt érnek el, legalábbis ideiglenesen. A késő éjszakai "látogatás" élménye legtöbb esetben olyan traumatikus, nyomasztó, hogy a célba vett egyén gyakran inkább beleegyezik mindenbe, amit mondanak neki, csak hogy elkerüljön még egy ilyen élményt. Egy idő után talán inkább úgy dönt, hogy elhagyja a csoportot, mint hogy elfojtsa ellenvetéseit, vagy hogy még egy hasonló "találkozáson" menjen keresztül.
Attól függetlenül, hogy a más véleményen levő tag hogyan hagyja el a csoportot, az majdnem mindig egy fájdalmas folyamat. Akár önkéntesen megy el, akár nyomás alatt, akár kitiltják, kiközösítik, a volt tag ott találja magát elválasztva az összes, vagy majdnem összes közeli barátjától (néha családtagoktól), akik a csoportban maradnak. Gyakran más lakhelyet kell keresnie magának, mivel közösségi lakóhelyen lakott (gyakran használt módszer, hogy a tagokat érzelmileg is egymáshoz kössék), vagy közösen bérelt szobát egy vagy több taggal. Voltak esetek, amikor a volt tagnak más állást kellett keresnie, mert nem érezték jól magukat, amikor továbbra is együtt dolgoztak volt gyülekezetük, társaságuk tagjaival vagy tagjainak. Még házasságok is összetörtek, mikor az egyik tag annyira elkeseredett volt, hogy szükségesnek érezte nemcsak a csoporttól való menekülést, hanem annak hatása alól való menekülést is, és úgy érezte, inkább feladja házasságát, ha ehhez az kell.
Miután egy barátját követte egy lány a csoportból, így írta le lelki és érzelmi állapotát: "Mikor elmentem onnan, tudtam, hogy valami nem stimmel, de azt hittem, velem nincs rendben valami. Azt hittem, nekik van igazuk, olyannyira, hogy azt hittem, ha elhagyom őket, Istent hagyom el. Annyira elkeseredett voltam, hogy még azt a lépést is megtettem volna a menekvéshez... úgy éreztem, az életemért futok."
Világos, hogy semmilyen Istenfélő, Jézust dicsőítő, Isten Igéjét követő gyülekezetnek vagy keresztény csoportnak nem kellene tolerálnia ezt a légkört, nemhogy ilyet kreáljon. Ez bármilyen tagot annyira elkeseredetté tesz, hogy még Istentől is elfutna, csakhogy megnyugvást találjon. Sajnos túl sok egyház és keresztény szervezet teszi ezt. Mégis a vezetők az ilyen egyházakban és szervezetekben feddhetetlenek. Az a komoly vágy van bennük, hogy lelkeket mentsenek meg, és tanítványokat képezzenek az Úr Jézusnak, és kidolgoznak egy rendszert, módszert, amely megítélésük szerint a leggyorsabban fogja elérni e dicséretes célokat. Úgy vélik, hogy a hatalmuk és közeli felügyeletük - és a tagok megfelelő alávetettsége - nélkül a tanítványképzési folyamat nem lehet sikeres. Szóval, ahogy már említettük, az általuk létrehozott "spirituális melegházat" és módszereket alkalmaznak, olyan magatartásokat sulykolnak, ami gyakran ellentétes a Szentírással, az Igével. Ez a folyamat kihathat a Szent Szellem munkájára is, nem engedvén Neki, hogy a saját munkáját a maga módján és a maga idejében végezze. Nagyon gyakran megtörténik ezekben a csoportokban az, hogy a Szent Szellem helyét gyakorlatilag minden szempontból átveszi  a csoport, a vezető és tanításai - még a karizmatikus csoportoknál is, ahol minden hangsúlyt a Szent Szellem ajándékaira fektetnek. Ha van egy lista jóváhagyott és letiltott tevékenységekről az élet minden területére, akkor hogyan vezesse a tagokat a Szent szellem? Isten nem azt akarja, hogy csupán vezetőkre és iránymutatásokra támaszkodjunk szellemi vezetésül, Ő azt akarja, hogy az Ő vezetésére és az Ő Igéjére támaszkodjunk elsősorban. Azért adta a tanárokat és pásztorokat, hogy segítsenek nekünk a megfelelő döntések meghozatalában, és el tudjuk választani az igazságot a hamisságtól; és nem azért adja őket, hogy elfoglalják az Ő helyét az életünkben.
Pál "más evangéliumnak" hívja a keresztény törvényeskedést, és azt mondja, Krisztus evangéliumának az elferdítése (Gal 1:6-8).



Jézus nem azért adta az életét a kereszten, kifizetve a váltságdíjat bűneinkért, hogy felcseréljük az egyik bilincset a másikra. Ő meghalt, hogy megszabadítson a bűntől és a rabszolgaságtól. Szégyent hozunk rá, ha átadjuk magunkat bármiféle (rab)szolgaságnak, beleértve próbálkozásokat önmagunk tökéletessé tételére. A megszentelődésben és a megigazulásban semmilyen emberi erőfeszítésnek nem szabad lennie, semminek, amivel dicsekedhetnénk.



Ismét Pál Apostol fejezte ki ezt a legjobban: "Nékem pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjében, aki által nékem megfeszíttetett a világ, és én is a világnak" (Gal. 6:14).


Ha Jézus megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.  Jn 8:36 

 

Utószó:
A cikk azért született, hogy szabad légy olyan igáktól, amit emberek tetted rád.
Mert több magyar egyházban egy elfojtó gépezet működik, ami szinte teljesen visszaszorítja a kreatív gondolkodást a tagokban.
Az egyik ilyen gyülekezetben kijelentették: semmi saját ambíciód nem lehet Krisztusban.
Sőt még magánvéleményed sem. Hanem az ő biblikusnak hitt gyülekezeti látásukat kell követned, ellenvetés nélkül.
Szinte minden művészeti próbálkozást elfojtanak az ilyen gyülekezetekben (vagy nem támogatják, jobbik esetben).
Ebből légy szabad, Jézus nevében.
És ne feledd: a vezetők dolga tanítványokat nevelni.
Tehát olyan keresztényekre van szükség, akik döntéseket tudnak hozni, maguktól.
Arra vannak rávezetve, hogy ne mások hite szerint járjanak, hanem saját hitbeli cselekedeteik legyenek.
Ha elvették a hitedet (és más hite szerint jársz), akkor elvették a kereszténységedet is. Jézus hiába halt meg érted.
Mert ha az Úr visszajön, a hitet fogja elsőnek keresni a Lk 18:8 szerint, (ami viszont szeretet nélkül nem sokat ér).  
Ha bátorításra van szükséged, csak írj.

Ha többet akarsz olvasni (angolul) a Sheperding Mozgalomról, Googlézd ezt: shepherding movement




Utólagos bejegyzések a KMA és a hozzászólók részéről.

A tagok, akik távoznak, vagy távozniuk kell, nagy szellemi nyomás alá kerülnek a gyülekezet részéről. Diszkreditálják őket mindenki előtt, lázadónak, árulónak kiáltják ki őket. Vallásoskodó emberek, akiknek az élete hamarosan tönkre fog menni, mert elhagyták az Istentől rendelt helyüket. Ha nem térnek vissza pár napon belül, elkezdődik a nyilvános megszégyenítés. Olyan (mindenre képes) egyedeket küldenek utánuk, akik nyilvánosan kezdik el kiteregetni a "menekülők" vélt vagy valós dolgait, ezáltal beleesve Noé átkába. (kma megjegyzése: ezek a szemünk láttára, nemrég is megtörtént dolgok, sőt többen írtak nekünk hasonló helyzetekről) 

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól.

A próféták mindhiába küzdöttek azért, hogy Izraelt visszatérítsék Istenhez. Azonban amikor Péter pünkösdkor Szent Szellemmel telve prédikált, háromezer ember megtért az Úrhoz.

Szent Szellem nélkül a kereszténység lefokozódik a vallás szintjére, amely semmivel sem hatékonyabb, mint az Ószövetség rendszere volt, sem az Ige szolgái nem erőteljesebbek azoknál, akik a Szent Szellem kora előtt szolgálták Istent.


Jézus azt mondta: „Erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szent Szellem” (ApCsel 1,8). E nélkül a mennyei erő nélkül csak egy elvilágiasodott, névleges, racionális és ártalmatlan vallást gyakorolunk. A misztikus merengésnek semmi köze az Újszövetség dinamizmusához. A passzív elmélkedés a buddhistáknak való, nem a keresztényeknek. A kereszténység csak „egyháziasság”, míg a Szent Szellem át nem veszi az irányítást. REINHARD BONNKE

Dr-Kováts György: VEZETÉS – 3. MEGMARAD A HIT… és a remény…

A hit is megmarad. Honnan jön, miből táplálkozik? Az igazság az, ami hitet indít fel az ember szívében. Ezért a második dolog, aminek bele kell kerülnie ebbe a levélbe, az igazságnak.

A szeretet igazság nélkül nem visz előre, - sem a megtérés, sem a bűnbánat, - a megszentelés útján. A kettőnek együtt kell működnie. Ez a bölcsesség, Isten ajándéka, Jézus Krisztus. Amikor az igazságot szeretetben tudod elmondani. Lehet, hogy rövid válasz fog születni a levélre, de tartalmazni fogja az igazságot szeretetben.

Hit: megbocsátok neked, nem rovom fel a rosszat, de lerögzítem, hogy bibliai értelemben nem helyes, amit tettél.

Reménység része:
A reménység jót vár. A reménység szüntelen készenlétben áll arra, hogy jó dolog fog történni. A jó várása. Az a bizodalom, amivel az ember a mai nap végét és a holnapi napot nézi. Akármilyen körülmények is vannak. A reménység életszükséglet. Az az ember, aki reménység szerint él, reményt táplál a másik emberben is. A hit a nem látott dolgok valósága, arról való meggyőződés, amit Isten igéje mond. Akár látszik működni ebben a pillanatban, akár nem. Ez olyan, mint egy sisak, ami megvédi a fejedet. Kívülről jönnek a rossz gondolatok, és akkor a hit pajzsát, és a reménység sisakját felöltve nem tudsz ellenállni.

Ha döntenem kell az élet egy helyzetében, és figyelek Isten Szent Szellemére: ez a három ott lesz a döntésemben, és egyik sem fog megsérülni.

Bíztatásul, bátorításul és áldásul mondtam el mindezt.

John G. Lake: Kalandok Istennel. 3. rész

Egy ideig távol voltam Spokane városától, és amikor hazatértem, a feleségem nem volt otthon. Már éppen ideje lett volna a délutáni istentiszteletre indulni, amikor valaki bejött, és ezt mondta: „A titkárnője, Mrs. Graham a halál küszöbén áll. A felesége nála van.” Azonnal odasiettem. Az egyik lelkészem felesége ezekkel a szavakkal fogadott az ajtóban: „Túl későn jött - ő már elment.” Amikor beléptem, a lelkész épp kifelé tartott. „Már hosszú ideje nem lélegzik” - mondta. De ahogy ránéztem arra a hölgyre, arra gondoltam, hogyan támasztotta fel őt a Mindenható Isten három évvel azelőtt, hogyan adta vissza csodálatos módon a műtétek során eltávolított méhét, petefészkeit és petevezetékeit, és hogyan ment utána férjhez, és szült gyermeket. Ahogy ezek a gondolatok támadtak bennem, a szívem lángra gyúlt!
Fölemeltem a hölgyet a párnáról, és Istenhez kiáltottam, hogy a menny villámaival perzselje szét a halál erejét, és szabadítsa meg őt. Megparancsoltam a nőnek, hogy jöjjön vissza, és maradjon is itt. Így is történt, miután már huszonhárom perce nem lélegzett!

Még nem tanultunk meg élő kapcsolatot tartani Isten erejével. Néha-néha a lelkünk szárnyra kel, és meglátjuk, amint Isten lángja ilyen vagy olyan csodát tesz. Csakhogy, szeretteim, Jézus Krisztus Isten jelenlétében élt a nappal és éjszaka minden órájában. Soha egyetlen más szó nem hagyta el Jézus Krisztus száját, csakis Isten Igéje. Ezt mondta: „A beszédek, amelyeket szólok néktek, Szellem és élet.” (Jn 6:63)

Amikor te és én belefeledkezünk Isten Fiába, és Jézus tüze ég a szívünkben, ahogy az övében is Isten tüze égett, a szavaink életté és Szellemmé válnak; akkor nem lesz bennük halál. Szeretteim, úton vagyunk efelé.

Tudományos képzettségem formális elismeréseként abban a kiváltságban volt részem, hogy bejáratos lehessek klinikákra, és gyakran éltem is a lehetőséggel.
Egy alkalommal egy kísérletsorozatnak vetettem alá magam. Nem értem be azzal az ismerettel, hogy Isten gyógyít - tudnom kellett, hogyan teszi. Elmentem az egyik nagy kísérleti intézetbe, ahol alávetettem magam egy kísérletsorozatnak.
Először a fejemre kapcsoltak egy berendezést, amely az agyhullámokat regisztrálta.
Többek között a 23. zsoltárt kezdtem ismételni, hogy az elmém megnyugodjon, és a rezgések kitérése a lehető legalacsonyabb legyen. Ezután a 31. zsoltárt mondtam el, majd Ézsaiás 35. fejezetét, a 91. zsoltárt és Pál Agrippa előtt elmondott beszédét.
Ezután világi irodalom következett: Tennyson egyik művét mondtam fel, a „Könnyű dandár támadásá”-t, végül Poe „Holló”-ját. Közben a szívemben azért imádkoztam, hogy a megfelelő lélektani pillanatban Isten kenjen fel Szent Szellemmel.
A nehézséget az okozta, hogy nem állhattam ellene, hogy szavalás közben a Szent Szellem rám szálljon. Amikor végeztem a „Holló”-val, a kísérletek elvégzésével megbízott személyzet ezt mondta: „Ön ritka jelenség. Emberi lénynél még sohasem mértünk ilyen széles hullám-tartományt.”

Valójában nem erről volt szó. A dolog nyitja abban rejlett, hogy Isten Szelleme olyan mértékben szállt le rám, hogy érezhettem a mozgását magamban.
A szívemben így imádkoztam: „Úr Isten, ha csak két másodpercre is megengeded, hogy a Szellemed mennyei villámként átjárja a lelkemet, tudom, valami történni fog, amit ezek az emberek még sohasem láttak.”
Amikor a költemény utolsó sorait adtam elő, Isten Szelleme hirtelen lecsapott rám, és kitört belőlem a dicsőítés és a nyelveken szólás. A műszer mutatója kilendült a legfelső határig, és halvány fogalmam sincs róla, milyen értéknél állapodik meg, ha följebb mehetett volna.
- Sohasem láttunk ehhez hasonlót! - mondták a professzorok.
- Uraim - feleltem -, ez a Szent Szellem működése volt.

Második kísérlet gyanánt egy mikroszkópos tartozékokkal felszerelt, érzékeny röntgenkészüléket kapcsoltak a fejemhez - azzal a szándékkal, hogy ha lehetséges, láthatóvá váljék az agysejtek reakciója.
Ugyanúgy folytattam, mint az előző kísérlet alkalmával. Előbb nyugtató hatású igeverseket ismételtem el, ami a várakozás szerint a lehető legalacsonyabb értékre csökkentette a kéreg-állomány sejtjein mért reakciót. Ezután gazdagabb tartalmú igék következtek, míg el nem jutottam János első fejezetéig. Amikor ezt kezdtem szavalni, Isten tüze égni kezdett a szívemben.
Egyszer csak Isten Szelleme ugyanúgy rám szállt, mint előzőleg, és a mögöttem levő férfi megérintett. Így jelezte nekem, hogy maradjak meg ebben az állapotban, amíg egymás után belenézhetnek a műszerbe.
Végül, amikor engedtem, a Szellem elült.
- Nézze - mondták a professzorok -, nem értjük, mi folyik itt, de a kéregsejtek bámulatos módon kitágultak!
- Uraim, még valamit hadd mutassak önöknek - mondtam nekik. - Menjenek le a kórházi részlegbe, és hozzanak fel valakit, aki csontgyulladásban szenved. Fogják a műszerüket, és csatolják a lábára. Hagyjanak elég helyet ahhoz, hogy én is rátehessem a kezemet. Mindkét oldalon rákapcsolhatják a berendezést.
Amikor a műszer készen állt, kezemet a férfi sípcsontjára helyezve úgy imádkoztam, ahogyan Etter mama szokott. Nem valami különös ima volt, csak a szívem kiáltása Istenhez.
„Isten, pusztítsd el ezt az ördögi kórságot erőd által! - mondtam. - A Te Szellemed folyjon át a testén, és töltse be élettel!”
Ezután megkérdeztem:
- Uraim, mi történik?
- Minden sejt normálisan reagál - válaszolták.
Olyan egyszerű az egész: Isten élete visszatér a betegségtől kínzott testrészbe, és azonnal helyreáll a vérkeringés, a pangó sejtek újra reagálnak - és a munka elvégeztetett!
Ez Isten tudománya.



Az életről.

Készítette: Papp László




Jézus világosságában járni 311.rész

DOBNER ILLÉS (feat. MEA) - HA ESIK (LYRIC VIDEO)