A Prófétai szolgálatnak a
küldetése az, hogy a Prófétaság Szellemét felszabadítsa Isten népe között. Ezért, amikor Isten küld egy „Józsefet” egy
nemzet életében, vagy egy gyülekezetben, akkor azt elutasítva, magát Isten
meglátogatását utasítják el.
Ma Magyarországon azt látjuk,
hogy az egyházhoz és a gyülekezetekhez Isten már többször küldött Prófétai Szolgálatot
(itt nem a prófétákról beszélek) de szellemben elutasították őket, mert nem azt
szólták, amit hallani akartak. Azonban elvegetálhat így is egy nemzet, sok
halott szellemű hivőkkel, lelki keresztényekkel, szellemi éhségben, a vallás
bilincseivel is. Szolgálati ajándékok nélkül ott maradnak Kánaánban a
keresztények, ami bár az ígéret földje, most mégis a halál és az éhség földje,
mert nem hallgatnak a prófétai szóra és a Szent Szellem nincs köztük, nincs
bennük a jelenlétével.
Ott, ahol együtt van az Atya
Szelleme, Jézus Szelleme és a Szent Szellem, ott valódi az Eklézsia, ott nem
egyházról beszél a Biblia. (Ap.csel 2:41 Csia szerint)
Péter megmagyarázta
pünkösdkor mi történt köztük ott a felházban.
Ap.csel 2:33 Egyszerű f.
„kiárasztotta” Csia szerint: „kiöntetett” Máshol:
„ Kitöltötte” a Szent
Szellemet.
Nézzük meg röviden mit jelent
ez a Gósen földje, amikor a Szent Szellem valóban jelen van a hivők életében.
Az Egyszerű fordításból idézek, ezért nem nagyon kell semmit hozzáfűzni.
Róma 8:2-17
„Mert a Krisztus Jézusban az
Élet Szellemének* törvénye felszabadított a bűn törvénye alól, amely a halálba
vezet. 3Így oldotta meg Isten azt, amire a Mózesi Törvény* képtelen volt, mivel
a régi emberi természet miatt nem volt rá ereje. Isten azonban saját Fiát
küldte el hozzánk, hogy általa elbánjon a bűnnel. Igen, a Fiú (Jézus)
ugyanolyan testben élt a földön, mint amilyenben most mi élünk. Isten ezt az
emberi testet, Jézus testét használta fel arra, hogy általa elítélje a bűnt.
4Így érte el azt, hogy a Törvény jogos követeléseinek meg tudjunk felelni. Mi
ugyanis nem a régi emberi természetünket követjük, hanem a Szent Szellem*
szerint élünk. 5Akik régi emberi természetük szerint élnek, azok egyre csak
arra
törekednek, amit ez a régi
természet kíván. Akik azonban a Szent Szellem*
szerint élnek, azok arra
törekednek, és azzal foglalkoznak, amit a Szent Szellem kíván. 6Régi emberi
természetünk igyekezete végül is a halálhoz vezet. A Szent Szellem azonban
mindig az életre és a békességre törekszik. 7Régi emberi természetünk törekvése
tehát ellentétes Isten törekvésével, mivel nem akar, de nem is tud
engedelmeskedni Isten törvényének. 8Ezért, akik a régi emberi természetük
uralma alatt élnek, azok nem tetszenek Istennek. 9Ti azonban már nem a régi
emberi természet irányítása alatt éltek, hanem a Szent Szellem* uralma alatt.
De csak akkor, ha valóban bennetek él Isten Szelleme*, mert ha nem, akkor nem
is tartoztok Krisztushoz. 10Ha viszont Krisztus valóban bennetek él, akkor a
Szent Szellem életet ad nektek, mert Krisztus elfogadhatóvá tett benneteket
Isten számára. Testetek ellenben mindig halott marad a bűn miatt. 11A Szent
Szellem, aki feltámasztotta Jézust a halálból, bennetek lakik. Ezért az, aki
Krisztust feltámasztotta a halálból, a ti halandó testeteket is meg fogja
eleveníteni, a bennetek lakó Szent Szellem által. 12Így tehát, testvéreim, nem
vagyunk a régi emberi természetünk uralma alatt. Nem kell, hogy annak a
kívánságai szerint éljünk. 13Ha ugyanis a régi emberi természet szerint éltek,
meg fogtok halni. Ha viszont a Szent Szellem* segítségével abbahagyjátok a
rossz dolgokat, akkor fogtok igazán élni. 14Mert azok az Isten fiai, akiket
Isten Szelleme* irányít. 15Hiszen a Szent Szellem*, akit befogadtatok, nem tesz
újra rabszolgává, hogy féljetek. Ellenkezőleg! A Szent Szellem Isten fiaivá
tesz bennünket, és az ő segítségével így kiálthatunk Istenhez: „Abba!”* 16Maga
a Szent Szellem a mi szellemünkkel együtt megerősíti, hogy Isten gyermekei
vagyunk. 17Ha viszont gyermekek, akkor örökösök is. Valóban, mi Krisztussal
együtt kapunk örökséget Istentől! De csak akkor, ha együtt is szenvedünk
Krisztussal. Akkor pedig vele együtt veszünk részt a dicsőségben is.”
Az újjászületés csodája,
hogyha megtörtént az életünkben, akkor számunkra ezek az igék nemcsak betű,
hanem valóság. Azonban, hogyha elmondtuk a megtérő imát és csatlakoztunk egy
gyülekezethez, újjászületés nélkül, akkor nem működő valóság a számunkra. Olyan
sok keresztény van megtérve újjászületés nélkül! Ez megnyilvánul a beszédükben,
látható az imáikban, az életükben, a szokásaikban, életvitelükben, az
érdeklődési körükben, a hobbijaikban stb. Most olvastam egy gyülekezet
honlapján, hogy a „gyülekezet egy olyan hely, ahol az emberek újjá tudnak
születni.” Hol mondja az ige ezt a fars dolgot? A Szent Szellem ott van, ahol
Őt behívják, és Ő az, aki az újjászületést elvégzi, de ennek az újjászületésnek
egyáltalán nem feltétele a gyülekezetbe járás. Sok gyülekezet akarja ma a Szent
Szellemet helyettesíteni, és sok pásztor, vagy lelkész is gyakran ezt teszi.
Ami a legszomorúbb az, hogy el vannak hitetve a tagok, hogy örök életük van,
minden heppi, Isten szeret, megbocsátott testvérem, csak mert elmondták a
megtérők imáját és csatlakoztak egy vallási szervezethez, intézményrendszerhez,
vallási „vállalathoz”, miközben haragtartóak, megbocsátani nem tudók, és tele
vannak óemberi bűnökkel.
Ma ezidáig ez az elfogadott
„kereszténység” Magyarországon. Azokra pedig úgy néznek, mint a csodabogarakra,
akik újjászülettek, él a szellemük, a Szent Szellem vezeti őket, és nem kérnek
az Ún. „Kánaáni” életükből és a vallási rendszerükből, nem kérnek a „kánaáni”
tanításaikból, teológiájukból.
A Szent Szellem nélküli élet
a bűnös emberi természet által van vezetve, ezért, hogyha évek óta küzdesz a
rossz szokásaiddal, a szenvedélyeiddel, az indulataiddal vagy esetleg a titkos
bűnökkel, a falánksággal, a tv. függőséggel miközben gyülekezetbe jársz, akkor
bizonyosan újjá kell születned, hogy a Szent Szellem valóban el tudja végezni
benned az Ő felszabadító munkáját, hogy az Ő uralma alatt éljél, mert akkor nem
kell küszködnöd tovább a régi természettel.
De nézzük tovább, hogy mit
végez el még a Szent Szellem egy hivő életében, illetve mit végezne el az
újjászületés után.
Galata 5:22
„A Szent Szellem* pedig
ezeket teremti meg bennünk: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség,
jóság, hűség, 23szelídség és önuralom.”
Öröm, akkor, amikor a látható
körülmény alapján nincs is rá ok.
Békesség akkor, amikor
feszült emberek, terhelt emberek vesznek körül, vagy krízis helyzetben vagyunk.
Türelem után adja a Szent
Szellem a hosszútűrést, bár ezeket úgy munkálja ki bennünk, hogy belemárt
helyzetekbe, amikor gyakorolnunk kell ezt a tulajdonságot, és mindaddig ott is
tart bennünket, amíg ezek a gyümölcsök meg nem teremnek bennünk. Azonban
újjászületés nélkül soha nem tudjuk kierőltetni magunkból ezeket a
gyümölcsöket.
Szelídséget ad akkor, amikor
forr a levegő, vagy amikor vádolnak, kárhoztatnak.
A vallásos lelki tipusú
keresztények a szent Szellem munkáját önmaguk próbálják helyettesíteni, ezért
varázslás alatt élnek, elhitetik magukkal, hogy ez a Szent Szellem munkája az
életükben. Az önkontroll, az önfegyelem és képmutatás nem a Szent Szellem
munkája. Van egyfajta önuralom, amit gyakorolnunk kell. De azt látom, hogy a
keresztények sokasága hétköznapjainkban annyira testiek, és gyakran annyira
elvilágiasodtak, szinte azonosulnak a világgal, miközben sokan vasárnap
felveszik a vallásos maszkot,
még a beszédük is átváltozik
vallásos, nyájasan érzelgős beszédre – de ez Jézabel szellemének a munkája és
nem a mennyből jövő Prófétikus Szent Szellemé.
A Szent Szellem legnagyobb
munkája egy ember életében az újjászületés csodája, majd pedig az, amikor
megszabadít a régi, emberi természettől, de ezt a vallásos ember nem ismeri.
Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy a Prófétikus Szent Szellem hangját nem
ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy közben nem ismeri a Szent Szellem
közösségét. Szólhat valaki nyelveken, miközben nem ismeri a Szent Szellem
erejét, (Efézus 3:20) nem ismeri a Szent Szellem dünamiszát, nem ismeri a Szent
Szellem átformáló erejét. A vallásos szellem és a kontroll szelleme amilyen
mértékben érvényesülni tud egy hivő életében, a
Szent Szellem és annak
munkája, olyan mértékben van háttérbe szorítva.
Van még egy fontos dolog,
amit a Szent Szellem elvégez az újjászületett hivő életében, ez pedig a
megszentelődés.
II. Thess. 2:13 (Egyszerű f.)
„Igen, ezt a Szent Szellem*
által éritek el, aki szentté* tesz benneteket, és az igazságban való hit
által.”
I.Péter 1:2
„2Az Atya-Isten réges-régen
elhatározta, hogy kiválaszt, és szent* népévé tesz benneteket a Szent Szellem*
által. Isten arra választott ki benneteket, hogy engedelmeskedjetek neki, és
hogy megtisztítson titeket a Jézus Krisztus vére (halála) által.” A szentség: a
közönségestől, a tisztátalantól való elkülönülés. A szentség nemcsak a gonosz
hiányát jelenti, nem azt jelenti, hogy erkölcsös életet élünk, rendes emberek
vagyunk. A szentség egészen mélyről, belülről fakad, a szellemünkben kell
kezdődnie, aztán át kell járnia a gondolkodásunkat, megváltoztatva azt, majd az
egész személyiségünkre hatással kell lennie, és a külső megjelenésünkre is. A
szentség a világtól való elkülönülést jelenti, amelynek meg kell látszania az
életünkben kívül is és belül is. A szentséget a Szent Szellem átformáló munkája
nélkül nem lehet kierőltetni. Az egyházak íratlan szabályainak betartása még
nem szentség.
A Szent Szellem a szentség
Szellemével ajándékoz meg bennünket, amely megváltoztatja az értékrendünket, az
életstílusunkat, a beszédünket vagy a beszédmodorunkat is akár. A Szentség
Szelleme szellemi tisztaságot eredményez, ami aztán kihatással lesz a hivők
életmódjára is. Abban lesz
látható, hogy a házunk is
rendezett, tisztaság szeretők leszünk, nem rendetlenség és szétdobálás jellemzi
az otthonainkat, nem hanyagság, hanyag öltözködés, vagy parázna öltözködés,
parázna beszédek jellemzik a szenteket. Ez a külsőt lehet elvárásból is, valakinek
valómegfelelésből is képviselni, de akkor törvény alatt járunk még, és látok
olyan hivőket, akik valójában belülről még nem szentelődtek meg, de
csatlakoztak egy gyülekezethez és ezzel együtt felvesznek egy vallásos
életvitelt is, ami nem mindig a Szent Szellem munkája.
A facebookon lehet igazán
látni a szentség mértékét, az embereket mi érdekli, mivel foglalkoznak, milyen
az értékrendjük, azonban a szentség hőfoka alapvetően az otthonok zárt ajtói
mögött mérhetőek igazán, amikor nem látja senki.
A Szent Szellem
jellemvonásai, Isten szentsége és személyisége formálódik és ábrázolódik ki
rajtunk keresztül, napról – napra növekedhetünk a szentségben, hogyha
folyamatosan közösségünk van a Szent Szellemmel, és valóban nálunk lakik.
A Szent Szellem nem
befolyásolható, nem ingatag, nem részrehajló, nem személyválogató, nem
hangoskodó, nem csapkodó, nem indulatos, nem kihívó, nem szétszórt, nem
aluszékony és lusta, nem közönséges, nem beszél kétértelműen, nem célozgat, nem
lekezelő, nem törtető, nem magamutogató,
nem hiú, nem nyers modorú, és
nem az ember énjét táplálja, nem karrierista, és nem háborog, nem morgolódik,
nem ideges és nem engesztelhetetlen, nem vádaskodó, és nem hivalkodó.
Ellenben józan, Isten
igazságát szerető, kegyelmes, irgalmas, szelíd, megbocsátó, szerető, alázatos,
csendes, de mégis erő van benne, és dinamika, soha nem késik el sehonnan,
megszomorítható, de akkor is Vigasztaló, és megbocsátó, szabadságot szerető és
adakozó, állhatatos, hosszútűrő,
békességszerető, szilárd,
rendszerető, pontos és jó az időbeosztása.
A Szent Szellemet Isten
küldte a számunkra, hogy Ő legyen a mi Vigasztalónk, Pártfogónk, Vezetőnk
Tanácsadónk, mi pedig nem értékeljük, és gyakran nem tartunk igényt a
szolgálatára.
Szent Szellem vágyva – vágyik
arra, hogy megismertesse magát velünk, hogy kijelentse nekünk Jézust, hogy
kijelentést adjon a menyből. Ő azt akarja, hogy a saját szellemi szemeinkkel
lássuk Őt, halljuk Őt, mert Ő a mi ellátásunk forrása.
Ő volt ott Izrael népe
életében már a kezdetektől, Ő hívta létre ezt a népet, csakúgy, ahogyan ma az
Eklézsiát is csak Ő tudja létrehívni, azt emberi erővel nem lehet. Amikor
emberi értelem és akarat által jön létre egy gyülekezet, az minden esetben
vallásos közösség marad csupán.
Szent Szellem ereje volt az,
aki mannát adott Izraelnek, mennyei ellátást, Ő látta el hússal is a népet a
pusztában, hogy jóllakjanak. Ezt teszi ma is szellemileg és fizikailag is, Ő
táplálja és ellátja Isten népét, az újjászületetteket.
Ezt tette József is, aki a
Szent Szellem előképe volt, és így cselekszik ma is a Szent Szellem:
Zsolt.78:29
„Ettek, jóllaktak, amit csak
kívántak megadta nekik.”
Ő volt az, aki nappal felhő
gyanánt, éjszaka pedig tűz fényével vezette Izrael népét. Ma is Ő akarja
vezetni a hivők életét éjjel is és nappal is. Másfajta vezetése van nappal, és
más módon vezet éjjel, de mindkettő nagyon izgalmas.
Amióta a Szent Szellem
vezetése az életünkön van, azóta az álmaink megváltoztak és gyakorivá váltak.
Isten éjszaka gyakran a tudatot kizárva a jobb agyféltekénkben álmokat ad,
amelyek útmutatásul szolgálhatnak a számunkra. Persze lehetnek lelki álmok is,
nem minden álom van Istentől.
Jákób családi gyülekezetében
Józseftől jöttek az Isten szerinti álmok, mert abban a gyülekezetben ő volt a
próféta.
Fontos, hogy az álmok
értelmezése is a Szent Szellemtől legyenek, különben félrevezethetnek és nem az
áldásunkra lesz akkor. A Szent Szellemtől jövő álmokról még annyit, hogy vannak
olyanok, amelyek az elkövetkezendő napra, napokra, helyzetekre szólnak, és
vannak olyanok, amelyek a jövőre vonatkoznak. József álmai a távoli jövőről
szóltak és egy pozitív jövőképet festettek le előtte. Azonban az a
tapasztalatunk és az ige is azt igazolja, hogy minél magasabb szintű a küldetés,
az elhívás, minél nagyobb volumenű ez az álom, annak annál nagyobb a próbája.
Gyakran megpróbáltatnak az álmaink, a
hit harcait meg kell vívnunk,
és hogyha Istentől volt, akkor meg fognak valósulni, csak nem szabad lemondani
róluk, hanem forgassuk a szívünkbe őket és figyeljünk arra, mikor kezdi el
Isten kibontani, hogy együtt tudjunk Vele munkálkodni és együtt tudjunk
mozdulni Vele. Különösen a nagyobb volumenű álmokat Isten megerősíti igével és
közben, amikor kezdenek homályosodni, akkor gyakran ad újabb és újabb
megerősítő igéket, amely megszilárdítja a hitünket és egy meggyőző erőt
szabadít fel bennünk. Egy idő után azt az álmot már a magunkénak érezzük,
teljesen lényünkké válik, és szinte megszüljük a
Szent Szellemmel annak a
valóságát itt a földön.
Azonban voltak olyan álmaink
is, amelyek már másnap vagy harmadnap megvalósultak, szószerint. Vannak olyan
álmok, amelyek jelképesek és nem szószerint, fizikailag fognak megtörténni,
hanem értelmeznünk kell a Szent Szellem segítségével az ige fényében. A férjem
különös érzékenységet kapott az Istentől jövő álmok értelmezésére.
Más álmok figyelmeztető
jellegűek, Isten nem azért mutatja meg azt, hogy el fogsz esni, mert ez az Ő
akarata, hanem azért, hogy azt meg tudjuk előzni, vagy meg tudjuk hiusítani.
Szóval van, amikor imádkoznunk kell azt, hogy hiúsuljon meg az álomban
megtörtént esemény.
Van, amikor mások is benne
vannak az álomban, ám azt nem kell feltétlenül nekik elmondani, főleg, hogyha
az álomban Isten nekünk szól, vagy rólunk szól. Ezzel lehet, hogy egy
időpontot, egy helyzetet vagy eseményt akar a Szent Szellem megmutatni.
Van, amikor le kell írni az
álmot, mert érezhetően Istentől van, és nehogy a feledés homályába vesszen,
főleg, amikor nem kapunk rá azonnal magyarázatot, lehet, hogy majd később
egyszercsak, mint egy villámcsapás jön az értelmezés.
Máskor pedig fokozatosan
bontja ki a Szent Szellem embereken, helyzeteken, eseményeken keresztül.
Megint máskor pedig
magyarázat nélkül egyszercsak megtörténik és megérted, hogy, ja hiszen én ezt
megálmodtam. A szellemi emberek sokszor kapnak álmokat, de az utolsó idők
jeleiként is említi az ige, hogy a Szent Szellem kitöltetésének következményei
lesznek az álmok, látások, látomások. (Jóel3:1)
Az újjászületett hivők
családjában a gyerekeken keresztül is ad az Úr álmokat, amelyek megerősítenek
bennünket egy döntéshelyzetben és amelyek nagyon konkrétak is lehetnek.
Az álmok azonban több
forrásból származhatnak és az egyik legfontosabb dolog az, hogy megállapítsuk,
milyen forrásból jött:
- jöhet sátán támadásaként
félrevezetés céljából, amikor a hivő azt hiszi, hogy Istentől jött.
- máskor pedig a sátán
éjszaka adhat parázna álmokat is, amelyek gyötörhetik
az illetőt, aztán pedig
kárhoztatja vele a sátán
- jöhet álom a saját
lelkünkből is, amikor a lelkünk kívánságait ábrázolja az
álom, így a saját
elképzeléseink szerint alakul minden, máskor a hétköznapok
terheit tükrözi vissza és a
lélek fogságát, terheit is mutathatja
- a Szent Szellemtől jövő
álom mindig világos, csak sokszor nem értelemből
kell értelmezni, hanem
szellemből, a vallásos szellem akadályozza az értelmezést.
www.judaoroszlanja.gportal.hu