2013. május 12.

Ige: Ti vagytok azok:


 „Akiket Isten hatalma [(dünamisz):és ereje] őriz [(phrúreó): védőőrizetben tart, és megvéd addig, amíg el nem jön az üdvösség beteljesülése] hit [bizonyosság, meggyőződés, hitvallás, hűség] által az üdvösségre [a megmenekülésre], amely készen van [(hetoimosz): elő van készítve, és itt van, kéznél van], hogy az utolsó időben [(eszkhatosz): a jelenlegi létkor befejeződésekor] nyilvánvalóvá legyen [(apokalüptó): lelepleződjék](1 Pét. 1,5)

»Más fordítás: Mindez a tiétek,mert ez a teljes megmenekülés már el van készítve akiket Isten hatalma védelmez a hitetek által, ameddig Isten megmentő kegyelmét teljesen megtapasztaljátok majd, mert csak az idők végén – az elrendelt alkalmas időben – válik  jól láthatóvá«*

*Addig is: „… az Istennek békessége [(eiréné): ez egy olyan állapotot jelent, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás], mely minden értelmet felülhalad [(hüperekhó): fölé emelkedik, fölötte áll, felülmúl], meg fogja őrizni [(phrúreó): őriz, őrködik, őrséget áll] szíveiteket [(kardia): a szellemi élet központja] és gondolataitokat [(noéma): felfogás, gondolkodásmód, gondolat; döntés, ötlet, terv, szándék; maga az intézkedés] a Krisztus Jézusban” (Fil. 4,7).

„És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből” (Ján. 10,28).

Ezért megvallhatjuk a Zsoltár szavaival, hogy: „Ha szorult helyzetben vagyok is, megtartod életemet. Haragos ellenségeim ellen kinyújtod kezedet, jobbod megsegít engem. Elvégzi értem az Úr. Uram, a te kegyelmed örökkévaló: ne hagyd el a te kezeidnek alkotásait!” (Zsolt. 138,7-8)

Mert Isten az: „Aki meg is erősít… mindvégig feddhetetlenségben, a mi Urunk Jézus Krisztusnak napján” (1 Kor. 1,8)

Hiszen: „Ő megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába” (Kol. 1,13)

Amelyben örvendeztek, [(agalliaó): túláradó örömmel ujjongtok, és ugráltok az örömtől]. Noha most [(arti) jelenleg] kissé [(oligosz): egy kis időre], ha meg kell lenni [(dei): mert szükségszerű, hogy meg legyen]. Szomorkodtok [(lüpeó): szomorúságot okoz, és elszomorodtok] a különféle [(poikilosz): változatos, bonyolult, sokrétű, nehéz, és sokféle, támadó élű] kísértések [(peiraszmosz): bűnre csábító próbálkozások, a gonoszság megtapasztalása, ingerlés
és provokáció] között”* (1 Pét. 1,6)

*Az apostolokon keresztül kerül kijelentésre, hogy a kísértés nem más, mint az üldözések, és az ebből eredő szenvedések, hát: „Szeretteim, ne rémüljetek (idegenkedjetek, ütközzetek) meg attól a tűztől (azon a tüzes kohón), amely próbáltatás (kísértés, ingerlés provokáció által) végett támadt köztetek. (amelyen át kell jutnotok), mintha valami rémületes (idegen, szokatlan) dolog történnék (és fordulna elő) veletek. Sőt, (a szerint) amennyiben részetek van (és személyes közösséget vállaltok, részt vesztek) a Krisztus szenvedéseiben, örüljetek, hogy az ő dicsőségének megjelenésekor (lelepleződésekor, kinyilvánulásakor) is vigadozva (túláradóan boldogok lehessetek, és rendkívüli módon ujjongva örülhessetek), és örvendezhessetek. (A legteljesebb mértékben) boldogok [vagytok], ha Krisztus nevéért gyaláznak (szidalmat kaptok, ócsárolnak) titeket. Mert megnyugszik (megpihen) rajtatok a dicsőségnek és az Istennek (az isteni Felség) Szelleme, [akit] amazok káromolnak (becsmérelnek;, és tiszteletlenül beszélnek Róla) ugyan, de ti dicsőítitek azt”. (1Pét 4: 12-14).

„Mert a mi [mostani] pillanatnyi könnyű(súlyú) [könnyen elviselhető, jelentéktelen] szenvedésünk [nyomorúságunk, (szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás, gyötrődés, szorongás)] igen-igen nagy [minden mértéket meghaladó] örök [súlyú] dicsőséget  szerez nékünk; [ugyanis a mennyei örök dicsőség túláradó mértékét szerzi meg nekünk, és munkálja ki számunkra]” (2 Kor. 4,17).

„Mert azt tartom, [állítom] hogy amiket most [a jelenlegi időszakban] szenvedünk [megtapasztalunk, ami történik velünk] nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik. [véleményem szerint nem mérhetők az eljövendő dicsőséghez, amely majd megnyilvánul (láthatóvá lesz; ki fog nyilatkozni) rajtunk. Úgy számítom ugyanis, hogy a mostani idő (ennek az életnek) szenvedései nem érdemlik meg, hogy összehasonlítsuk őket azzal a dicsőséggel, melyre értünk egyszer a lepel le fog hullani]” (Róm. 8,18).

„A minden(fajta) kegyelemnek (jótétemény, szívesség, kedvezés, ajándék, öröm, nagyvonalúság, nagylelkűség, bőkezűség)(szerzője) Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére (dicsőségébe) (ki)hívott el minket a Krisztus Jézusban. Titeket, akik rövid ideig (keveset) szenvedtetek (rövid szenvedésetek után), ő maga tegyen (tesz, fog tenni) tökéletesekké. (alkalmassá) (helyre fog igazítani) (teljesen befejez, tökéletessé tesz, helyreállít), erősekké (rögzít, erősít, megalapoz, rendíthetetlenül kitűz, megerősít), szilárdakká (megerősít, támogat, megszilárdít [szellemi ismeretekben és hatalomban]), és állhatatosakká (megalapoz).” (1Pét 5:10).

Ezért: „Teljes (nagy) örömnek (jókedvű, vidám, azaz nyugodt, békés örömnek) tartsátok testvéreim, ha sokféle kísértésbe estek (ha különféle megpróbáltatás ér) (a gonoszság megtapasztalása által, provokáció által)” (Jak. 1,2).

Már az Úr Jézus kijelentette: „Boldogok vagytok, ha szidalmaznak [csúfolnak, gúnyolnak, gyaláznak, megszégyenítnek] és háborgatnak [üldöznek; sőt: akik közé beépülnek; törvény /vagy bíróság/ előtt vád alá helyeznek] titeket és minden(féle) gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem [és hazudozva minden rosszat rátok fognak énmiattam]. Örüljetek és örvendezzetek [sőt ujjongjatok, és vigadjatok ilyenkor], mert a ti jutalmatok [a ti kárpótlásotok] bőséges [és nagy fizetség jár nektek] a mennyekben: mert így háborgatták [így üldözték, zaklatták, és vádolták] a prófétákat [az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [akik előttetek éltek] (Mát. 5,11-12).

Mert: „Ha e világból (valók) volnátok, a világ szeretné azt, ami az övé (azaz: a magáét); de mivelhogy nem vagytok e világból (valók), hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl titeket a világ. Emlékezzetek meg ama beszédekről (azokról az igékről), amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet (az én igémet) megtartották, a tiéteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik (és teszik) veletek, mivelhogy nem ismerik azt, aki küldött engem” (Ján. 15,19-21).

Jakab apostol bátorítása: „Például vegyétek, atyámfiai (testvéreim), a szenvedésben és béketűrésben (a türelemben) a prófétákat, akik az Úr nevében szólottak” (Jak. 5,10).

És az apostol folytatja a bátorítást: „Mert az kedves dolog (és az kegyelem), ha valaki Istenről való meggyőződéséért (Istenre néző lelkiismerettel) tűr keserűségeket, (sérelmeket) méltatlanul (és igazságtalanul) szenvedvén. Mert micsoda dicsőség az, ha vétkezve és arcul veretve tűrtök (ha kitartóan tűritek a hibátok miatt kapott verést)? De ha jót cselekedve és mégis szenvedve tűrtök (és ha kitartóan cselekszitek a jót és tűritek érte a szenvedést), ez kedves dolog Istennél (ez kedves az Isten szemében)” (1 Pét. 2,19-20).  

És az apostol így folytatja: „Mert néktek adatott az a kegyelem a Krisztusért, nemcsak hogy higgyetek Őbenne, hanem (az is) hogy szenvedjetek is Ő érette” (Fil. 1,29).


Jézus az Úr szívemben!.

A kísértésről


„Hű az Isten, aki nem hagy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek. (1 Kor. 10,13)


Az Úr Jézus az ÉLET forrása!


Mert Nálad van az életnek forrása. A Te világosságod által látunk világosságot” (Zsolt. 36,10)


A világosság és a sötétség


Mert nem azért jön fel a nap hajnalonként, és nem azért ragyog fel a világosság, mert lassan-lassan eltűnik a sötétség, hanem amilyen mértékben felragyog a világosság, olyan mértékben tűnik el a sötétség.

http://kszecegled.hu/index.php/tortenetek-bolcsessegek/


Isten terve


„Isten terve nem a túlterhelés, hanem a túlcsordulás!”

http://amatraicsalad.blogspot.hu/


TÚLSÁGOSAN ÖSSZETÖRT?


13 és nem úgy, mint Mózes, aki leplet tett az arcára, hogy ne lássák Izráel fiai a múlandó dicsőség végét. 14 De az ő gondolkozásuk eltompult, mert az Ószövetség felolvasásakor ugyanaz a lepel mind a mai napig felfedetlenül megmaradt, mivel az csak Krisztusban tűnik el. 15 Sőt mindmáig, valahányszor Mózest olvassák, lepel van a szívükön. 16 De ha majd megtérnek az Úrhoz, elvétetik a lepel. 17 Az Úr pedig aSzellem, és ahol az Úr Szelleme, ott a szabadság. 18 Mi pedig, miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Szelleme által dicsőségről dicsőségre. 2Kor 3,13-18.

                       TÚLSÁGOSAN ÖSSZETÖRT?

       Mi ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Szelleme által dicsőségről
dicsőségre. (2Kor 3,18)

       "Sajnálom," - mondta férjem - "óvatosabb is lehettem volna a mosogatásnál". Kedvenc porcelán csészém darabjai hevertek a kezemben.
"Biztos helyre hozható!" - mondtam. Férjem ingatta fejét, "Ha meg is ragasztod, a tea kifolyhat belőle." Bólintottam, és vonakodva dobtam darabjait a szemetesbe.

       Teltek-múltak a hetek, és a csészéről el is feledkeztünk a karácsonyi
készülődésben. Karácsony reggel, a padlón szanaszét heverő, gyűrött,
fényes-színes karácsonyi csomagolópapírok között kilencéves fiam keresett valamit a karácsonyfa alatt. "Már minden ajándékodat kibontottad!" - kötekedtem vele.

       "Ez az én ajándékom, neked!" - mondta, és az ölembe tett egy zöld fóliába csomagolt cipős dobozt. Amint kinyitottam, nagyot dobbant a szívem: a teáscsészém volt az. "Tudom, mennyire szereted ezt a csészét, ezért kiszedtem a szemétből, és összeragasztottam." Könnyes szemmel nézegettem a helyreállított csészét. Csorba és repedezett volt, a ragasztó is kifolyt itt-ott, de nekem a csésze gyönyörű volt.

       Ahogy magamhoz öleltem fiamat, a karácsonyi történet új jelentéssel gazdagodott számomra. Ahogyan a csésze, én is egy törött edény voltam. Jézus által azonban tökéletes vagyok Isten szemében, alkalmas az Isten országára.

       Imádság: Irgalmas Istenünk, köszönjük, hogy hozzád hasonlóvá
formálódunk dicsőségről-dicsőségre! Ámen.

       Karen Y. Foster (Kalifornia, USA)

www.csendespercek.hu

Oswald Chambers: FELTÁMADOK A ROMOKBÓL


"Kicsoda szakíthat el minket a Krisztus szeretetétől?" (Róm 8,35)

Isten nem mentesít senkit a nehézségektől; azt mondja: "Vele vagyok háborúságban" (Zsolt 91,15). Nem számít, milyen személyes nehézségek borzalmai támadnak az ember életére, azok közül egy sem tudja kiszakítani Istennel való kapcsolatából. "Mindezekben felettébb diadalmaskodunk" (Róm 8,37). Pál nem képzelődésekről beszél itt, hanem a kétségbeejtő valóságról, és azt mondja, hogy felettébb győztesek vagyunk a bajok között. Igaz ugyan, hogy nem a mi ügyességünk, éleslátásunk vagy bátorságunk által, hanem kizárólag azért, mert semmiféle nyomorúság nem befolyásolhatja Istennel való kapcsolatunkat Jézus Krisztusban.

Igazságosan vagy igazságtalanul, de ott vagyunk abban a helyzetben, amiben vagyunk. Sajnálni való az olyan keresztyén, akinek a körülményeiben nincs semmi olyan, amit nem kíván. "Nyomorúság..."? - A nyomorúság sohasem kívánatos. De akármilyen elkeserítő, kimerítő vagy fárasztó: nem szakíthat el minket Isten szeretetétől. Soha semmi nyomorúság, sem aggodalom el ne fordítson attól a ténytől, hogy Isten szeret téged.

"Félelem..."? Megőrizhet Isten szeretete akkor is, amikor minden látszat azt mutatja, hogy az Ő szeretete hazugság és nincs is igazság?

"Éhség..."? - Tudunk-e nemcsak hinni Isten szeretetében, hanem felettébb diadalmaskodni még akkor is, ha éhezünk?

Vagy csaló Jézus Krisztus és Pál be van csapva - vagy valami rendkívüli dolog történik azzal az emberrel, aki megmarad Isten szeretetében akkor is, ha a jelek Isten hűsége ellen szólnak. Az emberi okoskodásnak itt el kell hallgatnia. Csak egyetlen egy számít itt: Isten szeretete Jézus Krisztusban. "Feltámadok a romokból" - mindig, újra.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Bob Gass: A végső garancia


„…miután hívőkké lettetek – eljegyzett pecsétjével…” (Efézus 1:13-- A kiben ti is, minekutána hallottátok az igazságnak beszédét, idvességetek evangyéliomát, amelyben hittetek is, megpecsételtettetek az ígéretnek ama Szent Szellemével,)

Jézus azt mondta: „Én örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből” (János 10:28).

 Akik szülők vagyunk, megértjük ezt. Ha gyermekünk elesik, mi felemeljük. Helyreigazítjuk, de nem tagadjuk ki őket. A mi DNS-ünket hordozva születtek, és így is fognak meghalni. Isten ugyanilyen kapcsolatban van velünk. Ha hit által Isten gyermekeivé lettünk, akkor Ő megváltoztatja a származásunkat, újraértelmezi a szülő fogalmát, teszi ezt mindazért, hogy üdvösségünket biztosítsa. És hogy mindezt véghezvigye, elpecsétel minket Szent Szellemével. „…miután… hívőkké lettetek – eljegyzett pecsétjével, a megígért Szent Szellemmel” (Efézus 1:13).

Max Lucado írja: „Főiskolás koromban egy ideig egy porszívógyárban dolgoztam. Mi állítottuk össze a készülékeket a porszívócsőtől a konnektor csatlakozóig. Az összeállítás utolsó lépése a »csomagolás és rakodás« volt. Ezen a ponton a gyár rengeteg órát és dollárt fektetett a gépekbe, nagy gondot fordítva a védelmükre. Buborékfóliába csomagolták őket, mint egy múmiát, azután hungarocell közé rögzítették, beletették egy dobozba, amit körbetekertek ragasztószalaggal, a dobozra rápecsételték a rendeltetési helyet, majd hevederekkel rögzítették a konténer belsejében. A porszívó biztonságban volt.

 De ha mindezt ahhoz hasonlítjuk, amilyen mérhetetlen gondossággal bánik Isten az ő szentjeivel, akkor ahhoz képest mindez [a gondos csomagolás és óvatos kezelés] csak olyan, mintha a porszívót behajították volna egy kisteherautó rakodóterébe.

 Isten vákuumcsomagolását a legnagyobb erő, Szent Szellemének ólomzárja pecsételi le. Gyermekeit a szellemi fegyverzet páncélzatába öltözteti, körülvesz angyalaival, és Ő maga belénk költözik. Anglia királynője is örülne ilyen biztonságnak.”

Jó hír: Isten „…sajátjaként tart számon, garantálva, hogy a megváltás napján te is megváltott leszel” (ld. Efézus 4:30-- És meg ne szomorítsátok az Istennek ama Szent Szellemét,  aki által megpecsételtettetek a teljes váltságnak napjára. /Károli/).


A Mester itt van,ma is gyógyít

Levághatod a gombot


„Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban!  Hozzánk térvén, könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted minden bűnünket!”  Mikeás könyve 7:18 - 19

Vasárnap a fiatalok elmondták, hogy nekik mit jelent Jézus Krisztus. Egy ifjúsági táborban hallották, hogy a bűnt Jézus le tudja vágni, mint egy gombot. Ő képes megbocsátani a bűneinket.  Ezután ketten elsorolták azokat a mondatokat, amit táborban lévő fiatalok írtak Jézusról. Ő igazságos, szentséges, mindenható és elhangzottak nagyon egyedi megfogalmazások is.

A szünetben valaki felháborodva mondta: „Hogy lehet ilyet tenni, a bűntől nem lehet ilyen könnyen megszabadulni, hogy levágom, mint egy gombot” .

De igen meg lehet! A ma reggeli Igénk éppen ezt mondja. Sátán igyekszik a bűneinkkel megkötözni bennünket, de Isten „megbocsátja a bűnt… nem tartja haragját örökké” és örömét leli abban, hogy kedvez az embernek.  „Eltapossa álnokságainkat” és a tenger mélyébe veti minden bűnünket.

Nem mi vágjuk le a gombot, Ő szeretne tisztává tenni, minden vágya erre irányul. Gondolj csak bele! A világmindenség Istene szeretne valamit elérni az életedben. Vágyik rá, mert szerelmes beléd.

Hadd tegyem ezt nagyon gyakorlativá.
Tegnap összevesztél a szomszédoddal. Ott van a szívedben a bűntudat, hogy ezt nem kellett volna. Igazad volt, de mégsem kellett volna kiabálnod. Az este csendességében leborulsz az ágyad mellé, és elmondod Istennek: „Uram, ne haragudj rám, bocsásd meg nekem, hogy indulatos voltam!”

Mit fog tenni Isten? Amikor őszinte szívből elmondtad ezeket a szavakat egy mérhetetlen békességet ad, mert megbocsátott neked. Ő vágyik arra, hogy megbocsáthasson. De többet is tesz. Erőt is kapsz ahhoz, hogy nagyobb legyen a tűrőképességed, és holnap egy tál süteménnyel át tudjál menni a szomszédodhoz.

Ne engedd, hogy a bűntudat darabokra szakítson, vagy gúzsba kössön! Minden nap egy új reggellel kezdődik.

http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/03/levaghatod-gombot.html





Salamon Tornáca Misszió 2 rész


A Prófétai szolgálatnak a küldetése az, hogy a Prófétaság Szellemét felszabadítsa Isten népe között.  Ezért, amikor Isten küld egy „Józsefet” egy nemzet életében, vagy egy gyülekezetben, akkor azt elutasítva, magát Isten meglátogatását utasítják el.

Ma Magyarországon azt látjuk, hogy az egyházhoz és a gyülekezetekhez Isten már többször küldött Prófétai Szolgálatot (itt nem a prófétákról beszélek) de szellemben elutasították őket, mert nem azt szólták, amit hallani akartak. Azonban elvegetálhat így is egy nemzet, sok halott szellemű hivőkkel, lelki keresztényekkel, szellemi éhségben, a vallás bilincseivel is. Szolgálati ajándékok nélkül ott maradnak Kánaánban a keresztények, ami bár az ígéret földje, most mégis a halál és az éhség földje, mert nem hallgatnak a prófétai szóra és a Szent Szellem nincs köztük, nincs bennük a jelenlétével.

Ott, ahol együtt van az Atya Szelleme, Jézus Szelleme és a Szent Szellem, ott valódi az Eklézsia, ott nem egyházról beszél a Biblia. (Ap.csel 2:41 Csia szerint)
Péter megmagyarázta pünkösdkor mi történt köztük ott a felházban.
Ap.csel 2:33 Egyszerű f. „kiárasztotta” Csia szerint: „kiöntetett” Máshol:
„ Kitöltötte” a Szent Szellemet.

Nézzük meg röviden mit jelent ez a Gósen földje, amikor a Szent Szellem valóban jelen van a hivők életében. Az Egyszerű fordításból idézek, ezért nem nagyon kell semmit hozzáfűzni.

Róma 8:2-17
„Mert a Krisztus Jézusban az Élet Szellemének* törvénye felszabadított a bűn törvénye alól, amely a halálba vezet. 3Így oldotta meg Isten azt, amire a Mózesi Törvény* képtelen volt, mivel a régi emberi természet miatt nem volt rá ereje. Isten azonban saját Fiát küldte el hozzánk, hogy általa elbánjon a bűnnel. Igen, a Fiú (Jézus) ugyanolyan testben élt a földön, mint amilyenben most mi élünk. Isten ezt az emberi testet, Jézus testét használta fel arra, hogy általa elítélje a bűnt. 4Így érte el azt, hogy a Törvény jogos követeléseinek meg tudjunk felelni. Mi ugyanis nem a régi emberi természetünket követjük, hanem a Szent Szellem* szerint élünk. 5Akik régi emberi természetük szerint élnek, azok egyre csak arra
törekednek, amit ez a régi természet kíván. Akik azonban a Szent Szellem*
szerint élnek, azok arra törekednek, és azzal foglalkoznak, amit a Szent Szellem kíván. 6Régi emberi természetünk igyekezete végül is a halálhoz vezet. A Szent Szellem azonban mindig az életre és a békességre törekszik. 7Régi emberi természetünk törekvése tehát ellentétes Isten törekvésével, mivel nem akar, de nem is tud engedelmeskedni Isten törvényének. 8Ezért, akik a régi emberi természetük uralma alatt élnek, azok nem tetszenek Istennek. 9Ti azonban már nem a régi emberi természet irányítása alatt éltek, hanem a Szent Szellem* uralma alatt. De csak akkor, ha valóban bennetek él Isten Szelleme*, mert ha nem, akkor nem is tartoztok Krisztushoz. 10Ha viszont Krisztus valóban bennetek él, akkor a Szent Szellem életet ad nektek, mert Krisztus elfogadhatóvá tett benneteket Isten számára. Testetek ellenben mindig halott marad a bűn miatt. 11A Szent Szellem, aki feltámasztotta Jézust a halálból, bennetek lakik. Ezért az, aki Krisztust feltámasztotta a halálból, a ti halandó testeteket is meg fogja eleveníteni, a bennetek lakó Szent Szellem által. 12Így tehát, testvéreim, nem vagyunk a régi emberi természetünk uralma alatt. Nem kell, hogy annak a kívánságai szerint éljünk. 13Ha ugyanis a régi emberi természet szerint éltek, meg fogtok halni. Ha viszont a Szent Szellem* segítségével abbahagyjátok a rossz dolgokat, akkor fogtok igazán élni. 14Mert azok az Isten fiai, akiket Isten Szelleme* irányít. 15Hiszen a Szent Szellem*, akit befogadtatok, nem tesz újra rabszolgává, hogy féljetek. Ellenkezőleg! A Szent Szellem Isten fiaivá tesz bennünket, és az ő segítségével így kiálthatunk Istenhez: „Abba!”* 16Maga a Szent Szellem a mi szellemünkkel együtt megerősíti, hogy Isten gyermekei vagyunk. 17Ha viszont gyermekek, akkor örökösök is. Valóban, mi Krisztussal együtt kapunk örökséget Istentől! De csak akkor, ha együtt is szenvedünk Krisztussal. Akkor pedig vele együtt veszünk részt a dicsőségben is.”

Az újjászületés csodája, hogyha megtörtént az életünkben, akkor számunkra ezek az igék nemcsak betű, hanem valóság. Azonban, hogyha elmondtuk a megtérő imát és csatlakoztunk egy gyülekezethez, újjászületés nélkül, akkor nem működő valóság a számunkra. Olyan sok keresztény van megtérve újjászületés nélkül! Ez megnyilvánul a beszédükben, látható az imáikban, az életükben, a szokásaikban, életvitelükben, az érdeklődési körükben, a hobbijaikban stb. Most olvastam egy gyülekezet honlapján, hogy a „gyülekezet egy olyan hely, ahol az emberek újjá tudnak születni.” Hol mondja az ige ezt a fars dolgot? A Szent Szellem ott van, ahol Őt behívják, és Ő az, aki az újjászületést elvégzi, de ennek az újjászületésnek egyáltalán nem feltétele a gyülekezetbe járás. Sok gyülekezet akarja ma a Szent Szellemet helyettesíteni, és sok pásztor, vagy lelkész is gyakran ezt teszi. Ami a legszomorúbb az, hogy el vannak hitetve a tagok, hogy örök életük van, minden heppi, Isten szeret, megbocsátott testvérem, csak mert elmondták a megtérők imáját és csatlakoztak egy vallási szervezethez, intézményrendszerhez, vallási „vállalathoz”, miközben haragtartóak, megbocsátani nem tudók, és tele vannak óemberi bűnökkel.

Ma ezidáig ez az elfogadott „kereszténység” Magyarországon. Azokra pedig úgy néznek, mint a csodabogarakra, akik újjászülettek, él a szellemük, a Szent Szellem vezeti őket, és nem kérnek az Ún. „Kánaáni” életükből és a vallási rendszerükből, nem kérnek a „kánaáni” tanításaikból, teológiájukból.

A Szent Szellem nélküli élet a bűnös emberi természet által van vezetve, ezért, hogyha évek óta küzdesz a rossz szokásaiddal, a szenvedélyeiddel, az indulataiddal vagy esetleg a titkos bűnökkel, a falánksággal, a tv. függőséggel miközben gyülekezetbe jársz, akkor bizonyosan újjá kell születned, hogy a Szent Szellem valóban el tudja végezni benned az Ő felszabadító munkáját, hogy az Ő uralma alatt éljél, mert akkor nem kell küszködnöd tovább a régi természettel.
De nézzük tovább, hogy mit végez el még a Szent Szellem egy hivő életében, illetve mit végezne el az újjászületés után.

Galata 5:22
„A Szent Szellem* pedig ezeket teremti meg bennünk: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, 23szelídség és önuralom.”

Öröm, akkor, amikor a látható körülmény alapján nincs is rá ok.
Békesség akkor, amikor feszült emberek, terhelt emberek vesznek körül, vagy krízis helyzetben vagyunk.
Türelem után adja a Szent Szellem a hosszútűrést, bár ezeket úgy munkálja ki bennünk, hogy belemárt helyzetekbe, amikor gyakorolnunk kell ezt a tulajdonságot, és mindaddig ott is tart bennünket, amíg ezek a gyümölcsök meg nem teremnek bennünk. Azonban újjászületés nélkül soha nem tudjuk kierőltetni magunkból ezeket a gyümölcsöket.
Szelídséget ad akkor, amikor forr a levegő, vagy amikor vádolnak, kárhoztatnak.
A vallásos lelki tipusú keresztények a szent Szellem munkáját önmaguk próbálják helyettesíteni, ezért varázslás alatt élnek, elhitetik magukkal, hogy ez a Szent Szellem munkája az életükben. Az önkontroll, az önfegyelem és képmutatás nem a Szent Szellem munkája. Van egyfajta önuralom, amit gyakorolnunk kell. De azt látom, hogy a keresztények sokasága hétköznapjainkban annyira testiek, és gyakran annyira elvilágiasodtak, szinte azonosulnak a világgal, miközben sokan vasárnap felveszik a vallásos maszkot,
még a beszédük is átváltozik vallásos, nyájasan érzelgős beszédre – de ez Jézabel szellemének a munkája és nem a mennyből jövő Prófétikus Szent Szellemé.

A Szent Szellem legnagyobb munkája egy ember életében az újjászületés csodája, majd pedig az, amikor megszabadít a régi, emberi természettől, de ezt a vallásos ember nem ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy a Prófétikus Szent Szellem hangját nem ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy közben nem ismeri a Szent Szellem közösségét. Szólhat valaki nyelveken, miközben nem ismeri a Szent Szellem erejét, (Efézus 3:20) nem ismeri a Szent Szellem dünamiszát, nem ismeri a Szent Szellem átformáló erejét. A vallásos szellem és a kontroll szelleme amilyen mértékben érvényesülni tud egy hivő életében, a
Szent Szellem és annak munkája, olyan mértékben van háttérbe szorítva.
Van még egy fontos dolog, amit a Szent Szellem elvégez az újjászületett hivő életében, ez pedig a megszentelődés.

II. Thess. 2:13 (Egyszerű f.)
„Igen, ezt a Szent Szellem* által éritek el, aki szentté* tesz benneteket, és az igazságban való hit által.”

I.Péter 1:2
„2Az Atya-Isten réges-régen elhatározta, hogy kiválaszt, és szent* népévé tesz benneteket a Szent Szellem* által. Isten arra választott ki benneteket, hogy engedelmeskedjetek neki, és hogy megtisztítson titeket a Jézus Krisztus vére (halála) által.” A szentség: a közönségestől, a tisztátalantól való elkülönülés. A szentség nemcsak a gonosz hiányát jelenti, nem azt jelenti, hogy erkölcsös életet élünk, rendes emberek vagyunk. A szentség egészen mélyről, belülről fakad, a szellemünkben kell kezdődnie, aztán át kell járnia a gondolkodásunkat, megváltoztatva azt, majd az egész személyiségünkre hatással kell lennie, és a külső megjelenésünkre is. A szentség a világtól való elkülönülést jelenti, amelynek meg kell látszania az életünkben kívül is és belül is. A szentséget a Szent Szellem átformáló munkája nélkül nem lehet kierőltetni. Az egyházak íratlan szabályainak betartása még nem szentség.

A Szent Szellem a szentség Szellemével ajándékoz meg bennünket, amely megváltoztatja az értékrendünket, az életstílusunkat, a beszédünket vagy a beszédmodorunkat is akár. A Szentség Szelleme szellemi tisztaságot eredményez, ami aztán kihatással lesz a hivők életmódjára is. Abban lesz
látható, hogy a házunk is rendezett, tisztaság szeretők leszünk, nem rendetlenség és szétdobálás jellemzi az otthonainkat, nem hanyagság, hanyag öltözködés, vagy parázna öltözködés, parázna beszédek jellemzik a szenteket. Ez a külsőt lehet elvárásból is, valakinek valómegfelelésből is képviselni, de akkor törvény alatt járunk még, és látok olyan hivőket, akik valójában belülről még nem szentelődtek meg, de csatlakoztak egy gyülekezethez és ezzel együtt felvesznek egy vallásos életvitelt is, ami nem mindig a Szent Szellem munkája.


A facebookon lehet igazán látni a szentség mértékét, az embereket mi érdekli, mivel foglalkoznak, milyen az értékrendjük, azonban a szentség hőfoka alapvetően az otthonok zárt ajtói mögött mérhetőek igazán, amikor nem látja senki.

A Szent Szellem jellemvonásai, Isten szentsége és személyisége formálódik és ábrázolódik ki rajtunk keresztül, napról – napra növekedhetünk a szentségben, hogyha folyamatosan közösségünk van a Szent Szellemmel, és valóban nálunk lakik.

A Szent Szellem nem befolyásolható, nem ingatag, nem részrehajló, nem személyválogató, nem hangoskodó, nem csapkodó, nem indulatos, nem kihívó, nem szétszórt, nem aluszékony és lusta, nem közönséges, nem beszél kétértelműen, nem célozgat, nem lekezelő, nem törtető, nem magamutogató,
nem hiú, nem nyers modorú, és nem az ember énjét táplálja, nem karrierista, és nem háborog, nem morgolódik, nem ideges és nem engesztelhetetlen, nem vádaskodó, és nem hivalkodó.

Ellenben józan, Isten igazságát szerető, kegyelmes, irgalmas, szelíd, megbocsátó, szerető, alázatos, csendes, de mégis erő van benne, és dinamika, soha nem késik el sehonnan, megszomorítható, de akkor is Vigasztaló, és megbocsátó, szabadságot szerető és adakozó, állhatatos, hosszútűrő,
békességszerető, szilárd, rendszerető, pontos és jó az időbeosztása.

A Szent Szellemet Isten küldte a számunkra, hogy Ő legyen a mi Vigasztalónk, Pártfogónk, Vezetőnk Tanácsadónk, mi pedig nem értékeljük, és gyakran nem tartunk igényt a szolgálatára.

Szent Szellem vágyva – vágyik arra, hogy megismertesse magát velünk, hogy kijelentse nekünk Jézust, hogy kijelentést adjon a menyből. Ő azt akarja, hogy a saját szellemi szemeinkkel lássuk Őt, halljuk Őt, mert Ő a mi ellátásunk forrása.

Ő volt ott Izrael népe életében már a kezdetektől, Ő hívta létre ezt a népet, csakúgy, ahogyan ma az Eklézsiát is csak Ő tudja létrehívni, azt emberi erővel nem lehet. Amikor emberi értelem és akarat által jön létre egy gyülekezet, az minden esetben vallásos közösség marad csupán.

Szent Szellem ereje volt az, aki mannát adott Izraelnek, mennyei ellátást, Ő látta el hússal is a népet a pusztában, hogy jóllakjanak. Ezt teszi ma is szellemileg és fizikailag is, Ő táplálja és ellátja Isten népét, az újjászületetteket.

Ezt tette József is, aki a Szent Szellem előképe volt, és így cselekszik ma is a Szent Szellem:

Zsolt.78:29
„Ettek, jóllaktak, amit csak kívántak megadta nekik.”

Ő volt az, aki nappal felhő gyanánt, éjszaka pedig tűz fényével vezette Izrael népét. Ma is Ő akarja vezetni a hivők életét éjjel is és nappal is. Másfajta vezetése van nappal, és más módon vezet éjjel, de mindkettő nagyon izgalmas.

Amióta a Szent Szellem vezetése az életünkön van, azóta az álmaink megváltoztak és gyakorivá váltak. Isten éjszaka gyakran a tudatot kizárva a jobb agyféltekénkben álmokat ad, amelyek útmutatásul szolgálhatnak a számunkra. Persze lehetnek lelki álmok is, nem minden álom van Istentől.

Jákób családi gyülekezetében Józseftől jöttek az Isten szerinti álmok, mert abban a gyülekezetben ő volt a próféta.

Fontos, hogy az álmok értelmezése is a Szent Szellemtől legyenek, különben félrevezethetnek és nem az áldásunkra lesz akkor. A Szent Szellemtől jövő álmokról még annyit, hogy vannak olyanok, amelyek az elkövetkezendő napra, napokra, helyzetekre szólnak, és vannak olyanok, amelyek a jövőre vonatkoznak. József álmai a távoli jövőről szóltak és egy pozitív jövőképet festettek le előtte. Azonban az a tapasztalatunk és az ige is azt igazolja, hogy minél magasabb szintű a küldetés, az elhívás, minél nagyobb volumenű ez az álom, annak annál nagyobb a próbája. Gyakran megpróbáltatnak az álmaink, a
hit harcait meg kell vívnunk, és hogyha Istentől volt, akkor meg fognak valósulni, csak nem szabad lemondani róluk, hanem forgassuk a szívünkbe őket és figyeljünk arra, mikor kezdi el Isten kibontani, hogy együtt tudjunk Vele munkálkodni és együtt tudjunk mozdulni Vele. Különösen a nagyobb volumenű álmokat Isten megerősíti igével és közben, amikor kezdenek homályosodni, akkor gyakran ad újabb és újabb megerősítő igéket, amely megszilárdítja a hitünket és egy meggyőző erőt szabadít fel bennünk. Egy idő után azt az álmot már a magunkénak érezzük, teljesen lényünkké válik, és szinte megszüljük a
Szent Szellemmel annak a valóságát itt a földön.

Azonban voltak olyan álmaink is, amelyek már másnap vagy harmadnap megvalósultak, szószerint. Vannak olyan álmok, amelyek jelképesek és nem szószerint, fizikailag fognak megtörténni, hanem értelmeznünk kell a Szent Szellem segítségével az ige fényében. A férjem különös érzékenységet kapott az Istentől jövő álmok értelmezésére.

Más álmok figyelmeztető jellegűek, Isten nem azért mutatja meg azt, hogy el fogsz esni, mert ez az Ő akarata, hanem azért, hogy azt meg tudjuk előzni, vagy meg tudjuk hiusítani. Szóval van, amikor imádkoznunk kell azt, hogy hiúsuljon meg az álomban megtörtént esemény.

Van, amikor mások is benne vannak az álomban, ám azt nem kell feltétlenül nekik elmondani, főleg, hogyha az álomban Isten nekünk szól, vagy rólunk szól. Ezzel lehet, hogy egy időpontot, egy helyzetet vagy eseményt akar a Szent Szellem megmutatni.

Van, amikor le kell írni az álmot, mert érezhetően Istentől van, és nehogy a feledés homályába vesszen, főleg, amikor nem kapunk rá azonnal magyarázatot, lehet, hogy majd később egyszercsak, mint egy villámcsapás jön az értelmezés.

Máskor pedig fokozatosan bontja ki a Szent Szellem embereken, helyzeteken, eseményeken keresztül.

Megint máskor pedig magyarázat nélkül egyszercsak megtörténik és megérted, hogy, ja hiszen én ezt megálmodtam. A szellemi emberek sokszor kapnak álmokat, de az utolsó idők jeleiként is említi az ige, hogy a Szent Szellem kitöltetésének következményei lesznek az álmok, látások, látomások. (Jóel3:1)

Az újjászületett hivők családjában a gyerekeken keresztül is ad az Úr álmokat, amelyek megerősítenek bennünket egy döntéshelyzetben és amelyek nagyon konkrétak is lehetnek.

Az álmok azonban több forrásból származhatnak és az egyik legfontosabb dolog az, hogy megállapítsuk, milyen forrásból jött:

- jöhet sátán támadásaként félrevezetés céljából, amikor a hivő azt hiszi, hogy Istentől jött.

- máskor pedig a sátán éjszaka adhat parázna álmokat is, amelyek gyötörhetik
az illetőt, aztán pedig kárhoztatja vele a sátán

- jöhet álom a saját lelkünkből is, amikor a lelkünk kívánságait ábrázolja az
álom, így a saját elképzeléseink szerint alakul minden, máskor a hétköznapok
terheit tükrözi vissza és a lélek fogságát, terheit is mutathatja

- a Szent Szellemtől jövő álom mindig világos, csak sokszor nem értelemből
kell értelmezni, hanem szellemből, a vallásos szellem akadályozza az értelmezést.

www.judaoroszlanja.gportal.hu


Pásztor Chris: Elhívva Szellemi Áldozatra


Készítette: Berki Anett

Ti magatok, is mint élő kövek épüljetek fel szellemi házzá, szent papsággá, hogy szellemi áldozatokkal áldozzatok, amelyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által (1 Péter 2:5).

A Szentírás versei teljesen mélyek. De még sem ezt sugallják, inkább azt Péter a Szent Szellem ihlete által, megerősíti Isten célját az életünkbe, Ő felépít bennünket, mint Szellemi házat, és szent papságot, hogy szellemi áldozatot hozzunk, ami elfogadott Ő általa Jézus Krisztusban. Ez a te célod, ez az egyik oka annak, hogy te itt a földön vagy, és ha te azt nem töltöd be, egy másik álmot élsz meg, nem Isten célját.

Amikor meghatározod ezt, mint célodat, akkor felfogod, hogy Isten nem csak azért van, hogy megválaszolja az imáidat vagy, hogy azt lássa, minden rendben van veled. Persze Ő megválaszolja az imáidat, és ügyel arra, hogy minden rendben menjen veled kapcsolatosan, de Ő nem azért van. A közösséged Ő vele, sokkal fontosabb. Ha te betöltöd az igazi célod, amiért Ő elhívott, teremtett téged, te azon veszed észre magad, hogy te az Ő tervében jársz, és az Ő tervén belül vagy, te védve vagy a gonosztól. Neked nem kell folyamatosan imádkozni azért, hogy megvédjen a gonosztól, mint azok, akik mindig így imádkoznak „Oh, Istenem, amint a mai napon kimegyek, imádkozom, hogy ne történjen gonosz velem”. Ez a szellemileg kisgyermekek imája.

Amint szellemileg növekszel és Isten céljában működsz az életedre vonatkozóan, te felfedezed, hogy nincs szükség ilyen fajta imára, mert a Jézus Krisztus imája érted már megválaszoltatott. Mielőtt Ő meghalt, Ő imádkozott, hogy mi megszabadítassunk, védelmeztessünk és megtartassunk a gonosz ellen (János 17:15). Amikor Ő feltámadt a halálból, néki adatott minden hatalom mennyen és földön, és Ő nékünk adta a hatalmat, hogy uralkodjunk a sátán, betegségek, kórok és a sötétség hordái felett.

Ezért a te életed az Ő dicséretének a kifejezője legyen, hálaadás és imádat. Neked folyamatosan szellemi áldozatot kell hoznod, ami elfogadott Isten előtt
Jézus Krisztus által, hogy bevigyen téged a szabadság és uralom életébe, hogy
uralkodj és kinyilvánítsd az Ő jellemét és jóságát a földön.

Ima
Drága Mennyei Atyám, imádattal hódolok neked és imádlak téged, áldott legyen a Te neved mindörökre, mert megvilágítottad a szívem, hogy megismerjem és megértsem a Te akaratod az életemben. Ezért az én célom te benned van, szorgalmasan járok a Te kegyelmedbe a bővölködésre, Isteni egészségre, védelemre, és győzelemre naponta, a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: ApCsel 26:16; 2 Timóteus 2:21
1 éves biblia olvasási terv: Lukács Evangéliuma 19:28-48;
I. Sámuel könyve 16-17
2 éves biblia olvasási terv: Márk Evangéliuma 4:21-29;
3 Mózes könyve 22



CseriKálmán: Építő megfontoltság


Láttál-e már elhamarkodott beszédű embert? Több reményt fűzhetsz az ostobához, mint hozzá. (Péld 29,20)

Van, aki tudja, mit beszél, s van, aki csak beszéli, amit tud. Akiknek eltompult a hallásuk, azok általában könnyen beszélnek, fecsegnek, akkor is, ha nincs mondanivalójuk. Ez a kiskorúság jele. Ők gyakran meg sem várják, hogy befejezze a másik, nekik mindegy, mi a kérdése, kész válazaik vannak. Így aztán nem a valódi kérdésre felelnek, csak beszélnek, amit tudnak. És beszélnek, kibeszélnek mindent.

Az érett korú keresztény előbb igyekszik megérteni a problémát, világosan látni a kérdést, és utána válaszol arra. Ha pedig nem tudja a választ, azt is bevallja, vagy kérdez. Legfőképpen pedig az jellemzi, hogv Istent kéri, adjon szót a szájába, hogy igaz, helyes beszéd hangozzék el, így lesz a szava „aranyalma ezüsttányéron", helyén mondott ige (Péld 25,11).

Pál apostol az ilyen beszéd ismérveit így sorolja fel: „jó a szükséges építésre, hogy áldást hozzon azokra, akik hallják." (Ef 4,29) Hasznos, szükséges, építő.

Akinek nincs füle a hallásra, az könnyen, sokat, feleslegesen és ártó módon is beszél. Aki tud figyelni másokra, az akkor szól, ha van mondanivalója, tud hallgatni, ha az a hasznos, és semmiképpen nem fecsegi ki mások bizalmas közléseit, „...a más titkát ne fedd föl..." (Péld 25,9) Semmiképpen nem mond olyat, ami bárkinek árthatna.

A kiskorú kifárasztja a másik embert a beszéddel. Az érett korú tudja erősíteni a megfáradtat a beszéddel (Ézs 50,4).

http://velunkazisten.hu/kegyelem_harmatja/0902_Helyen_mondott_ige

Kenneth Hagin: Győzelem az ellenség minden ereje fölött


Készítette: Élővíz

Zsolt 91,13: Oroszlánon és áspiskígyón jársz, megtaposod az oroszlánkölyköt és a sárkányt.

Luk10,19: Ímé adok néktek hatalmat,hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején; éssemmi nem árthat néktek.
Kol2,15: Lefegyverezvén afejedelemségeket és a hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévénrajtok abban (...nyilvánosan mutogatta, győzelmet aratott felettük a keresztáltal). 


Ha itt befejeznénk, akkor is azt tudnánk mondani, hogy ezek fantasztikusígéretek, és mehetnénk haza. De sokkal biztosabb vagyok benne, mint ezelőttbármikor, hogy ha nincs erőnk a sátán legyőzéséhez, akkor vereségben élünk. Hanem tudjuk, hogyan tegyük, az is vereséget jelent. De ha tudjuk, hogy IstenIgéje mit mond erről, akkor győzelemben fogunk járni.

Sokan tudják, mi tartozik hozzájuk, de nem tudják, hogyan kovácsoljanak előnytebből, vagy hogyan alkalmazzák. Ha nem tudjuk, hogyan arassunk győzelmet sátánfölött, aki egyébként nagyon erős az ő birodalmában, akkor mind fizikai mindszellemi síkon vereséget szenvedünk. Tudnunk kell tehát, hogyan vehetünkfölötte hatalmat, és kerekedhetünk fölé.

Ki áll a háttérben, a világ történéseit illetően? Emlékszel, a 2 Kor 4,4-benPál azt mondja, sátán e világistene. Ki áll a bűnözési hullám mögött? Sátán. Ki áll a modernizmusmögött, amely tagadja Isten Igéjét, annak igazságát, erejét, és hatalmát?Sátán. Ki áll az evolúció mögött, mely tagadja, amit Isten Igéje mond erről? Kiáll a hamis tanítások mögött? Isten természetfölötti csodáinak tagadása mögött?A betegségek, járványok mögött, amik végigsöpörnek a földön? Sátán. Mielőttgyógyulást találnál valamire, már ott a másik probléma.

A Biblia elmondja az Apcsel 10,38-ban, hogy Jézus körbejárt jót cselekedvén (Anázáreti Jézust, mint kené fel őt az Isten Szent Lélekkel és hatalommal, kiszéjjeljárt jót tévén és meggyógyítván mindeneket, kik az ördög hatalma alattvoltak; mert az Isten vala ő vele.)

A Biblia a betegséget sátáni elnyomásnak tartja. Ki áll a megkötözöttségek(dohányzás, stb.) mögött? - És tudjuk, hogy Istennek sok gyermeke is meg vankötözve. - Ki áll a sötétség szelleme mögött, aki akadályozni akar téged azimában? Sátán. Aki elszánt arra, hogy legyőzzön, hogy megrabolja azt agyőzelmet, ami megillet. Mit fogunk tenni? Ilyenkor az ember felteszi a kezétés azt mondja: nem tudunk mit tenni. NEM, NEM, NEM! Ezerszer is nem! Jézus agyőztes!

Az Igében benne van, hogy lefegyverezte, foglyul ejtette az ellenséges erőket.Ugyanazokat a hatalmakat, erőket, amikkel nekünk kell megküzdenünk itt. (Ef6:12 Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségekellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, agonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.)

Ez egy kicsit érthetetlen számunkra, pedig az Igében benne van, hogy semmissétette őket. (Köszönjük Uram, hogy legyőzted az ördögöt.) Tudjuk, hogy Jézusnakerre nem volt szüksége, ő miattunk tette meg, mint a mi helyettesítőnk.

A 91. Zsoltárban az van: oroszlánontaposunk. Felfigyelhettélarra, hogy a Bibliában két oroszlánról van szó. Az oroszlán a sztyeppékkirálya, itt azonban az ördögről beszél az Ige. De a Biblia beszél egy másikoroszlánról is, Júda oroszlánjáról. Ő az Úr Jézus Krisztus! A Szentíráshatározottan állítja, hogy Ő Júda törzsének oroszlánja. Ha követjük Jézuscsaládfáját, akkor tudhatjuk, hogy Ő Júda törzséből származik. Júda jelentése:dicséret. Ő a dicséret törzsének az oroszlánja.

Azt is tudjuk a Bibliából, hogy Jézus és Isten a dicséreteink között lakozik.Pál és Silás börtönben volt, a hátuk korbácsütésektől sebes, és a börtönlegmélyére vetették őket kalodában. És az Ige szerint a sötétség órájában,éjfélkor imádkoztak. (Apcsel 16,25) De az ima csak egy lépés a győzelem felé.Ők dicséretet énekeltek Istennek. Amikor dicséretet énekelünk Istennek, akkorjönnek a válaszok. Mert Jézus a dicséret törzsének az oroszlánja. Ha aztakarod, hogy az Úr közbelépjen az érdekedben, kezdd el Őt dicsérni a sötétséglegnehezebb óráiban. A 91. Zsoltárban az oroszlán nem állatként van megemlítve,inkább erőket jelent, olyat, ami erős és félelmetes - a sátánról beszél,amelyen taposnod kell.

Az 57. Zsoltár mondja: a lelkem oroszlánok között van. (Az én lelkem oroszlánokközött van, tűzokádók között fekszem; emberek között, akiknek foguk dárda ésnyilak, nyelvök pedig éles szablya.). Érezted már ezt? Fel kell azonbanismernünk, lehetséges, hogy a lelked oroszlánok között van, ennek ellenéreezeket megtapossuk. Lehet, hogy oroszlánok között vagyunk, de semmi esélyüknincs ellenünk, ha tudjuk, hogyan bánjunk el velük. Jézus foglyul ejtette azerősségeket, hatalmasságokat. (Kol 2:15 Lefegyverezvén a fejedelemségeket ésa hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban.)

Tudjátok, hogy a 21. Zsoltár a mostani életünkre vonatkozik? Gyakran temetésekalkalmával olvassuk fel. Pedig amikor arról olvasol, hogy a halál árnyékánakvölgyében jársz, az nem a fizikai halálról szól. Hiszen az Úr kövér legelőkhözvezet, s mikor átvezet a halál árnyékának völgyén, az csak árnyék. S Őmegvigasztal engem, sőt a poharam túlcsordul. A zsoltár úgy fejeződik be, hogyirgalmad és kegyelmed követnek engem életem minden napján. Tehát ez élőknek ésnem holtaknak szóló zsoltár. S az Úr házában lakozom örökké.

Ebben a világban, melynek sátán az istene, a feje, s itt a sötétség királyságavan, ebben az életben nekünk ezen a völgyön kell átmennünk. Ez a halálárnyékának a völgye. A szellemi halál árnyékának völgye vesz körül minket. Abetegségek, a szegénység - ez a halál árnyéka.

De ugyanez a zsoltár mondja: asztalt terít nékem az én ellenségem előtt. A 91.Zsoltár arról beszél, hogy megtapossuk az oroszlánt és sárkányt – ezek azellenségek szimbólumai, azaz sátánon és seregén taposunk. És az, hogy asztaltterít az ellenség előtt, arra vonatkozik, hogy a sátán és démonjai előtt terítasztalt az Úr. Előkészíti az asztalát az Úr, és rajta győzelem van. De valamitfel kell fedeznünk: előkészíti az asztalt az ellenségjelenlétében.Bizony az ellenség jelen van, és jelen is marad. Ádám felségárulása óta jogavan itt tartózkodni.

De hálát adunk Istennek: lehet, hogy ordít az oroszlán, és közel is jön, de nemtud elkapni! Mi az Atya asztalánál ülünk, hiszen Ő készített egy asztaltnekünk, az ellenség jelenlétében. Sokan túl sokat foglalkoznak azellenségeikkel. A tekintetedet inkább az asztalra helyezd, mert ott győzelemvan az ellenség minden ereje fölött! Ne akarj bajba kerülni. Vedd le a szemedetaz ellenségről, és nézz az asztalra, mert meg kell taposnod az oroszlánkölykötés a sárkányt, az ellenséget. Nekik vereséget kell szenvedniük! Ha megtaposodaz oroszlánt, járnod is kell rajta, a lábaid alá kell, hogy kerüljön.

Igen, sátán a lábaink alatt van, mert Jézus az Egyház feje, mi pedig a teste vagyunk.S Ő mindent az Egyház, a saját lábai alá vetett. Ő a fej, mi a láb. S ugye aláb a test egy része. Ha a láb alatt van, akkor az egész test alatt van.

Ebben a zsoltárban a kígyó héberül kobrát, áspiskígyót is jelent. Ezeknek aveszélyes kígyóknak a teljességét jelenti itt a kígyó szó. Mindenféle démontjelent – de te jársz rajtuk, és megtaposod őket. Taposnod és járnod kellrajtuk. Felettük kell járnod. Megtaposod az oroszlánt, a sárkányt, kígyót,oroszlánkölyköt. Beszéltünk az oroszlánról, most nézzük az oroszlánkölyköt. Milehet ez? Az első a sátán maga, a vérszomjas. A kölyök tele van energiával,amely mindenféle démoni aktivitást jelent, de tudod mit? Nem kell félnedezektől. Halleluja! Mert az Úr a pásztorod – nem szűkölködsz. Mert Ő asztalt terítnekünk, és rajta van a győzelem.

5Móz 32,33 Sárkányok mérge az ő boruk, áspiskígyóknak kegyetlen epéje.Nemcsakaz oroszlánkölykön, de a sárkányon is taposol. Hatalmad, erőd, felhatalmazásodvan arra, hogy taposs a sátánon és minden sátáni erőn, démonokon, erősségeken.Az Ige szerint az ő boruk a sárkány mérge, s az áspiskígyó epéje.

Az Újszövetségben a Róm 3,13-ban olvasunk az áspiskígyó mérgéről a nyelvükalatt. Ebben a világban bizonyaz áspiskígyó mérge az emberek nyelve alatt van. Olyan, mint az áspiskígyófullánkja. Ezek bizony a rágalmazó beszédek. Évekig szolgáltam, s ez évben mára szolgálat 63. évén vagyok túl. Ám ez idő alatt senki nem hallotta, hogyvalakit is kritizáltam volna, nem emlékezhettek arra, hogy bárkiről bántónbeszéltem volna. Lehet, hogy rólam igen, azokért imádkoztam. Súsárolni,rágalmazni, bántani, rosszat mondani másokról olyan, mint az áspiskígyó mérge.Neked azonban hatalmad van ezeken taposni. Járj ezeken, és menj tovább. 25 éveskoromban mondtam először, és most is ugyanúgy gondolom: ha valaki azt mondaná,hogy megöltem a nagymamámat, akkor is csak tovább mennék, dicsérve az Urat.(Köszönöm Uram a győzelmet!

Tehát megtapossuk az oroszlánkölyköt és a sárkányt. A sárkány egy kígyófajta,sok feje van. De erre is azt mondja a zsoltár, hogy megtaposod, a lábad alákerül. Lehet, hogy suttognak ellened, ilyenek voltak ellenem is, de ez nemváltoztatott meg. Halleluja! Ugyanaz vagyok ma is, mint tegnap. Nem fogadtam elbántásnak, hanem megtapostam és a lábam alá vetettem ezeket. Ismeritek abizonyságomat: 16 évesen halálos betegségből keltem föl, a Márk 11,23-24alapján cselekedtem. Az Úr 1950 májusában hallhatóan ezt mondta:tanítsdhitre a népemet, mégpedig az Igémen keresztül. Megengedtem, hogy bizonyostapasztalatokon átmenj, és megtanultad a hitet az Igémből és a tapasztalataidból.

Vannak emberek, akik túlzásba esnek. Én az út közepén akarok maradni. De így ishallani nem éppen kedves dolgokat a hit szolgálatokról, hit üzenetekről. Néhányévvel ezelőtt egy szolgáló egyik reggeli prédikációm után odajött hozzám: miérttanítasz olyan sokat a hitről? Én azt válaszoltam: több oka is van. 1. Hitáltal tudsz üdvösséget kapni, kegyelemből, hit által tartatunk meg - ez Istenajándéka. 2. hit nélkül nem tudsz keresztény életet élni. Hitben járunk, nemlátásban. 3. Nem tudsz Istennel hit nélkül élni. Mert az igaz ember hitből, hitáltal él. 4. Az imád hit nélkül nem talál meghallgatásra. Jézus azt mondta:amikor imádkozol, hidd, hogy megkapod és meglesz néked. 5. Hit nélküllehetetlen Istennek tetszeni, a mennybe sem tudsz hit nélkül menni.

Ez a szolgáló már 25 éve szolgálatban volt, de azt mondta: tudod Hagin testvér,még soha nem tanítottam a hitről. De hála Istennek, ezután már tanított.

Pál azt írja az 1 Thess 5-ben : ragaszkodj mindazokhoz, amik jók. Itt Pálapostol – ha a teljes szövegkörnyezetet nézzük - a próféciákra és a szellemmozgására utalt: a szellemet ne oltsd meg, ne állj ellene a próféciáknak,vizsgálj meg mindent és ragaszkodj a jókhoz. Látjuk, hogy hangsúlyozza:vizsgáljatok meg mindent, és ami jó, azokhoz ragaszkodjatok. Már elmondtam,hogy 1933 ápr. 22-én kerültem betegágyba, 1934 januárjában a nagyszüleimnéllaktunk, mert édesanyám elvált, és hozzájuk költöztünk. Akkor édesanyám öccseis velünk lakott. Nagyapámnak akkor több háza is volt, és elhatározta, hogyátköltözünk egy másikba, hogy ezt helyreállítsa, és kiadja.

Január 1-jén költöztünk, s az én hálószobám volt az utolsó. A költöztetőkörbevezetett a városon, s közben egy hang azt mondta - ma már tudom, az ördögvolt -: jól nézz körül, mert most láttad utoljára ezt a teret. Jó fiú vagy, denincs reményed a gyógyulásra. Nem tudtam, honnan jön ez a hang, de egy kisfénysugaram volt, és a bensőmben (ma már tudom, a szellemem volt) hangosanfelkiáltottam: NEM IGAZ, MÉGFOGOM LÁTNI! Ide fogok jönni testben, és megnézem ezeket az épületeket. 

Nyolc hónap múlva még mindig ágyhoz kötött voltam, de 1934 augusztus másodikszombatján ott álltam a főtéren! Éppen piacnap volt, zsúfolt volt a tér. Ottálltam a járda szélén, kivettem a Bibliámat, és kinyitottam a Márk 11,34-nél,felolvastam, majd hangosan azt mondtam: ördög, mondtam neked nyolc hónappalezelőtt, hogy azért is itt fogok állni. (Nem tudom az emberek mit gondoltak, denem is érdekelt). Ragaszkodtam hozzá, és 63 éve ragaszkodom hozzá. Sok mindentörtént azóta, de még mindig hiszek ebben az Igében. Vizsgálj meg mindendolgot, és ragaszkodj hozzá, ragadd meg, szorítsd magadhoz. Ragaszkodj ahhoz,ami jó. Szorosan tartsd. Mert van egy ellenséged, aki ellenlábasod, aki megakar rabolni. Mert ő egy tolvaj. De te ragaszkodj hozzá. Mondd: köszönöm UramIsten Igéjét, halleluja!

A Luk 10,19-ben olvassuk: adok neked hatalmat, ami azt is jelenti, hogy adokneked felhatalmazást, hogy kígyókon és skorpiókon taposs... S végre már látjuk,hogy az Ige nem fizikai kígyókról beszélt, hanem az ellenség, a sötétség mindenerejéről, sátánról. Íme, adok nektek felhatalmazást, hogy kígyókon....? Nem, azellenség minden erején. Adok hatalmat, hogy taposs akígyón és skorpión, adok erőt a taposásra. Gyakran előfordul, hogy ellenedsuttognak, pletykálnak, megjegyzéseket tesznek rád. Ezek a fullánkok. Sokszor,mikor hibázol az életben, ezek fullánkok nagyon fájdalmasak lehetnek. De hálaIstennek, ezeken is taposunk!

S ez a győzelem nem esetleges, néha esik meg, hanem mindig. Ezt a győzelmet a miUrunk Jézus Krisztus halála és feltámadása által kaptuk, a felemeltetése és azAtya jobbján, a magasságban való leülése után.

Pál a Róm 15,4-ben azt írja, hogy ami Izraellel történt, az a mi tanulságunkraíratott meg. Nos, az 5 Móz 2,31-ben az Úr Mózesnek azt mondta: nektek adomSihont, kezdd el birtokba venni ezt a földet. Vagyis: bár neked adtam, debirtokba is kell venned bizonyos dolgokat. Az enyém már potenciálisan, de mikorlesz ez valóságossá? Amikor birtokba veszem: kijelentem, hogy amit Istenmondott rólam, az igaz. Ahogy a Józsué 1,3-ban van: Minden helyet, amelyet talpatokérint, néktek adtam, amiképpen szólottam Mózesnek.

Mit jelent ez? Minden helyet, ahol megtaposod a kígyót és skorpiót, nekedadtam. Ez nem lesz automatikusan az enyém, egészen addig, míg birtokba nemveszem. Megtapossuk a z oroszlánkölyköt és sárkányt, s az Úr adott nekünkhatalmat, hogy tapossunk az ellenség minden erején. Ha arra vársz, hogy Istenmegadja neked a győzelmet, azt mondom: már megadta, Jézuson keresztül mármegtette! Akkor válik realitássá az életedben, ha megtaposod az ellenség mindenerejét.

Taposd meg az ellenséget. Várod a gyógyulást? Kezdj el a gyógyulásodban járni,mert hozzád tartozik. Taposd meg az ellenséget, mert a tiéd az a föld. Nekedadtam – mondja az Úr. Ragaszkodj ahhoz, amit az Úr neked adott. Vedd birtokbaazt a földet. Sok hívő azt hiszi, hogy a fáról, mint érett gyümölcs leesik agyőzelme. Pedig azért tenni is kell. Taposni kell. Ezt nem fogod tudnimegtenni, ha lábujjon mégy az ösvényeden. Teljes talppal kell menned. Járj azellenségen. Az ördög egész héten üldözött engem – mondta ezt egy hölgy. De nemerről kell bizonyságot tenned. Taposnod kell az ellenségen.

Minden földet, amit a talpad érint, az a tiéd. De rajtad múlik, mennyigyőzelmet aratsz az életedben. Ha nem taposol rajta, nem lesz a tiéd. Valójábanhozzád tartozik, de birtokba kell venned, és meg kell taposnod az ördögöt, hogya tiéd legyen.

Kol 2,13-15: És titeket, kik holtak valátok a bűnökben és a ti testeteknekkörülmetéletlenségében, megelevenített együtt Ő vele, megbocsátván mindenbűnötöket, Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást,amely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt akeresztfára; Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, őketbátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban.

Az efezusiaknak azt mondta: Krisztussalegyütt felemeltettünk, és leültettünk Krisztussal. Nem örülsz, hogy az Úr mindenbűnödet megbocsátotta?

Az Ige végére céloz, az Ő eltemettetéséről és feltámadásáról van szó. A foglyulejtés a Biblia idejében úgy nézett ki, hogy ha két király háborúzott, a győztesfoglyul ejtette a legyőzöttet. Jézus megfosztotta a démonokat az erejétőlkörülöttünk. Elszakította tőlük a hatalmat fölöttünk. Egy másik fordítás:háborús foglyokká tette. A királyok foglyai hadifoglyok voltak.

1 Kor 2,6 (Moffat fordítás): Bölcsességetpedig a tökéletesek között szólunk; ámde nem e világnak, sem e világ veszendőfejedelmeinek bölcsességét;
Veszendő fejedelmei: trónfosztott erő, hatalom, amely uralkodik a világban.Hogy lehet uralkodnia, ha trónfosztott? Úgy, hogy ez a világ még nem tudja,hogy trónfosztott lett. Ha újjászülettél, és új teremtés lettél, és a Bibliáttanulmányoztad, akkor tudod, az ellenség trónfosztott lett az életünkben. Teebben a világban élsz, de nem e világból való vagy. Pál tovább megy: Jézus afej, te pedig a Krisztus teste. Ennek a testnek a legkisebb része is uralkodásipozícióban van, ugyanúgy, mint maga a fej. Mi vagyunk Krisztus, mi vagyunk atest, Krisztus teste. Lehet, hogy sátán uralkodik a világban, de rajtunk nemtud uralkodni. Ehelyett mi uralkodunk rajta.

Az Ószövetségben egy ezret, kettő tízezret győz le. Gondolj bele: mennyienvagyunk mi? Futamítsd meg az ördögöt. És mulass egy kicsit a győzelmen.Használd azt a hatalmat, erőt, hiszen felemeltettél és le is ültettél az Atyajobbján. Ott van a felhatalmazás, a hatalom helye. Nem a sátán uralkodikrajtad, hanem neked kell rajta. Ha parancsolsz, neki engedelmeskednie kell. Őegy legyőzött Krisztusban. De ő is tudja ezt. Ezért mondja az Ige: állj elleneaz ördögnek, és az elfut rettegve. Mert ismer téged: te Krisztusban vagy,Krisztus felhatalmazásával, erejével. Kelj fel végre, foglald el a helyedet! Amenny, a föld, és a pokol is felismeri, hogy mit tett Krisztus a kereszten.

Sátánnak nincs legális joga, hogy uralkodjon az életedben. Róm 5,17: uralkodnod kell azéletben, mint királyok. Énnem átok alatt vagyok, a betegséget, egészséget, a szegénységet gazdagságracserélte az Úr. Az Úr szerezte meg nekem, mert felvitte a keresztre, átokkálett értünk, hogy mi ne legyünk átkozottak, hanem Ábrahám áldása legyen amiénk. Hogy a pogányokra jöjjön Jézus Krisztuson keresztül Ábrahám áldása. HaKrisztusban vagy, akkor Ábrahám magva vagy. Ábrahám áldása háromszoros:szellemi, fizikai gyógyulás, anyagi-pénzügyi áldás.

Hozzád tartozik, de akkor kerül a birtokodba, ha megtaposod az ördögöt. Mindentalpalatnyi föld, minden lépés, amellyel taposol az ördögön, a birtokodbakerül. Mondd: a győzelem az enyém. Nem érdekes, min mentél keresztül. mert tekígyókon és skorpiókon taposol. A gyógyulás az enyém. Egészséges vagyok, teljesvagyok. A fejem búbjától a talpamig.

És akkor lesz a tiéd, mikor használod a hatalmadat. 

Isten Szerelmes Levele . 2012

JÉZUS ÉL !!!!!! ÖRÖKKÉ !!!!!!

2013. május 11.

Ige: Amikor hirdetem az Evangéliumot:


„Mert most embereknek engedek-é, avagy az Istennek [az emberek kedvét keresem ezzel vagy az Istenét]? Vagy embereknek igyekszem-é tetszeni? Bizonyára, ha még embereknek igyekezném tetszeni, Krisztus (rab)szolgája nem volnék.

Tudtotokra adom pedig atyámfiai, hogy az az evangélium [örömhír; jó hír], melyet én hirdettem, nem ember szerint való; [nem embertől származik].

Mert én sem embertől vettem azt, sem nem tanítottak arra, hanem a Jézus Krisztus kijelentése [kinyilatkoztatása] által. [a Krisztus Jézus leleplezésén át jutottam hozzá]” (Gal. 1,10-12)    

Nem az emberek tetszését keresi az, akit Isten bízott meg az Evangélium hirdetésével: „Mert a mi igehirdetésünk nem tévelygésből ered, nem is tisztátalan szándékból, nem is álnokságból. Hanem mivel az Isten ítélt minket alkalmasnak arra, hogy ránk bízza az evangéliumot, úgy hirdetjük azt, mint akik nem az embereknek akarnak tetszeni, hanem a szívünket vizsgáló Istennek” (1 Thess. 2,3-6)

Az apostol vallást tesz arról, hogy Isten nyitotta meg előtte az Írásokat, a Krisztusról szóló próféciákat: „Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon” (1Kor. 15,3-4).

Az apostol megvallása: „Mert én az Úrtól vettem, amit át is adtam néktek…” (1Kor. 11,23)

Mert: „Nekünk ...az Isten kijelentette az ő Szelleme által: mert a Szellem mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is” (1 Kor. 2,10)

„Ezért vagyok én, Pál, a Krisztusnak foglya ti érettetek, a pogányokért. Ha ugyan hallottátok Isten kegyelmének rendelkezését, melyet nékem adott a ti érdeketekben. Hogy tudniillik kijelentés útján ismertette meg velem a titkot, a szerint, amint az elébb megírám röviden, Melynek olvasásából megérthetitek, hogy micsoda az én értelmem a Krisztus titka felől; Amely egyéb időkben meg nem ismertettetett az emberek fiaival úgy, ahogy most kijelentetett az Ő szent apostolainak és prófétáinak a Szellem által” (Eféz. 3,1-5)

Jézus érints meg

Közelvalók


"Most pedig [hogy] a Krisztus Jézusban [éltek] ti, kik egykor távol valátok, közelvalókká lettetek a Krisztus vére által. [vére árán]” (Eféz. 2,11-14)


A szeretetről


A világ összes anyagai között, a szeretetnek van a legerősebb kötőképessége és teherbíró ereje.


A nemzedékek gondolata

 Bölcsesség


Magdanya: Egyenlőtlenségek


Az ügyeskedés nem egyenlő a leleményességgel
A komoly dolgok nem tragikus dolgok
Az alkalmazkodás nem egyenlő a megalkuvással
A segítő bírálat nem egyenlő a vádolással
A jogos harag nem egyenlő az indulatossággal
A józanság nem egyenlő a reménytelenséggel
A megfontoltság nem egyenlő a döntésképtelenséggel
A felelősség nem egyenlő az aggodalmaskodással

http://amatraicsalad.blogspot.hu/


Egy éjszaka a kísértetjárta házban


Halottak napja kísérteties éjszakáján egy fiatalember közeledett egy kihalt zsákutcában levő elhagyatott házhoz. A fiatalember fogadott barátaival, hogy el mer tölteni egy éjszakát a köztudottan kísértetjárta házban. A kísértet-mesék évről évre színesedtek, ahogy a gyermekek tábortűz mellett és késő éjszakai kirándulások alkalmával egymásnak átadták. Valahányszor telehold van - tartotta a fáma -, a ház három korábbi tulajdonosa, akik állítólag szörnyű, gyötrelmes halált haltak, járkálnak a házban, miközben kínjaikat panaszolják el, és bosszút esküsznek az élők ellen.

Azon a halottak napja éjszakáján a fiatalember rémülten állapította meg, hogy telehold van. Kicsit szorosabban markolta meg édesapja vadászpuskáját, és egy törött ablakon át behajította feltekert matracát és kulacsát, majd maga is bemászott a házba. A pókhálón és a szeméten átgázolva elbotorkált a hálószobáig, és matracát kiterítette a kandalló elé, pontosan arra a helyre, ahol a tulajdonosok kilehelték lelküket. Eltelt néhány óra, de a fiú nem tudott elaludni. Az a különös érzése támadt, hogy valaki más is ott van vele a házban. Kitapogatta a puskáját maga mellett. A megnyugvás csekély volt ahhoz a fokozódó érzéshez képest, hogy nincs egyedül.

Éjfélkor úgy tűnt, hogy lépéseket hall. Pár perccel később olyasmit vélt hallani, mintha kaparnák a falat. Vajon ki vagy mi lehet az? Próbálta elfojtani félelmét, és várt, amíg a zaj elült. Azonban a csend sem volt vigasztaló, és ahogy nyugtalansága fokozódott, izzadni kezdett. Pár perc múlva újból hallatszott a kaparászó hang, és mély, gyötrelmes sóhajtás követte. Oooooooooooohhhhhhhhhhhh!
Lassan és néma csendben felemelte a vadászpuskát a matrac mellől. Fegyverét szorosan megmarkolta, és erőltette a szemét, hogy megláthassa, mi hozott rá ilyen halálfélelmet. A deszkával beszögelt ablakokon alig szűrődhetett be egy kis halvány holdsugár.

Hirtelen meglátta. A lábfeje irányából egy undorító szempár meredt rá. Lassan felemelte puskacsövét, és megpróbálta remegő kezével rögzíteni. BANG!!! ű Mi történt? Véletlenül lelőtte a nagylábujját.

A sötétség megakadályozza a tisztánlátást. Ha sötétségben járunk, könnyű megbotlani és elesni, és könnyű rossz döntéseket hozni. Úgy járhatunk, hogy a saját nagylábujjunkat lőjük le.

Krisztus óvott minket attól, hogy a sötétségben járjunk (Mt 6,23), és felkínálta nekünk azt a világosságot, amire szükségünk van. „Én vagyok a világ világossága" - mondta, „aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága" (Jn 8,12).

A keresztyének arra lettek elhívva, hogy a világosságban járjanak, és ne a sötétségben.

http://velunkazisten.hu/content/small_story/Egy_%C3%A9jszaka_a_k%C3%ADs%C3%A9rtetj%C3%A1rta_h%C3%A1zban

Rick Joyner: A próbák jelentik a királyságba vezető bejáratot

- A Nagy Küldetés, 5. rész

Annyira nagy és csodálatos a mi Istenünk, hogy az egész örökkévalóságban fogunk gyönyörködni Benne, ezért jó, ha már most nekikezdünk! Mivel az első parancsolat az, hogy mindennél jobban szeressük Őt, ezért a legfőbb szempont, ami alapján eldől, hogy sikeres emberek vagyunk-e, vagy sem, az lesz, hogy mennyire szeretjük a mi Istenünket. Ezért ennek kell lennie az életünk legnagyobb elhatározásának.

Mivel Isten a legszerethetőbb lény az egész univerzumban, ezért meggyőződésem, hogy nem vagyunk képesek meglátni Őt, vagy bármit is megtudni Róla, anélkül, hogy még jobban szeretnénk Őt. Ezért tartom a legfőbb célomnak az evangélium szolgájaként azt, hogy úgy mutassam be Őt, úgy mondjak kijelentéseket Róla, és úgy prédikáljak Róla, hogy azzal arra késztessem az embereket, hogy keressék Őt. A Nagy Küldetés először is az Ő hatalmi körét mutatja be, ami mindenre kiterjed, úgyhogy ezzel kell kezdenünk.

Ahogy már beszéltünk róla, a királyságának a hatóköre az egész univerzumot magába foglalja, a természetes és a szellemi birodalmat is, amely alól ideiglenesen kivételt jelent a föld bolygó. Itt most van folyamatban a királyságának az eljövetele, viszont jelen pillanatban még nem terjed ki a teljes földre. Hatalma van az egész menny és az egész föld felett, viszont a királysága még nem jött el a földön, ami azt jelenti, hogy a földön most csak korlátozott hatalmat gyakorol. Ezt a korlátozást mi határozzuk meg. Hadd magyarázzam el.

A jelenre vonatkozóan azt olvassuk az 1 János 5:19-ben, hogy "az egész világ a gonosz hatalmában van" (Kecsk. ford.). A Zsoltárok 24:1 viszont azt mondja, hogy "Az Úré a föld és teljessége; a földkerekség és a rajta lakók"(Kecsk. ford.). Vagyis a föld jelenleg a gonosz hatalmában van, viszont az Úr tulajdonában van. Az Úré "minden hatalom mennyen és földön" (ld. Máté 28:18), és bármikor visszavehetné a gonosz hatalmából, mégsem tette még meg. Vajon miért? Erre az a válasz, hogy a mi érdekünkben nem vette még a kezébe a föld feletti hatalmát.

Vajon hogyan szolgálja a mi érdekünket az, hogy a föld még mindig a gonosz hatalmában van hagyva? Ez egy magától értetődő és jó kérdés. Azok, akik a kereszténységet csupán olyan dolognak látják, ami arra való, hogy áldottak legyenek, és hogy könnyebb és jobb életük legyen, elég nehéz lesz valaha is megérteniük a választ erre a kérdésre. Pedig az igazság nagyon is világosan ott van a Szentírásban. Az Úr rögtön a feltámadása után rendelkezett az ahhoz szükséges hatalommal, hogy megkötözze a Sátánt, és a tüzes tóba vesse. Aztán azonnal átvehette volna a hatalmat a föld felett, és mindenki számára sokkal-sokkal könnyebbé tehette volna az életet. Miért nem tette mégsem? Nem akarta könnyebbé tenni az életünket, legalábbis egyelőre még nem. Sőt, valójában éppen hogy azt akarja, hogy nehéz legyen. Azt akarja, hogy próbákon menjünk keresztül.

Lehet, hogy ez úgy hangzik, mint valami tévtanítás azok számára, akik bevették az emberközpontú, énközpontú, "áldás" evangéliumot, pedig az igazi evangéliumot, ami az egész teremtett világ legnagyobb áldásába vezető bejárati ajtó mennyen és földön, és amit a Szentírás is alátámaszt, Pál szavai így foglalják össze az Apcsel 14:22-ben: "sok nyomorúságon át kell bemennünk az Isten királyságába". (Csia)

A nyomorúságok, vagy más szóval a megpróbáltatások jelentik a királyságba vezető bejáratot. Az Úrnak sokkal magasztosabb céljai vannak velünk, mint csupán az, hogy könnyebbé tegye az életünket. Lesz majd könnyebb is, sőt sokkal dicsőségesebb is, mint felfoghatnánk, amikor eljön majd a királysága. Jelenleg viszont azokat keresi, akik teljes mértékben átadták Neki a szívüket, akik készek szolgálni Őt bármi áron, akár azon az áron is, hogy feladják ezt az életet. Ezeket méltónak találják majd arra, hogy Vele együtt uralkodjanak az eljövendő korszakban, sőt, hogy az Ő társörökösei legyenek, Isten fiaiként és leányaiként.

Ez az a futás, amiről úgy beszél Pál a Filippi 3:14-ben, mint "Isten felső hívása" (Kecsk. ford.), amelyről azt állította, hogy még nem érte el. Pál itt nem az üdvösségéről beszél, vagy az örök életről, amit már abban a pillanatban megkapott, amikor hitre jutott Jézus engesztelő művében, a megváltásban. Egy olyan magas szintű elhívást látott maga előtt az élete vége felé közeledve, amiről ő, a misszionárius apostolok közül talán legnagyobb ember úgy vélekedett, hogy még nem érte el. Ha kétségeid vannak afelől, hogy erről beszélt, olvasd végig azt a fejezetet.

A következő hetekben még egy kicsit tovább boncolgatjuk ezt. Igaz, hogy ez az ige, és még sok másik nagyon világosan beszél arról, hogy létezik ilyen magas szintű elhívás, ahhoz mégis túlságosan bizonytalan a jelentésük, hogy sok szempontból nagyon dogmatikusan vegyük. Sokan, akik elkezdték meglátni ezt az igében, szélsőségekbe is elmentek, mi pedig nem akarjuk ezt. Rendszerint ez szokott lenni abból, ha logikai következtetéseket akarunk levonni olyan dolgokból, amit Isten csak részben jelentett ki, mivel most még csak azt a részt kell tudnunk. Mindazáltal kulcsfontosságú, hogy amit Ő kijelentett, azt a részét megértsük, úgyhogy erre fogunk törekedni.

Fordítás: Országh György

Forrás: MorningStar Ministries - Trials Are the Gateway to the Kingdom - The Great Commission, Part 5
URL: http://www.morningstarministries.org/resources/word-week/2013/trials-are-gateway-kingdom-great-commission-part-5
http://feeds.feedburner.com/~r/gyurinaploja/~4/DFF43qnlbto?utm_source=feedburner&utm_medium=email
http://gyurinaploja.blogspot.com