2013. január 31.

Királyság Tudat – Bill Winston




Bevezető: 
Megértenünk, hogy kik is vagyunk Krisztusban, többet jelent, mint tudni, hogy Isten királysága a bensőnkben van. Ahhoz hogy Isten királysága megjelenjen a földön, neked egy királyság tudattal kell élned. Dr. Bill Winston arra tanítja a hívőket, hogyan gondolkozzanak úgy, mint Isten, azért hogy még a lehetetlen helyzetekben is győztesek legyenek.
Miről tanít? Mi is a királyság tudat? Miért kell királyság tudatúnak lenned, és nem gyülekezet tudatúnak? Hogy betöltsd a királyságban az elhívásodat. Miért hívőket választott Isten arra a feladatra, hogy elvigyék Isten királyságát a nemzetekhez? Isten akarata az, hogy te alapítsd meg az Ő királyságát a földön. Ezek a prédikációk a bibliai igazságok feltárásával abban segítenek, hogy végre a saját környezetedben uralomra juss, és a királyság-felhatalmazásoddal tudj élni.
Prédikáció: 
2.Pét. 1:1-3 Simon Péter, Jézus Krisztus szolgája és apostola, azoknak, akik velünk egyenlő drága hitet nyertek a mi Istenünk és Üdvözítőnk: Jézus Krisztus megigazítása által, kegyelem és békesség adassék néktek bőségesen az Istennek és Jézusnak a mi Urunknak megismerése által. Mivelhogy az Ő isteni ereje mindennel megajándékozott minket, ami az életre és istenfélelemre való, az Ő megismerése által, aki minket a saját dicsőségével és hatalmával elhívott…
Megigazultság. A hit hallásból van, de a hitet a megigazultság alapozza meg. Sokan megpróbálnak hitet építeni, de valahogy semmire sem jutnak. Ám nem a hit a gond, hanem az alap nem jó, nincs megalapozva a megigazultságban. Van egy erő, amely a megigazultság ellen dolgozik, s ez a vádlás. A vádlás, a bűntudat, a bűnösség érzés. Szégyen, elutasítás, értéktelenség érzése, mind az igazság ellen dolgoznak.
Az Ige: a ti drága hitetek a megigazultság által…
Ott van, hogy drága hitet adott Isten megigazultság által. Tehát szükséges a megigazultságról is beszélni. A megigazultsághoz nem a jó cselekedeteken keresztül vezet az út, hanem Isten természetéből fakad, amit újjászületésünkkor megkapunk. S ha e természet szerint éltek, ez befolyással lesz a viselkedésetekre és az életetek szentségére. Mi történik? Gyakran megpróbálnak szentként élni, megigazultság nélkül. Bizonyos mértékig ez még meg is valósítható, de maga a megigazultság nem csak azt jelenti, hogy megállhatok Isten színe előtt feddhetetlenül, hanem hogy Isten képességei is a tieid lesznek. Isten természete a bensődbe jön, és ez a természet átitat, birtokba vesz, és összeköt téged új képességekkel.
Zsolt 27:1 Dávidé.; Az Úr az én világosságom és üdvösségem: kitől féljek? Az Úr az én életemnek erőssége: kitől remegjek?
Az Ő ereje a te erőddé válik. S az emberek megpróbálnak szentek lenni enélkül a megigazultság nélkül. Emberek megpróbálnak igazak lenni saját erejükből. De Isten nem ezt tervezte számodra. Az Ő terve az volt, hogy igazságát a mi igazságunkká tegye. S ha ez megjelenik az életünkben, akkor nagyszerű dolgok történnek. A hitünk olyan szintre emelkedik, amikor már öntudatlanul is hitben tudunk járni.
Róm 10:1 Atyámfiai, szívem szerint kívánom és Istentől könyörgöm az Izráel idvességét.
Róm 10:2 Mert bizonyságot teszek felőlök, hogy Isten iránt való buzgóság van bennök, de nem megismerés szerint.
Róm 10:3 Mert az Isten igazságát nem ismervén, és az ő tulajdon igazságukat igyekezvén érvényesíteni, az Isten igazságának nem engedelmeskedtek.
Erről beszélek, hogy az emberek nem vetik alá magukat Isten igazságának (megigazító munkájának).
1.Kor. 15:34 Serkenjetek fel igazán (a megigazulásra) és ne vétkezzetek; mert némelyek nem ismerik Istent; megszégyenítésetekre mondom.
Ez egy erő, amely távol tart a bűntől.
Ef 4:24 És felöltözzétek amaz új embert, mely Isten szerint teremtetett igazságban és valóságos szentségben. Ef 4:25 Azért levetvén a hazugságot, szóljatok igazságot, kiki az ő felebarátjával: mert egymásnak tagjai vagyunk.
Igazi szentségben – nem hamis szentségben. Vannak olyanok, akik önigazultak. Nem isten szerinti igazak. Amikor Isten igazsága bejön az életedbe, tökéletesen megszabadít a szégyentől, bűntudattól, értéktelenség érzéstől, minden gyengeségtől. S a hit csodatevő erővé növekszik benned. Mert ekkor megérinted Isten teljességét és képességeit, Őelőtte már megállhatsz. Te és Isten tökéletes közösségben vagy, s ez az, amit egyébként Isten keres.
A királyság-mentalitás ezen alapszik. Az egyház nem egy épület. Az Egyház a kihívott, kiválasztott emberek, akiken keresztül Isten a természetét megmutatja a világnak. Amikor te meg én újjászületünk, nem elég csak az üdvösségünk, azt meg kell haladnunk. Lépjünk be a királyságban való életbe! A Biblia azt mondja, ne légy világi, ne hasonulj hozzá, és Isten ki akar küldeni a négy falon túl, a világba, amihez nem szabad hasonulnod, amikor kikerülsz. A Zsolt82 szerint a világ a sötétségben él. Mire is gondolok, mikor a sötétségről beszélek? A sátán legnagyobb fegyvere, amit az emberek ellen használ, a tudatlanság. Ezt a Biblia sötétségnek nevezi.
Jézus azt mondja: ha a benned levő világosság sötétség, akkor mi a sötétség? Nem hangzik ez furcsán? Lehet benned világosság, de ez csak elmebeli, intellektuális világosság. És amikor elhagyod az iskolát, akkor az elmédben egy sötét világosság van. Ez a fajta sötét világosság nem elegendő arra, hogy legyőzd az ellenséget. Pál ap nagyon okos ember volt, de a megtérése előtt sötét világosságban járt. Csak intellektuálisan élt. Az intellektuális élet nem hatékony számunkra ebben az életben. Nem fogsz tudni győzelmet aratni az ellenség fölött. A damaszkuszi úton Pál apostol az embereivel azért utazott, hogy Damaszkuszban embereket kapjon el, őket börtönbe zárja, s bizonyság legyen ellenük, hogy meg lehessen kövezni őket. Mi is történt vele? Egy nagy világosság, mely fényesebb volt, mint a déli nap vakította meg őt. Pál felkiáltott: ki vagy Uram? Az Úr azt válaszolta: én vagyok Jézus, akit te üldözöl. Menj az Egyenes utcába. S oda küldött Isten egy Anániás nevű embert, aki amikor imádkozott Pálért, annak szemeiről mint pikkelyek hullottak le. S ekkor már nem sötét világossága volt Pálnak!
Gal 1:11 Tudtotokra adom pedig atyámfiai, hogy az az evangélium, melyet én hirdettem, nem ember szerint való;
Gal 1:12 Mert én sem embertől vettem azt, sem nem tanítottak arra, hanem a Jézus Krisztus kijelentése által.
Pál nem emberektől kapta a tanítást, ez nem intellektuális ismeret volt. hanem J-tól kapta!
Hadd világosítsam meg, miről van szó: Mt 16: ezen a kősziklán fogom felépíteni az Egyházamat – mondta Jézus Péternek. Nem azt mondta ezzel, hogy Péteren fogja ezt megtenni. A Petrosz a görögben kis kövecskét jelent.
Tehát: ezen a kősziklán …Ez egy prófétai kijelentés volt, amit Jézus kimondott. Ha megértetted Isten királyságát, akkor tudod, hogy Ő semmit sem tesz itt a földön, mielőtt ki ne mondaná. Tehát Jézusnak ki kellett mondania. Ezért akarta az ördög megölni a prófétákat mindig. Ha a próféta kimondott valamit, Isten már meg tudta cselekedni. Jézus, aki Isten prófétája is volt, kimondta ezeket a szavakat, s abban a pillanatban az Egyház megszületett! Tehát Isten már elkezdhette építeni az Egyházat. Jézus ezután a kereszten feláldozta magát az emberekért, feltámadt, és az Apcs 1-ben azt olvassuk, hogy 40 napon át tanította tanítványait Isten királyságára.
Figyelj: nem felekezetről tanított Jézus! A felekezet nem Istentől van. Nem az Ő terve a felekezet. Azok emberek által keletkeztek. Kis kijelentéseket kaptak emberek, és eköré rögtön kerítéseket építettek, és mondták: ez az én kijelentésem, ha akarod ezt, akkor be kell jönnöd ide érte. Szükséges a kerítések lebontása. Az embereknek együtt, szabadon kell imádni az Urat, egy hitben, egy keresztségben. Az egész felekezetesdinek meg kell szűnnie. Ha körbenéztek, van baptista, metodista, pünkösdi, stb. – értem én, miért alakultak meg. De Isten egy új dolgot cselekszik. Már nem felekezet-tudatú hívőkre van szükség, hanem királyság-tudatú hívőkre. Ha ez a királyság tudat nem alakul ki benned, később nagyon ideges és feszült leszel, mert enélkül nem fogsz tudni Isten királyságának a tagjaként, polgáraként élni.
Gal 1:15 De mikor az Istennek tetszett, ki elválasztott engem az én anyám méhétől fogva és elhívott az ő kegyelme által,
Gal 1:16 Hogy kijelentse az ő Fiát én bennem, hogy hirdessem őt a pogányok között: azonnal nem tanácskoztam testtel és vérrel,
Istentől kapta ezt a kijelentést, nem törődött testtel és vérrel, azt sem ellenőrizte, hogy az ő tudományos elméje mit szól ehhez. Csak Isten szelleme volt, aki által megkapta ezt a kijelentést. Csak azzal törődött, hogy Isten szelleme igazolja ezt igaznak vagy hamisnak, csak ez volt számára fontos. Az emberek képesek megcsalni téged, és Isten szelleme szükséges ahhoz, hogy biztosan tudd, Ő mit akar. Az ördög az, aki megcsal, s te meg tudod próbálni a világban levő szellemeket. Pál az Ige szerint arra lett elhívva, hogy a pogányoknak hirdesse az evangéliumot. Pál mondja: nem szégyellem Isten evangéliumát, mert Isten ereje az minden hívő üdvösségére. Hirdette először a zsidóknak aztán a görögöknek. A Messiás a zsidókhoz jött. A zsidók elvetették Jézust. Az akkori vezetők nem akarták őt, mert felépítették a kis felekezetüket. Kis királyságot építettek fel.
Pálnak ki kellett mennie a pogányokhoz, elment a görögökhöz. Azokhoz ment, akik holdat és bálványokat imádtak. Kábítószeresekhez és prostituáltakhoz ment, azokhoz, akik ötször is házasodtak. Isten azt mondta: veszem őket, és megtisztítom őket, kiveszem őket a világból, és nekik prédikálok. Pál azt mondta: nem érdekel, hogy milyen emberek, hogy kik is ők. Abban az időben csak a zsidóknak volt meg a lehetőségük arra, hogy igaz emberek legyenek. Ők vitték a Tórát, nekünk az evangéliumot kell vinnünk. Be kell töltenünk az elhívást, amit Isten belénk helyezett. Te kiválasztott vagy (Ef.1) már a föld alapjainak felvettetése előtt.
Mit is jelent ez? Kivett egy csoportból Isten, kiválasztott, kihívott azért, hogy Isten királyságában kitanítson. S aztán visszamenj a csoportba, és mindenkit Krisztusivá tegyél. Azért, hogy ne menjenek a pokolba.
Miről van szó? Az EGYHÁZRÓL. Mi is történik itt? Ezen a sziklán építem fel – mondja az Ige. Jézus nem azért jött, hogy felekezeteket alapítson. Nektek, akik Jézus népe vagytok, a fejetek Krisztus. Mit kell tennünk? Valamit le kell töltened a szívedbe (Ef.1). A te winchesteredre. Az Egyházat Jézus sohasem úgy tervezte, hogy a világtól elválassza. Te vagy az, aki ki kell, hogy menj oda, hogy tápláld a szegényeket, felruházd a mezíteleneket, hogy elmenj a börtönökbe – rád vár! S ehelyett mit teszünk? Ülünk az Egyházban, és harcolunk, hogy milyen színű legyen a szőnyegünk.
A harc kint van, s neked ott a helyed – ahol küzdeni kell! Az Egyház az a főhadiszállás, olyan, mint egy iskola, ahol megtanítanak Isten Igéjére. Nem a főhadiszálláson kell harcolnod, hanem kint a mezőn. Arra kell ösztönzést érezned, hogy az emberek közé menj, mert az van benned, ami a többiekben nincs. Pál ezt imádkozta mindennap: szükségünk van egy letöltésre a mennyből.
Isten adott nekünk egy bankot. Semmit nem tudtam a bankról (mint chicagói pásztor, van egy bankja – ford. megj), Isten tudja, mi vár ránk, s mire van szükségünk. Egy felekezet, ha megalakul, megépíti a kerítését magának, pedig Isten azt az egy-két embert (akik megalakították) arra hívta el, hogy új dolgokat mutasson Krisztus testében.
Amikor arról beszéltem másoknak, hogy Isten akar adni nekünk egy bankot, kinevettek. De nem tanácskoztam testtel és vérrel. Én Istentől hallottam, s az üzenetet letöltöttem a bensőmbe, és elkezdtem kivitelezni, amit Ő mondott nekem. Igyekeztem tanulmányozni ezt a dolgot, és olvastam, hogy egy pásztor már 1821-ben akart bankot alapítani. S 2002-ben az interneten megtudtam, hogy 190 billió dollárt fizettek be az egyházak a bankokba. “Hű, hol van ez a pénz?” – mondtam magamban.
Ha néhányan szellemben meglátjuk ezeket a dolgokat, akkor a sátán alá tudunk fűteni. Miért van ez a pénz a bankokban? Hiszen azok a sötétség uralma alatt vannak. Miközben mi vagyunk a világ világossága! S azt gondoltam, mi lenne, ha a mi bankjainkba fektetnénk ezt a pénzt? Ha ezeket a pénzeket kamatoztatnánk, akkor nagyon sok gyülekezeti épületet tudnánk hitel nélkül felépíteni. Ez bizony üzlet. S mi történt? Lett egy bankunk! Isten adott egyet! Emberek támadtak meg, hivatalok próbálták megmagyarázni, miért nem szabadna nekünk bankunknak lenni. De Isten kegyelme van rajtunk, Isten kegyelme. Honnan kaptam én ezt? Onnan, hogy mindennap megvallottam az Igét. Isten ígéretei nem automatikusak – egyetlen ilyen sincs. Előbb be kell töltened, utána el kell sütnöd azokat.
Ti különlegesek vagytok, különböztök a világtól! Új szaktudásotok van, új képességeitek vannak. József üzleti iskola – azóta van már egy ilyenünk is. S ez már a világban működik.
Azt sem gondolta senki , hogy megveszünk egy bevásárló központot, ugye? Honnan jött ez az ötlet? Hagin testvértől. Ő azt vallotta, hogy amit kimond, az a háttérben érte dolgozik. Mint ahogy Pál is azt mondta, hogy mindennap érte dolgozik.
Ef 1:16 Nem szűnöm meg hálát adni tiérettetek, emlékezvén reátok az én könyörgéseimben; (mert én mindig imádkozom az Úr Jézus Krisztus Istenéhez,
Ef 1:17 Hogy a mi Urunk Jézus Krisztusnak Istene, a dicsőségnek Atyja adjon néktek bölcsességnek és kijelentésnek (belelátás a titkokba és rejtélyekbe) Lelkét (Szellemét) az Ő megismerésében (az Ő mély és egészen közeli, bensőséges megismerésében);
Ef 1:18 És világosítsa (elárasztja világossággal) meg értelmetek (szívem) szemeit, hogy tudhassátok, hogy mi az Ő elhívásának a reménysége (hogy képesek legyetek megérteni a reménységet, amire elhívott titeket, és hogy milyen dicsőséges az Ő öröksége a szentekben, az Ő elválasztottaiban), mi az Ő öröksége dicsőségének a gazdagsága a szentek között,
Ad kijelentést, Isten ismeretét.
Ef 1:19 És (így megtudjátok és megértsétek) mi az Ő hatalmának (erejének) felséges (mérhetetlen, határtalan, mindent meghaladó) nagysága irántunk (bennünk és értünk), akik hiszünk, az Ő hatalma erejének ama munkája szerint (ahogy megmutatta ezt az Ő hatalmas erejének munkájában, amit Ő megmutatott)
Ef 1:20 Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból, és (fel)ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben (mennyei helyeken).
Lehet hogy ti a kereskedelemben vagytok elfoglalva, a szórakoztató iparban, vagy akármiben. De Isten azt mondja az Ef 3-ban, hogy az utolsó időkben a bölcsesség sokszorosan, többszörözve fog kiáradni az Egyházba, és új dolgokat fog rajtatok keresztül megvalósítani, amit a világ még soha nem látott. Azért, mert ti vezetővé váltok. Mert amikor a megigazultak hatalomba kerülnek, az emberek örvendeznek. A világban ha elromlik valami, a szakértőkért a gyülekezetbe kellene jönniük. Isten így tervezte el.
Ezt az Igét támogatja meg a Kol 1:9 Azért mi is, amely naptól fogva [ezeket] hallottuk, nem szűnünk meg érettetek imádkozni, és (különlegesen) kérni (értetek), hogy betöltessetek az [Isten] akaratának teljes, (mély és tiszta) megismerésével minden (fajta) lelki (szellemi) bölcsességben (átfogó, belelátásban I útjaiba és céljaiba) és értelemben (szellemi dolgok megértésében és megkülönböztetésében). Kol 1:10 Hogy járjatok (éljetek és viseljétek magatokat) méltóan az Úrhoz, teljes tetszésére (arra vágyva, hogy tetszetek neki minden dologban), minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremvén (minden jó munkában) és (egyenletesen fejlődvén) nevekedvén az Isten megismerésében (teljesebb, tisztább belelátással, ismerettel, és felismeréssel);
Kol 1:11 (azért imádkozunk, hogy legyetek megerősítve ) Minden erővel megerősíttetvén az Ő dicsőségének hatalma (ereje szerint ) [hogy gyakoroljátok] minden kitartásra és hosszútűrésre (türelmet) örömmel; (Ampl.Bible)
Isten arra vezet, hogy imádkozzam a családért, a szolgálatért. Ezt teszem. Ez Isten ismerete. Erről beszél a 2Péter 1. S ezáltal jön Isten drága ígérete az életünkbe. Át kell alakítanunk a gondolkodásunkat a gyülekezettel kapcsolatban, amikor arra gondolunk, hogy nekünk csak szégyellni valónk, hátrányaink vannak. Ha tovább lépsz ebből az állapotból, meglátod, hogyan is élt Jézus! Úgy kellene, hogy éljünk a földön, mint mesterek.
A Jel. 19 úgy ír Jézusról, mint királyok Királya. Mi királyok vagyunk. Jézus uralkodott a sátánon és a sötétség erőin, félelem nélküli élt, nem volt semmi félelemérzése – még a halállal szembesülve sem -, nem volt pénzügyi hiánya, nem hagyta, hogy elutasítottság uralkodjon el rajta, mindig tudatában volt a Fiúságának, és teljesen szabad volt a bűntudattól. A Biblia azt mondja, hogy a bűneidről és engedetlenségeidről Isten már nem emlékezik meg. Azt mondja neked: elfelejtettem. Te is felejtsd el. Tehát megigazultság-tudat. Menj tovább megigazultként és ne kövess el több bűnt. Mikor teniszeztem, az oktató azt mondta: ne úgy játssz, hogy ne csinálj hibát. Csak arra gondolj, hogyan győzz. Ilyen egyszerű teniszezni? Gondoltam. Ne arra gondolj, hogy ne veszíts, hanem arra, hogy győzz!
Ha kocsit vezetsz, és folyamatosan arra gondolsz, nehogy lehajts az útpadkára, biztosan ezt fogod tenni, mert a fókuszod rossz helyen van. Ne próbálj meg ne bűnözni, hanem fókuszálj a megigazultságodra. S ha kimégy a világba, nem fogsz hibázni. Kimégy a világba, és nem fogsz kudarcot vallani.
Ján16,33 Azért beszéltem ezeket néktek, hogy békességetek legyen én bennem (tökéletes békétek és bizalmatok). E világon nyomorúságtok (és próbák, gyötrelmek, bánat, aggodalom, nehézségek, rombadőlés, bukás) lészen; de bízzatok (legyetek jókedvűek, azaz: legyetek biztosak, kétség és félelem nélküliek, vegyetek bátorságot, ): (mert) én meggyőztem a világot. (legyőztem: megfosztottam ezt a hatalmától hogy ártson nektek és legyőztem ezt tiértetek)
A sátánt Jézus megfosztotta azoktól a képességeitől, amivel árthatni tudna, amivel bántani, elpusztítani tudna, vagy kurdarcra kényszeríthetne téged. Nemcsak a képességeitől, de a jogától is megfosztotta az Úr.
Zsolt 55:23 Vessed az Úrra a te terhedet (engedd el a súlyát), ő gondot visel rólad (meg fog őrizni téged), és (soha) nem engedi, hogy valamikor ingadozzék az igaz (hogy a következetesen igaz elmozduljon, más helyre kerüljon: elessen, elcsússzon, v kudarcot valljon).
Hát nem fantasztikus? Be tudsz lépni az üzleti életbe úgy, hogy nem kell félned a kudarctól. Felhívom a figyelmedet, hogy ezt az Igét a szívedbe kell ültetni. Míg csak az elmédben van, nincs ereje. Tehát a bensődbe kell ültetned.
Az Egyháznak ki kell mennie a világba! A szellemi sötétség, ami a világban van, évtizedekig következmények nélkül rombolt. Itt az idő, hogy az Egyház erre veszélyt jelentsen végre. Erőszakos, veszélyes – Mt evangéliumra gondolok: Isten királyságát az erőszakosok ragadják meg. Mi vagyunk azok, akik ellene kell, hogy menjünk e világ sötét világbíróinak, fejedelemségeknek, hatalmasságoknak, akik okai annak, hogy az emberek csapdába esnek, elbuknak. De ha megjelenünk, visszanyerjük az embereket, az épületeinket, és lebontjuk ezt a világrendszert. Eddig egymás mellett éltünk ezzel a rendszerrel, de azért vagyunk, hogy szétromboljuk azt.
Amikor erre a pontra elértünk, kicsit másképp kell viselkednünk. Először is szükségünk van egy királyság-viselkedésmódra, tudatra. S az első lépés ehhez, amit korábban már mondtam, hogy az Egyház nem egy felekezet. Szükséges, hogy a felekezet-gondolkozásod átváltozzon királyság-tudatúvá.
Amíg nem vagy ilyen, addig lehet, hogy úgy tűnik, hogy ezek az erősségek, hatalmasságok, e világ bírói hatalmas erővel rendelkeznek, de amint a színen megjelenik egy ilyen királyság-tudatú hívő, sátánnak meg kell hajtania a térdeit. Ez történt Jézus esetében. Démonikus ember került Jézus elé (Mrk 5). Jézus éppen a tó túlpartjáról jött át egy csónakban, és még a tavon voltak, mikor egy hatalmas vihar csapott le rájuk, hogy elsüllyessze őket. A tanítványok, akiknek többsége halász ember volt, nagyon féltek, és kérték, tegyen már valamit. Kérdezték: Mester, nem törődsz vele, hogy elveszünk?! És Jézus felkelt, megdorgálta a szelet, és azt mondta a viharnak: csendesedj el. S nagyon érdekes ezután ami történt: hozzájuk fordult, és kérdezte: miért vagytok ilyen félénkek? Ez bizony azt mutatja, hogy nincs hitetek.
Emlékeztek, a múltkor a Mrk 4-ről beszéltünk, amely egy kérdést vet fel nekünk: hát nincs egy király bennünk? Egy király törvényt alkot. Jézus tudatában volt annak, hogy Ő király. Felkelt, és beszélt a viharnak. Nem kérte az Atyát, hogy csináljon már valamit vele, hiszen az Atya korábban már adott neki hatalmat, hogy Ő tegyen valamit ezekkel az erőkkel. De ha mi magunkat nem úgy látjuk, ahogy Isten lát bennünket, akkor ez befolyásolja a viselkedésünket. Az ellenség azt akarja, hogy féljünk a pénzügyi ellehetetlenüléstől, alsóbbrendűségi érzéstől, betegségektől. Mindentől. De van egy jó hírem számodra: szeretnék egy olyan képet festeni a saját magadról, ami azt mutatja, hogy felül vagy és nem alul. Hogy képes vagy beszélni a hegynek, parancsolni tudsz neki, hogy mozduljon el, és annak bizony ENGEDELMESKEDNIE KELL.
Ahogy tehát Jézus átért a túlpartra, jött egy démonizált ember: sírt, pusztította magát, meztelen volt, senki sem tudott mellette elmenni. Hasonlított egy galerihez, amelynek környékén senki sem mer átmenni. Jézus királyság-tudatú volt. Lehet hogy az erősségek, hatalmasságok erősnek tűnnek, de ha egy királyság-tudatú ember csöppen egy ilyen helyzetbe, akkor az a helyzet meghajtja a térdét ezelőtt a testvérünk előtt.
Menjünk csak vissza az Ószövetségbe: Józsefet rabszolgaként vitték Egyiptomba, de József királyság-tudatú volt, királyként látta magát. Nem tudsz annál magasabbra kerülni, mint ahogy látod magad. József első miniszterré emelkedett, és a fáraó azt mondta neki: te jössz mögöttem a királyi hintón, és a népnek meg kell hajolnia előtted, ahol jársz. A Biblia azt mondja: Jézus nevében minden démoni térdnek meg kell hajolnia előtted. Nézd meg Smith Wigglesworthot, nézd meg azokat, akik királyság-tudatúak. Ha bemennek egy szobába, és ott találkoznak démonizált emberekkel, akik belekötnek, s mondják: tudjuk, ki vagy… Biztos vagyok benne, hogy ezek az emberek félnek a királyság-tudatú emberektől. Lehet, hogy Isten királysága már a bensődben van, de vajon királyság-tudatú vagy már? Amikor az erő kiáramlik a bensődből, amikor a világosság olyan fényes, ami kiárad a bensődből, mint a nap…
Egy afrikai törzsről láttam egy filmet, akik egy evangélista munkája nyomán megtértek, és a törzsfőnök mondta: amikor olyan messze voltál, hogy még az alakod sem tűnt fel, már egy nagy fényességet láttunk.
Ezek az afrikaiak nem ismerték a mi keresztény szlogenjeinket, fogalmainkat. Amikor elmegyek Jamaicába, vagy máshová, és olyanokkal találkozom, akik még nem civilizálódtak a mi fogalmaink szerint, és felszállok egy buszra, rám köszön egy ember: Isten áldjon. S kiderül, hogy ő valahol egy szolgáló testvér. Kérdezem: honnan ismersz? S mondja: fény vesz körül téged. De a démonok még könnyebben fedezik fel ezt a sugárzó fényt. Tudnod kell, ki vagy, amikor belépsz egy szobába. Mert minden térdnek meg kell hajolnia előtted. És a káoszból rend lesz! Gyerünk, kezdj el úgy járni, beszélni, öltözni, mintha valaki lennél! És a Szent Szellem mint tanító meg fog tanítani téged, hogyan beszélj helyesen. A királyi család bizonyos szavakat nem mond ki. Te egy másik kormány küldöttje vagy, ezt úgy hívjuk: Isten királysága.
Abban a királyságban, amiben most élsz, demokrácia van. De I királysága különbözik ettől. Hogy tökéletesen tudj élni Isten királyságában, királyság-tudatúnak kell lenned. Ha demokrácia-tudatúként akarsz I királyságában élni, működni, cselekedni, akkor csak kudarc, és kétségbeesés fog rád várni. Isten királysága teokrácia és nem demokrácia. Az uralkodó egyetlen személy. Isten téged királyként küld. S ha ebben a világban királyként élsz, nincs szavazatra szükséged. A demokráciában szavazni kell, ugye? S ha szavazunk, tudunk tiltakozni is. Isten királyságában viszont nincs lehetőséged tiltakozásra. Akármit felszabadítok, megkötözök, vagy eloldok – ezek megtörténnek. Nincs szükséged jóváhagyásra, mert királyként élsz.
Egy férfi kérte, hogy találkozhasson velem. „Te vagy az első – mondta -, akitől hallottam Isten királyságáról, majd elmentem Kolumbiába, ott találkoztam egy kábítószer kartellal, s beszéltem nekik Isten királyságáról, és ezek az emberek megtértek. A rendőröket érdekelte, mi történt – azok is megtértek. Elmentem a börtönbe, ahol a drogdílereknek ugyanerről beszéltem – ők is megtértek. S képzeld, most kérte a legfőbb bíróság és legfőbb bírók, hogy beszéljek Isten királyságáról.” Isten királysága uralkodik mindenek fölött!
Isten királyságával jön a hatalom és erő. Pál írta: nem szégyellem Isten evangéliumát, mert az Isten ereje minden hívő üdvösségére. Az evangélium – erő. Velünk angyalok jönnek, akárhová is megyünk. És készek velünk jönni. Ha hiszel benne, ez fog működni az életedben. Isten ismeretéből fakad, táplálkozik a te királyság-tudatod.
Az ördög hazug – Jézus a Messiás.
A Biblia mondja, teremtő erővel rendelkezel. Ha azt mondod, igen, a menny is azt mondja: igen. Ha azt mondod: nem, a menny is azt mondja: nem. Ha azt mondod, megtiltom, a menny is azt mondja: megtiltom. A természetfelettire van szükség ahhoz, hogy a látható világ megváltozzon. S az én feladatom, hogy megváltoztassam, és új rendet alakítsak ki itt a földön. Ez a mi feladatunk, és te is meg tudod tenni, ha tudod, hogy ki vagy!

Fordította: Orbán Tibor




2013. január 30.

A kapcsolatról


Készítette: Keresztény szépségportál


Ha egy kapcsolatnak titokban kell lennie, te ne legyél a kapcsolatban.

Regina Brett

www.keresztenyszepsegportal.hu

A hatalom eszköze Isten kezében fegyver az életre.


Készítette: TeológiaBlog 
Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait. (Zsid 4,12)
A kétélű kard a Bibliában sok helyen szerepel a hatalomszimbólumaként és az ítélet eszközeként. Érthető a párhuzam, hiszen a korabeli katonáknak a legfontosabb fegyvere volt, amit kötelesek voltak tisztán és élesen, vagyis mindig harcra készen tartani. Alegfélelmetesebb és leghatékonyabb kézifegyver volt a kétélű kard. A Zsidókhoz írt levél szerzője azt írja, hogy Isten igéje még ennél az eszköznél is hatékonyabb. Naturalisztikusan írja le, hogy az ige a kardhoz hasonlóan (a görögben szó szerint) behatol az emberbe, és elválasztja a belső szerveket egymástól, sőt megítéli a szív gondolatait és szándékait – erre egyetlen kétélű kard sem lenne képes. A görög szövegben ez a bizonyos szétválás szó nem a kettévágás értelmében szerepel. Itt elválasztásról és megkülönböztetésről van szó. Az Isten igéje az emberben elválasztja, megkülönbözteti egymástól az
  • elmét és a lelket,
  • az ízületeket és a velőket,
  • a szív gondolatait és szándékait.
Miért van erre szükség? Azért, mert az ember maga a bűneset óta nem képes erre a szétválasztásra. Ez többek között azt is jelenti, hogy nem tudjuk különválasztani az isteni akaratot az emberitől, az igazat a hamistól. A legtipikusabb megjelenési formája ennek, amikor azt hisszük, hogy amit mi gondolunk, az az igazság, és ezért szentül meg vagyunk róla győződve, hogy azt kellene cselekednie Istennek. Ő azonban azt mondja:
Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én utaim. (Ézs 55,8)
Nagyon fontos szétválasztani a saját gondolatainkat Isten gondolataitól, a saját akaratunkat Isten akaratától. Sok ember Istenben való csalódottságának az az oka, hogy nem tudja megkülönböztetni a kettőt; erre egyedül Isten igéje képes.
Hogyan is történik ez a szétválasztás?
  • Szétválasztja az elmét és a lelket: az eredeti szövegben itt a pszükhé és pneuma szavak szerepelnek, amit ebben az esetben a legjobb úgy fordítani, hogy az ember természetes lelkét (pszükhé) elválasztja az Istentől belehelyezett szellemtől (pneuma). Hogy az ember meg tudja különböztetni, hogy mit akar ő, és mit akar Isten. Hogy ne gondolja azt, hogy a saját gondolatai az Isten gondolatai.
  • Szétválasztja az ízületeket és velőket: a Bibliában az ízületek, mint a test összetartására szolgáló részek, testi lényegünk szimbólumai, míg a velők a belső, nem látható dolgokért felelősek, amilyenek például az érzelmek, a gondolkodás. Vagyis szétválasztja testi mivoltunkat a lelki mivoltunktól. Az embernek így megszűnik a testi irányítottsága. Nem gondolja többé, hogy feltétlenül az a jó neki, amit a teste diktál.
  • Szétválasztja a szív gondolatait és szándékait: az embernek vannak az aktuális gondolatai, amikor valamiről valamit gondol, és van a szívének a szándéka, vagyis az alapgondolkodása, a legalapvetőbb működési mechanizmusa. Ez a különbségtétel végigvonul a Biblián. Gonosz az ember szívének szándéka ifjúságától fogva. (1Móz 8,21) Szívünk legmélye a bűn miatt gonosz, és ezt magunk nem is tudjuk megváltoztatni. Ezért el kell választani az aktuális gondolatoktól, akkor hiába ilyen az alapgondolkodásunk, nem fogunk egyes helyzetekben eszerint cselekedni.
Isten igéje ezekkel a szétválasztásokkal komoly belső átalakítást végez bennünk. Aki eddig önmaga mércéje volt, testi mivoltának és a bűneset miatt megromlott szívének irányítása alatt élt, abban Isten igéje hatni kezd, és az ember megismerheti az isteni gondolkodásmódot, ami igazságra vezet, élteti a testet, beirányozza a lelket és megtisztítja a szívet.
http://www.teologiablog.hu/isten_kardja/



A SÁTÁN MARKETING STRATÉGIÁI...NE FOGADJ EL MINDENT GONDOLKODÁS NÉLKÜL


Készítette: Teológia Mennyei Maflás

A Sátán Felkeltette az ember szükségét egy olyan termék iránt, amely halálba vitte.
Ahogy a Sátán tanítással vette el az emberek értelmét, úgy tanítással kell visszaadni nekik azt. A kígyó ravaszabb volt minden mezei vadnál.” Szíved felfuvalkodott szépséged miatt; megrontottad bölcsességedet fényességedben; a földre vetettelek…(Ezékiel 28,17)” Mondta neki Isten.

Marketing nyelven a szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya (fiziológiai, szellemi, stb.)

A betöltetlen vágyakon keresztül tud munkálkodni a Sátán. Az ember bölcsebb akart lenni. Tudni akarta, hogy milyen a rossz. Istenhez hasonlatos akart lenni.

Az igény, az amikor egy konkrét termékkel akarjuk szükségleteinket betölteni. Jelen pillanatban itt a jó és rossz tudásának gyümölcséről beszélhetünk.

A Sátán marketing stratégiáját tekintve piac követő. Isten a piac vezető...az Ő ötleteit utánozza pl.: kereszt-fordított kereszt.

MARKETING kiterjesztett értelemben: minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed a nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, egyházak, stb.

Sátán felkeltette Éva szükségét, saját nyeresége érdekében. Fellépett az elégedettség hiánya, ami korábban nem volt. Egy magasabb szintű ember lehetne...gondolta. Igénye a jó és rossz tudás fájának gyümölcse. „kedves a szemnek, és kívánatos az a fa a bölcsességért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is…” Így bukott el az első ember.

A mai korszellem el akarja hitetni az emberrel, hogy fogyasztó. Értéktelen bizonyos tárgyak birtoklása nélkül. A televízió segítség a tömeg manipulációban. Családok értékes idejét képes elvenni egymástól, hosszú távon generációkat képes elrontani. A TV neveli gyermekeinket.Voltak idők nem is olyan régen…mikor az egyház része volt az oktatásnak. Kivették a hatalmak az egyházat az iskolákból, megmaradt az erkölcs…ami generációkon át felhígult. Ez van ma. Olcsó szlogenek tanítják az embert.

A wikipédia szerint:
„ A szlogen jelentése magyarul: jelmondtat. A reklám-szakirodalom szerint: A szlogen szó a kelta nyelvből eredeztethető, jelentése: pusztába kiáltott szó.
Szlogeneket, jelszavakat használnak különböző érdek csoportok arra, hogy hosszú magyarázkodások helyett, egy-egy találó mondattal mintegy azonnali hatást érjenek el, egy pillanat alatt meggyőzővé váljanak, az emberek lehetőleg kívánságaik szerint cselekedjenek, kövessék őket, higgyenek nekik, vásároljanak, álljanak melléjük.A szlogen formailag hasonlíthat a közmondásokra, a kinyilatkoztatásokra, a cáfolhatatlannak tűnő bölcsességekre.”

A Sátán tanítással veszi el az emberek értelmét, tanítással vissza lehet adni nekik. Olcsó féligazságokkal csap be, az eredetit hamisítja.Gondolkodás nélküli elfogadásra akar rávenni. A csatatér az elme, a döntéseidet akarja.

Lássunk néhány jól ismert szlogent:
-Mert megérdemlem (Isten kegyelme ingyenes ajándék, ha dolgoznunk kellene érte, már munkabér)
- Dönts okosan! Egyszer élsz. (Válaszd Jézust, döntéseiden keresztül alakul az életed)
- A legtöbb mi adható (János 15,13)
- Az öröm forrása (Jer 2,13 repedezett kutakból elfolyik az öröm)
- Alap, amelyre építhet (Luk 6,48 kősziklára épített fundamentum)
-Bízz a szomjadban (Zsoltárok 37,5, mert hát a szomjad nem tud megszabadítani)

A példa illusztrálja, hogy a gondolatok és eszmék milyen könnyen eltérnek az igazságtól. Zsoltárok 34,2Az Úr igéje igaz. Így jó tanácsként, kérlek ne fogadjatok el mindent gondolkodás nélkül, mert hát a döntéseinken keresztül alakul az életünk. 2Kor 3:17 Az Úr pedig a Lélek; és ahol az Úrnak Lelke, ott a szabadság.

Isten áldjon Titeket

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel


Szeretteim, azt szeretném, hogy eljussatok az igazság, az igazságosság és az átláthatóság helyére, rejtegetnivalók nélkül. Ehhez arra lesz szükség, hogy elforduljatok minden vétektől és bűntől -- mindentől, aminek szégyen és gyalázat a gyümölcse. A Szellememtől jövő bűntudat által fogom megmutatni, hogy mi az, amivel le kell számolnotok, mondja az Úr. Semmi sincs rejtve Előttem; minden nyilvánvaló. Sehová sem tudtok elmenni, ahol ne látnálak titeket.

Zsoltárok 139:7-12 Szellemed elől hová fussak? Jelenléted elől el nem rejtőzhetek! Ha a Mennybe szállnék fel, ott vagy, ha a holtak közé fekszem, ott is jelen vagy! Ha a hajnal szárnyaival szállanék, és a tenger túlsó szélére költöznék, ott is kezed vezetne, jobb karod ott is megtartana engem! Ha azt mondom: „A sötétség elborít engem, az éjszaka biztosan eltakar előled!” Még a sötétség sem tud elrejteni szemed elől, neked még az éjszaka is világos, mint a nappal, a sötétség pedig világosság!

Faith Tabernacle, ft111.com
(Gyuri Naploja)

Joel Osteen: Merj hinni!


Készítette: Élő Víz

14,12 A másik Pártfogó ígérete "Bizony, bizony, mondom néktek: aki hisz énbennem, azokat a cselekedeteket, amelyeket én teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél nagyobbakat is tesz. Mert én az Atyához megyek. (János)

Van egy orvos barátom. Évekkel ezelőtt, amint késő éjszaka hazafelé vezetett az autópályán, látott egy balesetet és megállt, hátha tud segíteni. Halálos kimenetelűnek nézett ki.

Egy fiatalember feküdt a hordágyon, és a mentősök már hosszú ideje küzdöttek érte. Próbálták újraéleszteni. Amikor a barátom odaért, éppen készültek letakarni a fiatalembert. Minthogy orvos volt, megengedték neki, hogy megnézze. Ő a fiatalember fölé hajolt és elkezdett imádkozni érte: „Istenem, adj neki még egy esélyt. Add, hogy visszaköltözzön belé az élet. Add, hogy újra elkezdjen verni a szíve, és beinduljon a tüdeje.” Egy pár percig hittel imádkozott. Nem volt lelkipásztor, és nem volt teológiai képzettsége sem. Egyszerűen csak hitte, hogy Istennel minden lehetséges. Elhitte, amit Jézus mondott, hogy nagyobb dolgokat is fogunk cselekedni.

Mialatt imádkozott, a fiatalember köhögni kezdett. A mentősök majdnem elájultak meglepetésükben. Néhány másodperc múlva kinyitotta a szemét, és nem sokra rá, már fel is tudott ülni. Ez a fiatalember ma is él, teljesen meggyógyult és jó egészségnek örvend. De ha a barátom nem hitte volna, hogy Isten hatalmas dolgokra képes, akkor nem biztos, hogy most itt lenne. Isten arra vár, hogy valaki higgyen a nagyobb dolgokban, nagyobb erőben, nagyobb kenetben, nagyobb befolyásban, nagyobb győzelemben. Arra vár, hogy jöjjön valaki, aki nem szorítja Őt korlátok közé.

Lehet, hogy most ezt gondolod: „Joel, ez nagyon bizarrul hangzik a mai világban.” Igen, de a mi Istenünk bizarr dolgokra képes! El sem tudod képzelni, mit tervez számodra! Isten valami ámulatos dolgot akar cselekedni, hogy megmutassa a nagyságát rajtad keresztül. Nem azért, hogy miénk legyen a dicsőség, hanem azért, hogy Ő dicsőüljön meg. Ha nem szorítod Őt korlátok közé, és hiszel a nagyobb dolgokban, ámulni fogsz azon, amit cselekedni fog.

Józsué pontosan ezt tette. Egy nagy csatát vívott a seregével, és már közel voltak ahhoz, hogy végezzenek az ellenséggel, azonban már későre járt és a nap kezdett lemenni. Józsué tudta, ha nem végeznek velük, akkor erőt gyűjtenek, és újra megtámadják őket. Egy hosszabb napra lett volna szüksége. Legtöbben úgy gondolkodtak volna: „Hát ez nem jött össze. Több időre lett volna szükségem, de hát ez van.” Azonban Józsué nem így tett, ő bátor volt. Felnézett az égre és így szólt: „Nap, maradj veszteg Gibeónban, te is hold, az Ajjálón-völgyben!” (Józsué 10:12) Majd így folytatja a Biblia: „És veszteg maradt a nap, megállott a hold is, míg ellenségein bosszút állt a nép” (Józsué 10:13). „Nem volt ilyen nap sem azelőtt, sem azután, hogy emberi szóra így hallgatott volna az Úr, mert harcolt Izráelért” (Józsué 10:14).

Kedves barátom, hiszem, hogy eljön a nap, amikor álmélkodni fogsz azon, amit Isten cselekszik, ha mersz hinni. Tartsd nyitva Előtte a szíved, legyen Felé várakozásod, és olvasd az Ő Igéjét, hogy a hited növekedni tudjon. Ha első helyre teszed Őt és közel húzódsz Hozzá, akkor meg fogod látni a nagyobb dolgokat, amiket érted cselekszik!

Joel Osteen

Adok - kapok


Készítette: Szeretlek, és elfogadlak olyannak, amilyen vagy

Amit adsz, azt te is vissza kapod, - noha lehet, hogy onnan, ahonnan a legkevésbé várnád.
Paulo Coelho
 


E. W. Kenyon Vérszövetség


Készítette: Melinda Vörösné

Jogom van a kegyelemre, enyém lett
A vérszövetség alapján,
Jogom van, hogy békém legyen végtelen,
A vérszövetség alapján.
Jogom van, hogy örvendezzek szüntelen,
A vérszövetség alapján,
Jogom van, hogy erőm legyen végtelen,
A vérszövetség alapján.
Jogom van az egészségre, az én Atyám gazdagsága szerint,
A vérszövetség alapján,
Átveszem most gyógyulásom, a sátán köteléke megtörik,
A vérszövetség alapján.
Jogom van, hogy győztes legyek a harcban,
A vérszövetség alapján,
Bátor szívem nem lankad el,
A vérszövetség alapján.
Jog szerint használom Jézus hatalmas nevét,
A vérszövetség alapján,
Imámmal szétzúzom sátánnak erejét,
A vérszövetség alapján.
Győztesen vívom minden csatám,
A vérszövetség alap

Flach Ferenc - Mikor szomjas szívem vár

2013. január 29.

Az okos beszéd értéke


„Lehet bőven arany és gyönygy, de legdrágább kincs az okosan beszélőszáj” (Péld. 20,15)


A megszentelő


„Szenteld meg őket az igazsággal: a Te Igéd igazság” (Ján. 17)


Az Úr meghallgat


„Gyönyörködj az Úrban, és megadja szíved kéréseit” (Zsolt. 37.4)


Gyere áldjuk együtt nagy Királyunkat

A hála eredménye


Aki hálával áldozik, az dicsőít engem, aki az útra vigyáz, annak mutatom meg Istennek szbadítását. (Zsolt. 50,23)


Imádság:


Uram, köszönöm, hogy Te nem válogatsz.
Mindenkihez egyformán szólsz:
„Ha meg nem tértek,és olyanok nem lesztek,mint a kisgyermekek, …”

Gyermek szeretnék lenni, a Tied.
Szüntelen tisztuló lélekkel térve meg Tehozzád, Uram.

Példaként, aki mindig Rád mutat.
 Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)

A nap gondolata: Isten ígéreteiről


 Saját tehetetlenségünk semmit sem változtat Isten ígéretein. (Spurgeon)


Isten létezik


„Krisztussal együtt keresztre vagyok feszítve: többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem; azt az életet pedig, amit most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem, és önmagát adta értem” (Galata 2:20)

Egy lelkész írását olvastam a múltkorában. Így hangzott:
Egy társaságban egyszer Istenről beszélgettünk. Elhangzottak érvek és ellenérvek. Aztán a beszélgetést egy furcsa mondat rekesztette be:„Á, te úgysem mondhatsz mást, mint azt, hogy Isten létezik. Neked hivatalból hinned kell! Te ebből élsz!” A többiek helyeseltek, és itt a vita véget ért. Hiába is mondtam volna bármit. Már senki sem volt kíváncsi rám, mert én hivatalból „Istenből élek”, Ő a munkám...

Sokszor eszembe jut azóta is ez a beszélgetés, és ez a mondat. Lelkész vagyok, „hivatásos” hívő, ha egyáltalán van ilyen kategória. És mégsem vagyok hivatalból hívő, és nem ezért nem mondok mást. Mert nem tudnám elképzelni az életemet másként, mint a Biblia Istenében hívő emberként. Ha a hívatásomat nem végezhetném többé, ha valamilyen oknál fogva nem lehetnék többé lelkész, akkor sem szűnnék meg hívő ember lenni. Miért? Mert ha az Istenbe vetett hitemet veszteném el, akkor életem lényegét veszteném el. Olyan lenne ez, mintha megszűnne körülöttem az éltető oxigén: megfulladnék. Olyan ez, mintha a focimeccsen egyszerre eltűnne a labda, és csak 22 ember lézengne fönn a pályán céltalanul.

Jézus nélkül semmi az életed? Az enyém igen! Örülök, hogy Benne és Vele élhetek!

Krisztus követése a dicsőségbe vezet


Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya" (Jn 12,26).

A legmagasabb rendű szolgálat az Ő követése. Ha Krisztus szolgája akarok lenni, követőjévé kell lennem. Ha Jézus Krisztus nevének dicsőséget akarunk szerezni, akkor a legjobb, ha mindenben úgy igyekszünk cselekedni, ahogyan Ő cselekedett. Ez legyen a szemem előtt mindennap.

Ha követem az Úr Jézust, Ő társam lesz; ha olyanná leszek, mint Ő, akkor vele lehetek. Ha itt a földön igyekeztem a követője lenni, akkor, ha majd eljön az ideje, felvisz engem, hogy odafönt vele lakozzam mindörökké. Urunk a szenvedés után királyi trónusra ült: mi is, miután itt a földön egy ideig szenvedtünk vele együtt, megérkezünk majd a dicsőségbe. Ahogy az Úr Jézus élete a feltámadásban dicsőült meg, a mi életünknek is ez a reménysége. Ha követjük a megaláztatásban, vele leszünk a dicsőségben is. Jöjj én szívem, bátorodjál fel, és járj az Úr vérrel jelzett lábnyomában!

Ne feledjük azt sem, hogy az Atya megbecsüli azokat, akik követik Krisztust. Ha látja az Úr Jézushoz való hűségemet, megbecsülésének és szeretetének számtalan jelével halmoz el Fia érdeméért. Semmilyen más kitüntetés nem közelítheti ezt meg. Fejedelmek és királyok a megbecsülésnek csak az árnyékát adhatják, az igazi dicsőség csak az Atyától jöhet. Ezért én lelkem, ragaszkodjál az Úr Jézushoz még jobban, mint valaha!

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Emlékezzél meg az Úr jóságáról!

Megbocsátás

A hit és az erő embere


Készítette: Ilda Kemi


W. Hacking: Smith Wigglesworth titkai (részlet)

A hit és az erő embere

.... a Smith Wigglesworth-szel való első találkozásom során abban a kiváltságban volt részem, hogy egy nagyszerű gyógyító csoda tanúja lehettem, amikor mozgássérült barátunk megszabadult a sátán kezéből. Isten a szemünk láttára tette ezt a csodát, és az általa használt edény Smith Wigglesworth volt.
Ha azt a sok csodát, amelyet Isten e szolgáján keresztül tett, összegyűjtenék és feljegyeznék, egy kötetnyi rendkívüli bizonyság jönne ki belőle az Úr Jézus Krisztus gyógyító erejéről.

E szeretett szolgálótestvér munkálkodása által az évek során a vakok látni, a sánták járni kezdtek, mindenféle betegség meggyógyult, golyvák és rákok tűntek el, még a halottak isfeltámadtak. (Sokat lehetne még erről beszélni, de nem az a célom, hogy hosszasan foglalkozzam Smith Wigglesworth gyógyító szolgálatával.)

Az összejövetelein az egyik sokat énekelt himnusz ez volt: „Annak minden lehetséges, aki Jézus nevében hinni képes.”

Egy refrén pedig, amellyel nagyon szeretett indítani, így szólt: „Csak higgy!”

Gyógyító szolgálatában főleg – és azt hiszem, mondhatjuk: jellemző módon – Smith Wigglesworth az Ige alapján az olajjal történő megkenetésben és különösen a Márk 6:13-ban hitt:

Megkentek... sokakat olajjal, akik betegek voltak, és meggyógyították őket.
Speciálisan legyártatott egy kis celluloid palackot a saját használatára. Ezeket a palackokat
jelképes összegért adták el, és több százat használtak szolgálótestvérek és mások, akik a betegekért imádkoztak.

A fekete talpra a következő szavakat vésték:
WIGGLESWORTH, 70 VICTOR ROAD, BRADFORD
Általánosan úgy tartották abban az időben, hogy egy prédikátor csak félig volt felszerelve, ha nem hordott magánál egyet ezekből a zsebméretű olajos palackokból.

W. Hacking
Smith Wigglesworth titkai
Fordította: Gál Csaba
Amana 7 Kiadó
2004
A mű az alábbi kiadás alapján készült:
Secrets of Smith Wigglesworth
by W. Hacking
ISBN 963-

Szerezd vissza az örömöd


Ma van a napja, hogy visszaszerezd! Itt az idő, hogy izgalom töltsön el a jövőd miatt, és megtanulj élvezni minden egyes napot. 
Ha nem hozol tudatos erőfeszítést, hogy megtartsd az örömöd, évről évre egyre komorabbá válsz. Az ellenség nem csak téged foszt meg az örömtől, ami a tiéd, hanem megfosztja a családodat és barátaidat az ajándéktól, amit ezáltal nekik adhatnál. Amikor örülsz, használhatod ezt arra, hogy hatással légy a körülötted lévő emberekre. Az öröm erő, és amikor örömöd van, erőt adhatsz azoknak az embereknek, akiket Isten az életedbe helyezett. 
Ma húzd meg a vonalat a homokban, és mondd: „Ennyi. Nem fogok még egy napot leélni negatívan, csüggedten, kedvetlenül és morcosan. Mosolyogni fogok! Boldogan fogom élni az életemet.” Határozd el magad, hogy engeded, hogy az Őbenne való hited betöltsön téged kibeszélhetetlen és megdicsőült örömmel, hogy áldás lehess mindenhol, ahova csak mégy! 
Ima a mai napra: 
Mennyei Atyám, köszönöm a Te szeretetedet. Köszönöm, hogy kiválasztottál engem, és a Te képmásodra formálsz engem. Ma, hívlak Téged, hogy tölts be engem a Te kibeszélhetetlen és dicsőült örömöddel, hogy áldás lehessek az emberek számára, akiket az életembe helyeztél. Jézus nevében. Ámen. 
Fordította: Horváth Lídia

RUFF TIBOR: A BÖLCS EMBER.


Készítette: Bölcsesség Biblia

A következőkben láthatjuk a különbséget a köznapi és a bibliai bölcsesség fogalma között és megismerkedhetünk, az igazi bölcs ember főbb jellemzőivel. Mindezeket a Példabeszédek és a Prédikátor könyve alapján mutatom be, illetve a köznapi fogalmat saját tapasztalatom szerint. 





Szó lesz a bölcsesség eredetéről és annak az embernek a beszédéről, kapcsolatairól és viselkedéséről, aki bölcsességet kapott. Elsőként a bölcs ember köznapi fogalmát nézzük meg. Azokat az embereket szokták bölcsnek hívni általában, akik sokat tanultak és sok ismeretük van, tehát úgy gondolják, hogy az ismeret bölcsé tesz, pedig ez nem minden esetben van így. Aztán azokat is szokták bölcsnek nevezni akik, megfontoltak, tapasztaltak és ítélőképességük érett, ezenkívül esetleg az okost, a higgadtat és a rugalmast. Ahogy a népi mondás tartja: az okos ember más kárán tanul. Az okosság és a bölcsesség közel áll egymáshoz - mert az okos általában bölcs is -, ezért ebből megtudjuk, hogy aki bölcs az odafigyel környezetében történő eseményekre és ezek befolyásolják a tetteit. Van egy mese a három kismalac története, ahol az első kismalac pozdorjából építette a házát, a második fából, a harmadik kőből építette, ezért azt nem tudta a farkas tönkre tenni, bármivel is próbálkozott. Ezek miatt a harmadik kismalacot lehet bölcsnek tekinteni, mert okos és előrelátó volt. A bölcsesség az ismeret okos felhasználásához kell. 





Ezekben persze van igazság, de a bölcsességet leginkább emberinek és tanulás útján megszerezhetőnek tekintik és felmerül a kérdés, hogy valóban így van-e, avagy sem. Szokás azokat is bölcsnek gondolni, akik ügyeskedésekkel valahogy mindenből kimásznak és úgy látszik, hogy mindig minden a legnagyobb rendben van velük. Az idős tudósokat, filozófusokat is szokták bölcseknek hívni, habár ez manapság már nem annyira jellemző, de régebben így volt. 





Most pedig lássuk, hogyan lehetünk valóban bölcsek, tehát milyen a bibliai bölcs ember. Először is azt kell leszögeznünk, hogy a bölcsesség honnan vagy kitől származik. A Példabeszédek és a Prédikátor könyvéből nagyon világosan kitűnik, hogy a bölcsesség az Úr lakhelye, ezért tőle van és nincs ellene sem bölcsesség, sem értelem, sem pedig tanács. Nem emberből fakad az igazi bölcsesség, ezt pedig nagyon jól tudta Salamon és Agur a két említett könyv írói. Isten bölcsességét már abból is láthatjuk, ahogyan és amilyenre megalkotta ezt a földet, amin élhetünk. Bölcsek akkor lehetünk, ha féljük az Urat, mert ez a kiindulópontja annak, hogy igazából azok lehessünk, tehát nem a magunk elgondolása szerint, mert aki magát hiszi bölcsnek az minden bizonnyal távol áll attól, vagyis bolond, sőt még annál is reménytelenebb. Az alázatosak tudnak bölcsek lenni és akik tudják, hogy Istenhez kell kiáltani ahhoz, hogy megkaphassák ezt, az Úr pedig adja is az igazaknak, akik a gonoszt kerülik. Az az ember, aki ilyen módon bölcs, az tudja és felfogja azt is, hogy nem értheti meg az Isten összes dolgát, alkotását és tevékenységét, sem a földieket, sem pedig a mennyeieket. Tehát tisztában van saját értelmi, szellemi, fizikai és egyéb korlátaival és nem próbálkozik meg azok túllépésével, szóval nem akar semmiképp sem tovább nyújtózkodni, mint ameddig a takarója elér. Ezeknek az embereknek a cselekedeteit Isten irányítja, így aztán nem kerülnek olyan helyzetekbe, mint akiknek tetteit nem ő irányítja és mondjuk részeg lesz vagy ehhez hasonlóak. Aki pedig azt hiszi, hogy régen jobb volt, mint ma, az nem lehet bölcs. A bölcs emberre jellemző az, hogy odafigyel a másik bölcs ember mondásaira. Ilyen mondásokkal van telis-tele a Példabeszédek és a Prédikátor könyve is, sőt a Példabeszédek könyvének az első fejezetében megtudhatjuk, hogy az egész könyv abból a célból íródott a számunkra, hogy bölcsességet tudjunk belőle tanulni. Bölcs emberként gyarapítsuk a tudásunkat azért, hogy a másik bölcsnek beszédét meg tudjuk érteni. 





Aztán azt is megtudjuk, hogy nagyon fontos odafigyelni a bölcsességre, mert ezt nagyon sokszor leírja Salamon. Kiderül az is, hogy mit jelent odafigyelni erre. Azt jelenti, hogy a tudományra és a tanácsokra figyelni, ha ezt megtesszük, akkor ismerjük meg Istent és értjük meg az Úr félelmét. A tudományra azért figyel az ilyen ember, hogy hallgasson is rá, mert ha nem hallgat rá akkor nincsen a tudásának sok értelme, sőt még akár kárára is válhat. Fontos kikérni, meghallgatni és megfontolni a tanácsokat így lesznek a gondolatok erősek, ami pedig azt jelenti, hogy a sok tanács, főként, ha az bölcs emberektől származik, megpróbáljak a saját gondolatokat és ha ez megmarad, még ezek után is, akkor az jó volt és így megerősödik. Ami jó tanács azt meg kell fogadni, mert így lehet harcot folytatni bárki és bármi ellen. Nem véletlen tehát, hogy a jó hadvezérek nem egyedül döntöttek az általuk vezetett csaták mikéntjéről, hanem egy egész tanács volt mögöttük, akikkel egységben döntöttek, ez pedig úgyszintén hozzátartozik a bölcsességhez vagyis, hogy a másikat bölcsebbnek tartjuk magunknál, meghallgatjuk, amit mond és megszívleljük a tanácsait, de helyén értékeljük saját magunkat is. Aki pedig kedveli a bölcsek társaságát és azok között van, az maga is bölcsé válik. Nem elhanyagolandó az sem, sőt talán az egyik legelőrevalóbb, hogy az apai intést el kell fogadni és a szerint változtatni. Engedelmeskedni kell a szülőknek, mivel ezek a korlátozások nem ellenünk, gyermekek és fiatalok ellen vannak, hanem a mi védelmünket szolgálják, hogy a későbbi fájdalmaktól és csalódásoktól óvjanak meg a korlátokkal minket. Ha arra gondolunk, hogy egy szalagkorlát az út és a szakadék között azért van, hogy az autóst óvja esetleges ütközéskor vagy balesetkor, hogy le ne zuhanjon a mélybe, ami minden bizonnyal halálos, de így még van esélye esetleg a túlélésre, ehhez hasonlóak az életben a korlátok. De nem csak erre a fajta, vagyis a szülői intésre érdemes és kell is figyelni, ha azt akarjuk, hogy bölcsek közé számláltassunk, hanem az élet dorgálására is. Mert az is kiderül, hogy az együgyű, aki látja, hogy a csúfolódót -aki sose lehet bölcs, akárhogyan is szeretne az lenni,- ahogyan azt büntetik, akkor bölcs lesz és a bölcs, pedig amikor tanítják a különböző tudományokra megjegyzi azokat. 





Aztán fontos tudnunk arról is, hogy a bölcs emberek megtanulják a parancsolatokat, tudás van bennük és értelmesnek hívják őket, aki pedig eszes az könnyen cselekszik bölcs módon. A bölcs ember boldog. Ennek több oka is van. Boldog először is mert, a bölcsessége, aminek már a megszerzése is jobb az aranynál, az azután miután megvan, neki és környezetének minden aranynál, ezüstnél, ékszernél, egyszóval minden kincsnél jobb. Ezért pedig, ha gazdag lesz, nem keseredik bele abba, sőt még javára is válik és dísze is lesz a gazdagsága a számára, mert jó a bölcsesség és jó a gazdagság is, de van egy nagyon lényeges különbség köztük mégpedig, hogy a bölcsesség életet is ad a gazdagsággal szemben és a gazdagok között nem is mindenki bölcs, még ha azt is gondolják magukról. Ha viszont mégis szegény lenne a bölcs, abba sem fog bele szomorodni. Azt megtudjuk, hogy a kenyér nem a bölcsek tulajdona, de azért nem túl valószínű, hogy szegény lesz, mivel az igében a prédikátor azt mondja, hogy az a gyermek, aki ugyan szegény de bölcs, és a vén de bolond király országában él, az akármilyen alul van, vagy lentre kerül, akkor is uralkodás vár rá. Megeshet, hogy egy ideig akár éheznie is kell, de ez nem lesz számára tartós állapot, pláne az örök élet szempontjából. A bölcs nem csak vigadni tud, hanem ha kell sírni is, ellentétben a folyton vigadozó bolonddal. A bölcs fiú apja és anyja vigadoznak gyermekük bölcsessége miatt. Az anyát a bolond gyermek megszomorítja, a gyermek pedig megutálja őt, míg a bölcs elméjű gyermek örömet és vidámságot okoz az apja szívének és így az apa jól tud felelni azoknak az embereknek, akik őt ócsárolják, talán pont a fia miatt. Tehát biztosak lehetünk abban, hogy a szülőknek a bölcs gyermek mindenképpen a büszkeségük lesz és ettől boldogok is lesznek, hiszen az apáknak és anyáknak fontosak a saját gyermekeik és azoknak viselkedése és állapota is. Azon kívül a bölcsesség világossá és erőssé, vagyis tisztává és határozottá teszi a tekintetét annak, akiben van, ezt pedig mások is észreveszik és kívánkoznak a nála lévő kincs és kenet után. Tehát sokkal hasznosabb bölcsnek lenni, mint bolondnak, mert tudja a bölcs, hogy mit miért csinál és azt is, hogy hogyan, de másfelől az is igaz, hogy mivel emberek vagyunk egyikre sem fognak örökké emlékezni az emberek és örök életük sem lesz itt ezen a földön, ahol most élünk. A bolondról azt mondja az Ige, tehát az Úr, hogy szolgája lesz a bölcs elméjűnek. A bolondok pedig mivel gyűlölik a bölcsességet, az Úr maga pedig bölcsesség, más szóval úgy is kifejezhetjük, hogy magát az Urat gyűlölik, ezért az ilyeneket pedig nem hallgatja meg az Úr. Akit pedig nem hallgat meg azt nem is támogatja, következésképpen könnyedén, bármiféle probléma és nehézség nélkül, leuralható és szolgává tehető az ilyen. Az ügyeskedők is ide sorolhatók, mivel bosszantja őket az igazi, valóságos bölcsesség, tehát egyáltalán nincsenek rendben a dolgaik és gondolataik az Úrral kapcsolatban, mert akik szeretik az Urat, azokat nem tehetik dühössé a szeretett személytől származó dolgok. A bölcs király is hatalmasabb a gonoszoknál, mert szétszéleszti őket és keresztülmegy rajtuk, vagyis mondhatjuk, hogy bizonyos értelemben a szolgái lesznek, mert nem tudnak fölülkerekedni a bölcs királyon és seregén. A bölcsessége tette Salamont is nagy királlyá, mert azt is mondja az ige, hogy a bölcsességtől egyetlen ember sokkal erősebbé lehet, mint tíz erős, a várost védelmező harcos. A bölcs férfi erős, de eszes is mert, úgy győzi le a hősök városát, hogy azt teszi tönkre, amiben bíznak és evvel teszi őket erőtlenné, tehát nem csupán fizikai erejével, hanem elsősorban okosságával, vagyis szellemi erejével, ami sok esetben erősebb és hatásosabb az előbb említett izmos karoknál és lábaknál. Erre két példázatot is találunk, az egyiket a Prédikátor, a másikat a Példabeszédek könyvében: Préd. 9:15-22 és Péld. 21:22. De ha a bölcs meg akar felelni a bolondnak, akkor saját maga mégsem fog bölcsnek látszani, ami annyit jelent, hogy a bölcsre nem igazán kell, hogy ilyen szempontból a rugalmasság jellemző legyen. A bölcs ne akarja, hogy mindenki, még a bolond is elismerje őt, nehogy ettől váljon maga is bolonddá. A bölcs embernek a beszédéből is egyből észre lehet venni, az ő Úrtól kapott bölcsességét, mert a mondásai kedvesek. Ennek szép példája a Példabeszédek és a Prédikátor könyve is, mert azokban Salamonnak és Agurnak, ennek a két embernek Isten által ihletett bölcs mondásai vannak. Az igaz és Istent félő, azaz bölcs ember sok bölcs dolgot mond és ezt nem is rejti el, hanem az utcákon és a legforgalmasabb helyeken hangoztatja, hogy minél többen meghalhassák azt és bölcsekké váljanak, válhassanak. A bölcs tanítása és beszéde igazán gyógyító orvosság, ami a léleknek használ és meg is nyeri azokat magának és a megnyert lelkeknek pedig jó végük lesz. Az ilyen beszédek forrásai az életnek, a lelkeket pedig, akiket ha már egyszer meggyógyítottak és életet adtak azoknak, akkor most már nem hagyják magára, hanem megvédik a halál fegyverének támadásától úgy, hogy annak ne legyen már ereje. Továbbá képesek a haragot, ami a csúfolódó férfiaktól származik és az egész várost felbújtja, vagy mégha az az uralkodó haragja is, pedig az olyan akár csak a halál küldte volna, de akkor is lecsendesítik és békét teremtenek maguk körül és még az indulatos bolondot is képesek békéssé tenni és mindent elrendezni, eligazítani. A bölcsek beszéde akár az éltető, tiszta forrásvíz, ami lehet, hogy egyszerre nem sok, de életet ad, a maguk és mások számára is, míg amúgy az embereknek mély víz, ami azt jelenti, hogy sok beszéd, de a tisztasága és frissessége kétséges. A bölcsek beszédéről azt is tudnunk kell, hogy jó és hasznos tudást értelemmel közölnek velünk, hogy mi magunk is mélyíthessük tudásunkat általuk. De nem csak a tudás öregbítése lehet a cél, hanem akár a feddés, intés is, de jobb ez, mint a bolondnak éneke. A bölcs intő szavai, az az eszköz, amivel mozgásba lehet hozni az embert, olyan akár a lelkiismeret és ez kincs az engedelmes füleknek. A bölcsnek pedig azt nagyon meg kell jegyeznie, hogy a túlzásba vitt bölcselkedés nemhogy jót nem hoz, sőt egyenesen veszélyes és bánatot is okoz. Szintén nem jó, ha a bolondok is hallják, amit mondanak, mert így megutálják azokat a bölcsességeket, amik elhangoztak. Érdekes viszont, hogy a bolond is nagyon bölcsnek és okosnak tűnhet addig és abban az esetben ameddig hallgat és nem mozdítja meg a száját. Ahogyan a közmondás tartja: ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna, vagy ahogyan egy másik: a buta fecseg, az okos beszél, a bölcs hallgat. Ha a bolond megpróbál bölcsen beszélni az biztosan nem fog működni, mivel nincs annak alapja, viszont a derék asszony bölcsen beszél. Végezetül megállapíthatjuk, hogy a bölcsesség magunk miatt fontos, mert a bölcsesség épít és szabaddá tesz, az értelem pedig megerősít.

Smith Wigglesworth

Készítette: Ilda Kemi


Smith Wigglesworth 1859-ben született az angliai Menstonban, egy kis yorkshire-i faluban.

nagyon szegény családban látta meg a napvilágot. Ma – százharminc évvel a születése után – valószínűleg többen ismerik, mint életében. Prédikációi és a róla írt könyvek pedig a halála óta eltelt negyvenkét évben minden bizonnyal még több embert érintettek meg, mint ő maga személyesen.

Hatévesen kezdett dolgozni; a szomszédos gazdaság földjein tarlórépát szedett és tisztított. Kemény munka volt ez, különösen egy kisfiú számára, ám Isten ezt is felhasználta: ezzel olyan módon formálta Smith jellemét, és alakította a munkához való hozzáállását – azt is, hogy a rábízott teendőket jól végezze –, ami később annak a munkának az elvégzésében is nagy hasznára vált, amelyet Isten adott neki.

Akár a yorkshire-i répaföldeken dolgozott, akár a világevangelizáció mezején, Smith Wigglesworth mindig megbízható és kemény munkás volt, aki tudta, mit jelent az előtte álló munkával járó felelősség és számadási kötelezettség.

Már nyolcévesen tisztában volt azzal, hogy nincs örök élete. Aznap este figyelmesen hallgatta a prédikációt, és a többiekkel együtt ő is énekelt.

„Egyszer csak tisztán láttam, hogy Jézus értem halt meg. Hirtelen megértettem: az én bűneimet vette magára! Kitártam a szívem előtte, és tudtam, hogy újjászülettem.”

Smith Wigglesworth egyedülálló személyiség volt. Megjelenése tiszteletet parancsoló, szeme kicsi, arcvonásai kifinomultak, ugyanakkor erőteljesek, markánsak. Mindig kifogástalanul öltözött, sötét öltönyt hordott.

Egyszer bátorkodtam felajánlani neki olvasásra egy kicsi könyvet, amely számomra áldást jelentett. Ő udvariasan visszautasította, és elmagyarázta, hogy amióta a felesége megtanította írni és olvasni, azóta sosem olvasott más könyvet, csak a Bibliáját.

Hite részét képezte, hogy az Úr gondot visel az övéiről. Hallottam, amikor azt mondta, hogy ha egyszer odáig jut, hogy már három tisztességes öltönye sem lesz, akkor tudni fogja, hogy az Úr vissza akarja küldeni vízvezetéket szerelni.

Mindig udvarias és kedves volt, és csak akkor tűnt keménynek, amikor tudta, hogy sátáni erőkkel van dolga. Bölcsesség, töredelmesség, tisztaság és szellemi éhség jellemezte a szolgálatát.

Mindig a szívén viselte a betegek, a lesújtottak és az elnyomottak megsegítését.

Az összejövetelein az egyik sokat énekelt himnusz ez volt: „Annak minden lehetséges, aki Jézus nevében hinni képes.”

Egy refrén pedig, amellyel nagyon szeretett indítani, így szólt: „Csak higgy!”

Ennek egyik kitűnő példáját Dr. Lanz, egy híres svájci fogorvos osztotta meg egy prestoni konferencia-összejövetelen. Egy nagy svájci összejövetelen történt, ahol Wigglesworth prédikált, és a betegek felé szolgált.

Abban az időben Wigglesworth testvér legalább hetvenéves volt, úgy hiszem, hetvenöt körül lehetett. Dr. Lanz, aki akkoriban még nem jutott el a megtérésre, kihívást intézett hozzá a nézőtérről. Így szólt:

– Mr. Wigglesworth, Ön az isteni gyógyulást hirdeti. Miért nem volt képes Isten megőrizni a fogát, hogy ne kelljen műfogsort viselnie?

Wigglesworth így válaszolt:

– Ha bárki ebben a teremben, vagy Ön, uram, az istentisztelet után úgy találja, hogy ezek a fogak nem a sajátjaim, hanem műfogak, öt font jutalmat kap érte.

Dr. Lanz nem hagyta magát rászedni. Bement a sekrestyébe, ahol döbbenten tapasztalta, hogy Wigglesworth testvérnek egy műfoga sem volt. Mind a sajátja volt, és mintha frissen nőtt volna.