2012. december 6.

Orbán Anikó Az a bizonyos Illés szekere


Elzárta a zuhanycsapot. Kinyúlt a törülközőért, s eközben mély, tompa fájdalom sugárzott a karján át. Szinte ösztönösen tapogatta meg magát: „Úristen, itt mintha egy daganat lenne...!” – futott át a kétségbeesett gondolat az agyán, amikor a sajgó területhez ért. Emlékezett, hogy néhány napja, vagy talán hete...? – hirtelen nem is jutott eszébe az izgalomtól - megütötte a mellét, de akkor nem tulajdonított jelentőséget a dolognak.

Közben a férje kiáltott ki a hálószobából, hogy ideje lenne munkába indulnia, s most vette csak észre, hogy már hosszú percek óta a zuhanykabinban ácsorog, miközben csöpög róla a víz. Este elmondta élete párjának, hogy mit tapasztalt, és imádkoztak együtt – megköszönték azt is Jézusnak, hogy az Ő sebeiben teljes gyógyulás van. Majd bezárkózott a másik szobába, úgy érezte, most kettesben kell maradnia az Úrral.

Próbált igét olvasni, imádkozni – de nem ment. Csak csendesen sírt az Úr előtt. S gondolatai minduntalan visszatértek a bajra. Félelem szorította össze a szívét, amikor néhány, korántsem vidám lehetőség ötlött fel benne. Kórházi ágy, műtét, halál...

Erről eszébe jutott, a közelmúltban kérte az Urat, hogy vigye haza. Tudta, hogy nem lenne szabad, tudta, hogy az Úr ilyen imát úgysem hallgat meg, és igazán nem is gondolta komolyan – csak az utóbbi időben annyira elcsüggedt, elfáradt. Nagyon elfáradt. És elege lett mindenből. Azóta persze már rég elfelejtette az egészet. Az ördög azonban most előhozta ezt a kérést, és kajánul azt suttogta: ”azt akartad, hogy az Úr elvigyen, nem?! Lám, most itt van. Örülj neki, meghallgattatott az imád. Emlékszel? Illés is azt kérte Istentől, hogy vegye el az életét, és bizony nemsokára be is végezte földi pályafutását...! Most itt van a te időd!”

Az asszony ekkor lett csak igazán szomorú! Minden erő elszállt belőle, és elöntötte a teljes kétségbeesés. Nagy sokára azonban erőt vett magán, és kérte az Urat, hogy bocsásson meg neki, és könyörgött, hogy hacsak nem az az Ő akarata, ne vigye még el, hiszen a családjának szüksége van rá. És nemcsak nekik. Nagyon sok terve van még, amit az Úrtól kapott, és Isten országában még be kell végeznie.

Így harcolt benne a világosság a sötétséggel. Az élet a halállal.

S akkor az Úr szólt. Egészen tisztán, a 91. Zsoltár igéi zengtek fel benne: Hosszú élettel elégítem meg Őt, és megmutatom néki az én szabadításomat…Majd azt mondta az Úr: “Gondolj csak vissza, mi történt Illéssel! Nem betegség, nem rák, nem a halál vitte el - ezek nem az én eszközeim. Ezekhez semmi közöm. Tüzes szekeret küldtem érte, s azon ragadtam őt el a mennybe. Nem halál várt rá – hanem az élet.”

Az asszony megértette. Hangosan kacagni kezdett, és kiáltott: sátán, hazugság atyja, én megdorgállak téged. Nincs hatalmad fölöttem, mert az életemben Jézus Krisztus az Úr! Övé a szellemem, a lelkem és a testem is. Őt vallom meg, benne bízom, és neki hiszek. S Ő megígérte, hogy hosszú élettel elégít meg, és megmutatja szabadítását. Ha az Úr tüzes szekeret küld értem, akkor rendben van, elmegyek. De így nem! Távozz tőlem rák, halál szelleme! Nincs helyed énbennem. Én Krisztus sebeivel meggyógyultam, ezért egészséges vagyok, Jézus nevében! Ámen.

Megkönnyebbülve, és Isten szeretetétől körülölelve az asszony ezután már nem gondolt többé a betegségre. Hosszú napok teltek el, s a fájdalom lassan, szinte észrevétlenül szűnni kezdett, majd teljesen elmúlt. Ismét győzött a világosság a sötétség fölött. Az élet a halál fölött.


Imádság:


Uram! Amim nincs, de lehetne, azt oly szívesen megosztanám másokkal. Pedig Te nem ezt várod tőlem, hanem azt, hogy amim van, abból a kevésnek tűnőből tudjak adni, azoknak, akiknek egyértelműen kevesebb van, mint nekem. Adj nekem adakozó lelkületet, mely Rád tekintve tud jó szívvel és nem kényszerből adni. Ámen


A nap gondolata: Krisztusban maradni.


"A Krisztusban maradásnak egyik titka, hogy naponta úgy ragadjuk meg Őt, mintha akkor ismertük volna meg" (Szikszai)


A csoda


 … dicsérték az Istent, és kedvelte őket az egész nép. (ApCsel 2:47)

 Gazdasági csoda történik Jeruzsálemben. Nem bírták elviselni azt a sok egyenetlenséget, ami a tehetős és a nincstelen között feszült. Lehetetlennek érezték, hogy ne osszák meg egymással azt, amijük van. Senki nem kérte, nem kívülről bíztatták őket, hanem éppen belülről érezték, hogy az egyenetlenségeket észre kell venni, és orvosolni kell.

Ma sem kéri senki sem, hogy adjuk el házunkat és osszuk szét vagyonunkat, de azt igenis kérik, hogy aki hívőnek vallja magát, aki imádkozik, aki kapcsolatban áll a Szent Szellemmel, az vegye észre az egyenetlenségeket. Vegye észre a sírókat, az elesetteket, képviselje az igazságot, és ossza meg Istentől kapott testi-lelki javait másokkal. Ezt így lehet összefoglalni: látszódjunk!

Mondom akkor, amikor alapigénk egy gyönyörű helyzetjelentés arról, ami ott történt. „… dicsérték az Istent, és kedvelte őket az egész nép.” Ennyire fontos ez, hogy látszódunk. Nem bujkálunk, nem szégyenlősködünk, hanem látszódunk. Amit belül megélünk a Szent Szellem által, azt kívülre is visszük, hogy képet adjunk a kívánatos és Isten szerint való hívő életről. A világ fiai sóvárogva várják az Isten fiaink megjelenését… (Lovász Krisztián)

Dicséretek 2 (lejátszási lista)

A gondviselő Istenről


Készítette: Keresztény szépségportál

Ha minden más bizonytalan is, egy dolog bizonyos: Isten gondot visel gyermekeire.

(Spurgeon)

www.keresztenyszepsegportal.hu



Mutasd az utat


Készítette: Keresztény szépségportál


Ne a mások vallását vagy hitét blamáld, hanem mutasd meg AZ UTAT!

(Alex Fairy)

www.keresztenyszepsegportal.hu

Tartsd a szemed a célon!


Készítette: Lisa Szanyel

Tartsd a szemed a célon!
Ha azt akarjuk tenni, amire Isten elhívott minket, akkor a célra kell összpontosítanunk, mert a világ mindig kínálni fog valamit, ami elvonja a figyelmünket. (Joyce Meyer)



Vihar után


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Az eső hajnal óta megállás nélkül esett. A férfi az ablaknál állt. Kémlelte az eget, nem szakadozik-e valahol a felhőzet. Már délfelé járt az idő, mikor az eső csendesedni kezdett. Ingerülten sürgette az ebédet.

Azt tervezte, ha eláll az eső, ebéd után kimegy az erdőre, és hazahozza az összegyűjtött rőzsét. Egyáltalán nem volt erre a munkára most alkalmas az idő, de nem törődött vele.
 Valami rettenetesen szorította a torkát, úgy érezte, ha nem megy ki a szabad levegőre, megfullad. Felesége az ilyen meggondolatlanságért máskor csípős hangon korholta volna, most azonban szótlanul rakta az ebédet az asztalra.

Evés közben kezdte csak csendes szavakkal kérlelni emberét, hogy ne induljon el ilyen időben. Újra eleredhet az eső, elakad a sárban, valami baja is történhet.

A férfi ingerültségének éppen az volt az oka, hogy felesége most nem veszekedett vele, mint máskor, hanem szelíd, csendes szavakkal kérlelte.

Az asszony az utóbbi időben teljesen megváltozott, ellentéte lett korábbi önmagának.

Ez a változás nem bosszantotta volna, de barátai gúnyolódását nem bírta már. Azért gúnyolták, mert engedte, hogy felesége bekeresztelkedjék a hívők közé.

Megvoltak ők egymással. Igaz, hogy napirenden volt a civakodás, veszekedés, de a hosszú idő alatt úgy megszokták, nem is gondoltak arra, hogy másképpen is lehetne élni... Felesége megismerkedett egy házaspárral, akik nemrégen költöztek a faluba.

A férfi baleset következtében elveszítette az egyik lábát, ezért csak ,,sántának" emlegették a faluban. Cipész volt, így elég sokan megfordultak nála.

Híre járt a faluban, hogy amíg a férfi a lábbeliket javítja, a felesége szóval tartja a vendégeket. Az asszony beszéde után - a ,,sánta" jelző mellé - nem sok idő múltán a ,,bibliás" jelző is társult. Az asszony ugyanis a Bibliából beszélt a vendégeknek, meg arról, hogyan kell Istennek tetsző életet élni. Majd bizonyságot tett a saját megtéréséről. Sokan gúnyolták érte, de voltak olyanok is, akik szívesen hallgatták, olyankor is felkeresték őket, amikor nem vittek javítanivalót. Este, amikor a férfi bevégezte a munkát, hosszasan beszélgettek az érdeklődőkkel.

Hamarosan jó néhányan komolyan kezdtek érdeklődni a házaspártól a bibliai igazságokról, a megtérésről. Ezek között volt az ő felesége is. Az asszonynál ekkor következett be a feltűnő változás.

Amikor hazaérkezett a mezőről, a felesége a kapuban várta, segített kifogni a lovakat, a vacsora meg ott párolgott az asztalon.

Korábban nemegyszer előfordult, hogy amikor megérkezett, a kert végéből kellett előkiabálni az asszonyt, a konyha hideg volt, csak akkor kezdett kapkodva valami vacsorát készíteni. Tetszett neki ez a változás. Házuk körül olyan rend volt, mint régen soha. Ezért hát nem bírt különösebb jelentőséggel számára feleségének ez a bejelentése, hogy ő megtért. Azt válaszolta neki, hogy őt nem érdekli, csak vissza ne alakuljon az új rend a régi rendetlenséggé. Nem sokkal később közölte vele felesége, hogy be fog merítkezni. Elmondta, hogy pünkösdkor lesz a bemerítés a szomszéd falu imaházában. Hívta őt is.

Nem ellenkezett, de nem ment el. Nem is lett volna semmi baj, ha délután nem megy el a kocsmába, és nem mondja el a cimboráknak, hogy hova ment az asszony. Ettől kezdve nem hagytak neki békét, állandóan heccelték.

Azért akart most kimenni az erdőre, hogy szabad levegőn kiokoskodjon valamit, amivel vissza tudná tartani a feleségét a hívőktől, hogy megszűnjön a gúnyolódás. Hiába volt a feleségének minden igyekezete, hogy otthon tartsa, nem hallgatott rá, elment.

Az asszony soha nem nyitott ilyen nehéz szívvel kaput a férjének. Nyugtalanság fogta el, mikor utánanézett. Becsukta a kaput, bement a szobába, elővette a Bibliáját, és ahol kinyílott, olvasni kezdte: Uram, a Te irgalmasságod az egekig ér; a Te hűséged a felhőkig. Zsolt. 36,5.

Az olvasott ige valamennyire megvigasztalta, de teljesen nem tudott megnyugodni. Imába foglalta férjét, és Isten oltalmába ajánlotta, úgy kezdett délutáni munkájához.

Kint az erdőn a férfi kifogta a lovat, és a szekér oldalához kötötte. Felnézett az égre, és a legszívesebben már fordult volna vissza. Sűrű felhők tornyosodtak. Vihar készült újra. Nyugalmat erőltetett magára, mert addig nem akart hazamenni, amíg valami ,,okosat" ki nem talált. Gondolkodásra azonban nem volt ideje, mert egy vakító villám mellette hasított át a levegőn és óriásit csattant. Úgy érezte, mintha valaki bedobta volna a szekér alá. Néhány pillanatra elveszítette az eszméletét. Amikor felnézett, a szekér mellett egy hatalmas fa, kettéhasadva, mint egy óriási gyertya, nagy lángokkal égett. A fa másik fele pedig ott feküdt keresztben a szekéren. A ló élettelenül nyúlt el mellette. Az égő fa lángjait a közeli erdészházban is észrevették és többen szaladtak, hogy a tüzet eloltsák.

Amint odaértek, csodálkozva nézték a látványt, ami elébük tárult. Alig vették észre a szekér alól kikecmergő, minden ízében remegő embert... Száraz ruhát adtak rá és hazakísérték a teljesen átázott, egész testében remegő férfit.

Felesége rémülten nyitott ajtót a különös menetnek. Előkerültek a meleg takarók, meg a forró tea...

Amikor férje valamennyire megnyugodott és felengedett, elmondta őszintén, hogy mi volt az oka nyugtalanságának és ingerültségének, s azt is, hogy milyen céllal ment el otthonról.

Beszámolt barátai gúnyolódásairól és arról, hogy nem volt képes megvédeni feleségét, hanem el akarta szakítani a hívőktől. Aztán jött a villám...

Útközben hazafelé mindent átgondolt. Csendesen, mintegy magában mormolta: A suszterék szobája kicsi. Nálunk meg itt van kihasználatlanul a nagyszoba. Ide sokkal többen beférnek, ezután itt kellene tartani az összejöveteleket.

Ide talán még a cimboráim is eljönnének, ha továbbra is barátkozni akarnak velem. Mert hogy én nem fogok többé velük együtt lenni, az biztos.

A lámpa sárgás fénye megszépítette a meghatódottan egymásra néző két ember arcát. Az asszony hálatelt szívvel idézte vissza a délután olvasott igét:
Uram, a Te irgalmasságod az egekig ér; a Te hűséged a felhőkig. Zsolt. 36,5.

Egyszerű dallam

2012. december 5.

Ige: A szent szellem gyümölcse


A Szent Szellem gyümölcsét maga az Úr Jézus Krisztus teremti meg bennünk: „Teljesek lévén az igazságnak [(dikaioszüné): megigazulásnak] gyümölcsével [hasznos eredményével], melyet Jézus Krisztus teremt [és gazdagon teremjétek az igazság gyümölcseit Jézus Krisztuson át, vagy Őrajta keresztül] az Isten dicsőségére és magasztalására. [dicséretére]” (Fil. 1,11).

És azért is: „hogy élhessetek az Úrhoz méltóan, teljes mértékben az ő tetszésére, és teremjetek gyümölcsöt mindenfajta jó cselekedettel, és növekedjetek az Isten ismeretében. Minden erővel megerősíttetvén az Ő dicsőségének hatalma szerint minden kitartásra és hosszútűrésre örömmel;

(Más fordítás: Az ő mindenen uralkodó dicsősége lehetővé teszi, hogy mindenféle képességgel felruházva olyan hatalomra jussatok, mely teljes állhatatosságra és hosszútűrésre képesít)(Kol. 1,10-11).

„Mert valátok régen sötétség, most pedig világosság az Úrban: mint világosságnak fiai úgy járjatok.  Mert a világosságnak gyümölcse minden jóságban és igazságban és valóságban (alétheia: Igében) van” (Eféz. 5,8-9).

Az Úr Jézus kijelentette ennek feltételét is: „Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. Ha valaki nem marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad, összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik” (Ján. 15,4-6).

Péter apostolon keresztül fejti ki a Szent Szellem, hogy nekünk is van feladatunk a gyümölcstermésben: „Ugyanerre pedig teljes igyekezetet is fordítván, a ti hitetek mellé ragasszatok jó cselekedetet, a jó cselekedet mellé tudományt. A tudomány mellé pedig önuralmat, az önuralom mellé pedig állhatatosságot, az állhatatosságmellé pedig kegyességet, a kegyességben testvéri szeretetet, a testvéri szeretetben pedig minden ember iránti szeretetet. Mert ha ezek megvannak és gyarapodnak bennetek, nem tesznek titeket hivalkodókká, sem gyümölcstelenekké a mi Urunk Jézus Krisztus megismerésére nézve. Akiben pedig ezek nincsenek meg, az vak, rövidlátó, és elfeledkezett arról, hogy régi bűneiből megtisztult” (2 Pét. 1,5-9).  

Mert a világosságnak gyümölcse minden jóságban és igazságban és egyenességben és valóságban (alétheia: Igében) van” (Eféz. 5,9).

Kérlek tehát titeket én, ki fogoly vagyok az Úrban, hogy járjatok úgy, mint illik elhívatásotokhoz (éljetek méltón ahhoz az elhívatáshoz), mellyel elhívattatok. Teljes alázatossággal és szelídséggel (praotész: szelídség, jóindulat, barátságosság, higgadtság), hosszútűréssel (makrothümia: türelem, béketűrés, állhatatosság, kitartás). Elszenvedvén (viseljétek el) egymást (agapé: Isten szerinti) szeretetben. Igyekezvén megtartani a Szellem egységét a békességnek kötelében (eiréné: vagyis abban az állapotban, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind az egyén, mind a közösség vonatkozásában). Legyetek pedig egymáshoz jóságosak (khrésztosz: jó, alkalmas, hasznos, becsületes; jóindulatú, barátságos; derék, jóindulatú), irgalmasok (euszplankhnosz: irgalmas, együttérző, könyörületes, megindulni képes), megengedvén (bocsássatok meg) egymásnak, miképpen az Isten is a Krisztusban megengedett (megbocsátott) néktek” (Eféz. 4,1-3.32).

Hát: „Öltözzetek föl azért, mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést (türelmet). Elszenvedvén (viseljétek el) egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna. miképpen a Krisztus (az Úr) is megbocsátott néktek, akképpen ti is; Mindezeknek fölébe pedig öltözzétek föl a szeretetet, mint amely a tökéletességnek kötele (az tökéletesen összefog mindent). És az Istennek (a Krisztusnak) békessége uralkodjék a ti szívetekben (bensőtökben), amelyre el is hívattatok egy testben (szóma: személyben); és háládatosak legyetek” (Kol. 3,12-15).

Az apostol kérése: Titusz tanítsa a szenteket, hogy„Senkit ne szidalmazzanak (senkit se szóljanak meg), ne veszekedjenek (kerüljék a viszálykodást), gyöngédek (megértőek) legyenek, teljes szelídséget tanúsítván minden ember iránt(Tit. 3,2).

Mert: „Az igaznak (megigazultnak) gyümölcse életnek fája; és lelkeket (életeket) nyer meg a bölcs” (Péld. 11,30)

BOLDIZSÁR SÁNDOR ÚGY ÉRZEM.wmv

BOLDIZSÁR SÁNDOR ÚGY ÉRZEM.wmv

Spurgeon: A Világ


Krisztus egyháza és a világ közt csak annyi a kapcsolat, mint egy épülő ház és annak állványzata közt. Ha az egyház épületét befejezték, állványzatát lebontják.


C.H. Spurgeon: A legjobb orvosok


“A legjobb orvosok: dr. Elégedettség, dr. Higgadtság és dr. Jó kedély.”


A helyes képet lásd


Készítette: József Balogh

Mivelhogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra; mert a láthatók ideig valók, a
láthatatlanok pedig örökkévalók(2 Korintus 4:18).

A Biblia azt mondja, hogy Isten feltámasztja azt, ami halott, és úgy előhívja a nem létezőket, mintha létezők lennének. (Róma 4:17). Ő a világot a Szavaival alkotta meg, úgy, hogy amik
láthatóak, azok a láthatatlanból álltak elő. (Zsidó 11:3).

Te a hit életére lettél elhívva: “Mert hitben járunk, nem látásban” (2 Korintus 5:7).

A hit azt jelenti, hogy látod a dolog végkimenetelét onnan, ahol vagy, és a valóságba hozod azt a szavaiddal. Más szóval, a jövőt már látod az Isten Igéje szerint, és meg is vallod a jelenben.

Tagadd meg annak a negatív képnek az elfogadását, amelyet az ördög akar rád erőszakolni;
arra koncentrálj, amit Isten mond rólad az Ö Igéjében, és úgy is lásd magad.

Például, ha egy betegségtől szenvedtél, akkor ne a tünetekre nézz, hanem fontolgasd a gyógyulásodat, lásd magadat gyógyultan. Ha gyenge voltál az életed egy területén, akkor ne beszéld és gondold a gyengeségedet, korlátaidat; hanem lásd és jelentsd ki az erődet! Erősítsd meg, hogy semmi sem lehetetlen neked, mert ez az az igazság, ami veled kapcsolatban
az Igében áll.

A sátán néha megkérdőjelezheti a hitedet, azt mondva: „biztos vagy benne, hogy azok a szavak, amiket hallottál, valóban igazak?” Ne inogj meg, mert ő egy hazug, és a hazugság atyja. Tudja, hogy Isten Igéje veled kapcsolatban igaz, mert különben nem kérdőjelezné meg.

Soha ne kérdőjelezd meg a hitedet, és ne kételkedj abban, amit Isten mond veled kapcsolatban. Isten nem ember, hogy hazudjon. (4 Mózes 23:19) Az Ő Igéje teljes valóság; ezért azt a képet tartsd magad előtt mindig, amit az Igében látsz.

Ima

Drága Atyám, a Te Beléd vetett hitem az az erő, ami megváltoztatja a világot, és átváltoztatja a körülményeimet, hogy párhuzamban álljanak azzal a sorssal, amit Te terveztél el a számomra. Elfogadom azt az erőt, amivel irányíthatom az életemet az Ige szerint.
Köszönöm áldott Atyám, hogy célt és sorsot adtál nekem Benned, amit a mai napon is betöltök és minden nap, a Jézus Nevében, Ámen.
Márk 11:23; 2 Korintus 4:13

A bölcs férfiú


 Készítette: Dr-Kováts György
„A bölcs férfiú erős, és a tudós ember nagy erejű” ‎(Péld 24:5)

Megint a valóság. A világ sok formáját ismeri az erőnek. Egy nagy motoros csapat megjelenik a Balatonparton. Mély zúgású motorok, csillogó alkatrészek, tekintélyt parancsoló utasok bőrszerelésekkel. Nagy csapat, mint a középkorban a lovas hadsereg, a maguk csillogó páncéljaiban. Beleborzong, aki látja. Az erő képe.

Megszólal a basszusgitár, hozzá a dob, és a szólógitár a maga torzítóival. Olyan érzés ez, egy hatalmas rajongói táborban, mint az erő kiáradása.

Meccsen hangzik tízezer torokból ugyanaz az ének. Erőt érez, aki köztük van.

Ez mind sok formája az erőnek.

A börtönben a napi 1000 fekvőtámasz, és a vele járó izmok jelentik az erőt.

A kormányok között az, ha valakinek nincs tartozása, rendszeres gazdasági növekedése van, rendezett társadalma, oktatása, egészségügye és szociális rendszere.

A gyülekezetek között a tagok sokasága, az épület kinézete és az anyagi háttér. Ez az erő – mondják sokan.

Mások a jelenségekre mondják – látszik, leesett a földre – ez az erő.

Sok formáját ismerik az erőnek. De az Isten Igéje mást mond erőnek.

(Mondtam – sok formája van. Sok jelentése is. Nem húzom át a korábbiakat sem. Van sokféle erő. De én azt keresem, azt akarom, amit az Úr mond, azt akarom a saját életembe, és annak megfelelően akarok járni!)

Péld 24:5 A bölcs (hákám) férfiú (geber – értelmes, megértésre képes, képzett, ügyes, bölcs a kormányzásban, igazgatásban, döntésben) erős (óz – erő, hatalom, hév, szilárdság, megbízhatóság, stabilitás, méltóság, dicsőség, dicséret), és a tudós (dá’at – ismeret, tudás, felismerés, belátás, megértés, felfogás, megismerés) ember nagy (ámac – erős, merész, megerősödik, bátorít, stb.) erejű (erő, hatalom, Istené is, emberé is, termőerő, férfierő, képesség, vagyon, javak, gazdagság).

A bölcs férfiú erős, és a tudós ember nagy erejű.

A menny adja oda, a mennyei úton kapod meg, amit elkészített, mindazt, ami életedhez kell. Az Igéből nyert bölcsesség, az Isten félelméből nyert bölcsesség által, a kamrában gyűlő kincsek által, amit az Úrtól kaptál, és kapsz folyamatosan, ahogy használod, igénybe veszed a menny minden bölcsességét a gyakorlatban.

Péld 24:6 Mert az eszes tanácsokkal viselhetsz hadat hasznodra; és a megmaradás a tanácsosok sokasága által van.

A harc napról-napra ott van. Harcban állsz saját rossz vonásaid ellen, régi természeted ellen, a környezeted lehúzó hatásai – kritikája, reménytelensége, depressziója, hírei, megfélemlítése, rossz példája, vitázásai – ellen és a gonosz minden titkos, rád támadó munkája ellen. Ha erős vagy – győzöl. Honnan lesz az erőd? A bölcsességből, a kamrában felhalmozott mennyei kincsekből. A bölcs férfiú erős, a tudós ember nagy erejű. Bátor leszel, merész, tudatosan szembeszállsz minden ellenállással, nem adod meg magad.

Péld 24:6 Mert az eszes tanácsokkal viselhetsz hadat hasznodra; és a megmaradás a tanácsosok sokasága által van.

Jönnek az eszes tanácsok a mennyből, és jönnek onnan, a belső tárházadból. A kincseskamrádból. Érték, ha napról-napra töltöd azt. Ha korábbit akarsz kihozni, de nem töltögetted az elmúlt időkben, olyan, mintha kiszáradt volna. Mintha száraz zöldségekből akarnál friss zöldséglevest főzni. Nehéz lesz.

Tartsd életben. Tápláld naponta. Gyűjts naponta.
Kívánd az Igét,
 szeresd az Igét,
akard és nyerd el az Igét. Naponta.
Akkor lesznek eszes tanácsaid. Kapsz, és járhatsz ezek szerint. Ámen.

AZ IGAZI SZÜKSÉG


1 Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek miatt, 2 amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint; igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a szellemhez, amely most az engedetlenség fiaiban működik. 3 Egykor mi is mindnyájan
közöttük éltünk testünk kívánságaival, követtük a test és az érzékek hajlamait, és a harag fiai voltunk emberi természetünk szerint, éppen úgy, mint a többiek. 4 De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel minket szeretett, 5 minket is, akik halottak
voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! - 6 és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért, 7 hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének mérhetetlen gazdagságát irántunk való
jóságából Krisztus Jézusban. 8 Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; 9 nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. 10 Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre
elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk (Ef 2,1-10)

                         AZ IGAZI SZÜKSÉG

Várom az Urat, várja a lelkem, és bízom ígéretében. (Zsolt 130,5)

Évekkel ezelőtt volt egy kancánk, aki szép, egészséges csikónak adott életet. Úgy tűnt, mama és gyermeke egyaránt jól vannak. Néhány nap múltán azonban azt láttuk, hogy a kanca a földet kapálja, és eszi. Ez a viselkedés súlyos gyomorproblémákhoz, akár halálhoz is vezethet a lovaknál. Nagyon aggódtunk. Régi barátunk, akinek több tapasztalata volt a lovakkal, eljött megnézni a csikót, és a kanca furcsa viselkedését látva elmagyarázta: "Sóra van szüksége." Az ellés stressze kimerítette a kanca sókészleteit. Elláttuk egy adag ásványkoncentrátummal, és azonnal megszűnt a furcsa viselkedése; ehelyett a sótömböt nyalogatta, amíg szervezetében helyre nem állt az egyensúly.

Ez a tapasztalat arra emlékeztetett, hogy az emberekben természetes vágyakozás van az Istennel való kapcsolatra. Ha ezt nem a Jézus Krisztus ismeretével töltik be, lehet, hogy más, néha egészségtelen módokkal próbálkoznak. A világ sokféle pótszert kínál, amelyek átmenetileg eltompíthatják az üresség okozta fájdalmat, de ezek egyike sem ad igazi és tartós megoldást. Az csak az Istennel való kapcsolatból származik.

Imádság: Szerető Megváltónk, segíts, hogy közeli kapcsolatban élhessünk veled, és engedd, hogy kegyelmed eszközei lehessünk embertársaink számára. Ámen.

Istenünkkel való kapcsolatra vagyunk teremtve.
DeVonna R. Allison (Michigan, USA)

http://csendespercek.hu

Az Úr fent van a szent helyén

Egy misszionárius mesélte


Egy misszionárius hindu nők csoportja előtt beszélt, és meglepődve látta, hogy egyikük felkel és távozik. Hamarosan visszatért azonban, és még figyelmesebben hallgatott, mint azelőtt.
- Miért távoztál beszédem közepén? – kérdezte a misszionárius.
- Annyira érdekeltek azok a csodák, amikről beszéltél, hogy elmentem, és megkérdeztem a szolgádtól, hogy úgy is élsz-e, ahogy tanítasz. Azt mondta, hogy igen, ezért visszatértem, hogy még többet halljak Jézusról – felelte az asszony.

http://www.refvasvari.hu/mindenkinek-hasznos/lelekepito-irasok/

Spurgeon: Isten jó!


A jóságos Isten a rosszból is jót fakaszt, a gonoszság fejedelme a jót is rosszra fordítja.


A szépség titka


Készítette: Az élet egy csodálatos küzdelem (Life is a beautiful struggle)

"Egy öreg nagymamátol aki közel volt már a nyolcvanhoz, megkérdezték, hogy mi a titka annak hogy olyan üde, olyan szép?

Azt mondta:" A Kozmetikusomat csak ajánlani tudom!
A kezem azért olyan sima, mert az irgalmasság kenőcsét használom.
A lábam azért olyan friss, mert az egyenes járás krémjét kenem rá.
A szemem azért olyan élénken ragyogó, mert az Isten szeretete fényesíti."
A bűn megöregít. Jézus megszépít...."

-Visky Ferenc,"Méz a sziklábol"-

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Auguszta Petrovics

Emeld fel a hit zászlaját a körülményeid közepette! Használj ki minden lehetőséget arra, hogy Bennem bízz teljes szíveddel! Utasítsd vissza, és ne engedd, hogy a negatív hozzáállás, a kételkedés, vagy a hitetlenség aláássa a sziklaszilárd hitedet, mondja az Úr. Nézz szembe a félelmeiddel, és győzz! Ezen múlik a helyzeted kimenetele! Legyél erős, és legyél rugalmas, aki gyorsan össze tudja szedni magát még a nagy nehézségek közben is. Én veled vagyok, hogy átsegítselek és győzelemre vezesselek.

Zsidókhoz írt levél 10:23 Ragaszkodjunk a reménység hitvallásához tántoríthatatlanul, mert hű az, aki az ígéretet tette.

 http://gyurinaploja.blogspot.com

Határtalanul gazdag


Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az Ő gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban" (Fil 4,19).

Pál Istene a mi Istenünk is, aki megelégíti minden szükségünket. Pál ezt biztosra vette a filippiekkel kapcsolatban, és mi is biztosra vehetjük magunkra nézve. Isten megteszi ezt, mert Ő ilyen Isten: szeret és örömmel áld meg minket, és végül Ő dicsőül meg azáltal, hogy így cselekszik. Könyörülete, hatalma, szeretete és hűsége mind összefog, csakhogy mi ne lássunk szükséget.

Milyen mértékkel mér Urunk? Az Ő gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban." Az Ő kegyelmének gazdagsága nagyon nagy, de vajon milyen nagy dicsőségének gazdagsága? Ki tudná ezt felmérni! Ilyen megmérhetetlen mértékkel tölti be Isten a mi szükségeink feneketlen mélységét. Krisztust teljességének befogadójává és közvetítőjévé teszi, hogy általa árassza reánk szeretetének minden gazdagságát.

E könyv szerzője jól ismeri az Úr szolgálatával járó megpróbáltatásokat. Hűségére sokszor válaszoltak haraggal, nagylelkű adakozók megfeledkeztek róla, de mindettől nem lett egy fillérrel sem szegényebb. Sőt, szüntelenül gazdagabb, mert bebizonyosodott az ígéret: Isten be fogja tölteni minden szükségeteket." Az Úr gondoskodása biztosabb, mint bármely földi pénzforrás.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Dicséretek 2 (lejátszási lista)


A Mikulás, mint vérszomjas gyilkos?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
  
Mikulás őkelmét mutatjuk be itt most, teljes valóságában.
       Sok kisgyerek érzi azt a hatalmas szellemi nyomást, ami egy ilyen démoni figurából áramlik ki, és próbálnak menekülni.
       Nézd KMA videó klipet legalul.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mi lenne, ha a Mikulásról kiderülne, hogy egy vérszomjas gyilkos?
Hiszen pirosba van öltözve, ami már eleve gyanús.

Mert normális férfi nem jár (állandóan) ilyen színekben, mint piros és bíbor. Vagy mégis?
Ha megnézzük a mi Mikulásunkat közelebbről, egy dolog azért nagyon szembeötlő: a kisgyerekeket célozza be magának. Megjelenése természetfeletti lényre utal, hiszen le tudja győzni a természet törvényeit azzal, hogy repülni tud, rénszarvasok "húzta" szánkójával.

El tud látni sok százmillió gyermeket ugyanabban a pillanatban, és koromfekete segítői vannak (krampuszok), ami sokak szerint a rabszolgakorszakból átmentett "fehér uraság - fekete szolga" állapotokat testesíti meg (több országban tiltakozások törtek ki a holland Zwarte Piet miatt).

A holland Sinterklaas és a Zwarte Piet segítők (hatalmas felzúdulás célpontja a bevándorlók körében)
A Mikulás ruházata elképesztően hasonlít egy kereszténynek mondott egyház "földi helytartójának" ünneplő ruházataira is, a halsüveggel egyetemben, ami a babiloni papok fejfedője volt (csak most vörös lett és rátettek egy keresztet).

Segítői, a krampuszok (osztrákból átvett krampus, vagyis karom) viszont már szőrösek, szarvuk van és villát tartanak a kezükben.

Sőt, van egy olyan verzió is, hogy régebben elhurcolták a rossz gyerekeket (meg lehetett "tudományosan" magyarázni a gyermekek eltűnését).

A krampusz viszont mára már megszelídült, és alkalmazkodott a kor követelményeihez.
Barátságosabb lett, de a szellemi gyökerei ugyanazok maradtak. Csak az álarc lett más.
A Mikulás eredete a IV. századi Szent Miklósra vezethető vissza, aki titkon ajándékokat rejtett el az emberek kihelyezett cipőiben. A Nicholas név szimbólikus értékű jelentéssel is bír: "az emberek győzelme". Jelenleg a matrózok, kereskedők, íjászok, tolvajok, gyermekek, zálogkölcsönzők és diákok "védőszentje".

Ez a védőszent dolog is a katolikus bálványimádás egyik hajtása. Ez már jól bevált recept szerint megy: fogjunk egy embert, emeljük fel mindenki fölé, ruházzuk fel természetfeletti tulajdonságokkal, imádkozzunk hozzá és legyen ezentúl imádatunk egyik tárgya. Nos, ezt az imádatot most sajnos éppen a gyerekekbe sikerült beleplántálni. Emlékszem, kiskoromban reszkettem az izgalomtól, már napokkal az esemény előtt. Türelmetlenül vártam a piros celofános csomagokat és a Mikulásban is egy természetfeletti lényt láttam, aki mindenható istenként járja a világot, fehér szakállával mindenkiben azt az érzést keltve, hogy maga Isten is egy ilyen szakállas öreg emberke, aki megjelenik egy évben egyszer, hogy jót tegyen, egy maroknyi édességet kiosztván, majd hogy utána ismét eltűnjön egy évre, minket magunkra hagyván.
Nos, a Sátán ezt jól kitalálta (és persze létrehozta)!
És az emberek ezt be is kajálják, szinte mindannyian, még a keresztények legjava is.

Ha történne valami Istennel, még mindig marad egy Mikulásunk... tartja egy orosz közmondás.
Az ökuménikusok szervezésében mikulásnapokat szerveznek, ahol a tömegek félrevezetése a cél.
Elvonni a figyelmet az újjászületésről és a testi, emberi szeretetre irányítani a figyelmet.
Mint köztudott, csak újjászületés (Isten agapé szeretete) által juthatunk be a mennyek országába (Jn 3,5).


Ünneplik a Nagy Hazug ünnepnapját, aki sokakat vitt a pokolra a csalásaival.
Jézus soha nem osztogatott ajándékot a gyerekeknek, pedig megtehette volna.
Ajándékcsomagok százezrei hullhattak volna a mennyből. És mégsem tette. 

Hanem odalépett az egyikhez, ezt mondván: ilyeneké a mennyek országa (Mt. 19,14).

És most ezt a mennyek országát veszitek el a gyerekektől minden december hatodikán (ha te is mikulásozol együtt a tömeggel). Vagyis kicserélitek az igaz mennyországot egy hamisra, kicserélitek magát Istent egy szakállas semmirekellőre. Hogy félreértés ne essék, mi most nem a gyerekektől akarjuk elvenni az ajándékokat, csokikat, cukorkákat, mogyorókat. Távol legyen. Csak annyit szeretnénk, ha elmondanátok nekik: ez egy hamis ünnep, Mikulás apó igazából csak egy gyermekeket félrevezető hazugság. Az édesanyátok és édesapátok az, aki ellát benneteket, és Isten az, aki állandóan gondoskodik rólunk. És nemcsak egy marék csokival, hanem sokkal többel. 
Még a levegő is, amit beszívunk, az Ő keze munkája.

Nem beszélve az állatokról, tengeri élőlényekről, madarakról, növényekről.
Tehát december hatodikán is neki fogunk dicsőséget adni, és nem fogjuk az emberek által kitalált meséket továbbadni. Hogy ne legyünk azokká, akikről ez az igerész szól:

És az igazságtól elfordítják az ő fülüket, de a mesékhez oda fordulnak.  2Tim 4,4     

A cikket a KMA írta, 2012


 
Utólagos bejegyzések:


Mikulásnap, a katolikusok rendezésében (egy katedrálisban, Anglia).

Bevásárlóközpont, decemberben. Minden elő van készítve, hogy léprecsalják a szülőket és gyerekeket.
Ez a ragacsos szirup már messziről érezhető. Lesben állnak, és várnak rátok. A kereszténynek mondott egyházak a statiszták.

  
 
Sok kisgyerek érzi azt a hatalmas szellemi nyomást,
ami egy ilyen démoni figurából áramlik ki, és próbálnak menekülni (videó).
Szabadon felhasználható logó

alt

FIGYELEM: 

Hozzászólásokat nem tudunk megjelentetni, ha csak pusztán a saját véleményedet hangoztatod (támadó jelleggel) minden bibliai eredetű alátámasztás nélkül. Mi meg vagyunk győződve arról, hogy létezik egy testi kereszténység is (ez bibliai) és ez a testi kereszténység mindig ilyen mikulás szerű dolgokkal rukkol elő, körömszakadtáig védve azt. Pedig mindennek az alapja az Ige. Ha valaminek nincs igei alapja, akkor az nem az Istentől van. Ez a Mikulás dolog pedig szemmel láthatóan erősen okkult alapokon áll. És ha ilyen alapokon áll, azt jelenti, hogy leválaszt Istentől, tehát Isten ellensége kezébe landolsz. Isten ellenségéről azt mondja a biblia, hogy: ... nem másért jött, mint hogy lopjon, öljön és pusztítson;   Jn 10,10

A végkonklúziónk az, hogy a Mikulás ünneplés az bálványimádás. Evvel rengeteg újjászületett keresztény egyetért (tehát nem a mi ötletünk volt). Nem az ajándékozás a bálványimádás, hanem maga a Mikulás életrekeltett személye. Egy halott embert kihozni a sírból, a csontjait ereklyeként tisztelni, felruházni természetfeletti tulajdonságokkal, mint fontos hitéleti személyt bemutatni stb... emberek által kitalált ünnepség, ami mögött súlyos szellemi hatalmasságok húzodnak meg. Nincsen semmi bibliai alapja az elhunytak ilyen méretű ünneplésének. Jézus itt valóban nincs megdicsőítve. Egy valaha élt ember lett felemelve, akiről azt állítják, hogy püspök volt (de nincs rá bizonyíték), verekedő, hirtelen haragú ember lehetetett a monda szerint. Nincsenek rajta az újjászületett keresztény ember jelei. A régi keresztények arról voltak híresek, hogy az életük árán is, de hirdették az Urat. A Szent Szellem ajándékaiból osztottak, nem pedig cukrosbácsiként járták a világot. És főleg nem okkultista fejfedőben és piros ruhákban. És mivel a világ is ilyen erőteljesen ünnepli, az már elég bizonyíték arra, hogy a világ fejedelme (sátán) irányítása alatt áll az egész mozgalom. A megtévesztés szelleme, aki beadja neked a cukros pirulát és csak lesel... hogy miért olyan az egyház, amilyen.

Köszönjük a hozzászólásaitokat. Akkor ezennel lezárjuk a témát (lesz hamarosan sok más, hasonló forró téma AZ EGYHÁZ menüpont alatt is).

A Keskeny Út.


Készítette: Kma Hu

Sokan azt hiszik, hogy megérkeznek a mennyek országának a kapujához, és ott vár valaki rájuk, hogy eldöntse: bemehet-e vagy sem. Nos, ilyesmit nemigen lehet a bibliában találni. Azt viszont igen, hogy egy keskeny út vezet az örök élet felé, és kevesen találják meg azt (Mt 7:14). És azok, akik megtalálták, nem biztos, hogy végig tudnak menni rajta (Mt 25:2). Ha valaki mondjuk bűnben é
l, már eleve nem a keskeny úton megy! Tehát aki nem él tiszta életet (ez csak Jézus által lehetséges, nem erőlködések által), az már eleve nem fogja megtalálni a mennyország kapuja felé vezető utat.

Letér a keskeny útról és ott ragadozók (kínzó démonok) kezébe kerül. Tehát nem Istenen vagy őrtálló angyalokon múlik az, hogy bejutsz-e vagy sem, hanem a döntéseid azok, amik irányt adnak az életednek






A szívről


Készítette: Keresztény szépségportál


Amivel tele van a szívünk, az jön ki a szánkon.

Cseri Kálmán

www.keresztenyszepsegportal.hu



Megvallás


Készítette: Keresztény szépségportál


Aki az emberek előtt vállalja, hogy hozzám tartozik, azt én is vállalom Mennyei Atyám előtt. - Jézus.

Biblia (Máté 10:32)

www.keresztenyszepsegportal.hu



Kenneth Copeland: Bizalom

Készítette: Lisa Szanyel


A hit a bizalmat Jézusba veti, mint a magot a földbe, hogy teremjen, mint a horgot a halnak, hogy megfogja.
A bizalom hit, hogy Isten ígéreteiben nem csalódunk. A bizonyosság előlegezése véletlen körülményekkel s a jövővel szemben. Sohase az értelmen alapszik, hanem Isten Igéjén.
Mondja, egy betörő felkapcsolja a villanyt, miközben épp kirabolja?
Nem. El akarja hitetni, 
hogy nincs is ott. Mint az ördög. Neki az a jó, ha nem hisznek benne.

Egy szántóföldön majdnem minden búzakalász meghajolt. Csak néhány szalmaszál tartotta a kalászt egyenesen felfelé. Azt gondolták magukról, hogy értékesebbek, és jellemesebbek, mint a többiek. A szél, aki tisztában volt életükkel és jól ismerte őket, így szólt: "Persze, hogy egyenesen állnak, hiszen a kalászuk teljesen üres."

Ha van rá bármi mód, hogy az ördög elterelje a figyelmedet az Igéről, megteszi. Problémát gerjeszt. Úgy megrengeti a földet alattad, hogy elveszíted az egyensúlyodat. Minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a fizikai birodalomra és a körülményeidre tekints Isten ígéretei helyett – mert tudja, hogy ha nem így tesz, akkor fogod azt az ígéretet, és kiütöd vele a szuszt is belőle!

Kepen: Kenneth & Gloria Copeland

Immánuel - Áll még a Kereszt !

2012. december 4.

Ige: Az első feltámadásról, és Isten választott népéről


„Boldog és szent, akinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak Ővele ezer esztendeig. (Jel. 20,6)

„János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki vala és aki eljövendő; és a hét Szellemtől, amely az ő királyiszéke (az Ő trónusa) előtt van, És a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, (és aki szeret minket) és megmosott (és megszabadított) bennünket a mi bűneinkből az ő vére által, És (aki országa népévé tett minket), és tett minket királyokká és papokká az ő Istenének és Atyjának: Övé dicsőség és hatalom mind örökkön örökké! Ámen” (Jel. 1,4-6)

„[Vele együtt] Titeket is megelevenített [életre keltett; feltámasztott], akik [megölötten] holtak valátok a ti vétkeitek [hibás lépéseitek, botlásaitok, eleséseitek] és bűneitek [céltévesztésetek]  miatt, [következtében]” (Eféz. 2,1)

„És titeket, kik holtak valátok a bűnökben és a ti (hús)testeteknek körülmetéletlenségében, megelevenített együtt Ővele, megbocsátván minden bűnötöket, Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára (kínoszlopra)” (Kol. 2,13-14)

„Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban” (Róm. 6,23).

Az Úr Jézus kijelentése: „Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt?” (Jn. 11,25)

 „Valakik pedig befogadák őt, hatalmat [lehetőséget, jogot, jogosultságot] ada azoknak [azokat felhatalmazta arra], hogy Isten fiaivá legyenek [gyermekeivé váljanak], azoknak, akik az Ő nevében hisznek” (Ján. 1,12)

 „Akik nem vérből, sem a (hús)testnek akaratából [ösztönéből], sem a férfiúnak indulatjából [vágyából], hanem Istentől [Istenből] születtek” (Ján. 1,13)

Így valósult meg a prófécia, amelyről Pál apostol is bizonyságot tesz, a Rómabeliekhez szólva: „De lesz még annyi Izráel fiainak a száma, mint a tenger fövenye, amely meg nem mérettethetik és meg nem számláltathatik; és lészen, hogy ahol az mondatott nékik: Nem vagytok az én népem, ez mondatik nékik: Élő Istennek fiai!” (Hós. 1,10)

„Hóseás szerint is ezt mondja az Úr: Azt a népet, amely nem az én népem, hívom az én népemnek, és azt, amelyet nem szeretek, szeretett népemnek; és úgy lesz, hogy azon a helyen, ahol megmondtam nekik: Nem az én népem vagytok ti, ott fogják őket az élő Isten fiainak nevezni” (Róm. 9,25)

Isten több prófétán keresztül kijelentette, hogy: „Az én tulajdonommá lesznek - mondja a Seregek Ura - azon a napon, amelyet elhozok. Könyörületes leszek hozzájuk, amilyen könyörületes az ember a fiához, aki tiszteli őt” (Mal. 3,17)  

És Pál apostol kifejti, a prófécia megvalósulását: „Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. Mert akik Krisztusba meritkeztetek be, Krisztust öltöztétek fel. Mivel pedig fiak vagytok, Isten elküldötte Fiának Szellemét a mi szívünkbe, aki ezt kiáltja: „Abba, Atya!” Azért nem vagy többé szolga, hanem fiú; ha pedig fiú, Istennek örököse is Krisztus által” (Gal. 3,26-27; 4,6-7)

Péter apostol bizonyságtétele: „Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki az ő nagy irgalmassága szerint újonnan szült minket élő reménységre Jézus Krisztusnak a halálból (a halottak közül) való feltámadása által” (1 Pét. 1,3)

 A kijelentés így folytatódik: „És aki hisz Isten Fiában, abban megvan ez a bizonyságtétel. Aki nem hisz Istennek, az hazuggá teszi őt, mert nem hisz abban a bizonyságtételben, amellyel Isten bizonyságot tesz Fiáról” (1 Ján. 5,10)

János apostol bizonyságtétele: „Lássátok milyen nagy szeretetet adott nékünk (tanúsított irántunk) az Atya, hogy Isten fiainak (gyermekeinek) neveztetünk (és azok is vagyunk)! A világ azért nem ismer minket, mert nem ismerte meg Őt” (1 Ján. 3,1)

Pedig: „Az ő akarata szült minket az igazságnak igéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk” (Jak. 1,18)

Az újjászülő beszéd pedig: „…az igazság beszéde, mely az evangélium” (Kol. 1,5)

És ti: „…nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által”  (1Pt. 1,23)

„Nem az igazságnak cselekedeteiből (nem az általunk véghez vitt igaz cselekedetekért), amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg (üdvözített) minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Szellem megújítása által (újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által), Melyet (akit) kitöltött reánk bőséggel (gazdagon) a mi megtartó (Üdvözítőnk) Jézus Krisztusunk által; (Tit. 3,5-6)

Az Úr az én Pásztorom

Megvallom, és...


„Nem titkolom el szeretetedet és hűségedet” (Zsolt. 40,11)


Aki dicsőíti az Urat


„Aki hálával áldozik, az dicsőít engem, és aki az Útra vigyáz, annak mutatom meg Istennek szabadítását. (Zsolt. 50,23)


A boldog ember


„ Boldog az az ember, akinek Te vagy az ereje, aki a Te utadra gondol” (Zsolt. 84,5)


Az Úr velünk

Igazság mellvasa

Hit Gyülekezete - Nálad van hazám ...

A hit


Készítette: Keresztény szépségportál

A keresztény hite nem börtön.

Spurgeon

www.keresztenyszepsegportal.hu



isten kegyelméről


Készítette: Keresztény szépségportál

Minél inkább felismered Isten irántad való kegyelmét, annál kegyelmesebb leszel mások iránt.

Rick Warren

www.keresztenyszepsegportal.hu



A MINDEN


Készítette: Keresztény szépségportál

Engedd, hogy számodra az Úr legyen minden mindenekben.

(Spurgeon)

www.keresztenyszepsegportal.hu