Az emberek napról napra többet tudnak a világról, s egyre
kevesebbet magukról. (Anthony de Mello)
2012. augusztus 13.
Bűnvallás, imádság
„Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok
egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos
könyörgése.”
(Jakab apostol levele 5. fejezet 16. vers)
A bűn kezelésével kapcsolatban, nagy általánosságban, két
alapvető hozzáállást tapasztalhatunk. Vagy elbagatellizáljuk, megmagyarázzuk,
vagy állandó önváddal sanyargatjuk magunkat.
Bizony sokan Isten kegyelme és szeretete mögé bújva
állítják, hogy az Örökkévaló úgyis ismeri gyenge emberi mivoltunkat, miért várná
tehát el, hogy törekedjünk a bűntelenül élni. Imádkozunk és vezeklünk egy sort
és ezáltal minden el van rendezve.
És ott van a másik véglet, mikor egyes személyek olyannyira
képtelenek megbocsátani maguknak, hogy minden hétköznapi ’tragédia’ okát saját
bűneik következményeként állítják be, „ez miattam van” felkiáltással.
Ám Isten Igéje más utat tár elénk. A bűn és annak megfelelő
kezelését a bűneset történetétől az áldozati rendszeren keresztül a Jelenések
könyvéig mindenhol fellelhetjük.
A bűn, az Isten elleni lázadás, az engedetlenség; nem játék.
Ámíthatjuk ugyan magunkat, hogy a végén Isten úgyis megkegyelmez, csakhogy
Jézus maga mondta; „Nem minden, a ki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megyen be a
mennyek országába; hanem a ki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.” (Máté
7:21)
Isten akarata pedig az, hogy mind Vele, mind
embertársainkkal rendezett kapcsolatunk legyen. Ezért bátorít Jakab arra, hogy
valljuk meg bűneinket egymásnak. Pontosabban, annak, akivel kapcsolatos az.
Nem elég, ha Istennek megvalljuk bűnünket, és törekszünk
többé nem elkövetni azt, Jézus szavai az egymás irányában történő rendezésre
szólítanak fel:
„Azért, ha a te ajándékodat az oltárra viszed és ott
megemlékezel arról, hogy a te atyádfiának valami panasza van ellened: Hagyd ott
az oltár előtt a te ajándékodat, és menj el, elébb békélj meg a te atyádfiával,
és azután eljövén, vidd fel a te ajándékodat. (Máté 5:23-24)
Így, most imádkozz, hogy Isten adjon erőt odaállni
embertársad elé és bocsánatot kérni és adni. Majd együtt imádkozni. Mert ez az
igazi gyógyír.
Carl Eichhorn: Vigyázás önmagunkra
Minden féltett dolognál jobban õrizd meg szívedet!
(Péld 4, 23)
Kertjeinket és házunkat ugyancsak védjük. Az ember szíve is
kert, ahol a mennyei kertész nemes növényeket akar felnevelni. De sok a
veszélyes kártevõ is. Szívünk házhoz is hasonlít, amelyben Krisztus akar lakni.
De vannak rablók és tolvajok, akik betörnek és a javainkat elviszik. Az ember
betegségtõl és szerencsétlenségtõl õrzi a testét, de a lelkét a legtöbb ember
elhanyagolja. Üres lesz és tönkremegy, pedig ennél nagyobb értéke nincs az
embernek: az egész világ sem ér fel vele, ha elveszíti. De ha a lélek
szabadulást talál, a legsúlyosabb veszteségeket is kiheveri. A lélek sérülésén
nem segít orvos. Ha az elvész, minden elveszett. Kizárólag Isten Bárányának
drága vére gyógyíthatja meg és hozhatja helyre.
Õrizd meg szívedet! Vigyázz a szemedre, ne tekints olyan
dolgokra, melyek gonosz vágyat támaszthatnának szívedben. Ne hallgass üres,
haszontalan beszédre, ami megrontja szívedet. Õrizkedj kedvenc bûnödtõl,
vigyázz gyenge oldaladra! - Valakinek megtérése után furcsa álma volt. Mintha
ragadozó állatok, oroszlánok, tigrisek, kígyók támadták volna meg.
Tehetetlenségében és nagy félelmében angyalt pillantott meg maga mellett, aki
botocskát nyújtott feléje. "Valahányszor rád támadnak, érintsd meg õket
ezzel. Tehetetlenül esnek majd össze elõtted. De õrizkedj a mögötted levõ üres
fatönktõl!" Így is történt. A bot minden támadást meghiúsított. Emberünk
csakhamar magabiztos lett, már nem vigyázott. Ekkor a fatörzsbõl hirtelen egy
kígyó surrant elõ és megharapta. Felébredt. Rájött, hogy a ragadozók a vágyak
és a kívánságok, a bot pedig az élõ hit. A kígyó a kedvenc bûnt példázza.
Világossá lett elõtte, hogy hitrejutása után még vissza-visszaesett régebbi
kedvenc bûnébe, az ivásba, s ez állandó veszedelemmel fenyegette új életét.
Az éberséghez hozzátartozik Isten Igéje és az imádság.
"Megõrzöm a te Igédet szívemben, hogy ne vétkezzem ellened." Az Ige
fegyver a kísértés ellen, a léleknek pedig tápláléka. Nehogy a rossz
táplálkozás miatt vérszegénnyé és erõtlenné légy, mert akkor nem lesz ellenálló
erõd a gonosszal szembeni Az imádság által érintkezésbe kerülsz Istennel. Minél
közelebb jutsz õhozzá, annál távolabb vagy a bûntõl. Amikor kitartó
imádkozással Isten közelébe kerülsz, a gonosz gondolatok és ösztönök fojtogató
hatalma megtörik.
Carl Eichhorn: "Isten műhelyében" c. könyvéből
Háromszoros ígéret és a feltétel
De megalázza magát népem, amelyet az én nevemről neveznek,
ha imádkoznak, keresik az én orcámat, és megtérnek gonosz utjaikról, én is
meghallgatom a mennyből, megbocsátom vétküket, és meggyógyítom országukat"
(2Krón 7,14).
Tévelygő emberek vagyunk, még ha az Úr nevét viseljük is.
Milyen nagy kegyelem, hogy az Úr mégis kész megbocsátani nekünk. Ezért
valahányszor vétkezünk, siessünk Isten kegyelmének trónusához és kérjük
bocsánatát.
Meg kell aláznunk magunkat. Hát nem szégyen ránk nézve már
az is, hogy újra és újra vétkezünk, pedig Isten annyi szeretetet árasztott már
ránk? - Ó Uram, porig hajolunk meg előtted, és megvalljuk, nagyon hálátlanok
voltunk. A bűn gyalázatos dolog, de hétszeresen gyalázatos, ha olyanok követik
el, akik kegyelmedet már annyiszor megtapasztalhatták, mint mi.
Azután könyörögnünk kell irgalomért, megtisztulásért, a bűn
hatalmából való megszabadulásért. Ez a kívánság kell, hogy vezessen, amikor
keressük az Úr orcáját. Isten vétkeink miatt hagyott magunkra minket, kérnünk
kell, hogy térjen vissza hozzánk. - Ó Uram, tekints reánk Fiadban, Krisztus
Jézusban, és fogadd el kegyelmesen szolgáidat!
Ugyanakkor el kell fordulnunk a bűntől, mert Isten nem
fordulhat újra felénk, ha mi nem szakítunk a bűnnel.
Mindezek után beteljesedhet a háromszoros ígéret: Isten
meghallgat, megbocsát, meggyógyít.
Atyánk, kérünk, add, hogy megértsük ezt most, hogy
beteljesülhessen rajtunk ígéreted.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Hogyan cselekedjünk?
Készítette: Lisa Szanyel
Ha valamit tesztek, szívből cselekedjétek, mint az Úrnak és
nem embereknek; Tudván, hogy ti az Úrtól veszitek az örökségnek jutalmát: mert
az Úr Krisztusnak szolgáltok. Aki pedig igazságtalanságot cselekszik, jutalmát
veszi igazságtalanságának; mert nincs személyválogatás. Kolosse 3:23-25. Amen!
2012. augusztus 12.
Ige: Ábrahám Magva
Isten így szólt Ábrahámhoz: „És megáldatnak a te magodban a földnek
minden nemzetségei, (mert hallgattál szavamra), és engedtél az én beszédemnek”
(1 Móz. 22,18)
És az apostolon keresztül megvilágítja a Szent Szellem a
kijelentést: „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának.
Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus” (Gal.
3,16)
Ezért akik a Krisztuséi, azokhoz így szól az apostol: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, (akkor) tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret
szerint örökösök” (Gal. 3,29)
„Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei
vagyunk” (Gal. 4,28).
És
folytatódik a kijelentés: „Azaz,
nem a (hús)testnek fiai az Istennek
fiai; [nem a testi származás szerinti utódok Isten gyermekei] hanem
az ígéret fiait [gyermekeit] tekinti
[nevezi] magul” (Róm.
9,8).
„Értsétek meg [ismerjétek fel] tehát,
hogy akik hitből vannak [hitből élnek], azok az Ábrahám fiai
Előre látván pedig az Írás, hogy Isten hitből fogja megigazítani a
pogányokat [az összes nemzeteket],
eleve hirdette Ábrahámnak, hogy: Te
benned fognak megáldatni minden népek [az
összes nemzetek].
Ekként a hitből valók áldatnak meg a hívő Ábrahámmal” (Gal. 3,7-9)
37 Isten ugyanis így szólt Ábrahámhoz: „…A te
magodnak adom ezt a földet” (1Móz. 12,7) És az apostolon keresztül
megvilágítja a Szent Szellem a kijelentést:
„Az ígéretek pedig Ábrahámnak
adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról;
hanem mint egyről. És a te magodnak,
aki a Krisztus” (Gal. 3,16) Ezért akik a Krisztuséi, azokhoz
így szól az apostol: „Ha pedig Krisztuséi
vagytok, (akkor) tehát az Ábrahám
magva vagytok, és ígéret szerint örökösök”
Isten erős karja véd…
Ne félj, mert én veled vagyok; ne csüggedj, mert én vagyok
Istened; megerősítelek, sőt megsegítlek, és igazságom jobbjával támogatlak.
Ésaiás 41,10
Ne ámítsd magad testvérem, Isten megváltott gyermekei is itt
élnek ezen a bűntől megrontott földön. Bennünk is feltámad a keserűség,
szomorúság, félelem.
Az elmúlt napokban több hívő keresztény keresett meg, hogy
„Mi lesz velünk, ezentúl nem lesz egyházunk, nem gyűlhetünk össze
gyülekezetünkben, üldözni fognak bennünket?
Az első körben nem kerültünk be az államilag elismert
egyházak közé és ez okozta a félelmet. A bibliai próféciákat ismerve én biztos
vagyok benne, hogy ez még nem a „nagy nyomorúság”. Isten kezébe téve a saját és
Egyházunk sorsát, Ő a legjobbat hozza ki ebből a helyzetből.
Úgy hallottam, hogy a Bibliában 365 helyen van benne, hogy
„ne félj”. Minden napra jut egy ilyen tartalmú igehely. Isten azt szeretné,
hogy benne bízva előre és felfelé tekintsünk.
Dániel félt az oroszlánok vermében? Mi volt József
gondolatában amikor ártatlanul börtönbe zárták? István kitől kapta az erőt,
mielőtt halálra kövezték? Az Úr egy pillanatra sem vette le tekintetét a
szenvedő Jóbról.
Ugyanez az Isten van velünk is a nehézségek között, ugyanez
az Isten bátorít bennünket, mint aki Dánielt, Józsefet, Istvánt, Jóbot is
megerősítette.
Énekeljük el ma reggel is ezt a rövid éneket: „Áldjuk őt,
áldjuk őt, Isten erős karja véd: Féltőn őrzi gyermekét, áldjuk őt, áldjuk őt,
áldjuk, áldjuk, áldjuk őt”
A KÖNNYEK TÜKRE
Szerző: Guti Tünde
Lágyan hullámzik a tenger. Áhítattal hallgatom a mélység
zúgását, szélesre tárva kagylóhéjamat, miközben fürge halak úszkálnak
körülöttem.
Nyugalom árad szét mindenhol, bármerre nézek. Ám ekkor
hirtelen éles fájdalom járja át a testem.
Csak egy pici homokszem. Az áramlat idesodorta. Szemmel alig
látható, mégis mekkora kínokat okoz!
- Jaj, de szúr! Vág, éget! – kiáltásom messzire
elhallatszik…
- Miért pont erre kellett lebegnie?! Hogy-hogy pont az én
bensőmben kellett megtapadnia?!
Minden erőfeszítésemmel azon vagyok, hogy kilökjem magamból,
de minél jobban próbálkozom, annál keményebben belém fúrja magát. Önkéntelenül
könnyezem. S ezek a könnyek körbefogják, beburkolják ezt az apró, ellenséges
idegentestet…
- Mennyi idő eltelt már! Mióta dolgozom már, olykor
kétségbeesetten, elcsüggedve, hogy megszabaduljak ettől a gyötrő portól!
Egyre nagyobb nyomást érzek, egyre nagyobb a teher, lassítja
mozgásomat, és már nem tudok olyan könnyedén nyitni-zárni. Azt az egészen apró,
szürke homokszemet már annyi könnycseppem öntözte, lökdöste… mindhiába…
Azonban egy napon megjelent valaki, és óvatosan a kezébe
vett. Nagy hozzáértéssel, lassan szétnyitotta kagylóhéjam, és ahogy rám nézett,
szeme fényében én is láthattam az arcomat. De… észrevettem mást is ebben a
ragyogó tekintetben! A csodálkozást, a felfedezés örömét, a megelégedettséget.
Az a hozzám sodródott, annyi fájdalmat okozó homokszem
csodálatos igazgyönggyé alakult keserű könnyeim árjában. Ez a drágakincs most a
könnyeim tükre lett.
Megtalálóm látja magát benne, én pedig magamat az ő
szeretetteljes szemeiben.
Ő – Jézus az, Aki – „letöröl
minden könnyet a szemünkről, és halál sem lesz többé, sem gyász, sem
jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak” (Jel 21,4)
A kegyelmi szövetség jele
Szívedet és utódaid szívét körülmetéli Istened, az Úr,
szeretni fogod Istenedet, az Urat teljes szívedből és teljes lelkedből, és élni
fogsz" (5Móz 30,6).
Íme, ez az igazi körülmetélkedés. Szerzője Istened, az
Úr". Csak Ő tud hatni a szívekre. Ő tudja elvenni belőle a testiséget és a
szennyet. Csak Ő tudja véghezvinni bennünk, hogy szeretni tudjuk Istent teljes
szívünkből és lelkünkből. Kegyelmének csodája ez, amelyet a Szent Szellem visz
véghez bennünk. Ezt csak az Úrtól kérhetjük el, és kevesebbel sose érjük be.
Figyeljük meg, hol történik ez a körülmetélkedés: nem a testünkön, hanem a
szellemünkben. A kegyelmi szövetség alapvető ismeretetőjele ez. A kiválasztottakra
kitörölhetetlenül jellemző, hogy szeretik Istent. Titkos pecsét ez, biztosítja
a hívőt kiválasztása megmásíthatatlan voltáról. Arra igyekezzünk hát mi is,
hogy ne külsőleges szertartásokban bízzunk, hanem a Szent Szellem munkájában.
Ha erre ügyelsz, meglesz az eredménye: élni fogsz". A
testünk halálra van ítélve, de ha a szívedet adod át Istennek, és a Szent
Szellem dolgaira törekszel, akkor élni fogsz. Bárcsak véghez vinné az Úr, a mi
Istenünk kegyelme munkáját belső emberünkön, hogy teljes szívünkből és teljes
lelkünkből neki élhessünk.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Medve a barlangban
Két kalandvágyó kamasz,
akik jó barátok
voltak, egy alkalommal
barlangász expedícióra indult. Egy
hosszú, tágas alagút
mélyén óriási medvenyomokra
bukkantak. Nagy bátran elhatározták, hogy mennek tovább a
nyomok mentén, de lassan és rendkívül óvatosan haladtak, nyitott szemmel és
füllel, számítva arra, hogy esetleg valóban találkoznak medvével.
Egy szikla mögül
a sötétségből hirtelen
előbukkant a legnagyobb,
legirtózatosabb grizzly medve,
amit valaha láttak. Ott állt előttük két lábon, mancsával a mellét verte, és
ordított, mint egy oroszlán. A
szörnyű üvöltés visszaverődött a
barlang falán. A
két fiú halálra
váltan úgy döntött, hogy legjobb,
ha elszaladnak. Azonnal sarkon fordultak, hogy kirohanjanak a napfényre.
Ekkor az egyik fiú leült a földre, és elkezdte kifűzni a
túrabakancsát. Lerántotta a bakancsot, felhúzta a sportcipőjét, és elkezdte
bekötni a cipőfűzőt.
Barátja dühösen rákiáltott:
- Gyerünk, fiú, meneküljünk ki innen! Mi a csudának kell neked most cipőt
cserélned? Úgy sincs sok esélyünk, hogy lehagyjuk ezt a medvét!
A másik fiú talpra szökött, majd elkezdett rohanni, és
közben így válaszolt:
- Nekem nem kell
lehagynom a medvét. Elég, ha téged lehagylak.
Szoktad úgy érezni, hogy a barátaid medvecsalétekként
kezelnek? Amikor a helyzet komolyra fordul,
feláldoznak téged. Csak
addig tart a
barátságuk, amíg az
nem kerül nekik
semmibe - amint áldozatot kellene
vállalniuk, mindjárt „ejtenek".
Abban, hogy Krisztus a barátod, éppen az az egyik
legnagyszerűbb dolog, hogy tudhatod: Ő nem marad el tőled,
sem el nem hagy téged (lásd Mt 28,20 és Zsid 13,5). Ő olyan barát,
aki nemcsak hogy kész életét adni érted, hanem meg is tette ezt. „Nincs
senkiben nagyobb szeretet annál, mint ha valaki életét adja barátaiért"
(Jn 15,13).
Kenneth & Gloria Copeland: A szeretet élő példája
A reménység pedig nem szégyenít meg; mert az Istennek
szerelme kitöltetett a mi szívünkbe a Szent Szellem által, aki adatott nékünk. -
Róma 5:5
Soha ne aggódj amiatt, hogy nincs benned elég szeretet! Az Ige
azt mondja, hogy Isten szeretete kitöltetett a szívünkbe a Szent Szellem által.
Isten szeretete benned van. Annyit kell tenned, hogy eldöntöd: engeded
kiáradni.
Mondd el ma ezt az imát:
„Jézus nevében, ma egy új és erős elkötelezettséget
vállalok: a szeretet életét fogom élni, és hagyom, hogy Isten irgalma kiáradjon
rajtam keresztül, és meggyógyítsa a megsebzett szívűeket, akikkel találkozom.
Atyám, taníts meg szeretni akkor is, amikor rosszul mennek a
dolgok! Hogy türelmes legyek, amikor a gyerekek láb alatt vannak. Hogy elnézzem
egy mérges házastárs rosszindulatú szavait. Hogy örüljek, amikor a
munkahelyemen valaki abban az előléptetésben részesül, amiről úgy gondoltam,
hogy nekem kellett volna megkapnom. Taníts meg engem, hogyan beszéljek szeretettel,
hogyan hagyjam abba a pletykálkodást, és hogyan szóljam helyette a kegyelem
szavait!
Uram, az Igéd azt mondja, hogy a Te szereteted már bennem
van… hogy kitöltetett a szívembe. Ezért ma elhatározom, hogy elmozdítok minden
akadályt, ami meggátolja, hogy ez a szeretet szabadon áradjon mások életébe.
Elvetem magamtól a neheztelést, és megbocsátok mindazoknak, akik vétettek
ellenem.
Az elkövetkező napokban add, hogy növekedjek, kiemelkedő
legyek, és túláradjak a szeretetedben! Add, hogy az legyek, amire a világnak a
leginkább szüksége van… a szeretet élő példája. Ámen.”
Igei olvasmány: 1 János 4:7-17
TÖVISES NAPOK
1 És láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első
föld elmúlt, és a tenger sincs többé. 2 És a szent várost, az új Jeruzsálemet is
láttam, amint alászáll a mennyből az Istentől, felkészítve, mint egy menyasszony,
aki férje számára van felékesítve. 3 Hallottam, hogy egy
hatalmas hang szól a trónus felől: "Íme, az Isten
sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga
az Isten lesz velük; 4 és letöröl minden könnyet a szemükről, és halál sem lesz
többé, sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak."
5 A trónuson ülő ezt mondta: "Íme, újjáteremtek mindent". És így
szólt: "Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak!" 6 És ezt
mondta nekem: "Megtörtént! Én vagyok az Alfa és az Ómega, a kezdet és a vég.
Én adok majd a szomjazónak az élet vizének forrásából ingyen."
TÖVISES NAPOK
Letöröl minden könnyet a szemünkről, és halál sem lesz
többé, sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.
(Jel 21,4)
Kertünkben narancs szirmokat ontó, virágzása teljében
pompázó gyönyörű rózsabokor áll. Csodálatos. De törzse tele van szúrós
tövisekkel. Ha lehajolok, hogy magamba szívjam varázsos illatát, egy
fülbemászóval nézhetek szembe, vagy váratlanul valahonnan egy darázs támadhat
rám, hogy megcsípjen.
Sok tekintetben életünk hasonlít az ilyen rózsabokorhoz.
Vannak napok, amikor örvendezünk, szép az élet, és árasztja édes illatát.
Szívünk könnyű, és úgy érezzük, maga Isten is mosolyog. Más napok csak
bogáncsot és kórót teremnek, és ez nagyon nyomaszt bennünket.
Ha ma épp tüskés napunk van, mintha Isten is velünk
sóhajtozna és sírna. A fényesebb napok pedig arra emlékeztetnek, hogy egy nap
örökre helyreáll a Paradicsom. Nem lesz tövis, csípés, harapás, szívfájdalom, félelem,
szorongattatás, betegség. A rózsa dicsőségében virágzik,
mindannyian Isten jelenlétében élünk majd, és teljessé
leszünk.
Imádság: Drága Urunk, köszönjük, hogy Jézust elküldted erre
a földre, hogy megtapasztalja az emberiség örömeit és kísértéseit. Köszönjük,
hogy megértesz, és megígéred, hogy velünk vagy minden körülmények között. Ámen.
Még egy tüskés napon is Isten ígérete táplál bennünket.
Pam Pointer (Wiltshire, Anglia)
Jim Sanders: Az Evangelium dióhéjban c. könyv részlet: ELFELEJTENI A MÚLTAT: HAGYD MAGAD MÖGÖTT A MÚLTADAT!
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Pál a filippibeli gyülekezetnek írott levelében — többek
között —
figyelmeztet bennünket:
1) felejtsük el a
múltbelieket,
2) az elõttünk
állókkal foglalkozzunk.
FILIPPI 3,12–14.
Nem mondom, hogy már elértem, vagy hogy már tökéletes
volnék; hanem igyekezem, hogy el is érjem, amiért meg is
ragadott
engem a Krisztus Jézus. Atyámfiai, én magamról nem
gondolom, hogy már elértem volna. De egyet cselekszem,
azokat, amelyek hátam mögött vannak, elfelejtvén, azoknak
pedig, amelyek elõttem vannak, nékik dõlvén, célegyenest
igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülrõl
való
elhívása jutalmára.
Ahhoz, hogy Istennel együtt tudjunk járni—el kell
felejtenünk
a múltat, bármi is áll mögöttünk! Nézzük meg, Pál apostol
hogyan
tekint a múltjára:
1TIMÓTHEUS 1,12–16.
És hálát adok annak, aki engem megerõsített, a Krisztus
Jézusnak, ami Urunknak, hogy engemhûnek ítélt, rendelvén
a szolgálatra, ki elõbb istenkáromló, üldözõ és erõszakosko-
dó voltam: de könyörült rajtam, mert tudatlanul cselekedtem
hitetlenségben. Szerfelett megsokasodott pedig a mi Urunknak
kegyelme a Krisztus Jézusban való hittel és szeretettel.
Igaz beszéd ez és teljes elfogadásra méltó, hogy a Krisztus
Jézus azért jött e világra, hogy üdvözítse a bûnösöket, akik
közül elsõ vagyok én. De azért könyörült rajtam, hogy Jézus
Krisztus bennem mutassa meg legelõbb a teljes hosszútûrését,
példa gyanánt azoknak, akik hisznek majd Õbenne az
örök életre.
Hálát ad Istennek, hogy a kegyelme elérte õt. Ahhoz, hogy
sikeresek
legyünk a keresztény életünkben, meg kell tanulnunk
elfelejteni
a múltat. Pálnak önmagát is emlékeztetnie kellett erre. Ha
Isten nem emlékszik meg róla, nekünk miért kellene?
ÉSAIÁS 43,25.
Én, én vagyok, aki eltörlöm álnokságaidat önmagamért, és
bûneidrõl nem emlékezem meg!
ZSIDÓ 8,12.
Mert megkegyelmezek álnokságaiknak, és az õ bûneikrõl és
gonoszságaikról többé meg nem emlékezem.
Amikor Isten trónja elé, az Õ jelenlétébe lépsz, hogy
imádkozz
(Zsid. 4,16)—az ördög megpróbál mindenféle vádat felhozni
ellened
a múltadból. Ez az ördög egyik gyakran használt kártyája.
Azt próbálja
elhitetni veled, hogy nem vagy elég jó arra, hogy Isten
meghallgasson
a szükséges idõben. Ha sikerül neki újra és újra
emlékezetedbe
juttatni a múltban elkövetett hibáidat, vétkeidet vagy
bûneidet,
akkor annak ellenére, hogy Isten már megbocsátott és nem
emlékezik vissza rájuk — mert az elfelejtés tengerébe
vetette azokat—,
a te szívedet még mindig a bûntudat fogja nyomni. Ez pedig
azért káros, mert amíg a szíved elítél, addig a hited nem
tud mûködni.
A hitünkre viszont szükség van, mert Isten valamennyi
áldását
csak hitben lehet elfogadni. Az ördög hitkiüresítõ csellel
jön.
Próbálkozik.Mint egy fényképet, felhozza a múltadat, és azt
mondja:
ilyen múlttal nem állhatsz Isten elé az imakéréseiddel. Ne
feledd,
hogy ez is, mint minden más, ami az ördögtõl ered, hazugság.
A múltad csak egy kép, ami nem létezik többé Isten szemében.
Csak
az ördög próbál emlékeztetni rá, azért hogy elmerülj a
múltadba,
ne Isten ígéreteire összpontosítsd a figyelmedet. Ne
tépelõdj, ne
bánkódj a múltad miatt. Bármi volt, ha Istenhez fordulsz, Õ
gyõzelemre
visz, mert Isten Szelleme hatalmasabb bármilyen
körülménynél,
helyzetnél, vagy problémánál. Nézz elõre, és lásd meg hitben,
hogy Isten Szelleme által minden utad végén gyõzelem vár.
Legyen
tehát hited abban, hogy Isten már megbocsátotta a múltban
elkövetett
hibáidat; hiszen a bûnbocsánatot is csak hit által tudjuk
elfogadni.
Ugyanilyen fontos, hogy te is meg tudj bocsátani magadnak
és másoknak is, mert ez része a teljes szabadságodnak.
A megbocsátásról
Készítette: Lisa Szanyel
Bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki
ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is. (Kolossé 3:13)
Hogy milyen fontos szerepet tölt be életünkben a
megbocsátás, erre nézve hadd mondjak el egy történetet:
Egy tanár minden diákjának azt a feladatot adta fel a
következő hétre, hogy vegyenek egy karton dobozt és az elkövetkező héten minden
egyes személyért, aki bosszúságot okoz nekik, akiket nem szívlelnek, és akiknek
nem tudnak megbocsátani, tegyenek be a ládikóba egy barackot, melyre tegyenek
egy címkét is az illető személy nevével.
Egy héten keresztül ezt a ládikót a hallgatóknak magukkal
kellett cipelniük állandóan, otthonukba, az autójukba, az órákra, még éjszaka
is ágyuk mellé kellett helyezniük azt.
A hallgatóknak szórakoztatónak tűnt az elején a feladat és
mindannyian buzgón írták a neveket, melyek gyermekkoruktól kezdve eszükbe
ötlöttek. Ezután, lassan-lassan, amint múltak a napok, a hallgatók újabb
neveket írtak a listára, olyan emberek neveit, akikkel naponta találkoztak és
úgy tűnt, megbocsáthatatlanul viselkedtek velük szemben...
Feltűnt nekik időközben, hogy a ládikó egyre súlyosabbá
válik. A hét elején beletett barackok kezdtek ragacsos masszává rothadni,
elviselhetetlen bűzt árasztva és a rothadás gyorsan átterjedt a többi barackra
is.
Nehéz problémát okozott az is, hogy kötelesek voltak
állandóan magukkal hordani ezt, vigyázzanak arra, nehogy az üzletekben, az
autóbuszban, az étteremben, találkozón, ebédlőben, fürdőben felejtsék azt,
főképp mert minden egyes hallgató neve és lakcíme valamint a kísérlet témája rá
volt írva a ládikóra. Ráadásul, a karton doboz is kezdett szétbomlani, siralmas
állapotba kerülve: nehezen cipelve súlyos terhét.
Mindannyian gyorsan és világosan megértették a leckét, amit
a tanár megpróbált elmagyarázni nekik a hét végén, vagyis, annak a ládikónak a
súlya, amit egy héten keresztül magukkal cipeltek, csupán a magunkkal cipelt
lelki nehézség súlyát képviseli, akkor amikor gyűlöletet, irigységet, más
személyek iránti megvetést cipelünk magunkban. Gyakran azt hisszük, hogy
kegyelmet gyakorolunk másoknak megbocsátva. A valóságban azonban, ez a
legnagyobb szívesség, amit önmagunknak tehetünk!
A te ládikódban hány barack van... és mit szándékozol velük
tenni?!
Ne csak önmagadért, hanem embertársaidért is gyakorold a
megbocsátást!
***************************************************************
A nap gondolata:
A mások bűneit megbocsátani gyönyörűség, mert alkalmat ad
megtapasztalni, hogy milyen örömet szerez Istennek a mi vétkünk megbocsátása.
2012. augusztus 11.
Ige: A boldogságról
„Boldog ember
[vagyis: a
gondoktól és bajoktól mentes az élete, (amely: jelenti a hiánytalanság és
hibátlanság állapotát, mely az anyagi jólétet is magában foglalja. Ez a
boldogság, az Istennel való közösségből fakad, és Isten ajándéka],
aki nem indul [jár; követi] a
gonoszok [hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélküli emberek] tanácsa
nyomán, [tanácsa szerint]. Aki nem jár [meg
nem áll] a bűnösök [a célt eltévesztők] útján és nem vegyül
[nem téblábol, lézeng, lakik, tartózkodik,
időzik] a csúfot űzők közé. [nem ül (telepedik le) a csúfolódók (a veszedelmes,
kártékony, ártalmas emberek) székébe]
(Zsolt 1,1)
Az Úr
figyelmeztetése: „Fiam, ha a bűnösök el akarnak csábítani téged: ne fogadd beszédüket.
Fiam, ne járj egy úton ezekkel, tartóztasd meg lábaidat ösvényüktől” (Péld. 1.10.15)
„A hitetleneknek
útjára ne menj, se ne járj a gonoszok ösvényén” (Péld. 4,14)
A hívő válasza: „Ha szavaidat hallattad, én élveztem azokat;
a te szavaid örömömre váltak nékem és szívemnek vígasságára; mert a te nevedről
neveztetem, oh Uram, Seregeknek Istene! Nem ültem a nevetgélők gyülekezetében,
és nem ujjongtam velük…” (Jer. 15,16.17)
„Nem ültem együtt hivalkodókkal, és alattomosokkal nem
barátkoztam. Gyűlölöm a rosszak társaságát, és a gonoszokkal együtt nem ülök” (Más fordítás: Gyűlölöm az összesereglett gonoszokat,
s az istenteleneknél nem időzöm) (Zsolt. 26.4-5)
Ige: A szegletkő
Az Úr Jézus kijelentése a szegletkőről: „Monda nékik Jézus: Sohasem olvastátok-é az írásokban: Amely követ az
építők megvetettek [elutasítottak, visszautasítottak, és
megtagadtak], az lett a szegletnek feje [az lett a sarokkő a szegletkő]. Az
Úrtól lett [az Úrtól származott] ez
[az Úr munkája; mert az Úr tette
azzá], és csodálatos a mi szemeink előtt [és csodálatos dolog látni ezt].
Annakokáért mondom
néktek, hogy elvétetik tőletek [és elveszítitek,
elragadtatik] az Istennek országa/át [az Istenkirályságát],
és oly népnek [nemzetnek; a pogány népnek]
adatik, amely megtermi annak
gyümölcsét. És aki e kőre esik, szétzúzatik [és összezúzza magát; darabokra törik]; akire pedig ez esik reá, [a kő] szétmorzsolja azt” (Mát. 21,42-44)
Mert maga a Krisztus – az Ő személye – a megütközés köve és
a botránkozás sziklája. Erről tesz bizonyságot Péter apostol: „Azért
van meg az Írásban (és ezért
mondja az Írás): Ímé szegletkövet teszek
Sionban, amely kiválasztott, becses (és megbecsült); és aki hisz (és bízik) abban,
meg nem szégyenül (és azt szégyen nem éri). Tisztesség (megbecsülés, tisztelet) azért néktek, akik hisztek (vagyis tiétek, a hívőké a tisztesség)
(és számotokra, hívők számára tehát érték).
Az engedetleneknek (aki nem hisz, szándékosan és önfejűen,
hitetlen) pedig: A kő, amelyet az építők
megvetettek (a próbán elvetettek, elutasítottak), (megtagadtak), az lett a szegletnek fejévé (a
szegletkővé) és (egyben) megütközésnek (a botlásnak) kövévé s botránkozásnak (a botránynak) sziklájává.
Akik engedetlenek (és nem hisznek, szándékosan és önfejűen,
hitetlenek) lévén, (beleütköznek), és
megütköznek (és nekicsapódnak,
nekirohannak), az igébe(n), amire rendeltettek is. (Más fordítás:
Mivel nem hisznek az igének, elbotlanak, ami már meg is történt velük)” (1
Pét. 2,6-8)
Amint meg van írva:
Ímé beleütközés [és megütközés; botlás] kövét
és megbotránkozás [botrány; megütközés, vagy
felháborodás] (kő)szikláját teszem Sionba (jelentése: kiszáradt, megperzselt hely);
és aki hisz Őbenne, [és magát
rábízza] nem szégyenül meg [és nem
fog csalódni]” (Róm. 9,31-33)
A törvény pedig amelyet zsinórmértékké tett az Úr: „… a hit törvénye…” (Róm. 3,27)
még pedig „… a
Krisztus Jézusban való hit…” törvénye” (2 Tim. 3,15)
Isten rendkívüli munkájáról így tesz bizonyságot Pál
apostol: „… Isten megjelent testben…” (Tim. 3,16)
Ige: Isten gyermekeinek boldogsága
„Boldogok lesztek, mikor titeket az emberek
gyűlölnek, és (amikor) kirekesztenek
(kiközösítenek), és szidalmaznak titeket (és
gyaláznak benneteket), és kivetik
(kitörlik) a ti neveteket, mint gonoszt,
az embernek Fiáért.
Örüljetek azon a napon és örvendezzetek (ujjongjatok); mert ímé a ti jutalmatok bőséges (és nagy) a mennyben; hiszen hasonlóképen cselekedtek (és ugyanezt tették) a prófétákkal az ő atyáik” (Luk. 6,22-23)
De: „Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg,
hogy engem elébb gyűlölt ti nálatoknál (mint titeket). Ha e világból (valók) volnátok,
a világ szeretné azt, ami az övé (szeretné a magáét); de mivelhogy nem vagytok e világból (valók), hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl
titeket a világ. Emlékezzetek meg ama beszédekről (azokról az igékről), amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a
szolga az ő uránál.
Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek
majd; ha az én beszédemet (igémet)
megtartották, a tiéteket is megtartják
majd. De mindezt az én nevemért cselekszik (és teszik) veletek, mivelhogy nem ismerik azt, aki (el)küldött engem” (Ján. 15,18-21)
CseriKálmán: Új kezdés
Ezután Jósáfát Jeruzsálemben maradt. De újra meg újra kiment
a nép közé,... és megtérítette őket őseik Istenéhez, az Úrhoz.(2Krón 19,1-7)
Jósáfát épségben tért vissza Jeruzsálembe. Isten nagy
csodája volt ez, ő mentette meg az életét. És mi fogadja? Eléje ment Jéhú
próféta, és ezt mondta: az istentelennek kellett segítened? Nagyon haragszik
rád az Úr! Úgy, mint Nátán Dávidnak, szemébe mondja bűnét. Szép kis fogadtatás
a nagy sokk után.
Jósáfát azonban nem sértődik meg, nem csukatja börtönbe a
prófétát, mint sokan mások, hanem hálás. Miért? Azért, hogy Isten újra szól
hozzá. Az után, hogy nem hallgatott az igére, Isten nem mondott le róla. Még,
ha ítéletes igét küld is, de emögött is az ő el nem fogyó szeretete van. Legyen
áldott érte!
Minden hívő ember tudja, milyen nagy ajándék, ha Isten
személyesen beszél velünk. Ő megsebez, de be is kötöz. Bűneinket leleplező
szavaiban benne van a bocsánat ígérete is.
Mit tesz Jósáfát? Egy ideig Jeruzsálemben marad. Csend
következik. Magába száll, kiértékeli a múltat, emészti Isten üzenetét, amit a
próféta mondott, lelkileg rendbe szedi magát. A Biblia gyakran így írja: az Úr
előtt áll. Mindnyájunknak nagy szükségünk van erre. Hadd dolgozzék az ige
bennünk, hadd menjen mélyre, amit hallottunk, hadd kerüljön Isten világosságába
minden tettünk, jók és rosszak egyaránt!
Utána azonban kiment a nép közé, és megtérítette őket az
Úrhoz. Uralkodása elején egy kis csapat bejárta az országot, és megismertette
az emberekkel a Bibliát. Azóta sok minden történt, és ellaposodott a hitélet.
Most újra indul ő maga is, mert az ország jövője a nép lelkiállapotától függ.
Hisszük-e, hogy ez ma is így van?
És nemcsak hitébresztés történik, hanem utána bírákat
rendel, akik tanítják az embereket, hogy új erkölcsiség is fakadjon a hitbeli
megújulásból.
Isten gyermeke is eltévelyedhet, mint Jósáfát. De Isten ad
lehetőséget új kezdésre.
ILYEN A SZERETET
1Kor 13.
1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig
nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha prófétálni
is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok,
és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig
nincs bennem: semmi vagyok. 3 És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem
tűzhalálra szánom, szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A
szeretet türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik,
nem fuvalkodik fel. 5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem
gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a hamisságnak, de együtt
örül az igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr.
8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog töröltetni;
legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk
és töredékes a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy éreztem,
mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem,
elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most
töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is
megismert az Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e
három; ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet.
ILYEN A SZERETET
A szeretet
mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr. (1Kor 13,7)
Talán minden
nyelvben legnépszerűbb szó a "szeretet". Meghatározások, magyarázatok
ízlelgetik, mit is jelent. Az angolban, de a japán nyelvben is sokféle
árnyalatot, irányultságot, érzelmet, hozzáállást fejez ki.
A görögben
legalább négyféle kifejezés van rá. Az epithemia olyan érzést tükröz, ami
gyakran csak magunkra irányuló, önző vágy. A philia a családi, szülői,
testvéri, baráti szeretetet, hűséget, lojalitást jelenti. Az eros a görög
mitológia alapján a szexuális vágyat fejezi ki.
A mai igénkben
pedig az agapé szó található. Ez az a szeretet, ami újjáteremt, átalakít.
Leginkább Jézus által és Jézusban valósult meg ez a szeretet, aki Isten örök
szeretetének megtestesülése. Élete, tanítása, kereszthalála - mind a tökéletes
szeretet kifejeződései - áldozatos és feltétel nélküli szeretet. Ennek a
szeretetnek a megélésére buzdít a mai igénk.
Imádság:
Szeretünk Urunk, mert te előbb szerettél bennünket. Tarts
szíved mellett, és taníts az igazi szeretet útjára.
Krisztusért kérünk!
Ámen.
Isten szeretete
soha véget nem ér.
Paul M. Nagano
(Kalifornia, USA)
Tihamér tanítása
„Ne örülj, én ellenségem! Elestem ugyan, de felkelek, mert
ha még a setétségben ülnék is, az Úr az én világosságom!” Mikeás 7,8
Élt egyszer Tihamér a kis hangya, aki hosszú vándorútra
indult egy szép nyári napon. Ahogyan ment mendegélt a ragyogó napsütésben,
egyszer beért egy kő árnyékába. Kétségbeesetten elkezdett kiabálni „Segítség,
ellopták a napot!” . Ha két lépést tovább megy, ismét meglátta volna a napot.
A ma reggeli igénk olvasásakor Szigeti Jenőnek az előbbi kis
meséje jutott az eszembe. Sokszor eltakarják a napot előlünk is az életünk nagy
problémái. Sokszor azt érezzük, hogy nincs tovább, feladom, pedig ilyenkor csak
pár lépést kellene tennünk a megoldásig.
Ez az Ige a megoldásról, erről a pár lépésről szól. Mindegy,
hogy hol vagyok, a sötétségben, vagy a világosságban, a nap akkor is süt.
Lehet, hogy a közüzemi számláim sorban állnak befizetetlenül, lehet, hogy
megszűnt a munkahelyem - igaz nem is olyan kis kövecskék ezek – de abban biztos
lehetek, hogy az Úr tudja, látja és Nála ott van a megoldás is.
Boenhoffer mondta, - aki evangélikus lelkész, teológus volt
- a flossenbürgi koncentrációs táborban, nem sokkal a kivégzése előtt, hogy
"minden golyó, amit felém kilőnek, előbb Isten előtt megy el." Ő
mártírhalált halt és vállalta.
Minden golyó, amit felém kilőnek, előbb Isten előtt megy el,
és ez nekem elég ahhoz, hogy békességem legyen. Sok miértemre nincs válasz, de
Nála megvan a válasz, és az Ő kezében vagyok élve is meg holtan is, mert az
életet, amit nem tudnak elvenni tőlem a kivégzéssel sem, tőle kaptam.
Át tudjuk-e így adni életünket ezen a napon is Istennek?
Hajtsuk meg a fejünket és egy csendes imában mondjuk el:
„Uram, néha úgy érzem, hogy összecsaptak a fejem felett a hullámok, de én tudom
azt, hogy Te kinyújtod a kezedet felém. Megragadom, és kiemelkedem a
hullámokból. Kérlek, segíts meg, hogy bármilyen vihar tombol is körülöttem,
szívemben békesség legyen, mert Te ma is mellettem vagy, Ámen.”
Útmutató, ami segít döntened
"Az alázatosakat igazságosan vezeti, és az ő útjára
tanítja az alázatosakat" Zsolt.25:9
A Biblia szerint sok dolog van, amit meg kell tennünk, hogy
vezetést kapjunk Istentől, de a legelső dolog ez: Be kell ismernem, hogy vezetésre
van szükségem!
A juhok, természetüknél fogva, hajlamosak letérni az
ösvényről. Ézsaiás próféta írja: "Mindnyájan tévelyegtünk, mint a juhok,
mindenki a maga útját járta" (Ézsaiás 53:6)
Legtöbbször nem akarjuk követni se Istent, se bárki mást. A
magunk útját akarjuk járni. Nem akarjuk beismerni, hogy útbaigazítás vagy
vezetés kell.
Egy másik ismérve a juhoknak, hogy gyengén látnak. Nem
látnak messzire előre. Ezért van szükségük pásztorra.
Isten alkotott úgy, hogy ne láthass a jövőbe, akármennyire
is próbálkozol.
Miért tette ezt Isten?
Azért alkotott ilyennek, hogy tőle függj. A Példabeszédek
14:12-ben van: "Van út, amely egyenesnek látszik az ember előtt, de végül
a halálba vezet". Mindannyian hoztunk már olyan döntéseket, amik
pillanatnyilag helyesnek tűntek, de később kiderült, hogy tévedtünk. Néhány
ösvény zsákutcába vezet és eltévedünk. Ezért kell elismernünk, "Istenem,
segítségre van szükségem!"
(Daily Hope by Rick Warren, 2011.10.22.)
Morzsák az élet kenyeréből Összegyűjtötte: Vida Sándor
Az Úrban való örömöt és a hitet nem lehet egymástól
különválasztani. Aki valóban hisz, feltétlen örül az Úrban és pedig olyan
mértékben, amennyire hisz. Annyi öröm van bennünk, amennyi örömünk van benne.
A MÁSIK CSALÓ (RÉSZLET)
Móra Ferenc: A másik csaló (részlet)
...Pétör nagyon értelmes gyerek, holott már harmadik
esztendeje fúrja, faragja, gyalulja, csiszolja az eszét az ötaraszos emberek
számára rendeltetett és szabatott tudomány.
Igen, és Pétör még most se unta meg az iskolát, sőt minden
reggel késedelem nélkül megjelenik benne. Pétör nagyon szeret itt lenni, talán
még jobban, mint otthon, és minden oka megvan rá, hogy telente így kedvelje a
tudományok csarnokát.
Először is, itt melegebb van, mint otthon. Másodszor, itt
borzasztó sok gyerek van, és Pétör olyan, mint a bárány: nagyon szeret
sokadmagával lenni. Harmadszor, itt úgy bánnak az emberrel, hogy az édes
szülője se keresi annyira kedvét, mostanában még tejjel is megitatják, akár az
úri gyerekeket. Szép kis csészékben adják a tejet, van rajta nefelejcsvirág is,
s nagyon jó azt kézbe fogni, mert olyan jó sütős, hogy a dermedt vörös kis
ujjacskák egyszerre fölengednek rajta.
No, Pétört mégis a tej keverte gyanúba, és juttatta olyan
díszítő jelzőhöz, ami szokatlan a világtörténelemben, noha nyilván sok alakja
megszolgálta a világtörténelemnek. Az egyszerű Pétörből a tej miatt lett:
Pétör, a csaló.
A gyanú a tanító úrban ébredt föl, aki talán kelleténél
szerelmesebb ugyan az időhatározókba, és a többi neveléstudományi
köszörűkövekbe, de azért aranyból van a szíve. A tanító úr, akinek mindenütt
ott a szeme, azt vette észre, hogy Pétör és a tej közt zavaros a viszony. A
többi gyerek, ahogy megkapja részét az ingyen tejből, elbánik vele mindjárt a
helyszínén. Pétör azonban egy idő óta sajátságos stratégiát vett alkalmazásba.
Tudniillik, amikor megkapja a teli csészét, akkor elvörösödik az örömtől, és
orrcimpái reszketnek a gyönyörűségtől, ahogy szívja be a jó meleg párát.
Szívja, szívja, de azonközben egyre visszavonulóban van az ajtó felé, s mire
odaér, akkorra már fehérebb az arcocskája, mint a fal. Egyszerre aztán Pétör
elvesz, s néha öt perc is beletelik, mire újra felbukkan kócos buksija a
látóhatáron. Az ábrázata egyre vörösebb lesz, ahogy közelebb kerül az
asztalhoz, ami attól lehet, hogy roppant elszántsággal szopogatja az utolsó
csöppeket.
A tanító urat persze ilyen ravasz fondorlattal nem lehet
megcsalni. A tanító úr megsejtette, hogy Pétör embör nem szereti a tejet, de
mivel tudja, hogy az ilyesmit nem lehet nyilvánosságra hozni, hát titokban
leeresztgeti a tejecskét az udvaron a csatornába. Mert bizonyos, hogy Pétör az
emeletről az udvarra szökik le tejivás örvivel, elárulja a hideg arcocskája.
Végre eljött a nap, amikor Pétör üzelmei teljes mivoltukban
napvilágra kerültek. A tanító úr figyelte minden mozdulatát. Lassan somfordált
a gyerek az ajtóig, de a lépcsőn már nyargalva ment lefelé, tenyerét a csésze
szájára tapasztva.
Mire a tanító úr utolérte, Pétör már ott térdelt a
kapusarokban, s öntögette befelé a tejet egy nagykendőbe.
Beható vizsgálat kiderítette, hogy a nagykendő alul két kis
lábacskában, fölül pedig egy gémberedett kis arcocskában végződött.
- Ki ez, Pétör? - kérdezte a tanító úr.
Pétör - szégyen, nem szégyen - nagyon megijedt. Reszketett a
szája széle:
- Marika.
- Húgod?
- Az - mondta Pétör, és férfiasan sírásra fakadt. - Mindig
el szokott kísérteni, oszt itt várja mög, még hozom a tejet.
Már akkor sírt Marika is, és a tanító úr addig tiltotta
kettőjüknek a sírást, míg az ő könnye is ki nem csordult.
- Hány nap csaltál már meg, Pétör? - kérdezte a fiút.
- Öt - mutatta Pétör az ujjain, mert szólni még nem tudott a
sírástól.
Öt nagy csatát nyert meg Pétör az éhes kis gyomra ellen. Ha
én Isten volnék, nekem nagyobb örömem volna ebben a teremtésben, mint a
'vészteljes és végzetterhes világháború' összes nagy hadvezéreiben.
Ne haragudjatok meg, emberek, hogy mikor úgy tele van a
világ tökéletes nagy csalókkal, én erről a tökéletlen kis csalóról írtam. De
látjátok, arra gondoltam, ti is örülni fogtok neki, hogy vannak még olyan
csalók is, akik nem magukért csalnak, csak magukat csalják meg a testvéreikért.
Hiszen az Úr is azt mondja, hogy: „Ne nézze [és ne keresse] kiki
a maga hasznát [a maga javát; és ne csak a magatok érdekeit nézzétek], hanem mindenki a másokét is. [szeme
előtt tartsa, és mindenki törődjön a testvérei érdekeivel is]" (Fil. 2,4)
Soha nem hagy magunkra
Nem mondanak többé elhagyottnak..." (Ézs 62,4).
Elhagyott" - milyen vigasztalan szó. Úgy hangzik, mint
a lélekharang. Mély fájdalmat és nagy bánatot takar. A nyomorúság feneketlen
mélysége tátong az elhagyott" szóban. Elhagyott valaki, aki becsületszavát
adta, hogy kitart mellettünk. Elhagyott egy igaz barát, akiben oly sokáig
bíztunk. Elhagyott szeretett rokonunk, apánk, anyánk, mindenki!! Ez valóban
rettenetes fájdalom, és mégis el tudjuk viselni, ha az Úr vigasztal meg bennünket.
De milyen lehet az, ha valaki Istentől elhagyottnak érzi
magát? Gondoljunk csak a világ legfájdalmasabb kiáltására: Én Istenem, én
Istenem, miért hagytál el engem?" (Mt 27,46). Megéreztünk-e már valaha
valamit ennek az elhagyatottságnak a keserűségéből? Ha igen, kérjük az Urat,
mentsen meg bennünket ennek a kimondhatatlan fájdalomnak a megismétlődésétől,
hogy soha ne térjen vissza az a sötétség. Rosszakaratú emberek mondhatják a
hívőről, hogy elhagyta az Isten, intézzük el mi is". Ez azonban soha nem igaz
így. Az Úr szerető kegyelme csakhamar rákényszeríti ellenségeinket, hogy
visszavonják azt, amit mondtak, vagy legalábbis elhallgassanak.
Mindennek ellenkezőjéről szól Isten ígérete a vers végén:
Gyönyörködik majd benned az Úr". Ez a vigasztalás örömmé változtatja a
sírást. Ti, akik úgy érzitek, hogy elhagyottak vagytok, halljátok meg az Úr
szavát: Nem maradok el tőled, sem el nem hagylak téged" (Zsid 13,5).
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Zsoltárok 121
1 Grádicsok éneke. Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az
én segítségem. 2 Az én segítségem az Úrtól van, a ki teremtette az eget és
földet. 3 Nem engedi, hogy lábad inogjon; nem szunnyad el a te őriződ. 4 Ímé,
nem szunnyad és nem alszik az Izráelnek őrizője! 5 Az Úr a te őriződ, az Úr a
te árnyékod a te jobbkezed felől. 6 Nappal a nap meg nem szúr téged, sem éjjel
a hold. 7 Az Úr megőriz téged minden gonosztól, megőrzi a te lelkedet. 8
Megőrzi az Úr a te ki- és bemeneteledet, mostantól fogva mindörökké!
A szörnyű felfordulás!
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Volt egyszer egy édesapa, akinek volt egy hároméves Brandon
nevű kisfia.Egy napon Brandon látja, hogy édesapja csokoládés kekszet eszik a
nappaliban tejjel, és azt mondja magában:
„Apa szereti a csokoládés kekszet tejjel. Na, én most viszek
neki egy pohár tejet."
Azzal kisiet az étkezőbe, és átvonszol egy széket a
konyhába, végigkarcolva maga után a padlót.
A konyhában felmászik a székre, és felkapaszkodik a pultra,
hogy ki tudja nyitni a szekrényajtót. Puff! Nekicsapódik a szomszédos
szekrényajtónak, és egy mélyedés marad ott, ahol a fogantyú megütötte. Brandon
egy pohárért nyúl, és a mozdulat hevében véletlenül leseper a polcról két
másikat. Durr! Brandon azonban nem törődik vele. Csak arra gondol: „Viszek apának
egy kis tejet!"
Ezalatt az édesapja figyeli mindezt, azon tűnődve, hogy
közbelépjen-e, hogy megmentse a konyha még épen maradt részét. Úgy dönt, hogy
egyelőre tovább figyeli, ahogy Brandon lemászik a székről, kikerüli az
üvegszilánkokat, és a hűtő felé tart.
Nagy erővel megrántja a hűtő ajtaját, hátravágja - és
természetesen sarkig tárva hagyja. A poharat a földre teszi - ahol feltehetően
nem érheti semmi baj -, és megragadja a tejesdobozt, de véletlenül sem a
kétliterest, amelyből már hiányzik is, hanem a nagy négyliterest, ami ráadásul
színültig van. Feltépi a tetejét, aztán önti a pohár környékére, és még a
pohárba is jut egy kicsi. A többi szétfolyik a padlón mindenfelé.
Amikor végre készen van ezzel a művelettel, Brandon leteszi
a tejesdobozt a földre, és felkapja a poharat, ezt kiáltva:
- Apa, hoztam neked valamit!
Berohan a nappaliba, megbotlik, s a tej szerteszét fröccsen
- a padlóra, a kanapéra, édesapjára.
Brandon feláll és körülnéz. Üvegszilánkot és tejet lát
mindenütt, szekrények vannak nyitva, édesapja a szemöldökétől a lábujjáig csupa
tej - erre elkezd sírni. Könnyein át olyan bánatos arckifejezéssel néz fel
édesapjára, mintha azt kérdezné: „Most mit fogsz tenni velem?"
Édesapja csak mosolyog. Ő nem egy olyan gyereket lát, aki
éppen most tette tönkre a házát, hanem egy szép kisfiút, akit nagyon szeret.
Nem számít, hogy mit tett. Brandon édesapja kinyújtja a kezét kisfia felé,
magához szorítja, és azt mondja: „Ez az én fiam!"
Amikor Istenről, mint Atyánkról beszélünk, akkor egy olyan
édesapára gondolunk, mint amilyen Brandon édesapja. Ő a szíveket vizsgálja, Ő
olyan Atya, aki feltétel nélkül szeret bennünket; és akkor is szeret, ha jó
nagy felfordulást csinálunk.
2012. augusztus 10.
Az úr Jézus ha jön az övéiért
Az Úr „kilopja” Övéit a Gonosz
kezéből, és ez azért történik így, mert: „…
ha tudná a ház ura, hogy az éjszakának melyik szakában (hogy melyik
őrváltáskor) jő el a tolvaj: vigyázna
(virrasztana), és nem engedné, hogy
házába törjön” (Mát. 24,43)
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)




















.jpg)
























