Az iskolákban kifüggesztett Házirend nem
díszletként lóg a falon, hanem azért, hogy a tanulók elolvassák, megértsék, és
ahhoz igazítsák viselkedésüket.
Vajon nem várjuk el a kisgyermektől, hogy
növekedjen? Nem tanítjuk, neveljük, hogy értelmében és jellemében fejlődjön?
Nincs bennünk igény, hogy a velünk töltött évei alatt tisztelettudó és
kedvünkben járó, tetszésünket kereső felnőtté váljon?
Hogy ne várnánk el a frissen
megtértektől is, hogy szellemben növekedjenek?! Vétek, ha a pásztorok nem
táplálják őket a „tejnek itala” után fokozatosan egyre keményebb eledellel!
Hogyan fakadhatna bennük vágy
az Istennek tetsző, szent életre, ha nem hallanak az Úr elvárásairól, lényének
szentségéről, és miért gyűlölnék meg a bűnt, ha nem tanítják meg őket arra,
hogy veszélyes dolog visszaélni a kegyelemmel?!
Az ószövetségi törvény a kőtáblákra volt
felvésve, az újszövetségi törvény pedig a szívünk hústábláira. Az ószövetségi
törvény „Krisztusra vezérlő mesterünkké lett”, míg az újszövetségi egyenesen
belénk lett kódolva az újjászületésben. Pál szavaival:
"...noha nem vagyok
Isten törvénye nélkül, hanem Krisztus törvényében való…”
I. Kor. 9:21.
A Róma 8:2-ben pedig az „Élet
Szellemének törvényéről” ír.
Természetesen nem vagyunk a törvény alatt
annak ószövetségi vonatkozásában, viszont kegyelem alatt úgy vagyunk, hogy
Isten ujja Jézus vérével a szívünkbe írta a királyi törvényt, a szeretet
törvényét: „Szeresd az Urat, a te Istenedet…., és szeresd felebarátodat...!”
Jézus ezt mondta:
„Új parancsolatot adok nektek, hogy egymást
szeressétek.” János 13:34.
Ez a szeretet akkor szeretet,
ha az együttérzésen kívül rendelkezik azzal a felelősséggel, ami kész
figyelmeztetni a másikat a hibáira, és elég bátor ahhoz, hogy akár elé álljon,
ha az a vesztébe rohan.
Mi, akik kegyelem alatt élünk, Krisztus
törvénye, Krisztus igazsága alatt élünk. Nem kell újra és újra véráldozatot
bemutatnunk, de eggyé kell válnunk a Bárány Jézus tökéletes áldozatával, benne
kell elrejtőznünk, mintegy Vele együtt önmagunkat áldozva Istennek.
„Az Egyház azért ilyen, azért tart itt, amit
ti képviseltek, a ti felfogásátok miatt…” – kaptuk valakitől a vádat.
Ez azonban nem így van. Az
Egyház mai, válságos állapotának egyedüli oka a bűn. A Biblia ezt mondja:
„A bűn pedig a törvénytelenség.” I. János
3:4.
Kétségkívül, a
gyülekezetekben eluralkodó szeretetlen ítélgetés, durva elutasítás jó táptalaj
a közösségek szétzüllesztésére, az igaz okot mégis abban kell keresnünk, amit
Pál így állapít meg:
„Működik már a törvényszegés titkos bűne…”
II. Thess. 2:7.
Jézus Krisztus személye a mi törvényünk. Ha
nem él bennünk, akkor törvény nélkül élünk. Ha Krisztus törvénye nélküliek
vagyunk, akkor bűnben vagyunk. Lásd újra:
„A bűn pedig a törvénytelenség.” I. János
3:4.
Meg kell értenünk, hogy a
törvény helyes – újszövetségi - értelmezése kéz a kézben jár Isten kegyelmével!
Kegyelmet ott hirdetnek, ahol
előbb ítéletet hirdettek, máskülönben a kegyelem nem lenne értelmezhető.
Isten kegyelmének csodálatos volta pont
abban van, hogy jogos büntetésünket vállalta magára a kereszten az Úr Jézus
Krisztus, tökéletes engesztelő áldozatként. Nekünk viszont, ha kegyelemben
akarunk maradni, ott kell maradnunk Krisztusban – a kereszten!
A szívünkben hordozott királyi törvény nem
fogcsikorgatva végrehajtott cselekedetek sokaságát eredményezi, hanem a
szeretet által munkálkodó hit gyümölcsét.
"Méltó a megöletett Bárány, hogy övé
legyen az erő és a gazdagság, a bölcsesség és a hatalom, a tisztesség, a
dicsőség és az áldás!" Jelenések 5:12.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.