„Kérünk pedig titeket, atyámfiai, a mi Urunk
Jézus Krisztus eljövetelére [(parúszia): szó szerint mellette lét, jelenlét, megérkezés, látogatás] és a mi
Őhozzá leendő egybegyűlésünkre nézve.
Hogy ne tántoríttassatok el [(szaleuó):
megráz; megingat; megtántorodik; megrenget; megzavar, felbujt; felkavar] egyhamar a
ti értelmetektől [(núsz: szív, szellem értelme /
felfogóképessége / gondolkodási képessége)]. Se
ne háboríttassatok meg [és meg ne riasszon titeket olyan
hamar; (throeó: megijeszt, megrettent; megriaszt, hirtelen félelemmel felizgat,
felzaklat)]. Se szellem által [és félre ne vezessen titeket valami
szellem]. Se beszéd [(logosz)] által, se nékünk tulajdonított [se
állítólag tőlünk érkező] levél által. Mintha itt volna [mint
hogyha beállt volna (enisztémi: küszöbön áll, itt van, sarkában van,
fenyeget)] már a Krisztusnak ama napja [az Úr napja]. (2 Thess. 2,1-2)
[Más fordítás: Van még egy kérésünk: Urunk, Jézus
Krisztus eljövetelét és vele való egyesülésünket illetően, ne veszítsétek el
rögtön józanságotokat]*
*Azért: „Hogy megítélhessétek [hogy el
tudjátok dönteni, (bírálni)], hogy mi a
rossz és mi a jó [mi a helyes; (lényeges;
fontos) míg az eltérő dolgokat
meg tudjátok próbálni (vizsgálni)]. Hogy legyetek (napfény)tiszták
[a NAP fényében megvizsgált, megítélt, minden hamisságtól mentesek] és botlás nélkül valók [kifogástalanok; feddhetetlenek; (és megütközést nem keltők), meg nem botránkoztatók, vagyis: nem
tévútra vezetők, nem eltévelyitők, olyanok, akikben senki meg nem
botolhat] a Krisztusnak napjára” (Fil. 1,10).
Ezért: „Mindent vizsgáljatok meg; ami jó,
azt megtartsátok! Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek!” (1 Thess. 5,21-22).
„Hogy legyetek feddhetetlenek és tiszták (romlatlanok), Istennek szeplőtlen (hibátlan) gyermekei az elfordult és elvetemedett (elfajult) nemzetség közepette (nemzedékben), kik között fényletek (ragyogtok), mint csillagok e világon” (Fil. 2,15).
És: „Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza az ő napját
mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a
hamisaknak. Legyetek azért ti tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok
tökéletes” (Mát. 5,45.48).
„Maga pedig a békességnek Istene szenteljen meg titeket mindenestől (teljes egészében); és a ti egész
valótok (pneuma: szellemetek), mind lelketek (elmétek), mind
testetek (szóma: egész lényetek) feddhetetlenül (teljes épségben, kifogástalanul, feddhetetlenül,
hibátlanul) őriztessék meg a mi Urunk
Jézus Krisztus eljövetelére. Hogy erősekké tegye a ti szíveteket,
feddhetetlenekké a szentségben (a szent életben), a mi Istenünk és Atyánk (színe) előtt,
amikor eljő [(parúszia):
szó szerint mellette lét, jelenlét, megérkezés] a mi Urunk Jézus Krisztus minden ő
szentjeivel egyetemben” (1 Thess. 5,23; 3,13).
Isten igéjének fényében kell mindent
(önmagunkat is) megvizsgálni, hiszen a NAP-ról így vall Dávid: „Mert nap
és pajzs az ÚR, kegyelmet és
dicsőséget ad az Isten. Nem vonja meg javait az ÚR azoktól, akik feddhetetlenül
élnek” (Zsolt. 84,12).
És: „Menedékem és pajzsom vagy
te; igédben van az én reménységem”
(Zsolt.
119,114).
Minden gyülekezetet és minden egyes
hívőt így bátorít az apostol, egyben az is kijelentést nyer, hogy ki a mi
Istenünk: „mivel
várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk,
Jézus Krisztus dicsőségének megjelenését (epiphaneia: megjelenés, megmutatkozás)” (Tit. 2,13).
Aki: „Amikor (tűznek lángjában) eljő
majd, (erkhomai: eljön,
megérkezik) hogy megdicsőíttessék az ő szenteiben, és csodáltassék mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele
volt ti nálatok) ama napon” (2 Thess. 1, 8.10).
„Mert kicsoda a mi reménységünk, örömünk és
dicsekedésünk [győzelmi] koronája [győzelmi koszorúja, és dicsőségünk]? Avagy
nem azok lesztek-é ti is a mi Urunk Jézus Krisztus [színe] előtt az ő eljövetelekor [az Ő megjelenésekor (parúszia): jelenlét, megérkezés, látogatás]?” (1 Thess. 2,19).
Pál apostol a szentek
egybegyűjtéséről így ír: „Mert ezt
mondjuk néktek az Úr szavával (igéjével), hogy mi, akik élünk, akik megmaradunk az Úr eljöveteléig (parúszia):
jelenlét, megérkezés, látogatás), épen nem előzzük meg azokat, akik
elaludtak ((koimaó): inkább
az alvás állapotára utaló szó).
Mert maga az Úr riadóval, arkangyal (főangyal) szózatával és isteni harsonával leszáll (alászáll) az égből (a mennyből): és feltámadnak először akik meghaltak volt a
Krisztusban; Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk (harpadzó:
gyors, hirtelen mozdulattal megragadja,
fölkapja,és elviszi, mint a farkas a szákmányát) azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe (az Úr fogadására) a levegőbe; és ekképpen (így) mindenkor az Úrral leszünk. Annakokáért
vigasztaljátok egymást e beszédekkel (igékkel)” (1 Thess. 4,15-18).
„Néktek pedig, akik szorongattattok (akiket
gyötörtek), nyugodalommal művelünk
együtt, (enyhülést adjon mivelünk együtt. Mert) amikor megjelenik ((apokalüpszisz): leleplezés, kinyilatkoztatás, kijelentés) az Úr Jézus az égből az ő hatalmának angyalaival (követeivel). Tűznek lángjában, ki bosszút áll
(igazságot szolgáltat) azokon, akik nem
ismerik az Istent, és akik nem engedelmeskednek a mi Urunk Jézus Krisztus
evangéliumának. Amikor eljő majd, hogy megdicsőíttessék az ő szenteiben, és
csodáltassék mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon” (2 Thess. 1,7-8.10).
Ézsaiás
prófétán keresztül már figyelmeztet a Szent Szellem: „Mert ímé, az Úr eljő tűzben, s mint forgószél az ő szekerei (harci
kocsijai gyorsak, mint a forgószél), hogy
megfizesse búsulásában az Ő haragját (rájuk zúdítja lángoló haragját), és megfeddését (fenyítését) sebesen égő lánggal (és lángoló tűzben).
Mert az Úr tűzzel ítél és kardjával
minden (hús)testet (kardja mindenkit elér), és sokan lesznek az Úrtól megöltek” (Ésa. 66,15-16).
A kard – amivel ítél az Úr – az Ő
Igéje: Nem olyan-e az én igém, mint a
tűz? Azt mondja az Úr, (vagy) mint a
sziklazúzó pöröly?” (Jer. 23,29).
„Mert az Istennek beszéde (logosza): igéje) élő és
ható (energész): működő,
tevékeny, hatékony; élő energia), és élesebb (tomóterosz tomosz: élesebb, metszőbb, áthatóbb, mélyrehatóbb)
minden kétélű fegyvernél (kardnál), és elhat (diikneomai: keresztül eljut,
áthatol) a szívnek (pszükhé:
élet) és léleknek (pneuma): szellem, az ízeknek (harmosz:
ízület) és a velőknek megoszlásáig (meriszmosz:
felosztás, megosztás, szétválasztás)
(és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig), és megítéli (kritikosz: döntésre alkalmas); a gondolatokat és a szívnek indulatait (ennoia: gondolat, nézet, vélemény,
gondolkodás) (szándékait)” (Zsid. 4,12).
Ezzel a kardal tud minden hívő is
győzni, ezért: „… fölvegyétek, … a
Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde (Igéje)” (Eféz. 6,17).
Ezért figyelmeztet az apostol, hogy:
El nem hagyván a magunk gyülekezetét
(saját összegyülekezésünket), amiképpen
szokásuk némelyeknek, hanem intvén (bátorítsuk) egymást annyival inkább, mivel látjátok, hogy ama nap közelget” (Zsid. 10,25)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.