2013. május 13.

Salamon Tornáca Misszió 3 rész


Aztán a Szent Szellem ereje volt az is, amikor Mózes a Kősziklából vizet fakasztott és megitatta a  népet.
„Sziklákat hasított ketté a pusztában, bőven adott inniuk a mélységből. Patakokat fakasztott a sziklából, mint folyamokat zúdította le vizüket.” (Zsolt. 78:15)

A Szent Szellem, mint folyó a menyből árad, és ma is megitatja a hivők szellemét. Azt látom, hogy ma sok gyülekezetben a Szent Szellem folyójának nevezik a dicsőítés hangerejét és az érzelmi kitöréseket és manipulált kézrátételt is, amely által nagyon gyakran sok helyen nyomás alá helyezik a hivőket.

A hamis egyházban az ember szelleme nem elégíttetik meg, ott lelki vígaszt kapnak a hivők, a lelkük fog felüdülni, amelyre azt hiszik, hogy a Szent Szellem munkája. Sok prédikációra rá van mondva, hogy a Szent Szellemtől van, kenetteljesen, miközben a Szent Szellem távolról szólongatja Isten népét, hogy:
„Jöjjetek közelebb!”

Jákób és fiai a vallásos gyülekezeteket képviselték. Jákóbnál ott volt az ígéret, a fiai azonban nem jártak Isten útján. Ábrahámhoz, Izsákhoz, Jákóbhoz Isten Szelleme személyesen szólt, ez a Szent Szellem csak Józsefen nyilvánult meg, a 11 testvér nem hallotta Isten szavát, ezért gonosz dolgokat tettek, elutasították azt, akin keresztül Isten szólt.


A hamis egyház előképe, ahol nincs szellemi látás, nincs vezetés, nincsenek próféták és nincsen prófétálás, nincsenek ott a szolgálati ajándékok, nincsenek felismerve, hamisnak vannak bélyegezve –  nos ez a hamis egyház.

Jákób és fiai gyülekezet azonban amikor részesültek József által az ellátásba,bár még nem ismerték fel őt, mégis oda jártak táplálékért. Amikor ez a család ismét egymásra talált, - és most prófétálom - hogy amikor szellemben Jákób, József és testvérei egymásra találnak, akkor megszületik a KRISZTUS TESTÜLETI TESTE, MEGSZÜLETIK AZ EKLÉZSIA, A MENYASSZONY, amely már nem a hamis egyház lesz. Ez az Isten akarata szerinti esemény, ez az Eklézsia előképe.

Magyarországon akkor fog az Eklézsia megszületni, hogyha Isten családjában minden családtag az Isten szerinti helyére kerül. Az apostoli szolgálat (Benjámin) a prófétai szolgálat (József) az evangélista, pásztori, tanítói szolgálat is a megfelelő helyére kerül, ahol Isten akarja látni.

És akkor fog az Eklézsia megszületni, hogyha Isten szerinti atyaság lesz a gyülekezetekben a hierarchikus tekinélyrendszerek helyett, és hogyha a Szent Szellem tudni fogja vezetni Isten népét, a fiak pedig egyen – egyenként személyesen a Szent Szellemtől veszik el a táplálékaikat, nem pedig más forrásából próbálnak életben maradni.

Eklézsiáról, Krisztus Testéről akkor beszélünk, hogyha a Szent Szellem nélküli egyház megszűnik, és a testvérek kijönnek onnan és Krisztus családjához kezdenek el tartozni.

A szellemi éhség Isten ítélete, a szellemi szárazság Isten ítélete. Ma még ott is kevés szellemi táplálék van, ahol korábban még valamit lehetett kapni. Van helyette „bölcs fejtágítás”, magasan képzett teológusok oktatják a „törvényt” amelynek nincs ereje,nincs benne átformáló erő és nincs benne szellemi világosság.

Isten gondoskodott Jákób házáról, nem hagyta őket az éhség földjén, de Jákóbnak fel kellett adnia a földhözragadtságát, pedig 130 évesen már nem könnyen változtat az ember életformát.

Ma van az ideje, amikor Isten Szelleme szól: „Jöjjetek hozzám!! Én pedig nektek adom Egyiptom földjének legjavát és a legzsírosabb földön élhettek.”
Ma van az ideje, hogy elhagyja Jákób házának közössége azt a helyet, ahol nincs ott a Szent Szellem és nincsenek ott a szolgálati ajándékok. Ma van az ideje, hogy Isten családja egységbe kerüljön és helyreálljon. Benjáminnak és Józsefnek találkoznia kell, és egységben kell lennie, ott a helye a gyülekezetekben mindkét szolgálati ajándéknak. Addig nem beszélhetünk sehol apostoli szolgálatról, amíg a prófétai szolgálat, az Isten szerinti prófétai szolgálat nincs mellette, nincs elismerve és felismerve.

A 12pátriárkának éppúgy együtt kellett maradnia, mint az apostoloknak a felházban. Nincs Eklézsia, nem teljes Krisztus Teste és nincs Isten Királysága ott, ahol minden szolgálati ajándék elő nem tudott jönni.

Isten ma az akarja, hogy vége legyen annak az időszaknak, hogy a hivők csak szaladgálnak mindenfele „gabonát vásárolni”, hogy éhen ne haljanak. A Szent Szellem hívja magához az apostolokat és a szenteket, hogy az Ő személyes ellátásában részesüljenek.

József nagyon határozott volt, amikor visszaküldte testvéreit Benjáminért, nagyon határozott volt és keményen beszélt a testvéreivel, Simeont még meg is kötöztette.
„Nem távoztok innen addig, amíg ide nem jön a legkisebb testvéretek.”
Ma a gyülekezetekben azért vannak sokan fogságban és szellemi éhségben, mert hiányzik a felkent apostoli - prófétai szolgálat. A Szent Szellem határozott szava ma az, hogy apostoli – prófétai szolgálatoknak össze kell kapcsolódnia. Ezzel a szolgálattal Isten családjában lesz ellátás és az Eklézsia helyreáll.

Benjáminért folyik a harc József és a testvérek között. Egészen addig, amíg ez a szolgálat ki nem jön a Szent Szellem nélküli állapotból, a vallásból és össze nem kapcsolódik a többi szolgálati ajándékkal, addig a Prófétikus Szent Szellem nem fog nála sem felszabadulni és addig marad az éhség, szenvedés és ellátás nélküliség. Benjáminnak oda kell érnie Gósenba!


 Jákóbot és fiait az éhség motiválta és vezette Józsefhez. Amikor Isten népe felismeri, hogy éhes és nem fog már megelégedni a különböző vallásos, olcsó „mű eledellel”, hanem keresni fogja Isten arcát és Isten szavát, akkor Isten Szelleme megelégíti Őt személyre szabottan. Amikor Isten népe nem elégszik meg többé azzal, hogy különböző vallásos rendezvényekre jár, hogy lelki kielégülést kapjon, hanem Isten Szellemének az ellátásával akar megtelni, akkor keresni kell az Ő jelenlétét, ott ahol Ő megtalálható. De az Isten dicsőséges jelenlétével nem egy keresztény fesztiválon, és nem keresztény koncerteken
fogsz találkozni, hanem a belső szobádba először, testületileg pedig ott abban a felházban, ahol a szolgálati ajándékok imádják az Urat. Isten Szelleme kihív ma mindenkit az éhség földjéről!

Akkor lesz Gósen földje számodra, hogyha olyan közösségbe jársz testvérem, ahol vannak próféták és apostolok, és ahol a Szent Szellem élő, kinyilatkoztatott, aktuális, napjainkra szóló üzenete is ott van. Isten adjon kegyelmet nekünk, hogy legyen fülünk az Ő szavának meghallására, megértésére és annak
megtételére. Isten adjon nekünk kegyelmet, hogy tudjunk venni kinyilatkoztatást ezekből az igékből, úgy mint Jákób engedelmeskedett Isten szavának:
„Fölkerekedett tehát Izrael minden hozzátartozójával együtt….”
Isten adjon kegyelmet nekünk, hogy amikor József történetét behatóbban tanulmányozzuk, akkor a Szent Szellem árnyékozza be a betűket, a logosz igét és árassza ki az Ő megelevenítő Életet adó Szellemét azokra az igékre, hogy megtermékenyítse a szellemünket., és szabadítsa fel az Ő cselekvő erejét, hogy valóra válva megtestesüljenek azok a beszédek a számunkra Jézus nevében.

Amikor hittel és engedelmességgel párosul a kinyilatkoztatott rhéma ige, akkor cselekvő erő szabadul fel a Szent Szellemtől és beteljesedés követi, születés követi az Isten beszédét.

Legyen nekünk ma is a Te beszéded szerint Uram!
Legyen nekünk a Te beszéded szerint!

2013-04-23
Suchné S. Ilona

www.judaoroszlanja.gportal.hu


Mire jó a bibliaolvasás?


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

A történet egy öregemberről szól, aki Kentucky hegyei közt élt fiatal unokájával. Minden reggel a nagyapa korán kint ült a konyhában, és olvasta régi, megviselt Bibliáját. Az unokája, aki ugyanolyan szeretett volna lenni, mint ő, mindenben utánozni igyekezett a nagyapját.

Egyik nap megkérdezte, „Papa, én is próbálom olvasni a Bibliát úgy, mint te, de nem értem azt, és amit értek, azt is elfelejtem, amint becsukom. Mire jó a bibliaolvasás?”

A nagyapa, aki közben szenet tett a tűzre, csendesen odafordult hozzá, és azt mondta: „Fogd meg ezt a szenes kosarat, menj le a folyóhoz, és hozz egy kosár vizet!” A fiú úgy tett, ahogy mondták neki, bár az összes víz kicsurgott a kosárból, mielőtt visszaért volna a házhoz.
A nagyapa nevetett, és azt mondta, „A következő alkalommal egy kicsit jobban szedd a lábad!”, és visszaküldte azzal, hogy próbálja újra. Ezúttal a fiú gyorsan futott, de a kosár csak üres volt, mire hazaért.
A szuszból kifogyva mondta nagyapjának, hogy lehetetlen a kosárban vizet hozni, és elindult, hogy vödröt kerítsen a kosár helyett. Az öregember ezt mondta, „Nem akarom, hogy vödörrel hozd a vizet; én egy kosár vizet kérek. Meg tudod te azt csinálni, csak nem igyekszel eléggé”, ezzel el is indult, nyilvánvalóan azzal a szándékkal, hogy megnézi, hogyan sikerül a következő forduló. Bár a fiú tudta, hogy lehetetlen, most már csak azért törte magát, hogy lássa a nagyapja az igyekezetét. Megmerítette a kosarat, és futott, ahogy csak tőle telt.
Természetesen sokkal azelőtt, hogy elérte volna a nagyapját, a kosár már üres volt.
Alig bírt beszélni, „Látod, papa, nincs értelme, ugye te is így gondolod?”.

Az öregember azt mondta: „Nézd meg a kosarat!”. A fiú ránézett, és a kosár másmilyen volt. A régi, piszkos szenes kosár helyett egy tiszta kosár volt.
„Fiam, ez történik akkor is, amikor a Bibliát olvasod. Lehet, hogy nem érted, vagy nem emlékszel mindenre, de amikor olvasod, az kívül-belül megváltoztat. Ez Isten munkája az életünkben. Ez az, amit csak Isten tud elvégezni, átalakítani bennünket kívül-belül, és lassan Krisztushoz, a Fiához hasonlók leszünk.

Szánj időt, hogy elolvass Isten szavából valamennyit mindennap! Élj egyszerűen, szeress nagyvonalúan, törődj őszintén, beszélj kedvesen, a többit hagyd Istenre.

Indiai lány, aki Jézust választotta

Készítette: Élő Víz


- Apám, misszionárius szeretnék lenni népem lányai és asszonyai között - jelentette ki Liliy Singh, a vékony, sötét hajú indiai kislány.

A büszke hindu szempillája megrebbent. Arcvonásai csodálkozást, haragot és megvetést fejeztek ki.
- Nagy hibát követtem el - válaszolta elfúló hangon. - A missziói iskolába küldtelek, mert azt hittem, hogy jellemed elég erős, hogy ellen tudj állni a keresztyén tanításnak. Sohasem gondoltam volna, hogy az én lányom ennyire könnyen befolyásolható.
- Apám, megtanultam Jézus Krisztusban hinni - mondta Lily szerényen és alázatosan, de szilárdan - ezért egészen őszinte akarok lenni hozzád és nyíltan az Úr Jézus mellé akarok állni.
- Milyen szégyent hozol rám és az egész családra! Mit teszel velem? Anyád halála óta csak te maradtál nekem. Hogyan vagy képes ezt az új, idegen Istent jobban szeretni apádnál? - A férfi uralkodott haragján, de hangján csalódottságának egész keserűsége érződött.
- Apám, azért szeretlek úgy, ahogy eddig még sohasem szerettelek, mert annyira szeretem a megváltót - válaszolta Lily. Szemébe könnyek szöktek. Hangja remegett, úgy folytatta: - Itt nagy gazdagságban élek. Mindenem megvan, amit csak kívánok. Indiában azonban rengeteg asszony él irtózatos szegénységben, félelemben és reménytelenségben, mert nem hallották az evangélium gyógyító üzenetét, amit pedig én el tudnék vinni közéjük.
- Ebből elég! - kiáltott az apa mérgesen a lányára. Aztán meggondolta magát. Sokkal barátságosabban szólt Lilyhez: - Mutatok neked valamit.
Lily elcsodálkozott. Mit tervez apja? Lement utána a pincébe. Ott apja egy titkos ajtót nyitott ki. Sötétfolyosón mentek végig, amelyet apja lámpája is alig világított meg. Egy terembe értek, amelyben néhány láda volt gondosan elrendezve. Az apa letérdelt, fogta az egyik ládát és kulccsal kinyitotta. Mi volt benne? A lámpa halvány fényénél egy halom gyémánt csillogott és ragyogott előttük. Az apa kimarkolt egy csomót és hagyta, hogy ujjai között visszahulljanak a ládába. Lily csodálkozott. Micsoda gazdagság! Csodálkozása azonban még nagyobb lett, amikor az apa egyik ládát a másik után nyitotta ki, és látta, hogy mindegyik drágakövekkel és arannyal van tele.
Az apa örült:
- Ez családunk gazdagsága, amely nemzedékről nemzedékre gyűlt össze és öröklődött. Mindez a tiéd. Nincs más örökösöm. De csak azzal a feltétellel kapod meg az örökséget, ha megtagadod új hitedet.
Ezeknél a szavaknál a hindu lány ijedten hátrált. Szívében azonban nem volt kérdés. Világosan állt előtte ebben a pillanatban az Úr Jézus szava:
"Mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri is, a lelkében azonban kárt vall".
Halkan, szeretettel, de belső örömmel mondta:
- Apám, ha egyszer meghalok, nem vihetem magammal ezt a sok drágakövet és csodálatos díszeket. Ha a dicsőségben leszek mennyei Atyámnál, nem is tudok mihez kezdeni mindezzel. De tudod, most és itt van valamim, ami sokkal értékesebb ennél. Békességem és örömem van Megváltómban. Kell ennél több a földön?
Ali Singh jó ideig megkövülve állt ott. Érezte, hogy el akarja fogni a kétségbeesés. Egész gazdagsága sem képes egyetlen lányát eltéríteni ettől az úttól? Csendesen mentek vissza és leültek a verandán álló kis asztalhoz. Alkonyodni kezdett. Ali Singh megparancsolta a szolgának, hogy hozza a teát. Egy ideig egyikük sem szólalt meg. Végül az apa szakította meg a csendet:
- Nem tudom elképzelni, misszionárius legyél, de ismerem Indiát, és ezért tudom, hogy ez az élet kemény és nehéz, de mindenekelőtt nagyon magányos élet. Itthon mindened megvan, amit csak akarsz.
- Apám, nagyon jó vagy hozzám. De a földi vagyon soha nem tett boldoggá. Isten szeretete tölti be a szívemet és nagyon boldoggá tesz. Legnagyobb vágyam az, hogy ezt a szeretetet elvigyem indiai testvéreimnek is.
- A mi népünk tud gyűlölni. Sokan kasztunk árulójának fognak tekinteni. Az életedre törnek és megpróbálnak megölni. Mi lesz, ha majd a halállal kell szembenézned?
- Jézus Krisztus nem hagy el a veszély, sőt a halál órájában sem. A menny dicsőségében vár rám.
- Hagyd már abba! Nem tudod, hiszen még nem is érted, mit beszélsz. Nincs benned ilyen bátorság. A halál félelmetes: remegni és reszketni fogsz. Add fel új hitedet és terveidet!
- Megnyugszol és elengedsz, ha meggyőződsz róla, hogy kész vagyok odaadni az életemet is Jézus Krisztusért.
- Ezt először be kellene bizonyítani.
Lily ajka ebben a pillanatban egészen elfehéredett. Fél percre mintha ijedtség suhant volna át arcán, de utána megint megjelent rajta az a békés, boldog kifejezés, ami annyira jellemző volt rá.
- Apám, te ezt most nem érted, talán később. Kész vagyok meghalni, ha Isten akarja.
Az apa letette teáscsészéjét és megkérte a szolgát, hogy hozzon egy tálkában tejet. Amikor megérkezett a tej, székén mozdulatlanná merevedett, de megparancsolta a szolgának, hogy a tálkát az asztal közelében tegye le a földre. Nem tartott sokáig, hosszú, sárgásbarna, fekete-fehér mintás kígyó bújt elő az asztal alól. India egyik legveszélyesebb kígyója kúszott a tejes tál felé. A szolga rémülten nézte.

- Öld meg a kígyót! - kiáltott az apa. -
Lily érezte, ahogy a lábán kúszott át. Ekkor hirtelen eszébe jutott: Tényleg kész vagy meghalni? Ugyanakkor imádkozni is tudott:
"Úr Jézus, ha most magadhoz akarsz venni, kész vagyok rá.'Apám, nem látod, hogy Isten bátorságot adott a halál közeledtekor? Nem kell félnem a haláltól, mert az Úr Jézus megnyitotta előttem az utat az örök élethez. Halálom órájában hozzá megyek.
Al Singh hangja remegett:
-Igen most már tudom. Inkább megmérgeztettelek volna, csakhogy ne legyél misszionárus. De most látom, hogy a te Istened az igaz, élő Isten. Nem tudok neki többé ellenállni. Legyél misszionárus, Istened küldötte, ha az akarsz lenni. De ne felejts el engem, apádat sem. Nekem is beszélj Jézus Krisztusról

Angyali testőrök (Két igaz történet)


Készítette: Lisa Szanyel


Diane, egy amerikai egyetemista lány, nyárra hazament a kollégiumból, hogy meglátogassa szüleit, és újra találkozzon barátaival. Az egyik este átugrott, a legjobb barátnőjéhez. Az idő gyorsan elrepült, miközben megosztották egymással élményeiket. Késő estére járt, amikor Diane hazaindult. Szerencsére néhány utcával arrébb lakott, így nem félt egyedül gyalogolni.
Volt egy elhagyatott utcarész, ahol rövidebbre lehet vágni a hazafelé vezető utat. Ahogy ment a mellékúton, meglátott egy férfit nem sokkal arrébb, aki egyedül volt. Diane-t félelem és nyugtalanság fogta el, ezért magában gyorsan imádkozott, hogy az Úr őrizze meg. Hirtelen megnyugodott, és ahogy elsétált a férfi mellett, látta, hogy követi a szemével, de végül biztonságban hazaért.
Diane késő reggel kelt fel. Élvezte, hogy most addig aludhat ameddig csak akar. Reggelizés közben bekapcsolta a TV-t, és a hírekben döbbenten látta, hogy egy nőt megerőszakoltak azon a mellékúton, ahol tegnap járt. Méghozzá nem sokkal azután, hogy hazaért. Diane, szinte sokkos állapotba került, és elkezdett sírni, hogy vele is megtörténhetett volna. Az Úrhoz kiáltott, és hálát adott neki, hogy nem történt baja.
Viszont nem hagyta nyugodni a dolog, és gyanakodott arra a gyanús alakra, akit az elhagyatott úton látott hazafelé menet. Ezért elment a helyi rendőrőrsre, hátha tud nekik segíteni. Elmesélte, hogy arra járt nem sokkal az eset előtt, és látott egy sötétruhás férfit, aki meredten bámulta. A rendőrök több gyanúsítottat előállítottak, és kérték az egyetemista lány segítségét. Diane egyből felismerte a férfit, aki ezek után beismerő vallomást tett.
A rendőrök megköszönték a lány bátorságát, és segítőkészségét. Diane viszont azt kérte a rendőröktől, hogy kérdezzék meg a férfit, őt miért nem támadta meg.
A rendőrfőnök, másnap felhívta Diane-t, és azt mondta: „A férfi, azt mondta, hogy nem merte megtámadni, mert Ön nem volt egyedül, hanem két magas és izmos férfi sétált mellette, akiktől nagyon félt.”



Az egyik szomszédos törzs elrabolt egy kislányt abból a törzsből ahol volt egy pünkösdi misszionárius. A lány törzsébe tartozó emberek tudták, hogy ha nem kapják vissza őt sötétedés előtt, sohasem fogják már látni. Így a misszionárius és egy bennszülött tolmács útra keltek a dzsungelen keresztül az emberrablók falujába.
Mindenféle ajándéktárgyat vittek magukkal és alkudoztak a törzsfőnökkel a lány visszaadásáról, közben azonban éjszaka lett.
Mivel éjszaka nem tudtak haladni a dzsungelben, kénytelenek voltak az emberrablók falujában maradni. A földön aludtak egy nádfedeles kunyhóban.
Másnap dobok ébresztették őket. A tolmács azt mondta: a dobok azt jelentik, hogy meg fogják ölni őket.
A törzsfőnök úgy döntött, hogy megtartja mind az ajándéktárgyakat, mind a lányt.
Aztán hallották, ahogy az ellenséges bennszülöttek jönnek értük.
A misszionárius és a tolmács letérdelt, imádkoztak és átadták magukat Istenek. Majd a misszionárius azt mondta: „Ne várjuk meg őket. Menjünk ki. Én megyek előre." Csukott szemmel kilépett és várt.
Az eltelt pár perc örökkévalóságnak tűnt a számára.
Egy suhintással le tudták volna vágni a fejét. Ehelyett azonban jajgatást és nyögéseket hallott.
Amikor oda nézett a bennszülöttek valamennyien arccal a földön voltak.
„Ezek 'Isten'-nek neveznek téged" - mondta a tolmács - „Azt mondják, hogy amikor kiléptél, két óriás is kilépett veled fehér ruhában, a kezükben hatalmas kard volt.

Zsoltárok 91,11: Mert az Ő angyalainak parancsolt felőled, hogy őrizzenek téged minden utadon

A misszionárius imája

Készítette: Keresztény szépségportál


-Jaj, Uram! Add, hogy ez az oroszlán is keresztény legyen!
-Édes Jézus, légy vendégünk, áldd meg amit adtál nékünk...

Dobner Illés Nem felejtem el

Valaki


Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Beteg-é valaki [akárki] köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki. (JAKAB 5,14. 15.)

— Beteg-é valaki köztetek?
Kik között? Az Egyház (a gyülekezet) tagjai között!
Ezek szerint biztosra vehetjük, hogy Istennek az az akarata, hogy ha “valaki” beteg az Egyházban, meggyógyítsa őt! Az pedig biztos, hogy nem Isten akarata, hogy “valaki” is beteg legyen az Egyházban! —Hagin testvér, valamiről azért megfeledkeztél —, mondta egyszer valaki.
— Miről feledkeztem meg? —A Biblia azt mondja: ha Vele együtt szenvedünk, akkor Vele együtt fogunk uralkodni. —Nem, én nem feledkeztem meg erről — magyaráztam. —Olvassuk el újra: “…ha ugyan VELE EGYÜTT szenvedünk…” (Róm. 8,17) De mit kell elszenvednünk: a tüdőgyulladást? A rákot? A tuberkulózist? Nem! Jézus nem szenvedett ilyesmitől.
Mit kellett Jézusnak elszenvednie? Az üldöztetést. És ebben neked is lesz részed, ha helyesen élsz. Különösen akkor, ha az isteni gyógyítást, a Szellem ajándékait és a hitet prédikálod. Már több mint hatvan éve üldöztetéseket szenvedek, de betegségtől és gyengeségtől még nem szenvedtem.
Megvallás: Az Isten akarata az Egyház, az Ő Teste számára az, hogy szent egészségben járjon. Istennek az az akarata, hogy én egészséges legyek!


Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz

2013. május 12.

Ige: Ti vagytok azok:


 „Akiket Isten hatalma [(dünamisz):és ereje] őriz [(phrúreó): védőőrizetben tart, és megvéd addig, amíg el nem jön az üdvösség beteljesülése] hit [bizonyosság, meggyőződés, hitvallás, hűség] által az üdvösségre [a megmenekülésre], amely készen van [(hetoimosz): elő van készítve, és itt van, kéznél van], hogy az utolsó időben [(eszkhatosz): a jelenlegi létkor befejeződésekor] nyilvánvalóvá legyen [(apokalüptó): lelepleződjék](1 Pét. 1,5)

»Más fordítás: Mindez a tiétek,mert ez a teljes megmenekülés már el van készítve akiket Isten hatalma védelmez a hitetek által, ameddig Isten megmentő kegyelmét teljesen megtapasztaljátok majd, mert csak az idők végén – az elrendelt alkalmas időben – válik  jól láthatóvá«*

*Addig is: „… az Istennek békessége [(eiréné): ez egy olyan állapotot jelent, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás], mely minden értelmet felülhalad [(hüperekhó): fölé emelkedik, fölötte áll, felülmúl], meg fogja őrizni [(phrúreó): őriz, őrködik, őrséget áll] szíveiteket [(kardia): a szellemi élet központja] és gondolataitokat [(noéma): felfogás, gondolkodásmód, gondolat; döntés, ötlet, terv, szándék; maga az intézkedés] a Krisztus Jézusban” (Fil. 4,7).

„És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből” (Ján. 10,28).

Ezért megvallhatjuk a Zsoltár szavaival, hogy: „Ha szorult helyzetben vagyok is, megtartod életemet. Haragos ellenségeim ellen kinyújtod kezedet, jobbod megsegít engem. Elvégzi értem az Úr. Uram, a te kegyelmed örökkévaló: ne hagyd el a te kezeidnek alkotásait!” (Zsolt. 138,7-8)

Mert Isten az: „Aki meg is erősít… mindvégig feddhetetlenségben, a mi Urunk Jézus Krisztusnak napján” (1 Kor. 1,8)

Hiszen: „Ő megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába” (Kol. 1,13)

Amelyben örvendeztek, [(agalliaó): túláradó örömmel ujjongtok, és ugráltok az örömtől]. Noha most [(arti) jelenleg] kissé [(oligosz): egy kis időre], ha meg kell lenni [(dei): mert szükségszerű, hogy meg legyen]. Szomorkodtok [(lüpeó): szomorúságot okoz, és elszomorodtok] a különféle [(poikilosz): változatos, bonyolult, sokrétű, nehéz, és sokféle, támadó élű] kísértések [(peiraszmosz): bűnre csábító próbálkozások, a gonoszság megtapasztalása, ingerlés
és provokáció] között”* (1 Pét. 1,6)

*Az apostolokon keresztül kerül kijelentésre, hogy a kísértés nem más, mint az üldözések, és az ebből eredő szenvedések, hát: „Szeretteim, ne rémüljetek (idegenkedjetek, ütközzetek) meg attól a tűztől (azon a tüzes kohón), amely próbáltatás (kísértés, ingerlés provokáció által) végett támadt köztetek. (amelyen át kell jutnotok), mintha valami rémületes (idegen, szokatlan) dolog történnék (és fordulna elő) veletek. Sőt, (a szerint) amennyiben részetek van (és személyes közösséget vállaltok, részt vesztek) a Krisztus szenvedéseiben, örüljetek, hogy az ő dicsőségének megjelenésekor (lelepleződésekor, kinyilvánulásakor) is vigadozva (túláradóan boldogok lehessetek, és rendkívüli módon ujjongva örülhessetek), és örvendezhessetek. (A legteljesebb mértékben) boldogok [vagytok], ha Krisztus nevéért gyaláznak (szidalmat kaptok, ócsárolnak) titeket. Mert megnyugszik (megpihen) rajtatok a dicsőségnek és az Istennek (az isteni Felség) Szelleme, [akit] amazok káromolnak (becsmérelnek;, és tiszteletlenül beszélnek Róla) ugyan, de ti dicsőítitek azt”. (1Pét 4: 12-14).

„Mert a mi [mostani] pillanatnyi könnyű(súlyú) [könnyen elviselhető, jelentéktelen] szenvedésünk [nyomorúságunk, (szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás, gyötrődés, szorongás)] igen-igen nagy [minden mértéket meghaladó] örök [súlyú] dicsőséget  szerez nékünk; [ugyanis a mennyei örök dicsőség túláradó mértékét szerzi meg nekünk, és munkálja ki számunkra]” (2 Kor. 4,17).

„Mert azt tartom, [állítom] hogy amiket most [a jelenlegi időszakban] szenvedünk [megtapasztalunk, ami történik velünk] nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik. [véleményem szerint nem mérhetők az eljövendő dicsőséghez, amely majd megnyilvánul (láthatóvá lesz; ki fog nyilatkozni) rajtunk. Úgy számítom ugyanis, hogy a mostani idő (ennek az életnek) szenvedései nem érdemlik meg, hogy összehasonlítsuk őket azzal a dicsőséggel, melyre értünk egyszer a lepel le fog hullani]” (Róm. 8,18).

„A minden(fajta) kegyelemnek (jótétemény, szívesség, kedvezés, ajándék, öröm, nagyvonalúság, nagylelkűség, bőkezűség)(szerzője) Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére (dicsőségébe) (ki)hívott el minket a Krisztus Jézusban. Titeket, akik rövid ideig (keveset) szenvedtetek (rövid szenvedésetek után), ő maga tegyen (tesz, fog tenni) tökéletesekké. (alkalmassá) (helyre fog igazítani) (teljesen befejez, tökéletessé tesz, helyreállít), erősekké (rögzít, erősít, megalapoz, rendíthetetlenül kitűz, megerősít), szilárdakká (megerősít, támogat, megszilárdít [szellemi ismeretekben és hatalomban]), és állhatatosakká (megalapoz).” (1Pét 5:10).

Ezért: „Teljes (nagy) örömnek (jókedvű, vidám, azaz nyugodt, békés örömnek) tartsátok testvéreim, ha sokféle kísértésbe estek (ha különféle megpróbáltatás ér) (a gonoszság megtapasztalása által, provokáció által)” (Jak. 1,2).

Már az Úr Jézus kijelentette: „Boldogok vagytok, ha szidalmaznak [csúfolnak, gúnyolnak, gyaláznak, megszégyenítnek] és háborgatnak [üldöznek; sőt: akik közé beépülnek; törvény /vagy bíróság/ előtt vád alá helyeznek] titeket és minden(féle) gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem [és hazudozva minden rosszat rátok fognak énmiattam]. Örüljetek és örvendezzetek [sőt ujjongjatok, és vigadjatok ilyenkor], mert a ti jutalmatok [a ti kárpótlásotok] bőséges [és nagy fizetség jár nektek] a mennyekben: mert így háborgatták [így üldözték, zaklatták, és vádolták] a prófétákat [az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [akik előttetek éltek] (Mát. 5,11-12).

Mert: „Ha e világból (valók) volnátok, a világ szeretné azt, ami az övé (azaz: a magáét); de mivelhogy nem vagytok e világból (valók), hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl titeket a világ. Emlékezzetek meg ama beszédekről (azokról az igékről), amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet (az én igémet) megtartották, a tiéteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik (és teszik) veletek, mivelhogy nem ismerik azt, aki küldött engem” (Ján. 15,19-21).

Jakab apostol bátorítása: „Például vegyétek, atyámfiai (testvéreim), a szenvedésben és béketűrésben (a türelemben) a prófétákat, akik az Úr nevében szólottak” (Jak. 5,10).

És az apostol folytatja a bátorítást: „Mert az kedves dolog (és az kegyelem), ha valaki Istenről való meggyőződéséért (Istenre néző lelkiismerettel) tűr keserűségeket, (sérelmeket) méltatlanul (és igazságtalanul) szenvedvén. Mert micsoda dicsőség az, ha vétkezve és arcul veretve tűrtök (ha kitartóan tűritek a hibátok miatt kapott verést)? De ha jót cselekedve és mégis szenvedve tűrtök (és ha kitartóan cselekszitek a jót és tűritek érte a szenvedést), ez kedves dolog Istennél (ez kedves az Isten szemében)” (1 Pét. 2,19-20).  

És az apostol így folytatja: „Mert néktek adatott az a kegyelem a Krisztusért, nemcsak hogy higgyetek Őbenne, hanem (az is) hogy szenvedjetek is Ő érette” (Fil. 1,29).


Jézus az Úr szívemben!.

A kísértésről


„Hű az Isten, aki nem hagy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek. (1 Kor. 10,13)


Az Úr Jézus az ÉLET forrása!


Mert Nálad van az életnek forrása. A Te világosságod által látunk világosságot” (Zsolt. 36,10)


A világosság és a sötétség


Mert nem azért jön fel a nap hajnalonként, és nem azért ragyog fel a világosság, mert lassan-lassan eltűnik a sötétség, hanem amilyen mértékben felragyog a világosság, olyan mértékben tűnik el a sötétség.

http://kszecegled.hu/index.php/tortenetek-bolcsessegek/


Isten terve


„Isten terve nem a túlterhelés, hanem a túlcsordulás!”

http://amatraicsalad.blogspot.hu/


TÚLSÁGOSAN ÖSSZETÖRT?


13 és nem úgy, mint Mózes, aki leplet tett az arcára, hogy ne lássák Izráel fiai a múlandó dicsőség végét. 14 De az ő gondolkozásuk eltompult, mert az Ószövetség felolvasásakor ugyanaz a lepel mind a mai napig felfedetlenül megmaradt, mivel az csak Krisztusban tűnik el. 15 Sőt mindmáig, valahányszor Mózest olvassák, lepel van a szívükön. 16 De ha majd megtérnek az Úrhoz, elvétetik a lepel. 17 Az Úr pedig aSzellem, és ahol az Úr Szelleme, ott a szabadság. 18 Mi pedig, miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Szelleme által dicsőségről dicsőségre. 2Kor 3,13-18.

                       TÚLSÁGOSAN ÖSSZETÖRT?

       Mi ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Szelleme által dicsőségről
dicsőségre. (2Kor 3,18)

       "Sajnálom," - mondta férjem - "óvatosabb is lehettem volna a mosogatásnál". Kedvenc porcelán csészém darabjai hevertek a kezemben.
"Biztos helyre hozható!" - mondtam. Férjem ingatta fejét, "Ha meg is ragasztod, a tea kifolyhat belőle." Bólintottam, és vonakodva dobtam darabjait a szemetesbe.

       Teltek-múltak a hetek, és a csészéről el is feledkeztünk a karácsonyi
készülődésben. Karácsony reggel, a padlón szanaszét heverő, gyűrött,
fényes-színes karácsonyi csomagolópapírok között kilencéves fiam keresett valamit a karácsonyfa alatt. "Már minden ajándékodat kibontottad!" - kötekedtem vele.

       "Ez az én ajándékom, neked!" - mondta, és az ölembe tett egy zöld fóliába csomagolt cipős dobozt. Amint kinyitottam, nagyot dobbant a szívem: a teáscsészém volt az. "Tudom, mennyire szereted ezt a csészét, ezért kiszedtem a szemétből, és összeragasztottam." Könnyes szemmel nézegettem a helyreállított csészét. Csorba és repedezett volt, a ragasztó is kifolyt itt-ott, de nekem a csésze gyönyörű volt.

       Ahogy magamhoz öleltem fiamat, a karácsonyi történet új jelentéssel gazdagodott számomra. Ahogyan a csésze, én is egy törött edény voltam. Jézus által azonban tökéletes vagyok Isten szemében, alkalmas az Isten országára.

       Imádság: Irgalmas Istenünk, köszönjük, hogy hozzád hasonlóvá
formálódunk dicsőségről-dicsőségre! Ámen.

       Karen Y. Foster (Kalifornia, USA)

www.csendespercek.hu

Oswald Chambers: FELTÁMADOK A ROMOKBÓL


"Kicsoda szakíthat el minket a Krisztus szeretetétől?" (Róm 8,35)

Isten nem mentesít senkit a nehézségektől; azt mondja: "Vele vagyok háborúságban" (Zsolt 91,15). Nem számít, milyen személyes nehézségek borzalmai támadnak az ember életére, azok közül egy sem tudja kiszakítani Istennel való kapcsolatából. "Mindezekben felettébb diadalmaskodunk" (Róm 8,37). Pál nem képzelődésekről beszél itt, hanem a kétségbeejtő valóságról, és azt mondja, hogy felettébb győztesek vagyunk a bajok között. Igaz ugyan, hogy nem a mi ügyességünk, éleslátásunk vagy bátorságunk által, hanem kizárólag azért, mert semmiféle nyomorúság nem befolyásolhatja Istennel való kapcsolatunkat Jézus Krisztusban.

Igazságosan vagy igazságtalanul, de ott vagyunk abban a helyzetben, amiben vagyunk. Sajnálni való az olyan keresztyén, akinek a körülményeiben nincs semmi olyan, amit nem kíván. "Nyomorúság..."? - A nyomorúság sohasem kívánatos. De akármilyen elkeserítő, kimerítő vagy fárasztó: nem szakíthat el minket Isten szeretetétől. Soha semmi nyomorúság, sem aggodalom el ne fordítson attól a ténytől, hogy Isten szeret téged.

"Félelem..."? Megőrizhet Isten szeretete akkor is, amikor minden látszat azt mutatja, hogy az Ő szeretete hazugság és nincs is igazság?

"Éhség..."? - Tudunk-e nemcsak hinni Isten szeretetében, hanem felettébb diadalmaskodni még akkor is, ha éhezünk?

Vagy csaló Jézus Krisztus és Pál be van csapva - vagy valami rendkívüli dolog történik azzal az emberrel, aki megmarad Isten szeretetében akkor is, ha a jelek Isten hűsége ellen szólnak. Az emberi okoskodásnak itt el kell hallgatnia. Csak egyetlen egy számít itt: Isten szeretete Jézus Krisztusban. "Feltámadok a romokból" - mindig, újra.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Bob Gass: A végső garancia


„…miután hívőkké lettetek – eljegyzett pecsétjével…” (Efézus 1:13-- A kiben ti is, minekutána hallottátok az igazságnak beszédét, idvességetek evangyéliomát, amelyben hittetek is, megpecsételtettetek az ígéretnek ama Szent Szellemével,)

Jézus azt mondta: „Én örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből” (János 10:28).

 Akik szülők vagyunk, megértjük ezt. Ha gyermekünk elesik, mi felemeljük. Helyreigazítjuk, de nem tagadjuk ki őket. A mi DNS-ünket hordozva születtek, és így is fognak meghalni. Isten ugyanilyen kapcsolatban van velünk. Ha hit által Isten gyermekeivé lettünk, akkor Ő megváltoztatja a származásunkat, újraértelmezi a szülő fogalmát, teszi ezt mindazért, hogy üdvösségünket biztosítsa. És hogy mindezt véghezvigye, elpecsétel minket Szent Szellemével. „…miután… hívőkké lettetek – eljegyzett pecsétjével, a megígért Szent Szellemmel” (Efézus 1:13).

Max Lucado írja: „Főiskolás koromban egy ideig egy porszívógyárban dolgoztam. Mi állítottuk össze a készülékeket a porszívócsőtől a konnektor csatlakozóig. Az összeállítás utolsó lépése a »csomagolás és rakodás« volt. Ezen a ponton a gyár rengeteg órát és dollárt fektetett a gépekbe, nagy gondot fordítva a védelmükre. Buborékfóliába csomagolták őket, mint egy múmiát, azután hungarocell közé rögzítették, beletették egy dobozba, amit körbetekertek ragasztószalaggal, a dobozra rápecsételték a rendeltetési helyet, majd hevederekkel rögzítették a konténer belsejében. A porszívó biztonságban volt.

 De ha mindezt ahhoz hasonlítjuk, amilyen mérhetetlen gondossággal bánik Isten az ő szentjeivel, akkor ahhoz képest mindez [a gondos csomagolás és óvatos kezelés] csak olyan, mintha a porszívót behajították volna egy kisteherautó rakodóterébe.

 Isten vákuumcsomagolását a legnagyobb erő, Szent Szellemének ólomzárja pecsételi le. Gyermekeit a szellemi fegyverzet páncélzatába öltözteti, körülvesz angyalaival, és Ő maga belénk költözik. Anglia királynője is örülne ilyen biztonságnak.”

Jó hír: Isten „…sajátjaként tart számon, garantálva, hogy a megváltás napján te is megváltott leszel” (ld. Efézus 4:30-- És meg ne szomorítsátok az Istennek ama Szent Szellemét,  aki által megpecsételtettetek a teljes váltságnak napjára. /Károli/).


A Mester itt van,ma is gyógyít

Levághatod a gombot


„Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban!  Hozzánk térvén, könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted minden bűnünket!”  Mikeás könyve 7:18 - 19

Vasárnap a fiatalok elmondták, hogy nekik mit jelent Jézus Krisztus. Egy ifjúsági táborban hallották, hogy a bűnt Jézus le tudja vágni, mint egy gombot. Ő képes megbocsátani a bűneinket.  Ezután ketten elsorolták azokat a mondatokat, amit táborban lévő fiatalok írtak Jézusról. Ő igazságos, szentséges, mindenható és elhangzottak nagyon egyedi megfogalmazások is.

A szünetben valaki felháborodva mondta: „Hogy lehet ilyet tenni, a bűntől nem lehet ilyen könnyen megszabadulni, hogy levágom, mint egy gombot” .

De igen meg lehet! A ma reggeli Igénk éppen ezt mondja. Sátán igyekszik a bűneinkkel megkötözni bennünket, de Isten „megbocsátja a bűnt… nem tartja haragját örökké” és örömét leli abban, hogy kedvez az embernek.  „Eltapossa álnokságainkat” és a tenger mélyébe veti minden bűnünket.

Nem mi vágjuk le a gombot, Ő szeretne tisztává tenni, minden vágya erre irányul. Gondolj csak bele! A világmindenség Istene szeretne valamit elérni az életedben. Vágyik rá, mert szerelmes beléd.

Hadd tegyem ezt nagyon gyakorlativá.
Tegnap összevesztél a szomszédoddal. Ott van a szívedben a bűntudat, hogy ezt nem kellett volna. Igazad volt, de mégsem kellett volna kiabálnod. Az este csendességében leborulsz az ágyad mellé, és elmondod Istennek: „Uram, ne haragudj rám, bocsásd meg nekem, hogy indulatos voltam!”

Mit fog tenni Isten? Amikor őszinte szívből elmondtad ezeket a szavakat egy mérhetetlen békességet ad, mert megbocsátott neked. Ő vágyik arra, hogy megbocsáthasson. De többet is tesz. Erőt is kapsz ahhoz, hogy nagyobb legyen a tűrőképességed, és holnap egy tál süteménnyel át tudjál menni a szomszédodhoz.

Ne engedd, hogy a bűntudat darabokra szakítson, vagy gúzsba kössön! Minden nap egy új reggellel kezdődik.

http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/03/levaghatod-gombot.html





Salamon Tornáca Misszió 2 rész


A Prófétai szolgálatnak a küldetése az, hogy a Prófétaság Szellemét felszabadítsa Isten népe között.  Ezért, amikor Isten küld egy „Józsefet” egy nemzet életében, vagy egy gyülekezetben, akkor azt elutasítva, magát Isten meglátogatását utasítják el.

Ma Magyarországon azt látjuk, hogy az egyházhoz és a gyülekezetekhez Isten már többször küldött Prófétai Szolgálatot (itt nem a prófétákról beszélek) de szellemben elutasították őket, mert nem azt szólták, amit hallani akartak. Azonban elvegetálhat így is egy nemzet, sok halott szellemű hivőkkel, lelki keresztényekkel, szellemi éhségben, a vallás bilincseivel is. Szolgálati ajándékok nélkül ott maradnak Kánaánban a keresztények, ami bár az ígéret földje, most mégis a halál és az éhség földje, mert nem hallgatnak a prófétai szóra és a Szent Szellem nincs köztük, nincs bennük a jelenlétével.

Ott, ahol együtt van az Atya Szelleme, Jézus Szelleme és a Szent Szellem, ott valódi az Eklézsia, ott nem egyházról beszél a Biblia. (Ap.csel 2:41 Csia szerint)
Péter megmagyarázta pünkösdkor mi történt köztük ott a felházban.
Ap.csel 2:33 Egyszerű f. „kiárasztotta” Csia szerint: „kiöntetett” Máshol:
„ Kitöltötte” a Szent Szellemet.

Nézzük meg röviden mit jelent ez a Gósen földje, amikor a Szent Szellem valóban jelen van a hivők életében. Az Egyszerű fordításból idézek, ezért nem nagyon kell semmit hozzáfűzni.

Róma 8:2-17
„Mert a Krisztus Jézusban az Élet Szellemének* törvénye felszabadított a bűn törvénye alól, amely a halálba vezet. 3Így oldotta meg Isten azt, amire a Mózesi Törvény* képtelen volt, mivel a régi emberi természet miatt nem volt rá ereje. Isten azonban saját Fiát küldte el hozzánk, hogy általa elbánjon a bűnnel. Igen, a Fiú (Jézus) ugyanolyan testben élt a földön, mint amilyenben most mi élünk. Isten ezt az emberi testet, Jézus testét használta fel arra, hogy általa elítélje a bűnt. 4Így érte el azt, hogy a Törvény jogos követeléseinek meg tudjunk felelni. Mi ugyanis nem a régi emberi természetünket követjük, hanem a Szent Szellem* szerint élünk. 5Akik régi emberi természetük szerint élnek, azok egyre csak arra
törekednek, amit ez a régi természet kíván. Akik azonban a Szent Szellem*
szerint élnek, azok arra törekednek, és azzal foglalkoznak, amit a Szent Szellem kíván. 6Régi emberi természetünk igyekezete végül is a halálhoz vezet. A Szent Szellem azonban mindig az életre és a békességre törekszik. 7Régi emberi természetünk törekvése tehát ellentétes Isten törekvésével, mivel nem akar, de nem is tud engedelmeskedni Isten törvényének. 8Ezért, akik a régi emberi természetük uralma alatt élnek, azok nem tetszenek Istennek. 9Ti azonban már nem a régi emberi természet irányítása alatt éltek, hanem a Szent Szellem* uralma alatt. De csak akkor, ha valóban bennetek él Isten Szelleme*, mert ha nem, akkor nem is tartoztok Krisztushoz. 10Ha viszont Krisztus valóban bennetek él, akkor a Szent Szellem életet ad nektek, mert Krisztus elfogadhatóvá tett benneteket Isten számára. Testetek ellenben mindig halott marad a bűn miatt. 11A Szent Szellem, aki feltámasztotta Jézust a halálból, bennetek lakik. Ezért az, aki Krisztust feltámasztotta a halálból, a ti halandó testeteket is meg fogja eleveníteni, a bennetek lakó Szent Szellem által. 12Így tehát, testvéreim, nem vagyunk a régi emberi természetünk uralma alatt. Nem kell, hogy annak a kívánságai szerint éljünk. 13Ha ugyanis a régi emberi természet szerint éltek, meg fogtok halni. Ha viszont a Szent Szellem* segítségével abbahagyjátok a rossz dolgokat, akkor fogtok igazán élni. 14Mert azok az Isten fiai, akiket Isten Szelleme* irányít. 15Hiszen a Szent Szellem*, akit befogadtatok, nem tesz újra rabszolgává, hogy féljetek. Ellenkezőleg! A Szent Szellem Isten fiaivá tesz bennünket, és az ő segítségével így kiálthatunk Istenhez: „Abba!”* 16Maga a Szent Szellem a mi szellemünkkel együtt megerősíti, hogy Isten gyermekei vagyunk. 17Ha viszont gyermekek, akkor örökösök is. Valóban, mi Krisztussal együtt kapunk örökséget Istentől! De csak akkor, ha együtt is szenvedünk Krisztussal. Akkor pedig vele együtt veszünk részt a dicsőségben is.”

Az újjászületés csodája, hogyha megtörtént az életünkben, akkor számunkra ezek az igék nemcsak betű, hanem valóság. Azonban, hogyha elmondtuk a megtérő imát és csatlakoztunk egy gyülekezethez, újjászületés nélkül, akkor nem működő valóság a számunkra. Olyan sok keresztény van megtérve újjászületés nélkül! Ez megnyilvánul a beszédükben, látható az imáikban, az életükben, a szokásaikban, életvitelükben, az érdeklődési körükben, a hobbijaikban stb. Most olvastam egy gyülekezet honlapján, hogy a „gyülekezet egy olyan hely, ahol az emberek újjá tudnak születni.” Hol mondja az ige ezt a fars dolgot? A Szent Szellem ott van, ahol Őt behívják, és Ő az, aki az újjászületést elvégzi, de ennek az újjászületésnek egyáltalán nem feltétele a gyülekezetbe járás. Sok gyülekezet akarja ma a Szent Szellemet helyettesíteni, és sok pásztor, vagy lelkész is gyakran ezt teszi. Ami a legszomorúbb az, hogy el vannak hitetve a tagok, hogy örök életük van, minden heppi, Isten szeret, megbocsátott testvérem, csak mert elmondták a megtérők imáját és csatlakoztak egy vallási szervezethez, intézményrendszerhez, vallási „vállalathoz”, miközben haragtartóak, megbocsátani nem tudók, és tele vannak óemberi bűnökkel.

Ma ezidáig ez az elfogadott „kereszténység” Magyarországon. Azokra pedig úgy néznek, mint a csodabogarakra, akik újjászülettek, él a szellemük, a Szent Szellem vezeti őket, és nem kérnek az Ún. „Kánaáni” életükből és a vallási rendszerükből, nem kérnek a „kánaáni” tanításaikból, teológiájukból.

A Szent Szellem nélküli élet a bűnös emberi természet által van vezetve, ezért, hogyha évek óta küzdesz a rossz szokásaiddal, a szenvedélyeiddel, az indulataiddal vagy esetleg a titkos bűnökkel, a falánksággal, a tv. függőséggel miközben gyülekezetbe jársz, akkor bizonyosan újjá kell születned, hogy a Szent Szellem valóban el tudja végezni benned az Ő felszabadító munkáját, hogy az Ő uralma alatt éljél, mert akkor nem kell küszködnöd tovább a régi természettel.
De nézzük tovább, hogy mit végez el még a Szent Szellem egy hivő életében, illetve mit végezne el az újjászületés után.

Galata 5:22
„A Szent Szellem* pedig ezeket teremti meg bennünk: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, 23szelídség és önuralom.”

Öröm, akkor, amikor a látható körülmény alapján nincs is rá ok.
Békesség akkor, amikor feszült emberek, terhelt emberek vesznek körül, vagy krízis helyzetben vagyunk.
Türelem után adja a Szent Szellem a hosszútűrést, bár ezeket úgy munkálja ki bennünk, hogy belemárt helyzetekbe, amikor gyakorolnunk kell ezt a tulajdonságot, és mindaddig ott is tart bennünket, amíg ezek a gyümölcsök meg nem teremnek bennünk. Azonban újjászületés nélkül soha nem tudjuk kierőltetni magunkból ezeket a gyümölcsöket.
Szelídséget ad akkor, amikor forr a levegő, vagy amikor vádolnak, kárhoztatnak.
A vallásos lelki tipusú keresztények a szent Szellem munkáját önmaguk próbálják helyettesíteni, ezért varázslás alatt élnek, elhitetik magukkal, hogy ez a Szent Szellem munkája az életükben. Az önkontroll, az önfegyelem és képmutatás nem a Szent Szellem munkája. Van egyfajta önuralom, amit gyakorolnunk kell. De azt látom, hogy a keresztények sokasága hétköznapjainkban annyira testiek, és gyakran annyira elvilágiasodtak, szinte azonosulnak a világgal, miközben sokan vasárnap felveszik a vallásos maszkot,
még a beszédük is átváltozik vallásos, nyájasan érzelgős beszédre – de ez Jézabel szellemének a munkája és nem a mennyből jövő Prófétikus Szent Szellemé.

A Szent Szellem legnagyobb munkája egy ember életében az újjászületés csodája, majd pedig az, amikor megszabadít a régi, emberi természettől, de ezt a vallásos ember nem ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy a Prófétikus Szent Szellem hangját nem ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy közben nem ismeri a Szent Szellem közösségét. Szólhat valaki nyelveken, miközben nem ismeri a Szent Szellem erejét, (Efézus 3:20) nem ismeri a Szent Szellem dünamiszát, nem ismeri a Szent Szellem átformáló erejét. A vallásos szellem és a kontroll szelleme amilyen mértékben érvényesülni tud egy hivő életében, a
Szent Szellem és annak munkája, olyan mértékben van háttérbe szorítva.
Van még egy fontos dolog, amit a Szent Szellem elvégez az újjászületett hivő életében, ez pedig a megszentelődés.

II. Thess. 2:13 (Egyszerű f.)
„Igen, ezt a Szent Szellem* által éritek el, aki szentté* tesz benneteket, és az igazságban való hit által.”

I.Péter 1:2
„2Az Atya-Isten réges-régen elhatározta, hogy kiválaszt, és szent* népévé tesz benneteket a Szent Szellem* által. Isten arra választott ki benneteket, hogy engedelmeskedjetek neki, és hogy megtisztítson titeket a Jézus Krisztus vére (halála) által.” A szentség: a közönségestől, a tisztátalantól való elkülönülés. A szentség nemcsak a gonosz hiányát jelenti, nem azt jelenti, hogy erkölcsös életet élünk, rendes emberek vagyunk. A szentség egészen mélyről, belülről fakad, a szellemünkben kell kezdődnie, aztán át kell járnia a gondolkodásunkat, megváltoztatva azt, majd az egész személyiségünkre hatással kell lennie, és a külső megjelenésünkre is. A szentség a világtól való elkülönülést jelenti, amelynek meg kell látszania az életünkben kívül is és belül is. A szentséget a Szent Szellem átformáló munkája nélkül nem lehet kierőltetni. Az egyházak íratlan szabályainak betartása még nem szentség.

A Szent Szellem a szentség Szellemével ajándékoz meg bennünket, amely megváltoztatja az értékrendünket, az életstílusunkat, a beszédünket vagy a beszédmodorunkat is akár. A Szentség Szelleme szellemi tisztaságot eredményez, ami aztán kihatással lesz a hivők életmódjára is. Abban lesz
látható, hogy a házunk is rendezett, tisztaság szeretők leszünk, nem rendetlenség és szétdobálás jellemzi az otthonainkat, nem hanyagság, hanyag öltözködés, vagy parázna öltözködés, parázna beszédek jellemzik a szenteket. Ez a külsőt lehet elvárásból is, valakinek valómegfelelésből is képviselni, de akkor törvény alatt járunk még, és látok olyan hivőket, akik valójában belülről még nem szentelődtek meg, de csatlakoztak egy gyülekezethez és ezzel együtt felvesznek egy vallásos életvitelt is, ami nem mindig a Szent Szellem munkája.


A facebookon lehet igazán látni a szentség mértékét, az embereket mi érdekli, mivel foglalkoznak, milyen az értékrendjük, azonban a szentség hőfoka alapvetően az otthonok zárt ajtói mögött mérhetőek igazán, amikor nem látja senki.

A Szent Szellem jellemvonásai, Isten szentsége és személyisége formálódik és ábrázolódik ki rajtunk keresztül, napról – napra növekedhetünk a szentségben, hogyha folyamatosan közösségünk van a Szent Szellemmel, és valóban nálunk lakik.

A Szent Szellem nem befolyásolható, nem ingatag, nem részrehajló, nem személyválogató, nem hangoskodó, nem csapkodó, nem indulatos, nem kihívó, nem szétszórt, nem aluszékony és lusta, nem közönséges, nem beszél kétértelműen, nem célozgat, nem lekezelő, nem törtető, nem magamutogató,
nem hiú, nem nyers modorú, és nem az ember énjét táplálja, nem karrierista, és nem háborog, nem morgolódik, nem ideges és nem engesztelhetetlen, nem vádaskodó, és nem hivalkodó.

Ellenben józan, Isten igazságát szerető, kegyelmes, irgalmas, szelíd, megbocsátó, szerető, alázatos, csendes, de mégis erő van benne, és dinamika, soha nem késik el sehonnan, megszomorítható, de akkor is Vigasztaló, és megbocsátó, szabadságot szerető és adakozó, állhatatos, hosszútűrő,
békességszerető, szilárd, rendszerető, pontos és jó az időbeosztása.

A Szent Szellemet Isten küldte a számunkra, hogy Ő legyen a mi Vigasztalónk, Pártfogónk, Vezetőnk Tanácsadónk, mi pedig nem értékeljük, és gyakran nem tartunk igényt a szolgálatára.

Szent Szellem vágyva – vágyik arra, hogy megismertesse magát velünk, hogy kijelentse nekünk Jézust, hogy kijelentést adjon a menyből. Ő azt akarja, hogy a saját szellemi szemeinkkel lássuk Őt, halljuk Őt, mert Ő a mi ellátásunk forrása.

Ő volt ott Izrael népe életében már a kezdetektől, Ő hívta létre ezt a népet, csakúgy, ahogyan ma az Eklézsiát is csak Ő tudja létrehívni, azt emberi erővel nem lehet. Amikor emberi értelem és akarat által jön létre egy gyülekezet, az minden esetben vallásos közösség marad csupán.

Szent Szellem ereje volt az, aki mannát adott Izraelnek, mennyei ellátást, Ő látta el hússal is a népet a pusztában, hogy jóllakjanak. Ezt teszi ma is szellemileg és fizikailag is, Ő táplálja és ellátja Isten népét, az újjászületetteket.

Ezt tette József is, aki a Szent Szellem előképe volt, és így cselekszik ma is a Szent Szellem:

Zsolt.78:29
„Ettek, jóllaktak, amit csak kívántak megadta nekik.”

Ő volt az, aki nappal felhő gyanánt, éjszaka pedig tűz fényével vezette Izrael népét. Ma is Ő akarja vezetni a hivők életét éjjel is és nappal is. Másfajta vezetése van nappal, és más módon vezet éjjel, de mindkettő nagyon izgalmas.

Amióta a Szent Szellem vezetése az életünkön van, azóta az álmaink megváltoztak és gyakorivá váltak. Isten éjszaka gyakran a tudatot kizárva a jobb agyféltekénkben álmokat ad, amelyek útmutatásul szolgálhatnak a számunkra. Persze lehetnek lelki álmok is, nem minden álom van Istentől.

Jákób családi gyülekezetében Józseftől jöttek az Isten szerinti álmok, mert abban a gyülekezetben ő volt a próféta.

Fontos, hogy az álmok értelmezése is a Szent Szellemtől legyenek, különben félrevezethetnek és nem az áldásunkra lesz akkor. A Szent Szellemtől jövő álmokról még annyit, hogy vannak olyanok, amelyek az elkövetkezendő napra, napokra, helyzetekre szólnak, és vannak olyanok, amelyek a jövőre vonatkoznak. József álmai a távoli jövőről szóltak és egy pozitív jövőképet festettek le előtte. Azonban az a tapasztalatunk és az ige is azt igazolja, hogy minél magasabb szintű a küldetés, az elhívás, minél nagyobb volumenű ez az álom, annak annál nagyobb a próbája. Gyakran megpróbáltatnak az álmaink, a
hit harcait meg kell vívnunk, és hogyha Istentől volt, akkor meg fognak valósulni, csak nem szabad lemondani róluk, hanem forgassuk a szívünkbe őket és figyeljünk arra, mikor kezdi el Isten kibontani, hogy együtt tudjunk Vele munkálkodni és együtt tudjunk mozdulni Vele. Különösen a nagyobb volumenű álmokat Isten megerősíti igével és közben, amikor kezdenek homályosodni, akkor gyakran ad újabb és újabb megerősítő igéket, amely megszilárdítja a hitünket és egy meggyőző erőt szabadít fel bennünk. Egy idő után azt az álmot már a magunkénak érezzük, teljesen lényünkké válik, és szinte megszüljük a
Szent Szellemmel annak a valóságát itt a földön.

Azonban voltak olyan álmaink is, amelyek már másnap vagy harmadnap megvalósultak, szószerint. Vannak olyan álmok, amelyek jelképesek és nem szószerint, fizikailag fognak megtörténni, hanem értelmeznünk kell a Szent Szellem segítségével az ige fényében. A férjem különös érzékenységet kapott az Istentől jövő álmok értelmezésére.

Más álmok figyelmeztető jellegűek, Isten nem azért mutatja meg azt, hogy el fogsz esni, mert ez az Ő akarata, hanem azért, hogy azt meg tudjuk előzni, vagy meg tudjuk hiusítani. Szóval van, amikor imádkoznunk kell azt, hogy hiúsuljon meg az álomban megtörtént esemény.

Van, amikor mások is benne vannak az álomban, ám azt nem kell feltétlenül nekik elmondani, főleg, hogyha az álomban Isten nekünk szól, vagy rólunk szól. Ezzel lehet, hogy egy időpontot, egy helyzetet vagy eseményt akar a Szent Szellem megmutatni.

Van, amikor le kell írni az álmot, mert érezhetően Istentől van, és nehogy a feledés homályába vesszen, főleg, amikor nem kapunk rá azonnal magyarázatot, lehet, hogy majd később egyszercsak, mint egy villámcsapás jön az értelmezés.

Máskor pedig fokozatosan bontja ki a Szent Szellem embereken, helyzeteken, eseményeken keresztül.

Megint máskor pedig magyarázat nélkül egyszercsak megtörténik és megérted, hogy, ja hiszen én ezt megálmodtam. A szellemi emberek sokszor kapnak álmokat, de az utolsó idők jeleiként is említi az ige, hogy a Szent Szellem kitöltetésének következményei lesznek az álmok, látások, látomások. (Jóel3:1)

Az újjászületett hivők családjában a gyerekeken keresztül is ad az Úr álmokat, amelyek megerősítenek bennünket egy döntéshelyzetben és amelyek nagyon konkrétak is lehetnek.

Az álmok azonban több forrásból származhatnak és az egyik legfontosabb dolog az, hogy megállapítsuk, milyen forrásból jött:

- jöhet sátán támadásaként félrevezetés céljából, amikor a hivő azt hiszi, hogy Istentől jött.

- máskor pedig a sátán éjszaka adhat parázna álmokat is, amelyek gyötörhetik
az illetőt, aztán pedig kárhoztatja vele a sátán

- jöhet álom a saját lelkünkből is, amikor a lelkünk kívánságait ábrázolja az
álom, így a saját elképzeléseink szerint alakul minden, máskor a hétköznapok
terheit tükrözi vissza és a lélek fogságát, terheit is mutathatja

- a Szent Szellemtől jövő álom mindig világos, csak sokszor nem értelemből
kell értelmezni, hanem szellemből, a vallásos szellem akadályozza az értelmezést.

www.judaoroszlanja.gportal.hu


Pásztor Chris: Elhívva Szellemi Áldozatra


Készítette: Berki Anett

Ti magatok, is mint élő kövek épüljetek fel szellemi házzá, szent papsággá, hogy szellemi áldozatokkal áldozzatok, amelyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által (1 Péter 2:5).

A Szentírás versei teljesen mélyek. De még sem ezt sugallják, inkább azt Péter a Szent Szellem ihlete által, megerősíti Isten célját az életünkbe, Ő felépít bennünket, mint Szellemi házat, és szent papságot, hogy szellemi áldozatot hozzunk, ami elfogadott Ő általa Jézus Krisztusban. Ez a te célod, ez az egyik oka annak, hogy te itt a földön vagy, és ha te azt nem töltöd be, egy másik álmot élsz meg, nem Isten célját.

Amikor meghatározod ezt, mint célodat, akkor felfogod, hogy Isten nem csak azért van, hogy megválaszolja az imáidat vagy, hogy azt lássa, minden rendben van veled. Persze Ő megválaszolja az imáidat, és ügyel arra, hogy minden rendben menjen veled kapcsolatosan, de Ő nem azért van. A közösséged Ő vele, sokkal fontosabb. Ha te betöltöd az igazi célod, amiért Ő elhívott, teremtett téged, te azon veszed észre magad, hogy te az Ő tervében jársz, és az Ő tervén belül vagy, te védve vagy a gonosztól. Neked nem kell folyamatosan imádkozni azért, hogy megvédjen a gonosztól, mint azok, akik mindig így imádkoznak „Oh, Istenem, amint a mai napon kimegyek, imádkozom, hogy ne történjen gonosz velem”. Ez a szellemileg kisgyermekek imája.

Amint szellemileg növekszel és Isten céljában működsz az életedre vonatkozóan, te felfedezed, hogy nincs szükség ilyen fajta imára, mert a Jézus Krisztus imája érted már megválaszoltatott. Mielőtt Ő meghalt, Ő imádkozott, hogy mi megszabadítassunk, védelmeztessünk és megtartassunk a gonosz ellen (János 17:15). Amikor Ő feltámadt a halálból, néki adatott minden hatalom mennyen és földön, és Ő nékünk adta a hatalmat, hogy uralkodjunk a sátán, betegségek, kórok és a sötétség hordái felett.

Ezért a te életed az Ő dicséretének a kifejezője legyen, hálaadás és imádat. Neked folyamatosan szellemi áldozatot kell hoznod, ami elfogadott Isten előtt
Jézus Krisztus által, hogy bevigyen téged a szabadság és uralom életébe, hogy
uralkodj és kinyilvánítsd az Ő jellemét és jóságát a földön.

Ima
Drága Mennyei Atyám, imádattal hódolok neked és imádlak téged, áldott legyen a Te neved mindörökre, mert megvilágítottad a szívem, hogy megismerjem és megértsem a Te akaratod az életemben. Ezért az én célom te benned van, szorgalmasan járok a Te kegyelmedbe a bővölködésre, Isteni egészségre, védelemre, és győzelemre naponta, a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: ApCsel 26:16; 2 Timóteus 2:21
1 éves biblia olvasási terv: Lukács Evangéliuma 19:28-48;
I. Sámuel könyve 16-17
2 éves biblia olvasási terv: Márk Evangéliuma 4:21-29;
3 Mózes könyve 22