2012. október 22.

Kenneth E. Hagin: A nőkérdés


Lehetséges a Bibliával azt mondani, amit csak hinni akarsz. Amiben csak hinni akarsz, arra találhatsz igeverseket, félreértelmezheted őket, kiveheted a szövegkörnyezetükből...

Tenth Avenue North - Worn (magyarul)

Kapcsolódj be az aratásba! · Pásztor Chris

Készítette: József Balogh

Akkor monda az ő tanítványainak: Az aratni való sok, de a munkás kevés (Máté 9:37).

Az aratás mindig az öröm ideje a gazdák számára. Mivel vetettek, örülnek, mert eljön az aratás ideje.
Nem gyakran látsz farmert sírni aratás idején. Inkább izgatottan várják az aratást.

Az Úr Jézus a nyitó igénkben azt mondta a tanítványainak, hogy az aratni való sok, de a munkás kevés. Az aratás, amire utal, az emberek lelkének aratása. A bűnösök világára utal. A munkások azok, akik az evangéliummal szolgálnak az elveszettek felé.

Ha te keresztény vagy, akkor valaki biztosan lehetővé tette számodra, hogy halld az evangéliumot. Te mit teszel, hogy mások is halljanak Jézusról? Az egyik szenvedély, ami Jézus életét uralta, amikor a földön járt, az az emberek lelkének az Isten Királyságába való aratása és betakarítása volt. Ezért jött:
„Krisztus Jézus azért jött e világra, hogy megtartsa a bűnösöket" (1 Timóteus 1:15). A Lukács 19:10
Azt mondja: „Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, a mi elveszett."

Csakis az elveszettek megmentése érdekelte Őt. Egyszer azt mondta a tanítványainak: „Az én eledelem az, hogy annak akaratát cselekedjem, aki elküldött engem,és az ő dolgát elvégezzem" (János 4:34).

A Biblia tudatja velünk: „Minthogy az Isten volt az, a ki Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek igéjét" (2 Korintus 5:19). Ez azt jelenti, hogy Isten már megbékélt az istentelenekkel, gonoszokkal, rablókkal, terroristákkal, csalókkal… stb. Nekik tudniuk kell, hogy Isten nem mérges rájuk; szereti őket és nem tartja fenn a bűneiket velük szembe. Csak a Krisztus evangéliuma által tud a szívük megváltozni az új életre!

A Krisztus evangéliuma az egyetlen reménye akármely embernek vagy nemzetnek. Csak az
evangélium prédikálása által tudjuk learatni és betakarítani a sötétségben szenvedő lelkeket a
Királyságba. Menj és vezess valakit Jézushoz. Az evangéliummal való szolgálatodat vedd nagyon komolyan.

Ima
Drága Mennyei Atyám, a szívem hűséges az elveszettek Krisztushoz való vezetésének
szolgálatához. Köszönöm a megnövekedett kegyelmet, amit garantálsz nekem, hogy ebben a
szolgálatban gyümölcsöző lehessek. Jézus Nevében Ámen.
TOVÁBBI TANULMÁNYOK:Máté 9:38; 2 Timóteus 4:2

Az emberi böcsességről


Készítette: Szapáry-Erdei István

"Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai."(Máté.15.9.)

← Az Igébe nem lehet olyat találni, hogy emberi bölcsesség valaha is vezette volna Isten egyházát! És amíg mi emberi okosság által próbáljuk a gyülekezetet vezetni addig teljes mértékbe ellent mondunk az Igének! Az Isten egyházának a vezetője a Szent Szellem ha megvan nekünk a Szent Szellem és Ő vezeti a gyülekezetet akkor..:Nincs szükség okosságra nincs szükség tanultságra csak a Szent Szellemre mert ez az Isten szeretete!→

"Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál."(Példa.3.5.)

← Csak Őreá van szükség ezáltal lesz jobb a gyülekezet ehhez nincs szükség semmi másra csak a Szent Szellemre!→ "..mert a Szellem az igazság."(1János.5.6.)← Az Úr Jézus Krisztus nevében! Ámen!

Joel Osteen pasztor uzenete

Készítette: Lisa Szanyel
Mondd: „Istenem, tudom, hogy te meg tudod tenni, amire ember nem képes. Meg tudod adni azt a lehetőséget, hogy a következő szintre jussak.” Merd hinni, hogy Istennek van egy terve. Ha nem sikerül a te terved, ne légy csalódott, hanem tedd meg, ami rajtad múlik, és tudd, hogy Isten a tenyerén hordoz. Ne engedd, hogy az álmaid felemésszenek téged és boldogtalanná tegyenek. Tedd őket az oltárra, és bízz Istenben és az Ő útjában. Neki mindig van kiútja a számodra. Ha mersz bízni Benne, és az utadat rá bízni, nemcsak a szíved kívánságát adja meg, hanem kiönti rád a támogatását és áldását minden képzeletet felülmúlóan.

Carl Eichhorn: Szent félelem és gyermeki bizalom

Vedd fontolóra azért Isten jóságát és keménységét. (Róma 11, 22)
Gyakran megfeledkezünk arról, hogy a „mi Istenünk megemésztő tűz" és azt gondoljuk, hogy az csak az Ószövetség Istene. Az újszövetségi Isten csupa jóság, mindenkinek Atyja, aki minden embert egyformán körülvesz szeretetével. Az apostol azonban kifeje
zetten azt mondja: „A mi Istenünk megemésztő tűz. Rettenetes az élő Istennek kezébe esni" (Zsid 12, 29; 10, 31). - Amint Isten a népekhez is közbe-közbe félelmetesen komolyan szól, ugyanúgy megtapasztalja az egyes ember is belső és külső életében Isten ítéletének komolyságát. Ez sokszor külső szenvedések által történik. De ha Isten szent haragjának tüzéből szívünkbe hullt egy szikra, akkor ez olyan belső tüzet gyújt, amiről fogalma sincs annak, aki ezt nem tapasztalta meg.

Isten gyermekei semmiképpen sem mentesülnek az ítélet alól. Sőt igen gyakran éppen az Isten házán, az Ő népén kezdődik az ítélet. „Titeket választottalak magamnak e földnek minden nemzetségei közül, azért büntetlek meg titeket minden gonoszságtokért" (Ámos 3, 2). Azoknak az ítéletes időknek az elején vagyunk, amelyek Isten népére jönnek majd, mielőtt a dicsőséges Krisztus ismét megjelenik. „Az igaz is alig tartatik majd meg" - mondja Péter és maga Jézus is hangsúlyozza, hogy a kiválasztottaknak részük lesz az utolsó idők nyomorúságaiban. „Az Úr, a te Istened emésztő tűz, féltőn szerető Isten Ő." Néhány verssel később pedig ezt olvassuk, hogy kegyelmes Úr a te Istened (5 Móz 4, 29-31). Mind a kettő így igaz. Tűz veszi Istent körül. Ítélet és igazság királyi székének fundamentuma. De nála van a kegyelem és hűség is.

Irgalmasság az Isten tulajdonképpeni lényege. De csak az tudja igazán, hogy mi az irgalmasság, aki megtapasztalta az ítélet tüzét. Soha nem szabad megfeledkeznünk Istennek erről a keménységéről, még akkor sem, ha már megtapasztaltuk irgalmasságát is. Őrizkedjünk, hogy Isten jóságát magától értetődő dolognak tekintsük. Belső életünk akkor marad egészséges, ha mindkettőt, Isten jóságát és keménységét, egyformán és egyidőben fontolóra vesszük. Figyeljük meg, hogy az apostol mennyivel gyakrabban hangoztatja az istenfélelem gondolatát, mint sok szentimentális keresztyén. „Félelemben járjátok földi vándorlásotok idejét." Ha ilyen szent félelem van a szívünkben, 
-mindig csodálatosabbnak találjuk majd a kegyelmet.
- Carl Eichhorn "Isten műhelyében" c. könyvéből 


HA SZŰK AZ ÚT (Hit Gyülekezete)

2012. október 21.

Ige: Apostoli elhívás – és megszabadítás még a halálból is.


„Pál, apostol [(aposztolosz): meghatalmazott, teljhatalmú megbízott, aki Jézus Krisztus hatalmával szól, és cselekszik] (nem emberektől, sem nem ember által [kapta elhívását], hanem Jézus Krisztus által és az Atya Isten által, aki feltámasztotta őt a halálból)

És a velem levő összes atyafiak [testvérek, írjuk ezt a levelet] Galácia (jelentése: a pogányok körzetében élő) [kihívott] gyülekezeteknek [eklézsiáinak]” (Gal. 1,1-2)

Pál apostol állandó életbeszélyben volt. Amikor Listrában (jelentése: feloldó város) hirdette az Evangéliumot: „Jövének… Antiókiából (jelentése: bosszúálló, üldöző) és Ikóniumból (jelentése: képoszlop) zsidók, és a sokaságot eláltatván, megkövezék Pált, és kivonszolják a városból, azt gondolván, hogy meghalt.

De mikor körülvették őt a tanítványok, felkelvén, beméne a városba; és másnap Barnabással (jelentése: a vigasztalás fia) elméne Derbébe (jelentése: borókabokor) (Csel. 14,19-20)

Ige: Csak egy Evangélium van


 Pál apostol emlékezteti a Krisztusban hívőket, hogy csak egy Evangélium van, mégpedig az, amit az Írások szerint hirdetett ő: „Eszetekbe juttatom, testvéreim, az evangéliumot, amelyet hirdettem nektek, amelyet be is fogadtatok, amelyben meg is maradtatok. Általa üdvözültök is, ha megtartjátok úgy, ahogy én hirdettem is nektek, hacsak nem elhamarkodottan lettetek hívőkké. Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon” (1 Kor. 15,1-4)

Ezért: „...úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus Krisztusról, Róla is mint a megfeszítettről” (1Kor. 2,2)

És azért figyelmeztet bennünket, hogy figyeljünk az Írásokra: „Mert ha valaki odamegy hozzátok, és más Jézust hirdet, nem akit mi hirdettünk, vagy más szellemet fogadtok be, nem akit kaptatok, vagy más evangéliumot, nem amelyet elfogadtatok...” (2Kor. 11,4)

Átok, átkozott: (anathema): Az Ószövetségbenben az oltárra FELHELYEZETT és odakötözött áldozati állat. Az Újszövetségben: átvitt értelemben: az Úrnak életre-halálra odaszánt élet. A héberben a chérem szó szerepel, amelynek jelentése: a (halálra) ODASZÁNT. A héber chérem szót használták még a közösségből (zsinagógából) való kizárásra is, de ez már a büntetés legszigorúbb formája volt. Megjegyzendő még, hogy mind a héberben, mind a görögben külön szó volt az általunk is használt „átok, átkozni, megátkozni szavakra”.

A szövegösszefüggésekből megtudhatjuk, hogy mit is jelent az „átok”: Az a beszéd, amely nem az Úr Jézust hirdeti, csak üres fecsegés, az pedig szentségtörés: „A szentségtörő, üres fecsegők elől pedig térj ki, mert egyre messzebb mennek az istentelenségben, és szavuk úgy terjed, mint a rákos fekély...” (2Tim. 2,16-17)

Ezek a sátán szolgái, és nem az Úr Jézusé, és azért  kell kerülni őket, mert: „Ha valaki nem szereti az Urat, legyen átkozott! Marana tha! (a mi Urunk jön)(1Kor. 16,22)

Önmagára is átkot mond az apostol: „Mert azt kívánom, hogy inkább én magam legyek átok alatt, Krisztustól elszakítva, testvéreim, az én (hús)test szerinti rokonaim helyett”(Róm. 9,3)

És ismét: aki mást hirdet (vagy hozzá tesz, vagy elvesz belőle), az a sátán szolgája: „Kérlek titeket, testvéreim, tartsátok szemmel azokat, akik szakadásokat és botránkozásokat okoznak azzal, hogy az ellenkezőjét tanítják annak, amit tanultatok. Térjetek ki előlük! Mert az ilyenek nem a mi Urunknak, Krisztusnak szolgálnak, hanem a saját hasuknak, és szép szóval, ékesszólással megcsalják a jóhiszeműek szívét”

„Mert az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus apostolaivá változtatják át magukat. Nem is csoda, mert maga a Sátán is a világosság angyalának adja ki magát. Nem meglepő tehát, hogy szolgái is az igazság szolgáinak adják ki magukat; de a végük cselekedeteikhez méltó lesz” (Róm. 16,17-18; 2 Kor. 11,13-15)


Ige: A cselekedetek


 „… te a te keménységed [konokságod; kőszívűséged, érzéketlenséged; megátalkodottságod; gondolkozásmód megváltoztatást nem akarásod] és meg nem tért [megrögzött; új látásra térni nem akaró] szíved szerint gyűjtesz [és halmozol] magadnak haragot a haragnak és az Isten igaz [és igazságos] ítélete kijelentésének [megnyilvánulásának; lelepleződésének] napjára. Aki megfizet mindenkinek az ő cselekedetei [tettei] szerint” (Róm. 2,5-6)


És hogy milyen cselekedetek alapján fizet az Úr, arról így szól a Szent Szellem: „Szabadítsd meg azokat, akik a halálra vitetnek, és akik a megöletésre tántorognak, tartóztasd meg! Ha azt mondanád: ímé, nem tudtuk ezt; nemde, aki vizsgálja az elméket, ő érti, és aki őrzi a te életedet, ő tudja? És kinek-kinek az ő cselekedetei szerint fizet” (Péld. 24,11)

„Mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy kiki megjutalmaztassék a szerint, amiket e testben (szóma=személy) cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt” (2 Kor. 5,10)

Elihu így szól Istenről Jóbnak: „… Távol legyen Istentől a gonoszság, és a Mindenhatótól az álnokság! Sőt inkább, amint cselekszik az ember, úgy fizet néki, és kiki az ő útja szerint találja meg, amit keres. Bizonyára az Isten nem cselekszik gonoszságot, a Mindenható el nem ferdíti az igazságot!” (Jób. 34,10-12)

Pál apostolon keresztül pedig kijelentést nyer az ítélet, vagyis a megfizetés: „Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember, azt aratja is. Mert aki vet az ő (hús)testének, a (hús)testből arat veszedelmet; aki pedig vet a szellemnek, a szellemből arat örök életet” (Gal. 6,7-8)

„Mert a (hús)test szerint valók a (hús)test dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira. Mert a (hús)testnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség. Mert a (hús)test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.” De mi „…atyámfiai, nem vagyunk adósok a (hús)testnek, hogy (hús)test szerint éljünk: Mert, ha (hús)test szerint éltek, meghaltok; de ha a (hús)test cselekedeteit a Szellemmel megöldökölitek, éltek” (Róm. 8,5-7.12-13)

A Szellem gondolata élet: „Ha pedig az őrálló látja a fegyvert jőni, s nem fújja meg a trombitát, és a nép nem kap intést, és eljő a fegyver s utolér közülük valakit, ez a maga vétke miatt éretett utol, de vérét az őrálló kezéből kérem elő. És te, embernek fia, őrállóul adtalak téged Izráel házának, hogy ha szót hallasz a számból, megintsed őket az én nevemben. Ha ezt mondom a hitetlennek: Hitetlen, halálnak halálával halsz meg; és te nem szólasz, hogy visszatérítsd a hitetlent az ő útjáról: az a hitetlen vétke miatt hal meg, de vérét a te kezedből kívánom meg. De ha te megintetted a hitetlent az ő útja felől, hogy térjen meg róla, de nem tért meg útjáról, ő vétke miatt meghal, de te megmentetted a te életedet” (Ezék. 33,6-9)

Áldott vagyok.

A SZERETET.

Aki boldog


„Boldog ember, aki megnyerte a bölcsességet, és az ember, aki értelmet szerez.” (Péld. 3,13)

Nézzünk Jézusra!


„Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére, és beteljesítőjére, aki az előtte lévő öröm helyett  – a gyalázattal nem törődve  – vállalta a keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült.” (Zsid. 12,2)

Az Úr angyalai őriznek


„Mert megparancsolja angyalaidnak, hogy vigyázzanak rád minden utadon, kézen fogva vezessenek téged, hogy meg ne üssed lábadat a kőben” (Zsolt. 91,11-12)

Add a kezed és zengjünk az Úrnak

Brian Brodersen: Szellemi harc (reszlet) 9.


Készítette: Lisa Szanyel
Depresszió
Az „ördög ravaszságai“ közül talán a depresszió a legpusztítóbb erejű, mert a sátán ahhoz felhasználja mindazokat a dolgokat, melyekről eddig beszéltünk (kárhoztatás, kétely, félelem, gonosz gondolatok és képzelődések), majd ezeket kétségbeesésbe csomagolja és a reménytelenség nyomasztó érzésével hagy magadra.
Az idők folyamán Isten emberei közül nagyon sokan tudták, mit jelent depresszióban lenni. Meglepődve fedezheted fel, hogy a zsoltáríró és Pál apostol is megtapasztalták azt. Hallgasd meg a szavakat:
„Nyomorúságom idején az Urat keresem; kezem feltartom éjjel szüntelenül; lelkem nem akar vigasztalást bevenni. Istenről emlékezem és sóhajtok; róla gondolkodom, de elepedt az én lelkem. Szemeimet ébren tartod; hánykolódom, de nem szólhatok.“ (Zsoltárok 77:3-5)
„... felette igen, erőnk felett megterheltettünk, úgy hogy életünk felől is kétségben valánk.“ (2 Korinthus 1:8)
Szintén nagyon sok példa áll rendelkezésünkre az egyháztörténelemből. William Cowper, a nagy angol költő és himnuszíró egész életén át a depresszióval küzködött.
Spurgeon a következőket mondta: „Lehet, hogy minden ember közül én vagyok a legmélyebb depresszió áldozata időnként ... Oly félelmetesé,
hogy remélem senkinek sem kell közületek a nyomorúságnak ezt a végletét megtapasztalna.“

Láthatjuk, hogy Isten népe nincs kivonva a depresszió alól. Időnként mindenki szenved a csüggedés, a levertség érzésétől, egyesek gyakrabban és erősebben, mint mások. A kérdés az: mit tegyünk a depresszióval?
Először is tudnunk kell, mi okozza. Alapvetően négyféle depresszóról beszélhetünk. Első a szervi eredetű depresszió (testi rendellenesség, ill. hormonális vagy kémiai egyensúly hiánya). Létezik körülményektől függő depresszió; az élet problémái nyomnak el minket. Más depresszió a bűnnel kapcsolatos. Végül, van olyan depresszió, amely közvetlenül sátáni tevékenység eredménye. Nem mindig könnyű meghatározni, milyen jellegű depresszióval állunk szemben, de Isten megígérte, hogy bölcsességet ad mindazoknak, akik kérik tőle (Jakab 1:5). Miután felfedtük az okot, folytathatjuk a kezeléssel. Ha az ok szervi, akkor a kezelés elsődlegesen orvosi lesz. Ha az ok körülményekkel kapcsolatos, akkor a megoldás a körülményeid bibliai szemszögből való megvilágítása és az Istenbe vetett bizalom. Ha az ok bűn, akkor bűnbánatra van szükséged. Ha az ok sátáni, akkor csak a szellemi fegyvereink, az Isten Igéje és az ima segíthetnek.
Annakidején, amikor idegnyugtatók még nem léteztek, William Cowpert az ő mély, sötét depressziójából hűséges barátja és pásztora, John Newton imája segítette ki. A gyógyszeres kezelés hasznos lehet, de nem alkalmazható az ima és Isten Igéje nélkül. Véleményem szerint, eredetétől függetlenül a depressziónak mindig van sátáni jellege. Ezért hiszem, hogy mindenfajta depressziót, forrásától függetlenül, bibliai tanácsadással és imával kell kezelni.
Ha depresszió gyötör, jusson eszedbe, hogy „a világban lévő atyafiságotokon ugyanazok a szenvedések telnek be ... de hű az Isten, a ki nem hágy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek; sőt a kísértéssel egyetemben a kimenekedést is megadja majd ...“ (1 Péter 5:9 és 1 Korinthus 10:13). Ne higgy a sátán hazugságának, hogy nincs remény és akár az egészet fel is adhatod. Nézz az Úrra! Hívd segítségül az Ő nevét! Támaszkodj az Igére! Imádkozz, és kérj másokat, hogy imádkozzanak érted. Fogadd el lelkipásztorod vagy érettebb keresztyén barátod istenfélő tanácsát. Végül ismerd fel, hogy „a békességnek Istene megrontja a Sátánt a ti lábaitok alatt hamar“ (Róma 16:20).

Brian Brodersen: Szellemi harc (reszlet) 10.

Készítette: Lisa Szanyel
Most menjünk tovább és nézzük meg az ördög ellenünk folytatott háborújának végső eszközét – a kísértést.

A kísértés
„Józanok legyetek, vigyázzatok; mert a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító osroszlán szerte jár, keresvén, kit elnyeljen: A kinek álljatok ellen, erősek lévén a hitben, tudva, hogy a világban lévő atyafiságotokon ugyanazok a szenvedése
k telnek be.“
1 Péter 5:8-9

A sátán legismertebb tevékenysége az emberiség kísértése. A kísértés gonoszra való csábítás, és ez az emberek általános tapsztalata, akár kerersztyének, akár nem. Mégis a sátán a keresztyének kísértésére külön erőfeszítést tesz. Tudja, ha egy keresztyént el tud csábítani, akkor bizonyos mértékben a gyülekezet fogja hitelét veszíteni, s ez az Úr nevére fog szégyent hozni. Ahogyan Dávid bűne Bethsabéval „alkalmat adott az Úr ellenségeinek a gyalázásra“, ugyanígy van a vétkező kereztyénekkel is. Ez a sátán egyik indítéka a hívők kísértésére. Egy másik ok, amiért a sátán kísérteni fog az, hogy egyszerűen gyűlöl téged és el akar pusztítani. Ő tudja, hogy „a bűn pedig teljességre jutván halált nemz“ (Jakab 1:15).
Amikor Péter a sátánra mint „ordító oroszlánra“ utalt, aki „szerte jár, keresvén, kit elnyeljen“ (1 Péter 5:8), kétségkívül a sátán kísértő tevékenységére gondolt. Ha figyelembe vesszük, hogy a kísértő célja, hogy öljön és pusztítson, nem engedhetjük meg magunknak, hogy könnyen vegyük a kísértést; ellenkezőleg, józannak és ébernek kell lennünk, amikor az ellenségünkkel, az ördöggel bánunk.

A kísértés felismerése

Az első dolog, amit meg kell tennünk a kísértéssel kapcsolatban, hogy megtanuljuk felismerni azt.
A sátán egyik tulajdonsága az alattomosság. Ő gyakran annyira jól álcázza magát, hogy a kísértett személy nincs is tudatában, hogy valójában mi történik. Mint ahogyan a jó horgász tudja, milyen a tökéletes csali, ugyanúgy a sátán is ismeri gyenge területeidet és ennek megfelelően fog kísérteni. A világosság angyalaként, kétségbeesett, segítségedet kérő barátként, anyagi problémáid megoldásaként, vagy éppen szegényes önképed válaszaként tud megjelenni, és még sorolhatnánk tovább. Pál a sátán ezen tulajdonságára utalt, amikor a korinthusiaknak írt. Ezt mondta: „Félek azonban, hogy a miként a kígyó a maga álnokságával megcsalta Évát, akként a ti gondolataitok is megrontatnak és eltávolodnak a Krisztus iránt való egyenességtől“ (2 Korinthus 11:3).

Bár néha nehéz felismerni a kísértést, mindig biztos lehetsz benne, hogy kísértve vagy, amikor olyan helyzetettel találod magad szembe, mely kimagyarázásra, kompromisszumra vagy bármilyen módon Isten Igéje iránti engedetlenségre késztet.

A kísértés elkerülése

Egy másik fontos dolog a kísértés kezelésében, hogy minden tőled telhetőt megteszel annak elkerülésére. A kísértést először is ima által kerülheted el. Jézus mondta: „Vigyázzatok és imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek“ (Máté 26:41). Másodszor, a kísértést elkerülheted, ha önmagadról valós képet alkotsz. Ez azt jelenti, hogy elismered a gyengeségeidet és elkerülöd azokat a dolgokat, melyek külön problémát jelentenek számodra. Ha problémád van a szexuális bűnnel, akkor minden tőled telhetőt meg kell tenned, hogy elkerülj bármely helyzetet, melyben elbukhatnál. Ez jelentheti, hogy elkerülsz bizonyos személyeket, vagy társaságokat; azt is jelentheti, hogy elkerülöd a szórakozás bizonyos formáit (pl. mozit, TV-t, különösen a kábeltévét, vagy éppen az újságárusok asztalát). Ha problémát jelent számodra az alkohol vagy a kábítószer, akkor el kell kerülnöd azokat a helyeket és helyzeteket, melyek kísértésbe vihetnek. Ugyanez az elv vonatkozik bármely gyenge terültere. Ha ezek után továbbra is kísértve vagy, akkor ugyanúgy mint József esetében Potifár feleségével, egyedüli megoldásként a menekülést választhatod. Sebezhető terülteid ismerete már önmagában egy lépés a kísértés felett aratott győzelem felé. Emlékezz: „azért a ki azt hiszi, hogy áll, meglássa, hogy el ne essék“ (1 Korinthus 10:12). Ne vidd magad kísérthető helyzetbe, ehelyett „ezeket kerüld; hanem kövessed az igazságot, az istenfélelmet, a hitet, a szeretetet ... Harczold meg a hitnek szép harczát, nyerd el az örök életet“ (1 Timótheus 6:11-12).

Brian Brodersen: Szellemi harc (reszlet) 11.

Készítette: Lisa Szanyel
A kísértés legyőzése

A jó hír a kísértéssel kapcsolatban, hogy győzelmet arathatunk felette. Nagyon fontos ezt tudni. Amikor egyes keresztyének beszédét hallgatod vagy megfigyeled őket, úgy tűnhet, hogy a győzelem lehetetlen és a visszaesés a keresztyén tapasztalatnak csak egy másik, elkerülhetetlen oldala. Mégis, semmi sem állhat távolabb az igazságtó
l. A Biblia kijelenti nekünk, hogy igenis lehetséges a győzelem. János apostol azt mondta: „Én fiacskáim, ezeket azért írom néktek, hogy ne vétkezzetek“ (1 János 2:1). Jakab a 4. rész 7. és 8. versében a győzelem megszerzésére tanít minket: „Engedelmeskedjetek azért az Istennek; álljatok ellene az ördögnek, és elfut tőletek. Közeledjetek az Istenhez, és közeledni fog hozzátok.“

A győzelem azzal kezdődik, hogy teljesen alárendeljük magunkat Istennek. Ha Jézus nem az életünk Ura, akkor nagyon nehéz lesz, hacsak nem lehetetlen, győzni a kísértés felett. Amikor alárendeljük magunkat Istennek, akkor állhatunk ellen az ördögnek. Ez annyit jelent, hogy használjuk azokat a fegyvereket, amelyeket Isten adott nekünk. Az elsődleges fegyver Isten Igéje. Ahogy ellenállunk, a sátán előbb-utóbb el fog futni tőlünk. Máté 4:1-11-ben ennek szép példáját láthatjuk Krisztus életéből. Jézus, miután negyven nap és éjjel böjtölt, találkozott a sátánnal, aki ezt mondta neki: „Ha Isten fia vagy, mondd, hogy e kövek változzanak kenyerekké.“ Itt Urunk azt teszi, amire mi is taníttatunk – ellenáll az ördögnek. Hogyan? Isten Igéjével. „Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, a mely Istennek szájából származik.“ Bármikor kísértette a sátán, Jézus az Igével hárította el.

Nekünk is az Ige segítségével kell elbánnunk a kísértéssel, mint ahogyan Jézus tette. Amikor a sátán azzal kísért, hogy térj vissza régi szokásodhoz, a 2 Korinthus 5:17-el állj ellen: „Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, íme újjá lett minden.“ És a Róma 6:11-12-vel: „Ezenképpen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban. Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, hogy engedjetk néki az ő kívánságaiban.“ Amikor a sátán erkölcstelenséggel és olyan dolgokkal kísért, melyeket Isten megtilt, a1 Korinthus 6: 19-20-al állj ellen: „Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek abennetek lakozó Szent Léleknek temploma, a melyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok? Mert áron vétettetek meg; dicsőítsétek azért az Istent a ti testetekben és lelketekben, a melyek az Istenéi.“ A kísértés ilyen gyakorlati megfontolásában láthatjuk Dávid állításának jelentőségét: „Szívembe rejetettem a te beszédedet, hogy ne vétkezzem ellemed“ (Zsoltárok 119:11). Nagy előny ismerni Igéket fejből, amikor kísértéssel állunk szemben. Végül emlékezz, „hogy a mi ó emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtlenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek ... Felszabadulván pedig a bűn alól, az igazságnak szolgáivá lettetek“ (Róma 6:6,18).

A kísértés tanulmányozásával elérkeztünk ennek a résznek a végéig. Itt elsősorban az ellenség természetével és tevékenységével foglalkoztunk. Ettő a ponttól kezdve azokat a dolgokat vesszük figyelembe, melyek győzelemre visznek bennünket a keresztyén harcban. Hadd fejezzem be ezt a részt két bátorítással Isten Igéjéből.
„Nem egyéb, hanem csak emberi kísértés esett rajtatok: de hû az Isten, a ki nem hágy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek; sõt a kísértéssel egyetemben a kimenekedést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek.” (1 Korinthus 10:13)

„Lévén annakokáért nagy fõpapunk, a ki áthatolt az egeken, Jézus, az Istennek Fia, ragaszkodjunk vallásunkhoz. Mert nem oly fõpapunk van, a ki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem a ki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bûnt. Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas idõben való segítségül.” (Zsidók 4:14-16)

Dicséretek. (lejátszási lista)