2012. október 7.

Spurgeon: Igazságban élni


Szeretném, ha azok közé számláltatnék, akik igazságban éltek,
de ha tökéletes is volnék mindenben, akkor sem próbálnék meg
a saját igazságomra alapozva élni.

A bölcsek köve


  Jorsits Attila

Mi a bölcsesség? Tapasztalat, okosság, tájékozottság, talpraesettség? Nem, ezeknél jóval több. Valami isteni…

Isten adott Salamonnak igen nagy bölcsességet és értelmet. Olyan sok bölcs gondolata volt, mint a tenger partján a homok. Nagyobb volt Salamon bölcsessége a keleten lakó emberek bölcsességénél és az egyiptomiak minden bölcsességénél. (1Kir 4,29-30)

Ha arról gondolkodunk, hogy mit is jelent a Biblia szerint a bölcsesség, akkor egy idő után rájövünk, hogy valami baj van a bölcsességfogalmunkkal. A Biblia másképp határozza meg, mint ahogyan mi gondolkodunk róla. Talán az első, ami a bölcsességgel kapcsolatban eszünkbe jut, a korral való összefüggése. A „bölcs öreg” toposza ott él mindannyiunk fejében, de a Biblia nem beszél arról, hogy a bölcsesség a korral mindenkinek megadatna. Az évek hoznak magukkal tapasztalatot, de bölcsességet nem. Nem automatikusan leszünk bölcsek, bárhogy is szeretnénk. Salamon már uralkodása elején megkapta Istentől ezt az adományt, és akkor még egyáltalán nem volt öreg. A legtöbb, amit tehetünk a bölcsességért, hogy kérjük:

Ha pedig valakinek nincsen bölcsessége, kérjen bölcsességet Istentől, aki készségesen és szemrehányás nélkül ad mindenkinek, és meg is kapja. (Jak 1,5)

Jakab apostol feltételezi, hogy a bölcsességet kérő hisz Istenben. Így folytatja:

De hittel kérje, semmit sem kételkedve, mert aki kételkedik, az olyan, mint a tenger hulláma, amelyet a szél sodor és ide-oda hajt. (Jak 1,6)

Salamon királyról – a bölcsesség mintaképéről – azt olvassuk a Királyok első könyvében (11. fej.), hogy élete végén idegen vallású feleségei elfordították a szívét Istentől. Bálványimádó lett és ezzel elveszítette a bölcsességét. Tehát nem elég bölccsé lenni, annak is kell maradni.

Mit tudtunk meg a bölcsességről?

Nem kortól függ; nem jár automatikusan.
A hit az alapja.
Kérhető, kapható, de nem birtokolható.

A bölcsesség nem emberi tulajdonság. Nem a tapasztalat, az okosság és a tájékozottság együttese, hanem Istenhez kötöttség, Isten által irányítottság. Ezért nem megszerezhető és birtokolható. Amíg az ember Istennel kapcsolatban van, addig bölcs, ha eltávolodik tőle, oda a bölcsesség. Egy látásmód, „Isten szemével” látni a dolgokat. Hogyan lát Isten? A lényeget látja, sallangoktól, félrevezető külsőségektől mentesen azt, ami van. Nem többet, nem kevesebbet. Ez a bölcsesség, ilyen a bölcs.
A Biblia szétválasztja a „felülről jövő” és az emberi, „e világi” bölcsességet (Ld. pl.: Jak 3,13-17). Ez is a látásmódra utal. A világ bölcse a világ szemével, az Isten szerinti bölcs Isten szemével lát és ennek alapján is cselekszik.

Találd meg a megfelelő időt és helyet a csendességhez


"Kora reggel, amikor még sötét volt, Jézus felkelt, kiment a házból egy elhagyatott helyre, hogy imádkozzon." (Márk 1:35)

Az elmúlt napokban a csendességetekről beszélgettünk. Az idő, amit Istennel töltesz a napod legfontosabb része. Ezért kulcsfontosságú az, hogy mikor és hol találkozol Vele. Mindkét esetben az állandóság a lényeg.

Minden nap ugyanabban az időben találkozz Istennel. Márk 1:35 ezt mondja: "Kora reggel, amikor még sötét volt, Jézus felkelt, kiment a házból egy elhagyatott helyre, hogy imádkozzon." Csak az, hogy Jézus felkelt korán imádkozni nem jelenti azt, hogy neked is azt kell. A lényeg ez: szánd Istenre napod legjobb részét. Szánd oda azt az időszakot, amikor a legfrisebb vagy. Néhányotoknak ez lehet a reggel. Kiugrotok az ágyból és ég a talaj a lábatok alatt. Mások közületek nem hisznek Istenben délelőtt 11-ig! És utána pörögtök éjfélig.

A legfontosabb az, hogy add meg Istennek napod legjavát és tervezd úgy a csendességedet, mintha egy bármilyen más találkozót terveznél.

Kezdd fokozatosan. Ha még sosem volt csendességed kezdd 5 perccel. Kezdd kicsiben és engedd, hogy fokozatosan bővüljön. Ha rögtön megpróbálsz minden nap 1 órás csendességeket tartani, nem leszel következetes. Később célozz meg napi 15 percet. Kinek nincs napi 15 perce?

Keress egy speciális helyet, ahol találkozhatsz Istennel. Jézus különleges helyen találkozott az Atyával. Lukács 22:39-ben ezt olvassuk: "Ezután szokása szerint elment az Olajfák hegyére, tanítványai pedig követték őt." Jézusnak szokása volt kimenni az Olajfák hegyére. Volt egy rendszeres hely, ahová ment és imádkozott. Milyen helyet keress, ami a te "szokásos" helyed lehetne? Ilyennek kellene lennie:
  • félreeső: keress olyan helyet, ahol egyedül lehetsz, ahol csend van, és ahol nem szakítanak félbe. Olyan helynek kellene lennie, ahol hangosan imádkozhatsz
  • állandó: legyen ugyanez a helyed minden nap

Beszéljetek róla:
  • Szánd rá az időt, határozd meg, hogy "mikor" és "hol" tartasz csendességet. Akár meg is oszthatod egy közeli barátoddal, aki számon kérheti ezt tőled.
  • Napodnak melyik az a része, aminek nagy figyelmet szentelsz, amikor sosem késel, és amit alig vársz? Tedd a csendességedet ennek a legelejére.
  •  
„Te pedig amikor imádkozol, menj be a te belső szobádba [a belső kamrádba], és ajtódat bezárva, [titokban] imádkozzál a te [mennyei] Atyádhoz, aki titkon van [és aki a rejtekben is lát, mert Atyád látja, amit titokban teszel]. És a te Atyád, aki titkon néz, megfizet néked [és megjutalmaz téged] nyilván [vagyis jól láthatóan, nyilvánosan fogja megadni fizetséged]” (Mát. 6,6)
  •  
(Daily Hope by Rick Warren, 2012.01.31)

Biró Lally : Minden áldás és dicsőség.

A gyermek


„Bizony az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom” (Zsolt 127,3)

Gyöngyszemek: ISTEN ÁLDÁSAI


 Megáld az Isten, amikor szilárdan jársz a becsület útján, és arról nem térít le semmi!
Megáld az Isten, amikor úgy érzed, hogy nem bírod tovább az életet, és mégis erőt veszel magadon.
Megáld az Isten, amikor szó nélkül végzed munkádat, noha tudod, hogy nem kapsz köszönetet érte.
Megáld az Isten, amikor a legjobb tehetséged szerint dolgozol, és senki sem veszi ezt érte!
Megáld az Isten, amikor az emberek hálátlanok veled szemben, és te mégis szereted őket.

A Nagykönyvtől a Családi Albumig


Készítette: Imre Dinnyes

Sokunk számára az Ószövetség és Újszövetség két élesen elkülönülő része a Bibliának. Zárójelben egy kis érdekesség: a 2. században Melito (http://en.wikipedia.org/wiki/Melito_of_Sardis) és a 3. században Tertullianus (http://en.wikipedia.org/wiki/Tertullian) nevezte el Ó- illetve Újszövetségnek a Biblia két részét. Ugyanakkor mindkét rész ugyanahhoz az inspirált kánonhoz tartozott. Eredetileg szerves egységet alkottak. A "régi" és az "új" jelzők mellékjelentésének elkerülése végett nevezhetjük őket inkább Első és Második Szövetségnek is (a köveket kéretik leengedni...).

Eléggé nyilvánvaló tapasztalat, hogy mi, keresztények általában véve nem vagyunk tisztában azzal, hogy az Első Szövetség teljes terjedelmében egy személyről szól: Jézus Krisztusról. Maga Jézus beszélt arról, hogy az Írások Őrá mutatnak. (János 5:39.) A Második Szövetség szerzői azonban - forradalmi módon - Krisztus fényében értelmezték az Első Szövetséget. Vajon miért? Mert erre tanította őket a Mester.

Ha hinnétek Mózesnek, hinnétek nekem: mert énrólam írt ő. (János 5:46) Ez volt Jézus hermeneutikai (Írás értelmezési) öröksége testvérei számára.

Jézus ugyanis teljesen új módon alkalmazta az Ószövetséget: az ószövetségi jövendöléseket és előképeket saját magában és szolgálatában látta beteljesedni. A korai Egyház erre a forradalmi Írás értelmezésre épült.

Jézus nem pusztán befejezte az Első Szövetség történetét, hanem beteljesítette azt. A beteljesítés nemcsak az ígéretekre vonatkozott azonban. Jézus valósággal megtestesítette az Első Szövetséget. Betöltötte, megtöltötte és kitöltötte az ősi Írást. Luther mondja, hogy "az Írás a bölcső, amiben Krisztus fekszik."

Amikor az Írást olvassuk, akkor Jézus történetét olvassuk. Amikor Jézus történetét olvassuk, akkor a magunk történetét olvassuk. Ezért nevezhetjük a Bibliát CSALÁDI FOTÓALBUMNAK is.

HŰSÉGES IMA


Lk 7,1-10.
1 Miután befejezte minden beszédét, amelyet a nép füle hallatára mondott, bement Kapernaumba. 2 Egy századosnak volt egy szolgája, akit nagyon kedvelt, s aki most beteg volt, és haldoklott. 3 Amint hallott Jézusról, elküldte hozzá a zsidók véneit, és kérte: jöjjön el, és mentse meg a szolgáját. 4 Amikor odaértek Jézushoz, sürgetve kérték: "Méltó arra, hogy megtedd ezt neki, 5 mert szereti népünket, ő építtette a zsinagógát is nekünk." 6 Jézus erre elindult velük. Amikor pedig már nem volt messze a háztól, a százados eléje küldte barátait, és ezt üzente neki: "Uram, ne fáradj, mert nem vagyok méltó arra, hogy a hajlékomba jöjj.
7 De magamat sem tartottam méltónak arra, hogy elmenjek hozzád, hanem csak szólj, és meggyógyul a szolgám. 8 Mert én is hatalom alá rendelt ember vagyok, és nekem is vannak alárendelt katonáim. Ha szólok ennek: Menj el, elmegy; és a másiknak: Jöjj ide, idejön; és ha azt mondom a szolgámnak: Tedd meg ezt, megteszi." 9 Amikor Jézus ezt meghallotta, elcsodálkozott rajta, és hátrafordulva így szólt az őt követő sokasághoz: "Mondom nektek, Izráelben sem találtam ekkora hitet." 10 Mire a küldöttek visszatértek a házba, a szolgát egészségesen találták.

                           HŰSÉGES IMA

Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének. (Jak 5,16)

Teljes szívemből együtt éreztem a misszionárius feleségével, aki otthon maradt, hogy a gondozásra szoruló gyermekét ápolja, amíg a férje távol van. Meg kellene látogatnom! - gondoltam. De mikor? Már így is több dolgom van, mint amit el tudnék intézni. Egy másik államban élő közeli rokonom egy kórház hospice részlegén feküdt, és még látni akartam halála előtt. Lehetetlennek tűnt mindkettőjüket meglátogatnom. Nem tudtam mást tenni, csak imádkozni!

"Csak" imádkozni tudok? - gondolkoztam el azután. Komolyan veszem én az imádságot? Nem éppen Isten az, aki az imádság által be tudja tölteni a szükséget az én személyes jelenlétem és közreműködésem nélkül? Nem csoda, hogy túlságosan megterhelt mások baja. Azt a felelősséget vettem magamra, amely az Istené!

Kértem Isten segítségét, hogy bízzam imáim meghallgatásában, nem az én cselekedeteim révén, hanem az ő munkája által. Az imádság valóban sokkal hatalmasabb és fontosabb bárminél, amit én tehetek. Néha én is személyesen része lehetek az imádságokra érkező válaszoknak, de az imameghallgatás többnyire az én közreműködésem nélkül történik.
Imáinkra adott válaszként Isten közel van a magányos emberekhez és a haldoklókhoz.
Nagy ereje van imáinknak.

Imádság: Gondviselő Istenünk, tégy bennünket hűségessé az imádkozásban, és segíts bíznunk a válaszodban. Ámen.

Ha nem lehetünk a szükségben lévőkkel, imádkozzunk értük.
Marion E. Gorman (Pennsylvania, USA)

Két Prédikátor

Készítette: Győzedelmes gyülekezet
Két fajta prédikátor van; azok, akik azt mondják, hogy a cselekedeteink által vagyunk kvalifikáltak, és azok, akik azt mondják, hogy Jézus vére által kvalifikálva vagyunk. Ez a két prédikátor ugyanúgy nézhet ki, de az üzeneteik sokban különbözhetnek.

Tekintsük meg a következő 10 kontrasztot…

A Cselekedet-Prédikátor azt mondja, meg kell tegyél bizonyos dolgokat ahhoz, hogy az üdvösséged megmaradjon. Vétsz egy hibát és el vagy veszve örökre.

A Vér-Prédikátor azt mondja, Jézus vére megszerezte számodra az örök és teljes megváltást /Zsid.9,12/ Semmi sem választhat el téged Isten szeretetétől.

CSP: Ne érintsd meg! Ne nyúlj hozzá! Ne érints meg semmi tisztátalan dolgot, és legyél szent.

VP: Te meg vagy szentelve a szövetség vére által /Zsid.10,29/, vagyis Jézus vére által /Lk 22,20/. Mi nem azért szeparáljuk el magunkat a tisztátalan dolgoktól, hogy szentek legyünk, hanem mert már szentek vagyunk és mi közössége van a világosságnak a sötétséggel?

CSP: Meg kell küzdened az élet kísértéseivel és fehér ruhába kell felöltöznöd, máskülönben kitörli a nevedet.

VP: Ez nem rólad szól. Jézus a te győzelmed! Mosd meg a piszkos ön-igazolt ruhádat a Bárány tisztító vérében (Jel.7,14). Örvendj, mert Ő megígérte, hogy soha nem törli ki a nevedet.

CSP: Imádkozzál és tarts csendes időt minden nap. Ha nem maradsz meg benne, ő ki fog vágni és a tűzbe vet.

VP: Jézus azt mondta:” Aki issza az én véremet, az bennem marad és én is ő benne” /Ján.6,56/ A “benne maradásodnak” semmi köze ahhoz, hogy tartasz-e csendes időt. Isten megbékéltetett magával Krisztuson keresztül. A te megbékéltetésed olyan valami, amit Ő tett, nem te. Amikor megérted, hogy ki is Ő és mennyire nagyon már megáldott téged, akkor egy egészséges étvágy fog motiválni téged, hogy még többet felfedezz Ő róla az Igéjében.

CSP: Óvakodj a bűntől! Arra vágyik, hogy a mestered legyen, uraljon.
VP: Mi arra lettünk elhívva, hogy Krisztus-tudatúak legyünk, nem bűn-tudatúak. Az Ő áldozata eltávolította a bűnöket /Zsid.9,26/ Szabaddá lettünk téve a bűneinktől az Ő vére által /Jel.1,5/. Élj a félelemtől és kárhoztatástól szabadon.

CSP: Amikor vétkezel, meg kell vallanod, hogy újra bocsánatot kapj.
VP: Neked meg lett bocsátva 2000 évvel ezelőtt /Kol.2,13/. Jézus azt mondta, hogy a megbocsátás alapja nem a megvallás, hanem az Ő vére /Mt26,28/. Az Ő vére a szükséges és elégséges feltétel a teljes megbocsátáshoz /Zsid.9 & 10/

CSP: Amikor vétkezel, meg kell vallanod, hogy ismét megtisztulj.
VP: Jézus vére megtisztít és tisztán tart /1Ján1,7/.

CSP: A megvallás jó arra, hogy megtisztítsa a rossz lelkiismeretet. Kérd a Szent Szellemet, hogy vizsgáljon meg és mutasson rá a hiányosságokra.
VP: Jézus vére megtisztította a lelkiismeretedet, hogy szabadon szolgáld Istent /Zsid.9,14/. Krisztus tökéletes áldozata miatt, a Szent Szellem döntése az, hogy nem emlékszik a bűneidre többé /Zsid.10,17/. Ő csakis mindig bizonyságot tesz a te Krisztusban lévő igaz mivoltodról /Ján16,10/.

CSP: Isten szent és megközelíthetetlen világosságban lakik. Ne is gondolj arra, hogy a közelébe menj.
VP: Ti, akik egyszer távol voltatok, közel lettetek hozva Krisztus vérén keresztül /Ef.2,13/.

CSP: Senki sem láthatja Isten arcát úgy, hogy életben marad. Jobb biztonságban maradni és hátra maradni.
VP: “Mivelhogy azért atyámfiai bizodalmunk van a szentélybe való bemenetelre a Jézus vére által,…. Járuljunk hozzá igaz szívvel, hitnek teljességével, akiknek szívök tiszta a gonosz lelkiismerettől, És testök meg van mosva tiszta vízzel” /Zsid 10,19-22/

Pásztor Káin vs Pásztor Ábel

Kit hallgatsz? Hol van a hited? A vallás halált-hozó munkáiban van? Vagy Jézus Krisztus életet-adó vérében? Arra törekszel, hogy megnyerd Isten jóindulatát vagy pihensz a kereszt befejezett munkájában?

Nem tesz különbséget az, hogy ha akár Katolikus vagy Protestáns, vagy Evangélikus, vagy Baptista vagy. Ha te Jézus vérén állsz, akkor neked teljesen meg van bocsátva, elfogadott vagy és Isten jóakarata nyugszik rajtad!



Részlet innen: Paul Ellis

Franklin Graham - Budapest 2012.

Készítette: László Kiss
Franklin Graham - Budapest 2012. 
Részletek a vasárnap esti üzenetéből!

"A döntésedtől függ a sorsod. Ha elutasítod Jézust, Ő is el fog utasítani téged. 
Meg van írva. Ha elutasítod, elválasztod a Lelkedet egy örökkévalóságra az Istentől. 
A pokolba mégy. - mondhatod: Franklin, Te hiszel a pokolban? - Ó IGEN! A Biblia nagyon sokat beszél a pokolról! Jézus is. - Voltál már nagyon elkeseredett emberek társaságában? Érezted, amikor lehúznak, és elszomorítanak? A pokol tele van millió és millió elkeseredett, depressziós, síró emberekkel. Nincs már reményük!
Nincs többé. A pokol ilyen..."

"Sokan kérdezik: szeret engem az Isten azok ellenére, amit tettem??? - IGEN! SZERET! NAGYON SZERET TÉGED! - Lehet, hogy azt mondod: imádkoztam már, de olyan volt, mintha visszapattantak volna a szavaim a falról - AZ OK A BŰN! - A bűn elválaszt Istentől! Jézus azért jött, hogy ezeket elvegye! Felvitte a keresztre.
HA elhiszed, és elfogadod Megváltódnak, elveszi, így már nem lesz gát, hogy menj az Atyához, hogy meghallgasson, hogy közeledj hozzá..."

Isten szeret Téged! Meg akar bocsátani neked! DE NEKED AKARNOD KELL!
Nem erőlteti Rád magád. Kínálja... neked kell elfogadni. A bűneid felvitte a keresztre. Meghalt a Te bűneidért. Feltámadt, és él. Mehetsz hozzá! Ha akarod, az Isten meg fogja bocsátani minden bűnödet. Elveszi a szégyent, és új életet ad neked!..."

Honnan tudod hogy hiszel?

Egy az Isten!

Készítette: Lisa Szanyel
Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség; Egy az Istene és Atyja mindeneknek, aki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik. Mindenikünknek pedig adatott a kegyelem a Krisztustól osztott ajándéknak mértéke szerint.  
Ezért mondja az Írás: Fölmenvén a magasságba, foglyokat vitt fogva, és adott ajándékokat az embereknek. Efezus 4:5-8. Amen!

A forrásnál

2012. október 6.

Ige: Krisztus népét kezdettől fogva üldözték, és üldözni is fogják


Pál apostol megvallása: „Mert nem akarjuk, hogy ne tudjatok atyámfiai a mi nyomorúságunk [háborúságunk; szorongattatásunk; üldöztetésünk] felől, amely Ázsiában (jelentése: mocsár) esett rajtunk, hogy felette igen, erőnk felett megterheltettünk [hogy képességünket messze felülmúló teher (nyomás) nehezedett reánk], úgyhogy életünk [életben maradásunk] felől is kétségben [bizonytalanok; végsőkig tanácstalanok, zavarban voltunk, vagyis elcsüggedtek] valánk.

Sőt magunk is halálra szántuk magunkat, hogy ne bizakodnánk mi magunkban, hanem [abban az] Istenben, aki feltámasztja [életre kelti] a holtakat.

Aki ilyen nagy halálból [halálos veszedelemből] megszabadított [kiragadott bennünket] és megszabadít minket: akiben reménykedünk [elváró reménységgel számítunk, és megbízunk], hogy ezután is meg fog szabadítani [ki fog menteni]” (2 Kor. 1,8-19)

Mert Isten azt tanácsolja:Ne bízzatok... egy emberben sem, mert nem tud megtartani. Boldog az, akinek Jákób Istene a segítsége, és Istenében, az Úrban van a reménysége, aki az eget és a földet alkotta, meg a tengert, és ami csak bennük van; ő meg is tart hűségesen mindenkor.

Igazságot szolgáltat az elnyomottaknak, kenyeret ad az éhezőknek, Az Úr megszabadítja az elfogottakat” De: „Ezt mondja az ÚR: Átkozott az a férfi, aki emberben bízik, és (hús)testi erőre támaszkodik!”

Mert: „Jobb az Úrnál keresni oltalmat, mint emberben bízni” (Zsolt. 146,3.5-7; Jer. 17,5; Zsolt. 118,8)

És hogy ki az az Isten, Akiben bízni kell, Aki feltámasztja a halottakat, azt az Úr Jézus jelenti ki: „Bizony, bizony mondom néktek: Aki énbennem hisz, örök élete van annak (mert) én feltámasztom azt az utolsó napon” (Ján. 6,47.54)

Az Istenben való hit és bizalom teszi lehetővé, hogy az állandó életveszély ellenére hirdettessék a Krisztus: „hiszen azért fáradunk és küzdünk, mert az élő Istenben reménykedünk, aki üdvözítője minden embernek, de leginkább a hívőknek” (1 Tim. 4,10)

És bár: „Naponként halál révén állok. A veletek való dicsekedésre mondom, mely van nékem a Krisztus Jézusban, a mi Urunkban”

De: „Meg (is) szabadít engem az Úr minden gonosztól, és bevisz az ő mennyei országába. Övé a dicsőség örökkön örökké” (1 Kor. 15,31; 2Tim. 4,18)

De szükség van imatámogatásra: „Kérlek pedig titeket atyámfiai a mi Urunk Jézus Krisztusra és a Szellem szerelmére, tusakodjatok velem együtt az imádkozásokban, én érettem Isten előtt, Hogy szabaduljak meg azoktól, akik engedetlenek Júdeában...” (Róm. 15,30-31)

Ige: A vallásos ember előbb látni akar, és azután hinni


 „És miközben a zsidók jelt [csodajeleket] kívánnak, a görögök [hellének, vagyis pogányok] pedig bölcsességet keresnek, [követelnek]

mi [pedig] a megfeszített [oszlopra feszített] Krisztust  hirdetjük, [prédikáljuk] aki a zsidóknak ugyan megütközés, [(szkandalon) tőr, kelepce, sértő, bántó dolog, botlás köve] a pogányoknak [nemzeteknek]  pedig bolondság, [balgaság; oktalanság]

De maguknak, az elhívottaknak, [hivatalosoknak] zsidóknak és görögöknek [helléneknek, vagyis pogányoknak] egyaránt, [Krisztus] az Isten ereje [hatalma; hatóereje] és az Isten bölcsessége” (1Kor. 1,22-24)

Mert: „Benne (Krisztusban) van a bölcsesség és ismeret minden kincse elrejtve” (Kol. 2,3)

Azt mondja Pál apostol, ezért: „... nem szégyellem a Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek üdvösségére, zsidónak először meg görögnek” (Róm. 1,16)

Ige: A vallás, és az Ige


Aki emberi tanításokat követ, arról azt mondja a Szent Szellem:
 „[miképpen] Nem méltatták az Istent arra, hogy megismerjék, [és ismeretükben megtartsák] az Isten is romlott eszükre [értelmükre] hagyta [és szolgáltatta ki] hát őket. [méltatlan (elvetemült) gondolkozásra; vagy: És ahogy ők nem tartották érdemesnek megőrizni Istent az ismeretükben, úgy Isten pedig kiszolgáltatta őket olyan gondolkodásmódnak, amelyet nem érdemes megőrizni] hogy alávaló [illetlen] tetteket vigyenek végbe. [tegyenek]

Tele is vannak mindenféle gonoszsággal, hitványsággal, [paráznaság; rossz erkölcs; igazságtalanság; romlottság; csalás] kapzsisággal, [fösvénység] ravaszsággal, [hamissággal] tele irigységgel, gyilkossággal, vetélkedéssel,  [versengéssel; viszálykodással]  ármánykodással, [álnoksággal] rosszindulattal. [gonoszlelkűséggel]

Megszólók, [Súsárlók; (besúgók; árulkodók; suttogók; pletykálkodók)] rágalmazók [rossz beszédűek] istengyűlölők, [Istent nem tisztelik, nem félik] gyalázkodók [Gátlástalanok; ez  egészen pontosan olyan embert jelent, aki nem ismerve a mértéket vakmerően áthágja az isteni és emberi határokat, túllép az erkölcsi korlátokon gőgtől, kevélységtől indíttatva. A fogalom magában foglalja az erőszakos föllépést és a szabadjára engedett kívánságokat is (paráznaság, bujaság, telhetetlenség). A görög köznyelvben jelentései tehát: gőg, dölyf, kevélység; önhittség, elbizakodottság; kihívó viselkedés, féktelenség; arcátlanság, csúfolódás; istentelenség, Isten elleni lázadás. Kéjvágy, bujaság; vadság; bántalmazás, sértés, meggyalázás; nemi erőszak. Súlyos testi sértés; erőszakosság, vadság; vakmerőség], fennhéjázók, [kevélyek; dölyfösek; gőgösek; felfuvalkodottak] kérkedők, [dicsekedők; hetvenkedők] agyafúrtak, [találékonyak a rosszban; fortélyos gazok; rosszban mesterkedők; bosszúságra ingerlők] szüleik iránt engedetlenek,

Értetlenek, [Balgatagok; ostobák; értelmetlenek] hitszegők, [szövetségtörők; szószegők; megbízhatatlanok] lelketlenek, [szeretetlenek; kíméletlenek; szívtelenek; ragaszkodás nélküliek] könyörtelenek. [engesztelhetetlenek; irgalmatlanok; összeférhetetlenek],

 [kik] Bár fölismerték [sem értették] Isten rendelkezését, [végzését; igazságát; döntését] hogy aki effélét művel, [cselekszik] méltó a halálra, mégis ilyeneket [nemcsak] tesznek, sőt a tetteseknek [akik ilyeneket művelnek] még helyeselnek is. [egyetértenek; oltalmazzák azokat]” (Róm 1,28-32) 

Még többet Tőled, Uram

Ige: A boldog ember


Boldog ember az, akinek Te vagy az erőssége, s a te ösvényeid vannak a szívében” (zsolt. 84,6)

Klaus Douglass: Visszatérni a reformátori középpontba


A reformáció nem a tizenhatodik század eseménye, hanem ránk váró feladat.

Én nem tévedtem el!


Egy parancsoláshoz szokott, önfejű férfi egy fontos találkozóra igyekezett. Úgy döntött, hogy lerövidíti az utat, de rá kellett jönnie, hogy teljesen eltévedt. Megkérdezte az utat a legelső személytől, akit meglátott - egy kisgyerektől.

„Fiú, merre van Dover?" - kérdezte nyers hangon. „Nem tudom" - felelt a gyerek kicsit feszélyezetten.

„Akkor hát - pattogott a férfi - milyen messze van Brighton?"

„Azt sem tudom" - válaszolt a fiú.

„Van itt valaki a közelben, aki meg tudná mondani, merre menjek?" - emelte fel hangját a férfi.

„Nem tudom" - vont vállat a fiú.

A férfi egyre mérgesebben kérdezősködött, ahogy a fiú mindenre ugyanazt a választ adta. Végül elveszítette a türelmét, és rárivallt: „Hát, nem sok mindent tudsz, igaz?"

Erre, most először, a fiú elmosolyodott. Felpillantott a kanyargós ösvény végén álló házra, ahonnan hívogatóan integettek az esti fények, és ahol kistestvérei játszottak az udvaron. A fiú így szólt: „Igaz... De én nem tévedtem el!"

Sok mindent nem tudunk. De ha hiszünk Krisztusban, akkor nem vagyunk elveszettek. Bár nem tudunk mindent, azért nem csüggedünk el, és nem érezzük elveszettnek magunkat.  Sokat kell még tanulnunk, növekednünk, az Úr Igéje és az Ő Szelleme által! Egy napon, amikor meglátjuk Krisztust, minden világos lesz. Addig pedig megnyugodhatunk - tudva, hogy Isten tartja kezében az irányítást. Van Tőle kapott életcélunk, és Ő igazgatja az életünket.