2013. október 7.

Római levél 9. fejezet: A ZSIDÓ NÉP ÉS AZ EVANGÉLIUM (göröggel és kapcsolódó igékkel)

Róm. 9,1 Igazságot [vagyis valóságot] szólok Krisztusban, nem hazudok [és nem valótlanságot állítok], lelkiismeretem [szellemi ismeretem és együttészlelésem] velem együtt tesz bizonyságot [és tanúskodik mellettem] a Szent Szellem által,

Róm. 9,2 Hogy nagy az én szomorúságom [keserűségem, fájdalmam és bánatom] és szüntelen való [és állandó, folytonos, és szakadatlan] az én szívemnek fájdalma, [gyötrelme, kínja],

Róm. 9,3 Mert kívánnám, [és óhajtanám] hogy én magam átok [alatt] legyek, elszakasztva a Krisztustól az én atyámfiaiért, akik rokonaim (hús)test szerint [Más fordítás: Én magam kívánnék, ha lehetne, átokká lenni [és átkozottként távol lenni testvéreimért, a népemből valókért]

Róm. 9,4 Akik izraeliták, akiké a fiúság [vagyis az örökbefogadott állapot] és a dicsőség [a tekintély, tisztesség, és méltóság] és a szövetségek [a végakarat, a végrendelet] meg a [mózesi] törvényadás [vagyis a törvényhozás], és a [szolgálat], és az ígéretek [az üzenet, az értesítés]

Róm. 9,5 Akiké az (ős)atyák, és akik közül való [vagyis akik közül származik] (hús)test szerint a Krisztus, aki mindeneknek felette örökké [vagyis az örökkévalóságban] áldandó [és áldott] Isten [és aki Isten mindenek felett] Ámen*

*Isten így szól a fiúhoz:A te királyi széked [a te trónod] óh Isten örökkön örökké [megáll, és megmarad]. Igazságnak, igazságosságnak, és jogosságnak pálcája [jogara] a te országodnak [királyságodnak, birodalmadnak, uralmadnak, és a te királyi hatalmadnak] pálcája [jogara]” (Zsid. 1,8).

Mert az Úr Jézusban maga a Teremtő jött el, erről tesz bizonyságot János apostol: „De tudjuk, hogy eljött az Isten Fia, és képességet adott nekünk arra, hogy felismerjük az Igazat; és ezért vagyunk az Igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban. Ő az igaz Isten és az örök élet(1 Ján. 5,20).  

És Pál apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki jött el hústestben: „És minden versengés nélkül (közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy a kegyességnek eme titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott (igaznak bizonyult) lélekben (pneuma: szellemben). Megláttatott (megjelent, megmutatkozott) az angyaloktól/nak. hirdettetett a pogányok (népek, nemzetek) közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).

 Dávid így prófétál Krisztusról: „Nyilaid élesek (és hegyesek); népek hullanak alád (népek kerülnek hatalmadba); a király ellenségeinek szívében. Trónod, oh Isten örökkévaló, (mindörökké megmarad); igazságnak pálcája a te királyságodnak pálcája (Zsolt. 45,6-7).

Pál apostolon keresztül jelenti ki a Szent Szellem, hogy kik azok az ellenségek, akiknek szívében a Király: „Titeket is, kik hajdan elidegenültek és ellenségek valátok gonosz cselekedetekben [haszontalan, káros tetteitekben] gyönyörködő értelmetek miatt…]” (Kol. 1,21).

Én pedig: „kérem, adja meg nektek, hogy dicső gazdagságának mértékében belső emberetek úgy elhatalmasodjék, hogy ti az Isten Szellemén át uralomra juthassatok, hogy [állandóan ott] lakozzék a Krisztus a hit által a ti szívetekben (Eféz. 3,16-17)

Róm. 9,6 Nem lehet pedig, hogy meghiúsult [csődöt mondjon; semmivé váljon, meghiúsuljon, megbukott legyen, erejét veszítse, vagy kudarcot vallott] legyen az Isten beszéde (logosza: igéje)* Mert nem mindnyájan izráeliták azok, kik Izráeltől valók**

*Hiszen: „Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék. Mond-é ő valamit, hogy meg ne tenné? Igér-é valamit, hogy azt ne teljesítené?”

„Izráel fenséges Istene nem hazudik, és nem is bán meg semmit, mert nem ember ő, hogy megbánjon valamit” „Kőszikla! Cselekedete tökéletes, mert minden ő útja igazság! Hűséges Isten és nem csalárd; igaz és egyenes ő!”. „Ha hitetlenkedünk, ő hű marad: ő magát meg nem tagadhatja”. „mert amit ő mondott, meglett, és amit parancsolt, előállott” (4 Móz. 23,19; 1Sám. 15,29; 5 Móz. 32,4; Zsolt. 33,9; 2 Tim. 2,13).

**És: „Mert nem az a zsidó, aki külsőképen az; sem nem az a körülmetélés, ami a (hús)testen külsőképen van: Hanem az a zsidó, aki belsőképen az. és a szívnek Szellemben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés. amelynek dicsérete nem emberektől, hanem Istentől van”  (Róm. 2,28-29).

Róm. 9,7 Sem nem mindnyájan fiak, [vagyis nem mindnyájan Ábrahám gyermekei] kik az Ábrahám magvából valók; hanem: Izsákban neveztetik néked a te magod.

Róm. 9,8 Azaz, nem a (hús)testnek fiai az Istennek fiai, [mert nem a testi származás szerinti utódok Isten gyermekeihanem az ígéret fiait [gyermekeit] tekinti [és nevezi] magul*

*Isten ugyanis így szólt Ábrahámhoz: „…A te magodnak adom ezt a földet” (1 Móz. 12,7).

És az apostolon keresztül megvilágítja a Szent Szellem a kijelentést:  „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus(Gal. 3,16).

Ezért akik a Krisztuséi, azokhoz így szól az apostol: „Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei vagyunk” (Gal. 4,28).

Róm. 9,9 Mert ígéretnek beszéde [logosza Igéje] ez: Ez időtájban [vagyis a maga idején; a megállapított vagy a megfelelő időben] eljövök, és Sárának (jelentése: hercegnő) fia lesz*

*Így szólt az ígéret: „Egy esztendő múlva visszatérek hozzád, és akkor már a feleségednek, Sárának fia lesz! Sára meg ott hallgatódzott a háta mögött a sátor bejáratánál. Ábrahám és Sára élemedett korú öregek voltak, és Sáránál már megszűnt a női életfolyamat. Sára nevetett magában, és azt gondolta: Miután megvénültem, lehet-e gyönyörűségem? Meg az uram is öreg!” (1Móz. 18,10).

Róm. 9,10 Nemcsak pedig [nemcsak Sárával történt ilyesmi], hanem Rebekával (jelentése: a lebilincselő; hízelgő) is, ki egytől fogant méhében Izsáktól, a mi atyánktól*

*Így esett teherba Rebeka „… Izsák könyörgött az ÚRnak feleségéért, mivel meddő volt. Az ÚR pedig engedett könyörgésének, úgyhogy teherbe esett Rebeka, a felesége” (1Móz. 25,21)

Róm. 9,11 Mert mikor még meg sem születtek, sem semmi jót vagy gonoszt [rosszat; hitványat] nem cselekedtek, [nem tehettek] hogy az Istennek kiválasztás szerint való végzése [Isten szabad választása, amely nem a tettektől, hanem a meghívó akaratától függ] megmaradjon, [és érvényesüljön] nem cselekedetekből, hanem az elhívótól,

Róm. 9,12 Megmondatott néki, [vagyis Rebeka ezt a kinyilatkoztatást kapta] hogy: A nagyobbik [az idősebb] szolgál [és rabszolgája lesz] a kisebbiknek [a fiatalabbnak].

Róm. 9,13 Miképpen meg van írva: Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem [vagyis kevésbé szerettem, Jákób mögé helyeztem. Vagy: Jákóbot kiválasztottam, Ézsaut elvetettem]*

*És hogy miért, arról a prófétákon keresztül szól az Úr: „… Ézsau (a szőrös, bozontos; nyers, durva) testvére volt Jákóbnak (aki a másik helyére lép) - így szól az ÚR -, mégis Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem (kevésbé szerettem); hegyeit (bálványáldozó helyeit) pusztává tettem, birtokát a pusztai sakáloknak adtam” (Malak. 1,2-3)

Róm. 9,14 Mit mondunk tehát: Vajon nem igazságtalanság-é ez az Istentől? [vajon hamisság van-e az Istennél?] Távol legyen!

Róm. 9,15 Mert Mózesnek (jelentése: a vízből kihúzott, kimentett) ezt mondja: Könyörülök azon, akin könyörülök, és kegyelmezek [megszánom, és irgalmazok;] annak, akinek kegyelmezek [akit megszánok, akinek irgalmazok;]*

*Mózesnek azt mondta az Úr: „És monda az Úr: Megteszem, hogy az én dicsőségem a te orcád előtt menjen el, és kiáltom előtted az Úr nevét: És könyörülök, akin könyörülök, kegyelmezek, akinek kegyelmezek” (2 Móz. 33,19)

Dávid megvallása arról, hogy kiken könyörül az Úr: „Irgalmas és könyörületes az Úr, késedelmes a haragra és nagy kegyelmű. Jó az Úr mindenki iránt, és könyörületes minden teremtményéhez. Magasztal, Uram, minden teremtményed, és híveid áldanak téged” (Zsolt. 145,8-10).

Az apostolon keresztül pedig kijelenti az Úr, hogy mit jelent a Mózesnek adott kijelentés, és mi a teremtmény dolga: „De még nagyobb kegyelmet is ad, ezért mondja: Isten a kevélyeknek ellenáll, az alázatosoknak pedig kegyelmét adja. Közeledjetek az Istenhez, és közeledni fog hozzátok. Tisztítsátok meg kezeiteket, ti bűnösök (hamartia: céltévesztettek), és szenteljétek meg szíveiteket ti kétszívűek” (Jak. 4,6.9)

Mert: „… azt, a ki hozzám jő, semmiképpen ki nem vetem (azt én nem küldöm el)(Ján. 6,37).

Mózes megvallása az Úrról: „Kőszikla ő, cselekvése tökéletes, minden útja igazságos. Hű az Isten, nem hitszegő, igaz és egyenes ő” (5 Móz. 32,4)

Róm. 9,16 Annakokáért tehát nem azé [a választás], aki akarja [aki erőlködik], sem nem azé [a jövő], aki fut [aki törtet], hanem a könyörülő Istené

[Más fordítás: Eszerint nem azon múlik a dolog, aki óhajtja, vagy törekszik, hanem Istentől, aki irgalmaz]*

*Hiszen:… a törvény cselekvése által nem igazul meg egy ember (hústest) sem” (Gal. 2,16)

Róm. 9,17 Mert azt mondja az írás a fáraónak (jelentése: meztelenség, vagy nagy ház), hogy: Azért támasztottalak [és állítottalak elő] téged [és éppen arra rendeltelek (és azért hagytam, hogy megmaradj)], hogy megmutassam [és feltárjam azt, ami benn, belül van, a valódi lényeget] benned [és rajtad], az én hatalmamat, [erőmet] és hogy [így] hirdessék az én nevemet [személyemet, hatalmamat, tekintélyemet, jellememet] az egész földön*

*Az ellenséges, és engedetlen lázadóhoz így szól az Úr: „Mert ha most kinyujtanám kezemet és megvernélek téged és a te népedet döghalállal, akkor kivágattatnál (vagyis kipusztulnál) a földről. Ámde azért tartottalak fenn tégedet, hogy megmutassam néked az én hatalmamat (és erőmet), és hogy hirdessék az én nevemet (személyemet, hatalmamat, tekintélyemet, jellememet) az egész földön” (2 Móz. 915-16)

Róm. 9,18 Annakokáért (következésképpen) akin akar, könyörül, akit pedig akar, megkeményít [vagyis megátalkodni, konokká válni hagyja, és így alkalmatlanná válik Isten igéjének befogadására].

Róm. 9,19 Mondod azért nékem: Miért fedd hát engem [és miért von mégis felelősségre? Miért hibáztat, kifogásol, tesz szemrehányást még mindig]?  Hiszen az ő akaratának [és szándékának,] kicsoda állhat ellen [az Ő határozatával, és döntésével kicsoda szállhat szembe, és  harcolhat ellene]*

*Hiszen:Nem használ a bölcsesség és az értelem, sem a tanács az ÚRral szemben” (Péld. 21,30)

Róm. 9,20 Sőt, inkább [és tulajdonképpen] kicsoda vagy te, óh ember, hogy vitába szállsz [feleselsz, visszabeszélsz, vitatkozol] az Istennel? Avagy mondja-é [megkérdi-e] a készítmény [az anyag, az alkotás, agyagkészítmény] a készítőnek: [megmunkálójának, alkotójának, formálójának, gyúrójának] Miért csináltál [miért formáltál, és alkottál] engem így [és ilyennek]*

*Már a prófétán keresztül ezt kérdezi az Úr: „dicsekedhetik-e a fejsze azzal szemben, aki vág vele? Fontosabb-e a fűrész, annál, aki húzza? Mintha a bot suhogtatná azt, aki fölvette, és a vessző venné föl azt, aki nem fából van!” (Ésa. 10,15).

De: „Jaj annak, aki perbe száll alkotójával, bár csak egy a földből készült cserépedények között! Mondhatja-e formálójának az agyag: Mit csinálsz? És a készítmény ezt: Nem ügyes a kezed? Jaj annak, aki ezt mondja apjának: Miért nemzettél? - és anyjának: Miért vajúdtál velem?!”„Micsoda fonákság! Egyenlőnek tartható-e az agyag a fazekassal? Mondhatja-e az alkotás alkotójának: Nem ő alkotott engem?! Mondhatja-e a fazék a fazekasnak: Nem ért a dolgához?!”„… ki mondhatja néki: Mit cselekszel?” (Ésa. 45,9-10; 29,16; Jób. 9,12).

Csak meg lehet vallani, hogy: „Uram (JHVH: Jahve), atyánk vagy te mégis! Mi vagyunk az agyag, te a mi formálónk, kezed alkotása vagyunk mindannyian” (Ézs. 64,7).

Róm. 9,21 Avagy [talán] nincs-e a fazekasnak hatalma az agyagon, [a sáron] hogy ugyanazon gyuradékból [vagyis ugyanannak az agyagtömbnek egy részéből] némely edényt tisztességre, [az egyik edényt díszesre, ékesre, tisztes célra, megbecsült, értékes edénynek] némelyt [a másikat] pedig becstelenségre [közönségesre, éktelenségre, gyalázatra, dicstelenre, tisztességtelenre, nem becsült célra] formáljon? [és készítsen]*

*És hogy ez hogyan történik, erről így tesz bizonyságot Isten igéje: „Az Isten által vetett szilárd alap azonban megáll, amelynek a pecsétje ez: Ismeri az Úr az övéit, és hagyja el a gonoszt mindenki, aki az Úr nevét vallja!” Nagy házban pedig nemcsak arany- és ezüstedények vannak, hanem fából és cserépből valók is; és azok közül némelyek tisztességre, némelyek pedig gyalázatra valók. Ha tehát valaki megtisztítja magát ezektől, megbecsült, megszentelt edény lesz, az Úrnak is hasznos, és minden jó cselekedetre alkalmas” (2 Tim. 2,19-21).

Róm. 9,22 Ha pedig az Isten az ő haragját megmutatni, és hatalmát megismertetni [megláttatni, és tudatni] kívánván, nagy békességes tűréssel elszenvedte [és elhordozta] a harag edényeit, melyek pusztulásra [és veszedelemre, elveszésre] készíttettek [vagyis megértek. Szó szerint: le kell szerelni, azaz megszüntetni a régit és azután felszerelniaz újat, és újat adni].

Róm. 9,23 És hogy megismertesse [megjelentse, és megláttassa] az ő dicsőségének [tekintélyének, tisztességének és méltóságának] gazdagságát az irgalom edényein, [melyeket eleve [vagyis előre] a dicsőségre alkotott [vagyis amelyeket, vagy: akiket dicsőségének edényeiül – hordozóiul – készített el jóelőre] mit szólhatsz ellene?*

*És tette ezt azért:Hogy megmutassa [és kinyilvánítsa rajtunk] a következendő időkben [az eljövendő /világ/korszakokban /aionokban /] az Ő kegyelmének felséges [és mérhetetlen] gazdagságát [túláradó bőségét] hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban” (Eféz. 2,7).

Az apostol így buzdít: „Lássátok meg, milyen  nagy szeretetet tanúsított irántunk az Atya: Isten gyermekeinek neveznek minket, és azok is vagyunk. Azért nem ismer minket a világ, mert nem ismerte meg őt” (1Jn. 3,1)

Ez pedig akkor történt: „… amikor megjelent a mi üdvözítő Istenünk jósága és emberszeretete, nem az általunk véghez vitt igaz cselekedetekért, hanem az ő irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által, akit kitöltött ránk gazdagon Jézus Krisztus, a mi Üdvözítőnk által, hogy az ő kegyelméből megigazulva reménységünk szerint részesei legyünk az örök életnek” (Tit. 3,4-7)

Ezt pedig az Evangélium hirdetése tette lehetővé: „Mert nem szégyellem az evangéliumot, hiszen Isten ereje az, minden hívőnek üdvösségére, elsőként zsidónak, de görögnek (pogánynak) is. Mert az Istennek igazsága jelentetik ki abban hitből hitbe, miképpen meg van írva: Az igaz ember pedig hitből él” (Róm. 1,16-17)

Amelyben kijelentést nyer, hogy: „Mert azt (vagyis: az Úr Jézust), aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne” (2Kor. 5,21)

Erről prófétál Dávid: „Őt szolgálják a fiak, az Úrról beszélnek az utódoknak. Eljőnek s hirdetik az ő igazságát (az Úr Jézus Krisztust) az ő utánuk való népnek, hogy ezt cselekedte!” (Zsolt. 22,31-32)

Róm. 9,24 Amire [ilyen edényekül] el is hívott minket nemcsak a zsidók [júdeaiak], hanem a pogányok [vagyis a nemzetek] közül is.

Róm. 9,25 Amint Hóseásnál (jelentése: Jahve az üdvösség) is mondja: Népemnek nevezem, amely nem volt az én népem és szeretettnek azt, ami nem volt szeretett. [Más fordítás: Azt, ami nem népem, népem gyanánt fogom elhívni, és amelyet nem szeretek, szeretett (agapé) népemnek, és ki irgalmat nem talált, irgalmasságot találónak]*

*Így szólt Isten szava a prófétán keresztül: „És eljegyezlek téged magamnak örökre, és pedig igazsággal és ítélettel, kegyelemmel és irgalommal jegyezlek el. Eljegyezlek magamnak a hit ajándékával, és megismered az Urat. Mert bevetem vele a földet, és akit „Nincs irgalom”- nak hívnak, ahhoz irgalmas leszek, a „Nem népem”- nek ezt mondom: Népem vagy, ő pedig ezt mondja: Én Istenem!” (Hós. 2,18-19.22)

Péter apostolon keresztül pedig kijelentést nyer a prófécia beteljesülése: „Ti azonban választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten tulajdonba vett népe, hogy hirdessétek nagy tetteit annak, aki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket.  Akik egykor nem az ő népe voltatok, most pedig Isten népe vagytok, akik számára nem volt irgalom, most pedig irgalomra találtatok” (1 Pét. 2,9-10)

És így valósult meg Isten szava, amely kijelenti, hogy: „De lesz még annyi Izráel fiainak a száma, mint a homok a tengerparton, amelyet nem lehet megmérni, sem megszámolni. Akkor ahelyett, hogy ezt mondanák nekik: Nem vagytok népem! - ezt mondják: Az élő Isten fiai vagytok!” (Hós. 1,10).

Róm. 9,26 És lészen, hogy azon a helyen, ahol ez mondatott nékik: Ti nem vagytok az én népem, ott az élő Isten fiainak fognak hívatni*

*Ugyanis: „… annyi lesz az Izráel fiainak száma, mint a tenger fövenye (mint a homok a tengerparton), amely meg nem mérettethetik és meg nem számláltathatik; és lészen, hogy ahol az mondatott nékik: Nem vagytok az én népem, ez mondatik nékik: Élő Istennek fiai! És összegyűlnek Júda fiai és Izráel fiai együvé, és egy (vagyis egyetlen) fejedelmet választanak, és feljőnek az országból, mert nagy lesz a Jezréel (Jelentése: Isten vet, plántál, és új vetést, új népet fog alapítani) napja! Mondjátok atyátokfiainak (testvéreiteknek): Ammi (vagyis: Népem)! És a ti húgaitoknak: Rukhámáh (azaz: van irgalom)!” (Hós. 1,10-12).

És ez akkor követlkezik be, amikor: „Vesszőszál hajt ki Isai törzsökéről, hajtás sarjad gyökereiről. Az ÚR Szelleme nyugszik rajta, a bölcsesség és értelemSzelleme, a tanács és erő (és hatalom) Szelleme, az ÚR ismeretének és félelmének Szelleme. Az ÚR félelme lesz a gyönyörűsége. Nem a látszat után ítél, és nem hallomás után dönt” (Ésa. 11,1-3).

Pál apostol így beszél a Korintusban lévő Krisztus népéhez, mert Isten az apostolokon keresztül végzi a plántálást: „Én plántáltam [vagyis ültettem] Apollós öntözött, de az Isten adja vala [folyamatosan] a növekedést (1 Kor. 3,6)

Róm. 9,27 Ézsaiás (Jelentése: Jahve szabadulás, Jahve segít) pedig ezt kiáltja [és fennszóval hirdeti] Izráel felől: Ha Izráel fiainak száma annyi volna is, mint a tenger fövenye, [homokja, akkor is csak] a maradék üdvözül*

*Ézsaiás így szólt a testi Izráelhez: „Mert ha annyi volna is néped, Izráel, mint tengerparton a homok, csak a maradék tér meg. El van rendelve pusztulásod, igazságos ítélet árad rád” (Ézs. 10,22)

És a próféciát Jóel prófétán keresztül folytatja az Úr: „De mindaz, aki az Úrnak nevét hívja segítségül, megmenekül; mert a Sion hegyén és Jeruzsálemben lészen a szabadulás, amint megígérte az Úr, és a megszabadultak közt lesznek azok, akiket elhív az Úr!” (Jóel. 2,32)

 Pál apostolon keresztül pedig kijelentést nyer a Sion hegyének, és Jeruzsálemnek helye, ahol a szabadulás lesz: „az Isten gyülekezetének, amely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, azoknak, akiket ő elhívott és saját népévé tett; mindazokkal együtt, akik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét, az ő Uruk és a mi Urunk nevét bárhol segítségül hívják (1 Kor. 1,2).

Róm. 9,28 Mert a dolgot bevégezi [és teljes mértékben megvalósítja] és rövidre metszi [miközben befejezéshez juttatja és megrövidíti a történést] igazságban [vagyis a megigazulás segítségével, és útján]; mivel rövidesen végez az Úr a földön [és sietve megcselekszi az igét (a logoszt)].

Róm. 9,29 És amint Ézsaiás előre megmondotta: Ha a Seregeknek Ura nem hagyott volna nékünk magot, olyanokká lettünk [vagyis hasonlóan jártunk volna] volna, mint Sodoma (jelentése: égő tájék), és Gomorához (jelentése: elmerülés; elsüllyedés) volnánk hasonlók*

*Ézsaiás így szólt Izráel népéhez: „Ha a seregeknek Ura valami keveset meg nem hagyott volna bennünk, úgy jártunk volna, mint Sodoma, és Gomorához volnánk hasonlók. Halljátok az Úrnak igéjét, Sodoma fejedelmei, és vedd füleidbe Istenünk tanítását, Gomora népe!” (Ésa. 1,9-10)

Sodoma és Gomora pedig így járt: „És bocsáta az Úr Sodomára és Gomorára kénköves és tüzes esőt az Úrtól az égből. És elsüllyeszté ama városokat, és azt az egész vidéket, és a városok minden lakosait, és a föld növényeit is” (1 Móz. 19,24-25)

És hogy ez nem így történt annak oka: „Az Úr kegyelmessége az, hogy még nincsen végünk; mivel nem fogyatkozik el az ő irgalmassága!” (Siral. 3,22).

János apostol lát két prófétát, akik hirdetik Isten igéjét Jeruzsálemben, aminek szellem szerinti nevét is megmondja: „És amikor bevégzik bizonyságtételüket, a fenevad, amely feljön az alvilágból, hadat indít ellenük, legyőzi és megöli őket. És az ő holttesteik feküsznek ama nagyvárosnak utcáin, amely szellem szerint Sodomának és Égyiptomnak (jelentése: lezárás, bezárás, körülkerítés, beszűkülés, szorongatás, fogság) hivatik, ahol a mi Urunk is megfeszíttetett (Jel. 11,7-8)

Róm. 9,30 Mit mondunk hát? Azt, hogy a pogányok, [vagyis a nemzetek] akik a megigazulásra nem törekedtek [és az igazságot (vagyis a megigazulást) nem követték], a megigazulást elnyerték [az igazságot (vagyis a megigazusást) megragadták, és így birtokul kapták], még pedig a hitből való megigazulást*

*Mert: „… annak, aki nem fáradozik, hanem hisz abban, aki az istentelent megigazítja, az ő hite tulajdoníttatik igazságul. Azért hitből, hogy kegyelemből legyen; hogy erős legyen az ígéret az egész magnak; nemcsak a törvényből valónak, hanem az Ábrahám hitéből valónak is, aki mindnyájunknak atyánk”„Istennek igazsága pedig a Jézus Krisztusban való hit által mindazokhoz és mindazoknak, akik hisznek. Mert nincs különbség” (Róm. 4,5-6; 3,22).

Hiszen: „A hitből való igazság …így szól: Ne mondd a te szívedben: Kicsoda megy föl a mennybe? (azaz, hogy Krisztust aláhozza). Avagy: Kicsoda száll le a mélységbe? (azaz, hogy Krisztust a halálból felhozza). Hanem mit mond? „Közel van hozzád az ige, a te szádban és a te szívedben”, mégpedig a hit igéje, amelyet mi hirdetünk. Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz. Mert szívvel hiszünk, hogy megigazuljunk, és szájjal teszünk vallást, hogy üdvözüljünk”

Mert: „tudjuk, hogy az ember nem a törvény cselekedetei alapján igazul meg, hanem a Krisztus Jézusba vetett hit által. Ezért mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hit, és nem a törvény cselekvése által, mert a törvény cselekvése által nem igazul meg egy (hús)test sem. (Róm. 10,6-10; Gal. 2,16).

Erről szól a prófécia is: „Mert e parancsolat, amelyet én e mai napon parancsolok néked, nem megfoghatatlan előtted; sem távol nincs tőled. Nem a mennyben van, hogy azt mondanád: Kicsoda hág fel érettünk a mennybe, hogy elhozza azt nékünk, és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt? Sem a tengeren túl nincsen az, hogy azt mondanád: Kicsoda megy át érettünk a tengeren, hogy elhozza azt nékünk és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt? Sőt felette közel van hozzád ez ige: a te szádban és szívedben van, hogy teljesítsed azt. Lám elődbe adtam ma néked az életet és a jót: a halált és a gonoszt” „… válaszd azért az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod” (5 Móz. 30,11-15.19)

Róm. 9,31 Izráel [a zsidó nép] ellenben, mely az igazság [vagyis a megigazulás] törvényét követte, [amely törekedett a törvényből eredő megigazulásra, és a megigazulás törvényére] nem jutott el az igazság [vagyis a megigazulás] törvényére [azaz a törvény szerinti megigazulásra, így nem érkezett el a törvényhez]*

*Az apostol bizonyságtétele a testi Izráelről: „Mert tanúskodom mellettük, hogy Isten iránti buzgóság van bennük, de nem a helyes ismeret szerint. Az Isten igazságát ugyanis nem ismerték el, hanem a magukét igyekeztek érvényesíteni, és nem vetették alá magukat az Isten igazságának. Mert a törvény végcélja Krisztus, minden hívő megigazulására.”„Micsoda tehát? Amit Izráel keres, azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték, a többiek pedig megkeményíttettek” (Róm. 10,2-4; 11,7)

„Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk [rajtunk] kik nem (hús)test szerint járunk, [élünk] hanem Szellem szerint. [akiknek járását-kelését nem a hús vezérli, hanem a Szellem] (Róm. 8,4)

Róm. 9,32 Miért? Azért, mert nem hitből keresték [mert nem hitből akarták ezt elérni], hanem mintha a törvény cselekedeteiből [a tettekből] volna. Mert beleütköztek [megütköztek, megbotránkoztak, és hibás lépést tettek, és megbotlottak] a beleütközés [a botlás, megütközés, megbotránkozás] kövébe*

*Maga a Krisztus – az Ő személye – a megütközés köve és a botránkozás sziklája: „Azért van meg az Írásban: Ímé szegletkövet teszek Sionba, amely kiválasztott, becses; és aki hisz abban, meg nem szégyenül. Tisztesség azért néktek, akik hisztek; az engedetleneknek pedig: A kő, amelyet az építők megvetettek, az lett a szegletnek fejévé és megütközésnek kövévé s botránkozásnak sziklájává; Akik engedetlenek lévén, megütköznek az igében, amire rendeltettek is” (1 Pét. 2,6-8)

A próféták is erről prófétáltak: „Ezért így szól az én Uram, az ÚR (Jahve): Ímé, Sionban egy követ tettem le, egy próbakövet, drága szegletkövet, erős alappal, aki benne hisz, az nem fut!” (Ésa. 28,16)

És hogy ki lesz a botránkozás sziklája, arról Ézsaiás így prófétál: „A seregek Urát (JHVH: Jahvét) Őt szenteljétek meg, Őt féljétek, és Őt rettegjétek! És Ő néktek szenthely lészen; de megütközés köve és botránkozás sziklája Izráel két házának, s tőr és háló Jeruzsálem lakosainak. És megütköznek köztük sokan, s elesnek és összetöretnek; tőrbe esnek és megfogatnak! Kösd be e bizonyságtételt, és pecsételd be e tanítást tanítványaimban!” (Ésa. 8,13-16).

Róm. 9,33 Amint meg van írva: Ímé beleütközés [megütközés, és botlás] kövét és megbotránkozás [botrány, KELEPCE, eltántorítás, megütközés, vagy felháborodás] ()szikláját teszem [és helyezem]  Sionba [jelentése: kiszáradt, megperzselt hely, de tágabb értelemben Jeruzsálem],  és aki hisz Őbenne, [és magát rábízza] nem szégyenül meg [és nem fog csalódni]*

*Dávid is tudta ezt, ezért – példát hagyva nekünk – így imádkozik „Istenem, benned bízom; ne szégyenüljek meg; ne örüljenek rajtam ellenségeim. Senki se szégyenüljön meg, aki benned reménykedik, azok szégyenüljenek meg, akik ok nélkül elpártolnak tőled!” (Zsolt. 25,2-3).



Itt az idő jöjj hát!

Az Úr Jézusról

"Ritkán kelünk fel az asztaltól úgy, hogy az ételből valamit meg ne hagynánk. Így Jézus Krisztusban is több érdem és igazság szállt le hozzánk, mint amennyire az egész világnak szüksége van" (Ismeretlen)


Spurgeon: A példázatokról

A Szentírás nagy igazságait a természetből vett példákkal alátámasztani annyit jelent, mint Istennek egyik könyvét a másikkal magyarázni.

Charles Haddon Spurgeon


Cseri Kálmán: Jézus Krisztus

Jézus Krisztus az Isten utánunk nyúló keze, akiben olyan mélyre szállt le, ahova estünk, egészen a Golgotáig, két rablógyilkos közé, sőt a halál, a pokol mélyére. Onnan emeli ki azokat, akik nyújtják a kezüket 


Ki Jézus

A Fiúban jelent meg az Atya, az Atyával egy a Fiú. (Ján. 10,30)


Paul White: A tenger varázsa

Szeretem a tengert. Van benne valami, amitől teljesen megnyugszom. Még nem jöttem rá, mi az, ami ennyire megérint benne. Csak azt tudom, hogy a legnagyobb békesség pillanatait mindig akkor éltem át, amikor a tengerben állva éreztem a kontrasztot a saját törékenységem és az ellenállhatatlan víztömeg nagysága között.


Énekeld nevét

Megjelenik az Úr ereje

„Halljátok az Úrnak beszédét, (az ÚR igéjét) akik tisztelitek szavát (Igéjét): Honfitársaitok, akik gyűlölnek és kitaszítanak benneteket nevem miatt, ezt mondják: Mutassa meg dicsőségét az ÚR, (jelenjék meg az Úrnak dicsősége), látni akarjuk örömötöket! De ők megszégyenülnek (Ésa. 66,5)


Max Lucado: Nincs messze tőlünk

Soha nem mehetsz olyan helyre, ahol Isten ne lenne jelen. Most képzeld el az elkövetkező néhány órát – hol leszel? Iskolában? Isten ott van az osztályteremben. Úton leszel? Isten ott van a csúcsforgalomban. A műtőben leszel, a bíróságon, vagy netán az anyósodék nappalijában? Isten ott lesz.


Az állampolgárságunk

 „a mi országunk [(politeuma): polgárjogunk /modern szóval: állampolgárságunk/= magatartásunkat meghatározó eredetünk és hovatartozásunk a] mennyekben van, ahonnét a megtartó [(szótér): szabadító, megmentő, üdvözítő; védő, pártfogó; gyógyító] Úr Jézus Krisztust is [mint üdvözítőt, (apekdekhomai): türelmetlenül / nagyon / sóvárogva] várjuk (Fil. 3,20).


Ugyanis Isten: „az Úr Jézussal együtt feltámasztott [életre keltett] és [vele] együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban (Eféz. 2,6)

Az Úr kijelentése

„Elhoztam igazságomat, nincs messze, és az én szabadításom nem késik,

Sionban lesz szabadításom, és Izráelen dicsőségem” (Ésa. 46,13)


Az emberi erőfeszítés eredménye

Ha az ember maga akarja letenni saját maga számára erkölcsösségének kereteit, az olyan, mintha attól várnák előrejutást, hogy a csónakban ülve a vitorlába fújunk.

(magdanya)


Robbie Firmin - Britain's Got Talent 2011 audition - itv.com/talent - UK V

2013. október 6.

Ige: A megtérést a pusztai tartózkodás követi:

Erről így tesz megvallást az apostol: A megtérésem után:  
 „nem mentem Jeruzsálembe az előttem való apostolokhoz, hanem elmentem Arábiába [puszta vagy terméketlen – átvitt értelemben: meddő], és ismét visszatértem Damaskusba [tevékenység, serénység].

 „Azután három esztendő múlva fölmentem Jeruzsálembe, hogy Pétert [(Petrosz: szikla vagy kő) Kéfást] meglátogassam [megismerjem: (/h/isztoreó): a görög szó többet is kifejez: jól, alaposan megismerjem; megismerjem a gondolkodásmódját, „kikérdezgessem”, stb], és nála maradtam tizenöt napig.

Az apostolok közül pedig mást [a többi apostolt] nem láttam, hanem csak Jakabot (Jákób görög alakja: mást kiszorító, más helyébe lépő), az Úr atyjafiát [testvérét]” (Gal. 1,17-19)


Szívemben szól ott belül dalom.

Ki Jézus?

Jézusban az Atya hatalma, ereje és szeretete látható. Kijelentése hiteles, hitet vár, bizalmat igényel, mert a láthatatlan Isten e világkorszakban emberi keretekben ismerhető meg. 


Rick Warren: Ha Isten szól:

Mikor Isten beszél, a dolgok megváltoznak. Körülötted minden - minden teremtmény - azért létezik, mert "Isten mondta". Életre hívta őket.
Isten szava életet hoz létre, hitet alkot, változást ér el, elijeszti a Sátánt, csodákat okoz, a sebeket begyógyítja, jellemeket épít, helyzeteket formál át, örömöt okoz, legyőzi a viszontagságot, legyőzi a kísértést, betölt reménnyel, feltölt erővel, megtisztítja értelmünket, életre hív dolgokat, és örökre garantálja a jövőnket! 




Alkalmas voltunk

Ilyen bizodalmunk pedig Isten iránt a Krisztus által van. Nem mintha magunktól volnánk alkalmatosak valamit gondolni, úgy mint magunkból; ellenkezõleg: a mi alkalmas voltunk az Istentõl van: akialkalmassá tett minket arra, hogy új szövetség szolgái legyünk… — 2KORINTHUS 3,4–6.

Mi nem közönséges emberek vagyunk. Mi össze vagyunk kapcsolva a Mindenhatóval. Mi magával Istennel egyesültünk. Mi hajtjuk végre Isten akaratát a földön. Mi csatornák vagyunk, akiken keresztül Isten kiárasztja
önmagát a világra. Természetesen Isten ezt csak akkor tudja megtenni — ha az Õ képessége a mi képességünkké válik. Most már jobban megérthetjük az 1Korinthus 3,9-et:
„Mert Isten munkatársai vagyunk…” Ez jelenti az Atyával való közösséget! Õ biztosítja az erõt, a bölcsességet, a kegyelmet és a képességet — azokat a természetfeletti eszközöket, amelyeknek a segítségével hathatósan munkálkodhatunk az új szövetség szolgálóiként.

Megvallás: Az én alkalmasságom Istentõl van, aki alkalmassá tett engem arra, hogy az új szövetség szolgálója legyek. Isten az én alkalmasságom. Õ az én képességem. Én Isten munkatársa vagyok, véghezviszem az Õ akaratát itt
a földön.

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/



Paul White: Reménykedj az Úrban!

Hidd el, hogy meglátod az Úr jóságát 27,13 De én hiszem, hogy még meglátom az Úr jóságát az élők földjén. 27,14 Reménykedj az Úrban, légy erős és bátor szívű, reménykedj az Úrban! (Zsoltárok)


Biztosak lehetünk benne, hogy válaszaink Jézus személyében találhatók. Nem Nála van a válasz, hanem Ő Maga a válasz


EGYSZERŰ SZOLGÁK

7 "Ki az közületek, aki ezt mondja szolgájának, amikor az szántás és legeltetés után megjön a mezőről: Jöjj ide hamar, és ülj az asztalhoz! 8 Nem azt mondja-e inkább neki: Készíts nekem valami vacsorára valót, övezd fel magadat, és szolgálj fel nekem, míg eszem és iszom, te majd azután egyél és igyál!? 9 Vajon megköszöni-e annak a szolgának, hogy teljesítette, amit parancsolt neki? 10 Azért tehát ti is, ha teljesítettétek mindazt, amit parancsoltak nektek, mondjátok ezt: Haszontalan szolgák vagyunk, azt tettük, ami kötelességünk volt." Lk 17,7 10.

                         EGYSZERŰ SZOLGÁK

Azért tehát ti is, ha teljesítettétek mindazt, amit parancsoltak nektek, mondjátok ezt: Haszontalan szolgák vagyunk, azt tettük, ami kötelességünk volt. (Lk 17,10)

Férjem észrevette, hogy egy ismerős idős hölgynek orvosi kezelésre van szüksége. Az asszony tiltakozása ellenére férjem bátorította, hogy menjen orvoshoz, és segített is neki eljutni.

Az asszony súlyos állapotban került kórházba. Amikor hazament, sok
törődést igényelt. Mivel hittük, hogy Isten hívott el erre a szolgálatra, elhatároztuk, hogy megtesszük, amire szüksége van. Sokan csodálkoztak, hogy képesek voltunk erre.

Nemrég egy másik idős hölgynek volt szüksége támogatásra, amikor házából egy idősotthonba költözött. Fölhívott, tudunk-e valakit, akinek teherautója van. Nekünk éppen volt. Amíg csomagoltunk, majd kipakoltunk az új helyen, egyfolytában ezt mondogatta: "Ti ketten angyalok vagytok!"

Ezek a megjegyzések kényelmetlenek voltak számomra. Mindkét helyzetben azt mondtam: Istené a dicsőség, mert az ő szeretete indított bennünket, hogy megtegyük mindezt. Ez a válasz mégsem tűnt egészen megfelelőnek.

Azután rátaláltam a fent idézett jézusi szavakra. A keresztyéneket nem kell különlegesnek tartani azért, mert az elhívásuk szerint cselekszenek. Ha Isten parancsainak engedelmeskedünk, normális keresztyén életet élünk.

Imádság: Szerető Atyánk, köszönjük, hogy szereteted által képessé teszel megtenni mindazt, amire elhívtál. Ámen.

Lois Duble (Maryland, USA)

http://csendespercek.hu


Oswald Chambers: VOLTÁL-E VALAHA EGYEDÜL ISTENNEL?

"Mikor pedig egyedül volt, megkérdezték Őt a példázat felől azok, akik a tizenkettővel együtt körülötte voltak" (Mk 4,10).

Az Ő egyedülléte velünk. Amikor Isten magához von minket szenvedés, bánat, kísértés, csalódás, betegség, meghiúsult vonzalom, összetört barátság vagy új barátság által, amikor már teljesen egyedül vagyunk vele, mi pedig - mint a villámsújtottak - egyetlen kérdést sem merünk feltenni neki: akkor kezd Ő magyarázni. Figyeld meg, hogyan neveli Jézus Krisztus a tizenkettőt: maguk a tanítványok döbbentek meg, nem a kívülálló tömeg. Folyton kérdezgették, Ő pedig folyton válaszolt; mégis csak akkor értették meg szavait, amikor vették a Szent Szellemet (Jn 14,26).

Ha elindultál Istennel: egy dolog világossá lesz előtted - és Isten szándéka, hogy ez az egy feltétlenül megvilágosodjék: az a mód, ahogyan Ő veled foglalkozik. Testvéred szomorúsága és nehézségei teljesen érthetetlenek neked. Mindaddig azt képzeljük, hogy megértjük a másik embert, amíg Isten meg nem mutat nekünk egy jó adagot saját szívünk pestiséből. Az önfejűségnek és tudatlanságnak nagy területei vannak még bennünk, amelyeket a Szent Szellemnek kell feltárnia. De ez csak akkor történhetik meg, ha egyedül vagyunk Jézus Krisztussal.

Egyedül vagyunk-e vele éppen most? Vagy kicsinyes véleményekkel foglalkozunk, hiábavaló vállalkozásokkal "Isten szolgálatában", vagy testi életünkre vonatkozó balga elképzelésekkel? Jézus Krisztus addig semmit sem tud megmagyarázni, amíg értelmünk lármás kérdései el nem hallgatnak, és egyedül nem vagyunk vele.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Keresztelő srácok

Isten hobbija

Sokszor aggódunk azon, hogy Isten vajon tényleg úgy szeret, ahogy vagyok és tényleg Ő az, aki engem megváltoztat és kigyógyít úgymond bűneim betegségéből és a rossz szokásaimból.

Ez talán azért van, mert nagyon nehezen értjük meg (ahogy én is) a kegyelem lényegét. De még ebben is az a jó, hogy Isten ezt a kételkedést is látja szívünkben. Ő azt akarja, hogy Őróla beszéljünk; hogy az Ő jóságával egyenesen dicsekedjünk:


Aki dicsekedni akar, azzal dicsekedjék, hogy érti és tudja rólam, hogy én vagyok az ÚR*, aki szeretetet, jogot és igazságot teremtek a földön, mert ezekben telik kedvem - így szól az ÚR! 1
Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt, és elengedi népe maradékának büntetését? Nem tartja meg haragját örökké, mert abban telik kedve, hogy kegyelmet ad. 2

*ÚR: az eredetiben JaHVeH, jelentése: voltam és vagyok, aki leszek, tehát: Örök Létező; továbbá: az VAGYOK neked, amire és akire szükséged van. Azért ezt jó tudni Istenről, nem?

Hobbi az, amiben kedvünket leljük, amit különösebb megerőltetés nélkül szeretünk végezni. Ha Isten, mint legjobb barátunk "hobbijáról" kellene beszélnünk, akkor minden bizonnyal azt mondanánk, hogy Ő kegyelmet ad az embereknek, aminek következménye: szeretet, jogosság, igazságos eljárás. Isten egy dolgot nagyon szeretne. Ha az emberek értenék és tudnák róla, hogy Ő igazából legbelül kicsoda és milyen a hozzáállása az emberekhez. Egyrészt Ő JaHVeH, aki örökké ott van nekünk, hogy segítsen. Segítsége által szívünk meglágyul, és szeretet lesz bennünk Isten felé és mások iránt is (erre én magam, az egykori gyűlölködő vagyok a legjobb példa). A szeretet jogszerűen fog eljárni, és nem az lesz a célja, hogy mások rovására hogyan szerezzünk előnyt. Hiszen erre amúgy sincs szüksége azoknak, akiket az Úr megáld. S továbbá "a szeretet együtt örül az igazsággal" 3, tehát Isten azt is kimunkálja bennünk, hogy ne akarjunk vékezni. Ezt pedig az által éri el, hogy rájövünk, hogy igazából az Ő szerető szívének okozunk bűneinkkel fájdalmat.

De a jó hír még ezen is túlmegy, hiszen ha most meg netán azzal vádolnánk magunkat, hogy "jaj, vétkemmel megint megbántottam Istent", akkor emlékezzünk arra, hogy Ő azon fáradozik, hogy a kapcsolat tiszta maradjon, és helyre álljon. Ő sokkal jobban fáradozik értünk, mint mi Őérte: "Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket, hogy visszatérjenek Hozzám."

4 Mivel kegyelmes, nem büntetni akar, vagy móresre tanítani a bűn következményének kemény elszenvedése által, hanem azt elengedni. Ez már meg is történt a kereszten! Mi is engedjük el a bűntudatot, ha már egyszer értjük és tudjuk Istenről, hogy abban telik kedve, hogy kegyelmet ad. Felszabadít az átok alól, mert szeret: elfogad, befogad, és örök életet ad. Van-e más vallás, más filozófia, más emberi elképzelés, mely hasonló a mi kegyelmes Istenünkhöz? Ha ezt megértjük, soha semmilyen más irányzat és eszme nem fog érdekelni az élő Jézuson kívül.

Amikor megérted, hogy Isten örömét leli abban, hogy kegyelmet ad neked, akkor nyugodt lesz az életed.

1 Jeremiás 9:23
2 Mikeás 7:18
3 1Korinthus 13:6
4 ld. Lukács 5:32


http://nyugodtleszazeleted.blogspot.hu/2010/12/isten-hobbija.html

Joseph Prince: „Vagyok, aki vagyok”

3,14 Isten ezt felelte Mózesnek: Vagyok, aki vagyok. (2Mózes)

Bármilyen kihívással is kell szembe nézned, legyen akár pénzügyi, fizikai probléma, érzelmi dolog vagy a házasságoddal kapcsolatos, a nagy „Vagyok” kijelenti neked: „Az Vagyok számodra, akire szükséged van, hogy legyek.”

Gyógyulásra van szükséged? Azt mondja: „Én az Úr vagyok a te gyógyítód” (2Mózes 15:26).

A sötétben tapogatózol? Azt mondja: „Én vagyok a világ világossága, ha engem követsz, nem jársz sötétségben, hanem tiéd lesz az élet világossága” (János 8:12).

Kiutat keresel egy reménytelen helyzetből? Azt mondja: „Én vagyok a te szabadítód, lenyúlok hozzád a magasból, megfogom a kezed, és kihúzlak a mély vizekből” (Zsoltárok 18: 13, 17).

Azon tűnődsz, az élet több e, mint puszta létezés egyik napról a másikra? Ő azt mondja: „Én vagyok a feltámadás és az élet (János 11:25), és azért jöttem, hogy életet adjak neked. Az élet győzedelmeskedik a halálon. Életed lesz, méghozzá bőségben” (János 10:10).

Félsz az előtted álló dolgoktól? Ő azt mondja: „Én vagyok a jó pásztor (János 10:11), aki, füves legelőhöz vezet téged, ahol finom friss zöld fű, és a nyugalom vize vár. Nem fogsz hiányt szenvedni” (Zsoltárok23:1-3).

Össze vagy zavarodva az emberek véleménye miatt, és amiatt, amit mondanak rólad? Azt mondja: „Én vagyok az alfa és az omega, az első és az utolsó (Jelenések 1:11). Enyém az utolsó szó az életedben. Sem az orvosoknak, sem a szakértőknek nincs joguk, hogy kimondják az utolsó szót. Enyém az első szó és az utolsó szó a helyzetedben.”

Barátom, ne félj a problémától, amivel szembe kell nézned. A nagy „Vagyok” kijelenti neked: „Ne félj! Az Vagyok számodra, akire szükséged van, hogy legyek!”

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/82-vagyok-aki-vagyok.html

Az igazi tanítónk!

„Mindnyájan Istentől tanítottak lesztek” (Ján. 6,45)


A végcél

Készítette: A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu


Egy fára nézve nem az a végcél, hogy gyökeret eresszen, hanem hogy gyümölcsöt teremjen. (M.C.Kellen)

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/

Az egyházról

Készítette: Szeretet-Közösség


Isten választottai

Hit Gyülekezete Úgy vágyom esődet

2013. október 5.

Ige: Krisztus ismeretének illata

 „Hála pedig az Istennek, aki [a Krisztus ereje által] mindenkor diadalra vezet [és győzedelmesekké tesz; diadalmenetben hordoz] minket a Krisztusban, és az ő ismeretének illatját minden helyen megjelenti mi általunk. [és rajtunk keresztül minden helyen érezhetővé (érzékelhetővé; nyilvánvalóvá) teszi].

Mert Krisztus jó illatja vagyunk Istennek [Isten dicsőségére], mind az üdvözülők [megmenekülők], mind az elkárhozók [(apollumenoi): elpusztulók, elveszők, megsemmisülők] között*

*Hirdetve a megváltást: „Mert a keresztről [kínoszlopról] szóló beszéd [(logosz): Ige] bolondság [ostobaság; esztelenség; butaság; képtelenség] ugyan azoknak, akik elvesznek, [(apollumenoi): elpusztulnak, megsemmisülnek] de nekünk, akik üdvözülünk, [szódzó; szótéria: bűnbocsánatot nyerünk, Megmenekülünk, (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből; mindenfajta problémából, bajból). Megszabadulunk (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/. oltalmazást; biztonságot; állandóságot; jólétet (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllétet (egészség); boldogság, megtartatást nyerünk] Istennek ereje [vagyis Isten ereje a szabadításra/megmentésre]” (1Kor. 1,18)

A hitetleneknek pedig: „halál [(thanatosz): felbomlás, az élet megszűnése] illatja halálra; amazoknak pedig élet illatja [az életből fakadó illat az] életre** És ezekre kicsoda alkalmatos?*** (2 Kor. 2,14-16)

**Életre: (dzóé): a természetfeletti élet; az életnek egy más létezési formája. Mert: „Aki hisz a Fiúban, örök élete van; aki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,36)

És: „Akié a Fiú, azé az élet; akiben nincs meg Isten Fia, az élet sincs meg abban” (1Jn. 5,12)

***Az apostol megvallása: „Nem mintha önmagunktól, mintegy a magunk erejéből volnánk alkalmasak, hogy bármit is megítéljünk; ellenkezőleg, a mi alkalmasságunk az Istentől van. Ő tett alkalmassá minket arra, hogy az Újszövetség szolgái legyünk, nem betűé, hanem Szellemé, mert a betű megöl, a Szellem pedig megelevenít” (2 Kor. 3,5-6)



Uram mindenre gondolsz.

Dávid így énekel a Megváltóról:

 „Tartson (és maradjon meg) neve mindörökké; viruljon neve (és terjedjen híre), míg a nap lesz (míg a nap ragyog). Vele áldják magoukat mind a nemzetek (és Nevével mondjanak egymásra áldást), és magasztalják Őt (ás mondja Őt boldognak minden nép)” (Zsolt. 72,17)


Mert újjá születtünk,

 „Azért mi ezentúl senkit sem ismerünk (hús)test szerint; sőt ha ismertük is Krisztust (hús)test szerint [ha azelőtt emberileg ismertük is], de [most] már többé nem [úgy] ismerjük” (2 Kor. 5,16)


A haladásról

Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül. Ha messze akarsz jutni, menj a többiekkel.

(Ismeretlen)


APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:

Gondosan őrködj a szád beszédei fölött és a szíved gondolatai fölött! A másokról szóló kritikád és ítéleted ajtót nyit az ellenségnek, és téged is kritizálni és ítélgetni fognak, ami nem tesz jót a szellemi környezeted egészségének.

Azt szeretném, hogy a királyság munkájával foglalkozz, a felépítéssel és nem a lerombolással, mondja az Úr. Szeressétek egymást, amint Én szerettelek titeket.

Máté 7:1-2 "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek. Mert amilyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek vissza nektek."


http://gyurinaploja.blogspot.com

Bob Gass: Hála Istennek a Vérért!

„…nem veszendő dolgokon, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg… hanem drága véren, a hibátlan és szeplőtelen Báránynak, Krisztusnak a vérén.” (1Péter 1:18-19)

A megváltás története az Édenben kezdődött, amikor Isten egy állat vérét ontotta, hogy eltakarja Ádám és Éva mezítelenségét, és a Mennyben fog véget érni, amikor egy soknemzetiségű kórus ezt fogja énekelni: „…megölettél és véreddel vásároltad meg őket Istennek minden törzsből és nyelvből, minden nemzetből és népből” (Jelenések 5:9). Jézus Krisztus vére két dolgot jelképez:

1) Bűneid árát. Krisztus vállára nehezedett minden vétked súlya, amit valaha is elkövettél a bölcsőtől a sírig. Tartsd ezt észben, amikor legközelebb kísértésbe esel, hogy megszegd Isten Igéjét, és a saját fejed után menj!

2) Bűneid gyógymódját. Megváltásod nem közös erőfeszítés eredménye volt. Egyetlen fillérrel sem járultál hozzá, hiszen lelkileg teljesen csődbe jutottál. „…megváltattál [kivásároltak a rabszolgaságból, és szabadon engedtek]… Krisztus drága vérén…” (1Péter 1:18-19 NIV).

 A vérről szóló igehirdetés meg fogja botránkoztatni azokat, akik rejtegetik bűneiket, akik erkölcscsősz énjüket védik, vagy akik olyan evangéliumot hirdetnek, miszerint a megváltás jó cselekedetekkel és szociális evolúcióval elérhető.

Jézus vére nem csupán megmenti azt, aki megbánja bűneit, de ugyanakkor el is ítéli azt, aki ellenszegül, mert „…vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat” (Zsidók 9:22). A csapások és az apokaliptikus jégeső nem tudta kiszabadítani Isten népét a fáraó vasmarkából.

Mi szabadította meg őket? A vér. Semmi más, csak a vér! A vér pedig soha nem veszti el az erejét.

Képes:

a) meggyógyítani a fájdalmas emlékeidet;

b) megtisztítani és megszabadítani a bűnödtől, amelyről még beszélni sem mersz;

c) védelmezően betakarni;

d) határt húzni, melyen az ellenség nem mer átlépni. Ma tehát köszönd meg Istennek a vért!



NÉZZ FEL AZ ÉGRE - EvaNagyBudapest

Miért mulasztják el az emberek elfogadni a gyógyulásukat?

Mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jó kedvéből. (Filippi 2,13)

Az első számú indok, ami miatt az emberek kudarcot vallanak a gyógyulásuk elfogadásában, hogy nem hiszik el, hogy Isten akarata az, hogy egészségesek legyenek. Sokan azt mondják: lehet, hogy a betegséggel Istennek bizonyos tervei vannak. Nem, neki ilyen tervei nincsenek!

Isten akarata számodra és számomra is az, hogy egészségesek legyünk. Tehát én egészséges maradok, mert tudom, hogy ez az Ő akarata. A Filippi 2,13 szerint Isten munkálja bennem mind az akarást, mind a cselekvést az Ő tetszésére. Ő munkálja bennem – mindennap - az Ő jó tetszéséből az én akarásomat és cselekvésemet.

A gyógyulást illetően, Isten akaratával kapcsolatban szükséges feltenned egy kérdést: hogyan tudod ezt magadban tisztázni? Hogyan fogsz rájönni, mi Isten akarata? Menj az Újszövetséghez, és találd meg a választ.

Egy végrendelet elolvasásakor valaki felolvassa az utolsó rendelkezést, akaratot - a végrendeletet. A végrendelet egy rendelkezés, és az Újszövetség (Újtestamentum=végrendelet) Isten akarata. Ez az Ő terve, célja. Amit csak akar, hogy birtokolj az életben, az mind megtalálható ebben a szövetségben.

Isten akarata nem csak az, hogy meggyógyítson téged, de az is, hogy mindenkit meggyógyítson, aki beteg. Mert a gyógyulás Isten megváltói tervében benne van. Ezt fogadd el egyszer s mindenkorra az elmédben és a szívedben. Már nincs szükség arra, hogy megkérdőjelezd. És arra sincs szükség, hogy ezen csodálkozz. Mert ezt már tudod!

Megvallás: Isten azt akarja, hogy jól legyek, hogy egészséges legyek. Az Isten akarata, hogy teljes egészségben legyek, hogy itt a földön életem teljes hosszát leéljem betegségek, gyengeségek, fájdalmak nélkül. Ez Isten akarata! Ma elfogadom az Ő akaratát!

Fordította: O.T

„Health food” (Egészséges étel) c. könyvből

Erőink egyesítése

Mit mondunk azért ezekre? Ha az Isten velünk, kicsoda ellenünk? Aki az Õ tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem Õt mindnyájunkért odaadta, mi
módon ne ajándékozna Vele együtt mindent minékünk?- RÓMA 8,31–32.

Isten és te együtt munkálkodtok, hogy végrehajtsátok az Õ megváltási tervét e világra vonatkozóan. Isten éppúgy nem boldogul nélküled, mint ahogy te sem boldogulhatsz Õnélküle. Ezért is adta nekünk Jézus a szõlõtõ és a szõlõvesszõk példázatát. A szõlõtõ nem tud gyümölcsöt teremni a szõlõvesszõk nélkül, a szõlõvesszõk pedig nem tudnak meglenni a szõlõtõ nélkül.

A mai igehelyünk a rómaiakhoz írott levél elsõ nyolc fejezetének egyik végkövetkeztetése. Azt mutatja meg nekünk, hogy az Atya Isten teljesen egy a gyermekeivel. Bemutatja azt a tökéletes közösséget és együttmûködést, amit Isten gyermekei élveznek Mennyei Atyjukkal.

Megmutatja, hogy Isten gyermekeinek hatalma van a sötétség erõi és a körülmények felett. És Isten betetõzi ezt a 37-es versben: „De mindezekben
több, mint gyõztesek vagyunk Õáltala, aki minket szeretett.”

Isten tevékenyen munkálkodik az érdekedben. Támogat téged és kiáll melletted. Folyamatosan harcol érted. Folyamatosan betölti minden szükségedet az Õ bõséges kegyelmének kincsestárából. Az Õ bölcsességét és az Õ képességét adja
neked!

Megvallás: Isten értem van! Ki lehet ellenem? Én egy vagyok az én Atyámmal! Õ cselekvõ módon munkálkodik értem. Betölti az én szükségeimet. Én közösségben vagyok Vele és együtt munkálkodom Vele.

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/


Guti Tünde: Igazság

Ó, hogy tudjuk őrizni féltett igazságunkat! Pedig itt a földön minden viszonylagos. Kinek is van igaza? Nézhetjük innen is, onnan is. Nincs abszolut igazság a földön. Viszont Jézus Krisztus azt mondta magáról:

"Én vagyok az IGAZSÁG és az élet."

Az igazunkat csak Krisztusban találhatjuk meg! Őelőtte azonban semmivé lesznek érveink, vélt vagy valós sérelmeink.

A társadalmak is összeomlanak enélkül az  ÉLŐ  IGAZSÁG  nélkül. Hát még a magánéletünk...

Kinek is van igaza? Milyen értelmetlen kérdés apró ügyekben! Főleg az örökkévalósághoz képest! Megéri kiborulni? Megéri dédelgetni a sértettséget, a "vesztettem" érzést?

SOHA!


                                                                        http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/egyeb-irasaim/igazsag.html

A közösség

A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

A Krisztussal való közösség, az emberi közösséget is befolyásolja.
(Herczeg Pál)

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


A megbocsátás

Készítette: Ez az a nap!

Ne cipeld magaddal a haragodat!
A megbocsátás felszabadít -téged is, őt is!




Amikor a csend beszélni kezd!

Hit Gyülekezete - Hívsz és én megyek

2013. október 4.

Ige: A bölcsek gondolatairól

 „Ismeri [és tudja] az Úr a bölcsek gondolatait [fontolgatásait; érveléseit; okoskodásait]; hogy hiábavalók [(mátájosz): üresek, vagyis haszontalanok, fölöslegesek, értéktelenek, és holtpontra jutottak elgondolásaikkal]* (1 Kor. 3,20)

*Már Dávidon keresztül kijelenti a Szent Szellem, hogy: „Az ÚR tudja, milyen hiábavalók az ember gondolatai”(Zsolt. 94,11)

A prédikátor is a testi emberről, és annak bölcsességéről így beszél: „A bölcs ember nyitott szemmel jár, a bolond pedig sötétben botorkál. De arra is rájöttem, hogy ugyanaz lesz a sorsa mindegyiküknek. Bizony a bölcs emberre sem emlékeznek örökké, meg a bolondra sem. Mert mindaz, ami megtörtént, feledésbe megy az eljövendő időben, és a bölcs is meghal, meg a bolond is. Meggyűlöltem az életet, mert rossznak tartottam azokat a dolgokat, amiket véghezvisznek a nap alatt: hiszen minden hiábavalóság és hasztalan erőlködés” (Préd. 2,15.17)



Mi dicsérünk Jézus

Dicsérlek Istenem

 „Dicsérem az Urat, amíg élek; éneklek az én Istenemnek, amíg vagyok” (Zsolt. 146,2)


Böjte Csaba: Az arany középút

Nagyon nehéz az arany középutat megtalálni magunk számára is, családunk, gyermekeink számára is. Biztos, hogy nem jó, ha valaki éhezik és nyomorog, és tényleg sovány, de ugyanolyan veszélyes az is, ha halálra eszi magát. Az anyagi dolgokkal való viszonyban az arany középúton kellene járni, hiszen minden, ami van körülöttünk, Isten ajándéka, de ezek mind csak eszközök, és nem célok.


Eleanor Roosevelt: Az életről

Az élet nem probléma, amelyet meg kell oldani, hanem valóság, amelyet meg kell tapasztalni.



Engedd, hogy Isten szeretete megszabadítson a félelemtől

 „Ments meg a sérelmektől, melyektől félek, … engedelmeskedni akarok parancsaidnak ... Mutasd meg, Uram, mennyire szeretsz engem, és szabadíts meg, ahogyan megígérted. Ezután majd válaszolni fogok azoknak, akik gyaláznak engem.” (Zsoltárok 119:39-42. - GNT fordítás)

Az elutasítástól való félelem jöhet minden irányból: házastársadtól, családodtól, szüleidtől, az iskolából, a munkahelyről, korábbi barátaidtól, csalódásokból, kritikákból, még egy tekintetből is. Láttál már olyat, hogy egy pillantás megöl valakit? Láttál már olyat, hogy egy szülő a szemöldökének felvonásával irányít egy gyermeket?

Ez az elutasítástól való félelem! Ez pedig sokféleképpen akadályozhatja az életed.

Az elutasítástól való félelem meggátol abban, hogy szeretetet adjunk és elfogadjunk. A múlt sebei gátolják a jövőbeni kapcsolatokat. Azt mondja a kis srác: „Egyszer már megégettem magam a forró kályhával, soha többé nem fogom megérinteni.” Az emberek ugyanezt mondják a kapcsolatokról: „Egyszer már megégettem magam egy házasságban, soha többé nem fogok megházasodni!” A probléma az, hogy az emberek nem kályhák. Meg tudnak változni.

Az elutasítástól való félelmednek két dolog az alapja, két dologban gyökerezik. Az egyik az a gondolat, hogy mindnyájunknak szüksége van szeretetre. Ez tény. Az életünkben mindannyiunknak végzetesen szüksége van hatalmas adag szeretetre ahhoz, hogy egészséges legyen a személyiségünk.

Isten azt mondja: „Én szeretni akarlak téged!” Isten a szeretet. Szükséged van a szeretetre. Ez egy mélységesen mély szükségleted. Ami azonban az elutasítástól való félelmet okozza, az a téves gondolat, hogy azt hisszük, a másik embernek kellene teljes mértékben betölteni ezt a szükségletet az életünkben. Amikor valaki mástól várod, hogy teljes mértékben betöltse a szeretet iránti szükségletedet, akkor bajt hozol magadra. Sérülésnek teszed ki magad. Elutasításnak teszed ki magad.

Istent kell tenned az első helyre, mert egyedül csak ő az, aki a legteljesebb mértékben be tudja tölteni a szükségleteidet.

Használ valamikor Isten más embereket is? Hogyne! Van, amikor Isten más embereken keresztül szeret minket? Természetesen! Akarja Isten, hogy mi szeressünk más embereket? Igen! Akar használni minket, hogy szeretetének csatornái legyünk? Feltétlenül!

Azonban sohasem fogja betölteni minden szükséged egyetlen ember, vagy embercsoport. Isten sohasem akarta, hogy ez így legyen. Nekik egyszerűen nincs elég szeretetük. Az emberi szeretet korlátozott. Isten szeretete azonban korlátlan és feltétel nélküli. Nem számít mennyire mélyen van rá szükséged, ő be tudja tölteni. Az ő szeretete sosem fogy el.
(Daily Hope by Rick Warren – 2012.03.13)

http://napiremeny.blog.hu/2012/03/20/engedd_hogy_isten_szeretete_megszabaditson_a_felelemtol

Isten mindig meghallgat

Meg is fog hallgatni Istenem" (Mik 7,7).

A barátok hűtlenné válhatnak, de Isten nem fordul el a megváltottaktól, sőt meghallgatja minden kérésüket. Azt mondja a próféta: Még asszonyod előtt is, akit magadhoz ölelsz, vigyázz, hogy mit mondasz! Mert... az embernek saját háza népe is ellensége" (7,5-6). Ez nagyon keserves állapot, de Isten még ilyen esetben is hűséges (barát) marad, és elmondhatjuk neki minden bánatunkat.

Bölcsességünk abban van, hogy az Úrra nézünk és nem civódunk az emberekkel. Ha barátságos kéréseinket még rokonaink is semmibe veszik, várjunk reménységgel szabadító Istenünkre, Ő meg fog hallgatni minket. Kiváltképpen meghallgat akkor, ha sok bántást és szeretetlenséget kapunk az emberektől, úgyhogy hamarosan már mi is így kiálthatunk: "Ne örülj bajomnak, ellenségem, mert ha elesem is, fölkelek' (7,8).

Mivel Isten, élő Isten, meg tud hallgatni; mivel szerető Isten, meg is hallgat. Meghallgat, mert Ő a szövetség Istene, aki elkötelezte magát arra, hogy meghallgat minket. Aki így tud hozzá szólni: Én Istenem", az teljes bizonyossággal elmondhatja: Az én Istenem meg is fog hallgatni engem". Jöjj tehát, vérző szívű testvérem, és öntsd ki szomorúságodat Istened előtt! Belső szobádban borulj térdre és légy bizonyos benne: Meghallgat engem az én Istenem."


C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

Az ajtód előtt állok! (+lejátszási lista)

Ha a Biblia lenne a mobilom.

Mi lenne, ha a Bibliánkat úgy kezelnénk, mint ahogy a mobilunkat?
Mi lenne, ha mindig magunkkal hordanánk?
Mi lenne, ha mindig visszafordulnánk érte, ha otthon felejtettük?
Mi lenne, ha az igékre úgy néznénk, mint az sms-ekre?
Mi lenne, ha ajándékként adnánk?
Mi lenne, ha vészhelyzet esetén elsőnként ezt vennénk elő?
Mi lenne, ha úgy tekintenénk rá, hogy nem tudunk nélküle élni a mai modern világban?

Mert a Biblia olyan, mint a mobilunk. Összeköt Istennel, ezáltal is tudunk Vele kommunikálni, aki ezen keresztül is válaszol.

És miért jobb a Biblia, mint a mobil? Mert soha nem kell a térerő miatt aggódnunk, ugyanis Jézus Krisztus a kereszthalálával megteremtette a 100%-os lefedettséget az egész Földön és kiontott vérével aláírta azt a szerződést, mely örökre szól, és állja minden számlánkat, így ingyenesen hívható...


http://csendespercek.gportal.hu/gindex.php?pg=2199&nid=4185166