2013. június 19.

Oswald Chambers: INTÉS ÖNFEGYELMEZÉSRE

"És ha a te jobb kezed bűnre visz téged, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb neked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül és ne az egész tested vetessék a gyehennára" (Mt 5,30).

Jézus nem azt mondta, hogy mindenkinek le kell vágnia jobb kezét, hanem - "ha a te jobb kezed bűnre visz téged" mialatt velem jársz, akkor vágd le. Sok olyan dolog van, ami törvény szerint megengedett, de ha Istenre akarod összpontosítani az életedet, akkor nem teheted azokat többé. Jobb kezed egyik legértékesebb kincsed, de - mondja Jézus - ha akadályoz az Ő akarata teljesítésében, akkor vágd le. Ez a legszigorúbb szabálya az önfegyelmezésnek, amit ember valaha hallott.

Amikor Isten az újjászületés által átformál valakit, a kezdődő új életre jellemző a csonkaság. Száz meg egy olyan dolog van, amiket nem mersz megtenni; olyan dolgok ezek, amelyek a te szemedben és a téged ismerő világ szemében úgy hozzád tartoznak, akár a jobb kezed és szemed, és aki nem szellemi gondolkozású, ezt mondja: "Ugyan, mi van abban? Milyen lehetetlen vagy!" Nem volt még olyan szent, aki ne ilyen csonkán kezdte volna az új életét. De jobb belépni az életbe csonkán és Isten szemében mégis kedvesen, mint az emberek szemében kedvesnek lenni és bénának Isten előtt. Jézus Krisztus eleinte sok olyanban akadályoz meg Szelleme által, amit mindenkinek szabad, csak neked nem. Ügyelj, nehogy saját megfegyelmezett életedet mások bírálgatására használd.

Csonka élettel kezdünk, de a 48. versben Jézus már a tökéletesen kibontakozott élet képét mutatja meg: "Legyetek tökéletesek, amint a ti mennyei Atyátok tökéletes."

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Bob Gass: A benned folyó munka (3)

„…a belső emberünk… megújul napról napra.” (2Korinthus 4:16)

Légy hálás a külső énedért! Békülj ki vele! Örülj az erősségeinek! Fogadd el a korlátait! Dolgoztasd meg keményen! Örülj, ha előléptetik! De ne feledd: az enyészeté lesz.

A másik oldalról viszont a belső embered olyan dicsőséget nyerhet, melyet soha el sem tudtál képzelni. „Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, de még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk. Tudjuk, hogy amikor ez nyilvánvalóvá lesz, hasonlóvá leszünk hozzá, és olyannak fogjuk őt látni, amilyen valójában. Ezért akiben megvan ez a reménység, megtisztítja magát, mint ahogyan ő is tiszta” (1János 3:2-3).

 A legnagyobb befektetéseidet erre fordítsd, mert ez megmarad! Mérlegeket, tükröket és centiket használunk, hogy nyomon kövessük külsőnk alakulását. De hogyan tudjuk nyomon követni annak a részünknek a jóllétét, amely örökre megmarad?

Ez bizonyára kicsit eltér mindenkinél, de van néhány olyan tükör, mérleg és mérőszalag, amely segíthet elindulni:

1) önvizsgálat és bűnbánat;

2) barátok, akik szeretnek eléggé ahhoz, hogy megmondják neked az igazat;

3) Istennel egyedül töltött idő és Őrá figyelés;

4) a Szentírásra fordított idő, amely megújítja elmédet;

 5) a naptárad és a csekkfüzeted felülvizsgálata;

6) az ilyen kérdések, mint: Mennyire könnyen csüggedek el mostanában? Milyen könnyen idegesítem fel magam a hat hónappal ezelőttihez képest?;

7) odafigyelés a gondolataidra: Mi tereli el a gondolataidat? Hogyan rabolja meg az életedet és az örömödet az irigység, gáncsoskodás, ítélkezés vagy testi vágyak? Rajta, vedd komolyan: dolgozz a belsődön!



Atyám,tudd meg

Gloria Copeland: Szellemünk kiképzése

Amely [a kegyelem] arra tanít minket, hogy megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon. (Titus 2 :12)

Amikor egy atléta edz, a képességei javításán munkálkodik. Keményen dolgozik, ugyanazokat a mozdulatokat gyakorolja, amíg a második természetévé nem válnak.

A legtöbben értjük, hogy ez a fajta kiképzés kulcsfontosságú a fizikai világban. Tudjuk, hogy e nélkül nem lehetünk győztesek. De azt tudjuk-e, hogy ugyanilyen módon képezhetjük ki magunkat szellemi értelemben is?

Ez így van! A Zsidó 5:14 szerint kifejleszthetjük az érzékeinket a jó és a gonosz megkülönböztetésében. Amikor edzel, vagy gyakorolsz valamit, akkor naponta gyakorlod magad abban, amivé válni akarsz. Újra és újra gyakorlod, amíg a második természeteddé nem válik. A lusta emberek a lustaságot gyakorolták. A fegyelmezett emberek az önfegyelmet gyakorolták.

Az Istennel való időtöltés a szellemed „gyakorlatoztatása”. Ha szorgalmas vagy benne, a szellemed megerősödik, és elkezded legyőzni a test szokásait.

Ha például reggelenként nehezen kelsz fel, hogy Istennel időt tölts a foglalatosságaid előtt, ha eddig engedtél a testednek, és ágyban maradtál, akkor el kell kezdened gyakorolni a korai felkelést. Minél többet gyakorlod, annál könnyebb lesz.

Ne várd, hogy rögtön az elején tökéletesen menjen. Ne csüggedj el, amikor megbotlasz, és elesel. Arról van szó csupán, hogy még nem gyakoroltad eleget. Állj fel, és menj neki újra!

Válj szellemi atlétává. Kezdd el gyakorolni magadat Isten dolgaiban. Erősítsd meg a szellemi izmaidat a Vele való közösség által. Meg fogsz lepődni, mennyire hasonlítasz majd a győztesekre!

Ajánlott Ige: 2 Péter 1:2-11
2Pét 1:2 Kegyelem és békesség adassék néktek bőségesen az Istennek és Jézusnak a mi Urunknak megismerésében.
2Pét 1:3 Mivelhogy az ő isteni ereje mindennel megajándékozott minket, ami az életre és kegyességre való, Annak megismerése által, aki minket a saját dicsőségével és hatalmával elhívott;
2Pét 1:4 Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon.
2Pét 1:5 Ugyanerre pedig teljes igyekezetet is fordítván, a ti hitetek mellé ragasszatok jó cselekedetet, a jó cselekedet mellé tudományt,
2Pét 1:6 A tudomány mellé pedig mértékletességet, a mértékletesség mellé pedig tűrést, a tűrés mellé pedig kegyességet,
2Pét 1:7 A kegyesség mellé pedig atyafiakhoz való hajlandóságot, az atyafiakhoz való hajlandóság mellé pedig szeretetet.
2Pét 1:8 Mert ha ezek megvannak és gyarapodnak bennetek, nem tesznek titeket hivalkodókká, sem gyümölcstelenekké a mi Urunk Jézus Krisztus megismerésére nézve.
2Pét 1:9 Mert akiben ezek nincsenek meg, az vak, rövidlátó, elfelejtkezvén a régi bűneiből való megtisztulásáról.
2Pét 1:10 Annakokáért, atyámfiai, igyekezzetek inkább a ti elhívatástokat és kiválasztatásotokat erőssé tenni; mert ha ezeket cselekszitek, nem ütköztök meg soha.
2Pét 1:11 Mert eképpen gazdagon adatik majd néktek a mi Urunknak és megtartónknak, a Jézus Krisztusnak örök országába való bemenetel.


Joseph Prince: Hirdesd azt, hogy mennyire szeret az Úr!

Hirdesd azt, hogy mennyire szeret az Úr, ne azt, hogy te mennyire szereted Őt!

Ha minden erődből szereted Istent, sokszor egy fontos tény nem kapja meg a megfelelő helyet az életedben, mégpedig az, hogy Isten mennyire szeret téged. Nemcsak a te életed változik meg azáltal, hogy megtanulod átvenni Isten szeretetét, hanem a körülötted élőké is, akik Isten feléd irányuló szeretetét látják rajtad nem pedig a te igyekezeted, azért, hogy megfelelj egy törvénynek. Szeretni csak úgy tudsz igazán, ha már megtapasztaltad mások szeretetét. Ahogy eláraszt ez a szeretet, új gátak törnek át az életedben és egy új szintre lépsz Istennel való kapcsolatodban.

Most szeretnék felolvasni egy részt a Szentírásból, 1.János, a 4. vers, és ez lesz a fő mondanivalója annak, amit az Úr elhelyezett a szívemben ma estére. Ok?

János apostol 1. levele, 4-16. vers:
"És mi megismertük és elhittük az Istennek irántunk való szeretetét."

Nos, ki tudja közületek, hogy Isten szereti-e? Hányan hisztek benne, hogy Isten szeret titeket?

Ez azt jelenti, hogy hisztek ebben a szeretetben. Ezt nem elég tudni, hinni is kell benne. Elmagyarázom. Sok nő faggatja állandóan a férjét, hogy "Szeretsz? Szeretsz? Szeretsz?" Ugye? Éva is megkérdezte ezt Ádámtól, mire Ádám: "Ki mást szeretnék?" És ez a lényeg, most jól figyeljetek, olykor hiába az igazság, ha nem hisszük az igazat, akkor semmit sem nyerünk vele. Az igazság itt az, hogy a férj szereti a feleségét, ez kétségtelen, de ha a feleség nem hisz ebben az igazságban, akkor elutasításnak érzi, és az önbecsülése csökken. Hiába igaz az, hogy férje szereti őt.

Szülőkre és gyermekeikre is igaz ez. Vannak gyermekek, akik nem hiszik, hogy szüleik szeretik őket, pedig szüleik szenvedélyesen szeretik őket, életüket is adnák értük, ha kell. Végül, kijelenthetjük tehát, hogy nem az igazság szabadít fel, hanem az igazság ismerete az, ami szabaddá tesz. Ámen? Tehát, megismertük és elhittük. Mondjátok, "elhittük Istennek irántunk való szeretetét. Az Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is őbenne."
     
 Nos, a következő vers szerint, "Azzal lesz teljessé a szeretet közöttünk, hogy bízunk az ítélet napjában; Mert miként Ő van, úgy vagyunk mi is e világban." Soha ne feledjétek,

Isten már nem az alapján ítél, vagy értékel, hogy ki vagy.

Manapság Isten úgy ítél meg és értékel, mint hívőt, és akárcsak azt a tökéletes személyt, aki a jobbján ül. Miként Ő is, mi is ugyanúgy jöttünk e földre. Ne kérdezzétek, hogy "Elfogad-e engem Isten?" "Tetszem-e az én Istenemnek?" Ezek mind rossz kérdések. Kérdezzétek azt, hogy "Fogadja-e Jézust az Úr? Tetszik-e Krisztus az Úrnak? Vajon elítélhetik-e újra?" Miként Ő is, mi is ugyanazért vagyunk ezen a Földön.

A Bibliában az áll, a következő versben,

"A szeretetben nincsen félelem;" az agapé, az Isten iránti szeretetben. "Sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár. A "gyötrelem" szó itt a büntetéstől vagy kínokkal teli büntetéstől való félelem. "Aki pedig fél, nem lett teljessé a szeretetben." Most figyeljetek, ha itt bárki fél valamitől a jövővel kapcsolatban, vagy mert nem futja valamire, vagy, hogy elveszít valakit, vagy netán betegség miatt, bármitől is féljünk, erről a Biblia azt mondja: "a teljes szeretet kiűzi a félelmet." Márpedig a teljes szeretet nem a te szereteted, nem is az enyém, ezek ugyanis nem tökéletesek. A teljes szeretet az Ő szeretete irántunk. Amint megismered az Ő szeretetét, a félelem távozik, akár az ablakon át!
      
A következő versben ez áll: "Mi szeretjük Őt; Mert Ő előbb szeretett minket" Nos, az eredeti görög szövegben az "Ő" szó nincs ott. Csak annyi, hogy "szeretünk, mert Ő előbb szeretett." Mi szeretjük őt, szeretjük egymást, mert ő előbb szeretett minket. Bevallom, kezdő prédikátorként, sajnos azt hirdettem: "szeretnetek kell Istent." "Azért vannak gondjaitok, mert nem szeretitek Istent eléggé."

Csak hogy lássátok, tudok én prédikálni! "Ti, emberek, lagymatagok vagytok semmi szenvedély, semmi tűz! Istent jobban kell szeretni!", és mindvégig a Törvényt hirdettem. Mert a Törvény az, hogy Istent "tiszta szívedből kell szeretni." Én nem tudtam, hogy ezzel az embereket kötelezem valamire, amitől csak bűntudatuk lesz, és elhagyják a gyülekezetet. Nem lázadásból tették, hanem őszinteségből. Azt mondták magukban, "Ezzel felhagyok, mert őszintén, kezdem álszentnek érezni magam. Nem is hiszek rendesen Istenben." Tulajdonképpen, én szinte soha nem beszéltem nekik Istennek irántuk való szeretetéről. Sosem beszéltem, prédikáltam az új szövetségről nekik. És a korábbi mulasztásaim zöme a pulpituson pontosan az, hogy elmulasztottam Jézus szeretetéről beszélni.

A fiatalok közülük nem Jézus ellen lázadtak, hanem a vallás ellen. Mert a Törvénytől senki sem lesz tökéletes. A Törvény csak ítélkezik. A Törvény, az törvény, nem lehet rugalmas. Amint elhajlik, nem lesz az Törvény többé. Kérlek, értsétek meg. "Prince pásztor, én szeretem Istent." "Tiszta szívedből? Teljes lelkeddel? Egész szellemeddel? Minden erőddel?" Nem, ezt a törvényt azért kaptuk, hogy felmutassuk, lássa mindenki, ez a te Istened. Isten így szeret minket, tiszta szívéből, teljes lelkével, egész szellemével, és végül felkiáltott, "Kész!"

Tudjátok, Húsvét éjszaka, vagy inkább az utolsó vacsoránál, Jézus azt mondta tanítványainak: "Egyikőtök elárul ma engem." Biztos emlékeztek rá, hogy Péter Jánosra nézett, aki odahajolt Jézus keblére. Ez a kép csodálatosan fejezi ki azt, hogy függünk az Ő szeretetétől. A szeretet helye a szív és János tudta ennek titkát. Egyik tanításom címe is ez: "János Titka."

Tudjátok, kiderítettem, hogy a Biblia Jánost úgy hívja: "a tanítvány, akit Jézus szeretett." Én sokáig el is hittem, hogy Jézus mind közül Jánost szerette a legjobban, mert "János az a tanítvány, akit Jézus a legjobban szeretett." Addig hittem ezt, amíg rá nem jöttem hogy ez a mondat egyedül János saját evangéliumában létezik.

Mit is csinál itt János? Figyeljetek jól, valami igen erőteljes dolog van ebben. Mit is csinált János?
Hadd magyarázzam el. Jézus mind a 12 tanítványt szerette. Mindet nagyon szerette, csak János ezt tudta is. János Jézusnak, az iránta való szeretetét gyakorolta.

Ez olyasmi.,mint amikor Brian pásztor, Joel Osteen és én, tegnap este egy baráti kavézásra A Gloria Jean's-be mentünk, hova máshova? Ott a legjobb a kávé a Föld nevű bolygón. Bárhol máshol, csak visszacsúszol, és lemaradsz az Isteni Glóriáról! Tehát, látok pár komoly arcot. Csak vicceltem. Tegyük fel, tehát, hogy mindhárman, Brian, Joel, és jómagam, barátian kávézgatunk. Hazamegyek, és feljegyzem naplómba, hogy "ma este, Isten három csodálatos híve épp a Gloria Jean's-ben ült, Pásztor Brian, Pásztor Joel, valamint a 'prédikátor', akit Jézus szeretett." Ebből hányan értitek azt, hogy Jézus mindet szereti, de én ezen kívül az Ő szeretetét is ismerem? Komolyan mondom.

Joseph Prince

Ahogy a sorozatom címe mondja:


"A jó dolgok azokkal történnek,
akik tudják, hogy Isten szereti őket."

Akik tudják és hiszik Isten irántuk való szeretetét.
Körülöttem csodálatos dolgok történnek. Először is, önbecsülésed sosem rendül meg, nem fog azon múlni, hogy ki vagy; nem függ a foglalkozásodtól, vagy azon, hogy sikerülnek-e a vizsgáid, hanem mindig azon, ami rendíthetetlen: Isten irántad való szeretetén.

Tudjátok, Húsvét éjjelén kétféle keresztény volt jelen. Egyik a Péter típusú, akinek a neve azt jelenti, "kő". Ebben az értelemben ő a Törvényt képviseli. Péter tehát a keresztényeknek azt a típusát jelképezi, akiket a törvény kötelez, akik fennen hirdetik az Isten iránti szeretetüket. Ők mondják az Úrnak, "Uram, ha itt mindenki el is árul Téged, én soha nem teszek ilyet, a világ végére is elmegyek, és amerre Te mész, követlek, követlek, akár a végsőkig. Az életemet adnám érted Ó, Uram!" Emlékszel Péterre. Ő azt jelképezi. Ismered az éneket? [ének] És amerre Ő megy, követem, követem... Péter az a típusú hívő, aki azzal dicsekszik, hogy ő mennyire szereti Istent.
János viszont, Jézus kebelére hajtja fejét. Ez a kép jeleníti meg azt, mennyire függ Isten iránta való szeretetétől. Ő testesít meg minden hívőt, aki függ attól vagyis dicsekszik azzal, hogy Isten mennyire szereti őt. Péter azzal dicsekszik, hogy mennyire szereti Istent. János, Jézus keblére hajol, és azzal dicsekszik, hogy Isten mennyire szereti őt.

Egyik a törvény szerint él, másik a kegyelem szerint. Mielőtt az éjszaka véget ért, az, aki azzal dicsekedett mennyire szereti az Urat, megtagadta őt háromszor. Amelyik állította, mennyire szereti az Isten őt, lelki munkát végzett a kereszt lábánál. Minden tanítvány közül ő vol tott. Vigaszt nyújtott a Megváltónak halála perceiben, aki ezt mondta neki: "vigyázz anyámra". Amikor azzal dicsekszel, mennyire szeret Isten, Ő  rendkívüli módon fog használni téged. Amikor azzal dicsekszel mennyire szereted Istent, kudarcra vagy ítélve, még mielőtt véget ér az éjszaka.

Van az a tanításom, a "János titka", ami arról szól, ahol öt esetben megjelenik az a mondat, hogy "a tanítvány, akit Jézus szeretett". Ennek nagyon fontos és csodás előnyei vannak. Például az egyik ilyen az, hogy pont Péter kérdezett rá, amikor Jézus kijelentette, "Egyikőtök el fog árulni ma engem." Péter volt az aki odament Jánoshoz aki Jézus kebelére hajtotta fejét, "kérdezd meg, ki lesz az?" Péter is érezte, hogy kapcsolata Jézussal távolságtartó, de tudta, kit kell erről faggatni. Amikor fennen hirdeted, mennyire szereted Istent, érzed a távolságot.


Ám amikor azt közvetíted,
hogy mennyire szeret Ő téged, akkor közel vagy.

János volt az egyetlen, aki tudta, ki lesz az áruló, - János volt az egyetlen.
Tudjátok ti, hogy Jézus volt a túlfizetés Isten részéről minden bűnünkért? Tudtátok, hogy, ha tudod mit tett Jézus, az olyan, mintha..., mondjuk tartoznék $100,000 összeggel. Akkor jön Brian, - ez most Brian a jövőben, -jön tehát Pásztor Brian, és így szól:

-Mennyivel is tartozik ez a Joseph Prince neked?- megkérdezi a bankban.
-$100 000- mondják neki.
-Tessék, itt van egy millió.
Erre nem volt szükség, csak a szeretetét mutatta ki vele. Remélem értitek?
-Ne, ne, tartsd csak meg.
-De Uram, ez túl sok.
-Tartsa meg adományként a bank részére jótékony célra, vagy bármire.

Érted? Mondom, ez pásztor Brian prédikátor a jövőben, fizet $1 milliót. Hányan is tudjuk, hogy ez a túlfizetés az én 100 000 dolláromért? Ha tudjátok mi is Jézus Krisztus minősége, hogy ki is valójában, akit Isten feláldozott a keresztfán, akkor ő a túlfizetés minden bűnünk miatt. És ezért van az, hogy sokkal, sokkal több, sokkal több marad meg belőle. Ez egy túlfizetés, az Isten szeretete.
Emlékszem, történt egyszer-és ezt nem fogjátok elhinni-éppen a templomba tartottam, hogy Isten szeretetéről prédikáljak. A lényege nagyjából ugyanaz, mint amiről most is beszélek. Aztán, ami történt... Tudom, hogy Isten küldte ezt a tapasztalatot. Ahogy mentem az autóm felé -történetesen kint parkoltam, a szabadban, nem odalenn, egy parkolóházban. Volt egy másik autó is az enyém mellett, és egy férfi meg egy nő éppen afelé az autó felé tartottak, amelyik az enyém mellett parkolt. Amikor a férfi kinyitotta az ajtót, egy nagy csattanást hallottam. 'Durr!' Egyenesen az autómnak. Én pedig épp a templomba tartottam, telve Szentlélekkel. Isten kőkemény prédikálógépe kész volt. Én mentem az ember mögött ő meg csak 'durr!'. Én meg csak néztem. És tudjátok, az a férfi úgy nézett rám, mintha elkövettem volna valamit, majd beült az autójába. A felesége pedig olyan volt, mint egy kis bárány, ő is beült az autóba és elhajtottak. Én meg ültem az autómban, fújtattam dühösen.
Éppen úton voltam a gyülekezetbe. Aztán azt mondtam, "Uram, dühös vagyok!" És akkor azt mondta nekem az Úr: "Tudod-e, hogy szeretem azt az embert? "Persze, csak épp most nem akarok erről hallani." És azt mondta nekem az Isten: "Látod, annak, hogy ő ilyen, az az oka, hogy ő nem tudja hogy valójában mennyire szeretem." Zsörtölődik, dühös, egy megkeseredett ember. "Te most az egyszer hallottad," "Képzeld, ha vele kéne élned, mint a feleségének." És ha már itt tartunk, mondta az Isten, "Az autód miatt ne légy ideges. Adhatok másikat helyette." Mert fiam, tudd meg, hogy szeretlek, és áldott vagy, mert őhozzá képest, te tudod, hogy mennyire szeretlek.

Tudjátok, ezt mondom nektek: a Bibliában ez áll: "Aki a saját fiát nem kímélte", Rómaiakhoz írt 8. levél. "Aki a saját fiát nem kímélte..." Nos, tudjátok, mennyire szerette Isten a Fiát. Isten megnyitotta egyszer a Mennyországot és lenézett a Földre, amikor Jézus vízzel megkeresztelkedett. Csak, hogy mindenki biztosan tudja, hogy őt nem a bűnei miatt keresztelték meg, Isten jól hallhatóan szólt: "Ez az én szeretett fiam, akiben nekem örömöm telik." Isten szerette a fiát, de tudnotok kell, hogy feláldozta értetek. Figyeljetek! "Aki saját fiát sem kímélte, hanem feláldozta miértünk." Hogy is ne adna, vele, önként, ajándékba mondjátok, "önként, ajándékba" bármit? Tetszik ez a,


"Önként, szabadon ad nekünk bármit."

Tehát, ha azt kéred Istentől, hogy megoldódjanak az anyagi gondjaid, de gondolatban azt mondod, hogy talán nem történik meg... talán megtörténik, akkor hadd tegyem ezt helyre, Isten feladta a szeretett fiát, a legjobbat, ami csak volt a Mennyben. Ha Isten visszatartja az anyagi áldást, azzal lényegében azt állítaná, hogy az anyagi áldás Isten számára, többet jelent a fiánál. Mert feláldozta a fiát teérted. Ha egyetlen percig is azt gondolod, hogy Isten visszatart tőled bármi jót, bármilyen áldást, boldog házasságot, egészséget, ha megkérdezed Istent erről kételkedéssel. Hadd tegyem helyre ezt: Ha Isten visszatartotta volna tőled az egészséget, miközben neked adta a fiát, azt jelentené, hogy többre értékeli az egészséget a fiánál. Akkor miért ne adna nekünk önként, ajándékba bármit?

Visszatérve a Jordán folyóra, amikor Jézus feljött a víz alól, és mielőtt bármilyen csodát tett volna -hiszen az első csodája az volt, amikor a vizet borrá változtatta,- mielőtt bármilyen csodát véghez vitt volna, bemerítése után, meghallotta az Atya elfogadását, "Te vagy az én szeretett fiam, akiben gyönyörködöm." Isten nem azért szeret téged, amit teszel, Isten nem a szolgálatodért szeret téged. Jézus nem tett semmit, feljött a vízből és az Atya azt mondta: "Te vagy az én szeretett fiam", és


annak tudatában, hogy Ő Isten szeretett fia,
megtelt élettel, harcolt, hódított, nyert.

Amint tudod, hogy te is Isten szeretett gyermeke vagy, amikor dolgozni mész, az lesz az érzésed, hogy Isten által szeretett személy lépett a szobába. Tudjátok, amikor Jézust szinte azonnal, a bemerítése után Isten elfogadta: "Te vagy az én szeretett fiam." Isten azt mondta neki, "Te vagy az én szeretett fiam." Megkapta tehát az Atyja elfogadását, Hány fiatal szeretné manapság elnyerni és hallani, hogy apjuk elfogadja őket. Az apjuk elfogadása segíti majd őket győzelemre az életben, és az Atya azt mondja: "Te vagy az én szeretett fiam."

Tudjátok mi történt rögtön ezután? Kiment a pusztába, hogy megkísértse a sátán. Most figyeljetek, több éven át olvastam ezt, mígnem egy nap le nem esett szememről a hályog, és láthattam, mit tett az ördög. Az ördög odament Jézushoz. Megfigyeltétek már állandó refrént? A kísértések változnak, ám a refrén állandóan ugyanaz, "ha te vagy az" - hadd próbáljam... "Ha te vagy Istennek fia," bármilyen hasonlóság pusztán a véletlen műve. "Ha te vagy Istennek fia, változtasd ezeket a köveket kenyérré." És azt észrevettétek, hogy mit tett a sátán? "Ha te vagy Istennek fia," kihagyott egy szót. Melyiket is? Szeretett.

Az Atya azt mondta: "Te vagy a szeretett fiam." Amikor a Sátán odament Jézushoz, kihagyta a "szeretett" szót. Tudjátok, miért? Mert egyetlen kísértés sem lesz hatásos, ha az tudjuk, hogy Isten szeretett gyermeke vagyunk.
Az, hogy a fiatalok manapság feladják az erkölcseiket meg hasonlók, nem azért van, mert rosszak, vagy mert lázadnak. Azért van ez, mert nem tudják mennyire értékesek, milyen sokat jelentenek, és hogy ők Isten szeretett gyermekei. Az embert az apja eltaszíthatja, de az igazi Atyánk fent a Mennyekben teljes szeretetével szeret. Nézd végig az életed nagyítóval és mondd, "Istennek Fia." Mondd!

"Istennek Fia aki szeret engem, énértem feláldozta magát, mintha csak én léteznék egyedül, senki más."

Mindig mondjuk, hogy adnunk kell az Úrnak..., adnunk kell az Úrnak... Őszintén, a nagy adakozók kapnak igazán sokat a gyülekezetben. Minél jobban megtanulsz kapni Istentől, annál képesebb leszel adni is. Ahogy megtanulok elfogadni, úgy tanulok meg adni. Ez nyilvánvaló. Az embereknek ez egy áldás, adni emberek esetében nagyobb áldás. Az Isten esetében, nagyobb áldás kapni. A Szentírásban az áll, hogy "a nagyobb áldja meg a kisebbet". Isten mindig a nagyobb, az áldottabb. Azt akarja, hogy legyünk áldottak. Ám mi szeretnénk az áldást osztó szerepét az áldottaké helyett.
De gondoljunk csak bele. Az Isten szeret adni. Azt mondja, "az ember fia nem azért jött a világra, hogy szolgálják, hanem hogy szolgáljon. Szolgálni akar minket. Emlékezzetek, megmosta a tanítványok lábát. Péter mondta neki: "Uram, hogy tehetsz ilyet? Ezt nem engedhetem." Az Isten azt mondta, "Ha nem moshatom meg a lábad, akkor semmi dolgod velem." Meg akarja mosni a lábad, szolgálni akar téged. Igen, ő az Úr, de adni is akar, megáldani téged, megmosni a lábad. Megengednéd neki? Az Istenünk szeret adni. Minél többet fogadsz el, Ő annál több örömét leli benne!

Emlékeztek arra, amikor lemegy az asszony a kútra, és történt egyszer, hogy Jézus és a tanítványai elérkeztek arra a helyre, Szamária területére. A tanítványok elmentek reggelit vagy ebédet venni Jézusnak. Leült, mivel hosszú volt az út és mert fáradt volt. A kút szélén ült amikor egy Szamária-beli asszony jött. Jézus fáradt volt, elcsigázott, de amikor hozzájött az asszony, Ő meg szolgált neki, az asszony elfogadta. Minél többet fogadott el tőle az asszony- figyeljetek jól, úgy most már egész kútra elegendő víz lett őbenne. Az asszony letette a vödrét.


Kinek kell a vödör, ha ott a kút?

Az asszony visszament Szamáriába és elmondta az ottaniaknak mindazt, mit tett. Jézusról, valamint mindarról, amit Jézus tett. Ekkor visszaértek a tanítványok is az étellel és az ebéddel, és így szóltak, "Uram, hoztunk neked élelmet." Az Úr így szólt: "Olyan eledelem van, amilyenről ti nem is tudtok."
Friss volt és üde, és energikus. Hogy mi történt? Nos, ezt is tudni kell, ez csodálatos. Amikor csak jött valaki -annak ellenére, hogy természetes módon fáradt volt - jött valaki, és elvett tőle, Ő pedig ettől felfrissült. Ez a mi Istenünk. Tudjuk, mint emberi lények, ha valamit elveszel tőlem, akkor legyengülök. Elveszel tőlem valamit, Nyomorult leszek. Ám minél többet veszel el Istentől, Isten egyre erősebb lesz ezáltal. Ilyen értelemben, erősebb. Minél többet veszel el tőle, annál jobban lesz, annál erősebb lesz, és annál frissebb lesz. Végy csak tőle, és annyit vegyél, amennyit csak szeretnél!

Az Úr nem érti ezt, miért nem dicsekedsz az irántad való szeretetével Lakjál jól az irántad való szeretetével, halld meg az irántad való szeretetről szóló üzeneteket. Énekelj dalokat, arról mennyire szeret téged, és élvezd a szeretetét és kegyelmét ami rád árad! És tudjátok, mi lesz? Elkezdesz szeretni, mert először Ő szeretett.

Áldottak vagytok? Dicsérjétek az Urat, halleluja. Ámen, köszönjük, Jézus.


Joseph Prince


forrás: http://www.uzenetek.com/2012/08/joseph-prince-hirdesd-azt-hogy-mennyire.html#ixzz2UHmNbL8u


********************************************************-

Pásztor Chris: A Dicséret Áldozata

Készítette: József Balogh

Annakokáért Ő általa vigyünk dicséretnek áldozatát mindenkor Isten elé, azaz az Ő nevéről vallást tevő ajkaknak gyümölcsét. (Zsidó 13:15).

Az Ó Testamentumbeli papok égőáldozatot áldoztak, bikákat és kosokat, reggel és este, minden nap Istennek. Ráadásul az első sátorban a füstölők folyamatosan égtek, a nap feljöttétől a nap lementéig. Viszont az Új Testamentumban, ahelyett hogy bikákat, kecskéket, kosokat ölnénk, az kívántatik el, hogy folyamatos szellemi áldozatot hozzunk. A nyitó Ige elmondja, hogyan tudjuk ezeket a szellemi áldozatokat hozni, „Ő általa (Jézus által) vigyünk dicséretnek áldozatát mindenkor Isten elé, azaz az Ő nevéről vallást tévő ajkaknak gyümölcsét”.

A dicséreteink áldozata a mi „ajkainknak gyümölcse”. Egyes változat így írja le „.. az ajkak gyümölcse…” Ezek azokra a szavakra utalnak, amelyek a te szádból jönnek ki. Az másik rész azt mondja „ ..hálát adván az Ő nevének….” A „hálaadás” szerkezete az eredeti változatnak a jelentése a görög ige „homologeo” ami azt jelenti „megvallást tenni”. Ezért hát „… adjunk hálát az Ő nevének” azt jelenti „tegyünk megvallást az Ő nevéről” olyan szavakat hirdetni, amelyek az Ő neve dicsőségére vannak.

Ez különbözik attól, mikor megvallod az Isten Igéjét veled kapcsolatosan, ami szintén nagyon fontos. A Biblia elrendeli, hogy beszélgessetek Zsoltárokban, himnuszokban és szellemi énekeket énekeljünk (Efézus 5:19) más szavakkal, tégy megvallásokat az Igéből magadra nézve. Mint mikor azt mondod vagy énekled „Nagyobb az aki bennem van”. Amikor énekelsz, vagy ilyen megvallásokat teszel, te igazából nem az Istent dicséred, te megvallod az Ő Igéjét veled kapcsolatban, és ez történik meg. Ez része a te szellemed felgerjesztésének, és hogy szellemmel betöltekezz. Vallást tévén az Ő nevéről, azt jelenti, te a Jézus nevének énekelsz, áldván, magasztalván az Ő nevének nagyságát! Te méltányolod az Ő nevét, megünnepled az erejét és hatékonyságát az Ő nevének. Dicsőítő szavakat használsz, ami megdicsőíti az Ő nevét.

A mi ajkaink gyümölcsét felajánljuk az Úrnak, örömteljes megvallásokat tévén ezáltal az Ő nevének.

Ima
Drága Atyám, hálaadó szívvel és dicsérettel imádom a Te szent nevedet, felemeltettél a mennyek fölé, és a Te dicsőségeddel telve a föld! Nincs senki olyan, mint Te! A Te királyságod örökké uralkodik! Dicsőség, tisztesség és imádat illet Téged.
most és mindörökké, a Jézus nevében. Ámen.
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 1 Péter 2:5; Zsoltárok 68:4

Dr-Kováts György: LEGYEN MEG! – 1.

Ezt kétféleképpen mondhatod ki.

Máté 6:10 Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.

Legyen meg.
1./ Kimondhatod úgy, ahogy a legtöbben értik az Egyházban: „legyen meg” – megadom magam. Uram, amit Te gondolsz, az legyen meg, ne pedig az, amit én gondolok. Amit Te tűztél ki célul, az legyen meg, kerül nekem amibe kerül. Ez a beleegyező imádság: „legyen meg”. Az Úr Jézus is imádkozott ilyen módon. A Gecsemánéban. „És egy kissé előre menve, arcra borula, könyörögvén és mondván: Atyám! Ha lehetséges, múljék el tőlem e pohár; mindazáltal ne úgy legyen amint én akarom, hanem amint te.” (Mt 6,39.) S mivel nehéz volt ez a harc – az Atyától elszakadni, a bűnt mindenestül felvenni, és megadni az árát – ismét imádkozott: „Ismét elment másodszor is, és könyörgött, mondván: Atyám! Ha el nem múlhat tőlem e pohár, hogy ki ne igyam, legyen meg a te akaratod.” (Mt 6,42.) Sőt, még egyszer, ugyanazokkal a szavakkal. „Legyen meg” – amit Te akarsz, szemben azzal, amit én akarnék. Ami Neked kedves, szemben azzal, amit én éreznék most, ebben a percben kedvesnek. Ami Te szerinted szükséges, fontos, elkerülhetetlen, szemben azzal, ami nekem jól esne.

Ez a megtérés imádsága is. Legalábbis sok embert az tart vissza az Örökkévaló Istentől, s attól, hogy Ő legyen az Úr az életében, hogy akkor „nem teheti azt, amit eddig tett”. Ha ez tart vissza – akkor nálad ez a megtérés imádsága: „Uram, a Te akaratod legyen meg, ne az enyém. Felismertem, hogy ez jó, jobb, mint az enyém, bár nekem nem jó érzés, hogy elengedem, de az legyen meg, amit Te gondolsz helyesnek. Másfelől, Uram, megmutattad, hogy szükségem van Rád, bűneim elválasztanak Tőled, és szükségem van arra, hogy megbocsásd ezeket. Kérlek, fogadj el, úgy, ahogy vagyok, és végezd el bennem, hogy mindig a Te akaratod legyen meg, ne az enyém. Ámen.” Ez a megtérés imádsága. Jó kérés, ugye?



Spurgeon: Emberi tervek

Készítette: Szeretet-Közösség


Jimmy Jones és a tornádó

Szántsd fel

2013. június 18.

Ige: Az állhatatosság dicsérete

Mindenkor [szüntelen; folytonos] hálaadással tartozunk az Istennek, atyámfiai [testvéreim], ti érettetek, és erre minden okunk meg is van, mert a hitetek olyan csodálatosan erősödik, és az egymás iránti isteni szeretet is folyton növekszik bennetek,

Annyira, hogy mi magunk dicsekszünk veletek az Isten [kihívott] gyülekezeteiben [eklézsiáiban], a ti kitartástok [állhatatosságotok, és a ti béketűrésetek, reményteljes tűrésetek] és hitetek felől, [amellyel] minden ti üldöztetésetek és szorongattatásotok [háborúságitokban; zaklatás, viszontagságok (thlipszisz: megpróbáltatás, gyötrődés)] között, amelyeket szenvedtek [és nyomorúságot elviseltek, bátran vállaltok, és kibírtok] (2 Thess. 1,3-4)

»Más fordítás: Elmondjuk, hogy ti milyen türelmes kitartással és hittel viselitek el az üldözést, a sokféle bajt és nehézséget, amely körülvesz benneteket«*

*És így folytatja az apostol: „Mert ti, atyámfiai (testvéreim), követői lettetek az Isten gyülekezeteinek, amelyek Júdeában vannak a Krisztus Jézusban, mivelhogy ugyanúgy szenvedtetek ti is a saját honfitársaitoktól (a saját népetektől), miként azok is a zsidóktól” (1 Thess. 2,14)

Tudván, hogy amiképpen társaink vagytok [részt vállaltatok] a szenvedésben [szorongattatás; háborgattatás, megpróbáltatásban; zaklatásban], azonképpen a vigasztalásban [buzdítás és felbátorodásban] is(2 Kor. 1,7)

„De mindazok is, akik kegyesen akarnak élni Krisztus Jézusban, (szintén) üldöztetni fognak” (2 Tim. 3,12)

De nem kell félnetek: „Mert a mi [mostani] pillanatnyi könnyű(súlyú) [könnyen elviselhető, jelentéktelen] szenvedésünk [nyomorúságunk, (szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás, gyötrődés, szorongás)] igen-igen nagy [minden mértéket meghaladó] örök [súlyú] dicsőséget  szerez nékünk; [ugyanis a mennyei örök dicsőség túláradó mértékét szerzi meg nekünk, és munkál ki számunkra]” (2 Kor. 4,17)

„Mert azt tartom, [állítom] hogy amiket most [a jelenlegi időszakban] szenvedünk [megtapasztalunk, ami történik velünk] nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik. [véleményem szerint nem mérhetők az eljövendő dicsőséghez, amely majd megnyilvánul (láthatóvá lesz; ki fog nyilatkozni) rajtunk. Úgy számítom ugyanis, hogy a mostani idő (ennek az életnek) szenvedései nem érdemlik meg, hogy összehasonlítsuk őket azzal a dicsőséggel, melyre értünk egyszer a lepel le fog hullani]” (Róm. 8,18)

 Ezért: „… meg nem félemlvén [rettenve; (ptüromai): megijed, félelembe esik, félelem fogja el, megrémül; Itt: semmiféle módon ne féljetek (ne ijedezzetek; ne riadjatok meg) ellenségeitektől] semmiben az ellenségek [ellenfelek; szembeszegülők; (sátán)] előtt.

Ami azoknak a veszedelem [romlásnak, pusztulásnak] jele [bizonyítéka], néktek pedig az üdvösségé [megmenekülés; megmentés; megszabadítás megmutatása], és ez az Istentől van. Mert néktek adatott az a kegyelem a Krisztusért, nemcsak hogy higgyetek Őbenne, hanem hogy szenvedjetek is Őérette” (Fil. 1,28-29)

„Mert nem félelemnek (csüggedtség, gyávaság, félénkség) szellemét adta nékünk az Isten; hanem erőnek (hatalomnak) és szeretetnek és józanságnak [Ige szerinti gondolkodás] szellemét (2 Tim. 1,7)

És az apostol minden gyülekezetben Isten erejével hirdeti az örömhírt, mert csak így maradhatnak meg hitben és szeretetben még az üldözések idején is. „És az én beszédem és az én prédikálásom [igehirdetésem] nem emberi bölcsességnek hitető beszédeiben [nem a bölcsesség meggyőző (rábeszélő) szavaiból] állott, [nem tudományos szavakkal szólott] hanem Szellemnek és erőnek [hatalomnak; hatóerőnek] »(dünamisz): csodatevő erő« megmutatásában, [megnyilvánulásában]. Hogy hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Isten erején [hatalmán] »(dünamisz): erő, csodatevő erő« nyugodjék” (1 Kor. 2,4-5)

„Mert [ugyanis] nem szégyellem a Krisztus evangéliumát [az Úr Jézus kereszthalála általi győzelméről szóló jó hírt; örömhírt] mert Istennek hatalma [képessége; (szabadító, /üdvösséget hozó/) ereje] az minden hívőnek üdvösségére, [aki hisz] zsidónak először s [aztán] görögnek. [hellénnek, azaz: pogánynak]” (Róm. 1,16)


Köszönöm Megváltóm

Uram!

"Igéd vidámságot szerzett nekem és szívbeli örömöt" (Jer. 15:16)


John MacArthur: A Mester

A józan ész logikája azt sugallja, hogy minden órát órásmester készített. Minden épületet épületmester épített. Minden épületszerkezetet építész alkotott. Minden elrendezésnek van terve. Minden tervnek van tervezője. És minden tervnek van célja.


Látjuk magunk körül az univerzumot, amely végtelenül bonyolultabb, mint bármilyen óra, és felfoghatatlanul hatalmasabb, mint bármely ember által készített szerkezet. Magától értetődő a következtetés, hogy Valaki - felfoghatatlanul hatalmas és végtelenül értelmes - alkotta.

Imádság:

Drága Mennyei édesatyám!
Dicsőítelek Téged, mert szeretsz, és mert a te szereteted irányítja és kormányozza az életemet. Hálát adok Neked, hogy Jézusban megszülettél, nekem is. Hálás vagyok azért az életért, amelyben békében és szeretetben ünnepelhettünk Téged. Hálás vagyok a kegyelemért. Hálás vagyok a szabadításokért, a gyógyulásokért, a családomért, a testvéri szeretetért, a szolgálatokért.

Hálás a szívem azért is, hogy minden évben új reménységgel nézhetek Terád. Bízhatom Benned, kérhetek és remélhetek kegyelmet a magam és szeretteim számára. Köszönöm, azt is, hogy tudhatom, Jézus érdeméért rám tekintesz. Ámen  (M. D.)


Isten és az ember

Isten! Te mindenütt jelen vagy, Te mindent látsz, és az ember a nyomorult féreg, mégis olyan vakmerő, hogy szemed előtt vétkezik.




A hívő életről

 …csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát…(1Thess 4:11)

A hívő élet nem harsány, hanem csendesen tevékeny élet. Mit jelent ez? Azt, hogy az Úr előtti elcsendesedés adja erőnket, hozzáállásunkat, munkavégzésünk hátterét. A ránk bízottakat úgy végezzük, mint akik az Úr tetszését keresik. Munkánkat nem félvállról véve végezzük, hanem odaszántan, mégis kerüljük a hivalkodást, a magamutogatást.

Vannak, akik a semmit is úgy adják elő, hogy ők mennyit dolgoznak, de ez nem a hívő ember alapállása. Mi tudjuk, hogy Isten feladatokkal bíz meg bennünket munkahelyünkön, családunkban, gyülekezetünkben, és ezeket Rá tekintve igyekszünk a tőlünk telhető legjobb módon elvégezni, mert ez dicsőíti mennyei Atyánkat.

Beszéljenek tetteink helyettünk, az, ahogyan hozzáállunk és elvégezzük munkánkat…


C. H. Spurgeon Csodálatos kezesség

"Megerősítlek..." (Ézs 41,10).

Ha szolgálnunk vagy szenvednünk kell, összeszedjük minden erőnket, mégis úgy találjuk, hogy ez kevesebb, mint gondoltuk, és kevesebb, mint amennyire szükségünk lenne. De amíg olyan ígéretünk van, mint ez a fenti Ige, amelyre valóban építhetünk, ne csüggedjünk, mert ez biztosít minket arról, hogy megkapjuk mindazt, amire szükségünk van. Isten ereje kimeríthetetlen; és ezt az erőt velünk is közölheti; és megígérte, hogy közölni is fogja. Szellemünk tápláléka, szívünk gyógyítója szeretne lenni, és így akar erőt adni nekünk. Kimondhatatlan, mennyi erőt tud adni Isten azembernek. Ha megkapjuk ezt az erőt, emberi gyöngeségünk nem akadály többé.

Emlékszünk még életünknek munkákkal és próbatételekkel terhes időszakaira, amikor olyan rendkívüli erőt nyertünk, hogy magunk is álmélkodtunk rajta? Veszély közepette tudtunk nyugodtak lenni, gyászban elcsöndesedni, rágalmazások tüzében is megállni, betegséget békén tűrni. Valóban úgy van az, hogy amikor váratlan próbatételek érnek bennünket, Isten különösen nagy erőt ad elhordozásához. Szinte kilépünk gyarló önmagunkból. A gyávák bátrak lesznek, a balgáknak bölcsesség adatik, a hallgatagok abban az órában megkapják, hogy mit kell mondjanak. Tulajdon gyöngeségem megrémít, de Isten ígérete felbátorít.
"Uram, erősíts meg engem a te ígéreted szerint!) (Zsolt 119,25).

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

In Your Presence Jenn Johnson

Isten képére

 „Megteremtette tehát az Isten az embert, a maga képére; Isten a maga képére és hasonlatosságára teremtette, férfiúvá és asszonnyá teremtette őket.”
1Mózes 1:27.

Fogalmam sincs, hogy ez mit jelent. Próbálom elképzelni, de kis agyamnak ez túl magas. Annyit azonban még így is megértettem, hogy Isten társnak, egy csodás lénynek teremtette meg Ádámot és Évát. Olyannak, aki mind külsejében, mind jellemében visszatükrözte Teremtőjét.

Hát többek között ezért is ilyen értékes az ember. Már a teremtéskor határtalan pontossággal és gondossággal alkotta meg, és ruházta fel – semmi máshoz nem fogható tulajdonságokkal.

Gondolkodtál már ezen?
Felfogtad, milyen értékes vagy?
Eszedbe jutott valaha is, hogy vissza kéne tükröznöd Isten szeretetét, kedvességét, Jézus együttérzését, türelmét?
EZÉRT teremtett minket.

Szeretnék kedvenc írómtól egy pár sort megosztani veled, ezzel kapcsolatban:
„…Isten …művének koronájaként megteremtette az embert, akinek a gyönyörű földet berendezte. Úrrá tette minden felett, amit szemével át tudott fogni… Isten az embert a saját képmására teremtette. Ebben nincs semmi titokzatos. Alaptalan az a feltevés, hogy az ember lassú, fokozatos fejlődéssel alakult ki az alsóbbrendű állat- vagy növényvilágból… Aki a magasba helyezte a csillagvilágokat, és nagy hozzáértéssel színezte ki a mező virágait, aki betöltötte a földet és az eget hatalmának csodáival, amikor dicsőséges művének bekoronázása következett - hogy a gyönyörű föld uraként valakit a középpontba helyezzen -, olyan lényt teremtett, aki méltó a neki életet adó kézhez… Ádám a földből formálva is "Isten fia" volt.

Az embernek Istent kellett tükröznie - mind külsejében, mind jellemében. Egyedül Krisztus az Atya "valóságának képmása" (Zsid 1:3); de az embert Isten a maga hasonlatosságára formálta. Természete összhangban volt Isten akaratával. Értelme fel tudott fogni mennyei dolgokat. Érzései tiszták voltak; vágyait és érzelmeit értelme uralta. Az ember szent volt, Isten képmását boldogan, akarata iránti tökéletes engedelmességgel viselte.

Ahogy az ember Teremtője kezéből kikerült, termete fenséges volt, alakja tökéletesen arányos. Arcszíne viruló egészségről tanúskodott, és az élet fényétől és örömétől ragyogott. Ádám sokkal magasabb volt, mint a föld mostani lakói. Éva termete valamivel kisebb volt, de alakja nemes és nagyon szép. A bűntelen pár nem viselt mesterséges öltözéket; fény és dicsőség takarta be őket, mint az angyalokat. Ameddig engedelmeskedtek Istennek, ez a palást burkolta be őket.”


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/isten-kepere.html

Dr-Kováts György: SZÓTÉR-7.

Téma: becsapás - vagy az IGAZSÁG SZERETETE...)

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

1./ Az igazság szeretete kulcsfontosságú az üdvösségedhez.

a./ Ahhoz, hogy örök életed legyen, SZERETNED KELL AZ IGAZSÁGOT. A te Megváltód mindent odaadott érted. Mindent letett, hogy örök életed legyen. De az, amit tett, CSAK akkor lesz a tiéd, ha elfogadod, ha igényled, és ha igénybe is veszed Tőle. Ő nyújtja, de neked kell átvenned. Ehhez pedig nem más kell, mint, hogy felismerd, elismerd, és beismerd, hogy NEKED SZÜKSÉGED VAN ARRA, AMIT JÉZUS ELVÉGZETT ÉRTED – más szóval: hogy beismered, hogy bűnös vagy Jézus nélkül, elveszett, és magadban, magadtól, nem is tudnál megmenekülni. Szükséged van Jézusra, és az Ő áldozatára. Kell az Ő vére, hogy megtisztítson, kell az Ő kereszthalála, hogy új életet kapjál.

b./ Aki nem szereti az igazságot, nem szereti, hogy szembesülnie kell az igazsággal, azzal a ténnyel, hogy Jézus nélkül el van szakítva Istentől, és hogy Nélküle soha nem lehet jó kapcsolatban a Mindenható Istennel (mert az Atya szereti a fiút, és mindent megmutat Neki, és mindent Neki adott át) – tehát, aki ezt nem szereti, ezt a tényt megpróbálja eltussolni, elhessegetni, vagy kimagyarázni – NEM FOGJA MEGNYERNI AZ ÜDVÖSSÉGET. Mivel ez CSAK Jézus Krisztus által megnyerhető.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával (apaté – gör.) azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

2./ Egy olyan időszakról beszél az Ige – s mi, szerintem, már erősen benne vagyunk ebben – amikor „a gonoszság” olyan mértékben és profizmussal veti be a becsapást, hogy ha lehet, még a „választottakat” is megtévessze.
Az „apaté” (görög) kifejezés nem csak a becsapást, félrevezetést, a csalást, az árulást és a csábítást jelenti, hanem egy másik jelentésében a „szórakozást, időtöltést”, sőt, a kéjelgést is. Most pedig, ebben az időszakban, a monitor mindent olyan közel tud hozni, és közben úgy tudja manipulálni az embert, hogy ha nem kapaszkodsz, (az Igébe, a „nyilvánvaló igazságba”), akkor simán elsodorhat. Megnyugtat, hogy „érezd jól magad”, és felkínálja neked, együltő helyedben, mindazt, amit eddig soha nem tudtál elérni. S mivel ez nem kerül általában (túl sok) pénzbe, a pénztelenségben az emberek keresik a „könnyű mámort”, és rengetegen elfordulnak az igazság szeretetétől, és befogadják a gonoszság felkínált csalárdságát – csapdáját.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

3./ Létezik VAGY-VAGY az Isten országában. A gonoszság csalárdságának befogadása kizárja az igazság szeretetét, és annak befogadását.
Vagy az egyiket fogadod be – vagy a másikat.
Ha tudatosan az igazságot akarod, az igazság szeretetét választod, akkor sok minden „automatikusan” kiszorul a gondolatodból, érzéseidből, és nem fog tudni befolyásolni téged. Mondhatnak neked bármit a homokosságról, a gender-elméletről, vagy az abortusz „humánus” jellegéről – az igazságot szereted, és nem fog eltántorítani téged semmi az Igétől és a Krisztus testétől – más keresztényektől.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával (apaté – gör.) azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

4./ Az ellenség direkt azért hozza létre sokoldalú „apaté”-arzenálját, hogy minél többeket elcsábítson, becsapjon, vagy megőrizze őket a félrevezetésben. Hamisító, vagy hazug színben beállító filmek, „szakértők”, hamis szellemek befolyása alatt élő „tanítók”, guruk, mind egy irányban haladnak: az Élő, Feltámadott, Megváltó Jézus akaratától, tervétől, minél messszebb csalogatjuk az új és új eszközök segítségével.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

5./ Az „igazság szeretetét” be kell fogadni. Ez a Szent Szellem kijelentő munkája nyomán támad fel. De be kell fogadni.
Fogadd be. Igényeld, mondd: „szeretném, ha lehetőségem lenne, ha megérthetném, amit Te akarsz velem”, mondj rá igent, akard, és vágyd. Mondd: „Uram, ha kijelented akaratodat, én engedek Neked. Győzz meg, és a Tiéd vagyok. A Tiéd akarok lenni – foglald el a szívemet.”. S ha így állsz hozzá, a te Urad közel hozza hozzád kijelentését. Meg fogod érteni akaratát. Meg fogod érteni Igéjét.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

6./ Aki nem fogadja be az „igazság szeretetét”, el fog veszni (apollümi – görögül – és az „Apllion” a Jelenések könyvében: a Vesztő. A gonosz.). Be fogja csapni az ellenség.

A válás a házasságban nem csak azért veszélyes, mert idővel rájössz, hogy a társad nem akart rosszat, csak elfelejtetted megérteni őt. Rájössz, hogy minden embernek vannak hibái, és hogy ha inkább alkalmazkodtál volna, több szeretetet fejeztél volna ki, megmenthető lett volna a kapcsolat (gyermekeitek javára is). De nem csak azért veszélyes, mert erre utólag rájössz, és bánkódsz majd, hanem azért is, mert egyszerűen az ellenség akarata. Akármilyen ravaszul tálalja is, „kényszerhelyzetnek” tűnteti fel, „nem tudsz mást cselekedni”, a valóság közben az, hogy húz, visz a maga útja, csapdái felé. És az egyik lépést követi a másik. Mindig be akar majd csapni, mindig rossz útra akar majd vinni. Megadja hozzá a „megfelelő indokokat”, és az „igazság szeretetét”, s az abból fakadó döntéseket, lépéseket „avittnak”, „idejétmúltnak”, „szemellenzősnek”, „vallásosnak” fogja titulálni, és megpróbálja idegenné tenni ezeket a számodra. Ez a terve, és ez az aknamunkája.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.

7./ Ha engedtél a gonosz csalárdságának – becsapásának – a következő lépésben ismét megjelenik majd, és az előzőre hivatkozva, további lépéseket akar majd veled megtétetni. A gonoszság csalárdsága TELJESEN el akarja borítani a hívőket is.

De te tudod, hogy az üdvösségedet pontosan az munkálta, hogy ENGEDTÉL az igazságnak, „befogadtad” azt, és odaadtad magad neki. Ezért a további időszakban – egészen az Úr visszajöveteléig – ugyanúgy le kell tenned a voksot az igazság (tények, nyilvánvaló, világos lerögzítések mellett) mellett, mint korábban tetted, sőt, egyre inkább, minden élethelyzetedben az igazságot kell választanod. Ez a megmenekülés – megtartatás (szótéria) – útja. Így menekülsz ki az ellenség által felállított csapdákból is.

2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával (apaté – gör.) azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.


8./ Valójában ezt a sok csalást (apaté-t) az Úr maga engedi rá az emberiségre az utolsó időszakban. Nem Ő csap be – az ellenség csinálja. De Ő fogja ráengedni az emberekre, méghozzá azokra, akik nem fogadták be az igazság szeretetét. Az „energeia planész”, a becsapás hamis erői, „energiái” (bioenergiáknak, kozmikus energiáknak mondott erők) valójában gonosz szellemek megnyilvánulásai. És lehet, hogy még „valódi csodákat” is fognak tenni, (vagyis, már tesznek is), csak, hogy magukkal rántsák az embereket. Egyedül egy mentheti meg – tarthatja meg az üdvösségben – az embereket: ha SZERETIK az igazságot, és befogadják azt.

Guti Tünde: Vezetők

Tudod, ki a jó vezető? Az, akinek a nyomát ott látod az úton, amerre téged hív. Látszik, hol terült el, mert elesett. De felállt, mert irgalommal lehajolt hozzá valaki, aki felsegítette és tovább támogatta. Az ilyen vezetők nem büszkék, nem haragosak és nem gúnyosak, ha hibázol és bukdácsolsz. Ők már végig mentek azon az úton, ahol te most jársz, és tudják, hogy egyedül ők sem értek volna célba.

Ők a kipróbáltak. Az ő véleményükre érdemes odafigyelni!


Suchné S.Ilona: A tanítás Sionról jön

„Sionról jön a tanítás és az Úr igéje” (Ézsaiás 2:3b)

Készít majd a Seregek URa ezen a hegyen minden népnek lakomát zsíros falatokból, lakomát újborokból, zsíros, velős falatokból, letisztult újborokból.
 Ezen a hegyen leveszi a leplet, amely ráborult minden népre, és a takarót, amely betakart minden nemzetet.” Ézsaiás 25:6-7

Sion hegye az a szellemi hely, ahol lehull a lepel a hivők szelleméről, mert ezen a hegyen leveszi Isten a leplet, amely ráborult minden népre. Ez az a szellemi hely, ahol Isten véget vet a halálnak, mert szellemünk feltámadásának helye, ahol már nem a lelkünk, az értelmünk és az érzelmeink alapján gyakoroljuk az istentiszteletet.
Sion hegye a Szent Szellem új borának a helye, a letisztult újbor, a Szent Szellem új kiáradása, az új kenet, az apostoli – prófétai bor és kenet helye ez.
Azt mondja az Ézsaiás 25:1 hogy: „Készít majd a Seregek URa ezen a hegyen minden népnek lakomát zsíros falatokból.”
A szellemi ellátás helye ez, a kijelentések, rhémák helye, az Istennel való találkozás helye ez. Az imádás és prófétai istentiszteletnek a helye ez. A Szent Szellem új kiáradásának a helye, ahol semmi sem épül megszokásokra vagy hagyományra. Nem függ a felekezeti hovatartozástól, mert ez nem felekezeti helyet jelent.
A Sion hegye a szellemi öröm és a vígasság helye. A Sion hegye az a szellemi hely, ahol nem kölcsönvett prédikációk, külföldi lefordított tanítások hangzanak el, hanem a Szellemből jövő, Szent Szellem által kapott tanítások.

 „Mert a Sionról jön a tanítás és az Úr igéje….” Ézsaiás 2:3b
A Sionon az Isten logosza RHÉMÁVÁ válik,  a rhéma pedig cselekvő és teremtő IGÉVÉ. Halleluja!
Ezen a szent helyen a prédikációk nem jól felépített és nem viccekkel tarkított, humoros előadások- csakhogy vonzzuk az embereket.
 Sion hegyéről jövő prédikációk kenettel, erővel és hatalommal vannak telve és szellemi – fizikai átalakulást eredményeznek, minden mást, ami ettől eltérő azt el kell utasítanunk és nem szabad befogadnunk mindent, amit evangéliumnak neveznek, mert értelmi magaslatokat eredményeznek.

 Olyan sok olcsó prédikációt bevett már Isten népe, eljött az ideje, hogy a Sion hegyéről táplálkozzon, mennyei eledelt, élő, friss szellemi táplálékot, melyek az Isten valóságos, mennyből jövő szavát képviselik. Az Ő szava pedig olyan, hogy: „Szól és meglesz.”
A Sion hegyéről jövő tanításnak teremtő erejük van, gyógyító és szabadító erejük, de a nyeglén odavágott teológiai fejtegetések, az öntelt, testből jövő tanítások, az utánzások és mástól átvett prédikációknak soha nem lesz ilyen ereje és nem fog kenetet hordozni.
A Sion hegyéről jövő tanítás Jézusra mutat, Szent Szellem által inspirált, kenettel átitatott és nem a prédikátorról szólnak, hanem Isten szavát közvetítik.

Sion hegye az Isten királyságának a hegye. Az Isten királyságából származó prédikációk, az Ő igazságait képviselik, amely nem emberi mértékkel mért igazság, hanem Isten értékrendje szerinti igazságot képviselik.
Sion hegyén nem a törvény szolgálata van,és nem a kárhoztatásé, hanem a Szent Szellem inspiratív szolgálata és a mennyből jövő igékkel Ő együttmunkálkodik.
Hosszú – hosszú éveken keresztül hallgatták a hivők az intellektuális, díszcsomagolásba becsomagolt, színpadias evangéliumot, szarkasztikus tanításokat, hamis motivációból eredő, leuraló, vagy célzásokkal teletűzdelt, manipulatív, ironikus, magas érzelmi töltésű szónoklatokat, amelyek hatalmas értelmi magaslatokként ma útját állják a Szent Szellem szabad folyásának az egyének életében.

Ezért ma bűnbánatot tartunk Atyám:
 „Uram bocsáss meg nekünk minden hamis elképzelést, amely útját állja az akaratodnak az életünkben. Felöltjük magunkra ma az akaratodat, mint egy ruhát, hogy legyen ma is minden a Te elképzelésed szerint az életünkben.
Legyen lerombolva minden hamis téveszme, legyen minden felekezeti és kulturális szokás gyökerestől kitépve és eltávolítva, amelyek útját állják az Isten tökéletes akaratának.
Legyen lerombolva minden elmebeli erődítmény, amely olyan gondolkodásmódot vagy érzést táplál, amely hamis, de igazságként van elfogadva az életünkben.
Legyen eltávolítva minden hamis és negatív gondolkodásminta, amely az Isten ismeretével szemben emeltetett.
Jézus nevében alárendeljük még a tudatalatti értelmünket is a Szent Szellemnek, hogy semmi ne állja útját Isten tökéletes királyságának és akaratának az életünkben.
Legyen lerombolva az életünkben minden olyan gondolat és gondolkodás, elmélet, amely nem egyezik az Atya gondolataival és akaratával, amely útját állja Isten Királyságának.
Uram, bocsásd meg nekünk azt, hogyha elhittünk olyan beszédeket, tanokat, elméleteket, amelyeket nem kellett volna. Kisöpörjük ezeket a generációs, vallási, kulturális vagy politikai tanokat, elméleteket a bal agyféltekénkből, amely, mintegy értelmi magaslat akadályozza az Isten ismeretét vagy az áldásainkat az életünkben.
Elutasítjuk azokat a beszédeket, amelyeket befogadtunk, és amelyek nem egyeznek a Te tökéletes igazságaiddal Jézus nevében.
Elutasítunk minden hamis bölcsességet, amely az Isten bölcsességének útjában áll és a Bölcsesség beszédét hívom az életemben.
Eltávolítok minden hamis tudományt, ismeretet és behívom az életembe a mennyből jövő tudományt és ismeret beszédét Jézus nevében.
Megtagadjuk és leromboljuk azokat az értelmi magaslatokat, amelyek Isten ismeretével szemben emeltettek az életünkben.
És most pedig szellemben felmegyünk a Sion hegyére, ahonnan mennyből jövő ismeret érkezik, ahol öröm és vígasság van, ahol szabadulás van és felszabadítjuk életünkben Sion hegyének minden szellemi áldását és szellemi valóságát Jézus nevében.”
Suchné S.Ilona


 http://judaoroszlanja.gportal.hu/gindex.php?pg=35344361