2013. február 3.

Fedezd fel az Isteni tervet a gyermeknevelésben



Készítette: Élő Víz


Nekünk szülőknek, Isten egyedülálló hatalmat és befolyást adott gyermekeink felett, de ez óriási felelősséggel is jár.

Szülőnek lenni az egyik legnehezebb, s egyben a legfontosabb kihívás az életben. Gyermeket nevelni hatalmas felelősség – egy olyan feladat, amit sokan megfelelő felkészülés nélkül vállalnak fel. Éveket töltünk azzal hogy megtanuljunk egy szakmát és eszünkbe sem jut hogy alapos képzés és gyakorlat nélkül lépjünk ezekre a speciális területekre. De amikor a gyermeknevelésről van szó, néhányan azt gondolják hogy automatikusan tudni fogják, mit kell majd tenni. Az eredmény az, hogy néha a gyerek áldozatként végzi.

A Bibliának sok mondanivalója van a gyerekekről és arról hogy a szülőknek hogyan kell gondoskodniuk és nevelni őket. De ezek az információk haszontalanok, ha nem tanulmányozzuk őket és nem ültetjük át a gyakorlatba. Tudom… mert én is benne voltam.

Fiatal anyaként sok hibát követtem el. Jómagam, bántalmazó háttérből jöttem és nekem is szükségem volt érzelmi gyógyulásra saját sérüléseimből. Ebből kifolyólag észrevettem, hogy sokszor frusztrációból reagáltam gyerekeimre és nem szeretetből cselekedtem. De amint növekedtem és érettebbé váltam a szellemi életben, Isten egy jobb utat mutatott nekem.


A szülők személyes trénerek
Az egyik leggyakrabban idézett ige a nevelésről a Példabeszédek 22:6-ban található: Neveld a gyereket a neki megfelelő módon (összhangban személyes adottságaival és hajlamaival), mégha megöregszik akkor sem tér el attól (Amplified ford.). Ez a vers világosan mondja, hogy a szülő felelőssége felfedezni, hogy Isten akaratával összhangban mi a legjobb gyermekének, figyelembe véve személyes adottságait és hajlamait. Minden gyermek más. A szülőnek ismernie kell gyermekeinek alap temperamentumát és tálentumait.

Vedd észre hogy ez a vers azt mondja, hogy nekünk kell nevelnünk gyermekeinket azon az úton melyen járniuk kell. Ez azt jelenti, hogy azon az úton, melyen Isten akarja hogy járjanak… nem pedig azon amelyen mi akarjuk hogy járjanak. Imádkoznunk kell és keresni Isten akaratát életükre vonatkozóan. Aztán figyelembe kell vennünk a személyiségüket, erősségeiket és gyenge oldalukat és amit tudunk, meg kell tennünk hogy segítsük őket hogy azzá váljanak akikké Isten akarja őket tenni. Valószínű tudod, hogy ezt sokkal könnyebb mondani, mint megtenni… és ráadásul időigényes.


Használd bölcsen a szavaidat
Az egyik legfontosabb dolog, amit megtanultam a neveléssel kapcsolatban, hogy nagyon óvatosaknak kell lennünk, hogy mit mondunk a gyerekeinknek és gyerekeinkről. Szavaink nagyon fontos eszközök, amit használhatunk gyermekeink építésre és rombolására is. Ha folyamatosan olyanokat mondunk, hogy „Semmit sem tudsz jól megcsinálni”, vagy „Mindenhez amihez csak hozzányúlsz elrontasz” – ezek a mondatok végül rombolni kezdik a gyermek önbizalmát… és életük folyását is megváltoztatják. Nekünk szülőknek, Isten egyedülálló hatalmat és befolyást adott gyermekünk felett. Kiváltságunk és felelősségünk, hogy segítsük formálni jövőjüket és szavaink ebben a folyamatban erőteljes szerepet játszanak. Néha meg kell mondanunk nekik, hogy amit tesznek az rossz, de azt is fontos megjegyeznünk, ha valami jót tesznek. Amikor korrigálod gyermekedet, mondd meg hogy amit tett az rossz, de biztosítsd őt afelől, hogy ő maga nem rossz.

A helyes nevelés sokkal könnyebbé válik, amikor az Aranyszabályt alkalmazzuk: Amit akartok azért hogy az emberek tiveletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal (Máté 7:12). Beszélj úgy gyermekeddel, ahogy szeretnéd, hogy veled beszéljenek. Építsd fel őt szavaiddal, ne pedig rombold. Öntsd szavakba szeretetedet és mondd el neki, hogy hatalmas képességek (lehetőségek) rejlenek benne.

Mindig a reménység szavait kell szólnunk gyermekeink életével kapcsolatban. Istennek velünk kapcsolatban is van reménysége. Mert én tudom az én gondolataimat, amelyet én felőletek gondolok, azt mondja az Úr; békességnek és nem háborúságnak gondolata, hogy kívánatos véget adjak néktek. (Jer.29:11). Épp úgy ahogy Isten reménységgel fordul jövőnk felé, nekünk is ezt a reménységet kell belenevelnünk gyermekeink szívébe.


Helyesen fegyelmezz
A Zsidók 12:6 érdekes gondolatokat közöl a korrigálásról. Mert akit szeret az Úr megdorgálja, megostoroz pedig mindent, akit fiává fogad. Ez arra mutat rá, hogy ha szeretjük a gyermekeinket, korrigálnunk és fegyelmeznünk kell őket.
Ahogy növekedtem Istennel való kapcsolatomban, kezdtem rájönni, hogy - habár szükségük van a gyerekeimnek a korrekcióra - nem Isten szerinti módon tettem ezt. A legtöbb gyerek átmegy a lázadás időszakán. Ez a lázadás mindnyájunkban ott rejlik és a helytelen korrekció méginkább táplálja. A lázadást ki kell dolgoznunk gyermekeinkből. De hogy ezt megfelelő módon tudjuk tenni, szükségünk van a Szent Szellem vezetésére.

Nekünk szülőknek a fegyelmezést következetességből kell alkalmaznunk, nem pedig haragból. Fenyítsd meg a te fiadat, míg van remény felőle, de annyira hogy őt megöld, ne vigyen haragod (Példabeszédek 19:18). Fontos átgondolnunk, hogy mit mondunk a gyerekeinknek és utána tartsuk is ahhoz magunkat. Sok szülő állandóan fenyegetőzik haragjában, de sose cselekszik. Nagyon hamar észreveszik a gyerekek hogy Apa és Anya nem gondolja komolyan amit mond és miután erre rájönnek, már nem fognak ránk hallgatni.

A harag, és az ésszerűtlen fenyegetés kiabálása csökkenti a gyerek szülő iránti tiszteletét. Tehát fontos emlékeznünk rá, hogy míg gyermekeinket kontroll alá próbáljuk vonni, ne veszítsünk el a kontrollt saját magunk felett. Biztos vagyok benne hogy sokakkal megesik, hogy felindult haragból valószerűtlen fenyegetéseket mondanak. És - mint ahogy én is jártam, - mikor lecsillapodnak, talán rájönnek hogy amit mondtak nem volt helyén való. Sokkal bölcsebb dolog, ha a szülő átgondolva a helyzetet, valami „kivitelezhető” dolgot ajánl mielőtt fenyegetőzik.

Egy ilyen viselkedésmintát nehéz megváltoztatni, de ha ki akarod vívni gyermekeid tiszteletét, bölcsen, jól átgondolt módon kell korrigálni, nem pedig haraggal és elszabadult érzelmekkel. Ha a gyerek rájön, hogy ki tud borítani és még csúnyábban viselkedsz mint ő, akkor ezt meg is teszi és még élvezni is fogja. A kontrollált harag kimutatása a gyerek tudomására hozza, hogy valamit nem helyeselsz és hogy nem tréfálsz. Ha meggyőződnek róla, hogy komolyan gondolod amit mondasz, tisztelni fognak.


Bízz Isten helyreállító munkájában
Sokan nem érzik magukat alkalmasnak, mint szülők… mivel már olyan sok hibát elkövettek, hogy megromlott a kapcsolatuk gyermekeikkel. De szeretném ha tudnád, hogy még nincs veszve minden.

Isten a helyreállítás Istene és ha kéred Őt, gyógyulást hoz gyermekeiddel való kapcsolatodba. Tudom, mert a mi családunkban is megtette… és Isten nem személyválogató (Ap.csel.10:34). Kövesd Isten útmutatását és légy türelmes. Ne feledd, hogy nem néhány nap alatt romlott meg a helyzet, ezért ne válj frusztrálttá és ne add fel, ha Isten szabadítása néhány napnál tovább tart.

Dave-vel négy gyermeket neveltünk és elkövettük a magunk hibáit. De hála Istennek, megismertük az Isten szerinti nevelés bölcsességét és nagyon megérte a fáradságot. Csodálatos kapcsolatunk van mindegyik gyermekünkkel… házastársaikkal és nyolc csodálatos unokánkkal. Most aratjuk azokat az éveket, melyeket gyermekeink életébe vetettünk. Néha könnyek közt vetettünk, de amint a Biblia ígéri, most örömmel aratunk (lásd: Zsoltárok 126:5).

Igaz lehet ez számodra is ha szorgalmasan engedelmeskedsz Isten szavának. A nevelés minden egyes fázisában bátran támaszkodj Isten segítségére. Tegyél meg mindent ami tőled telik, de ne vádold magad ha nem vagy tökéletes. Jézus mindenkiért meghalt – beleértve a tökéletlen szülőket is – és Ő ott áll a gyengeségeink résein és kipótolja a hiányosságokat.

Istennek meg van a válasza az élet minden problémájára. Ha keressük Őt és engedelmesek vagyunk Neki, megtanulhatjuk hogy mindent a Szent Szellem vezetése szerint tegyünk. És ez alól a nevelés sem kivétel. Bátorítalak, hogy amit tudsz tégy meg, hogy kövesd Isten nevelési tervét és közben élvezd gyermekeidet!

Olyan gyorsan felnőnek… ezért tedd meg most a megfelelő lépéseket, hogy később ne kelljen megbánnod semmit.

Hit Gyülekezete-Pereg a létünk

2013. február 2.

Ige: Bemerítő János bizonyságtétele


 „Vala [föllépett; megjelent] egy Istentől küldött ember [kit Isten maga mellől küldött el], kinek neve János.

Ő jött tanúbizonyságul [tanúként; tanúságtétel végett], hogy bizonyságot tegyen [tanúskodjék] a világosságról [a fényről], hogy mindenki higgyen Őáltala [rajta keresztül mindenki hihessen].

Nem ő vala a világosság [fény], hanem jött, hogy bizonyságot tegyen [csak tanúságot kellett tennie] a világosságról [a fényről]” (Ján. 1,6-8)*

És az ő bizonyságtétele így hangzott, amikor farizeusok kérdezgették Jánost, Ő így: „Felele nékik János, mondván: Én vízbe merítek be; de köztetek van, akit ti nem ismertek. Ő az, aki utánam jő, aki előttem lett, akinek én nem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam.

És én nem ismertem őt; de aki elkülde engem, hogy vízbe alámerítsek, az mondá nékem: Akire látod a Szellemet leszállani és rajta megnyugodni, az az, aki bemerít Szent Szellembe. És én láttam, és bizonyságot tettem (arról), hogy ez az Isten Fia” (Ján. 1,26-28.33-34)

És: „János bizonyságot tett Őróla, és kiáltott, mondván (és azt hirdette): Ő vala (az), akiről mondám: Aki utánam jő, előttem lett (megelőz engem), mert előbb volt nálamnál. Ő az, akiről én ezt mondám: Én utánam jő egy férfiú, aki előttem lett (megelőzött engem), mert előbb volt nálamnál. És én nem ismertem őt; de hogy megjelentessék Izráelnek (hogy ismertté legyen Izráel előtt), azért jöttem én, aki vízbe merítek be” (Ján. 1,15)

A Máté írása szerinti Evangélium is bizonyságot tesz Bemerítő Jánosról, és arról, akit ő hirdetett: „Azokban a napokban pedig eljöve [megjelent; fellépett; feltűnt] Bemerítő János [jelentése: az Úr megkegyelmezett], aki prédikál vala [és ezt hirdette; tanítván] Júdea pusztájában [a Júdeai-sivatagban]. És ezt mondja [és így prédikált; ezt hirdette] vala: Térjetek meg [térjetek új felismerésre, változtassátok meg gondolkozásmódotokat; térjetek, forduljatok vissza Isten felé] mert elközelített a mennyeknek országa [királysága, uralma].

Én ugyan vízbe merítelek be titeket megtérésre [hogy más felismerésre térjetek; a gondolkozás(mód) megváltoztatás végett], de aki utánam jő, [a nyomomba lép], erősebb [hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó [alkalmas; megfelelő]; ő Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát. 3,1-2.11)

 Márk bizonyságtétele így hangzik: „Amint meg van írva a prófétáknál: Ímé én elküldöm az én követemet [(angelosz): hírnökömet; angyalomat; küldöttemet] a Te orcád [színed; személyed] előtt, aki megkészíti [hogy előkészítse] a Te útadat előtted.

Előáll [megjelent] vala János, bemerítvén a pusztában [(erémosz): sivatagban, sivár, elhagy(at)ott, magányos helyen] és prédikálván  a megtérésre [mely az új felismerésre térésről] szóló alámerítkezést [vagyis: hirdette a gondolkodásmód megváltoztatására való bemerítést. Visszatérést, visszafordulást Isten felé] a bűnöknek [céltévesztésnek, a cél ELVÉTÉSÉNEK] bocsánatára. [eltörlésére; elengedésére]. És prédikála [ezt hirdette], mondván: Utánam jő, aki erősebb [hatalmasabb] nálam, akinek nem vagyok méltó [elegendő], hogy lehajolván [leborulva], sarujának szíját megoldjam [kifűzzem]” (Márk. 1,2.4.)

Ő jött azért, hogy hirdesse: „Betelt az idő, és elközelített már az Isten országa: térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban” (Márk. 1,15)

A Lukács írása szerinti Evangélium így ad hírt Bemerítő János szolgálatáról, meghatározva az időt is, amikor szolgálatát elkezdte: „Tibérius császár uralkodásának tizenötödik esztendejében pedig, mikor Júdeában Poncius Pilátus volt a helytartó, és Galileának negyedes fejedelme Heródes, Iturea és Trakhónitis tartományának pedig negyedes fejedelme az ő testvére Filep, Abiléné negyedes fejedelme meg Lisániás. Annás és Kajafás főpapsága alatt, lőn az Úrnak szava Jánoshoz, a Zakariás fiához, a pusztában.

És méne a Jordán mellett lévő minden tartományba (a Jordán egész környékén) prédikálván (hirdetve) a megtérésre való bemerítést a bűnöknek bocsánatára; Mikor pedig a nép (reménykedve) várt és szívükben mind azon gondolkoztak (azt fontolgatták) János felől, hogy vajon nem ő-e a Krisztus.

Felele János mindeneknek, mondván: Én ugyan bemerítlek titeket vízbe; de eljő, aki nálamnál erősebb, akinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét (szíját) megoldjam: az majd bemerít titeket Szent Szellembe és tűzbe: Kinek szórólapátja kezében van, és megtisztítja szérűjét; és a gabonát az ő csűrébe takarja (takarítja), a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel. És még sok egyebekre (másra) is intvén (buzdította) őket, hirdeté az evangéliumot a népnek” (Luk. 3,1-3.15-18).

Malakiás próféta már őróla prófétált: „Ímé, elküldöm én az én követemet, és megtisztítja (egyengeti) előttem az utat, és mindjárt (hamar) eljön az ő templomába az Úr, akit ti kerestek (aki után vágyódtok), és a szövetségnek követe, akit ti kívántok. ímé, eljön (jön már), azt mondja a Seregeknek Ura. És az atyák szívét a fiakhoz fordítja (téríti), a fiak szívét pedig az atyákhoz, hogy el ne jöjjek és meg ne verjem e földet átokkal (hogy pusztulással ne sújtsam a földet, amikor eljövök)” (Malak. 3,1; 4.6)




Gyertek és menjünk a hegyre

Az Úr az Isten!


„Csak néked adatott láthatóan tudnod, hogy az Úr az Isten és nincsen kivüle több! (5 Móz. 4,35)


Az éjszaka vége


 Egy mester azt kérdezte a tanítványaitól, miből tudják megmondani, hogy véget ért az éjszaka, és elkezdődött a nappal.
Az egyik azt mondta:
- Ha távolban látsz egy állatot, és meg tudod mondani, hogy az tehén, vagy ló.
- Nem - mondta a mester.
Egy másik tanítvány ezt mondta:
- Ha ránézel egy távolban lévő fára, és meg tudod mondani, hogy az körtefa, vagy mangófa.
- Ez sem jó – mondta a mester.
- Hát akkor mi a helyes válasz? – kérdezték a tanítványai.
- Ha egy férfinek az arcába nézel, és felismered benne testvéredet, vagy ha egy nőnek az arcába nézel, és felismered benne a nővéredet. Amíg erre képtelen vagy, mindegy, hol áll a Nap, számodra továbbra is éjszaka van…

Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást Szeressétek; a mint én Szerettelek titeket, úgy Szeressétek ti is egymást. János 13,34
 
SZÜKSÉGES  MEGTANULNUNK  KITARTÓAN, BUZGÓN SZERETNÜNK, HOGY  SZERETVE  LEHESSÜNK!

http://www.jezus.350.com/tortenetek/ejszaka.htm

Albert Einstein: A végtelenről


A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi butaság. Bár az elsőben nem vagyok biztos.


Oswald Chambers: ÚJRA FIGYELJ FEL ÉS GONDOLKOZZ!


"Ne aggodalmaskodjatok a ti éltetek felől" (Mt 6,25).

Újra meg újra hallanunk kell ezt a figyelmeztetést, hogy ha a világ gondjai, a gazdagság csalárdsága és más dolgok élvezése behatolnak az életünkbe, megfojtanak mindent, amit Isten oltott belénk. Sohasem lehetünk teljesen szabaddá ennek a kísértésnek a folyton hömpölygő áradatától. Ha nem a ruházkodás vagy táplálkozás irányából jön, akkor betörhet a pénz vagy pénzhiány, öröm vagy örömhiány, barátok vagy barátok hiánya, esetleg nehéz körülmények formájában: szüntelenül támad, és ha nem engedünk Isten Szellemének, hogy Ő harcba szálljon velük: betörnek az életünkbe, mint az árvíz.

"Ne aggodalmaskodjatok a ti éltetek felől." "Csak egyre legyen gondotok" - mondja Urunk -, "a velem való kapcsolatra". Józan eszünk ellentmond: "Ez képtelenség! Törődnöm kell azzal, hogy miből éljek, mit egyem és mit igyam!" Jézus azonban azt mondja, hogy nem kell! Vigyázz, fel ne támadjon benned az a gondolat, hogy ezt olyan valaki jelentette ki, aki nem ismeri a te sajátos körülményeidet. Jézus Krisztus jobban ismeri helyzetünket, mint mi magunk, mégis azt mondja: "Ne gondold, hogy ez az életed középponti ügye! Ha a kettő összeütközik, az Istenhez való viszonyodnak add az elsőséget."

"Elég minden napnak a maga baja" (Mt 6,34). Már ma is hányféle baj kezdett fenyegetni? Alattomos kis gondmanók kukkantottak be hozzád: "Mit csinálsz a jövő hónapban? És ezen a nyáron?" - "Semmi felől ne aggódjatok!" - mondja az Úr Jézus. Újra figyelj Őrá és nyugodjék meg gondolkozásod a te mennyei Atyád "sokkal inkább"-ján!

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

A TROMBITA, BILL BURNS:

Azt mondom nektek, hogy gyertek bátran; gyertek a jelenlétembe; gyertek elkülönülni a világtól; gyertek úgy, ahogy vagytok. Gyertek, és meg fogtok változni. Gyertek, és Én megmutatom azt, ami hátráltat benneteket. Gyertek, és átadom azt a bölcsességet, amit kértetek. Gyertek, és Én szabadságot és gyógyulást hozok nektek.

Viszont fel kell kelnetek onnan, ahol vagytok, és Hozzám kell jönnötök hitben, tudva azt, hogy szeretlek titeket, törődök veletek, és Én egy olyan határozatot fogok hozni a helyzetetekre, ami hatással lesz a körülményeitekre, és előhoz benneteket győzelemben, mondja az Úr Isten.

http://gyurinaploja.blogspot.com

Bob Gass: A huszonnegyedik óra kegyelme


„Én pedig az utolsónak is annyit akarok adni, mint neked.” (Máté 20:14)

Jézus elmondott egy történetet egy gazdáról, aki napszámosokat fogadott fel: néhányat reggel hatkor, néhányat kilenckor, néhányat délben, néhányat délután háromkor és néhányat még 5-kor is, egy órával a munkaidő lejárta előtt. Meglepő módon mindegyiküknek ugyanannyi bért fizetett.

Amikor elkezdtek jönni a panaszosok, a gazda ezt mondta: „Én pedig az utolsónak is annyit akarok adni, mint neked”.

Azt mondod: „Senki sem fizet ki egy egész napi bért valakinek, aki csak egyetlen órát dolgozott”. Isten mégis megteszi.

A halálos ágyon megtérők és az egész életükben szentek ugyanazon a kapun mennek be a mennybe. Nem ugyanazt a jutalmat kapják, de ugyanaz a kegyelem menti meg őket.

Az utolsó pillanatban megtérő ugyanazt a kegyelmet kapja, mint aki egész életében Istent szolgálta? Ez nem tűnik igazságosnak. A Jézus példázatában szereplő munkások is kifogásolták. Ezért a gazda elmagyarázta nekik a tulajdonlással járó kiváltságokat: „Hát nem szabad-e nekem azt tennem a javaimmal, amit akarok?” (Máté 20:15).

 A kereszten függő lator bizonyítja, hogy ha utolsó leheleteddel kegyelmet kérsz, Isten válaszol az imádságodra. A tékozló fiú „…eltékozolta a vagyonát…” (Lukács 15:13).

A görög nyelvben a „tékozolni” szó a földműves képét tárja elénk, ahogy két kézzel szórja a vetőmagot a földbe. Képzeld el, hogy a tékozló fiú így dobta el magától apja jóságát, elment és mindent eltékozolt. De visszatért. És amikor visszatért „…apja meglátta őt, megszánta, elébe futott, nyakába borult, és megcsókolta őt” (Lukács 15:20).

 Az apa fenntartotta a fia helyét. És Ő a te helyedet is fenntartja. A 24. óra kegyelme azt jelenti, hogy ha el tudod olvasni ezeket a sorokat, és válaszolni tudsz rá, akkor még nincs túl késő.


Prazsák László-A Szent Szellem leszáll

Spurgeon: A maradandó kincs


Az ember egyetlen maradandó kincse a halhatatlan szelleme, amelyet ha elveszít, mindent elveszít.


10 tanács a Krisztus követésére indulóknak


1. Mindig nézz Jézusra (Zsid. 12,1-2)
2. Mindig kérdezd meg: „Mit akarsz Uram, hogy cselekedjem?” (Ap.Csel. 9,6)
3. Mindig tudd: nem vagy egyedül – „Íme, én tiveletek vagyok minden nap.. „(Máté 28,20)
4. Mindig tudd: Jézus gyűlöli a bűnt (Zsolt 5,6; 45,8; 97,10; Ézs 61,8.)
5. Mindig valld meg aznap bűnödet (1 János 1,7-9)
6. Mindig táplálkozz: „naponta tudakozták az írásokat..” (ApCsel 17,11)
7. Mindig lélegezz: „Szüntelen imádkozzatok!” (1 Tessz. 5,17)
8. Mindig mozogj: szolgálat Jézusnak, bizonyságtétel Jézusról (ApCsel 4,20)
9. Mindig Isten családjához tartozol: Krisztus testének tagja (1 Kor. 12,13.kk)
10. Így mindig megtartott ember vagy. (Ján.10,28)

http://www.refvasvari.hu/mindenkinek-hasznos/lelekepito-irasok/

Klaus Douglass: Az Úr Jézus minden kérdés válasza.


Jézus Krisztus a válasz korunk spirituális éhségére. Ezt azonban nem elég csupán állítani. Ennek megtapasztalhatóvá kell lennie gyülekezeteinkben.


Guti Tünde: KONTÚROS FELHŐK


   Ritkán lehet ennyire éles kontúrral határolt felhőket látni, amikor az erős szél, egyrészt kitisztítja a légkört, másrészt maga előtt tolja az összetorlódott, vaskos felhőtömeget.
   Gyönyörű volt a ma hajnali látóhatár!
A napfelkelte fénycsíkja és az egyenes szélű, éjfekete felleg találkozása, mint valami festmény rajzolódott ki a háztetők felett.
   A világosság olyan határozottan vált el a sötétségtől, ahogy ennek a szellemi életben is történnie kell.

   „A szél fúj, ahonnan akar, és nem tudod, honnan jön és hová megy…”, de elűzi a tisztátalanság és a hamisság sötétlő homályát.

   Amikor „az igazság napja” felragyog, és Isten szele végigsöpör közöttünk, kitisztul az ég, és határozottabban látjuk a helyes irányt.

   Úgy gondolom, hogy a mennyből egészen másképp látják napjaink fény-árny jelenségeit…

2013. január 31
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/konturos-felhok.html

Ne félj, csak higgy!


„Jézus pedig mikor ezt hallotta, felele néki, mondván: Ne félj; csak higyj, és megtartatik.”
 (Lukács evangéliuma 8. fejezet 50. vers)

Mily sok teológus és önmagát hívőnek tartó ember ragadott már körzőt és vonalzót, hogy az íróasztal mellől megrajzolja, definiálja mit jelent a hit. Illetve mi a különbség az igazi hit és a félelemből táplálkozó hiszékenység között.

Bizony, kényelmes fotelben ülve, az élet megszokott körforgásában oly könnyű hinni. De mi van akkor, ha minden felborul, mint Jairus életében?

Jairus köztiszteletben álló, jó hírű, egzisztenciális, morális és a hit dolgainak tekintetében is makulátlan személy lehetett, hiszen akárkit nem választottak meg a zsinagóga vezetőjének.

Ott volt minden istentiszteleten, minden imaórán, böjtölt, imádkozott, alamizsnálkodott, vezette a felolvasást, mindent aszerint, ahogy az elő volt írva, míg egy nap borult a papírforma… tizenéves, haldokló leányán ugyanis mindezzel semmit sem segíthetett.

A tehetetlenség, meggyőződése legkeményebb próbájának bizonyult. S mily érdekes, Jézus hagyta, engedte, hogy megjárja a halál árnyékának völgyét.

Mindezt miért? Hogy Jairussal együtt mi is belássuk és megtanuljuk; a hit több mint puszta tantétel, mint rutinszerű mechanikus vallásgyakorlat.

Ezért ha életed romokban hever, ha fáj a tehetetlenség, sőt még Jézus is látszólag késlekedik ’holmi vérfolyásos asszonyok miatt’ hozzád jönni; jusson eszedbe és adjon erőt Jairus tapasztalata:

„kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.” (Ef.2:8-9)

http://reggelidicseret.blogspot.hu/2012/09/ne-felj-csak-higgy.html

Dr Kováts György: GYŐZD LE AZ ELLENÁLLÁST - 14.


Zsid 10:38 Az igaz pedig hitből él. És aki meghátrál (hüposztello), abban nem gyönyörködik (eudokeó) a lelkem.
Zsid 10:39 De mi nem vagyunk meghátrálás (hüposztolé) emberei, hogy elvesszünk (apoleia), hanem hitéi, hogy életet (psziché) nyerjünk (peripoiészisz).

Javaslatom – tapasztalatból: amit elkezdtél, az Úrtól, az Ő indítására – soha ne add fel, mert megerősíted az ellenséget a támadásában.

Ha látja, hogy sikerrel járt, ha egy kis lázat, vagy plusz befizetnivalót rád hozott (mondjuk lebilincselték az autódat, miközben mindent félretéve elmentél egy lelkigondozásra, és segítettél valakinek), és ezért úgy kezdesz gondolkodni, hogy „nem érdemes” ennyit belefektetni, „az Úr nem áldotta meg”, stb., akkor LEGKÖZELEBB IS hozni fogja.

Szeretnéd ezt? Ha nem, akkor „kutyaharapást szőrivel” – vagyis CSAKAZÉRTIS folytasd, amit elkezdtél, minden ellenállás ellenében, mert ez van az Úrtól. Ez a tanítványi hozzáállás. Az ördög nem fog megváltozni, ezért legyőzheted. Ha megszégyeníted, és CSAKAZÉRTIS kitartasz abban, amit az Úrral elkezdtél, akkor győzni fogsz. Ő fog meghátrálni. Ellene állsz és elfut tőled. Ígéreted van rá.

 „Engedelmeskedjetek azért az Istennek; álljatok ellene az ördögnek, és elfut tőletek” (Jak. 4,7)

Megváltónk,igaz világosság-Midi dal felírattal-Hit Gyülekezete-Hilsong m...

2013. február 1.

Ige: Akik keresik az Urat, megtalálják!


A mágusok: „Ők pedig a király beszédét meghallván, elindulának [és útra keltek]. És ímé a csillag, amelyet napkeleten láttak [feltűnésekor], előttük megy vala [és vezette őket] mindaddig, amíg odaérvén, megálla a hely fölött, ahol a gyermek vala.

És mikor [a mágusok] meglátták a csillagot, igen nagy örömmel örvendeznek. És bemenvén a házba, ott találák [meglátták; megpillantották] a gyermeket anyjával, Máriával [jelentése: keserűség, szomorúság].

És leborulván, tisztességet tőnek [hódoltak] néki [és imádták Őt]; és kincseiket kitárván, [kincses ládáikat kinyitva] ajándékokat adának néki [ajándékokat tettek eléje; és áldozatot ajánlottak fel néki]: aranyat (megpróbált hit), tömjént (imádat) és mirhát (illatos kenet).

És mivel álomban meginttettek [utasítást, figyelmeztetést (kijelentést) kaptak], hogy Heródeshez vissza ne menjenek, más úton térének vissza hazájukba. [tartományukba; országukba]” (Mát. 2,9-12)


Így teljesedett be a próféta szava: „A tevék sokasága elborít, Midján (jelentése: küzdelem) és Éfa (jelentése: sötétség, elrejtettség) tevecsikói, mind Sebából (jelentése: ember) jönnek, aranyat és tömjént hoznak, és az Úr dicséreteit hirdetik. (Ésa. 60,6)

„Boruljanak le előtte a pusztalakók, és nyalják ellenségei a port. Tarsis (jelentése: erősség) és a szigetek királyai hozzanak ajándékot; Seba és Szeba királyai adománnyal járuljanak elé. Boruljon le előtte minden király, minden nép őt szolgálja!

És éljen ő és adjanak néki Seba aranyából; imádkozzanak érte szüntelen, és áldják őt minden napon” (Zsolt. 72,9-11.15)


Feltámadt az Úr!

Charles H. Spurgeon: A hit


A hit oka; avagy miért hisznek az emberek és honnan származik ez a hit?

„A hit hallásból van.” Tegyük fel, hogy így van. De vajon nem hall-e minden ember? Akkor pedig miért maradnak sokan hitetlenek? Hogyan válik valaki hívővé? Nos, a hite szükségérzetből származik. Úgy érzi, hogy szüksége van egy Üdvözítőre; Krisztusban megtalálja azt az Üdvözítőt, akire szüksége van, ezért mivel nem tud segíteni magán, Jézusban hisz. Mivel semmije sincs, ami a sajátja lenne, úgy érzi, hogy el kell fogadnia Krisztust, különben elpusztul, tehát azért teszi ezt, mert kénytelen ezt tenni. Sarokba van szorítva, és a menekülésnek csak ez az egy útja van, vagyis csak valaki más igazsága által menekülhet meg; mert érzi, hogy nem menekülhet saját jó cselekedetei vagy szenvedése által, ezért aztán Krisztushoz fordul, és megalázza magát, mert semmit sem tehet Krisztus nélkül, és el kell pusztulnia, hacsak nem kapaszkodik bele.

De tovább feszegetve a kérdést: Honnan származik az ember szükségérzete? Miért van az, hogy ő érzi, jobban, mint mások, hogy szüksége van Krisztusra? Pedig bizonyos, hogy neki sincs nagyobb szüksége Krisztusra, mint másoknak. Hogyan jön rá, hogy elveszett és a pusztulás szélén áll? Miért van, hogy a pusztulásnak ez az érzete arra ösztönzi, hogy Krisztusba kapaszkodjon, aki mindent helyrehoz? A válasz az, hogy ez Isten ajándéka; a Szent Szellem műve. Senki sem jön Krisztushoz, csak ha a Szent Szellem hozzá nem vonzza, a Szent Szellem pedig azáltal vonzza az embereket Krisztushoz, hogy a törvény erejével arra a meggyőződésre juttatja őket, hogy ha nem fordulnak Krisztushoz, elpusztulnak.

Ezután a mostoha időjárás arra kényszeríti őket, hogy irányt változtassanak, és befussanak ebbe a mennyei kikötőbe. A Krisztus általi üdvözülés annyira felfoghatatlan emberi elménk számára, annyira ellentmond az emberi érdem iránti tiszteletünknek, hogy magunktól sohasem kérnénk Krisztust, hogy legyen a mindenünk, ha a Szent Szellem nem győzne meg arról, hogy semmik vagyunk, és nem kényszerítene, hogy kapaszkodjunk Krisztusba.
De továbbra is fennáll a kérdés: Miként lehetséges, hogy Isten Szelleme egyeseket megtanít arra, hogy mire van szükségük, míg másokat nem? Miért van az, hogy egyeseket közületek a szükségérzet Krisztus felé vezetett, míg mások továbbra is önelégültségben élnek, és elpusztulnak. Erre csak egy válasz van: „Igen, Atyám, mert így láttad jónak.” Végül is eljutunk az isteni szuverenitáshoz. Az Úr „elrejtette ezeket a bölcsek és értelmesek elől, és felfedte a gyermekeknek.” Ahogy Krisztus fogalmazta: „Az én juhaim hallgatnak a hangomra”; „de ti nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok.” Egyes teológusok szeretnék ezt így értelmezni: „Nem az én juhaim közül valók vagytok, mert nem hisztek.” Mintha bizony a hit tenne minket Krisztus juhaivá. De a szöveg világosan fogalmaz: „Nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok.” „Akit nekem ad az Atya, az mind énhozzám jön.”

Ha valaki nem jön, az világos bizonyítéka annak, hogy soha nem is adatott Krisztusnak; mert azokat, akiket az Atya Isten kiválasztott és öröktől fogva Krisztusnak adott, és akiket a Fú Isten megváltott, a Szent Szellem vezérli egy szükségérzet által, hogy eljussanak Krisztushoz, és megragadják őt.

Soha senki nem hitt Krisztusban és nem is fog, hacsak nem érzi ennek belső szükségét. Soha senki nem érezte szükségét Krisztusnak és nem is fogja, hacsak a Szent Szellem nem készteti, hogy így érezzen, és a Szent Szellem senkit sem fog arra késztetni, hogy az üdvözítő Jézus szükségét érezze, hacsak meg nincs írva abban az örök könyvben, amelybe Isten bizonyosan bevéste választottjainak nevét.

Ne értsenek félre, amikor azt mondom, hogy a hit oka, vagyis annak az oka, hogy miért hisznek az emberek, Isten kiválasztó szeretete, amely a Szent Szellem által munkálkodik egy szükségérzeten keresztül, elvezetvén őket Jézus Krisztushoz.

John White: A békességről


"A békesség több mint az aggodalom hiánya. Belső harmóniából fakadó állapot. Az olyan békesség, amelyet a külső fenyegetések megronthatnak, nem békesség. Isten békéje - mely annál inkább kiteljesedik bennünk, minél jobban értjük a Szentírást -, megmarad a bizonytalanság és a veszély közepette is." 


Imádság:


Köszönöm Neked, Istenem, az elmúlt éveket.
Köszönöm, hogy ma úgy tekinthetek vissza rájuk,
hogy megtartó szeretetedért hálát adhatok Neked.

Mert velem voltál a mélységekben,
ahol egyedül teljesen elbizonytalanodtam volna
és erőt vett volna rajtam a félelem.
És velem voltál a magasságokban,
ahol oly könnyen megszédíthetett volna
a pillanatnyi siker tűnő magabiztossága.

Velem voltál a csendben, az elcsendesedésben,
az imádságokban, az igeolvasásokban,
hitem személyes és közösségi eseményeiben,
és velem voltál a mindennapok forgatagában,
munkáimban és küzdelmeimben,
emberi kapcsolataim legkülönbözőbb élethelyzeteiben.

Kérlek Téged, Istenem, a következő években is légy velem!
Hadd tekinthessek úgy az előttem álló esztendőkre,
hogy azoknak minden pillanatát a Te megtartó szeretetedre bízom.

Ámen (Hajdú Zoltán Levente)

C. H. Spurgeon: Hitünktől függ


Jézus ezt mondta neki: „Minden lehetséges annak, aki hisz" (Mk 9,23).

Zarándokutunkon a legfőbb akadály mindig a hitetlenség. Tulajdonképpen nincs is más komoly gátja szellemi fejlődésünknek és meggazdagodásunknak. Mert az Úr mindent meg tud tenni, de Ő azt mondja, hogy hitünk szerint akar cselekedni velünk, így tehát a hitetlenségünk az, ami megkötözi mindenható karjait.

Puszta hitünkkel szétverhetnénk a gonosz seregét. A megvetett igazság is felemelné fejét, ha hinnénk az igazság Istenében. El tudnánk hordozni megpróbáltatásunk terheit, ellenkezés nélkül el tudnánk fogadni a bánat mélységeit, ha bizalommal teli kézzel békességet öveznénk a derekunkra.

Miért nem hiszünk hát? Minden más inkább lehetséges, mint az, hogy Istenben higgyünk? Ő mindenben hűséges és igaz; miért nem bízunk benne? Ha a szívünk őszinte és egyenes, a hit nem jelent erőfeszítést, mert olyan természetes, hogy Istenben bízzunk, mint ahogyan a gyermek magától értetődően bízik az édesapjában.

Az a rossz, hogy minden más dologban tudunk Istenben bízni, csupán az éppen aktuális problémáinkban nem. Milyen ostobaság ez! Jöjj, én lelkem, rázd le bűnös hitetlenségedet és bízd Istenre mostani terheidet, munkádat és vágyaidat! Ha ezt megtetted, mindent megtettél.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok



Ne bujkálj tovább!


De az Úristen kiáltott az embernek, és ezt kérdezte: Hol vagy?" (1Mózes 3:9)

Isten elsõ kérdése, ami feljegyzésre került, ez: Ádám, hol vagy?" Ez az a kérdés, amit neked is fel kell ma tenned magadnak: Hol vagyok valójában?" Ha nem tudod a választ, vagy ha tudod, csak nem tetszik, akkor a mai áhítat neked szól. Amikor Isten megkérdezte Ádámtól, hogy hol van, õ így válaszolt: Meghallottam hangodat a kertben, és megijedtem, mert mezítelen vagyok. Ezért rejtõztem el." (1Mózes 3:10).

Bámulatos, milyen messzire el tudunk menni azért, hogy elrejtõzzünk. Beletemetkezünk a munkába, vagy belemegyünk egy viszonyba, vagy falat építünk a szívünk köré - bármit, csak ne kelljen szembenéznünk az igazsággal. Isten nem azért kérdezett, mert próbálta megtalálni Ádámot, azt akarta, hogy Ádám találjon magára. Amíg magadra nem találsz, valóban elveszett vagy. A gond csak az, hogy amikor bujkálsz, akkor álcázod magad.

El tudod képzelni, mennyi érzelmi energiát emészt fel, ha mások elõl rejtõzködsz? Ennél csak egy dolog rosszabb, ha önmagad elõl és Isten elõl is bujkálsz. Emiatt nehezen tudsz majd õszinte lenni, nem tudsz majd mások szemébe nézni. Miért? Mert attól félsz, hogy belelátnak a szívedbe, és meglátják a valódi énedet.

 Így érzel ma? Félsz belenézni a saját szívedbe? A jó hír az, hogy bár Ádám meztelen volt, Isten felruházta; bûnös volt, de Isten megtisztította; félt, de Isten megvigasztalta. Ugyanígy, ha ma te jössz hozzá, Isten téged is meg fog tisztítani, fel fog ruházni, és meg fog vigasztalni. Csak arra vár, hogy lehetõséget adj neki erre!

www.maiige.hu

Flach Ferenc - Láncokat tör

Mikor vagy erős?


"Akkor vagy igazán erős, ha egy lépést sem tudsz lépni anélkül, hogy Istenre ne támaszkodnál."


GYŐZD LE AZ ELLENÁLLÁST - 13.


 Készítette: Dr Kováts György:

Zsid 10:38 Az igaz pedig hitből él. És aki meghátrál (hüposztello), abban nem gyönyörködik (eudokeó) a lelkem.
Zsid 10:39 De mi nem vagyunk meghátrálás (hüposztolé) emberei, hogy elvesszünk (apoleia), hanem hitéi, hogy életet (psziché) nyerjünk (peripoiészisz).

Az ördög mindent megtesz, hogy meghátrálj. Ha elindultál azon az úton, amit az Úr eléd tett – mindent behoz, hogy feladd. Eleinte csak kicsit hátrálj meg, később egyre inkább visszalépj, végül felejtsd el, hogy egyáltalán elindultál.

Jönnek a támadások – betegség, pénzhiány, szembefordulnak veled az emberek, sajtóznak rólad, rossz hírek kezdenek el terjedni veled kapcsolatban, jogszabályi nehezítések, tiltások következnek be, bezárulnak ajtók, kitiltanak, elhallgattatnak téged, és hasonlók. Ez ordítás. A láncra kötött oroszlán az ordításával fenyeget.

De van, amikor – ez a második támadási fajta – mint kígyó lép fel. Csábít. Ígérget. Folyamatosan hazudik, hogy elterelje figyelmedet. Megpróbálja, hogy meglopja szívedet, elfordítson a te Urad szavától, ígéretétől, akaratától.

Mindkettőt bevettem már életem során. Az ordítást is – és a hazugságot (csábítgatást) is. Mindkettő megakadályoz abban, amit tettél eddig Isten országában. Mindkettőnek ugyanaz a célja. Az, hogy meghátrálj. Az egyik látványos, a másik nagyon fondorlatos – ez utóbbinál a látszatokat megőrizheted, „látszólag” csinálsz mindent tovább, még egy ideig, de valójában a szíved egyre távolabb van attól, amire az Úr téged elhívott. Hazugság. És gonosz.

Akármelyikkel jön, azért jön, hogy „meghátráló” legyél az Isten országában.

Isten Igéje


Készítette:  Guti Tünde

Az Igét nekem nem kell megvédenem.
Kétélű kard, sziklazúzó pöröly.
Ízekre szedve választja el
az igazságot a hamisságtól.

Érthetően egyenes, nemes és szent.
Az igen: igen, és a nem: nem.
Tekintélye előtt meghajlik a térd.

Óvakodj a hamistól, a majdnem igaztól,
a túlbonyolított, felcicomázott
emberi definícióktól,

ügyelj arra, hogy csak, ami színtiszta,
azt vésd jól a szívedbe,
és tartsd meg rendületlenül!

2013. január 28

Ételt, italt adott az Úr


"Kérésükre fürjeket hozott, és mennyei kenyérrel tartotta jól őket.  Megnyitotta a kősziklát, és ömlött a víz, folyó áradt a szomjú földön." Zsoltárok könyve 105:40-41

Volt egyszer egy nép, akik megtapasztalták, hogy milyen Isten közvetlen irányítása alatt élni. Éheztek és enni adott, szomjaztak és a sziklából víz fakadt. Amikor fényűző menüt szerettek volna, azt is megkapták - igaz, ez nem vált a javukra. Amikor igazi volt a szükség, kaptak. Tökéleteset, táplálót, de egyszerűt, gyorsan lebomlót - hogy hulladék ne maradjon utánuk.
Különbség van a "mit szeretnék" és a "mire van szükségem" között. "Az Úr nem mindig azt adja, ami kellemes neked, hanem amire szükséged van." (C.H. Spurgeon) Izrael népe - velük együtt, mi mind, emberek - kívánósak vagyunk. Sok a "mi esne jól" kategória, pedig a tápláló étel leginkább nem a legkívánatosabb. Isten megadja a kívánatosat is, de mi járunk jobban, ha hosszútávra tervezünk és elfogadjuk a mennyei étlapot.
A mannacsoda a pusztában legalább három dologra tanította meg a népet. A szombatünneplésre, arra, hogy Isten karja a semmi közepén sem rövidült meg és arra, hogy a jóltartás munkával kezdődik.
A szombatot Isten a mannacsodán keresztül tette "csodálatossá": minden 6. napi dupla munka után a 7. napokon szünetelhetett a kenyérkeresés és szombatra kivétel nélkül mindig ép maradt az előző napon előre elkészített mannaadag.
Istennek nem volt szüksége sem tengernyi halra, sem búzamezőkre, sem juhnyájakra, hogy jóltartsa a népet. Amit kaptak, vagy fentről, vagy valamilyen növényről származott, de az időzítésében, mennyiségében és az ütemezésében a legnagyobb csodák egyike volt.
A mannával való kapcsolat - és ebben hasonlít a mai kenyérkeresetünkre - mindennapi munkával járt: felszedni, ügyelni a mennyiségre - Milyen nap is van ma? Péntek. Akkor kétszeres a szedni való adag! -, megfőzni, megsütni, kívánatossá és változatossá tenni, hogy ne legyen unalmas. A nép alapanyagot kapott Istentől bőven, a kreativitás viszont - hogy a 40 évig tartó fogyasztása ne legyen egyhangúvá - a nép része volt. Dolgozni nekik is kellett annak ellenére vele, hogy Isten mindent megtehetett volna, de Ő ezt a félig-kész megoldást adta feladatul a népnek.
Mennyei kenyeret ma nem manna formájában kapunk. De kapunk. Íme, a választék:
Az isteni étlapon szereplő korlátlanul kívánható kiapadhatatlan ételek:
- mindennapi kenyér (Máté 6:11)
- hollók (vagy más segédek) által hozott néhány falat (ami éppen elegendő éhenhalás ellen) (pl. hús és kenyér 1Királyok 17:6)
- egy falat kenyér - egy özvegyasszony utolsó falatja (1 Királyok 17:11)
- kövön sült lángos és víz (1 Királyok 19:6)
- hal és kenyér, ha volt valaki, aki odaadta azt a keveset, amije volt (János 6:9).
Nem fényűző, de éppen elég. Nem az, amit legmerészebb álmainkban kívánnánk magunknak, hanem az, amit az isteni segítség a legmegfelelőbbnek talál. Hosszútávon kiderül, hogy ez valóban jobb, mint luxusétlapról válogatni...
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2012/09/etelt-italt-adott-az-ur.html

Pásztor Chris:: A Ő benne rejlő élet


Készítette: József Balogh

A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és pusztítson; én azért jöttem, hogy életök legyen, és bővölködjenek. (János 10:10).

Az Úr Jézus Krisztus a fenti versszakban leleplezi, valamint kijelenti számunkra a
küldetését; azért jött, hogy teljes életet élhessünk. Az “élet” szó, amelyet az Úr ebben a szövegkörnyezetben használ a görög “Zoe”. A “Zoe” az isteni élet, az istenség legmélyebb lényege, az isten elpusztíthatatlan, romolhatatlan és ellenállóképes élete.

Erre az életre utal a János 5:26 igevers, amelyben Jézus azt mondja: “Mert a
miként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete
legyen önmagában.” Ez a benne rejlő életre utal. Az Úr Jézus ezzel a benne rejlő
élettel jött, Isten teljes élete volt benne. Ugyanezt az életet ajándékozta nekünk.
Egyetlen emberi lény sem rendelkezett ezzel az élettel, mielőtt Jézus eljött, a Biblia
azt tanítja, hogy: “Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága”
(János 1:4).

Az 1 János 5:11 igeversben a Bibliaszerint: “És ez az a bizonyságtétel, hogy örök
életet adott nékünk az Isten és ez az élet az ő Fiában van”. Ez az igevers tudatja
velünk, hogy Isten “Zoe” életet adott számunkra - egy benne rejlő életet. Ez nem
ígéret, hanem egy tény megállapítása, egy jelenvaló valóság. Isten nem a jövőben
fog nekünk “Zoe” életet ajándékozni, hanem már megadta azt, Jézus Krisztusban
Ezt már a jelenben birtokoljuk.

Amikor egy ember születik a világra, természetes emberi élettel születik meg. Az emberi élet azonban nem elegendő, mert az ember szellem és szüksége van természetfeletti életre ahhoz, hogy a teljes lehetőségei szerint létezzen. De az Úr Jézus Krisztus azért jött, hogy egy más típusú –“ Zoe” isteni életet adjon számunkra.

2 Amikor újjászülettél, a “Zoe” élet részesévé váltál; ugyanaz az élet van benned, mint Jézusban, a teljesség élete. Ez az élet nem ismeri a betegséget, a bajokat, a szegénységet és a bukást. Ez az élet a dicsőség, a győzelem és a kiválóság élete. Nem csoda, hogy János Apostol így kiáltott: “Ezeket írtam néktek, a kik hisztek az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök életetek van, és hogy higyjetek az Isten Fiának nevében…” (1 János 5:13).

Isten tudatni akarja veled, hogy örök élettel, “Zoe” élettel rendelkezel, amely képessé tesz az élet teljes lehetőségeivel élni és magasztalni Isten dicsőségét.

Megvallás
Isten élete és természete bennem van; ennek következtében uralkodom és több vagyok, mint győztes. Minden nap diadalmas és győztes életet élek, uralkodva a világ gonosz és negatív
rendszere felett.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: János 17:3; János 3:16

Louie Giglio - Laminin (magyar felirattal)

Meghaltál értem...

2013. január 31.

Ige: Kegyelem néktek


Az apostol a mindenkorban élő pogányokból megtérteknek így ír:

 „Pál, apostol [(aposztolosz): meghatalmazott, teljhatalmú megbízott, aki Jézus Krisztus hatalmával szól, és cselekszik] (nem emberektől, sem nem ember által [kapta elhívását], hanem Jézus Krisztus által és az Atya Isten által, aki feltámasztotta őt a halálból)

És a velem levő összes atyafiak [testvérek, írjuk ezt a levelet] Galácia [kihívott] gyülekezeteinek [eklézsiáinak]:

Kegyelem néktek [(kharisz): Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása az ember iránt. Így is megfogalmazhatjuk: A kegyelem Isten szeretetének konkrét cselekedetekben való megnyilvánulása az emberért, az emberen és az emberben]. És békesség [(g: eiréné): az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind az egyén, mind a közösség vonatkozásában] az Atya Istentől, és a mi Urunk Jézus Krisztustól” (Gal. 1,1-3)

42-43 ZSOLTÁR

Gyönyörű vagy én Uram

Mint most született csecsemő…


Mint most született csecsemők, az Ige tiszta, hamisítatlan teje után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek. (1Péter 2,2.)

Amikor a bűnös Jézushoz jön, a bűnei eltöröltetnek – semmivé lesznek. Nemcsak a bűnei töröltetnek el, hanem mindaz, ami azelőtt volt szellemi értelemben, Isten szemében eltöröltetik. A bűnei nem léteznek többé. Új emberré lesz Krisztus Jézusban. Isten nem veszi tekintetbe az életében azt, ami az újjászületése előtt történt!

A mai szövegben Péter olyan újjászületett keresztényekhez szól, akik új emberré lettek Krisztusban. A Biblia azt tanítja, hogy hasonlóság van a fizikai növekedés és a szellemi növekedés között. Senki sem születik teljesen kifejlett emberként, mindannyian csecsemőként születünk meg a teremtés világában, és azután felnövekedünk. Hasonlóképpen, senki sem születik újjá felnőtt keresztényként. A keresztények szellemi csecsemőként születnek meg, azután felnövekednek. Nézz csak meg egy újszülött csecsemőt, ahogy ott fekszik anyja karjaiban. A csecsemő legjellemzőbb tulajdonsága az ártatlanság. A felnőttek így becézgetik: "Te csöppség, édes kicsi ártatlanság." Senki sem gondol arra, hogy a babának múltja lenne! 

Érted már, hogy mit mond Isten itt Péteren keresztül? Azt mondja a Krisztusban újjászületetteknek: "Mint most született csecsemők", más szavakkal: "Te új teremtéssé lettél, egy ma született csecsemő vagy! A múltad eltűnt! Nem emlékszem semmi rosszra veled kapcsolatban!"


Veled van Istened, az Úr!


“És ímé én veled vagyok, hogy megőrizzelek téged valahova menéndesz… mert el nem hagylak téged, míg be nem teljesítem a mit néked mondtam.”(1 Móz. 28,15)


Spurgeon: Az áldás


Milyen nagy áldás, hogy Ő lehet a mi erőnk és békességünk most és mindörökké!


Steve McVey: Istenhez tartozol


Victor Hugo Nyomorultak című regényében, Jean Valjean az éjszakát Digne püspökének otthonában tölti. A püspök jóindulata és nagylelkűsége ellenére Valjean az éjszaka közepén felkel és ellopja tőle ezüst értékeit. A püspök felébred, és rajtakapja Valjean-t. Erre Valjean leüti őt, majd elmenekül.

A következő nap rendőrök hozzák vissza Valjean-t bilincsbe verve a parókiára. „Uram, ez az ember azt állítja, hogy ön adta neki az ezüst tárgyakat” – mondja méltatlankodva az egyik rendőr. „Természetesen én adtam neki” – válaszolja a püspök. „Valjean, miért nem vitted el a gyertyatartókat is? Legalább kétezer frankot érnek.” Majd Madame Gilo-hoz fordulva így szól: „Vigye oda, kérem, a gyertyatartókat Valjean-nak. Az uraknak pedig hozzon egy kis bort. Bizonyára megszomjaztak.”

Amikor a püspök egyedül marad Valjean-nal, a vállára teszi a kezét és mélyen a szemébe néz. Valjean teljesen össze van zavarodva. Érzelmeit visszafojtva, halkan megkérdi: „Miért tette ezt, Uram?”

A püspök így válaszol: „Jean Valjean, testvérem, te már nem tartozol az ördöghöz. Ezzel az ezüsttel megváltottam a lelkedet. Megváltottalak a félelemből és a gyűlöletből, és most visszaadlak Istennek.” Valjean könnyekkel teli szemekkel, hitetlenkedve áll a pap előtt, és meg sem tud szólalni…

Kedves barátom, Isten eltörölte a bűneidet. Egyszerűen többé már nem léteznek. „Eltörölte a követelésével minket terhelő adóslevelet, amely minket vádolt, eltávolította azt az útból, odaszegezve a keresztfára” (Kolossé 2:14). "Nincs tehát most már semmiféle kárhoztató ítélet azok ellen, akik a Krisztus Jézusban vannak” (Róma 8:1).

Mit tegyünk hát, ha elbukunk? Egyszerűen fogadjuk el a szeretetet és a megbocsátást, amit a mi Mennyei Főpapunk kínál nekünk. Krisztus hatékonyan elbánt a bűnnel. Ha megpróbáljuk magunkra venni a bűnöket, és magunk elbánni velük, az olyan, mintha azt sugallnánk, nekünk ki kell egészítenünk azt, amit Ő tett, hozzá kell tennünk valamit az Ő tökéletes munkájához.

Képzeld el, a püspök Jean Valjean-hoz intézett szavait kicsit átfogalmazva, mintha Jézus mondaná neked. „Te nem tartozol a gonoszhoz. A véremmel váltottalak meg. Megváltottalak a félelemből és a gyűlöletből, és visszaadtalak Istennek.”

Lehet, hogy Jean Valjean-hoz hasonlóan szótlanul állsz az ámulattól. A kegyelem evangéliumának örömüzenete úgy hangozhat, mint ami túl jó ahhoz, hogy igaz legyen. De hidd csak el! Ne nézd le Krisztus keresztáldozatát azáltal, hogy továbbra is hordozod a bűneidet és a bűntudatot. Ne vesd el azt, amit tett érted azzal, hogy nem fogadod el örömmel és hálával az általa felkínált bűnbocsánatot.

Élj abban az örömteli szabadságban, amit csak azok élvezhetnek, akik megragadták a bűnbocsánatot. Ne hallgass a kárhoztató hangokra, amik megpróbálják befészkelni magukat a gondolataidba. Azonnal utasítsd el őket azáltal, hogy hálát adsz Jézusnak azért, amit a kereszten véghezvitt érted, és azért, hogy az Ő áldozata tökéletes és elégséges.

Steve McVey

Magyar fordítás: ahitatok.hu

KIHEZ MEHETNÉNK?


57 Ahogyan engem az élő Atya küldött el, és én az Atya által élek, úgy az is, aki engem eszik, élni fog énáltalam. 58 Ez az a kenyér, amely a mennyből szállt le; ez nem olyan, mint amilyet atyáitok ettek, és mégis meghaltak: aki ezt a kenyeret eszi, élni fog örökké." 59 Ezeket a
zsinagógában mondta, amikor Kapernaumban tanított. 60 Tanítványai közül sokan, amikor ezt hallották, így szóltak: "Kemény beszéd ez: ki hallgathatja őt?" 61 Mivel pedig Jézus magától is tudta, hogy ezért zúgolódnak tanítványai, így szólt hozzájuk: "Ez megbotránkoztat titeket? 62 Hát ha majd meglátjátok az Emberfiátmfelmenni oda, ahol előzőleg volt? 63 A Szellem az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok a beszédek, amelyeket én mondtam nektek: Szellem és élet. 64 De vannak közöttetek néhányan, akik nem hisznek." Mert Jézus kezdettől fogva tudta, hogy kik azok, akik nem hisznek, és ki az, aki el fogja árulni őt. 65 És így folytatta: "Ezért mondtam nektek, hogy senki sem jöhet hozzám, ha nem adta meg ezt neki az Atya." 66 Ettől fogva tanítványai közül sokan visszavonultak, és nem jártak vele többé. 67
Jézus ekkor megkérdezte a tizenkettőtől: "Vajon ti is el akartok menni?" 68 Simon Péter így felelt: "Uram, kihez mennénk? Örök élet beszéde van nálad. 69 És mi hisszük és tudjuk, hogy te vagy az Istennek Szentje." Jn 6,57-69.

                         KIHEZ MEHETNÉNK?

Simon Péter így felelt: Uram, kihez mennénk? Örök élet beszéde van nálad. (Jn 6,68)

Amikor stresszes helyzetbe kerülök a munkahelyen, felteszem magamnak a kérdést: "meghal-e valaki, ha nem végzem ma el azt a munkát?" Ez segít új kilátásba helyezni a dolgokat, mert a munkámban felmerülnek nehézségek, de senki sem hal meg annak eredményeként. De, hogy Péter kérdésére mit felelünk, örökkévaló jelentőségű. Ha rossz döntést hozunk, meghalunk. Nem fizikai, hanem szellemi halálról beszélek - arról a halálról, amiből nincs feltámadás, és ahonnan nincs második esély.

Mi a válasz Péter kérdésére? Kihez mehetnénk? Sok választási lehetőségünk van. Fordulhatunk a családhoz, tanárokhoz, barátokhoz, orvosokhoz, lelkészekhez. A sor végtelen. Ők adhatnak jó tanácsot arra vonatkozóan, hogy hol éljünk, milyen karriert fussunk be, vagy hogyan éljünk egészséges életet. Tanácsaik tanulmányaikon és tapasztalataikon alapulnak.

Amit viszont nem tapasztaltak meg, az a feltámadás. Egyikőjük sem halt meg, és senki sem jött vissza az életbe. Egyedül Jézus Krisztus. Ő az egyetlen, akinek feltehetjük az örökkévalósággal kapcsolatos kérdéseinket. Egyedül ő tudja a választ.

Imádság: Szeretet Istene, köszönöm, hogy elküldted Jézust, hogy megmutassa a benned való örök életre vezető utat. Ámen.

Jézus "az út, az igazság, és az élet" (Jn 14,6).
Star Ferdinand (Texas, USA)

www.csendespercek.hu

Oswald Chambers: ISTEN AKARATÁT AKAROM-E?


"Mert ez az Isten akarata, a ti szentté lételetek" (1Tesz 4,3).

Nem kérdés, hogy Isten kész-e engem megszentelni, de én akarom-e? Kész vagyok-e engedni, hogy megtegye bennem mindazt, ami lehetővé vált a megváltás által? Hajlandó vagyok-e megengedni Jézusnak, hogy szentségül legyen nekem, és hogy élete nyilvánvalóvá legyen az én halandó testemben? Vigyázz, ne mondd: "Ó, úgy vágyódom a megszentelődésre!" Nem igaz! - Ne vágyódj, inkább tedd meg vágyódás helyett. "Jövök semmit nem hozva!" Fogadd el Jézus Krisztust feltétlen hittel, hogy szentségül legyen neked (1Kor 1,30), és akkor az Ő váltságának nagy csodája is valósággá lesz benned.

Enyém mindaz, amit Jézus számomra lehetővé tett, Isten szerető ajándékként adja annak alapján, amit értem elvégzett. Nekem, mint megváltott és megszentelt léleknek a magatartása a mélyen alázatos szentség. Büszke szentség nem is létezik. Ez a szentség a halálos harcot vívó megbánás és a kibeszélhetetlen szégyen és megalázottság érzékelésére épül, de egyben annak a meglátására is, hogy Isten felkínálta nekem szeretetét már akkor, amikor még törődni sem akartam vele. Tökéletesen elvégzett mindent megváltásomért és megszentelődésemért (Róm 5, 8).

Csoda-e, ha Pál azt mondja: "Semmi... nem szakíthat el minket Isten szeretetétől, amely a mi Urunk Jézus Krisztusban van" (Róm 8,39).

A megszentelődés eggyé tesz engem Jézus Krisztussal és benne Istennel és mindezt kizárólag Krisztus fenséges váltsága alapján kaphatom meg. Soha ne tekintsd a következményt oknak. A következmény bennem az engedelmesség, a szolgálat, az imádság, a kimondhatatlan hála és imádat azért a csodálatos megszentelődésért, amit a váltság véghezvitt.

Oswald Chambers "Krisztus mindenek felett" c. könyvéből

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Fölül a földön

Isten emberré lett


Készítette: Keresztény szépségportál

Sok ember akart istenné válni, de az Isten értük is emberré lett.

ismeretlen

www.keresztenyszepsegportal.hu

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Melinda Vörösné

Azt akarom, hogy koncentrálj; szükségem van a figyelmedre, hogy az akaratom eszköze lehess. Csendesítsd le a lelkedet, hogy így azt a pozíciót vedd fel, amely által az Én céljaimat töltöd be, és nem a saját vágyaid betöltéséért küzdesz. Kelj fel a Szellem birodalmában, ahol az Én jelenlétemben élhetsz, mondja az Úr. Tedd meg ezt tudatosan. Nagy örömöt jelent számomra az, ahogy megszenteled és odaszánod magad Nekem.

Apostolok Cselekedetei 17:26-28 És az egész emberi nemzetséget egy vérből teremtette, hogy lakozzanak a földnek egész színén, meghatározván előre rendelt idejüket és lakásuknak határait; Hogy keressék az Urat, ha talán kitapogathatnák Őt és megtalálhatnák, jóllehet bizony nincs messze egyikünktől sem: Mert Őbenne élünk, mozgunk és vagyunk; miképpen a költőitek közül is mondották némelyek: Mert az Ő nemzetsége is vagyunk.

http://gyurinaploja.blogspot.hu/2013/01/2013-januar-30.html

Joyce Meyer: Semmi sem választhat el az Ő szeretetétől


Készítette: Élő Víz


A Róma 8:35-39 beszél a nehéz időkről és annak a fontosságáról, hogy ne hagyjuk, hogy ezek elválasszanak minket Isten szeretetétől. Az évek során azt tapasztaltam, hogy Isten szeretete tart meg a nagy megpróbáltatások és a ránk nehezedő nyomás idején. A nehéz időkben az ördög mindent megtesz annak érdekében, hogy meggyőzzön minket arról, hogy Isten nem szeret, mert ha szeretne, akkor vagy nem lennénk ebben a helyzetben, vagy már megszabadított volna belőle.

Amikor a félelem nagy erőkkel támad, hangosan kimondom, hogy Isten igenis szeret engem. Arra bátorítalak, hogy naponta többször mondd el: „Isten szeret engem!” Ne hagyd, hogy az ördög elrabolja tőled ezt az igazságot.

Az Efézusi 6 arról beszél, hogy viseljük szellemi fegyverzetünket a démoni támadások idején. Ennek a szellemi fegyverzetnek az egyik darabja az igazság öve.

6,14 Álljatok meg tehát, felövezve derekatokat igazságszeretettel… (Efezusi)

Ez azt jelenti, hogy erősen ragaszkodnunk kell az igazsághoz, melyet Isten Igéjéből tanultunk. Az Igazság pedig ez:

8,35 Ki választana el minket a Krisztus szeretetétől? Nyomorúság, vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhezés, vagy mezítelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver?

8,36 Hiszen meg van írva: "Teérted gyilkolnak minket nap mint nap, annyira becsülnek, mint vágójuhokat."

8,37 De mindezekkel szemben diadalmaskodunk az által, aki szeret minket.

8,38 Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelmek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmak,

8,39 sem magasság, sem mélység, sem semmiféle más teremtmény nem választhat el minket az Isten szeretetétől, amely megjelent Jézus Krisztusban, a mi Urunkban. (Róma)

Ne hagyd, hogy bármi közéd és Isten szeretete közé álljon, és győztesként fogsz diadalmaskodni!

Joyce Meyer

Üzenetek A tökéletes segítség videó

Flach Ferenc - Eléd jöttünk