Jel. 7,1 Ezek után láték négy angyalt [(aggelosz):
hírnök, követ] állani a földnek négy szegletén, [a föld négy (gónia): sarkán]
a földnek négy szélét tartva, [amint
féken, és (krateó): uralmuk alatt
tartották a föld négy szelét] hogy szél ne fújjon a földre, se a tengerre,
se semmi élőfára.
Jel. 7,2 És láték más angyalt [(allosz aggelosz): másik hírnököt, követet] feljőni napkelet felől, akinek kezében vala [akinek (ekhó): birtokában van]
az élő Istennek pecséte,* és nagy
szóval [(megasz phóné): hatalmas hangon] kiálta a négy angyalnak, akinek
[az a
(didómi): rendeltetés]
adatott, hogy ártson a földnek és a tengernek,
*Pecsét: (szphragisz) lenyomat, ami bizonyítja a hitelességet,
eredetiséget, biztosítja a bántatlanságot, sérthetetlenséget.
Jel. 7,3 Ezt mondván, és [(legó): azt parancsolva, és elrendelve]:
Ne ártsatok se a földnek, se a tengernek, se a fáknak addig, míg meg nem
pecsételjük, amíg [(szphragidzó): pecséttel nem hitelesítjük] a mi Istenünk
szolgáit az ő homlokukon.
Jel. 7,4 És hallám a megpecsételtek, a [(szphragidzó):
pecséttel hitelesíttettek] számát: Száznegyvennégy ezer, az Izráel fiainak
minden nemzetségéből elpecsételve [szphragidzó): pecséttel hitelesítve].*
*Pál apostol a Korinthusi hívőknek – mint az Úr Jézus fiainak –
szólva, ezt mondja: „Aki pedig minket veletek együtt Krisztusban megerősít, megszilárdít, és
felken a Szent Szellem erejével és
hatalmával, a küldetés külső jegyével és pecsétjével, az Isten az. Aki el
is pecsételt minket,
és pecsétjével megjelölt, és a tulajdonjog jelét helyezte el rajtunk, és
felruházott mennyei erővel is, és a Szellemnek zálogát eljegyzési ajándékul adta a mi szíveinkbe. [Más fordítás: A Szellemet, mint foglalót - olyan
valóságot, amely részben „kezünkben” van, egyúttal azonban még csak része az
egésznek. Így „garanciája” is annak, hogy megkapjuk azt az egészet, amelynek ez
a valóság a része - árasztotta a
szellemi lényünk középpontjába” (2 Kor. 1,21-22).
Így lett az Egyház
Krisztus eljegyzett menyasszonya: „Őbenne
pedig titeket is - miután hallottátok az
igazság igéjét, üdvösségetek evangéliumát, és hívőkké lettetek -
eljegyzett pecsétjével, a megígért Szent Szellemmel, örökségünk zálogával, hogy
megváltsa tulajdon népét az ő dicsőségének magasztalására” (Eféz. 1,13-14).
Előképként bemutatja
Isten Igéje, hogy minden baj, csapás ellen ez a pecsét nyújt védelmet: „És monda az Úr az angyalnak: Menj át a város közepén, Jeruzsálem közepén,
és jegyezz egy jegyet a férfiak homlokára, akik sóhajtanak és nyögnek
mindazokért az utálatosságokért, amelyeket cselekedtek annak közepében”. És amazoknak, a pusztító angyaloknak mondá
az én hallásomra: Menjetek át a városon ő utána, és vágjátok. Ne kedvezzen a ti
szemetek, és ne szánakozzatok: Vénet, ifjat, szüzet, gyermeket és asszonyokat
öljetek meg mind egy lábig, de azokhoz a férfiakhoz, akiken a jegy van, ne
közelítsetek, és az én templomomon kezdjétek el. Elkezdik azért a vén
férfiakon, akik a ház előtt valának” (Ezék.
9,4-6)
János apostol
látomásában ugyanezt a védelmet látja: …A
füstből pedig sáskák jövének ki a földre; és adaték azoknak hatalom, mint
hatalmuk van a föld skorpióinak. És megmondaték nékik, hogy a földnek füvét ne
bántsák, se semmi zöldellőt, se semmi élőfát, hanem csak azokat az embereket,
akiknek homlokukon nincsen az Istennek pecséte” (Jel. 9,3-4)
Ezért hangzik a figyelmeztetés: A védelemre
vigyázzatok és: „… meg ne szomorítsátok az
Istennek ama Szent Szellemét, aki által megpecsételtettetek a teljes váltságnak
napjára” (Eféz. 4,30).
János apostol így látja
a megpecsételteket: „És látám, és ímé egy
Bárány áll vala Sion hegyén, és ő vele száznegyvennégy ezren, akiknek homlokán
írva vala az ő Atyjának neve. És énekelnek vala mintegy új éneket a királyiszék
előtt, és a négy élőlény előtt és a Vének előtt; és senki meg nem tanulhatja
vala azt az éneket, csak a száznegyvennégyezer, akik áron vétettek meg a földről” (Jel. 14,1.3).
És ők: „látják
az ő orcáját; és az ő neve homlokukon lesz” (Jel. 22.4)
Jel. 7,5 A Júda [jelentése: hálaadás, áldott, magasztalt, dicséret, magasztalás; bizonyságtevő;
dicsőítve lesz] nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt vala; a Ruben
[jelentése: íme, fiú] nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a Gád
[jelentése: szerencse, jó sors; beható, ostromló] nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt;
Jel. 7,6 Az Áser [jelentése: boldog, szerencsés, boldogság] nemzetségéből tizenkétezer
elpecsételt; a Nafthali [jelentése: harcom,
harcok, küzdve, harcolva; harcos, küzdő; küzdelmem] nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; a Manassé [jelentése: feledékeny, pótlék; felejtést okozó, elfelejtető] nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt;
Jel. 7,7 A Simeon [jelentése: meghallgattatás, hallva. Az Úr meghallgatott; Isten meghallgatott]
nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a Lévi [jelentése: kísér, csatlakozik, kötődik,
vagy "korona"; " összekötött, egyesített". (körülfont, hordozott, ragaszkodás,
csatlakozás, szövetség; egyesült, hozzátett, ragaszkodó)] nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; az Izsakhár [jelentése: díjjal váltatik meg; ő hozza a fizetséget; megfizetés. Van viszonzás;
viszonzást hoz] nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;
Jel. 7,8 A Zebulon [jelentése: lakás, lakóhelyek; magasságos). A név jelentése: Ő a megadott
menyasszonyi váltságdíj] nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a József
[jelentése: Isten gyarapítson, Ő
megsokasít, sokasító, megsokasítás; Ő összegyűjt, bevon, elvesz); Az Úr
hozzáadott még; felmagasztalt. »tegyen hozzá, szaporítsa (az Úr); (héb. JÓSZÉF ’Isten tegyen az éppen
most született gyermekekhez’] nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a
Benjámin [jelentése: ’a jobbnak, a jobb
kéznek, (áldott), azaz délnek [a déli törzsnek] a fia; más magyarázat szerint
’a boldog, a szerencse fia’ szerencsés] nemzetségéből tizenkétezer
elpecsételt.
Jel. 7,9 Azután látám, és ímé egy nagy sokaság, [(okhlosz):
nagy tömeg] amelyet senki meg nem számlálhatott, minden nemzetből és
ágazatból [(phülé): nemzetség, az egy tőről, egy őstől származók], és
népből és nyelvből; és a királyiszék [(thronosz): a trón] előtt és a
Bárány előtt állnak vala, fehér ruhákba öltözve, és az ő kezeikben pálmaágak;*
*Ők azok, akik a
trón előtt: „éneklének új [(kainosz): ismeretlen, meglepő] éneket, mondván: … megölettél, és
megváltottál [és véreddel (agoradzó):
vásároltál meg] minket Istennek a te
véred által, minden ágazatból [(phülé): törzsből, nemzetségből] és nyelvből és népből és nemzetből” (Jel. 5,9).
Ők azok, akik megnyerték az
ígéretet: „Aki győz, [(nikaó):
aki győzedelmeskedik] az fehér ruhákba öltözik… ” (Jel. 3,5).
Akikről így hangzik a
prófécia, kijelentve a fehér ruhát : „...
A te papjaid, oh Úr Isten, öltöztessenek fel üdvösséggel, és a te szentjeid
örvendezzenek a jóban” (2 Krón. 6.41).
„Örvendezvén örvendezek az Úrban, víg örömre indít
Istenem; mert az üdvösség ruháival öltöztetett fel engem, az igazság
palástjával vett engemet körül, mint vőlegény, aki pap módon ékíti fel magát,
és mint menyasszony, aki felrakja ékszereit” (Ésa. 61,10).
Prófécia a tömegről, melyet a
világ minden részéből gyűjtött az Úr: „…
Eljött az ideje, hogy összegyűjtsem a különböző nyelvű népeket. Jöjjenek és
lássák dicsőségemet! Csodát teszek majd köztük, és a megmentetteket elküldöm a
népekhez: Tarsísba (jelentése: erősség, megerősített előőrs; kemény, jól
megalapozott; szigorú; leigázás), Púlba (jelentése:
a fiú; erős, hatalmas), és Lúdba, (jelentése: nép, polgár,
születés, leszármazott; lídiabeli), az
íjászokhoz, Tubalhoz (jelentése: visszatért; őt vezetik), és Jávánhoz, (jelentése: erjedni,
felgerjedni; fiú, ifjú; a jóniak), a
messzi szigetekre, amelyek még nem hallották híremet, és nem látták
dicsőségemet. Vigyék hírül dicsőségemet a népeknek” (Ésa 66,18-19).
„Ne félj, mert én veled vagyok, napkeletről meghozom
magodat, és napnyugatról egybegyűjtelek. Mondom északnak: add meg; és délnek:
ne tartsd vissza, hozd meg az én fiaimat messzünnen, és leányimat a földnek
végéről, Mindenkit, aki csak az én nevemről neveztetik, akit dicsőségemre
teremtettem, akit alkottam és készítettem!”
(Ésa. 43,5-7).
Jel. 7,10 És [(kradzó): hangosan] kiáltanak, nagy
szóval, [(megasz phóné): és hatalmas hangon] mondván: Az üdvösség* a mi
Istenünké, aki a királyiszékben, a [(thronosz): trónon] ül, és a
Bárányé!**
*Üdv,
üdvösség: a görög szótéria szavak
tartalmazzák a bűnbocsánatot, megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól,
betegségtől, balesetből, bűnökből. Mindenfajta problémából, bajból);
megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől
/démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és
szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás.
**Az Úr
Önkijelentése, szabadítása és áldása: „Én, én vagyok az Úr (Jahve, az
Örökkévaló), és rajtam kívül nincsen
szabadító!” (Ésa. 43,11).
És ismét: „Én vagyok az Úr, (Jahve, az Örökkévaló), a
te Istened Égyiptom földétől fogva. Nem ismerhetsz más Istent kívülem, és
rajtam kívül nincs más szabadító! (Hós.
13,4).
Dávid megvallása: „Az Úré [Jahvéé, az Örökkévalóé] a szabadítás [a segítség, megmentés, oltalom, védelem, az
üdvösség]; legyen a te népeden a te áldásod (H. bárok piél
igetörzsben, g. eulogeó. Főnévként: börákáh g. eulogía), maga az üdvhozó
erő. Szela” (Zsolt 3,9).
És János apostol megvallása: „És hallék nagy szózatot az égben, (egy
hatalmas hang megszólalt a mennyben) amely
ezt mondja vala: Most lett meg az üdvösség és az erő, és a mi Istenünknek
országa, és az ő Krisztusának hatalma; mert a mi atyánkfiainak vádolója
levettetett, ki vádolja vala őket éjjel és nappal a mi Istenünk előtt” (Jel. 12,10).
„És ezek után hallám mintegy nagy sokaságnak nagy
szavát az égben, a mely ezt mondja vala: Alleluja! az üdvösség és a dicsőség,
és a tisztesség és a hatalom az Úré, a mi Istenünké!” (Jel. 19,1).
„És hallám mintegy nagy sokaság szavát, és mintegy sok
vizek zúgását, és mintegy erős mennydörgések szavát, mondván: Aleluja! mert
uralkodik az Úr, a mi Istenünk, a Mindenható” (Jel.
19,6).
Jel. 7,11 Az angyalok [(aggelosz): hírnökök, követek] pedig
mindnyájan a királyiszék, [a (thronosz): trón] a Vének, a [(preszbüterosz):
presbiterek] és a négy élőlény körül állnak vala, és a királyiszék [(thronosz
enópion): a trónon ülő színe] előtt, [(piptó): földre borulnak]
arccal [(proszküneó): leborulva] imádják az Istent,
Jel. 7,12 Ezt mondván: Ámen: áldás és dicsőség, [(doxa):
hírnév, és tekintély] és bölcsesség és hálaadás és tisztesség, [(timé):
méltóság] és hatalom és erő a mi Istenünknek mind örökkön örökké, Ámen.*
*És mennyen-földön
így zeng a dicséret, az Úrnak, a Báránynak: „Méltó a megöletett Bárány, hogy övé legyen
erő és gazdagság és bölcsesség és hatalom és tisztesség és dicsőség és áldás.
Sőt hallám, hogy minden teremtett lény, amely van a mennyben és a földön, és a
föld alatt és a tengerben, és minden, ami ezekben van, ezt mondja vala: A
királyi széken ülőé és a Bárányé az áldás és a tisztesség, a dicsőség és a
hatalom örökkön-örökké. És a négy lelkes állat (a négy élőlény) monda: Ámen. És a huszonnégy Vén leborult és
imádá az örökkön örökké élőt” (Jel. 5,12).
„És a négy lelkes állat [(dzóon): a négy élőlény]… meg
nem szűnik vala nappal és éjjel [(anapauszisz): megszakítás nélkül]
ezt mondani: Szent, szent, szent az Úr, a mindenható [(pantokratór): a
Teljhatalmú, mindeneken uralkodó] Isten,
aki vala és aki van, és aki eljövendő. És mikor [(hotan):
valahányszor] a lelkes állatok az [(dzóon):
élőlények] dicsőséget, tisztességet
[(timé):
tiszteletet] és hálát adnak annak, aki a
királyiszékben [(thronosz): a trónon] ül, annak, aki örökkön örökké él. Leesik [(piptó): leborul] a huszonnégy Vén [(preszbüterosz): a huszonnégy elöljáró] az előtt, [(enópion): annak színe
előtt] aki a királyiszékben, a [(thronosz):
trónon] ül, és imádja azt, aki
örökkön örökké él, és az ő koronáit [(sztephanosz): győzelmi koszorúikat]
a királyiszék [(thronosz): a trón] elé teszi, mondván: Méltó vagy Uram, hogy végy
dicsőséget és tisztességet és erőt [(dünamisz): és hatalmat]; mert te teremtettél, és [(ktidzó):
alkottál] mindent [(pasz
pasza pan): a mindenséget], és a te akaratodért vannak és teremttettek.
[Más fordítás: Méltó vagy Urunk és Istenünk, hogy végy dicsőséget és tisztességet és
erőt (dünamisz): és hatalmat;
mert te
teremtettél mindent, és a te akaratodból lett a teremtett világ; mert te alkottad a mindenséget, akaratod
hívott létre és teremtett mindent]” (Jel. 4,8-11).
„ „És láték a királyiszék (a trónus) és a négy lelkes állat (a négy élőlény) között és a Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét
szarva és hét szeme vala, ami az Istennek hét Szelleme, (Isten Szellemének
teljessége) amely elküldetett az egész
földre. És eljöve és elvevé a könyvet a királyiszékben (a trónon) ülőnek jobbkezéből. És mikor elvevé a könyvet,
a négy lelkes állat (a négy élőlény) és
a huszonnégy Vén leborula a Bárány előtt, mindeniknél hárfák és aranypoharak
lévén, jó illatokkal tele, amik a szentek imádságai. És éneklének új éneket,
mondván: Méltó vagy, hogy elvedd a könyvet és megnyisd annak pecséteit: mert
megölettél, és megváltottál minket
Istennek a te véred által, (és véreddel megvásároltál) minden ágazatból és nyelvből és népből és nemzetből, És a négy lelkes
állat (a négy élőlény) monda: Ámen.
És a huszonnégy Vén leborult és imádá az örökkön örökké élőt” (Jel. 5,6-9.14).
„Sőt hallám, hogy minden teremtett állat, [(ktiszma): teremtett
lény] amely van a mennyben és a földön,
és a föld alatt és a tengerben, és minden, ami ezekben van, ezt mondja vala: A
királyiszékben ülőnek [(thronosz): a trónon ülőnek] és a Báránynak áldás és tisztesség és
dicsőség és hatalom [(kratosz): és uralom] örökkön örökké” (Jel. 5,13).
„És másodszor is mondának: Alleluja!... És leborula
a huszonnégy Vén és a négy lelkes állat, (a négy élőlény) és imádá az Istent, aki a királyiszékben ül
vala, mondván: Ámen! Alleluja!” (Jel.
19,3-4).
„És hatalmas hangok szólaltak meg a mennyben: A világ
felett a királyi uralom a mi Urunké, az ő Krisztusáé lett, és ő fog uralkodni
örökkön-örökké. És a huszonnégy Vén, aki az Isten előtt ül az ő
királyiszékeiben (az ő trónjaikon), arcra borultak és imádták Istent, Ezt
mondván: Hálát adunk néked Uram, mindenható Isten, aki vagy és a ki valál és a
ki eljövendő vagy; mert a te nagy hatalmadat kezedhez vetted, és a te
országlásodat elkezdetted (és uralkodsz)” (Jel. 11,15-17).
És hogy ki Ő, arról saját
maga tesz bizonyságot akkor, amikor János apostol elragadtatásban látja a
feltámadott Urat: „Mikor pedig láttam őt,
amikor megpillantottam, leesém az ő
lábaihoz, és a lába elé rogytam, mint egy holt. És reám veté az ő jobb kezét,
és megérintett jobbjával, mondván
nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,
És az Élő; pedig halott valék, és ímé mégis
élek
örökkön örökké. Ámen…”
(Jel. 1,17-18).
„Mert
Őtőle, Őáltala és Őreá nézve vannak mindenek. Mert Belőle jött elő, rajta
keresztül megy és Őfelé halad minden, és Beléje torkollik a mindenség. Övé a
dicsőség mindörökké, a dicsőség Neki jár az örökkévalóságban is. Ámen” (Róm.
11,36).
Dávid megvallása: „Oh Uram, tied a nagyság, hatalom, dicsőség,
a ragyogás és a fenség, az örökkévalóság és méltóság, sőt minden, valami a mennyben és a földön van, tied! Tied,
oh Uram, az ország, te magasztalod fel magadat, hogy légy minden fejedelmek
felett, és magasztos vagy te mindenek
felett! A gazdagság és a dicsőség
mind te tőled vannak, te tőled erednek, és
te uralkodol mindeneken; a te kezedben van mind az erősség és mind a birodalom;
a te kezedben van mindeneknek felmagasztaltatása és megerősíttetése. (Más fordítás: A te kezedben van az erő és a hatalom, a
te kezed tehet bárkit naggyá és erőssé). Most
azért, oh mi Istenünk, vallást teszünk előtted, és hálát adunk neked, és dicsérjük a te dicsőséges, fenséges nevedet” (1 Krón. 29,11-13).
„Nincsen
Uram hozzád hasonló az istenek között, és nincsenek hasonlók a te munkáidhoz,
műveidhez fogható nincsen! Eljőnek a népek mind, amelyeket alkottál, és
leborulnak előtted Uram, és dicsőítik a te nevedet. Mert nagy vagy te és
csodadolgokat művelsz; csak te vagy Isten egyedül!” (Zsolt. 86,8-10).
És erre buzdítja a szenteket:
„Énekeljetek (és zengjetek) Istennek, énekeljetek (és zengjetek); énekeljetek (és zengjetek) Királyunknak, énekeljetek (és
zengjetek)! Mert az egész föld királya az
Isten: énekeljetek bölcsességgel (zengjetek neki éneket)! Isten uralkodik a (népek), és nemzetek fölött; Isten ott ül az ő
szentségének trónján” (Zsolt. 47,7-9).
Mert
Ő „… az Isten teremtésének kezdete, (A görög szöveg szerint: Ő a teremtett világ eredete” (Jel.
3,14) Pál apostol így dicsőíti
Őt: „Az örökkévalóság királyának pedig, a halhatatlan, láthatatlan egy
Istennek tisztelet és dicsőség örökkön-örökké. Ámen” (1Tim. 1,17).
Jel. 7,13 Akkor felele egy a Vének közül, és [megkérdezte tőlem], és monda nékem:
Ezek, akik a fehér ruhákba vannak öltözve, kik és honnét jöttek? [Görög szöveg: (apokrinomai): megszólalt (heisz hen): egy a (preszbüterosz ek ex) presbiterek a mennyei elöljárók közül, és így
(legó moi): beszélt nekem: Ezek a fehér ruhákba öltözöttek (tisz
ti): kik, és (pothen): honnan (erkhomai): jöttek]?*
*És a
fehér ruháról így hangzik a kijelentés: „Örüljünk
és örvendezzünk, és ujjongjunk, és adjunk dicsőséget néki, és dicsőítsük Őt, mert eljött a Bárány menyegzője, és az ő felesége, az Ő menyasszonya felkészítette magát, És adatott annak, hogy felöltözzék tiszta és
ragyogó, fényes fehér gyolcsba; mert a fehér gyolcs a szenteknek igazságos cselekedetei” (Jel. 19,7-8).
És
aki már megkapta a fehér gyolcsból készült ruhát, azt még további díszes
ruhákba öltöztetik. Erről prófétál Ézsaiás is: „Örvendezvén örvendezek, és
nagy örömöm telik az Úrban, örüljön
lelkem az én Istenemben, mert víg
örömre indít Istenem. Mert az üdvösség ruháival öltöztetett fel engem,
az igazság palástjával vett engemet körül, és a megigazulás palástját terítette rám. Mint vőlegény, aki pap módon
ékíti fel magát, és aki fölteszi fejdíszét, és mint menyasszony, aki felrakja ékességeit, az ékszereit” (Ésa. 61,10).
Jel. 7,14 És mondék néki: Uram, te tudod. És monda nékem: Ezek
azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból, [(thlipszisz): a nagy üldöztetésből]
és megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.*
*Ezért szól így az
Úr a megfáradtaknak: „Azt tanácslom néked, hogy végy tőlem tűzben
megpróbált [tűzben izzított, és
megtisztított] aranyat, hogy gazdaggá
légy. És fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, [(periballó): hogy köröskörül borítva légy], és ne
láttassék ki [(mé phaneroó): nehogy
kitűnjön, és nyilvánvalóvá /
ismertté váljon] a te [szégyenletes]
mezítelenségednek rútsága [(aiszkhüné): szégyene, gyalázata]. És szemgyógyító írral kend meg a te
szemeidet, hogy [(blepó): újra] láss” (Jel. 3,18).
Mert: „Ímé
eljövök, mint a tolvaj. Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháját, hogy
mezítelenen ne járjon, és meg ne lássák az ő rútságát, az ő szégyenét” (Jel. 16,15).
Pál apostol megvallása: „Azért is sóhajtozunk, és fohászkodunk is ebben, óhajtván és vágyódva, felöltözni erre a mi mennyei
hajlékunkat. [Más fordítás: Azért is
nyöszörgünk, és nyögünk és fohászkodunk
is ebben az eredeti hajlékban,
és kívánkozva epekedünk, hogy mennyei lakásunkat ráhúzhassuk a földire; mert szeretnénk
beköltözni mennyei otthonunkba]. Ha
ugyan felöltözötten is mezíteleneknek nem találtatunk! [Más fordítás: Hogyha le kell majd vetkőznünk,
mezítelennek ne bizonyuljunk]” (2 Kor. 5,2-3).
Jel. 7,15 Ezért vannak az Isten királyiszéke [trónja] előtt; és [(mint papok)] szolgálnak neki éjjel és nappal az ő templomában; és
aki a királyiszékben ül, kiterjeszti sátorát felettük [sátorával takarja be őket, és velük lakik].*
*Folytatódik a
prófécia: „Ha elmosta az Úr Sion leányainak undokságát, minden (có'áh
cô'áh): szennyét) és Jeruzsálem ((jərúšáliam): békesség
alapja) vérét eltisztítá belőle az ítélet
Szellemével, a megégetés Szellemével: Akkor teremteni fog az Úr Sion hegyének
minden helye fölé és gyülekezetei fölé nappal felhőt és ködöt, s lángoló tűznek
fényességét éjjel; mert ez egész dicsőségen oltalma lészen;És sátor lészen
árnyékul nappal a hőség ellen, s oltalom, menedék és rejtekhely szélvész és eső
elől” (Ésa. 4,3-5).
És a békesség alapjáról / Jeruzsálemről / – aki az Úr Jézus – így hangzik a kijelentés: „Mert más alapot, senki sem vethet a
meglevőn kívül… amely a Jézus Krisztus”
(1Kor. 3,11).
„Mert Ő a mi békességünk… ” (Eféz. 2,14).
Ő a: „… Békesség
Fejedelme!” (Ézs. 9,5) .
És folytatódik a prófécia: „És lesz az én lakhelyem felettük, és leszek
nékik Istenük és ők nékem népem. És megtudják a pogányok, hogy én vagyok az Úr,
ki megszentelem Izráelt, mikor szenthelyem közöttük lesz mindörökké” (Ezék. 37,27).
Már Mózesen keresztül
kijelentette az Úr: „És az Izráel fiai
között lakozom, és nékik Istenük leszek” (2
Móz. 29,45)
„És az én hajlékomat közétek helyezem, és nem utállak
meg benneteket. És közöttetek járok, és
a ti Istenetek leszek, ti pedig az én népem lesztek” (3 Móz. 26,11-12).
Pál apostol pedig ezt a
próféciát a Krisztus népére vonatkoztatja, a Korintusbelieknek mondva: „ti az élő Istennek temploma vagytok, amint
az Isten mondotta: Lakozom bennük, és közöttük járok; és leszek nékik Istenük,
és ők én népem lesznek. Annakokáért menjetek ki, távozzatok közülük, és
szakadjatok el és váljatok külön, és teljesen különüljetek el tőlük, azt mondja
az Úr, és tisztátalant ne illessetek, ne érintsetek, tisztátalanhoz,
szennyeshez ne nyúljatok. És én magamhoz fogadlak, és befogadlak titeket, És leszek néktek Atyátok,
édesapátok, és ti lesztek fiaimmá, és leányaimmá, azt mondja a Teljhatalmú,
mindent-uraló, mindeneken uralkodó, a Mindenható Úr” (2 Kor. 6,16-18)
Jel. 7,16 Nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé; sem a
nap nem tűz [(piptó): nem hull] rájuk, sem semmi hőség:*
*Már Ézsaiás így
prófétál erről: „Nem szomjaznak, bárha pusztaságon vezeti is őket:
kősziklából vizet fakaszt nékik, és meghasítja a sziklát és víz ömöl belőle” (Ésa. 48,21).
Mert azt mondja az Úr, Jahve
az Örökkévaló: „… a pusztában utat
szerzek, és a kietlenben folyóvizeket. … igen, vizet szereztem a pusztában; a
kietlenben folyóvizeket, hogy választott népemnek inni adjak” (Ésa. 43,19-20).
És az övéit meg is őrzi az Úr
minden gonosztól: „Nappal a nap meg nem
szúr téged, (nem árt neked) sem éjjel
a hold. Az Úr megőriz téged (minden bajtól) és minden gonosztól, megőrzi életedet” (Zsolt. 121,6-7).
Jel. 7,17 Mert a Bárány, aki a királyiszéknek, a [(thronosz):
trón]
közepette van, [(poimainó):
pásztorként] legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi [(hodégeó):
kíséri] őket, és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet.*
*Dávid megvallása: „… Az Úr [(jəhóváh): Jahve, az Örökkévaló] az én pásztorom. Ő [(ráʿáh):
legeltet, pásztorol, táplál, ellát,vezet, kormányoz, igazgat, dédelget engem]. nem szűkölködöm [(ḥásér): nem szenvedek
hiányt, semmiben meg nem fogyatkozom, és semmi híjával nem leszek]”
(Zsolt. 23,1).
És hogy kiről prófétál Dávid,
azt az Úr Jézus jelen ki: „Én vagyok a jó
pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért” (Ján. 10,11).
Ézsaiás is a jó Pásztorról
prófétál: „Ímé, az Úr Isten (az én Uram, az Úr /JHVH: Jahve az Örökkévaló) jő hatalommal, és karja uralkodik! ímé, jutalma
(vagyis szerzeménye) vele jő, és
megfizetése (amiért fáradozott.) ő
előtte. Mint pásztor, nyáját úgy legelteti, karjára gyűjti a bárányokat (és
ölébe veszi és hordozza őket), a
szoptatósokat szelíden vezeti” (Ésa.
40,10-11).
És: „Akik könnyhullatással vetnek, vigadozással, és ujjongva aratnak majd. Aki vetőmagját sírva emelve
megy tova, vigadozással jő elő, kévéit
emelve. (Más fordítás: Aki sírva indul,
mikor vetőmagját viszi, ujjongva érkezzék, ha kévéit hozza)” (Zsolt.
126,5-6).
Az Úr Jézus kijelentése: „Boldogok, akik sírnak, szomorkodnak és keseregnek, és gyászolnak: mert ők
megvigasztaltatnak, mert meg fogják vigasztalni őket” (Mát. 5,4).
Ezért mondja az Úr Jézus
tanítványainak, hogy: „Boldogok vagytok ti, kik most éheztek: mert majd megelégíttettek.
Boldogok vagytok ti, kik most sírtok: mert nevetni fogtok” (Luk. 6,21).
Mert: „az Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz
többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők
elmúltak” (Jel. 21,4).
És: „Véget vet a
halálnak örökre! Az én Uram, az Úr, Jahve az Örökkévaló letörli a könnyet
minden arcról. Leveszi népéről a gyalázatot az egész földön. - Ezt ígérte az
Úr, Jahve az Örökkévaló!” (Ésa. 25,8)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.