„Ami kezdettől fogva, és [(arkhé): Aki
eredetileg] vala,
amit hallottunk [(akúó): felfogtunk, és megértettünk], amit szemeinkkel láttunk [aki nekünk megjelent], amit szemléltünk, [és akit egészen közelről figyeltünk,
bámultunk, és megcsodáltunk], és kezeinkkel [is]
illettünk [(pszélaphaó):
megérintettük, megtapintottunk és éreztünk], az életnek [(logoszáról)]
Ígéjéről* (1
Ján. 1,1)
*És János apostol újra -és újra bizonyságot tesz a hústestben
megjelent Istenről: „Kezdetben [már] vala az Ige és az Ige [logosz]
vala az Istennél, és Isten maga
vala az Ige. Ő kezdetben [(arkhé): eredetileg] az Isten. Minden [a mindenség] Őáltala lett [Ő általa teremtetett;
rajta keresztül támadt; általa jött létre] és
nála nélkül [Tőle
különválasztva] semmi sem lett [semmi sem teremtetett], ami lett [ami teremtetett; létrejött; s
egyetlen létező sem lett Őnélküle]” (Ján. 1,1-3).
Ő lett hústestté: „És az Ige (logosz) (hús)testté lett és
lakozék (sátorozott, letáborozott) mi közöttünk (és láttuk az ő
dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala
kegyelemmel és igazsággal” (Ján. 1,14).
János apostol elragadtatásban így látta az Urat: „És látám, hogy az ég megnyílt, és ímé
vala egy fehér ló, és aki azon ül vala, hivatik vala Hívnek (vagyis Hűnek) és
Igaznak, és igazságosan ítél és hadakozik. És az ő szemei olyanok, mint a
tűzláng; és az ő fején sok korona; az ő neve fel vala írva, amit senki nem tud,
csak ő maga (Más fordítás: És fején sokágú korona és rajta egy-egy név,
amelyet senki sem tud rajta kívül). És vérrel hintett (vérbe mártott) ruhába
vala öltöztetve és a neve Isten igéjének neveztetik (mert ez a név
adatott neki: az Isten Igéje)” (Jel.
19,11-13).
Az Úr Jézus feltámadása után
megjelent az apostoloknak, akik megrémültek, de az Úr így szólt hozzájuk: „Lássátok
meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én magam vagyok: [(pszélaphaó):
érintsetek, és] tapogassatok meg engem,
és lássatok; mert a szellemnek nincs húsa és csontja, amint látjátok, hogy
nékem van! És ezeket mondván, megmutatá nékik kezeit és lábait. Ti vagytok
pedig ezeknek bizonyságai. [Más fordítás: Ti vagytok erre a tanúk]”
(Luk. 24,39-40.48).
Péter apostol így tesz bizonyságot a dicsőség Uráról: „Mert nem mesterkélt [és nem kitalált,
(szophidzó): ravaszul kieszelt, mesterségesen kiagyalt] meséket [(müthosz): nem
szájhagyomány útján terjedő elbeszéléseket, vagy kitalált mítoszokat, azaz:
meséket, vagy legendákat] követve [és
nem bölcsen kieszelt hitregék nyomába szegődve] ismertettük meg veletek a mi Urunk Jézus Krisztus hatalmát. [(dünamisz):
erejét] és eljövetelét [vagyis:
(parúszia): megjelenését, jelenlétét, megérkezését, és
látogatását]. Hanem mint akik szemlélői
[és szemtanúi] voltunk az ő [megdicsőülésének],
nagyságának [(megaleiotész):
fenségének, hatalmas erejének, dicsőségének, és ragyogásának]” (2
Pét. 1,16).
És János apostol megerősíti a bizonyságtételt: „És aki látta, bizonyságot tett, és igaz az
ő tanúbizonysága; és az tudja, hogy ő igazat mond, hogy ti is higyjetek” (Ján. 19,35).
„És mi láttuk és
bizonyságot teszünk, hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül” (1 Ján. 4,14).

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.