„Senki sem varr pedig új posztóból foltot ó, vagyis régi, öreg, ócska
ruhára; máskülönben, ami azt kitoldaná,
kiegészítené, még kiszakít, kitép belőle, az
új a régiből, vagyis a lyukat betöltő új magához szakítja a régit, és nagyobb,
csúnyább, gonoszabb, súlyosabb szakadás, hasadás, repedés
lesz és keletkezik.
És senki sem tölt újbort régi tömlőkbe; különben az újbor a tömlőket
szétszakítja, szétveti, szétrepeszti. A bor is kiömlik, a tömlők is elpusztulnak, tönkremennek, odalesznek, és
kárba vesznek. Hanem az újbort új tömlőkbe kell tölteni* (Márk. 2,21-22)
*Lukács bizonyságtétele így
hangzik: „És monda nékik
példabeszédet, vagyis példázatot is: Senki nem toldja az új posztó foltot az ó
posztóhoz. Senki sem tép ki foltot új ruhából, hogy régi ruhára varrja, mert különben az újat is megszakasztja, eltépi, és az ó a régi posztóhoz nem is illik az újból, az új ruhából való folt. És senki sem
tölti az újbort ó, vagyis régi tömlőkbe; mert különben az újbor
megszakasztja, szétrepeszti a
tömlőket, és a bor kiömöl, és
elfolyik, és a tömlők is elvesznek,
mert tönkremennek. Hanem
az újbort új tömlőkbe kell tölteni, és mind a kettő együtt megmarad. És senki, aki ó bort iszik, mindjárt
újat nem kíván, mert azt mondja: Jobb az ó.
(Más fordítás: Aki pedig óbort ivott, az nem akar újat,
mert ezt mondja: Az óbor a jobb)” (Luk. 5,36-39)
Az
új tömlőről az apostolon keresztül hangzik a kijelentés: „Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés, új teremtmény az; a
régiek elmúltak, megszűnt a régi,
és ímé, újjá lett minden, és valami új valósult meg, új jött létre” (2
Kor. 5,17).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.