Lydia magazin
2014. október 10.
2014. október 8.
Ige: Vigyáz, mert a kétszínűség mást is bűnbe visz!
Ezért figyelmeztet
így az Úr: „…kétféle szövetű ruha ne
legyen rajtad” (3 Móz. 19,19)
És ezt így mutatja be a Szent
Szellem: „Mikor pedig Péter Antiókhiába
jött, szemtől szembe ellene állottam, és nyíltan szembeszálltam vele, mert okot
adott rá, és méltó volt a feddésre, mivel panasz volt rá.
Mert mielőtt némelyek oda jöttek Jakabtól, mindig a
pogányokkal, vagyis a nemzetekből valókkal együtt evett; mikor pedig oda
jöttek, félrevonult, visszahúzódott és elkülönítette magát, különvált tőlük,
félvén a körülmetélkedésből valóktól*
*És
azért félt, mert amikor Péter apostol Kornélius századoshoz bement vádolták a
zsidók, és ezt mondták: „Körülmetéletlen
emberekhez mentél be, és együtt ettél velük” (Csel. 11,3).
És vele képmutatóskodtak, kétszínűsködtek a többi
zsidók is, úgyhogy Barnabás szintén elcsábíttatott az ő tettetésük által” (Gal. 2,11-13)
[Más
fordítás: Az ingadozásban a többi
zsidó is követte, sőt még Barnabást is belesodorták a kétszínűségbe].
Imádság:
Drága Úr Jézus! Bevallom
neked, hogy sokat idegeskedem. Teszem mindezt feleslegesen, mert jelentős
részben nem történnek meg velem az általam rettegett helyzetek. Taníts bízni benned napról napra, őszintén
és feltételek nélkül.
Ámen!
Semmiért se aggódjatok… (Filippi 4:6)
Milyen szívmelengető biztatása van
Isten Igéjének. Csak igazán azt nem értjük, hogy mire alapozza az, aki
megfogalmazta. Pál apostol ugyanis börtönben ül. Onnan írja ezt a levelet.
Mégis ezt írja egy egész gyülekezetnek. Vajon a börtönben élt át valami olyat
az apostol, amiből rájött, hogy nincs miért aggódnia, sem neki, sem másoknak?
Vagy valami másból fakad ennek a bátorító üzenetnek a háttere? Másból bizony:
az Úrral való szoros kapcsolatából.
Mert nemcsak úgy odalöki Pál
egy egész gyülekezetnek ezt a pozitívnak tűnő gondolatot, hanem meg is
magyarázza, hogy miért ne aggódjanak semmiért. Az aggódás ugyanis
nyugtalanságot jelent. Valami szorongóvá, nyugtalanná teszi az embert, ami még
meg sem történt, de bizonyára meg fog történni. Előre aggódunk, idegeskedünk a
jövőben bekövetkező események miatt. Milyen balgák is vagyunk, amikor így
teszünk! Olvastam valahol, hogy a jövővel kapcsolatos aggodalmaink 95%-a nem
szokott teljesülni. Ehhez képest amennyi stressz, szorongás van a ma emberében,
igazán megdöbbentő.
De nekünk, hívő embereknek azért kellene
sokkal kevesebbet aggódnunk, mert azt ugyan mi sem tudjuk, hogy mit hoz a jövő,
de azt tudjuk, hogy a hatalmas Isten kezében van. Annak az Úrnak van kezében a
számunkra ismeretlen jövő, aki megteremtette ezt a világot, aki Jézusban
elkészítette minden bűnre a bocsánatot, aki örök életet ad a Benne hívőknek, és
akinek kezébe már odatettük az életünket. Ez egy hallatlanul nagy nyugalmat,
békességet kellene, hogy jelentsen számunkra. Vagy nem tettük bele egészen
életünket az Úr kezébe?
Saját erőből bejuthatsz-e Isten országába?
„Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden
lehetséges” (Mt 19,23-26)
„Jézus pedig monda az ő tanítványainak: Bizony
mondom néktek, hogy a gazdag [ember]
nehezen [bajosan, és kelletlenül]
megy be [és nehéz bejutnia] a
mennyeknek országába. [a mennyek,
Istenének királyságába].
Ismét
[és újra csak azt] mondom pedig
néktek: Könnyebb [és fáradság mentesebb,
egyszerűbb] a tevének a tű
fokán átmenni, hogysem a gazdagnak az Isten országába bejutni.
A
tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala [és nagyon megdöbbentek, meglepődtek, megrendültek; és igen csodálkoznak], mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát [ki menekülhet meg akkor]?
Jézus pedig rájuk
tekintvén [beléjük nézett, és] monda
nékik: Embereknél [vagyis emberek szerint ez képtelenség, erre
senki sem képes] ez lehetetlen [és lehetetlenségnek
tűnik], de Istennél [és Isten mellé állva, Isten szemében] minden [és mindez] lehetséges.
[Más fordítás: Jézus rájuk nézett, és ezt mondta: „Az
emberek semmit sem tudnak ezért tenni. Istennek viszont minden lehetséges]” (Mát.
19,23-26)
Pásztor Chris: Párosítsd A Reményt Hittel És Szeretettel.
Készítette: Zoltan Berki
Mert nékünk is hirdettetett az evangélium, miképpen
azoknak: de nem használt nékik a hallott beszéd, mivel nem párosították hittel
azok, akik hallották (Zsidó levél 4:2).
Isten Igéje reményt, hitet és szeretetet ad. Amikor az
emberek Isten Igéjét hallják, először is reményt kelt. Azonban a remény nem
elegendő. A remény csak egy képet fest eléd, a lehetőségek képét; megmutatva
azokat az áldásokat, amelyek Isten Igéjének megcselekvésével elérhetők a
számodra.
Másfelől, a hit az emberi szellem válasza arra a
reményre, amelyet Isten Igéje hozott létre. Amíg a szeretet pedig annak a
módja, ahogyan arra reagálsz, amilyen módon élsz az Isten által adott Igével.
Amikor Isten Igéje reményt kelt benned, akkor lehetőséged van arra, hogy azt
hittel és szeretettel párosítsd, egyesítsd, hiszen ez teremti meg az Isten
akaratában lévő sikeredet. Ha nem párosítod azt hittel, akkor más eredményt
kapsz.
Például az Ószövetségben Sára, Ábrahám felesége hallotta
Isten szavát, miszerint Ábrahámmal nemsokára gyermeket kapnak (1 Mózes könyve
17:16). De ekkor Sára nem párosította a halott Igét hittel. Így saját
módszerével próbálta Isten ígéretét megvalósítani, és hozzáadta Hágárt, a szolgálóleányát,
Ábrahámhoz, hogy végre fiú születhessen. Az Ige reményt adott neki, de Isten a
hitet is megkívánta tőle. A dolgok azonban nem úgy sikerültek, ahogyan várta.
Hágár fiat szült Ábrahámnak, Izmaelt, de Isten nem ezt az eredményt akarta.
Sára az elért eredmény következtében hamarosan frusztrálttá és szomorúvá vált.
(1 Mózes könyve 21:9).
Ne kíséreld meg Isten dolgait a magad módján
megvalósítani vagy ”segíteni” Istennek az Ige megvalósításban. Az Úr soha nem
hibázik vagy okoz csalódást. Azonban elvárja Tőled, hogy az Igét hittel
párosítsd és szeretetben járj, mert a hit szeretet által cselekszik.
Ima
Drága Atyám, ahogyan ma tanulmányozom az Igédet, a
szellemem megvilágosodik, hogy felismerjem azt az ösvényt, amelyen járnom kell.
Kijelentem, hogy az erő és a dicsőség, Valamint a Királyságod dicsőséges
valósága lelepleződik előttem, ahogyan a Szent Szellemmel és az Igéddel járok a
mai napon is, a Jézus nevében!
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Jakab levél 1:3; 1 Korinthus levél
13:13; Galata levél 5:6
1 éves biblia olvasási terv: Lukács evangéliuma 4:14-44;
5 Mózes könyve 22-24
2 éves biblia olvasási terv: Róma 2:1-11; Zsoltárok
könyve 90
ÚJ Teremtés Krisztusban - Gyógyulás, szabadulás, helyreállítás
Ézsaiás 54:6-8 Mert az Örökkévaló visszahív magához,
mint elhagyott és kesergő asszonyt a férje.
Mint a magányos asszonynak, akit még fiatalon elküldött a férje,
azt mondja neked Istened: „Röpke pillanatra elhagytalak, igaz,
de nagy irgalommal ismét magamhoz gyűjtelek! Mivel megharagudtam rád nagyon, egy szempillantásig eltakartam előled arcomat, de örök szeretettel könyörülök rajtad!
2014. október 7.
Ige: A sabbat törvénye.
„És
lőn, vagyis történt egyszer, hogy szombatnapon a vetések közt, a gabonaföldeken megy vala által, mert vetésen vitt keresztül az útja, és az ő tanítványai
mentükben a búzakalászokat kezdék vala szaggatni, és tépdesni.
Ekkor a farizeusok mondának néki: Ímé,
miért művelik, miért teszik azt
szombatnapon, amit nem szabad, ami tilos?
Erre ő ezt kérdezte, és monda nékik: Soha sem olvastátok-é, mit
művelt, mit tett Dávid, mikor megszűkült, amikor szükségben volt,
ínséget szenvedett, és nélkülözött, és
megéhezett vala társaival egybe?
Mi módon ment be az Isten házába az
Abiátár főpap, azaz Abiátár papi fejedelemsége idejében és ette meg az
Istennek szánt, az Istennek felajánlott, és kitett szent kenyereket, amelyeket nem szabad megenni
csak a papoknak; és adott a társainak is?
S monda nékik: A szombat lőn, a szombat
rendeltetett az emberért, nem az ember a szombatért*(Márk. 2,23-27)
*A törvény
világosan kijelenti a szombat célját: „Hat napon át munkálkodjál, dolgozz, és végezd minden dolgodat, és mindenféle munkádat. De a hetedik nap az Úrnak, a te Istenednek
szombatja, a nyugalom napja, a heti
pihenőnap, a világi elfoglaltságoktól való megnyugvás napja. Semmi dolgot se tégy, és ne végezz azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se
ökröd, se szamarad, és semminemű barmod, és semmiféle állatod, se
jövevényed, aki a te kapuidon belől van, hogy megnyugodjék, és hadd pihenjen a te szolgád és szolgálóleányod, mint te magad, vagyis hozzád hasonlóan”
(5
Móz. 5,13-14)
A tízparancsolatba is
belefoglaltatott a szombatra, a nyugalom
napjára vonatkozó parancs: „Hat napon
át végezd dolgaidat, és munkáidat,
a hetedik napon pedig nyugodjál, hogy
nyugodjék, és pihenjen a te ökröd és szamarad, és megpihenjen és
lélegzethez jusson a te szolgálód fia
és a jövevény” (2 Móz. 23,12)
Az apostolon keresztül nyer
kijelentést, hogy a sabbat törvénye csak előképe a Krisztusban való életnek: „Senki
el ne ítéljen titeket ételért és italért, ünnep, újhold vagy szombat miatt. Hiszen ezek csak árnyékai az eljövendő Krisztusnak, aki a
valóság” (Kol. 2,16-17).
IMA
Köszönöm Úr Jézus
Krisztus, hogy a sötétség gyümölcstelen cselekedetei nincsenek bennem,
(Eféz.5,11.) mert szent véreddel megmostál (Jel. 1,5.), szent igéddel és
Szellemeddel újonnan szültél, (1Pét.1,23., Tit.3,5.)
Ki nekem az Úr Jézus?
„Ímé, - Ő - az Isten, Ő az én szabadítóm! Bízom, és nem
félek, és nem rettegek; mert
erősségem és énekem az Úr, az Úr, és lőn nékem szabadítóm! S örömmel merítetek
vizet a szabadító kútfejéből” (Ésa. 12,2-3).
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)