2013. szeptember 1.
CseriKálmán: Véget ért a nyár
Elmúlt az aratás, véget ért a
nyár, és mi nem szabadultunk meg! (Jer 8,20)
Az a nyár, amiről itt
Jeremiás ír, a Kr. e. 587. év nyara volt. Ezt követően Nebukadneccar babiloni
király hadai a földdel tették egyenlővé Júda városait, köztük Jeruzsálemet és a
templomot is.
Az előző fejezetben Isten
részletesen elmondja, hogy miért. „Loptok, gyilkoltok, paráználkodtok, hamisan
esküsztök", pogány környezetetek hatására az ég királynőjének és egyéb
bálványoknak áldoztok, asztrologiát és más sötét babonaságot gyakoroltok,
mindezt leöntitek vallásos mázzal, és úgy vélitek, minden rendben van. Változni
senki sem akar, „már pirulni sem tudnak".
Pedig az egyetlen menekvés az
őszinte bűnbánat lenne, s akkor Islen nem hajtaná végre a kilátásba helyezett
ítéletet. Az a nyár még a kegyelmi idő meghosszabbítása volt. De hiába, az
emberek nem arra használták, amire Isten adta. így bekövetkezett az ítélet.
Komolyan vesszük-e, hogy
minden bűnnek következménye van? Hisszük-e igazán, hogy minden megbánt és
abbahagyott bűnre Isten bocsánatot ad? És arra használjuk-e a kegyelemből
kapott időt, hogy megragadjuk az elkészített kegyelmet? Arra használjuk-e az
alkalmakat, amire Isten adta?
Így a nyár végén, tanév
elején mindig feltűnik: milyen gyorsan megnőnek a gyerekek. Amit nem adtunk meg
nekik kiskorukban, talán soha nem lehet pótolni. S milyen hamar elmennek az
öregjeink - s mi itt maradunk sok lelkiismeret-furdalással a mulasztásaink
miatt. És váratlanul távoznak sokan a derékhadból is.
Egyszer pedig elmúlik nemcsak
egy nyár, hanem az életünk is. Mit kell majd mondani: sajnos nem szabadult meg,
vagy ezt: idejében megragadta Isten szabadító kegyelmét, s most hazament hozzá
a mennyei dicsőségbe?
„Jól vigyázzatok tehát,
hogyan éltek... kihasználva az alkalmas időt mert az idők gonoszak." (Ef
5,15-16)
http://velunkazisten.hu/kegyelem_harmatja/0831_Veget_ert_a_nyar
Kenneth Copeland: Emlékezz Isten irgalmára
JSir 3:21 Ezt veszem szívemre, azért bízom. (Erre emlékezem
az elmémben ezért reménységem van.)
JSir 3:22 Az Úr kegyelmessége az, hogy még nincsen végünk;
mivel nem fogyatkozik el az ő irgalmassága! (Az Úr irgalma miatt nem
emésztetünk meg, mert az Ő együttérző szeretete nem vall kudarcot)
JSir 3:23 Minden reggel meg-megújul; nagy a te hűséged! (Új minden
reggel, nagy a te hűséged) Zárójelben Ampl.Bible ford.
Isten hűséges, tele van együtt érző szeretettel. Az ő
irgalma új minden reggel. Hívőként te ezt már betéve tudod. De csak tudni nem
elég.
Ahhoz hogy számodra ebből jó is származzék, emlékezned is
kell rá, újra és újra, hogy újra lángot kapjon a reményed és felgerjedjen a
hited.
Ezért hát minden reggel emlékezz meg Isten hűségéről.
Emlékezz meg azokról a jó dolgokról, amik már a tieid Jézusban.
Mik is ezek? A 103. Zsoltár összefoglalása szerint:
1. megbocsátja minden bűnödet. 2. Meggyógyítja minden
betegségedet. 3. megváltja életedet a romlástól. 4. Megkoronáz szerető
kedvességgel és gyengéd irgalommal. 5. Megelégíti szádat jó dolgokkal azért,
hogy az ifjúságod megújuljon mint a sasé. 6. A nyomások alól az igazság és az
ítélet által szabaddá tesz. 7. Ismertté teszi az útjait számodra. 8. Szükség
idején kegyelmét és irgalmát adja neked.
Legyen fontos számodra ebben az évben minden reggel hangosan
kimondani ezeket az Úrnak. Állj meg előtte imádságban és emlékeztesd magad az Ő
irgalmára. Csak tarts ki, és év végére erősebb leszel hitben, és sokkal
biztosabb leszel Isten szeretetében mint bármikor az életedben.
Ne elégedj meg azzal, hogy csupán ismered Isten áldásait.
Emlékezz rájuk minden nap, és csak figyeld, ahogy valóra válnak az életedben.
Fordította:
Orbán Tibor
KCM engedélyével
Zsolt 103,1-18.
Zsolt 103:1 A Dávidé.; Áldjad én lelkem az Urat, és egész
bensőm az ő szent nevét.
Zsolt 103:2 Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél
semmi jótéteményéről.
Zsolt 103:3 Aki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja
minden betegségedet.
Zsolt 103:4 Aki megváltja életedet a koporsótól; kegyelemmel
és irgalmassággal koronáz meg téged.
Zsolt 103:5 Aki jóval tölti be a te ékességedet, [és]
megújul a te ifjúságod, mint a sasé.
Zsolt 103:6 Igazságot cselekszik az Úr, és ítéletet minden
elnyomottal.
Zsolt 103:7 Megismertette az ő útait Mózessel; Izráel
fiaival az ő cselekedeteit.
Zsolt 103:8 Könyörülő és irgalmas az Úr, késedelmes a
haragra és nagy kegyelmű.
Zsolt 103:9 Nem feddődik minduntalan, és nem tartja meg
haragját örökké.
Zsolt 103:10 Nem bűneink szerint cselekszik velünk, és nem
fizet nékünk a mi álnokságaink szerint.
Zsolt 103:11 Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy
az ő kegyelme az őt félők iránt.
Zsolt 103:12 Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól,
olyan messze veti el tőlünk a mi vétkeinket.
Zsolt 103:13 Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz, olyan
könyörülő az Úr az őt félők iránt.
Zsolt 103:14 Mert ő tudja a mi formáltatásunkat;
megemlékezik róla, hogy por vagyunk.
Zsolt 103:15 Az embernek napjai olyanok, mint a fű, úgy
virágzik, mint a mezőnek virága.
Zsolt 103:16 Hogyha általmegy rajta a szél, nincsen többé,
és az ő helye sem ismeri azt többé.
Zsolt 103:17 De az Úr kegyelme öröktől fogva való és
örökkévaló az őt félőkön, és az ő igazsága a fiaknak fiain;
Zsolt 103:18 Azokon, akik megtartják az ő szövetségét és
megemlékeznek az ő parancsolatjairól, hogy azokat megcselekedjék.
Zsolt 103:2 Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről.
Zsolt 103:3 Aki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet.
Zsolt 103:4 Aki megváltja életedet a koporsótól; kegyelemmel és irgalmassággal koronáz meg téged.
Zsolt 103:5 Aki jóval tölti be a te ékességedet, [és] megújul a te ifjúságod, mint a sasé.
Zsolt 103:6 Igazságot cselekszik az Úr, és ítéletet minden elnyomottal.
Zsolt 103:7 Megismertette az ő útait Mózessel; Izráel fiaival az ő cselekedeteit.
Zsolt 103:8 Könyörülő és irgalmas az Úr, késedelmes a haragra és nagy kegyelmű.
Zsolt 103:9 Nem feddődik minduntalan, és nem tartja meg haragját örökké.
Zsolt 103:10 Nem bűneink szerint cselekszik velünk, és nem fizet nékünk a mi álnokságaink szerint.
Zsolt 103:11 Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő kegyelme az őt félők iránt.
Zsolt 103:12 Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól, olyan messze veti el tőlünk a mi vétkeinket.
Zsolt 103:13 Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz, olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt.
Zsolt 103:14 Mert ő tudja a mi formáltatásunkat; megemlékezik róla, hogy por vagyunk.
Zsolt 103:15 Az embernek napjai olyanok, mint a fű, úgy virágzik, mint a mezőnek virága.
Zsolt 103:16 Hogyha általmegy rajta a szél, nincsen többé, és az ő helye sem ismeri azt többé.
Zsolt 103:17 De az Úr kegyelme öröktől fogva való és örökkévaló az őt félőkön, és az ő igazsága a fiaknak fiain;
Zsolt 103:18 Azokon, akik megtartják az ő szövetségét és megemlékeznek az ő parancsolatjairól, hogy azokat megcselekedjék.
Dr-Kováts György: ÖRÜLNI JÓ! – 3.
Az Úrban való öröm - hit
általi öröm. Örülsz a hit által. ("Akkor is" örülsz, "annak
ellenére is"...)
Amúgy az öröm magától is
beköszönt, ha jó dolgok történnek veled.
De az "Úrban" akkor
is örülsz, ha nem tűnik teljesen örvendetesnek, amit átélsz...
("csakazértis" - ez egy harci öröm. Ha a tolvaj el akarja venni az
örömödet - amit megígértek neked, nem teljesítették, a határidő csúszik, az ára
a dolognak, amire gyűjtöttél, megemelkedett, bejött valami váratlan, ami
akadályoz - "csakazértis" örülsz, még, ha kihúzod is a kardodat, és
szembe fordítod is az ellenséggel, még, ha felemeled is a szavadat, és szólsz
is a hegynek, vagy a viharnak - de közben "csakazértis" örülsz.)
Alapigéje - a Filippi 3,1 és
4,4, stb. mellett - a Jak 1,2-4: "Teljes örömnek tartsátok, testvéreim,
amikor különféle kísértésekbe (megpróbáltatásokba) estek, TUDVÁN, hogy a ti
hiteteknek megpróbáltatása kitartást szerez, a kitartásban pedig tökéletes
cselekedet legyen (lesz is), hogy tökéletesek és épek legyetek, minden
fogyatkozás nélkül!"
Ha nem örvendetes csak úgy
magától, akkor "csakazértis" örömnek TARTOD. És beköszönt az öröm is,
nem "csak tartod", hanem teszed is: hálát adsz, kiemeled a te Urad
csodálatos, gondoskodó, szerető voltát, és felemeled azt, amit tesz, és tenni
fog (minden összedolgozik a javadra, a Róma 8,28 szerint, ugye), és lerögzíted,
hogy te ezt meg fogod látni. Más szóval: hálát adsz (a hit által), és
lerögzíted (megvallod), kijelented, hogy Neki van igaza, és Neki is lesz igaza,
és Igéje nem téved, nem hazudik. Ez a harci öröm kapuja. Itt köszön be hozzád
az öröm, a "csakazértis" öröm, a Filippi levél öröme, a Jak 1,2-4
öröme. Az Úr győzelmi öröme. Örülsz az Úrban.
És persze örülsz mindennek,
aminek csak úgy magában is lehet örülni, hiszen egy csomó ilyen is körülvesz,
ilyenekkel is meglep téged az Úr - esővel, a szárazságban, napfénnyel az eső
után, reggellel az éj után, és estével a fárasztó nap után. Mi mindennek
örülhetünk csak úgy, általában is. Ugye? És ehhez még jön ez a csodálatos harci
öröm, az öröm az Úrban, a hit általi öröm, az "örömnek tartás", és a
hit általi hálaadással beköszöntő öröm (ezek ugyanazok).
Békesség. És örömöd legyen
teljes az Úrban. S az enyém is. Ámen.
A megbocsátás
Keresztény szépségportál
A megbocsátás (...) nem állítja helyre automatikusan a kapcsolatot, de megnyitja előtte a lehetőséget.
Gary Chapman
Gary Chapman
www.keresztenyszepsegporta
AZ IGE GYAKORLÁSA
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
Az Igének pedig megtartói legyetek, és ne csak hallgatói, megcsalván magatokat.
- Jakab 1,22.
Négy dologgal lehet fejleszteni a szellemedet. Az elsőt már megvizsgáltuk, az elmélkedést. Most megvizsgáljuk az Ige gyakorlását. Az Ige gyakorlása azt jelenti, hogy az Igének cselekvői vagyunk. Vannak, akik beszélnek az Igéről, sőt vannak, akik még örvendeznek is az Igének. Kevesen vannak viszont, akik megcselekszik az Igét.
Kezdd el megcselekedni az Igét. Minden helyzetben tedd azt, amit Isten Igéje mond, hogy tenned kell. Sokan hiszik, hogy az Ige cselekvője az, aki egyszerűen megtartja a tízparancsolatot. Nem, a Jakab 1,22 nem ezt jelenti. Végül is, az Újszövetség alatt csak egy parancsolatunk van, a szeretet parancsolata. Ha szeretsz valakit, nem fogsz lopni tőle. Nem fogsz hazugságot mondani róla.
Pál azt mondta, hogy a törvény betöltése a szeretet. Ha szeretetben jársz, nem szegsz meg egy törvényt sem, ami a bűn megfékezésére adatott. Így, ha te az Ige cselekvője vagy, akkor szeretetben jársz. Az Ige megcselekvése azonban az Újszövetség keresztényei számára azt jelenti, hogy elsősorban azt teszik, ami le van írva az apostoli levelekben. Ezek azok a levelek, amelyek az Egyháznak íródtak. Ezek minket illetnek, és nekünk ezeket kell megcselekednünk.
Megvallás: Én az Ige cselekvője vagyok, nem csak a hallgatója!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
- Jakab 1,22.
Négy dologgal lehet fejleszteni a szellemedet. Az elsőt már megvizsgáltuk, az elmélkedést. Most megvizsgáljuk az Ige gyakorlását. Az Ige gyakorlása azt jelenti, hogy az Igének cselekvői vagyunk. Vannak, akik beszélnek az Igéről, sőt vannak, akik még örvendeznek is az Igének. Kevesen vannak viszont, akik megcselekszik az Igét.
Kezdd el megcselekedni az Igét. Minden helyzetben tedd azt, amit Isten Igéje mond, hogy tenned kell. Sokan hiszik, hogy az Ige cselekvője az, aki egyszerűen megtartja a tízparancsolatot. Nem, a Jakab 1,22 nem ezt jelenti. Végül is, az Újszövetség alatt csak egy parancsolatunk van, a szeretet parancsolata. Ha szeretsz valakit, nem fogsz lopni tőle. Nem fogsz hazugságot mondani róla.
Pál azt mondta, hogy a törvény betöltése a szeretet. Ha szeretetben jársz, nem szegsz meg egy törvényt sem, ami a bűn megfékezésére adatott. Így, ha te az Ige cselekvője vagy, akkor szeretetben jársz. Az Ige megcselekvése azonban az Újszövetség keresztényei számára azt jelenti, hogy elsősorban azt teszik, ami le van írva az apostoli levelekben. Ezek azok a levelek, amelyek az Egyháznak íródtak. Ezek minket illetnek, és nekünk ezeket kell megcselekednünk.
Megvallás: Én az Ige cselekvője vagyok, nem csak a hallgatója!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2013. augusztus 31.
Ige: Timóteushoz
vagyis a minden korban élő
Istent szeretőkhöz így ír az apostol:
„Ne szégyeneld hát a mi Urunk
bizonyságtételét, se engem, az ő foglyát [aki Őérte vagyok bilincsben, és vagyok fogoly, és rab] hanem együtt szenvedj [és
szenvedd el velem együtt a nehézséget, a bajt, a bántalmat. Türelmesen szenvedd
el a rosszat, vállald a szenvedést, nehézségeket, a nyomorúságot] az
Evangéliumért Istennek hatalma
[és Istennek ereje, képessége] szerint”
[Más fordítás: Ehelyett vállald az evangéliumért
a szenvedéseket velem együtt, Istennek ereje, erő- megnyilvánulása által]* (2 Tim. 1,8)
*Az Úr Jézus kijelentése: „Mert valaki szégyell engem és az én beszédeimet [az én (logoszomat): Igémet] e parázna [házasságtörő] és bűnös [vagyis céltévesztett] nemzetség között [azaz: nemzedék előtt,
ebben a parázna, elfajult és bűnös korban], az
embernek Fia is szégyellni fogja azt, mikor [vagy bármikor, és valahányszor]
eljő az ő Atyja dicsőségében [pompa,
fényesség, ragyogás, erőben] a szent angyalokkal”
(Márk. 8,38).
Pál
apostol megvallása: „…nem szégyellem a
Krisztus evangéliumát [az Úr Jézus kereszthalála általi győzelméről
szóló jó hírt; örömhírt] mert Istennek
hatalma [képessége; (szabadító, /üdvösséget hozó/) ereje] az minden
hívőnek üdvösségére, [aki hisz] zsidónak
először s [aztán] görögnek.
[vagyis pogánynak]. Mert a keresztről
[vagyis a kínoszlopról] szóló beszéd
[(logosz): Ige] bolondság [ostobaság;
esztelenség; butaság; képtelenség] ugyan
azoknak, akik elvesznek, [(elpusztulnak, megsemmisülnek] de nekünk, akik üdvözülünk, [vagyis
bűnbocsánatot, megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől,
balesetből, bűnökből; mindenfajta problémából, bajból). Megszabadítást
(mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/. oltalmazást;
biztonságot; állandóságot; jólétet (vagyis bővölködést anyagi és szellemi
javakban); jóllétet (azaz egészséget); boldogságot, és megtartatás nyerünk] Istennek ereje [(dünamisz): erő, képesség,
hatalom; Itt: Isten ereje a szabadításra/megmentésre]” (Róm. 1,16.18).
És Timóteus – és minden
Istent szerető, hívő – bátorítása: „Te
azért a munkának terhét hordozzad (és vállald velem együtt a szenvedést), mint a Jézus Krisztus jó vitéze (jó
katonája)” (2 Tim. 2,3).
És:
„… józan légy mindenekben, szenvedj
(és a bajokat szenvedd el), végezd az
evangélista munkáját, szolgálatodat teljesen betöltsd” (2 Tim. 4,5)
„(Isten az), Aki megtartott [és megszabadított, megváltott és szent
tiszta, tökéletes, Istenhez méltó, Isten szerinti életre elhívott] minket és hívott szent hívással, nem a mi
cselekedeteink [vagy
erőfeszítéseink] szerint, hanem az
ő saját végzése [és elhatározása,
szándéka] és kegyelme [vagyis öröme,
jóindulata, és kedvezése] szerint, mely
adatott nékünk [és amellyel megajándékozott] Krisztus Jézusban örök időknek
előtte [vagyis az idők
kezdete előtt]
»Új fordítás: Hisz ő az, aki megmentett, és előzetes határozatának
megfelelően szent hívással elhívott, hogy szent népévé tegyen bennünket. Nem
tetteink alapján, hanem kegyelmének következményeképpen. És nem azért, mintha
bármivel kiérdemeltük volna. Egyáltalán nem! Azért tette, mert így látta
helyesnek, és mert kegyelme erre indította. Hiszen Isten már a világ kezdete
előtt elhatározta” (2 Tim. 1,9)*
Bár: „Őt – Isten – ugyan a világ teremtése előtt
kijelölte, de előttetek csak a végső időben nyilvánította ki, és az idők végén
tette láthatóvá értetek” (1Pét
1,20)
„Megjelentetett [szemmel láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté, tett, és kijelentett] pedig
most a mi Megtartónknak [Üdvözítőnknek, megváltó, szabadító,
megtartó, megmentő, segítő, gyámolító, pártfogó, gyógyító], Jézus Krisztusnak megjelenése [feltűnése, ragyogása, megmutatkozása,
nyilvánvalóvá létele] által, aki [legyőzte, és] eltörölte (vagyis érvénytelenítette, eltörölte. Szó szerint: teljesen működésképtelenné tette) a halált. Világosságra hozta [és felragyogtatta, láthatóvá
tette] pedig az életet [a
természetfeletti életet; az életnek egy más létezési formáját] és
halhatatlanságot [romolhatatlan,
el nem múló, múlhatatlan, örökkévaló életet] az Evangélium által.
[Más fordításban: Ez most nyilvánvalóvá lett a mi
Üdvözítőnk, Krisztus Jézus megjelenése által, aki megtörte a halál erejét, és
aki hatóerejétől megfosztotta a halált, és az evangélium által világosságra
hozta az elmúlhatatlan életet, és halhatatlanságot]* (2 Tim. 1,10)
*Mert: „Őbenne
vala az (örök)élet, és az (örök)élet vala az emberek világossága [és
fénye]. És a világosság [a fény] a sötétségben fénylik [a sötétségben
világít, felragyog, és tündöklik],
de a sötétség nem fogadta be azt.
[mert nem fogta fel; nem ismerte meg; fel nem tartóztatta; nem tudta megragadni, hatalmába keríteni, elfoglalni;
fogva tartani. A görög szöveg szerint: A sötétség nem tudott erőszakkal
úrrá lenni a világosság fölött]”
(Ján. 1,4-5).
Mert: „Az igazi világosság eljött volt már a világba (Az Ige volt az igazi világosság), amely megvilágosít
minden (e világra jövő) embert (ő jött el a világba). A világban
volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt” (Ján. 1,9-10).
Az Úr Jézus kijelentése: „Én vagyok a feltámadás és az élet: aki hisz
én bennem, ha meghal is, él. És aki csak él és hisz én bennem, soha meg nem
hal…” (Ján. 11,25-26).
Az Úr Jézusról
így tesz bizonyságot a Szent Szellem: „Mivel tehát a gyermekek (hús)testből
és vérből valók, ő is hasonlatosképpen (vagyis hozzájuk hasonlóan) részese
lett azoknak, hogy a halál(a) által megsemmisítse [és teljesen
működésképtelenné, hatástalanná tegye, érvénytelenítse] azt, akinek hatalma van a halálon,
tudniillik az ördögöt. És megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem
miatt teljes életükben rabok valának” (Zsid.
2,14-15).
„Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot [vagyis rothadatlan
természetet] öltsön [azaz: öltözzön] magára, és e halandó test [az emberi
természet, amely ki van téve a halálnak, ami meghalásra képes] halhatatlanságot öltsön [azaz: öltözzön]
magára. [mert a romlandónak fel kell
öltenie a romlatlanságot, ennek a halandónak a halhatatlanságot]. Mikor pedig ez a romlandó test
romolhatatlanságba öltözik, és e halandó halhatatlanságba öltözik, akkor
beteljesül amaz Ige, mely meg vagyon írva: Elnyeletett a halál [a
felbomlás, az élet ellentéte, megszűnése] diadalra
[a győzelemben örökre].
»Más fordítás: Amikor pedig
(ez a romlandó romolhatatlanságba öltözik, és) ez a halandó halhatatlanságba
öltözik, akkor teljesül be, ami meg van írva: „Teljes a diadal a halál fölött;
(Elnyelte a halált a diadal végleg). Halál!
Hol a te fullánkod [győzelmed; diadalod]? Pokol [koporsó; halál]! Hol a
te diadalmad? [fullánkod; tövised]. A
halál fullánkja [tövise] pedig a bűn [(hamartia):
a céltévesztés]; a bűn [céltévesztés]
(ható)ereje [hatalma] pedig a törvény. De hála az Istennek, aki a diadalmat [győzelmet] adja [és megadta] nékünk
[mert ő győzelemre segít minket] a mi
Urunk Jézus Krisztus által” (1 Kor.
15,53-57).
Az apostol kétségbeesetten így kiált fel, de
a megoldásra is rámutat: Óh én nyomorult ember! Kicsoda
szabadít meg [Ki vált meg; ki fog
kiragadni] engem e halálnak testéből)? (a szómából =
holttestből). „Az Istentől felkínált kegyelem a mi Urunkon, a Krisztus
Jézuson keresztül” (Róm. 7,24-25).
„Azért is sóhajtozunk ebben,
óhajtván felöltözni erre a mi mennyei hajlékunkat; Ha ugyan felöltözötten is
mezíteleneknek nem találtatunk! Mert mi
is, akik e sátorban vagyunk, megterhelten sóhajtozunk, minthogy nem szeretnénk
ezt levetni, hanem felölteni rá amazt, hogy a halandót elnyelje az élet” (2
Kor. 5,2-4).
És beteljesült az ígéret: „… elveszi (leveszi) e hegyen a fátyolt (a leplet), mely beborít minden népeket (és
nemzetet), és a takarót, mely befödött (és
betakart) vala minden népségeket (és
nemzeteket). Elveszti a halált (véget
vet a halálnak, megsemmisíti) örökre, és
letörli az Úr Isten (az én Uram, az ÚR) a
könnyhullatást minden orcáról. És népe gyalázatát eltávolítja (és leveszi) az egész földről; mert az Úr szólott (és
ezt ígérte). És szólnak (ezt mondják)
ama (vagyis azon a) napon: Ímé (itt van a mi) Istenünk, akit mi vártunk, és aki megtart
(benne reménykedtünk, hogy megszabadít) minket.
Ez az Úr (Itt van az ÚR), akit mi
vártunk, örüljünk és örvendezzünk (vigadjunk) szabadításában!” (Ésa. 25,7-9).
Mert Isten ígérete így hangzik: „Megváltom (kifizetem a váltságdíjat; kiváltom, kiszabadítom) őket a Seol hatalmából (a holtak hazájából, az alvilág torkából)! Megmentem (megváltom) őket a haláltól! Hol van a te veszedelmed (tövised,
mérged), oh halál?! Hol van a te romlásod
(fullánkod), oh Seol (holtak
hazája, alvilág)?! Megbánás (nincs
bennem) elrejtetett én előlem
(Elrejtőzött a részvét szemem elől)” (Hós. 13,14).
És a prófécia beteljesült Krisztusban:
„Mert [drága; nagy] áron vétettetek
[vásároltattok] meg; [Nagy volt a
váltságdíjatok] dicsőítsétek [meg
tehát, és hordozzátok] azért az Istent a
ti testetekben [(szómátokban):
egész valótokban] (és szellemetekben, amelyek az Istenéi)” (1
Kor. 6,20)
A megigazult emberről
Az igaz pedig hitből él, és
aki meghátrál, nem gyönyörködik abban az én Szellemem. De mi nem a meghátrálás
emberei vagyunk, hogy elvesszünk, hanem a hitéi, hogy életet nyerjünk. (Zsidó
10:38-39).
A vak lány
Volt egyszer egy vak lány,
aki gyűlölte magát amiatt, hogy vak volt. Mindenkit gyűlölt, kivéve a kedvesét.
A fiú mindig vele volt. Mondogatta a barátjának:
- Ha láthatnám a világot,
minden más lenne!
- Hozzám jönnél feleségül? –
kérdezte a kedvese.
- Persze.
Egy nap szóltak a lánynak,
hogy találtak megfelelő donort, és hamarosan elvégzik a műtétet.
A fiú ismét megkérdezte: - A
műtét után hozzám jössz feleségül?
- Persze – hangzott a lány
válasza.
Amikor a műtét után levették
szeméről a kötést, láthatta az egész világot, beleértve a barátját is.
A fiú megkérdezte ismét: -
Most, hogy látod a világot, hozzám jössz feleségül?
A lány a fiúra nézett, és
látta, hogy vak. A lehunyt szemhéjak látványa szinte sokkolta. Erre nem
számított. Az a gondolat, hogy az élete hátralévő részében ezt kell nézze, arra
a döntésre vezette, hogy visszautasítsa a fiút.
A fiú csendesen könnyezett,
és szó nélkül elment.
Pár nap múlva kapott a lány
egy levelet a fiútól: 'Kérlek vigyázz a szemeimre.'
Valahogy így működik az
emberi agy, amikor megváltozik a helyzetünk. Csak kevesen emlékeznek arra,
milyen volt az életük azelőtt és ki az, aki mindig mellettük volt a nehéz
időkben.
következő történet
http://www.jezus.350.com/tortenetek/vak.htm
Albert Schweitzer: A boldogságról
“Nem tudom mi a sorsod, de
egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták
hogyan lehet másokat szolgálni”
Felel az őszinte bűnvallásra
"Ő pedig énekben mondja
el az embereknek: Vétkeztem, mert görbévé tettem az egyenest, de Isten nem
eszerint fizetett meg nekem. Megváltott engem, hogy ne jussak a sírba, és
életem a világosságban gyönyörködjék" (Jób 33,27-28).
Ez az igazság szava, egy
istenfélő ember bizonyságtétele, és így egyenértékű egy ígérettel. Amit az Úr
tett és most tesz, azt tenni fogja, amíg a világ áll. Az Úr keblére ölel
bárkit, aki őszinte bűnvallással közelít hozzá, sőt állandóan keresi azokat,
akik vétkeik miatt szorult helyzetben vannak.
El merjük mi is mondani Jób
vallomását? Nem vétkeztünk-e mindnyájan személy szerint, hogy el kellene
mondanunk: "Vétkeztem"? Vétkeztem, szándékosan elferdítettem az
igazságot? Vétkeztem és rájöttem, hogy semmi hasznom nem lett belőle? Ha így
van, siessünk ezzel az őszinte vallomással Istenhez! Ő nem kér ennél többet, de
mi ennél kevesebbet nem tehetünk.
Hivatkozzunk ígéretére Jézus
Krisztus nevében. Ő megszabadít bennünket, életet és világosságot ajándékoz
nekünk. Miért esnénk kétségbe? Miért kételkednénk? Az Úr nem gúnyolja ki az
alázatos lelkeket, Ő komolyan veszi azt, amit mondott. A vétkeseknek
bűnbocsánatot ígér. Akik halált érdemelnek, bocsánatot nyerhetnek nála.
Uram, én megvallom bűnömet,
és kérem, bocsáss meg nekem!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Ne félj a kudarctól! (1)
Mert ha hétszer elesik is az
igaz, mégis fölkel..." (Példabeszédek 24:16)
Amíg le nem gyõzöd a
kudarctól való félelmet, képtelen leszel a kockázatvállalásra. A legfontosabb
dolog, amire emlékezned kell, ha kudarc ér: ne add fel! A történelem azt
mutatja, hogy a kudarc igazából a sikerhez vezetõ híd lehet.
Iskoláskorában Napóleon
negyvenkettedik volt egy negyvenhárom fõs osztályban, mégis olyan hadsereget
épített fel, amivel meghódította a világ nagy részét.
George Washington elvesztette csatái
kétharmadát, ám az ellene szóló esélyek ellenére megnyerte a Függetlenségi
Háborút és megváltoztatta az amerikai történelmet.
Albert Einstein annyira
nehezen tanult, hogy azt javasolták neki, fizika helyett válasszon inkább
valamilyen más tantárgyat, mégis õt tartják az atomkor atyjának.
Amikor ezek a nevek eszedbe
jutnak, nem a kudarcaikra emlékszel, hanem arra, mivel járultak hozzá a világ
fejlõdéséhez. Az igazi kudarc az, ha a kudarcot véglegesnek fogod fel. A kudarc
nem egy esemény, csak egy vélemény, és amíg nem a te véleményed, addig képes
leszel visszatérni és sikert elérni.
Mert ha hétszer elesik is az
igaz, mégis fölkel." Székfoglaló beszédében Franklin Roosevelt ezt mondta
a nemzetnek: Egyedül a félelemtõl kell félnünk." A kudarc nem végzetes,
lehet újrakezdeni. A kudarctól való félelem azonban végzetes lehet a céljaidra
nézve, mert visszatart attól, hogy újra megpróbáld. Miután listába szedte az
összes elképzelhetõ rossz helyzetet, mint például: nyomorúság, szorongattatás,
üldözés, éhezés, mezítelenség, veszedelem, fegyver(es támadás), Pál ezt írja:
De mindezekkel szemben diadalmaskodunk az által, aki szeret minket" (Róma
8:37). A mai ige tehát számodra ez: ne félj a kudarctól!
http://www.maiige.hu/
C. H. Spurgeon: A két utód 2. rész
Részlet az „ÍGÉRET SZERINT”
c. írásból
’Mert meg van írva, hogy
Ábrahámnak két fia volt: az egyik a rabszolganõtõl, a másik a szabadtól. De a
rabszolganõtõl való csak test szerint született, a szabadtól való viszont az
ígéret által.’ (Gal 4,22-23)
Ábrahámnak két fia volt.
Izmael és Izsák mindketten kétségtelenül Ábrahám saját fiai voltak. Mégis
egyikük örökölte a szövetség áldását, a másik pedig egyszerûen sikeres világi
ember volt.
Vedd észre, milyen közel volt
egymáshoz ez a két ember! Ugyanabban a társadalomban születtek, ugyanazt a nagy
patriarkát nevezték apjuknak, és ugyanazon a táborhelyen tartózkodtak vele.
Mégis, Izmael idegen volt a szövetségben, míg Izsák örökölte az ígéretet.
Milyen keveset jelent a vérrokonság és a származás!
Ennél még figyelemreméltóbb
eset történt egy kicsivel késõbb; hiszen Ézsau és Jákób ugyanattól az anyától
születtek, egyazon szülés során, mégis meg van írva: ’Jákóbot szerettem, Ézsaut
pedig gyûlöltem’ (mellõztem). Az egyik a
kegyelem állapotába jutott, a
másik világi maradt.
Ilyen közel lehet két ember
egymáshoz, mégis ennyire el lehetnek különülve! Bizony nem csak arról van szó,
hogy ketten egy ágyban lesznek, és az egyik elvitetik, a másik ottmarad, hanem
ketten ugyanabban a pillanatban jönnek
világra, és mégis, az egyik
örökli az Istennel való szövetséget, a másik pedig eladja elsõszülöttsége jogát
egy tál lencséért.
Lehetünk ugyanannak a
gyülekezetnek a tagjai, megkeresztelkedhetünk
ugyanabban a vízben, ülhetünk
ugyanannál az úrasztalánál, énekelhetjük ugyanazt a zsoltárt, mondhatjuk
ugyanazt az imát, mégis annyira ellentétesek lehetünk, mint az asszony utóda és
a kígyó ivadéka.
Pál apostol Ábrahám két fiát
két emberfajta típusainak tekinti, akik rendkívüli módon hasonlítanak, mégis
nagymértékben különböznek. Eredetükben különböznek. Mindketten Ábrahám fiai
voltak, de Izmael, Hágár fia mindennapi körülmények között lett Ábrahám utóda:
õ ’test szerint’ született. Izsák, Sára fia viszont nem a természet erejébõl
született, mert apja túl volt a századik évén, és anyja is túl volt a szülési
koron. Õt az Úr adta szüleinek, és ’ígéret szerint’
született, hit által. Ez
fontos különbség, és ez különbözteti meg Isten valódi gyermekét attól, aki csak
hitvallása szerint az. A megkülönböztetés alapja az ígéret, és a különbséget az
az erõ hozza létre és tartja fenn, amely beteljesíti az
ígéretet.
Tehát az ígéret, ami az
örökségünk, egyben a próbakövünk is.
Tegyük mindjárt próbára
magunkat, és lássuk, vajon munkálkodott-e bennünk az az erõ, amely beteljesíti
az ígéretet. Hadd tegyek fel néhány kérdést. Hogyan tértél meg? Magadtól,valaki
rábeszélésére, testi izgalom hatására vagy a Szent Szellem mûködése által? Azt
vallod, hogy újjászülettél. Honnan jött ez az újjászületés? Istentõl, örök célja
és ígérete folyományaként, vagy önmagadból? Régi természeted akart jobbá válni,
és legjobb formájába hozni magát?
Ha igen, akkor te Izmael
vagy. Vagy úgy volt, hogy szellemileg halott voltál, és nem volt erõd
kievickélni elkárhozott állapotodból, amikor meglátogatott
Isten Szelleme, és mennyei
energiát táplált beléd? Akkor Izsák vagy. Minden attól függ, hogyan kezdted el
hívõ életedet, és mi volt az a forrás, amelybõl ez az élet eredt. Ha a testben kezdted,
akkor a testben is folytatod, és a testben fogsz meghalni.
Sohasem olvastad: ’Ami
testtõl született, test az’? A test hamarosan elpusztul, és belõle csak rothadást
nyersz. Csak ’ami Szellemtõl született, az szellem’. Akár hívõ vagy, akár nem,
szépen kérlek, tedd fel magadnak a kérdést: Megtapasztaltam Isten Szellemének
erejét?
A benned lévõ élet vágyaid
eredménye? Vagy egy új dolog, amit felülrõl töltöttek, ültettek beléd? Hívõ
életed mennyei eredetû? Jézus Krisztusban
újjáteremttettél? Isteni erõ
által újjászülettél?
A halott vallásos természet,
vékony aranyréteggel bevonva, amirõl sokan úgy gondolják, hogy kegyelem,
valójában nem az. A bûnösök kifényesítették magukat, lekefélték a rozsda és piszok
legkirívóbb részét, és úgy gondolják,
hogy régi természetük olyan
jó, mintha új lenne. Rendben van, hogy felújítják és megjavítják régi önmagukat,
de ez nem elég. Annyit moshatod Izmael arcát és kezét, amennyit akarod, de
ettõl nem válik Izsákká.
Megjavíthatod a természeted, és
ideiglenes célokra ez hasznos is lehet, de nem tudod kegyelemmé változtatni. Az
a patak, amely az elbukott emberiség mocsarából ered, már forrásában különbözik
attól a folyótól, amely Isten trónusából fakad. Ne feledd, hogy Urunk maga
mondta: ’Újonnan
kell születnetek.’ Ha nem
születtél újjá fentrõl, hiába jársz templomba, gyülekezetbe.
Imáid és könnyeid, a Biblia olvasása és
minden, ami önmagadból jön, csak önmagadhoz vezethet vissza. A víz szintje nem
emelkedhet magasabbra a forrásától: ami az emberi természetbõl ered, az csak az
emberi természet szintjére emelkedhet, de nem érheti el az isteni természetet.
Vajon hívõ életed természetes vagy természetfeletti volt? Emberi vagy isteni
akaratból származott?
Sok múlik azon, hogy mit
válaszolsz erre a kérdésre.
Isten gyermeke és a pusztán
vallásos ember között igen komoly különbség van származásukat illetõen. Izsák
ígéret szerint született, Izmael pedig a dolgok természetes rendje szerint.
Ahol a természet ereje elégséges, ott nincs ígéret, de
ha az ember ereje csõdöt
mond, az Úr ígérete közbeavatkozik. Isten azt mondta, hogy Ábrahámnak fia
születik Sárától. Ábrahám elhitte ezt, és örült neki, és Izsák megszületett az
isteni ígéret eredményeképpen, Isten ereje által. Ha nem lett volna ígéret,
Izsák sem lett volna, és igaz hívõ sem létezhet a kegyelem ígérete és az ígéret
kegyelme nélkül.
Kedves olvasó, hadd
érdeklõdjek az üdvözülésed felõl. Vajon azáltal üdvözültél, amit cselekedtél?
Vallásosságod saját
természetes erõd eredménye? Úgy érzed, hogy megfelelsz mindannak, amit a Biblia
megkövetel? Úgy ítéled meg, hogy biztonságos és boldog állapotban vagy
természetes kiválóságod és erkölcsi tulajdonságaid
miatt? Akkor olyan vagy, mint
Izmael, és nem nyered el az örökséget, mert ez az örökség nem test, hanem
ígéret szerint való.
Viszont ha ezt mondod:
’Reménységem csak Isten ígéretében van. Az Õ Fiának, Jézusnak a személyében
jelentette ki ezt az ígéretet minden bûnösnek, aki hisz õbenne; és én hiszek
benne, ezért bízom benne és hiszem, hogy az Úr teljesíti
ígéretét, és megáld engem.
Várom a mennyei áldást, de nem mint saját erõfeszítéseim eredményét, hanem mint
Isten ingyen ajándékát.
Reménységem egyedül Istennek
a bûnös emberek iránti nagyvonalú és ingyenes szeretetén alapszik, miáltal
elküldte Fiát, Jézus Krisztust, hogy elûzze a bûnt, és örök igazságot
szolgáltasson azoknak, akik nem érdemlik meg’ – akkor ez
másfajta beszéd, mint az
izmaelitáké, akik ezt mondják: ’A mi atyánk Ábrahám.’ Most már megtanultál úgy
beszélni, ahogy Izsák beszélt.
A felületes szemlélõ számára
a különbség kicsinek tûnhet, de valójában óriási. Hágár, a rabszolga nagyon
különbözik Sárától, a hercegnõtõl. Az egyikre nem vonatkozik a szövetség
ígérete, a másikon örök áldás van. Reménytelen próbálkozás a cselekedetek
általi üdvözülés, de egészen más dolog a kegyelem általi üdvözülés. Az emberi erõ
általi üdvözülés kísérlete messze van az
isteni erõ általi
üdvözüléstõl.
Tedd fel magadnak ezeket a
kérdéseket, és döntsd el, melyik családhoz tartozol: Izmaeléhez vagy Izsákéhoz.
Ha úgy találod, hogy olyan vagy, mint Izsák, aki ígéret szerint született, ne
feledd, hogy a neved ’Nevetés’, mert ez a héber ’Izsák’ név fordítása. Örvendezz
kimondhatatlan és dicsõséggel teli örömmel. Újjászületésed csodálatos dolog. Ha
mind Ábrahám, mind Sára nevetett Izsákra
gondolva, te is megteheted
ezt önmagadat illetõen.
Néha, amikor egyedül ülök és
Isten irántam mutatott kegyelmére gondolok, én, teremtményei közül a
legméltatlanabb, egyszerre nevetek és sírok örömömben, hogy az Úr szeretettel
és pártfogással tekint rám. Igen, és Isten minden
gyermekének éreznie kellett már
az izsáki természet munkálkodását a lelkében, ami örvendezésre késztette,
hiszen az Úr nagy dolgokat cselekedett
érte.
Jegyezd meg jól a különbséget
a két utód között, születésüktõl fogva. Izmael embertõl való és ember által
született. Izsák Isten ígérete által. Izmael Ábrahám testének gyermeke. Izsák
is Ábrahám gyermeke, de Isten közbeavatkozása által, hiszen szüleinek gyengeségébõl
nyilvánvaló, hogy õ az Úrtól való – ígéret szerinti ajándék.
Igaz, hogy a hit a hívõ ember
cselekedete; a valódi bûnbánat pedig a bûnbánó ember cselekedete; mégis mind a
hit, mind a bûnbánat Isten mûve, ahogy Izsák is Ábrahám és Sára gyermeke, mégis
Isten ajándéka.
Az Úr, a mi Istenünk, aki azt
parancsolja nekünk, hogy higgyünk, képessé is tesz rá, hogy higgyünk. Minden elfogadható
cselekedetünk az Úr munkálkodása bennünk; igen, már a tett szándéka is az Õ
mûve. Az igazság keresése egy vasat sem ér, ha nem az ember szívébõl árad, mégis
kétségtelen, hogy az emberben munkálkodó Szent Szellem munkálkodásának
tekinthetjük.
Ó barátom, ha a benned levõ
dolgok kizárólag természetes eredetûek, nem fogsz üdvözülni! A belsõ
munkálkodásnak természetfelettinek kell lennie; Istentõl kell származnia,
különben nélkülözi a szövetség áldását. Vallásos életed a sajátod, ahogy Izsák
is Ábrahám saját gyermeke volt, de még inkább Istené, hiszen ’az üdvözülés az
Úrtól való’.
Fentrõl kell megszületnünk.
Vallásos érzéseinket és cselekedeteinket illetõen képesnek kell lennünk
kimondani: ’Uram, mindent te tettél, ami velünk történt.’
Guti Tünde: A másik
Milyen fontos lenne jobban
megismerni egymást! Lehetetlen anélkül élni, hogy ne legyen bennünk AKARÁS arra
nézve, hogy megértsük a másik embert! Mit látsz a szemében? Mire utalnak
mozdulatai? Mit árulnak el halk sóhajtásai, rezdülései?
Érdekel téged egyáltalán a
másik?
ELHORDOZNI, TŰRNI,
ADNI, SZERETNI ÉS
MEGBOCSÁTANI MINDENÁRON! EZ EGY ÉLETPROGRAM!
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/egyeb-irasaim/a-masik.html
A megbocsátás
Készítette: Keresztény szépségportál
A megbocsátás az az illat, melyet az ibolya hint arra a cipősarokra, amely eltapossa őt.
Mark Twain
Mark Twain
www.keresztenyszepsegporta
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)