2013. május 12.

CseriKálmán: Építő megfontoltság


Láttál-e már elhamarkodott beszédű embert? Több reményt fűzhetsz az ostobához, mint hozzá. (Péld 29,20)

Van, aki tudja, mit beszél, s van, aki csak beszéli, amit tud. Akiknek eltompult a hallásuk, azok általában könnyen beszélnek, fecsegnek, akkor is, ha nincs mondanivalójuk. Ez a kiskorúság jele. Ők gyakran meg sem várják, hogy befejezze a másik, nekik mindegy, mi a kérdése, kész válazaik vannak. Így aztán nem a valódi kérdésre felelnek, csak beszélnek, amit tudnak. És beszélnek, kibeszélnek mindent.

Az érett korú keresztény előbb igyekszik megérteni a problémát, világosan látni a kérdést, és utána válaszol arra. Ha pedig nem tudja a választ, azt is bevallja, vagy kérdez. Legfőképpen pedig az jellemzi, hogv Istent kéri, adjon szót a szájába, hogy igaz, helyes beszéd hangozzék el, így lesz a szava „aranyalma ezüsttányéron", helyén mondott ige (Péld 25,11).

Pál apostol az ilyen beszéd ismérveit így sorolja fel: „jó a szükséges építésre, hogy áldást hozzon azokra, akik hallják." (Ef 4,29) Hasznos, szükséges, építő.

Akinek nincs füle a hallásra, az könnyen, sokat, feleslegesen és ártó módon is beszél. Aki tud figyelni másokra, az akkor szól, ha van mondanivalója, tud hallgatni, ha az a hasznos, és semmiképpen nem fecsegi ki mások bizalmas közléseit, „...a más titkát ne fedd föl..." (Péld 25,9) Semmiképpen nem mond olyat, ami bárkinek árthatna.

A kiskorú kifárasztja a másik embert a beszéddel. Az érett korú tudja erősíteni a megfáradtat a beszéddel (Ézs 50,4).

http://velunkazisten.hu/kegyelem_harmatja/0902_Helyen_mondott_ige

Kenneth Hagin: Győzelem az ellenség minden ereje fölött


Készítette: Élővíz

Zsolt 91,13: Oroszlánon és áspiskígyón jársz, megtaposod az oroszlánkölyköt és a sárkányt.

Luk10,19: Ímé adok néktek hatalmat,hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején; éssemmi nem árthat néktek.
Kol2,15: Lefegyverezvén afejedelemségeket és a hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévénrajtok abban (...nyilvánosan mutogatta, győzelmet aratott felettük a keresztáltal). 


Ha itt befejeznénk, akkor is azt tudnánk mondani, hogy ezek fantasztikusígéretek, és mehetnénk haza. De sokkal biztosabb vagyok benne, mint ezelőttbármikor, hogy ha nincs erőnk a sátán legyőzéséhez, akkor vereségben élünk. Hanem tudjuk, hogyan tegyük, az is vereséget jelent. De ha tudjuk, hogy IstenIgéje mit mond erről, akkor győzelemben fogunk járni.

Sokan tudják, mi tartozik hozzájuk, de nem tudják, hogyan kovácsoljanak előnytebből, vagy hogyan alkalmazzák. Ha nem tudjuk, hogyan arassunk győzelmet sátánfölött, aki egyébként nagyon erős az ő birodalmában, akkor mind fizikai mindszellemi síkon vereséget szenvedünk. Tudnunk kell tehát, hogyan vehetünkfölötte hatalmat, és kerekedhetünk fölé.

Ki áll a háttérben, a világ történéseit illetően? Emlékszel, a 2 Kor 4,4-benPál azt mondja, sátán e világistene. Ki áll a bűnözési hullám mögött? Sátán. Ki áll a modernizmusmögött, amely tagadja Isten Igéjét, annak igazságát, erejét, és hatalmát?Sátán. Ki áll az evolúció mögött, mely tagadja, amit Isten Igéje mond erről? Kiáll a hamis tanítások mögött? Isten természetfölötti csodáinak tagadása mögött?A betegségek, járványok mögött, amik végigsöpörnek a földön? Sátán. Mielőttgyógyulást találnál valamire, már ott a másik probléma.

A Biblia elmondja az Apcsel 10,38-ban, hogy Jézus körbejárt jót cselekedvén (Anázáreti Jézust, mint kené fel őt az Isten Szent Lélekkel és hatalommal, kiszéjjeljárt jót tévén és meggyógyítván mindeneket, kik az ördög hatalma alattvoltak; mert az Isten vala ő vele.)

A Biblia a betegséget sátáni elnyomásnak tartja. Ki áll a megkötözöttségek(dohányzás, stb.) mögött? - És tudjuk, hogy Istennek sok gyermeke is meg vankötözve. - Ki áll a sötétség szelleme mögött, aki akadályozni akar téged azimában? Sátán. Aki elszánt arra, hogy legyőzzön, hogy megrabolja azt agyőzelmet, ami megillet. Mit fogunk tenni? Ilyenkor az ember felteszi a kezétés azt mondja: nem tudunk mit tenni. NEM, NEM, NEM! Ezerszer is nem! Jézus agyőztes!

Az Igében benne van, hogy lefegyverezte, foglyul ejtette az ellenséges erőket.Ugyanazokat a hatalmakat, erőket, amikkel nekünk kell megküzdenünk itt. (Ef6:12 Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségekellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, agonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.)

Ez egy kicsit érthetetlen számunkra, pedig az Igében benne van, hogy semmissétette őket. (Köszönjük Uram, hogy legyőzted az ördögöt.) Tudjuk, hogy Jézusnakerre nem volt szüksége, ő miattunk tette meg, mint a mi helyettesítőnk.

A 91. Zsoltárban az van: oroszlánontaposunk. Felfigyelhettélarra, hogy a Bibliában két oroszlánról van szó. Az oroszlán a sztyeppékkirálya, itt azonban az ördögről beszél az Ige. De a Biblia beszél egy másikoroszlánról is, Júda oroszlánjáról. Ő az Úr Jézus Krisztus! A Szentíráshatározottan állítja, hogy Ő Júda törzsének oroszlánja. Ha követjük Jézuscsaládfáját, akkor tudhatjuk, hogy Ő Júda törzséből származik. Júda jelentése:dicséret. Ő a dicséret törzsének az oroszlánja.

Azt is tudjuk a Bibliából, hogy Jézus és Isten a dicséreteink között lakozik.Pál és Silás börtönben volt, a hátuk korbácsütésektől sebes, és a börtönlegmélyére vetették őket kalodában. És az Ige szerint a sötétség órájában,éjfélkor imádkoztak. (Apcsel 16,25) De az ima csak egy lépés a győzelem felé.Ők dicséretet énekeltek Istennek. Amikor dicséretet énekelünk Istennek, akkorjönnek a válaszok. Mert Jézus a dicséret törzsének az oroszlánja. Ha aztakarod, hogy az Úr közbelépjen az érdekedben, kezdd el Őt dicsérni a sötétséglegnehezebb óráiban. A 91. Zsoltárban az oroszlán nem állatként van megemlítve,inkább erőket jelent, olyat, ami erős és félelmetes - a sátánról beszél,amelyen taposnod kell.

Az 57. Zsoltár mondja: a lelkem oroszlánok között van. (Az én lelkem oroszlánokközött van, tűzokádók között fekszem; emberek között, akiknek foguk dárda ésnyilak, nyelvök pedig éles szablya.). Érezted már ezt? Fel kell azonbanismernünk, lehetséges, hogy a lelked oroszlánok között van, ennek ellenéreezeket megtapossuk. Lehet, hogy oroszlánok között vagyunk, de semmi esélyüknincs ellenünk, ha tudjuk, hogyan bánjunk el velük. Jézus foglyul ejtette azerősségeket, hatalmasságokat. (Kol 2:15 Lefegyverezvén a fejedelemségeket ésa hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban.)

Tudjátok, hogy a 21. Zsoltár a mostani életünkre vonatkozik? Gyakran temetésekalkalmával olvassuk fel. Pedig amikor arról olvasol, hogy a halál árnyékánakvölgyében jársz, az nem a fizikai halálról szól. Hiszen az Úr kövér legelőkhözvezet, s mikor átvezet a halál árnyékának völgyén, az csak árnyék. S Őmegvigasztal engem, sőt a poharam túlcsordul. A zsoltár úgy fejeződik be, hogyirgalmad és kegyelmed követnek engem életem minden napján. Tehát ez élőknek ésnem holtaknak szóló zsoltár. S az Úr házában lakozom örökké.

Ebben a világban, melynek sátán az istene, a feje, s itt a sötétség királyságavan, ebben az életben nekünk ezen a völgyön kell átmennünk. Ez a halálárnyékának a völgye. A szellemi halál árnyékának völgye vesz körül minket. Abetegségek, a szegénység - ez a halál árnyéka.

De ugyanez a zsoltár mondja: asztalt terít nékem az én ellenségem előtt. A 91.Zsoltár arról beszél, hogy megtapossuk az oroszlánt és sárkányt – ezek azellenségek szimbólumai, azaz sátánon és seregén taposunk. És az, hogy asztaltterít az ellenség előtt, arra vonatkozik, hogy a sátán és démonjai előtt terítasztalt az Úr. Előkészíti az asztalát az Úr, és rajta győzelem van. De valamitfel kell fedeznünk: előkészíti az asztalt az ellenségjelenlétében.Bizony az ellenség jelen van, és jelen is marad. Ádám felségárulása óta jogavan itt tartózkodni.

De hálát adunk Istennek: lehet, hogy ordít az oroszlán, és közel is jön, de nemtud elkapni! Mi az Atya asztalánál ülünk, hiszen Ő készített egy asztaltnekünk, az ellenség jelenlétében. Sokan túl sokat foglalkoznak azellenségeikkel. A tekintetedet inkább az asztalra helyezd, mert ott győzelemvan az ellenség minden ereje fölött! Ne akarj bajba kerülni. Vedd le a szemedetaz ellenségről, és nézz az asztalra, mert meg kell taposnod az oroszlánkölykötés a sárkányt, az ellenséget. Nekik vereséget kell szenvedniük! Ha megtaposodaz oroszlánt, járnod is kell rajta, a lábaid alá kell, hogy kerüljön.

Igen, sátán a lábaink alatt van, mert Jézus az Egyház feje, mi pedig a teste vagyunk.S Ő mindent az Egyház, a saját lábai alá vetett. Ő a fej, mi a láb. S ugye aláb a test egy része. Ha a láb alatt van, akkor az egész test alatt van.

Ebben a zsoltárban a kígyó héberül kobrát, áspiskígyót is jelent. Ezeknek aveszélyes kígyóknak a teljességét jelenti itt a kígyó szó. Mindenféle démontjelent – de te jársz rajtuk, és megtaposod őket. Taposnod és járnod kellrajtuk. Felettük kell járnod. Megtaposod az oroszlánt, a sárkányt, kígyót,oroszlánkölyköt. Beszéltünk az oroszlánról, most nézzük az oroszlánkölyköt. Milehet ez? Az első a sátán maga, a vérszomjas. A kölyök tele van energiával,amely mindenféle démoni aktivitást jelent, de tudod mit? Nem kell félnedezektől. Halleluja! Mert az Úr a pásztorod – nem szűkölködsz. Mert Ő asztalt terítnekünk, és rajta van a győzelem.

5Móz 32,33 Sárkányok mérge az ő boruk, áspiskígyóknak kegyetlen epéje.Nemcsakaz oroszlánkölykön, de a sárkányon is taposol. Hatalmad, erőd, felhatalmazásodvan arra, hogy taposs a sátánon és minden sátáni erőn, démonokon, erősségeken.Az Ige szerint az ő boruk a sárkány mérge, s az áspiskígyó epéje.

Az Újszövetségben a Róm 3,13-ban olvasunk az áspiskígyó mérgéről a nyelvükalatt. Ebben a világban bizonyaz áspiskígyó mérge az emberek nyelve alatt van. Olyan, mint az áspiskígyófullánkja. Ezek bizony a rágalmazó beszédek. Évekig szolgáltam, s ez évben mára szolgálat 63. évén vagyok túl. Ám ez idő alatt senki nem hallotta, hogyvalakit is kritizáltam volna, nem emlékezhettek arra, hogy bárkiről bántónbeszéltem volna. Lehet, hogy rólam igen, azokért imádkoztam. Súsárolni,rágalmazni, bántani, rosszat mondani másokról olyan, mint az áspiskígyó mérge.Neked azonban hatalmad van ezeken taposni. Járj ezeken, és menj tovább. 25 éveskoromban mondtam először, és most is ugyanúgy gondolom: ha valaki azt mondaná,hogy megöltem a nagymamámat, akkor is csak tovább mennék, dicsérve az Urat.(Köszönöm Uram a győzelmet!

Tehát megtapossuk az oroszlánkölyköt és a sárkányt. A sárkány egy kígyófajta,sok feje van. De erre is azt mondja a zsoltár, hogy megtaposod, a lábad alákerül. Lehet, hogy suttognak ellened, ilyenek voltak ellenem is, de ez nemváltoztatott meg. Halleluja! Ugyanaz vagyok ma is, mint tegnap. Nem fogadtam elbántásnak, hanem megtapostam és a lábam alá vetettem ezeket. Ismeritek abizonyságomat: 16 évesen halálos betegségből keltem föl, a Márk 11,23-24alapján cselekedtem. Az Úr 1950 májusában hallhatóan ezt mondta:tanítsdhitre a népemet, mégpedig az Igémen keresztül. Megengedtem, hogy bizonyostapasztalatokon átmenj, és megtanultad a hitet az Igémből és a tapasztalataidból.

Vannak emberek, akik túlzásba esnek. Én az út közepén akarok maradni. De így ishallani nem éppen kedves dolgokat a hit szolgálatokról, hit üzenetekről. Néhányévvel ezelőtt egy szolgáló egyik reggeli prédikációm után odajött hozzám: miérttanítasz olyan sokat a hitről? Én azt válaszoltam: több oka is van. 1. Hitáltal tudsz üdvösséget kapni, kegyelemből, hit által tartatunk meg - ez Istenajándéka. 2. hit nélkül nem tudsz keresztény életet élni. Hitben járunk, nemlátásban. 3. Nem tudsz Istennel hit nélkül élni. Mert az igaz ember hitből, hitáltal él. 4. Az imád hit nélkül nem talál meghallgatásra. Jézus azt mondta:amikor imádkozol, hidd, hogy megkapod és meglesz néked. 5. Hit nélküllehetetlen Istennek tetszeni, a mennybe sem tudsz hit nélkül menni.

Ez a szolgáló már 25 éve szolgálatban volt, de azt mondta: tudod Hagin testvér,még soha nem tanítottam a hitről. De hála Istennek, ezután már tanított.

Pál azt írja az 1 Thess 5-ben : ragaszkodj mindazokhoz, amik jók. Itt Pálapostol – ha a teljes szövegkörnyezetet nézzük - a próféciákra és a szellemmozgására utalt: a szellemet ne oltsd meg, ne állj ellene a próféciáknak,vizsgálj meg mindent és ragaszkodj a jókhoz. Látjuk, hogy hangsúlyozza:vizsgáljatok meg mindent, és ami jó, azokhoz ragaszkodjatok. Már elmondtam,hogy 1933 ápr. 22-én kerültem betegágyba, 1934 januárjában a nagyszüleimnéllaktunk, mert édesanyám elvált, és hozzájuk költöztünk. Akkor édesanyám öccseis velünk lakott. Nagyapámnak akkor több háza is volt, és elhatározta, hogyátköltözünk egy másikba, hogy ezt helyreállítsa, és kiadja.

Január 1-jén költöztünk, s az én hálószobám volt az utolsó. A költöztetőkörbevezetett a városon, s közben egy hang azt mondta - ma már tudom, az ördögvolt -: jól nézz körül, mert most láttad utoljára ezt a teret. Jó fiú vagy, denincs reményed a gyógyulásra. Nem tudtam, honnan jön ez a hang, de egy kisfénysugaram volt, és a bensőmben (ma már tudom, a szellemem volt) hangosanfelkiáltottam: NEM IGAZ, MÉGFOGOM LÁTNI! Ide fogok jönni testben, és megnézem ezeket az épületeket. 

Nyolc hónap múlva még mindig ágyhoz kötött voltam, de 1934 augusztus másodikszombatján ott álltam a főtéren! Éppen piacnap volt, zsúfolt volt a tér. Ottálltam a járda szélén, kivettem a Bibliámat, és kinyitottam a Márk 11,34-nél,felolvastam, majd hangosan azt mondtam: ördög, mondtam neked nyolc hónappalezelőtt, hogy azért is itt fogok állni. (Nem tudom az emberek mit gondoltak, denem is érdekelt). Ragaszkodtam hozzá, és 63 éve ragaszkodom hozzá. Sok mindentörtént azóta, de még mindig hiszek ebben az Igében. Vizsgálj meg mindendolgot, és ragaszkodj hozzá, ragadd meg, szorítsd magadhoz. Ragaszkodj ahhoz,ami jó. Szorosan tartsd. Mert van egy ellenséged, aki ellenlábasod, aki megakar rabolni. Mert ő egy tolvaj. De te ragaszkodj hozzá. Mondd: köszönöm UramIsten Igéjét, halleluja!

A Luk 10,19-ben olvassuk: adok neked hatalmat, ami azt is jelenti, hogy adokneked felhatalmazást, hogy kígyókon és skorpiókon taposs... S végre már látjuk,hogy az Ige nem fizikai kígyókról beszélt, hanem az ellenség, a sötétség mindenerejéről, sátánról. Íme, adok nektek felhatalmazást, hogy kígyókon....? Nem, azellenség minden erején. Adok hatalmat, hogy taposs akígyón és skorpión, adok erőt a taposásra. Gyakran előfordul, hogy ellenedsuttognak, pletykálnak, megjegyzéseket tesznek rád. Ezek a fullánkok. Sokszor,mikor hibázol az életben, ezek fullánkok nagyon fájdalmasak lehetnek. De hálaIstennek, ezeken is taposunk!

S ez a győzelem nem esetleges, néha esik meg, hanem mindig. Ezt a győzelmet a miUrunk Jézus Krisztus halála és feltámadása által kaptuk, a felemeltetése és azAtya jobbján, a magasságban való leülése után.

Pál a Róm 15,4-ben azt írja, hogy ami Izraellel történt, az a mi tanulságunkraíratott meg. Nos, az 5 Móz 2,31-ben az Úr Mózesnek azt mondta: nektek adomSihont, kezdd el birtokba venni ezt a földet. Vagyis: bár neked adtam, debirtokba is kell venned bizonyos dolgokat. Az enyém már potenciálisan, de mikorlesz ez valóságossá? Amikor birtokba veszem: kijelentem, hogy amit Istenmondott rólam, az igaz. Ahogy a Józsué 1,3-ban van: Minden helyet, amelyet talpatokérint, néktek adtam, amiképpen szólottam Mózesnek.

Mit jelent ez? Minden helyet, ahol megtaposod a kígyót és skorpiót, nekedadtam. Ez nem lesz automatikusan az enyém, egészen addig, míg birtokba nemveszem. Megtapossuk a z oroszlánkölyköt és sárkányt, s az Úr adott nekünkhatalmat, hogy tapossunk az ellenség minden erején. Ha arra vársz, hogy Istenmegadja neked a győzelmet, azt mondom: már megadta, Jézuson keresztül mármegtette! Akkor válik realitássá az életedben, ha megtaposod az ellenség mindenerejét.

Taposd meg az ellenséget. Várod a gyógyulást? Kezdj el a gyógyulásodban járni,mert hozzád tartozik. Taposd meg az ellenséget, mert a tiéd az a föld. Nekedadtam – mondja az Úr. Ragaszkodj ahhoz, amit az Úr neked adott. Vedd birtokbaazt a földet. Sok hívő azt hiszi, hogy a fáról, mint érett gyümölcs leesik agyőzelme. Pedig azért tenni is kell. Taposni kell. Ezt nem fogod tudnimegtenni, ha lábujjon mégy az ösvényeden. Teljes talppal kell menned. Járj azellenségen. Az ördög egész héten üldözött engem – mondta ezt egy hölgy. De nemerről kell bizonyságot tenned. Taposnod kell az ellenségen.

Minden földet, amit a talpad érint, az a tiéd. De rajtad múlik, mennyigyőzelmet aratsz az életedben. Ha nem taposol rajta, nem lesz a tiéd. Valójábanhozzád tartozik, de birtokba kell venned, és meg kell taposnod az ördögöt, hogya tiéd legyen.

Kol 2,13-15: És titeket, kik holtak valátok a bűnökben és a ti testeteknekkörülmetéletlenségében, megelevenített együtt Ő vele, megbocsátván mindenbűnötöket, Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást,amely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt akeresztfára; Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, őketbátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban.

Az efezusiaknak azt mondta: Krisztussalegyütt felemeltettünk, és leültettünk Krisztussal. Nem örülsz, hogy az Úr mindenbűnödet megbocsátotta?

Az Ige végére céloz, az Ő eltemettetéséről és feltámadásáról van szó. A foglyulejtés a Biblia idejében úgy nézett ki, hogy ha két király háborúzott, a győztesfoglyul ejtette a legyőzöttet. Jézus megfosztotta a démonokat az erejétőlkörülöttünk. Elszakította tőlük a hatalmat fölöttünk. Egy másik fordítás:háborús foglyokká tette. A királyok foglyai hadifoglyok voltak.

1 Kor 2,6 (Moffat fordítás): Bölcsességetpedig a tökéletesek között szólunk; ámde nem e világnak, sem e világ veszendőfejedelmeinek bölcsességét;
Veszendő fejedelmei: trónfosztott erő, hatalom, amely uralkodik a világban.Hogy lehet uralkodnia, ha trónfosztott? Úgy, hogy ez a világ még nem tudja,hogy trónfosztott lett. Ha újjászülettél, és új teremtés lettél, és a Bibliáttanulmányoztad, akkor tudod, az ellenség trónfosztott lett az életünkben. Teebben a világban élsz, de nem e világból való vagy. Pál tovább megy: Jézus afej, te pedig a Krisztus teste. Ennek a testnek a legkisebb része is uralkodásipozícióban van, ugyanúgy, mint maga a fej. Mi vagyunk Krisztus, mi vagyunk atest, Krisztus teste. Lehet, hogy sátán uralkodik a világban, de rajtunk nemtud uralkodni. Ehelyett mi uralkodunk rajta.

Az Ószövetségben egy ezret, kettő tízezret győz le. Gondolj bele: mennyienvagyunk mi? Futamítsd meg az ördögöt. És mulass egy kicsit a győzelmen.Használd azt a hatalmat, erőt, hiszen felemeltettél és le is ültettél az Atyajobbján. Ott van a felhatalmazás, a hatalom helye. Nem a sátán uralkodikrajtad, hanem neked kell rajta. Ha parancsolsz, neki engedelmeskednie kell. Őegy legyőzött Krisztusban. De ő is tudja ezt. Ezért mondja az Ige: állj elleneaz ördögnek, és az elfut rettegve. Mert ismer téged: te Krisztusban vagy,Krisztus felhatalmazásával, erejével. Kelj fel végre, foglald el a helyedet! Amenny, a föld, és a pokol is felismeri, hogy mit tett Krisztus a kereszten.

Sátánnak nincs legális joga, hogy uralkodjon az életedben. Róm 5,17: uralkodnod kell azéletben, mint királyok. Énnem átok alatt vagyok, a betegséget, egészséget, a szegénységet gazdagságracserélte az Úr. Az Úr szerezte meg nekem, mert felvitte a keresztre, átokkálett értünk, hogy mi ne legyünk átkozottak, hanem Ábrahám áldása legyen amiénk. Hogy a pogányokra jöjjön Jézus Krisztuson keresztül Ábrahám áldása. HaKrisztusban vagy, akkor Ábrahám magva vagy. Ábrahám áldása háromszoros:szellemi, fizikai gyógyulás, anyagi-pénzügyi áldás.

Hozzád tartozik, de akkor kerül a birtokodba, ha megtaposod az ördögöt. Mindentalpalatnyi föld, minden lépés, amellyel taposol az ördögön, a birtokodbakerül. Mondd: a győzelem az enyém. Nem érdekes, min mentél keresztül. mert tekígyókon és skorpiókon taposol. A gyógyulás az enyém. Egészséges vagyok, teljesvagyok. A fejem búbjától a talpamig.

És akkor lesz a tiéd, mikor használod a hatalmadat. 

Isten Szerelmes Levele . 2012

JÉZUS ÉL !!!!!! ÖRÖKKÉ !!!!!!

2013. május 11.

Ige: Amikor hirdetem az Evangéliumot:


„Mert most embereknek engedek-é, avagy az Istennek [az emberek kedvét keresem ezzel vagy az Istenét]? Vagy embereknek igyekszem-é tetszeni? Bizonyára, ha még embereknek igyekezném tetszeni, Krisztus (rab)szolgája nem volnék.

Tudtotokra adom pedig atyámfiai, hogy az az evangélium [örömhír; jó hír], melyet én hirdettem, nem ember szerint való; [nem embertől származik].

Mert én sem embertől vettem azt, sem nem tanítottak arra, hanem a Jézus Krisztus kijelentése [kinyilatkoztatása] által. [a Krisztus Jézus leleplezésén át jutottam hozzá]” (Gal. 1,10-12)    

Nem az emberek tetszését keresi az, akit Isten bízott meg az Evangélium hirdetésével: „Mert a mi igehirdetésünk nem tévelygésből ered, nem is tisztátalan szándékból, nem is álnokságból. Hanem mivel az Isten ítélt minket alkalmasnak arra, hogy ránk bízza az evangéliumot, úgy hirdetjük azt, mint akik nem az embereknek akarnak tetszeni, hanem a szívünket vizsgáló Istennek” (1 Thess. 2,3-6)

Az apostol vallást tesz arról, hogy Isten nyitotta meg előtte az Írásokat, a Krisztusról szóló próféciákat: „Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon” (1Kor. 15,3-4).

Az apostol megvallása: „Mert én az Úrtól vettem, amit át is adtam néktek…” (1Kor. 11,23)

Mert: „Nekünk ...az Isten kijelentette az ő Szelleme által: mert a Szellem mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is” (1 Kor. 2,10)

„Ezért vagyok én, Pál, a Krisztusnak foglya ti érettetek, a pogányokért. Ha ugyan hallottátok Isten kegyelmének rendelkezését, melyet nékem adott a ti érdeketekben. Hogy tudniillik kijelentés útján ismertette meg velem a titkot, a szerint, amint az elébb megírám röviden, Melynek olvasásából megérthetitek, hogy micsoda az én értelmem a Krisztus titka felől; Amely egyéb időkben meg nem ismertettetett az emberek fiaival úgy, ahogy most kijelentetett az Ő szent apostolainak és prófétáinak a Szellem által” (Eféz. 3,1-5)

Jézus érints meg

Közelvalók


"Most pedig [hogy] a Krisztus Jézusban [éltek] ti, kik egykor távol valátok, közelvalókká lettetek a Krisztus vére által. [vére árán]” (Eféz. 2,11-14)


A szeretetről


A világ összes anyagai között, a szeretetnek van a legerősebb kötőképessége és teherbíró ereje.


A nemzedékek gondolata

 Bölcsesség


Magdanya: Egyenlőtlenségek


Az ügyeskedés nem egyenlő a leleményességgel
A komoly dolgok nem tragikus dolgok
Az alkalmazkodás nem egyenlő a megalkuvással
A segítő bírálat nem egyenlő a vádolással
A jogos harag nem egyenlő az indulatossággal
A józanság nem egyenlő a reménytelenséggel
A megfontoltság nem egyenlő a döntésképtelenséggel
A felelősség nem egyenlő az aggodalmaskodással

http://amatraicsalad.blogspot.hu/


Egy éjszaka a kísértetjárta házban


Halottak napja kísérteties éjszakáján egy fiatalember közeledett egy kihalt zsákutcában levő elhagyatott házhoz. A fiatalember fogadott barátaival, hogy el mer tölteni egy éjszakát a köztudottan kísértetjárta házban. A kísértet-mesék évről évre színesedtek, ahogy a gyermekek tábortűz mellett és késő éjszakai kirándulások alkalmával egymásnak átadták. Valahányszor telehold van - tartotta a fáma -, a ház három korábbi tulajdonosa, akik állítólag szörnyű, gyötrelmes halált haltak, járkálnak a házban, miközben kínjaikat panaszolják el, és bosszút esküsznek az élők ellen.

Azon a halottak napja éjszakáján a fiatalember rémülten állapította meg, hogy telehold van. Kicsit szorosabban markolta meg édesapja vadászpuskáját, és egy törött ablakon át behajította feltekert matracát és kulacsát, majd maga is bemászott a házba. A pókhálón és a szeméten átgázolva elbotorkált a hálószobáig, és matracát kiterítette a kandalló elé, pontosan arra a helyre, ahol a tulajdonosok kilehelték lelküket. Eltelt néhány óra, de a fiú nem tudott elaludni. Az a különös érzése támadt, hogy valaki más is ott van vele a házban. Kitapogatta a puskáját maga mellett. A megnyugvás csekély volt ahhoz a fokozódó érzéshez képest, hogy nincs egyedül.

Éjfélkor úgy tűnt, hogy lépéseket hall. Pár perccel később olyasmit vélt hallani, mintha kaparnák a falat. Vajon ki vagy mi lehet az? Próbálta elfojtani félelmét, és várt, amíg a zaj elült. Azonban a csend sem volt vigasztaló, és ahogy nyugtalansága fokozódott, izzadni kezdett. Pár perc múlva újból hallatszott a kaparászó hang, és mély, gyötrelmes sóhajtás követte. Oooooooooooohhhhhhhhhhhh!
Lassan és néma csendben felemelte a vadászpuskát a matrac mellől. Fegyverét szorosan megmarkolta, és erőltette a szemét, hogy megláthassa, mi hozott rá ilyen halálfélelmet. A deszkával beszögelt ablakokon alig szűrődhetett be egy kis halvány holdsugár.

Hirtelen meglátta. A lábfeje irányából egy undorító szempár meredt rá. Lassan felemelte puskacsövét, és megpróbálta remegő kezével rögzíteni. BANG!!! ű Mi történt? Véletlenül lelőtte a nagylábujját.

A sötétség megakadályozza a tisztánlátást. Ha sötétségben járunk, könnyű megbotlani és elesni, és könnyű rossz döntéseket hozni. Úgy járhatunk, hogy a saját nagylábujjunkat lőjük le.

Krisztus óvott minket attól, hogy a sötétségben járjunk (Mt 6,23), és felkínálta nekünk azt a világosságot, amire szükségünk van. „Én vagyok a világ világossága" - mondta, „aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága" (Jn 8,12).

A keresztyének arra lettek elhívva, hogy a világosságban járjanak, és ne a sötétségben.

http://velunkazisten.hu/content/small_story/Egy_%C3%A9jszaka_a_k%C3%ADs%C3%A9rtetj%C3%A1rta_h%C3%A1zban

Rick Joyner: A próbák jelentik a királyságba vezető bejáratot

- A Nagy Küldetés, 5. rész

Annyira nagy és csodálatos a mi Istenünk, hogy az egész örökkévalóságban fogunk gyönyörködni Benne, ezért jó, ha már most nekikezdünk! Mivel az első parancsolat az, hogy mindennél jobban szeressük Őt, ezért a legfőbb szempont, ami alapján eldől, hogy sikeres emberek vagyunk-e, vagy sem, az lesz, hogy mennyire szeretjük a mi Istenünket. Ezért ennek kell lennie az életünk legnagyobb elhatározásának.

Mivel Isten a legszerethetőbb lény az egész univerzumban, ezért meggyőződésem, hogy nem vagyunk képesek meglátni Őt, vagy bármit is megtudni Róla, anélkül, hogy még jobban szeretnénk Őt. Ezért tartom a legfőbb célomnak az evangélium szolgájaként azt, hogy úgy mutassam be Őt, úgy mondjak kijelentéseket Róla, és úgy prédikáljak Róla, hogy azzal arra késztessem az embereket, hogy keressék Őt. A Nagy Küldetés először is az Ő hatalmi körét mutatja be, ami mindenre kiterjed, úgyhogy ezzel kell kezdenünk.

Ahogy már beszéltünk róla, a királyságának a hatóköre az egész univerzumot magába foglalja, a természetes és a szellemi birodalmat is, amely alól ideiglenesen kivételt jelent a föld bolygó. Itt most van folyamatban a királyságának az eljövetele, viszont jelen pillanatban még nem terjed ki a teljes földre. Hatalma van az egész menny és az egész föld felett, viszont a királysága még nem jött el a földön, ami azt jelenti, hogy a földön most csak korlátozott hatalmat gyakorol. Ezt a korlátozást mi határozzuk meg. Hadd magyarázzam el.

A jelenre vonatkozóan azt olvassuk az 1 János 5:19-ben, hogy "az egész világ a gonosz hatalmában van" (Kecsk. ford.). A Zsoltárok 24:1 viszont azt mondja, hogy "Az Úré a föld és teljessége; a földkerekség és a rajta lakók"(Kecsk. ford.). Vagyis a föld jelenleg a gonosz hatalmában van, viszont az Úr tulajdonában van. Az Úré "minden hatalom mennyen és földön" (ld. Máté 28:18), és bármikor visszavehetné a gonosz hatalmából, mégsem tette még meg. Vajon miért? Erre az a válasz, hogy a mi érdekünkben nem vette még a kezébe a föld feletti hatalmát.

Vajon hogyan szolgálja a mi érdekünket az, hogy a föld még mindig a gonosz hatalmában van hagyva? Ez egy magától értetődő és jó kérdés. Azok, akik a kereszténységet csupán olyan dolognak látják, ami arra való, hogy áldottak legyenek, és hogy könnyebb és jobb életük legyen, elég nehéz lesz valaha is megérteniük a választ erre a kérdésre. Pedig az igazság nagyon is világosan ott van a Szentírásban. Az Úr rögtön a feltámadása után rendelkezett az ahhoz szükséges hatalommal, hogy megkötözze a Sátánt, és a tüzes tóba vesse. Aztán azonnal átvehette volna a hatalmat a föld felett, és mindenki számára sokkal-sokkal könnyebbé tehette volna az életet. Miért nem tette mégsem? Nem akarta könnyebbé tenni az életünket, legalábbis egyelőre még nem. Sőt, valójában éppen hogy azt akarja, hogy nehéz legyen. Azt akarja, hogy próbákon menjünk keresztül.

Lehet, hogy ez úgy hangzik, mint valami tévtanítás azok számára, akik bevették az emberközpontú, énközpontú, "áldás" evangéliumot, pedig az igazi evangéliumot, ami az egész teremtett világ legnagyobb áldásába vezető bejárati ajtó mennyen és földön, és amit a Szentírás is alátámaszt, Pál szavai így foglalják össze az Apcsel 14:22-ben: "sok nyomorúságon át kell bemennünk az Isten királyságába". (Csia)

A nyomorúságok, vagy más szóval a megpróbáltatások jelentik a királyságba vezető bejáratot. Az Úrnak sokkal magasztosabb céljai vannak velünk, mint csupán az, hogy könnyebbé tegye az életünket. Lesz majd könnyebb is, sőt sokkal dicsőségesebb is, mint felfoghatnánk, amikor eljön majd a királysága. Jelenleg viszont azokat keresi, akik teljes mértékben átadták Neki a szívüket, akik készek szolgálni Őt bármi áron, akár azon az áron is, hogy feladják ezt az életet. Ezeket méltónak találják majd arra, hogy Vele együtt uralkodjanak az eljövendő korszakban, sőt, hogy az Ő társörökösei legyenek, Isten fiaiként és leányaiként.

Ez az a futás, amiről úgy beszél Pál a Filippi 3:14-ben, mint "Isten felső hívása" (Kecsk. ford.), amelyről azt állította, hogy még nem érte el. Pál itt nem az üdvösségéről beszél, vagy az örök életről, amit már abban a pillanatban megkapott, amikor hitre jutott Jézus engesztelő művében, a megváltásban. Egy olyan magas szintű elhívást látott maga előtt az élete vége felé közeledve, amiről ő, a misszionárius apostolok közül talán legnagyobb ember úgy vélekedett, hogy még nem érte el. Ha kétségeid vannak afelől, hogy erről beszélt, olvasd végig azt a fejezetet.

A következő hetekben még egy kicsit tovább boncolgatjuk ezt. Igaz, hogy ez az ige, és még sok másik nagyon világosan beszél arról, hogy létezik ilyen magas szintű elhívás, ahhoz mégis túlságosan bizonytalan a jelentésük, hogy sok szempontból nagyon dogmatikusan vegyük. Sokan, akik elkezdték meglátni ezt az igében, szélsőségekbe is elmentek, mi pedig nem akarjuk ezt. Rendszerint ez szokott lenni abból, ha logikai következtetéseket akarunk levonni olyan dolgokból, amit Isten csak részben jelentett ki, mivel most még csak azt a részt kell tudnunk. Mindazáltal kulcsfontosságú, hogy amit Ő kijelentett, azt a részét megértsük, úgyhogy erre fogunk törekedni.

Fordítás: Országh György

Forrás: MorningStar Ministries - Trials Are the Gateway to the Kingdom - The Great Commission, Part 5
URL: http://www.morningstarministries.org/resources/word-week/2013/trials-are-gateway-kingdom-great-commission-part-5
http://feeds.feedburner.com/~r/gyurinaploja/~4/DFF43qnlbto?utm_source=feedburner&utm_medium=email
http://gyurinaploja.blogspot.com

Isten Igéje egy tükör


 "Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok magatokat. Mert ha valaki csak hallgatója az igének, de nem cselekszi, olyan, mint az az ember, aki tükörben nézi meg az arcát. Megnézi ugyan magát, de elmegy, és nyomban el is felejti, hogy milyen volt. De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellett, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete."
Jakab 1:22-25

Jakab tükörnek nevezi Isten Igéjét. A tükör segít értékelni magunkat. Amikor belenézel a tükörbe eldöntheted, hogy szükséged van-e bármilyen változtatásra, mielőtt nekivágsz a napnak. A Biblia is ebben segít nekünk.

Kétféle módon tekinthetsz bele a Bibliába. A tükörbe is vethetsz egy pillantást vagy alaposan belenézhetsz. Egy régi TV műsorban, a "Happy Days"-ben, Fonz belepillantott a tükörbe. Elsétált a tükör előtt, megállt, belenézett és azt mondta "Hey!" Semmi mást nem kellett csinálnia. Maga volt a tökéletesség. Neki csak egy pillantásra volt szüksége.

Ne ilyen módon nézz Isten Igéjébe, ne csak sietve vess rá egy pillantást, aztán továbbállj. Egy pillantás Isten Igéjébe nem fogja megváltoztatni az életedet.
Olyan életet szeretnél, amit Isten megáld? Mindez azzal kezdődik, hogy alaposan megnézed az Igét. A Jakab 1:22-25 egy modellt ad neked ahhoz, hogy hogyan tanulmányozd Isten szavát úgy, hogy azt megáldja.

  • Olvasd a Bibliát ... "elszántan tekint bele" (az angol igerész fordításából)
  • Tekints vissza a Bibliában ... "megmarad mellette"
  • Emlékezz a Bibliára ... " nem feledékeny hallgatója"
  • Válaszolj a Bibliára ... "tevékeny megvalósítója"
 http://feeds.feedburner.com/~r/NapiRemeny/~4/BAiKfAV0jig?utm_source=feedburner&utm_medium=email
http://napiremeny.blog.hu/2012/02/20/isten_igeje_egy_tukor

Paul Wilbur Mountains of Israel

Valós jutalom


„Az istentelen munkál álnok keresményt; az igazságszerzőnek pedig jutalma valóságos.”
(Példabeszédek könyve 11. fejezet 18. vers)

Mikor egy-egy betegség kapcsán, a természet erői elleni tehetetlenség okán, vagy szeretteink sírjánál állva szembesülünk törékenységünkkel, ránk törhet a gondolat;

Mi értelme, hogy itt élünk ezen a földön? Dolgozunk, robotolunk, de ahogy üres kézzel jöttünk, ugyanúgy üres kézzel megyünk el. S ha ennyire mulandó az élet, jobban át kéne gondolni mire mennyi időt és energiát használunk el.

De hogyan tehetjük meg ezt? Ne menjünk ma iskolába? Hagyjuk ott a munkahelyünket és maradjunk itthon, egymással beszélgetni, Bibliát olvasni és imádkozni? Ne foglalkozzunk a földi dolgokkal, csak a mennyeiekkel?

Mit jelent olyan fizetségért, olyan jutalomért dolgozni, olyan kincset gyűjteni, amit nem lopnak el, ami nem megy tönkre, nem romlik el, nem rozsdásodik, nem inflálódik?

Egy asztalos így fogalmazta ezt meg; sokan azon fáradoznak, hogy napról napra több széket készítsenek, melyeket eladva hamar gazdaggá és híressé válhatnak.

Számomra viszont nem az a fontos, hogy én gazdag és híres legyek, hanem, hogy a székek, amiket készítek azok napról napra tökéletesebbek legyenek.

Ez volt a Názáreti Ács egész életének célja, benn a műhelyben és később kinn tanítás közben is. Mert az igazi szeretet; nem a maga hasznát keresi, hanem a másokét, ennek jutalma pedig örök élet a szeretet Istenével.

„A másokért folyó önzetlen munka lelkülete állhatatosságot, elmélyülést, szilárdságot és Krisztushoz hasonló szeretetteljes jellemet ad; békét és boldogságot nyújt. A szív mindig nemesebbre törekszik. Többé nincs helye a hanyagságnak és önzésnek.

Azok, akik ily módon gyakorolják a keresztény erényeket, növekedni és erősödni fognak, hogy Istenért dolgozhassanak. Világosan megértik a szellemi dolgokat, állandóan gyarapszanak hitben, és növekszik imáik ereje. Isten Szelleme munkálkodik szívükben, és a mennyei kapcsolat megtermi a szív összhangját. Azok, akik ilyen önzetlen fáradozással áldozzák oda magukat embertársaik javáért, munkálják legbiztosabban saját üdvösségüket.”
(E.G.White; Jézushoz vezető út 65.o.)

Jézus bátorítása ma számodra: „Eredj el, és te is a képen cselekedjél.”

http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/03/valos-jutalom.html


Salamon Tornáca Misszió 1. rész


/ I.Mózes 45:4/
Ma gyönyörködöm abban, ahogy Isten Szelleme lerántja a leplet egy igéről és megmutatja annak az igének a szellemi valóságát, élővé teszi, egészen új dimenzióban láttatja meg.

Sokáig láttam József történetét a lelki szemeimmel és a betű szerint, csak mint eseményt, de amikor már fent ülünk mennyei helyeken, a 3. mennyben, akkor új módon jelenti ki a Szent Szellem az igéket. Itt ezen a helyen egy új szemüveget kap az ember, mely egy szellemi szemüveg, amelyet akkor kapunk meg, amikor Istennel és a Szent Szellemmel együtt időzünk, amikor Vele vagyunk közösségbe.

Ezért, aki még lelki módon olvassa az igét, vagy testi keresztény, az nem fogja ezt megérteni, és nem fogja elfogadni, mert számára még ott van a lepel.
Nagyon izgalmas egy sokat olvasott igét, úgy elolvasni, hogy a Szent Szellem kijelenti számunkra.

Napokig forgattam a szívemben, gyönyörködtem benne és vártam, hogy még jobban bontsa ki a Szent Szellem. Éreztem, hogy még több van benne, még nagyobb mélységek vannak ebben az igében elrejtve. És a betűk egyszerre elkezdtek megelevenedni, életté válnak, erő lesz bennük, izgalomba jössz, amikor a Szent Szellem a szellemedbe ülteti őket. Ez a kinyilatkoztatott ige, ami képes teremteni, ami változást eredményez, ami természetfölötti erőt hordoz, ez az, ami nincs ott sok egyházban még, és emiatt csak vallás van.

A saját életemre vonatkozóan is kaptam jövőképet, látást és vezetést és az Eklézsiáról is.

Egy gyönyörű szellemi panorámát rejt a József története magában az Eklézsiáról és annak megszületéséről, és most nagyon nehéz helyzetben vagyok, amikor szavakba kell önteni ezt a képet és látást. Nézzük az igét:
I. Mózes 45.4-11
„József ezt mondta testvéreinek: Jöjjetek közelebb hozzám! Ők közelebb mentek. Ekkor így szólt: Én vagyok József, a testvéretek, akit eladtatok Egyiptomba! 5 De most ne bánkódjatok, és ne keseregjetek amiatt, hogy engem ide eladtatok, mert azért küldött el engem Isten előttetek, hogy életben maradjatok. 6 Mert már két esztendeje tart az éhínség a földön, és még öt esztendeig nem lesz sem szántás, sem aratás. 7 Isten küldött el engem előttetek, hogy maradékotok legyen a földön, és életben tartson benneteket nagy szabadítással. 8 Tehát nem ti küldtetek ide, hanem Isten, aki engem a fáraó első emberévé, egész házának urává és egész Egyiptom uralkodójává tett. 9 Sietve
menjetek el apámhoz, és mondjátok meg neki: Ezt üzeni a fiad, József: Isten egész Egyiptom urává tett engem. Jöjj el hozzám, ne tétovázz! 10 Gósen földjén fogsz lakni, közel leszel hozzám te, a fiaid és az unokáid, meg a juhaid, marháid és mindened. 11 Én majd ellátlak itt….”

I. Mózes 46:1-7 „Útnak indult tehát Izráel minden hozzátartozójával együtt, és amikor Beérsebába ért, áldozatokat mutatott be atyja, Izsák Istenének. 2 Isten pedig szólt Izráelhez éjszakai látomásban, és ezt mondta: Jákób! Jákób! Ő így felelt: Itt vagyok! 3 Ekkor azt mondta: Én vagyok az Isten, atyádnak Istene! „Jöjjetek közelebb hozzám!” Ne félj lemenni Egyiptomba, mert nagy néppé teszlek ott! 4 Én megyek veled Egyiptomba, és én is foglak visszahozni. József keze fogja majd le a szemedet. 5 Elindult tehát Jákób Beérsebából. Izráel fiai föltették apjukat, Jákóbot, meg a gyermekeket és az asszonyokat a szekerekre, amelyeket a fáraó küldött, hogy elvigyék őt. 6 Elvitték a jószágaikat és a szerzeményüket, amit Kánaán földjén szereztek, és elmentek Egyiptomba: Jákób és vele együtt minden ivadéka. 7 Elvitte magával Egyiptomba a fiait és
fiúunokáit, leányait és leányunokáit, minden ivadékát.”

I. Mózes 47: 2, 6, 11-12
„(József) Maga mellé vett ötöt a testvérei közül, és odaállította őket a fáraó elé.
6 Előtted van Egyiptom országa. Az ország legjobb részén telepítsd le apádat és testvéreidet, telepedjenek le Gósen földjén. Ha pedig tudod, hogy vannak közöttük rátermett emberek, tedd azokat jószágaim felügyelőivé! 11 Így telepítette le József az apját és testvéreit, és birtokot adott nekik Egyiptomban, az ország legjobb részén, Ramszesz földjén, ahogyan megparancsolta a fáraó. 12 És ellátta József kenyérrel az apját,testvéreit és apja egész háza népét családostul.”

Ebben a szellemi képben József, mint a Szent Szellem előképe jelenik meg számunkra. Ő a Prófétikus Szent Szellem, Ő a Kinyilatkoztatás Szelleme, mint a mennyből kiküldött prófétai szó, aki utat mutat, aki előre vetít dolgokat, aki felszabadítja a menny megoldásait a krízishelyzetekben, aki ellátást ad az éhség idején, aki megértést ad az álmokra, aki elvezet az ellátás helyére, akivel hogyha
közösségben vagyunk, akkor semmiben sem szenvedünk hiányt.

A Prófétaság Szelleme, a Szent Szellem, ő az, aki nemes, nagylelkű, mi megszomoríthatjuk őt, ilyenkor visszahúzódik, Ő az, aki tud sírni miattunk, aki bűnbocsánatra kész és hűséges. József, mint a Szent Szellem megtestesítője, Ő az, aki megsokasít, gyarapít, összegyűjt, bevon a jelenlétébe, megment az éhségtől, a világ kincseit és javait, a világ gazdagságát fölszabadítja a
számunkra, és szól, mindig szól. Mégis Ő az, akit mi hivők és a vallásos emberek olyan gyakran elutasítanak. Ő az, akit kiközösítenek a
gyülekezetekből, gyakran tudatlanság miatt, Ő az, akiből nem kérnek az egyházban, mert helyettesíti Őt a lelkük vezetése és a tudás, a teológia, az ismeret, az értelem. De az ember lelke egyáltalán nem képes a szellemi ismeretre. Nélküle a bűnfelismerésig el lehet jutni, de erő már nincs arra, hogy a
bűntől megszabaduljunk, nélküle nincs erő arra, hogy Isten akaratát cselekedjük.
Ő az, akit kiközösítünk az életünkből és a gyülekezeteinkből, amikor pálcát törünk mások felett, és rossz hírét keltjük valakinek, amikor engesztelhetetlenek vagyunk, vagy amikor íratlan szabályokat állítunk fel a gyülekezetben arról,hogy kell viselkedni azokkal,akik elhagyták a gyülekezetet. Ő az,akit megöl a törvénykező gondolkodásunk, Ő az, aki eltávozik, amikor bejön a világiasság és a világi gondolkodás az életünkbe és a közösségeinkbe.

József, aki a Prófétikus Szent Szellemet testesíti meg, de az egyház és ahol Őt Szentléleknek hívják, nem ismeri Őt. A vallásban, Léleknek szólítják Őt, mert nem ismerik, leminősítik Őt, és ahol Léleknek szólítják Őt, ott lelki módon is élik meg a hitüket. Nincs szellemi ismeret ott, ahol Léleknek hívják a Szent Szellemet, és nem annak szólítják, aki Ő valójában.

Ma a Szent Szellem szava szól a vallásban élőkhöz, és mindazokhoz is, akik Őt Szentléleknek hívják, hogy: „JÖJJETEK KÖZELEBB HOZZÁM!”

Ahogy József megismertette magát a testvéreivel, úgy akarja a Szent Szellem veletek magát megismertetni, ki akarja jelenteni magát, be akarja mutatni Istent és be akarja mutatni Jézust. „JÖJJ HOZZÁM, NE TÉTOVÁZZ!” Ezt üzeni Isten Szelleme a vallásban élő testvéreknek, akik nem ismerik Őt és még nem találkoztak Vele.

A Szent Szellem, a Prófétikus Szent Szellem, aki hiányzik sok gyülekezetekből és sok egyházból, ahogyan Jákób és testvérei között sem volt ott József. Ott van az Atya, ott van Jézus sok gyülekezetben, ám a Szent Szellem ki van közösítve, a hivők szelleme fogságban van, és nem tud összekapcsolódni Vele. Ezért sok a bűn, mert Ő az, aki meggyőz a bűn tekintetében is. Azért nincs látás, mennyből való jövőkép és iránymutatás, mert nincs ott a Szent Szellem, aki az Isten Igéjét
kijelentené a számukra.

Ap.csel 7:51
„Mindig ellenkeztetek a Szent Szellemmel.”

Ahogy Jákób és családja számára József halott volt, és a halál és a gyász töltötte meg Jákób sátrát, amikor fiai kiközösítették Józsefet, úgy van szellemi halál állapotában az egyház és sok keresztény, nincs közösség a Szent Szellemmel, nincs belátás Isten Szellemének világába.

Hogyha együtt élünk és össze vagyunk kapcsolódva a Szent Szellemmel, akkor fogunk csak teljes értékű életet élni. Ő az, aki Isten fiaivá tesz bennünket (Róma 8:14). A Szent Szellem, aki leveszi az emberről a szolgaság, a törvény és a vallás ruháját. Leveszi rólunk a vallásos elvárásokat és a vallás feltételeinek
való megfelelési kényszert, amely egy eltorzult gondolkodásmódot eredményezett.

Isten Szelleme, a Prófétikus Szent Szellem, Ő az, aki Isten gyermekeivé szül újjá bennünket, aki örökösökké tesz, és aki felszabadítja az örökségünket, az identitásunkat. Ezért a Szent Szellem nélkül sokat veszítünk, ott, ahol ismerik Jézust, de nem ismerik a Szent Szellemet, a Prófétikus Szent Szellemet, ott szolgai gondolkodás van, ott mindig szellemi éhség van, ott mindig szükségek vannak, ott nincs természetfeletti, nincs szellemi élet, nincs dinamizmus.
Azokban a gyülekezetekben és hivőknél, akik befogadnak válogatás nélkül mindenféle tanítást, azt is, ami a Szent Szellemtől jön, azt is, ami „megtévesztő, gonosz szellemektől” (I.Tim. 4:1) ott a Szent Szellem nem fogja kijelenteni magát, ott nem tud és nem fog Isten Szent Szelleme megnyilvánulni, ott az Isten igazságai nem fognak érvényesülni, elzárják őket Isten Szellemének titkaitól, a menny minden áldásától, és a szellemi és fizikai Gósen földjétől.

Azokban a gyülekezetekben és hivőknél, ahol gonosz szövetségek és varázslás van, ahol minden más tudja befolyásolni az istentisztelet menetét csak a Szent Szellem nem, ott Ő meg van szomorítva és ki van közösítve. És bár lehet, hogy még ugyanúgy folyik a dicsőítés szolgálata, az ima szolgálat, mint régen, amikor a Szent Szellem még ott volt, de már eltávozott az erő és a jelenlét.

Ott ahol megengedjük, hogy a dicsőítés szolgálatát megtéretlen emberek végezzék, ott a Prófétikus Szent Szellem nem fog szolgálni az emberek felé.

Kedves Szentek!
Ahogyan Kánaánban éhség volt, úgy van ma szellemi éhség az egyházban és óriási a szellemi éhség; nincs aktuális kijelentett ige, nincs szellemi táplálás, vagy hogyha van is, csak kenyér és víz.

Meg kell látnunk, hogy hiába volt Jákóbnak kijelentése Kánaánról, hogy neki adja és utódainak azt a földet, az számukra az ígéret földje marad, de most mégis azt a vezetést kapta Istentől, hogy átmenetileg nem ott kell élnie. „Ne félj lemenni Egyiptomba, mert nagy néppé teszlek ott! Én megyek veled Egyiptomba és én is foglak visszahozni.”

Jákóbnak nemcsak József üzent a testvérek által, nemcsak közvetett módon kapta meg Isten akaratát, hanem volt személyes kijelentése is és ez a lényeg.
Ez a kinyilatkoztatás és elutazás azonban nem írta felül Jákób és Izrael népe számára az Isten eredeti tervét, mert Egyiptom nem a végcél volt.

Isten Szelleme most így szól sokakhoz: Ma ott kell hagynod azt a helyet, ahonnan eddig a szellemi ellátásodat kaptad, azt a helyet, ahol nincs ott a Szent Szellem és nincsenek ott a szolgálati ajándékok. Ahogy Jákób egész családjával kijött arról a helyről, úgy kell neked a szellemi Kánaán földjét elhagynod ma, mert az életed múlik ezen. (Róma 7:6)

Ott lesz a gyülekezetek számára szaporodás, gyarapodás és ellátás, ahol Isten Prófétikus Szent Szelleme és a szolgálati ajándékok is ott vannak. Ahogy József megismertette magát a testvéreivel, úgy kell találkoznod Isten élő Szent Szellemével kedves testvérem, és megismerkedned vele, a hangjával, megismerkedni a gondolkodásával, megismerkedni a szolgálatával, a Vele való együtt járással és a Vele való együttéléssel.

A testvérek megrémültek, amikor lelepleződött számukra, hogy kivel beszélnek, bűnbánat és szomorúság illetve félelem lett úrrá rajtuk. Így van ez mindazokkal, akik találkoznak Isten Szellemének kinyilatkoztatásaival, jön az Igazság Szelleme és leleplez dolgokat, megtérésre indít, erőt ad a bűnelhagyásra, és megítél.

Isten Szelleme az Igazság Szelleme is, szava éles, szava vág, szava elhatol az emberi csontokig, Isten szerinti szomorúságot eredményez, és megtérésre indít.
Ő az,aki meg tud győzni bűn, igazság és ítélet tekintetében. János 14:17 (Egyszerű ford.)

„Ő az Igazság Szelleme, akit a hitetlen emberek nem tudnak elfogadni, mert nem látják, és nem ismerik Őt.”
Efézus 17:23 (Egyszerű f.) „Ti azonban ismeritek Őt, mert veletek lakik, sőt bennetek él majd. Nem hagylak titeket árván, eljövök hozzátok.”

Tulajdonképpen, amikor Jákób, aki az Atyát jeleníti itt meg és az Ő fiai elmentek Józsefhez, akkor történt meg ennek az igének a szellemi valósága: „veletek lakik” Amikor egy ember újjászületik, akkor a szelleme feltámad, és egyesül a Szent Szellemmel, egyesül Jézus Szellemével, az Atya szellemével.

Addig, amíg Jézus itt volt a földön, addig a tanítványokban sem volt ott a Szent Szellem, a „veletek lakik, bennetek él” formában, addig volt Jézus és volt az Atya számukra. Pünkösdkor történt meg az, amikor a hivők engedelmeskedtek és felmentek a felházba, ott egyesültek a Prófétikus Szent Szellemmel. A felház után megismerték a Szent Szellemet, mostmár velük lakott, bennük élt. Elhozta ez az egyesülés az apostolok és a 120 számára az ébredést, a sokasodást, szaporodást és így megszületett az Eklézsia.

Most nézzük meg az eredeti képet, a Józsefit: ugyanez a szellemi folyamat zajlott le akkor, amikor Jákób fiaival elindult prófétai szó és kijelentés alapján Egyiptomba, elindult Isten időzítésében, hogy egyesüljön a szent család Józseffel, és újra együtt lehessenek, nála lakjanak. Efézus 1:13b-14 (Egyszerű fordítás szerint.) „Krisztusban megjelölt benneteket egy különleges jellel, a megígért Szent Szellemmel*. 14A Szent Szellem a biztosítéka annak, hogy meg fogjuk kapni, amit Isten a népének ígért. Ez a biztosíték addig érvényes, amíg eljön az ideje, hogy örökségünket valóban meg is kapjuk.”

Efézus 1:17-18 (Egyszerű f.) „17Azért imádkozom, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus Istene, a dicsőséges Atya, adja nektek a Szent Szellemet*, aki bölccsé tesz benneteket, és igazán megismerteti veletek Istent. 18Azt kérem Istentől, hogy nyissa meg szívetek szemét, hogy valóban megértsétek, milyen
reménységre hívott meg titeket. Így fogjátok megérteni, milyen gazdag és nagy az az örökség, amit Isten a népének akar adni.”

II.Kor. 13:14b (Egyszerű f.)
„….a Szent Szellem közössége legyen veletek.” József bemutat nekünk a Szent Szellem dicsőséges szolgálatából egy kis ízelítőt.

II.Kor. 3:8-9
„Mennyivel dicsőségesebb a Szent Szellem szolgálata…” - amely kegyelmet közvetít, amely nem pálcát tör a bűnös ember felett, amely nem bosszúálló, nem kárhoztat, nem ad szabályokat vagy módszereket, és szabadságot eredményez.
Mert ahol Ő ott van, ahol az Úr Szelleme ott van, ott szabadság van. József szolgálata tehát azt az Eklézsiát vetíti előre, amelyben ott vannak a szolgálati ajándékok, és a törvény szolgálata nem nyomja el a hivők szellemét. Azt az Eklézsiát mutatja be, ahol a vallásos lepel el lett távolítva, ahol nem egyházi és vallási törvények fojtogatják a hivők életét, hanem a Prófétikus Szent
Szellem, a kijelentés Szelleme, Jézus Szelleme, a Szent Szellem közössége vezeti a gyülekezeteket és a hivőket személyesen és Jézus, mint Király tud szellemi hatalmat gyakorolni az életükben és a gyülekezetek életében is.
Ez az Eklézsia, amely Isten Királyságát képviseli, amely nem egyház, amelyet nem szent (emberi) lélek vezet, hanem Isten hatalmas SZENT SZELLEME.
Ez az EKLÉZSIA született meg az Ap.csel 2-ben, és ennek az előképe ez a gyönyörű prófétikus kép az I.Mózes 46. részben és a 47:17-ben.
Adjon az Úr nekünk kinyilatkoztatást erről és adjon nekünk vezetést, hogy el tudjunk indulni, mint Jákób és családja mi is Gósenba, és el tudjunk indulni a Felházba az apostolokkal együtt.

Eddig az egyház ugyanis azon a szinten mozgott, mint Jákób fiai, József nélkül. Mindig felkerekedtek a hivők és ahol volt szellemi ellátás oda mentek élelemért, aztán visszamentek a gyülekezeteikbe, és abból az ott kapott szellemi ellátásból éltek mindaddig, amíg nem jött ismét egy másik József, akinél szintén volt szellemi táplálék, és onnan is „vásároltak” maguknak eledelt, hogy életben maradjanak.

Többféle gyülekezetből vannak kapcsolataim, és maguk a hivők beszéltek nekem erről, de nem tehetnek mást, mert éhesek. Emellet az interneten válogatás nélkül bevesznek nagyon sokan mindenféle tanításokat, és a hivőknél azt látom, hogy olyan keveredés és zűrzavar van, mert sokan hajlíthatóak és amerre fúj a szél, arra hajlanak. Sátán gondoskodik arról, hogy mindenféle igazságnak látszó
tanításokat bocsásson ki az egyház által elismert embereken keresztül, és a testvérek nem azt nézik, hogy mit mondd, hanem sokszor azt, hogy hiteles egyházi ember mondja, akkor csak igaz lehet.

Vannak sokan,akik a közösségi oldalon is ontják a mások által feltett igéket, tanításokat, megosztják azt,ami szépnek jónak – látszik, vagy amit mások kaptak, de annyira könnyű lemérni ezeken a közösségi oldalakon, hogy mennyire nincs saját forrása a hivőknek. Csak azokat lehet eltéríteni az Isten igazságaitól, akiknek nincsenek szellemi hallásaik és nincs saját vezetés az életükben, nincs ott a Szent Szellem, hogy vezetést adjon, és a megkülönböztetés ajándékával vezesse a hivőket.

Ez a keveredés aztán beteggé teszi szellemileg is és fizikailag is a hivőket.
Isten egy lehetőséget készített népe számára, hogy saját forrásból táplálkozzanak a Szent Szellem által. Ne kelljen futkosniuk más rhémái után, mert Ő mindenkit meg akar elégíteni személyesen, speciális, egyénre szabott szellemi táplálékkal.
„Jöjjetek hozzám!” – szól a Szent Szellem, „én kijelentem magam nektek, és lakozást veszek nálatok.” De meg kell Őt ismernünk, meg kell Őt ismernünk, először a nevét, hogy ki Ő valójában, mert hogyha még néven szólítani sem tudjuk Őt, akkor hogyan várjuk el, hogy kijelentse magát a számunkra
annak, aki Ő valójában.

Efézus 1:17
„megismerteti veletek.” Ő a Pneuma, a SZELLEM, és nem a PSZICHÉ – nem lélek



És ez a fordításbeli tévedés a vallásos szellem csalija, amely elhomályosítja előlünk a Kinyilatkoztatás Szellemét, elveszi az élét az Isten igazságának. Hogyha kommunikálunk valakivel, az egy alapvető dolog, hogy a nevén szólítjuk Őt. És mivel az egyház Szentléleknek szólítja Őt, így nem is tudja csak
lelki módon megközelíteni Őt, az értelmével és az érzelmeivel. De nem véletlenül mondja az Ige, hogy Isten SZELLEM, Őt csakis SZELLEMBEN ÉS ISTEN IGAZSÁGA által lehet megismerni. Szellemben akkor, hogyha kijelenti magát a számunkra. Eklézsiáról nem beszélhetünk mindaddig, amíg a Szent Szellem nincs ott, amíg a Kinyilatkoztatás Szelleme nincs ott, és amíg a Prófétaság Szelleme nincs ott.

www.judaoroszlanja.gportal.hu

Készítsd Fel Magad Arra, Ami Előtted Van


Készítette: Zoltan Berki

Akkor elméne Jézus velük egy helyre, amelyet Getsemánénak hívtak, és monda a tanítványoknak, Üljetek le itt, míg elmegyek, és amott imádkozom (Máté 26:36).

A János 16:13 Jézus azt mondta, „De amikor eljön, az igazságnak Szelleme
elvezet majd titeket minden igazságra. Mert nem magától szól, hanem azokat
szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek.”

Minden keresztény számára fontos, hogy időt töltsön imádkozással, vagyis szellemben, ami nyelveken imádkozást jelent. Így készíted fel magad arra, ami előtted van.

A Szent Szellem szolgálatának része az életedben hogy megmutassa néked a jövőd, és bevezessen téged abba a dicsőséges jövőbe, ami el lett rendelve
Istentől a számodra. A Biblia azt mondja, „Mert akiket Istennek Szelleme
vezérel azok Istennel fiai.” (Róma 8:14). Istennek minden gyermeke állandóan
a Szellemtől kellene, hogy vezettessenek, Neked nem kellene sötétségben
lenned a jövővel kapcsolatosan. Amikor nyelveken imádkozol, az egy lehetőség,
hogy befogadd az Isteni vezérlést és irányt a Szent Szellemtől az életedre
vonatkozóan.

Az életed nem lesz telve negatív meglepetésekkel, ha te az ima embere vagy
asszonya vagy, figyelmesen felkészülve, fogadva dicsőséges
megnyilvánulásokat. Nos, mielőtt meghoznád a választásod, döntésed, tedd
működőképessé a szolgálatodat, üzletedet, tölts azzal időt, hogy Szent
Szellemben imádkozz, mind addig, amíg a győzelem bizonyosságát megkapod a
szellemedben, mindaddig, míg el nem kezdődik az.

Soha ne légy túl elfoglalt vagy lusta ahhoz, hogy felkészítsd magad imában
mielőtt, bármilyen projektbe belefognál. Ez az egyik titka a stressztől mentes
életnek, állandó siker és előrelépésnek. A te komolyságod legyen szívből jövő,
folyamatos, és a buzgó ima által, ami kibocsátja Isten erejét az életedben és
győzelmet terem mindenben a számodra. A mi nyitó igénkben, észrevehetjük,
hogy az Úr Jézus hogyan fordított időt arra, hogy imádkozzon, mielőtt elfogták Őt, megvádolták és végezetül keresztre feszítették. Ő imában készítette fel
magát mindarra, ami reá várt.

Ima

Drága Uram, köszönöm az ima lehetőségét és kiváltságát, és a Te erőd kibocsájtását az életemre és a körülményeimre, amint időt töltök és közösségbe vagyok veled. Kijelentem, hogy az életem a Te dicsőségedre élem, és megalapozlak Téged az életemben, a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Lukács 6:12; Lukács 22:44-46; Lukács 18:1

1 éves biblia olvasási terv: Lukács evangéliuma 20:20-21:1-4;
I. Sámuel könyve 20-22

2 éves biblia olvasási terv: Márk evangéliuma 5:1-13;
3 Mózes könyve 24

Dr-Kováts György: Boldog nép


Zsolt 89:16 az, amely megérti a kürt szavát; a Te orcádnak világosságánál jár ez, oh Uram! (1)

Akarsz a „boldog néphez” tartozni? Boldog akarsz lenni földi életedben? Akkor Isten Igéje azt mondja most neked, hogy: figyelj, hallgass, add oda magad a megértésre, hogy meghalld vezetését, szavát, útmutatását. „Boldog nép az, amely megérti a kürt szavát.”

Van, hogy a kürt, ünneplésre hív. Indulsz ünnepelni. Nem tud visszatartani a meccs a tévében. Nem tud visszatartani a napsütés a Velencei tó partján. Nem tud visszatartani a bűntudat – mi mindent tettél az elmúlt héten, ami nem tesz méltóvá arra, hogy ünnepeld Őt… megbánod, megvallod, elhagyod, és átveszed a bűnbocsánatot, és megragadod, hogy megigazultál a hit által, és békességed van Istennel a te Urad, a Jézus Krisztus által. Nem tud visszatartani semmi.
Ha hóban kell menned – elindulsz. Ha gyalog, ha tömegközlekedéssel, ha kerékpárral kell menned – nem tart vissza semmi. Ha várandós vagy, ha kisbabás vagy, ha sok gyermeked van, ha még nem tért meg mindenki a családodban, ha pénzbe kerül, hogy odajuss, ha fel kell hozzá öltöznöd, ha adakozást kell vinned, hogy adhass az Úrnak – megfizeted az árát, nem számít semmi, mert „hallod a kürt szavát”, és neked menned kell. Így van?

Tudod, nekünk az ünneplés a gyülekezetben van. Ott, ahol az Urat imádjuk. (Boldog gyülekezet, amelyik ezért jön össze. Imádja az Urat, hallgatja, és szolgálja Őt. Örömmel van közösségben egymással, az Úr jelenlétében.)

Boldog ember vagy – a boldog néphez tartozol, mert az Úr orcájának világosságánál jársz. Világosságban, az Ő közelségében, közösségben Vele, örömében, örömére, és úgy, hogy tudod, az Ő akaratában jársz. Ennél boldogabb állapot nincs a földön.

Az ítélkezésről


Készítette: Keresztény szépségportál


Mielőtt valakit elítélnél, állj meg egy pillanatra, és gondold végig, hogy mennyi mindent bocsájtott meg már neked Isten.

Joyce Meyer 


www.keresztenyszepsegportal.hu

Ne Istent hibáztasd


Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

…Aki engem látott, látta az Atyát…Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok nektek, nem magamtól mondom, hanem az Atya, aki énbennem lakik, Ő cselekszi e dolgokat. (JÁNOS 14,9. 10.)

A földet a mai napig irányító törvények közül sok akkor lépett életbe, amikor Ádám bűnbeesett és az átok rátelepedett a földre. Mivel az emberek ezt nem értik, Istent vádolják azzal, hogy baleseteket, betegségeket, szeretteik halálát, pusztító viharokat, katasztrófákat, földrengéseket, árvizeket, stb. okoz. Még a biztosítási szakmai nyelv is ‘istencsapás’-nak nevezi ezeket. De nem Isten cselekedetei ezek! Az ördög cselekedetei!
Jézus azért lépett túl a természeti törvényeken, hogy megáldja az embereket. A Bibliában nincs arra példa, hogy Jézus viharokkal sújtotta volna az embereket. Ellenkezőleg. Azt látjuk, hogy lecsendesítette a viharokat. Így hát nem Isten volt az, aki küldte a viharokat. Jézus nem dorgálta volna meg, ha Isten küldi! Viszont azokat, amiket az ördög idézett elő, bizony megdorgálta!
Amikor Jézust látod munkálkodni, akkor Istent látod munkálkodni. Az a kép, amit Jézus adott az Atyáról, és az a kijelentése: “…aki engem látott, látta az Atyát…” (Ján. 14,9), lehetetlenné teszi, hogy elfogadjuk azt a tanítás, miszerint a betegségek és a testi bajok Istentől vannak. Isten tulajdon természete cáfolja az ilyen elképzelést!
Megvallás: Isten szeretet. Én pedig nem vádolom a szeretetet azzal, amit az ördög tesz. Én Jézusra nézek és látom miként munkálkodik a szeretet.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz