„Mivel maga (Jézus) is
kísértést szenvedett, segíteni tud azokon, akik kísértésbe esnek” (Zsidók
2:18).
2013. május 8.
Isten velünk van!
„Íme a szűz fogan méhében és szül fiat és annak nevét Immanuelnek nevezik,
ami azt jelenti: Velünk az
Isten.” (Máté evangéliuma 1:23)
Nagyszerű prófécia ez,
amelyet Máté evangélista Ézsaiás 7:14-ből idéz. Ennek az igének kapcsán leggyakrabban
arra gondolunk, hogy Jézusban maga Isten lett emberré. Valóban így történt,
mert Mária, aki szűz volt, a Szentlélektől fogant és így szülte meg Jézust,
akiben Isten hús-vér emberré lett. Rendkívül bátorító és vigasztaló, hogy így
Jézus a saját bőrén érezhette, tapasztalhatta meg, hogy mit jelent embernek
lenni. Ezek után azzal a bizonyossággal fordulhatunk hozzá, hogy Ő pontosan
tudja, ismeri aggodalmainkat és küzdelmeinket, ugyanakkor az Ő birtokában van a
megoldás és a hathatós segítség is. A Zsidókhoz írott levélben így olvashatjuk
ezt: „Mivel maga is kísértést szenvedett, segíteni tud azokon, akik kísértésbe
esnek” (Zsidók 2:18).
Ritkán gondolunk azonban
arra, hogy a „velünk az Isten” kifejezés nem csak Jézus földre születésének, az
Isten emberként való földre jövetelének a csodáját közli. Nem csupán az emberi
család tagjaként gondolhatunk rá, hanem úgy is, mint aki a mi oldalunkon áll!
Az Immánuel név számomra azt is jelenti, hogy Isten velünk van, és nem
ellenünk! (lásd: Róma 8:31). Az evangéliumokban számtalan példáját láthatjuk
ennek a „pártfogó” magatartásnak. Jézus mindig azoknak az oldalán állt, akiknek
szükségük volt a segítségre (lásd: Márk 2:17). Közösséget vállalt azokkal,
akiket kiközösítettek, bántottak, megvetettek, mert az Ő küldetése az volt,
hogy egyetlen egyet se engedjen elveszni, aki hittel közelít hozzá (lásd: János
6:37-40).
A pártfogó lelkület
mutatkozott meg Jézus munkájának nyomán az alábbi esetekben is (a teljesség
igénye nélkül):
A kánai menyegzőn, amikor a
vizet borrá változtatta, mert így széppé tette egy ifjú házaspár életének kezdő
lépéseit (János 2:1-11)
Amikor hajlandó volt éjszaka
Nikodémussal találkozni, hogy bábáskodjon a zsidó főember hitbeli
újjászületésének alkalmával (János 3:1-21)
Amikor felvállalta a
találkozást és a beszélgetést a samáriai asszonnyal a kútnál, akinek az élete
ettől kezdve gyökeresen megváltozott (János 4:1-45)
Vagy amikor a parázna
asszonynak kegyelmet hirdetett, bár mindenki ítéletet várt tőle (János 8:1-11)
Amikor meggyógyított
betegeket, halottakat támasztott, megvetett emberekkel vállalt asztalközösséget
(Lukács 15:2), stb.
Mindezek az esetek arról
tanúskodnak, hogy VELÜNK AZ ISTEN!
Talán időnként te is úgy
érzed, hogy egyedül maradtál, nincs embered, aki segíthetne rajtad, vagy túl
gyengének érzed magad az élet harcaiban, küzdelmeiben. Ne feled: Isten veled
van! Jézus Krisztus azért lett emberré, hogy testközelből megtapasztalhatóvá
tegye számunkra Isten végtelen szeretetét és kegyelmét. Ha bűnbánattal keresed
Őt, biztos lehetsz benne, hogy meghallja kérésedet és segítségedre siet. Jézus,
most az Atya jobbján ül és minden eszköz és hatalom a birtokában van ahhoz,
hogy összeg gondodon segíteni tudjon (lásd: Zsidók 4:14-16).
Keresd Őt hittel (Zsidók
11:6; Jakab 1:6) és meg fogod tapasztalni, hogy ISTEN VELED VAN!
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/03/isten-velunk-van.html
Lelki önfegyelem: küzdelem a figyelemelterelés ellen
"Ha figyelmesen
hallgatsz a bölcsességre, és szívből törekszel értelemre, bizony, ha
bölcsességért kiáltasz, és hangosan kéred az értelmet, ha úgy keresed azt, mint
az ezüstöt, és úgy kutatod, mint az elrejtett kincseket, akkor megérted, mi az
ÚR félelme, és rájössz, mi az istenismeret." (Péld 2,2-5)
Eddig már szóltunk az önfegyelem problémájáról és a lelkileg száraz időszakok problémájáról. Ha ez a két probléma nem zavar a csendességre szánt idődben, akkor az ördög valószínűleg a figyelemelterelés erejét fogja alkalmazni veled szemben.
Ezt úgy is hívom, "az
ész csatája". Próbálsz koncentrálni az imádkozásra, Isten szavának
tanulmányozására, de elméd elkalandozik. Olyan ez, mint egy lelki értelemben
vett figyelemzavar. Mikor ez történik, könnyen lehajtjuk fejünket, becsukjuk szemünket
és hátradőlünk aludni.
Vagy, felveheted a harcot az
"ész csatájában" a következőképpen:
Sétálj egyet. Észrevetted már, hogy Jézus gyakran tanított miközben sétált vagy evett? Nehéz elaludni séta és evés közben!
Sétálj egyet. Észrevetted már, hogy Jézus gyakran tanított miközben sétált vagy evett? Nehéz elaludni séta és evés közben!
Tarts a közelben egy jegyzettömböt. Csak írd le, bármilyen zavaró gondolat eszedbe jut, mert így megfeledkezhetsz róla, mivel egy listára kerül, amivel majd később foglalkozhatsz. Nincs abban semmi rossz, ha elkalandozik a figyelmünk a csendességre szánt időnkben. Ez természetes. De szükség van egy tervre, ha ez bekövetkezik.
Beszéljetek róla:
Ne várj holnapig, mit tehetsz már most, hogy minimalizáld a figyelem elterelő momentumokat, amikel szembekerülhetsz?
Ne várj holnapig, mit tehetsz már most, hogy minimalizáld a figyelem elterelő momentumokat, amikel szembekerülhetsz?
Vedd figyelembe, hogy a figyelemelterelés elleni küzdelem egyben a sátán elleni küzdelem is, aki kétségbeesetten próbál rávenni, hogy ne figyelj Istenre. Fogd ezt fel egy személyes csataként és határozd el, hogy nem hagyod, hogy a sátán vegye át az irányítást gondolataid felett.
(Daily Hope by Rick Warren,
2012.február 10)
http://napiremeny.blog.hu/2012/02/17/lelki_onfegyelem_kuzdelem_a_figyelemeltereles_ellen
Imádság:
Úr Jézus Krisztus!
Úrnak mondalak, Úrnak nevezlek.
De mégis olyan sokszor szabadítom fel magamat
a Te hatalmad alól.
Aztán megbánom. Mindig megbánom.
Utólag.
Pedig ha nem Te vagy az Úr az életemben,
ebben az országban, az egész teremtett világon,
akkor minden relatívvá, viszonylagossá válik.
Akkor minden értékét veszti.
Úr Jézus Krisztus! Uram! Szabadítóm!
Kérlek, ments meg nélküled-való önmagamtól!
… hogy szabad legyek. Szabad:
a Te hatalmadba odaszánni az életem.
Szabad: Téged tekinteni Úrnak, egyedüli Úrnak az életemben.
Hogy kesergő lemondás helyett, örömteli reménységgé váljon
az imádságom:
„Legyen meg a Te akaratod!”
Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)
Stanley: Az imádságról
Az imádságban nem Istent
hajlítjuk a saját akaratunk tetszéséhez, hanem a saját akaratunkat hajlítjuk az
Isten akaratának tetszéséhez.
Könyörögjetek az ország vezetőiért!
Arra kérlek mindenekelőtt,
hogy tartsatok könyörgéseket, imádságokat, esedezéseket és hálaadásokat minden
emberért, a királyokért és minden
feljebbvalóért, hogy nyugodt és csendes életet éljünk teljes istenfélelemben és
tisztességben. (1Tim 2:1-2)
Mennyit panaszkodunk a
politikusokra, országunk mindenkori vezetőire! Szerintünk helytelen döntések
sorozatát hozzák, és ahhoz képest, amit valójában gondolunk, ezt még nagyon
finoman fogalmaztam meg.
Isten Igéje mást javasol a puffogás, a
kiakadás, a felháborodás helyett. Imádkozni értük. Egy nemzet vezetőinek
hatalmas felelőssége van, hiszen az ország népének jövője rajtuk, döntéseiken
is múlik. Ennek nem minden esetben vannak tudatában. Nem ritka, hogy csak
magukra és egy szűkebb körre tudnak csak gondolni és ennek megfelelő
törvényeket, rendeleteket alkotnak. Mit is tehetünk értük? Isten elé visszük
őket. Kérjük az Urat, hogy adjon nekik bölcsességet, önzetlenséget, népünkért
való felelősséget, hitet, Istenre tekintést.
Puffogás vagy ima? Döntsd el,
melyik a jobb megoldás…
Az aggodalomról
Készítette: Keresztény szépségportál
James Kurtz
www.keresztenyszepsegporta
Nincs idő az ördögre!
Szerkesztő: Papp Miklós
Egy amerikai bibliaiskolai
hallgató az egyik vizsgadolgozatnál a következő témát kapta: „A mindenható
Isten és az ördög!” Ezt négy óra alatt kellett három részben kidolgoznia,
mégpedig a következő altémák szerint:
1. A mindenható Isten, 2. Az
ördög léte és lénye, 3. A mindenható Isten és az ördög közötti viszony.
Ez a fiatal hallgató Jézus lelkes
tanítványa volt, és a világon mindennél jobban szerette Üdvözítőjét. Amikor
elkezdett írni, annyira tele volt a szíve, hogy csak írt és írt anélkül, hogy
figyelt volna az időre. Írt Isten mindenhatóságáról és nagyságáról, Isten
szeretetéről és bölcsességéről, Isten igaz voltáról, jóságáról és
könyörületességéről. Csak írt és írt vég nélkül. Egyre jobban magával ragadta
Isten dicsősége, és ragyogó szavakkal írta le azt. Az írásban mélyen elmerülve
hirtelen felriadt, amikor felhangzott a szünetet jelző csengő, amely azt
jelezte, hogy letelt a négy óra. Letelt az idő, és egyetlen szót sem írt az
ördögről, annak birodalmáról, és arról a sok gondról és bajról, amelynek a
gonosz és démoni erők létével, munkálkodásával és fennállásával függnek össze.
Ez a fiatal keresztyén azonban gyakorlatias amerikai volt, és tudott magán
segíteni. Befejezte dolgozatát, és hosszú fejtegetése alá csak az alábbi öt
szót írta: „No time for the Devil!” - Nincs
idő az Ördögre!
Igen, az első pillanatban
megmosolyognánk ezt a történetet. De vajon ennek a fiatal, Egyesült Államokban
élő keresztyénnek a viselkedése nem ösztönöz-e mindannyiunkat arra, hogy valódi
hívőként ilyen szívbéli magatartással és odaadással éljünk az Úrért:? „Nincs
idő az ördögre!” Vajon nem ilyennek kell-e lennie a hozzáállásunknak nap mint
nap a gonoszhoz és a vétkezéshez ebben a bukott világban: „Nincs idő az
ördögre!”?
Vajon nem ennek kellene-e
óráról órára hitéletünk szellemi mottójának lennie? „Nincs idő az ördögre!”
Gondoljunk csak bele, mennyi
időt töltünk azzal, hogy az ördög munkáiról beszélünk. Beszéljünk helyette az
Úr munkáiról!
Mennyi időt töltünk azzal,
hogy az ördöggel harcolunk. Elfelejtkezve az Igéről:
Kolossé 2,15: Lefegyverezvén
a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, azokat nyilvánosan megszégyenítette és
mutogatta, győzelmet aratván felettük a keresztfa által.
Ne feledjük az ördög egy
legyőzött ellenség!
http://mennyeihir.hu/index.php?option=com_easyblog&view=entry&id=86&Itemid=77
3.- Szavaiddal is vetsz. Azt
mondod, amit az Ige. Kimondod az Igét. Amit az Úr mond. Nem teszed azt, hogy
„vetsz, és közben panaszkodsz… vetsz, és közben ellene beszélsz annak, amit
teszel…”. Nem beszéled ki magad Isten áldásából. Az Ő keze nem rövidült meg. Ma
is meg tud elégíteni 600 ezer férfit, egyetlen nap alatt, úgy, ahogy korábban
el sem tudták képzelni – mint Izráel népét a fürjekkel. A fürjek már úton
vannak. De te ne beszélj ellenük. Ne hazudj, de azt mondd ki, amit az Ige mond.
Nem kell, hogy a realitást elhallgasd, de mondd ki, amit Isten tesz. Amit most
tesz. Amit megígért.
4.- Megkeresed, amit te meg
tudsz tenni. (Keresed is, mi az, amit te, most, ebben az időben, meg tudsz
tenni.)
Nem nézed le a kicsit.
Hűséges vagy rajta. Nem pazarolsz. Beosztasz. Amid van, jól használod fel.
Amilyen lehetőséget kapsz, abban is hűséges vagy – ha kicsi is. Ha kétezer
forintos munka, akkor is. Abból lesz majd a tízezer és abból pedig a százezer
forintos munka. Nem mondod azt, hogy „ha nem százezres, akkor mit ér… nekem
százezresre van szükségem”… tudod: „ki bízná rá?” – kérdezi az Úr Jézus, és azt
mondja ezzel, hogy a KICSIN kell hűnek lenned. Nem lenézni kell a „kicsit”,
hanem MEGBECSÜLNI. (Lk 16!) És közben őrzöd a tisztességet. A becsületességet.
Nem veszed el, ami másé. Nem lopsz. Nem hazudsz. Nem csapsz be másokat. Nem
élsz vissza bizalmukkal. Nem csalsz. Nem sunyiskodsz. Tisztán jársz, tisztán
élsz, őszinte vagy egy hazug és hamis világban. Ez is magvetés. És ez is a
várakozás része.
Ezek így együtt a
várakozáshoz tartoznak.
c./ Mit tettek a tanítványok?
1.- Ott maradtak
Jeruzsálemben. Nem mentek el a városból. Vártak. Vártak. Vártak.
2.- Együtt voltak. Keresték a
megerősítő közösséget. És különben is, együtt mondta nekik az Úr, hogy
várjanak. Együtt maradtak, és együtt vártak. Szerették egymást. Szeretve
könnyebb várni. Látod a testvéredet. Tanulsz tőle. Tanulod, amit ő már megtanult.
Ahogy ő vár. És ő is tanul tőled. Amit te már megtanultál. Épültök egymás hite
által. Bibliai. Közösségi. Ez a Krisztus Teste. Már itt kibontakozik. Később is
ez marad meg. Amikor már ott lesz a Szent Szellem. Akkor is erre lesz szükség.
Erre a szívre, lelkületre. Az Úr jól tudta. Semmit nem mond véletlenül. Jól
tudja, hogy erre van – erre lesz – szükséged. Amit most megtanít neked. Nem
hiába mész át most, ezeken, amiken most átvisz téged. Szükséged lesz ezekre a
későbbiekben. Ő a „hatékonyság” Istene. Nézd meg a teremtett világot, amit Ő
alkotott. Minden hatékonyságra van berendezve. Ha szép is, de soha nem pusztán
„öncélúan” szép, a szépség is hatékony, a gazdagság is, a változatosság is –
csak legfeljebb még most nem tudod, mire lesz az jó. De Ő tudja. És attól, hogy
te most még nem tudod, attól még van jelentősége! Úgyhogy bátran várj. Van
értelme! Együtt voltak.
3.- Imádkoztak. Az imádság
egyáltalán nem hiábavaló dolog. Nem üresjárat. Nem semmittevés – mint a
kommunista ideológiában bedolgozták 4 évtized felnövekvő generációjának
tudatába. Igazából az ördög ideológiája az, hogy elveszi a bátorságot, kedvet,
tettrekészséget tőled az imádságra. Az ördög hazugsága, amivel kifoszt. Az
imádság – tett. Cselekvés. Aktív viselkedés. Mai, divatos kifejezéssel:
PROAKTIVITÁS. Megelőzés. Építés. Hatékony munkavégzés. Csak nem látszik az
összefüggés az okos elme számára az imádság és a véghezvitel között. Pedig ott
van. A tanítványok megtanulták. Miből? Abból, hogy TETTÉK. Abból, hogy BENNE
VOLTAK. Abból, hogy MÁST TENNI NEM TUDTAK, mert parancs volt számukra a
várakozás, és az, hogy együtt legyenek, és az, hogy az ígéretekkel
foglalkozzanak. Meg van ígérve, te ott várod, a többiekkel együtt, ellene nem
beszélhetsz, mert akkor nem várod, hanem az ígéretről beszélsz, így előbb, vagy
utóbb, de AHHOZ fogsz beszélni, AKITŐL kaptad az ígéretet, és AKITŐL várod az
ígéret beteljesítését. A te Uradhoz. Imádkozol. És ez volt a terv. Miközben
imádkozol, az Úr elvégez benned is valamit. Olyat, amit amúgy nem tudna. Miközben
teszed, MEGTANULOD, tieddé lesz, megismered részleteit, törvényszerűségeit.
Megismered, hogy „tartasz benne valahol”, hogy „van folyamata”, vannak útjai
módjai, ahogy tenned kell, van „mennyei terv” rá, ahogy tenned kell. Ezt nem
tudod elmagyarázni senkinek, csak az érti meg, aki teszi. Különben elméleti
fejtegetés – de, ha olyannal találkozol, aki teszi, fél szóból is értetek,
értitek, miről beszél a másik, mert benne vagy te is, teszed, és tanulod,
tapasztalod, formál benne az Úr, és megérted Őt, közben. Az imádság tett.
Épüléssel jár, olyannal, amit CSAK imádság közben kaphatsz meg. Az imádság:
formálás. Közösségformálás. Olyan, ami CSAK imádság közben történik meg. Amit
az Úr akar, hogy ott legyen a Krisztus Testében, de csak akkor lesz ott, ha
imádkozol.
4.- És megtették, amit meg
kellett – és lehetett – közben tenni. Amit megértettek, hogy tenni kell. Ami
szükséges volt. 10 napig nem voltak mosdatlanok. Borotválkoztak – már akinek
kellett, és aki akart – mosakodtak, fogat mostak, a maguk életvitelének
megfelelően. Ha gyerekeik voltak, őket is el kellett látni. Ételt készítettek,
meg-megették, aki evett (aki böjtölt, hálát adott, és örült annak, aki evett,
és ő pedig kereste az Urat a böjtöléssel is), és el is mosogattak. Akik nem ott
aludtak a helyszínen, hazamentek aludni. Aki éjjel is fenn volt imádkozni,
aludt valamennyit nappal, amikor a többiek megérkeztek, és átvették az
imaőrséget. Ha kellett megbeszélni valamit, megbeszélték. Pl. Júdás helyét be
kellett tölteni, betöltötték. Ahogy tudták. Ha nem volt tökéletes, akkor úgy
tették, ahogy tudták. Az Úr később sok mindent kipótolt. De tették, mert ott
volt előttük. (Most az egyházi törvény kapcsán sok olyat meg kell tennie
„kisegyházaknak”, amit amúgy nem kellene. Megteszik. Miközben várnak az Úrra.)
Pásztor Anita: Mit Látsz Te?
Készítette: József Balogh
És láttunk ott óriásokat is,
az óriások közül való Anáknak fiait, és olyanok valánk a magunk szemében mint a
sáskák, és az ő szemeikben is olyanok valánk.(4 Mózes 13:34.)
Az számít mit látsz te, és
hogyan látod azt. A te fizikai szemeddel nézel, vagy a hitnek szemével? Azok,
akik a fizikai szemeikkel néznek, könnyedén túlterheltetnek az élet kihívásai
miatt. Pontosan ezt történt a tíz kémmel, akik hitetlen választ adtak, amikor
visszatértek, az Isten által Izrael fiai számára ígért földnek kémkedéséből.
Nézzük mit is mondtak ők az 4 Mózes 13:32-33-ben, „És rossz hírét vitték annak
a földnek, amelyet megkémleltek, Izrael fiaihoz mondván: Az a föld, amelyen
által mentünk, hogy megkémleljük azt ,olyan föld,amely megemészti az ő lakóit,
az egész nép is, amelyet láttunk azon, szálas emberekből áll.”
Micsoda félelem teljes kép,
és mennyire lefestették azt, az Izrael gyermekei számára a hitetlen kémek! Nem
úgy Józsué és Káleb ők másként látták, még ha óriások voltak a földön az sem
számított. Az ő inspiráló hitük az volt, hogy azt mondták „…A föld, amelyen
által mentünk, hogy megkémleljük azt, igen igen jó föld. Ha az Urnak kedve
telik bennünk, akkor bevisz minket arra a földre és nékünk adja azt mely tejjel
és mézzel folyó föld. Csakhogy ne lázadjatok az Úr ellen és ne féljetek annak a
földnek népétől, mert ők nekünk csak olyanok, mint a kenyér eltávozott tőlük az
ő oltalmuk, de az Úr velünk van, ne féljetek.” (4 Mózes 14:7-9). Míg ők az Igét
mondták, a másik tíz hitetlen jelentést tett, ők az érzékek emberei voltak.
Sose engedd meg magadnak,
amit a fizikai érzéseid érzékelnek, a hallás, érzés meghatározzák az életed
körülményeit. Ne a látottak alapján ítélj, sem rosszallóan a hallottak alapján
(Ézsaiás 11:3). Ne tekintsünk a látható dolgokra, hanem a láthatatlanokra, mert
a látható dolgok alá vannak vetve a változásnak (2 Korintus 4:18).
Összpontosíts az Isten örökkévaló és csalhatatlan Igéjére, és maradj meg a
hittel teljes válaszok adásában, minden időben.
Megvallás
Nem rendítenek meg a
látottak, a természetes érzések vagy hallottak. Az én gondolataim, szavaim, és cselekedeteim
a Szellemtől ihlettek, az Isten Igéjében
való hit által. A kegyelem és
áldások csodálatos életét élem, mert az Igében és az által élek. Halleluja!
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 2
Korintus 4:17-18; Zsidók 11:1-3
1 éves biblia olvasási terv:
János evangéliuma 3:1-21;
2 Sámuel könyve 22
2 éves biblia olvasási terv:
Márk evangéliuma 8:10-21;
4 Mózes könyve 9
3.- Szavaiddal is vetsz. Azt
mondod, amit az Ige. Kimondod az Igét. Amit az Úr mond. Nem teszed azt, hogy
„vetsz, és közben panaszkodsz… vetsz, és közben ellene beszélsz annak, amit
teszel…”. Nem beszéled ki magad Isten áldásából. Az Ő keze nem rövidült meg. Ma
is meg tud elégíteni 600 ezer férfit, egyetlen nap alatt, úgy, ahogy korábban
el sem tudták képzelni – mint Izráel népét a fürjekkel. A fürjek már úton
vannak. De te ne beszélj ellenük. Ne hazudj, de azt mondd ki, amit az Ige mond.
Nem kell, hogy a realitást elhallgasd, de mondd ki, amit Isten tesz. Amit most
tesz. Amit megígért.
4.- Megkeresed, amit te meg
tudsz tenni. (Keresed is, mi az, amit te, most, ebben az időben, meg tudsz
tenni.)
Nem nézed le a kicsit.
Hűséges vagy rajta. Nem pazarolsz. Beosztasz. Amid van, jól használod fel.
Amilyen lehetőséget kapsz, abban is hűséges vagy – ha kicsi is. Ha kétezer
forintos munka, akkor is. Abból lesz majd a tízezer és abból pedig a százezer
forintos munka. Nem mondod azt, hogy „ha nem százezres, akkor mit ér… nekem
százezresre van szükségem”… tudod: „ki bízná rá?” – kérdezi az Úr Jézus, és azt
mondja ezzel, hogy a KICSIN kell hűnek lenned. Nem lenézni kell a „kicsit”,
hanem MEGBECSÜLNI. (Lk 16!) És közben őrzöd a tisztességet. A becsületességet.
Nem veszed el, ami másé. Nem lopsz. Nem hazudsz. Nem csapsz be másokat. Nem
élsz vissza bizalmukkal. Nem csalsz. Nem sunyiskodsz. Tisztán jársz, tisztán
élsz, őszinte vagy egy hazug és hamis világban. Ez is magvetés. És ez is a
várakozás része.
Ezek így együtt a
várakozáshoz tartoznak.
c./ Mit tettek a tanítványok?
1.- Ott maradtak
Jeruzsálemben. Nem mentek el a városból. Vártak. Vártak. Vártak.
2.- Együtt voltak. Keresték a
megerősítő közösséget. És különben is, együtt mondta nekik az Úr, hogy
várjanak. Együtt maradtak, és együtt vártak. Szerették egymást. Szeretve
könnyebb várni. Látod a testvéredet. Tanulsz tőle. Tanulod, amit ő már megtanult.
Ahogy ő vár. És ő is tanul tőled. Amit te már megtanultál. Épültök egymás hite
által. Bibliai. Közösségi. Ez a Krisztus Teste. Már itt kibontakozik. Később is
ez marad meg. Amikor már ott lesz a Szent Szellem. Akkor is erre lesz szükség.
Erre a szívre, lelkületre. Az Úr jól tudta. Semmit nem mond véletlenül. Jól
tudja, hogy erre van – erre lesz – szükséged. Amit most megtanít neked. Nem
hiába mész át most, ezeken, amiken most átvisz téged. Szükséged lesz ezekre a
későbbiekben. Ő a „hatékonyság” Istene. Nézd meg a teremtett világot, amit Ő
alkotott. Minden hatékonyságra van berendezve. Ha szép is, de soha nem pusztán
„öncélúan” szép, a szépség is hatékony, a gazdagság is, a változatosság is –
csak legfeljebb még most nem tudod, mire lesz az jó. De Ő tudja. És attól, hogy
te most még nem tudod, attól még van jelentősége! Úgyhogy bátran várj. Van
értelme! Együtt voltak.
3.- Imádkoztak. Az imádság
egyáltalán nem hiábavaló dolog. Nem üresjárat. Nem semmittevés – mint a
kommunista ideológiában bedolgozták 4 évtized felnövekvő generációjának
tudatába. Igazából az ördög ideológiája az, hogy elveszi a bátorságot, kedvet,
tettrekészséget tőled az imádságra. Az ördög hazugsága, amivel kifoszt. Az
imádság – tett. Cselekvés. Aktív viselkedés. Mai, divatos kifejezéssel:
PROAKTIVITÁS. Megelőzés. Építés. Hatékony munkavégzés. Csak nem látszik az
összefüggés az okos elme számára az imádság és a véghezvitel között. Pedig ott
van. A tanítványok megtanulták. Miből? Abból, hogy TETTÉK. Abból, hogy BENNE
VOLTAK. Abból, hogy MÁST TENNI NEM TUDTAK, mert parancs volt számukra a
várakozás, és az, hogy együtt legyenek, és az, hogy az ígéretekkel
foglalkozzanak. Meg van ígérve, te ott várod, a többiekkel együtt, ellene nem
beszélhetsz, mert akkor nem várod, hanem az ígéretről beszélsz, így előbb, vagy
utóbb, de AHHOZ fogsz beszélni, AKITŐL kaptad az ígéretet, és AKITŐL várod az
ígéret beteljesítését. A te Uradhoz. Imádkozol. És ez volt a terv. Miközben
imádkozol, az Úr elvégez benned is valamit. Olyat, amit amúgy nem tudna. Miközben
teszed, MEGTANULOD, tieddé lesz, megismered részleteit, törvényszerűségeit.
Megismered, hogy „tartasz benne valahol”, hogy „van folyamata”, vannak útjai
módjai, ahogy tenned kell, van „mennyei terv” rá, ahogy tenned kell. Ezt nem
tudod elmagyarázni senkinek, csak az érti meg, aki teszi. Különben elméleti
fejtegetés – de, ha olyannal találkozol, aki teszi, fél szóból is értetek,
értitek, miről beszél a másik, mert benne vagy te is, teszed, és tanulod,
tapasztalod, formál benne az Úr, és megérted Őt, közben. Az imádság tett.
Épüléssel jár, olyannal, amit CSAK imádság közben kaphatsz meg. Az imádság:
formálás. Közösségformálás. Olyan, ami CSAK imádság közben történik meg. Amit
az Úr akar, hogy ott legyen a Krisztus Testében, de csak akkor lesz ott, ha
imádkozol.
4.- És megtették, amit meg
kellett – és lehetett – közben tenni. Amit megértettek, hogy tenni kell. Ami
szükséges volt. 10 napig nem voltak mosdatlanok. Borotválkoztak – már akinek
kellett, és aki akart – mosakodtak, fogat mostak, a maguk életvitelének
megfelelően. Ha gyerekeik voltak, őket is el kellett látni. Ételt készítettek,
meg-megették, aki evett (aki böjtölt, hálát adott, és örült annak, aki evett,
és ő pedig kereste az Urat a böjtöléssel is), és el is mosogattak. Akik nem ott
aludtak a helyszínen, hazamentek aludni. Aki éjjel is fenn volt imádkozni,
aludt valamennyit nappal, amikor a többiek megérkeztek, és átvették az
imaőrséget. Ha kellett megbeszélni valamit, megbeszélték. Pl. Júdás helyét be
kellett tölteni, betöltötték. Ahogy tudták. Ha nem volt tökéletes, akkor úgy
tették, ahogy tudták. Az Úr később sok mindent kipótolt. De tették, mert ott
volt előttük. (Most az egyházi törvény kapcsán sok olyat meg kell tennie
„kisegyházaknak”, amit amúgy nem kellene. Megteszik. Miközben várnak az Úrra.)
Dr-Kováts György: PÜNKÖSD-8.
(A VÁRAKOZÁS – VÁRAKOZNI MINDIG NEHÉZ – NEM
JELENT PASSZIVITÁST!) –
Apcs 1:4 És velük összejövén,
MEGHAGYTA nekik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem VÁRJÁK BE az Atyának
ígéretét, melyet [úgymond], hallottatok tőlem:
Apcs 1:5 Hogy János ugyan
vízzel keresztelt, ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkereszteltetni nem sok
nap múlva.
Luk 24:49 És íme én elküldöm
ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig MARADJATOK Jeruzsálem városában,
MÍGNEM felruháztattok mennyei erővel.
3./ El ne menjenek
Jeruzsálemből, hanem „várják be” az Atya ígéretét. A görögben: „perimenó” – itt
szerepel egyedül.
a./ Ott maradni („menó”)
mindig nehezebb, mint „elindulni szerencsét próbálni”. Aki ott marad, „ki van
szolgáltatva”. Vár. Függ. A függéshelyzet – amikor nem hagyhatod el a
harcálláspontodat, csak várni tudsz, várni és várni, hogy a felmentő sereg
megjelenjen – mindig nehéz. Ki kell tartanod, minden ellenkező gondolat
közepette. Minden körülmény ellenében is. Erről is beszél ez a kifejezés:
„perimenó” – ami körülötted van, nem fordíthat el téged az engedelmességtől.
Azt teszed, amit Ő mond. Bármit látsz, bármit mondanak mások – megteszed, mert
Ő mondta. Vársz. Kitartasz a várakozásban. (Acs 1,14.)
b./ A várakozás egyáltalán
nem „passzív” művelet. Közben mindent megteszel, amit ott, és akkor lehet
megtenni. Megteszed, mert ez is hozzátartozik a várakozáshoz.
Ha például anyagi
szabadításra vársz, megteszed, amit te magad meg tudsz tenni, és amit a te Urad
mond, hogy tegyél. Miközben várod Őt. Ez a kettő – várakozás, és ami rajtad
áll, megteszed – nem ellentétes egymással. Mit teszel, miközben vársz?
1.- Imádkozol. Nagyon
imádkozol. Megint imádkozol. Folyamatosan imádkozol. Szüntelen imádkozol. Már
böjttel imádkozol. Akarod, hogy az Úr cselekedjen – Tőle függsz – és ezért
imádkozol. (Hallja. Látja. Akarja, hogy tedd. Jól teszed. Nem süket, nincs
távol – de ez is hozzátartozik a szabadításhoz. Kell, hogy tedd. Egy nap a
mennyben majd sokkal inkább megérted, miért volt ez jó, miért volt szükséges!
Most tedd, és tedd, és tedd, ameddig az ellenkezőjét nem mondja. Tedd, és
meglátod szabadítását.)
2.- Vetsz. Vetsz és vetsz és
vetsz. Miért? Mert Ő mondta. Lk 6,38. Adjatok… „A nullából?” – ahogy kérdezte
tőlem valaki a napokban. – Igen. A nullából. A semmiből. Amennyit tudsz, de
vetsz. Az ezer forint is vetés. Kifejezi, hogy akarsz adni. Amit te, most meg
tudsz tenni, megteszed. Mert megértetted az Isten országát. Megértetted, amit Ő
mondott az Igében. Megértetted, és teszed, ami rajtad áll, mert akarod Őt, és
akarod az Ő szabadítását, amit CSAK Ő tud megtenni. Ezért vetsz. Adsz.
Továbbadsz. Amiben tudsz, magot vetsz.
3.- Szavaiddal is vetsz. Azt
mondod, amit az Ige. Kimondod az Igét. Amit az Úr mond. Nem teszed azt, hogy
„vetsz, és közben panaszkodsz… vetsz, és közben ellene beszélsz annak, amit
teszel…”. Nem beszéled ki magad Isten áldásából. Az Ő keze nem rövidült meg. Ma
is meg tud elégíteni 600 ezer férfit, egyetlen nap alatt, úgy, ahogy korábban
el sem tudták képzelni – mint Izráel népét a fürjekkel. A fürjek már úton
vannak. De te ne beszélj ellenük. Ne hazudj, de azt mondd ki, amit az Ige mond.
Nem kell, hogy a realitást elhallgasd, de mondd ki, amit Isten tesz. Amit most
tesz. Amit megígért.
4.- Megkeresed, amit te meg
tudsz tenni. (Keresed is, mi az, amit te, most, ebben az időben, meg tudsz
tenni.)
Nem nézed le a kicsit.
Hűséges vagy rajta. Nem pazarolsz. Beosztasz. Amid van, jól használod fel.
Amilyen lehetőséget kapsz, abban is hűséges vagy – ha kicsi is. Ha kétezer
forintos munka, akkor is. Abból lesz majd a tízezer és abból pedig a százezer
forintos munka. Nem mondod azt, hogy „ha nem százezres, akkor mit ér… nekem
százezresre van szükségem”… tudod: „ki bízná rá?” – kérdezi az Úr Jézus, és azt
mondja ezzel, hogy a KICSIN kell hűnek lenned. Nem lenézni kell a „kicsit”,
hanem MEGBECSÜLNI. (Lk 16!) És közben őrzöd a tisztességet. A becsületességet.
Nem veszed el, ami másé. Nem lopsz. Nem hazudsz. Nem csapsz be másokat. Nem
élsz vissza bizalmukkal. Nem csalsz. Nem sunyiskodsz. Tisztán jársz, tisztán
élsz, őszinte vagy egy hazug és hamis világban. Ez is magvetés. És ez is a
várakozás része.
Ezek így együtt a
várakozáshoz tartoznak.
c./ Mit tettek a tanítványok?
1.- Ott maradtak
Jeruzsálemben. Nem mentek el a városból. Vártak. Vártak. Vártak.
2.- Együtt voltak. Keresték a
megerősítő közösséget. És különben is, együtt mondta nekik az Úr, hogy
várjanak. Együtt maradtak, és együtt vártak. Szerették egymást. Szeretve
könnyebb várni. Látod a testvéredet. Tanulsz tőle. Tanulod, amit ő már megtanult.
Ahogy ő vár. És ő is tanul tőled. Amit te már megtanultál. Épültök egymás hite
által. Bibliai. Közösségi. Ez a Krisztus Teste. Már itt kibontakozik. Később is
ez marad meg. Amikor már ott lesz a Szent Szellem. Akkor is erre lesz szükség.
Erre a szívre, lelkületre. Az Úr jól tudta. Semmit nem mond véletlenül. Jól
tudja, hogy erre van – erre lesz – szükséged. Amit most megtanít neked. Nem
hiába mész át most, ezeken, amiken most átvisz téged. Szükséged lesz ezekre a
későbbiekben. Ő a „hatékonyság” Istene. Nézd meg a teremtett világot, amit Ő
alkotott. Minden hatékonyságra van berendezve. Ha szép is, de soha nem pusztán
„öncélúan” szép, a szépség is hatékony, a gazdagság is, a változatosság is –
csak legfeljebb még most nem tudod, mire lesz az jó. De Ő tudja. És attól, hogy
te most még nem tudod, attól még van jelentősége! Úgyhogy bátran várj. Van
értelme! Együtt voltak.
3.- Imádkoztak. Az imádság
egyáltalán nem hiábavaló dolog. Nem üresjárat. Nem semmittevés – mint a
kommunista ideológiában bedolgozták 4 évtized felnövekvő generációjának
tudatába. Igazából az ördög ideológiája az, hogy elveszi a bátorságot, kedvet,
tettrekészséget tőled az imádságra. Az ördög hazugsága, amivel kifoszt. Az
imádság – tett. Cselekvés. Aktív viselkedés. Mai, divatos kifejezéssel:
PROAKTIVITÁS. Megelőzés. Építés. Hatékony munkavégzés. Csak nem látszik az
összefüggés az okos elme számára az imádság és a véghezvitel között. Pedig ott
van. A tanítványok megtanulták. Miből? Abból, hogy TETTÉK. Abból, hogy BENNE
VOLTAK. Abból, hogy MÁST TENNI NEM TUDTAK, mert parancs volt számukra a
várakozás, és az, hogy együtt legyenek, és az, hogy az ígéretekkel
foglalkozzanak. Meg van ígérve, te ott várod, a többiekkel együtt, ellene nem
beszélhetsz, mert akkor nem várod, hanem az ígéretről beszélsz, így előbb, vagy
utóbb, de AHHOZ fogsz beszélni, AKITŐL kaptad az ígéretet, és AKITŐL várod az
ígéret beteljesítését. A te Uradhoz. Imádkozol. És ez volt a terv. Miközben
imádkozol, az Úr elvégez benned is valamit. Olyat, amit amúgy nem tudna. Miközben
teszed, MEGTANULOD, tieddé lesz, megismered részleteit, törvényszerűségeit.
Megismered, hogy „tartasz benne valahol”, hogy „van folyamata”, vannak útjai
módjai, ahogy tenned kell, van „mennyei terv” rá, ahogy tenned kell. Ezt nem
tudod elmagyarázni senkinek, csak az érti meg, aki teszi. Különben elméleti
fejtegetés – de, ha olyannal találkozol, aki teszi, fél szóból is értetek,
értitek, miről beszél a másik, mert benne vagy te is, teszed, és tanulod,
tapasztalod, formál benne az Úr, és megérted Őt, közben. Az imádság tett.
Épüléssel jár, olyannal, amit CSAK imádság közben kaphatsz meg. Az imádság:
formálás. Közösségformálás. Olyan, ami CSAK imádság közben történik meg. Amit
az Úr akar, hogy ott legyen a Krisztus Testében, de csak akkor lesz ott, ha
imádkozol.
4.- És megtették, amit meg
kellett – és lehetett – közben tenni. Amit megértettek, hogy tenni kell. Ami
szükséges volt. 10 napig nem voltak mosdatlanok. Borotválkoztak – már akinek
kellett, és aki akart – mosakodtak, fogat mostak, a maguk életvitelének
megfelelően. Ha gyerekeik voltak, őket is el kellett látni. Ételt készítettek,
meg-megették, aki evett (aki böjtölt, hálát adott, és örült annak, aki evett,
és ő pedig kereste az Urat a böjtöléssel is), és el is mosogattak. Akik nem ott
aludtak a helyszínen, hazamentek aludni. Aki éjjel is fenn volt imádkozni,
aludt valamennyit nappal, amikor a többiek megérkeztek, és átvették az
imaőrséget. Ha kellett megbeszélni valamit, megbeszélték. Pl. Júdás helyét be
kellett tölteni, betöltötték. Ahogy tudták. Ha nem volt tökéletes, akkor úgy
tették, ahogy tudták. Az Úr később sok mindent kipótolt. De tették, mert ott
volt előttük. (Most az egyházi törvény kapcsán sok olyat meg kell tennie
„kisegyházaknak”, amit amúgy nem kellene. Megteszik. Miközben várnak az Úrra.)
Az Ő gazdagsága
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
A jó örökséget hagy unokáinak; a bűnös vagyona pedig eltétetik az igaz számára. (PÉLDABESZÉDEK 13,22.)
Az Úr egyszer, amikor meglátogatott, és az ágyam mellé ülve másfél órán keresztül beszélt a Szellem vezetéséről, a következőket mondta:
“Az én Szellemem fogja vezetni az én gyermekeimet. A Biblia azt mondja: akiket Isten Szelleme vezérel, azok Isten fiai. (Róm. 8,14) Én vezetni foglak téged, de nemcsak téged, hanem Isten minden gyermekét. Megmutatom majd, hogy mit kezdj a pénzeddel. Meg fogom mutatni, hogyan fektesd be. Igazában, ha hallgatsz rám, gazdaggá teszlek. Én nem ellenzem, hogy a gyermekeim gazdagok legyenek, azt ellenzem, hogy kapzsik legyenek”.
(Lehet valaki kapzsi úgy is, hogy nincs egy fillérje sem.) Az emberek rosszul idézik a Bibliát, amikor azt állítják, hogy az Ige szerint: “Minden rossznak gyökere a pénz.” A Biblia egyáltalán nem ezt mondja.
Az Ige azt mondja: “Minden rossznak a gyökere a pénz szerelme.” (1Tim. 6,10) Nincs abban semmi rossz, ha van pénzed. Az viszont már baj, ha a pénz ural téged!
Megvallás: Én Isten gyermeke vagyok. Engem Isten Szelleme vezet. Én Istenben bízom, nem pedig a gazdagságban. Viszont bízom Istenben, hogy vezetni fog a pénzügyeimben. Én tisztelem Istent azzal, hogy tizedet és adományokat adok minden jövedelmemből. A szükségeim pedig be vannak töltve Isten gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban!
Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz
Az Úr egyszer, amikor meglátogatott, és az ágyam mellé ülve másfél órán keresztül beszélt a Szellem vezetéséről, a következőket mondta:
“Az én Szellemem fogja vezetni az én gyermekeimet. A Biblia azt mondja: akiket Isten Szelleme vezérel, azok Isten fiai. (Róm. 8,14) Én vezetni foglak téged, de nemcsak téged, hanem Isten minden gyermekét. Megmutatom majd, hogy mit kezdj a pénzeddel. Meg fogom mutatni, hogyan fektesd be. Igazában, ha hallgatsz rám, gazdaggá teszlek. Én nem ellenzem, hogy a gyermekeim gazdagok legyenek, azt ellenzem, hogy kapzsik legyenek”.
(Lehet valaki kapzsi úgy is, hogy nincs egy fillérje sem.) Az emberek rosszul idézik a Bibliát, amikor azt állítják, hogy az Ige szerint: “Minden rossznak gyökere a pénz.” A Biblia egyáltalán nem ezt mondja.
Az Ige azt mondja: “Minden rossznak a gyökere a pénz szerelme.” (1Tim. 6,10) Nincs abban semmi rossz, ha van pénzed. Az viszont már baj, ha a pénz ural téged!
Megvallás: Én Isten gyermeke vagyok. Engem Isten Szelleme vezet. Én Istenben bízom, nem pedig a gazdagságban. Viszont bízom Istenben, hogy vezetni fog a pénzügyeimben. Én tisztelem Istent azzal, hogy tizedet és adományokat adok minden jövedelmemből. A szükségeim pedig be vannak töltve Isten gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban!
Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz
A föld javai
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
Ha hajlandók és engedelmesek lesztek, e föld javaival éltek. (ÉSAIÁS 1,19.)
Istennek az az akarata, hogy ha hajlandó és engedelmes vagy, akkor neked mindenből a legjobb legyen. (Ha engedetlenségben jársz, akkor természetesen nem élvezheted Isten javait.)
Isten nem zsugori, nem szűkmarkú. Nem azért helyezte mindezeket a javakat e világba, hogy az ördög és az ő bandája élvezzék. Sokan úgy gondolják, ha keresztény vagy, soha sem lehet semmid. Azt hiszik, hogy szegényen és nélkülözve kell végigmennünk az életen.
Jézus azonban azt mondta: “Ha azért ti gonosz [természetes ember] létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok jókat azoknak, akik kérnek tőle?!” (Mát. 7,11)
Annyira akar nekünk Isten jó ajándékokat adni! Azt akarja, hogy nekünk mindenből a legjobb legyen! Azt akarja, hogy gyarapodjunk és bőségben éljünk, és az élet javaival éljünk! Nekünk azonban együtt kell működnünk vele.
Megvallás: Én hajlandó vagyok szeretni és szolgálni Istent, az én Atyámat. Én engedelmesen az Ő akaratában járok, az Ő Igéjének a világosságában. Így e föld javaival élek, és bátorsággal imádkozhatom az élet javaiért, mert az én Atyám akarata az, hogy mindez az enyém legyen!
Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz
Ha hajlandók és engedelmesek lesztek, e föld javaival éltek. (ÉSAIÁS 1,19.)
Istennek az az akarata, hogy ha hajlandó és engedelmes vagy, akkor neked mindenből a legjobb legyen. (Ha engedetlenségben jársz, akkor természetesen nem élvezheted Isten javait.)
Isten nem zsugori, nem szűkmarkú. Nem azért helyezte mindezeket a javakat e világba, hogy az ördög és az ő bandája élvezzék. Sokan úgy gondolják, ha keresztény vagy, soha sem lehet semmid. Azt hiszik, hogy szegényen és nélkülözve kell végigmennünk az életen.
Jézus azonban azt mondta: “Ha azért ti gonosz [természetes ember] létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok jókat azoknak, akik kérnek tőle?!” (Mát. 7,11)
Annyira akar nekünk Isten jó ajándékokat adni! Azt akarja, hogy nekünk mindenből a legjobb legyen! Azt akarja, hogy gyarapodjunk és bőségben éljünk, és az élet javaival éljünk! Nekünk azonban együtt kell működnünk vele.
Megvallás: Én hajlandó vagyok szeretni és szolgálni Istent, az én Atyámat. Én engedelmesen az Ő akaratában járok, az Ő Igéjének a világosságában. Így e föld javaival élek, és bátorsággal imádkozhatom az élet javaiért, mert az én Atyám akarata az, hogy mindez az enyém legyen!
Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz
2013. május 7.
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)







.jpg)







