Mennyei Atyám! Van mit tanulnom a
mások terhének hordozásában. Ennek az az oka, hogy sokszor csak magamra
figyelek, csak az számít, ami nekem jó és kényelmes. Pedig Te nem ezt várod
tőlem, hanem a szeretetteljes önzetlenséget, áldozathozatalt magamat nem nézve,
hanem a másik javát munkálva tevékenykedni. Segíts így, ilyen lelkülettel élnem
és szolgálnom! Ámen
2013. március 4.
Hogy túlélj, használd a hited…
Egymás terhét hordozzátok, úgy töltsétek be a Krisztus
törvényét! (Gal 6:2)
Egymás terhének hordozásában vannak különböző fokozatok. A
következő történet is erről szól. Szolgáljon lelki épülésedre!
Egy ház renoválása során egy japán felnyitotta a háza falát.
A Japán házak falai fából készült, üreges falak. Ahogy bontott, felfedezte,
hogy egy gyík van bent fogságban, mivel a fal szögelése közben annak idején egy
szög átütötte az egyik lábát. Látja a japán ezt, sajnálja nagyon, és egyúttal
kíváncsi is, hisz látja, hogy oda van szögelve, a ház pedig tíz éve épült!
Hogyan történt?
A gyík tíz évig túlélte ebben a helyzetben! Egy sötét falon
belül, mozgás nélkül ez lehetetlen és őrjítő! Aztán elkezdett csodálkozni a
japán, hogy élt túl tíz évig egy lépés megtétele nélkül – hisz a lába oda volt
szögelve! Abbahagyta hát a munkát, és elkezdte figyelni a gyíkot, hogy mit is
csinál ott, és hogyan táplálkozott tíz éven át. Később, nem tudni honnan,
feltűnt egy másik gyík, étellel a szájában. Oh! A munkás nagyon megdöbbent, és
mélyen érintette a dolog. A gyíkot, akit a szög fogva tartott a sötét fal
mögött, egy másik gyík etetett tíz éven keresztül… El tudod képzelni? Tíz éven
keresztül, fáradhatatlanul, anélkül, hogy feladta volna a reményt. Meg tudnád
ezt tenni? Meg tudnád ezt tenni az Édesanyádért, aki hosszú kilenc hónap után
világra hozott? Vagy Édesapádért, a barátaidért, a testvéreidért, a
kollégáidért? Képzeld el, hogy egy ilyen kicsi teremtmény meg tudja tenni, amit
egy briliáns elmével megáldott lény nem képes.
Ahogy a kommunikációs technológia fejlődik, az információhoz
való hozzáférésünk egyre gyorsabbá és gyorsabbá válik. A távolság az emberek
között csökken, vagy növekszik? Ne hagyd el soha azokat, akiket szeretsz, ne mondd
soha, mennyire elfoglalt vagy, amikor igazán szükségük van Rád! Előtted hever
az egész világ, de lehet, hogy te vagy a világ az ő számukra! Az elhanyagolás
összetörheti azt a szívet, ami minden ellenére szeret téged.
Mielőtt bármit mondasz, emlékezz:
Egy életig tart felépíteni, egy pillanatig tart lerombolni…
Hogy élj, használd a szíved..
Hogy túlélj, használd a hited…
Vallások és nők – Allah jobban tudja?
Egyenlők, de nem azonosak
Buttiglione professzor, akiről gyakran megjegyzik, hogy a pápa barátja, a nőkről szólva kijelentette: " a család azért létezik, hogy lehetővé tegye a nőknek, hogy gyermekeket neveljenek és férjük védelmét élvezzék".
Buttiglione szemlélete megegyezik a Joaquín Navarro Valls, a Szentszék sajtóirodájának igazgatója által a Nők Negyedik Világkonferenciáján, Pekingben, 1995 szeptemberében elmondottakkal.
Navarro Valls a Vatikán nevében a nők emberi méltósága és a családban játszott szerepük védelmében szólalt fel, hangsúlyozva, hogy a katolikus vallás szerint a férfi és a nő ugyanazt az egyedi méltóságot élvezi. Ennek következtében egy nőnek joga van választani, hogy szakmai karrierre vágyik, egyszerre lesz anya és dolgozó nő, vagy minden tevékenységében a családjának szenteli magát. A Vatikán szerint a család a társadalom alapegysége, amit semmi nem helyettesíthet.
Ennek ellenére manapság egy nő számára egyre nehezebbé válik, hogy kizárólag az otthonának szentelje magát. Nyilvánosan elismerik az otthon végzett munka társadalmi értékét, de eddig még soha nem kapott megfelelő jogi elismerést. Navarro Valls e gondolatok jegyében felhívta a konferencia figyelmét, hogy tegyenek javaslatokat a "hatalom feminizálódásának" jelensége ellen. A katolikus álláspont a Navarro Valls által kifejtettek szerint fizikai erőszaknak tekint olyan gyakorlatokat, mint a nemi erőszak, a női nemi szervek megcsonkítása, a prostitúcióra való kényszerítés, a sterilizáció, emellett az erőszakhoz sorolja a megszervezett házasság intézményét és az abortuszt is.
Megerősíti, hogy az abortusz nem tartozik az emberi jogok közé, mivel az ellentétes az élethez való emberi joggal.
A pápa külön üdvözletben köszöntötte a pekingi konferencia résztvevőit, amelyben megfogalmazta a katolikus vallás ma érvényben lévő, nőkre vonatkozó tanításait. A pápa szerint "a nők méltóságbeli egyenlősége nem jelenti a férfival való azonosságot" – tehát a katolikus tanítás is különbséget tesz férfi és nő között, mint valamennyi világvallás.
Az azonosságra törekvés szegényebbé teszi a nőket és a társadalmat, mivel deformálja a valódi nőiség lényegét. Ezt a női méltóságot legjobban a családban lehet megélni – fejti ki az üdvözlő levél. Az anyai szerep nem jelent elnyomást a nő számára, a család és a gyermekek felé való elkötelezettség nem akadályozza meg az önmegvalósítást. A nőknek teljes joguk van arra, hogy a közélet minden területén aktívak legyenek, hangsúlyozta üzenetében a pápa. Annak ellenére, hogy a pápai üzenet szorgalmazta a nők bátrabb szerepvállalását a közéletben, a legtöbb keresztény felekezettől eltérően továbbra is elzárkózik a női szolgálatok elől.
Idén nyáron Ratzinger bíborosnak a pápa által is jóváhagyott levele kavart kisebb botrányt, melyben a feminizmus kérdését vette górcső alá. "Férfiak és nők együttműködése az egyházban és a világban" című, 37 oldalas levelét a katolikus egyház vezetőinek címezte. A feminizmus Ratzinger szerint elmossa "a férfi és a nő közötti különbségeket", megkérdőjelezi a természetes, kétszülős, apára és anyára épülő családmodell létjogosultságát, és "a heteroszexualitást lényegében egyenrangúvá teszi a homoszexualitással". Az írás egy közel egy évvel korábban megjelentetett dokumentum folytatásának is tekinthető, amely a homoszexualitás témája kapcsán erősítette meg a katolikus egyháznak a hagyományos, férfi-női családmodell iránti elkötelezettségét – utalva arra, hogy bármilyen más felállás veszélyt jelent a családra és a társadalomra nézve.
A Ratzinger-levél nyomán számos kritikus ortodox szigorúsággal vádolta a katolikus egyházat. Az America magazin szerkesztője, Thomas Reese védelmébe vette a karriert építő nőket, és nem minden gúny nélkül kijelentette: "Amikor a Vatikán kétségeit fejezi ki a dolgozó anyákkal kapcsolatban, akkor valószínűleg a havat lapátoló lengyel asszonyokra és a vécét tisztító spanyol ajkúakra gondol."
A Buttiglione-ügynél – amely szintén magában hordozza a kultúra és az ideológiai harc jegyeit – sokkal direktebb, ritkán tapasztalható vallási és ideológiai konfliktus színterévé vált Hollandia az elmúlt héten, amikor iszlám fanatikusok meggyilkolták Theo van Gogh filmrendezőt, aki Engedelmesség című filmjében az iszlámnak a nők iránti magatartását bírálta (Életveszélyben a szólásszabadság. Hetek, 2004. november 5.). A rendező halálát követően néhány nap alatt országos méretű iszlámellenes hangulat alakult ki, melynek során a feldühödött hollandok mecseteket gyaláztak meg, illetve felrobbantottak egy iszlám iskolát. Van Gogh mellesleg Allah jobban tudja címen egy könyvet is írt a témában, amelyben nem rejtette véka alá az iszlámról alkotott véleményét: az iszlám militánsokat és papságot nőgyűlölőnek nevezte. Filmje is erre a koncepcióra épült, olyan nők szenvedéseit mutatva be, akiket a saját családjuk részéről ért a legtöbb sérelem: házasságba kényszerítették őket, megerőszakolták, verték és "rossz magaviseletük" miatt megbüntették őket.
Játékszerek
Az iszlám tanítás a nőket illetően valószínűleg a legkonzervatívabbak közé számít. Igaz, nem minden muzulmán hívő, és nem minden muzulmán nemzet követi egyformán a tanítások mindegyikét, de ma is számos nőt érintenek a rendkívül szigorú, és méltóságról egyáltalán nem szóló nézetek és rendelkezések.
A Korán és a Hadithok (Mohamed próféta tettei és mondásai) tartalmazzák azokat a kijelentéseket, melyek alapján a muszlim férfiak a nőkről vélekednek.
Bár a Korán a két nemet teremtésük folytán egymástól kölcsönösen függőnek tekinti, emberként nem számítanak egyenlőnek: "A férfi a nőnél magasabb rendű, és jobb, mint a nő" – szól Ibn Kathir kommentárja. Ezenkívül a nők intelligenciában és vallási szempontból sem érnek fel a férfiakkal. A női tanú vallomása nem egyenrangú a férfiéval, ezért két férfi tanúbizonysága elfogadható, egy férfi mellett azonban csak két nő tanúskodása számítható hitelesnek. Mindezek alapján a nő nem nagyon számíthat megfelelő társaságnak a férfi számára, hiszen vallási alacsonyabb rendűsége folytán nem képes emelkedett diskurzus folytatására sem.
Ezt a Korán egyik kommentárja nemes egyszerűséggel úgy fejezi ki, hogy a nő nem több, mint játékszer. Istenhez akkor áll a legközelebb, ha a házban marad, és jobb, ha otthon imádkozik, mint a mecsetben. A férj teljes jogkörrel bír a feleség fölött, ami számos egyéb mellett a szexuális területen is érvényesül: az iszlám tanítás szerint jobb, ha a tűzhelyen odaég az étel, mintha a férjnek várnia kell vágyai kielégülésére. Ha a nő visszautasítja, az ég angyalai ellene fordulnak – tanítja a Hadith.
Ha egy nő nem engedelmeskedik a férjének, akkor minden istenfélelme hiábavalóvá válik.
A Hadith bőségesen sorolja a férj jogait, miközben a nők jogai igen egyszerűen felsorolhatók: "Milyen joga van a nőnek
? Hogy enni adj neki, ha te már ettél, hogy felruházd, ha magadat már felruháztad
" Bár a Hadith azt állítja, hogy a legjobb férjek azok, akik a legjobbak a feleségükhöz, ennek a jóságnak a határait is megszabja: a Korán ugyanis jogot ad a férjnek, hogy nem megfelelő viselkedés esetén megdorgálja feleségét, ha ez nem használ, szexuálisan ne közelítsen hozzá, és következő büntetésként meg is verje. Hogy ezt miért teszi, arról a muzulmán férfinak nem kell számot adnia, mert ez megkérdőjelezhetetlen joga. A verés egyébként kijár több esetben is, például, ha a nő nem ékesíti magát férje kívánságának megfelelően, nem hajlandó vele szexuális kapcsolatra, nem hajlandó megfürdeni az imához való megtisztulás céljából, vagy férje engedélye nélkül utazik külföldre.
Derék asszonyok
A judaizmus általában véve pozitívan szemléli a nőt, és számos rendelkezése védelmébe veszi az önálló tevékenységet folytató asszonyt is. A legősibb bizonyíték erre a Bibliában található. A Példabeszédek könyvének utolsó fejezete, amely a derék asszony dicséreteként is ismeretes, kifejezetten pozitív példaként állítja elénk az önállóan, férje külön engedélye nélkül akár gazdasági tevékenységet is folytató asszonyt, aki ugyanakkor serényen dolgozik az otthonában is, és maradéktalanul ellátja családját és a házhoz tartozókat.
Ez a szemlélet nem idegen a későbbi korok judaista tanításaitól sem, ha nem is valósul meg maradéktalanul. Középkori rabbinikus döntés tiltotta meg a zsidók számára az Ószövetségben még engedélyezett többnejűséget, azzal az indokkal, hogy a férjnek képesnek kell lennie felesége teljes eltartására és ellátására, ami több nej esetén nem biztosított.
Szintén a nők megbecsülését és védelmét tükrözi az a középkori döntés, amely Maimonidész nevéhez fűződik: a folyton utazó férj nem volt képes – és hajlandó – megfelelően gondoskodni családjáról, ezért a nő arra kényszerült, hogy saját munkájával tartsa el a családot. A férj azonban nem akarta engedni, hogy felesége dolgozzon. Ebben az esetben a bölcs döntés úgy szólt, hogy a feleségnek joga van elválni a kötelességét nem teljesítő férjtől, és saját munkájából megélni.
Mindemellett természetesen azt sem árt tudni, hogy a vallásos zsidó férfi imakönyvében ma is ott van a reggelente elmondott ima, amelyben hálát ad Istennek, hogy nem nőnek született.
Innen az egyik irányba nézve a rendkívül szigorú ortodox irányzatoknak a nők lehetőségeit sokkal erősebben behatároló szabályait találjuk, a másik oldalon pedig ott van a reformzsidóság, amely ma már a női rabbik működését is engedélyezi. New York-ban a hatvanas-hetvenes években még mindössze egyetlen női rabbi dolgozott, a nyolcvanas évekre számuk már kétszáz fölöttire emelkedett. Tevékenységüket persze jelentős mértékben akadályozza, hogy a férfiakkal ellentétben – részben családi kötelezettségeik miatt – csak kisebb közösségek szolgálatát tudják vállalni, ahol a fizetés is kevesebb. Családi kötelezettségeik ellátása szintén nehezen egyeztethető össze a szolgálattal, hiszen a gyermekszüléssel járó kiesés miatt a közösség ilyenkor helyettesítő rabbi szolgálatát kénytelen igénybe venni.
Az autóbusz
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
A kocsisor megáll a kereszteződésben. A néni, aki eddig csak megszokásból nézegetett kifelé, hirtelen odahajol az üveghez.
- Igen, ez ő, semmi kétség!
Erélyesen megkopogtatja az üveget, hiába. Veri az ablaküveget egyre türelmetlenebbül, hátha észreveszi az a valaki ott az út túloldalán, a járdán, amint éppen az ellenkező irányba siet. Veri a néni az üveget, s a kopogás egyre reménytelenebbül semmisül bele az utca zajába, nem éri el az elhaladó ismerőst. Talán a fia, a veje az, akihez éppen indult.
- Az előző megállóban le kellett volna szállnom! Átmenni a túloldalra, és akkor – pontosan szembetalálkoztam volna vele.
Így talán meg sem találják egymást. Köztük van az üveg, az út és az egész forgalom.
Vált a lámpa, a busz megindul. Viszi az utasokat, viszi a nénit – pontosan az ellenkező irányba, mint amerre menne. Jelezni kell, le kell szállni!
- Talán egy másik busszal még elérem, esetleg taxival!
A busz nekilódul. Viszi az utasokat. Sokat talán éppen az ellenkező irányba, mint amerre menni akar. Száguld az úton, börtönként zárja magába utasait. Nem lehet belőle bármikor egyszerűen kiszállni. Csak a kijelölt megállóhelyeken. Aki nem száll ki, azt viszi tovább a végállomás felé.
Ott ülsz a buszon, nézel kifelé. Egyszerre meglátod Őt, akit keresel. Szeretnél kiszállni, de most nem lehet. Nem tudsz odamenni hozzá, mert az alkalmas megállót elmulasztottad. Tehetetlen vagy, visz az autóbusz az ellenkező irányba. Megkopogtatod az üveget. Jóformán magad sem hallod. Sokkal nagyobb a lárma körülötted, s rohan veled – az élet – az ellenkező irányba, mint amerre Ő halad.
Igazán találkozni akarsz Vele?
Nyomd meg a vészcsengőt, tépd fel az ablakot, és kiálts! Kiálts úgy, hogy beleremegjen az ellenkező irányba rohanó világ! Tépd fel szíved ajtaját, és kiálts az elhaladó után!
- Várj meg! Találkozni akarok Veled! Téged kereslek! Hozzád indultam, csak rossz járműre szálltam! Rossz irányba visz ez a száguldó masina! Várj meg! Ne menj el addig! Itt a következő megálló, és leszállok! Várj!
Jön a következő megálló, az autóbusz fékez. Minden ember életében vannak ilyen kijelölt megállóhelyek, ahol le lehet szállni, más irányba lehet tovább menni. Ahonnan vissza is lehet fordulni.
Itt az alkalmas megálló. Most jelezz, hogy lássák: le akarsz szállni! Hadd lássa mindenki, hogy le akarsz szállni, hogy le lehet szállni! Ha leszálltál, szabaddá leszel. Elindulhatsz vissza, arra a helyre, ahol megpillantottad Őt!
Ő, aki meghallotta kiáltásodat, és találkozásra készen vár rád!
Győzd le az óriásodat
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
Kicsoda ez a körülmetéletlen filiszteus, hogy gyalázattal illeti az élő Istennek seregét? (1Sámuel 17,26)
Talán egy óriással nézel éppen szembe. Lehet, hogy ez az óriás egy betegség, kudarc, anyagi hiány vagy valamilyen más probléma. De ne ijedj meg tőle! Van egy titkos fegyvered. Ez a fegyver annak idején egy pásztorfiút a medve, oroszlán és óriás felett győzedelmeskedő bajnokká tette. Ez a fegyver a Mindenható Istennel kötött vérszövetség.
Dávid idejében a körülmetélkedés volt a szövetség jele. Ezért amikor Dávid körülmetéletlennek nevezte Góliátot, valójában azt mondta: „Lehet, hogy ez az ember egy óriás, lehet, hogy erős, de nincs szövetsége Istennel, és ezért tudom megölni.”
Dávidhoz hasonlóan neked is van szövetséged. De a tied jobb! Az a szövetség, ami Dávidnak volt, bőséges áldást ígért azoknak, aki megtartották, de átkot ígért azoknak, akik megtörték azt.
A tied nem ilyen. Neked egy új szövetséged van, amelyet Jézus szerzett a saját vérével. Nem a te képességedtől függ, hanem Jézustól és attól, amit Ő már megtett. És Ő már mindent megtett! Annyi a dolgod, hogy elhiszed és elfogadod ezt.
Most olvasd el az 5Mózes 28,16-68-as verseket. Ezek az átkok, amiktől Jézus megszabadított. Hívhatod ezt egy listának az óriásokról, akiket Jézus már megölt érted. Minden ördögi dolog benne van, amit a sátán bármikor is bevethetne ellened.
Olvasd el, és örvendezz! Isten meggyógyított, és megszabadított ezekből a dolgokból!
Ne ijesszen meg egy óriás sem! A Mindenható Istennel vagy vérszövetségben. Nincs olyan körülmetéletlen körülmény a föld színén, ami elvehetné tőled a győzelmedet!
Igei olvasmány: Galata 3,13-29
Kenneth Copeland
Talán egy óriással nézel éppen szembe. Lehet, hogy ez az óriás egy betegség, kudarc, anyagi hiány vagy valamilyen más probléma. De ne ijedj meg tőle! Van egy titkos fegyvered. Ez a fegyver annak idején egy pásztorfiút a medve, oroszlán és óriás felett győzedelmeskedő bajnokká tette. Ez a fegyver a Mindenható Istennel kötött vérszövetség.
Dávid idejében a körülmetélkedés volt a szövetség jele. Ezért amikor Dávid körülmetéletlennek nevezte Góliátot, valójában azt mondta: „Lehet, hogy ez az ember egy óriás, lehet, hogy erős, de nincs szövetsége Istennel, és ezért tudom megölni.”
Dávidhoz hasonlóan neked is van szövetséged. De a tied jobb! Az a szövetség, ami Dávidnak volt, bőséges áldást ígért azoknak, aki megtartották, de átkot ígért azoknak, akik megtörték azt.
A tied nem ilyen. Neked egy új szövetséged van, amelyet Jézus szerzett a saját vérével. Nem a te képességedtől függ, hanem Jézustól és attól, amit Ő már megtett. És Ő már mindent megtett! Annyi a dolgod, hogy elhiszed és elfogadod ezt.
Most olvasd el az 5Mózes 28,16-68-as verseket. Ezek az átkok, amiktől Jézus megszabadított. Hívhatod ezt egy listának az óriásokról, akiket Jézus már megölt érted. Minden ördögi dolog benne van, amit a sátán bármikor is bevethetne ellened.
Olvasd el, és örvendezz! Isten meggyógyított, és megszabadított ezekből a dolgokból!
Ne ijesszen meg egy óriás sem! A Mindenható Istennel vagy vérszövetségben. Nincs olyan körülmetéletlen körülmény a föld színén, ami elvehetné tőled a győzelmedet!
Igei olvasmány: Galata 3,13-29
Kenneth Copeland
2013. március 3.
Ige: Így ír az apostol mindazoknak, akik tisztelik Istent.
„Én, Pál, azért lettem apostol, mert megmentő Istenünk és Krisztus
Jézus, aki a mi reménységünk, így parancsolta, és az Ő felhatalmazása alapján írom e levelet.
Timóteusnak [jelentése: aki Istent tiszteli; istenfélő], az én igaz [és szeretett] fiamnak a hitben: Kegyelem, [azaz: Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása], irgalmasság és békesség [vagyis: az az állapot, amelyben minden a maga
helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség;
boldogság, boldogulás] Istentől, a mi Atyánktól, és Krisztus
Jézustól, a mi Urunktól”(1 Tim. 1,1-2)
Charles Wood: A TE LÁNYODDAL IS ...
Kathrin Khulman: részlet „Isten mot is megteheti” c.
könyvéből
Senki se olyan szegény, mint akinek csak pénze van, –
és nem háládatos. A Charles Wood család egyike a leggazdagabbaknak a világon.
Gazdagok a hálában is, mert Isten csodálatos dolgot cselekedett a lányukkal,
Sheryllel.
Charles Wood tagja egy nagy amerikai egyesületnek és
jelenleg ellenőre egy nagy clevelandi testületnek. 1962-ben nagyobbik lányunk,
Sheryl, aktiv atletizáló, 13 éves volt, aki éppen most lépett az iskola
nyolcadik osztályába. Az előző nyáron ő, és tizenegy éves húga egy ifjúsági
táborban voltak, ahol mindenben részt vettek, kezdve a baseball partin és a
párnaviadalokon. Sheryl a vezető minden vidámságban. Délutánonként hangos az
udvarunk a kiáltozásoktól és kacagástól. Az a tény, hogy Sheryl élénksége több
kemény ütést
okozott a fejére, akkor nem látszott jelentőséggel
bírni. Mindenben egy élénk, tevékeny, tréfakedvelő tizenéves volt.
Aztán egy hétfő reggel feleségemet Gwent felhívták
telefonon, hogy az iskolában Sheryl elájult a folyosón. Gwen az iskolába
sietett. Mire odaért, Sheryl jobban lett, de Gwen hazavitte. Másnap Sheryl
elment az iskolába. Szerdán az irodámban hívtak fel. Sheryl ismét elájult, és
nem tudtak összeköttetést kapni az édesanyjával. Természetesen ott hagytam az
irodát és az iskolába hajtottam. Kissé sápadtan és ijedten, de teljesen jól
érezte magát Sheryl. Mégis, ezen a délután beszéltem a háziorvosunkkal.
Miután az orvos megvizsgálta Sheryit, semmi okot nem
látott arra nézve, hogy ne engedjük iskolába járni. Azt ajánlotta, hogy ha
ismét történne valami, azonnal hívjuk őt.
A következő napon újra felhívtak az iskolából. Sheryl
harmadszor is elájult. Képtelenek feléleszteni őt, és bevitették a kórházba
Bereába, kivizsgálásra. A kórházba rohantam de Sheryl addigra visszanyerte
eszméletét. Mégis ott hagytam. Amikor elájult, a feje odakoppant a padlóhoz, és
ezért a doktor röntgent ajánlott. Ez megtörtént. Átvilágították a koponyáját és
a gerincét, hogy megállapítsák, miért vannak az ájulások. Mivel a vizsgálat
eredménye határozatlan volt, a doktor néhány napi pihenést ajánlott, és további
megfigyelést a kórházban. De itt is volt egy ájulása, miközben karosszékben
ült.
Mivel nem volt határozott diagnózis, megengedték, hogy
hazajöjjön, és újra kezdje a tanulást. A következő hetek folyamán több újabb
ájulása is volt, s úgy érezte, mintha csengetnének a fejében. Egy napon azt mondta,
hogy az iskolában a lányok egymást szurkálták valami tűvel, és ő semmit sem
érzett a jobb karjában.
Az ájulások mind gyakrabban jöttek elő, és mind
hosszabb ideig maradt öntudatlan. Mind nehezebbé vált számára az iskolába járás
– nemcsak a hiányzások miatt, hanem a „csöngetés” miatt is, ami miatt minden
nap panaszkodott. Egy éjjel későn arra ébredtem fel, hogy jajgat és sír.
Berohantunk a szobájába és láttuk, hogy a fejét fogja és előre-hátra hajlong az
ágyában. „A fejem, apu, úgy érzem, mintha szét akarna repedni.”
Az egyedüli, ami elnyomni látszott a szorítást, a
rádió hangja volt. Oly erősen ordított, hogy a család nem tudott tőle aludni.
Sheryl a kis rádiójával ment aludni – teljes hangerővel. Később beosontam a
szobájába és elzártam a rádiót, és így tudtunk némi nyugalmat találni.
Végül, november első hetében megvizsgáltattuk Sheryit
a clevelandi klinikán. Megfigyeltem az első vizsgálatot. A doktor vett egy tűt
és gyengéden megszúrta a homlokát itt-ott. A baloldalon érezte, de a jobbon
nem. Ugyanezt a vizsgálatot tette a hasán, majd a talpain, ugyanilyen
eredménnyel. Láthatólag elvesztette érzékenységét a teste jobboldalán. Azt is megtudtuk,
hogy duplán lát és a jobb fülén nem hall. Mindazonáltal ami legjobban
megijesztett minket, az a változás volt, amin a megjelenése átment. Mindig olyan
szép, formás gyermek volt. Most észrevettem, hogy a jobb szemhéja lecsüng és
fokozatosan kezdett úgy kinézni, mint egy abnormális gyermek.
November közepére fejfájása olyan komoly kezdett
lenni, hogy egy héten három napig is otthon kellett tartanunk. Elvesztette az
erejét is. Egy este tompa puffanást hallottunk Sheryl szobájából. Berohantunk,
és ájultan, élettelenül találtuk az ágya mellett. A szívem a torkomban
dobogott, mikor felvettem és sikertelenül élesztgettem. Sehogy se sikerült felélesztenünk.
Az én elkeseredésemet csak a helyzet reménytelensége múlta felül. Az ágyára
fektettem és imára hajtottam a fejem. Mikor felnéztem, láttam, hogy Carol az
ajtóban áll, és gyermeki arca sápadt a félelemtől, és szeme kitágult a
rémülettől. Nagy Isten, mért kell neki ezt látni? – nyögtem. Ezen az estén
Sherylt bevittük a klinikára.
Hazamenetelünk nyomott hangulatban történt, és úgy
látszott, az egész világ összeomlik. Sem Gwen, sem én nem aludtunk az éj
hátralévő részében, és a szomszéd szobából hallottam Carolt, amint álmában
zokogott. „Kérlek, Uram, tégy valamit” – imádkoztam. Kérlek, segíts!
Másnap úgy tizenegy órakor felhívott a kórházból egy
orvos. Sheryl jól van – mondta, de reggel kiszállt az ágyából és újra elájult,
és megütötte a vállát, mikor elesett. Megröntgeneztük és a kép szerint a jobb
karja eltört egy hüvelyknyire a válla alatt. A jobb vállában a csont
szilánkosra tört. Ebéd után meglátogathatják, de meg kell mondanom, hogy
gipszben van.
Mi történt? – kérdeztem magamtól, mikor letettem a
kagylót. Minden olyan jól ment, és most minden elromlott. Az egyháznál diakónus
és pénztáros voltam és szellemileg tájékozott, de ez már több volt, mint
amire felkészültem. Éreztem, hogy valami szörnyen
rossz következik, de teljesen tehetetlen voltam. Gwen elhívta a lelkészt.
Nyájas és rokonszenves volt, és eljött a házunkba, hogy imádkozzon velünk.
Carol is elhatározta, hogy akcióba lép. Egy délután,
míg mi Gwennel Sherylt látogattuk a klinikán, levelet irt.
Anélkül, hogy tudtuk volna, hallgatta Kathrin Kuhlman
adásait a rádióban. Érezte nyugtalanságunkat és tudva, hogy valami nagyon rossz
történik a nővérével, leült és leírta miss Kuhlman egyik könyörgő imáját. Mialatt
nem voltunk otthon, elment a másfél mérföldre lévő postahivatalba és elküldte.
Három nap múlva az
orvos hívott minket és elmondta, hogy új röntgenfelvételt
készített Sheryl karjáról. Az új képeken látható volt, hogy a kar nem volt
eltörve, csupán csúnyán összezúzódott. Egy technikus rosszul látta a képet. Mindenesetre
az, hogy az imádság és a kar gyógyulása találkoztak, Gwent arra bírta, hogy fontolóra
vegye egy Isteni gyógyulás lehetőségét. Ez kezdete volt annak, ami mindnyájunk
számára új élet útjára nyitottlehetőséget.
Sheryl két hétig maradt a klinikán. Egy egész sereg
vizsgálatot ejtettek meg rajta, beleértve az agy elektromos hullámainak
vizsgálatát is. Kiderült, hogy az agy egy része nem funkcionál megfelelő módon,
és ez az oka az ájulásoknak. Mégis, tétováztak egy bizonyos diagnózis
kimondásában. Először hallottam az orvosok szájából ezt a szót: „roham”.
Mielőtt elhagyta a klinikát, Sheryl gyógyszereket kapott,
amelyeknek csökkenteni és enyhíteni kellett a rohamok
lefolyását. Azt tanácsolták, hogy csak akkor menjen iskolába, ha képes rá. De a
rohamok folytatódtak és minden esetben látszólag kissé tovább tartottak. Az
iskola elöljárói megértőek voltak és rokonszenvvel kisérték Sheryl sorsát, sőt
az igazgató azt ajánlotta, hogy egy közeli ismerőséhez menjen lakni, aki
vigyázna is rá. A helyzet nagyon komoly volt, és a klinikán tapasztalt esetből
megértettük, hogy nem lehet egyedül hagyni. Vigyáztunk, mikor a lépcsőn le-
vagy felment, de ez nem volt mindig lehetséges. Gwennek a háztartással volt
dolga, nekem meg az állásom után kellett nézni. Állandó aggodalomban éltünk.
Karácsony előtt, míg Gwen és Sheryl bevásárolni mentek
egy nagy áruházba, Sheryl ismét elájult. Bevitték egy kórházba, de mikor jobban
lett, elbocsátották. Ámbár valahogy átvészeltük a karácsonyt, állandóan felettünk
lebegett egy sötét felhő, mely ismeretlen veszélyekkel fenyegetett. Minden nap
hozott valami okot az elkeseredésre és kétségbeesésre. Észrevettük, hogy a
rohamok
gyakoribbak és erősebbek lettek. Néha napokig
kimaradtak a rohamok máskor több is volt egy nap alatt.
Mikor az ünnepek után visszatért az iskolába, el
kellett fogadni azt a tényt, hogy a nap folyamán rohama lesz, sokszor az
asztala előtt. Biztos vagyok benne, hogy kell valami helynek lennie, ahonnan
segítséget kaphatunk. Ezen az éjjelen alázatosan, őszintén imádkoztunk Isten
segítségéért.
Januárban hallottam egy orvosról, aki sikerrel
gyógyított hasonló bajban szenvedő betegeket. Clevelandban a legtiszteletreméltóbb
neurológus volt. Elhívtuk és megvizsgálta Sherylt. Utána behívott minket.
Sherylnek – mondta – a fején baloldalt sérülés van, ami befolyásolja az agyában
a reflexeket, amik a jobb oldalán vannak.
Semmi kétség, hogy a diagnózis, mely epilepsziát
állapított meg, helyes. – Nem tudtam hinni a fülemnek: epilepszia! Még hozzá
azt is mondta, hogy a legsúlyosabb formája. Az orvos mégis bátorított minket és
azt mondta, csaknem garantálhatja, hogy a rohamokat csökkenteni lehet az
orvosságok szedésével úgy évente két alkalomra. Ez volt az első bátorítás, amit
kaptunk, és örömmel mentünk haza reménykedve a jövőben és az orvosságok
megígért csodálatos hatásában.
A következő hónapok alatt sokat tanultunk az
epilepsziáról. Megtudtuk, hogy először van egy elektromos áram, ami végigfut az
agyon, mint ahogy a ház elektromos vezetékén átszalad. Ha valami sérülés van a vezetékben,
rövidzárlatot okoz és kész a roham. Azt is megtanultunk, hogy az epilepsziás
esetek 95 %-a agysérülés folytán keletkezik, vagy a születéskor, vagy később.
Tehát azok az ütések, amiket Sheryl a fejére kapott az elmúlt nyáron,
fokozottan fontosak voltak ebből a szempontból. Ezek okozhatták jelenlegi állapotát.
Jelenleg nincs erre gyógyszer, sem gyógymód. Néha, ritkán, az agy operációja
fel tudja oldani a helyzetet, de sokszor egy kúra is használ. „Meg lehet
állítani” – mondta az orvos – „de sohase gyógyul”, ő is
intett, hogy legyünk óvatosak, ne hagyjuk újból
elesni, mert ez végzetes lehet. Azt tanácsolta, hogy tiltsunk meg minden
aktivitást, mint úszás, biciklizés és más sportok. Klarinéton szokott
gyakorolni, s ez is többször vezetett rohamra, így nem volt többé képes
játszani az iskolai zenekarban. Így Sheryl aktív és atlétikával tűzdelt élete
beszűkült. Tétlenségre lett kárhoztatva. Ülő életmódra kényszerült.
Mindenesetre rohamai folytatódtak, még pedig ijesztő
mértékben. Először nyugodtan elájult, most pedig már dobálta a tagjait és kapálózott,
ha rohama volt. Gyakran erőszakkal kellett szétnyitnom az állkapcsát, hogy el
ne harapja a nyelvét, mert a fogsora közé szorult. Még mérsékelt aktivitás
miatt is veszélyben volt. Hallottuk, hogy egy
fiatal a fürdőkádba fulladt rohama alatt, s ezért még
jobban aggódtunk. Sheryl hallása is új aggodalomra adott okot, mert két
szakorvos is megállapította, hogy elvesztette a hallása 60 százalékát a jobb
fülén.
Tavasz jöttével hetenként két-három ízben is doktorhoz
mentünk vele. Akkor egy előirt gyógyszer a foghúsán daganatot okozott, ami a
foga fölé nőtt. Fogsebésznek kellett eltávolítani. Tehetetlenül néztük leányunk
hanyatlását. Az egész megjelenése megváltozott. Mozdulatai lassúak voltak. Az
orvosságok sokszor imbolygásra késztették, mintha részeg lett volna. Sokszor
egy székbe, vagy a falba kapaszkodott járás közben, hogy támasztékot nyerjen.
Ámbár nagyon fájt a szívünk, igyekeztünk megtartani az erő látszatát nemcsak
Sheryl miatt, hanem Carol előtt is. De belül éreztük, hogy minden reményünk elveszett.
Kétségbeesett voltam. Baptista diakónus vagyok –
gondoltam –, aktívan részt veszek egyházam minden megmozdulásában, de ez előtt
tehetetlenül állok. Sohase fordult elő, hogy isteni gyógyulásért imádkozzak. A bibliai
napokban történtek csodák, de később nem. Ezt tudtam. Napjainkban orvosok és
ápolók, és „csodatevő gyógyszerek” által történnek a gyógyulások. Ennek dacára egyszer
csak azon vettem magam észre, hogy imádkozom ahhoz az Istenhez, akiről azt
hittem, hogy többé nem tesz csodát, olyan csodát, amilyenre nekünk Sheryl
számára szükségünk lenne.
Gwen kezdte hallgatni Kathrin Kuhlman adásait a
rádióban. Titokban azt hitte, hogy Sheryl törött karja az ő imádságára gyógyult
meg. Engem is rá akart venni, hogy hallgassam. De női prédikátorok nem fértek
bele az én teológiámba. Életem folyamán azt tanultam, hogy a nőknek nincs joguk
a férfiakat vezetni. Mint diakónus, a többiekkel együtt mindig arra törekedtem,
hogy nők ne juthassanak be ebbe a státusba. Ha női misszionáriusok látogatták
meg egyházunkat, mindent elkövettünk, hogy ne használhassák a szószéket, hanem
csak nők előtt beszélhessenek vagy tegyenek bizonyságtételt.
Azonkívül elnöke voltam egy másik jelentékeny
evangelizációs tanácsnak, melynek egyrészt az is feladata volt, hogy a
misszionáriusokat felülvizsgálja és ajánlatot tegyen különféle testületeknek.
Az egyik fő elvünk az volt, hogy női misszionáriusok ne taníthassanak férfiakat
még idegen földön sem. Így, mikor Gwen azt mondta nekem, hogy Sherylt elviszi
egy „gyógyító szolgálatra” Pittsburghba, amit egy nő vezet, nem akartam
beleegyezni. Semmit se akartam tenni, semmi közöm nem lehetett egy „hitből való
gyógyuláshoz” különösen, ha azt nő vezeti.
Sok olyanról hallottam, aki magáról állit valamit –
mondtam. Erre Gwen kijelentette, hogy miss Kuhlman nem állítja magáról, hogy ő
„gyógyító”. Lefegyverezve Gwen állandó duruzsolásától és attól, hogy miss
Kuhlman nem tulajdonit magának gyógyító hatalmat, két héttel később, mikor Gwen
újra kérte, hogy elvihesse Sherylt Pittsburghba, vonakodva bár, de beleegyeztem.
Elkísérte őket Gwen atyja és nővére, Eunice.
Miután a szolgálat megkezdődött, Gwen apja azt mondta:
Nem gondolod, hogy le kell vinned Sherylt az emelvényre kérni, hogy miss
Kuhlman imádkozzék érte? Gwen nem ismerte a szolgálat rendjét és
bizonytalankodott. De mikor Eunice karon fogta Sherylt
és azt mondta: Gyere, Sheryl, lemegyünk – Gwen beleegyezett. Félúton az
auditórium hátsó lépcsőjén lefelé Sheryl megfordult és különös tekintettel
nézett a nénjére. Mi a baj, drágám? – kérdezte Eunice. Nem tudom. Valami
pattant a fülemben. Hallok. Bár Eunice és
Sheryl nem is hallották, miss Kuhlman e pillanatban
megszólalt az emelvényen: „Valakinek megnyílt a hallása.” Gwen azonnal Sherylre
gondolt és nem kevéssé lepődött meg, mikor miss Kuhlman lejött az
emelvényről és Sheryl és Eunice felé ment félúton a
terem hajójában. Miss Kuhlman kinyúlt és gyengéden megérintette Sheryl fejét.
Az azonnal a földre hanyatlott Isten ereje alatt. Gwen magán kívül volt az
ámulattól, és mikor az előcsarnokban találkoztak,
könnyek árasztották el a szemét.
Mialatt visszakocsiztak Clevelandbe, a kis
zarándokcsapat még mindig ámulatban volt. Újra és újra elismételték, amit
láttak és hallottak. Sheryl hallása végérvényesen meggyógyult, és ettől Carol
épp annyira el volt ragadtatva, mint a nővére. Ezen az éjszakán Gwen ezt mondta
nekem: Ha Isten meg tudta ezt gyógyítani, épp úgy meg tudja gyógyítani az
epilepsziáját is. – Mégis, ha másik csoda volt is elkészítve Sherylnek, még nem
láttuk semmi előjelét. Ezen az éjjelen újra rohama volt.
Miss Kuhlman vasárnap szolgálatot tart Youngstownban.
Miért ne mennénk mi is el? Az egyháznál vállalt kötelezettségeim és más
kötelességek miatt szükséges volt otthon maradnom, így hát csak két hónap múlva
került sor az útra. Közben Sheryl rohamai mind rosszabbak lettek. Néha két órán
át is tartott, és a teste ebben
a sokkos állapotban nagyon lassan gyógyult. De közben
meg kellett állapítanunk, hogy nemcsak testileg változott, hanem a személyisége
is. Nagyon lázadozó lett, s ezért állandó feszültségben éltünk miatta. Nem szerettük
Sherylt fenyíteni, mert ez újabb rohamot váltott volna ki. Carolra is
gondolnunk kellett, de mégse hagyattuk, hogy Sheryl mindent a maga feje szerint
tegyen Mit tehettünk? Úgy látszott, mintha semmi se menne jól. Gwen fáradsága
és kimerültsége szemmel látható volt. Várakozásunkkal ellentétben Sheryl
rohamait nem szüntették az orvosságok. Családi életünk – úgy látszott – összeomlik
a terhek alatt. Semmi se mutatta ezt jobban, mint Gwen magatartása és
kijelentése, hogy inkább látná Sherylt halva, mint ilyen állapotban élve, ami,
úgy látszik, a sorsa lesz.
Mikor Sheryl elérte 14. születésnapját, egyházunkban
missziós konferencia volt. A konferencia végén, mikor felnéztem, láttam, hogy
az én szomorú lányom előrejön és Isten szolgálatára
ajánlja fel az életét. Mikor ezt láttam, fejemet csóváltam a szánalomtól.
Szegény gyermek, mit adhat ő Istennek? Mit tud tenni Isten egy elformátlanodott
testtel, beteg aggyal?
Sheryl a valóságban kimaradt az iskolából az év vége
előtt két héttel. A rohamok most majdnem naponként jöttek, és nem lehetett
tudni, meddig tartanak. Tanítói engedték, s gondolom, főként csodálták a
bátorságát.
Úgy terveztük, hogy június második hetében kezdjük meg
vakációnkat. Volt egy kis házunk vidéken és én út közben útba akartam ejteni
Youngstownt is. Egy héttel indulás előtt Sherylnek a legkeservesebb rohama
volt. Csaknem végzetessé vált. Szombaton éjfél felé kezdődött. A nappaliban
ültünk, Sheryl a díványon. Hirtelen felugrott és azt mondta: „Ó, apu ...” Aztán
lemerevedett. Odasiettünk, hogy felfogjam az esésben, hogy ne essen a
kávézóasztalra.
Gwen segített kinyújtóztatni a díványon, míg a teste
az egyik görcsből a másikba ment át. Testének minden izma megfeszült, az ökle
oly erősen össze volt szorítva, hogy lehetetlen volt kinyitni. Minden erőmet
össze kellett szednem, hogy szétfeszítsem az állkapcsát, hogy kendőt tegyek
közé. A roham nem akart felengedni, úgy körülbelül másnap déli egy óráig. Végül
is elhívtam egy neurológust. Azt ajánlotta, hogy adjunk be neki valami
orvosságot. Ha nem használ, vigyék a kórházba és majd meglátjuk, mit tehetünk
vele. Gwen és én a
dívány két ellentétes oldalán ültünk és próbáltuk
feltartani Sheryl hánykolódó testét. Időnként megpróbáltam beadni neki valami
pirulát, de a roham további egy óráig folytatódott folytonos rángatózások
között.
Istenem, imádkoztam elkeseredésemben hangosan. Kérlek,
segíts rajtunk! Akkor majdnem hallhatóan hallottam egy hangot, egy bibliai
mondást, amit Gwen és én is nagyon szerettünk: „Kiálts hozzám és megfelelek és
nagy dolgokat mondok neked, és megfoghatatlanokat,
amelyeket nem tudsz.” (Jeremiás 33,3.).
Nagy békesség szállt rám, míg ismételtem ezeket a
szavakat. Lenéztem a mi vonagló, görcsben feszülő kislányunk testére és
tudatosan az Úr gondjaiba ajánlottam. Pillanatok múlva éreztem, hogy
valamennyire megnyugszik a teste. A rángatózás csökkent, és az arcára békesség
költözött. Mély álomba merült. Felemeltem, karjaimra vettem és a nappaliból
felvittem őt a lépcsőn a saját szobájába. Gwen előttem ment, hogy megvesse az
ágyát, és gondosan betakargattuk.
Ezen az éjszakán ébren feküdtem a rózsás hajnal megjelentéig
... „nagy dolgokat mondok neked és megfoghatatlanokat, amelyeket nem tudsz ...”
Ezek a szavak jutottak folyton az eszembe és különös módon megnyugtattak. Egy
hét múlva, vasárnap reggel elindultunk nyaralásunkra. Először Youngstownba
hajtottunk, hogy részt vegyünk Kathrin Kuhlman szolgálatán a Tambaugh
Auditóriumban. Mivel későn érkeztünk, Gwen és Carol az emeletre ültek, Sheryl
és én a földszinten találtunk helyet a harmadik sorban.
A zene mennyei volt. Az egész szolgálatban volt valami
élettel teljes. Életemben először tudtam érezni Isten Szellemének jelenlétét az
istentisztelet résztvevői között. Mi is énekeltünk a többiekkel együtt úgy a szolgálat
félidejéig. Akkor Sheryl hozzám fordult és egyszerűen azt mondta: Apu, én
meggyógyultam. Hangja halk és bizakodó volt. A szemei úgy csillogtak, mint a
csillagok a téli égbolton. Hogyan ... hogy tudod? – kérdeztem, és dadogtam
hitetlenségemben. Nem tudom, apu – suttogta – de úgy érzem, mintha valami
lejött volna és elvette mind a fejemről, ami nyomta. A csengetés is elmúlt. A
szemem sem fáj. Nem fáj a fejem. Meggyógyultam, apu, tudom. Úgy éreztem, mintha
Isten rátette volna az ujját a fejemre és minden fájdalmat elvett volna.
Mélyen a szemébe néztem és az én szemem megtelt a
ritkán jövő könnyekkel. Megpróbáltam szólni, de nem tudtam. Lehajoltam hozzá és
megöleltem, megcsókoltam mindenki jelenlétében. Megfeledkeztem róla, hogy vannak
körülöttünk, akik figyelik a kis drámát apa és leánya között.
Azt hiszem, a munkások egyike észrevette, hogy valami
történt, mert miss Kuhlman, mikor szólt neki, odajött és én egyszerre csak azt
láttam, hogy mellettünk áll. Az egész arca csupa mosolygás volt, és szemei ragyogtak.
Drága Jézus – mondta halkan – teljes szívünkből köszönjük.
Megfélemlítve támolyogtunk fel. Miss Kuhlman szelíden
megérintette Sheryl arcát, mire az a Szellem ereje alatt a földre esett. Ez egy
csodálatos gyógyulás – szólt hozzám miss Kuhlman. Isten fel akarja használni
ezt a kislányt, hogy bizonyságot tegyen az Ő hatalmáról. – Ezt is tette. Az én
saját hitem is erősödött. Szemtőlszembe
találkoztam egy csodával és tudtam, hogy ettől az
időtől kezdve cselekedeteim és azok következményei hitre vannak alapozva úgy,
mintha tudás lenne.
A szolgálat után visszamentünk a kocsihoz és együtt
köszöntük meg Istennek, amit cselekedett. Egyetértettünk abban, hogy a csodát,
amiben részünk volt, hittel el kell fogadni. Folytattuk nyaralásunkat. Több
mint 24 óra telt el Sheryl legutolsó rohama óta – a leghosszabb idő, ami hónapók
óta szabadnak engedte őt. Az orvosok azt mondták, hogy nem helyes orvosságot
adni neki, ha nincs folytatólagosan rohama. Ezen a délután hét lyukat ment
velem a golfpályán. Az orvosok azt is mondták, hogy némi megerőltetés rohamot
válthat ki. Sheryl gyenge volt és fáradt, de ez egészséges kimerültség volt.
– Másnap – úgy egy év óta először – úszni ment. Nem
volt rohama. Többé nem kételkedtem. Meggyógyult!
Ettől kezdve Sheryl teljesen átadta magát Isten
gondviselésének, és nem használt többé sem orvosságot, sem orvosi kezelést nem
vett igénybe. Később a nyár folyamán Sheryl újra elment ugyanabba a táborba,
ahol az előző nyáron volt. Mindenben részt vett és díjat nyert.
Egy évvel később Sheryl belépett a new-yorki Houghton
Academybe, ahol különféle atlétikában szerzett kiképzést: lányok futballjában,
kosárlabdában stb. Több díjat is nyert sportversenyeken.
Az olvasó bizonyára megfigyelte, hogy milyen örömmel
mondom el élményeimet, melyek számomra drágábbak minden eddigi élménynél. De
minden érzelem közt a legdrágább a hála. Szó ki nem fejezheti azt,
amit érzek. Csupán csak hálánknak adhatunk kifejezést
Isten iránt azzal, hogy mindenkinek elmondjuk, amit a családunkkal cselekedett.
Borulj térdre!
Pásztorok tanyáztak azon a vidéken..." (Lukács 2:8)
A karácsonyi történet így hangzik: Pásztorok tanyáztak azon
a vidéken a szabad ég alatt, és õrködtek éjszaka a nyájuk mellett. És az Úr
angyala megjelent nekik, körülragyogta õket az Úr dicsõsége, és nagy félelem
vett erõt rajtuk. Az angyal pedig ezt mondta nekik: »Ne féljetek, mert íme,
hirdetek nektek nagy örömet, amely az egész nép öröme lesz: Üdvözítõ született
ma nektek, aki az Úr Krisztus, a Dávid városában. A jel pedig ez lesz számotokra:
találtok egy kisgyermeket, aki bepólyálva fekszik a jászolban.«" (Lukács
2:8-12).
Tûnõdtél már valaha azon, hogy az angyal miért a
pásztorokhoz, a társadalmi ranglétra legaljának számító foglalkozás
gyakorlóihoz szólt elõször? Gondold végig: ha a vallási vezetõkhöz szólt volna,
nekik utána kellett volna nézniük a teológiai szakkönyvekben, és tanácskozniuk
kellett volna a gyülekezetek vezetõségeivel.
Ha ünnepelt személyiségeknek jelent volna meg, nekik
ellenõrizniük kellett volna a nézettséget.
Ha vállalatvezetõknek
jelent volna meg, azoknak egyeztetniük kellett volna az idõbeosztásukat, és
ellenõrizni a táblázataikat. Ezért adta hírül a világtörténelem legnagyobb
hírét azoknak, akiknek nem volt fejszéjük, amit meg kellett volna élesíteni,
nem volt jó hírnevük, amit meg kellett volna védeni, és nem volt
szamárlétrájuk, amit meg kellett volna mászni. Ezeknek az embereknek alázatos
szívük, nyitott gondolkodásuk és egyszerû, gyermeki hitük volt. Érted már a
lényeget?
Betlehem mellett van egy templom, amely Jézus születésének
helyét jelzi. Az oltár alatt van egy barlang, ahol egy szimbolikus csillag van
a padlóba vésve. Be lehet menni ebbe a barlangba, de van egy feltétele: le kell
térdelni hozzá. Az ajtó olyan alacsony, hogy állva nem lehet bemenni rajta!
Isten ma is így dolgozik. Bármilyen hétköznapi helyen megtalálhatod - de térdre
kell borulnod ahhoz, hogy találkozz vele.
www.maiige.hu
Oswald Chambers: AMÍG EGÉSZEN AZ ÖVÉ LESZEL
"A kitartásban pedig tökéletes cselekedet legyen, hogy
tökéletesek és épek legyetek, minden fogyatkozás nélkül" (Jak 1,4).
A legtöbbünknél általában rendben van minden, csak néhány
terület van, ahol rendetlenek vagyunk. Nem bűnökről van itt szó, hanem a test
szerinti élet maradványairól, ezek tesznek rendetlenné. A rendetlenség
megbántja a Szent Szellemet. Semmiben sem lenne szabad rendetleneknek lennünk,
akár evésről, ivásról, vagy Isten szolgálatáról van is szó.
Nemcsak Istennel való kapcsolatunknak kell rendben lenni,
hanem e kapcsolat külső kifejezésében is. Végül is Isten nem enged kibújni
semmi alól, legapróbb részletekig átvizsgál mindent. Nem fárad bele, hogy
mindaddig visszavigyen minket arra a pontra, amíg megtanuljuk a leckét, és Ő
az, aki be is fejezi a munkát. Lehet, hogy ingerültségünk az a bizonyos pont,
ahova Isten állhatatos türelemmel újra meg újra visszavisz; lehet hogy szellemi
szétszórtságunk vagy féktelen egyéniségünk. Isten igyekszik belénk vésni, hogy
mi az az egy, ami nincs teljesen rendben.
Áldott időt éltünk át, amikor Isten váltságáról
elmélkedtünk; szívünk egészen Isten felé fordult. Bennünk végzett csodálatos
munkája tudtunkra adja, hogy legnagyobbrészt rendben vagyunk vele. "Most
tehát" - mondja a Szent Szellem Jakab apostol által - "a kitartásban
tökéletes cselekedet legyen". Ügyelj a kis hanyagságokra, ne mondd:
"egyelőre így is jó lesz". Bármi is az, Isten állhatatosan rámutat
mindaddig, amíg végleg és teljesen az övéi nem leszünk.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers
Bob Gass: Fel akarod adni? Ne tedd!
„Legyetek… rendíthetetlenek!” (1Kor
15:58)
Georg Friedrich Händel zenei zseni
volt. Huszonegy évesen a billentyűk virtuózaként ismerték. Amikor az
előadó-művészettől a zeneszerzésre váltott, azonnal hírnevet szerzett, és
hamarosan kinevezték a hannoveri választófejedelem (később I. György néven Anglia
királya) udvari zeneigazgatójává.
Amikor Händel Angliába költözött,
hírneve tovább nőtt. Negyvenéves korára már világhírű volt. De tehetsége és
hírneve ellenére sokféle nehézséggel kellett szembenéznie. Az angol zeneszerzők
között ádáz rivalizálás folyt.
A hallgatóság szeszélyes volt –
előfordult az is, hogy senki sem jelent meg a hangversenyén. Áldozatául esett a
változó politikai áramlatoknak. Többször is a csőd szélén állt.
Számos baját még romló egészségi
állapota is tetőzte. Agyvérzést szenvedett, aminek következtében a jobb karja
elerőtlenedett, és többé nem tudta rendesen használni jobb keze négy ujját.
Bár egészsége később helyreállt, mindez azt
eredményezte, hogy depressziós lett. Végül ötvenhat évesen úgy döntött, hogy
itt az ideje nyugdíjba vonulni. Csüggedten, nyomorúságosan és adósságoktól
terhelten úgy érezte, hogy az adósok börtönében fogja végezni. Így 1741.
április 8-án koncertet adott, melyet akkor búcsúkoncertnek szánt.
Csalódottan és önsajnálattal telve
feladta. De még abban az évben valami hihetetlen történt. Egy gazdag barátja,
Charles Jennings lelket öntött bele azzal, hogy meglátogatta, és átadott neki
egy szövegkönyvet, amely Krisztus életére alapult. A mű felkeltette Händel
kíváncsiságát, és elkezdett írni. Az ihlet hirtelen jött, mint az áradat. Három
hétig csaknem megállás nélkül írt. Aztán még két napot töltött a
hangszereléssel. Huszonnégy nap alatt teljesen elkészült a Messiás oratórium
260 oldalas kéziratával! Arra gondolsz, hogy feladod? Ne tedd! Légy rendíthetetlen!
A döntés
Készítette: Keresztény szépségportál
Soha ne hozz komoly, életbevágó döntéseket érzelmi alapon. Az olyan, mintha mézeskalács házra vennél fel jelzáloghitelt.
David Mitchell
www.keresztenyszepsegporta l.hu
David Mitchell
www.keresztenyszepsegporta
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)