Ha az ember élete nem egy üzenet, mit ér akkor bármiféle
üzenet? (Szentgyörgyi Albert)
2012. március 21.
Próbálj ki valami újat
"Egyszer csak néhány ember érkezett, akik egy béna
férfit hoztak hordágyon. Keresték a módját, hogyan juthatnának be a házba Jézus
elé. Amikor sok ember miatt nem tudtak odamenni, felmásztak a tetőre,
elmozdítottak néhány cserepet és onnan eresztették le az ágyat a tömeg
közepébe, pontosan Jézus elé. Ő pedig, amikor látta hitüket, így szólt:
„Barátom, a bűneid meg vannak bocsátva.” (Luk. 5:18-20)
Íme, a hétből az ötödik módja annak, hogy egy kis csoport
hogyan tud megnyerni embereket Jézusnak. a kiscsoportodnak bátorságra van
szüksége, hogy valami mást csináljon.
Amikor egy elkedvetlenítő körülménnyel találta szembe magát ez a négy barát, elhatározták, hogy valami mást tesznek, hogy barátjukat eljuttassák Jézushoz: a tetőn át jutottak be!
Néha nekünk is valami teljesen mást kell csinálnunk azért, hogy az embereket Jézushoz vezessük.
Lehet, hogy neked nem kell átkúsznod a tetőn, hogy valakit Jézushoz vezess, de lehet, hogy tarthatnál egy vendégséget és meghívhatnád rá a még hitetlen barátaidat.
Egy kis csoportnak a San Diego-i gyülekezetben a "valami más" azt jelentette, hogy bérleteket vásároltak a bajnoki focimeccsekre. Amellett, hogy megvették saját jegyeiket, a házaspárok vásároltak még egy jegyet - valakinek, aki nem ismerte Jézust. Ez a csoport 13 házaspárt hozott Krisztushoz egy ilyen élményen által.
Legyünk bátrak, amikor másoknak Jézusról beszélünk, mert a Szent Szellem dolgozik rajtunk keresztül. Nem számít milyen jól beszélünk, vagy mennyire vagyunk képzettek, mert Isten használja a mi képességeinket: "Amikor látták Péter és János milyen bátrak, és megtudták, hogy tanulatlan és egyszerű emberek, nagyon elcsodálkoztak. Azt is felismerték, hogy Péter és János Jézussal jártak. (Ap. Csel. 4:13)
(Daily Hope by Rick Warren, 2011. december 9.)
Amikor egy elkedvetlenítő körülménnyel találta szembe magát ez a négy barát, elhatározták, hogy valami mást tesznek, hogy barátjukat eljuttassák Jézushoz: a tetőn át jutottak be!
Néha nekünk is valami teljesen mást kell csinálnunk azért, hogy az embereket Jézushoz vezessük.
Lehet, hogy neked nem kell átkúsznod a tetőn, hogy valakit Jézushoz vezess, de lehet, hogy tarthatnál egy vendégséget és meghívhatnád rá a még hitetlen barátaidat.
Egy kis csoportnak a San Diego-i gyülekezetben a "valami más" azt jelentette, hogy bérleteket vásároltak a bajnoki focimeccsekre. Amellett, hogy megvették saját jegyeiket, a házaspárok vásároltak még egy jegyet - valakinek, aki nem ismerte Jézust. Ez a csoport 13 házaspárt hozott Krisztushoz egy ilyen élményen által.
Legyünk bátrak, amikor másoknak Jézusról beszélünk, mert a Szent Szellem dolgozik rajtunk keresztül. Nem számít milyen jól beszélünk, vagy mennyire vagyunk képzettek, mert Isten használja a mi képességeinket: "Amikor látták Péter és János milyen bátrak, és megtudták, hogy tanulatlan és egyszerű emberek, nagyon elcsodálkoztak. Azt is felismerték, hogy Péter és János Jézussal jártak. (Ap. Csel. 4:13)
(Daily Hope by Rick Warren, 2011. december 9.)
HUMOR
A templom pénztárosa egy fillér nélkül maradt, amivel segíthette
volna a rászorultakat.
A perselybe már egy jó ideje senki sem
tett pénzt.
Másnap a templom ajtajára kitett egy öles betűkkel írt hirdetményt:
"Egy nős férfi a gyülekezetünkből intim kapcsolatot tart egy hajadonnal.
Ha holnap reggelig nem találok a perselybe egy 100$-os bankjegyet, kénytelen leszek felfedni a nevét a gyülekezet előtt"
Másnap reggel a perselybe talált két tucat 100$-os bankjegyet
és egy 50 dollárosat egy cetlivel:Adjál még egy napot, hogy össze tudjam kaparni a többit.
Másnap a templom ajtajára kitett egy öles betűkkel írt hirdetményt:
"Egy nős férfi a gyülekezetünkből intim kapcsolatot tart egy hajadonnal.
Ha holnap reggelig nem találok a perselybe egy 100$-os bankjegyet, kénytelen leszek felfedni a nevét a gyülekezet előtt"
Másnap reggel a perselybe talált két tucat 100$-os bankjegyet
és egy 50 dollárosat egy cetlivel:Adjál még egy napot, hogy össze tudjam kaparni a többit.
Idézetek a szeretetről
Uram, boldog aki szeret Téged: barátját benned, ellenségét
Érted. Soha szeretteit el nem veszítheti, mert abban kedvesek, Aki el nem vész.
Oswald Chambers : A MESTER RENDELETEINEK KULCSA
"Kérjétek azért az aratás Urát, hogy küldjön munkásokat
az Ő aratásába" (Mt 9,38).
Isten szolgálatának kérdéseihez a kulcs Isten kezében van;
ez a kulcs pedig az imádság, nem a munka. Nem az a munka, amit manapság annak
tartanak, mert az sokszor kibújik az Istennel való szoros közösség alól. Az
Istenért végzett munka problémáit nem a józan ész kulcsa nyitja fel, sem a
gyógyászat, a civilizáció, a nevelés, sőt az evangelizáció kulcsa sem. Egyedül
az imádság oldja meg ezeket a kérdéseket. "Kérjétek az aratás Urát!"
Természetes ésszel az imádság nem alkalmazható, egyszerűen képtelenség. Meg kell
látnunk, hogy az imádság a józan ész szempontjából nézve ostobaság.
Jézus Krisztus szemléletmódjában nincsenek
"nemzetek", hanem csak a világ. Hányan imádkozunk "személyre
való tekintet nélkül", úgyhogy csak egyetlen személyre, Jézus Krisztusra
vagyunk tekintettel? Az Övé az aratás, amit a nyomorúság és a bűn érlelt meg.
Ez az az aratás, amelybe munkások kiküldéséért imádkozunk. Tele vagyunk
gyakorlati tennivalókkal, holott körülöttünk az emberek megértek már az
aratásra, mi pedig egyetlen egyet sem aratunk le belőlük, hanem túlfűtött
tevékenységgel elpazaroljuk Urunk idejét. Tegyük fel, hogy eljönne a válság
atyád vagy testvéred életében, akkor te mint az Ő aratómunkása betakarítod-e a
gabonát Jézus Krisztusnak? "Ó, csakhogy nekem különleges megbízatásom
van!" Egyetlen keresztyénnek sincs különleges munkája, hanem arra van elhívva,
hogy Jézus Krisztus tulajdona legyen. Szolga, aki nem nagyobb Uránál, és aki
Jézus Krisztusnak nem írja elő, hogy mi legyen a szándéka vele. Urunk hívása
nem valamilyen különleges munkára szól; Ő önmagához szólít. "Kérjétek
azért az aratás Urát", és Ő majd irányítja a körülményeket és kiküld
titeket.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
2012. március 20.
Ige: Isten akaratának felismerése
Az Úr Jézus példát
ad arra, hogy az Istennel való ima után, felismerve az Ő akaratát, hozza meg
döntéseit. Erről így ír Lukács: „És lőn
(vagyis történt) azokban a napokban,
(hogy) kiméne a hegyre imádkozni, és az
éjszakát az Istenhez való imádkozásban tölté el (és Istenhez imádkozva
virrasztotta át). És mikor megvirrada,
előszólítá (és odahívta) az ő
tanítványait és kiválaszta azok közül tizenkettőt, akiket apostoloknak is
nevezett” (Luk. 6,12-13)
Márk
bizonyságtételéből megtudjuk, hogy a tanítványokat is Isten jelenlétébe hívta
be, mielőtt szolgálatra küldte ki őket: „Azután
felméne a hegyre, és magához szólítá (vagyis magához hívta), akiket akar vala; és (ők pedig) hozzá menének. És választott tizenkettőt
(arra), hogy vele legyenek, és hogy
kiküldje (és elküldje) őket
prédikálni, (hogy hirdessék az igét), és
hatalmuk legyen a betegeket gyógyítani és (a tőle kapott hatalommal) az ördögöket (vagyis démonokat, a
gonosz, tisztátalan szellemeket) kiűzni:”
(Márk. 3,13-15)
Az Úr Jézus akkor –
és mindenkor – mielőtt kiküldi az Övéit, azt mondja: „Ímé adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és
az ellenségnek minden erején; és semmi nem árthat néktek (és hogy semmi se
árthasson nektek)” (Luk. 10,19)
Lukácstól tudjuk
meg, hogy milyen parancsokat adott – és ad – az Úr a kiküldés előtt: „Minekutána pedig összehívta Jézus az ő
tizenkét tanítványát, ada nékik erőt és hatalmat minden ördögök
ellen (vagyis démonok, gonosz, tisztátalan szellemek felett), és betegségek gyógyítására. És (azután)
elküldé őket, hogy prédikálják (és hirdessék) az Isten országát, és betegeket
gyógyítsanak. És monda nékik: Semmit az útra ne vigyetek, se pálcákat (vagy
botot), se táskát (vagy tarisznyát), se kenyeret, se pénzt; se két-két ruhátok ne
legyen. És (amikor) valamely házba
bementek (vagyis betértek), ott
maradjatok, és onnét induljatok tovább. És (ha valahol) valakik be nem fogadnak titeket, kimenvén
abból a városból, még a port is verjétek le lábaitokról, bizonyságul (és
bizonyítékul) ő ellenük” (Luk. 9,1-5)
És Márk így
folytatja a tanítványok kiküldését, ami a mindenkori tanítványokra is
vonatkozik: „Majd (ezek után) magához szólítá (magához hívta) a tizenkettőt, és kezdé őket kiküldeni
kettőnként, és ada nékik
hatalmat a tisztátalan szellemek (vagyis a démonok) fölött. És megparancsolá nékik, hogy az útra semmit ne vigyenek egy
pálcán (vagyis egyetlen vándorboton) kívül;
se táskát (vagy tarisznyát), se
kenyeret, se pénzt az övükben; Hanem kössenek sarut (vagyis saru viszont
legyen rajtuk), de két ruhát ne öltsenek
(magukra). És (ezt is) monda nékik: Ahol valamely házba bementek,
ott maradjatok mindaddig, amíg tovább mentek onnét. Akik pedig nem fogadnak
(be) titeket, sem nem hallgatnak rátok, (akkor)
onnét kimenvén, verjétek le a port
(is) lábaitokról, bizonyságul ő ellenük.
Bizony mondom néktek: Szodomának vagy Gomorának tűrhetőbb lesz a dolga az
ítélet napján, mint annak a városnak” (Márk. 6,7-11)
És hogy ez a parancs
a minden korban élő tanítványokra is vonatkozik, azt Pál apostolon keresztül
mutatja be a Szent Szellem. Az apostol Antiókiába megy Barnabással, de: 1. nem
egyedül ment hirdetni az Igét. 2. ahol nem fogadták be az Igét, ott az Úr Jézus
parancsa szerint cselekedtek. Erről így számol be Isten Igéje: „A
zsidók azonban felindítják (vagyis felingerelték ellenük) az istenfélő és tisztességbeli (tekintélyes)
asszonyokat és a városnak eleit
(vagyis előkelőit), és üldözést
támasztanak Pál és Barnabás ellen, és kiűzik őket határukból. Azok pedig lábuknak
porát lerázván ellenük, elmenének Ikoniumba” (Csel. 13,47-52)
A Szent Szellem kijelenti, hogy mi az az egyetlen ruha, amelybe fel kell
öltözni. Milyen sarunak kell a lábunkon lenni, hiszen harcba küld a seregek
Ura: „Mert nem vér és (hús)test ellen van nékünk tusakodásunk
(vagyis harcunk), hanem a fejedelemségek
ellen, a hatalmasságok ellen (és erők és hatalmak ellen), ez élet sötétségének világbírói ellen (és
a sötétség világának urai ellen), a
gonoszság szellemei ellen, melyek a magasságban vannak. Annakokáért (és éppen ezért) vegyétek föl az Istennek minden fegyverét,
hogy ellenállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén (és
leküzdvén) megállhassatok.
Álljatok hát elő (vagyis álljatok meg tehát), körül övezvén derekatokat igazlelkűséggel
(vagyis igazságszeretettel), és felöltözvén
az igazságnak (vagyis a megigazulás) mellvasába
(azaz: páncéljába). És felsaruzván
lábaitokat a békesség evangéliuma hirdetésének készségével. Mindezekhez fölvévén a hitnek pajzsát,
amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok; Az üdvösség sisakját is fölvegyétek, és a
Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde: Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben a Szellem
által, és ugyanezen dologban vigyázván (és legyetek éberek) minden (teljes) állhatatossággal és könyörgéssel…” (Eféz. 6,12-18)
Ige: Az Úr Jézus bemutatja Isten országát
Az Úr Jézus nem csak hirdeti, hanem be is
mutatja Isten országát: „És körüljárja [és
bejárja] vala Jézus a városokat mind, és a falvakat, tanítván azoknak
zsinagógáiban, és hirdetvén az Isten [vagyis
a mennyek] országának] Evangéliumát
[az
Isten királyságáról szóló örömhírt; királyi uralmának jó hírét; a győztes hadvezér érkezésének hírét]. És gyógyítván mindenféle [és mindenfajta]
betegséget és mindenféle erőtlenséget [gyengeséget; minden
bajt, kórt, fogyatékosságot, rosszullétet, krónikus jellegű fizikai
rendellenességet az emberi szervezetben. Ártalmat, csapást, panaszt; gyötrő,
kínos betegségeket] a nép között.
Mikor
pedig látta vala a sokaságot [a tömeget], könyörületességre indult rajtuk [és megszánta őket; megesett rajtuk a szíve], mert el voltak gyötörve és szétszórva [és elesettek, fáradtak
és elhagyatottak, elcsigázottak és kimerültek
voltak], mint a pásztor nélkül való juhok” (Mát. 9,35-36)
És hogy miért lett a nyáj
szétszórva, ezt egy történeten keresztül mutatja be Isten Igéje: Júda királya
Izráel királyával együtt akar a harcba menni, azzal a királlyal, aki
eltévelyítette egész Izráel népét. Az Úrnak
prófétáját kérdezik meg, hogy szerencsés lesz-e a harcuk. S a próféta így
felel: „És monda: Látám az egész
Izráelt szétszéledve a hegyeken, mint a juhokat (mint egy nyájat), amelyeknek nincsen pásztoruk. És monda az
Úr: Nincsen ezeknek uruk (és gazdájuk)? Térjen
vissza kiki az ő házához (és térjen haza) békességben (vagyis békével)” (1 Kir. 22,17)
És Izráel királya életét vesztette a harcban, Júda királya
pedig megmenekült. De az Úr kijelenti, hogy miért történt mindez. „És eleibe méne Jéhu próféta, a Hanáni fia,
és monda Josafát királynak: Avagy az istentelennek (az Isten nélkül élőnek) kellett-é
segítségül lenned, és az Úrnak gyűlölőit szeretned? Ezért nagy az Úrnak haragja ellened” (2 Krón. 19,2)
És – a többi okról – így szól az Úr a pásztorokról: „Embernek fia! Prófétálj Izráel pásztorai
felől, prófétálj és mondjad nékik, a pásztoroknak: Így szól az Úr Isten (az
én Uram, az ÚR): Jaj Izráel pásztorainak,
akik önmagukat legeltették! Avagy nem a nyájat kell-é legeltetni a
pásztoroknak? A tejet megettétek, és a gyapjúval ruházkodtatok, a hízottat
(és a kövéret) megöltétek (és
levágtátok); (de) a nyájat nem
legeltettétek. A gyöngéket nem erősítettétek, és a beteget nem gyógyítottátok,
s a megtöröttet (és a sérültet) nem
kötözgettétek, s az elűzöttet vissza nem hoztátok (és az eltévedtet nem
tereltétek vissza) és az elveszettet meg
nem kerestétek, hanem keményen (és erőszakosan) és kegyetlenül uralkodtatok rajtuk.
Szétszóródtak hát
pásztor nélkül, és lőnek mindenféle mezei vadak eledelévé, és szétszóródtak.
Tévelygett nyájam minden hegyen s minden magas halmon, és az egész föld színén
szétszóródott az én nyájam, s nem volt, aki keresné (és nincs, aki utána
járjon), sem aki tudakozódnék utána.
Ezért, ti pásztorok, halljátok meg az ÚR (JHVH=Jahve) igéjét! Így szól
az Úr Isten (az én Uram, az ÚR): Ímé,
megyek a pásztorok ellen (és most a pásztorok ellen fordulok). És előkérem (és számon kérem) nyájamat az ő kezükből, s megszüntetem őket
a nyáj legeltetésétől (és véget vetek annak, hogy ők legeltessék), és nem legeltetik többé a pásztorok
önmagukat, s kiragadom juhaimat szájukból, hogy ne legyenek nékik ételül
(és nem esznek belőlük többé).
Mert így szól az Úr
Isten (az én Uram, az ÚR): Ímé,
(majd) én magam keresem meg nyájamat
(és juhaimat), és magam tudakozódom utána
(és én viselem gondjukat). Miképpen a
pásztor tudakozódik nyája után (és ahogyan a pásztor gondját viseli a
nyájnak), amely napon ott áll elszéledt
juhai között (amelyek szét voltak szóródva); így tudakozódom nyájam után (és úgy viselem gondját juhaimnak), és kiszabadítom őket minden helyről, ahova
szétszóródtak a felhőnek, s borúnak napján. És kihozom (és kivezetem) őket a népek közül s egybegyűjtöm a
földekről (és összegyűjtöm az országokból), és beviszem őket az ő (saját) földjükre,
és legeltetem őket Izráel hegyein, a mélységekben (és a völgyekben) s a föld (és az ország) minden lakóhelyén.
Jó legelőn legeltetem
őket, és Izráel magasságos hegyein lészen akluk (és Izráel magas hegyein
fognak tanyázni), ott feküsznek (és
ott heverésznek) jó akolban (mert jó
tanyájuk lesz), s kövér legelőn legelnek
Izráel hegyein. Én magam legeltetem nyájamat (vagyis juhaimat), s én nyugosztom meg őket (és én keresek
nekik pihenőhelyet), ezt mondja az Úr
Isten (az én Uram, az ÚR). Az
elveszettet megkeresem, s az elűzöttet visszahozom (az eltévedtet
visszaterelem), s a megtöröttet
kötözgetem (és a sérültet bekötözöm), s
a beteget (és a gyengét) erősítem.
(a kövérre és az erősre vigyázok), és
legeltetem őket úgy, mint illik (és ahogy kell)” (Ezék. 34,2-6.9-16)
A prófécia az Úr Jézusban beteljesült: „Az Úr, a minden test szellemének Istene (vagyis a minden embernek
szellemet adó Isten), rendeljen férfiút a
gyülekezet fölé (a gyülekezet élére). Aki
kimenjen ő előttük, és aki bemenjen ő előttük (és az legyen előttük
jártukban-keltükben); aki kivigye őket,
és aki bevigye őket (és vezesse harcba, és vezesse haza őket), hogy ne legyen az Úr gyülekezete (és
közössége) olyan, mint a juhok (és
mint a nyáj), amelyeknek nincsen
pásztoruk” (4 Móz. 27,16-17)
Az Úr Jézus ezt ki is jelenti: „A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én
azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek (sőt bőségben éljenek). Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét
adja a juhokért. A béres pedig és aki nem pásztor, akinek a juhok nem
tulajdonai, látja a farkast jőni, és elhagyja a juhokat, és elfut: és a farkas
elragadozza azokat, és elszéleszti a juhokat. A béres pedig azért fut el, mert
(csak) béres, és nincs gondja a juhokra
(és nem törődik a juhokkal). Én vagyok a
jó pásztor; és ismerem az enyéimet, és engem is ismernek az enyéim, Amiként
ismer engem az Atya, és én is (úgy) ismerem
az Atyát; és életemet adom a juhokért” (Ján.
10,10-15)
És az Úr Jézus: „És
bejárá Jézus az egész Galileát, tanítva azok zsinagógáiban, és hirdetve az
Isten [és a mennyek] országának
evangéliumát [vagyis a királyság örömhírét], és gyógyítva [orvosolt] a nép
között minden betegséget és minden erőtlenséget [fogyatékosságot; bajt; gyengeséget]” (Mát. 4,23)
„És kimenvén Jézus
nagy sokaságot láta, és megszáná őket, mert olyanok valának, mint a pásztor
nélkül való juhok. És kezdé őket sokra tanítani” (Márk. 6,34)
Az apostol is így ír
az Úr Jézushoz megtértekhez: „Mert
olyanok valátok, mint tévelygő juhok. De most megtértetek (és
visszatértetek, visszafordultatok) lelketek
(legbelső énetek, életetek) pásztorához
és felvigyázójához (felügyelőjéhez, gondozójához)” (1Pét
2:25)
Ige: Isten országáról
A farizeusok kérdésére „Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól,
mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem
szemmel láthatólag jő el (nem úgy jön el, hogy az ember jelekből
következtethetne rá, vagy kiszámíthatná). Sem
azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa
közöttetek, van” (Luk. 17,20-21)
Mert Isten
országa akkor nyilatkozik meg, amikor a Szent Szellem erejével hirdetik a
Krisztust. Ezért azt mondja az apostol: „Én is,
amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem, mint aki ékesszólás
vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten titkát. És az én beszédem és
az én prédikálásom nem emberi bölcsességnek hitető beszédében állott, hanem
Szellemnek és erőnek megmutatásában: hogy hitetek ne emberek bölcsességén,
hanem Isten erején nyugodjék” (1
Kor. 2,1.4-5)
„Mert nem beszédben áll [és nem szavakon alapszik, vagy szóban nyilatkozik
meg] az Istennek országa, [Isten
királysága, uralma] hanem erőben. [és
hatóerőben, hatalomban, csodatevő erőben]” (1 Kor. 4,20)
Hogy ez megtörténjen, ahhoz
az Úr Jézus által ígért mennyei erőt kell megkapni minden hívőnek: „És ímé én elküldöm ti reátok az én Atyámnak
ígéretét; ti pedig maradjatok Jeruzsálem városában, mígnem felruháztattok mennyei
erővel” (Luk. 24,49)
Mert: „… János… vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok
bemeríttetni nem sok nap múlva. És: „…
vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek nékem tanúim
úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső
határáig” (Csel. 1,5.8)
És ez be is teljesedett pünkösdkor: „És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan
egy akarattal együtt valának (ugyanazon a helyen). És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek
zendülése (hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt), és eltelé (és betöltötte) az egész házat, ahol ülnek vala. És
megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek (vagyis lángnyelvek jelentek meg
előttük, amelyek szétoszlottak) és (leszálltak,
és) üle mindenikre azok közül. És
megtelnek mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdenek szólni más nyelveken (és
különféle nyelveken), amint a Szellem
adta nékik szólniuk” (Csel. 2,1-4)
Így vált valóra az Úr ígérete, aki megígérte a Szent
Szellem eljövetelét: „Az igazságnak ama
Szellemét: akit a világ be nem fogadhat (és nem kaphat meg), mert nem látja őt és nem (is) ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok
lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok. Még egy kevés idő és a világ nem lát
engem többé; de ti megláttok engem: mert én élek, ti is élni fogtok. Azon a
napon megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és
én ti bennetek” (Ján. 14,17-20)
Hiszen: Így is van megírva: Az első ember, Ádám, élőlénnyé lett, az utolsó Ádám
(az Úr Jézus) pedig megelevenítő
Szellemmé” (1Kor 15,45)
Ima bátorságért
Megparancsolta nekem az Úr: Légy bátor és erős! Ne
félj és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, a te Istened
mindenben, amiben jársz. (Józs. 1,8. 9.)
Így szól hozzám az én Istenem: Én az Úr, aki előtted
megyek, én leszek teveled; el nem maradok tőled, sem el
nem hagylak: ne félj és ne rettegj! Veled leszek; el nem
hagylak téged, sem el nem maradok tőled.
(5Móz. 31,8. Józs. 1,5.)
Légy bátor — azt mondja az Úr — légy bátor és
cselekedd az Igét, amellyel szövetségre léptem veled,
mert én veled vagyok és az én Szellemem benned és
közöttetek marad. Ne félj, mert én veled vagyok és
megtöltöm házad dicsőséggel. (Agg. 2,4. 5. 7.)
Ezért én erős és bátor vagyok, nem félek és nem rettegek,
mert az Úr, az én Istenem maga jön velem; nem marad el
tőlem, sem el nem hagy engem. (5Móz. 31,6.)
Állandóan velem van az Úr keze, sőt az Ő karja erősít
meg engem. Nem nyomhat el az ellenség, mert előttem
rontja meg szorongatóimat. Velem van az Ő hűsége
és kegyelme, és az Úr szent nevével magasztaltatom fel.
(Zsolt. 89,21–24.)
Veled vagyok mindenütt, valahová mész, és kiirtom
minden ellenségedet előtted; és nagy hírnevet szerzek
neked, mint a nagyoknak, akik e földön vannak. (2Sám. 7,9.)
Uram, Te adtad beszédedet az én számba, és kezed
árnyékával födöztél be engem. Ímé, ezért áldott vagyok,
magasságos, felséges és dicső leszek nagyon. (Ésa. 51,16;
52,13.)
Bátran kijelentem és megvallom Isten Igéjét a Menny és a
föld felé. Bátor vagyok, mint az ifjú oroszlán, mert Jézus
Krisztusban igazzá váltam, megigazultam Isten előtt.
(Péld. 28,1. 2Kor. 5,21.)
Nem félek, mert Isten nem a félelem szellemét adta nekem,
hanem az erőnek, szeretetnek és józanságnak szellemét.
(2Tim. 1,7.)
Jézus Krisztusban van az én bátorságom és bizoda-
lommal, félelmek nélkül való menetelem Hozzád, Atyám,
a Jézus Krisztusban való hit által. (Ef. 3,12.)
Atyám, hálát adok, hogy bátorságot adtál nekem, Jézus
nevében. Bátorsággal lépek be a mennyei szentélybe
Jézus vére által. Bizalommal és bátorsággal járulok Eléd,
a kegyelem királyiszékéhez, hogy irgalmasságot nyerjek
és kegyelmet találjak a szükséges időben. (Zsid. 10,19.
4,16.)
Meg van írva: Álljatok ellen az ördögnek, és megfut tőle-
tek. Én Krisztus Jézusban bátran állok szembe az ellen-
séggel, erős vagyok a hitben. Ellenállok a betegségnek és a
szegénységnek Jézus nevében. Jézus eltörölte a parancsola-
tokban az ellenem szóló kézírást, és azt eltette az útból,
oda-
szegezvén a keresztfára; lefegyverezvén a szellemi fejede-
lemségeket és hatalmasságokat, győzelmében bátran muto-
gatta őket, diadalt aratván felettük. (Kol. 2,5–7. 10. 14.
15.)
Ezért bátran mondom: sátán, te le vagy győzve, az én
Istenem és az én Jézusom uralkodik mindörökké. Az Úr
az én segítségem, nem félek; ember mit árthat énnékem?
(Zsid. 13,6.)
Mennyei Atyám, köszönöm Neked, hogy bátorságos
lakozást adsz e földön, és igazsággal, ítélettel, kegye-
lemmel és irgalommal jegyeztél el magadnak örökre.
(Hós. 2,17. 18.)
C. H. Spurgeon: A jutalom biztos
Aki pedig csak egyetlen pohár friss vizet is ad inni egynek
e kicsinyek közül, mert az tanítvány: bizony, mondom néktek, semmiképpen sem
fogja elveszteni jutalmát" (Mt 10,42).
Ennyit igazán megtehetek. Valami jót az Úr szolgáival. Az Úr
tudja, hogy szeretem mindannyiukat, és tisztesség lenne számomra, ha a lábukat
megmoshatnám. A Mesterükért szeretem a tanítványokat.
Milyen kegyes az Úr, hogy ilyen jelentéktelen dolgot említ:
mindössze egy pohár vizet adni! Ezt megtehetem vidáman, akármilyen szegény,
akármilyen alacsonysorsú is vagyok. Az Úr a mégoly semmiségnek látszó dolgot is
megjegyzi. Látja, ha tanítványai közül a legkisebbnek a legkisebb szolgálatot
tesszük is meg. Nyilvánvalóan nem az árat nézi, nem a végrehajtás ügyességét,
sem az adomány mennyiségét, hanem cselekvésünk indítékát, azt, hogy valakinek
azért adunk, mert tanítvány, azt jegyzi meg és azt viszonozza az Úr. A jutalmat
sem az adomány mértékével méri, hanem kegyelmének gazdagsága szerint.
Én adok egy pohár friss vizet valakinek, az Úr pedig élő
vízzel oltja szomjamat. Inni adok tanítványai egyikének, Ő pedig úgy tekint
rám, mint aki szintén tanítványaihoz tartozik. Azért ilyen nagylelkű velem,
mert az Ő kegyelme indított engem arra, amit megtettem, és ezért ígéri, hogy:
semmiképpen sem fogom elveszteni jutalmamat".
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Bob Gass: Amikor gondterhelt vagy (4)
„Semmiért se aggódjatok!” (Filippi 4:6)
Nyugtalan vagy ma? Programozd gondolataidba ezeket az
ígéreteket!
Még jobb, ha leírod, és mindenhová magaddal viszed, és
rendszeresen elolvasod őket:
1) „Legyetek erősek és bátrak, ne féljetek, és ne
rettegjetek… mert velünk van… Istenünk, az Úr, aki megsegít bennünket”
(2Krónika 32:7-8).
2) „De téged
megmentelek… így szól az Úr, és nem kerülsz azoknak az embereknek a kezébe,
akiktől iszonyodsz” (Jeremiás 39:17).
3) „Ne félj… Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha
folyókon, azok nem sodornak el. Ha tűzben jársz, nem perzselődsz meg, a láng
nem éget meg” (Ézsaiás 43:1-2).
4) „Ne féljetek, és ne rettegjetek… mert nem a ti háborútok
ez, hanem Istené” (2Krónika 20:15).
5) „A világon
nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot” (János 16:33).
6) „Békében fekszem
le, és el is alszom, mert csak te adod meg, Uram, hogy biztonságban élhessek!”
(Zsoltárok 4:9).
7) „Akik az Úrhoz kiáltanak, azokat meghallgatja, és kimenti
őket minden bajból” (Zsoltárok 34:18).
8) „Akkor majd bízol, mert lesz reménységed, körülnézel és
nyugodtan lefekszel” (Jób 11:18).
9)„Harcolni fognak ellened, de nem bírnak veled, mert én
veled leszek: megsegítlek és megmentelek - így szól az Úr” (Jeremiás 15:20).
10) „Sem a ma félelmei… sem a holnap miatti aggodalmak… még
a pokol hatalmai sem… a teremtett világban semmi sem választhat el minket az
Isten szeretetétől” (Róma 8:38-39 NLT).
11) „Benned bíznak, akik ismerik nevedet, nem hagyod el, Uram,
azokat, akik hozzád folyamodnak” (Zsoltárok 9:11).
12) „Az Úr a te őriződ, az Úr a te oltalmad jobb kezed
felől… megőriz téged minden bajtól, megőrzi életedet. Megőriz az Úr
jártodban-keltedben, most és mindenkor” (Zsoltárok 121:5-8).
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)









