2014. július 23.

Ige: A megigazulás szolgálata.

 „Mert ha a kárhoztatás, azaz az ítélet szolgálata dicsőséges, vagyis: ha már annak szolgálata is dicsőséges, ami ítéletre vezet, mennyivel inkább dicsőséges az igazság, vagyis a megigazulás szolgálata?* (2 Kor. 3,9)

*Mert ez által jelentetik ki, hogy:… a törvény nélkül jelent meg, a törvénytől függetlenül lett nyilvánvalóvá nekünk Isten igazsága, vagyis az Isten előtti megigazulás, amelyről bizonyságot is tesznek, és tanúsítják a törvény és a próféták, az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyek (Róm. 3,21)

 És folytatja az apostol, megokolva, hogy miért: „Mert az Istennek igazsága, vagyis az Isten által ajándékozott megigazulás jelentetik ki, és nyilvánul meg abban hitből hitbe. Mert a megigazulásról hull le az örömüzenetben a lepel, amit a hívő a hittel nyer el, s ezt az igazságosságot, ezt a megigazulást a hit a hitnek adja tudtul, miképpen meg van írva: Az igaz, azaz a megigazult vagy megigazított ember pedig hitből él. És ez olyan hit, amely Istennek emberi ésszel fel nem érhető segítségében, és csodáiban tud bizakodni (Róm. 1,17).

Sőt a dicsőített nem is dicsőséges ebben a részben az őt meghaladó, felülmúló, túlszárnyaló dicsőség miatt" (2 Kor. 3,10) "

 [Más fordítás: Mert dicsőséges nem lehet, ami ott fénylett, a kiváltképpen való dicsőséghez képest]*

*Mert: „Hiszen ezek csak árnyékai az eljövendő Krisztusnak, aki a valóság” (Kol. 2,17)

 „Mivel a törvény az eljövendő javaknak csak árnyékát, de nem a mennyei dolgok valóságos alakját tartalmazza…”(Zsid. 10,1).

 „Mert ha dicsőséges az elmúlandó, ami eltöröltetik, és érvénytelenné tétetik, sokkal inkább dicsőséges, ami megmarad” (2 Kor. 3,11)

[Más fordítás: Mert ha a megszüntetendőt dicsőséggel vezették be, sokkal inkább dicsőségnek kell öveznie a megmaradót].



Uram Neked szól énekem

Az Úr Jézus kijelentése:

„Aki ismeri [(ekhó): megragadja, birtokolja, alárendeli magát neki, rendelkezésére áll, befogadja, érti, tudja, megtartja, befogadja] az én parancsolataimat és megtartja [(téreó): ügyel rá, megőrzi, magánál tartja] azokat, az [vagyis ő] szeret engem [(agapaó): vagyis az teljesen átadja, oda szánja magát nekem, eggyé válik velem]. Aki pedig engem szeret [(agapaó): vagyis teljesen átadja, oda szánja magát nekem, eggyé válik velem], azt szereti [(agapaó): vagyis teljesen átadja, oda szánja magát neki, eggyé válik vele] az én Atyám. Én is szeretem őt [(agapaó): és teljesen átadom, oda szánom magamat neki, eggyé válok vele], és kijelentem [(emphanidzó emautú): megismertetem, kijelentem magam, tudomására hozom, láthatóvá, nyilvánvalóvá teszem, megmagyarázom] (ön)magamat annak” (Ján 14:21)




Az út.

 „Mindig azon az úton járjatok, amelyet az Úr, a ti Istenetek parancsolt néktek, hogy éljetek, és jó legyen dolgotok, és hosszú ideig élhessetek a földön, a melyet bírni fogtok” (5 Móz. 5,33)

Az Úr Jézus kijelentése: Én vagyok az út…” (Ján. 14,6)




A szeretetről

"Aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent, mert az Isten szeretet." (I. Ján 4:8)


Ami követ bennünket

"Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján" (Zsolt 23,6).

Minden négy évben csak egyszer virrad ránk ez a nap. Ó, bárcsak négyszeres áldást hozna! Mind ez ideig Isten jósága és szeretete, mint két testőr kísért minket napról napra. E kettő alkotta a hátvédet, míg a kegyelem volt az elővédünk. Ez a rendkívüli nap is egyike életünk napjainak, tehát a két testőr velünk lesz ma is.

A jóság, hogy gondoskodjék arról, amire szükségünk van, a szeretet, hogy elfedezze bűneinket. Ők kísérjék lépteinket ma és mindennap, míg egyszer majd több nap nem virrad ránk.

Ezért ezen a különleges napon szolgáljuk az Urat szívünk még teljesebb odaszentelésével, és buzgóbban dicsérjük nevét, mint eddig tettük. Nem tudnánk ma valami különlegesen jó szolgálatot végezni az Úrért vagy a szegényekért? A szeretet találékonyságával tegyük ezt a napot, mindörökre emlékezetessé!

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

IGAZÁN JÓL CSAK SZÍVEDDEL LÁTHATSZ!

Johannes Kepler: A csillagászatról.

Az asztronómia, vagyi a csillagászat művelése: olvasás Isten gondolataiban.





Mindennapi kenyerünk

„A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma.”
(Máté evangéliuma 6. fejezet 11. vers)

Vajon a mai elkényeztetett nemzedéknek milyen módon fogja megtanítani Isten a mindennapi kenyér értékét, és az efféle önzetlenséget?

Rossz esztendő járt, mostohásan hozta a föld a termést. Amit meghagyott a fagy, elverte a jégeső, leégette a forróság. – Az idén aszalt almát termettek az almafák – hajította a sarokba esténként édesapám a csíkos tarisznyát.

Az is jó volt nekünk már akkor, a fonnyadt alma. Olyan szűkös volt nálunk a kenyér, hogy egyszer három napig színét se láttuk.  Éhesen ődöngtem az utcánk gyepes árokpartján, mikor a gazdag Dobákné rám kiáltott a muskátlis ablakukból:

– Te fiúcska, szaggass a malackámnak egy kis papsajtfüvet ott az árokparton. Szép kövérlevelű papsajtok bodorodtak ott, a levelüket megszedtem a malackának, én magam meg teleraktam a zsebemet szép kerek papsajtocskával, abból lesz én nekem jó vacsorácskám.

Gazdag Dobákné nagyon meg volt elégedve a munkámmal. Nagy karaj fehér kenyeret adott napszámba. – Szeretnél-e mézet a lágy kenyérhez, Ferkó? – kérdezte tőlem. De én már nem vártam a mézet. Szaladtam kifelé a kenyérrel s már a kis ajtóban bele haraptam.

De abban a percben eszembe jutott édesanyám s a falat nem ment le a számon.  – Lesz öröm, ha haza viszem neki – gondoltam magamban s bele markoltam a papsajtba. Most már sokkal ízesebb volt, mint azelőtt.

Édesanyám azonban nem örült meg a kenyérnek. Inkább sírva fakadt s visszakínálta az ajándékom. – Én már megettem a másik karajt – mondtam fülig elvörösödve. Anyám meg arra erősködött, hogy ő is vacsorázott már. Még pedig bundás gombócot.

Az pedig a hajába főtt krumplinak ünneplős neve, nem rossz étel az, ha jól megsózza az ember. – Hanem tudod mit? – törülgette meg a szemét édesanyám –, eltesszük a kenyeret édesapádnak. Jól esik neki, ha hazajön a szőlőből. Hanem azt már én nem értem ébren. Hamar elnyomott az álom a dús vacsora után.

Csak hajnalban ébredtem föl arra, hogy édesapám ellenkezett édesanyámmal. – Nem viszem ki a kenyeret, fiam. Egyétek meg magatok. Engem ellát odakint az öreg eperfa.

 – Minket se kell félteni, apja! – erősködött édesanyám s beletette a kenyeret a tarisznyába. – Jó az Isten, ma is ád az annyit, mint tegnap. Hát éppen annyit adott. Papsajtocskát, sárgarépácskát, krumplicskát, de még egy darab sajtocskát is találtunk a láda fenekén.

Olyan száraz volt már az, hogy a kés nem fogta. Örült is annak édesanyám nagyon, mert így mind nekem adhatta. – Nekem nem mén bele ez az öreg fogam, fiacskám.

Még akkor is a sajtot majszoltam, mikor az édesapám hazatért a szőlőből. Vígan csóválta meg a tarisznyáját: – Találd ki, cselédem, mit hoztam neked? – Mit ugyan? Tán fürjecskét? – ugrottam elé lelkendezve. – Többet ér ez annál, nagyobb ritkaság is – ragyogott a szeme az édesapámnak s kiszedte a tarisznya csücskéből a nagy kincset. – Nézd-e, madárlátta kenyér!

Tulajdon az a karaj kenyér volt, amit én adtam az édesanyámnak, az édesanyám meg neki. Hármunknak a mindennapi kenyere. Akkor tanultam meg igazán, mi az a mindennapi kenyér, amiért az Úristenhez imádkozunk. (Móra Ferenc: Mindennapi kenyerünk /részlet)


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/07/mindennapi-kenyerunk.html
krisztus.eu

Nagy lépés Istennek, nagy lépés az emberiségnek...


Isten Árnyékában


Cornerstone Club - Fejes Zoltán - Az idő közel

2014. július 21.

Apostolok Cselekedeti 8. fejezet: A hivők üldöztetnek (szerkesztett)

Csel. 8,1 Saulus [aki később Pál lett] pedig szintén javallta [(szüneudokeó): helyeselte, és jónak látta] az ő megöletését, vagyis [egyetértett István kivégzésével]. És támada [(ginomai): keletkezett] azon a napon nagy üldözés a jeruzsálemi gyülekezet, vagyis [ekklészia): eklézsia, a kihívottak közössége] ellen, és mindnyájan eloszlának [(diaszpeiró): szétszóródtak] Júdeának [jelentése: dicséret, magasztalás] és Samáriának [jelentése: őrtorony, őrhegy, őrség] tájaira [(khóra): vidékeire], az apostolokat kivéve.

Csel. 8,2 Istvánt pedig eltakaríták [eltemették] kegyes [(eulabész): hívő] férfiak, és nagy sírást tőnek ő rajta [és nagy gyászt tartottak felette].

Csel. 8,3 Saulus pedig [csakúgy tajtékzott a kihívottak közössége ellen], és pusztítá [zaklatta, és (lümainomai lümainó): igyekezett megsemmisíteni] a kihívottak közösségét, az [(ekklészia): eklézsiát]. Házról-házra járva, és férfiakat és asszonyokat elővonszolva [(szüró): elhurcolva], tömlöczbe [(phülaké): börtönbe] veti vala

[Más fordítás: Saul meg házról házra menve mindenhová behatolt, s úgy pusztította az eklézsiát, férfiakat is, nőket is elhurcolt, hogy börtönbe vettesse őket].

Csel. 8,4 Amazok annakokáért eloszolván [(diaszpeiró): szétszóródtak], széjjeljártak [(dierkhomai): mindenhova elmentek], hirdetve a [(logoszt)] az ígét, [(euaggelidzó): az örömüzenet szavát, az evangéliumot].

Csel. 8,5 És Filep [jelentése: aki a lovakat // a testi erőt // kedveli] lemenvén Samária [jelentése: őrtorony, őrhegy] városába, prédikálja [(kérüsszó): hirdette] vala nékik a Krisztust.

Csel. 8,6 A sokaság [(okhlosz): a tömeg] pedig egy szívvel-lélekkel [(homothümadon): egyhangulag, teljes egyetértésben] figyelmeze azokra, [(proszekhó): odafigyelve, és belemerülve azokba] amiket Filep mondott, hallván és látván a jeleket, a [(szémeion): csodákat], melyeket cselekedék.

Csel. 8,7 Mert sokakból, [sok megszállottból] kikben tisztátalan szellemek voltak, akiket [(akathartosz ekhó): szennyes, tisztátalan szellemek vettek birtokukba, elfoglalva, és hatalmukban tartva őket] nagy hangon [(megasz phóné boaó): rendkívül erős hangon] kiáltva kimenének [(exerkhomai): távoztak]. Sok gutaütött [(paralüó): szélütött, béna] és sánta [(khólosz): rokkant, nyomorék] pedig meggyógyula.

Csel. 8,8 És lőn nagy öröm, és [(khara): ujjongás] abban a városban.

Csel. 8,9 Egy Simon [jelentése: akit hallanak] nevű ember pedig [mint mágus] már előbb [előzőleg] gyakorolta abban a városban a (mageuó): mágiát, és varázslást folytatott, és elámította, [exisztémi: eksztázisban tartotta] Samária népét, magát valami nagynak állítván, és [magát a Nagynak nevezve]:

Csel. 8,10 Kire mindnyájan figyeltek, kicsinytől nagyig, mondván: Ez az Istennek ama nagy ereje! [Ő az Isten Hatalmasnak nevezett ereje].

Csel. 8,11 Azért figyeltek, és [hallgattak] pedig rá, [és csüggtek rajta] mert sok időn át (mageia) mágiával, és varázslásával elámította [ámulatban tartotta] őket [Más fordítás: Azért hallgattak rá, és csüggtek rajta mert már meglehetős ideje magukon kívül, eksztázisban voltak varázslásai miatt].

Csel. 8,12 De miután hittek Filepnek, aki az Isten országára, és a Jézus Krisztus nevére tartozó örvendetes dolgokat, vagyis az [(euaggelidzó): Isten országáról és a Jézus Krisztus nevéről szóló evangéliumot, örömüzenetet] hirdeti vala, mind férfiak, mind asszonyok Jézus Krisztus nevében bemerítkeztek.

Csel. 8,13 És Simon maga is hűn, [hisz] és miután bemerítkezett Fileppel tarta; [(proszkartereó): kitartóan ragaszkodott Fülöphöz, és mellé szegődött] és látván, [(theóreó): szemlélve, és tapasztalva] hogy jelek és nagy erők lesznek, és [nagy csodák és nagy erőmegnyilvánulások történnek], álmélkodik, és [önkívületbe esett, eksztázisba került] vala.

Csel. 8,14 Mikor pedig meghallották jeruzsálemben az apostolok, hogy Samária befogadta az Isten (logoszát), igéjét, elküldék azokhoz Pétert és Jánost;

Csel. 8,15 Kik mikor lementek, imádkoztak érettük, hogy vegyenek Szent Szellemet, vagyis [hogy részesüljenek a Szent Szellem ajándékában].

Csel. 8,16 Mert még senkire azok közül nem szállott [epipektókosz: nem esett] rá, csupán be voltak merítve az Úr Jézus nevébe.

Csel. 8,17 Akkor kezeiket reájuk veték, [rájuk tették] és vőnek Szent Szellemet, vagyis [részesültek a Szent Szellem ajándékában].

Csel. 8,18 Mikor pedig látta Simon, hogy az apostolok kézrátétele által adatik a Szent Szellem, [hogy az apostolok kézrátétellel közvetítik a Szent Szellemet], megkínálá őket pénzzel, vagyis [pénzt kínált fel nekik],

Csel. 8,19 Mondván: Adjátok nékem is ezt a hatalmat, ezt a [(exúszia): felhatalmazást, tekintélyt, jogosultságot], hogy valakire vetem, vagyis [ráhelyezem] kezeimet, Szent Szellemet vegyen.

Csel. 8,20 De Péter monda néki: A te ezüstpénzed veled együtt vesszen, és [pusztuljon] el, mivel azt gondoltad, hogy az Istennek ajándéka pénzen megvehető [hogy pénzen megszerezheted, és (ktaomai): birtokolhatod, hogy saját javadra használhasd az Isten ajándékát].

Csel. 8,21 Nincsen néked részed, sem örökséged e dologban [en tó lógó tútó: ebben a beszédben, (logoszban), vagyis igehirdetésben], mert a te szíved [a te bensőd] nem igaz [és nem egyenes] az Isten [színe] előtt.

Csel. 8,22 Térj meg azért ezen gonoszságodból, és [(kakia): romlottságodból], és [(metanoeó): változtatsd meg a felfogásodat, gondolkodásodat, szándékodat, és fordulj el ettől a gonoszságtól] és kérjed az Istent [könyörögve, esedezz az Úrhoz], ha talán megbocsáttatik, néked szívednek gondolatja, [elengedi majd néked bensődnek gonosz szándékát].

Csel. 8,23 Mert látom, hogy te keserűséges méregben és álnokságnak kötelékében leledzel, [a keserű irigység és a gonoszság fogságába estél, és a hamisság bilincsébe jutottál bele].

Csel. 8,24 Felelvén pedig Simon, monda: Könyörögjetek ti énérettem az Úrnak, hogy semmi azokból, amiket mondtatok, reám ne jőjjön [semmi se szálljon rám, és semmi se érjen abból, amit mondtatok].

Csel. 8,25 Azok annakokáért, minekutána bizonyságot tettek, és hirdették az Úrnak ígéjét, megtérének Jeruzsálembe, és [útközben] a Samaritánusoknak sok falujában prédikálák az Evangéliumot [az örömhírt].

Csel. 8,26 Az Úrnak angyala pedig szóla Filepnek [jelentése: aki a lovakat //a testi erőt// kedveli], mondván: Kelj fel és menj el dél felé, arra az útra, mely Jeruzsálemből Gázába [jelentése: erős, szilárd; erődítmény, vár, megerősített hely] megy alá. Járatlan ez, és [magányos, elhagyatott].

Csel. 8,27 És felkelvén, elméne. És ímé egy szerecsen [egy etióp  /  jelentése: napégette, fekete arcú] férfiú, Kandakénak [jelentése: a szolgák királynője], a szerecsenek [az etiópok] királyasszonyának hatalmas [(dünasztész): nagyhatalmú, és nagy tekintélyű] komornyikja [(eunúkhosz): legfőbb eunuchja], ki az ő egész kincstárának felügyelője vala, ki feljött imádkozni Jeruzsálembe;

Csel. 8,28 És visszatérőben volt és az ő szekerén [az ő hintóján] ül vala, és olvasá Ésaiás prófétát.

Csel. 8,29 Monda pedig a Szellem Filepnek: Járulj oda és csatlakozzál ehhez a szekérhez [ehhez a hintóhoz]!

Csel. 8,30 Filep azért oda futamodván, hallá, amint [az eunuch] az Ésaiás prófétát olvassa vala. És monda: Vajjon érted-é, a mit olvasol?

Csel. 8,31 Ő pedig monda: Mimódon érthetném, ha csak valaki meg nem magyarázza nékem? És kéré Filepet, hogy felhágván, [szálljon fel, és] üljön mellé.

Csel. 8,32 Az írásnak helye pedig, melyet olvasott, ez vala: Mint juh viteték mészárszékre [levágni], és mint a bárány az ő nyírője előtt néma, azonképen nem nyitotta fel az ő száját.

Csel. 8,33 Az ő megaláztatásában az ő ítélete elvétetett, az ő nemzetségét pedig kicsoda sorolja el? Mert elvétetik a földről az ő élete.

[Más fordítás: A megaláztatásért elvétetett róla az ítélet, nemzetségét ki sorolhatná fel? Mert élete felvitetik a földről].

Csel. 8,34 Felelvén pedig a komornyik [az eunuch] Filepnek, monda: Kérlek téged, kiről mondja ezt a próféta? Magáról-é, vagy más valakiről?

Csel. 8,35 Filep pedig száját megnyitván, és elkezdvén ezen az íráson, hirdeté néki [örömüzenetként] a Jézust.

Csel. 8,36 Mikor pedig menének az úton, jutának egy vízhez; és monda a komornyik [az eunuch]: Ímhol a víz: mi gátol, [mi az akadálya] hogy bemerítkezzem?

Csel. 8,37 Filep pedig monda: Ha teljes szívből hiszel, meglehet. Az pedig felelvén, monda: Hiszem, hogy a Jézus Krisztus az Isten Fia.

Csel. 8,38 És megállítá a szekeret [a hintót]; és leszállának mindketten a vízbe, Filep és a komornyik, vagyis [az eunuch]; és Fülöp bemerítette őt.

Csel. 8,39 Mikor pedig a vízből feljöttek, az Úrnak Szelleme [(harpadzó): megragadva fölkapta, és] elragadá Filepet; és többé nem látta őt a komornyik [az eunuch], De azért örvendezve utazott tovább a maga útján.

Csel. 8,40 Filep pedig találtaték Azótusban [jelentése: erődítmény, vár, megerősített hely]; és széjjeljárva [és végigjárva valamennyi várost] hirdeté az evangyéliomot [az örömhírt] minden városnak, míglen Cézáreába [jelentése: császári város] juta.


Élő Isten Szelleme száll le.

Mi Atyánk!.

Szalézi Szt. Ferenc: Isten és az ember.

Nem látjátok? 
Isten szinte nyomon követ bennünket, hogy megmentsen. Mi pedig menekülünk előle, hogy a vesztünkbe rohanjunk.


Az akaraterő

"Az akaraterő az, amikor nagyon keményen megpróbálsz nem tenni valamit, amit nagyon szeretnél megtenni."


Mai Ige

Az élet mindig csak oda út, nem menettérti. Amikor valaki meghal, és azt kérdezik, mennyit hagyott hátra, a válasz az, hogy mindent!
Idézet a Győzelem az anyagiasság felett című kiadványból

www.maiige.hu


A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Inkább imádkozz a szíveddel szavak nélkül,mint szavakkal, de szív nélkül.

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Movie jézus elfogadása megtérés csilla664

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

Az evangélium nem egy cseppnyi pszichológia, ami kényelmesebbé teszi a napjainkat a Földön, körülbelül úgy, mint ahogy egy autó kényelmesebbé teszi a munkába járást. Nem újfajta megédesítője az életnek, egy napsütéses vallás, amolyan „imádkozz és megnyugszol, járj templomba és megvigasztalódsz” típusú hit. Az evangélium igazít el az élet dolgaiban, és ad kőszikla alapot az életünknek; megváltoztat városokat, uralkodókat és országokat, királyságokat és köztársaságokat; irányt mutat kormányoknak, és mindenkinek az örök sorsát illetően. Az Újszövetség tanítása nem a világtól elzárkózó zarándokokról szól, akik magányosan utaznak a megígért dicsőséges föld felé. Egy hatalmas ténnyel nézünk itt szembe: az evangélium Isten örök terve volt, úgy is fogalmazhatok, hogy eleve bele volt építve a teremtésbe. Nem kényszermegoldás volt, amellyel Isten egy váratlan helyzetet kezelt - valamiféle B terv, mert az A nem működött. Amikor Isten azt mondta: „Legyen világosság!”, azt is mondta: „Legyen egy Bárány, aki megöletik!” Ezért jött Jézus. „Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűneit!” Isten áldjon meg benneteket! REINHARD BONNKE
Keresztény szemmel


Életünkről képekben.


Szeretet-Közösség

2014. július 19.

Ige: A törvény, és a megigazulás.

 Mert amikor a pogányok, vagyis a nemzetekből valók, akik nem ismerik a törvényt, mert nincsen törvényük, természetes eszük, azaz emberi természetük szerint természetüktől vezérelve, és természetszerűleg cselekszik, és megteszik azt, amit a törvény követel, vagyis a törvény dolgait, Isten útmutatását, tanítását, amelyet az Igében jelentett ki. Akkor ezek a törvény nélküliek, törvény híján önmaguknak szabnak törvényt, és saját maguknak a törvénye” (Róm. 2,14-16)

Mint akik ezzel azt bizonyítják, azt mutatják meg, és igazolják, hogy a törvény lényege és teljesítése be van írva, be van vésve a szívükbe. Erről egyetemben bizonyságot tévén lelkiismeretük, vagyis szellemi együttészlelésük, és egymást kölcsönösen vádló, helytelenítő, és kifogásoló, vagy éppen védő, mentegető, és felmentő gondolataik. És önítéletük, és szívük fontolgatásai együtt tanúskodnak majd,

Azon a napon, amelyen megkülönbözteti Isten az emberek rejtett gondolatait, titkait, és titkos dolgait az én evangéliumom, a jó hír, amelyet hirdetek, Krisztus Jézus által.



Atyánk Eléd járulunk

Ki Jézus Krisztus?

Ő az egy igaz Isten: „Az én Atyám, aki azokat adta nékem hatalmasabb mindeneknél; és senki sem ragadhatja ki, és senki hatalmába nem ejtheti, nem rabolhatja el azokat az én Atyámnak kezéből. Én pedig és az Atya egy és ugyanaz vagyunk” (Ján. 10,29-30)


Dávid zsoltára.

 „Kegyelmet és igazságot énekelek; te néked zengek éneket, Uram!” (Zsolt. 101,1)


Luther Márton: A békéről.

A béke fontosabb minden igazságnál; és a béke nem az igazságért van, hanem az igazság van a békéért.


Ne akarj mindent te irányítani!

„a kétlelkű és minden útján állhatatlan ember" (Jakab 1:8)

Ellenállhatatlan kényszert érzel arra, hogy minden problémára megoldást találj, és mindent irányításod alatt tarts? Mindig vagy egy B terved arra az esetre, ha a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy szerinted kellene? Észrevetted már, hogy minél inkább igyekszel rendbe hozni, megjavítani a dolgokat, annál többet aggódsz és idegeskedsz? A Biblia azt mondja: „Mert a testnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség” (Róma 8:6 Károli).

A „majd én rendbe hozom” a bizalom ellentéte. Természetesen Isten nem azt akarja, hogy ne gondolkodj, és tanácstalan, tehetetlen legyél; csak azt akarja, hogy hit által és ne pusztán az értelmedre támaszkodva élj. Ha megtanulsz bízni Istenben, és megtanulsz a „Szellem gondolata szerint” élni, akkor békességet fogsz találni, bármilyen nehéz körülmények között vagy is. Az emberi értelem egyik csapdája a kétségeskedés. „…aki kételkedik, az olyan, mint a tenger hulláma, amelyet a szél sodor és ide-oda hajt… a kétlelkű mindenben állhatatlan, megbízhatatlan és bizonytalan” (Jakab 1:6,8 AMP).

A te lelkivilágod milyen? Ahelyett, hogy mindig megpróbálnál mindent megérteni, tanulj meg megnyugodni akkor is, ha nem tudsz valamit, és bízz Istenben, aki viszont tudja. Döntsd el, hogy minden alkalommal, amikor aggódni kezdesz, megállsz, és így imádkozol: „Uram, nem fogok azzal próbálkozni, hogy magamtól megértsem ezt; hozzád hozom, rád bízom, tőled várom a választ.”

Ha többé már nem küszködsz a mikor, hol, miért és hogyan miatt, elkezded érezni Isten békességét úgy, ahogyan soha azelőtt. Sőt, ekkor kerülsz olyan helyzetbe, ahol Isten közbe tud lépni az érdekedben. Hagyj fel tehát azzal, hogy mindent te akarsz irányítani!


http://www.maiige.hu/

Méltó vagy Urunk - Lakatos Péter & szabkerifi

M Luther king: Amikor látsz…

Csak amikor elég sötét van, látod meg a csillagokat.


Pásztor Chris: Az Ő Akaratának Megértése A Kéréshez

Zoltan Berki

És ez az a bizodalom, amelylyel ő hozzá vagyunk, hogy ha kérünk valamit az ő akarata szerint, meghallgat minket. És ha tudjuk, hogy meghallgat bennünket, akármit kérünk, tudjuk, hogy megvannak a kéréseink, amelyeket kértünk ő tőle (1 János 5:14-15).

Az Isten akarata szerinti ima kulcsfontosságú összetevője a sikeres imának, különösen a kérés imájának. Azonban sok a tévhit azzal kapcsolatban, hogy pontosan mint is jelent “kérni Isten akarata szerint.” Néhányan azt feltételezték, leginkább azért, mert nem megfelelő módon tanították nekik az Igét, hogy az oka, hogy nem kaptak választ az imájukra az azért volt, mert az imájuk nem volt összhangban Isten akaratával a számukra. Azt feltételezik, hogy Isten nem szeretné számukra azt, amit kérnek.

Ez Isten Igéjének helytelen értelmezése az ima összefüggésében. Azok, akik ezt a téves elképzelést tartják, nem kaphatnak választ az imáikra, mert nem Isten akarata szerint imádkoznak, nem értik, amit a Szent Szellem kihangsúlyoz a nyitóversben, nem az ő kéréseik egységessége az elsődleges Isten akaratával, hanem az, hogy különleges kiváltságuk van, mely szerint Isten meghallgatja őket. Amikor azt mondja nekünk, hogy “kérjünk Isten akarata szerint”, akkor nem arról beszél, hogy “MIT” kérjünk, hanem arról, hogy “HOGYAN kérjünk”

Más szavakkal amilyen úton módon előadod a kérésedet, annak meg kellene felelnie Isten meghatározott mintájának. Fontos tudnod tehát, hogy hogyan kell feltenni az Atyának az Ő akarata szerint a kérést. A János 16:23-24 világosan képet ad nekünk erről: “És azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek. Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes legyen...”

Jézus, ez esetben megmutatott egy különleges dolgot – az új, elfogadható módját az Atyától való kérésnek. Az Atya akaratának kérése az a kérés, Jézus Nevében. Amikor Jézus Nevében kérsz az Atyától, akkor valójában Jézusban működsz, helyettesítve Őt. Mintha Jézus volna az, aki elmondja azt a kérést. Az Atya feltétel nélkül szeret téged; minden, amit szeretne az az, hogy az Ő akarata szerint kérj – Jézus nevében – és válaszokat kapsz.

Ima

Drága Atyám, fantasztikus kiváltsággal és az ima áldásával örvendezem Jézus Nevében. Köszönöm, hogy arra rendeltél el, hogy válaszokat kapjak az imáimra és megtanítottál a te akaratod szerinti kérés módjára. A kéréseim válaszában biztos vagyok, ahogy feltettem őket, a Jézus Nevében a mai napon. Ámen.


TOVÁBBI TANULMÁNYOK: János 16:26-27; János 15:16




Keresztény szépségportál

Isten szeretete eltávolítja a legmakacsabb lelki foltokat is. Janet L. Williams

www.keresztenyszepsegportal.hu


Lydia magazin


Evangélium háza gyülekezet Ne félj veled vagyok

2014. július 18.

Ige: A boldogok:

 „Boldogok, akik sírnak, szomorkodnak és keseregnek, és gyászolnak: mert ők megvigasztaltatnak, mert meg fogják vigasztalni őket* (Mát. 5,4)

*Mert az Úr Jézusban beteljesedett a prófécia:Az Úr Isten Szelleme van és nyugszik én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek, az alázatosaknak örömöt mondjak, örömhírt vigyek. Elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást és szabadon bocsátást. Hogy hirdessem az Úr jókedvének és kegyelmének esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját. Megvigasztaljak minden gyászolót. Hogy tegyek Sion gyászolóira, adjak nékik ékességet, vagyis fejdíszt a hamu helyett, örömnek kenetét, azaz illatos olajat a gyász, vagyis a gyászfátyol helyett, dicsőségnek palástját, és öröméneket a csüggedt lélek, és a csüggedés helyett. Hogy igazság, vagyis megigazulás fáinak neveztessenek, az Úr plántáinak, ültetvényének, az Ő dicsőségére, akik őt ékesítik!” (Ésa. 61,1-3)

 „Mert a Bárány, aki a királyiszéknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira, az élet vizének forrásaihoz viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet” (Jel. 7,17)

És: „Akik könnyhullatással vetnek, vigadozással, és ujjongva aratnak majd. Aki vetőmagját sírva emelve megy tova,  vigadozással jő elő, kévéit emelve.

(Más fordítás: Aki sírva indul, mikor vetőmagját viszi, ujjongva érkezzék, ha kévéit hozza” (Zsolt. 126,5-6)

Ezért mondja az Úr Jézus tanítványainak, hogy: „Boldogok vagytok ti, kik most éheztek: mert majd megelégíttettek. Boldogok vagytok ti, kik most sírtok: mert nevetni fogtok” (Luk. 6,21)

Mert az Isten szerint való szomorúság üdvösségre való megbánhatatlan megtérést, vagyis az Istenhez való visszafordulást szerez; a világ szerint való szomorúság pedig halált szerez” (2 Kor. 7,10)

A megtérés – vagyis a céltévesztés felismerésének és megvallásának – eredményét mutatja be az Ige Dávidon keresztül: „Monda azért Dávid Nátánnak: Vétkeztem az Úr ellen! És monda Nátán Dávidnak: Az Úr is elengedte, és elvette a te bűnödet, azaz: a te céltévesztésedet, nem fogsz meghalni” (2 Sám. 12,13).



Világosságod küld el

Az Úr ad bölcsességet:

 „Figyelmeztetés, oktatás, képzés, példa, útmutatás megismerésére, az értelem szavainak megértésére, és felismerésére; hogy tudományt, fegyelmet tanuljunk, és megértsük, felfogjuk, felismerjük az értelmes mondásokat, (a logoszt) az Igét (Péld. 1,2)


Az Úr szól!

  „Figyeljetek egek, hadd szóljak! Hallgassa a föld is számnak beszédeit” (5 Móz. 32,1)


C. H. Spurgeon: ISTEN ÍGÉRETEI

Isten szavait mindig kellõ idõben igazolták Isten cselekedetei.





Joyce Meyer: Egészséges kapcsolatok

Ne legyetek a hitetlenekkel felemás igában, mert mi köze egymáshoz az igazságnak és a gonoszságnak, vagy mi köze van a világosságnak a sötétséghez? (2 Korinthus 6,14)

A kapcsolatok életünk fontos részét alkotják. Istennek az a terve számunkra, hogy egészséges, örömteli kapcsolataink legyenek.

Egy kapcsolat semmiképpen nem egészséges, ha az egyik fél állandóan kontrollál, a másik pedig az elfogadottságért küzd, és bármit kész megtenni, amit a másik akar tőle, attól függetlenül, hogy mit gondol az adott dologról. Ha a lelkiismeretünk ellenére cselekszünk azért, hogy elnyerjük mások elfogadását, elismerését, akkor biztos, hogy Isten akaratán kívül vagyunk. Szert tehetsz barátokra azáltal, hogy hagyod, hogy kontrolláljanak, de megtartani is csak ugyanezen a módon tudod őket! Végül pedig bele fogsz fáradni abba, hogy nincs semmi szabadságod. Még mindig jobb egyedül lenni, mint mások manipulációjának és kontrolljának az áldozataként élni.

Előfordul, hogy az emberek a kapcsolataik korai stádiumában helytelen kompromisszumokba mennek bele azért, hogy megszerezzenek valamit, vagy valakit. Azt gondolják, később majd sikerül megváltoztatni a másik felet. Sok hívő asszony is csapdába esett már így, akik hitetlen férjet választottak maguknak, abban a reményben, hogy később rá tudják majd venni párjukat, hogy szeressék Jézust. Legtöbbször ezek a kapcsolatok megnyomorítják a hívő asszonyt.

Néha egy „nem” jobb lehet, mint egy „igen”.

Úr Jézus, kérlek, mutasd meg, ha vannak az életemben helytelen kompromisszumok, vagy ha hagyom, hogy manipuláljanak, kontrolláljanak bármilyen kapcsolatban. Szabad akarok lenni, hogy megáldhassak másokat, és örömteli kapcsolataim legyenek. Ámen.


Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joyce-meyer/235-egeszseges-kapcsolatok.html

Pintér Béla és a Csemeték 2. - Soul & Gospel Fesztivál

Alister McGrath: Isten szeretete.

Szeretni Istent, és általa szeretve lenni: ez a legnagyobb érték, amely mindörökre megmarad.


/Kenneth Hagin: JÓ HÁLÁT ADNI

A Krisztusnak Igéje lakozzék bennetek gazdagon, minden bölcsességben; tanítván és intvén egymást zsoltárokkal, dicséretekkel, szellemi énekekkel, hálával zengedezvén a ti szívetekben az Úrnak. És mindent, amit csak cselekesztek szóval vagy tettel, mindent az Úr Jézusnak nevében cselekedjetek, hálát adván az Istennek és Atyának Őáltala.
- Kolossé 3,16. 17.

Mindenben hálákat adjatok; mert ez az Isten akarata a Krisztus Jézus által tihozzátok.
- 1Thessalonika 5,18.

Mennyire hasonló a tegnapi és a mai igevers. A szívben való éneklés és a hálaadások egyszerűen kéz a kézben járnak egymással. Ha be vagy teljesedve a Szent Szellemmel, meg fogod tapasztalni ezt a dicsőítést, ezt a hálaadást.
Ha nem így van, annak egyszerűen csak az az oka, hogy nem vagy beteljesedve a Szellemmel. Teljesedj be! (Lásd Ján. 7,37-39. 14,16-17. Csel. 1,4-5. 2,4. 8,14-17. 10,44-46. 19,1-3. 6.) Akkor benned lesz a dicséret szelleme és a hálaadás szelleme.

Megvallás: Én hagyom, hogy a Krisztusnak Igéje lakozzon bennem gazdagon. Hasznomra válnak a tanítások, az intések, a zsoltárok, a dicséretek és a szellemi énekek. Hálákat zengedezem a szívemben az Úrnak. Mindent, amit csak cselekszem szóval vagy tettel, mindent az Úr Jézusnak Nevében cselekszem. Hálát adok az Istennek és Atyának Őáltala.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/



Irma Nyári


Keresztény szemmel


Trónodnál - Golgota - Reménység Fesztivál 2012