2014. július 17.

Titus levél 3. fejezet: A felsőbbség iránti engedelmesség; (göröggel és kapcsolódó igékkel)

Tit. 3,1 Emlékeztessed őket, hogy a fejedelemségeknek és hatalmasságoknak, az elöljáróknak engedelmeskedjenek, hódoljanak, [szót fogadjanak] minden jó cselekedetre készek legyenek.

[Más fordítás: Emlékeztesd őket arra, hogy a (arkhé): kormányzói, uralmon lévő hatalomnak, vezető pozícióknak [(exúszia): lehetősége, és joga, hogy (hüpotasszó): alattvalóvá, és szófogadóvá tegyen, vagy leigázzon, és (peitharkheó): hódolatra kényszerítsen. Hogy (pasz pasza pan): minden (agathosz ergon): hasznos tevékenységre, munkára, foglalkozásra, és feladatra (hetoimosz): késszé, és hajlandóvá (einai): legyenek]*

*Az apostolon keresztül fejti ki a Szent Szellem, a felettes hatalmakkal szembeni magatartást, és annak okát:Mindenki engedelmeskedjék [rendelje és vesse alá magát] a felső hatalmasságoknak [a felettes hatalmaknak; a hatalom képviselői és gyakorlóinak; a hatalmon lévőknek] mert nincs hatalmasság, [vagyis hatalom mástól] hanem csak Istentől: és amely hatalmasságok vannak, az Istentől rendeltettek, [és a létező hatalmak Isten által állnak fenn a maguk viszonylagos állásában]. Azért, aki ellene támad [vagy szembeszáll] a hatalmasságnak, [vagyis a hatalomnak] az Isten rendelésének támad [Isten rendelésének szegül] ellene; akik pedig ellene támadnak, [és akik ellenállnak, és szembeszegülnek] önmaguknak ítéletet szereznek [vagyis ítéletet vonnak magukra]. Mert a fejedelmek [az elöljárók, akik uralkodnak] nem a jó, hanem a rossz [a gonosz, káros, ártalmas] cselekedetnek rettegésére [és elrettentésére] vannak. Akarod-e pedig, hogy ne félj [és ne rettegj] a hatalmasságtól? [vagyis a hatalomtól] Cselekedjed a jót, és [elismerésed, és] dicséreted lesz attól. Mert Isten szolgája [Isten eszköze] ő a te javadra. Ha pedig a gonoszt [a rosszat, károst, ártalmast] cselekszed, [és teszed] félj [és rettegj]. Mert nem ok [és cél] nélkül [nem hiába, és nem véletlenül, alaptalanul, feleslegesen, nem a látszat kedvéért] viseli a fegyvert. Mert Isten szolgája, [Isten eszköze, hogy a gonosztevőt megbüntesse, és igazságot szolgáltasson] bosszúálló a haragra [hogy megtorlója legyen] annak, aki gonoszt [vagyis rosszat, károst, ártalmast] cselekszik. Annakokáért szükség engedelmeskedni, nem csak a haragért, [Alá kell tehát magadat vetned neki nemcsak a büntetés miatt] hanem a lelkiismeretért is (Róm. 13,1-5).

Az Úr Jézus parancsa is így hangzik: Ő pedig monda nékik: Adjátok meg azért ami a császáré, a császárnak, és ami az Istené, az Istennek (Luk. 20,25).

És nemcsak engedelmeskedni kell, hanem: „Intelek azért mindenek előtt, hogy tartassanak könyörgések, imádságok, esedezések, hálaadások minden emberekért. Királyokért és minden méltóságban levőkért, hogy csendes és nyugodalmas életet éljünk, teljes istenfélelemmel és tisztességgel. Ez jó és kedves a mi üdvözítő Istenünk színe előtt, aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön, és eljusson az igazság megismerésére” (1Tim. 2,1-4)

Mert azt akarja az Úr, hogy zavartalanul hirdethessük az Úr Jézusban való megmenekülést minden embernek: „Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát - így szól az én Uram, az ÚR -, hanem azt, hogy megtérjen útjáról, és éljen” (Ez. 18,23)

Ezért: „Tisztességesen éljetek a pogányok között, hogy ha valamivel rágalmaznak titeket, mint gonosztevőket, a ti jó cselekedeteiteket látva, dicsőítsék Istent a meglátogatás napján. Engedelmeskedjetek azért minden emberi rendelésnek az Úrért: akár királynak, mint felebbvalónak; akár a helytartóknak, mint akiket ő küld a gonosztevők megbüntetésére és a jót cselekvők megdicsérésére. Mert Isten akarata az, hogy jót cselekedve némítsátok el az értelmetlen emberek tudatlanságát, mint szabadok: nem úgy, mint akik a szabadságot a gonoszság takarójául használják, hanem mint Isten szolgái” (1 Pét. 2,12-16)

A lázadás és forradalom nem Istentől van, ezért aki az Úré, az tartózkodjon tőle: „Féljed, fiam, az Urat és a királyt, és felforgatók közé ne keveredj! Mert hirtelenséggel feltámad az ő nyomorúságuk, és e két rendbeliek büntetését ki tudja?” (Péld. 24,21-22)

Hiszen minden hatalom és erő Istené, Ő dönt a világi hatalmasságokról is: „Szóla Dániel, és monda: Áldott legyen az Istennek neve örökkön örökké: mert övé a bölcsesség és az erő. Ő szabja meg a különböző időket és alkalmakat. Királyokat taszít el, és királyokat támaszt. Ő ad bölcsességet a bölcseknek és tudományt a nagy tudósoknak” (Dán. 2,20-21)

És: „Aki megtartja a parancsolatot, nem ismer nyomorúságot, és a bölcsnek elméje megért mind időt, mind ítéletet” (Préd. 8,5).

A testté lett Ige – az Úr Jézus – is kijelenti, hogy minden hatalom Istentől van: „Pilátus ekkor így szólt hozzá: „Nekem nem felelsz? Nem tudod, hogy hatalmam van arra, hogy szabadon bocsássalak, de hatalmam van arra is, hogy megfeszíttesselek?” Jézus így válaszolt: „Semmi hatalmad nem volna rajtam, ha felülről nem adatott volna neked: ezért annak, aki engem átadott neked, nagyobb a bűne” (Ján. 19,10-11).

Tit. 3,2 Senkit ne szidalmazzanak, [(blaszphémeó): senkit se szóljanak meg, senkit rossz hírbe ne hozzanak, senkit ne káromoljanak, és ne rágalmazzanak]. Ne veszekedjenek, [(amakhosz): a maga igazáért nem harcolók, nem vitatkozók, nem veszekedők, legyenek békések, békeszeretők, így lesznek legyőzhetetlenek]. Gyöngédek (epieikész): szelídek, jóindulatúak, elnézőek, engedékenyek, udvariasak, mérsékeltek, türelmesek, megértőek, kíméletesek, előzékenyek, barátságosak] legyenek. [(pasz pasza pan): Minden módon, és mindig] teljes szelídséget [(praotész): jóindulatot, barátságosságot, higgadtságot] tanusítván minden ember iránt, és minden tekintetben*

*És így folytatja az apostol: „Soha ne kiabáljatok mérgesen senkire, ne kívánjatok rosszat senkinek, se ne átkozódjatok” (Eféz. 4,31).

„A ti szelídlelkűségetek [szelídségetek, jóindulatotok, elnéző, méltányos, engedékenységetek] ismert legyen minden ember előtt. Az Úr közel!” (Fil. 4,5).

És: „Törekedjetek mindenki iránt a békességre és a szent életre, amely nélkül senki sem látja meg az Urat” (Zsid. 12,14).

Tit. 3,3 Mert régenten [egykor, vagyis (pote): valamikor, az elmúlt időben] mi [(hémeisz): magunk] is [(kai): szintén] esztelenek, [(anoétosz): értelmetlenek, és balgák] engedetlenek [(apeithész): meggyőzhetetlen, makacs, csökönyösök], tévelygők [(planaó): félrevezetettek, becsapottak] voltunk. Különböző, és [(poikilosz): sok fajta] kívánságoknak [(epithümia): vágyaknak, szenvedélyeknek] és gyönyöröknek szolgái, [(hédoné dúleuó): élvezeteknek rabszolgái voltunk, mert mindenféle szenvedély és gyönyör hatalmában tartott bennünket]. Gonoszságban [(kakia): rosszaságban, rosszindulatúságban] és irígységben [(phthonosz diagó): féltékenységben, rosszindulatban] élők, gyűlölségesek, [utálatosak, egymástól gyűlöltek] egymást gyűlölők valánk*

*Pál apostol minden gyülekezetben elmondja, hogy milyen a Krisztus nélkül élő ember:Melyekben ti is jártatok régente. [ti is ezeket tettétek, ilyen életmódot folytattatok egykor], mikor éltetek azokban [mikor ezekből állt az életetek]” (Kol. 3,7).

„Melyekben jártatok [éltetek] egykor [azelőtt] e világ [(koszmosz): a teremtett világ; világmindenség; világegyetem] folyása [(aion): a (világ)korszak szokása; életmódja] szerint, a levegőbeli hatalmasság fejedelme szerint [igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez], ama szellem szerint, mely most az engedetlenség [hitetlenség] fiaiban munkálkodik. [dolgozik; működik, tevékenykedik]. Akik között forgolódtunk egykor [közéjük tartoztunk] mi is mindnyájan a mi (hús)testünk kívánságaiban [amíg (hús)testi vágyainkban éltünk], cselekedvén a (hús)testnek és a gondolatoknak akaratát [hajlamait], és természet [születésünknél fogva emberi természetünk] szerint haragnak fiai valánk, mint egyebek [mint a többi ember] is(Eféz. 2,2-3).

Péter apostol is erről tesz bizonyságot: „Mert elég(séges) nékünk, hogy életünk elfolyt (már eltelt) idejében a pogányok (nemzetek) akaratát (vágy, tetszés, akarat) cselekedtük (vittük véghez, követtük, valósítottuk meg), járván feslettségekben (erkölcstelen, kicsapongás, bujálkodás, kéjsóvárgás), kívánságokban (érzékiség, vágy, epekedés) (bujaságban, gyönyörök közt), részegségekben (borozások, mértéktelenség), dobzódásokban (dőzsölések, lakomák) (dorbézolás, dáridózás, zavargás, tivornya), ivásokban és undok (bűnös, törvényt félretevő, tiltott) bálványimádásokban(1Pét 4:3).

Bizony régen ilyenek voltatok pedig némelyek, de megmosattatok, megtisztultatok, mert Isten megmosott, de megszentelődtetek, vagyis megszenteltettetek, szentek lettetek, de megigazíttattatok, megigazultatok, Isten igazzá tett benneteket az Úr Jézusnak nevében és a mi Istenünk Szelleme által” (1 Kor. 6,11).

Tit. 3,4 De mikor a mi megtartó [üdvözítő (szótér): megváltó, szabadító, megtartó, megmentő, segítő, gyámolító, gyógyító] Istenünknek jóvolta [(khrésztotész): jósága, kedvessége] és az emberekhez való szeretete [(philanthrópia): emberszeretete] megjelent [(epiphainó): feltűnt, felragyogott]*

*Azért:Mert úgy szerette [(agapaó): eggyé vált] Isten e világot [(koszmosz): univerzum, a világegyetem, beleértve a lakóit is], hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne [a Fiúban], el ne vesszen [el ne pusztuljon], hanem örök élete legyen [(ekhó): birtokoljon]” (Ján. 3,16).

És tette ezt azért: „Hogy megmutassa [kinyilvánítsa rajtunk] a következendő időkben [az eljövendő /világ/korszakokban /aionokban /] az Ő kegyelmének felséges [mérhetetlen] gazdagságát [túláradó bőségét] hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban” (Eféz. 2,7.)

És ez bennünk is nyilvánvalóvá lett: „Az által lett nyilvánvalóvá az Isten szeretete bennünk, hogy az ő egyszülött Fiát elküldte az Isten e világra, hogy éljünk általa” (1 Ján. 4,9.

Tit. 3,5 Nem az igazságnak cselekedeteiből, vagyis [(dikaioszüné en ergon):], amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából [(eleosz): gyengéd, szerető irgalmából] tartott meg [(szódzó): üdvözített, megmentett, kiszabadított, meggyógyított, egészségessé tett] minket az újjászületésnek fürdője [(lútron): alámerítésében] és a Szent Szellem megújítása által.

[Más fordítás: Nem a mi igaz cselekedeteink alapján, hanem az ő gyengéd, szerető irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője, a Szent Szellem alámerítése által]*

*Az Úr Jézus kijelentése Nikodémusznak, ami egyben kijelentés arról, hogy zsidóknak is szükséges újjászületni: Bizony, bizony [igazán] mondom néked: ha valaki újonnan nem születik [nem származik fentről], nem láthatja [nem képes meglátni, felfogni] az Isten országát [Isten Királyságát; birodalmát; királyi uralmát]. Bizony, bizony [igazán] mondom néked: Ha valaki nem születik [nem származik] víztől és Szellemtől [vízből és Szellemből], nem mehet be [nem tud, nem képes bemenni] az Isten országába [Isten királyságába; birodalmába]. Ne csodáld [ne csodálkozz], hogy azt mondám néked: Szükség [(dei): szükségszerű] néktek újonnan [felülről] születnetek [fentről kell származnotok]” (Ján. 3,3.5.7).

Arról is bizonyságot tesz Isten Igéje, hogy hogyan lehet újjá születni: „Valakik pedig befogadák őt (az Urat, vagyis a Szent Szellemet /2 Kor. 3,17/), hatalmat [lehetőséget, jogot, jogosultságot] ada azoknak [azokat felhatalmazta arra], hogy Isten fiaivá legyenek [Isten gyermekeivé váljanak], azoknak, akik az Ő nevében hisznek; Akik nem vérből, sem a (hús)testnek akaratából [ösztönéből], sem a férfiúnak indulatjából [vágyából], hanem Istentől [Istenből] születtek” (Ján. 1,12-13).

 És Pál apostol folytatja a kijelentést: „Aki önmagát adta mi érettünk, hogy megváltson minket minden hamisságtól (gonoszságtól), és tisztítson önmagának kiváltképpen való népet (a maga népévé), jó cselekedetekre igyekezőt (törekvőt)” (Tit. 2,14).

Hiszen: „Az ő akarata szült minket az igazságnak igéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk” (Jak. 1,18).

Az újjászülő beszéd pedig: „… az igazság beszéde, mely az evangélium(Kol. 1,5).

 És ti: „…nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által”  (1Pt. 1,23).

 A pogányok, vagyis a nemzetekből valókat is bemeríti az Úr az Ő Szellemébe, ha az Úr Jézusról szóló bizonyságot hirdetik nékik: „Róla (az Úr Jézusról) tesznek bizonyságot a próféták mind, hogy aki hisz őbenne, az ő neve által bűnbocsánatot nyer. Mikor még szólá Péter ez ígéket, leszálla a Szent Szellem mindazokra, akik hallgatják vala ez az igét. És elálmélkodának a zsidóságból való hívek, mindazok, akik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Szellem ajándéka. Mert hallják vala, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent” (Csel. 10,43-46).

Így válhatnak az Úr Jézus bizonyságtevőívé: „Mert az ő tanúja leszel minden ember előtt arról, amiket láttál és hallottál. Most tehát miért késlekedsz? Kelj fel, merítkezz be, mosd le bűneidet, segítségül híván az Úr nevét” (Csel. 22,15-16).

„Mert hiszen egy Szellem által [egy Szellemben] mi mindnyájan egy testté [szóma = személlyé] meríttettünk be, akár zsidók, akár görögök, [hellének, vagyis pogányok;] akár szolgák, [rabszolgák] akár szabadok; és mindnyájan egy Szellemmel itattattunk meg. [valamennyiünket egy Szellem itatott át]. (1 Kor. 12,13).

És: „Ezek által kaptuk meg azokat az ígéreteket, amelyek nekünk drágák, sőt a legnagyobbak: hogy általuk isteni természet részeseivé legyetek…” (2 Pét. 1,4).

Tit. 3,6 Melyet kitöltött [kiárasztott] reánk bőséggel, és [gazdagon] a mi megtartó [Üdvözítőnk: bűnt megbocsátó, megváltó; megmentő, szabadító, gyógyító, biztonságot adó] Jézus Krisztusunkon keresztül*

*Ezáltal vált valóra, hogy: „Eltemettettünk [azaz szellemben hasonlóvá váltunk] azért Ővele együtt a bemerítés által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott [életre kelt] Krisztus a halálból [a halottak közül] az Atyának dicsősége [fényessége, ragyogása] által, azonképpen mi is új [újszerű, ismeretlen, szokatlan, meglepő, természetfeletti] életben járjunk. (Róm. 6,4).

És tette ezt azért Isten: „Hogy levetkezzétek [félretegyétek] ama régi élet [vagyis a korábbi gonosz életmódotok életvitel, életvezetés, magatartás, viselkedés] szerint való ó embert, mely meg van romolva [el van tévelyítve, és  csábítás áldozatául esett] a csalárdság [megtévesztés, becsapás, csalás, árulás, csábítás] kívánságai miatt.

[Más fordítás: Vessétek le az óembert, mely magát korábbi forgolódástokhoz szabja, mely a csalárd kívánságok útján megromlik; Aki romlásba rohan a megtévesztő, csalárd és gonosz kívánságok miatt, és akit a saját vágyai rossz irányba vezettek].

Megújuljatok pedig a ti elméteknek [a ti bensőtök] szelleme szerint. És felöltözzétek amaz új [újszerű, ismeretlen, szokatlan, meglepő] embert, mely Isten szerint teremtetett igazságban [Hit által való megigazulásban] és valóságos [maga a VALÓSÁG, az Ige által] szentségben(Eféz. 4,22-24).

És ez az Újjonnan – vagyis a Szent Szellemtől, és Isten Igéje által – született, az ilyen megvallást tesz: „Áldott (imádni való) az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki az ő nagy irgalmassága (könyörületessége, gyengéd, szerető irgalma) szerint újonnan szült minket élő reménységre („biztos várását” jelenti valaminek, ami be is fog következni. Itt: az Isten ígéreteire irányuló, ember fölött álló, „földöntúli” remény) Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által” (1Pét 1,3).

 Hiszen: „Az ő akarata szült minket az igazságnak igéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk” (Jak. 1,18).

Ezért: „Mint most született csecsemők (gyanánt), a tiszta (csalárdságtól mentes, szellemi) hamisítatlan (megtéveszthetetlen) tej (Isten igéje) után vágyakozzatok (nagyon vágyódik valami után, epekedik), hogy azon növekedjetek. (általa növekedjetek az üdvösségre) (amíg majd megmenekültök)” (1Pét 2,2).

Ekkor valósult meg a prófécia: „És hintek reátok tiszta vizet, hogy megtisztuljatok, minden tisztátalanságtoktól és minden bálványaitoktól megtisztítlak titeket” (Ezék. 36,25).

Tit. 3,7 Hogy az ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint*

*Annak:Az örök [a természetfeletti, és halhatatlan] élet [elváró] reménységére [ez biztos várása a halhatatlan életnek, ami be is fog következni], melyet megígért [és hírül adott] az igazmondó Isten [aki nem tud hazudni] örök időknek [vagyis ősidőknek] előtte.

[Más fordítás: Ez a felismerés az örök élet reménységén alapul, melyet az idők kezdete előtt megígért az az Isten, aki nem hazudik]” (Tit. 1,2).

„Ha ugyan megmaradtok [megálltok] a hitben alaposan [megalapozottan; szilárdan állva az alapon] és erősen [állhatatosan; egyenesen; mozdíthatatlanul]. És el nem távoztok [el nem tántorodva; ki nem mozdulva] az evangélium [az örömhír; örömüzenet; (elváró)] reménységétől, amelyet hallottatok, amely hirdettetett [prédikáltatott] minden teremtménynek az ég alatt [amely hírül adatott az egész teremtett világon az ég alatt]; amelynek lettem én, Pál, szolgájává(Kol. 1,23).

Tit. 3,8 Igaz ez a beszéd, [(pisztosz logosz): megbízható, szavahihető, hitelt érdemlő az ige] és akarom [(búlomai): tanácsolom], hogy ezeket megerősítsed, [és szeretném, ha szilárdan tanúskodnál ezek mellett] hogy igyekezzenek [(phrontidzó): megfontoltan törekedjenek] jó [(kalosz): becsületes, hasznos] cselekedetekkel előljárni azok, akik Istenben [(piszteuó): hitre jutottak], és hívőkké lettek. Ezek jók és hasznosak [(óphelimosz): előnyösek] az embereknek;

[Más fordítás: S azt akarom, hogy e dolgok felől teljes biztonságot nyújts hallgatóidnak; hogy azok, akik Istenben hívőkké lettek, azon jártassák eszüket, hogy hogyan lehet hasznos tettekkel a többiek élére kerülni].

Tit. 3,9 A balgatag [ostoba] vitatkozásokat [(dzétészisz): kérdezgetéseket,és kutatásokat] azonban és a nemzetségekről való tudakozásokat, [(genealogia): nemzetség táblázatokkal kapcsolatos kérdéseket] és a civakodást [(erisz): veszekedéseket, vitákat, és viszálykodást] és a törvény felől való [(nomikosz): törvénnyel kapcsolatos, a törvénykörüli] harczokat kerüld [(periisztémi): mellőzd, és térj ki előlük]. Mert haszontalanok [(anóphelész): nem segítenek, sőt ártalmasak, károsak] és hiábavalók [(mataiosz): sikertelenek, eredménytelenek]*

*És így folytatja az apostol: „Se mesékkel [és mondákkal, mítoszokkal, vagy hitregékkel] és vége-hossza nélkül való nemzetségi táblázatokkal ne foglalkozzanak [se ne figyeljenek mesékre és céltalan, végnélküli nemzedéksorozatokra], amelyek inkább versengéseket támasztanak [és vitákra vezetnek és vitatkozásra adnak alkalmat], mint Istenben való épülést [mint az Isten üdvözítő tervének megvalósítását] a hit által. [” (1 Tim. 1,4).

„Ezekre emlékeztesd, kérvén, kérve őket (és bizonyságot téve) az Úr színe előtt, hogy ne vitatkozzanak haszontalanul (ne folytassanak haszontalan szóharcot), a hallgatóknak romlására. A szentségtelen üres lármákat pedig kerüld, mert mind nagyobb istentelenségre növekednek

(Más fordítás: A szentségtörő, üres fecsegők elől pedig térj ki, mert egyre messzebb mennek az istentelenségben). És az ő beszédük (és szavuk) mint a rákfekély (mint a rákos fekély úgy) terjed(2 Tim. 2,14.16-17).

Mert van sok engedetlen, hiába való beszédű és csaló (akik fecsegők és ámítók), kiváltképpen a körülmetélkedésből valók (és különösen a körülmetéltek között), Ezért ne foglalkozzanak zsidó mondákkal, és az igazságot megvető emberek parancsolataival” (Tit. 1,10.14).

De te: „A szentségtelen és (szentségtörő) vénasszonyos meséket pedig eltávoztasd (és utasítsd el). Hanem (inkább) gyakorold magadat a kegyességben (vagyis az Istenfélő, hívő életben) (1 Tim. 4,7).

És: „A botor [(mórosz): meggondolatlan, ostoba, éretlen], és gyermekes [(apaideutosz): értelmetlen, nevelésre alkalmatlan] vitatkozásokat [(dzétészisz): vitás kérdéseket, kérdezgetéseket] pedig kerüld [(paraiteomai): mellőzd, utasítsd el, könyörgéssel hárítsd el; és az ilyen vitatkozások elől térj ki]. Tudván, hogy azok háborúságokat [(makhé): harcot, vitát, viszályt, civakodást, versengést] szülnek [(gennaó): hoz létre, okoz, teremt, vezet]” (2 Tim. 2,23).

Tit. 3,10 Az eretnek embert [(hairetikosz): a szakadást szító tévtanítót, aki megosztottságot / szakadást idéz elő] egy vagy két intés [(nútheszia): figyelmeztetés, rendreutasítás] után kerüld, [(paraiteomai) térj kielőle, és utasítsd el]*

*Az apostol szinte minden levelében figyelmezteti Isten gyermekeit: Kérlek [buzdítlak, bátorítalak] pedig titeket atyámfiai [testvéreim], vigyázzatok azokra, [és tartsátok szemmel azokat] akik szakadásokat [egyenetlenséget; széthúzásokat; megosztást, meghasonlásokat támasztanak; háborúságnak okai volnának] és botránkozásokat okoznak [vagyis kelepcéket készítenek; elégedetlenséget okoznak, és ezáltal bűnre csábítanak] a tudomány körül, [vagyis akik más tudományra tanítanának azon kívül, vagy az ellenkezőjét tanítják annak] melyet tanultatok. és azoktól hajoljatok el [és kerüljétek és távoztassátok el őket. Térjetek ki előlük]” (Róm. 16,17).

„Mert az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus apostolaivá változtatják át magukat. Nem is csoda, mert maga a Sátán is a világosság angyalának adja ki magát. Nem meglepő tehát, hogy szolgái is az igazság szolgáinak adják ki magukat; de a végük cselekedeteikhez méltó lesz” (2 Kor. 11,13-15).

Ezért: „Ha valaki tévtanokat hirdet, és nem tartja magát a mi Urunk Jézus Krisztus egészséges beszédéhez és a kegyességhez (vagyis hithez) illő tanításhoz, az felfuvalkodott, és nem tud semmit, hanem a vitatkozás és a szóharc betegségében szenved, amelyből irigység, viszálykodás, istenkáromlás, gonosz gyanúsítás származik. Ezek megbomlott elméjű és az igazságot elvető emberek torzsalkodásai, akik a kegyességet (a hitet) a nyerészkedés eszközének tekintik” (1 Tim. 6,3-5)

Mert: „Az ilyenek a kegyesség (vagyis a hit) látszatát megőrzik ugyan, de annak az erejét megtagadják. Fordulj el, tehát ezektől” (2 Tim. 3,5)

Hiszen: „Aki félrelép, és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé. Ha valaki hozzátok érkezik, és nem ezt a tanítást viszi, ne fogadjátok be a házatokba (vagyis a gyülekezetbe, amely a házatokban van), és ne köszöntsétek, mert aki köszönti, közösséget vállal annak gonosz cselekedeteivel” (2 Ján. 1,9-11).
 
Tit. 3,11 Tudván, hogy az ilyen romlott és vétkezik, önmaga is kárhoztatván magát.

[Más fordítás: Tudván, hogy az ilyen ember kivetkőzött önmagából, rossz útra fordult, és eltévesztette a célt, aki saját magát ítéli el].

Tit. 3,12 Mikor Ártemást [jelentése: egészséges, friss, teljes] vagy Tikhikust [jelentése: a szerencsés] hozzád küldöm, [igyekezz], és siess hozzám jőni Nikápolyba [jelentése: győztes város]; mert elhatároztam, és úgy [(krinó): döntöttem] hogy ott töltöm a telet.

Tit. 3,13 A törvénytudó Zénást [jelentése: alázatos, szerény; Zeusnak szentelt] és Apollóst [jelentése: Apolló által adott] gondosan [(szpúdaiósz propempó): körültekintően bocsátsd el], és indítsd útnak, hogy semmiben se legyen fogyatkozásuk, [hiányuk].

Tit. 3,14 Tanulják meg pedig a mieink is, hogy jó cselekedetekkel járjanak elől a szükséges hasznukra, [a kényszer szülte szükségben ott, ahol sürgős segítségre van szükség] hogy ne legyenek gyümölcstelenek.

Tit. 3,15 Köszöntenek téged a velem levők mindnyájan. Köszöntsd azokat, akik szeretnek minket hitben, akik [(phileó): kedvelnek, jóindulattal vannak hozzánk, és szívesen látnak]. Kegyelem mindnyájatokkal! Ámen.

(Titushoz, a krétaiak kihívott gyülekezeteinek első kézrátétellel kijelölt felvigyázójához íródott a makedóniai Nikopoliszból)



Ne fékj csak HIGGY.

Bizalom Istenben

Nem kell félnünk…

„Mert azt mondja az Úr, Izrael Istene: A szakajtó ne ürüljön ki, a korsó ne apadjon el addig, amíg az Úr esőt nem hullat a földre” (1Kir 17,14)


Az Úr meghallgatott!

 „Szükségemben, és nyomorúságomban az Urat hívtam, S az én Istenemhez kiáltottam:

És meghallá lakóhelyéről szavamat, S kiáltásom eljutott füleibe” (2 Sám. 22,7)




A szolgálat célja nem a nyerészkedés!

Aki nem szolgálni, hanem nyerészkedni akar, annak ítélete készen van.

 /Jubileum/


A keresztyénség alapja

A keresztyénségünk alapja nem a mi erkölcsi tettünk, hanem Krisztus megváltó tette. (Jubileum)


Uram, áldlak!

Assisi Szent Ferenc: Tedd a lehetetlent!

 „Előbb csináld azt, ami szükséges, utána azt, ami lehetséges, és máris azt fogod csinálni, ami lehetetlen.



Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

Jézust követni azt jelenti, hogy neki tetsző életet élünk, és engedjük, hogy ő vezessen minket. REINHARD BONNKE


krisztus.eu

Emlékeztetőül...


Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely


Átölel jelenléted - Pintér Béla - Ez az a nap! Roadshow Arad

2014. július 16.

Ige: Isten bölcsessége: JÉZUS!

Isten titkos, és titokzatos bölcsességét: „e világ, vagyis e világkorszak (aion) fejedelmei és vezetői, és uralkodói közül senki sem ismert fel, egy sem tudta, mert ha felismerték, és ha tudták volna, a dicsőség Urát soha nem feszítették volna meg, nem vonták volna kínoszlopra* (1Kor. 2,8)

*És az ige bizonyságtétele azokról, akiket ő fejedelmeknek nevez: „Akkor egybegyűlnek a főpapok, az írástudók és a nép vénei a főpap házába, akit Kajafásnak hívtak, És tanácsot tartanak, hogy Jézust álnoksággal megfogják és megöljék” (Mát. 26,3-4)

Péter apostol a Szent szellem kitöltése után így beszél a zsidókhoz: Az Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak Istene, a mi atyáinknak Istene megdicsőítette az ő Fiát, Jézust, kit ti elárulátok, és megtagadátok Pilátus előtt, noha ő úgy ítélt, hogy elbocsátja. Ti pedig azt a szentet és igazat megtagadátok és kívánátok, hogy a gyilkos ember bocsáttassék el néktek, Az életnek fejedelmét pedig megölétek; kit az Isten feltámasztott a halálból, minek mi vagyunk bizonyságai. De most, atyámfiai, tudom, hogy tudatlanságból cselekedtetek, miképpen a ti fejedelmeitek is” (Csel. 3,13-15.17).



Hálával áldozom az Úr trónja előtt

C.S.Lewis: Mi rossz Istennek?

A legrosszabb, amit Istennek okozhatunk, ha békén hagyjuk Őt.


Igazság szerint ítélj!

 „A te szegényednek igazságát el ne fordítsd az ő perében” (2 Móz. 23,6)


Az Úr:

Az Úr megfoszt a bűneinktől, és meggazdagít önmagával, és a benne lévő Élettel.


 „Az ÚR tesz szegénnyé és gazdaggá, megaláz és felmagasztal” (1Sám. 2,7)


BARÁTSÁG

Zsolt 136,1-3.
1 Adjatok hálát az ÚRnak, mert jó, mert örökké tart szeretete!
2 Adjatok hálát az istenek Istenének, mert örökké tart szeretete!
3 Adjatok hálát az urak Urának, mert örökké tart szeretete!

                             BARÁTSÁG

Jézus mondja: Íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.
(Mt 28,20)

Amikor egy gyorsétteremben ebédeltem, véletlenül meghallottam két
középiskolás lány beszélgetését.
"Töröltem Jessicát!" - kezdte az egyik.
"Tényleg?" - jött a meglepett barátnő válasza.
"Most aztán valóban elszúrta. A barátságunknak egyszer s mindenkorra
vége." Úgy tűnik "egy barát törlése" egy internetes közösségi oldalon
annyira mindennapivá vált, hogy a kifejezés (angolul unfriend) ma már a
szótárakban is benne van.

Sajnos megszabadulhatunk a barátainktól mindössze néhány billentyű
leütéssel a számítógépen. Pedig a jó szándékaink ellenére mindannyian
hibázhatunk, és egy jó barát együttérzése ilyenkor segíthet, hogy jó
útra térjünk.

Az emberektől eltérően azonban Isten soha nem töröl minket.
Bűnbocsánata, szeretete és kegyelme a mienk, függetlenül a
körülményektől és a cselekedeteinktől. Mindannyian tévedünk, mert senki
sem tökéletes. Isten azonban megígérte, hogy feltétel nélkül szeret
minket, akkor is, ha hibázunk, vagy szándékosan bűnt követünk el. Isten
tárt karokkal vár ránk egész az örökkévalóságig.

Imádság: Köszönjük Istenünk a te állhatatos szeretetedet, és hűséges
barátságodat. Ámen.

Szerető Istenünk soha nem töröl minket.

Monica A. Andermann (New York, USA)

: http://csendespercek.hu


Hányszor dönttem el...

Joyce Meyer: Magadat is szeresd!

C. H. Spurgeon: ÍGÉRET SZERINT

Az üzletemberek üzleti ügyeikrõl beszélgetnek, az utazók kalandjaikról, a farmerek pedig a termésrõl; nem kellene-e megemlékeznünk az Úr jóságáról, és elbeszélgetnünk a hûségérõl? Ha ezt tennénk, mindnyájan hitelesítenénk Péter kijelentését, miszerint az Úr ’igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket.’


Dr-Kováts György: ÉLETNEK KÚTFEJE-1.

Péld 14,27.
Az Úrnak félelme az életnek kútfeje, a halál tőrének eltávoztatására.

Az ördög, amint bejött ebbe a világba, bejött vele és miatta a halál is. Nagyon sunyi volt – ő csak „jót” kínált fel az embernek. De amikor az ember ezt a „jót” megkívánta, saját döntéséből elidegenült Istentől, gyanakodni kezdett rá, és fellázadt ellene.

Az Úr világossá tette, hogy a lázító az ördög volt, a gyilkos, aki azóta is „port eszik” – az ember után vágyik, és pusztítani akarja. Mint ordító oroszlán jár szerte, és keresi, hogy kit nyelhetne el. Nem egyébért jön, hanem, hogy lopjon, öljön, és pusztítson. Közben Istent tűnteti fel gonosznak, aki ítéletet mond ki a bűn felett.

Pedig az Úr állandóan az életet munkálja. Saját magát adta oda azért, hogy az élet kiáradhasson. Az ördög sunyi. Mindent, amit az Úr tesz, átszínez, átmagyaráz, letagad, és gonosz indítékot tulajdonít neki. Semminek tartatja az emberekkel, hazugságokkal megpróbálja figyelmüket a Teremtőjükről elterelni. Ez a gonoszság csapdája. A vége: halál. Ha belelép bárki is, ki nem szabadul – ha nincs Szabadító. Szabadító azonban van, mert eldöntötte, hogy akár elfogadják, akár nem, akár megbecsülik Őt, akár nem, akár meglátszik az „értelme”, akár nem, Ő odaadja magát az emberek megmentéséért. Teremtményeiért. Fellázadt és bűnbe süllyedt teremtményeiért. Ez az Isten szeretete. És a szabadítás végbement. Ő odaadta magát. Visszavonhatatlanul. Bejött az élet a halál világába. Van élet a halál csapdájának – tőrének – eltávoztatására.

Köszönöm, Úr Jézus, hogy megtetted. Köszönöm, hogy odaadtad Magad. Köszönöm, hogy nem néztél arra, hogy fogadják-e az emberek. Nem néztél arra, hogy hányan lesznek hűségesek Hozzád. Köszönöm, hogy előre szegezted tekintetedet, nem hagytad, hogy bárki és bármi eltereljen az útról, a megmentés útjáról, amiért jöttél. Köszönöm, hogy elvégezted, hogy végbement, hogy megtörtént, és ki van fizetve a váltságdíj. Köszönöm, hogy ma is vársz, hogy türelmes vagy, és felkínálod mindenkinek az életet, a szabadítást, és bármit hazudik is Rólad az ördög, Te ugyanaz vagy, és hűségedben nem változol. Köszönöm, hogy Igéd győztes, Szent Szellemed elvégzi munkáját, és meg fogjuk látni a Te dicsőségedet. Már itt ezen a földön is, a mostani napokban is, és egyszer, majd, amikor eljössz, is. Várjuk munkádat, végezd, Urunk, dicsőítsd meg nevedet, leplezd le a hazugságot, a gonosz minden ármánykodását, becsapását, minden hűtlenségre, lázadásra indító sötét alattomosságát. Leplezd le, és tedd világossá akaratodat, és állíts újra és újra döntés elé bennünket. Téged akarunk, Téged akarlak, Uram, követni, és Veled megmaradni a hűség útján. Ámen.



Isten Árnyékában


Mai Ige

"
Türelmetlenséged csak neked és környezetednek árt, Istent nem fogja sietségre bírni."

www.maiige.hu


Signum - Hazatérés

2014. július 14.

Táguló világ

Titusz levél 3. fejezet: A felsőbbség iránti engedelmesség; (szerkesztett)

Tit. 3,1 Emlékeztessed őket, hogy a fejedelemségeknek és hatalmasságoknak, az elöljáróknak engedelmeskedjenek, hódoljanak, [szót fogadjanak] minden jó cselekedetre készek legyenek.

[Más fordítás: Emlékeztesd őket arra, hogy a (arkhé): kormányzói, uralmon lévő hatalomnak, vezető pozícióknak [(exúszia): lehetősége, és joga, hogy (hüpotasszó): alattvalóvá, és szófogadóvá tegyen, vagy leigázzon, és (peitharkheó): hódolatra kényszerítsen. Hogy (pasz pasza pan): minden (agathosz ergon): hasznos tevékenységre, munkára, foglalkozásra, és feladatra (hetoimosz): késszé, és hajlandóvá (einai): legyenek].

Tit. 3,2 Senkit ne szidalmazzanak, [(blaszphémeó): senkit se szóljanak meg, senkit rossz hírbe ne hozzanak, senkit ne káromoljanak, és ne rágalmazzanak]. Ne veszekedjenek, [(amakhosz): a maga igazáért nem harcolók, nem vitatkozók, nem veszekedők, legyenek békések, békeszeretők, így lesznek legyőzhetetlenek]. Gyöngédek (epieikész): szelídek, jóindulatúak, elnézőek, engedékenyek, udvariasak, mérsékeltek, türelmesek, megértőek, kíméletesek, előzékenyek, barátságosak] legyenek. [(pasz pasza pan): Minden módon, és mindig] teljes szelídséget [(praotész): jóindulatot, barátságosságot, higgadtságot] tanusítván minden ember iránt, és minden tekintetben.

Tit. 3,3 Mert régenten [egykor, vagyis (pote): valamikor, az elmúlt időben] mi [(hémeisz): magunk] is [(kai): szintén] esztelenek, [(anoétosz): értelmetlenek, és balgák] engedetlenek [(apeithész): meggyőzhetetlen, makacs, csökönyösök], tévelygők [(planaó): félrevezetettek, becsapottak] voltunk. Különböző, és [(poikilosz): sok fajta] kívánságoknak [(epithümia): vágyaknak, szenvedélyeknek] és gyönyöröknek szolgái, [(hédoné dúleuó): élvezeteknek rabszolgái voltunk, mert mindenféle szenvedély és gyönyör hatalmában tartott bennünket]. Gonoszságban [(kakia): rosszaságban, rosszindulatúságban] és irígységben [(phthonosz diagó): féltékenységben, rosszindulatban] élők, gyűlölségesek, [utálatosak, egymástól gyűlöltek] egymást gyűlölők valánk.

Tit. 3,4 De mikor a mi megtartó [üdvözítő (szótér): megváltó, szabadító, megtartó, megmentő, segítő, gyámolító, gyógyító] Istenünknek jóvolta [(khrésztotész): jósága, kedvessége] és az emberekhez való szeretete [(philanthrópia): emberszeretete] megjelent [(epiphainó): feltűnt, felragyogott].

Tit. 3,5 Nem az igazságnak cselekedeteiből, vagyis [(dikaioszüné en ergon):], amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából [(eleosz): gyengéd, szerető irgalmából] tartott meg [(szódzó): üdvözített, megmentett, kiszabadított, meggyógyított, egészségessé tett] minket az újjászületésnek fürdője [(lútron): alámerítésében] és a Szent Szellem megújítása által.

[Más fordítás: Nem a mi igaz cselekedeteink alapján, hanem az ő gyengéd, szerető irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője, a Szent Szellem alámerítése által].

Tit. 3,6 Melyet kitöltött [kiárasztott] reánk bőséggel, és [gazdagon] a mi megtartó [Üdvözítőnk: bűnt megbocsátó, megváltó; megmentő, szabadító, gyógyító, biztonságot adó] Jézus Krisztusunkon keresztül.

Tit. 3,7 Hogy az ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint.

Tit. 3,8 Igaz ez a beszéd, [(pisztosz logosz): megbízható, szavahihető, hitelt érdemlő az ige] és akarom [(búlomai): tanácsolom], hogy ezeket megerősítsed, [és szeretném, ha szilárdan tanúskodnál ezek mellett] hogy igyekezzenek [(phrontidzó): megfontoltan törekedjenek] jó [(kalosz): becsületes, hasznos] cselekedetekkel előljárni azok, akik Istenben [(piszteuó): hitre jutottak], és hívőkké lettek. Ezek jók és hasznosak [(óphelimosz): előnyösek] az embereknek;

[Más fordítás: S azt akarom, hogy e dolgok felől teljes biztonságot nyújts hallgatóidnak; hogy azok, akik Istenben hívőkké lettek, azon jártassák eszüket, hogy hogyan lehet hasznos tettekkel a többiek élére kerülni].

Tit. 3,9 A balgatag [ostoba] vitatkozásokat [(dzétészisz): kérdezgetéseket,és kutatásokat] azonban és a nemzetségekről való tudakozásokat, [(genealogia): nemzetség táblázatokkal kapcsolatos kérdéseket] és a civakodást [(erisz): veszekedéseket, vitákat, és viszálykodást] és a törvény felől való [(nomikosz): törvénnyel kapcsolatos, a törvénykörüli] harczokat kerüld [(periisztémi): mellőzd, és térj ki előlük]. Mert haszontalanok [(anóphelész): nem segítenek, sőt ártalmasak, károsak] és hiábavalók [(mataiosz): sikertelenek, eredménytelenek].

Tit. 3,10 Az eretnek embert [(hairetikosz): a szakadást szító tévtanítót, aki megosztottságot / szakadást idéz elő] egy vagy két intés [(nútheszia): figyelmeztetés, rendreutasítás] után kerüld, [(paraiteomai) térj kielőle, és utasítsd el].

Tit. 3,11 Tudván, hogy az ilyen romlott és vétkezik, önmaga is kárhoztatván magát.

[Más fordítás: Tudván, hogy az ilyen ember kivetkőzött önmagából, rossz útra fordult, és eltévesztette a célt, aki saját magát ítéli el].

Tit. 3,12 Mikor Ártemást [jelentése: egészséges, friss, teljes] vagy Tikhikust [jelentése: a szerencsés] hozzád küldöm, [igyekezz], és siess hozzám jőni Nikápolyba [jelentése: győztes város]; mert elhatároztam, és úgy [(krinó): döntöttem] hogy ott töltöm a telet.

Tit. 3,13 A törvénytudó Zénást [jelentése: alázatos, szerény; Zeusnak szentelt] és Apollóst [jelentése: Apolló által adott] gondosan [(szpúdaiósz propempó): körültekintően bocsátsd el], és indítsd útnak, hogy semmiben se legyen fogyatkozásuk, [hiányuk].

Tit. 3,14 Tanulják meg pedig a mieink is, hogy jó cselekedetekkel járjanak elől a szükséges hasznukra, [a kényszer szülte szükségben ott, ahol sürgős segítségre van szükség] hogy ne legyenek gyümölcstelenek.

Tit. 3,15 Köszöntenek téged a velem levők mindnyájan. Köszöntsd azokat, akik szeretnek minket hitben, akik [(phileó): kedvelnek, jóindulattal vannak hozzánk, és szívesen látnak]. Kegyelem mindnyájatokkal! Ámen.

(Titushoz, a krétaiak kihívott gyülekezeteinek első kézrátétellel kijelölt felvigyázójához íródott a makedóniai Nikopoliszból).




Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól



A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Ha nincs kedved imádkozni, az komoly figyelmeztetés, hogy égetően szükséged van az imádkozásra.

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


Életünkről képekben.


Uram, én áldom a Te szent nevedet!

Szeretet-Közösség


Keresztény szépségportál

A szeretet soha el nem múlik.
Nem veszti el szavatosságát, nem lesz unalmas, nem évül el, mint a tegnapi újság. 
Fabiny Tamás 

www.keresztenyszepsegportal.hu


Lydia magazin


Irma Nyári


Hős leszel! - Fejes Zoltán - Cornerstone Club

2014. július 13.

Ige: Mindennek nézz utána az Igében

 „Mivelhogy sokan nekiláttak, és megpróbálták sorjában elmondani, és megírni, azokat a dolgokat, és eseményeket, amelyek minálunk beteljesedtek

Úgy, amint nékünk előnkbe adták, és ahogy ránk maradt azoktól, akik kezdettől fogva szemtanúi, és szolgái voltak az Igének

Tetszék énnékem, és jónak láttam én is, ki eleitől fogva mindeneknek szorgalmasan, és pontosan utána jártam, hogy azokról rendszerint írjak, hogy sorjában leírjam néked, jó, tiszteletreméltó, nagyra becsült, igen derék Theofilus,

Hogy megtudhasd* megismerd, és megértsed azoknak a dolgoknak, igéknek (logosz) igazságát, és bizonyosságát, hogy meggyőződjél róla. És megtudd a kétségtelen valóságot, mennyire megbízhatók azok a tanok, - és magad is megdönthetetlen bizonyosságot szerezhess, - amelyekre taníttattál** (Luk. 1,1-4)

*Megtudhasd (aszphaleia): - bizonyosság, megdönthetetlenség. Cáfolhatatlan bizonyosság, megdönthetetlen bizonyíték. A mgingás lehetőségének kizárása.

**Taníttattál (katékheó): - elhangzik a fülekbe, vagyis (kiterjesztve), tájékoztat (informál), oktat (nevel), tanít.

Tehát az Evangélium bizonyságtételei: „… pedig azért írattak meg, hogy higgyétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében” (Ján. 20,31).



Nálad megpihenek

Ne rettegjetek!

„Ne rettegjetek, és ne féljetek! Hiszen régóta hirdettem, megmondtam, és ti vagytok a tanúim! Van-e isten rajtam kívül? Nincsen kőszikla, nem tudok róla!” (Ésa. 44,8)


Gottfried Edel: A szeretetről.

Amilyen mértékben szeretünk, olyan mértékben tűnik el a halálfélelem.



Spurgeon: Ígéret

A fösvények legszívesebben kalickába zárnák az énekesmadarakat, és igényt tartanának a pacsirta és a rigó énekére, mint kizárólagos örökségükre, mint ahogy az összes ígéretet is maguknak szeretnék megtartani.


Oswald Chambers: ELLENÁLLHATATLAN MEGBÍZATÁS

"Azért jelentem meg néked, hogy téged szolgává és bizonysággá rendeljelek" (Csel 26,16).

Pál látomása a damaszkuszi úton nem múló fellángolás volt, hanem olyan látomás, amely világos és nyomatékos utasításokat tartalmazott, és ő maga mondja: "Nem voltam engedetlen a mennyei látás iránt" (19). Urunk valóban ezt mondta Pálnak: Egész életedet hatalmamba veszem: ne legyen más szándékod, törekvésed vagy célod, mint amit én tűzök ki eléd! "Ő nékem választott edényem" (Csel 9,15).

Újjászületésünk után - ha egyáltalán szellemi emberek vagyunk -, mindegyikünk kapott látást afelől, mit kíván tőle Jézus: és meg kell tanulnunk ezt a nagy dolgot, hogy ne legyünk engedetlenek a mennyei látás iránt, ne mondjuk, hogy elérhetetlen. Nem elég tudnunk, hogy Isten megváltotta a világot, és hogy a Szent Szellem véghezviheti bennem mindazt, amit Jézus tett értem, hanem a vele való személyes kapcsolat az alap, amire életemnek fel kell épülnie.

Pál nem üzenetet vagy tanítást kapott itt, hogy azt tovább adja, hanem élő, személyes, mindent átfogó kapcsolatba került Jézus Krisztussal. A 16. vers ellenállhatatlan parancs: "Kelj fel..., hogy téged szolgává és bizonysággá rendeljelek."

Pál egy személynek szentelte oda magát, nem egy ügynek. Egyedül és teljesen Jézus Krisztusé volt: nem nézett másra, csak érte élt. "Elhatároztam, hogy egyébről ne tudjak köztetek, mint Jézus Krisztusról, mégpedig mint megfeszítettről" (1Kor 2,2).

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers/

Prazsák László-Győzelmi dal (Internacionalé)

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól


Kenneth Copeland: Válaszd az életet.

Róm 8,6 Mert a hústestnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség.

Ha választanod kellene élet és halál között, mit tennél? A válasz nyilvánvalónak tűnik, de a valóságban egyáltalán nem az.

Tudod, a halált választani nem szükségszerűen azt jelenti, hogy a legközelebbi szikláról a mélybe veted magad. A válasz sokkal összetettebb.

A Biblia azt mondja, a halál a hústesti gondolkozással egyenlő. Azaz a látható világba nyakig belegabalyodni. A Biblia beszél az életről is: „Fiam, figyelmezz az én szavaimra” mondja a Példabeszéd 4,20-22. „...mert az az élet!”

Tehát a világ programja szerinti gondolkodás egyenlő a halállal. Az Ige szerinti gondolkozás pedig maga az élet.

A Lukács 10-ben olvashatunk egy történetet, ami különösen jól bemutatja ezt az alapelvet. A történet Mártáról és Máriáról szól. Valószínűleg már tudod is, mire gondolok. Mária a Mester lábainál ült és hallgatta a tanítását, amíg Márta a konyhában szorgoskodott vacsorát készítve Jézusnak és a vendégeknek.

Mártánál végül betelt a pohár. Odament Jézushoz, és azt mondta: „Uram, nem látod, törődsz vele, hogy a testvérem minden munkát rám hagyott? Kérlek, mondd meg neki, hogy segítsen nekem!” Jézus azonban ezt válaszolta: „Márta, Márta, nagyon sok minden miatt aggódsz, de egy dolog szükséges, és Mária a jó részt választotta, amit senki nem vehet el tőle.”Luk 10,41-42

Mária minden teendőjét félbeszakította, hogy hallhassa az Igét. De Márta engedte, hogy az élet látszólag fontos ügyes-bajos dolgai megelőzzék Isten Igéjét. A halált választotta, nem az életet.

Látod már, milyen könnyű csapdába esni?

„De Copeland testvér” – mondhatod - „ha nem tölteném minden időmet azzal, hogy az élet dolgaival foglalkozzam, az életem sínylené meg.” Valóban? Márta valószínűleg ugyanezt gondolta. Talán az járt a fejében, ha nem készíti el a vacsorát, akkor mindannyian éhen maradnak. De nem így lett volna. Jézus már korábban tömegeket látott el bőségesen élelemmel. S ugyanezt meg tudta volna tenni Márta otthonában is. Neki egyszerűen csak le kellett volna huppannia Jézus lábaihoz, és az Isten által rendezett banketten lehetett volna vendég!

Ne kövesd el ugyanazt a hibát, amit Márta. Ne engedd, hogy az élet dolgai annyira elborítsanak, hogy a halált választod, tévedésből! Határozd el most, hogy Isten Igéjét teszed életedben az első helyre. Válaszd az életet!

Fordította: Orbán Tibor
Kenneth Copeland: Faith to faith c. könyvéből
KCM által engedélyezett fordítás

Olvasásra javasolt IgeszakaszRóm 8,5-13
Róm 8:5 Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Lélek szerint valók pedig a Lélek dolgaira.
Róm 8:6 Mert a testnek gondolata halál; a Lélek gondolata pedig élet és békesség.
Róm 8:7 Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
Róm 8:8 Akik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt.
Róm 8:9 De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. Akiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé.
Róm 8:10 Hogyha pedig Krisztus ti bennetek [van], jóllehet a test holt a bűn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért.
Róm 8:11 De ha Annak a Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az ő ti bennetek lakozó Lelke által.
Róm 8:12 Annakokáért atyámfiai, nem vagyunk adósok a testnek, hogy test szerint éljünk:
Róm 8:13 Mert, ha test szerint éltek, meghaltok; de ha a test cselekedeteit a lélekkel megöldökölitek, éltek.




Keresztény szemmel


Kereszteny idezetek-zenekシ


Mosoly 2

Fejes Zoltán -- Kőszikla

2014. július 12.

Ige: Kiválasztottak vagyunk!

 „Eleve elhatározván* kiszemelve, és eldöntve, hogy minket a maga fiaivá fogad** és egy fiú helyére helyez Jézus Krisztus által, az Ő akaratának jó kedve szerint*** [Más fordítás: Szeretetéből indítva azonban már eleve kiszemelt, és különválasztott, minket a maga számára a Krisztus Jézuson keresztül avégre, hogy fiaivá tegyen, ahogyan ezt akarata, és jóságos tetszése is helyeselte]**** (Eféz. 1,5)

*Eleve elhatározván (prooridzó): előre kiszemel, előre elhatároz, eldönt.

**Fiaivá fogad (hüiotheszia): - fiúként való elhelyezés, vagyis örökbefogadás. Itt pontosabban fordítva: egy fiú helyére helyezte. A fiúvá fogadásnak négy alapvető törvénye volt a görög jog szerint, amelyen keresztül magyarázza el a Szent Szellem, hogy ez gyakorlatilag mit jelent:
1. Megváltozott a családi helyzete, egy másik család tagja lett. (Az Ádám (jelentése: földből való ember) családjából Isten családjának tagja, azaz: mennyei /szellemi/ emberré lett).
2. Ez névváltozással is járt (Ádámról Krisztusra változott a neve).
3. Új otthona lett, az új család szokásait, törvényeit kellett követnie. (Otthona az Atya háza, vagyis a menny. A mennyország szokásait kell követnie, és annak törvénye vonatkozik rá).
4. Új felelősségek és kiváltságok birtokosa lett (Felelőssége az isteni természet /a feltétel nélküli – mentő – szeretet/ megjelenítése itt a földön, kiváltsága: minden helyzetben és helyzet feletti: győzelem).

***Akaratának jó kedve szerint (theléma eudokia): jóakarat, jó szándék, jókedv, jóindulat, jótetszés. Itt: akaratának elhatározása, jó kedvében hozott döntése szerint.

****Isten úgy határozott, hogy Fiában – az Úr Jézusban – tesz megigazulttá mindenkit: „Mert akiket eleve ismert, öröktől fogva tudott, kiválasztott. felismert, eleve el is rendelte, és a többiektől eleve különválasztotta, hogy azok az ő Fia ábrázatához hasonlatosak legyenek. Vagyis, hogy Fiának képmását öltsék magukra, hogy ugyanazt az alakot viseljék, amelyet az ő Fia, hogy Ő legyen az elsőszülött sok atyafi, sok testvér között. Akiket pedig eleve elrendelt, előre elválasztott, különválasztott, azokat el is hívta; és akiket elhívott, azokat meg is igazította, azaz megigazulttá nyilvánította. Akiket pedig megigazított, vagyis megigazulttá tett, azokat meg is dicsőítette” (Róm. 8,29-30).



Adonáj, Tiéd a végtelen.

Megvallás és ima

Dicsőítlek Istenem, mert így szóltál hozzám: Légy egészséges! (3.Ján.2.vers) és gondoskodtál arról, hogy a Te szavad beteljesüljön azáltal, hogy Úr Jézus Te lettél fájdalmak férfia és betegség ismerője helyettem és értem.


34. Zsoltárból

/Angol fordításban/


„Áldani fogom az Urat mindenkor, minden időben.
Az Ő dicsérete mindig, folyamatosan a számban lesz” (Zsolt. 34.2)



A hamis próféta ismertető jele.

Szeretteim, ne higgyetek minden szellemnek, hanem próbáljátok (és vizsgáljátok) meg a szellemeket, ha Istentől vannak-e; mert sok hamis próféta jött ki a világba. Erről ismerjétek meg az Isten Szellemét: valamely szellem Jézust (hús)testben megjelent Krisztusnak vallja, az Istentől van; És valamely szellem nem vallja Jézust (hús)testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus szelleme, amelyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már” (1 Ján. 4,1-3).


Elaine Tavolacci próféciája 2014-re

A bensőséges kapcsolat rejtekhelye

Az Úr több dolgot is mutatott az utóbbi időkben. Az első és legfontosabb, amit kijelentett, hogy arra hívja Krisztus Testét, hogy még bensőségesebb kapcsolatba kerüljön Vele. A titkok feltárójaként fogja bemutatni magát azok számára, akik időt töltenek Jézussal, aki "az igazság igéje".

Az Úr így szól: "Itt, a bensőséges kapcsolat rejtekhelyén fogtok tisztánlátást és útmutatást kapni az életetekre. Az Igém életre kel, és új módon fog kijelentés születni azok számára, akik készek elhagyni az életüket azért a bőséges életért, amit Én készítettem nektek. Én, az Öregkorú, megmutatom nektek az Igém elrejtett kincseit, és összhangba hozlak titeket az akaratommal, mint ahogy mélység mélységet hív elő. Engedjétek, hogy közöttetek lakozzak; hogy veletek járjak, és beszéljek veletek. Ahogy megengeditek, onnantól már nem lesz nehéz hitben járni."

Bátor, radikális harcosok

Nincs idő most a lazaságra, mert az Úr radikális harcosokat keres. Rázd le magadról a szellemi közönyt, és készülj a szellemi ébredésre! Az Úr így szól: "Keresem a maradékot, akik nem gyávák, és nem félénk szívűek. Nem ijednek meg, amikor juhokként kerülnek kiküldetésre a farkasok közé, mivel bátrak és ismerik a hatalmukat. Határozottak, és készek letenni az életüket, bármi is az ára, és ellene tudnak állni az ördög ravasz fortélyainak. Ők azok, akik ismerik a hangomat, és nem fogadják el az atyafiak vádlójának a hazugságait.

Bátran szembenéznek a kihívásokkal, mert tudják, hogy Én megadom nekik az összes teszthez és próbához szükséges erőt. Őrállókat állítok a falra, akiknek élesek az érzékszerveik. Meg fogják tanulni, hogyan hangolódjanak rá az Én frekvenciáimra, és hogyan ismerjék fel, milyen küldetést kaptak Tőlem. Nem fogja a tanítás bármiféle szele ide-oda hajtani őket, mert az Én Igémben vannak megalapozódva."

Számítógépes víruskereső és kártékony programok

Egy másik dolog, amit az Úr mutatott, az egy víruskereső program volt. Olyat, mint a víruskereső, ami eltávolítja és törli a vírusokat, a kártékony programokat, és minden mást, ami ártalmas és kárt okozna a számítógépnek, illetve teljesen el tudná rontani.

Az Úr így szól: "Szabaduljatok meg mindentől és mindenkitől, aki megakadályozná, hogy beléphessetek annak a teljességébe, amit a most következő évre készítettem nektek. Vágjátok el azokat a kapcsolatokat, amelyek tévútra vezetnének titeket. Különüljetek el mindenkitől, aki versengést vagy megosztást okoz. A hit és a tisztesség embereihez igazodjatok, és azokhoz, akik megtartják a szavukat. Olyanokkal építsetek kapcsolatokat, akik megerősítenek benneteket, akik mint a vas élesíti a vasat, úgy élesíti az ember a barátja orcáját. Arra hívtalak el benneteket, hogy örömet hozzatok a világnak, és nem szomorúságot. Tartózkodjatok mindentől, ami bűnre visz benneteket."

"Amit szem nem látott..."

Néhány napja kaptam egy álmot az Úrtól. Ebben az álomban egy barátomtól és a férjétől kaptam egy ajándékot, egy nagy arany dobozban. Felnyitottam a dobozt, és egy hatalmas távcső volt benne. Kivettem, és a szemeimhez emeltem. Rendkívül nagyméretű volt, de rettentően örültem neki.

Az Úr így szól: "Kiterjesztem a szellemi észlelőképességedet. Ahogy a távcsövet be lehet állítani nagyításra, vagy széles panoráma nézetre, úgy fogom megnyitni a népem szemeit is, hogy új  módon lássák a dolgokat. Némelyek számára megnyílik a Látó kenet, látomásokat és álmokat fogtok kapni, és úgy fognak megnyílni a szemeitek, mint amikor leveszik a szemellenzőt. Nyitva áll egy ajtó a Mennyben. Nem természetes ajtó, és Én hívlak titeket, hogy jöjjetek fel ide, és megmutatom nektek azokat, amiknek meg kell történniük. Úgy lesz, hogy amit kihirdettek, az meg is valósul."

Mivel 2013 sokatok számára nehéz esztendő volt, az Úr helyreállít benneteket, és igazságot szolgáltat azoknak, akiket önző módon használtak, kihasználtak, akikkel visszaéltek, és akiket megtámadtak. Akik tüzes megpróbáltatásokon mentek keresztül az elmúlt évben, kérjetek igazságszolgáltatást az Úrtól! Akik visszaestek, vagy letértek az útról, kérjétek a megbocsátását! Ha megvalljátok a bűneiteket, Ő hű és igaz, hogy megbocsásson nektek, és megtisztítson minden igazságtalanságtól. Annak az éve jön, amikor Jézushoz kell igazítani az életeteket, mert olyan időszakba lépünk be, "amit szem nem látott, és amit fül nem hallott, amiket Ő készített nekünk".

Ézsaiás 21:6
Mert így szólott hozzám az Úr: Menj, és állass őrállót, amit lát, mondja meg.

Jeremiás 30:17
Mert egészségessé teszlek téged, és begyógyítom a te sebeidet, azt mondja az Úr. 

1 Korinthus 2:9
Hanem, amint meg van írva: Amiket szem nem látott, fül nem hallott, és embernek szíve meg se gondolt, amiket Isten készített az Őt szeretőknek.

Jelenések 4:1
Ezek után láttam: egy ajtó nyílt ki a Mennyben, éppen előttem. Hallottam ugyanazt a hangot, amelyet korábban. Olyan volt, mint a trombitaszó, és azt mondta nekem: „Jöjj fel ide, és megmutatom neked azokat, amiknek ezek után kell megtörténniük!”


http://gyurinaploja.blogspot.com

Friderika - Egyre csak mélyül

SPURGEON: Ígéretek

A Szent Szellem birtoklásával magunkénak tudhatjuk azt a királyságot, amelyet a mi Atyánk örömmel ad a választottjainak.



Joseph Prince: Ne hagyd, hogy a félelem elrabolja az örökségedet

41,10 Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak. (Ézsaiás)

Mózes tizenkét kémet küldött az Ígéret földjére, amit Isten az izraelitáknak szánt örökségül. Közülük ketten, Józsué és Káleb jó hírrel tért vissza: „A föld, amelyet bejártunk és kikémleltünk, igen-igen jó föld… tejjel és mézzel folyó föld. (4 Mózes 14:7-9)

Csak az Úr ellen ne lázadjatok, és ne féljetek a föld népétől, mert megesszük őket. Tőlük eltávozott oltalmuk, de az Úr velünk van! Ne féljetek tőlük!”

Azonban a tizenkét kémből tíz rossz hírrel jött vissza: „Nem tudunk az ellen a nép ellen menni, mert erősebb nálunk… Sőt láttunk ott óriásokat is… Olyannak láttuk magunkat, mint a sáskák, és ők is úgy néztek ránk” (4 Mózes 13:31-33).

Mind a tizenketten ugyanazt a földet látták, de a beszámolójuk merőben eltért egymástól. Józsuéban és Kálebben más szellem volt (4 Mózes 14:24). Ők Isten ígéreteire és jóságára összpontosítottak. A többieket gyávává tette a félelem, és csak az óriásokat látták. Teljesen lebénultak a félelemtől!

Kedves barátom, bármilyen körülményekkel is kell szembenézned, hozz egy tudatos döntést, hogy Isten jóságára fogsz fókuszálni. Elmélkedj azon, hogy Krisztus hogyan fizette meg az árát annak, hogy te Isten meg nem érdemelt jóindulatát, békességét, védelmét és gondoskodását élvezd. Ha így teszel, akkor nem tud megbénítani a félelem, és megtapasztalod Isten jóságát és áldásait az életedben!

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/242-ne-hagyd-hogy-a-felelem-elrabolja-az-oroksegedet.html
krisztus.eu

Ne ítélj, hogy ne ítéltess!


Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely

Ezért valljátok be egymásnak a bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok, mert az igazságos ember erőteljes imádsága hatalmas dolgokra képes. Jakab 5:16 (ERV-HU)


Szeretem, hogy ugyanaz az Atyánk - Pintér Béla (Bocsi)