2014. április 23.

Lényeges a töretlen közösség

"Ha megmaradtok énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok, kérjétek, és megadatik nektek" (Jn 15,7).

Krisztusban kell lennünk, hogy Neki élhessünk, és Benne kell maradnunk, hogy e nagyszerű ígéret beteljesedésére számíthassunk. Krisztusban maradni annyit jelent, hogy soha senki más és semmi más kedvéért nem hagyjuk el Őt, hanem élő, szeretetteljes, tudatos és engedelmes kapcsolatban maradunk Vele. A faág nemcsak közel van a törzshöz, hanem rajta is van, és folyamatosan abból nyeri az életet a gyümölcsterméshez. Minden igazi hívő Krisztusban marad bizonyos értelemben, de van ennek a kapcsolatnak egy magasabb formája is, amelyet meg kell ismernünk, mielőtt korlátlan erőt nyerhetünk az Ő trónjánál. A "bármit akartok, kérjétek" ígéret olyan embereknek szól, akik Istennel járnak, akik, mint János, az Úr kebelén pihennek, azokhoz, akik szüntelen szoros közösségben élnek Krisztussal.

Szívem meg kell maradjon a szeretetben, szellemem meg kell gyökerezzék a hitben, reménységem szilárdan kell ragaszkodjék Isten Igéjéhez, és egész lényem mindenestől az Úré kell legyen, mert különben veszélyes dolog abban bíznom, hogy imádságomnak ereje lehet. A "kitöltetlen csekk"-et csak azok vehetik igénybe, akik elmondhatják magukról: "Többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem" (Gal 2,20).

Ó, ti, akik megszakítjátok az Úrral való élő közösségeteket, nem tudjátok, milyen nagy erőt vesztegettek el. Ha erővel akartok tudni könyörögni, akkor maga az Úr kell hogy lakozzék bennetek, és ti pedig Őbenne.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Michael W. Smith - Hosanna (Original Version)

Joyce Meyer: önátadás

Reinhard Bonnke: Az Út

Úgy látszik, a Biblia mindig fején találja a szöget. Az első zsoltár egy útról beszél, és egy nagyon szemléletes leírást tartalmaz: „Ismeri az Úr az igazak útját, a bűnösök útja pedig semmibe vész.” Hogyan tud egy út „semmibe veszni”? Egyszerűen úgy, hogy „elfogy”. Vannak ilyen utak Afrikában is: hosszú kilométereken át széles főutak, amelyek egy idő után egyre alacsonyabb rendű utakká keskenyednek, végül földutakként „semmibe vesznek” valahol a Szahara homoksivatagjában. A zsoltáros szerint ilyen az Isten nélkül élt élet: idővel elfogy, véget ér, semmibe veszik, már nincs előtte cél. Miért? Mert történetesen az emberi lét egyetlen valódi célja Isten. Őt nem helyettesítheti senki és semmi. Jézus azt mondta: „Én vagyok az Út...” 

Az Isten szeretet

Dicsőség Istennek a megmagyarázhatatlan és érthetetlen szeretetéért, a kegyelemért, az Úr Jézus Krisztusért, az Ő értem és értetek kiontott véréért.


Lydia magazin


Irma Nyári


Boros Lajos-Elszeretném mondani

2014. április 22.

Ige: Az ítélkezésről

 „Tudjuk pedig, hogy az Istennek ítélete igazság, a valóság, vagyis Isten Igéje szerint van azokon, akik ilyeneket, és efféle dolgokat cselekszenek.

Azt hiszed, és azt gondolod, arra számítasz talán, te ember, hogy kibújhatsz, és elkerülheted, megmenekülsz Isten ítélete, vagyis elhatározása, döntése alól, ha elítéled azokat, akik ilyeneket tesznek, akik folyamatosan ilyeneket művelnek, amikor magad is ugyanazt műveled, és teszed?

Avagy megveted, és semmibe veszed, lenézed, vagy félreérted, mert helytelenül gondolkozol az ő végtelen gazdagon ömlő jóságának, elnézésének és hosszútűrésének, magatürtőztetésének, és türelmes hosszúvárakozásának gazdagságát. Nem tudván, és nem jut eszedbe, nem fogod fel, mert nem érted meg hogy az Istennek jósága, és irgalma téged megtérésre, vagyis gondolkozásmódod megváltoztatására, új felismerésre térésre, és Isten felé való visszafordulásra indít, és ösztönöz, próbál vezetni*(Róm. 2,2-4)

*Isten hosszútűrésének oka az, hogy Ő a SZERETET: Ezért: „… hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre vagyis: gondolkozásmódjának megváltoztatására, új felismerésre térjen, és Isten felé való visszafordulásra jusson. És a mi Urunknak hosszútűrését üdvösségnek tartsátok; amiképpen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek, a néki adott bölcsesség szerint” (2 Pét. 3,9.15)

 Mert Isten az: „Aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön, és eljusson az igazság (alétheia): azaz a valóság, vagyis Krisztus megismerésére” (1Tim. 2,4)

Mert azt mondja az Úr: „Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát - így szól az én Uram, az ÚR -, hanem azt, hogy megtérjen, és visszaforduljon útjáról, és éljen” (Ez. 18,23)



Alapjukban meginognak a hegyek...

Öröm a szabadító Istenben.

 „Örvendez szívem az ÚRban, visszaadta erőmet az ÚR. Felnyílt a szám ellenségeim ellen, mert örülhetek szabadításodnak. (1Sám. 2,1)




C.S.Lewis: A megjavulás

A puszta megjavulás még egyáltalán nem megváltás, jóllehet az igazi megváltás minden embert megjavít. 


Böjte Csaba: Bűn

A sötétség nem más, mint a fény hiánya. A sötétet nem lehet feldarabolni, kilapátolni, összetörni, egyszerűen csak fényt kell gyújtani. Ahol megjelenik az áldott fény, ott eltűnik a sötét.

A bűn nem más, mint a szeretet hiánya, a bizalom, a jóság hiánya. Az emberek kezét nem visszafogni kell a rossztól, hanem meg kell éreztetni velük, hogy milyen édes és gyönyörűséges a szeretet útján járni. Így maguktól megtapasztalják, hogy igazából a bűnös ember rab, és a bűnbánat nem más, mint felszabadulás. A szabad ember azt teszi, amit szeretne, amire vágyik, amit Isten elvár tőle. Ő igazából szabadságában örömét leli. A bűnös ember ki van szolgáltatva a pillanatnyi vágyainak, hangulatának, kedélyének.

  Adná az Isten, hogy világosság gyúljon a szívünkben, tisztán lássuk és megértsük, hogy a kapzsiság, hiúság, és mindez mennyire múlandó, mennyire semmi, mennyire nem tudja boldoggá tenni az embert. Az elképzelt jó unalmas, szürke, hétköznapi. Az elképzelt rossz izgalmas, csábító, vonzó, de a megélt rossz az embert kilúgozza, kiüresíti, fájdalommal, sötétséggel tölti el. A megélt jó az embert fölemeli, tisztává, boldoggá, örömtelivé teszi. Miért vergődnénk ócska kukacok után kapkodó halakként a gonosz horgain.

  Adná az Isten, hogy mindannyiunk szívében megszülessen a vágy, tiszta, igaz, őszinte világ után!


http://szeretet-osvenyen.blogspot.hu/2013_01_01_archive.html

Idomulni vagy formálódni? (1)

Idomulni?

„ … Amiképpen szent [vagyis a világtól, és annak szennyétől elkülönült] az,
aki elhívott titeket, ti is szentek [a világtól, és annak szennyétől elkülönültek]
legyetek teljes életetekben [viselkedésetekben, életmódotokban, és minden forgolódásotokban]” (1 Pét. 1,15).

 „...ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával..." (Róma 12:2)

 Chuck Swindoll mondta: „Szeretjük úgy elképzelni magunkat, mintha a magányos farkasok különös fajába tartoznánk. A valóság azonban az, hogy nem szeretünk másnak látszani, nehogy kiközösítsenek, fanatikusnak bélyegezzenek és elutasítsanak. Ezért aztán alkalmazkodunk. Láthatod, mennyire igyekszik egy gyermek, hogy elnyerje a felnõttek tetszését; a serdülõ, hogy igazodjon a kortárs csoporthoz; és ott a felnõtt, aki majd belerokkan, csak lépést tarthasson a szomszédokkal.” Különbözni csak azért, hogy mások legyünk, mint a többiek, valószínûleg semmit sem ér, sõt igazából ellenkezõ hatást vált ki.

Isten azt várja tõlünk, hogy hajlandóak legyünk gyökeres változásra. „Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élõ és szent áldozatul, amely tetszik az Istennek; és ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával” (Róma 12:1-2).

Íme, két fontos észrevétel, ami segít elérni ezt a célt:
1) Az átformálódás a hívõk sajátossága. A nem hívõk nem tudják megtörni maguk felett a világ uralmát Krisztus nélkül, a hívõk azonban ezt az ígéretet kapták: „…legyõztétek õket, mert nagyobb az, aki bennetek van, mint az, aki a világban van” (1János 4:4). Isten bennünk lakó Szent Szelleme képessé tesz arra, hogy ellenálljunk a világ nyomásának, ami a maga hasonlatosságára akar minket formálni.
2) Isten kérése sürgetõ. „Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket…” Ilyen szavakkal is szokták fordítani: könyörgöm, esdeklem, mert ez a kérés nem másodlagos vagy választható – ez életbevágó, isteni felszólítás! Isten olyan edényeket keres, akik átadják magukat neki, és készek arra, hogy átalakuljanak az Õ használatára. Hajlandó vagy kimondani: „Igen, Uram, használj engem”?


http://maiige.hu/

Nothing But The Blood featuring Stikyard

Hagin: Gyógyító igeversek 6/1

Az érzelgésről

Szereteted ne olyan legyen, mint az éhség, mely mohón válogat ehető és nem ehető között; hanem mint a fény, mely egykedvűen kiárad minden előtte levőre.(Ismeretlen)


Kenneth E. Hagin: Tartsd az igét a szemed előtt

Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben. Példabeszéd 4,20-21

Ha visszagondolok 1957 szeptemberére, eszembe jut egy 82 éves evangélista hölgy, aki már két éve súlyos gyomorrákban szenvedett. Az orvosok nem értették, hogyan élhet még. Mikor felnyitották a testét, láttak jó néhány rosszindulatú daganatot, és nem csináltak semmit, csak visszavarrták a sebet. Azt mondták, itt már semmit sem lehet tenni.

Éreztem, az Úr vezet, hogy olvassam fel a Példabeszéd 4,20-22 Igéket. Azt mondtam neki: „amikor én is súlyos beteg voltam, ragaszkodtam ezekhez az Igékhez, és rájöttem, hogy hol az a pont, ahol elhibáztam.”

Folytattam: „a példabeszéd 4,21 azt mondja: ne engedd, hogy a szemeid elől eltávozzon az Ige. Ez volt a fordulópont. Tudod, én holtan láttam magam, s mikor ragaszkodtam ehhez az Igéhez és szüntelenül a szemem előtt tartottam, újra élőként kezdtem magam látni. Láttam magam, hogy olyan dolgokat teszek, amiket addig még soha.”

Ezt tanácsoltam ennek a drága hölgynek: ”minden egyes alkalommal, mikor ránézel a gyomrodra és látod milyen óriásira duzzadt, lásd újra laposnak, normálisnak. Lásd magad újra, ahogy prédikálsz. Isten nem akarja, hogy így halj meg. Meghalhatsz, ha akarsz, de engedd, hogy előbb Isten meggyógyítson, és aztán halj meg. Ebből semmi dicsőség nem származik.”

Megvallás: Isten Igéjét a szemem és a fülem előtt tartom. Isten Igéje igaz, az Ő Igéje élet az én szellememnek.

Fordította: orb-t

„Health food” (Egészséges étel) c. könyvből






Igeversek és gondolatok


BIBLIA


jézus él csilla664 8

2014. április 21.

Zsoltár. 10. Szabadúlásért való könyörgés (szerkesztett)

Zsolt. 10,1 Uram, [Jahve; Örökkévaló] miért állasz [és miért maradsz] távol [miért vagy oly messze]? Miért rejtőzöl el [és miért rejted el magadat, és fordulsz el] a szükség, a [(cáráh): nyomorúság, gyötrelem, szorongattatás, nyomorgatás, elnyomás] idején [amikor bajok érnek].

Zsolt. 10,2 A gonosznak [a céltévesztett, Isten nélkül élőknek] kevélysége [(ga'ăváh): gőgje, fennhéjázása, dölyfe] miatt sanyarog a szegény, a [(ʿání): szerencsétlen, nyomorult, mert hevesen üldözik, háborgatják az elnyomottakat. A szegény meg retteg rászedve a cseltől, amit az kieszelt]. Essenek foglyul a cseleknek, amiket koholtak, [fogják meg őket saját kigondolt terveik, amit kieszeltek].

Zsolt. 10,3 Mert dicsekszik [(hálal): kérkedik] a gonosz [a céltévesztő hitetlen] a maga kivánságával, [önző vágyával, kedvteléseivel, kapzsiságával] és a fösvény [a haszonleső, nyerészkedő] megveti [semmibe veszi] és szidja [áldást mondva önmagára] az Urat, és [(ná'ac): kineveti, kicsúfolja, kigúnyolja, megveti, és elutasítja].

Zsolt. 10,4 A gonosz [hitetlen, céltvesztett] az ő haragos kevélységében [fölényességében, és elbizakodottságában] senkit sem tudakoz, és [nem keresi az Urat]. Nincs Isten [egyre csak ezt forgatja fejében], ez minden gondolatja.

Zsolt. 10,5 Szerencsések az ő útai minden időben. Messze vannak tőle [túl messzinek tűnnek, és túl magasak neki] ítéleteid [döntéseid]. Elfújja minden ellenségét [gúnyolja, semmibe veszi, megveti összes ellenfelét, és minden ellenségén uralkodni akar. Kevélyen bánik velük].

»Más fordítás: (úl úl): tekervényes, megszentségtelenített az ő (dere): életútja, és sorsa (ʿé): minden időben. (márôm): Magasak neki a Te (mišəpá): döntéseid. (púa): Arra vágyik, hogy (cárar): nyomorgassa, sanyargasa, gyötörje, üldözze, és elfújja ellenségeit«.

Zsolt. 10,6 Azt [gondolja, és] mondja szívében [az ő bensőjében]: Nem rendülök [és nemzedékeken át nem ingok] meg soha örökké, mert nem esem bajba [és bár nemzedékek váltják egymást, de (ráʿ): rossz, veszély, baj, sikertelenség, boldogtalanság, szerencsétlenség engem nem ér].

Zsolt. 10,7 Szája telve [átokkal, és túlcsorduló] átkozódással, csalárdsággal [(mirəmáh): ravaszsággal, csalással, durvasággal, becsapással, félrevezetéssel, csellel, csapdával, és hazugsággal] és erőszakossággal; [(): elnyomással, durvasággal, keserűséggel]. Nyelve alatt hamisság [(ʿámál): hazugság, csalás, szenvedés, gyötrődés, vesződés, kellemetlenség, fájdalom, zaklatságott, gond, baj, fáradtság] és álnokság [romlottság, gonoszság, igazságtalanság, ártalom, nyomorgatás, baj, csapás, szerencsétlenség romlás és gazság rejtőzik, nyomorúságot és bajt okoz].

Zsolt. 10,8 Az utcák zugaiban lappang, [ólálkodik a házak körül, lesben áll az utakon, a sikátorokban vagy a nádba bújva les] a rejtekhelyeken [titokban] megöli az ártatlant, szemei lesnek az ügyefogyottra,és [lesik következő áldozatukat, szeme a szegény gyámoltalant, a szerencsétlent figyeli, kémleli].

Zsolt. 10,9 Leselkedik [meghajol és meglapul] a rejtekhelyen, leselkedik, [és titkon bújik meg] mint az oroszlán [a sűrűben, a bozótban], vagy az ő barlangjában, [a búvóhelyén]. Hogy elragadja a szegényt; [várja, hogy ráronthasson a védtelenre, lesi, hogy elragadhassa], és elragadja a szegényt [a nyomorultat, az elnyomottat], mihelyt hálójába foghatja azt [és megragadja és hálójába húzza összehúzva hálóját].

Zsolt. 10,10 Lenyomja, [figyel, rejtőzik, a földre lapul] tiporja, [és megrontja, levonja] és erejétől elesnek [tőrében (dh): összetörnek, összemorzsoltatnak] az ügyefogyottak [s a gyenge, szerencsétlen, nyomorult áldozatul esik hatalmának. Bizony, ha szerencsétlen áldozatuk karma közé kerül, erejével földre tiporja, szétzúzza és összetöri].
Zsolt. 10,11 Azt mondja szívében: Elfelejtkezett [elfordult] Isten, elrejtette arczát [jelenlétét]: nem is látott soha.

[Más fordítás: Mert így szól szívében: Megfeledkezett róluk Isten! Elfordította arcát, és nem látja többé őket].

Zsolt. 10,12 Kelj fel [állj elő] Úr-Isten, [Uram, ó erős Istenem] emeld fel [és magasztald fel] kezedet [és adj segítséget]; ne feledkezzél el a szegényekről [a szenvedőkről; nyomorultakról, elnyomottakról, akiket a gonoszok összetörtek]!.

Zsolt. 10,13 Miért szidja [(ná'ac): nevetheti, és gúnyolhatja ki,
vetheti meg, és bosszanthatja] Istent a gonosz [az Isten nélkül élő]? Miért mondja szívében: Nem keresed rajta nem lesz számonkérés, úgysem áll bosszút]

»Más fordítás: Ne gúnyolhasson téged a gonosz, Istenem! Ne mondhassa magában: „Isten úgysem büntet meg ezért soha«.

Zsolt. 10,14 Te látod ezt [a vészt, nyomorgatást, bajt és a nyomorúságot], mert te megnézed [(a): figyelemmel kíséred (ʿámál): a szenvedést, gyötrődést, vesződést, fájdalmat, kínt s a gyötrelmet]. A hamisságot [(kaʿaś kaʿas): haraggal, felháborodással (an): veszed figyelembe. Érzékeled, és észleled] a fájdalmat [a bánatot], hogy rávessed kezed [hogy kezedbe vedd azt]. Te reád hagyja magát az ügyefogyott, a [(éləáh éləá'): boldogtalan, szerencsétlen, nyomorult], az árvának [a megfosztottnak, és vigasztalannak] is te vagy segedelme [segítője].

Zsolt. 10,15 Törd össze [(šáar): teljesen zúzd össze] a gonosznak [a célt eltévesztő hitetlennek] karját [az erejét, és hatalmát annyira, hogy ha keresi az ő céltévesztését, meg ne találja]. És keressed a rosszon [(ráʿ): a sikertelen, boldogtalan, szerencsétlenen] az ő gonoszságát, míg már nem találsz.

Zsolt. 10,16 Az Úr király mindenha és mindörökké [Jehova az Örökkévaló uralkodik időtlen időkig, az örökkévalóságon át]; a pogányok, vagyis a [népek nemzetek] kivesznek [eltűnnek] az ő földjéről, az Ő [országából].

Zsolt. 10,17 A szegények  [(ʿánájv ʿánáv): elnyomottak, szerencsétlen nyomorultak] kivánságát meghallgatod, oh Uram! Megerősíted szívüket, [a bensőjüket] füleiddel figyelmezel [feléjük fordítod füledet, és kegyelmed által szivüket megváltoztattad, és imádságra hangoltad].

Zsolt. 10,18 Hogy igazságot tégy az árvának és nyomorodottnak [véded az árva, és elnyomottnak ügyét], hogy többé már ne rettentsen [és ne rettegjen] a földből való [a földből alkotott] ember. [Más fordítás: Az árvának és elnyomottnak igazságot szerzel, hogy ne hatalmaskodjék, és ne kegyetlenkedjék többé senki a földön. És hogy az ember többé ne magasztalja föl magát, és ne hozzon többé rettegést a földből való ember].




Lenyügözött jóságod

Uram Jézus!

„Megismerteted velem, és Te tanítasz engem az élet ösvényére, teljes öröm van tenálad; a te jobbodon gyönyörűségek vannak örökké" (Zsolt. 16,11)




Böjte Csaba: Ajándék!

Annyira szép ez a gondolat: minden, ami van a Földön, minden Isten ajándéka.

A szép kék ég, a két kezünk, az élet maga, minden - minden Isten ajándéka. 



Isten parancsa, ami megvalósult az Úr Jézus megváltásának eredményeként!

 „Egek harmatozzatok onnan felül, és a felhők folyjanak igazsággal, nyiljék meg a föld és viruljon fel a szabadulás, és igazság sarjadjon fel vele együtt; én az Úr teremtettem mindezt!” (Ésa. 45.8




jön vissza jézus 2013 csilla664

Kereszteny idezetek-zenekシ


Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely

5 Mózes 28:6-9 Áldott leszel jártodban-keltedben!
Vereséggel sújtja az Úr ellenségeidet, ha rád támadnak: egy úton vonulnak föl ellened, de hét úton menekülnek előled.
Áldást bocsát az Úr csűreidre és minden vállalkozásodra, és megáld azon a földön, amelyet Istened, az Úr ad neked.
Az Úr a maga szent népévé emel téged, ahogyan megesküdött neked, ha megtartod Istenednek, az Úrnak a parancsolatait, és az ő útjain jársz.


JÉZUS,

Mai Ige


JÉZUS,
Nincs más név, amit imádni akarok,
nincs más kéz, amit fogni akarok,
nincs más láb, amit követni akarok,
nincs más arc, amit szemlélni akarok,
nincs más szó, amire hallgatni akarok,
nincs más szívdobbanás, amire mozdulni akarok,
nincs más személy, akit annyira szeretni akarok,
nincs más irány, amerre menni akarok,
nincs más erő, amiben bízni akarok,
nincs más kegyelem, amire hagyatkozni akarok,
nincs más menedék, ahová futni akarok,
nincs más trón, ami előtt leborulni akarok,
nincs más kincs, amit legjobban keresni akarok,
nincs más szeretet, amelyet folyton ölelni akarok,
nincs más hely, ahol lenni akarok,
nincs más szándék, amit elfogadni akarok,
nincs más élet, amit élni akarok,
nincs más cél, ahová eljutni akarok!


www.maiige.hu

Keresztény identitás - Krisztus képe benned

jézus él csilla664 4

2014. április 20.

Ige: Amikor pusztába kerülsz, az írott ige ismerete tesz győztessé!

 És mikor negyven nap és negyven éjjel böjtölt vala, végül megéhezék.

És hozzámenvén a kísértő, monda néki: Ha Isten fia vagy, mondd és parancsold meg, hogy e kövek változzanak kenyerekké* (Mát. 4,2-3)

*A sátán Isten szavát kérdőjelezi meg, hogy elbizonytalanítsa Jézust. Ha valóban Isten Fia vagy, fordítsd a te isteni erődet a te saját szükségleteid kielégítésére. Pedig Isten így szólt: „És ímé az égből szózat hallatszott, egy égi hang ezt mondja vala: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm, akiben kedvem telik; akiben én megengeszteltettem(Mát. 3,17).

 „Ő pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden Igével minden rémával, azaz kijelentéssel, Isten élőbeszédével, amely Istennek szájából származik*(Mát. 4,4)

*Itt az Úr Jézus arra tanít, hogy az ördög próbálkozásait – kísértését – csak Isten élő beszédével lehet visszaverni: „… az ember nemcsak kenyérrel él, hanem mindazzal él az ember, ami az Úrnak szájából származik” (5 Móz. 8,3)

„Mert az Istennek beszéde Isten igéje élő és ható, élő energia, és élesebb minden kétélű fegyvernél, vagy kardnál, és elhat a szívnek és léleknek, vagyis egész lényünknek és szellemünknek, az ízeknek és az ízületeknek és a velőknek megoszlásáig szétválásáig, és megítéli a gondolatokat és a szívnek indulatait, és szándékait” (Zsid. 4,12)

Maga az Úr kijelentette, hogy: „Nem olyan-e az én igém, mint a tűz, vagy mint a sziklazúzó pöröly? Azt mondja az Úr” (Jer. 23,29)

Az apostol is arra tanít, hogy győzni csak Isten Igéjével lehet, ezért: „Öltözzétek föl, és öltsétek magatokra az Isten minden fegyverzetét, hogy megállhassatok az ördögnek minden ravaszságával, és mesterkedéseivel szemben. Mert nem vér és hústest ellen van nékünk tusakodásunk, vagyis harcunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok, az erők és hatalmak ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen és a sötétség világának urai, a gonoszság szellemei ellen, melyek a magasságban vannak. Annakokáért és éppen ezért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellenállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén és leküzdve megállhassatok. Az üdvösség sisakját is fölvegyétek, és a Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde(Eféz. 6,11-13.17).

Ekkor vivé Őt az ördög, vagyis a sátán, vádló, rágalmazó, félrevezető, és ellenség a szent városba, Jeruzsálembe, és odahelyezi a templom tetejére, a templom párkányára, és a templom ormára állította.

És monda néki: Ha Isten fia vagy, vesd alá magadat; mert meg van írva: Az ő angyalainak parancsol felőled, és kézen, a tenyerükön hordoznak, hogy megőrizzenek téged, hogy meg ne üsd lábadat a kőbe*(Mát. 4,5-6)

*A kísértő Isten Igéjét idézi, de kihagyja az ígéret teljesedésének feltételét:Mert azt mondtad te: Az Úr az én oltalmam; a Felségest választottad a te hajlékoddá, vagyis ha az Urat tartod oltalmadnak, a Felségest hajlékodnak, Nem illet, és nem érhet téged a veszedelem, sem baj, és csapás nem közelget, és nem is férhet a sátorodhoz. Mert az ő angyalainak parancsolt felőled, hogy őrizzenek téged, és vigyázzanak rád minden utadban. Kézen hordoznak, és kézen fogva vezetnek téged, hogy meg ne üssed lábadat a kőbe” (Zsolt. 91,9-12).

 „Monda néki Jézus: Viszont megmondatott, és meg van írva: Ne kísértsd, és ne tedd próbára az Urat, a te Istenedet*(Mát. 4,7)

*Az Úr Jézus is Igével válaszol, ezzel utalva a próba következményére is: „Meg ne kísértsétek az Urat, a ti Isteneteket, miképpen megkísértettétek, illetve próbára tettétek Masszában (5 Móz. 6,16).

Itt zúgolódtak Izráel fiai, és Mózes és Áron sem azt tette, amit kellett: „És nevezé annak a helynek nevét Masszának és Méribának, Izráel fiainak versengéséért, és perlekedése miatt, és mert így kísértették, vagyis így tették próbára az Urat, mondván: Vajon köztünk van-e az Úr vagy nincsen?” (2 Móz. 17,7)

És a következmény: „Akkor ezt mondta az ÚR Mózesnek és Áronnak: Mivel nem hittetek bennem, és nem tartottatok szentnek Izráel fiai előtt, nem vezethetitek be ezt a gyülekezetet arra a földre, amelyet nekik adok” (4 Móz. 20,12).

 „És végül vivé Őt az ördög, a félrevezető, ellenség, vagyis a Sátán egy rendkívül magas hegyre, és megmutatá néki, és felvonultatta szeme előtt a világ, a teremtett világ minden országát, minden királyságát, és birodalmát és azok dicsőségét, és gazdagságát*(Mát. 4,8)

*A sátán nem tudta, hogy azt kísérti, és akarja céltévesztésbe vinni, aki maga a CÉL, és aki így figyelmezteti az Övéit:Ne szeressétek a világot, se azokat, amik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete. Mert mindaz, ami a világban van, a hústest kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élettel való kérkedés, nem az Atyától van, hanem a világból. És pedig a világ elmúlik, és annak kívánsága is; de aki az Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké” (1 Ján. 2,15-17)

„Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri is, de az ő lelkében, vagyis az ő életében kárt vall? Avagy micsoda váltságot adhat az ember az ő lelkéért, azaz: az életéért?” (Mát. 16,26).

 „És monda néki: Mindezeket, vagyis mindezt a hatalmat és ezeknek dicsőségét néked adom, mert nékem adatott, és annak adom, akinek akarom, ha leborulva imádsz engem, akkor mindez a tied lesz.

Ekkor elutasította, és monda néki Jézus: Eredj el sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj, és csak Neki adj Istennek járó tiszteletet*(Mát. 4,9-10)

*Eredj el: (hüpagó): távozz tőlem; el innen! Hátam mögé, vagyis: ne álljon előtte, ne legyen a társaságában. És az Úr Jézus most is, – mint a kísértő minden próbálkozására – az írott Igével válaszol, példát adva nekünk, és ez egyben figyelmeztetés is arra, hogy az írott Ige ismerete feltétele győzelmünknek: „Féljed az Urat, a te Istenedet, Őnéki szolgálj, és az ő nevére esküdjél” (5 Móz. 6,13).

 „Ekkor elhagyá, otthagyta őt az ördög, a félrevezető, az ellenség, a sátán. És ímé angyalok jövének hozzá és szolgálnak vala néki*(Mát. 4,11)

*A Márk írása szerinti Evangélium röviden így számol be a kísértés történetről: „És ott volt és kin is maradt a pusztában, a sivatagban, a sivár, elhagyatott, magányos, pusztaságban, negyven napig kísértetve  a sátántól, aki megpróbálta elcsábítani céltévesztésre, és a vadállatokkal, - a veszélyes, dühös, vadállatokkal, a fenevaddal, aki a sátán - vala együtt. És az angyalok szolgálnak vala néki” (Márk. 1,13)

 Az Úr Jézus megkísértetett, de nem bukott el, ezért bátorít így az apostol: „Mert nem olyan főpapunk van, aki ne tudna megindulni erőtlenségeinken, hanem olyan, aki hozzánk hasonlóan kísértést szenvedett mindenben, kivéve a bűnt, azaz: a céltévesztést. Járuljunk tehát bizalommal a kegyelem trónusához, hogy irgalmat nyerjünk, és kegyelmet találjunk, amikor segítségre van szükségünk” (Zsid. 4,15-16)

Jakab apostol pedig gyakorlati útmutatást ad a győzelemhez: „Engedelmeskedjetek azért az Istennek, de álljatok ellene az ördögnek, és elfut tőletek” (Jak. 4,7).



Joyce Meyer: Odaszánás

Megegyeztünk.

Az öreg George Thomas lelkészként szolgált egy New England-i városkában. Egy vasárnap nagy, üres kalitkával a kezében ment fel a szószékre. Az emberek összenéztek és felhúzták a szemöldöküket, amikor beszélni kezdett:
- Tegnap, ahogy a városban sétáltam, megláttam egy kisfiút, ahogy egy nagy kalitkát lóbált a kezében. A kalitka aljában három kis mezei madárka volt, dideregtek a félelemtől. Megszólítottam:
- Mit csinálsz ezekkel a madarakkal, fiam?
- Hazaviszem őket, incselkedek velük, kihúzom a tollaikat, hogy elkezdjenek verekedni egymással. Nagyon jól fogok szórakozni!

- Ha meguntad ezt, mit csinálsz velük?
- Szerzek egy macskát! Ők is szeretik a madarakat! Odaadom neki mindegyiket!
Egy pillanatig elgondolkoztam, majd megkérdeztem tőle:
- Mennyit kérsz ezekért a madarakért, fiam?
- Talán Ön megvenné? Nem is szépek! - csodálkozott.
- No, mennyit kérsz értük?
- 30 dollár! - vágta rá.
Belenyúltam a zsebembe és kifizettem az árat. A fiú eltűnt, én pedig a város szélén elengedtem a madarakat. Ezért ma a szószékre már az üres kalitkát hoztam.

Tudjátok, egy napon Jézus és a Sátán beszélgetett. A Sátán dölyfösen, büszkén így szólt:
- Megszereztem az összes embert a földi világban. Olyan csapdát állítottam, aminek senki sem fog tudni ellenállni.
- Mit csinálsz velük? - kérdezte Jézus.
- Jól fogok szórakozni! Megtanítom őket arra, hogyan házasodjanak össze és hogyan váljanak el. Megtanítom őket arra, hogyan kell gyűlölni egymást, és nagy fájdalmat okozni egymásnak. Biztatom őket, hogy igyanak, káromkodjanak és szitkozódjanak. Megtanítom őket fegyvereket készíteni és ölni.
Nagyszerű lesz! - lelkendezett.

- És ha mar mindezt megunod, mit teszel velük? - kérdezte Jézus.
- Megölöm őket. - mondta a Sátán.
- Mit kérsz az életükért? - kérdezte Jézus.
- Ugyan, ezek az emberek értéktelenek! Gyűlölni fognak, nem lesznek hálásak Neked. Meg fogod bánni ezt az üzletet!
- Mennyit kérsz értük? - kérdezte Jézus.
- A véredet kérem! Az egész életedet! A könnyeidet akarom!
Jézus így szolt:
- Megegyeztünk.

Aztán kifizette az árat. Így lettek szabadok az emberek.

A lelkész felemelte a kalitkát és lejött a szószékről.

Az Úr Jézus kijelentése:

„Én vagyok a feltámadás és az élet: aki hisz én bennem, ha meghal is, él; És aki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal.
Hiszed-é ezt?

(Ján. 11,25-26)



Max Lucado: Istennek egy célja van: ISTEN!

11,36 Bizony, tőle, általa és érte van minden: övé a dicsőség mindörökké. Ámen. (Róma)

Az Ézsaiás 48:11-ben ezt mondja Isten: „Önmagamért, önmagamért cselekszem, hogy engedhetném meg, hogy gyalázzanak? Nem adom másnak dicsőségemet!”

Nem fura ez egy kicsit? Elég önközpontúnak tűnik. Isten önmagát promózza? Miért teszi ezt? Ugyanazért, amiért a vízimentős.

Gondolj csak bele. Ott vergődsz a sötét, mély, jéghideg tengerben. A hajó süllyed. A mentőmellény leeresztett. Az erőd fogytán. A sötétben hirtelen meghallod a vízimentős hangját.

Mit szeretnél, ha tenne? Maradjon csendben? Ne szóljon egy szót sem? Semmi esetre sem! Azt akarod, hogy még hangosabban kiáltson. Azt kívánod: „Tekerd fel a hangerőt, tesó!” Bibliai nyelven szólva, azt akarod, hogy mutassa meg a dicsőségét. Arra van szükséged, hogy azt mondja: „Itt vagyok. Erős vagyok. Van hely számodra.”

Hát nem ugyanezt várjuk Istentől? Elképesztő sebességgel süllyedünk. És csak egyetlen üzenet számít: az Övé! Arra van szükségünk, hogy meglássuk az Ő dicsőségét!

Max Lucado


Magyar fordítás: ahitatok.hu

Fel, fel, fel - Pintér Béla - Szabker ifikonfi 2014

Reinhard Bonnke: A halál halála

Az újjászületett ember számára a halál nem az utolsó fejezet végső állomása. Csak egy vessző az első bekezdés után. Az utolsó halál az magának a halálnak a halála lesz. Jézus minden temetési szertartást, ahol ott volt, felborított a halott feltámasztásával. Ő sose tartott temetési prédikációt. Sose bánkódott a halottak miatt, csak az élők miatt. "Ó, halál, hol a te fullánkod?" Isten áldjon! 


Joseph Prince: Hiszem és látni fogom

5,28 mert így gondolkodott: "Ha megérintem akár csak a ruháját is, meggyógyulok."
5,29 És azonnal elapadt a vérzés forrása, és érezte testében, hogy kigyógyult a bajából. (Márk)

Biztosan sokszor hallottad már a következő frázist: „Hiszem, ha látom!” Általában így gondolkodik a világ. A világi gondolkodásmód azt mondja: „Ha nem érzem, és nem látom, akkor nem hiszek a csodában.” Isten viszont azt mondja: „Ha hiszed, mielőtt éreznéd és látnád, akkor a csoda meg fog történni.”

A hit a remélt dolgok felől való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés (Zsidók 11:1). A hit olyan, mint a szikra, Jézus pedig a dinamit. A vérfolyásos asszony történetében láthatjuk, hogy sokan megérintették Jézust, hiszen ott tolongtak körülötte (Márk 5:31), de mégsem történt velük semmi. Nem hittel érintették Őt meg. Azonban, amikor a tizenkét éve vérfolyástól szenvedő asszony érintette Őt meg, Jézus érezte, hogy erő távozik a testéből (Márk 5:30), és a szikra belobbant, gyógyulást hozva az asszony testében!

Az asszony hallotta, hogy Jézus milyen jóindulatú, kedves és szeretetteljes, és ez lángra lobbantotta a hitét. Hitte, hogy Jézus meg tudja, és meg is akarja őt gyógyítani. Olyannyira meg volt győződve efelől (annak ellenére, hogy a testében a betegség még tejesen nyilvánvaló volt), hogy így szólt: „Ha megérintem akár csak a ruháját is, meggyógyulok.” Megtapasztalta a gyógyulást mielőtt hitt volna? Nem, először hitt Jézus jóságában és erejében, majd a hite alapján cselekedett, végül pedig megtapasztalta a gyógyulást a testében.

Ugyanígy, Isten azt akarja, hogy higgy az irántad való jóságában és szeretetében. Azt akarja, tudd, hogy Ő nagyon is hajlandó az érdekedben cselekedni, hogy megáldjon, és Krisztussal együtt hogyne ajándékozna neked mindent (Róma 8:32). Azt akarja, hogy hit által kijelentsd, hogy Ő helyreállít, és legyen várakozásod is efelől. Nem számít, milyen régóta áll fenn a probléma, vagy mit mondanak a szakértők, a szikra lángra lobban és megtörténik a gyógyulás, a helyreállás: meg fogod látni, amit hiszel!

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/217-hiszem-es-latni-fogom.html
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Isten szorosan tart akkor is, ha életünk a "feje tetejére áll". 

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


A Szellem hangja - Kubinyi Károly

Stikyard - Hallelujah (Grace Church STL, 2011)

2014. április 19.

Ige: A világ bölcsei – a hitetlenek – bolondságnak tartják a golgotai eseményeket, de:

 az Isten „bolondsága” balgasága, ostobasága bölcsebb az emberek bölcsességénél, és az Isten „erőtlensége” és gyöngesége erősebb az emberek erejénél.

Mert nézzétek, és tekintsétek meg, és lássátok csak a ti tőle való elhivatásotokat, és meghívásotokat testvéreim. Nem sokan vannak köztetek olyanok, akik emberi megítélés, vagyis akik a világ, azaz a hústest szerint bölcsek, hatalmasak, és erősek, vagy előkelők, azaz nemesek, vagy nemes gondolkodásúak* (1Kor. 1,25-26)

*Mózes már így prófétál a kiválasztás okáról:Nem azért szeretett meg titeket az Úr, és nem azért hajolt le hozzátok, sem nem azért választott ki titeket, hogy minden népnél többen volnátok, vagy a legnagyobbak volnátok; mert ti valamennyi nép közt a legkevesebben, sőt a legkisebbek, vagyis egyszerű emberek vagytok (5 Móz. 7,7).

 „Sőt, ellenkezőleg azokat választotta ki az Isten, akik a világ vagyis evilág szemében bolondok, balgák, oktalanok, ostobák, hogy megszégyenítse a bölcseket, és azokat választotta, és válogatta ki az Isten, akik a világ szemében erőtlenek és gyöngék, hogy megszégyenítse az erőseket:

És azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében nem előkelők, hanem alacsonyrendűek, sőt lenézettek, akiket semmibe vesznek, megvetnek, sőt akikről tudomást sem vesznek; és a semmiket, a gyöngéket, megvetetteket, a nemlétezőket, hogy semmikké tegye és megszégyenítse, mellőzze, félretehesse a valamiket, az erőseket*(1Kor. 1,27-28)

*Jakab apostolon keresztül megerősíti a Szent Szellem Isten választásának elvét: „Figyeljetek csak ide, szeretett testvéreim: vajon nem Isten választotta-e ki azokat, akik a világ szemében szegények, hogy hitben gazdagok legyenek, és örököljék azt az országot, amelyet Isten az őt szeretőknek ígért” (Jak. 2,5).

Hogy mit jelent a „szegény” szó az Ige szerint: „Boldogok a szellemben szegények: mert övék a mennyeknek országa” (Mát. 5,3).

Isten kiválasztásának oka, ahogy azt az előképben kijelenti „Ímé az Úréi, a te Istenedéi az egek, és az egeknek egei, a föld, és minden, ami rajta van! De egyedül a ti atyáitokat kedvelte az Úr, hogy szeresse őket, és az ő magvukat: titeket választott ki őutánuk minden nép közül, amint e mai napon is látszik” (5 Móz. 10,14-15).

 Kijelentés arról, hogy kiknek az atyáiról beszél az Ige: „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus. Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal. 3,16.29).

A kiválasztás szempontját így jelenti ki az Úr: „De az Úr ezt mondta Sámuelnek [jelentése: akit Isten ígért] Saul királyról: Ne tekints a megjelenésére, se termetes növésére, mert én megvetem őt. Mert nem az a fontos, amit lát az ember. Az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, de az Úr azt nézi, ami a szívben van” (1Sám. 16,7)

Mert: „Én, az ÚR vagyok a szívek vizsgálója, a szellemek megítélője, mindenkivel úgy bánok, ahogyan élete és tetteinek a gyümölcse szerint megérdemli” (Jer. 17,10).

 „hogy egyetlen ember, egyetlen hústest se dicsekedjék az Isten színe előtt*(1Kor. 1,29)

*Emiatt: „Hol van tehát a dicsekedés? Kirekesztetett. Mely törvény által? A cselekedeteké által? Nem; hanem a hit törvénye által” (Róm. 3,27)

„Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék” (Eféz. 2,8-9).



Én fogom a kezed Jézus.