2013. augusztus 10.

„… isteni természet részesei legyetek…” 2

„… isteni természet részesei legyetek…” 2

   Nos milyen ez a szeretet?
    
 „Az (Isten szerinti) szeretet hosszútűrő [nagyon türelmes; Szó szerint: haragos indulatot megfékez], kegyes [jóságos; kedves; szeretetre méltó]; a szeretet nem irigykedik; [nem féltékeny, vetélkedik, verseng; nem lép fel vetélytársként], a szeretet nem kérkedik [nem dicsekszik; (henceg)], nem fuvalkodik fel. [nem is kevély; nem pöffeszkedik; nem gőgös, nem fújja fel magát]” (Kor. 13,4)

Hosszútűrő.
Istenről az van megírva, hogy:
„… te bűnbocsánatnak Istene vagy, könyörülő és irgalmas, hosszútűrő és nagy
            kegyelmességű..”(Neh,9,17) aki még akkor sem hagy el, ha engedetlenek,        makacsok vagyunk, hanem elébünk jön irgalmával, megbocsátó szeretetével.
„… hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson”(2Pét.3,9.)

Tehát a hosszútűrés nem céltalan, hanem gyümölcsöket termő isteni tulajdonság. Arra is ad tanácsot Isten igéje, hogy hogyan fejlődik ki bennünk ez a tulajdonság: „Az ember értelme hosszútűrővé teszi őt…” (Péld.19,11.); de nem a magunk értelme, mert az van megírva, hogy: „…a magad értelmére ne támaszkodjál.”(Péld. 3,5). de ha állandó kapcsolatunk van az Úrral, és az ő szent igéjével, akkor ezt a Szent Szellem kimunkálja bennünk, és elmondhatjuk, hogy: „… Bennünk pedig Krisztus értelme van”(1Kor.2,16.).


1 Kor. 13,5 Nem cselekszik éktelenül [nem tapintatlan; nem viselkedik bántóan. Nem nagyravágyó; nem illetlen], nem keresi a maga hasznát [a maga érdekeit; javát], nem gerjed [lobban] haragra [nem bőszül fel; nem válik ingerültté], nem rója fel [nem számítja fel; nem tartja számon] a gonoszt [rosszat; sérelmet; nem gondol rosszra]

1 Kor. 13,6 Nem örül [örvendezik] a hamisságnak [gonoszságnak; igazságtalanságnak; istentelenségnek], de együtt örül [örvendezik] az igazsággal; [örömét az igazság, a valóság, vagyis Isten igéjének győzelmében leli]

1 Kor. 13,7 Mindent elfedez [eltakar; csenddel elleplezi (szó nélkül eltűri, türelmesen elviseli); elhallgat, magában tart], mindent hiszen [elhisz; mindig bizakodik], mindent [elvárva] remél, [Ez biztos várása valaminek, ami be is fog következni] mindent eltűr. [elvisel; elszenved; teher alatt marad; kitartással tűr, mindenben állhatatos]

1 Kor. 13,8 A szeretet soha el nem fogy [nem szűnik meg soha (el nem múlik; alább nem hagy; nem roskad össze; nem vall kudarcot; nem merül ki)]. De legyenek bár jövendőmondások [prófétálások], eltöröltetnek [véget érnek; hatályukat vesztik]; vagy akár nyelvek, megszűnnek [elhallgatnak] vagy akár ismeret, eltöröltetik. [a tudomány (tudás) elenyészik; hatálytalanná válik; semmivé lesz]

A szeretet nem érzelem, hanem cselekedet, amit avégtelen szeretet – akinek Neve Jézus –mutatott be.

Ő örökké megmarad: Ahogy az meg van írva: „De te, URam, örökre megmaradsz, nemzedékről nemzedékre emlegetnek” (Zsolt. 102,13)

Ezért a legkiválóbb út: A SZERETET!

BB



A korintusi hívőkről

„… isteni természet részesei legyetek…” 1. (2Pét.1,4.)

Bevezetés

    Az Apostolok Cselekedete könyv 18. fejezetéből tudjuk, hogy Korinthus görög város volt; és az Akhája nevű római tartomány székvárosa. Korinthusról azt jegyezték fel, hogy a hellén félsziget legnagyobb kikötővárosa, és a keletet nyugattal összekötő út találkozópontja lett. Híres volt erkölcstelenségéről. A korinthusi lány egyenlő volt a laza erkölcsű lánnyal; a korinthusi módon azt jelentette, hogy kicsapongó életet élni. A városban lévő Aphrodité-szentély a templomi prostitúció központja volt. A város vallási szempontból igen vegyes képet mutatott: a zsidóság mellett a pogányság sajátos keveréke lehetett a hellén és a keleti vallásoknak; ezt a különféle templomok és szentélyek is tanúsítják. (Dr.Herbert Haag: Bibliai Lexikon)

   Nos, ebbe az „igen bűnös” városba küldte az Úr Pál apostolt, hogy hirdesse a Krisztust, az Örömhírt, Isten evangéliumát, és az apostolon keresztül hozta létre az Úr Jézus az Ő gyülekezetét.

Az apostol Athénból jött ide, és itt találkozott Akvillával és Priscillával, akik Rómából települtek át, miután Klaudius császár parancsára a zsidóknak el kellett hagyniuk Rómát. Sátorkészítők voltak, és Pál apostol velük együtt dolgozott. Később csatlakozott az apostolhoz Silás és Timóteus, akik Macedóniából érkeztek ide.

   Pál apostol másfél évig maradt itt, és hirdette Isten igéjét, minden üldöztetés ellenére, hiszen az Úr azt mondta az apostolnak:
„… Ne félj, hanem szólj és ne hallgass: Mert én veled vagyok és senki sem támad reád, hogy néked ártson; mert nékem sok népem van ebben a városban.”(Csel. 18,9.10.)

Nos: ennek a gyülekezetnek írja Pál apostol a szeretetről szóló kijelentéseket, mégpedig az után, hogy kifejti, hogy a Szent Szellemnek milyen megnyilvánulásai vannak. (Görögül: khariszma. Jelentése: az öröm hatása; a kegyelem valakiben való lakozása vagy annak megnyilvánulása.
(Megjegyzés: A Szentírás tanítása szerint egy kegyelmi ajándékunk van: a Szent Szellem.
 „… veszítek a Szent Szellem ajándékát”(Apcsel. 2, 38.)

   Miután kifejti az apostol a Szent Szellem megnyilvánulásait, azt mondja, hogy „…ezen felül még egy kiváltképen való utat mutatok néktek.”(1Kor. 12,31.) (Az út görögül:hodosz; jelentése: keskeny, határozottan kivehető ösvény.) Az Úr Jézusa pedig kijelenti, hogy: ”Én vagyok az út…”(Ján. 14,6.) Tehát Pál apostol ezt a keskeny utat mutatja meg a korinthusi hívőknek; azt az egyetlen utat, amely az életre visz. És ha tovább olvassuk a Korinthusi levelet az így folytatódik: „Kövessétek a szeretetet…”(1Kor.14,1.) És hogy a szeretet egy személy, arról így ír az apostol: „Legyetek annakokáért követői az Istennek, mint szeretett gyermekek: És járjatok szeretetben, miképpen a Krisztus is szeretett minket, és adta Önmagát miérettünk ajándékul és áldozatul az Istennek, kedves jó illatul”(Ef.5,1.2.)

   A korinthusiakhoz írott első levelet olvasva, különböző kérdések merültek fel bennem.
Miért „csak”, vagy „éppen” a korinthusiaknak ír az apostol a Szent Szellem megnyilvánulásairól, mégpedig 2 fejezeten keresztül részletezve azt?
Miért nekik ír a „legkiválóbb” – vagy más fordításban: legmagasztosabb – útról?
Mit akar a 13. fejezetben egyértelművé tenni a korinthusi hívők számára?

   Ahogy tanulmányoztam az egész levelet, a következők lettek nyilvánvalókká előttem: A korinthusi gyülekezet:
-         Nemrég ujjonnan születettekből álló  közösség;
-         Ezért: Krisztusban még kisdedek – testiek;
-         Szentek közössége, mert a Szent Szellem él bennük, és meg is nyilvánul, vagyis működnek a gyülekezetben a Szent Szellem ajándékai: bölcsesség beszéde; tudomány beszéde; hit ajándéka; gyógyítás ajándéka; csodatévő erők; prófétálás; szellemek megítélése; nyelvek nemei; nyelvek magyarázata. (vagyis mai kifejezéssel élve: karizmatikus gyülekezet volt!);

Azonban a testiség sokféle jele is megnyilvánul – éppen abból következően, hogy még kisdedek:

 – szakadások vannak a gyülekezetben (én Pálé, én Kéfásé, én Apollósé, én pedig a Krisztusé vagyok) dicsekedések, irigységek, versengés, stb…
-         ítélkezők (egymást, egymás hitét, sőt magát Pál apostolt is.(lásd: 4.fejezet);
-         felfuvalkodottak vannak közöttük;
-         komoly testi bűnök (valaki saját apja feleségét szereti el);
-         pereskedések, mégpedig hitetlenek előtt;
-         összejöveteleiken Úrvacsora helyett szeretetvendégséget tartanak, mégpedig úgy, hogy mindenki eszi, amit hozott, így egyesek dőzsölnek, míg mások éheznek;
-         bár rendelkeznek a Szent Szellem ajándékaival, de eltorzítják, s a legnagyobb hangsúlyt a nyelvekenszólásra helyezik, mégpedig úgy, hogy azt mások is hallják, zűrzavart okozva ezzel a gyülekezetben, és egymást sem építve;
-          
Ezért:
A levél 13. fejezetének első három versében azt fejti ki az apostol, hogy: a csodák, jelek, prófétálás, hegyeket mozgató hit, adakozás, mártíromság semmit nem ér az egyes hívő számára, ha nem nyilvánul meg benne Isten, mint a szeretet. Vagyis: ha nem nyilvánul meg az isteni természet, amelynek részesei lettünk (2Pét.1,4.); akkor hiába minden karitatív tevékenység, és karizmatikus megnyilvánulás; ezek nem tartanak meg; De: nem azt mondja, hogy ezek nem kellenek, sőt! Arra biztatja őket, hogy törekedjenek a hasznosabb ajándékokra, amelyek építik a közösséget; amelyek által növekedni tudnak a hitben! Csak azt hangsúlyozza, hogy ezek önmagukban nem tartanak meg! És – mint Isten minden igéje – ez a kijelentés is örökérvényű, ma is vonatkozik minden olyan közösségre, amelyben sok a frissen ujjonnanszületett hívő, s akik még nem tudnak szellem szerint járni.

Az a szeretet, amelyről az apostol ír, a görögben az agapé szóval van kifejezve, amelynek jelentése: személyre irányuló, személyek (Isten és ember; ember és ember között megnyilvánuló kapcsolat. Akit ezzel a szeretettel szeretünk, azt megbecsüljük, örömünket találjuk benne, vágyunk jelenlétére, igyekszünk örömet szerezni neki, javát és jólétét elősegíteni, és nem a másik érdeme szerint cselekszik, hanem mert neki okoz örömet mindez.

BB


Szólj egy szót

Megvallás

Testemet átadom az Úrnak, mert az az élő Isten TEMPLOMA. Isten bennem él, és az Ő ÉLETE átitatja a SZELLEMEMET, a TESTEMET, EGÉSZ LÉNYEMET, ezért mindennap Isten teljessége tölt el engem. (Róma 12: 1-2; János 14:20)


Charles Capps: Isten gyógyszere


Gloria Copeland: Az imádság ideje

Szüntelenül imádkozzatok. (1 Thesszalonika 5:17)

Ha a füleid Istenre figyelmeznek, feltételezem, hogy hallottál Tőle valamit az imával kapcsolatban. Hív téged, hogy több időt tölts imában, helyezd előbbre az imádságot a fontossági sorrendedben.

Honnan tudom ezt? Onnan, hogy nekem is ugyanezt mondogatja. Tulajdonképpen minél több emberrel beszélek erről, annál inkább meggyőződöm róla, hogy Isten az egész népét imádságra hívja.

Az ok egyszerű. Az utolsó idők legutolsó napjaiban vagyunk. Isten kész rá, hogy csodálatos és természetfeletti módon mozduljon rajtunk keresztül. Ezt azonban nem tudja megtenni,
ha nem járunk szellemben. Nem tud olyanokon keresztül munkálkodni, akiket annyira lefoglalnak a testi dolgok, hogy nem képesek meghallani az Ő hangját.

Istennek szüksége van olyan emberekre, akik imádkoznak – nem csak néha, amikor éppen eszükbe jut, hanem minden nap. Szüksége van olyan emberekre, akik egész életüket az ima köré építik fel, és ezt helyezik első helyre az életükben.

Megfigyelted már, hogyan munkálkodott Jézus, amíg a földön járt? Nagy hangsúlyt fektetett az imádságra. Az imaélete egészen elképesztő volt. A tizenkét tanítvány kiválasztását megelőző éjszakát teljes egészében imádságban töltötte!

Nos, Jézus nem kér tőlünk olyasmit, amit Ő maga másképp tett. Azt várja el tőlünk, hogy az Ő példáját kövessük. Az 1 Thesszalonika 5:17 azt mondja, hogy szüntelen imádkozzunk. Az Efézus 6:18 pedig, hogy minden imádsággal és könyörgéssel imádkozzunk minden időben a Szellem által. Az Újszövetség mindvégig arra tanít minket, hogy imádkozzunk! Itt az idő, hogy végre megtegyük, amit tennünk kell. Nem úgy értem, hogy közülünk egy-két ember – Isten egész hadseregére gondolok.

A természetes emberi reakció talán így hangzik erre az imára való felszólításra: „Hisz arra is alig jut időm, hogy az életem jelenlegi válságos helyzeteit kezelni tudjam. Nem engedhetem meg magamnak, hogy ennél több időt töltsek imádságban!” Igazság szerint azonban azt nem engedheted meg magadnak, hogy NE tölts több időt imában. Szükséged van becsatlakozni mindabba, amit az Atyával töltött idő képes véghezvinni számodra.

Én magam is ezt tettem. Bizonyos idővel ezelőtt Isten azt mondta nekem, hogy ha tizedet adok neki az időmből – naponta egy-két órát az Ige-olvasásra és imára – akkor minden rendben lesz velem. És nemcsak velem, hanem én is áldás leszek a körülöttem lévők számára.

Ő ugyanezt ígérte a te számodra is. Elolvashatod ezt a Római levél 8:28-ban. Azt mondja itt a Szent Szellem: Tudjuk pedig, hogy azoknak, akik Istent szeretik, minden javukra van, mint akik az Ő végzése szerint hivatalosak.

A legtöbben kiragadják ezt a verset a környezetéből, és azt állítják, a Biblia ígérete szerint minden dolog (beleértve az olyan démonikus dolgokat, mint a betegség, halál és szegénység) azon munkálkodik, hogy a javunkat szolgálja, és pont. Ez azonban nem igaz. Ha elolvasod a szövegkörnyezetet is, megérted majd, hogy ez az ígéret a Szent Szellem által megtámogatott imádsággal van szoros összefüggésben – ahol a Szent Szellem esedezik értünk Isten akarata szerint. Emlékezz, a Róma 8:26 azt mondja, Ő segít bennünket imádkozni. Ez nem olyasvalami, amit a Szent Szellem tőlünk függetlenül tesz.

Az Amplified Bible szerint Ő a segítségünkre siet és megtart minket a gyengeségeinkben, amikor nem tudjuk, hogyan kellene imádkoznunk. Az Ő segítségével Isten tökéletes akaratát imádkozzuk szellemben!

Amikor az imádságot első helyre helyezzük – vagyis félretesszük a természetes dolgokat és Isten dolgaival kezdünk foglalkozni, és a Szellem erejében járunk – akkor fog
Isten dicsősége visszatükröződni rajtunk.

Ha szeretnénk Isten erejét az életünkben, akkor meg kell szabadulnunk az eddigi csőlátásunktól. Fel kell hagynunk azzal, hogy állandóan a saját körülményeinken, a saját
kis életünkön töprengünk, és a napi teendőkön. El kell kezdenünk olyan dolgokra áldozni önmagunkból, amelyek örökkévaló változásokat hoznak. Oda kell szánni magunkat az imádságra.

Tudod, Isten nem azért helyezett minket ide a földre, hogy viszonylag kényelmes körülmények között, valahogy keresztülmenjünk ezen az életen, azután pedig a mennybe
kerüljünk. Azért helyezett ide bennünket, hogy mialatt itt vagyunk, uralhassuk a természetes birodalmat és cselekedjük az Ő cselekedeteit, mint ahogy az Ő Fia, Jézus is tette. Jézus azt mondta, még nagyobb dolgokat is fogunk tenni azoknál, amiket Ő tett (János 14:12).

Nem leszünk azonban erővel felruházva, hogy véghezvigyük azokat a dolgokat, ha egyfolytában a tévé előtt ücsörgünk. Akkor leszünk erővel felruházva minderre, ha elkezdjük a
Jézus számára fontosak dolgokat előtérbe helyezni. Amikor elkezdünk mindennél jobban vágyni arra, amire Ő vágyik.

Istennek dicsőséges terve vannak számunkra a szellemi birodalomban, de ha nem töltünk időt abban a birodalomban imádkozva és Istenre figyelve, nem fogunk belekerülni azokba a tervekbe.

Valamikor hallottam egy történetet néhány kelet-európai hívőről, ami jól szemlélteti azt, amiről beszélek. Néhány évvel ezelőtt történt, amikor a kelet-európai illegális gyülekezetnek
az erdőben és titkos helyeken kellett találkozniuk, hogy a hatóságok ne tudjanak rajtuk ütni.

Ebben az időben az egyik hívőcsoport tagjai között volt egy kém. Ennek eredményeként bárhol is jöttek össze, rögtön felbukkant a rendőrség. Ezért tudjátok mit tettek? Többé nem
jelentették be előre a következő találkozó helyét. Egyszerűen azt mondták: „Ott fogunk összejönni, ahol a Szent Szellem mutatja. Tehát aki ott szeretne lenni, annak figyelnie kell a
Szellemre, hogy megtudja, hová kell menni.” A következő alkalommal mindenki megjelent, egyetlen ember kivételével.

Mindannyiunknak megvan a képessége, hogy ugyanígy hallgassunk a szellemünk hangjára. Itt Amerikában, nem túl sokszor működtünk ebben a birodalomban. De fogunk. Hogyan?

Úgy, hogy szellemben imádkozunk és figyelünk Istenre! Minél többször tesszük, annál pontosabban fogjuk meghallani az Ő hangját.

Gondolj úgy a szellemedre, mint egyfajta belső rádióra. Ha nem hangolod egészen pontosan a megfelelő frekvenciára, akkor csak zörejeket és értelmetlen zajokat fogsz hallani. Ha viszont pontosan az állomásra hangolod, akkor mindent hangosan és tisztán fogsz hallani.

Isten azt szeretné, ha ilyen finoman ráhangolódnánk a szellemi birodalomra. Azt szeretné, ha behangolnánk a szellemünket, hogy tisztán és határozottan meghallhassuk Őt. Azt akarja, hogy képesek legyünk meghallani a hangját, és így engedelmeskedni tudjunk neki.

A legtöbben azonban nem voltak hajlandóak időt szentelni erre. Eljutottunk odáig, hogy ha tudnánk, mit szeretne tőlünk Isten, megtennénk. De nem csendesedünk el Előtte annyi időre, hogy meghalljuk, mit is szeretne hogy tegyünk.

Ezért mondja nekünk, hogy helyezzük első helyre az imádságot, a Vele való kommunikálás legyen a legfontosabb az életünkben, hogy zárjuk ki a világot és töltsünk időt imádságban és az Igében. Amikor ezt megtesszük, Ő elkezdheti finomra hangolni a szellemünket, hogy meghalljuk az Ő hangját. Azért olyan nehezen kivehető az Ő hangja számunkra, mert az időnk túlnyomó részében a természetes dolgokkal vagyunk elfoglalva.

Ahogy közeledünk ahhoz a helyhez, ahol képesek vagyunk hallani, összhangba kerülünk egymással, mert mindannyian tudni fogjuk, mi a Szellem gondolata. Az elménk és szívünk egy hullámhosszon lesz azzal, amit Isten végez – így amikor összejövünk, Isten ereje olyan erővel fog kirobbanni, hogy a világot a feje tetejére állítja!

Ez a hívás, hogy szellemben és erőben éljünk, előre húz minket. Szellememben látom ezt, mint ahogy egy sárgarépa lebeg a ló szemei előtt. Olyan közel van hozzánk! Ahhoz hogy elérjük, nem kell mást tennünk, csak néhány lépéssel közelebb menni, megtanulnunk figyelni Isten Szellemére, és kiigazítani azokat a dolgokat, amelyeket Ő kér tőlünk.

Hidd el nekem, ez igazán izgalmas. Láttam már annyit az Istenben rendelkezésünkre álló életből, hogy tudjam, a világon semmi nem értékesebb ennél. De ha meg akarod ezt ragadni,
akkor el kell csendesedned és imádkoznod kell. El kell szakadnod az élet ügyes-bajos dolgaitól. Félre kell tenned a világ összes lármáját, és Istennel kell tartanod.

„Ó Gloria” mondod, „te nem tudhatod, milyen mozgalmas az életem. Én ezt egyszerűen nem tehetem meg!” Igenis megteheted. Csupán át kell értékelned a fontossági sorrendedet.

Gondolj rá így: ha holnap reggel munkába menet átsétálnál a konyhádon, és Jézus ott ülne a konyhaasztalnál, mit tennél? Ezt mondanád: „Jézus! Úgy örülök, hogy látlak! Bárcsak ráérnék beszélgetni Veled. Ha korábban keltem volna fel, több időt tölthetnénk együtt. De tegnap este olyan sokáig tévéztem, és mostanában olyan elfoglalt vagyok – annyi munkám van az
irodában, meg egyébként is. Mi lenne, ha megpróbálnánk később összefutni?”

Ugye ez nevetséges? Mit tennél igazából, ha Jézus fizikai valójában ott ülne reggel a konyhaasztalodnál?

Arcra borulnál Előtte. Megragadnál minden egyes pillanatot, és azt mondanád: „Ma nem megyek be dolgozni, Jézus, Veled akarok lenni. Olyan sok mindenről kell beszélnünk. Nem hagyhatok ki egy ilyen lehetőséget.”

Nem számítana, hogy éppen fáradt vagy, nem számítana, milyen sok a tennivaló az irodában. Elé járulnál és elkezdenéd imádni Őt és élvezni a felüdülés idejét, ami az Úr jelenlétéből fakad, amíg a tested már nem is lenne fáradt.

Tudod, hogy Jézus valójában közelebb van hozzád, mint a reggeliző asztalod? Az Ő Szelleme benned van, és arra vár, hogy közösségben lehessen veled. Amikor holnap megkísértetsz, hogy sokáig aludj, gondolj erre!

Gondolj arra, hogy Isten drága Szelleme így szól hozzád: Szeretnék segíteni neked ma reggel. Itt vagyok, hogy megerősítselek, hogy az a probléma, amivel mostanában annyit bajlódtál, eltűnjön az életedből. Szellemi erőt akarok adni hozzá!

Gondolkodj el azon a tényen, hogy Isten rád vár. Azon, hogy szeretne megmutatni neked bizonyos dolgokat. Olyan dolgokat, amelyek miatt már a falba verted a fejed, hogy megoldhasd őket. Ő csak arra vár, hogy tanácsolhasson, hogy megmutathassa neked a megoldást.

Elmondhatom neked: Isten nem fog téged imádságra bírni. Jézus nem fog rávenni arra, hogy imádkozz. A Szent Szellem sem fog rákényszeríteni, hogy imádkozz. De mindhárman erre hívnak téged. Készülődnek, hogy mozgásba lendülhessenek abban a pillanatban, ahogy elkezded.

A menny és föld örökkévaló, mindenható Teremtője, a Mindenható Isten ebben a pillanatban is készen áll arra, hogy találkozzon veled imádságban. Ő a te imáidat első helyre helyezte. És te? 




Fontos hívószámok:

Készítette: A Biblia Az Életkönyve

Ha szomorú vagy, hívd: a János 14-et!
Ha valaki cserbenhagy, hívd: a Zsolt. 27-et!
Ha termékenyebb szeretnél lenni, hívd: a János 15-öt!
Ha bűnt követtél el, hívd: a Zsolt. 51-et; 1János 1,9-et!
Ha aggódsz valami miatt, hívd: a Máté 6,19-34-et!
Ha veszélyben vagy, hívd: a Zsolt. 91-et!
Amikor Istent távolinak érzed, hívd: a Zsolt. 139-et!
Ha hitednek erősítésre van szüksége, hívd: a Zsidó 11-et!
Ha magányos vagy, hívd: a Zsolt. 23-at!
Ha keserű és kritikus lettél, hívd: az 1Kor. 13-at!
Ha szeretnél megnyugodni, hívd: a Máté 11,25-30-at!
Ha a világ nagyobbnak tűnik Istennél, hívd: a Zsolt. 90-et!
Ha honvágyad van, hívd: a Zsolt. 121-et!
Ha imáid gyengék és önzőek, hívd: a Zsolt. 67-et!
Ha bátorításra van szükséged, hívd: a Józsué 1-et!
Ha depresszióba estél, hívd: a Zsolt. 27-et!
Ha elvesztetted a bizalmadat az emberekben, hívd: az 1Kor. 13-at!
Ha az emberek rosszindulatúnak tűnnek, hívd: a János 15-öt!

Ha elcsüggedtél a munkádban, hívd: a Zsolt. 126-ot!

Nyisd ki a Bibliádat és fedezd fel a benned rejlő képességeket

Ha ti megmaradtok az én beszédemben, bizonnyal az én tanítványaim vagytok; És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket. (Ján.8.31-32 Károli)

 Az igazat megvallva, még te sem hatolhatsz teljesen a mélyére a benned lévő képességeknek. Erre egyedül az az Isten képes, aki megalkotott téged. Csak Ő az, aki valóban tudja, mire vagy képes és igazán alkalmas. A szüleid, a házastársad, a barátod, a főnököd - ők mind csak egy futó pillantást vethetnek a képességeidre.

Csakis Isten tudja, mihez van igazán tehetséged. 

Az agyadnak csak egy egészen kis hányadát használod. Nincs szükséged több intelligenciára. Arra van szükséged, hogy még többet hasznosíts a már meglévő intelligenciádból!

A legtöbb ember mások megbecsülését keresi. Idejük legnagyobb részét azzal töltik, hogy azon aggódnak, vajon mások mit gondolnak felőlük? Azáltal határolod be az életedet, hogy mások hazugságait, mint valami magnószalagot pörgeted le a fejedben. Talán észre sem veszik, hogy hazudnak neked, mégis azt teszik. Azt állítják, hogy nem vagy képes megtenni valamit. Nem kellene alkalmatlankodnod, hiszen amúgy sem érsz valami sokat.

Ezeket a magnószalagokat pedig újra és újra lejátszod magadban. Ezek pedig mind hazugságok. Azoknak, akik ezeket a megállapításokat tették rólad, fogalmuk sincsen a te képességeidről. Ehhez a te Teremtőddel kell beszélned.

Egyedül Ő tudja, mit tud megtenni az életeden keresztül. És csak Ő képes felszabadítani a benned rejlő lehetőségeket. Hogy hogyan? 

Az Úr az Ő beszédén át tesz minket szabaddá. Jézus ezt mondja a János 8.31-32ben:

"Ha ti megtartjátok az én igémet, valóban tanítványaim vagytok; megismeritek az igazságot, és az igazság megszabadít titeket."

Isten Igéje nyitja ki mindazt, amire hivatott vagy, hogy megcselekedd, és amivé válnod kell. Ezáltal képessé válsz olyan dolgok megtételére is, amikről sosem gondoltad volna, hogy lehetségesek. Hogy hogyan?


  • Tanuld meg Isten Igéjét. Isten nem fogja kinyitni a tehetségedet, amíg te nem nyitod ki a Bibliádat és tanulsz meg igeverseket. A tehetség nem nyílik ki csak úgy, magától. Azzal kezdődik, hogy te megtanulod, mit ír a Biblia.
  • Fogadd be Isten Igéjét. A Biblia tekintélye kell, hogy uralkodjon életed felett. Talán nem tetszik, amit helyenként olvasol, de ha a legjobbat akarod kapni Istentől, el kell fogadnod, bármit is mondjon arra nézve, hogy hogyan éld az életedet.
  • Engedelmeskedj Isten Igéjének. Nem elég csak megtanulni és befogadni az Igét. Meg is kell tenned, amit a Biblia tanít neked. Nem azáltal nyersz áldást, amit megtanultál, hanem azáltal, amit alkalmazol belőle. Többre vagy hívatva, mint azt valaha is el tudtad képzelni. A Biblia így beszél nekünk erről az 1Korintus 2:9 -ben:

"Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek.

Nyisd ki Isten Igéjét, és légy kész rá, hogy megtedd azt, amit csak Isten tud elképzelni.


http://napiremeny.blog.hu/2012/03/17/nyisd_ki_a_bibliat

Pintér Béla - Az a szép

Dr-Kováts György: ÖRÜLNI JÓ! - 2.

Fil. 3,1. Továbbá atyámfiai, örüljetek az Úrban. Ugyanazokat írni néktek én nem restellem, tinéktek pedig bátorságos.

Az öröm megerősít - megszilárdít, megőriz az ingadozástól. Úgyhogy örülni jó.

(Hümin de ászfalesz - szilárd, bizonyos, nem ingadozó, megingathatatlan /Zsid 6,19; Acs 21,34; 22,3o; 25,26;/ Titeket szilárddá tesz, titeket bizonyossá tesz, titeket megőriz az ingadozástól, titeket megingathatatlanná tesz.

Kétféleképpen is igaz: 1./ megerősít téged az igazságban, hogy Isten akarja, hogy örülj, és


2./ megerősít az örömben is, sőt, az öröm, amiben jársz, megerősít az Úrban, a te Uraddal való együtt járásodban.)

Guti Tünde: SZELLEMI HAGYATÉK

                                     Drága fiaim!

   Soha ne felejtsétek el, hogy ez a világ elmúlik, s minden káprázatos ígérete szemfényvesztésként illan el a végső napokban! Valósnak hitt boldogság, hiú ábránd és kecsegtető ígéret, mind szétfoszlik. Semmi nem marad meg, ami e földön a testet dicsőíti.

   Az igaz értékek a mennyből származnak. Minden, ami jó, a világosságok Atyjától száll alá, aki szeretetét és igazságát Jézus Krisztusban nyilatkoztatta ki.

   Tudjuk, hogy nehéz idők jönnek, ám bármi is történjen, kialudhatnak a fények, tombolhat a gonoszság, kísérthet bűn, félelem vagy kétségbeesés, soha ne felejtsétek el: „ITT NINCS MARADANDÓ VÁROSUNK!” Mi Isten országához tartozunk, bennünk él az Ő királysága a Jézus Krisztusba vetett hit és a Szentlélek közössége által.         

   Ha e földi törvények, betegség vagy halál megpróbálnának elválasztani minket egymástól, soha ne hátráljatok meg, ne csüggedjetek el, és ne adjátok fel keresztyén hiteteket! Isten Szavát szüntelenül őrizzétek a szívetekben, és valljátok meg nyilvánosan! Mi az örökkévalóságban folytatjuk az életünket, együtt a diadalmas, megöletett Báránnyal, aki feltámadt, és menyegzőjére hivatalosak vagyunk.

   Ne sajnáljátok a mulandó szépséget, engedjétek el a nagyra törő, távlati terveket, álljatok meg a Jézus Krisztusba vetett hit kőszikláján, és tartsatok ki mindvégig, szemeteket a mennyei örökségre függesztve! Jézus visszajön az övéiért! Ezért a találkozásért és a Vele való közösségért mindent megéri feladni! Senki és semmi nem szakíthat el Tőle! Legyetek rendíthetetlenek!

   Sátán mindent megtesz, hogy porrá zúzza ezt a reménységünket, de „A reménység pedig nem szégyenít meg, mert Isten szeretete kitöltetett a szívünkbe a Szent Szellem által.”

   Ha szenvednünk is kell Jézus nevéért, mi ez ahhoz a boldogsághoz és dicsőséghez képest, amit a Vőlegény készített szeretett Menyasszonyának, az Eklézsiának?!

   Bármit is tartogat a jövő, ismeritek a Bibliát. Ha veszélyesre fordulnak az események, akkor is imádkozzatok, legyetek tántoríthatatlanok! Nagyon szeretlek titeket! Ajándékot, kincset kaptam bennetek az Úrtól, hálás vagyok a veletek eltöltött évekért és azért, hogy az elvetett mag meghozta gyümölcsét! Az Igazság követői vagytok! 

Éljetek szentül, ragaszkodjatok Isten beszédéhez!

Nagyon szeressétek és támogassátok egymást, mint szűk családi és testvéri kör, hibáitok és különbözőségeitek ellenére is tartsatok össze!

   „…szorongatnak minket, de nem szorítanak be, kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe; üldözöttek vagyunk, de nem elhagyottak, letipornak, de el nem veszünk.” 

   „Tudom, kinek hittem, és bizonyos vagyok benne, hogy az én Nála letett kincsemet meg tudja őrizni ama napra.”

Imádkozó, mindnyájatokat átölelő szívvel gondolok rátok: Anya

Guti Tünde

2013. április                                       


http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/egyeb-irasaim/szellemi-hagyatek.html

Krisztus halála a bűnösökért

"Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk."  Pál levele a rómaiakhoz 5:8

Mikor halt meg értünk Jézus?

- Amikor a világ teremtése előtt kiválasztatott.
Még nem volt bűn az emberiség szívében, mert még ember sem létezett, már akkor kész volt a tűzriadó terv a tökéletes menekülési útvonallal. Egyetlen útvonalon lehet a pusztulásra ítélt bűnnel fertőzött bolygót elhagyni: Jézusnak meg kell halnia a kárhozat halálával. Ha valaki ezt az áldozatot elfogadja, megmenekül, ha elveti, a bűn meg fogja ölni.

- Amikor Ádám és Éva vétkezett.
Abban a pillanatban a minden eshetőségre való felkészülés előmunkája lett az egyetlen útvonal, ami körvonalazódott: Isten Fiának most már biztosan meg kell halnia, nem lehet tovább reménykedni az ember hűségében, mert a bűn becsapta őket. Az egykérdéses tesztben a rossz oldalra tették a jelet. Eredmény: bukás, de az osztályismétlés lehetőségével, bár sokkal nehezebb körülmények között. Jézus halála bemutatja majd Ádám minden leszármazottjának, hogy Isten nemcsak óvta az embert a bűntől, hanem MINDENT megtett az emberiség kiszabadításáért is.

- Amikor Jézus a Gecsemáné kertben utoljára kimondta, hogy legyen az Atya akarata szerint.
Jézus emberi természetében háromszor kérte az Atyát, hogy ne kelljen végigvinnie az emberiség megváltásának e szörnyű útját. Kérése azt takarta, hogy ha van valamilyen más út, amin keresztül az emberiséget meg lehet szabadítani, akkor legyen inkább az a másik, de ha nincs más út, akkor legyen úgy, ahogyan az Atya látja jónak. Nem volt más út... Jézus akkor halt meg, amikor meghozta a döntést, hogy végig kitart és az utolsó cseppet is kiissza a méregpohárból.

- Amikor Jézus az utolsó felkiáltással meghalt a kereszten.
Az a pillanat volt az üdvösségtörténet legsötétebb pillanata. Az Úr Jézus a kárhozat halálának foglya lett. A Sátán kinyilvánította igazi jellemét: Isten Fiát megölte. A legsötétebb óra a feltámadás napjáról visszanézve viszont a leghatalmasabb győzelem órájának minősül majd.

Mikor halt meg Jézus? A világ teremtése előtt, a bűnesetkor, a Gecsemáné kertben, a Golgotán és akkor, amikor én magam szembesülök Vele, hogy mindez azért történt, hogy nekem életem lehessen. Mindenkiért Jézus akkor halt meg, amikor bűnösök voltunk, mert Jézusnak a döntést a világ teremtése előtt akkor kellett meghoznia, amikor azt mérlegelte Isten, hogy mit lehet tennie egy esetlegesen elbukott emberiséggel. Akkor - bár nem minden küzdelem nélkül, de az volt a válasz, hogy az elbukott emberiség minden tagját visszavásárolja, Jézus életét adva váltságdíjul érte. A bűnös emberiség minden szennyes és bűntől fertőzött tagját Jézus tiszta életéért cserébe. Nagyon rossz üzlet, de nekünk a megmenekülésünket jelenti ez a csere. Amikor még bűnösök voltunk...


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/05/krisztus-halala-bunosokert.html

Az örök érték

Készítette: Keresztény szépségportál

Szeretni Istent, és általa szeretve lenni: ez a legnagyobb érték, amely mindörökre megmarad.

Alister McGrath

WWW.KERESZTENYSZEPSEGPORTAL.HU 


AZ Ő AKARATA!!

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Hogy betöltessetek az Isten akaratának megismerésével minden szellemi bölcsességben és megértésben,hogy járjatok méltóan az Úrhoz, teljes tetszésére,minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremvén és növekedvén az Isten megismerésében.
— KOLOSSÉ 1,9. 10.

Veszélyes, ha Szellemmel betöltekezett keresztények, akik az új szövetség alatt élnek, gyapjút tesznek ki. Ez a gyapjúzás abban a világban történik, ahol a sátán az isten. (2Kor. 4,4).
Amikor emberek így imádkoznak: „Istenem, ha Te akarod, hogy megtegyem ezt, akkor történjen meg ez és ez” — tulajdonképpen gyapjúzásnak minõsül. A sátánnak pedig mozgás tere van az érzékek világában. Istennek van ennél jobb módja a gyermekei vezetésére, mint ez a „vagy bejön, vagy nem” gyapjúzási módszer.Én csak attól kezdve hallottam errõl a gyapjúzásról, hogy átmentem a pünkösdi körökbe. Mialatt éppen egy gyülekezetet pásztoroltam, egy másik gyülekezet vezetõsége megkért, hogy próbáljam ki náluk a pásztorságot. Én prédikáltam náluk, és miután hazamentem, gyapjút tettem Isten elé. Azt mondtam:„Uram, gyapjút fogok kitenni. Ha százszázalékosan megválasztanak engem — ha minden szavazatot én kapok — akkor elfogadom a pásztorságot, mint a Te akaratodat.” A gyülekezet százszázalékosan megválasztott. El is mentem hozzájuk, és szépen félre is lettem vezetve! Õk ugyanúgy félre lettek vezetve.Mind ketten százszázalékosan eltévesztettük Isten akaratát!Visszatekintve most már tudom, hogy egész idõ alatt volt valami figyelmeztetés a szellememben, de nem hallgattam rá.

Megvallás: Imádkozom, hogy betöltessem az Isten akaratának megismerésével minden szellemi bölcsességben és értelemben, hogy járjak méltóan az Úrhoz, teljes tetszésére,minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremjek és növekedjek az Isten megismerésében.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/
 —

Isten szeretete

Megváltva (Pintér Béla)

2013. augusztus 9.

Ige: Az időszakokról, és alkalmakról

 A tanítványok: „Mikor a parancsra egybegyűltek, megkérdék [tudakozódtak Tőle, és faggatták] őt (Az Úr Jézust), mondván: Uram, avagy nem ez [nem a mai] időben [vagyis nem mostanában] állítod-é helyre az országot [állítod fel újra a királyságot] Izráelnek?

Monda pedig nékik: Nem a ti dolgotok tudni [ismerni] az időket vagy alkalmakat [az időpontokat, vagy időszakokat, az időket és a korszakokat; (kairosz): alkalom, alkalmas / megfelelő idő; kijelölt, elrendelt idő(pont)], melyeket az Atya a maga hatalmába [hatáskörébe] helyezett” (Csel. 1,6-7)

[Más fordítás: Egyedül az Atyának van hatalma ezeket meghatározni, amelyeket az Atya saját tetszése szerint határozott meg]*

*A farizeusok is ezt tudakolták az Úr Jézustól: „Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el (nem úgy jön el, hogy az ember jelekből következtethetne rá, vagy kiszámíthatná: Az eredeti szó csillagászati szakkifejezés, arra utal, hogy az ember a csillagászati jelenségeket meg tudja figyelni, előre ki tudja számítani). Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti közöttetek, van” (Luk. 17,20-21)

Pál apostolon keresztül folytatódik a kijelentés: „Mert az Isten országa [királysága; uralma]… igazság, [megigazultság;] békesség [vagyis: az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás] és Szent Szellem által való öröm. [öröm, jókedv, vidámság, boldogság a Szent Szellemben]” (Róm. 14,17)

Aki így ír a mindenkori hívőknek: „Az időkről és időszakokról (az időpontokról és alkalmakról) pedig, atyámfiai (testvéreim), nem szükség, hogy írjak néktek” (1 Thess. 5,1)

Dávid pedig így könyörög az Úrnak: „Te kelj fel, könyörülj a Sionon (indulj irgalomra Sion iránt)! Mert ideje, hogy könyörülj rajta (hogy megkegyelmezz neki), mert eljött a megszabott idő (itt van már az ideje!)” (Zsolt. 102,14)

De az Úr azt mondja: „A titkok az Úréi, a mi Istenünkéi; a kinyilatkoztatott dolgok pedig a miénk és a mi fiainké mindörökké, hogy e törvénynek minden igéjét beteljesítsük(5 Móz. 29,29)

 Mert: „Az Istennek tisztességére van a dolgot eltitkolni (Isten dicsősége az, hogy a dolgokat elrejti); a királyoknak pedig tisztességére van a dolgot kikutatni. (a királyok dicsősége az, hogy a dolgokat kikutatják)” (Péld. 25,2)

 Arról pedig, hogy kiknek dicsőség kikutatni a titkokat, így ír Isten Igéje. Jézus Krisztus: „… tett minket királyokká és papokká az ő Istenének és Atyjának: annak dicsőség és hatalom mind örökkön örökké! Ámen” (Jel. 1,6)
Mikor azért [a parancsra] azok egybegyűltek, megkérdék [tudakozódtak Tőle, és faggatták] őt, mondván: Uram, avagy nem ez [nem a mai] időben [mostanában] állítod-é helyre az országot [állítod fel újra a királyságot] Izráelnek? (Csel. 1,6)

Monda pedig nékik: Nem a ti dolgotok tudni [és ismerni] az időket vagy alkalmakat [az időpontokat, vagy időszakokat, az időket és a korszakokat; (kairosz): alkalom, alkalmas / megfelelő idő; kijelölt, elrendelt idő(pont)], melyeket az Atya a maga hatalmába [saját hatáskörébe] helyezett (Csel. 1,7)

[Más fordítás: Egyedül az Atyának van hatalma ezeket meghatározni, amelyeket az Atya saját tetszése szerint határozott meg]*

*A farizeusok is ezt tudakolták az Úr Jézustól: „Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el (nem úgy jön el, hogy az ember jelekből következtethetne rá, vagy kiszámíthatná: Az eredeti szó csillagászati szakkifejezés, arra utal, hogy az ember a csillagászati jelenségeket meg tudja figyelni, előre ki tudja számítani). Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti közöttetek, van” (Luk. 17,20-21)

Pál apostolon keresztül folytatódik a kijelentés: „Mert az Isten országa [királysága; uralma]… igazság, [megigazultság;] békesség [vagyis: az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás] és Szent Szellem által való öröm. [öröm, jókedv, vidámság, boldogság a Szent Szellemben]” (Róm. 14,17)

Aki így ír a mindenkori hívőknek: „Az időkről és időszakokról (az időpontokról és alkalmakról) pedig, atyámfiai (testvéreim), nem szükség, hogy írjak néktek” (1 Thess. 5,1)

Dávid pedig így könyörög az Úrnak: „Te kelj fel, könyörülj a Sionon (indulj irgalomra Sion iránt)! Mert ideje, hogy könyörülj rajta (hogy megkegyelmezz neki), mert eljött a megszabott idő (itt van már az ideje!)” (Zsolt. 102,14)

De az Úr azt mondja: „A titkok az Úréi, a mi Istenünkéi; a kinyilatkoztatott dolgok pedig a miénk és a mi fiainké mindörökké, hogy e törvénynek minden igéjét beteljesítsük” (5 Móz. 29,29)

 Mert: „Az Istennek tisztességére van a dolgot eltitkolni (Isten dicsősége az, hogy a dolgokat elrejti); a királyoknak pedig tisztességére van a dolgot kikutatni. (a királyok dicsősége az, hogy a dolgokat kikutatják)” (Péld. 25,2)

 Arról pedig, hogy kiknek dicsőség kikutatni a titkokat, így ír Isten Igéje. Jézus Krisztus: „… tett minket királyokká és papokká az ő Istenének és Atyjának: annak dicsőség és hatalom mind örökkön örökké! Ámen(Jel. 1,6)



Te vagy az Út az igazság.

A törvény betöltve

Az Úr Jézus az életét adta az én életemért, ezzel betöltve azt a törvényt, hogy „életért életet adj” 2Móz 21:23  


Megvallás

Jézus megváltott engem az átoktól. Ez az igazság járja át a vérkeringésemet. Eljut testem minden sejtjéhez helyreállítva az életet és az egészséget. (Gal. 3,13; Márk 11:23; Lukács 17:6)

Charles Capps: Isten gyógyszere




Imádság:

Uram, a bűn az ajtó előtt leselkedik,
és ránk van vágyódása.
Vajon uralkodhatunk-e rajta?

Vajon lehet-e emelt fővel járnunk,
ha tétlenek vagyunk?
Vajon lehet-e, szabad-e
mentegetőznünk?
Kívülállóként mentegetőznünk.

Látod, Uram, ahogyan ma is
ember emberre támad.
Vért ont, gyilkol,
aztán menekül.
Előled menekül.

Add, hogy Tebenned erős
megmentő szeretettel
Érted és Veled cselekedjünk.
Helytálló,
életre mutató hittel.

Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)



Az igazság hiánya

Sokan azért mennek tönkre, mert az igazságot senki sem mondta meg nekik szeretettel.



Az abortuszról

Ne ölj! (2Móz. 20:13)

Igénkhez a következő történet nagyszerűen segíthet közel kerülni:
Egy asszony elmegy a nőgyógyászhoz, és így szól: - Doktor úr, óriási bajban vagyok és nagyon nagy szükségem lenne a segítségére. A gyermekem még nincs egy éves, és megint terhes lettem. Nem akarok ilyen közeli korú gyerekeket. - Rendben, mit szeretne tőlem? - Azt szeretném, hogy szakítsa meg a terhességemet, nagyon számítok Önre. Az orvos gondolkodóba esik, majd így szól: -Azt hiszem, van egy jobb megoldás, ami az Ön számára is kevésbé veszélyes. A nő elmosolyodott, gondolván a doki megértette, mit szeretne. Az orvos folytatta: -Nézze, hogy ne kelljen egyszerre két kisbabára vigyáznia, öljük meg azt, amelyik az ölében van most. Így tudna egy kicsit pihenni, mielőtt a másik megszületik. Ha meg akarjuk ölni az egyiket, mindegy melyik az. Az Ön testére semmi veszélyt nem jelentene, ha az ölében lévő babát választaná.


A hölgy elszörnyedt. -Na de, doktor úr! Milyen szörnyű! Megölni egy gyereket, az bűn! -Szerintem is, - mondta az orvos – de nekem úgy tűnt, ez Önnek nem probléma, és azt gondoltam, akkor ez a legjobb megoldás. Az orvos elmosolyodott, érezte, érthető volt az álláspontja. Sikerült meggyőznie a mamát arról, hogy nincs különbség aközött, hogy egy már megszületett gyereket ölnek meg, vagy azt, aki még az anyaméhben van. A bűn ugyanaz! Ha ezzel egyetértesz, kérlek, oszd meg. A szeretet azt mondja: Feláldozom magam, hogy a másiknak jobb legyen. Az abortusz azt mondja: Feláldozom a másikat, hogy nekem jobb legyen.

Biró Lally:Dönts a szíveddel!

Kenneth Copeland: A hatékony ima alapelve

Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt. (Filippi levél 4:6)

Voltál már valaha olyan nagy szükségben, hogy úgy érezted, egy próféta egész éjszaka imádkozhatna, hogy be legyen töltve?

Én igen!

Kevéssel az után, hogy keresztény lettem, imakéréssel fordultam a gyülekezethez az anyagi szükségeimet illetően. A prédikátortól olyan mértékű ihletett közbenjárást vártam el, hogy mindenki térdre essen. Elképzeltem, ahogy majd sírni fog a problémáim felett, ahogy Jézus sírt Lázár halálakor. De megdöbbenésemre épp csak rátette kezét a mellkasomra, lehajtotta a fejét és annyit mondott: „Uram, áldd meg őt. Töltsd be minden szükségét, Jézus Nevében.” Majd megfordult és elsétált!

Micsoda csalódás! Az én problémáim NAGYOK voltak! Úgy véltem, NAGY imádságra lesz szükség, hogy gondot lehessen viselni róluk. De, tudjátok, én hitetlenségben gondolkoztam, miközben Isten embere hitben. Ő a megoldásra – Jézusra – koncentrált, nem pedig a problémáimra.

Azóta sokat tanultam az imádságról. Túljutottam azon, hogy céltalan imádságokat lövöldözzek, remélve, hogy majdcsak történik valami, és megtanultam követni Isten Igéjének vezérelveit az imával kapcsolatban. Tudjátok, Isten soha nem akarja, hogy a sötétben tapogatózzunk, amikor imádkozunk. A Filippi 4:6 azt mondja: Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt.

Istennek feltett szándéka, hogy megválaszolja az imáinkat. Ő azt akarja, hogy eredményeket érjünk el, amikor imádkozunk. Először azonban félre kell tennünk gyermekded elképzeléseinket az imádsággal kapcsolatban, és Isten erővel teljes alapelveit kell a helyükre állítanunk.

Az egyik dolog, amit meg kell tanulnunk, hogy nem az imáink hossza határozza meg az eredményességüket. Az 1 János 3:22-23 szerint: Amit csak kérünk, megnyerjük Tőle, mert az Ő parancsolatait megtartjuk, és azokat cselekesszük, amelyek kedvesek Előtte. És ez az a parancsolat, hogy higgyünk az Ő Fiának, Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, amint megparancsolta nékünk.

Isten nem akkor fog ránk figyelni, ha egész éjjel imádkozunk; hanem akkor, ha hiszünk Jézus Nevében, és az Ő Nevében imádkozunk. Végigimádkozni az éjszakát nagyon szép teljesítmény, viszont Jézus Nevében imádkozni azt jelenti, hogy az imádat az Ő teljesítményére alapozod, nem pedig a sajátodra.

Természetesen, ha nem Istennek tetsző életet élsz, az akadályozni fogja az imádságaidat. Az engedetlenség ugyanis megfoszt az Istenbe vetett bizodalmadtól, de még ilyenkor is Jézus a megoldás. Ő a te Szószólód az Atyánál. Ne fuss el Isten elől, ha vétkezel; szaladj Hozzá! Cselekedj az 1 János 1:9 alapján. Valld meg a bűnödet és fogadd el a megbocsátást. Ne hagyd, hogy a bűn és kárhoztatás visszatartsa Istent attól, hogy cselekedjen az életedben, a szívedben és a körülményeidben. Jézus hűséges és igaz, hogy megbocsásson neked, amikor megtérsz. Ő meg akarja válaszolni az imáidat.

A megválaszolt imádság másik kulcsa az, hogy Isten akarata szerint imádkozzunk. A problémát az okozza, hogy sok hívő sötétségben van Isten akaratát illetően. A vallás azt
tanította nekünk: „Soha nem tudhatod, hogy Isten mit fog tenni.” De ez nem igaz! Ő az Igéjében pontosan elmondta nekünk, hogy mit fog tenni.

Az írott Ige előhozza Isten akaratát a bizonytalanság világából. Amikor az Igével összhangban imádkozunk, akkor Isten akarata szerint imádkozunk. Amikor megengedjük, hogy Isten Igéje vezérelje az imánkat, akkor ez az a bizodalom, amellyel Őhozzá vagyunk, hogy ha kérünk valamit az Ő akarata szerint, meghallgat minket. És ha tudjuk, hogy meghallgat minket, akármit kérünk, tudjuk, hogy megvan nekünk, amit kértünk tőle” (1 János 5:14-15).

Az Igén alapuló imádság a válasszal kezdődik, és nem a problémára összpontosít. Vegyük például a gyógyulást. Az
1 Péter 2:24 azt mondja, hogy Jézus sebei által mi
meggyógyultunk. Akárcsak a bűnbocsánatról, úgy a gyógyulásodról is gondoskodott Isten a Kereszt által. Ha az Ige azt mondja, hogy meggyógyultál, akkor Isten akarata
számodra az, hogy egészséges legyél. Engedd, hogy Isten Igéje egyszer és mindenkorra eldöntse ezt a kérdést. Tegyél félre minden érvelést, és hidd el az Igét.

A Márk 11:24 azt mondja: Amit csak kértek imádságotokban, higgyétek, hogy mindazt már megnyertétek, és meglészen néktek. Figyeld meg, azt mondja, akkor kell hinned, amikor imádkozol. Hozz egy döntést arról, hogy Isten Igéje teljes mértékben igaz. Ha Isten azt mondta, hogy meggyógyultál, akkor hidd, hogy meggyógyultál, amikor imádkoztál, nem pedig akkor, amikor elkezded jobban érezni magad. Amikor imádat arra a tényre alapozod, hogy már megkaptad a választ, akkor nem marad más dolgod, mint elkezdeni alkalmazni a hitedet. A hit a te reakciód arra, amiről Isten már gondoskodott.

A hitet kétféleképpen szabadíthatod fel: ha kimondod, és ha cselekszel annak alapján. Ha az 1 Péter 2:24 azt mondja, hogy meggyógyultál, akkor ne mondd ezt: „Beteg vagyok.” Azt mondd: „Hiszem, hogy Jézus sebei által én meggyógyultam.” Aztán cselekedj is ez alapján. Az igazi bibliai hit cselekedetet követel. Ha valaki a bejárati ajtódhoz szaladna, és azt mondaná: „Ég a ház!”, te pedig elhinnéd, akkor azonnal kimennél a házból. Nem várnál rá, hogy meglásd a füstöt!

Az Isten Igéjébe vetett hit ugyanígy működik. Ne várd meg, hogy gyógyultnak érezd magad, mielőtt elhinnéd. Hidd el, mielőtt bármi szemmel látható dolog is történne, máskülönben soha nem fog megtörténni. A hit működteti az imádságot; nem az ima hozza működésbe a hitet.

Ha a problémáid felhalmozódtak, ne ess kétségbe, hanem imádkozz! A szellemi, mentális, fizikai, anyagi és társadalmi szükségeid betöltethetnek a Mindenható Isten ereje által. Egyszerűen kövesd Isten alapelveit az imával kapcsolatban, és tudasd Vele a kéréseidet; aztán kezdd el dicsérni Őt, tudván, hogy a válasz már úton van!


Pásztor Chris: Fejezd Ki Az Igazságosságát

Készítette: József Balogh

Tőle vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, ki bölcsességül lőn nékünk Istentől, és igazságul, szentségül és váltságul... (1 Korintus 1:30)

Az igazságosság Isten természete, amit átruházott az emberi szellemnek, megtermelve benne Isten igazságát és megadta azt a képességet, hogy helyesen cselekedjük és teljesítsük az Atya akaratát. Istennek mindig igaza van; ilyen az ő természete, és megteremtette számunkra ugyanezt a természetet. Nem kell, hogy elolvasd a teljes törvénykönyvet és a rendeleteket, hogy tudd, mi a jó és mi a rossz. Isten igazságossága már át lett ruházva a szellemedre. Mózes napjaiban az Izraelitáknak olvasniuk kellett a Törvényt, hogy tudják a jót és a rosszat, de nem a Krisztusban lévő új teremtéseknek!

A Jerémiás 31:33-ban az Úr azt mondta, “...Törvényemet az ő belsejükbe helyezem, és az ő szívükbe írom be ...” Ez az, ami történt: az igazságosság most már a szellemedben van. A Róma 8:2-4 elmondja nekünk “...Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert ami a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk ...” A Jézus Krisztusban való élet szellemének a törvénye igazságosságot termelt a szellemedben. Nem csoda, hogy Jézus azt mondta, “Ti vagytok a világ világossága” (Máté 5:14); el tudod dönteni, hogy mi a helyes.

Az emberek a világban rád néznek, és tudják, hogy mi is az az igazság. Nem csak a részese vagy, hanem az Ő igazságosságának a kifejezője is. Az Ézsaiás 61:3 úgy hív minket, hogy az igazságosság fái, a Seregek Urának plántái, az Ő dicsőségére. Tehát, te az igazságosság gyümölcseit viseled (Filippibeliekhez írt levél 1:11). Hagyd, hogy az igazságosság uralkodjon rajtad keresztül. Nyilvánítsd ki azt, hogy Isten a legjobb az életedben. Dönts úgy, hogy Krisztus élete rajtad keresztül lesz teljesen kifejezve, és hatékonyan fogod terjeszteni az Evangéliumot. Határozd el magad ebben, és így kell, hogy legyen.

Megvallás
Kinyilvánítom Krisztus életét és az Ő igazságosságának természetét magamban a mai napon, ami pontosan és bölcsen működik mindenben, amit teszek. Folyamatosan Isten Igéjének a világosságában élek, az igazságosság világosságában, Őbenne, a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 1 Korintus 1:30; Filippi 1:11

C. H. Spurgeon: Isteni, örök, változhatatlan örömhír

„De az Úr beszéde megmarad örökké. Ez pedig az a beszéd, amelyet
hirdettek nektek" (1Pt 1,25).

   Minden emberi tanítás, sőt minden ember elmúlik, mint a fű a mezőn.
Ez az Ige azonban arról biztosít minket, hogy az Úr Igéje egészen más,
mert az mindörökké megmarad.

   Az evangélium isteni kijelentés, mert ugyan, milyen más beszéd
marad meg örökké azon kívül, amit az örökkévaló Isten szólt?

   Az evangélium Isten örökké élő kijelentése, amely az élettel most
is éppoly teljes, mint a régmúlt időkben volt, ma is pontosan olyan
erővel tud meggyőzni és megtéríteni, megújítani és megvigasztalni,
megtartani és megszentelni, mint egykor, csodálatos kinyilatkoztatása
első idejében.

   Az evangélium Isten változhatatlan kijelentése, amely nem hervad el
máról holnapra, mint a fű, mert az mindig a változhatatlan, örök Isten
igazsága marad. Az emberi vélekedések megváltoznak, az Isten által
hirdetett igazság azonban éppoly kevéssé változik, mint az azt
kijelentő Isten.

 Az evangélium örömhír Istentől, Isten szava, amelyre mindenestől
ráhagyatkozhatunk. „Beszéde megmarad örökké", tehát életünkben,
halálunkban, és az örökkévalóságban. Dicsőség Istennek
Krisztus által ezért az örök érvényű vigasztalásért. Legyen Isten
Igéje a legfőbb táplálékod ma és életed minden napján.  

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből




Félelem nélkül!

Készítette: Keresztény szemmel


A Biblia

Készítette: Ez az a nap!

Itasd át a gondolataidat Isten Igéjének az igazságával. A Biblia tele van emlékeztetőkkel az Ő feltétel nélküli szeretetéről irántad. (Joyce Meyer)

Lecke Istentől

Adjatok hálát az Urnak - 4D