2013. július 21.

Ige: Hit a láthatatlan Úrban, Jézusban!

 „Akit, noha nem láttatok, [mégis] szerettek [(agapaó): Vagyis teljesen odaszántátok magatokat, Ez azt jelenti: elveszni, feloldódni a szeretetben]; akiben, noha most nem látjátok, de hisztek [és bíztok] benne, kibeszélhetetlen [kimondhatatlan] és (meg)dicsőült [túláradó] örömmel örvendeztek [ugráltok az örömtől és ujjongtok]* (1 Pét. 1,8)

*És így folytatódik a kijelentés:Mert hitben járunk [szó szerint: járunk-kelünk, forgolódunk, életmódot folytatunk], nem látásban [nem szemlélésben, mert a szemlélet még nem osztályrészünk (nem fizikai érzékelésben)]” (2 Kor. 5,7).

Azért: „Mert most (ma még ugyanis) tükör által [Itt: a teljes mondat: „tükörből látunk… és a kép rejtélyes, vagy: tükörből kapunk sejtelmes (rejtélyes, talányos, megfejtésre váró) képet] homályosan, [Itt a mondat: tükörből nézünk (mindent) és a kép nem tiszta, vagy nem fejthető meg jól, homályos marad] látunk. [képes beszédben, talányokban]…” (1 Kor. 13,12) .

De már: „Szeretteim, Isten gyermekei vagyunk,(csak) még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha (amikor ez) nyilvánvalóvá lesz, hasonlókká leszünk Őhozzá; mert meg fogjuk őt látni, amint van (olyannak fogjuk őt látni, amilyen valójában)” (1 Ján. 3,2).

Az Úr Jézus kijelentése: „Mivelhogy láttál engem, hittél: boldogok, akik nem látnak és hisznek” (Ján. 20,29).

A prófécia így hangzik a megváltottakról: „Hisz az Úr megváltottai (akiket az ÚR kiváltott) megtérnek (vagyis visszatérnek), és ujjongás között Sionba (Jelentése: a messze sugárzó; felállított emlékmű; jel = a gyülekezetbe) jönnek. És örök öröm fejükön, (boldog örömben lesz részük) vígasságot és örömöt találnak; és eltűnik (és szökik, és menekül előlük,) fájdalom (szomorúság, bánat, gyász) és sóhaj, (nyögés, jajgatás)” (Ésa. 35,10)



Megaláztattál.

Isten ítélete a világon

„Ítélet van most a világon. Most vetik ki ennek a világnak a fejedelmét”(Jn 12,31)


Oltalom - menedék

 „Aki az Urat féli, biztos oltalma van, és fiainak is menedékül lesz az.”
Példabeszédek 14:26.

Gyermekkoromban egyik kedvenc énekem volt, amit itt most leírok. Ha nem ismered, akkor is megengedheted, hogy sorain keresztül megérintse szívedet az Úr.

Mentsváram énnekem az Úr,
A zord viharban sziklavár!
Bár csapdos a hullám vadul,
Ott szívem menhelyet talál.

Refrén: Úgy, úgy bízom az Úrban, mentsváram Ő!
          Mentsváram Ő, mentsváram Ő!
          Ó, Jézusom, tebenned megnyugszom én,
          Te zord viharban sziklavár!

A nap hevétől oltalom,
A zord viharban sziklavár!
Éji homályban fénytorony,
Ködoszlató meleg sugár.
Refrén:

Szavától tenger csendesül,
A zord viharban sziklavár!
Lelkem e szirtre menekül.
S nem érhet engem semmi kár!
Refrén:

Enyém vagy, én Üdvözítőm,
Te zord viharban sziklavár!
Tetőled jő hitem, erőm,
S reám a Mennynek üdve vár!
Refrén:


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/05/oltalom-menedek.html

Imádság:

Olyan különös felismerni azt, Uram, hogy, mint a kövek a patakban,
úgy vagyunk együtt, haladunk, sodortatunk, találkozásainkban csiszolódunk,
Általad.

S hogy miért itt van a helyem? Válaszra én csak úgy találok, ha máshogyan kérdezek. Hogy hogyan lehetek itt, Veled és igazán a helyemen?

Ámen

(Hajdú Zoltán Levente)

Ravasz László: Az imádságról

Az imádság egy kapu, melyen át egy magasabb világba érünk. Imádság nélkül nincs újjászületés, bűnbocsánat, megszentelődés, örök élet. Imádság nélkül nincs vigasztalás, nincs csoda, nincs igazi élet. 


Az ima ereje.

Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének. (Jakab 5:16)

Minden helyzetben lehet és kell is imádkozni. Isten hatalmas Úr, akit bármivel felkereshetjük. Olvasd figyelmesen az alábbiakat:

 1993. április 27-én egy tragikus baleset történt, amely egész Zambiában nyomokat hagyott. A nemzeti futballcsapat tagjai egy repülőgép lezuhanása közben életüket veszítették. A futballcsapat Szenegálba akart repülni egy világbajnoki selejtezőre. A rákövetkező hétfőn volt az állami temetés. Ekkor mondta a Zambiai Köztársaság elnöke:
Mielőtt megtartanám beszédemet, engedjék meg, hogy imádkozzak, hogy ezt az országot újra Istennek ajánljam. “Polgártársaim, imádkozzunk: Oh Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak Istene és mindazoknak Istene, akik félik a Te Neved! Jövünk e mai reggel Hozzád, s újra felajánljuk Neked ezt az országot, és kiszolgáltatjuk a Te akaratodnak és döntésednek. Hisszük, hogy senki sincs, aki magától lesz király. Nincs olyan ember, aki elnökként születik – csak Te vagy, aki odaállítod őket, és Te fosztod meg, csak egyedül Te. Dicsőség legyen a Te szent Nevednek! Uram, mi alávetjük magunkat Neked, hiszünk és bízunk Benned, mert csak átutazóban vagyunk itt. Mezítelenül születtünk és mezítelenül hagyjuk el ezt a világot. Semmit sem viszünk magunkkal. Amikor ezek a fiatal emberek, a testvéreink meghaltak, nem tudták, hogy idejük lejárt. Nem voltak bűnösebbek, mint mi. Mi sem tudjuk mikor jön el az utolsó napunk ezen a földön. De mi tudjuk, hogy…úgy szerette Isten e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Aki a Mindenható oltalmában van és a Mindenható árnyékában marad, az mondhatja ezt az Úrnak: Én oltalmam és váram az én Istenem, akiben bízok. Atyám, köszönjük Neked, dicsérünk téged Atyánk! Kérünk, tekints le a te gyermekeidre ebben az országban! Csüggedtek és feldúltak vagyunk. De Te velünk vagy Uram. A te angyalaid körülöttünk vannak és vigyáznak ránk. Igen, Uram, elveszítettük országunk fiait, de Te segíteni és vezetni fogsz bennünket. Uram, szeretnénk a békességet, ami csak Tőled jön, és nem azt a békességet, amelyet a világ ad, hanem azt, ami minden értelmet felülhalad! Oh Jézus, mi Urunk, még egyszer felajánljuk magunkat Neked! Légy a kőfalunk a Gonosszal szemben, hogy ne győzhessen le bennünket! Te legyőzted őt a Golgotán. A Golgota hozott nekünk békességet. Ezt a békességet kérjük erre az országra. Atyám, Neked ajánljuk fel a kabinetet is! Légy a miniszterekkel! Nem azért vannak ott, mert intelligens férfiak és nők, hanem azért, mert Te bíztad meg őket, hogy teljesítsék akaratodat. Mi csupán követek vagyunk, Te vagy az országunk Királya és Ura. Atyánk, mindenünket odaadjuk Neked, amink van. És ezt teszem én is, akit ebbe a pozícióba helyeztél, habár sok ember alkalmasabb erre, mint én. De Te bíztál meg engem, hogy hirdessem a Te Neved! Atyám, köszönöm Néked, köszönöm Neked, Uram! (F.Chibula elnök itt félbeszakította imáját, mert könnyei eleredtek.)

Atyám, megígérem Neked itt most mindenki előtt, e nemzet előtt, hogy továbbra is hirdetni fogom Neved és Nevedet felmagasztalom. Soha nem adunk helyet semmilyen igazságtalanságnak! Jézus Nevét, mint Urat akarjuk felmagasztalni! Tudom, hogy ilyen helyzetek máskor is lesznek. Volt egy férfi, akit szerettél. Jóbnak hívták. Elveszítette mind a tíz gyermekét, összes jószágát és mindenét, amije csak volt. Mégis bízott Benned. Mi is bízunk Benned e sötét pillanat ellenére.

Most kérek mindenkit, hogy ismerjük el, hogy Jézus az Úr, hogy Te Isten vagy, ez ország Ura vagy. Győzni fogunk, győzni fogunk – a Jézus nevében.”

(Michael Pflaun a családjával misszionáriusként dolgozik Zambiában, ő küldte el ezt az imádságot barátjának. Vajon van-e ilyen ember, aki így imádkozik országáért?)



Hit Gyülekezete - Megyek utánad

Pásztor Anita: Fejezd Ki Az Ő Szeretetét

Készítette: József Balogh

A reménység pedig nem szégyenít meg; mert az Istennek szerelme kitöltetett a mi szívünkbe a Szent Szellem által, ki adatott nékünk (Róma 5:5).

Az 1 János 4:17 azt mondja, “amint ő van, úgy vagyunk mi is e világban. ” Amint Ő szeret, úgy vagy elhívva, hogy szeretetben járj. Amint Ő szeretett téged, úgy szeresd Őt, és azokat, akikért Jézus meghalt.

A szeretet nem lehet rejtett. Nem lehet csendben vagy titokban szeretni. A Példabeszédek 27:5 azt mondja, “Jobb a nyilvánvaló dorgálás a titkos szeretetnél.” Ki kell mutatnod és bizonyítanod a szeretetedet gyakorlati úton is; követni fogjuk az Úr szeretetének a példáját. A János 3:16 elmondja nekünk, “Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.”

Ha a szeretetedet nem fejezed ki, akkor nem fogod tudni befogadni és viszonozni azt. Isten kifejezte nekünk a szeretetét azzal, hogy Jézus Krisztus meghalt értünk, ezért tudtuk befogadni és viszonozni az Ő szeretetét. Ugyanebből az okból kifolyólag, muszáj a tetteiden keresztül bizonyítanod a szeretetedet, és beszélned a szeretet nyelvét. A szeretet a te újjáteremtett emberi szellemed egyik jellegzetes gyümölcse (Galata 5:22), ezért természetes számodra, hogy kifejezd az isteni szeretetet.

Neked mindenki iránt szeretetet kell mutatnod, Jézus azt mondta a Máté 5:44-ben: “Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, akik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, akik háborgatnak és kergetnek titeket. ” Emlékezz, hogy Isten elküldte Jézust, hogy meghaljon értünk, amikor mi még bűnösök voltunk; ennek semmi köze nem volt ahhoz, hogy milyen “szépek és kedvesek” voltunk: ez volt az Ő kegyelmének a működése (Róma 5:8).

Te a szeretet eredménye vagy, ezért nézz másokat a szeretet szemével. Mindenki értékes és szeretetreméltó, sőt a bűnösök is, ezért hagyd, hogy a szavaid és a cselekedeteid telve legyenek szeretettel, gyengédséggel és
együttérzéssel mindenki számára.

Megvallás
Szeretetben járok, mert ez az én természetem. Ezért kifejezem a szeretetet, gyengédséget és kegyelmet mindenkinek, akivel ma találkozom, megmutatva nekik az Atya meghittségét, a végén pedig amit csak lehet befogadnak és
megosztják az Ő szeretetét, a Jézus nevében.


TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 1 János 4:16-20

Dr-Kováts György: FELÉPÍT

És most, atyámfiai, ajánllak titeket az Istennek és az Ő kegyelmessége Igéjének, Aki FELÉPÍTHET és adhat nektek örökséget minden megszenteltek közt. Acs 20,32.

κα τ νν παρατίθεμαι μς τ θε κα τ λόγ τς χάριτος ατο τ δυναμέν οκοδομσαι κα δοναι τν κληρονομίαν ν τος γιασμένοις πσιν.

Amikor megalkotott téged, képére alkotott meg. Az építkező Isten – építkező embert alkotott. A kulcskérdés: kinek építesz? Mit építesz? Milyen módon építed? Vele együtt? Fontos, amit Ő akar építeni? És úgy akarod megtenni, ahogy Ő szeretné azt?

Mindenki épít. Karriert. Megbecsülést – tiszteletet maga iránt. Jövőt. Kapcsolatot. Aki humorista, mondatról-mondatra humort épít – úgy társítja a gondolatokat, és mindent, amit olvasott, hallott vagy látott – úgy fűzi össze ezt mind, hogy az emberek nevessenek.

A szerelemhódító szerelmi kapcsolatokat épít. Megfűz, és meghódít. Utána megint. És megint. Imázst épít, saját magáról egy képet épít fel, alkottat az emberekkel.

Aki vállalkozást épít, céget alkot, az is állandóan ezzel van elfoglalva. Ha tényleg építi. Akkor ez járja át. És lesz belőle pénze is. Sok esetben birodalma. Hálózatja, beszerzési, szállítási, raktározási és értékesítési rendszere. Az egész egy hatalmas építmény. Ha tetszik neki, ha szereti, ha benne van, napról-napra, akkor ez az építmény szisztematikus lesz, aprólékosan kidolgozott, és gazdag a jó megoldásokban. Állandóan továbbépülő. Ezt nehéz abbahagyni. De, aki szereti, aki a hozzá fűződő érzéseket is szereti – önállóság, kapcsolatok, elismertség, pénz, biztonság – az örömmel fogja építeni.

Néha jobban lelkesít keresztényeket a saját cégük építése, mint az Isten országának építése. (Lk 12,18.) Pedig azt is építeni kell. Méghozzá ugyanilyen lelkesedéssel. Ugyanilyen odafigyeléssel. Ugyanilyen szisztematikusan – aprólékosan, odafigyeléssel, rendszerezettséggel – és akkor, abban a környezetben, ahol élsz, ez az építés gyümölcsöző lesz. Olyanná lesz az egész, a kezed alatt, hogy jó lesz ránézni, eredményt könyvelhetsz el, és még a világ is meghajtja majd a fejét, ha látja és hallja, amit teszel. Ez az Isten országa. Lehet, hogy egy kórházmisszió, vagy utcai evangélizáció, egy pantomim csoport, imacsoport, de ha építed, ha rajta vagy, akkor kibontakozó, fejlődő lesz. És ezt Isten terve.

Mert a te Istened egy építkező Isten. (Ef 4,11-12. Acs 15,16. Mt 26,61. Acs 4,12. 1Pét 2,7. Lk 20,17. Mk 12,10. Zsid 11,10. Zsid 3,4. Ef 2,22. 2Kor 10,8. 13,10. 1Kor 14,12. 1Thess 5,11. Ef 4,29. 1Kor 10,23. 8,1. 1Kor 14,4. 3,10. Lk 6,49. Mt 16,18 – Jézus építkezik. Ezen az alapon: Mt 7,24-27. Te is építkezel. Jézus akkor tudja végezni építő munkáját, ha te is teszed.)


Ha gyerekek kezébe legót adsz, hamar építeni fognak belőle. (Ha nem pusztán monitor előtt nevelkedett gyermekek.) A „kreativitás” ott él bennük. Isten képére teremttettek. Te is.

Creflo Dollar: Felnőni szellemben II/1

Együtt járni az Atyával

Hogyan járhatunk együtt az Atyával?

Beszéltünk arról, hogy a felnőtté válásnak három állomása van:
-         csecsemő
-         gyermek
-         felnőtt férfi

De van növekedés már az által is, ha megtanuljuk, hogyan járjunk együtt az Atyával. Vannak újjászületett keresztények, akik soha nem tanulták meg, hogyan legyenek közösségben az Úrral, és ezért soha nem nőnek fel.

Mt 6,25: (Amplified) …ezért azt mondom, fejezzétek be a folyamatos aggódást és idegeskedést, mit esztek, isztok, vagy az aggódás a testetek felől, mibe öltözzetek, mert az élet nem nagyobb minőségében, mint az étel, és a test messze különb és kiválóbb, mint az öltözet. Nézzétek a madarakat, nem vetnek, aratnak, sem csűrbe nem takarnak…És ki az közületek, aki aggodalmaskodásával, idegeskedésével hozzá tudna adni egy egységnyit a teste méretéhez, vagy teste hosszához,…mert a pogányok kívánják, epedeznek és szorgalmasan keresik mindezeket a dolgokat, és a ti Mennyei Atyátok nagyon jól tudja, hogy nektek szükségetek van ezekre. De keressétek, célozzátok meg, feszüljetek (nyúljatok) utána, feszítsétek magatokat az Ő királyságának és az Ő igazságosságának, azaz a cselekedetek helyes módjának és annak, hogy legyetek igazak, és mindezek a dolgok együttesen megadatnak néktek, mellékesen. Tehát ne aggodalmaskodjatok, idegeskedjetek a holnap felől, mert a holnap majd aggódik és idegeskedik saját maga. Mert a holnap hatékony az ő bajaiban.

1.)    32 vsz: a pogányok keresik ezt, és a ti mennyei Atyátok jól tudja, hogy szükségetek van rá. Mivel Atyánk tudja, bizonyos lehetsz benne, hogy tudja, hogyan töltse be ezeket a szükségeket. Ő TUDJA. Ő szeret engem, lényeges vagyok számára. Annyira foglalkoztatja az én személyem, hogy minden hajam szálát számon tartja. S ha neked nincs semmid, Ő azt nagyon jól tudja. Tudja, és be is akarja tölteni a szükségedet.
2.)     
3.)    26.versz: a madarak…folyamatosan táplálja őket, mennyivel fontosabbak vagytok TI.

Ez a két versszak be akarja mutatni szerető mennyei Atyánk szívét. Hiszen gondoskodik a madarakról, de sokkal inkább rólad. Nemcsak van egy Isten a mennyben, hanem te tagja vagy a mennyei családnak, és Ő a te mennyei Atyád. És Ő különösen közel valónak tartja magát és gondoskodik rólad, veled akar járni, közeli kapcsolatot akar veled kiépíteni és azt ápolni – mint gyermekével.

Ezek az igék nem beszélnek a bűnösökről, a hitetlenekről. Ő a bűnösöknek nem mennyei Atyja. Ezen az emberek megbotránkozhatnak, de ezt a Biblia mondja. Néhányan azt mondják, mindenki Isten gyermeke. De nem: mindenki Isten teremtménye. Néhányan azt mondják: mindnyájan testvérek vagyunk, de ez nem igaz, hiszen a sátán is atyja néhány embernek. Lehet, hogy némelyek ezt nem hiszik el, pedig az a nézet humanista világnézet.

János 8,44: ti az atyátoktól vagytok, az ördögtől. És az a ti akaratotok, hogy gyakoroljátok a testi epekedést, és a ti atyátoknak a karakterisztikus kívánságait, ő gyilkos volt kezdettől és nem áll igazságban, mert nincs igazság benne. Mikor ő hamis dolgokat beszél, akkor ez természetes neki, mert ő a hazugság atyja, és mindennek, ami hamis.

Látjuk tehát, hogy nem mindenkinek atyja Isten. Azzal, hogy újjászülettünk Istentől, még sok keresztény nem tanulta meg, hogy közeli kapcsolatba kerüljön az Atyával. Szükséges megismernetek a mennyei Atyát. A Mt 6 a szerető mennyei Atyát mutatja be, és hogy kapcsolatot akar veled. De az ÓSZ-ben nem ezt az Istent ismerték meg: ítélet jön rád, ha nem tartod be a törvényt. Az volt a gyakorlat, ha valaki bűnt követett el, a pap áldozott, hogy eltakarja azt. És így nem kerül bizonyos ideig ítélet alá ez a bűn. Ha nem sikerült az áldozat, nemcsak az illető halt meg, hanem a pap is. A Szentek Szentjében tartózkodott Isten. Az ÓSZ-ben nem volt lehetőség arra, hogy együtt járjanak Istennel, úgy mint az Úsz-ben. Ma már nem a Szentek Szentjében, a Sínai hegyen tartózkodik Isten, Ő elköltözött beléd és belém, hogy veled, velem járjon. És ez fogja a növekedést adni neked szellemben.

Ján16,23 Jézus mit is mond? Mikor az idő eljön, nem fogtok kérdezni semmit, nem lesz szükségetek rá. …. Az én Atyám garantálni fogja nektek mindazokat, amiket kérni fogtok az én nevemben, megjeleníti mindezeket, mert ÉN VAGYOK.

Íme a Mt 6-ban, és Jn16-ban is, van egy atya, aki válaszolni akar, aki válaszol is, és megadja a kérésedet, hogy az örömöd teljes legyen. Azaz be akarja mutatni az ÚSZ-i Atyát. Amit az ÓSZ-i zsidók nem képesek megérteni a múltbeli tapasztalatok miatt. 27 versszak: az Atya lágyszívűen szeret titeket…

Itt Jézus összefüggést mutat: azért szeret az Atya titeket, mert ti szerettek engem.  Ugyanazt a szeretetet kapjuk vissza, amit az Atya kiárasztott Jézusra, mert szeretjük Őt. Miért lényeges ez? Mert milliók vannak, akik nem hiszik, hogy van egy mennyei Atyánk, aki szeret minket. Mert azt hiszik, vannak hurrikánok, háborúk, amit az Atya okozott. Én nem erről az Atyáról beszélek, hanem arról, aki a legdrágábbat adta ami csak a mennyben található: a Fiát, aki meghalt értünk.

Mt 6,8-9: ne légy hasonlatos hozzájuk (farizeusokhoz) mert a te Atyád tudja, mire van szükséged,…

Az ÚSZ hangsúlyozza, hogy van egy Atyánk, aki szeret minket, aki szent, aki közösségben akar lenni velünk, be akarja tölteni szükségeinket, és mi megpróbáljuk kiérdemelni a szeretetét, pedig Ő már szeret minket, az Ő szeretetét nem kell kiérdemelnünk. Ő nem próbál olyasmit tenni, hogy kint tartson a mennyből, hanem Ő mindent megtesz azért, hogy végre bekerülj. Hasonlóan az apához, aki meg akarja ugyan nevelni a gyerekét, de a szíve attól még a gyermekéé. A mennyei Atyánk is így van. Van egy mennyei Atyánk, aki az ÓSZ-ben Jehova, de nekünk Atyánk is.

Ef3,14-15: (Ampl. fordítás) Ezokáért látván ennek a tervnek a nagyszerűségét, ami által ti össze vagytok kötve Krisztusban, meghajtom térdeimet a mi Urunk Jézus Krisztus Atyja előtt, akiről minden család a menyben és földön neveztetve van, azelőtt az Atya előtt, akitől minden atyaság a nevét kapja.

Itt nem vallásról van szó, hanem kapcsolatról és családról. Tisztázzuk: a vallás Istent mutatja be, a család pedig az Atyát. Mi nem a vallás része vagyunk, hanem a család része. Nem meghajtjuk térdeinket Isten előtt, hanem az Atya előtt. Ha beszélsz olyan keresztényekkel, akiknek bensőséges kapcsolatuk van Istennel, ők nem Istennek nevezik, hanem Atyának. Te vajon Istennek hívod, vagy Atyának? Ha időt töltesz Istennel, akkor Atya lesz belőle, nem „csak” Isten. Mit is jelent közösségben lenni Istennel? Az Ő igéjén keresztül tudsz egyedül közösségben lenni Istennel. Nem ceremóniák által, Isten az igéjén keresztül tudja magát kijelenteni. Hányan mentetek keresztül az élet nehézségein, és Isten a szeretetét, erejét megmutatta az igén keresztül? Nem érzéseket akar adni neked, mert azok megváltozhatnak, Ő az igéjét adja, mert az nem változik meg soha, és az Atya sem. Az ember nemcsak kenyérrel él, hanem Isten minden igéjével, ami az Atya szájából származik. Azért vagyunk közösségben az Atyával, mert közösségben vagyunk az igével.

Mt6,26: nézétek a madarakat…nem vagytok sokkal értékesebbek? Azok, akik közösségben vannak az Atyával, az igével, azok nőnek szellemben. Nem tudnak közösségben lenni Isten igéje nélkül, mert azok kéz a kézben járnak. Ez Isten szeretetének megnyilvánulása. Itt Isten bemutatja, hogy kész sok mindenre érted.
30-34: mit is mond? Ne aggódj, én hűséges vagyok. Én Atya vagyok, nem kell izgulnod, mit fogsz enni, inni, mibe öltözöl. Ne aggódj, csak fogadj el engem Atyának, és tanuld meg, hogyan tudod a gondjaidat rám vetni. Szinte kér: adjatok nekem esélyt, hogy betölthessem a szükségeiteket. Adjátok meg a lehetőséget, hogy Atyátok tudjak lenni!

Fiatal házasként gond volt egyszer a kocsinkkal, és én fiatal férjként próbáltam megoldás lenni a problémára. Feleségem azonban felhívta az apját is, s mikor hazaértem, ez nagyon rosszul esett, és mondtam: asszony, ezentúl én oldom meg a gondokat. Adj lehetőséget, hogy én tudjak gondoskodni rólad. (Ideges voltam, én is felhívtam az apámat.) Adunk-e lehetőséget Istennek, hogy gondoskodjon rólunk? Istenhez mentél, vagy előbb mindent megpróbáltál ebben a világrendszerben? Hozzá mindig tudsz menni, Ő mindig vár téged. Hogy éreznéd magad, ha a gyereked a gödrök gödrébe esik, és csak utoljára szólna neked? Az Atya sohasem a legelső gondolat, mikor bajba kerül valaki. Pedig Ő így gondolkodik: ha én jutnék elsőként az eszedbe, azaz ha Atyává tennél engem, ahogy én gyermekemmé tettelek, bebizonyítanám neked, hogy táplállak, öltöztetlek, gondoskodom rólad. Neked már nem kell izgulnod, mert én vagyok a Papád.

Akkor jönnek a nagyszerű idők, amikor erre rájössz. Ez bizony bizalmat feltételez: az Atya érted van, és nem ellened. És közösségben akar lenni veled. S ha a helyzet egyre bonyolultabbnak, nehezebbnek is néz ki, tudhatod, van egy Atyád, aki bármikor meg tudja ezt változtatni. Az ördög persze éppen ezt bombázza. De amikor kezded ezt a bizalmat kiépíteni, Isten akkor jelenik, meg, mert bízol benne. Lehet, hogy életedben most sokféle gond van: házassági, pénzügyi, gyerek, vagy bármi más. Felszólítalak, bízz Istenben, mint Atyádban, aki hűséges, eddig is hűséges volt. És ne csak akkor bízz benne, mikor már nem látsz kiutat. Úgy lásd magad, hogy kijössz belőle, hogy Őt látod először.

Lehet hogy tinédzser vagy, tanulsz, szorgalmas vagy – de bízol Istenben? Így mégy iskolába: Atyám, köszönöm a bölcsességet, hogy ezen a vizsgán is sikeresen menjek át? Tanuld meg, hogyan integráld be az életedbe az Atyád. Hogyan emelkedj fel az életed körülményei fölé, hogy egyre feljebb emelkedj, és az Ő követője légy. Merj különböző lenni, és ne félj ettől. Ne rejtsd el ezt a közösséget. Mikor osztottad meg mennyei Atyád valakivel? Mikor beszéltél utoljára Jézusról családodnak, barátaidnak?

Ján14,22-24:…annak, akinek megvannak a parancsaim, és meg is tartja azt, az szeret engem…és kijelentem magam neki. Megengedem, hogy világosan meglásson engem, és valóságossá váljak számára.

Ez arra adott válasz volt, hogy Jézus miért nem a világnak jelenti ki magát. Ha szeretsz engem, engedelmeskedsz az Igének, s az Atyám visszaszeret téged. Eljövünk az Atyával és nálad fogunk lakni, minden nap, és megjelenünk neked az élet helyzeteiben. Te abban a tudatban mehetsz munkába minden nap, hogy tudod, kik laknak veled (nálad, benned): az Atya és Jézus. A feltétel az, hogy engedelmeskedj az igének. Hangsúlyozza: az első, hogy tartsd meg a parancsolataimat. Mikor lesz nekünk közösségünk az Atyával? Ha megtartjuk a parancsait. Mik is azok az ÚSZ-ben? Kettőt mondott Jézus: szeresd az Urat teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden erődből, és szeresd az embertársadat (angolban, görögben: szomszédodat) mint magadat. Vagyis: ha szeretsz engem, másokat is fogsz szeretni. Furcsa, ha azt mondod: szeretem az Atyát, de gyűlölöd az atyádfiait.

Ján13,34: Új  parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; a mint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást.

Egyik hívő mondhatja a másiknak: Én nem azért szeretlek téged, mert te szeretsz engem. Hanem mert én parancsba kaptam ezt. És azért mert én szeretem az Atyát, akármit is követsz el, szeretlek, mert parancsba kaptam. Nem érzelmi szeretettel, hanem lágyszívű, együtt érző, haszid, agapé, mindent odaadó szeretettel úgy, hogy nem azt kapod vissza, amit te adtál nekem, hanem sokkal többet. S úgy cselekszem, mintha semmi rosszat nem tettél volna nekem. S ezt nem miattad teszem, hanem sokkal inkább azért, Akit én szeretek, s mert nem akarom elveszíteni az Ő szeretetét, ezért szeretlek téged. Mert azt akarom, hogy megmaradjon a közösségem az Atyával.Róm13,

Egy dolog tudni Istenről, és más dolog ismerni őt. És napi szinten közösségben lenni vele, mindennap megtapasztalni, ki is Ő. Egy összefonódott életről van szó, az ő szavaival, igéjével való összefonódásról. Mivel Ő szellem, és nem látható, az igéjén keresztül ismerhetjük meg Őt. Tudom hogy ő bennem él, és annyira össze vagyunk már nőve, hogy amikor te azt mondod, hogy hallasz róla, arra azt mondom, én pedig vele élek, s ekkor már nincs szükség teológiáról vitatkozni veled. Mert én ismerem őt. Lehet, hogy te arról beszélsz, mit tudsz róla, de én vele élek. Nem teológiáról akarok beszélni, mert az Istenről tanít. De nekem valódi élettapasztalatom van vele kapcsolatban. Egyszer, miközben valaki vádolt egy másikat, Jézus mondta nekem, Ő nem úgy gondolkodik róla, mint a vádoló: ezek a szigorú emberek ismerik a törvényt, a teológiát, de nem ismerik az én szeretetemet. Igen, az az ember valóban beleesett a csapdába, és valóban, nem kellett volna neki rosszat cselekednie, de a valósághoz hozzátartozik, ahogy megbocsátottam az engem keresztre feszítőknek, úgy neki is meg akarok bocsátani. Mert nem azért szeretem őt, mert jó, mert újjászületés nélkül minden jó cselekedeted olyan, mint a piszkos ruha. Nem lehetsz elég jó, hogy velem közösségben légy. Az egyedüli ok, hogy kapcsolatban lehess velem, az Jézus halála. Nincs ember, aki az Atyához tud jönni, csak Jézus Krisztuson keresztül. Te lehet, hogy bűn nélkül élsz, és mindent megpróbálsz, hogy jó légy nálam, de az én Fiam győzte le a halált, a sírt, a bűnt, és csak rajta keresztül lehet közeli kapcsolatod az Atyával. Mielőtt ítélnél, vagy kárhoztatnál bárkit is, emlékeztesd magad, hogy te Jézus Krisztus kifolyt vére által vagy aki vagy. Ez az evangélium!

S ha lefekszel aludni, és arra gondolsz, hogy milyen rossz ember vagy, akkor fogadd be azt, akinek egyedüli bejárása van a Szentek Szentjébe. Én befogadtam Jézust, és bejárásom van a Szentek Szentjébe. Ha Ő nem ment volna be, akkor én hogy tudnék bemenni? Bemutathatnám az összes jótettemet, de akkor sem lennék elég jó és elfogadható az Atyának. De amikor odaérek a kapuhoz, mint a családnak a tagja, akkor így már bemehetek. Az egyház olyan ítélkezős, pedig csak annyit kellene észben tartaniuk, hogy ne ítélj, hogy ne ítéltess.

Természetesen nekünk nem szabad bűnt elkövetni, de ha valaki mégis elköveti, a kárhoztatás megrabolja attól, hogy eszébe jusson: van egy mennyei Atyja. De Jézus, a kifolyt vér, már gondoskodott arról, hogy ez a bűn el legyen felejtve, és elmossa a bűnt. Jézus vére nem egy eltakaró, elfedező vér. Hanem egy megsemmisítő vér. Ez azt jelenti: gyökerestől kitépni, teljesen kiirtani, mintha nem is létezett volna. Abban a pillanatban, ahogy a vér megérint téged, kiirt minden sömörgözést rólad. Még akkor is, ha nem érdemelted meg. Jézus azt mondja: ha nincs bejárásod, gyere hozzám. Rajtam keresztül bejuthatsz.

Valaki mondhatná: miért Jézus, miért nem pl. Mohamed vagy Buddha? Vannak, akik azt mondják: „minden vallás ugyanazt hirdeti. Csak nem azt merészeled azt állítani, hogy Jézus az egyedüli út?!” Nem én próbálom ezt állítani, Ő mondja: én vagyok az út, az igazság, az élet, nincs senki, aki az Atyához mehetne, csak én általam. Nem tudsz Buddhán, Mohameden, Hare Krisnán, Creflón, sem senki máson keresztül. Az egyedüli út Jézus az Atyához! Nem gondolom hogy ez sportszerű – mondhatod. Ha így gondolod, hadd magyarázzam meg: itt az Atya, itt Jézus, itt mi. Mi bűnt követtünk el, Isten pedig szövetséget kötött Ábrahámmal, és Jézussal. Jézussal, aki sohasem vétkezett. Ő lett a bűn, bár sohasem vétkezett. Soha-soha-soha. Azért nevezzük bajnoknak. Ő az egyedüli, aki bűn nélküli volt. Senki sem volt hozzá hasonló. Eljött a világba, emberi testben, mindent legyőzött, de soha nem követett el bűnt. Nem létezett ilyen ember, Jézushoz hasonló. Tehát Ő az egyedüli, akin keresztül az ígéretek elérhetők. Mindenki más megbukott. De Jézus azt mondta: Atyám, várj, én elmegyek hozzájuk. Nekünk pedig: ha nem akartok menni a pokolba, én megkérem az Atyát, s ha az én nevemben imádkoztok, Ő megszabadít, meggyógyít, bővölködést ad az én nevemben. Szeret engem, és titeket is szeret, csak annyit kell tennetek, hogy el kell fogadnotok engem. S azzal a jeggyel, amit adok nektek, bebocsátást nyertek. Ha azt mondod: Uram, elfogadlak téged – akkor én azt mondom: gyere fiam. Majd: Atyám, én vagyok a te első fiad, itt van egy másik. Meghívtam őt, hogy velem együtt üljön itt, a mennyei helyeken. S ha nem bánod Atyám, neki van egy barátja, akit szintén meghívtam.

Ő kibékíti a bűnös embert a szent Istennel. S az ember, aki egyébként nem tudna menni a szent Istenhez, most mehet hozzá az Ő megmentőjén, Jézuson keresztül. S ha Jézus úgy hívja: Atyám, én is így hívhatom. S amit megtesz Jézusért, értem is megteszi. Buddha, Mohamed, Hare Krisna nem tudja megtenni. Jézus meg tudja tenni. Egyedül Ő tudja megtenni: kibékíteni az embert az Atyával. S én Atyámnak, Papának hívhatom az Istent. Most már a Jehova: Apa. Nemcsak El Shaddai – Ő az Atyám, a Papám. Minden, ami ő akar lenni, az én Atyám. S nekem személyes bejárásom van Hozzá. Ne vessz össze velem, mert elmondom a Papának! Hallelujah!!!!

Fordította: Orbán Tibor



A megtapasztalásainkról

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól


Stoplámpa

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

De mikor eljön Ő, az igazságnak Szelleme, elvezet majd titeket minden igazságra.
- János 16,13.

Mielőtt látomásban láttam az Urat, három napon keresztül próbáltam megírni egy levelet egy bizonyos pásztornak, hogy időpontot egyeztessek a nála tartandó összejövetelekre. Megírtam fél oldalt, aztán összetéptem és bedobtam a papírkosárba. Másnap és a harmadnap ugyanígy. Ahogy ott ült az Úr az ágyam mellett, azt mondta: „Meg fogom mutatni neked, hogyan működik a belső bizonyosság, hogy ne kövesd el újra ugyanazokat a hibákat, amiket a múltban. Te most látsz engem, ahogy itt ülök és beszélgetek veled. Ez a prófétai szolgálat működése — és pedig a szellemek megkülönböztetésének a megnyilvánulása. (A szellemek megkülönböztetése belelátás a szellemvilágba). Hallod, ahogy szólok hozzád, én pedig a látomáson keresztül a tudás szavát és a bölcsesség szavát adom neked.

Én azt mondom most neked, hogy ne menj el abba a gyülekezetbe. A pásztor nem fogadná el, ahogy te szolgálsz. De többé nem foglak így vezetni (És nem is tette).
Mostantól fogva belső bizonyosság által foglak vezetni, ami ez ideig is a rendelkezésedre állt. Volt benned belül valami, ami meggátolt dolgokban, ami elbizonytalanított olykor. És így foglak ezentúl vezetni téged.”
Ez a belső gát olyan, mint a stoptábla, olyan, mint egy piros fényjelzés — mélyen legbelül.

Megvallás: Az igazság Szelleme eljött, bennem lakik. Ő vezet engem. Ő vezet engem ebben a pillanatban is.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Él szívemmel láttam

2013. július 20.

Ige: A kételkedő emberről

 „A kétszívű [(dipszükhosz): a minden tettében határozatlan, azaz tétovázó, és ingadozó, kettős elméjű, és kételkedő], a minden útjában [(hodosz): életmódjában, és életvezetésében] állhatatlan ember [Más fordítás: Hiszen a lelkében megosztott ember nem tart ki semmiben sem, (akatasztatosz): és álladóan nyugtalan, nyughatatlan, és izgága]*

Mert ne vélje [ne higgye, és ne feltételezze, és gondolja] az ilyen [tétova] ember, hogy kaphat valamit [vagy bármit is] az Úrtól” (Jak. 1,8.7)

*Az Úr Jézus kijelentése: „Senki sem szolgálhat [és senki sem lehet rabszolgája] két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli [ellenszenvet érez iránta], és a másikat szereti [és teljesen odaszánja magát]; vagy az egyikhez ragaszkodik [és tiszteli], és a másikat megveti [megutálja, lenézi, lekicsinyli]. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak [vagyis az e világi gazdagságnak, a vagyonnak, a pénznek]” (Mát. 6,24).

És hogy az Úr mit ért mammonon, vagyis bálványon, azt János apostolon keresztül fejti ki a Szent Szellem: „Ne szeressétek a világot, se azokat, amik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete. Mert mindaz, ami a világban van, a (hús)test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból. És a világ elmúlik, és annak kívánsága is; de aki az Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké” (1 Ján. 2,15-17).

Hát: „Parázna férfiak és asszonyok, nem tudjátok-é, hogy a világ barátsága ellenségeskedés az Istennel? Aki azért e világ barátja akar lenni (és e világgal barátságot köt), az Isten ellenségévé lesz” (Jak. 4,4).  

És akik élnek [a világ javaival, vagyis] e világgal, [és felhasználják (igénybe veszik) a világ dolgait; hasznot húznak a világból] mintha nem élnének: [vele; mint akik azt nem kényük-kedvük szerint használnák; (mintha nem vennék igénybe)] mert elmúlik e világnak ábrázatja. [alakja; formája; pompája; külső arculata; megjelenési formája; mert változik e világ színtere]” (1 Kor. 7,31)

Te pedig: „Azoknak, akik gazdagok e világon, mondd (és parancsold) meg, hogy ne fuvalkodjanak fel (és ne legyenek gőgösek), se ne reménykedjenek a bizonytalan gazdagságban, hanem az élő Istenben, aki bőségesen megad nékünk mindent a mi tápláltatásunkra (a megélhetésünkre). Hogy jót tegyenek, legyenek gazdagok a jó cselekedetekben, legyenek szíves adakozók, közlők (vagyis javaikat osszák meg másokkal). Kincset gyűjtvén maguknak jó alapul a jövőre, hogy elnyerjék az örök (az igazi) életet” (1 Tim. 6,17-19)


Dicsőítem az Urat, mert:

„Erőm és énekem az ÚR, megszabadított engem. Ő az én Istenem, őt dicsőítem, atyám Istene, őt magasztalom” (2Móz. 15,2)


A KIÚT

8 De ha kelet felé megyek, nincs ott, ha nyugat felé, nem veszem észre. 9 Ha északon működik, nem látom, ha délre fordul, ott sem láthatom. 10 Csak ő tudja, milyen úton járok. Ha megvizsgál, kiderül, hogy arany vagyok. 11 Szorosan járok a nyomában, az ő útján maradok, nem térek le róla. 12 Ajkának parancsából nem engedek, keblembe zártam szája mondásait. Jób 23,8-12.

                                       A KIÚT

Emberi erőt meghaladó kísértés még nem ért titeket. Isten pedig hűséges, és nem hagy titeket erőtökön felül kísérteni; sőt a kísértéssel együtt el fogja készíteni a szabadulás útját is, hogy el bírjátok azt viselni. (1Kor 10,13)

Tisztán emberi szempontból nézve a megpróbáltatások és a szenvedések időszakai reménytelennek tűnhetnek. Én ezeket a kísértéseket a komoly
próbák idejének tekintem, olyan időszakoknak, melyek arra ösztönöznek,
hogy elforduljak hitemtől, és emberi megoldást keressek, vagy egyszerűen
feladjam.

Amikor ilyen "megoldáshoz" folyamodok, a helyzet katasztrófával végződik. De ennek nem kellene így történnie. Hiszen Istenhez fordulhatunk a próbák idején.

Egyszer teljesen feldúlt, hogy egyik kollégám érzelmi kitörésének én lettem az ártatlan áldozata. De eszembe jutott az Ef 4,26, amely azt mondja, hogy a nap ne menjen le a haragommal. Imádkozva olvastam a Szentírásból a Fil 4,4-7-et, hogy kéréseimet Isten elé vihetem, és elnyerhetem a minden értelmet meghaladó
békességet. Ezután éreztem, az Úr arra indít, hogy menjek vissza a
kollégámhoz, és rendezzük a dolgot. Amikor ezt megtettük, mindketten
megkaptuk az isteni békességet.

Istenhez járulva hamar megtapasztalhatjuk hűségét. Lehetnek bármilyen érzéseim, Isten mégis hűséges. Ő a bosszantó és megkísértő körülményben
is megmutatja a kiutat.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy önpusztító mérgelődéseink alatt is
tanítasz és tanácsolsz minket. Ámen.

Ma elvetem az emberi megoldást, és Istenhez fordulok!

Dougald Blue (Virginia, USA)

 
http://csendespercek.hu


Hajléktalan fiú - Megdöbbentő produkció (Teljes verzió!)

Adonai.

Joyce Meyer: Félek, hogy nem tudom

Creflo Dollar: Felnőni szellemben I,4. rész

Az érett keresztény

Felismerni, hogy Isten munkálkodik.

Ez a legérdekesebb: képesség arra, hogy felismerd, Isten munkálkodik az életedben. Ahogy az életedben a dolgok változnak, történnek, fel kell ismerned, hogy Isten hogyan cselekszik. József a legjobb példa erre. József élete nagyon érdekes. Elkezdett beszélni az álmairól, arról is, hogy a bátyjai le fognak borulni előtte. A bátyjai persze féltékenyek lettek rá – ő volt az apja szeme fénye. Ebből az indulatból aztán eladták rabszolgának.

Mi is történt Józseffel, hogyan reagált erre? Képzeld el ezt a történetet magaddal. Putifár házába került szolgának. Az apja házában mindene megvolt, nagy szeretet vette körül, másnap pedig már szolga más házában, ráadásul annak felesége meg akarja rontani, bevádolja, és ezért börtönbe kerül. Ott beszél a pékkel és a pohárnokkal. A pohárnoknak mondja: ne felejts el, amikor kikerülsz. De az elfelejtette. Hányszor lett volna olyan pont, ahol azt mondhatta volna: vége, nem bocsátok meg?! És kiváló lehetősége lett volna, hogy keserű, rosszkedvű legyen. De a Fáraó megtudja József álom magyarázatát, és egyik pillanatról a másikra József, aki addig börtönlakó rab volt, az ujjára húzta a hatalom gyűrűjét, és a második ember lett Egyiptomban. Józsefnek ismerte Isten a szívét, és kiválasztotta erre. S bár ebben a helyzetben jólét vette körül, mégis megkeseredhetett volna a bátyjaira. Sátán mindent elkövetett, hogy József életét keserűvé tegye.

Akkor a testvérével, Benjáminnal találkozott, és mondta a többieknek: én vagyok a testvéretek. S azok meghajtották magukat előtte. Ezt látta álmában József. Milyen félelem lehetett a bátyjaiban – nála van a hatalom kulcsa! Ebben a helyzetben valami isteni történt Józseffel, amit csak Isten tudott megtenni. Mit mondott József ekkor? 1Móz45,5 vers: de most ne haragudjatok magatokra, és ne is kárhoztassátok magatokat, mert Isten küldött engem ide, hogy életet mentsek, 7 vers: Isten küldött engem előttetek, hogy megszerezzem számotokra az élelmet, megőrizzem az életeteket a nagy szabadulás által, és megmentsek számotokra sok túlélőt.

Ha látod Istent munkálkodni az életedben, akkor képes vagy mindenért hálát adni. Ha nézed az életedet, látod, hogy Isten az, aki cselekszik - jó néhányan úgy gondolják, hogy az ördög cselekszik az életükben. Ám a szellemileg érett férfiak felismerik, ha Isten munkálkodik. Nehéz helyzeteken átmenve bizony nem látni, de később tudjuk, hogy Isten hogyan vezetett át rajta. Bizonyos területeken éretlen voltam még, de Isten dolgozott ezen. Tudtam, mikor olyan nagy kavarodások voltak az életemben, hogy Isten valami jót fog kihozni belőle.

Ki akarja ezt elfogadni? Tudjuk, egy keresztény számára ez különösen rossz életprogram. Mert bizony van, amikor a nagyszerűséghez vezető út felé egy pusztán kell átmenned. Isten tökéletes akarata: "figyelj rám, hallgasd meg, engedelmeskedj és járj előttem." De az élet tele van kihívásokkal, mert hitben járni csak úgy tudsz, ha a hit izmaidat edzed. Tehát olyan helyzetekbe kell kerülnöd, mikor a hit izmaidat mozgatnod kell. Ilyenkor az érett keresztény azt mondja, hogy ezt én a magam javára használom föl, úgy tekintem ezt a helyzetet, mint egy edzőtermet, és készülök arra, hogy mikor tud Isten használni engem. Mert korábban gyenge voltam, de ezután erős leszek.

Nem gondolod, hogy különös, hogy elesel mindenféle kísértésekben? Isten megsegít, hogy mindenféle próbában, tesztben megerősítse a hitedet, hogy megmenekülj. Olyan életre (vagy házasságra) ne számíts, amiben megmenekülsz a konfrontációktól. Nem lesz jó házasságod csak úgy – fizetned kell érte. Meg kell érdemelned azt. Ha látsz egy jó házasságot, tudd meg, azt a „pokolban vásárolták" meg. Ti csak a végterméket látjátok. A kemencén mindenkinek át kell mennie. Nem azért, mert Isten az ördögöt használná, hogy téged tökéletesítsen, de az ilyen helyzeteket felhasználja, és megkérdezi, megvizsgálja: tényleg hiszel abban, amit Ő mond?

Ábrahámnak megígérte, hogy sok nép atyjává teszi? Igen. Akkor áldozd fel egyetlen fiadat – mondta neki. Ábrahám pedig azt válaszolta: rendben, Uram. Megvolt a hite, hogy átmenjen a teszten. A hit nem a teszt alatt született, már megvolt benne. Benned is így kell: az ige olvasáskor, imádkozáskor, megvalláskor, még a teszt előtt. Mert a győzelem megtapasztalása a másik oldalon van, nem ezen az oldalon. Az érett keresztények ezt felismerik. Az éretleneknek ez maga a pokol. Ha elköltötted az összes pénzedet, és nincs ételed, akkor ez nem az ördög, hanem a pénzügyi bölcsesség hiánya. Megszokták az emberek, hogy a rossz döntéseik esetén nem vállalják a felelősséget, hanem bűnbakot keresnek. Ennek hiányában, tudniillik ha nem vállalod a felelősséget, Isten igéje sem tudja elérni a célját. Az ördög miatt veszítettem el a munkahelyemet, feleségemet, nem fizettem be a tizedet, stb. – állítják. Az ördög a minden hazugságoknak atyja szívesen veszi ezeket a hazugságokat. Nahát (mondhatja), ez úgy hazudik, mint én.

De tudod, amikor a legnehezebb helyzeteken mégy is át, Isten munkál valamit. Ezekben a helyzetekben a hőség megsemmisíti a sömörgözést. Ilyenkor tudom, hogy már megvan a győzelmem, mert olvasom, tanulmányozom, és megvallom az igét. S az igében benne van, hogy „ez a mi hitünk, ami legyőzi a világot”. Ennek a hitnek valahonnan jönni kell! A legyőzött hit – nem hit. A nem hit pedig nem győz le semmit. De ezeknek a helyzeteknek a kellős közepén az Úr kidolgoz valamit, életed legnehezebb pillanataiban is ad neked türelmet, és közben kidolgozza számodra a szabadulást.

Amikor korrigáltad a nyelvedet, szavaidat, karakteredet, amikor összeillesztetted a dolgokat, helyreállítottad az összekuszálódott fonalakat, már senki sem lesz képes arra, hogy legyőzzön téged, mert már kifizetted az árat. Nagyon rossz mód, ha valaki nem az igéhez fordul, hanem ezekben a nehéz helyzetekben csak arra vár, hogy kapjon valamit, de nem teszi, amit az ige mond. A hit hallásból van, az pedig Isten igéje által. Isten olyan, hogy egyik szintről a másikra visz.

Pált a hajótörés és egy hosszú úszás után, ahogy kimászik, egy kígyó megmarja. Majd egy gazdag ember meghívja, s ott hirdette neki az evangéliumot. Majd mindenkit meggyógyított a szigeten. De igazából nem tudjuk, mi volt ennek az ára… Akármilyen helyzetben is vagy, tudod, hogy mi van a másik oldalon! S fel akarod adni? S miközben a helyzetben vagyunk, Pál azt mondja: "több vagyok, mint győztes, Őáltala, aki szeretett minket." Nem érdekes, mibe kerülsz, mert úgyis több mint győztes vagy. Most ebben vagyok? Nem érdekes, úgyis győztesen jövök ki – mondhatod. Az első nehézségnél el akarsz szaladni a gyógyulásoddal, vagy a házasságoddal kapcsolatban. Pedig győztes vagy! A kapcsolataid megromolnak – s te elszaladsz. De mi lenne, ha győztes lennél? Pál esetében nézzük meg, hányszor verték meg, hányszor volt hajótörése? Mit tennél, ha Pálhoz hasonlóan bedobnának a vízbe, megvernének, megköveznének – Pál felkelt és azonnal tanított. Mindezekben én még állok – mondta. S amikor a halál megjelent, mit mondott Pál? Elmehetnék, de még szükség van rám. Halál, távozz!

Én is gyakran gondolkodom azon, vajon mi történik a Mennyben? S a pokolban? Egyet tudok, mindkét helyen nagy aktivitás van. Emberek vannak a Mennyben – mit csinálnak most? Ne légy irigy, ha bejutsz, ha rájössz, hogy nem te vagy a legfontosabb, örülj, hogy bejutottál. Mindig az van bennem, hogy bekerülök, ott áll Jézus, magához int, s én csak annyit tudok mondani: Ó Uram, nem tudtam, hogy ilyen tökéletes, ilyen dicsőséges vagy. Ő pedig azt mondja: örülök, hogy mindig bíztál és hittél bennem, hogy megbocsátottál saját magadnak, és engedted, hogy használjalak téged. És átölel.

Ha szeretnénk, hogy így legyen, érett kereszténynek kell lennünk, és ragaszkodnunk a Bibliához, Isten igéjéhez. Olvasd, mert általa változol meg!

Fordította: Orbán Tibor



Dr-Kováts György: ÉS MOST – AJÁNLLAK

ÉS MOST - AJÁNLLAK (PARATITHÉMI) ACS 20,32 (5) Lehet, hogy ez hosszú, de így teljes, és amúgy is hétvége van - az Úr napja, nyugodalomra, tanulmányozásra. Ugye?

Acs 20,32.
"És most, atyámfiai, AJÁNLLAK titeket az Istennek és az Ő kegyelmessége Igéjének, Aki felépíthet, és adhat nektek örökséget minden megszenteltek között."

Tudod mit jelent a „PARATITHÉMI” (AJÁNLLAK)? (Persze újszövetségi görög.)
1./ Amikor valaki a kenyeret ODATESZI a vendége elé, és megkínálja, akkor „elé adja” azt. Odateszi. (És otthagyja. Nem rángatja el a vendég orra elől, hanem otthagyja, és örül, hogy a vendége jóllakik belőle.) Ez a „paratithémi”. (Mk 6,41. 8,6. stb.)

2./ Azután, azt is jelenti, hogy „akire SOKAT BÍZTAK, sokat követelnek is tőle” – a „rábízás” szava. (Lk 12,48.)

3./ Még izgalmasabb, hogy ez azt is jelenti, hogy „eléd teszem az útmutatást”, meghatározom, hogy mi legyen a követendő irány. (1Tim 1,18.) Sőt, az apostoli útmutatás világossá teszi, hogy hű embereket kell keresni, akikre RÁ LEHET BÍZNI, mindent, amit az Úrtól kaptunk, amit mi magunk is úgy tanultunk, és ami életünk során segítségül volt, hogy győztesen járhassunk az Úrban, sőt, amit az Úr bízott ránk, hogy tegyük, és ahogy azt tennünk kell. Legalábbis az apostol ezt tette, és erre tanított, hogy követői is ezt tegyék. 2Tim 2,2. Ez a „paratithémi” tanítvány-képző jelentése.

4./ Van a „paratithéminek” még egy jelentése, amiről beszélt velem az Úr Jézus. Ez pedig az, hogy „add át”… „És most, atyámfiai, AJÁNLLAK titeket („paratithémi”) az Istennek, és az Ő kegyelmessége Igéjének, Aki felépíthet, és adhat néktek örökséget minden megszenteltek között.” (Acs 20,32.)

Ez az, amikor ÁTADOD az Úrnak mindazokat, akiket szeretsz, akikért felelősséget érzel, akikért mindent megtettél, amit meg tudtál tenni, és most tovább kell lépni, és az Úr az egyetlen, aki ott tud lenni velük. Ez az, amikor ÚGY „ajánlod” az Úrnak őket, ahogy a kenyeret a vendéged elé teszed – leteszed, és otthagyod. Nem kapkodod vissza. Nem nyúlkálsz utána. Hagyod, hogy ott legyen, ott maradjon. Mint, amit a „rábízás” jelent. Odahagyod az Úrra. Szíved ott van, de az Úrra bíztad már az egészet, a helyzetet, a jövőt, és mindent. Elengedted, mert szereted az Urat, és mert bízol Benne, és mert mást úgysem tudsz tenni. Persze kapaszkodhatnál még bele – de az Úr mondta: engedd el. Hagyd Őreá. Ez a „paratithémi” jelentése itt.

De ez az ajánlás NEM PASSZÍV dolog pusztán. Imádkozol. OTT TARTOD az Úr előtt, amit Neki ajánlottál. Akár missziót, akár megtérőt, akár gyermekedet, hozzátartozóidat. Helyzetet, ajánlatot, lehetőséget – mindent, amit megértettél, hogy Rá kell, bízzál. „AJÁNLOD NEKI”, KEZÉBE TESZED, és BÍZOL BENNE, hogy rajta tartja szemeit, és jóra fordítja az egészet. Ez a „paratithémi”.

5./ S van még egy jelentése a „paratithéminek”.
Luk 23,46: „És kiáltván Jézus, nagy szóval, mondta: ’Atyám, a Te kezeidbe TESZEM LE az én szellememet (lelkemet a Károliban).’ És ezeket mondván, meghalt.”

A legvégső bizalom és a legvégső RÁHAGYATKOZÁS kifejezése. Amikor mindenki elhagyott, amikor méltánytalanul szenvedsz, amikor úgy tűnik, hogy Isten sem hall téged, amikor minden összeomlani látszik – ezt még mindig megteheted: „a Te kezeidbe teszem le”. Rád bízom. Most meghalok. Most összeomlik minden. De Te nem fogsz elhagyni. Akármit érzek most, tudom. Tudom, hogy velem vagy. Tudom, hogy szeretsz. Most is. Mindenkor. És ezért teljes bizalommal: MOST IS Hozzád hozom, Neked adom át, a Te kezeidbe teszem le a lelkemet, a helyzetemet, a jövőmet, mindent, ami vár rám. Ez a „paratithémi” üzenete.

Ezt mindenkor megteheted. Teljes bizalommal. Könnyekkel is. Mindennel, ami kíséri ezt a mostani „kereszthalált”, a „belehalásodat”. És az Úr, a te Istened ott van, és hall, és lát téged, még akkor is, ha egyedül éreznéd magad. Az Úr Jézus is egyedül érezte magát – de mégis, Atyja kezeibe tette le – adta át – lelkét. Rábízta magát, érzései ellenére. És győzött.

5./ „Paratithémi” – még egy jelentésben.
Annyira gyönyörű! Ahogy az Úr Igéjét kibontja az apostol, és vágyik arra, hogy mindenkit megnyerjen. Feltárja, megnyitja, odaadja, megpróbál megnyerni rá.
Acs 17,2-3:
„Pál pedig, amint szokása volt (FIGYELEM!!! – nem egyszer-egyszer tette, hanem újra és újra, mindig)…”
„…bement hozzájuk, és három szombaton át vetekedett („Vitázott” – szó szerint: dialógust folytatott, párbeszédet, amiben volt szerepe az eddigi megértéseknek és ezek felülvizsgálatának, az értelem és ismeret érveinek, összefüggések felismerésének és megosztásának, pro és kontra. Aki nyitott szívvel volt, meggyőződést nyerhetett. Ez a „vitázás” messze volt minden veszekedéstől és haragtól. Az eredeti kifejezés: „dialegomai” – dialógust, párbeszédet folytatni, érvet érvvel összeilleszteni, megvitatni.)…”
„…vetekedett velük az Írásokból (jól ismerte az Igét!), megmagyarázva (dianoigó – megnyitva az Ige értelmét) és KIMUTATVA (paratithémi – eléjük tárta, odaadta, rájuk bízta), hogy a Krisztusnak szükség volt szenvedni és feltámadni a halálból, és hogy ez a Jézus a Krisztus, akit ’én hirdetek néktek’.”

Az apostol mindent megtett, hogy megnyerje azokat, akikkel találkozott, az Igének. A „paratithémi” azt jelenti itt, hogy ODATÁRTA eléjük, FELKÍNÁLTA nekik, úgy, hogy értelmüket is megnyerte (dialegomai), és mellette kibontotta az Igét, kinyitotta (dianoigó) előttük, szinte a mennybe vezette fel őket, hogy onnan értsék és lássák mindazt, amit az Úr kijelentett (mint a Lk 24,32 s 45-ben az Úr Jézus tette – szintén: dianoigó).

Miért? Miért tette ezt, és miért teszed te is ezt?

Mert tudod, ahogy ő is tudta, hogy az Igazság fogja szabaddá tenni őket. (Jn 8,31-36.) Mert tudod, hogy az Ige a „szellem és élet”, ami életet ad a világnak. (Jn 6,63. Jn 6,33.) Mert tudod, hogy ha megérti az Igét, hit támad benne, és az a hit, ami benne van, legyőzi a világot. (1Jn 4,4-5.) És azt akarod, hogy az Úr tanítványai egyre többen legyenek. Így van?

Mindig kapcsolatban Vele

A boldog pillanatokban dicsérd Istent.
A nehéz pillanatokban keresd Istent.
A csendes pillanatokban adj hálát Istennek.
A fájdalmas pillanatokban bízz Istenben,
És minden időben imádd Őt!


http://blog.xfree.hu/myblog.tvn?SID=&kat=1108&n=dandej&blog_kategoria=B%20I%20B%20L%20I%20A%20:)


A hitről

Ez az a nap!

A hit nem a félelem hiánya, hanem a félelem fölötti győzelem.
A zsoltáros így énekeli ezt meg: „Ha félnem kellene is, én benned bízom” (Zsolt 56,4). A félelem ellenszere az Istenbe vetett bizalom. (R. Bonkke)


A zöld lámpa

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Így szól az Úr, Megváltód, Izraelnek szentje: Én vagyok az Úr, Istened, aki hasznosra tanítlak, és vezetlek oly úton, amelyen járnod kell.
- Ésaiás 48,17.

Egyszer egy pásztor megkérdezte tőlem: „Hagin testvér, el szoktál járni kis gyülekezetekbe is?” — „Igen, elmegyek bárhova, ahova mondja az Úr, hogy menjek el” — válaszoltam. Beszélt a gyülekezetéről, aztán így szólt: „Ha Isten esetleg szólna neked efelől, mi szeretnénk, ha eljönnél hozzánk.” Akkor mégsem fogadtam el a meghívást. Néhány hónappal később azonban, amikor éppen valami mással kapcsolatban imádkoztam, eszembe jutott ez a beszélgetés. Utána napokig állandóan az eszemben volt. Végül, körülbelül a negyedik napon azt mondtam: „Uram, Te akarod azt, hogy elmenjek abba a gyülekezetbe?” Minél többet imádkoztam efelől, annál inkább éreztem a bensőmben, hogy el kell fogadnom a meghívást. (Ez nem egy fizikai érzés volt, hanem olyasvalami, amit a szellememben érzékeltem.) Jézus erre utalt, amikor ott ült az ágyam mellett. „Minél többet gondoltál erre, annál jobb érzésed támadt ezzel kapcsolatban” — juttatta eszembe Ő. „Volt egy lágyan simogató, bársonyos érzés a szellemedben. Ez a zöld lámpa. Ez az indulj jelzés. Ez a szellem bizonyságtétele, hogy menj. Most látsz engem, és én azt mondom neked, hogy menj el abba a gyülekezetbe. De nem foglak többé így vezetni abban, hogy hova menj el. Mostantól fogva úgy vezetlek téged, ahogy minden más keresztényt is vezetek, belső bizonyosság által.”

Megvallás: Az Úr vezet engem azon az úton, amelyen járnom kell. Belső bizonyosság által vezet engem.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/
 —

Sötétben jártam-4D