2012. február 5.

NAPI ÁHÍTAT: Táplálék és nyugalom


Én legeltetem juhaimat, és én keresek nekik pihenőhelyet - így szól az én Uram, az Úr" (Ez 34,15).

Isten pásztori gondviselése alatt a hívők mindent megkapnak, amire csak szükségük van. Nem felfuvalkodott emberi gondolatok híg keverékével táplálja őket az Úr, hanem az isteni kijelentés megbízható, alapos igazságával. A lélek valódi tápláléka a Szentírás, amelynek megértésére a Szent Szellem nyitja meg a szívünket. Sőt, maga Krisztus az élet kenyere" (Jn 6,35) a hívők számára. Nagy Pásztorunk itt azt ígéri, hogy Ő maga adja nekünk ezt a szent táplálékot. Ha egy vasárnap földi pásztorunk talán üres kézzel prédikál, mennyei Urunknak sohasem üres a keze.

Ha szellemünk mennyei igazsággal telítődik, megnyugszunk. Akiket az Úr táplál, azoknak nagy békességük van. A kutyák nem zavarják fel, a farkasok nem falják fel őket, nem hajszolódnak nyugtalanul ide-oda. Az Úr keres számukra pihenőhelyet, hogy a felvett táplálék meggyökerezhessen bennük. A kegyelem Igéje nemcsak megtart, hanem meg is vigasztal minket. Megtaláljuk benne mindazt, ami növekedésünkhöz és megnyugvásunkhoz szükséges. Ha az igehirdetők talán nem tudják elcsendesíteni szomjúságunkat, keressük az Úrnál a megnyugvást!

Az Úr indítson bennünket ma is arra, hogy az Ige legelőjén táplálkozzunk és így nyugodjunk meg! Bárcsak ne az ostobaság és az aggodalom, hanem az imádság és az elmélyült békesség jellemezné napunkat!

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

Pedig nem érdemli meg...



„Én pedig azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak.” 
 Máté evangéliuma 5:44-45

Igen, érte. Azért, aki megbántott, aki a lelkedbe taposott szöges bakanccsal, aki semmibe vette az érzéseidet, a véleményedet, akivel szemben neked volt igazad, de az élet mégis másként döntött. Érte, aki nem érdemelné meg. Érte emeld fel szavadat az Istenhez. Érte mondj ezer és egy imát, és tégy jót vele ott, ahol csak tudsz. 

Tudom, ez így nagyon furcsán és utópisztikusan hangzik, de van Valaki, aki erőt ad neked mindehhez. Van Isten az égben, aki segít leküzdeni a benned dúló önérzetet, fájdalmat és rossz gondolatokat azért, hogy a másikért, és pont érte tegyél valami jót. Hogy jóval fizess az igazságtalanságért, hogy szeretetet adj a bántalmakért cserébe. 

De miért pont én? Miért pont én legyek más, mint a többi, miért én tegyek jót, amikor nem ez a természetes? - kiált belőled a talán jogos kérdések tömege. És Isten válasza szelíden szól hozzád. Mert te már megtapasztaltad ezt. Átélted, milyen, amikor Ő ad, pedig te nem érdemelted meg. Tudod milyen az ezer és egy hibás lépés utáni mindig-megbocsátás. Tudod, milyen az élet ajándéka annak, aki csak halált érdemel. Mert tudod, milyen a kegyelem.

Hát add tovább, barátom ezt a kegyelmet annak, aki talán nem érdemelné meg. Ma reggel legyen ez az imádságod Istenhez, hogy élhess a másik felé az Ő szeretetével. 

2009_10_23_szokalopulosz-georgis_vadlas-es-karhoztatas-cegled.mp3 letöltés :: FileFeltolto.hu

2009_10_23_szokalopulosz-georgis_vadlas-es-karhoztatas-cegled.mp3 letöltés :: FileFeltolto.hu

Ákos - A bosszú népe (koncert verzió)

Fizetve


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002344339367

A Sátán még most is kísértget
A minap elém tett egy jegyzéket,
Melyre vétkeim hosszú sorba,
Egyenként is fel voltak írva.

Elém tette s rám vigyorgott.
Jaj Istenem! Minden ott volt,
Minden bűnöm vétkem felírva,
Mi lesz velem? kérdeztem sírva.

Hát mi lenne? mondta nevetve,
Nem juthatsz el az örök életre,
Az üdvösségből ki vagy zárva,
S én zokogtam elítélt, árva.

Ekkor Valaki hozzám lépett,
S keresztülhúzta a jegyzéket,
De a keze át volt szegezve,
S a vérével írta rá FIZETVE.
AKI REMÉNYT AD EGY UJ SZERETET VILÁGBAN,AZ JÉZUS KRISZTUS.
Készítette: Kiss Lászlo

2012. február 4.

Ige: Isten hívása


Isten így hív minden embert, aki vágyik megismerni Őt: „Oh mindnyájan, kik szomjúhoztok, jertek e vizekre, ti is, kiknek nincs pénzetek, jertek, vegyetek és egyetek, jertek, vegyetek pénz nélkül és ingyen, bort (az öröm szimbóluma) és tejet (az Evangélium szimbóluma). Miért adtok pénzt azért, ami nem kenyér, és gyűjtött kincseteket (keresményeteket) azért, ami meg nem elégíthet (amivel nem lehet jóllakni)? Hallgassatok, hallgassatok reám, hogy jót egyetek, és gyönyörködjék lelketek (életetek) kövérségben” (Ésa. 55,1-2). 

Péter apostol is arra buzdít – kijelentve azt is – hogy mi, és ki után kell vágyakozni: „Mint most született csecsemők (gyanánt), a tiszta (csalárdságtól mentes, szellemi) hamisítatlan (megtéveszthetetlen) tej (Isten Igéje) után (epekedjetek, nagyon) vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek. (és általa növekedjetek az üdvösségre) (amíg majd megmenekültök)” (1 Pét. 2,2)

Ige: Nem az évek hozzák a bölcsességet


„A vén emberekben van-é a bölcsesség, és az értelem a hosszú életben-é? Ő nála (az Úrnál) van a bölcsesség és hatalom, övé a tanács és az értelem. (Jób. 12,12-13). 

„Végy csak oktatást az ő szájából, és vésd szívedbe az ő beszédeit!” (Jób. 22,22)

Elihu (jelentése: maga az Isten) a Jób barátaihoz így szól: „Gondoltam: Hadd szóljanak a napok; és hadd hirdessen bölcsességet az évek sokasága! Pedig a szellem az az emberben és a Mindenható lehelése, ami értelmet ad néki! Nem a nagyok a bölcsek, és nem a vének értik az ítéletet.” (Jób. 32,7-9). 

Dánielen keresztül megismételtetik a kijelentés:  „Ezt mondta Dániel: Isten neve legyen áldott örökkön örökké, övé a bölcsesség és a hatalom….Ő ad bölcsességet a bölcseknek és tudományt a nagy tudósoknak. Ő tárja fel a mélyen elrejtett titkokat; tudja, mi van a sötétségben, és nála lakik a világosság.” (Dán. 2,20-22).

Ige: Kiálts bölcsességért


 „[Szeretett] Fiam! Ha [felfogod, megérted, és] beveszed [vagyis befogadod, és megfogadod, és magadévá teszed] az én beszédeimet [szavaimat, és mondásaimat], és [megtartod] az én parancsolataimat, és elrejted [megközelíthetetlenné teszed, és kincsként őrzöd] magadnál [és magadba zárod],

Ha figyelmeztetvén [vagyis figyelmesen hallgatsz, és megszívleled, és hozzá igazodva engedelmeskedsz,] a [szellemi] bölcsességnek [megnyitva, és odafordítva] a te füleidet, hajtod a te elmédet [és szívedet, vagyis szellemi életednek irányítóját tisztánlátásra készteted, és a bölcsesség megismerésére adod, szívből törekedve] az értelemre [s kitárva szívedet az okosságnak],

Igen, nos, ha a bölcsességért [tudásért, és megkülönböztető képességért, és a felismerésért hangosan] kiáltasz [sőt könyörögsz, és hívod], és az értelemért [és a megértésért, és a helyes értelmezésért] a te szódat felemeled [és bölcsesség megnyerése után sóvárog a hangod, mert hiányát érzed, és kívánod, vágysz rá, ezért keresed, és kutatod],

Ha [hiányát érzed, és kívánod, vágyódsz utána, ezért törekszel utána, és] keresed azt, mint az ezüstöt, és mint a [rejtett] kincseket [úgy] kutatod azt [úgy keresed nyomát, és kiaknázod, mint a kincseket],

Akkor megérted [felfogod, és érzékeled] az Úrnak [JHVH=Jehovának, az örökkévalónak] félelmét [vagyis tiszteletét], és az Istennek ismeretére jutsz.

[Más fordítás: És rájössz mi az istenismeret, mert megnyered és hozzájutsz, és megtalálod az Úrnak, Istennek megismerését, és tudományát, és teljes tisztánlátásra jutsz].

Mert [csak] az Úr [JHVH=Jehova, az Ő jelenléte] ad bölcsességet, az ő szájából tudomány [és megismerés] és értelem [és megértés, ismeret, okosság, és tisztánlátás] származik(Péld. 2.1-6)

És így folytatja a tanítást Bölcsesség „Vegyétek az én tanításomat, és nem a pénzt (és ne az ezüstöt); és a tudományt (a tudást) inkább, mint a választott aranyat (a színaranyat). Mert jobb (értékesebb) a bölcsesség a drágagyöngyöknél (az igazgyöngynél); és semmi gyönyörűségek ehhez egyenlők nem lehetnek (és nem fogható hozzá semmiféle drágaság)” (Péld. 8,10-11).

„Mert jobb ennek megszerzése az ezüstnek megszerzésénél (több haszna van ennek, mint az ezüstnek), és a kiásott aranynál (a színaranynál) ennek jövedelme (nagyobb). Drágább a fényes kárbunkulusoknál, és minden te gyönyörűségeid nem hasonlíthatók hozzá (Más fordítás: Drágább ez a gyöngynél, és semmi sem fogható hozzá, amiben kedved leled)” (Péld. 3,14-15).

„Színaranyért meg nem szerezhető (nem lehet megvenni), ára ezüsttel meg nem fizethető (nem lehet árát ezüstben kimérni). Nem mérhető össze (nem fizethető meg) Ofir (jelentése: a gazdagság földje) aranyával, nem drága onixxal, sem zafírral. Nem ér fel vele az arany és gyémánt, aranyedényekért (arany ékszerekért) be nem cserélhető. Korall és kristály említni sem való; a bölcsesség ára (birtoklása) drágább a gyöngyöknél. Nem ér fel vele Kúsnak topáza, színarannyal sem mérhető össze (színarannyal sem lehet megfizetni)” (Jób. 28,15-19)

Nálad van csak békesség

9. rész / Nicky Gumbel: Hogyan lehet a Szent Szellemmel telhetek?


9. rész / Nicky Gumbel: Hogyan telhetek be Szent Szellemmel? from John on Vimeo.

Bevádoltak! Isten igazsága


"23. Csak a közelben vagyok-é én Isten? azt mondja az Úr, és nem vagyok-é Isten a messzeségben is? "Jer.23.23.
 Isten igazsága nem félig- meddig való igazság, hanem teljességgel az. Még mielőtt odatártam volna mindent, a bíró elé azt mondta, Ő ezt az ügyet ejti. Nem jelent meg a TIGÁZ képviselője, senki nem volt ott a vádlók közül. Milyen szomorú, a multik megijesztgetnek embereket, de nem vállalják a bírói igazságszolgáltatást, mert más utat keresnek. Felhívta a bíró a figyelmem arra, hogy küldjek a szolgáltatónak egy ajánlott levelet, még az Ő végzése előtt, hogy világos legyen , hogy nem hagyom magam,mert ma az a divat, hogy behajtó cégek hajtják be az "adósságot" mert van a kispénzű embereknek arra pénzük, hogy bíróságra forduljanak az igazságukért?Szegény gazdagok!
Mert bizony könnyebb a tevének átbújni a tű fokán… De ennek a történetnek van egy nagy tanulsága: Ma ebben az országban mindent  meg lehet tenni az emberekkel, de csak akkor, ha azt Isten is megengedi. Ha pedig megengedi, azt nem cél nélkül teszi. Megmutatja hatalmát, de igazsága az nem csak ebben a világban látszik meg, hanem teljességre az elkövetkezendőben jut.
 Jól gondold meg hova állsz és kinek szolgálsz! Mert Zákeus a vámszedő, amikor felmászott az eperfügefára, hogy lássa az Urat, aki betért az Ő házába már nem tudott tovább a rablott vagyonnal együtt élni. Tudta, hogy a kettő nem fér meg együtt. Jézus és a tolvajlás nem fér meg össze és ez nem véletlen. Nincs közössége a sötétségnek a világossággal.

Itt dőlnek el a dolgok. Az ember valakit szolgál. Vagy Istent, vagy a Sátánt. Húsvét van! Van feltámadás, amely vagy az örök életre, vagy az örök kárhozatra szól. Ez a Húsvét üzenete. Jézus keresztje neked nevetséges, vagy halálosan komoly????VÁLASSZ!!!!!!!

Oswald Chambers: "MENJ EL" A LEMONDÁS ÚTJÁRA


"Követlek téged, Uram, valahova mégy" (Lk 9,57).

Urunk magatartása ezzel az emberrel szemben szigorúan visszautasító volt, mert Ő tudta, mi volt az emberben. Mi ezt mondtuk volna: "El ne szalasszuk ezt a jó alkalmat, hogy megnyerjük ezt az embert! Micsoda elképzelés volt, ilyen jeges fuvallattal megfagyasztani, visszariasztani őt!" Uradat nem kell soha mentegetned. Az Ő szavai addig sebeznek és sértenek minket, amíg már semmi bántani vagy sebeznivaló nincs bennünk. Jézus Krisztus nem kímél semmit - bármi legyen is az -, ami végül is tönkre tenné az Isten szolgálatában álló embert. Urunk feleleteit nem a pillanatnyi ötletek, hanem az emberismeret irányítja. Ha Isten Szent Szelleme eszedbe juttatja az Úrnak valamelyik szavát, ami neked fáj, akkor biztos lehetsz abban, hogy van valami benned, amit Ő halálra akar sebezni.

Az 58. vers szavai kiverik fejünkből azt a gondolatot, mintha az Úrnak kedvtelésből lehetne szolgálni. Ilyen szigorú visszautasítás után nem marad más, mint az Úr, én magam és a szétzúzott reménység. "Jöjjön csak, aminek jönnie kell, vezércsillagod a velem való kapcsolat legyen. Nekem pedig nincs hova lehajtanom a fejemet."

Az 59. vers. Ez az ember sem Jézust nem akarta cserbenhagyni, sem az Atyját megbántani. A rokonaink iránti lágyszívű ragaszkodást választjuk a Jézus Krisztus iránti hűség helyett. Jézus utoljára jön számításba. Ha a hűség vonalán ilyen válságba jutsz, minden áron engedelmeskedj Jézus Krisztusnak!

A 61. vers. Az olyan ember, aki ezt mondja: "Igen Uram, de...", az mindig nagy buzgalommal készülődik, de soha nem indul útnak. Ennek még van egy-két kikötése. Jézus Krisztus határozott hívása nem ad helyet búcsúzkodásoknak, mert ahogyan mi mondunk búcsút, az inkább pogány szokás, nem keresztyén. Amikor eljut hozzád Isten hívása, azonnal kezdj el "menni", és soha ne állj meg!

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

15 A God Like You - Kirk Franklin

Csendesüljünk el az Úrban


És nevezé Isten a világosságot nappalnak, és a setétséget nevezé éjszakának: és lőn este és lőn reggel, első nap.I Mózes 1:5. Már kezdetben is úgy volt? Már az első napon megoszlott a világosság és a sötétség az idő birodalmában? De meg kell állapítanom, hogy lelki élményeim terén sem uralkodik mindig a dél vakító fénye, hanem el kell készülnöm olyan időkre is, amikor gyászolnom kell régebbi örömeim elvesztése fölött és Barátomat éjnek idején kell felkeresnem.

de e tekintetben nem állok egyedül, mert mindazoknak, akik az Urat szeretik, énekelniük kell a kegyelem, a nyomorúság, és a szabadulás, a szomorúság,és a gyönyörűség kettős zsoltárát.

Az Isteni gondviselés vezérletéhez tartozik az, hogy a nappal és éjszaka meg ne szűnjék, úgy a természeti mint a lelki világban, míg be nem megyünk az ígéret földjére, amelyről ez van megírva: " És ott éjszaka nem lesz".

Amit a mi mennyei Atyánk elrendel, az jól és bölcsen van! Nos, kedves lélek, mi a legjobb részedre? legyünk rajta, hogy a nap kezdetét és végét, a reggelt és az estét saját örömödre használd fel, magasztald az Urat azért, ha örömének napját hozta fel rád, de magasztald akkor is, ha az esti homály beáll. Úgy a nap felkeltében, mint a nap leáldozásában van valami fenséges szépség; énekelj arról és dicsérd az Urat!

Tégy úgy mint a fülemüle:mely mindig hallatja énekét. Hidd el, hogy az éjszakának nincs kevesebb áldásos haszna, mint a nappalnak. A kegyelem harmatja dúsan esik a szenvedés éjszakáján. Az ígéret csillagai dicsőn tündökölnek a súlyos szenvedések sötét óráiban. Ne tágíts az Istenhez való bizalom mellől a sors változásai között sem.

Nappal ez legyen a jelszavad:dolgozni, éjjel pedig ez: vigyázni! Minden órának megvan a maga kötelessége: haladj előre hivatásod teljesítésében, mint az Úrnak hű szolgája, míg majd megjelenik hirtelen az Ő dicsőségében. Lelkem, közeledik az este, az öregség és a halál: de ne félj tőle, mert az is a naphoz tartozik!

Testvérek, lássunk jól utána, hogy hitünknek mozdíthatatlan alapja legyen, nehogy hiábavaló reménységre építsünk, Isten mentsen meg mindenkit attól, hogy bizonyosságunk megcsaljon bennünket. Az én Megváltóm egy élő Megváltó! Ez kimondhatatlan öröm! Imádkozzunk érte, hogy ezt mindenki megtapasztalja!






Életcseppek

"Isten meg akar változtatni, de nem teszi meg, ha nem egyezek bele! Ez egy alapvető tanítása a Bibliának, hogy itt nincs erőszak. Ez a szeretet hódítása!" /Zimányi József/

Építő gondolatok: Joel Osteen: Isten használ minket a gyengeségeink ellenére



12,9 De ő ezt mondta nekem: "Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz. (2 Korinthus)

Mindenkinek vannak gyengeségei, hibái, fogyatékosságai. Sokszor a hibáinkat és korlátainkat használjuk kifogásként, és megelégszünk a középszerűséggel. Azt gondoljuk, úgysem tudunk semmi nagyot létrehozni a korlátaink miatt. De az a jó hír, hogy Isten nemcsak tökéletes embereket használ. Ha így tenne, egyikünknek sem lenne esélye. Isten nem függeszti fel az elhívását feléd addig, amíg életed minden területén nem győzedelmeskedsz, és mindig száz százalékos teljesítményt nem nyújtasz. Isten használ, miközben változol, növekszel.

Az Írásokból tudjuk, hogy Péter messziről sem volt tökéletes. Hirtelen természetű, nagyszájú ember volt. Egyszer annyira elveszítette a türelmét, hogy levágta a főpap szolgájának a fülét. Később pedig annyira berezelt, hogy még azt is megtagadta, hogy ismeri Jézust. Életének sok területén kellett még növekednie, pedig Jézus kiválasztott tanítványa volt, a jobbkeze. Nem sokkal miután levágta a szolga fülét, kiállt a tömeg elé beszélni és háromezer ember megtért! A legtöbb ember, akiket a Biblia említ, hogy egyszerre megtértek. Később meggyógyult egy béna, amikor Péter árnyéka rá vetődött.

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy Isten olyanokat használ, akik nálunk okosabbak, fegyelmezettebbek, érettebbek. Pedig nem így van. Isten ereje még inkább megmutatkozik a mi gyengeségeinkben. Jákob csaló volt, Dávidnak nőügye volt, Noé lerészegedett, Pál gyilkosok cinkosa volt, Jónás elfutott Istentől, Gedeonnak kisebbségi komplexusa volt, Miriam egy pletykafészek volt, Mária (Márta testvére) állandóan aggodalmaskodott, Tamás kételkedett, Sára türelmetlenkedett, Illés hajlamos volt a depresszióra, Mózes dadogott, Zákeus túl alacsony volt, Ábrahám túl öreg volt, Lázár pedig halott volt… Neked mi a kifogásod? Miért ne tudna Isten használni téged? Miért ne tudnád megvalósítani azt az álmot, amit Isten helyezett a szívedre?

Valami ilyesminek kellene lenni a hozzáállásunknak: „Lehet, hogy nem vagyok jobb, mint mások, de nem vagyok rosszabb sem. A Mindenható Isten gyermeke vagyok, akit Ő megigazított, elfogadott és szeret. Bár nem vagyok tökéletes, szeretem azt, aki vagyok. Vannak hibáim és vannak területek az életemben, ahol változásra, növekedésre van szükségem, de tudom, hogy, Isten kegyelméből növekszem és változom. Lehet, hogy még nem tartok ott, ahol szeretnék lenni, de már nem vagyok ott, ahol egykor voltam. Mivel Isten elfogadott engem, én is elfogadom magam.”

Joel Osteen

Áldjuk az Urat az élő és igaz Istent.

Aforizmák


Akinek csak képzelete van tanulás nélkül annak szárnyai vannak lábak nélkül.

Erő az erőtlenségben


De ő ezt mondta nekem: “Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz.” Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem. (2 Kor. 12: 9)

Nagyon bízató ez az igevers. A versenyszellem mindenütt fellelhető, a legjobb lenni, a legjobbat nyújtani, nem csak az iskolában, munkában, de a kapcsolatokban is. Nem mintha ez rossz lenne. Csak egyszerűen nem lehet mindig, mindenütt a legjobb lenni (ez nem jelenti azt, hogy nem kell a legjobbat nyújtani, ami tőlünk telik).

Isten, amikor feladatot bíz ránk, ezt nem aszerint teszi elsősorban, hogy mi mit gondolunk magunkról, mire érezzük magunkat képesnek (lásd Mózest, Gedeont), bár Jézus beszél arról, hogy mielőtt belefogsz valamibe jó lenne előtte felszámolni a költségeket, mégis a szuverén és gondviselő Isten útjait sokszor nem értjük. Elhívhat olyan feladatra, amihez nincs elég erőnk – és ez kegyelem. És lehetőség élni Isten ereje által. Nem könnyű. De aki nem kockáztat, az veszít – hallottam egyszer. Nem meggondolatlanságra, felelőtlenségre bíztatok.

Bátorításul írtam e néhány sort elsősorban magamnak. Engedelmeskedni Isten felismert vezetésének, akkor is, ha úgy tűnik erőm feletti a feladat. Csak így lehet megtapasztalni Isten megtartó erejét.

Napi Remény: Isten arra teremtett, hogy küldetésben legyél



 „Mert aki meg akarja menteni az életét, az elveszti, aki pedig elveszti az életét énértem és az evangéliumért, megmenti azt.” (Márk 8:35)

Miért nem érzünk nagyobb beteljesedést? Rengeteg ember teszi fel ezt a kérdést önmagának. Nem vagyunk boldogok, nem vagyunk elégedettek – valójában nyomorultak vagyunk.

Miért? A szociológus John Brueggemann a „Gazdag, szabad és nyomorult” c. könyvében megosztott egy történetet, ami nagyszerűen illusztrálja, hogy miért. A Mount Everest megmászása az egyik olyan kihívás, amely inspirálja az embereket, hogy valami nagy dolgot vigyenek végbe. Egy csomó ember megpróbálta, bár közel tíz százalékuk belepusztult a kalandba. A csapatok sokan most is a hegyi ösvényen vannak. Az emberek még mindig meg akarják mászni a csúcsot – noha ennek semmi valódi társadalmi értéke.

Egy néhány évvel korábban az egyik hegymászó, David Sharp, komoly bajba került a hegyen. Nyilvánvaló szüksége 40 hegymászónak jutott tudomására azon a napon, mégis magára hagyták. Meghalt a Mount Everesten, mert nem volt egyetlen hegymászó sem, aki a személyes célját félretette volna, hogy segítsen rajta.

Pontosan ez az. Hajtjuk magunkat, hogy többet szerezzünk, hogy többek legyünk, hogy többet tegyünk, így aztán elveszítjük a látásunkat, hogy mi a valóban fontos. Isten azonban nem erre teremtett, nem így „huzalozott” minket. Az élet nem arról szól, hogy mit alkotsz, mit tudsz, mit teszel. Az élet mindenek felett a szeretetről szól – Isten szeretetéről és egymás szeretetéről.

Jézus azt mondja a Márk 8:356-ben: „Csak a ki feladja az életét értem és az evangéliumért, az fogja valaha is megtudni, mit jelent igazán élni.” (TLB fordítás) Isten úgy alkotott, hogy sosem leszel boldog, hacsak nem adod az életed az ő munkájára. Valami sokkal többre lettél teremtve, mint önmagad. A Biblia úgy nevezi ezt, hogy ez a te küldetésed az életben. Ennek a jelentősége nem a státuszból, fizetésből, nemi hovatartozásból ered. A szolgálatból jön. Csak ha feladod az életed, akkor érezheted meg, hogy az életed fontos, jelentőségteljes.

(Daily Hope by Rick Warren 2011.12.13.)
 
http://feeds.feedburner.com/~r/NapiRemeny/~4/eHqBwzpN75M?utm_source=feedburner&utm_medium=email

KENNETH E. HAGIN: A MEGBOCSÁTHATATLAN BŰN


http://www.facebook.com/profile.php?id=100000418388272
Idézet a „Győzelmes Gyülekezet”
KENNETH E. HAGIN könyvéből.
Kiadta: Krisztus Szeretete Gyülekezet 1997.

Amikor 1952-ben Jézus megjelent nekem látomásban, részletesen beszélt a démonokról és arról, hogyan ragadják meg az embereket. Az 1952-es látomásnak három része volt, amelyben Jézus arról tanított, hogyan próbálnak a démonok hozzáférni az emberekhez. 1952ben összejövetelt tartottam egy gyülekezetben. A parókián laktam és az alkalmak után a pásztorral töltöttem az időt. Az egyik esti alkalom után a pásztor és én elkezdtünk imádkozni. Éppúgy nem számítottam arra, hogy valami szokatlan fog történni, mint arra, hogy én leszek az első ember a Holdon! Ez a nap még a többinél is átlagosabb volt. De amint letérdeltem imádkozni, úgy tűnt, mintha egy fehér felhő szállna le rám, mely beburkolt és térdelve találtam magam a dicsőség felhőjében. Semmit sem láttam; a fizikai érzékelésem teljesen megszűnt. A szemeim tágra nyíltak, de a konyhában nem láttam sem a tűzhelyet, sem az asztalt, sem bármi mást. Az Ószövetségben Isten dicsősége sokszor felhőben jelent meg (2 Móz.40:34,35; 1 Kir. 8:10,11; 2 Krón.5:13,14). Ez igei.

Felnéztem oda, ahol a mennyezetnek kellett volna lennie és láttam, hogy ott áll Jézus. Ahogy beborított a dicsőség felhője, Jézus másfél órán keresztül beszélt hozzám. Így kezdte a beszélgetést: "Az ördögről, démonokról és a démoni birtoklásról foglak tanítani. Ettől kezdve, amikor Szellemben vagy, működni fog az életedben az, ami az Igémben szellemek megkülönböztetéseként ismert." Jézus ezt mondta: "Pontosan meg fogom mutatni, hogyan kerítik hatalmukba a démonok és a gonosz szellemek az embereket, majd hogyan uralják és birtokolják őket, még a keresztényeket is, ha hagyják."

Jézus egy darabig a szellemek megkülönböztetésének ajándékáról beszélt. Többek között azt mondta, hogy a szellemek megkülönböztetése egy természetfeletti betekintés a szellemvilágba. Majd, még mindig a dicsőség felhőjébe burkolva, Jézus megnyitotta nekem a szellemvilágot és elkezdtem belátni abba. Egy asszonyt láttam és Jézus a következő történetet mondta. Láttam az egész jelenetet ahogy kibontakozott. Jézus ezt mondta: "Például, ez az asszony az én gyermekem volt. A férjével együtt engem szolgált és csodálatos énekhangja volt." A látomásban felismertem az asszonyt; tudtam, hogy kicsoda. Személyesen nem ismertem. Tudtam, hogy a férjét - aki pásztor volt elhagyta egy másik férfiért.

(Az előző férje éppen ez a pásztor volt, akivel a paplakban imádkoztam.) Látjátok, hacsak Jézus nem mutatja meg nekünk, akkor csak az események végeredményét látjuk, de nem tudjuk, mi miért történik. Tudtam, hogy ez az asszony elhagyta a férjét, de nem ismertem a részleteket. Látjuk a természetes világban zajló eseményeket, de általában nem tudjuk, mi történt a szellemvilágban, ami ezeket okozta. Az Úr ezt mondta: "Ez az asszony az én szolgám volt. A férje pásztor volt és együtt szolgáltak. Az ördög eljött hozzá" - és ahogy Jézus ezt mondta, láttam egy kis ördögöt, ami majdnem úgy nézett ki, mint egy kis majom. Láttam, ahogy ráül az asszony vállára és suttogni kezd a fülébe. Az Úr tovább beszélt hozzám: "Ez a gonosz szellem azt sugdosta az asszonynak: 'Te egy gyönyörű nő vagy, és megloptak az életben. Be lettél csapva. A világban hírneved, szerencséd és népszerűséged lehetne." Nincs kétségem afelől, hogy az asszony a tehetségével kiváló énekes lehetett volna. De szeretném, ha megértenétek itt valamit. Bár az ördög kijelentésében volt valami igazság, ,,A világban hírneved, szerencséd és népszerűséged lehetne" - a Filippi4:8 alapján azonban ez nem állt összhangban Isten Igéjével. FIliPPI 4:8 8.

Továbbá, Atyámfiai, amik csak IGAZAK, amik csak TISZESSÉGESEK, amik csak IGAZSÁGOSAK, amik csak TISZTÁK, amik csak KEDVESEK, amik csak JÓ HÍRÚEK; ha van valami ERÉNY és ha van valami DICSÉRET EZEKRŐL GONDOLKODJATOK. Amit a démon mondott, nem volt összhangban az Igével, mert nem volt igaz, tisztességes (becsületes), igazságos, tiszta, kedves, jó hírű és természetesen nem volt benne erény. Ezért nem hangzott igeinek. Néhány ember kíváncsi, hogyan lehet megkülönböztetni a sátán hangját. A következőképpen: amit hallasz, annak összhangban kell lennie az Igével. A Biblia pontosan megmondja nekünk, hogy min gondolkodjunk: " ... ezekről gondolkodjatok", és felsorolja azokat, amin gondolkodnunk kellene. A Biblia a gondolataink útmutatója. Jézus így folytatta: "Az asszony tudta, hogy az ördög sugallja neki ezeket a gondolatokat, tehát ezt mondta: 'Távozz sátán'!" És láttam, amint a kis démon leugrik róla, elrohan és békén hagyja Őt. Jézus tovább beszélt: "Ez a démon időnként visszajött, a vállára ült és suttogni kezdett a fülébe." Ekkor a gonosz szellem nem benne volt, hanem kívülről nyomta el az elméjét, megpróbált az asszonyhoz férkőzni az elméjén keresztül. De az asszonynak még mindig volt hatalma fölötte, mert a Biblia ezt mondja: " ... nagyobb 6, Aki bennetek van, mint az, aki e világban van" (1Ján.4:4). Ellen tudott volna állni az ördögnek, mert a Biblia így tanítja Gal.4:7). Egyáltalán nem kellett volna helyet adnia az ördögnek a gondolatai között (Ef.4:27). Jézus ezt mondta: "Ez a démon időről időre visszajött, a vállára ült és így szólt: 'Te egy gyönyörű nő vagy, de becsaptak. Megloptak az életben. A világban hírneved, szerencséd és népszerűséged lehetett volna.' De ő tudta, hogy ez az ördög, tehát ezt mondta: 'Távozz tőlem sátán!' És a démon elhagyta egy időre." Figyeljétek meg, mikor az asszony Jézus nevében gyakorolta jogos hatalmát az ördög felett, annak a démonnak el kellett hagynia Őt. De egy idő után újra visszatért, hogy megkísértse. Az, hogy egyszer már ellenálltál sátánnak, nem jelenti, hogy nem fog újra próbálkozni. A Biblia nem ezt tanítja. Nézzük meg Jézus megkísértését. A Biblia azt mondja, hogy az ördög eltávozott Jézustól "egy időre" 4:1-13). A látomásban láttam, amint az ördög visszatér ehhez a keresztény asszonyhoz, hogy ismét megkísértse. Ahogy Jézus tovább mesélte a történetet, láttam, hogy újra jött az a kis szörny, az asszony vállára ült és a fülébe suttogott. Jézus azt mondta: "Ez a démon időnként visszajött és a fülébe suttogta: 'Te egy gyönyörű asszony vagy, de becsaptak az életben. A világban hírneved, szerencséd, pénzed és népszerűséged lehetett volna." Jézus elmagyarázta, hogy ezen a ponton az asszonyt még mindig csak elnyomta az ördög. Bármely keresztényt elnyomhat egy gonosz szellem. Nincs olyan keresztény, aki védett lenne sátán javaslatai és elnyomása ellen, de nem kell engednünk sugallatainak. Hatalmunk van bármilyen elnyomás felett, amit megpróbál ellenünk hozni. Azután Jézus ezt mondta: "De ekkor elkezdte követni sátán gondolatait. Ezt gondolta: 'Gyönyörű vagyok' - mivel kedvelte ezt a gondolatot, elkezdett rajta gondolkodni: 'Becsaptak az életben." Gondolatait nem a Biblia vonalában tartotta, nem Jézusra irányította a figyelmét. A Biblia ezt mondja: "Kinek elméje reád támaszkodik, megőrzöd azt teljes békében ... " (Ésa.26:3 KJV) De ahelyett, hogy az elméjét az Úron tartotta volna, sátán gondolatain kezdett időzni és elmélkedni. Gyönyörű asszony volt, azonban Isten helyett a saját szépségén kezdett gondolkodni ahelyett, hogy Istenről, az Ő Igéjéről és Istennek az életére vonatkozó akaratáról gondolkodott volna. Amikor elkezdett az ördög sugallatain időzni, büszkeségében felfuvalkodottá vált.

A Biblia ezt mondja: ,,A megromlás előtt kevélység jár, és az eset (bukás) előtt felfuvalkodottság." (péld.16:18) Javaslat: sátán eszköze Sok hívő kíváncsi arra, hogyan képes sátán teret nyerni az életükben. Sátán először az elméjükben kezd dolgozni, sátán egyik legnagyobb és leghatékonyabb fegyvere a javaslat. Végül is ez volt az a fegyver, amit sátán Éva ellen használt a Paradicsomban (1 Móz.3:1-7). Éva követte sátán javaslatát, így az "elámította" és rászedte (1 Móz.3:13). Sátán egyik fő stratégiája még ma is az emberek félrevezetése; javaslataival rászedi és becsapja őket. Nem kell áldozatul esnünk sátán javaslatainak, mert a Biblia azt mondja, ne adjunk helyet az ördögnek magunkban. Ez azt jelenti, egyáltalán 'le adj neki helyet a gondolataidban. Ha az ördög helyet kaphat a gondolataidban, akkor helyet kaphat benned. Azután Jézus elmondta nekem, hogy amikor az asszony elkezdett foglalkozni sátán gondolataival és követte a javaslatait, megszállottá vált ezzel a gondolkodásmóddal. Megkedvelte azokat a gondolatokat. Majd a látomásban az asszony megváltozott és átlátszóvá vált, mintha a teste üvegből lett volna. Láttam egy fekete foltot a fejében, körülbelül akkorát, mint egy fél dolláros. Jézus elmagyarázta: "Ezt az asszonyt, a szolgámat, először csak kívülről nyomta el ez a gonosz szellem. Megdorgálta, mert mint gyermekemnek, hatalma volt az ördög felett. Többször ellenállt neki és ő elment. De az utolsó alkalommal figyelni kezdett sátánra, folyamatosan az ő gondolatain elmélkedett és hallgatott javaslataira, mivel azok tetszettek neki. Megszállottá vált az ördög gondolataival." Jézus ezt mondta: "Megszállottá vált ezzel a gondolkodásmóddal, de még ekkor sem volt túl késő. Még mindig az én gyermekem volt. Tudta, mit kell tennie. Ha ki akarta volna zárni azokat a gondolatokat az elméjéből, megtehette volna. Ezt mondhatta volna: 'Megtagadom, hogy így gondolkodjak. Ez az ördögtől van és én Jézus nevében ellenállok neked sátán.' De ő így akart gondolkodni, tehát továbbra is ezeket a gondolatokat forgatta magában, míg végül is megszállottja lett ezeknek a gondolatoknak." Lehetséges, hogy egy hívő a gondolkodásában megszállottá váljon az ördög gondolataival. De szeretném, ha megértenéd a következőt: Bármikor megdorgálhatta volna az ördögöt, mert Jézus nevében még a gondolatvilágában is hatalma volt sátán fölött. Jézus megmagyarázta: "Ó tudta, hogy mit csinál. Még azt is tudta, hogy ennek a gondolkodásmódnak a megszállottja lett. Bármelyik pillanatban mondhatta volna: 'Ezek a gondolatok az ördögtől vannak, ezért megtagadom, hogy így gondolkodjam. Megparancsolom sátán, hagyj el engem! Jézus nevében távozz tőlem!' - és sátán engedelmeskedett volna neki. De ő szeretett így gondolkodni: 'Én gyönyörű vagyok. ' Ezért tovább folytatta: 'Be lettem csapva. A világban hírnevem, szerencsém és népszerűségem lehetett volna. " Jézus elmagyarázta: ,,Akkor indult el rossz irányba, miután figyelni kezdett arra, amit az ördög mondott és dédelgette az ő gondolatait." "Végül elhagyta a férjét és elment egy másik férfival. Attól egy következőhöz ment. Majd attól a másiktól egy harmadikhoz, míg végül már az ötödik férfinál tartott, de egyikhez sem ment férjhez, csak együtt élt velük." Jézus ezt mondta: "Még mindig nem volt túl késő. Ha megtért volna és visszafordult volna hozzám és megkért volna, én megbocsátottam volna neki. Nem volt szüksége senkire, hogy az ördögöt futásra kényszerítse. Ó maga is meg tudta volna tenni." Jézus nem helyesli és nem nézi el a helytelen cselekedeteket, de köszönet Istennek, megbocsátja bűneinket, ha a hívő őszintén sajnálja, kéri a megbocsátást, megtér és elfordul bűnétől (1 Ján.1:9). Figyeljük meg Jézus kijelentését: "Senkire sem volt szüksége, hogy az ördögöt megfutamítsa.

Ezt ő maga is meg tudta volna tenni." Az önmagában nem elég, hogy hatalmunk van Krisztusban. A hívőknek gyakorolniuk kell ezt a hatalmukat az ördög felett, hogy hasznukra váljon. Majd a látomásban az egyik teljes evangéliumi felekezet vezetőjét láttam, amint egy hotelhez érkezett. A látomásban kint álltam a hotel előtt. Láttam a hotel nevét is. Azután úgy tűnt, mintha bementem volna a szállodába ezzel a teljes evangéliumi szolgálóval. Odament az információs pulthoz, hogy meg érdeklődje, Mr. és Mrs. X. Y. a vendégek között van-e. Igen, ott voltak. Az asszony egy férfival volt bejelentkezve, mint a felesége. A felekezet szolgálója felment a szobájuk ajtajához és én a látomásban, a Szellemben, a folyosón álltam. Az egész jelenetet láttam, ahogy történt. A szolgáló kopogtatott. Az asszony meglehetősen hiányos öltözetben jött az ajtóhoz és kinyitotta. Amikor ajtót nyitott, felismerte a férfit, a teljes evangéliumi felekezet vezetőjét. Ezt mondta: "Tudom, miért jöttél." A szolgáló azért jött, hogy megpróbálja visszafordítani és imádkozzon vele, hogy visszatérjen Istenhez és a férjéhez. A nő ezt mondta: "Közlöm veled, hogy amennyiben Jézus Krisztusról van szó, a pokolba vele." És a szolgálóra csapta az ajtót. Jézus ezt mondta nekem: "Látod, nem akar többé engem." Jézus folytatta: "Ha túl nagy kísértésben lett volna és a kísértés hevében vagy dührohamban mondta volna: 'Nem akarom Őt' - nem vettem volna figyelembe és megbocsátottam volna neki. De ő pontosan tudta, mit tesz. Akarattal és előre megfontoltan mondta ki: 'Nem akarom Jézust." És amikor ezt mondta, láttam amint a nagy fekete folt, amely kb. akkora volt mint egy féldolláros, lemegy a fejéből a belsejébe, a szívébe, le a szellemébe. Akkor Jézus ezt mondta: "Ekkor vette őt birtokba az ördög. Most ez az ördög uralja, de csak az ő engedélye által."

Elnyomás, megszállás, birtoklás
Látjátok, óriási különbség van az elnyomás, megszállás és birtoklás között. Ez az asszony már körülbelül 20 éve volt a szolgálatban férjével; nem csecsemő keresztény volt. Először elnyomott és megszállott volt, de amikor mint érett keresztény szabad akaratából és szándékosan megtagadta Krisztust, démonikus birtoklás alá került. De csak a saját engedélye által került a démon birtokába. Attól a pillanattól fogva, amikor megtagadta Krisztust, többé már nem lehetett kereszténynek nevezni. Ezt mondtam Jézusnak: "Uram, miért mutatod ezt nekem? Azt akarod, hogy kiűzzem belőle az ördögöt?" Azt felelte: "Nem, te nem tudod kiűzni belőle az ördögöt. Senki sem tudja kiűzni, mert ő nem akarja, hogy az ördög elmenjen; ő akarja ezt. Senki - sem te, sem a gyülekezet vénéi, sem a többi hívő, sem bárki más - nem gyakorolhat hatalmat az emberi szellem fölött. Amikor a földön jártam, hatalmat gyakoroltam a gonosz szellemek fölött, de nem emberi szellemek fölött. Még Isten, az Atya sem gyakorol hatalmat az emberi szellem fölött." "Hatalmat gyakoroltam a gonosz szellemek és démonok fölött" mondta Jézus. A hívők a Gyülekezetben hatalmat gyakorolhatnak a gonosz szellemek és démonok fölött. De ha bármely emberi szellem azt az állapotot akarja amiben van, akkor semmit sem tehetsz; úgy fog maradni. Ha ez a nő meg kívánja tartani ezt az ördögöt, úgy lesz, és nem tudod kiűzni belőle a gonosz szellemet." ,,Az Igém ezt mondja: ' ... és aki AKARJA, vegye az élet vizét ingyen' és ' ... VÁIASSZATOK magatoknak még ma, akit szolgáljatok ... ' Jel. 22:17; Józs.24:15).

Az embernek szabad akarata van, hogy úgy döntsön, ahogy csak akar ezen a földön. Isten nem fog átgázolni az ember akaratán." Jézus elmagyarázta, ha ez az asszony meg akart volna szabadulni, mielőtt megtagadta Krisztust, Jézus nevében kiűzhettem volna azokat a szellemeket a testéből és lelkéből. De ő maga is bármikor megtehette volna és megdorgálhatta volna az ördögöt. De mivel nem akart szabad lenni, senki semmit nem tehetett érte. Természetesen miután érett keresztényként megtagadta Krisztust, többé nem volt lehetséges kiűzni belőle a gonosz szellemet. Eldöntötte, melyik urat választja, és az ördögöt választotta (Róm.6:16). Maga Isten sem gyakorol hatalmat az emberek akarata fölött. Ha az emberek sátán gondolatain akarnak gondolkodni és engednek neki, Isten nem fogja áthágni az akaratukat, és te sem leszel rá képes. Nem kényszerítheted az embereket arra, hogy Isten Igéje szerint gondolkodjanak, sem arra, hogy azt akarják, amit Isten tervezett a számukra. Nem kényszerítheted őket, hogy inkább a Szent Szellemből akarjanak többet, mint a gonosz szellemekből. Megtaníthatod az embereknek, hogy mit mond az Ige és bátoríthatod őket, hogy higgyék Isten Igéjét és aszerint éljenek, de semmire sem kényszerítheted őket.

A megbocsáthatatlan bűn - a halálos bűn
Amikor megkérdeztem Jézust: "Akarod, hogy imádkozzam ezért az asszonyért?" Ó ezt válaszolta: "Nem, ne imádkozz érte!" Ez igazi megrázkódtatás volt számomra! Hallottál valaha olyat, hogy ne imádkozz emberekért? Én makacsul ragaszkodom az Igéhez. Ha valaki mond nekem valamit, nem érdekel ki az, látni akarom azt az Igében. Ezt mondtam Jézusnak: "Miért Uram? Soha nem hallottam ilyet. Igei ez?" Ezt válaszolta: "Soha nem olvastad az Igémben: 'Ha valaki látja, hogy az ó atyjafia vétkezik, de nem halálos bűnt, könyörögjön, és az Isten életet ad annak, aki nem halálos bűnnel vétkezik. VAN HALÁLOS BŰN; NEM AZ ILYENÉRT MONDOM, HOGY KÖNYÖRÖGJÖN'?" (1 Ján.5:16) Jézus azt mondta: "Van halálos bűn és az Ige azt mondja, hogy ne imádkozz azokért, akik ezt elkövetik." Nem tudhatod, hogy valaki elkövetett-e halálos bűnt vagy nem, ha¬csak Isten nem mutatja meg mennyei kijelentés által. A szolgálatom alatt az Úr három különböző alkalommal mondta, hogy ne imádkozzak az illetőért, mert halálos bűnt követett el. Ez az asszony volt az első. Jézus azt mondta, hogy ne imádkozzam ezért az asszonyért, mert elkövette a megbocsáthatatlan - halálos - bűnt. Azt feleltem az Úrnak, hogy ez még mindig nem elég számomra. Ezt mondtam: "Nem fogok elfogadni semmilyen látomást vagy megtapasztalást, még akkor sem ha Téged látlak Jézus, ha nem lehet bebizonyítani az Újszövetség alapján azt, amit mondasz. Egy szót sem fogok elfogadni abból amit mondasz, hacsak nem adsz még egy Igét, ami alátámasztja, hogy ne imádkozzam ezért az asszonyért." Emlékeztettem, hogy mit mond az Ó Igéje: " ... két vagy három tanú vallomásával erősíttessék minden szó." (Mt.18:16) A következő Igéket adta és magyarázni kezdte nekem azokat. 4. Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer MEGVIIÁGOSITTATTAK, MEGÍZLELVÉN A MENNYEI AJÁNDÉKOT, és RÉSZESEIVÉ LEITEK A SZENT SZELLEMNEK, 5. És MEGÍZLELTÉK AZ ISTENNEK JÓ BESZÉDÉT és A JÖVENDŐ VILÁGNAK ERŐIT, 6. És ELESTEK, ismét megújuljanak a megtérésre, mint akik önmaguknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák Jézus elmagyarázta nekem, hogy mielőtt egy keresztény elkövethetné a halálos bűnt, be kell töltenie az Igében említett mind az öt feltételt.

Első: "Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer megvilágosíttattak... " (Zsidó 6:4). Jézus azt mondta, ez arra vonatkozik, amit abban az időben sokan "bűntudatra ébredésnek" hívtunk. Az Ige hirdetése megvilágosítja a bűnöst. Ez olyan, mint amikor a tékozló fiú "magába szállt' (Lk.15:17). Isten Igéjének prédikálásán keresztül a bűnös látja, hogy elveszett. Világosságot kap Isten Igéjének igazságáról és rájön, hogy szüksége van Megváltóra.

Második: Zsidó 6:4 azt mondja: " ... megízlelvén a mennyei ajándékot ... " Jézus azt mondta, hogy a meggyőzés alatt lévő ember még nem ízlelte meg a Mennyei Ajándékot, mert Jézus a Mennyei Ajándék. Jézus a János 3:16-ot idézte: "Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen 6benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. " Tehát a "Mennyei Ajándék megízlelése" az üdvösségre utal- Jézus Krisztusnak, mint Megváltónak az elfogadására.

Majd a harmadik: " ... és részeseivé lettek a Szent Szellemnek ... " (Zsidó 6:4). Jézus elmondta, hogy ez többet jelent, mint újjászületni és megismerkedni a Szent Szellemmel az Ő bennünk lakozó jelenlétén keresztül Gán.14:16,17). Ez azt jelenti, Szent Szellemmel betöltekezni - részesülni a Szent Szellem keresztségben (ApCsel.1:5; 2:4).

Majd a negyedik: "És megízlelték az Istennek jó beszédét..." (Zsidó 6:5). Jézus azt mondta, hogy ez nem vonatkozhat csecsemő keresztényekre. Ők még nem ízlelték meg Isten jó Igéjét. A csecsemő keresztények még az "Ige tiszta, hamisítatlan tején" vannak. Az 1 Péter 2:2-ben ez áll: "Mint most született csecsemők, a tiszta, hamisítatlan tej után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek." Egy másik fordítás szerint ez "Isten Igéjének szilárd eledele". Más szóval, a Krisztusban csecsemők nem tudják betölteni a megbocsáthatatlan bún elkövetésének feltételeit, mert még nem ízlelték meg Isten Igéjének szilárd eledelét. Csak tejjel táplálkoznak az Igéből. Csak azok lehetnek vétkesek e bűn elkövetésében, akik már elértek bizonyos szellemi szintet, teljesen megértik Jézus megtagadásának komolyságát és járatosak az Ige kemény eledelében. Jézus rámutatott arra a hasonlóságra, ami a szellemi és testi növekedés között van. Azt mondta, hogy csecsemő keresztények nem lehetnek vétkesek a megbocsáthatatlan bűn elkövetésében, mert nem elég érettek ahhoz, hogy tudják mit tesznek.

Az ötödik feltétel a megbocsáthatatlan bűn elkövetéséhez: " ... megízlelték ... a jövendő világnak erőit," (Zsidó 6:5) Jézus elmagyarázta, hogy ez mit jelent. Azt mondta, hogy a ,jövendő világnak erői" szellemi ajándékok. Jézus elmagyarázta: "Azok, akik megízlelték a jövendő világnak erőit, érett keresztények, akiknek az életében vagy szolgálatában a Szellem ajándékai működnek." Elmagyarázta, hogy a Szent Szellem keresztség és az azt követő ajándékok az örökségünk záloga az eljövendő világban (Ef.1:13,14; 2 Kor. 5:5). Tehát öt bibliai követelményt kellene egy hívőnek betöltenie, mielőtt vétkes lehetne a megbocsáthatatlan bún elkövetésében. Tisztán láthatod, hogy nagyon kevés keresztény felelne meg annak, hogy vétkes lehessen e bűn elkövetésében. Jézus azt mondta, hogy az asszony a látomásban, aki megtagadta Őt, megfelelt annak, hogy elkövethesse a megbocsáthatatlan bűnt és e1magyarázta, miért. Azt mondta, ez az asszony megvilágosodott; tudta, hogy szüksége van egy Megváltóra. Megízlelte a Mennyei Ajándékot, mert újjászületett. Jézus Krisztus hosszú évek óta a Megváltója volt. Az asszony Szent Szellemmel is be volt töltekezve, és évek óta szolgált a férjével. Ismerte Isten Igéjét. Elegendő szellemi növekedést tapasztalt meg, már nem szellemi csecsemő volt az Ige tején. Megízlelte Isten Igéjének kemény eledelét. A Szellem ajándékai is működtek az életében. Tehát betöltött minden igei követelményt, hogy elkövethesse a megbocsáthatatlan bűnt. Jézus elmondta, megbocsátott volna neki, ha csupán az ördög kísértéséről lett volna szó és az ördög legyőzte volna. Azt mondta, az asszony nem akkor követte el a halálos bűnt, amikor elment egy másik férfival. Elmagyarázta, ha száz férfi lett volna az életében, de visszafordul Őhozzá és megtér, Ő megbocsátott volna neki. De Jézus elmondta, hogy az asszony nem kísértés alatt vagy legyőzve hozott döntést, amikor akarattal és megfontoltan azt mondta, nem akarja többé Jézust. Ez a halálos bún - a megbocsáthatatlan bűn. Amit egy érett keresztény Jézussal kapcsolatban tesz, az határozza meg, hogy elkövette-e a halálos bűnt vagy sem. Ha egy érett keresztény akarattal megtagadja Krisztust, előre elhatározva, megfontolt szándékkal, a Biblia ezt megbocsáthatatlan bűnnek nevezi, amely a halálos bűn. A halálos bűn a szellemi halálhoz - az Istentől való örök elszakítottsághoz vezet. Állj meg és gondolkodj el ezen. Úgy kap valaki megváltást, hogy befogadja Jézus Krisztust a szívébe. Az emberek csak az által veszíthetik el üdvösségüket, amit Jézussal kapcsolatban tesznek. Jézus áll az üdvösség középpontjában. Ezért, amikor az emberek ezt kérdezik: "Lehet egy kereszténynek démona?" - meg kell határozniuk, mit értenek ezalatt. Valójában, ahogy már említettem, a keresztényeknek lehet bármijük, amit csak akarnak maguknak, mert szabad akaratuk van.

Ha az érett keresztények folyamatosan megnyitják magukat az ördögnek, eljuthatnak addig a pontig, ahol azt választják, hogy megtagadják Krisztust, ahogy ez az asszony tette. De akkor többé már nem lesznek keresztények, mert többé nem "Krisztushoz hasonlóak" és nem törekednek arra, hogy Jézust kövessék. Ahogy Krisztus Szelleme eltávozik, az a személy többé nem nevezhető kereszténynek. Csak ennél a pontnál kerülhetnek démoni birtoklás alá. Tehát csak azért, mert ez az asszony valamikor keresztény volt, nem maradt továbbra is keresztény. Többé már nem volt Krisztushoz hasonló, miután követte az ördögöt, és megtagadta az Úr Jézus Krisztust. Jézus ezt mondta: " ... HA TI MEGMARADTOK AZ ÉN BESZÉDEMBEN, bizonnyal az én tanítványaim vagytok." Ján.8:31) Ez az asszony nem maradt Isten Igéjében; többé semmilyen kapcsolatot nem akart Jézussal. Engedjétek meg, hogy ehhez hozzátegyek még valamit. Az, hogy valaki kereszténynek vallja magát, önmagában még nem jele annak, hogy újjá is született. Ha az életükben nincs bizonyítéka az újjászületett, újjáteremtett szellem gyümölcsének, komolyan megkérdőjelezem az üdvösségüket. Az emberekre annyi címkét rakhatsz, amennyit csak akarsz, attól még nem válnak azzá. Például, egyszer egy asszony elmondta, hogy a férje kereszténynek vallja magát, de mindenféle ördögi tevékenységgel foglalkozik.

Nem mutatta semmi jelét annak, hogy új teremtmény lenne Krisztusban. Az asszony azt akarta tudni, valóban keresztény-e a férje. Azt válaszoltam: "Nem, ő nem keresztény. A keresztény szó azt jelenti: Krisztushoz hasonló. Úgy cselekszik, ahogy Krisztus cselekedne? Nem, természetesen nem. Követi Jézust, vagy egy kicsit is az Ige világosságában jár? Nem. Ő az ördögöt követi, tehát ne nevezd kereszténynek." Majd Jézus a látomásban utalást tett a Zsidókhoz írt levél 10. fejezetére, és tovább magyarázta a halálos bűnt. ZSIDÓ 10:26-29 26. Mert HA SZÁNDÉKOSAN VÉTKEZÜNK, az igazság megismerésére val6 eljutás után, akkor többé nincs bűnökért val6 áldozat, 27. Hanem az ítéletnek valami rettenetes várása és a tűznek lángja, amely megemészti az ellenszegülőket. 28. Aki megveti a M6zes törvényét, két vagy három tanúbizonyságra irgalom nélkül meghal; 29. Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, aki AZ ISTEN FIÁT MEGTAPODJA, és a SZÖVEVSÉGNEK VÉRÉT, mellyel megszenteltetett, tisztátalannak TARTJA, és a kegyelemnek Szellemét bántalmazza. A 26. vers azt mondja: "Mert ha szándékosan vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás után ... ". Ez a bűn nem vonatkozhat bármilyen bűnre, mert ha bármilyen bűnről lenne szó, akkor az 1.Ján.1:9 nem lenne igaz. Az 1Ján.1:9 ígéretet tesz nekünk, ha megvalljuk bűneinket, Isten hú és igaz, hogy megbocsásson és megtisztítson minket minden hamisságtól. Ezért a Zsidó 10:26 Krisztus elutasításának bűnéről beszél. Pál (aki szerintem a Zsidó levelet írta) eredetileg zsidó keresztényeknek írta ezt a részt. Az itt található alapelv természetesen minden keresztény számára érvényes. De az újszövetség kezdetén a zsidó keresztények annak a kísértésnek voltak kitéve, hogy Krisztus követéséből származó üldöztetésük miatt térjenek vissza a zsidó valláshoz. Amikor ezek a zsidók kereszténnyé váltak, kiközösítették őket és így elszakadtak a családjuktól. Összetartottak és segítették egymást, de így is nagyon nehéz volt az életük, nem csak anyagi értelemben, hanem a súlyos üldöztetések miatt is.

Néhányukat megkísértette az a gondolat, hogy visszatérjenek a régi életükhöz, a zsidó valláshoz, azonban ehhez meg kellett volna tagadniuk, hogy Krisztus Isten Fia. A Zsidó 10:29 szerint a megbocsáthatatlan bűn az, amikor valaki "az Isten Fiát megtapodja". Más szóval, ha azok a zsidó keresztények visszatértek volna a zsidó valláshoz, meg kellett volna tagadniuk, hogy Krisztus a Messiás. Ha megtették volna, akkor meg kellett volna tagadniuk, hogy Jézus szűztől született. És ha visszatértek volna a zsidó valláshoz, ez azt jelentette volna, hogy a szövetség vérét, amellyel Jézus megszenteltetett, tisztátalannak tartják (Zsid.10:29). Ha Jézus nem az Isten Fia és ha Ő nem a Messiás, akkor az Ő vére csupán olyan vér lenne, mint bármely más ember vére - nem lenne szent. Megtagadni, hogy Krisztus az Isten Fia, ez az a bűn, melyre a Zsidó 10.utal. Ez ugyanaz, mint elfordulni Tőle, elutasítani Őt és kijelenteni: "Nem akarom Jézust többé." A Biblia azt mondja, ha érett keresztények akarattal és megfontoltan tagadják meg Krisztust, akkor nincs többé áldozat a bűneikért. Végül is, mi tett téged új teremtménnyé? Az, hogy elfogadtad Jézus Krisztust mint Megváltódat. Hitted a szívedben, hogy Isten feltámasztotta Jézust a halálból és azt, hogy Ő Isten Fia. Engedelmeskedtél a Bibliának, hitted a szívedben és a száddal vallást tettél Jézus Krisztusról, mint Uradról és Megváltódról (Róm.10:9,10). Tehát a Biblia itt Jézus megtagadásának bűnét említi, és nem valami más bűnt, amit egy keresztény esetleg elkövet az életében.

Azonban a megbocsáthatatlan bűn az egyik terület, ahol sátán hatalmas pusztítást vitt végbe Krisztus Testében. Manapság sok elmegyógyintézet van tele olyan emberekkel - még hívőkkel is -, akiket sátán meggyőzött arról, hogy elkövették a megbocsáthatatlan bűnt. Sátán azok ellen használta ezt az Igét a Zsidó levélből, akik nem ismerték Isten teljes tervét. Kihasználta a tudatlanságukat, hazudott nekik és megkötözöttségben tartotta őket, mert azt mondta nekik, hogy "szándékosan" vétkeztek, ezért elkövették a megbocsáthatatlan bűnt. Az évszázadok során emberek kerültek a máglyára, mert nem voltak hajlandóak megtagadni Jézusba vetett hitüket. Ha a hatalmas kényszer hatására megtették volna, Isten nem rótta volna fel nekik. De ha önként tagadnák meg Jézust, az természetesen más lenne. Jézus elmondta, hogy az asszony a látomásban szintén elkövette a megbocsáthatatlan bűnt, a Zsidó 10:26-29 alapján. Mint érett keresztény, teljesen megértve, hogy mit tesz, akarattal megtapodta Jézus Krisztust és az Ő vérét megszentségtelenítette (29. vers). Ezért nem volt többé áldozat a bűnéért. Az ördög megpróbálja elhitetni a hívőkkel, hogy elkövették a megbocsáthatatlan bűnt. Az évek folyamán beszéltem olyan emberekkel, akik úgy gondolták, hogy elkövették a halálos bűnt. Azt kérdeztem tőlük: "Megtapodtad Jézus vérét és mondtad, hogy Ő csak egy ember volt - nem pedig Isten Fia? Mondtad, hogy Jézus nem szűztől született? Mondtad, hogy a vére nem szent, hanem ugyanolyan, mint bárki más vére? Teljesen megtagadtad Jézust?" Mindannyian minden egyes kérdésre azt felelték: "Nem, természetesen nem." "Akkor ez a vers nem vonatkozik rád" - válaszoltam Az embereknek bibliai megértést kell kapniuk a megbocsáthatatlan bűnről, hogy az ördög ne tudja félrevezetni őket. Hacsak szándékosan nem mondja egy érett keresztény, aki betölti mind az öt feltételt a Zsidó 6-ból:, Jézus nem az Isten Fia" vagy "Nem akarom Jézust”; akkor nem követte el ezt a bűnt. Csecsemő keresztények nem tudják elkövetni ezt a bűnt, amikor heves felindulásuk közepette vagy mérgükben ilyen kijelentéseket tesznek. Ebben a részben a Biblia szabad akaratból meghozott tudatos döntésről beszél. Nem számít mit tettek a keresztények vagy milyen távol kerültek Istentől, még az sem, ha mondtak valamit Jézus ellen pillanatnyi haragjukban, Ő nem fogja felróni nekik, ha megtérnek és megvallják Neki bűnüket és elfordulnak a rossz cselekedeteiktől.

Ez nem a bűn elnézése, mert a bűn rossz. Azonban a hívők számára van gondoskodás, ha vétkeznek és elrontják (1 Ján.1:9). Ezért ha kikerülsz az Istennel való közösségből, vissza kell térned oda olyan gyorsan, ahogy csak tudsz. Mert ha nem, az ördög területére kerülsz és az veszélyes, mivel az ördög arra törekszik, hogy tönkretegye az életed (Ján.10:10). Jézus elutasításának bűne valójában kétféleképpen történhet. Az egyik útja, amikor az emberek hallják az evangéliumot és mégis visszautasítják Jézust, és továbbra sem fogadják el Őt. Egy idő után a Szent Szellem nem foglalkozik többé velük, hogy elfogadják Jézust Megváltójuknak (1Móz.6:3), és ezek az emberek a pokolban fogják tölteni az örökkévalóságot, miután meghalnak. Jézus megtagadásának másik lehetséges módja, ha érett hívők akarattal és szándékosan elutasítják Őt. Megkérdeztem az Úrtól, hogy mi fog történni ezzel az asszonnyal? Azt mondta, a tűzzel és kénkővel égő tóban fogja tölteni az örökkévalóságot. A látomásban láttam ahogy lekerült oda, és hallottam iszonyú kiáltozását. Ismertem egy másik személyt, aki elkövette a megbocsáthatatlan bűnt.

A Szent Szellem hosszú időn keresztül foglalkozott vele, de ő mindig visszautasította Szent Szellem dolgait. Sosem engedett Istennek. Én magam is többször beszéltem vele Istenről. Elmondta, hogy újjászületett és Isten elhívta őt prédikálni, de ő nem volt hajlandó. Végül eltávolodott az Úrtól, nem járt többé gyülekezetbe és belemerült a bűnbe. Beszéltem neki az Úrról és próbáltam visszatéríteni Istenhez. Abban az időben nagyon mély bűnben élt, mindent végigpróbált, amit csak el tudsz képzelni. Amikor az Úrról beszéltem neki, csak sírt, remegett és rázkódott a bűntudat alatt. Továbbra is imádkoztam érte és több alkalommal is beszéltem vele a 15 év alatt, hogy megpróbáljam visszatéríteni az Úrhoz. Az utolsó beszélgetésünk során ezt mondta: "Tudom, hogy mindaz igaz, amit mondtál. De én semmit nem fogok tenni ezzel kapcsolatban." Majd hozzátette: "Te azonban ne add fel velem kapcsolatban! Továbbra is imádkozz értem!" Tehát tovább imádkoztam érte. Emlékszem egy bizonyos éjszakára, éppen térden állva imádkoztam érte, amikor az Úr szólt hozzám. Ezt mondta: "Kelj fel onnan!" Annyira valóságos volt, hogy meghökkentem és felkeltem. Az Úr ezt mondta: "Ne imádkozz érte!" "De Uram - mondtam -, ő elmondta nekem, hogy tinédzser korában ismert meg Téged. Azt mondta, elhívtad őt prédikálni. Azért imádkozom, hogy ismét közösségbe kerüljön Veled és visszatérjen Hozzád, mint a tékozló fiú." Az Úr azt válaszolta: "Ne imádkozz érte többet!" "Azt mondod, hogy ne imádkozzam érte többet? - kérdeztem. - Hiszen még az élők sorában van. Még van remény számára." "Nincs - mondta az Úr -, soha nem fog üdvözülni. Meg fog halni és a pokolba kerül." Ez megrázkódtatásként ért! Ezt mondtam: "Uram, én nem értem ezt." Jézus azt mondta: "Olvastál már az Ószövetségben Efraimról? Nem tudod, hogy végül azt mondtam: 'Hagyjátok Efraimot magára! Ne foglalkozzatok vele többet! Hagyjátok magára!' Miért mondtam ezt? Mert Efraim bálványokkal szövetkezett (Hós.4: 17). Tehát hagyd ezt az embert!" Látjátok, szellemi értelemben ez az ember szorosan kötődött a bálványaihoz. Szélesre tárta az ajtót az ördög előtt, és az Úr tudta, hogy sohasem fog megtérni. Ezután soha többé nem imádkoztam érte. Egyszerűen nem tudtam. Mások imádkoztak, de nekem az Úr azt mondta, ne tegyem; és a férfi korán elhunyt. Kb. 54 éves volt, amikor meghalt. Megérdeklődtem a rokonaitól, hogyan halt meg. Elmondták, hogy Istent átkozva halt meg, bár valaha hívő volt. Nem szörnyű?! Mégis megtörténhet, ha ajtót nyitsz az ördögnek és megmaradsz a bűnben és sohasem fordulsz el attól és nem térsz meg.

Isten akarata volt ez? Természetesen nem! De látjátok, veszélyes dolog sátán területén lenni. Az ördög félre tudja vezetni az embereket és lehetséges, hogy eljutnak egy olyan pontra, amikor már tudatosan és szándékosan nem akarnak semmit Istentől. Veszélyes az ördög hazugságaira hallgatni, kikerülni az Istennel való közösségből és belemélyedni a bűnbe. Ha a hívők sátán területére kerülnek, megtörténhet, hogy készakarva és szándékosan nem akarnak semmiféle kapcsolatot Istennel. De meg kell értened: hatalmas különbség van az olyan hívők között, akik Istennel kívánnak járni, de alkalmanként - nem szántszándékkal megbotlanak és elesnek, és azok között a hívők között, akik szándékosan és tudatosan megmaradnak a helytelen cselekedeteknél, saját elhatározásukból elfordulnak Istentől és megtagadják Őt.

Az utolsó lehetőség
1954-ben Nyugat-Texasban tartottam összejöveteleket. Az egyik vezetőségi tag ezt mondta: "Hagin testvér, szeretnék kérdezni valamit." Elkezdte magyarázni, hogy ebben a 15 ezer fős városban az előző pásztor alapította ezt a gyülekezetet, ahol kb. 30 éven keresztül pásztorkodott. De elhagyta a feleségét és elment egy másik asszonyhoz ebben a kis városban. Csak együtt élt az asszonnyal; soha nem vette feleségül. Amikor prédikálni mentem ebbe a gyülekezetbe, a pásztor már évek óta a másik asszonnyal élt. Amióta elhagyta a gyülekezetet, minden évben új pásztor jött, de körülbelül csak egy évig maradtak, majd elmentek. A gyülekezet megpróbálta kiheverni a rossz hírnevet, amit az alapító pásztor miatt szerzett, aki megszökött az asszonnyal. Még mindig ugyanabban a városban élt az asszonnyal, játékkaszinót vezetett és más helytelen dolgokkal is foglalkozott. Az életmódjával szégyent hozott a gyülekezetre. Ez a gyülekezeti vezető elmondta: "Hagin testvér, kb. 3 héttel ezelőtt az egykori pásztor váratlanul megjelent a vasárnapi istentiszteleten. Az egyik asszony a gyülekezetben nyelveken szólt, ő pedig felállt és megmagyarázta. Lehetséges ez? Lehet ez Istentől?" "Nos - mondtam -, először is olvastad már az Ószövetségben: amikor Saul visszaesett a bűnbe és eltávolodott Istentől, összetalálkozott néhány prófétával és a Szent Szellem szállt rá, ő pedig prófétálni kezdett (1 Sám.19:23,24). A Biblia azt mondja, hogy Isten ajándékai és az 6 elhívása megbánhatatlanok (Róm.11:29). De ez nem azt jelenti, hogy Isten elnézte Saul bűnét. Tehát mielőtt megítélhetném, hogy a magyarázat Istentől volt-e, mondd el, mi volt az üzenet." A gyülekezeti vezető a következőt mondta: "Nos, mindnyájan nagyon meg voltunk döbbenve. Nem emlékszem az első részére, de ezzel végződött: 'Ez az utolsó hívásod. Az utolsó lehetőséget adom számodra." Amikor ez történt, a hajdani pásztornak már közel három éve nem volt közössége Istennel. A gyülekezeti vezető elmondta: "Amikor befejezte a magyarázatot, hangosan ezt kiáltotta: 'Azt akarom, hogy mindannyian tudjátok, ami Jézus Krisztust illeti, a pokolba vele!' - majd megfordult és kisétált az épületből." A gyülekezeti vezető megkérdezte: ,,Amikor ez a régi pásztor megmagyarázta az üzenetet és ezt mondta: 'Ez az utolsó hívásod - az utolsó lehetőséged' - gondolod, hogy ez volt a helyes magyarázat?" Azt feleltem: "Igen, ez Istentől volt. Isten természetfölötti módon szólt hozzá. A férfi a szelleméből mondta ki, amit a Szent Szellem mondott neki. Ez a magyarázat nem a gyülekezeti testnek szóló üzenet volt; Isten csak hozzá beszélt. És ő megértette az üzenetet. Isten az Ő irgalmasságában adott neki egy utolsó lehetőséget, hogy megtérjen és elforduljon a bűnétől, de elutasította ezt. Helyesen magyarázta, amit a Szent Szellem mondott neki, és úgy döntött, hogy szándékosan, előre megfontoltan megtagadja Krisztust."

Szomorú, de ez megtörténhet. Tanulhatunk ebből. Emlékezz, ebben a látomásban az Úr így kezdte a beszélgetést: "Megmutatom neked, hogyan ragadja meg az ördög az embereket, még a hívőket is, ha megengedik neki." Látod, veszélyes talajon vagy, ha hallgatni kezdesz arra, amivel az ördög táplálja az elméd, és az ő gondolatain kezdesz időzni és követed javaslatait. Helytelen gondolkodással ajtót nyithatsz az ördögnek. Ha megnyitod az ajtót, az ördög rövid időn belül megpróbálja majd irányítani az elméd, és megszállottá válsz a gondolataival.

A hívőknek nem szabad helyet adniuk az ördögnek a gondolatvilágukban. A Biblia azt mondja: "Se pedig az ördögnek ne adjatok helyet." (Ef.4:27) Ez azt jelenti, hogy az ördög nem tudja megragadni a hívőket, hacsak ők nem engedik. Azonban engedélyt adhatnak neki. A hívőknek nem kell engedniük, hogy sátán uralja a gondolataikat, mert Jézus nevében hatalmunk van felette. Sátán nem az urunk, és nem kell engednünk, hogy uralkodjon felettünk, még a gondolatvilágunkban sem. A keresztényeknek szabad akaratuk van, amit Isten soha nem sért meg. De sátán sem gázolhat át az akaratunkon. A hívőknek nem kell megnyílniuk az ördögnek. Isten jól felszerelte és képessé tette Krisztus Testét, hogy Isten gondolatain gondolkodva a hívők erősek legyenek az Úrban. Nem kell áldozatul esnünk az ördögnek és az ő gondolatainak, mert nem ő a mi urunk, hanem Jézus. Győzelmünk van sátán felett, de nem csak gyakorolnunk kell a Krisztusban lévő hatalmunkat, hanem Isten Igéjével összhangban gondolkodva, elménk ajtaját is zárva kell tartanunk az ördög előtt.
Így nem adunk lehetőséget sátánnak, hogy hozzánk férjen és szilárdan állunk a győzedelmes Gyülekezet tagjaiként

PAJOR TAMÁS : SZÉL - WINDFUNKY STYL' VERSION - KOZÁK JÓZSEF

Frank Peretti: Látogatás – részlet


PROLÓGUS
 
Lendült a kalapács, csengtek a szegek, átlyukasztva a bőrét, szétvágva az ereit. Csengtek a szegek, szétszaggatva az izmait, és összeroncsolva a csontjait. Csengtek a szegek, a durva fához horgonyozva a karjait.

Csengtek. Csengtek. Csengtek.
És mikor a csengés abbamaradt, ott függött a perzselő Nap alatt, fájdalomtól elalélva, egyedül. Képtelenül arra, hogy megtartsa magát, térdét kinyújtsa, vagy akár csak a fejét is elfordítsa anélkül, hogy a szegek izzó fájdalommal bele ne marjanak. Csuklója feldagadt a szögfejek körül.
Vére kiszáradt a Naptól, és megalvadt a fán.

Felkiáltott, de Isten nem hallgatta meg. Tán Isten maga lehetett az, ki beverte a szegeket, majd a kalapácsot letéve elfordult, arcán győztes mosollyal. Bizonyára Isten lehetett az, ki otthagyta őt kivérezni, és megfőni a Napon, képtelenül arra, hogy megálljon, vagy leessen, míg a Nap jelzi az elmúló órákat a felhőtlen égen.

Nehéz szagú izzadtsággal borítva. A napsütéstől vörösre égve.
Kiszáradt vére megrepedezett a szögek körül.
A fájdalom az egyetlen valóság.

Újra felkiáltott, de napforralta elméjének üstjében csak vádlóinak hangjait hallotta, és a szegek csengését, ahogy csengtek, csengtek, csengtek – a hangokat, melyek örökké üldözni fogják emlékeiben, és örökké visszatérnek rémálmaiban.

- Te egy ördögi gyermek vagy! – mondták neki. – Egy ördögi gyermek, akit meg kell fékezni.
Ördögi gyermek?

Még egyszer felkiáltott, és ekkor egy hang, egy szellem válaszolt, egy erő söpört végig rajta. Hirtelen képessé vált rá, hogy elviselje a fájdalmat, akaratának hajtóerejévé téve azt.
S a fellángoló akarattal elhatározta: élni fog.
És élőként, tudta, mit fog cselekedni.

Kenneth E. Hagin: Rábízni



Hagyd az Úrra a te útjaidat, és bízzál benne, majd Ő teljesíti. (ZSOLTÁR 37,5.)

A King James Biblia széljegyzete szerint: „Bízd a te utadat az Úrra.” Vesd, hagyd, bízd rá. Egyszerűen vesd a gondjaidat, terheidet, problémáidat, aggodalmaidat Istenre. Ugye, az Ige azt mondja, hogy ezt nekünk kell megtennünk?
Isten nem fog téged megszabadítani a gondjaidtól. Van, aki mindig azt kéri tőlem: „Kérlek, imádkozz, hogy az Úr megkönnyítse a terhemet.” Isten nem ezt teszi, Ő megmondta, mit tégy a terheiddel. Ha tenem teszed meg, semmi sem történik velük.
A mai szöveg egyértelmű alanya Te vagy. Te hagyd az Úrra az utadat. Te vesd minden gondodat az Úrra. Sokan azért nem kapnak választ, mert nem Isten Igéjével összhangban imádkoznak. Nem azt teszik a gondjaikkal, nehézségeikkel, aggodalmaikkal, és más egyebekkel, amit Isten mondott. Nincs értelme imádkozni a gondjaid felől, ha nem teszed meg, amit Isten mond.
Képes vagy megtenni azt, amit Isten mondott, hogy tedd meg.
Megvallás: Én az Úrra hagyom az én útjaimat. Őbenne bízom. Ő pedig beteljesíti.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tél

Üzenőfalra feltöltött fényképek

Készíctette. Andras Kiss
Azért ezen a képen, elviháncoltam egy ideig! :-)))

FELTÁMADOTT klip.wmv

2012. február 3.

Ige: Isten fiairól


„… nem mindnyájan fiak, [Ábrahám gyermekei] kik az Ábrahám magvából valók; hanem: Izsákban neveztetik néked a te magod

Azaz, nem a (hús)testnek fiai az Istennek fiai; [nem a testi származás szerinti utódok Isten gyermekeihanem az ígéret fiait [gyermekeit] tekinti [nevezi] magul (Róm. 9,7-8)


 „De mit mond? [tehát az Írás] Közel hozzád a beszéd [Ige; szó; (rhéma): kijelentés] a szádban [ajkadon] és a szívedben (a bensődben) van azaz [tudniillik] a hit beszéde, [igéje; szava] amelyet mi hirdetünk [prédikálunk]

Mert ha a te száddal (meg)vallást teszel [elismered] az Úr Jézusról [vagyis: Úrnak vallod Jézust] és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta [életre keltette] Őt a halálból, [halottak közül] üdvözülsz [bűnbocsánatot. Megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből; mindenfajta problémából, bajból). Megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatást nyersz]

Mert szívvel hiszünk az igazságra [hogy megigazuljunk], szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre [hogy üdvözüljünk, vagyis hogy megszabaduljunk, megmeneküljünk]

Mert azt mondja az írás: Valaki hisz Őbenne, meg nem szégyenül

Mert nincs különbség [megkülönböztetés] zsidó meg görög [pogány] között; mert ugyanaz az Ura mindeneknek, [mindnyájunknak] aki kegyelemben gazdag mindenekhez, [bőkezű mindazokhoz] akik Őt segítségül hívják

Mert minden [mindenki], aki segítségül hívja az Úr nevét, megtartatik. [üdvözül, vagyis: bűnbocsánatot. Megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből; mindenfajta problémából, bajból). Megszabadítást (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólétet (bővölködést anyagi és szellemi javakban); jóllétet (egészséget); boldogságot, megtartatást nyer]” (Róm. 10,8-13)

Ézsaiás pedig bátorságosan [nyíltan; merészen] ezt mondja: Megtaláltak azok, akik engem nem kerestek; nyilvánvaló lettem azoknak, akik felőlem nem kérdezősködtek. [megjelentem (kinyilvánítottam; «láthatóvá tettem» magam) azoknak, akik nem tudakozódtak (kutattak; nem is kérdezősködtek) utánam]”  Róm. 10,20

Ige: Józanok legyetek


 „… ne tántoríttassatok el [(szaleuó): megráz; megingat; megtántorodik; megrenget; megzavar, felbujt; felkavar] egyhamar a ti értelmetektől [(núsz: szív, szellem értelme / felfogóképessége / gondolkodási képessége)]. Se ne háboríttassatok meg [és meg ne riasszon titeket olyan hamar; (throeó: megijeszt, megrettent; megriaszt, hirtelen félelemmel felizgat, felzaklat)]. Se szellem által [és félre ne vezessen titeket valami szellem]. Se beszéd [(logosz)] által, se nékünk tulajdonított [se állítólag tőlünk érkező] levél által.

Mintha itt volna [mint hogyha beállt volna (enisztémi: küszöbön áll, itt van, sarkában van, fenyeget)] már a Krisztusnak ama napja [az Úr napja].

 »Más fordításban: Hogy ne veszítsétek el egyhamar józanságotokat, és ne rémítsen meg benneteket sem valamely szellemtől származó kijelentés, sem a mi nevünkben elhangzó megnyilatkozás, sem valamiféle nekünk tulajdonított levél, mintha az Úr napja már közvetlenül itt volna«

 >Még egy másik fordításban: Hogy a kelleténél hamarabb ne dúljon fel benneteket az a gondo­lat, és ne hagyjátok magatokat riadóztatni (a görög kifejezés szó szerint így hangzik: ne kavarjon fel /tán­torítson el [túl] gyorsan/hamar [szellemetek] értelmétől [nusz] és ne riadóztassanak [titeket]) se szellem, se beszéd, se a mienkéhez hasonló levél által, amely szerint már elérkezett az Úr napja (a görög szöveg szerint: a jelen világkorszak lezárása)<"

Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen [nehogy valaki megtévesszen, tévútra csaljon, senki semmiféle módszerrel félre ne vezessen benneteket]. Mert nem jön az [a nap] el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás és megjelenik a bűn [a törvénytelenség] embere [az ellenség], a veszedelemnek [a kárhozatnak] fia

 [Más fordítás: Mert az Úr napját megelőzi a hittől való elszakadás, az Istentől való elfordulás, amikor megjelenik a törvénytipró, a kárhozat fia, aki pusztulásra van ítélve]

Aki ellene veti [ellene szegül, ellenséges és ellene támad] és fölébe emeli [elbízza magát, felfuvalkodik, és felmagasztalja] magát mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak [vagy szentnek, vagy imádandónak] mondatik. Annyira, hogy maga ül be, mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát [kinyilvánítva, vagy: kikiáltva, kihirdetve, nyilvánosságra hozva, sőt: megparancsolva, bebizonyítva, és azt állítva magáról, hogy ő isten] (2 Thess. 2,2-4)

Isten templomáról így hangzik a kijelentés: „… Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennük, és közöttük járok; és leszek nékik Istenük, és ők én népem lesznek” (2 Kor. 6,16).  

És hogy ki ő, erről János apostolon keresztül szól a Szent Szellem: „Fiacskáim (gyermekeim), itt az utolsó óra; és amint hallottátok, hogy az antikrisztus eljő, így most sok antikrisztus támadt

(Más fordítás: és amint hallottátok, hogy antikrisztus jön, most meg is jelent; mégpedig sok antikrisztus jelent meg); ahonnan tudjuk, hogy itt az utolsó óra. Közülünk (indultak el, és) váltak ki, de nem voltak közülünk valók; mert ha közülünk valók lettek volna, velünk maradtak volna; de hogy nyilvánvalóvá legyen felőlük, hogy nem mindnyájan közülünk valók. Nektek pedig kenetetek van a Szenttől, és ezt tudjátok is mindnyájan(1 Ján. 2,18-20)

Szívemből szól egy dal neked Uram

8. ZSOLTÁR.

8. rész / Nicky Gumbel: MIT TESZ Szent Szellem 1?


8. rész / Nicky Gumbel: Mit tesz a Szent Szellem? from John on Vimeo.

Imádság: Segíts ne leragadni a múltban


Kegyelmes Atyám! Hányszor és hányszor törlöd le lelkem beszennyezett, bűntől koszos tábláját! Én pedig ahelyett, hogy ennek örülnék és hálát adnék, újra beszennyezem. Segíts nem leragadni a múltban, hanem előrenéznem kegyelmedből, irgalmadból, melyet rám árasztasz napról napra! Ámen

A nap gondolata:


Gyanús az a kereszténység, amely csak a négy fal között meri mondani: Hiszek Jézus Krisztusban. (Luther Márton)

Napi Ige és gondolat


 Ki tart jól bennünket hússal? Emlékszünk, hogy Egyiptomban olcsón ettünk halat, uborkát, dinnyét, póréhagymát, vöröshagymát és fokhagymát. Most pedig elepedünk, mert semmit sem látunk a mannán kívül.  (4Móz 11:4-6)

A Szentírás egy másik helyén olvasunk egy nagyon vigasztaló dolgot: Isten azt ígéri népének, hogy háta mögé veti bűneiket és soha többé nem emlékezik meg róluk. Volt – nincs. A tiszta lappal indulás esete. Tabula rasa - ahogy a régiek mondták. S innen kezdve, lehet vele, az élő Istennel együtt előrefelé tekinteni. Ebben az isteni látásban megújulni és felfedezni, Ő mit akar adni az embernek. Isten előtt ezért érdemes és kivételes dolog szembenézni tetteinkkel, felelősséget vállalva bűnt vallani, nem másokra mutogatni. Mert aki vállalja ezt a fájdalmas utat, az átéli mit jelent a bábból pillangóvá születni, és mit jelent a szülő nő elfeledett fájdalma – mondja Jézus – mert ember jött a világra.

Mindezekre képtelen volt a mai Ige szerint, ez a hátra tekintgető nép. Ez elrabolta jelenüket, azt az ígéretet, hogy Isten be akarja őket vinni új hazájukba. Isten előre tekintett, tervei voltak népével, de a nép leragadt egy nosztalgikus hátrafelé nézelődésnél. Ám ez lett a vesztük.

Az újszövetség felől láthatjuk ennek világosabb értelmét. Hiszen Jézus is rámutat: „Aki az eke szarvára teszi a kezét és hátratekint, nem alkalmas az Isten országára.” Istennek előre felé tekintő emberek kellenek. Péterről, a tanítványról olvassuk a Szentírásban, hogy egy ízben hátratekintett és meglátott egy másik tanítványt, és megkérdezte Jézust: Hát vele mi lesz? Jézus válasza egyértelmű: …mit tartozik rád! Te kövess engem!

Jézus követőket keres. Nem hátra, hanem előre tekintő, vele tervező, nagy dolgokra nyitott tanítványokat. Ez egy új látást jelent, új reménységet. Csak legyünk nyitottak rá! (Berencsi Balázs)