Késekkel támadt a keresztényekre egy férfi ma a blahán. Az
egyik keresztény testvér (O. Ádám) bátran elvette a késeket, és eltörte,
eldobta mindegyiket. A rendőrök kijöttek, és elvitték mindkettőjüket.
Imádkozzatok Ádámért, mert nagyon bátor volt. Nem vacilált mi lesz vele, hanem
ment és lefegyverezte a közveszélyes támadót, aki először szúrni akart, és
mikor nem volt senki a közelében, már dobni akarta a 4-5 tulajdonába lévő kést.
Utána folytattuk az evangélium hirdetését! Emlékezzetek meg ama beszédekről, a
melyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem
üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet megtartották, a
tiéteket is megtartják majd
2012. január 26.
Ruff Tibor írása: A tízparancsolat: Miért élsz?
Folytatva a Tízparancsolat múlt héten elkezdett témáját, újra emlékeztetni szeretnék arra, hogy a két kőtábla közül az elsőn az ember Istennel való kapcsolatát szabályozó parancsolatok vannak, míg a másodikon az embernek a másik emberhez való viszonyára vonatkozóak. Ma az első kőtábla első, legfontosabb útmutatásával foglalkozunk.
Mint a múlt héten említettük, amikor Jézust megkérdezték,
melyik a legfontosabb a Törvény 613 parancsa közül, azt válaszolta, hogy ez:
„Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes
elmédből és minden erődből”; a második legfontosabb pedig: „Szeresd
embertársadat, mint önmagadat.” Jézus e szavait, e két legnagyobb parancsot
előszónak is tekinthetjük a Tízparancsolat két kőtáblájához. Az első kőtábla
tehát nem más, mint a legfontosabb parancs, az Isten iránti szeretet
magyarázata, tanítása.
A két legfontosabb útmutatás pozitív parancs, felszólítás: „Szeresd !” – de az őket részletesen kibontakoztató két kőtáblán többségében tiltások, negatív parancsok állnak: „Ne !” Az első kőtábla azt mondja el, hogy mit ne tegyünk, ha Istent teljes szívünkből, teljes lelkünkből, teljes elménkből és minden erőnkből szeretni akarjuk; a második kőtábla pedig arról beszél: mit ne tegyünk, ha embertársunkat úgy akarjuk szeretni, mint önmagunkat.
Az első kőtábla első parancsa így hangzik: „Én, az Úr, vagyok a te Istened, aki kihoztalak téged Egyiptomnak földéről, a szolgálat házából. Ne legyenek néked idegen isteneid énelőttem!” (2Móz 20: 2–3)
Isten először is arra emlékeztet, hogy Ő hozott ki bennünket Egyiptom földjéről, a szolgálat, pontosabban a rabszolgaság házából. Szó szerint a zsidóság megmenekülésére vonatkozott ez a mondat – de szimbolikusan minden emberre érvényes. Egyiptom ugyanis a Bibliában a rabszolgaság jelképe; Jób pedig azt mondja, hogy az ember élete ezen a földön olyan, mint egy rabszolga élete, nemcsak fizikai, hanem szellemi és lelki értelemben is (Jób 7:1–6). Salamon szerint is az Isten jelenléte nélkül élő ember a földi élet hiábavalóságának, az élet értelmetlen körforgásának a rabszolgája (Préd 1–2. fejezet). Eszünk, hogy dolgozhassunk, és dolgozunk, hogy ehessünk, majd végül meghalunk, anélkül, hogy az egésznek valami igazi értelme lett volna; s közben gyermekeket nemzünk, hogy ők is ugyanezt az értelmetlenséget csinálhassák. Ráadásul, ahogy az ember egyre előbbre halad az életidejében, egyre inkább azt tapasztalja, hogy nem tudja megvalósítani azokat a célokat, amelyeket valamikor elképzelt: ha korábban még hitt is valami igaz célban, végül rádöbben, hogy nem tudja megvalósítani a földön a létezésének az értelmét.
De Isten ki tudja hozni az embert a rabszolgaság e házából. Először spirituálisan és lelkileg szabadítja fel arra, hogy értelmes életet kezdjen el élni azáltal, hogy felismerve Isten birodalmát, „világát”, és megértve, hogy ő maga is örökké él, már itt a földön elkezdjen az örökkévalóságnak „dolgozni”, és közben magát az örök életre felkészíteni. Ez a „szabadulás Egyiptomból” a „húsvéti bárány”, azaz Jézus Krisztus által valósulhat meg. Isten azért is igényelheti jogosan tőlünk azt az óriási dolgot, hogy teljes szívünkből, teljes lelkünkből és minden erőnkből szeressük Őt, mert egyetlen Fiát, Jézus Krisztust áldozta föl engesztelő áldozatul értünk, hogy megmentsen minket az életünk elvesztésétől. Ahogy János apostol fogalmaz: „Szeressük Őt, mert Ő előbb szeretett minket!” (1Jn 4:19)
Egy lelkileg is felnőtt ember tehát ezeket a parancsokat már nem azért tartja meg, mert kell, mert fél a büntetéstől, hanem azért, mert viszontszereti Istent. Nem félelemből, hanem szeretetből. Ez az oka annak, hogy a Tízparancsolat nem egy paranccsal kezdődik, hanem ezzel: „Én megszabadítottalak téged a rabszolgaság házából.” Először Isten fejezte ki a szeretetét, mi csak utána kezdjük el viszontszeretni. Ezután a parancsolatok már nem törvények számunkra, hanem útmutatások – a héber tóra szó, melyet törvénynek szoktak fordítani, egészen pontosan útmutatást jelent –, amelyeket nem kényszer alatt, hanem szívünkből, szabadon, saját benső döntésünkből követünk; legalábbis ha szellemileg-lelkileg felnőttünk. De legyünk ebben is őszinték: inkább a kamaszkorban járunk még, félúton a gyermekkor és a felnőttkor között, ennek minden serdülőkori válságával. Ezért, miközben az őszintén hívők már elsősorban szívből, szabadon szeretik Őt, mégis szükségük van az istenfélelemre is, még meglévő rossz hajlamaik miatt.
Az első és legfontosabb tehát Isten iránti teljes szeretetünkhöz: ne legyenek idegen isteneink előtte!
De mi az, hogy „idegen isten”? Régen – és ma is még több civilizációban – az emberek valóban istenként imádtak különböző lényeket. Sőt ma visszatérni látszik ez a szokás nyugati civilizációnkba is, teret hódítanak a távol-keleti sokistenhívő vallások vagy a taoizmus, a buddhizmus és hasonlók. Sőt mindig is lappangva éltek a vallásos világ kultuszaiban itt Európában is idegen istenek. A többistenhívő vallásokban megvan a maga istene a szerelemnek, a termékenységnek, a pénznek, a hírnévnek és sorolhatnánk. Egyes keleti vallásokban több millió istenséget tartanak számon és imádnak az emberek. Modern, szekularizált nyugati civilizációnkban a legtöbb ember már nem imádja ezeket a lényeket, Afroditét, Baált, Istárt, Dianát és a többieket. De azért egy pillanatig se gondolja valaki azt, hogy nekünk nincsenek idegen isteneink! Hiszen az emberek többsége azokat a dolgokat, amelyeket ezek szimbolizáltak, a pénzt, a vagyonosodást, a hírnevet vagy a szerelmet, a munkát vagy a családot, a gyermekét vagy a szórakozását továbbra is az egyetlen Isten elé helyezi értékrendjében.
Ha őszintén meg akarjuk állapítani magunkról, túl minden öncsaláson, hogy kicsoda vagy micsoda is valójában a mi istenünk, kérdezzük meg magunktól: Miért élek? Mi az életem értelme? Mi a döntő tényező nagy és kis döntéseim meghozatalában? Mi az erőm forrása, ahová ha fordulok, újra erőt nyerek? Mi a legfontosabb számomra az életben?
És feleljünk őszintén legalább önmagunknak! Amit e kérdésekre válaszolunk, az valójában az istenünk! Aki a munkájáért él, annak az az istene. Rengeteg munkaimádó ember van. Aki számára a meggazdagodás, jó megélhetés a legfontosabb, annak az az istene. Kultúránkban ma szintén jellemző istenség a szerelem imádása, mely némelyeknél mindent fölülír, néha képesek mindent fölrúgni miatta. Hasonló a pénz, valamint az emberek elismerésének, vagyis a hírnévnek a hajszolása: a sztárkultusz. És van, akinek az idegen istene egyszerűen önmaga. Vagy egy másik ember.
Az embernek még olyan pozitív értékek, mint a hivatása, családja, gyermekei, hazája, tudása stb. is válhatnak idegen isteneivé, ha ők válnak élete értelmévé, mozgatórugójává, erőforrásává. Sok vallásos ember is észrevétlenül ezeket helyezi élete középpontjába, és bár hisz Istenben, de Őt tekinti eszköznek ezekhez, nem pedig fordítva! Vagyis alárendeli Istent saját céljainak, értékeinek. A parancs héber szövege így is fordítható: „Ne legyenek idegen isteneid személyem fölött!” Nem Isten van a céljainkért, hanem fordítva. Ő nem eszköz, nem használati tárgy, nem is a szolgánk. Ha annak tekintjük, nem tudjuk teljes szívünkből, teljes lelkünkből, teljes elménkből és minden erőnkből szeretni.
(A szerző teológus. A fenti cikk az ATV Nem csak kenyérrel él című műsorában február 18-án elhangzott előadás szerkesztett változata.)
Kenneth E. Hagin: Gyógyító kenet – részlet
http://kereszteny-konyvek.hu/kenneth-e-hagin-gyogyito-kenet-reszlet/
Amint látjuk, bizonyos dolgok mozgásba hozzák a kenetet, más dolgok pedig – így a hitetlenség – meggátolják a működését. A kenet nem automatikusan működik.
Reagálnunk kell a kenetre ahhoz, hogy hasznát lássuk
Az emberek gyakran úgy vélik: „Nos, ha a Szent Szellem tenni akar valamit, hát meg is teszi”. Ez azonban nem így van. Az embernek reagálnia kell a Szent Szellemre.
János evangéliumának 6:44. verse szerint Jézus azt mondta: „Senki sem jöhet hozzám, csak ha az Atya vonzza, aki engem is küldött…”. Az Atya pedig ezt a Szent Szellem segítségével teszi. meg.
A Szent Szellem jelen lehet például egy templomi istentiszteleten és az Atyához vonzhatja a bűnösöket. A Szent Szellem azonban Ám Ő? senkit nem ragad meg a hajánál fogva, hogy odavonszolja az oltárhoz. A bűnösnek magának kell reagálnia a Szent Szellemre.
Az embernek megvan a maga szerepe: válaszolnia kell Isten Szellemének érintésére, azaz a kenetre. A gyógyító kenet jelen lehet, hogy segítsen valakin, ám ha az nem reagál, akkor a kenet csak ott van, de hatástalan, legalábbis arra az illetőre nézve.
2012. január 25.
Ige az üres ház sorsáról
Máté bizonyságtétele így hangzik az
Úr Jézus kijelentéséről, amelyet a szándékosan hitetlen zsidóknak mond: „Mikor pedig a tisztátalan [gonosz,
szentségtelen] szellem kimegy az
emberből, víz nélkül való [sivár; száraz] helyeken jár [bolyong; vándorol], nyugalmat [csillapodást] keresve,
és nem talál: Akkor ezt mondja: Visszatérek az én [elhagyott] házamba, ahonnét kijöttem. És oda menvén,
üresen [gazdátlanul], kisöpörve és
fölékesítve [sőt feldíszítve] találja
azt. Akkor [nyomban] elmegy
[elsiet] és vesz maga mellé más hét
szellemet, gonoszabbakat ő magánál, és [mind] bemenvén, ott lakoznak; és ennek az embernek [sorsa pedig
rosszabbra fordul], utolsó [későbbi] állapota gonoszabb [rosszabb] lesz az elsőnél [mint az előző volt]. Így lesz [hasonló sors vár; ez történik
majd] ezzel a gonosz nemzetséggel
[nemzedékkel] is” (Mát.
12,43-45).
Ez a rosszabb állapot lehet súlyos, vagy gyógyíthatatlan
betegség is, erről így beszél Isten igéje: Az Úr Jézus meggyógyítja a Bethesda
(jelentése: a kegyelem, a könyörület, az
irgalmasság háza) tavánál 38 éve betegen fekvő embert. És egyben
nyilvánvalóvá teszi a betegség okát: „Ezek
után találkozék vele Jézus a templomban, és monda néki: Ímé meggyógyultál;
többé ne vétkezzél, hogy rosszabbul
ne legyen dolgod (hogy valami rosszabb ne történjék veled)!” (Ján.
5,14).
Ezért Péter apostol
így figyelmezteti a mindenkori hívőket: „Józanok
(Isten Igéje szerint gondolkodók) legyetek,
vigyázzatok (éberek legyetek figyeljetek). Mert a ti ellenségetek, az ördög (vádló, rágalmazó, sátán), mint ordító oroszlán szerte (körül)jár (kószál mindenütt), keresvén, kit elnyeljen” (1Pét 5:8).
És hogy soha ne maradjon üres a házatok, azért: „Mint
most született csecsemők, a tiszta (csalárdságtól mentes, szellemi) hamisítatlan (megtéveszthetetlen) tej (Isten igéje) után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek. (az üdvösségre, amíg
majd megmenekültök)” (1Pét 2:2)
Ige: Oldás és kötés
Máté bizonyságtétele az Úr Jézus
kijelentéséről: „Avagy mi módon [hogyan]
mehet [törhet] be valaki a
hatalmasnak [az erősnek] házába és
rabolhatja el annak kincseit [javait;
vagyonát; holmiját], hanemha megkötözi előbb a hatalmast [azt az erőst] és akkor rabolja [foszthatja] ki annak házát?”
(Mát. 12,29).
Mert bizony: „Nem rabolhatja el [nem foszthatja ki, nem dúlhatja fel] senki az erősnek [az
erős harcosnak, a hatalmasnak] kincseit [javait, vagyonát, holmiját],
bemenvén [nem hatolhat be, és nem törhet
be] annak házába, hanemha elébb az erőset [az erős vitézt] megkötözi, és azután rabolja [foszthatja] ki annak házát.” (Márk. 3,27).
A prófétán keresztül így szól a Megváltó: „Elvétethetik-é a préda az erőstől (el
lehet-e venni a zsákmányt a hőstől), és
megszabadulhatnak-e az igazak foglyai (megmenekülhetnek-e a foglyok az
erőszakostól)? Igen, így szól az Úr, az
erőstől (a hőstől) elvétetnek a
foglyok is, és megszabadul (megmenekül) a
kegyetlen (az erőszakos) zsákmánya,
és háborgatóidat én háborítom meg (perlőiddel én fogok perelni), és én tartom (én szabadítom) meg fiaidat. És etetem nyomorgatóiddal
(elnyomóiddal) az önnön húsokat, és mint
a musttól, vérüktől megrészegednek, és megtudja minden (hús)test (mindenki), hogy én vagyok az Úr; megtartód (a te szabadítód) és megváltód, Jákóbnak erős Istene!” (Ésa. 49,24-26).
És a golgotai kínoszlopon ez megtörtént, mert az Úr Jézus: „Lefegyverezte a fejedelemségeket és a
hatalmasságokat, őket bátran mutogatta (és nyilvánosan megszégyenítette), diadalt vévén (diadalmaskodott) rajtok abban (Krisztusban)” (Kol.
2,15).
Mert: „Aki a bűnt cselekszi, az ördögből van; mert
az ördög kezdettől fogva bűnben leledzik. Azért jelent meg az Istennek Fia,
hogy az ördög munkáit lerontsa” (1 Ján.
3,8).
Az Úr Jézus felhatalmazása szerint, a munkát folytatni kell
az Ő testének, vagyis a kihívottak gyülekezetének: „Bizony mondom néktek: Amit megköttök a földön, a mennyben is kötve
lészen; és amit (fel)megoldotok a
földön, a mennyben is oldva lészen” (Mát.
18,18)
Ige: Az Úr Jézus küld át a "másik" partra
„És azonnal [sürgette,
és] kényszerítette
tanítványait, hogy hajóba szálljanak, és menjenek át előre a túlsó partra
Bethsaida [jelentése:
halászat
háza] felé, amíg Ő a sokaságot [a
tömeget] elbocsátja. Minekutána pedig elbocsátotta őket, felméne a hegyre
imádkozni. És mikor beesteledék, a hajó a tenger közepén vala, Ő pedig egymaga [vagyis egyedül] a
szárazon [a
parton, a szárazföldön]. És látá őket, amint vesződnek [és küszködnek, kínlódnak] az evezéssel; mert a
szél szembe fú vala velük [mert ellenszelük volt]; és az éj negyedik szakában [a negyedik
éjszakai őrváltás idején, vagyis hajnali háromkor]
hozzájuk méne a tengeren járva; és el akar vala haladni mellettük.
Azok pedig látván Őt a tengeren járni, kísértetnek vélték [kísértetnek gondolták], és felkiáltanak; Mert
mindnyájan látják vala Őt és megrémülének [megrettentek, és nyugtalanság fogta el őket]. De
Ő azonnal megszólítá őket, és monda nékik: Bízzatok; én vagyok, ne féljetek. Ekkor
beméne [vagyis beszállt] hozzájuk,
a hajóba, és elállt a szél; ők pedig magukban szerfölött álmélkodnak [és meghökkentek, megdöbbentek] és csodálkoznak vala [úgyhogy
egészen magukon kívül voltak; (extázisban
/ önkívületben kerültek]” (Márk. 6,45-51)
Mert Ő az, akiről így hangzik a prófécia: „Ezek látták az Úrnak dolgait (tetteit),
és az ő csodáit a mélységben (a
mélységes tengeren). Szólott ugyanis és szélvészt
támaszt (és szavára forgószél támadt), amely
felduzzasztá a habokat (és fölemelték őket a hullámok). Az égig emelkednek, a fenékig süllyednek
(majd a mélybe, a feneketlen mélységbe zuhantak); lelkük (vagyis: egész lényük)
elolvadt az ínségben (és kétségbeestek a veszedelemben).
Szédültek (és imbolyogtak) és tántorgának, mint a részeg, és minden
bölcsességüknek esze vész vala (és bölcsességük egészen odalett). De az Úrhoz kiáltanak az ő szorultságukban
(az ő nyomorúságukban), és
sanyarúságukból (és szorongattatásból, a gyötrelemből) kivezeti őket (és kiszabadította őket szorult helyzetükből). Megállítá a szélvészt, hogy csillapodjék
(és lecsendesítette a vihart), és
megcsendesedtek a habok (elcsitultak a hullámok). És örültek (amikor azok elsimultak) hogy lecsillapodtak vala, és
vezérli őket az ő kívánságuknak partjára (vagyis a kívánt kikötőbe vezette
őket)” (Zsolt. 107,24-30)
Hiszen
Ő az: „Aki egymaga feszítette ki az
egeket, és a tenger hullámain tapos (és a tenger hullámhegyein lépdel)” (Jób.
9,8)
Imádság: Cselekvő hit kérése
Uram! Cselekvő hitet kérek tőled, nem csak elméletben
óhajtok hívő lenni, hanem egész életvitelemben is! Köszönöm, hogy meghallgatsz!
Ámen
Napi Ige és gondolat: Hit - cselekedetek
"Ha egy férfi-
vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi kenyere, valaki
pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el békességgel, melegedjetek meg, és
lakjatok jól, de nem adjátok meg nekik, amire a testnek szüksége van, mit
használ az?" (Jak2,15-16)
A hit több annál, amit érzünk. Sokan összetévesztik az
érzelmeket és érzéseket a hittel. Elmennek gyülekezetbe, érzelmileg
megindulnak, ihletettek és stimuláltak lesznek. Azonban, ez nem jelenti azt,
hogy hitben is járnak.
A Biblia azt állítja, a hit az valami, amit teszünk, nemcsak
amit érzünk. Más szavakkal, a hit nem puszta érzelmesség. Tegyük fel, kimegyek
az utcára és látok valakit, aki hajléktalan és szűkölködik. Látom, hogy éhes,
fázik, ruhára és hajlékra van szüksége. Vajon nagy hitről tennék tanúságot, ha
elsétálnék mellette a következő szavakkal: "Fel a fejjel! Ne aggódj, légy
boldog! Érezd jól magad! Mosolyogj!"
Nem kíván nagy hitet ezt tenni. A hit együtt jár az
együttérzéssel. A hit szava: "Bármit megteszek, amit tudok, hogy enyhítsek
a fájdalmadon". A teljes Újszövetségben azt látjuk, hogy Jézus
együttérzéssel megindult az embereken. Jézus megmutatta, hogy a hit gyakorlati
dolog. Amikor látunk egy szükséget, teszünk valamit ellene. Nemcsak odavetünk
egy gyors "Hát, imádkozok érted"-et. A Biblia azt állítja, hogy
hitünket cselekedeteink által tesszük láthatóvá.
(Napi remény)
Ravasz László: Gondolatok
A bűnt el lehet törölni a Megváltó vérével, és nem lehet
eltakarni a vallásosság köpenyével. (Spurgeon)
Ötven ok, amiért Krisztus szenvedett és meghalt
http://www.merenyi.baptist.hu/index.php?m=9014
Bevezetés – Krisztus, a keresztre feszítés, és a koncentrációs táborok
Bevezetés – Krisztus, a keresztre feszítés, és a koncentrációs táborok
1. Hogy magára vegye Isten haragját
2. Hogy a Mennyei
Atya tetszésére tegyen
3. Hogy
engedelmességet tanuljon, és tökéletes legyen
4. Hogy elérje saját
feltámadását a halottak közül
5. Hogy megmutassa
Isten szeretetének és kegyelmének gazdagságát a bűnösök iránt
6. Hogy megmutassa
szeretetét irántunk
7. Hogy eltörölje a
törvény jogos követelését velünk szemben
8. Hogy váltságul
legyen sokak számára
9. Bűneink
bocsánatáért
10. Hogy biztosítsa megigazulásunk alapját
11. Hogy teljessé tegye az engedelmességet, amely a mi igazságunkká válik
12. Hogy elvegye ítéletünket
13. Hogy érvénytelenné tegye a körülmetélkedést, és minden
szertartást, mint a megváltás alapját
14. Hogy hitre juttasson és megtartson a hitben
15. Hogy szentté, feddhetetlenné és tökéletessé tegyen
bennünket
16. Hogy tisztává tegye a lelkiismeretünket
17. Hogy megszerezze számunkra mindazt, ami jó nekünk
18. Hogy meggyógyítson az erkölcsi és fizikai betegségből
19. Hogy örök életet ajándékozzon mindazoknak, akik hisznek
Őbenne
20. Hogy kimentsen bennünket a jelenlegi gonosz világból
21. Hogy megbékéltessen Istennel
22. Hogy Istenhez vezessen minket
23. Azért, hogy az Ő tulajdonai lehessünk
24. Hogy bizalommal járulhassunk a Szentélyhez
25. Hogy az Istennel való találkozás helyévé legyen a
számunkra
26. Hogy véget vessen az ószövetségi papságnak, és
örökkévaló Főpappá legyen
27. Hogy minket megértő, és segítő pappá legyen
28. Hogy megszabadítson az őseinktől eredő hiábavalóságtól
29. Hogy megszabadítson a bűn rabságából
30. Hogy meghalhassunk a bűnnek és az igazságnak éljünk
31. Hogy meghaljunk a törvénynek, és gyümölcsöt teremjünk
Istennek
32. Hogy képessé tegyen rá, hogy Krisztusnak éljünk, ne
magunknak
33. Hogy az Ő keresztjét tegye minden dicsekedésünk alapjává
34. Hogy képessé tegyen rá, hogy hit által Őbenne éljünk
35. Hogy megadja a házasság legmélyebb értelmét
36. Hogy jó cselekedetekre törekvő népet teremtsen
37. Hogy alázatossága és drága szeretete példájának
követésére hívjon minket
38. Hogy a megfeszített követők csapatává tegyen bennünket
39. Hogy megszabadítson a haláltól való félelem rabságából
40. Hogy Ővele legyünk közvetlenül a halál után
41. Hogy biztosítsa feltámadásunkat a halottak közül
42. Hogy lefegyverezze a fejedelemségeket és hatalmasságokat
43. Hogy felszabadítsa Isten erejét az evangéliumban
44. Hogy lerontsa az ellenségeskedést a fajok között
45. Hogy embereket vásároljon minden törzsből és nyelvből,
minden nemzetből és népből
46. Hogy összegyűjtse minden juhát az egész világból
47. Hogy megmentsen bennünket az ítélettől
48. Hogy öröme legyen, és örömet szerezzen a mi számunkra is
49. Hogy dicsőséggel és tisztességgel koronáztasson meg
50. Hogy megmutassa, Istennek a legrosszabb gonoszsággal is
jó célja van
NAPI ÁHÍTAT: C. H. Spurgeon: Az éhezőket megelégíti
Jó, ha az ember vágyakozik, és annál jobb, minél mélyebbről
jön ez a vágyakozás. Az Úr megelégíti lelkünk vágyakozását, akármilyen nagy és
mindent átható legyen is az. Legyenek bátran vágyaink, mert az Úr nagylelkűen
teljesíteni akarja azokat. Nem jó az olyan lelkiállapot, amelyben elégedettek
vagyunk önmagunkkal, és nincsenek kívánságaink. A több kegyelem utáni sóvárgás,
és a szavakban ki nem fejezhető gyötrelem nem más, mint a növekedéssel együtt
járó szenvedés, ezért csak javunkra szolgál, ha egyre többször érezzük azt.
Áldott Urunk, add, hogy szüntelenül vágyakozzunk a nemes
dolgok után, de leginkább a legmagasztosabb dolgok iránt.
Az éhség egyáltalán nem kellemes érzés, de boldogok, akik
éheznek és szomjaznak Isten igazságára. Ő az ilyenek éhségét nemcsak némi
eledellel csillapítja, hanem teljesen megelégíti az igazán éhezőket. Nem valami
hitvány étellel táplálja őket, hanem Urunkhoz méltó nagyszerű eledellel,
kegyelmének javaival tölti be őket.
Ezért ne panaszkodj, ha lelked éhezik és sóvárog benned,
lásd, a zsoltáros szintén éhezett és vágyakozott Isten dicsőségének
meglátására, és az Úr megelégítette. Örömteli hálaadása erről tanúskodik:
Adjanak most hálát az Úrnak szeretetéért, az emberekkel tett csodáiért, mert
megitatta a szomjazókat, és jól tartotta az éhezőket."
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Az Isten szeretet
Itt áll Önök előtt egy bűnös
ember, aki mégis igaz, mert az Úr igaza, mert megigazíttatta.
Kigyógyultam az én jóságomból. Úgy éltem az életem, hogy
engedelmes jó gyermekként és tisztességes, Isten parancsolatait betartó
felnőttként azt hittem jó úton járok, azt hittem be tudom tartani a
betarthatatlant. Minden nap imádkoztam, hordoztam a terheket, amelyeket Isten
rám helyezett, nem kérdeztem, hogy mi miért van, elfogadtam. Ám egy napon a
fiam azt mondta, szeretne beiratkozni a hittanra, és akkor valami történt
bennem. Ez a „jó” szív megnyílt és belé hatolt az Isteni szeretet, amelyet
akkor lát meg az ember, amikor az Úr megláttatja. Patakokban folyt a könnyem.
Minden mulasztásom elém, hozta az Úr, s közben megmutatta, mennyire szeret. Nem
vágott fejbe, csupán ebben a mennyei fényben megláthattam, hogy mennyire bűnös
és nyomorult vagyok, és mennyi mulasztás terhel, és mégis Isten szeret engem és
az enyéim. Attól a pillanattól kezdve már nem akartam e nélkül a szeretet
nélkül élni. Olyan mérhetetlen öröm töltött el, amelyet nem lehet szavakban
kifejezni.
Megláttam mulasztásaim,
hogy gyermekeim nem neveltem Isten szeretetére és Isten ismeretére, bár én így
nőttem fel.
Isten bűneim, megbocsátotta, de nem törölte el a bűn
következményeit. Ez is az Ő hatalmas szeretete, mert meg akarta láttatni milyen
nélküle az ember. Azt mondja az ige: „Higgy az Úr Jézus Krisztusban és
üdvözülsz, mind te mind a te házad népe.”Ap.csel.16. 31.Ugyan a fiam használta
eszköznek a megtérésemhez, de bűneink következménye az Ő életében is
meglátszott. Igaz az Úr. A gimnáziumi évei alatt ital, kábítószer, minden
megjelent az életében. Isten kereste a férjem is. Én imádkoztam Ő emberi
eszközzel próbálkozott. Az Úr lett a győztes.
Az unokánk születése észre térítette a fiunk. A lányunk egy
tisztességesnek induló kapcsolatból belekerült egy házasságtörésbe. A fiú,
akivel járt, párhuzamosan járt mással is, akit miután az áldott állapotba
került összeházasodtak, amit másoktól tudott meg a lányom. A kapcsolatot nem
szakították meg, de minden az Úr előtt volt, mert oda vittem. Amikor kisbabát
várt a lányom ettől a férfitől megértettem, hogy Isten parancsolatainak nem
lehet félig- meddig engedelmeskedni, csak teljes szívből. Aki modern
keresztyén 2009-ben az csaló és hazudik magának és másoknak is. Amit
Isten bűnnek mondott az ma is bűn. Így van az, hogy a templomba járunk,
megvalljuk bűneinket, de nem engedelmeskedünk az Úrnak. Megalázott az Úr, de a
szeretete nem múlt el. Adott a lányomnak egy társat és apát a kis unokámnak.
Mert a gyermek Isten ajándéka, de a zűrzavar, amit teremtünk magunk körül, az a
mi bűnünk következménye. Nem múlik el nyom nélkül gyermekeink életéből, és ott
marad unokáink életében is. Mindezek szükségesek ahhoz, hogy Isten igazságát és
szeretetét megláthassuk. A csoda, hogy Isten Jézus Krisztuson keresztül lehajol
a bűnös emberhez. A csoda az Úr Jézus maga. Aki azt mondja:
„Én vagyok az út az igazság és az élet” /Ján.
14. 6./Ő az ajtó, akin át az Atyához juthatunk. Isten nemcsak megment, újjá
tesz, hanem tanít is életünk körülményein keresztül. Beletesz az Ő izzó
kemencéjébe, de soha nem hagy magunkra. „Nem hagylak el, sem el nem
távozom tőled. „/Zsid.13. 5./Isten beszél gyermekeivel:
Nem hagyott el akkor sem,
amikor férjem alkoholista élete alatt sokszor rettegve feküdtem ágyamba, vagy
gyermekeim mellé. Mindig adott táplálékot akkor is, amikor a havi fizetése a
kocsmában kötött ki. Adott türelmet és szeretetet elhordozni a
gyógyulásig őt.
Nem hagyott el, amikor
munkanélkülivé váltam, mert adott egy másikat, s közben megtapasztalhattam,
hogy több km távolságra az Úr visz el és tart meg. Útnak indított, amikor
kértem: Azzal a történettel, amikor Jézus a vízen jár és a süllyedő Pétert,
felemeli az Úr. Tudtam, amíg ránézek, nem süllyedek el, így tartott meg a
betegségem alatt is, amikor az orvosok azt mondták 6 hét, az Úr azt mondta,
majd én megmondom mennyi. A miénk az engedelmesség, az övé az út kijelölése.
Nem hagyott el akkor sem,
amikor a férjem a betegségem alatt elhagyott. „Átkozott, aki emberben bízik”. Jer.
17. 5. De megtanította velem és gyermekeimmel is tanítja ez által,
hogy amit Isten egybeszerkesztett, azt ember szét ne válassza! Istennél nincs
válás, csak az ember keményszívűsége miatt engedte meg a Mózesi törvény, de azt
mondja az Úr: „Gyűlölöm az elválást.” Mal. 2. 17. Istennek van hatalma a
házasságokat és az elrontott életeket is meggyógyítani. De a felelősség a
miénk. Engedelmesek vagyunk – e?
Tanít az Úr akkor is
megbocsátani, ha nem kérnek bocsánatot, akkor is szeretni, ha nem szeretnek.
Ezt az ember nem tudja önmagától, csak Isten Szent Szelleme által. Megértettem
az Istennek való engedelmességben nincs megalkuvás, mert abban a pillanatban
támad e világ fejedelme. Nem nézhetem a mások bűneit, mert nekem a saját
életemmel kell majd Isten színe előtt megállanom. Amíg tart az életem addig van
lehetőségem rá. Van egy ének: ”Ma még lehet, ma még szabad, borulj le a kereszt
alatt.
„Dicsősség Istennek ezért a megmagyarázhatatlan és
érthetetlen szeretetéért, a kegyelemért, az Úr Jézus Krisztusért, az Ő értem és
értetek kiontott véréért.
„Boldog ember az, akinek hamissága megbocsáttatott, vétke
elfedeztetett.”Zsolt. 32. 1-2
Tudd, mi a feladatod …
http://www.agapenet.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=106:tudd-mi-a-feladatod-&catid=46:uezenet-irasok-szivbl&Itemid=153
Egyszer nagy szárazság köszöntött be a pusztán. Először a fű
barnult el és sült ki. Aztán a bokrok és a kisebb fák is kihaltak. Nem esett az
eső, a frissülést hozó reggeli harmat is elmaradt. Sok állat szomjan halt, mert
csak kevésnek volt ereje kimenekülni a sivatagból. A szárazság tovább
fokozódott. Még a legerősebb és legidősebb fák is, melyeknek gyökerei mélyen a
földbe hatoltak, elvesztették leveleiket. Minden kút és folyó, forrás és tó
kiszáradt. Egyetlenegy virág maradt életben, mert egy egészen kicsi forrás pár
csepp vizet adott neki.
De a forrás kétségbeesett: „Minden kiszárad, szomjan hal és elpusztul, és én mindezen semmit nem tudok változtatni. Mi értelme van még annak, hogy pár csepp vizet hozzak fel a mélyből a felszínre?” Egy vastag, öreg fa állt a közelben. Hallotta a forrás panaszát, és mielőtt meghalt, ezt mondta neki:
„Senki nem várja tőled, hogy az egész pusztaságot felvirágoztasd. Neked csak az a feladatod, hogy egyetlen egy virágnak életet adj. Semmi több.”
Afrikai mese
Sarokház
„Maga a Lélek tesz bizonyságot a mi lelkünkkel együtt
arról, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk. Ha pedig gyermekek, akkor örökösök
is: örökösei Istennek és örököstársai Krisztusnak, ha vele együtt szenvedünk,
hogy vele együtt meg is dicsőüljünk.”
Pál levele a rómaiakhoz 8:16-17
Te is inkább sarokházat örököltél volna, mint apád fájós
térdét, vagy a nagymama gyenge hátát, esetleg a szuvasodásra nagyon is hajlamos
fogakat, ideges természetet vagy rosszindulatot. Nincs egy gazdag, amerikai
nagybácsid, aki rád hagyta volna élete vagyonát, melynek már a kamataiból meg
lehetne élni. De nem a mesében vagyunk, hanem a szürke, küzdelmes
hétköznapokban. Itt nincs örökség, és ha van is, az sem arról szól, és úgy
játszódik le, ahogy te azt elképzelted.
Utódainkra száll a tartozásunk, hibás tulajdonságaink. Génjeinkben tovább örököltetjük rossz jellemvonásainkat, és az ember alap bűnösségét.
De Krisztusban Isten megoldást nyújt neked: egy igazi
örökséget! Örökséget, mert kész volt érted feláldozni életét, hogy te
újra az élhess úgy, mint akinek Isten megalkotott: Emberként, az Ő
gyermekeként. Egy örök, békés ország örökségét és végenincs életet akar neked
adni, ha te is szeretnéd.
Azért ez több mint a sarokház. Mondd, barátom, igényt
tartasz az örökségedre?
|
forrás: reggelidicseret.blogspot.com
|
2012. január 24.
Ige: Arról, aki ismeri az ember szívét
„Én, az Úr (JHVH=Jahve, az
örökkévaló) vagyok az, aki a szívet
fürkészem, és a veséket vizsgálom, hogy megfizessek kinek-kinek az ő útjai szerint
és cselekedeteinek gyümölcse szerint. (és mindenkivel úgy bánok, ahogyan
élete és tetteinek a gyümölcse szerint megérdemli)” (Jer. 17,10).
Dávid így tesz vallást az Úrnak: „Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és
felkelésemet (vagy ha felállok), messziről
érted gondolatomat (messziről is észreveszed szándékomat). Járásomra és fekvésemre ügyelsz (szemmel
tartod), minden utamat jól tudod
(gondod van minden utamra). Mikor még
nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt (te már pontosan tudod) Uram! Elől és hátul körülzártál engem
(minden oldalról körülfogtál), és
fölöttem (rajtam) tartod kezedet.
Csodálatos előttem e tudás, magasságos (igen magas), nem érthetem azt (nem tudom felfogni)” (Zsolt. 139,1-6).
„… mert egyedül csak
te ismered minden embernek szívét” (1
Kir. 8,39)
Ige: Az Úr Jézus buzdítása
Mert aki kér, mind kap [és
elnyer, hozzájut]; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.
Melyik atya pedig az közületek, akitől a fia kenyeret kér [kenyér után sóvárog, és vágyakozik], és ő talán követ ád néki? Vagy ha halat,
vajon a hal helyett kígyót ád-é néki?
Avagy ha tojást kér [ha
tojás után sóvárog, és vágyakozik], vajon
skorpiót ád-é néki?
Ha azért ti gonosz [rossz,
káros] létetekre [ti, akik rosszak vagytok, akik romlást árasztó életet éltek] tudtok a ti
fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak,
akik tőle [sóvárogva, és vágyakozva]
kérik”
(Luk.
11,9-13)
Máté is bizonyságot tesz az Úr Jézus
kijelentéséről, amit az Övéinek mond: „Kérjetek és (meg)adatik
néktek [kapni fogtok]; keressetek és találtok; zörgessetek
[kopogtassatok] és megnyittatik néktek
[és ajtó nyílik előttetek]. Mert
[mindenki] aki kér, mind kap
[megnyeri azt, amit kér]; és aki keres,
talál [megtalálja, amit keres]; és a
zörgetőnek megnyittatik [és aki kopogtat, annak ajtó nyílik].
Avagy ki az az ember
közületek [vagy talán van olyan ember közöttetek], aki, ha az ő fia kenyeret kér tőle, [netán] követ ád néki? És ha halat kér, vajon kígyót ad-e néki? Ha azért ti
gonosz [romlással teli] létetekre
[noha rosszak vagytok] tudtok a ti
fiaitoknak [gyermekeiteknek] jó
ajándékokat [adományokat] adni,
mennyivel inkább ád a ti mennyei [égi] Atyátok
jókat azoknak, akik kérnek tőle?!” (Mát.
7,7-11).
És hangzik a kijelentés, hogy miért kell először is a Szent
Szellemet kérni: „… Mert azt, amit
kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk. [hogy mit imádkozzunk, és hogy azt
hogyan kell (helyesen) tennünk, nem tudjuk] de maga a Szellem esedezik [jár közben] miérettünk kimondhatatlan [összefüggéstelen;
nem
egybefüggő, nem értelmesen elmondott beszéddel] fohászkodásokkal [szavakba nem önthető, emberileg
megfoghatatlan sóhajtozásokkal].
[S Ő], Aki pedig a
szíveket vizsgálja, [fürkészi; kutatja]
tudja, mi [mit kíván; mire
irányul] a Szellem gondolata [elgondolása, törekvése] mert Isten [tetszése; akarata] szerint [Istenhez igazodva] esedezik [jár közben; könyörög; emel
szót] a szentekért” (Róm.
8,26-27).
Ezért: „Minden imádságotokban és könyörgésetekben
imádkozzatok mindenkor a Szellem által” (Eféz. 6,18).
Mert: „Akin az Úrnak Szelleme megnyugszik:
bölcsességnek és értelemnek Szelleme, tanácsnak és hatalomnak (erőnek) Szelleme, az Úr ismeretének és félelmének Szelleme” (Ézs 11:2).
És hogy miért és hogyan kell Őt kérni az Úrtól: „Ha pedig valakinek közületek nincsen
bölcsessége, kérje Istentől, aki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül
adja. És megadatik néki (és meg is kapja). De kérje hittel, semmit sem kételkedvén: mert aki kételkedik,
hasonlatos a tenger habjához (az olyan, mint a tenger hulláma), amelyet a szél hajt (sodor) és ide s tova hány. Mert ne vélje (ne
gondolja tehát) az ilyen ember, hogy
kaphat valamit (bármit) az Úrtól; A
kétszívű, a minden útjában állhatatlan ember” (Jak. 1,5-8).
Mert a Szent Szellem nélkül: „Kéritek, de nem kapjátok (meg), mert
nem jól (rosszul) kéritek, hogy
gerjedelmeitekre költsétek azt (csupán élvezeteitekre akarjátok eltékozolni)”
(Jak.
4,3).
Ezért imádkozzatok mindenkor a Szellem által, mert Ő a hit
Szelleme is: „És amit könyörgésetekben
[imádságotokban
hittel] kértek, mindazt meg is kapjátok, ha hisztek [Más fordítás: Meg is fogtok kapni mindent, amit csak hittel imádságban
kértek]” (Mát. 21,22).
És az imameghallgatásnak vannak feltételei is:
1. A hit: „Azért mondom néktek: Amit könyörgésetekben kértek, higgyétek, hogy
mindazt megnyeritek (hogy amiért imádkoztok mindazt, amit kértek, már
megkaptátok), és meglészen néktek (és
meg is adatik nektek). És mikor imádkozva
megálltok, bocsássátok meg, ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti
mennyei Atyátok is megbocsássa néktek a ti vétkeiteket” (Márk. 11,12-14.19-25).
2. Az Úr Jézusban való hit, és az Ő
nevében való kérés: A tanítványok kérdésére így válaszol az Úr: „Bizony, bizony mondom néktek: Aki hisz én
bennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én cselekszem;
és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek. És akármit
kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a
Fiúban. Ha valamit kértek (tőlem)
az én nevemben, én megcselekszem azt” (Ján.
14,12-14).
3. Az Úrban, vagyis a Szent
Szellemben való megmaradás: „Én vagyok a
szőlőtő, ti a szőlővesszők: Aki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok
gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek. Ha én bennem maradtok,
és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok (bármit
akartok), és meglesz az néktek (és
megadatik nektek)” (Ján. 15,-5.7) Hiszen meg van írva: „Az Úr pedig a Szellem” (2Kor
3,17).
4. A szeretet parancsának
megcselekvése: „És akármit kérjünk,
megnyerjük (megkapjuk) tőle, mert
megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat cselekesszük, amik kedvesek előtte.
Ez pedig az ő parancsolata, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak
nevében, és szeressük egymást, amint megparancsolta nékünk (ahogyan erre
parancsolatot adott nekünk)” (1 Ján. 3,22-23).
5. Ige ismeret, mert abból ismerjük
meg az Ő akaratát: „És ez az a bizodalom,
amellyel Őhozzá vagyunk (az iránta való bizalmunk pedig azt jelenti), hogy ha kérünk valamit az Ő akarata szerint,
meghallgat minket: És ha tudjuk, hogy meghallgat bennünket, akármit kérünk,
tudjuk, hogy megvannak a kéréseink (hogy már megkaptuk), amelyeket kértünk Őtőle” (1 Ján. 5,14-15).
6. Gyümölcstermő élet: Nem
ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket, és én rendeltelek
titeket (arra), hogy ti elmenjetek és
gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az
Atyától az én nevemben, megadja néktek”
(Ján. 15,16).
7. Az eltévelyedések megvallása egymásnak: „Valljátok meg bűneiteket (hibás
lépéseiteket, botlásaitokat, baklövéseiteket, és melléfogásaitokat) egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy
meggyógyuljatok (hogy Isten helyreállítson): mert igen hasznos (és nagy az ereje) az igaznak (a megigazultnak) buzgóságos
könyörgése. Hiszen: Illés ember volt,
hozzánk hasonló természetű; és (amikor buzgó) imádsággal kéré, hogy ne legyen eső, és nem (is) volt eső a földön három esztendeig és hat
hónapig: És ismét imádkozott, és az ég esőt adott, és a föld megtermi az ő
gyümölcsét” (Jak. 5,16-18).
Ha pedig nem teljesül a kérésünk, az: … A ti hitetlenségetek miatt [kishitűségetek miatt. Mert kevés,
gyenge a hitetek]. Mert bizony
[igazán] mondom néktek: Ha [csak] akkora [annyi] hitetek volna, mint a mustármag, azt mondanátok ennek a hegynek: Menj
innen amoda, és elmenne; és semmi sem volna lehetetlen néktek [számotokra]”
(Mát. 17,20).
Hiszen már Dávid így
prófétál: „A szegények (elnyomottak,
és nyomorultak) kívánságát meghallgatod,
oh Uram! Megerősíted szívüket, (feléjük fordítod füledet, és) füleiddel figyelmezel” (Zsolt. 10,17).
Mert: „Az Úr szemei az
igazakon vannak (akiket Ő megigazultnak
nyilvánított), és az ő fülei azoknak
kiáltásán (Az ÚR szeme látja az igazakat (a megigazultakat), füle meghallja kiáltásukat)” (Zsolt. 34,16).
És: „Közel van az Úr minden őt hívóhoz; mindenkihez, aki hűséggel (őszintén)
hívja őt. Beteljesíti az őt félőknek
kívánságát; kiáltásukat meghallgatja és megsegíti őket” (Zsolt. 145,18-19).
Bizony: „… az
igazaknak (a megigazultaknak) …
könyörgését (imádságát) meghallgatja”
(Péld. 15,29).
Jeremiás is erről prófétál: „ Ha segítségül hívtok, és állhatatosan imádkoztok hozzám, akkor
meghallgatlak benneteket. És kerestek engem és megtaláltok, mert teljes
szívetekből kerestek engem. És megtaláltok engem, azt mondja az Úr, (jóra
fordítom sorsotokat) és visszahozlak a
fogságból, és összegyűjtlek titeket minden nemzet közül és mindama helyekről,
ahová kiűztelek titeket, azt mondja
az Úr, és visszahozlak e helyre, a honnan számkivetettelek
titeket” (Jer. 29,12-14).
És visszaviszi az Úr az embert az édenbe, ahonnan kiűzte: „És kiűzé az embert, és oda helyezteté az
Éden kertjének keleti oldala felől a Kerubokat és a villogó pallos lángját,
hogy őrizzék az élet fájának útját” (1 Móz. 3,24).
Mert azt mondja az Úr: „Én az engem szeretőket szeretem, és akik engem szorgalmasan keresnek,
megtalálnak” (Péld. 8,17)
Ige: A szentek összegyűjtéséről
Ézsaiás prófétán keresztül már figyelmeztet a Szent
Szellem: „Mert ímé, az Úr eljő tűzben, s
mint forgószél az ő szekerei (harci kocsijai gyorsak, mint a forgószél), hogy megfizesse búsulásában az Ő haragját
(rájuk zúdítja lángoló haragját), és
megfeddését (fenyítését) sebesen égő
lánggal (és lángoló tűzben). Mert az
Úr tűzzel ítél és kardjával minden (hús)testet (kardja mindenkit elér), és sokan lesznek az Úrtól megöltek” (Ésa. 66,15-16).
A kard – amivel ítél az Úr – az Ő Igéje: Nem olyan-e az én igém, mint a tűz? Azt
mondja az Úr, (vagy) mint a
sziklazúzó pöröly?” (Jer. 23,29)
„Mert az Istennek beszéde (igéje) élő és ható (élő energia), és élesebb minden kétélű fegyvernél
(kardnál), és elhat a szívnek és
léleknek, az ízeknek és a velőknek megoszlásáig (és áthatol az elme és a
lélek, az ízületek és a velők szétválásáig), és megítéli a gondolatokat és a szívnek indulatait (szándékait)” (Zsid.
4,12)
Ezzel a kardal tud minden hívő is győzni, ezért: „… fölvegyétek, … a Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde
(Igéje)” (Eféz. 6,17)
Napi remény: Az imádkozás
4 mód, ahogy imádkozhatsz a barátaidért és a családodért
"...azt halljam rólatok, hogy megálltok egy Lélekben,
egy szívvel, együtt küzdve az evangélium hitéért." (Fil.1:27)
Itt van 4 mód, hogyan imádkozhatsz a barátaidért és a
családodért:
1. Imádkozz, hogy nyíljon alkalom rá, mikor beszélhetsz
nekik Jézusról (Kol.4:3). Kérd Istent, hogy adjon neked lehetőséget rá, hogy
beszélhess másoknak Krisztusról és hívd meg őket egy kiscsoportba. Isten
komolyan fog venni és megválaszolja az imádat!
2. Imádkozz, hogy Isten készítse a szíveket. Rick pásztor
azt szokta mondani: "Tudjátok hogy Isten hogy puhítja a szíveket néha?
Esőt küld!" Minden alkalommal, mikor látsz valakit, akinek épp viharos az
élete, tudd, hogy Isten most puhítja a szívét.
3. Imádkozz, hogy Isten terhelje a szívedet. Kérd Istent,
hogy lágyítsa meg a szívedet kifejezetten egy ember vagy egy csoport által.
Terhelje rád a felelősséget irántuk.
4. Imádkozz, hogy Isten Igéje egyszerűen szálljon fel.
Imádkozz, "hogy terjedjen az Úr igéje, és dicsőítsék" (2 Thessz.
3:1). Ahogy a korai keresztények tették.
(Daily Hope by Jon Walker, 2011.09.06.)
Imádság: A család szeretetéért
Uram! Tudom, hogy fontos a munka életemben, különösen, ha
még van egészségem annak végzésére, de a családomat szeretni, velük törődni
helyettem senki nem fog. Amit rajtam keresztül akarsz adni életükbe, azt nem
szabad elhanyagolnom! Segíts ennek meglátására és megélésére! Ámen
Piknik
A lelkész hatéves kisfia olyan rosszcsont volt egész héten,
hogy az anyukája úgy döntött büntetésként nem engedi el a következő heti
iskolai piknikre.
Aztán, mikor elérkezett a nap, az anyuka úgy érezte, hogy túl szigorú volt, megenyhült, és megengedte a fiának, hogy mégis elmenjen a piknikre. A kisfiú reakciója viszont nagyon meglepő volt: nem várt módon szomorú és boldogtalan lett a hír hallatán.
"Mi a baj? Azt gondoltam nagyon örülni fogsz, hogy mégiscsak mehetsz a piknikre." - mondta az anyuka.
"Már túl késő." - válaszolta a kisfiú. "Egész héten esőért imádkoztam."
A nap gondolata:
Ha te magad naponként megengeded az Úrnak, hogy Ő vezessen,
a gyermekeid is engedni fogják, hogy te vezesd őket.
Ravasz László: gondolatok
Napi Ige és gondolat
Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is
szerette az egyházat, és önmagát adta érte. (Efezus 5:25)
Házastársunk, családtagjaink szeretete. Mit jelent ez
nekünk? Mennyire gyakoroljuk? Az alábbi sorok bizonyosan sokak előtt
ismeretesek, de nagyon tanulságosak:
Tudatában vagy annak, hogy holnap, ha meghalnál, a közösség,
amelynek dolgozol, könnyedén, egyik napról a másikra képes más valakivel
helyettesíteni Téged? A család azonban, amelyet elhanyagolsz, többé-kevésbé
érezné hiányodat mindig a további életében. Soha nem felejtenének el
ellentétben a munkahelyeddel, ahol 5 év múlva már azt se tudnák szemüveges
voltál, vagy sem, túlóráztál ezerrel vagy sem...
És mégis egyre jobban és jobban belemerülünk a munkánkba
ahelyett, hogy a családunknak szentelnénk több időt... Hát nem butaság ez? Mit
gondolsz? Mi rejtőzik e gondolatok mögött?
Tudod mit is jelent a CSALÁD (FAMILY) szó? FAMILY - (F)ather (A)nd
(M)other (I) (L)ove (Y)ou…
Napi gondolat
A hétköznapi ember és a harcos között az az alapvető különbség, hogy a harcos
mindenben kihívást lát, míg a hétköznapi ember mindent áldásnak vagy átoknak
tekint. (Don Juan)
Mert te szerettél engem
Azért,
mert mindig mellettem álltál,
azért az igazságért, amit látni engedtél nekem,
mindazért az örömért, amit életembe hoztál,
azokért a rossz dolgokért, amelyeket megigazítottál,
minden álomért, amelyet megvalósítottál,
minden szeretetért, amit benned találtam,
én hálás gyermeked leszek.
Te vagy, aki felsegítettél, és soha nem engedtél elesni.
Te vagy, ki mindezeken át megláttál engem.
Te voltál erőm, mikor gyenge voltam,
te voltál hangom, mikor nem tudtam beszélni,
te voltál szemem, mikor nem láttam,
megláttad bennem a jobbik részt,
felemeltél, mikor lent voltam,
hitet adtál, mert hittél,
minden, ami vagyok,
az azért van, mert te szerettél.
Szárnyakat adtál, és repülni segítettél,
megfogtad a kezemet, hogy elérhessem az eget,
mikor elvesztettem a hitem, te visszaadtad,
azt mondtad, egy csillag sem elérhetetlen,
mellettem álltál, s én erősen álltam,
enyém volt a szereteted, enyém volt hát minden,
hálás vagyok minden napért, amelyet adtál,
áldott vagyok, mert te szeretsz engem!
Te mindig ott voltál nekem,
az a lenge szellő, amely felkarolt engem,
szereteted, mint a fény, mely fényt hozott a sötétben,
te voltál, aki megihletett,
te voltál az igazság a hazugságok között,
a világ egy jobb hely lett: mert szerettél engem.
Minden, ami vagyok, azért lehettem,
mert te szerettél engem.
azért az igazságért, amit látni engedtél nekem,
mindazért az örömért, amit életembe hoztál,
azokért a rossz dolgokért, amelyeket megigazítottál,
minden álomért, amelyet megvalósítottál,
minden szeretetért, amit benned találtam,
én hálás gyermeked leszek.
Te vagy, aki felsegítettél, és soha nem engedtél elesni.
Te vagy, ki mindezeken át megláttál engem.
Te voltál erőm, mikor gyenge voltam,
te voltál hangom, mikor nem tudtam beszélni,
te voltál szemem, mikor nem láttam,
megláttad bennem a jobbik részt,
felemeltél, mikor lent voltam,
hitet adtál, mert hittél,
minden, ami vagyok,
az azért van, mert te szerettél.
Szárnyakat adtál, és repülni segítettél,
megfogtad a kezemet, hogy elérhessem az eget,
mikor elvesztettem a hitem, te visszaadtad,
azt mondtad, egy csillag sem elérhetetlen,
mellettem álltál, s én erősen álltam,
enyém volt a szereteted, enyém volt hát minden,
hálás vagyok minden napért, amelyet adtál,
áldott vagyok, mert te szeretsz engem!
Te mindig ott voltál nekem,
az a lenge szellő, amely felkarolt engem,
szereteted, mint a fény, mely fényt hozott a sötétben,
te voltál, aki megihletett,
te voltál az igazság a hazugságok között,
a világ egy jobb hely lett: mert szerettél engem.
Minden, ami vagyok, azért lehettem,
mert te szerettél engem.
C. H. Spurgeon: Gondot visel lépteinkre
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
"Híveinek lábát megőrzi" (1Sám 2,9).
Az út síkos, lábaink gyöngék, de az Úr megőrzi lépteinket.
Ha engedelmes hittel átadjuk magunkat neki, és az Övéi leszünk, Ő maga fog
vigyázni reánk. Nemcsak angyalainak parancsol, hogy őrizzenek, hanem maga ügyel
lépteinkre.
Megóvja lábunkat az eleséstől, hogy be ne szennyezzük
ruhánkat, kárt ne valljunk lelkünkben, és ne adjunk okot az ellenségnek a
gyalázkodásra.
Megóvja lábunkat a tévelygéstől, hogy ne kövessük a
tévtanítást, ostobaságot vagy a világ útját.
Megóvja lábunkat, hogy meg ne dagadjon a fáradtságtól, fel
ne horzsolódjék a hosszú és rögös úton.
Megóvja lábunkat a sebesüléstől: cipőnk rézből és vasból
lesz, ha kard élén vagy mérges kígyókon taposunk is, hogy meg ne sérüljünk, se
mérgezést ne szenvedjünk.
Kiszabadítja lábunkat a tőrből, hogy rosszakaratú és
hatalmas ellenségünk csalárdsága be ne fonjon bennünket.
Ilyen ígéret birtokában fussuk meg pályánkat fáradság
nélkül, és járjunk félelem nélkül. Az, aki oltalmazza lábunkat, hatalmas erővel
teszi azt.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Ne tékozold el az ajándékodat!
Sokan tisztában vagyunk az elhívásunkkal és a bennünk lévő
szellemi ajándékokkal. Sokan ki is kértük ezt Istentől, mert tudjuk, hogy ez az
örökségünk. Megvizsgáltad-e már azt, hogy élsz-e az ajándékoddal, vagy
eltékozlod azt, mint a tékozló fiú. Ez a klasszikus igeszakasz megmutathatja
számodra, hogy hol is tartasz jelenleg, és hová jutsz, miért vagy éppen abban a
helyzetben és pozícióban, mint az életedben, mint a szolgálatodban. Vagy
felelős szolgálóként, - mert kérted az Úrtól a szolgálatot és a benned lévő
ajándék működését, - megtettél mindent, vagy legalább 99 százalékban.
Használtad e az ajándékodat ott ahol vagy,akkor
amikor az Úr mondta és azt amit az Úr mondott?
A tékozló fiú esetét a legtöbb esetben a megtérőknek
tanítják a kezdet kezdetén, vagy később olyanoknak, akik elfordulnak az Úrtól,
vagy megbotlanak, és bűnbe esnek. De ez az ige azokra is ugyan olyan mértékben
vonatkozik, akik kikérték az Úrtól a szellemi örökségüket, ajándékukat és
nem élnek azzal, nem állnak bele és közben panaszkodnak, hogy valamiért nem
működnek a dolgok, vagy nincsenek áldás alatt, vagy azon a helyen, pozícióban
ahol a szellemi javak alapján lennie kéne.
Hány dolgot hallgattál el megtérésed óta abból, amit
Istentől kaptál, megosztottad-e másokkal, megcselekedted-e azokat, amit Isten
mondott neked, kihirdetted-e azokat. Amit Isten ránk bízott azt épülésünkre és
mások építésére adta. Vizsgáld meg, hogy vissza kell e térned az Atyához
bűnbánattal ezek miatt? Okozhattak-e ezek a bűnök szorult helyzetet,
hanyatlást, ítéletet az életedben, vagy szolgálatodban. Engedted-e, hogy
befolyásoljon a világ, vagy az emberek véleménye, megítélése vagy a hétköznapok
eseményei, dolgai. Ha az Úr rád bízott valamit, vagy valakit, ill. valakiket,
beteljesítetted-e azt a megbízatást, vagy éppen a saját fejed, kívánságaid,
tetszésed szerint jártál el?
Ott vagy-e a hét minden napján, ahol az Úr látni akar,
ahogy az Ő eredeti tervében van? Sok tékozló fiú csak akkor jön rá ezekre, ha
már nem halja az Úr hangját, a körülményeik elviselhetetlenné válnak, nem érti
miért nem kap válaszokat kérdéseire, miért maradnak el az áldások, miért kell
még mindig izzadsággal szerzett kenyeret ennie. Olyan lett benne az
ajándék, mint az ízetlenné vált só, a megposhadt víz, az elhalt csírájú mag, a
megavasodott olaj, vagy kialudt tűz.
Isten azokat tartja meg szolgálatában, ill. helyezi
szolgálatba, akik ezekben is, mint bűnbánó, megtérő fiú vissza tudnak térni
az Atyához.
Such Attila
2011-11-20
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)