2016. június 24.

Ige: Az engedelmesség jutalma.

Az Úr Jézus egészen a kínoszlopon elszenvedett haláláig engedelmes volt: „ „Ezért azután Isten a legmagasabb méltóságra emelte. Olyan nevet és hatalmat adott neki, amely minden más név és hatalom fölött áll]*

Az apostoli bizonyságtétel így hangzik:Ki az ő hústestének napjaiban, az Ő hústesti élete idején könyörgésekkel és esedezésekkel, erős, és hangos kiáltás és könnyhullatás közben járult ahhoz, vagyis az elé, aki képes megszabadítani, akinek hatalma van arra, hogy kiszabadítsa őt a halálból, és meghallgattatott az ő istenfélelméért” (Zsid. 5,7-10)

Az Evangélium bizonyságtétele szerint, amikor elközelgetett az Úr Jézus halálának ideje, így járult az Atyához a Gecsemáné kertben: „És egy kissé előre menve, arcra borula, könyörögvén így imádkozott mondván: Atyám! Ha lehetséges, múljék, távozzék el tőlem e pohár; mindazáltal ne úgy legyen, amint és ahogyan én akarom, hanem amint te(Mát. 26,39)

Az Úr Jézus kijelentése: „Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem, és odaadom az én életemet, hogy újra felvegyem, vagyis visszavegyem azt. Senki sem veszi és veheti azt el éntőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni, vagyis ismét visszavenni azt. Ezt a parancsolatot vettem, azaz ezt a küldetést kaptam az én Atyámtól” (Ján. 10,17-18)

Hiszen: Ő a Messiás, a Szabadító. Ő az, aki a Seregek Ura nevét viseli, vele egy. Neve lényét jelenti ki. Úr = lehetőségeinek nincs korlátja. Aki az Atya jobbján ül, vagyis dicsőséges létmódban van. (Jubileumi kommentár).  

Isten azért tette ezt, mert azt akarja, hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.

És minden nyelv vallja, hirdesse, vallást tegyen arról, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére. ** (Fil. 2,9-11).

**Mert engedelmes volt mindhalálig: „aki miután felment a mennybe, az Isten jobbján van, és alávettettek neki angyalok, hatalmasságok és erők” (1 Pét. 3,22)

Isten megmutatta az Ő hatalmát és erejét: „… a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból, vagyis életre keltette a halottak közül, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekbe, az egeken túliakon. Felül minden fejedelemségen és hatalmasságon és hatóerőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik, és valamennyi néven, amelyet segítségül hívnak nemcsak e világon, e létkorban, hanem a következendőben, ami még KÖRÜL fog venni; az  eljövendő létkorszakban is. És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt tette mindeneknek fölötte az eklézsiának, a kihívott gyülekezetnek fejévé.  Mely az Ő teste (szóma = lénye), teljessége Őnéki, amely telítve van azzal, aki mindeneket betölt mindenekkel, aki mindenben mindent teljessé tesz” (Eféz. 1,20-23).  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.