„Ami az Isten felől tudható, megismerhető,
megérthető, és nyilvánvaló, nyilván van ő bennük, és világosan ismerik, mert az
Isten megjelentette, és nyilvánvalóvá, és láthatóvá tette, sőt kijelentette
nékik*
Mert ami Istenben láthatatlan tudniillik
az ő örökké való hatalma, és az Ő ereje, ami képessé tesz bármi megtételére, és
istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból, az Ő műveiből, és
munkái értelmes vizsgálata révén megértetvén megláttatik. És világosan látszanak, mivel a
teremtett dolgokból érzékelhetők, úgy, hogy ők menthetetlenek. És ezért nincs
hát mentségük” (Róm. 1,19-20)
*Mert: „nem hagyta magát bizonyság nélkül, mert jótevőtök volt,
a mennyből esőt adott nektek és termést hozó időket; bőven adott nektek eledelt
és szívbéli örömet” (Csel. 14,17)
Azért: „hogy keressék az Istent, hátha
kitapinthatják és megtalálhatják, hiszen nincs is messzire egyikünktől sem;
Mert Őbenne élünk, mozgunk és vagyunk…” (Csel. 17,27-28)
Hiszen:
„Az egek beszélik Isten dicsőségét, és kezeinek munkáját hirdeti az
égboltozat. Nap napnak mond beszédet; éj éjnek ad jelentést. Nem olyan szó, sem
olyan beszéd, amelynek hangja nem hallható: Szózatuk kihat az egész földre, és
a világ végére az ő mondásuk” (Zsolt. 19,2-5)
„Kérdezd csak meg az állatokat, azok is tanítanak, és az égi
madarakat, azok is tudósítanak. Vagy elmélkedj a földről, az is tanít, a tenger
halai is beszélnek neked. Ki ne tudná mindezekről, hogy az ÚR keze alkotta
őket?”
(Jób. 12,7-9)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.