„Ímé, én elbocsátlak [elküldelek] titeket, mint juhokat [mint bárányokat] a farkasok közé; legyetek azért okosak [józanságot
megőrzők, önmagatokon uralkodók, érzéseiteknek parancsolók, körültekintők,
fortélyosok, ravaszok, eszesek;
meggondoltak] mint a kígyók, és szelídek [(akeraiosz): keveretlen,
vegyítetlen, tiszta, érintetlen, romlatlan, ártatlan, be nem szennyezettek,
egyszerűek] mint a galambok” (Mát. 10,16)
Márk is bizonyságot tesz az Úr Jézus
parancsáról, amelyet így teljesítettek a kiválasztott tanítványok: „(A
tanítványok pedig elindultak és) kimenvén
azért, prédikálják vala (és hirdették az embereknek), hogy térjenek meg. És sok ördögöt (démont, tisztátalan gonosz
szellemet) űznek vala ki, és olajjal sok beteget megkennek és
meggyógyítnak vala” (Márk. 6,12-13)
Lukács így ír erről. A kiválasztott
tanítványok: „Kimenvén annakokáért,
bejárák a falukat (és jártak faluról falura), hirdetvén az evangéliumot, és gyógyítván mindenütt” (Luk. 9,6)
Az Úr a hetven tanítványnak is ezt a parancsot adta: „Menjetek el: Ímé én elbocsátlak
(elküldelek) titeket, mint bárányokat a
farkasok közé. Ne hordozzatok (ne vigyetek magatokkal) erszényt, se táskát (tarisznyát), se sarut; és az úton (útközben) senkit
ne köszöntsetek.
(Ha azonban) valamely
házba bementek (beléptek), (leg)először
ezt mondjátok: Békesség e(nnek a) háznak!
És ha lesz ott valaki békességnek fia (ha ott a békesség fia lakozik), a ti békességtek azon marad (megnyugszik
rajta); ha (pedig) nem, ti reátok tér (száll) vissza. Ugyanazon (ugyanabban) házban maradjatok pedig, azt evén és iván,
amit ők adnak: mert méltó a munkás az ő jutalmára (a maga bérére). Ne járjatok házról-házra.
És valamely (ha
egy) városba bementek, és befogadnak
titeket, azt egyétek, amit előtökbe adnak (amit elétek tesznek): És gyógyítsátok a betegeket, akik ott
lesznek, és mondjátok nékik: Elközelített hozzátok az Isten országa. Valamely
városba pedig bementek, és titeket be nem fogadnak, annak utcáira kimenvén, ezt
mondjátok: Még a port is, amely reánk ragadt a ti várostokból, itt köztetek
letöröljük (leverjük még a port is, amely városotokból lábunkra tapadt); mindazáltal ez legyen tudtotokra, hogy az
Isten országa elközelített (közel jött) hozzátok.
Mondom pedig néktek, hogy a Sodomabeliek állapota (sorsa) tűrhetőbb (elviselhetőbb) lesz ama napon, hogynem azé a városé” (Luk. 10,3-12)
És mindez ingyen adatik, és ingyen is kell tovább adni.
Erről így beszél Pál apostol: „Micsoda
tehát az én jutalmam [mi is a bérem]?
Az, hogy amikor prédikálom [hirdetem]
az evangéliumot, [örömüzenetet; jó
hírt] ingyenessé [viszonzás
nélkülivé] teszem a Krisztus evangéliumát,
[örömüzenetét] hogy ne éljek vissza a
jogaimmal [anélkül, hogy élnék az evangélium hirdetésével együtt járó
szabadságommal; és nem kell igénybe vennem az örömüzenettel együtt járó
jogomat] az evangélium hirdetésénél” (1 Kor. 9,18).
Elizeus próféta beszédét elfogadva a leprás Naámán
bemerítkezett a Jordánba. (jelentése: az
alájövő, a lejövő) és meggyógyult – de a próféta sem fogadott el semmit –: „Azután (Naamán: jelentése: héberül [az istenség] gyönyörűség,
kedvesség szépség, jóság) visszatért
egész kíséretével az Isten emberéhez, és bemenvén megálla előtte, és monda:
Ímé, most tudom már, hogy nincsen az egész földön (máshol) Isten, csak Izráelben! Azért most vedd
(fogadd) el, kérlek, ez ajándékot a te
szolgádtól. Ő pedig monda: Él az Úr, aki előtt állok (az élő Úrra mondom,
akinek a szolgálatában állok), hogy el
nem veszem (hogy nem fogadok el semmit). Kényszeríti (és bár unszolta) vala
pedig őt, hogy elvegye (hogy fogadja el); de ő nem akará (ő hajthatatlan maradt)” (2 Kir. 5,15-16)
És így mutatja be a Szent Szellem, hogy aki pénzen akarja
megkapni a Szent Szellemet, Aki által történik minden csoda: „Mikor pedig látta Simon, hogy az apostolok
kézrátétele által adatik a Szent Szellem, megkínálá őket pénzzel (pénzt
ajánlott fel nekik), Mondván: Adjátok
nékem is ezt a hatalmat, hogy valakire vetem (akire ráteszem) kezeimet, Szent Szellemet vegyen. De Péter (azonban)
monda néki: A te pénzed veled együtt vesszen
el, mivel azt gondoltad, hogy az Istennek ajándéka pénzen megvehető
(megszerezhető)” (Csel. 8,18-20)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.