2013. február 5.

Joel Osteen pasztor batorito uzenete Neked: A problémához való hozáállás


Készítette: Lisa Szanyel

Mindenki életében vannak kihívások és visszaesések. Mindenki életében vannak akadályok, de Isten nem azért teremtett bennünket, hogy legyőzöttek legyünk, hanem azért, hogy győzzünk. A problémáinkhoz való hozzáállasunk az, ami igazán fontos. Mit teszünk, ha a helyzet nem javul, hónapról hónapra változatlan? Arra kényszerülünk, hogy csalódottak legyünk és semmi jóra ne számítsunk? Mit teszünk, ha rossz híreket kapunk, vagy gyermekünk bajba kerül, vagy orvosunk rossz hírt közöl velünk? Az agyunk végtelenül játssza újra és újra a sötét képeket. Ha elcsüggedünk, és csak arra gondolunk, hogy ez sosem fog megváltozni, sosem lesz jobb, akkor ez lesz a felső korlátja annak, amit Isten tenni tud értünk. De ha problémák kerülnek utunkba és tudjuk, hogy Isten hatalmasabb náluk és tudja a kivezető utat, akkor helyesen harcolunk hitünkért és ezzel megengedjük, hogy Isten megmutassa magát és helyzetünket jóra fordítsa.
Ézsaiás 54:17
“No weapon formed against you will prosper. This is your heritage as children of God.”
„Minden fegyver, mely ellened készült, sikertelen lesz; és minden nyelvet, mely perbe száll veled, meg fogsz cáfolni.
Ez az örök része az Úr szolgáinak, és igazságuk tőlem van – mondja az Úr.”

Vagyis van egy örökséged, vannak jogaid és kiváltságaid azért, mert Istenhez tartozol. Ha őt választod, akkor olyan védvonalat húz köréd, amit ellenségeid nem tudnak átlepni. Ha nehézségek adódnak és úgy tűnik nem javul helyzeted, Isten azt mondja, azért, mert az ő gyermeke vagy, még ha formát is öltött a probléma, nem fog győzni végül. Isten vissza fogja fordítani és a te javadra használja.
Ezzel nem azt mondja, hogy ha hiszünk és minden tőlünk telhetőt megteszünk, nem lesznek gondjaink. Az élet tele van nehézségekkel. Isten azt ígéri itt nekünk, hogy ha a dolgok ellenünk vannak, ha gyermekünk bajba került, ha orvosunktól rossz hírt kapunk, ha az emberek beszélnek a hátunk mögött, Isten azt mondja, hogy a probléma ugyan formát öltött, ebben nem tudjuk megakadályozni, de mivel te Istennel állsz kapcsolatban, nyugodt lehetsz, tudván, hogy a bajok nem fognak legyőzni. Ez az örökséged része.

Azt a hibát követjük el, hogy nem tudjuk, kik vagyunk, nem tudjuk, mi jár nekünk. Ha gondjaink gyarapodnak, elcsüggedünk, elkezdünk panaszkodni és a legrosszabbra számítunk. Mindez megakadályozza Istent abban, hogy nekünk tudjon dolgozni. Hinned kell ahhoz, hogy Isten ígéretét aktiválni tudd. Ha nehézségek adódnak és csüggedni készülsz, emlékeztesd magad arra, hogy nem fognak győzni feletted. Lehet, hogy beszélnek rólad, lehet, hogy rosszul áll a dolog, de tudom, hogy Isten vigyáz rám. Lehet, hogy az orvosi lelet rosszat mond, de tudom, hogy Isten tenyerén hord engem.

Mindig emlékeztesd magad arra, hogy ez a probléma nem azért jött, hogy maradjon, hanem hamarosan elmúlik. Alakot öltött ugyan, mert keletkezését nem akadályozhatom meg, de nem kell aggódnom, mert Isten trónon van, és nem fogja megengedni, hogy a baj elburjánozzon.
Néha azért vannak problémáink, mert rosszul döntöttünk. De akkor is lehetnek nehézségeink, ha mindent hittel és jól csinálunk. Ha arra vagy ítélve, hogy kiteljesítsd sorsodat, lépéseket teszel, hogy javíts életeden, ne csodálkozz, ha ellenállásba ütközöl. Az ellenséged nem fog vörös szőnyeget gördíteni éled és megengedni neked, hogy teljesítsd küldetésed. Ha nehézségbe ütközöl, ne gondolj automatikusan arra, hogy valamit biztosan rosszul csinálsz. Meglehet, hogy éppen jól csinálod.
I. Korintusi 16:9
„A wide door of opportunity is open to me, and there are many adversaries.“
„Nagy és tágas kapu nyílt meg ugyanis előttem, de sok az ellenség is.”

Bármikor próbálsz előbbre jutni, barmikor próbálunk fejlődni, mindig találkozunk ellenállással.
Ne torpanj meg, ha ellenállásba ütközöl! Ne add fel álmaidat, csak ezért, mert a dolgok ellened vannak és sokáig tart. Higgyél! Még nincs vége, addig, amíg Isten nem mondja, hogy vége. És a jó hír, hogy Isten még trónján ül és még, ha lehetetlennek is tűnik, Isten meg tudja valósítani.
Tény az, hogy a nehéz időszakok próbatételek. Ez az, amikor megmutatjuk Istennek igazi jellemünket.
Még akkor is, ha hibázunk és bajt hozunk magunkra, Isten olyan kegyes, hogy kisegít. Jónásról beszélek. Isten mondta neki, hogy menjen el egy bizonyos városba, de ő nem akart és az ellenkező irányba ment. Felszállt egy nagy hajóra, viharba került és elsüllyedt. Isten megölhette volna ostoba döntéséért, de nem tette, hanem adott neki még egy esélyt és küldött neki egy nagy halat. Jónás megmenekült a viharból és 3 napig volt a hal gyomrában.
A probléma kialakult, de nem tudott győzni. Isten nemcsak megoldotta a helyzetet és adott Jónásnak még egy esélyt, de fel is használta Jónást arra, hogy példát mutasson rá, hogyan teljesülnek a próféciák. Más szóval, bár Jónás rossz útra lépett, mégis segített rajta Isten.

Lehet, hogy voltak rossz döntéseid, lehet, hogy úgy érzed, nem érdemled meg Isten jóságát. Úgy érzed egész életedben szenvedned kell. De mi mindannyian követtünk már el hibát. Mi mindannyian döntöttünk már helytelenül, mint Jónás, de ez nem változtat örökségünkön. Isten nem rúg ki bennünket királyságából, csak azért, mert nem vagyunk tökéletesek.
Tudod, hogyan aktiválhatod Isten ígéretét? Hittel.
Dávid mondja a Zsoltárok 138:7-ben
„Though I am surrounded by troubles, you will bring me safety through. You will clinch your fist against my enemies. Your power will save me.”
„Ha szorongások között járok is, megőrzöd életemet; Ellenségeim haragjával szemben kinyújtod kezedet, és jobbod megszabadít engem.”

Néhányan úgy éreztek, mint Dávid. Mindenféle nehézségek vesznek körül és a csüggedés határán vagy, de nyerd vissza lelkesedésed. Még, ha meg is jelent a probléma, és ha kilátástalannak tűnik is a helyzeted, tisztázd magaddal minden nap, hogy ez a probléma nem fog legyőzni, Isten kivezet a bajból, öklével megóv téged ellenségeidtől. Bizakodnod kell. Én megtanultam, hogy ne törjek le, ha ellenállásba ütközök. Ne törj le, ha nehézségeid vannak! Ezek nagyon sokszor annak jelei, hogy Isten valami nagyszerű dolgot tartogat számodra.
Amikor közel kerülsz a nagy győzelemhez, az emberek elkezdenek beszélni rólad a hátad mögött, igazságtalan helyzetek jönnek, éppen legyőzted az egyik akadályt és már jön is a következő. Mindez miért van? Azért, mert az ellenséged tudja, hogy közel vagy a győzelemhez. Ilyenkor szokták sokan feladni, kiábrándulnak, panaszkodnak, hogy miért van ez. Ők nem tudják, hogy kik ők. Nem ismerik örökségüket.

Lehet, hogy a tűz közepén érzed magad és a lángok összecsapnak körülötted és minden ellened játszik, de hagy mondjam neked, hogy mindez azért van, mert valami nagyszerű dolog vár rád. Ha felcsapnak a lángok, akkor már közel vagy az áttöréshez. Ha megmaradsz hitednél, Isten keresztülvezet a tűzön úgy, hogy még csak be sem fogsz füstölődni.
Ezért ha legközelebb nehézségeid lesznek, ne csüggedj, ne törj le, hanem lelkesedj, hogy: Isten most új szintre emel, tudom, hogy gyarapodás, előrelepés van kilátásban.
Állj helyesen azokhoz a dolgokhoz, amik előtted állnak!

Lehet, hogy nehéz lesz, de Isten sosem állította, hogy gondmentes életünk lesz. A kulcs a szűkös időkben rejlik.
Ha nehézségeid támadnak, ne a legrosszabbra számíts, hanem gondolj mindig arra, hogy lehet, hogy ez a probléma most létrejött, de nem fog győzedelmeskedni.
Olvastam egy cikket tudósokról, akik az Alzheimer-kort kutatják. Elhunytak agyát vizsgálták olyanoknál, akik rendelkeztek ezzel a korral és olyanoknál is, akik nem rendelkeztek vele. Megállapították, hogy némelyeknél voltak olyan agyterületek, amelyek Alzheimerre utaltak, a gyakorlatban azonban mégsem volt Alzheimerük. Vagyis orvosilag és tudományosan Alzheimerük volt, de a tünetei sosem jelentkeztek.

Erről akartam beszélni. Csak azért, mert egy probléma kialakul, nem jelenti azt, hogy felszínre is tud törni. Én úgy vagyok vele, mindegy mi történik fizikai testemmel, Isten át tudja írni, mindazok után, hogy ő alkotott bennünket.
Tudom, hogy sokatoknak rengeteg nehézségei voltak már, de most új életképre van szükséged. Lásd magad magasra emelkedni! Azok az erők, amik veled vannak, hatalmasabbak azoknál, amik ellened vannak, mert a mindenható Isten a te oldaladon áll. Most is óv téged, most is előtted jár, páncélként vesz körül védelmezve téged. Lehet, hogy felmerült a probléma, de nem tud felszínre törni. A végén még jobban fogsz járni, mint előtte.
Én hittel állítom, hogy minden akadályt le fogsz küzdeni, minden ellenséget le fogsz győzni, minden álmod, minden vágyad teljesülni fog. Bármibe kezdesz, sikerre viszed és hosszú, elégedett életed lesz!
 

Csak átszálló hely!


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Kedves ismeretlen barátom, ki olvasod e sorokat, és még nem fogadtad be szívedbe az Úr Jézust, úgy most, szeretettel kérlek, jöjj velem rövid időre, egy - képzeletbeli - filmszínházba, és foglaljunk helyet, a nézőtéren. Sorra kialszanak a fények.

Sötétbe borul a nézőtér, és megjelenik előttünk az első kép. Egy - Metróállomáshoz hasonló - sárga színű állomás, homlokzatán a felírással: ,,Halál utáni átszálló állomás" És jön a második kép: két mozgólépcsőt látunk. Az egyik fölfelé, a másik lefelé közlekedik. Mindkettőn tábla jelzi az útirányt. A fölfelé közlekedőn, ezt olvassuk: ,,ÚT az üdvösség felé" a lefelé közlekedőn pedig ezt: ,,Út a kárhozat felé" Jön a harmadik kép: ezen az állomást már kettéosztva látjuk. Középen egy üvegfal választja ketté, az állomást. Az állomás egyik felét, fény sugározza be, a másik fele pedig, árnyékba borul. Jön a következő kép: Az átszálló állomás fényes oldalán, aranyszínű mozgólépcsőt látunk. A mozgólépcső előtt, mosolygó boldog, derűs lelkeket látunk. Testüket már a halálban hagyták, az enyészet számára. Hallhatatlan lelkük pedig, boldog örömmel lép a mozgólépcsőre, és eltűnik szemünk elől a ragyogó fényben. Nagy örömünkre, néhány rokont, barátot, munkatársat és ismerőst is látunk közöttük. Akikkel többször találkoztunk, beszélgettünk és imádkoztunk. Ők a földön, sok próbát, szenvedést, bántalmazást és gúnyt szenvedtek el, Krisztusért! Mint Isten újjászületett gyermekei. Akik mindvégig megálltak a hitben rendületlenül, és örömmel fogadták Jézus hívását: ,,Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek, és én, megnyugosztlak titeket" Egy másik helyen pedig, így hívta magához övéit: Jertek én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, mely számotokra készítetett, a világ megalapítása óta" Nos, az ilyen drága hívó szóra, hogyne feleltek volna igennel, Isten megváltott gyermekei? Ezzel a boldog örömmel tűntek el a fényben, szemeink elől. A következő képen: a lefelé közlekedő és árnyékba borult átszálló állomás tűnik elénk. Itt a mozgólépcső előtt, már sokkal többen várakoznak az átszállásra. Feltűnő, hogy itt már, szomorú és megkeseredett lelkek, sóvárogva tekintenek át, az üvegfalon, az átszálló állomás fényben fürdő oldalára. Most döbbennek rá, hogy könnyelműségüknek, hitetlenségüknek, ilyen súlyos, helyrehozhatatlan következménye lett! Pedig hűséges, templomba járók, adakozók és szívélyesek voltak.

Csak egyet felejtettek el, nem Isten dicsőségét keresték, hanem a magukét. Jézust pedig, kizárták szívükből. Ám ezzel, önmagukat is kizárták, az örök üdvösségből! Isten dicsőséges országából! Ítélet nagy napján majd hangzik feléjük, az ítélő Bíró kemény szava: Máté Evangéliumának, 25-ik fejezetéből, a 41-ik vers üzenete: ,,Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készítetett" Ennek hallatán, nem csoda, ha sírnak és keseregnek, hitetlenségük és könnyelműségük miatt, és mellüket verve, vádolják önmagukat! Mivel haláluk előtt, nem törődtek hallhatatlan lelkükkel, bár lett volna idejük rá. Sajnos, számukra nem volt fontos, hogy hol töltik el, az örökkévalóságot! Mivel a testnek hódoltak és csak a mának éltek. Köztük még több rokont, barátot, munkatársat és ismerőst fedeztünk fel. Szomorúan látjuk, amint egymásután lépnek rá, a lefelé tartó mozgólépcsőre, mintha csak valami mágnes vonzaná őket, és egy sötét alagútban, eltűnnek örökre, szemeink elől. Nos, kedves barátom, ezzel az utolsó képpel, véget is ért, a filmvetítés. És most, hadd kérdezzem meg tőled, a látottak alapján, milyen tanulságot vonhattál le magad számára? Vajon okultál-e, az elkárhozó lelkek szomorú és végzetes, örök kárhozatra ítélt állapotából?

Lehetséges, hogy Isten, téged: ilyen módon akar figyelmeztetni, hallhatatlan lelked megmentése érdekében! Nos, ma még életben vagy, ma még van lehetőséged arra, hogy megválaszthasd lelkednek, örökkévaló tartózkodási helyét. Sajnos, a legtöbb ember azt gondolja: a temető már végállomás. Pedig az, csak átszálló hely. Mely a feltámadás nagy napján, végleg megszűnik! A feltámadásban pedig minden ember, függetlenül attól, hogy hívő vagy nem hívő, elenyészhetetlen örök testet ölt magára. Ezért, saját döntéseden múlik, hol fogod eltölteni, az örökkévalóságot! De jól gondold meg, mert ezen a döntéseden múlik, örök üdvösséged, vagy örök kárhozatod! Ezért az Úr Jézus Krisztusra kérlek, még ma, fogadd el az Isten által ingyen felkínált kegyelmet, hit által. Benne, Krisztust, Isten szent Fiát!

Az egyedüli közbenjárót, üdvözítőt! És ha szívedbe fogadod Őt, akkor abban a pillanatban, Isten boldog gyermekévé, és a mennyország boldog, örök állampolgárává leszel. Ezért kérlek féltő szeretettel, dönts bölcsen, még halálod előtt! Így Urunk kegyelméből és jóvoltából, együtt lehetünk majd örökké, Isten megváltott gyermekeinek boldog táborában.

Ismeretlen szerző

Jézus be kopogott a szívem ajtaján

2013. február 4.

Thessalonikabeliekhez írott II. levél 1. fejezet: a hit dicsérete



2 Thess. 1,1 Pál [jelentése: a kicsi, alacsony, csekély] és Silvánus [jelentése: hallgatag; erdei] és Timótheus >jelentése: valaki, aki Istent tiszteli; istenfélő< [írják e levelet] a Thessalonikabeli [kihívott] gyülekezetnek [eklézsiájának], Istenben, a mi Atyánkban, és az Úr Jézus Krisztusban [áll fenn, és él]

2 Thess. 1,2 Kegyelem [(kharisz): Szószerinti jelentése: öröm. Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása nyilvánuljon meg] néktek és békesség [(eiréné): az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind az egyén, mind a közösség vonatkozásában] Istentől, a mi Atyánktól [Édesapánktól], és [Urunktól] az Úr Jézus Krisztustól

2 Thess. 1,3 Mindenkor [szüntelen; folytonos] hálaadással tartozunk az Istennek, atyámfiai [testvéreim], ti érettetek, amiképpen méltó is [ezt tennünk], mivelhogy felettébb megnövekedék [és nőttön nő] a ti hitetek, és mindnyájatokban bővölködik [gazdagodik; sokasodik; gyarapszik] az egymáshoz való [kölcsönös (agapé): Isten szerinti] szeretet.

[Más fordítás: Igen, erre minden okunk meg is van, mert a hitetek olyan csodálatosan erősödik, és az egymás iránti isteni szeretet is folyton növekszik bennetek]

2 Thess. 1,4 Annyira, hogy mi magunk dicsekszünk veletek az Isten [kihívott] gyülekezeteiben [eklézsiáiban], a ti kitartástok [állhatatosságotok, és a ti béketűrésetek, reményteljes tűrésetek] és hitetek felől, [amellyel] minden ti üldöztetésetek és szorongattatásotok [háborúságitokban; zaklatás, viszontagságok (thlipszisz: megpróbáltatás, gyötrődés)] között, amelyeket szenvedtek [és nyomorúságot elviseltek, bátran vállaltok, és kibírtok].

»Más fordítás: Elmondjuk, hogy ti milyen türelmes kitartással és hittel viselitek el az üldözést, a sokféle bajt és nehézséget, amely körülvesz benneteket«

2 Thess. 1,5 Bizonyságául az Isten igazságos [jogos, és helyes] ítéletének [előjeleként]; hogy méltóknak ítéltessetek [nyilváníttassatok] az Isten országára [az Isten Királyságára; hiszen azt akarja, hogy bemehessetek Királyságába], amelyért szenvedtek is

[Más fordítás: Isten igazságos ítéletének a jelei ezek, hogy méltónak találjanak benneteket Isten országára, ha meg is szenvedtek érte].

2 Thess. 1,6 Mert [hiszen] igazságos dolog az az Isten előtt, hogy szorongattatással fizessen azoknak, akik titeket szorongatnak [üldözőiteknek, zaklatóitoknak, akik nektek most szenvedést okoznak, zaklatással fizessen meg]

»Más fordítás: hogy gyötrőiteknek gyötrelemmel fizessen, azoknak, akik titeket nyomorgatnak, nyomorúsággal, és üldözéssel fizessen meg«

2 Thess. 1,7 Néktek [üldözötteknek; zaklatottaknak] pedig, akik szorongattattok [akik most szenvedtek; (thlibó): szorongatnak, gyötörnek, zaklatnak], nyugodalommal mivelünk együtt [enyhülést, megpihenést és nyugalmat fog adni], amikor megjelenik [(apokalüpszisz): lelepleződés; kinyilatkoztatás, kijelentés; a lepel lerántása tényről, igazságról; megnyilvánul] az Úr Jézus az égből [a mennyből] az Ő hatalmának [(dünamisz): erő-megnyilvánulás, csoda(tevő erő); képesség, lehetőség, hatalom] angyalaival »(aggelosz): hírnök, követ; küldött«

[Más fordítás: Mikor? Amikor az Úr Jézus tüzes lángok között megjelenik (lelepleződik) a Mennyből, hatalmas angyalaival együtt (angyalseregével)].

2 Thess. 1,8 Tűznek lángjában [lángoló tűzben], ki bosszút [(ekdikészisz): igazságszolgáltatás, büntetés, megtorlás] áll [(didómi): megérdemelt módon visszaad] azokon [akkor fogja megbünteti lobogó tűzzel azokat], akik nem ismerik az Istent, és akik nem engedelmeskednek a mi Urunk Jézus Krisztus Evangéliumának [(euangelion): jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének híre].

»Más fordítás: nem akarnak engedelmeskedni az örömhírnek, amely Urunkról, Jézus Krisztusról szól«

2 Thess. 1,9 Akik meg fognak lakolni [(tinó): megfizet(i az árát), kiteszi magát valaminek] örök veszedelemmel [(olethrosz): pusztulás, végveszély, romlás, halál] az Úr ábrázatától [orcájától, az Úr színétől, jelenlététől], és az ő hatalmának [(iszkhüsz): A szó vitézséget, harcias, kiemelkedő, férfias erőt, küzdőképességet jelent] dicsőségétől >(doxa): fényesség, ragyogás<.

[Más fordítás: Ezek majd világkorszakra szóló (aioni) >(aióniosz): létkorszak, nem időt, hanem minőséget jelölő görög szó< pusztulással bűnhődnek az Úrtól és az ő dicső hatalmától;

Egy másik fordításban: Örökre távol maradnak az Úrtól és dicsőséges (és fönséges) hatalmától; mellyel az Úr orcája és dicsőséges ereje fogja őket igazságos ítéletképpen sújtani],

2 Thess. 1,10 Amikor [(hotan): amikor csak, valahányszor] eljő [(erkhomai): eljön, megérkezik, megjelenik] majd, hogy megdicsőíttessék az Ő szenteiben [Más fordítás: azon a napon, amikor majd eljön, hogy dicsőségét megmutassa szentjeiben], és csodáltassék [csodálat tárgya legyen és csodálatos hatalmát megmutassa bennetek, hívőkben] mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon

[Más fordítás: Mindez akkor történik meg, amikor az Úr eljön. Akkor mindenki dicsőíteni fogja őt, mert meg fogják látni dicsőségét azokban, akik teljesen az Övéi. Igen, mindenki csodálni fogja őt azok miatt, akik benne hisznek. Ezek közé tartoztok ti is, hiszen hittel elfogadtátok, amit Jézusról mondtunk]

2 Thess. 1,11 Mivégből imádkozunk [könyörgünk] is mindenkor [(pantote): azaz minden időben] ti érettetek, hogy a mi Istenünk méltóknak tartson [méltóvá tegyen] titeket az elhívásra [hogy ezt el is érjétek, hiszen erre hívott el benneteket], és töltsön be titeket [teljesen hatalmával] a jóban való teljes gyönyörűséggel. >(eudokia): öröm, szándék< [Adjon beteljesedést a jóra irányuló minden készségnek és a hit erőteljes munkájának], és a hitnek hathatós [(dünamisz): képesség, lehetőség, hatalom; csoda(tevő erő)] munkálásával >(ergon): cselekvés, eredmény, teljesítmény< [az Ő ereje által, és a hit minden erejével].

»Más fordítás: Azt kérem, hogy Isten hatalma által teljesen véghez tudjátok vinni mindazt, amit jósága meg akar tenni rajtatok keresztül. Igen, mindazt, amire a hitetek indít benneteket; és hathatósan befejezze a hitből fakadó törekvéseteket«.

2 Thess. 1,12 Hogy dicsőíttessék meg [hogy megdicsőüljön] a mi Urunk Jézus Krisztusnak neve [(onoma): hatalom (tekintély), jellemvonás] ti bennetek, és ti is Őbenne, a mi Istenünknek és az Úr Jézus Krisztusnak kegyelméből. >(kharisz): Szószerinti jelentése: öröm<.

[Más fordítás: Azért imádkozom, hogy Urunk, Jézus legyen még dicsőségesebb bennetek és általatok. Ti pedig szintén dicsőséget kapjatok Jézusban és általa. Mindez pedig Istenünk és Urunk, Jézus Krisztus kegyelme által valósul meg].



Gyertek és öltözzük fel

Istennel győztesek vagyunk!


"Mivel Isten mindenható, a hívő ember mindig a győztes oldalán áll."


Isten közelsége


Egy hittanos kisgyerek mondta egyszer, hogy: „Az emberek nem azért nem veszik észre Istent, mert olyan messze van tőlük, hanem mert olyan közel!” És itt jön a hit! A hit pedig nem más, mint rádöbbenni arra, komolyan venni azt, hogy ennek a közel lévő Istennek az emberi életeket belülről és alapvetően átalakító csodája rád is, igen rád is, a te életedre is vonatkozik.


Oswald Chambers: EGYÁLTALÁN SEMMIT


"Ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, íme, újjá lett minden" (2Kor 5,17).

Urunk sohasem táplálja előítéleteinket, hanem megöli és teljesen szembefordul velük. Azt képzeljük, hogy Istent nagyon érdeklik a mi különféle előítéleteink. Egészen biztosra vesszük, hogy velünk soha nem tenné meg azt, amit másokkal meg kell tennie. "Isten kénytelen volt nagyon keményen bánni ezzel az emberrel; de azt persze tudja, hogy az én fenntartásaim jogosak." - Meg kell tanulnunk: "Semmit abból!" Ahelyett, hogy a mi pártunkat fogná, Isten szándékosan semmibe veszi sérelmeinket. Belső nevelésünkhöz tartozik, hogy Isten gondviselése nyíltan szembefordul fenntartásainkkal. Meg kell figyelnünk, hogyan teszi ezt. Isten nem ügyel arra, amit elébe rakunk. Egyetlen egy dolgot kíván Isten tőlünk: a feltétel nélküli odaszánást!

Amikor újjászületünk, a Szent Szellem elkezdi formálni az új teremtést bennünk, és eljön az ideje annak, amikor semmi sincs már bennünk a régiből. A régi ünnepélyesség eltűnt, a dolgokkal szembeni régi magatartásunk megváltozott és "mindez Istentől van..." (18. v.).

Hogyan léphetünk be abba az életbe, amelyben nincs kívánság, nincs önzés, nincs érzékenység a bántásokkal szemben, amelyben nem gerjedünk haragra, nem rójuk fel a gonoszt, hanem mindig kedvesek vagyunk? Egyetlen módon: ha nem hagyunk meg a régi életből semmit sem, de egyszerűen és tökéletesen bízunk Istenben. Olyan bizalom ez, amely már nem Isten áldásait kívánja, hanem Őt magát.

Eljutottunk-e már odáig, hogy Isten visszavonhatja áldásait és mégsem rendül meg a bizalmunk benne? Amikor meglátjuk, hogy Isten munkálkodik, többé nem törjük a fejünket a dolgokon, mert valóban bízunk a mi mennyei Atyánkban, akit a világi gondolkozás nem ismerhet meg.

Oswald Chambers "Krisztus mindenek felett" c. könyvéből

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Még egyszer olyan úton vezetlek téged, amin eddig még nem jártál. Ez azért van, mert amikor már kiismered a szellemi tájképet, akkor hajlamos vagy átsiklani felette, ahelyett, hogy annak a kijelentésnek a mélységét böngésznéd, amit Én készítettem neked.

Azt akarom, hogy a lényed mélyéből lásd és értsd meg azt, amit cselekszem az életedben, ami át fog változtatni téged, mondja az Úr. 

Ézsaiás 42:16 A vakokat oly úton vezetem, amelyet nem ismernek, járatom őket oly ösvényeken, amelyeket nem tudnak; előttük a sötétséget világossággá teszem, és az egyenetlen földet egyenessé; ezeket cselekszem velük, és őket el nem hagyom.
https://blogger.googleusercontent.com/tracker/3042054485133650203-7581765094088766774?l=gyurinaploja.blogspot.com

http://gyurinaploja.blogspot.com

Használd fel küzdelmeidet, hogy megerősödj hitedben


"Most, hogy a legrosszabb véget ért, örömmel jelenthetjük, hogy tiszta lelkiismerettel és hittel kerültünk ki belőle, és szembenézhetünk a világgal - s ami fontosabb - veletek, emelt fővel. De ez semmiképp sem a mi lépteinknek köszönhető. Isten volt az, aki megtartott minket figyelmünket rá irányítva, feltétel nélkül." (angolról fordítva, 2Kor 1,12 MSG) 

Ahhoz, hogy túljuss mindazon, amin most mész keresztül, segít, ha arra összpontosítasz, hogy ki Isten - arra, hogy az Ő természete nem változik. Tekintet nélkül a körülményeidre és, hogy hogy érzed magad, kapaszkodj abba a tudatba, hogy Isten természete  változatlan.

A körülményeid nem változtathatják meg Isten természetét. Isten kegyelme még mindig tart, Ő még mindig érted van, még ha nem is érzed úgy.

Jusson eszedbe mindaz, ami Istenre nézve örökérvényű igazság: Ő jó, Ő szeret téged, Ő veled van, Ő tudja, min mész keresztül, Ő törődik veled, és terve van az életedre nézve.
Raymond Edman mondta egyszer: "A sötétségben sose kételkedj abban, amit Isten mondott a világosságban."

Mit mondott neked Isten a világosságban, amit most kétségbe vonsz a sötétségben?
Miért kételkedsz most Istenben?
Mondd ki ezt az igazságot: A körülményeid nem változtathatják meg Isten természetét.

(Daily Hope by Rick Warren, 2012. január 13.)

http://napiremeny.blog.hu/2012/01/20/hasznald_fel_kuzdelmeidet_hogy_megerosodj_hitedben

Egy megtörtént eset


 Készítette: Dr Kováts György

Most egy olyan történetet osztok meg veled, ami bíztat arra, hogy légy bátor, és igen erős, és hogy szabd magad mindenkor az Úr Jézus beszédéhez, és harcold meg a hit harcát, és tudd, hogy Jézus Krisztus legyőzte a világot. Így békességben maradsz és az Ő győzelmével: győzni fogsz. Sokkal nagyobb kihatással, mint valaha gondolnád. Az Úr igénybe veszi életedet, és „megsózza” általad környezetedet. (Mt 5,12-16.)

Ez a történet egy ország átalakulásáról szól. Igaz történet. Egy keresztény igehirdető (nevét vlsz nem helyesen írom) – Shodake – több éve, amikor Sierra Leonében polgárháború dúlt, bátran letette a voksot a népirtás, és a hadsereg (egyébként mindhárom szembenálló fél hadserege) visszaélései ellen. (A katonák mindhárom oldalról borzasztó dolgokat tettek.) A polgárháború mindhárom, egymás ellen harcoló frakciója nagyon haragudott Shodake-re, mert mindhárom ellen szólt már – le is tartóztatták már korábban mindhárman. De az Úr kiszabadította.

Most azonban a kormányhadsereg le akarta tartóztatni, és ki akarta végezni, mert nyilvánosság előtt beszélt ellenük. Shodake ekkor már rejtőzködött, de egyik nap megtalálták őt, feleségével együtt. Kirángatták őt, és a teherautó platójára dobták. Shodake visszanézett, és így bíztatta feleségét: „Ne félj, vacsorára itthon vagyok.”
A katonák persze durván elhallgattatták, mondván, hogy ide ugyan soha nem fog visszajönni. Persze Shodake gyermekei, felesége sírtak. Shodake-t pedig elvitték.

Amikor megérkeztek a katonai bázisra, bezárták egy konténerbe – olyanba, amit kamionokon szoktak szállítani, teherkonténerbe. A borzalmas a trópusi hőségben egy fémládában lenni, önmagában is pusztító állapot. Rázárták az „ajtót”, és utolsó szavukkal ezt mondták a katonák: „Naplementekor megérkezik a kivégző osztag, és elintéznek téged. Addig itt maradsz, és hamarosan találkozol a te Teremtőddel.”

Shodake többszáz keresztény éneket írt már. Nagyon szeret énekelni. Így, hát ott benn, az 50 fokos bezártságban, elkezdte Istent dicsőíteni. Ez természetesen irritálta a katonai bázison levő katonákat. Ők más vallásúak voltak. Vallásuk kifejezetten keresztény-ellenes. Ők ahhoz szoktak, hogy a keresztényeket lefejezik.

Ahogy az éneklés kihallatszott a konténerből, egyre hangosabban ütötték kívülről fegyverükkel a konténer fém falait. Erre Shodake még hangosabban dicsőítette az Urat. A végén már megkérdezték: „Hát te meg minek énekelsz, hiszen meg fogsz halni.”
„Ez nem egy rossz nap nekem – válaszolta Isten embere – hiszen én tudom, hová megyek. Együtt leszek Jézussal, és énekelni fogunk Vele egész nap. Az örökkévalóságban.” A katonák nem tudtak ezzel mit kezdeni, hát csak ütötték fegyverükkel az oldalfalakat, és Shodake pedig egyre csak énekelt.

Eljött a naplemente ideje, és kihozták a konténerből, de ahelyett, hogy a kivégző osztag elé állították volna, bevitték a parancsnokságra. A legfőbb parancsnok találkozni akart vele. Így szólt Shodake-hoz: „Mit hallok terólad? Hallom, hogy te egész nap énekelsz a te Istenedhez. Boldog vagy. Mire véljem ezt?”
Shodake így válaszolt: „Ez nem egy rossz nap nekem.” És elmondta, amit a katonáknak is. Jézusról.

Erre a parancsnok: „Mindenféle harcedzett ember járt már itt – mind könyörgött, sírt, hogy hagyjuk életben. Egy sem énekelt. Miért énekelsz te?” És Shodake rövid bizonyságtételt mondott. Utána kérdezett. Elkezdtek beszélgetni a parancsnok hitéről.
„Te nagyon bátor ember vagy – mondta a parancsnok – ha a hadseregben szolgálnál, tábornok lehetnél.” – „Bocsásson meg, parancsnok úr – válaszolta Isten embere – én tábornok vagyok, de nem az ön hadseregében, hanem Isten hadseregében.”
Erre a parancsnok így szólt: „Most elmondom, mi fog történni. Én most hazaengedlek, hogy hazamehess feleségedhez, beszélgessetek, de holnap gyere vissza, mert még nem végeztünk, még itt a parancs az elfogatásodra, és a kivégzésre. Eredj haza. Utána gyere vissza reggel.”

Shodake hazament. Ahogy megígérte feleségének, otthon volt vacsorára. Elmondta, mi történt. Hálát adtak. Felesége természetesen azonnal a szökésre gondolt: „Most rögtön induljunk. Libériába megyünk, még most éjjel.” De férje így válaszolt: „Megígértem nekik, hogy visszamegyek. Vissza kell mennem.” Erre a felesége: „Te teljesen meg vagy őrülve. Meg fognak ölni!” De Shodake nem tágított. Ezt mondta: „A szavamat adtam. Ott leszek.”

És másnap reggel 8-kor kopogott a bázis kapuján. A parancsnok teljesen elhűlt. „Mit csinálsz te itt? Miért jöttél ide?” – „Mert azt mondtad.” – „Nem értelek” – csodálkozott a parancsnok.
Újra leültek, beszélgettek. A parancsnok végül így szólt: „Én és az én embereim, tanulhatnánk tőled valamit a bátorságról. Mi lenne, ha a következő hetekben eljönnél, és tanítanál bennünket a bátorságról és a vezetésről?” – „Rendben van, eljövök, de csak akkor, ha megmondhatom, honnan jön ez az erő. Csak akkor fogjátok megérteni, honnan jön a bátorság.” – és Shodake ráállt, s napról-napra tanította az embereket a Biblia alapján arról, honnan fakad a bátorság, és hogyan akarja Isten, hogy történjen az életünk.
Mit gondolsz mi lett ennek a következménye?

Az egész század, a parancsnokkal együtt, mind keresztények lettek.
Ezután kézről-kézre adták Shodakét, sorra bemutatták más parancsnokoknak is – és a végére, mindenki keresztény lett, akiknek bemutatták őt. Végül a hadsereg főparancsnoka is keresztény lett. (Ez igaz történet. Nem csak mesélek. De elképzelheted, hogy közben a háttérben mennyi keresztény és milyen intenzíven imádkozott! Ez Afrika, ott a keresztények nagyon is imádkoznak – mint most, Magyarországon, már sokan-sokan!)
A végén a hadsereg legfőbb parancsnoka meghívta Shodake-t, hogy ő legyen a hadsereg püspöke. (Bár Shodake egyáltalán nem szeretne püspök lenni – mégis így nevezik őt: „a hadsereg püspöke”. Amúgy – meséli az, akitől a történetet első kézből hallottam – én is találkoztam, személyesen, ezzel az emberrel, a hadsereg akkori főparancsnokával – nagykövetként dolgozik most. De ha lejár szolgálata, visszajön, és gyülekezetplántáló lesz. Ez a döntése nagyon szilárd.)

Néhány év múlva, a polgárháború végefelé, a korábbi más vallású (és kifejezetten vallási alapokon működő) kormány, újraválasztás előtt állt. Korrupt kormány volt. Ahonnan lehetett, az emberektől elvették a pénzt, saját magukra – és vallási céljaikra – költötték azt, közben az országban élő keresztényeket teljesen el akarták nyomni. Amikor elérkeztek a választások, akkor Shodake, aki már ismert volt mint evangélista, felhívást tett közzé, hogy minden gyülekezet böjtöljön és imádkozzon a választások előtt. Elkezdtek egy tanfolyamot minden keresztény, és az ország többi polgárai között, hogy hogyan működik a jó kormányzás. Amikor eljött a választás napja, a korábbi kormány megbukott.

Erre az elnök meglátogatta a hadsereg főparancsnokát (természetesen egyáltalán nem tudta, hogy az már Jézus követője lett, a korábbi vallásához tartozónak gondolták), és ezt mondta neki: „Elveszett a választás. Valamit tennünk kellene, hogy az eredményeket megváltoztassuk. Azonban fel kell készülni, valószínűleg szükség lesz a hadseregre is, hogy megtarthassuk a hatalmunkat.” Ekkor a főparancsnok világossá tette: „Én már nem vagyok a korábbi vallásomhoz tartozó. Krisztus követője vagyok, és innentől nekem nem fog ártatlan vér tapadni kezemhez. Ha megpróbálod valami módon az embereket megtámadni, a hadsereg ellened lesz! Add fel. Ismerd el, hogy vesztettél a választásokon.”

Sierra Leonében ma keresztény kormányzat van, újjászületettekből, akik az emberek mellett állnak, és érezhetően Isten kegyelme, irgalma van az országon. Az az ország, ami 13 évig a polgárháborúban vesztette el erejét és lakosságát, ami Afrikában a legutolsók között volt, a legnagyobb szegénységben és korrupcióban, mostanra radikális fejlődésen megy át, ahol az életminőség rohamosan javul, és az országok rangsorában egyre feljebb kerül!
Ez az evangélium ereje. Isten nyilvánvaló csodája a megváltoztatásban, átformálásban.

Amikor Istennek ezt az emberét elfogták, hogy kivégezzék, pontosan az ellenkezője történt. És most egy egész ország változik meg.

Ugyanez a lehetőség Előtted is, kedves testvérem. Csak légy bátor, és igen erős...(Józs 1,5-9.)

Gyertek velünk

A szolgálat


Készítette: Ez az a nap
Maga Isten az, aki azzá teremtett minket, amik vagyunk. Jézus Krisztusból új életet adott, és régtől fogva azt tervezte, hogy ezt az életet mások segítésével töltsük. (Ef 2,10, LB fordítás.)

Isten egy olyan szolgálatra hív, ami messze túlmutat mindazon, amit valaha is elképzeltél. Azért helyezett a Földre, hogy adj hozzá valamit. (Rick Warren, napiremeny.hu)



Fény és árnyék


Készítette: Keresztény szépségportál

Fordítsd az arcodat a fény felé, és minden árnyék mögéd kerül.

Helen Keller

www.keresztenyszepsegportal.hu

KENNETH E. HAGIN: A BIBLIAI HIT 3. tanulmány


  Készítette: Ilda Kemi

Mi a hit? (I.)

Zsidó 11,1
A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.
Ennek egy másik fordítása így szól: „A hit pedig azt jelenti, hogy biztosak vagyunk abban, amiben reménykedünk, és meg vagyunk győződve arról, amit nem látunk.” Egy további újszövetségi fordításban a vers első részében azt olvashatjuk: „A hit az, hogy valóságot adunk azoknak a dolgoknak, amelyekben reménykedünk.” Egyszerűen azt mondja itt Pál, vagyis a Szent Szellem Pál által, hogy a hit az, amikor a remény irrealitásait bevisszük a realitás területére. Gyakran, amikor arról van szó, hogy betöltekezzünk Szent Szellemmel vagy gyógyulást nyerjünk vagy imameghallgatást, sokan csak remélik, hogy majd egyszer megkapják ezeket.

De nem a reménység végzi el a munkát, hanem a hit. A hit az „most”, ha nem „most”, akkor az nem hit. Valaki azt mondta: „Hiszem, hogy majd egyszer megkapom a Szent Szellemet.” Ez nem hit, ez remény, mert a remény mindig jövő idejű, a jövőre mutat. De a hit az „most”! A hit azt mondja, hogy én most fogom megkapni, nekem most megvan. Szükséges, hogy rájöjjünk erre a lényeges dologra ahhoz, hogy kapjunk valamit Istentől.

Ugyanezek az elvek igazak a Szent Szellemmel való betöltekezésre, a gyógyulásra vagy akármilyen imameghallgatásra is. A hit alapelvei ugyanazok minden területen, akár anyagiak, akár Szent Szellem-keresztség, Isteni gyógyulás vagy bármiről is legyen szó. És ha meg tudod tanulni a hit alapelveit, akkor bármit keresel vagy kívánsz Istentől, könnyen megkapod. Tapasztalatból tudom – olyan sok emberrel foglalkoztam az évek során -, hogy amikor arról van szó, hogy valaki betöltekezzen Szent Szellemmel vagy gyógyulást kapjon vagy imameghallgatást, sokan egyszerűen csak remélik, hogy Isten meghallgatja őket. Remélik, hogy kapni fognak valamit.

Emlékszem, egy sátoros összejövetelt vezettem Texasban néhány évvel ezelőtt. Vasárnap este kezdtünk. Evangelizáló üzenetet prédikáltam, a második estén pedig a hitről beszéltem, majd kedd este következett az első gyógyító szolgálatunk. Mindig ugyanazon a módon vezettem az embereket, hogy fogadják el a gyógyulást vagy a Szent Szellemet. Prédikáltam a kézrátételről, azután pedig hívtuk az elveszetteket, majd a kezünket a betegekre helyeztük, hogy gyógyuljanak meg, és a hívőkre, hogy vegyék a Szent Szellemet. Az első ember a sorban azért jött, hogy vegyen Szent Szellemet. Megkérdeztem:
– Betöltekezel-e Szent Szellemmel, amikor rád teszem a kezem és imádkozom?
– Hagin testvér, nagyon remélem, hogy így lesz. Remélem. Azt mondtam:
– Ezek szerint tehát nem.
Ez nagyon feldühítette. Segíteni akartam neki, nem felingerelni, ezért azonnal folytattam: - Reménység által Istentől nem kaphatsz semmit, csak hit által.
Azt felelte:
– Nem tudom, hogy megkapom-e vagy sem, így inkább nem mondom azt, hogy megkapom.
– Nézd – mondtam –, ha én felajánlanék neked egy egydolláros csekket, vajon mondanád-e: „Nem tudom, hogy elvehetem-e vagy sem.”
– Nem, egyáltalán nem mondanám – válaszolt.
– Nos, Isten egy ajándékot ajánl fel neked, amelyet éppen olyan könnyen el lehet fogadni, mint az egydolláros csekket.
– Ó, igen – szólt –, már elég hosszú ideje, 13 éve keresem a Szent Szellem-keresztséget és még mindig nem kaptam meg, és nem tudom, hogy most megkapom-e vagy sem.
Eléggé feldúlt volt, ezért átöleltem, megcsókoltam az arcát, és azt mondtam:
– Testvérem, én azért vagyok itt, hogy segítsek neked, de ilyen feltételek mellett addig tarthatnám a kezem a fejeden, amíg minden hajszálad kihull, és még akkor sem kapnál semmit. Így hát azt ajánlom, hogy menj vissza, ülj le az első sorba, nézz és hallgass, figyeld, hogy mi folyik, és meg fogod látni a különbséget a kételkedés és a hit, a hit és a reménység között.

Imádkoztunk néhány emberrel gyógyulásért, amikor egy fiatal hölgy következett, aki venni akarta a Szent Szellemet. Megkérdeztem:
– Keresztény vagy?
– Igen – mondta –, tagja vagyok egy gyülekezetnek.
– Érted ugye, hogy lehetsz te akármelyik gyülekezet tagja, de ettől még nem biztos, hogy keresztény vagy. Nem az a
lényeg, hogy valaki gyülekezeti tag-e, hanem az, hogy újjászületett-e?
– Igen – felelte –, tudom és újjászülettem.
– Ez nagyszerű – mondtam –, akkor ne engedd, hogy az ördög beszéljen belőled. Hiszel a Szent Szellemben?
Tudtam, hogy az ő felekezetének tagjai nem mind hisznek ebben, mert én is közülük jöttem.
– Hiszel a Szent Szellem-keresztségben és a nyelveken szólásban?
– Természetesen igen, ez benne van a Bibliában, az Igében. Akkor megkérdeztem:
– Veszed-e a Szent Szellemet most, amikor a fejedre teszem a kezem és imádkozom?
Ő így felelt:
– Biztosan veszem. Tudja – és a Bibliáját a kezében tartotta –, itt ültem ma este, és minden igét követtem a Bibliából, amelyet prédikált, és mind benne volt az Igében. Így természetesen elfogadom.
Láttam, hogy ez a nő készen áll, működik a hite, így tehát kinyújtottam a jobb kezemet, hogy a homlokára tegyem, és mielőtt hozzáértem volna, mind a két kezét fölemelte, és elkezdett nyelveket szólni. Azt mondtam az előbbi idősebb úriembernek:
– Nos, láthatja a különbséget a reménykedés, hogy „megkapom majd” a Szent Szellemet és a valóságos hit között.
– Igen – válaszolta –, azt hiszem, hogy látom.
Következő péntek este újra visszajött, és ő volt újból az első a sorban.
– Látom, hogy visszajött – mondtam neki.
– Igen, visszajöttem, és valamit szeretnék elmondani önnek. Átváltoztattam a reménységemet hitté. Csak tegye a kezét rám, és be fogok töltekezni azonnal Szent Szellemmel.
Kinyújtottam a kezem és rátettem. És alig tettem rá, nyelveken szólt, majdnem abban a pillanatban. Ilyen nagy a különbség, amikor valóban hiszel Istenben és nemcsak reménykedsz, hogy majd megkapod a Szent Szellemet vagy a gyógyulást vagy az imameghallgatást vagy az anyagi szükségben való segítséget vagy bármi mást. Ez az ember elmondta, hogy már 13 éve kereste, de ezalatt csupán reménykedett, hogy majd megkapja a Szent Szellemet; ám sohasem kaphatunk a reménység által.
Emlékszem, egy más alkalommal az Istentisztelet végén egy hölgy megszólított:
– Hagin testvér, szeretném, ha megegyeznél velem. Hallottam, hogy használtad az üzenetben a Máté 18,19-et, ahol Jézus azt mondja: „Ha ketten közületek egy akaraton lesznek [megegyeznek] a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja nékik az én mennyei Atyám.”
– Rendben van, testvérnő – feleltem –, mit akarsz, miben egyezzem meg veled?
– El kell mondanom? – kérdezte.
– Természetesen. Nem egyezhetem meg olyan dologban, amiről semmit sem tudok. Hogyan lehet úgy megegyezni, hogy nem is tudod, miben egyezel meg?
– Ez egy anyagi kérés – mondta ő.
– Rendben van. Mennyi?
– A férjemnek van állása, dolgozik, sok pénzt keres, de olyan helyzetbe jutott, hogy 30 napon belül plusz 100 dollárt kell fizetnünk, és egyszerűen nem tudom, hogy ezt honnan fogjuk megkapni, de biztos vagyok benne, hogy Isten tud segíteni és megmutatja.
– Valóban tud segíteni – feleltem. – Akkor azt kéred, hogy abban egyezzek meg veled, hogy 30 napon belül legyen 100 dollárod?
– Igen – válaszolta.
– Rendben van, akkor most imádkozni fogok, és te hallgatod, és egyetértesz vele. Mert ha ketten egyszerre imádkozunk, akkor te is egy irányba mehetsz és én is a másikba. Szellemben kell megegyeznünk. Így tehát imádkoztam és emlékeztettem az Atyát, hogy itt vagyunk ketten, testvérem és én, a földön, és Te azt mondtad, ha ketten közületek meg-egyeznek a földön – és mi megegyezünk efelől a 100 dollár felől, amire a hölgynek 30 napon belül szüksége van –, akkor Te ezt megadod. Köszönjük, Ámen.
– Rendben van, testvérnő? Megvan? – kérdeztem.
Abban a pillanatban (nem akarom kigúnyolni, ezek egyszerűen a tények), sírni kezdett és fölkiáltott:
– Hagin testvér, igazán remélem, hogy megvan, igazán remélem! Azt válaszoltam:
– Nincs meg, egyáltalán nincs meg, mert nem voltunk egységben. Te reménykedsz, én hiszek. Ez egyáltalán nem megegyezés.
Ha jól figyelünk, rájöhetünk, hogy a dolgaink egyáltalán nem Isten hibájából mennek rosszul, mert Isten soha nem vall kudarcot. Ha valami nem megy, nem Jézusban van a hiba. Isten nem változik meg, és tudod jól, hogy az ima sem változtatja meg Őt. Ó ugyanaz, mielőtt te imádkozol, miközben imádkozol és miután imádkozol. Az ima nem változtatja meg Istent. Az ima dolgokat változtat meg, de nem Istent. Ő mindig ugyanaz.
Dr. L. Yoeman testvérnő azt mondta: „Ha imádkozom bármiért és nem kapom meg, elkezdek megváltozni. Én kezdek el változni, ezt nekem kell megtennem, mert ha az imám válasz nélkül marad, változásra van szükség ahhoz, hogy a válasz megérkezzen. Tudom, hogy Istennél nincs változás, hogy ő változhatatlan, így ha erre szükség van, az én oldalamon kell, hogy megtörténjék. így tehát: ha imádkozom és a válasz elmarad, változni kezdek.”
Ezt a politikát követtem én is az évek során, és mindig 100%-osan bevált. Fel kell ismernünk, hogy nem helyettesíthetjük a hitet reménnyel, mert így nem kaphatunk választ Istentől. Ne érts félre, ha a reménységed a megfelelő helyen van, ez nagyszerű, nagyon áldott, csodálatos és realitás a számodra. Pál azt írta a korinthusiaknak az 1 Korinthus 13-ban: „Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három; ezek között pedig legnagyobb a szeretet.” Nem azt mondta, hogy a másik kettő nem fontos, hanem, hogy a három közül a legnagyobb a szeretet, de mind a háromnak megvan a maga helye. Nem helyettesítheted például a reménységet szeretettel és nem helyettesítheted a hitet reménységgel. Mégis tudom, mivel sok emberrel foglalkoztam az évek során, hogy a legtöbb ember hit helyett a reménység alapján próbálja meg elfogadni a gyógyulást vagy a Szent Szellem-keresztséget vagy az imameghallgatást. Néhányan azt mondják: „Ha elveszed a reményemet, semmim sem marad.” De én nem vettem el a reményedet, mindössze meg akarom mutatni, hogy rossz helyen tartod azt.
Hála Istennek, nekünk áldott reménységünk van. Az Egyház áldott reménysége, hogy az Úr Jézus Krisztus hamarosan visszatér. Van egy áldott reménységünk a megtért halottak feltámadásáról és az élő szentek elragadtatásáról; az a mennyei reménység, hogy viszontlátjuk szeretteinket és barátainkat. Hála Istennek ezért a reménységért! Örvendezünk ebben, de ez mind jövő idő. Ó eljön, akár hisszük, akár nem. Ó eljön, mert az Ige ezt mondja. A feltámadás meg fog történni, akár van erre hitünk, akár nincs; így lesz. Az elragadtatás is meg fog történni, függetlenül attól, hogy hisszük-e vagy sem. Szeretteink, barátaink, akik keresztényként haltak meg, elhagyták ezt a világot és a mennybe mentek, azok ott vannak, tekintet nélkül arra, hogy mit gondolunk erről, vagy hogy hisszük-e ezt, és visszatérnek Vele, amikor visszajön. Az én hitem nem akarja Jézust visszahozni a földre. Más szavakkal: nem hihetem, hogy Ó ma eljön, és ezáltal nem hoz-hatom ide vissza, mert ha ez lehetséges volna, akkor az Egyház egyszerűen csak hinne, és így visszahozná Jézust hit által. De Ó el fog jönni, nem? Meg fogjátok látni ezt mind – jövő időben –, nem tudom, hogy ez ma lesz vagy holnap vagy a jövő héten, de tudom, hogy visszajön. Tudom, hogy ez egy áldott reménység, ez egy megtisztító reménység, mert János ezt mondta: „És akiben megvan ez a reménység Őiránta, az mind megtisztítja magát, amiképpen Ó is tiszta.” Ez mind jövő idő, és én hiszem, hogy Ő el fog jönni.
Hiszem, amit az Ige mond, és ugyanakkor reménykedem is. A reménység jövő idő, de ha azt mondod: „Hiszem, hogy majd valamikor megkapom a gyógyulásomat” – ez egyáltalán nem hit. Ez reménység, ami nem szerez gyógyulást neked.
Láttam remek embereket, akik meghaltak, mialatt ezt mondogatták. Csodálatos emberek, nagyszerű keresztények voltak, most a mennyben vannak, és egyáltalán nem beszélhetek róluk keserűen. Egyszerűen csak nem tudták, hogy mi a hit.
Hiszem, hogy meg fog gyógyítani! Ez nem hit! Ez reménység. Bármi, ami a jövőre mutat, jövőre néz, az reménység és nem hit. A hit azt mondja: „Ez az enyém, nekem ez már megvan.” A remény azt mondja: „Majd egyszer megkapom, egyszer meglesz.” Addig, amíg reménykedsz, a kérésed nem testesül meg és sohasem fog megvalósulni. De abban a pillanatban, amint hinni kezdesz, a dolog azonnal megoldódik.
Ez az a lecke, amit sok évvel ezelőtt megtanultam a betegágyon, ahol 16 hosszú hónapon keresztül feküdtem. Tulajdonképpen egész életemben beteg voltam: gyermekkoromban soha nem szaladgáltam és játszottam úgy, mint más gyerekek: nem volt normális gyermekkorom. 15 évesen pedig már teljesen ágyhoz kötött lettem. Egy orvos, aki a híres M. klinikán praktizált, azt mondta, hogy az én állapotomban senki nem élte még túl a tizenhatodik évét. Néhány hónappal a tizenhatodik évem előtt végleg fekvőbeteggé váltam és ott is maradtam, míg kb. 17 éves lettem.
Köszönöm Istennek a rengeteg jó könyvet és olvasmányt, amit ma írnak erről a tárgyról, de abban az időben még kevés volt belőlük. De ha voltak is, természetesen nem tudtam róluk, hiszen csak egy vallásos fiú voltam, aki a nagyanyja Bibliáját olvasta. De köszönöm Istennek, hogy ez ugyanolyan Biblia, mint a „teljes evangéliumi” Biblia. Sírtam és imádkoztam és azt mondtam: „Drága Uram, gyógyíts meg engem.” Könyörögtem neki, hogy gyógyítson meg, és több éjszakán keresztül, egész éjjel imádkoztam. Hadd mondjam el: ha fekvőbeteg vagy, akkor a nap 24 órájában nagyon sok időd van az imára.
Szeretném, ha tudnátok, hogy órákig imádkoztam, vég nélkül, nap mint nap, hétről hétre, hónapról hónapra, amíg újjászülettem, de mégsem volt eredmény. Imádkoztam, egyre imádkoztam, és biztos voltam abban, hogy Isten meggyógyított, mert megéreztem. Nem fizikailag éreztem, hanem egyszerűen csak „belül” éreztem, hogy meghallgatott. Fizikailag nem bizonyítható, hogy Isten meghallgatott, de beszélünk egy bizonyos szellemi átélésről. Ez az volt. A szívem nem dobogott szabályosan, és a lábam még mindig bénán hevert. Lábaim egyszerűen csak csontok voltak egy kis bőrrel, de semmilyen hús, semmilyen izom nem volt rajtuk. Sírni kezdtem, és azt mondtam: „Uram, én azt gondoltam, hogy meggyógyítasz és úgy éreztem, hogy már megtetted. Biztos voltam benne, de Te nem tetted meg.”
Egy ideig nem értettem ezt – kb. egy hónapig –, és még csak nem is néztem a Bibliára. Arra gondoltam, fel is adhatnám az egészet, mert nem jó üzlet, de akkor lekerültem a halál ajtajába, a halál torkába. Az ágyfejbe kapaszkodtam. Lehetett látni azt a helyet, ahol kapaszkodtam, mert minden díszítés lekopott onnan. Lényem minden ízével harcoltam a halál ellen. Azután visszatértem újra Isten Igéjére. Fiatalon annyira akartam élni, és annyira küszködtem a halállal! Képtelen voltam meglátni, hogy hol rontottam el. De megpróbáltam Isten Igéje alapján cselekedni. Akkor jött némi eredmény és ezektől a támadásoktól megszabadultam, de még mindig nem kaptam meg a teljes gyógyulást.
Végül 1934 augusztusának második keddjén, miután már tizenhat hónapja feküdtem a betegágyon, reggel fél 9-kor imádkoztam és azt mondtam az Úrnak: „Kedves Úr Jézus, amikor Te a földön voltál, azt mondtad a Márk I 1,24-ben: 'Amit könyörgésetekben kértek, higgyétek. hogy mindazt megnyeritek, és meglesz néktek.' Én azt kívánom, hogy meggyógyuljak. Te azt mondtad: „könyörgésetekben kértek', én kértem. Te azt mondtad: 'higgyétek'. Kedves Úr Jézus, ha Te testben itt állnál az ágyam szélénél, mint ahogy az anyám, és láthatnálak a szememmel, ahogyan láthatom az anyámat, és ha kinyújthatnám a kezem és rátehetném a kezedre és megfoghatnám azt. ahogy az anyám kezét, és ha te azt mondanád nekem, hogy az a baj, fiam, hogy te nem hiszel, akkor azt kellene mondanom kedves Úr Jézus, hogy ezt bizony nem jól mondod.”
Ma Jézus nem fizikailag szól, mint ahogy egy ember szól hozzád. Ó nem testben van itt, hanem a Szent Szellem által. És Jézus azt mondta: ..A Szent Szellem nem magától szól, hanem azokat szólja, amiket hall.” Tehát a Szent Szellem hallotta, hogy Jézus mondja ezeket, és Ó szólt az én szellememhez. Belül, a bensőmben szavak hangzottak: „Igen, te helyesen hiszel a tudásodhoz képest. (Egy személy a megfelelő ismeret nélkül nem tud hinni, ez egyszerűen lehetetlen. Itt sokan kudarcot vallanak.) Te jól hiszel a tudásod mértéke szerint. De az igeszakasz utolsó mondatának még van egy olyan része, hogy 'meglesz néktek”. Tehát higgyétek, hogy mindazt megnyeritek és meglesz néktek.”
Akkor megértettem. Olyan volt, mintha valaki fölkapcsolta volna bennem a villanyt. Láttam. Azonnal azt mondtam: „Drága Úr Jézus, értem már, érteni! Hinnem kell, hogy megkapom a gyógyulásomat. Hinnem kell, hogy a szívem meggyógyul, mialatt még rosszul dobog. Hinnem kell, hogy a bénaságomra is gyógyulást nyerek, bár természetes szemszögből nézve még mindig béna vagyok. És ha hiszem, hogy megkapom, akkor meg is lesz.”
Ezt eddig soha nem tettem. Először meg akartam kapni és csak azután hinni. De nem kell hinni, amikor már megvan. Azonnal megláttam, hogy mit tettem azelőtt. Mindezekben a hónapokban reménykedtem, hogy megkapom a gyógyulásomat, és ez semmire sem vitt.
Nagyon jó, ha nem vagy rászorulva, hogy egy teljes Evangéliumi gyülekezet vagy felekezeti közösség vagy bárki más mondja meg, hogy mit tégy. Ha követed az Igét és a Szent Szellemet, akkor néhány dolgot automatikusan fogsz csinálni.
A kezeimet tudtam mozgatni, a testem alsó része volt mozdíthatatlan. Senki sem mondta, hogy emeljem fel a kezeimet, és nem is tudnám megmondani, hogy miért, de egyszerűen felemeltem őket, mialatt a hátamon feküdtem az ágyon. Felemeltem a kezem a menny felé és azt mondtam: „Mennyei Atyám, drága Úr Jézus, köszönöm Istennek, hogy meggyógyultam. Hiszem, hogy meggyógyultam!” Itt már a megfelelő igeidőt használtam, ezért működött a dolog.
A hit az most! A hit az most! A hit az most! Ha nem most, akkor nem hit! A hit az jelen idő, ha nem jelen idő, akkor nem hit! Ez most működik nekem. Hiszem, hogy majd megkapom a gyógyulásomat – ez nem hit, mert ez nem jelen idő. „Köszönöm, drága Úr Jézus a gyógyulásomat – mondtam. – Hiszem, hogy a szívem meggyógyult, jól van. Hiszem, hogy a paralízisemnek is vége. Köszönöm a testem gyógyulását.” Nem mértem az időt, de úgy gondolom, hogy bizonyos helyzetekben néhány perc is hosszúnak tűnhet, és azt hiszem, hogy legalább tíz percig dicsértem Őt ekkor. Nem néztem az órára, de legalább tíz percet tölthettem hálaadással azért, hogy a szívem jól van, a testem meggyógyult.
De tudjátok, a Sátán majdnem azonnal kihívást intézett ellenem. Igen, ő a földnek minden centiméteréért harcot fog vívni veletek.
Azt mondta:
– Jó fej vagy! Azt állítod, hogy újjászülettél, és most hazudni kezdesz? Minden más alkalommal tagadta volna a pokol vagy a tüzes tó létezését, de most így szólt:
– Nem tudod, hogy a Biblia azt mondja, hogy minden hazug a kénkővel égő tóba fog kerülni?
– De igen – mondtam –, tudom ördög.
Tudtam, hogy az ördög szól, mert minden kétség és elbátortalanodás tőle van.
– Igen, tudom ezt ördög, de nem hazudtam.
– De igen, mert azt mondtad, hogy meggyógyultál, és nem gyógyultál meg. Csak nézd meg a szívedet!
Szokásom volt, hogy állandóan kitapintottam a szívverésemet, addig, amíg már öntudatlanul is odanyúltam. Mikor ezt tettem, ráütöttem a kezemre:

– Ne tedd! Ne tedd! Ne tedd! Azonnal rávágtam:
– Én azt mondtam, hiszem! Hiszem, hogy meggyógyultam! Hiszem, hogy megkapom a választ az imámra, és ha te azt mondod, hogy nem hiszem, akkor te hazudsz! Egyébként is mindenképpen hazug vagy, mert Jézus mondta rólad.
Folytattam:
– Jézus Krisztus, Isten Fia, amikor a földön volt, a Márk 11,24-ben azt mondta: „Amit könyörgésetekben kértek, higgyétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglesz néktek.” Ezt Jézus mondta, és amit Ó mondott, az úgy van. és én ezt hiszem! Ha pedig hiszem, akkor meg is lesz. Én most azonnal hiszek ebben. Ha te vitatkozni és akadékoskodni akarsz, akkor menj és vitatkozz Jézussal!
Ez azután megtette a hatását.
Visszatértem a feladatomhoz, dicsértem Istent és megköszöntem neki a meghallgatást. Úgy hiszem, tíz percig dicsértem Őt, amíg a bensőmben, a szívemben, a szellememben, ezek a szavak nem jöttek:
– Most már hiszed, hogy meggyógyultál. De az egészséges embereknek, akik jól vannak, semmi dolguk az ágyban. Azoknak fel kell kelni.
– Igen – mondtam –, ez így van. Ez biztos, hogy igaz. Igen Uram, ez helyes, én fel fogok kelni. Dicsőség Istennek!
Látjátok, én hittem, de az első lépés megtételéhez is hit kell, és ezeket a lépéseket neked kell megtenned. Egyáltalán nem néztem ki jobban, és nem éreztem magam jobban. A derekamtól lefelé pedig semmit sem éreztem, hiszen béna voltam. Ülő helyzetbe erőltettem magam az ágyban, majd a kezeimmel letaszítottam a lábaimat a földre és megfordítottam a testemet. Lábaim úgy zuhantak le a padlóra, mint két élettelen fadarab. Tudtam, hogy ott vannak lenn a padlón, de nem éreztem. Az ördög minden egyes centiméternyi úton meghátrálásra akart kényszeríteni. Úgy záporoztak a gondolatok a fejemben, mint a géppisztolysorozat. „Nem tudsz járni! Tudod, hogy nem tudsz járni! Nem vagy egészséges, nagyon jól tudod. Hazudsz, és el fogsz esni, és ott kell majd feküdnöd a padlón. Nem emlékszel, hogy 30 nappal ezelőtt kiestél az ágyból, és ott kellett feküdnöd 3/4 óráig, amíg a legidősebb testvéred bejött, hogy fölemeljen és visszategyen az ágyba? Nagyanyád öreg, édesanyád beteges. Ők nem tudnak felemelni. (Akkor csak 44,5 kg-ot nyomtam, de olyan magas voltam, mint most.) Senki nincs a szomszéd férfiak közül otthon, bátyád pedig elment Oklahomába. Itt kell majd feküdnöd a padlón délután ötig, amíg a nagyapád hazajön a munkából és visszatesz az ágyba.”
A legcélravezetőbb az ördöggel való elbánásban az, ha teljesen figyelmen kívül hagyjuk. Nem vettem tudomást róla, egyszerűen úgy tettem, mintha egyáltalán nem mondott volna semmit. Megfogódzkodtam az ágy oldalában, de a térdem nem működött, a lábszáraim sem mozogtak. Így tehát csak térden csúsztam, a karjaimra támaszkodva, és amennyire csak tudtam, felemeltem az egyik kezem és azt mondtam: „Hála Istennek meggyógyultam! A Mindenható Isten, az Úr Jézus Krisztus, a mennyei angyalok, az ördög és a gonosz szellemek jelenlétében kijelentem, hogy Isten Igéje igaz, és én hiszem, hogy meggyógyultam! Hiszem!”
Tudjátok, az a régi szoba hintázni kezdett, hiszen már 16 hónapja a hátamon feküdtem. A padló a mennyezet helyére került, a szekrény is felfordult, minden ingott. Becsuktam a szemem, erősen fogódzkodtam, és néhány perc múlva abbahagyta a keringést.
Kinyitottam a szemem és minden a helyén volt. Újra azt mondtam: „Hála Istennek, Isten Igéje szerint én meggyógyultam. Hiszem!”
Ekkor valamit éreztem; egy valóságos érzés kezdett betölteni. Úgy tűnt, hogy a fejem tetején kezdődik és átjár, mint amikor az olajat valakinek a fejére öntöd. (Ha két litert öntesz rá, az az egész testén végigfolyik.) Ez az érzés végigfolyt rajtam, majd a derekamhoz ért. Azután lement egészen a lábujjamig. A lábszáraimban minden ideg újra aktivizálódott: olyan volt. Mintha kétmillió tűvel szurkálták volna. Azután egyszerűen csak normálisan éreztem magam. Bénaságom elmúlt! Azt mondtam: „Most pedig menni fogok.” így tettem, és azóta is járok.
Ezt tehát megtanultam, és ezt tanítom nektek is. Nemcsak az igaz, amit a hitből való gyógyulásról tanítok. A hit működésbe jön a Szent Szellem-keresztségben is. Ezt akkor tudtam meg, amikor láttam, mit mond Isten Igéje a Szent Szellem-keresztségről. Nem álltam meg és nem mondtam: „Vajon van-e elég hitem arra, hogy megkapjam a Szent Szellemet?” Vagy: „Bárcsak elég hitem lenne, hogy megkapjam, hiszen Isten megígérte nekem a Szent Szellem ajándékát.” Megtanultam a hit titkát, a hit elvét, és ennek alapján cselekedtem. Egyszerűen azt mondtam:
– Most azonnal lemegyek a teljes evangéliumi prédikátor házához, és azonnal veszem a Szent Szellemet.
Lementem és bekopogtam az ajtón:
– Azért jöttem, hogy betöltekezzem Szent Szellemmel.
Kikiabált:
– Várj, és kérd majd a ma esti Istentiszteleten. Erre így szóltam:
– Nem fog sokáig tartani, hogy megkapjam!
Neked sem tart sokáig, ha hitben kinyúlsz és elveszed.

Kaliforniában tartottam egy összejövetelt 1950-ben, és ott volt egy 83 éves férfi, aki másokkal együtt azért jött el, hogy vegyen Szent Szellemet. Megtudtam, hogy már ötven éve várakozik a Szent Szellemre. Ő mesélte:
– Feleségem 50 évvel ezelőtt az ébredéskor Los Angelesben, az Azuza utcai misszióban megkapta a Szent Szellem- keresztségét. Néhányan azt állítják, hogy mindenki, aki oda elment megkapta azt, de én három évig minden össze jövetelen ott voltam, sőt naponta három istentiszteleten is részt vettem. Minden alkalommal kértem a Szent Szellemet, de nem kaptam meg.
Mikor a kezemet rátettem, a szellememben kijelentést kaptam, és pontosan tudtam, mi a problémája, de azt is láttam, hogy nem tudom a Szellemmel való betöltekezésre rávezetni, mivel nem hisz benne.
Néha meg lehet mondani az embereknek, hogy mi a baj. De az, hogy te tudod, még nem jelent feltétlenül segítséget a számukra. Nekik is tudniuk kell. Volt egy kijelentésem, de ezt nem tudtam beláttatni vele. De mivel éjjel-nappal jött, elkezdtem tanítani. Végül is felderengett neki. (Különös számomra, hogy kb. egy hétig hallgatott, és mégsem töltekezett be. Újra és újra kellett hallania. Ezért van, hogy bizonyos igazságokat újra és újra ismétlek a tanításban. Az emberek nem kapják meg azonnal, ha csak egyszer mondod el.) Kb. tíz nap múlva odajött az egyik összejövetelen azt mondta:
– Hagin testvér, tudd meg, hogy ma reggel megértettem. Látom már, hogy azért nem kaptam meg, mert soha nem hittem benne. Reménykedtem ötven évig, hogy majd egyszer megkapom.
Azt feleltem:
– Én is tudtam ezt testvér, tudtam már a második alkalommal, ahogy a kezemet rád tettem és imádkoztam. Kijelentésben megkaptam, de azt is éreztem, hogy nem vezethetlek rá. Szükséged volt arra, hogy újból és újból eljöjj, és végül te magad lásd meg.
– Nos – mondta –, kell, hogy még egy kis időt hagyj nekem.
– Rendben van, testvér, minden idő a rendelkezésedre áll, amire csak szükséged van.
Azt válaszolta:
– Tudod, ötven éve vagyok ezen az úton, és már csak egy kis időre lenne szükségem ahhoz, hogy megállják, megforduljak és a másik irányba menjek.
Kb. három nappal később, egy péntek este, amikor elbocsátottunk már mindenkit, ez az ember odajött a pásztorhoz és hozzám, és így szólt:
– Nem tudom lehetne-e, hogy a testvérek rám tegyék a kezüket. Átváltoztattam a reményemet hitté. Készen állok! Kész vagyok!
– Várod már, hogy megkapd?
– Igen – mondta –, csak tedd rám a kezed, és én azonnal veszem.
A pásztor és én rátettük kezünket, és a keze azonnal a levegőben volt, a száját megnyitotta és nyelveken szólt. Ötven évig reménykedett, hogy megkapja a Szent Szellemet.
Testvéreim, a reménység jó a várakozásra, de nem lehet általa kapni. „Ó, én reménykedem és imádkozom. Imádkozom és reménykedem.” Vajon hallottatok már ilyet? Vagy te is ezt mondod? Ha igen, akkor javítsd ki magad! Legközelebb ha ezt mondod, üss a szádra, hagyd abba, mert ez nem hit! „Csak azt tehetjük, hogy imádkozunk és reménykedünk.” Ha valóban csak ennyit tudtok tenni, akkor már le is vagytok győzve.

Emlékszem, néhány évvel ezelőtt egy pásztor gyülekezetében szolgáltam Texas államban. Vele és feleségével laktam az otthonukban. Ez a pásztor a világon talán a legrosszabb módon mondogatta, hogy reménykedem és imádkozom, vagy: imádkozom és reménykedem. A megdöbbentő az volt, hogy ott ült minden szolgálaton, ahol én a hit és a remény közötti különbségről tanítottam, de úgy lepergett róla, mint a víz a kacsa tolláról. Egy nap, amikor így szólt:
– Megkérlek, hogy imádkozz velem valamiért.
– Miről van szó? – kérdeztem.
– Egy üzletember társtulajdonosi viszonyra akar velem lépni egy tó-menti telken egy kis üdülővel. Viszont van már 900 dollár adóssága, és felajánlotta, hogy én fizessem ki havi részletekben, vagy ha ő kifizeti, én visszafizethetném neki kamat nélkül.
Mivel az üzletember felesége egy kicsit ellenkezett, így ő végül is 30 napos határidőt kért, hogy még átgondolja. A pásztor azt akarta, hogy imádkozzam azért, hogy minden jól menjen, végül hozzátette:
– Én csak reménykedem és imádkozom, hogy menjen.
Nem ez volt a második összejövetel, amikor a prédikációt hallhatta, de még mindig nem értette meg. Amikor kimondta,
hogy csak reménykedik és imádkozik, azt feleltem neki:
– Nos. testvér, ha ennyi, amit csinálsz, akkor csak az idődet vesztegeted. – Megrebbent a szeme és egy pillanatra úgy gondoltam, hogy mindjárt elrohan, de azután megszólalt:
– Hát igen, ez igaz. Elvesztegettem az időmet és Isten idejét is. De valójában Isten idejét nem vesztegettem el, hiszen Ő nem is hallgatott meg engem! Akkor csak a magam idejét vesztegettem el.
(Végül is övé lett a telek és a ház is, és rávettük, hogy hagyja abba a reménykedést, és kezdjen el végre hinni.)

Charles H. Spurgeon: Tanácsok azoknak, akik az Úr Jézusnak szeretnének szolgálni (részlet)


Készítette: Ilda Kemi

2. Az angyalok látogatása Sodomában

Az angyalok egy percig sem haboztak, amikor Isten megparancsolta nekik, hogy menjenek Sodomába. Tétovázás nélkül leszálltak, és késedelem nélkül munkához láttak. Bár Sodoma gyűlöletes romlottságának híre a mennybe is elért, és az Úr nem akart többé elnéző lenni e szennyes várossal szemben, az angyalok mégsem tétováztak leszállni a menny tisztaságából, hogy a szemükkel is meggyőződjenek Sodoma romlottságáról; nem késlekedtek elmenni oda, ahová Isten küldte őket. „A két angyal estére Sodomába érkezett” (1Móz 19,1). Micsoda, angyalok? Sodomába angyalok mentek? Igen, és nem kevésbé angyaliak azért, mert Sodomába mentek, de annál inkább azok, mert Mesterük parancsának feltétel nélkül engedelmeskedve megkeresték a kiválasztottat és családját, hogy kiszabadítsák őket a közelgő pusztulásból. Bármilyen közel vagy is Krisztushoz, jellemed bármennyire hasonlít is az Uradéhoz, te, akit ilyen szolgálatra hív, sohasem mondhatod: „Én nem vagyok képes beszélni azokkal az emberekkel, hiszen annyira romlottak és aljasak. Nem vagyok képes belépni abba a bűnbarlangba, hogy Jézusról beszéljek; már a gondolatától is beteg vagyok; túlságosan felkavarják az érzéseimet.” Mivel ott szükség van rád, Isten embere, meg kell, hogy találjanak ott.

Kihez menjen el az orvos, ha nem a beteg emberhez, és hol találhat az irgalom alamizsnájának osztogatója megfelelőbb helyet, mint azok között, akik rendkívüli lelki ínségben szenvednek? Legyetek mindnyájan az irgalom angyalai, és Isten segítsen lélekmentő munkátokban. Ahogyan befogadtátok Jézus Krisztust a szívetekbe, úgy kövessétek a példáját az életetekben. Legyetek kedvesek a bűnös nőhöz, mert Jézus is irgalommal tekintett rá. Keressétek azt az embert, aki őrjöng a gonoszságtól, mert Jézus is meggyógyította a démonoktól megszállt embereket. Bármilyen szörnyű is legyen egy bűn, ne gondoljátok a bűnösről, hogy méltatlan a szánalmatokra vagy a munkálkodásotokra, hanem keressétek meg azokat, akik a legmesszebbre tévelyedtek, és kapjátok ki a lángból a már füstölgő zsarátnokot.
Amikor a kárhozat felé tartó lelkekhez fordultok, mondjátok meg nekik világosan – ahogy ezek az angyalok is tették –, hogy milyen helyzetben vannak, és milyen veszélyekkel kell szembenézniük. „Keljetek fel – mondták –, mert Isten el fogja pusztítani ezt a helyet”. Ha valóban arra vágytok, hogy megmentsétek az emberek lelkét, meg kell nekik mondanotok sok kellemetlen igazságot is. Isten haragjának prédikálását manapság gúnyos mosoly kíséri, és gyakran még a jó emberek is szégyenkeznek miatta. A szeretetről és a jóságról való érzelmes gondolkodás elfojtotta az evangélium világos intelmeit és figyelmeztetéseit. De ha lelkeket akarunk megmenteni, megingathatatlanul és az evangéliumhoz való szeretetteljes hűséggel beszélnünk kell az Úr félelmetes tetteiről.

Amikor egy skót férfi meghallgatta a lelkészt, aki azt mondta a gyülekezetének, hogy nincs pokol, csak ideiglenes büntetés van, ezt gondolta: „Nos, többé nem kell eljönnöm és meghallgatnom ezt az embert, hiszen ha úgy van, ahogy mondja, akkor minden rendben van, és a vallásnak nincs jelentősége, ha viszont nem úgy van, akkor sem szabad többé meghallgatnom, mert megtéveszt engem.”
„Ezért – mondja az apostol – ismerve az Úr félelmetes tetteit, meggyőzzük az embereket.” A modern émelygősség nem gátolhatja a világos beszédet. Mi talán szelídebbek vagyunk, mint az apostolok? Bölcsebbek vagyunk, mint az Ige ihletett prédikálói? Amíg úgy érezzük, hogy értelmünket elhomályosítja a bűnös fölötti ítélettől való félelem, alkalmatlanok vagyunk arra, hogy a meg nem térteknek prédikáljunk. Sohasem fogjuk meggyőzni az embereket, ha félünk beszélni az utolsó ítéletről és a nem igazak elítéléséről. Senki sem oly végtelenül kegyes, mint a mi Urunk Jézus Krisztus, mégsem beszélt egyetlen prédikátor sem olyan érzékletes szavakkal Isten haragjáról, mint ő. Ő beszélt arról a helyről, „ahol férgük nem pusztul el és a tűz nem alszik el.” Ő mondta: „Ezek elmennek az örök büntetésre.” Ő mondta el a példabeszédet a pokolban szenvedő emberről, aki egy csepp vízre áhítozott, hogy lehűtse a nyelvét. Nekünk is olyan világosan kell 5
beszélnünk, ahogyan Krisztus tette, olyan őszintének és becsületesnek kell lennünk az emberekhez, különben az Úr majd számon kéri árulásunkat. Ha embertársainkat álomba ringatjuk a jövőbeni büntetés csekélységével, ők örökre gyűlölni fognak minket, amiért ilyen rútul félrevezettük őket, és a szomorúság világában örök átkot mondanak ránk, amiért csupa szép dolgot jövendöltünk, és elhallgattuk előttük a szörnyű igazságot.

Ahol a szavak elégtelenek, amint az gyakran előfordul, ott a kényszerítés más eszközeit kell alkalmaznotok. Az angyal kézen fogta őket. Én hiszek az emberekkel való közeli beszélgetések hathatósságában. A személyes kérlelés csodát tehet a Szent Szellem erejével. Néha bölcs és hasznos dolog, ha megfogjuk egy ember kezét, miközben beszélgetünk vele. Ha kézen tudtok fogni valakit, és igyekezve meggyőzni őt, ezzel kimutatjátok érte való aggódásotokat, Isten áldása lesz rajta. Helyesen teszitek, ha szavaitokkal behatoltok egyenesen a lélek mélyébe – ahogy az ember kavicsokat dobál egy kútba – csendesen, ünnepélyesen, amikor az illető egyedül van. Gyakran egy ilyen eszköz nagyon hathatós tud lenni, miután a prédikátor beszéde hiábavaló volt.
Ha nem tudjátok szavakkal megnyerni az embereket, kérdezzétek meg magatoktól: „Mit tehetek?”, és forduljatok az Úrhoz ugyanezzel a kérdéssel. Addig kérleljétek őket komoly mondanivalótokkal, amíg el nem gondolkodnak. Az asszony addig járt az igazságtalan bíróhoz, amíg az bele nem fáradt. Folytonos aggodalmatokkal és állhatatosságotokkal ti is addig kérleljétek őket, amíg nem szentelnek nektek egy kis figyelmet, ha másért nem, hát azért, hogy megszabaduljanak tőletek. Ha nem tudjátok elérni őket, mert nem hajlandók elolvasni a Bibliát, a kezükbe adhattok egy jó evangéliumi könyvet, amely talán elmondja nekik, amit ti nem tudtok elmondani. Írhattok nekik egy rövid, de komoly levelet, és elmondhatjátok, hogyan éreztek, és folytathatjátok az értük való imádkozással. Könyöröghettek a magasságos Istennek, hogy siessen a segítségükre.

Voltak olyan esetek, amikor egy könnycsepp, a kiábrándult szeretet egy könnycseppje megtette a magáét, amikor már minden más eszköz csődöt mondott. Azt hiszem, Mr. Knill volt az, aki egy napon, amikor traktátusokat terjesztett a katonák között, találkozott egy emberrel, aki megátkozta őt, és ezt mondta katonatársainak: „Vegyük körbe, és én egyszer s mindenkorra véget vetek a traktátusok terjesztésének.” Ezután félelmetes szitkokat és átkokat szórt Mr. Knillre, aki nem tudott elmenekülni, és végül könnyekben tört ki. Évekkel később, amikor az utcákon prédikált, egy katona ment oda hozzá, és ezt mondta: „Mr. Knill, megismer engem?” „Nem” – mondta ő –, „nem emlékszem, hogy valaha is láttam önt.” „Emlékszik arra a katonára, aki ezt mondta: Vegyük körbe, és én egyszer s mindenkorra véget vetek a traktátusok terjesztésének, és emlékszik arra, hogy mit tett?” „Nem, nem emlékszem.” „Nos, ön könnyekben tört ki, és amikor hazaértem, ezek a könnyek meglágyították a szívemet, mert láttam, mennyire komolyan vette a dolgot, úgyhogy elszégyelltem magam, és most magam is arról a Jézusról prédikálok, akit egykor megvetettem.” Ó, bárcsak olyan erős szeretetet éreznétek az átkozott bűnösök iránt, hogy eltűrnétek gorombaságaikat és szemrehányásaikat, és ezt mondanátok nekik: „Üss meg, ha akarsz, de hallgass meg; gúnyolj ki, de én mégis megpróbállak meggyőzni; taposs rám, mintha söpredék lennék, de én semmiképpen sem hagylak elveszni, ha módomban áll figyelmeztetni a veszélyre.”

Pintér Béla : Új szív

Tudsz róla...?


Készítette: Horvath Betti




Úgy érzem (Fülesdi gyülekezet)

Harcolj, győzelem Jézusban testvérem

2013. február 3.

Ige: Aki Szent Szellembe merít be


 És lőn [történt] azokban a napokban, eljöve [odament] Jézus a galileai Názáretből, alámeríttette magát János által a Jordánban (jelentése: halál folyó).

És azonnal feljővén a vízből, látá az egeket megnyilatkozni [meghasadni], és a Szellemet, mint egy galambot [azaz: galamb alakjában] Őreá leszállani [és rajta megnyugodni]

És szózat lőn az égből [és a mennyekből pedig egy hang hallatszott]: Te vagy az én szerelmes [kedvesen, drágán, nagyon szeretett, drága] fiam, akiben én gyönyörködöm. [Tebenned telik kedvem, akiben én megengeszteltettem]” (Márk. 1,4-11)

Pál apostol is a Szent Szellembe való bemerítést prédikálja: „Minekutána előbb János az ő eljövetele előtt a megtérésnek (a gondolkodásmód megváltozásának) bemerítését prédikálta Izráel egész népének. És mikor be akará végezni János az ő tisztét, monda: Kinek gondoltok engem? Nem én vagyok az, hanem ímé én utánam jő, kinek nem vagyok méltó megoldani lábainak saruját.” (Csel. 13,24-25)

Az apostol Efézusban prédikál: „Monda pedig Pál: János megtérésnek (a gondolkodásmód megváltozásának bemerítésével) merített be, azt mondván a népnek, hogy aki őutána jövendő, abban higgyenek, tudniillik a Krisztus Jézusban” (Csel. 19,4)

A feltámadott Úr parancsa tanítványaihoz. Egyben kijelentés arról, hogy miért fontos a szent Szellembe való bemerítés: „És velük összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem. Hogy János ugyan vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva.” És: „… vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,4-5.8)

És beteljesültek a próféciák: „Mert vizet öntök a szomjúhozóra, és folyóvizeket a szárazra; kiöntöm Szellememet a te magodra, és áldásomat a te csemetéidre” (Ésa. 44,3)

Jóel próféta is erről prófétál, kijelentve a Szent Szellembe való bemerítés eredményét is: „És lészen azután, hogy kiöntöm Szellememet minden (hús)testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak” (Jóel. 2,28)

Az apostolok mindegyike bizonyságot tesz erről a fontos eseményről. Lukács így ír erről: „Lőn pedig, hogy mikor az egész nép bemerítkezett, és Jézus is bemerítkezett, és imádkozott, megnyilatkozék az ég, És leszálla ő reá a Szent Szellem testi (személy) ábrázatban, mint egy galamb, és szózat lőn mennyből, ezt mondván: Te vagy amaz én szerelmes Fiam, tebenned gyönyörködöm!” (Luk. 3,21-22)

 Bemerítő János bizonyságtétele: „És bizonyságot tőn János, mondván: Láttam a Szellemet leszállani az égből, mint egy galambot; és megnyugodni Őrajta. És én nem ismertem Őt; de aki elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nékem: Akire látod a Szellemet leszállani és rajta megnyugodni, Ő az, aki bemerít Szent Szellembe. És én láttam, és bizonyságot tettem, hogy ez az Isten Fia” (Ján. 1,32-34).  

Őbenne teljesedett be ez a prófécia is: „Ímé az én szolgám, akit gyámolítok (támogatok), az én választottam, akit szívem kedvel (akiben gyönyörködöm), Szellememet adtam őbelé, törvényt beszél a népeknek” (Ésa. 42,1)

Mert Ő az: „Akin az Úrnak Szelleme megnyugszik: bölcsességnek és értelemnek Szelleme, tanácsnak és hatalomnak (és erőnek) Szelleme, az Úr ismeretének és félelmének (a szentség) Szelleme” (Ésa. 11,2)

10 Dávid így prófétált erről: „Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged” (Zsolt. 2,7)

Az apostol Efézusban prédikál: „Monda pedig Pál: János megtérésnek (a gondolkodásmód megváltozásának bemerítésével) merített be, azt mondván a népnek, hogy aki őutána jövendő, abban higgyenek, tudniillik a Krisztus Jézusban” (Csel. 19,4)

Pál apostol is a Szent Szellembe való bemerítést prédikálja: „Minekutána előbb János az ő eljövetele előtt a megtérésnek (a gondolkodásmód megváltozásának) bemerítését prédikálta Izráel egész népének. És mikor be akará végezni János az ő tisztét, monda: Kinek gondoltok engem? Nem én vagyok az, hanem ímé én utánam jő, kinek nem vagyok méltó megoldani lábainak saruját.” (Csel. 13,24-25)





42-43 ZSOLTÁR

Győzelmi hír.

Az Úr gondolata: JÉZUS!


„Mert én tudom az én gondolatimat, amelyeket én felőletek gondolok, azt mondja az Úr; békességnek és nem háborúságnak gondolata, hogy kívánatos véget adjak néktek”  (Jer 29:11) 




Az Úr Jézus kijelentése:


 „… Nem az egészségeseknek [a jó erőben levőknek] van szükségük orvosra, hanem a betegeknek [azoknak, akik rosszul, szerencsétlenül, nyomorúságosan vannak]. Nem azért jöttem, hogy igazakat [igazságosokat; (meg)igaz(ult)akat], hanem hogy bűnösöket [vétkezőket; (céltévesztetteket)] hívjak megtérésre [gondolkodásmód megváltoztatására; Isten felé való visszatérés-, visszafordulásra]” (Márk. 2,17)


Az Úr az Isten!


 „Én vagyok az Úr és több nincs, rajtam kívül nincs Isten! Felöveztelek téged, bár nem ismertél” (Ésa. 45,5)


kereszteny (lejátszási lista)

A favágó


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet


Réges - régen élt egy öreg favágó a fiával. Nagyon szegények voltak, de volt egy csodaszép, hófehér lovuk. Mindennap elment a két férfi az erdőbe, tüzelőfát szedegettek, majd fillérekért eladták a faluban.

A falu népe a fejét csóválta ezen., ”Öregapám” - mondogatták neki:
- Miért nem adod el a lovadat? A gróf egy vagyont ígért érte. Úgy élhetnél a fiaddal, mint egy fejedelem.
- Reménytelen ezekkel az emberekkel. Mindig ugyanazt fújják" - gondolta az öreg magában.
- Ez a ló több, mint egy állat - hangzott mindig a válasza. - Ő a barátom. Mondjátok meg, hogy adhatnám el a barátomat?
- Jól van - felelték a falubeliek, de egyszer majd ellopja valaki a lovadat. Akkor aztán sajnálhatod majd.

És valóban: egy reggel nem volt ott a ló az istállójában. Az öregember és a fia mindenütt keresték, de nem találták meg.
Látod, nekünk volt igazunk! - csúfolták a falubeliek. - Valaki ellopta a lovadat. Jobb lett volna, ha ránk hallgatsz, és megszerezted volna a pénzt, amíg megvolt rá a lehetőséged.
A saját ostobaságod változtatta átokká azt, ami áldásodra lehetett volna!

Az öregember csöndesen így felelt:
- Hogy áldás-e vagy átok, nem tudom megítélni. Csak annyit tudok, hogy a ló ma nincs az istállóban.
Néhány nap múlva visszatért a ló - egy egész sereg vadlóval együtt. A falu népe teljesen elképedt, és gratulált az öregnek a nem remélt ,,szerencséhez".
- Mégiscsak neked volt igazad, öreg - mondták. - Nem kellett volna olyan elhamarkodottan ítélkeznünk. Amit átoknak gondoltunk, áldásnak bizonyult. Egy egész vagyont szerezhetsz ezekből a lovakból!
Az öreg favágó értetlenül rázta a fejét:
- Hát már soha nem fogják föl ezek az emberek? Hogy áldás-e vagy átok, nem tudom megítélni. Annyit tudok csak, hogy újra itt a lovam, és tíz vadlovat hozott magával.
Néhány nap múlva a favágó fia eltörte mindkét lábát, miközben a vadlovakat akarta betörni.
A falu lakói újra elámultak az öreg bölcsességén. - Most is neked volt igazad - vélekedtek.- Amit mi áldásnak tekintettünk, arról kiderült, hogy átok. Most ágyban fekszik a fiad, és arra sem képes már, hogy veled menjen.
Mély sóhajjal válaszolt a favágó:
- Hát már sohasem lesztek bölcsebbek? Hogy áldás-e vagy átok, nem tudom megítélni.
Csak annyit tudok, hogy a fiam mindkét lábát eltörte.
- Hogy milyen bolond ez az ember!' - gondolták a falubeliek, és otthagyták. -Hát nem látja, hogy mi a baj?

Néhány nap múlva a király hadat üzent egy másik országnak, és az összes falubeli fia bevonult. Volt miért panaszkodnia és sírnia a falu népének, amikor látták, hogy a fiaik szép rendben menetelve otthagyják őket.
- Biztosan elesnek a fiaink ebben a gonosz háborúban - jajveszékelték. - Sohasem látjuk viszont őket! Milyen szerencse hogy a fiad eltörte a lábait! Amit átoknak tartottunk, végül áldásnak bizonyult!
Az öreg újra csak a fejét rázhatta. Türelmesen megpróbálta elmagyarázni nekik:
- Hogy áldás-e vagy átok, nem tudom megítélni, csak azt tudom, hogy a ti fiaitok bevonultak a háborúba, és az enyém itthon maradt. Egyedül Isten tudja, hogy végül mi lesz mindezekből.
(Elizabeth Mittelstädt)

Talán mostani életedet átokként éled meg, de Isten képes azt is áldássá tenni. Bízzunk benne!

,,Tudjuk pedig, hogy azoknak, akik Istent szeretik, minden javokra van..."
Rómaiakhoz írt levél 8:28