2012. február 27.
Mai Ige
Az esélyek és akadályok ellenére is „Asztalt terítesz nekem
ellenségeim szeme láttára….” (Zsoltárok 23:5)
Ha éppen nehéz időkön mész át, olvasd el ezeket a szavakat:
„Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet olajjal,
csordultig van poharam. Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden
napján…” (Zsoltárok 23:5-6).
Húzd alá ezt a szót: „bizony”! Ez Isten garanciája! Mikor
tölti Isten csordultig a poharad? Mikor ad erőt a győzelemhez? Mikor mutatja
meg jóságát és kegyelmét? Ellenségeid jelenlétében! Az ellened szóló esélyek és
bármiféle akadályok nem gátolják Őt abban, hogy megáldjon.
„De én tényleg nehéz dolgokkal küszködök” – mondod. A
küzdelem annak bizonyítéka, hogy még nem győztek le, hogy nem vagy hajlandó
feladni, hogy a győzelem még mindig lehetséges, hogy növekszel! Amíg Istennel
jársz, és bízol benne, Ő érted dolgozik. Elküldi Szentlelkét, hogy vezessen,
Igéjét, hogy megvilágosítsa értelmedet, és barátokat, akik erősítenek a
küzdelmek idején. Ha tanítható vagy, el tudnak érni. Legyen nyitott a szíved,
figyelj Istenre, engedelmeskedj neki, és látni fogod, hogy problémád csupán
talapzat, melyen Isten „megmutatja erejét azoknak, akik tiszta szívvel az övéi”
(2Krónika 16:9).
Azt is fel fogod fedezni, hogy az Ő ereje akkor érkezik,
amikor te a leggyengébb vagy (ld. 2Korinthus 12:7-9) Végül képes leszel arra,
hogy hálát adj Istennek ellenségeidért, mert Ő megígérte, hogy éppen az ő
szemük láttára áld meg. Nem az emberek és a körülmények határozzák meg a
jövődet, hanem Isten – tehát Őrá nézz!
Én nem tévedtem el!
Egy parancsoláshoz szokott, önfejű férfi egy fontos
találkozóra igyekezett. Úgy döntött, hogy lerövidíti az utat, de rá kellett
jönnie, hogy teljesen eltévedt. Megkérdezte az utat a legelső személytől, akit
meglátott - egy kisgyerektől. „Fiú, merre van Dover?" - kérdezte nyers
hangon. „Nem tudom" - felelt a gyerek kicsit feszélyezetten.
„Akkor hát - pattogott a férfi - milyen messze van
Brighton?"
„Azt sem tudom" - válaszolt a fiú.
„Van itt valaki a közelben, aki meg tudná mondani, merre
menjek?" - emelte fel hangját a férfi.
„Nem tudom" - vont vállat a fiú.
A férfi egyre mérgesebben kérdezősködött, ahogy a fiú
mindenre ugyanazt a választ adta. Végül elveszítette a türelmét, és rárivallt:
„Hát, nem sok mindent tudsz, igaz?"
Erre, most először, a fiú elmosolyodott. Felpillantott a
kanyargós ösvény végén álló házra, ahonnan hívogatóan integettek az esti fények,
és ahol kistestvérei játszottak az udvaron. A fiú így szólt: „Igaz... De én nem
tévedtem el!"
Sok mindent nem tudunk. De ha hiszünk Krisztusban, akkor nem
vagyunk elveszettek. Pál így ír az 1Kor 13-ban: „Most tükör által homályosan
látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig
[teljesen] fogok ismerni...". Az élet most egy nagy titok a számunkra, és
sok a megválaszolatlan kérdés. „Kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe" -
ezt szintén Pál írta a 2Kor 4,8-ban. Bár nem tudunk mindent, azért nem
csüggedünk el, és nem érezzük elveszettnek magunkat. Egy napon, amikor
meglátjuk Krisztust, minden világos lesz. Addig pedig megnyugodhatunk - tudva,
hogy Isten tartja kezében az irányítást. Van Tőle kapott életcélunk, és Ő
igazgatja az életünket.
Oswald Chambers: A SZOLGÁLAT VÖLGYÉBEN
"Mi miért nem űzhettük ki azt?" A felelet a
személyes kapcsolat Jézus Krisztussal. Ez a faj nem megy ki semmire, csak ha
koncentráljuk magunkat - és ismét megkettőzve is koncentráljuk magunkat Őreá.
Mindaddig nélkülöznünk kell ezt a hatalmat, mint a tanítványoknak is, amíg a
saját alkatunkból merített gondolataink alapján próbáljuk végezni Isten
munkáját, nem pedig úgy, hogy Őreá összpontosítjuk a figyelmünket.
Meggyalázzuk Istent, ha - anélkül, hogy ismernénk Őt - nagy
buzgósággal munkálkodunk érte. Szemtől szembe kerültél egy nehéz esettel és
külsőleg semmi nem történik. Te mégis tudod, hogy Ő megadja a szabadulást, mert
te Jézus Krisztusra vagy összpontosítva.
Szolgálatodnak ez az irányvonala: meglásd, hogy semmi ne
legyen Jézus és közted. Vagy van valami? Ha igen, akkor túl kell jutnod rajta,
nem úgy, hogy haragosan semmibe veszed, sem nem úgy, hogy fölébe emelkedsz,
hanem szembe nézve vele, átküzdöd magad Jézus Krisztus jelenlétébe. Akkor éppen
ez a dolog és mindaz, amin át kellett menned ezzel kapcsolatban, dicsőíti Jézus
Krisztust olyan módon, hogy azt csak akkor tudod meg, amikor szemtől szemben
állsz majd Ővele.
Fel kell emelkednünk szárnyakon, mint a sas; de tudnunk kell
leszállni is. A szent ereje a leszállásban és a lent maradásban van.
"Mindenre van erőm a Krisztusban, aki engem megerősít" (Fil 4,13) -
mondta Pál, és amire itt gondol, az nagyrészt igen megalázó.
Hatalmadban van, hogy visszautasítsd a megaláztatást és ezt
mondd: "Nem, köszönöm, szívesebben maradok fent a hegy csúcsán
Istennel." El tudom viselni a valóságot Jézus Krisztus jelenlétében, vagy
a kézzelfogható tények kiölik a belé vetett hitemet és félelembe kergetnek?
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Humor
A püspök a székesegyházában bérmál.Mielőtt elkezdené a
misét, észreveszi, hogy rossz a mikrofon.
- Baj van a mikrofonnal! - mondja.
A hívek, akik nem hallották a püskök szavait, azt hitték,
hogy a misét kezdte el. Így válaszoltak a köszöntésre:
- És a te lelkeddel!
Életcseppek
"A polgári szabadság értékes, a vallási szabadság
becses, de a lelki szabadság felbecsülhetetlen." /C.H. Spurgeon/
Csendes Percek: ISTEN GONDVISELÉSE ALATT
Zsolt 121.
1 Zarándokének. Tekintetem a hegyekre emelem: Honnan jön segítségem?
2 Segítségem az ÚRtól jön, aki az eget és a földet alkotta.
3 Nem engedi, hogy lábad megtántorodjék, nem szunnyad őriződ.
4 Bizony nem szunnyad, nem alszik Izráel őrizője!
5 Az ÚR a te őriződ, az ÚR a te oltalmad jobb kezed felől.
6 Nem árt neked nappal a nap, sem éjjel a hold.
7 Az ÚR megőriz téged minden bajtól, megőrzi életedet.
8 Megőriz az ÚR jártodban-keltedben, most és mindenkor.
ISTEN GONDVISELÉSE ALATT
Megadtad neki szíve kívánságát, ajka óhajtását nem tagadtad meg. Hiszen
gazdag áldással fordulsz feléje, fejére színarany koronát teszel. (Zsolt
21,3-4)
2005. szeptembere volt. Áthaladtam a kubai Holguín repülőterének
beszálló kapuján. Amint az ajtó bezáródott mögöttem, nagy magányosság és
kétségbeesés fogott el. Magam mögött hagytam a családomat, otthonomat,
és nem tudtam, látom-e még valaha bármelyiküket is.
Ahogy az utastérben ülve várakoztam, olyan nagy terhet éreztem magamon,
hogy alig voltam képes megmozdulni. A kezemben tartott Bibliámat
kinyitottam, és pillantásom a Zsolt 21,2-3-ra esett. Máskor is olvastam
már ezeket az igeverseket, de ezen a napon, mintha Isten hangját
hallottam volna a zsoltár szavain keresztül. Teljesen új módon, Isten
személyes üzeneteként csengtek vissza fülemben. Ő velem lesz és a
családommal is, ő küldött előre ezen az úton, és az áldásáról
biztosított. A korábban érzett súlyos teher mintha eltűnt volna, erőm
visszatért, és szívem bizakodással telt meg.
Két évvel később a családunk újra egyesülhetett. Újra átéltem, hogy
Isten gyengéd irgalmassága körülvesz bennünket ott, ahol vagyunk, és
abban a helyzetben, amelybe kerülünk.
Imádság: Istenünk, segíts emlékeznünk ígéreteidre, amelyek reménységet
és erőt adnak a nehéz időkben. Ámen.
Szeretteinkkel együtt Isten gondviselő kegyelmében vagyunk.
Andrés Doimeadios (Kentucky, USA)
A Bárány dicsérete
"és új éneket énekeltek ekképpen: "Méltó vagy
arra, hogy átvedd a könyvet,és feltörd annak pecsétjeit, mert megölettél és
véreddel vásároltad meg őket Istennek minden törzsből és nyelvből, minden
nemzetből és népből;"
Jelenések könyve 5:9
Méltó a Bárány a hatalomra és a dicsőségre! A Jelenések
könyve miközben felvillantja az eljövendő eseményeket, újra és újra Jézust
magasztalja, mert ő Teremtőnk és Megváltónk. Magunk előtt látva ezt a magasztos,
ünnepélyes éneklést és beleképzelve magunkat a dicsőítő kórusba, gondoljuk át
mit is köszönhetünk Jézusnak, és mit tett ő értünk.
Sokszor halljuk azt a szószékekről, hogy a mi bűneink miatt
kellett Jézusnak meghalni. Ez olyan értelemben igaz is, hogy ha mi emberek nem
vétkezünk, mindaz, ami a kereszten történt elkerülhető lett volna. Én úgy
fogalmaznék, hogy Jézust a SZERETETE vitte a keresztre. Nem volt számára más
kényszerítő erő a megváltási terv végrehajtására, csakis egyedül a szeretet
ereje. Erről beszél a János evangéliuma 3:16:
"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy
aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen."
A bűn bennünket öl meg, a szeretet Isten Bárányát!
Keresztelő János, amikor meglátta Jézust a Jordán partjánál így
mutatott rá: " Ímé az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ
bűneit!" (János 2:29) Igen, Jézus magára vette, hordozta a világminden
emberének minden bűnét, hogy ne nekünk kelljen a bűn végső átkát a végső,
teljes halált elszenvedni. Ha mi is ott leszünk abban a kórusban, nem
mondhatunk mást, minthogy méltó a megöletett Bárány…
Jézus szeretetének dimenzióit nagyon nehézemberi ésszel
felfogni. Röviden azt mondhatnánk: MINDENT megtett értünk, amit csak tehetett,
hogy vele, örökké vele lehessünk. Mindent odaadott azért, hogy lehetőséget
kapjunk helyrehozni életünket, és reménységgel nézhessünk előre.
Imádjuk, dicsérjük, szeressük, szolgáljuk Őt!
2012. február 26.
Ige: Az örökkévaló Király dicsőítése
„Az
örökkévaló Királynak pedig, a halhatatlan, láthatatlan, egyedül bölcs [egy]
Istennek, [Őnéki, aki birtokolja a
bölcsességet] tisztesség [és tisztelet] és dicsőség [és
fényesség, ragyogás] örökkön örökké! [Más fordítás: Az
örökkévalóság királyának pedig, a halhatatlan, láthatatlan egy Istennek
tisztelet és dicsőség örökkön-örökké]
Ámen” (1 Tim. 1,17)
Pál apostol
minden gyülekezetben dicsőíti a mi Istenünket: „Az egyedül bölcs Istennek
[szóljon a dicséret, imádás] a Jézus
Krisztus által [és legyen tisztelet és] dicsőség
mindörökké. [vagyis az örökkévalóságon át]! Ámen” (Róm. 16,27).
„az egyedül
üdvözítő Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által: dicsőség, fenség, erő és
hatalom öröktől fogva, most és mindörökké. Ámen” (Júd. 1,25).
„Mert Őtőle, Őáltala és Őreá nézve
vannak mindenek. [mert Belőle jött elő, rajta keresztül megy és Őfelé halad
minden, és Beléje torkollik a mindenség] Övé a dicsőség mindörökké. [és a dicsőség Neki jár az
örökkévalóságon át] Ámen” (Róm. 11,36).
„Övé egyedül a halhatatlanság, aki
megközelíthetetlen világosságban lakik, akit az emberek közül senki sem látott,
és nem is láthat: övé a tisztelet és az örökkévaló hatalom. Ámen” (1Tim.
6,16).
Dávid is így énekel Róla: „Nagy az Úr és igen
dicséretes (és méltó, hogy
dicsérjék), és az ő nagysága felfoghatatlan. Nemzedék
nemzedéknek dicséri műveidet, s jelentgeti a te hatalmasságodat (és hirdetik hatalmas tetteidet).
A te méltóságod dicső fényéről (és Fenséged, ragyogó dicsőségéről), és csodálatos
dolgaidról elmélkedem. Elmondják, milyen félelmes hatalmad, én is
felsorolom nagy tetteidet. Áradoznak, emlékezve nagy jóságodra, és
örvendeznek igazságodnak”
(Zsolt. 145,3-6)
Ige: A vagyon gyűjtésről
Az Úr Jézus figyelmeztetése: „Ne gyűjtsetek [ne halmozzatok fel] magatoknak kincseket [nehogy kincset
kincsre halmozzatok] a földön, hol
[azokat] a rozsda [marja, megeszi,
tönkreteszi] és a moly megemészti
[megrágja], és ahol a tolvajok kiássák
[betörnek; átássák a falat] és ellopják.
Hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket
mennyben [hanem kincset kincsre az égben halmozzatok], ahol sem a rozsda [azokat nem marja; nem teszi tönkre], sem a moly meg nem emészti [nem rágja
meg], és ahol a tolvajok ki nem ássák
[nem törnek be; hol tolvajok falat nem ásnak át], sem el nem lopják. Mert ahol van a ti kincsetek, ott van [lesz] a ti szívetek is” (Mát. 6,19-21).
Ezért hangzik így az apostoli figyelmeztetés: „Azoknak, akik gazdagok e világon, mondd (parancsold)
meg, hogy ne fuvalkodjanak fel (ne
legyenek gőgösek), se ne reménykedjenek a
bizonytalan gazdagságban, hanem az élő Istenben, aki bőségesen megad nékünk
mindent a mi tápláltatásunkra (megélhetésünkre). Hogy jót tegyenek, legyenek gazdagok a jó cselekedetekben, legyenek
szíves adakozók, közlők, (javaikat osszák meg másokkal). Kincset gyűjtvén magoknak jó alapul a
jövőre, hogy elnyerjék az örök (az igazi) életet” (1 Tim. 6,17-19).
Tehát: „Ne fáraszd
magadat ebben, hogy meggazdagodj; ez ilyen (hús)testi eszességedtől szűnjél
meg (és a magad belátásából hagyd abba)” (Péld. 23,4).
Mert: „Siet a
marhakeresésre (a vagyonszerzésre) a
gonosz szemű ember (vagyis vagyont akar szerezni a kapzsi ember); és nem veszi észre, hogy szükség jő reá
(de nem tudja, hogy ínségbe jut)” (Péld. 28,22).
Hát: „Nosza immár
(tehát) ti gazdagok, sírjatok, jajgatván
a ti (bekövetkező) nyomorúságaitok
miatt, amelyek elkövetkeznek reátok.
Gazdagságotok megrothadt, és a ruháitokat moly ette meg; Aranyotokat és
ezüstötöket rozsda fogta meg (megrozsdásodott), és azok rozsdája bizonyság (tanúskodik) ellenetek, és megemészti a ti (hús)testeteket, mint a tűz.
Kincset gyűjtöttetek (még) az utolsó
napokban (is)!” (Jak. 5,1-3).
Hanem: „Fösvénység
nélkül való legyen a magatok viselete (ne legyetek pénzsóvárak); elégedjetek meg (érjétek be) azzal, amitek van; mert Ő mondotta: Nem
hagylak el (nem maradok el tőled), sem
el nem távozom tőled (sem el nem hagylak téged)” (Zsid. 13,5).
Mert: „Akik
gazdagságukban bíznak, és nagy vagyonukkal dicsekesznek? Gondolatuk ez (és
azt képzelik): az ő házuk (örökké
megmarad, mert) örökkévaló, lakóhelyeik (az
ő házuk, és lakásuk) nemzedékről-nemzedékre
szállnak, nevüket hangoztatják a földön (és földeket neveznek el róluk). Pedig az ember, még ha tisztességben van,
(ha gazdag) sem marad meg; hasonlít a
barmokhoz (az állatokhoz), amelyeket
levágnak (és amelyek kimúlnak). Ez az
ő sorsuk bolondság nékik; de azért gyönyörködnek szavukban az ő követőik. Szela
(Más fordítás: Ez a bolondok sorsa, és követik őket azok, akiknek tetszik
beszédük. Szela). Mint juhok, a Seolra
vettetnek (vagyis a holtak hazájába kerülnek), a halál (lesz a pásztoruk, és az) legelteti őket, és az igazak uralkodnak rajtuk reggel; alakjukat
elemészti a Seol, távol az ő lakásuktól. (Más fordítás: Alakjuk eltűnik a
holtak hazájában, nem lesz lakásuk. Reggelre a becsületesek uralkodnak)” (Zsolt.
49,7.12-15).
„Bizony árnyékként jár-kel az ember;
bizony csak hiába szorgalmatoskodik (hiába vesződik); rakásra gyűjt, de nem tudja, ki takarítja be azokat (és ki fogja
hasznát venni)!” (Zsolt. 39,7).
„Hiszen azt sem tudjátok, mit hoz a holnap! Mert a ti életetek olyan,
mint a lehelet, amely egy kis ideig látszik, aztán eltűnik. Holott ezt kellene
mondanotok: Ha az Úr akarja és élünk, ím ezt, vagy amazt fogjuk cselekedni. Ti
ellenben (most) elbizakodottságotokban
dicsekedtek (és kérkedtek): Minden
ilyen dicsekedés (és kérkedés) gonosz”
(Jak.
4,14-16).
„Mert micsoda reménysége lehet a képmutatónak (az elvetemültnek), hogy
telhetetlenkedett, ha az Isten mégis elragadja az ő lelkét (ha véget vet
neki Isten, és számon kéri tőle életét)?” (Jób. 27,8).
„Ne dicsekedjél a holnapi nappal; mert nem tudod, mit hoz a nap tereád” (Péld. 27,1).
Mert: „A
gazdagnak vagyona az ő erős városa, és mint a magas kőfal, az ő gondolata
szerint, (magas várfalnak képzeli)” (Péld. 18,11)
Ige: Isten gondoskodásáról
Lukács bizonyságtétele az Úr Jézus
kijelentéséről: „Monda pedig az ő
tanítványainak: Annakokáért mondom néktek, ne aggodalmaskodjatok a ti éltetek
felől, mit egyetek; se a ti testetek (szóma:
egész lényetek) felől,
mibe öltözködjetek (és hogy mivel ruházkodjatok). Az élet több, hogysem az eledel (a táplálék), és a test (szóma:
egész lényetek), hogysem az öltözet (a ruházat).
Tekintsétek (és nézzétek) meg
a hollókat, hogy nem vetnek, sem nem aratnak; kiknek nincs tárházuk (vagy
kamrájuk), sem csűrűk; és az Isten (mégis)
eltartja őket: mennyivel drágábbak
(és értékesebbek) vagytok ti a
madaraknál?
Kicsoda pedig az
közületek, aki aggodalmaskodásával megnövelheti termetét egy arasszal (vagy
ki tudná közületek akár egy arasznyival is meghosszabbítani életét az életidejét)? Annakokáért ha a mi legkisebb dolog, azt sem tehetitek (és ha a
legcsekélyebbre sem vagytok képesek), mit
aggodalmaskodtok a többi felől?
Tekintsétek (és
nézzétek) meg a liliomokat, mi módon
növekednek: nem fáradoznak, és nem fonnak: de mondom néktek: Salamon minden
(az ő teljes) dicsőségében sem öltözött
úgy, mint ezek közül egy (vagy bármelyik). Ha pedig a füvet, mely ma a mezőn van, és holnap kemencébe vettetik,
így ruházza (így öltözteti) az Isten;
mennyivel inkább titeket, ti kicsinyhitűek! Ti se kérdezzétek, mit egyetek vagy
mit igyatok; és ne kételkedjetek (és ne nyugtalankodjatok). Mert mind ezeket a világi pogányok (a
nemzetekből valók) kérdezik; a ti Atyátok
pedig tudja, hogy néktek szükségetek van ezekre. Csak (inkább) keressétek az Isten országát, és ezek
(is ráadásul) mind megadatnak néktek” (Luk. 12,22-31)
Mert: „Ki szerez a
hollónak eledelt, mikor a fiai Istenhez kiáltoznak; kóvályognak, mert nincs mit
enniük?” (Jób. 39,3)
„Aki megadja
táplálékát a baromnak (az állatoknak), a
holló-fiaknak, amelyek kárognak” (Zsolt.
147,9)
Ezért: „Semmi felől
(és semmiért) ne aggódjatok, hanem
imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal (és mindenkor) hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat
(és kéréseiteket) az Isten előtt” (Fil.
4,6)
És: „Minden gondotokat (minden
aggályosságotokat, nyugtalanságotokat, gondotokat, és aggodalmatokat) Őreá vessétek (és minden gondotokkal
forduljatok hozzá), mert néki gondja van
(és gondot visel) reátok (mert
törődik veletek, és gondoskodik rólatok)” (1Pét 5,7)
Már Dávid ezt tanácsolja:
„Vessed az Úrra a te terhedet, ő gondot visel rólad…” (Zsolt. 55,23)
És az aggodalmaskodás helyett: „Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit. Hagyjad az
Úrra a te útadat, és bízzál benne, majd ő teljesíti (mert ő munkálkodik)” (Zsolt.
37,4-5).
És: „Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az Ő
gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban” (Fil. 4,19)
Mert: „Hiába néktek
korán felkelnetek, későn feküdnötök, fáradsággal szerzett kenyeret ennetek!
(mert akit az ÚR szeret) szerelmesének
álmában (is) ád eleget. (Zsolt. 127,2)
Ezért boldogan vallja Dávid: „Az Úr az én pásztorom; nem szűkölködöm” (Zsolt. 23,1)
Hiszen: „Gyermek
voltam, meg is vénhedtem (meg is öregedtem), de nem láttam, hogy elhagyottá lett volna az igaz, (sem azt, hogy) a magzatja (a gyermeke) pedig kenyérkéregetővé (vagy koldussá
vált)” (Zsolt. 37,25)
Az apostol pedig így folytatja: „Hanem hirdetjük, [és prédikáljuk] amint meg van írva: „Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember
szíve meg sem sejtett”, [mert föl nem fogta; meg se gondolta] azt készítette el az Isten az őt
szeretőknek” (1Kor. 2,9)
Mert: „Aki az ő
tulajdon [a saját] Fiának nem kedvezett,
[és nem kímélte] hanem őt mindnyájunkért odaadta [és
áldozatul kiszolgáltatta] mi módon ne
ajándékozna vele [miért ne adna
ingyen; kegyelemből az ö Fiával] együtt
mindent minékünk? (Róm. 8,32)
Ne aggodalmaskodjatok [nehogy
aggódva tépelődjetek] tehát a holnap
felől [ne viseljetek hát gondot a másnapért]; mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől [a holnap
majd gondoskodik magáról, a holnapnak ugyanis meg lesz a maga gondja]. Elég minden napnak [a mának] a maga baja. [elég minden napra annyi a
bajból, amennyi reá jut; (ami rossz benne)]” (Mát. 6,25-34)
Charles Haddon Spurgeon
Hogy vizet nyújthassunk a szomjazónak, ahhoz nem kell
okvetlen aranykehely vagy gyöngyökkel kirakott serleg.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)