2014. december 10.

Ige: Törvény vagy kegyelem?

Dönteni neked kell!!

Én:  Nem törlöm el, és nem utasítom vissza, de nem is érvénytelenítem az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által, a törvényen keresztül, és a törvény útján van, és valósulna meg az igazság, vagyis a megigazulás, tehát Krisztus ok nélkül, és hiába halt meg* (Gal. 2,21)

*És így folytatódik a kijelentés: „Hiszen ha a törvény emberei az örökösök, akkor üressé lett a hit, és valóra válthatatlan az ígéret” (Róm. 4,14)

Ezért hangzik a figyelmeztetés: „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4)

De a törvénnyel nincs semmi baj, mert a törvény betöltötte feladatát: „A törvény tehát az ígéretek ellen van? Semmiképpen sem! Mert ha olyan törvény adatott volna, amely képes életet adni, valóban a törvény alapján volna a megigazulás. De az Írás mindenkit bűn alá rekesztett, hogy az ígéret a Jézus Krisztusban vetett hit alapján adassék azoknak, akik hisznek” (Gal. 3,21-22)

„Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt” (Gal. 3.24)



Jézus én Néked hódolok

Azt mondja az Úr!

Bizony: „… a megigazultaknak… imádságát meghallgatom” (Péld. 15,29). 


Spurgeon: Békesség fia.

A békesség fia a békesség Istenének gyermeke, és atyai áldásának az örököse.


Ahogy az Édenben lévő, céltévesztett embert kereste Isten, ugyanúgy KERES MOST TÉGED, azt kiáltva: Gyermekem! HOL VAGY?
 (1Mózes 3,8-9)

Ha meghallod a szót, fordulj meg, és meglátod az Urat, JÉZUST!

(Jel.1,12-13)


Gyógyszerek gyógyszere

Gyógyulást hozok neked és kigyógyítalak sebeidből - mondja az Úr (Jer. 30:17)

Isten Igéje lehet gyógyszer? Feltétlenül. Sőt! Olvasd el a következőket:
Gyógyszerek gyógyszere

Használati utasítás:
Tulajdonságai: épít, bátorít, felüdít, néha: int és fedd
Adagolás: naponta legalább egyszer, de napi többszöri adagolás jobb hatást fejt ki.

Készült: kb. 1.500 évig.
Készítették:
Királyok (Dávid, Salamon)
Tudósok (Ézsaiás)
Orvosok (Lukács)
Teológusok (Ezsdrás, Pál apostol)
Nagy államférfiak (Mózes, Dániel, Nehémiás)
Földművesek (Ámos)
Halászok (Péter)
Zenészek (Ászáf és Kóráh fiai)
Próféták (Ezékiel, Jóel)

Hatásosságának garanciája: Jézus Krisztus Vére
Milliók próbálták ki, s akik rendszeresen szedték, azoknak az élete gyökeresen megváltozott.
A termékért a Mindenható, Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak Istene vállalt felelősséget.
Forgalomba hozta: A Szent Szellem

A gyógyszert bárki szedheti, gyermekek elől nem kell elzárni, rájuk is nagy hatással lehet.


Te vagy ott a mennyben

Az Úr ígérete

Ha hallgatsz az Úr Jézus szavára

Őreá hallgass, és ne kövesd a különböző vallások, és vallásos csoportok szokásait. Csak az Urat imádd és tiszteld, akkor a megígért áldások min a tied lesznek.

A betegség távol marad tőled,
Hosszú, sőt soha véget nem érő életet adok
Megfutamítom a gonosz minden seregét, minden démont…

HA ENGEDELMESEN HALLGATSZ SZAVÁRA Akkor angyalom előtted fog járni, elvezet az amoritákhoz, a hetitákhoz, a perizitákhoz, a kánaániakhoz, a hivvitákhoz, a jebuzitákhoz, és én kiirtom őket. Ne imádd isteneiket, ne hódolj előttük, és ne utánozd tetteiket. Inkább rombold le bálványaikat és törd össze emlékoszlopaikat. Az Úrnak, a ti Isteneteknek adjátok meg a köteles tiszteletet. Akkor megáldom kenyeredet és vizedet, s távol tartom tőled a betegségeket. Országodban nem lesz asszony, aki elvetél vagy meddő marad, s életed napjait teljessé teszem. Előre félelmet keltek irántad és zűrzavart támasztok azokban a népekben, ahová mégy, s megfutamítom előtted ellenségeidet. Darazsakat küldök előtted, hogy a hivvitákat, a kánaániakat és a hetitákat elűzzék előled. De nem űzöm el őket egyetlen év alatt, mert akkor az ország pusztasággá válnék, s a vadállatok a te károdra elszaporodnának.Csak lépésről lépésre űzöm el őket előled, ameddig eléggé elszaporodsz, hogy az országot birtokba vehesd”  (2 Móz. 23.23-30)


Guti Tünde: LÉKET KAPOTT

   Beszélgettem ma valakivel, aminek során láttam lelkemben egy képet.

   Tekintélyes, jól épített hajó úszott a tengeren, aminek a víz alatti részén hatalmas lék tátongott. Olyan nagy volt a törés, hogy félő volt, hogy az egész alja leszakad.

   Ennek tudatában döbbenten néztem, hogy a mit sem sejtő emberek jókedvű vagy éppen unott nyugalommal mázolgatták a fedélzetet és a korlátokat, mások a deszkák szálkáit simítgatták. Közben pedig a mélyben ömlött be a víz a gépházba.

   Mi a teendő a süllyedésre ítélt hajóval? Az idő vészesen fogy, de ha közel van a part, ki kell juttatni a szárazra, azaz határozottan irányt váltva ki kell vonni a forgalomból, és úgy kell megjavítani a romlásokat.

Ha ez nem történik meg, a kabinokban rekedt alvók és a fent tartózkodók is megfulladnak abban a halálos örvénylésben, amit az elkerülhetetlen katasztrófa okoz.

   Ezért: vétkes, aki tud a bajról és mégsem szól az alattomos veszélyről! Vétkes, aki nem szorgalmazza, hogy állítsák meg a sérült hajót, és váltsanak irányt! Vétkes, aki nem kongatja meg a vészharangot.

   Ha azonban a kapitány hajthatatlan mindezek kérdésében és tovább haladásra szólítja fel a kormányost – mivel nem ismeri el a felvázolt veszedelmet -, el kell hagyni a hajót sürgősen, és meg kell menteni mentőcsónakokkal azokat is, akik látták a hatalmas sérülést, és hallgatnak a figyelmeztetésre!

   Amit megértettem belőle:
   Süllyedő hajó = intézményesített, laodiceai szintre csúszott, egykor virágzó gyülekezet.

   Mentőcsónak = kis házi imaközösségek, spontán Isten-keresés, vissza az Igéhez!

   Nemsokára elkezd oldalára dőlni a hajótest.

   „Ne félj, hanem szólj, és ne hallgass!” Ap. csel. 18:9.

2013. november 13.                                    Guti Tünde


http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/ateleseim/leket-kapott.html
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Istent követve elkerülhetünk sok rossz kanyart. 

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


Hit Gyülekezete 2002 dicséretek 4

2014. december 9.

Ige: A döntésről.

Az Úr Jézus példát ad arra, hogy az Istennel való ima után, felismerve az Ő akaratát, hozza meg döntéseit, majd akikkel együtt akar szolgálni, azokat is behívta Isten jelenlétébe:

 „Azután felméne a hegyre, és magához szólítá, és magához hívta azokat, akiket akar, akiket kiválasztott vala; és ők hozzá menének.

És választott tizenkettőt arra, hogy vele legyenek, és hogy azután kiküldje őket prédikálni, hogy hirdessék az igét, az Evangéliumot, az örömhírt, a győzedelmes hadvezér érkezésének jó hírét, és  őket apostoloknak nevezte,

És hogy a tőle kapott hatalommal, hatalmuk legyen a betegeket gyógyítani és az ördögöket, a gonosz, tisztátalan szellemeket, a démonokat kiűzni, kihajítani:

Kiválasztotta tehát a tizenkettőt: Simont, akinek Péter nevet ada;

És kiválasztá Jakabot a Zebedeus fiát és Jánost a Jakab testvérét; és Boanerges nevet ada nékik, amely azt jelenti mennydörgés fiai;

És kijelölte Andrást és Filepet, Bertalant és Mátét, Tamást és Jakabot az Alfeus fiát, Taddeust és a kananeai, a buzgó, féltékenyen szerető Simont, a zélótát,

És Iskáriótes Júdást, aki később el is árulta őt* (Márk. 3,13-19)

*Máté így ír erről: „És előszólítván magához hívta tizenkét tanítványát, és teljhatalmat, képességet, felhatalmazást, jogosultságot ada nékik a tisztátalan gonosz szellemek, a démonok felett, hogy kiűzzék azokat, és gyógyítsanak mindenfajta betegséget, bajt, csapást, és minden erőtlenséget, és gyengeséget. A tizenkét apostol nevei pedig ezek: Első Simon, akit Péternek hívnak, és András, az ő testvére. Jakab, a Zebedeus fia, és János az ő testvére. Filep és Bertalan. Tamás és Máté, a vámszedő. Jakab, az Alfeus fia, és Lebbeus, akit Taddeusnak, hívtak. A vakbuzgó Simon a kananita, a zelóta, és Júdás, az Iskáriótes, aki el is árulta, kiszolgáltatta, feladta őt, aki árulója is lett (Mát. 10,1-4).

Az Úr Jézus példát ad arra, hogy az Istennel való ima után, felismerve az Ő akaratát, hozza meg döntéseit. Erről így ír Lukács: És lőn, vagyis történt azokban a napokban, hogy kiméne a hegyre imádkozni, és az éjszakát az Istenhez való imádkozásban tölté el, és virrasztotta át. És mikor megvirrada, előszólítá, és odahívta az ő tanítványait és kiválaszta azok közül tizenkettőt, akiket apostoloknak is nevezett” (Luk. 6,12-13)

Az Úr Jézus akkor – és mindenkor – mielőtt kiküldi az Övéit, azt mondja: „Ímé adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején; és semmi ne árthasson néktek(Luk. 10,19)

Lukácstól tudjuk meg, hogy milyen parancsokat adott – és ad – az Úr a kiküldés előtt: „Minekutána pedig összehívta Jézus az ő tizenkét tanítványát, ada nékik erőt és hatalmat minden ördögök, vagyis démonok, gonosz, tisztátalan szellemek felett, és minden betegség gyógyítására. És azután elküldé őket, hogy prédikálják, hirdessék az Isten országát, és betegeket gyógyítsanak. És monda nékik: Semmit az útra ne vigyetek, se pálcákat, vagy botot, se táskát, tarisznyát, se kenyeret, se pénzt; se két-két ruhátok ne legyen. És amikor valamely házba bementek, ott maradjatok, és onnét induljatok tovább. És ha valahol valakik be nem fogadnak titeket, kimenvén abból a városból, még a port is verjétek le lábaitokról, bizonyságul ő ellenük” (Luk. 9,1-5)

És Márk így folytatja a tanítványok kiküldését, ami a mindenkori tanítványokra is vonatkozik: „Majd ezek után magához szólítá, magához hívta a tizenkettőt, és kezdé őket kiküldeni kettőnként, és ada nékik hatalmat a tisztátalan szellemek a démonok fölött. És megparancsolá nékik, hogy az útra semmit ne vigyenek egy pálcán, vagyis egyetlen vándorboton kívül; se táskát, vagy tarisznyát, se kenyeret, se pénzt az övükben; Hanem kössenek sarut, hogy saru viszont legyen rajtuk, de két ruhát ne öltsenek magukra. És ezt is monda nékik: Ahol valamely házba bementek, ott maradjatok mindaddig, amíg tovább mentek onnét. Akik pedig nem fogadnak be titeket, sem nem hallgatnak rátok, akkor onnét kimenvén, verjétek le a port is lábaitokról, bizonyságul ő ellenük. Bizony mondom néktek: Szodomának vagy Gomorának tűrhetőbb lesz a dolga az ítélet napján, mint annak a városnak” (Márk. 6,7-11)

 És hogy ez a parancs a minden korban élő tanítványokra is vonatkozik, azt Pál apostolon keresztül mutatja be a Szent Szellem. Az apostol Antiókhiába megy Barnabással, de: 1. nem egyedül ment hirdetni az Igét. 2. ahol nem fogadták be az Igét, ott az Úr Jézus parancsa szerint cselekedtek. Erről így számol be Isten Igéje: „A zsidók azonban felindítják, felingerelték ellenük az istenfélő és tisztességbeli, tekintélyes asszonyokat és a városnak eleit, vagyis előkelőit, és üldözést támasztanak Pál és Barnabás ellen, és kiűzik őket határukból. Azok pedig lábuknak porát lerázván ellenük, elmenének Ikoniumba” (Csel. 13,47-52)

A Szent Szellem kijelenti, hogy mi az az egyetlen ruha, amelybe fel kell öltözni. Milyen sarunak kell a lábunkon lenni, hiszen harcba küld a seregek Ura: „Mert nem vér és hústest ellen van nékünk tusakodásunk, azaz harcunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok, és erők és hatalmak ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, vagyis a sötétség világának urai ellen, a gonoszság szellemei ellen, melyek a magasságban vannak. Annakokáért, és éppen ezért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellenállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén, és leküzdve megállhassatok. Álljatok hát elő, és álljatok meg tehát, körül övezvén derekatokat igazlelkűséggel, vagyis a valósággal, és felöltözvén az igazságnak, vagyis a megigazulás mellvasába, páncéljába. És felsaruzván lábaitokat a békesség evangéliuma hirdetésének készségével. Mindezekhez fölvévén a hitnek pajzsát, amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok; Az üdvösség sisakját is fölvegyétek, és a Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde: Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben a Szellem által, és ugyanezen dologban vigyázván, és legyetek éberek teljes állhatatossággal és könyörgéssel…” (Eféz. 6,12-18)

Akiket az Úr kiválaszt, azok egy akaraton vannak, és együtt maradnak. Amikor az Úr felment a mennybe: „Akkor megtérnek, vagyis ezután visszatértek Jeruzsálembe a hegyről, mely hivatik Olajfák hegyének, mely Jeruzsálem mellett, vagyis Jeruzsálem közelében van, egy szombatnapi járóföldre. És mikor bementek, és hazatértek, felmennek a felsőházba, a felső szobába, ahol szállva valának: mégpedig Péter és Jakab, János és András, Filep és Tamás, Bertalan és Máté, Jakab, az Alfeus fia, és Simon, a zelóta, és Júdás, a Jakab fia. Ezek mindnyájan egy szívvel-lélekkel, vagyis egyetértésben, közös akarattal foglalatosak valának, kitartóan részt vettek az imádkozásban és a könyörgésben…” (Csel. 1,12-14)

Már Dávid a hívők egységéről így prófétál: „Grádicsok éneke Dávidtól. Ímé, mily jó és mily gyönyörűséges, amikor együtt lakoznak az atyafiak, és ha a testvérek egyetértésben élnek! Mint a drága olaj a fejen, amely aláfoly a szakállon, az Áron szakállán; amely lefoly köntöse prémjére; Mint a Hermon harmatja, amely leszáll Sion hegyeire. Csak oda küld áldást az Úr és életet örökké, és mindenkor!” (Zsolt. 133,1-3).


Magasztallak Uram

Dávid így imádkozott, mintát adva nekünk!

Uram!

„Dorgáld meg a nádas vadját, a hatalmasok seregét, a népek fejedelmeit!

TIPORD EL A PÉNZSÓVÁROKAT,


 szórd szét azokat a népeket, amelyek háborút akarnak!” (Zsolt. 68,31)


Az Úr Jézus vére védelem.

Amikor befogadtad az Úr Jézust, és az Ő vére elfedezi füledet, és szemeidet, - hogy azt halljad, amit az Úr mond, és szemeid csak az igében gyönyörködjön - Ő megvéd a gonosztól, és a világot érő csapások nem érnek benneteket.

„És vegyenek a vérből, és azokban a házakban, ahol azt megeszik, hintsenek a két ajtófélre és a szemöldökfára.  És a vér jelül lesz nektek a házakon, amelyekben ti lesztek…  s és nem lesz rajtatok a csapás veszedelmetekre, mikor megverem Egyiptom földét.

(2Móz 12:7.13)


SPURGEON: A beszédről

Kevesebbet beszéljetek, és többet gondolkodjatok!



Bölcsen élni

"Bölcsen viselkedjetek a kívülállók iránt, a kedvező alkalmakat jól használjátok fel."
Pál levele a kolosséiakhoz 4:5

Honnan tudhatom, mi a bölcs? Mikor kell szólni és mikor hallgatni? Mikor adni és mikor elfogadni? Mikor feddeni, mikor dicsérni? Mikor vele lenni, mikor magár hagyni? Ha szólok, mit mondjak, ha hallgatok, hogyan tegyem aktívan?

József tudta, hogy a bőségben vállalt szűkösebb élet lesz az életben maradás eszköze nehezebb időkben. Amikor van, akkor lehet gyűjteni.

Dániel mert önmaga maradni fogolyként a babiloni udvarban is, mert nem az a hű szolga, aki mindig bólogat, hanem az, akinek elvei vannak. Tudta, hogy lehet időt kérni még akkor is, amikor már viszik a vesztőhelyre a bölcseket, mert a király igazából nem vért akar látni, hanem álommagyarázatot hallani.

Bár van néhány példa, mégis kevés a bölcs ember, még a bibliai hősök között is. Bölcs Salamonon a fogós kérdések nem fogtak ki, sokat maga is gyártott, de az élete nagy kérdésében majdnem élete végéig hagyta magát befolyásolni. 

Ábrahám tudhatta volna, hogy a feleség-letagadás veszélyes játék, mégis megtette másodszor is. Ha Isten nem avatkozik közbe, igencsak nehéz helyzet állt volna elő. De nem tanult még a maga kárán sem, hanem elkövette újra ugyanazt a hibát.

Izsák vakon elfogadja feleségnek azt, akit az Úr választott neki, de süket marad a nagyobbik fia felől kijelentett másodlagos szereppel szemben.

Sámuel feddhetetlen életű próféta és bíró volt egész életében, de a gyerekneveléshez ő sem értett, a fiai nem az ő útjait követték.

Dávid tudott hideg fejjel dönteni még az ellenségtől egy méterre is, de élete nagy bukása elérte egy óvatlan és végiggondolatlan pillanatban.

Szükségünk van a bölcsességre, mert eltévedünk nélküle. Adj, Urunk bölcsességet akkor is, ha a másik irány kényelmesebb!


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/07/bolcsen-elni.html

Hillsong Mighty to save