2014. december 11.
2014. december 10.
Ige: Törvény vagy kegyelem?
Dönteni neked kell!!
Én: „Nem
törlöm el, és nem utasítom vissza, de nem is érvénytelenítem az Isten
kegyelmét; mert ha a törvény által, a törvényen keresztül, és a törvény útján
van, és valósulna meg az igazság, vagyis a megigazulás, tehát Krisztus ok
nélkül, és hiába halt meg* (Gal.
2,21)
*És így folytatódik
a kijelentés: „Hiszen ha a törvény
emberei az örökösök, akkor üressé lett a hit, és valóra válthatatlan az ígéret”
(Róm. 4,14)
Ezért hangzik a
figyelmeztetés: „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok
megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4)
De a törvénnyel nincs semmi
baj, mert a törvény betöltötte feladatát: „A törvény tehát az ígéretek ellen
van? Semmiképpen sem! Mert ha olyan törvény adatott volna, amely képes életet
adni, valóban a törvény alapján volna a megigazulás. De az Írás mindenkit bűn
alá rekesztett, hogy az ígéret a Jézus Krisztusban vetett hit alapján adassék
azoknak, akik hisznek” (Gal. 3,21-22)
„Ekként a törvény Krisztusra
vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a
hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt”
(Gal. 3.24)
Gyógyszerek gyógyszere
„Gyógyulást
hozok neked és kigyógyítalak sebeidből - mondja az Úr” (Jer. 30:17)
Isten Igéje lehet
gyógyszer? Feltétlenül. Sőt! Olvasd el a következőket:
Gyógyszerek gyógyszere
Használati utasítás:
Tulajdonságai: épít,
bátorít, felüdít, néha: int és fedd
Adagolás: naponta legalább
egyszer, de napi többszöri adagolás jobb hatást fejt ki.
Készült: kb. 1.500 évig.
Készítették:
Királyok (Dávid, Salamon)
Tudósok (Ézsaiás)
Orvosok (Lukács)
Teológusok (Ezsdrás, Pál
apostol)
Nagy államférfiak (Mózes,
Dániel, Nehémiás)
Földművesek (Ámos)
Halászok (Péter)
Zenészek (Ászáf és Kóráh
fiai)
Próféták (Ezékiel, Jóel)
Hatásosságának garanciája:
Jézus Krisztus Vére
Milliók próbálták ki, s
akik rendszeresen szedték, azoknak az élete gyökeresen megváltozott.
A termékért a Mindenható,
Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak Istene vállalt felelősséget.
Forgalomba hozta: A Szent
Szellem
A gyógyszert bárki
szedheti, gyermekek elől nem kell elzárni, rájuk is nagy hatással lehet.
Az Úr ígérete
Ha hallgatsz az Úr Jézus szavára
Őreá hallgass, és ne kövesd a különböző vallások, és
vallásos csoportok szokásait. Csak az Urat imádd és tiszteld, akkor a megígért
áldások min a tied lesznek.
A betegség távol marad tőled,
Hosszú, sőt soha véget nem érő életet adok
Megfutamítom a gonosz minden seregét, minden démont…
HA ENGEDELMESEN HALLGATSZ SZAVÁRA Akkor angyalom előtted
fog járni, elvezet az amoritákhoz, a hetitákhoz, a perizitákhoz, a
kánaániakhoz, a hivvitákhoz, a jebuzitákhoz, és én kiirtom őket. Ne imádd
isteneiket, ne hódolj előttük, és ne utánozd tetteiket. Inkább rombold le
bálványaikat és törd össze emlékoszlopaikat. Az Úrnak, a ti Isteneteknek
adjátok meg a köteles tiszteletet. Akkor megáldom kenyeredet és vizedet, s
távol tartom tőled a betegségeket. Országodban nem lesz asszony, aki elvetél
vagy meddő marad, s életed napjait teljessé teszem. Előre félelmet keltek
irántad és zűrzavart támasztok azokban a népekben, ahová mégy, s megfutamítom
előtted ellenségeidet. Darazsakat küldök előtted, hogy a hivvitákat, a
kánaániakat és a hetitákat elűzzék előled. De nem űzöm el őket egyetlen év
alatt, mert akkor az ország pusztasággá válnék, s a vadállatok a te károdra
elszaporodnának.Csak lépésről lépésre űzöm el őket előled, ameddig eléggé
elszaporodsz, hogy az országot birtokba vehesd” (2 Móz. 23.23-30)
Guti Tünde: LÉKET KAPOTT
Beszélgettem ma valakivel, aminek során
láttam lelkemben egy képet.
Tekintélyes, jól épített hajó úszott a
tengeren, aminek a víz alatti részén hatalmas lék tátongott. Olyan nagy volt a
törés, hogy félő volt, hogy az egész alja leszakad.
Ennek tudatában döbbenten néztem, hogy
a mit sem sejtő emberek jókedvű vagy éppen unott nyugalommal mázolgatták a
fedélzetet és a korlátokat, mások a deszkák szálkáit simítgatták. Közben pedig
a mélyben ömlött be a víz a gépházba.
Mi a teendő a süllyedésre ítélt
hajóval? Az idő vészesen fogy, de ha közel van a part, ki kell juttatni a
szárazra, azaz határozottan irányt váltva ki kell vonni a forgalomból, és úgy
kell megjavítani a romlásokat.
Ha ez nem történik meg, a kabinokban rekedt alvók és a
fent tartózkodók is megfulladnak abban a halálos örvénylésben, amit az
elkerülhetetlen katasztrófa okoz.
Ezért: vétkes, aki tud a bajról és
mégsem szól az alattomos veszélyről! Vétkes, aki nem szorgalmazza, hogy
állítsák meg a sérült hajót, és váltsanak irányt! Vétkes, aki nem kongatja meg
a vészharangot.
Ha azonban a kapitány hajthatatlan
mindezek kérdésében és tovább haladásra szólítja fel a kormányost – mivel nem
ismeri el a felvázolt veszedelmet -, el kell hagyni a hajót sürgősen, és meg
kell menteni mentőcsónakokkal azokat is, akik látták a hatalmas sérülést, és
hallgatnak a figyelmeztetésre!
Amit megértettem belőle:
Süllyedő hajó = intézményesített,
laodiceai szintre csúszott, egykor virágzó gyülekezet.
Mentőcsónak = kis házi imaközösségek,
spontán Isten-keresés, vissza az Igéhez!
Nemsokára elkezd oldalára dőlni a
hajótest.
„Ne félj, hanem szólj, és ne hallgass!”
Ap. csel. 18:9.
2013. november
13. Guti
Tünde
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/ateleseim/leket-kapott.html
2014. december 9.
Ige: A döntésről.
Az Úr Jézus példát ad arra, hogy az Istennel való
ima után, felismerve az Ő akaratát, hozza meg döntéseit, majd akikkel
együtt akar szolgálni, azokat is behívta Isten jelenlétébe:
„Azután
felméne a hegyre, és magához szólítá, és magához hívta azokat, akiket
akar, akiket kiválasztott vala; és ők hozzá menének.
És választott tizenkettőt arra, hogy vele
legyenek, és hogy azután kiküldje őket
prédikálni, hogy hirdessék az igét, az
Evangéliumot, az örömhírt, a győzedelmes hadvezér érkezésének jó hírét, és őket
apostoloknak nevezte,
És hogy a tőle kapott hatalommal,
hatalmuk legyen a betegeket gyógyítani és az ördögöket, a gonosz, tisztátalan
szellemeket, a démonokat kiűzni, kihajítani:
Kiválasztotta tehát a tizenkettőt: Simont, akinek Péter nevet ada;
És kiválasztá Jakabot a Zebedeus fiát és
Jánost a Jakab testvérét; és Boanerges nevet ada nékik, amely azt jelenti mennydörgés fiai;
És kijelölte Andrást és
Filepet, Bertalant és Mátét, Tamást és Jakabot az Alfeus fiát, Taddeust és a
kananeai, a buzgó, féltékenyen szerető Simont,
a zélótát,
És Iskáriótes Júdást, aki később el is
árulta őt* (Márk. 3,13-19)
*Máté
így ír erről: „És előszólítván magához hívta tizenkét
tanítványát, és teljhatalmat, képességet, felhatalmazást, jogosultságot ada
nékik a tisztátalan gonosz szellemek, a démonok felett, hogy kiűzzék azokat, és gyógyítsanak
mindenfajta betegséget, bajt, csapást, és minden erőtlenséget,
és gyengeséget. A tizenkét apostol nevei pedig ezek: Első Simon, akit Péternek hívnak, és András, az ő testvére. Jakab, a Zebedeus fia, és János az ő testvére. Filep és Bertalan. Tamás és Máté, a vámszedő. Jakab, az Alfeus fia,
és Lebbeus, akit Taddeusnak, hívtak.
A vakbuzgó Simon a kananita, a zelóta, és Júdás, az Iskáriótes, aki el is árulta, kiszolgáltatta, feladta őt, aki
árulója is lett” (Mát. 10,1-4).
Az Úr Jézus példát ad arra, hogy az Istennel való
ima után, felismerve az Ő akaratát, hozza meg döntéseit. Erről így ír Lukács: „És lőn, vagyis történt azokban a napokban,
hogy kiméne a hegyre imádkozni, és az éjszakát az Istenhez való imádkozásban
tölté el, és virrasztotta át. És mikor megvirrada, előszólítá, és odahívta az ő tanítványait és kiválaszta azok közül tizenkettőt, akiket
apostoloknak is nevezett” (Luk. 6,12-13)
Az Úr Jézus
akkor – és mindenkor – mielőtt kiküldi az Övéit, azt mondja: „Ímé adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon
és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején; és semmi ne
árthasson néktek” (Luk. 10,19)
Lukácstól tudjuk meg, hogy milyen parancsokat adott – és ad – az Úr a
kiküldés előtt: „Minekutána pedig
összehívta Jézus az ő tizenkét tanítványát, ada nékik erőt és hatalmat minden
ördögök, vagyis démonok, gonosz, tisztátalan szellemek felett, és minden betegség gyógyítására. És azután
elküldé őket, hogy prédikálják, hirdessék az Isten országát,
és betegeket gyógyítsanak. És monda nékik: Semmit az útra ne vigyetek, se
pálcákat, vagy botot, se táskát, tarisznyát, se kenyeret, se
pénzt; se két-két ruhátok ne legyen. És amikor valamely házba bementek, ott
maradjatok, és onnét induljatok tovább. És ha valahol valakik be nem
fogadnak titeket, kimenvén abból a városból, még a port is verjétek le
lábaitokról, bizonyságul ő ellenük” (Luk.
9,1-5)
És Márk így folytatja a tanítványok kiküldését, ami a mindenkori
tanítványokra is vonatkozik: „Majd ezek után magához szólítá, magához
hívta a tizenkettőt, és kezdé
őket kiküldeni kettőnként, és
ada nékik hatalmat a tisztátalan szellemek a démonok fölött. És megparancsolá nékik, hogy az útra semmit ne
vigyenek egy pálcán, vagyis egyetlen
vándorboton kívül; se táskát, vagy tarisznyát, se kenyeret, se pénzt az övükben; Hanem kössenek sarut, hogy saru
viszont legyen rajtuk, de két ruhát
ne öltsenek magukra. És ezt
is monda nékik: Ahol valamely házba
bementek, ott maradjatok mindaddig, amíg tovább mentek onnét. Akik pedig nem
fogadnak be titeket, sem nem hallgatnak rátok, akkor onnét kimenvén, verjétek le a port is lábaitokról, bizonyságul ő
ellenük. Bizony mondom néktek: Szodomának vagy Gomorának tűrhetőbb lesz a dolga
az ítélet napján, mint annak a városnak” (Márk. 6,7-11)
És hogy ez a
parancs a minden korban élő tanítványokra is vonatkozik, azt Pál apostolon keresztül
mutatja be a Szent Szellem. Az apostol Antiókhiába megy Barnabással, de: 1. nem
egyedül ment hirdetni az Igét. 2. ahol nem fogadták be az Igét, ott az Úr Jézus
parancsa szerint cselekedtek. Erről így számol be Isten Igéje: „A
zsidók azonban felindítják, felingerelték
ellenük az istenfélő és
tisztességbeli, tekintélyes asszonyokat
és a városnak eleit, vagyis előkelőit,
és üldözést támasztanak Pál és Barnabás
ellen, és kiűzik őket határukból. Azok pedig lábuknak porát lerázván
ellenük, elmenének Ikoniumba” (Csel. 13,47-52)
A Szent Szellem kijelenti, hogy mi az az egyetlen ruha, amelybe fel kell
öltözni. Milyen sarunak kell a lábunkon lenni, hiszen harcba küld a seregek
Ura: „Mert nem vér és hústest ellen van nékünk tusakodásunk, azaz harcunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok, és erők és hatalmak ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, vagyis a sötétség világának urai
ellen, a gonoszság szellemei ellen,
melyek a magasságban vannak. Annakokáért,
és éppen ezért vegyétek föl az Istennek minden
fegyverét, hogy ellenállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén,
és leküzdve megállhassatok. Álljatok hát elő, és álljatok meg tehát, körül
övezvén derekatokat igazlelkűséggel, vagyis a valósággal, és felöltözvén az igazságnak, vagyis a megigazulás
mellvasába, páncéljába. És felsaruzván
lábaitokat a békesség evangéliuma hirdetésének készségével. Mindezekhez fölvévén a hitnek pajzsát,
amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok; Az üdvösség sisakját is fölvegyétek, és a
Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde: Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben a Szellem
által, és ugyanezen dologban vigyázván, és
legyetek éberek teljes állhatatossággal és könyörgéssel…” (Eféz. 6,12-18)
Akiket az Úr kiválaszt, azok egy akaraton vannak, és együtt maradnak.
Amikor az Úr felment a mennybe: „Akkor
megtérnek, vagyis ezután visszatértek
Jeruzsálembe a hegyről, mely hivatik
Olajfák hegyének, mely Jeruzsálem mellett, vagyis Jeruzsálem közelében van, egy
szombatnapi járóföldre. És mikor bementek, és hazatértek, felmennek a
felsőházba, a felső szobába, ahol szállva valának: mégpedig Péter és Jakab, János és András, Filep és
Tamás, Bertalan és Máté, Jakab, az Alfeus fia, és Simon, a zelóta, és Júdás, a
Jakab fia. Ezek mindnyájan egy szívvel-lélekkel, vagyis egyetértésben, közös akarattal foglalatosak valának, kitartóan részt vettek
az imádkozásban és a könyörgésben…” (Csel. 1,12-14)
Már Dávid a hívők
egységéről így prófétál: „Grádicsok éneke
Dávidtól. Ímé, mily jó és mily gyönyörűséges, amikor együtt lakoznak az
atyafiak, és ha a testvérek
egyetértésben élnek! Mint a drága
olaj a fejen, amely aláfoly a szakállon, az Áron szakállán; amely lefoly
köntöse prémjére; Mint a Hermon harmatja, amely leszáll Sion hegyeire. Csak oda
küld áldást az Úr és életet örökké, és
mindenkor!” (Zsolt. 133,1-3).
Dávid így imádkozott, mintát adva nekünk!
Uram!
„Dorgáld meg a
nádas vadját, a hatalmasok seregét, a népek fejedelmeit!
TIPORD EL A PÉNZSÓVÁROKAT,
szórd szét azokat a népeket, amelyek háborút
akarnak!” (Zsolt. 68,31)
Az Úr Jézus vére védelem.
Amikor befogadtad az Úr Jézust, és az Ő vére elfedezi
füledet, és szemeidet, - hogy azt halljad, amit az Úr mond, és szemeid csak az
igében gyönyörködjön - Ő megvéd a gonosztól, és a világot érő csapások nem
érnek benneteket.
„És vegyenek a
vérből, és azokban a házakban, ahol azt megeszik, hintsenek a két ajtófélre és
a szemöldökfára. És a vér jelül lesz
nektek a házakon, amelyekben ti lesztek… s és nem lesz rajtatok a csapás
veszedelmetekre, mikor megverem Egyiptom földét.
” (2Móz
12:7.13)
Bölcsen élni
"Bölcsen viselkedjetek a kívülállók
iránt, a kedvező alkalmakat jól használjátok fel."
Pál levele a kolosséiakhoz 4:5
Honnan tudhatom, mi a bölcs? Mikor
kell szólni és mikor hallgatni? Mikor adni és mikor elfogadni? Mikor feddeni,
mikor dicsérni? Mikor vele lenni, mikor magár hagyni? Ha szólok, mit mondjak,
ha hallgatok, hogyan tegyem aktívan?
József tudta, hogy a bőségben
vállalt szűkösebb élet lesz az életben maradás eszköze nehezebb időkben. Amikor
van, akkor lehet gyűjteni.
Dániel mert önmaga maradni
fogolyként a babiloni udvarban is, mert nem az a hű szolga, aki mindig bólogat,
hanem az, akinek elvei vannak. Tudta, hogy lehet időt kérni még akkor is,
amikor már viszik a vesztőhelyre a bölcseket, mert a király igazából nem vért
akar látni, hanem álommagyarázatot hallani.
Bár van néhány példa, mégis kevés a bölcs ember, még a bibliai hősök között is. Bölcs Salamonon a fogós kérdések nem fogtak ki, sokat maga is gyártott, de az élete nagy kérdésében majdnem élete végéig hagyta magát befolyásolni.
Ábrahám tudhatta volna, hogy a feleség-letagadás veszélyes játék, mégis megtette másodszor is. Ha Isten nem avatkozik közbe, igencsak nehéz helyzet állt volna elő. De nem tanult még a maga kárán sem, hanem elkövette újra ugyanazt a hibát.
Izsák vakon elfogadja feleségnek
azt, akit az Úr választott neki, de süket marad a nagyobbik fia felől
kijelentett másodlagos szereppel szemben.
Sámuel feddhetetlen életű próféta és
bíró volt egész életében, de a gyerekneveléshez ő sem értett, a fiai nem az ő
útjait követték.
Dávid tudott hideg fejjel dönteni
még az ellenségtől egy méterre is, de élete nagy bukása elérte egy óvatlan és
végiggondolatlan pillanatban.
Szükségünk van a bölcsességre, mert
eltévedünk nélküle. Adj, Urunk bölcsességet akkor is, ha a másik irány
kényelmesebb!
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/07/bolcsen-elni.html
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)