„Mikor
örvendeznek, és (vigadnak) az igazak,
nagy ékesség (nagy dicsőséget jelent) az;
mikor pedig az istentelenek (az Isten nélkül élők) feltámadnak (felülkerülnek),
keresni kell az embert” (Péld. 28,12)
2014. június 27.
GONDOLD MEG, MIT KÉRSZ
2Kor 9,6-15.
6 Tudjuk pedig, hogy aki szűken vet, szűken is arat, és aki bőven vet, bőven is arat. 7 Mindenki úgy adjon, ahogyan előre eldöntötte szívében, ne kedvetlenül vagy kényszerűségből, mert "a jókedvű adakozót szereti az Isten". 8 Az Istennek pedig van hatalma arra, hogy minden kegyelmét kiárassza rátok, hogy mindenütt mindenkor minden szükségessel rendelkezzetek, és bőségben éljetek minden jó cselekedetre. 9 Amint meg van írva: "Bőkezűen osztott a szegényeknek, igazsága megmarad örökké." 10 Aki pedig magot ad a magvetőnek, és eledelül kenyeret, megadja és megsokasítja vetőmagotokat, és megszaporítja "igazságotok gyümölcsét." 11 Így mindenben meggazdagodtok a teljes tisztaszívűségre, amely hálaadást szül az Isten iránt általunk. 12 Mert ennek a szolgálatnak az ellátása nemcsak a szentek szükségleteit elégíti ki, hanem sokakat hálaadásra is indít az Isten iránt. 13 Mert e szolgálat eredményességéért dicsőítik majd az Istent, azért az engedelmességért, amellyel Krisztus evangéliumáról vallást tesztek, és azért a jószívűségetekért, amely irántunk és mindenki iránt megnyilvánul. 14 És ők könyörögnek is értetek, és vágyódnak utánatok, mivel Isten jósága bőven kiáradt rátok. 15 Hála legyen az Istennek kimondhatatlan ajándékáért!
GONDOLD MEG, MIT KÉRSZ
Adjatok, és adatik nektek. Mert amilyen mértékkel ti mértek, olyan mértékkel mérnek viszonzásul nektek. (Lk 6,38)
2003 telét egy száraz nyár előzte meg. A széna ára majdnem háromszorosára megemelkedett. Amikor az állatokat etettük, szálra kiporcióztuk a szénát, nehogy egy is kárba vesszen. Kitartóan imádkoztunk több hóért, tavasszal pedig esőért. A mindennapi szükségleteinkért könyörögtem, még a vadon élő szarvasokért is imádkoztam. Nagyon kemény tél volt, alig volt élelem, és a jég
megnehezítette, hogy az állatok megtalálják.
Isten egy nem várt módon
válaszolt imáimra. A szarvasok a mi drága szénánkat kezdték el enni. Akárhogy
letakartuk, valahogy mindig sikerült megtalálniuk.
Ezután azért imádkoztam, hogy
Isten ne engedje megenni a szénánkat. Milyen ironikus, korábban azért
imádkoztam, hogy Isten adjon nekik enni, most meg azt kérem, hogy ezt úgy
tegye, hogy nekem ne kerüljön semmibe.
Szégyenkezve gondoltam arra,
hányszor kérem, hogy Isten segítsen meg valakit, de úgy, hogy én nem vagyok
hajlandó tenni érte.
Isten ezeket a szarvasokat
használta fel (akik azóta a farmunkon élnek), hogy megtanítson, ne csak szóval kérjek.
Mert kérni könnyű; adni már sokkal nehezebb. Már nem tekintem a szarvasokat
kellemetlen vendégnek, sokkal inkább emlékeztetőnek arra, hogy Isten hűségesen gondoskodik
rólunk.
Imádság: Urunk, köszönjük, hogy megadod, amire szükségünk van. Taníts
minket bőkezűen adakozni. Ámen.
Az adakozás által megmutathatjuk Isten nagylelkűségét.
Jean Bonin (Alberta, Kanada)
Imádság: Urunk, köszönjük, hogy megadod, amire szükségünk van. Taníts
minket bőkezűen adakozni. Ámen.
Az adakozás által megmutathatjuk Isten nagylelkűségét.
Jean Bonin (Alberta, Kanada)
http://csendespercek.hu
Max Lucado: Ma és holnap
A ma gondolatai a holnap
cselekedetei.
A ma féltékenysége a holnap
hisztériás rohama.
A ma vakbuzgósága a holnap
gyűlölet diktálta bűntette.
A ma haragja a holnap
gyalázkodása.
A ma gonosz kívánsága a
holnap házasságtörése.
A ma kapzsisága a holnap
sikkasztása.
A ma vétke a holnap félelme.
Joseph Prince: Húzódj közel Jézushoz
45,10 Gósen földjén fogsz
lakni, közel leszel hozzám te, a fiaid és az unokáid, meg a juhaid, marháid és
mindened.
45,11 Én majd ellátlak itt,
hiszen még öt évig tart az éhínség. Így nem fogsz nélkülözni sem te, sem házad
népe, sem semmid.(1 Mózes)
Az ószövetségi történetben,
miután József felfedi magát a testvérei előtt azt mondja nekik, hogy térjenek
vissza apjukhoz, és vele együtt jöjjenek vissza mihamarabb. József helyet
készített a családjának Gósen földjén, ahol gyermekeikkel és mindenükkel együtt
a közelében lehetnek.
„Gósen” azt jelenti „közel
húzódni”. Kedves barátom, az Úr azt akarja, hogy „Gósen” földjén légy, ami az Ő
közelségének a helye. Szerető szíve nem elégszik meg azzal, hogy a bűneidet
eltávolította. Nem, Ő többet akar. Azt akarja, hogy a jelenlétében légy. Azt
akarja, hogy azon a helyen légy, ahol rád áraszthatja túláradó szeretetét!
„Mert Ő is szívesen rátok zúdítja minden kegyelmét, és eláraszt jóságával.
Annyira meg tud áldani benneteket, hogy minden körülmények között mindent
megkapjatok, amire csak szükségetek van. Sőt, még azon felül is, hogy bőségesen
adakozhassatok a rászorulóknak” (2 Korinthus 9:8).
Amikor közel húzódsz
Jézushoz, nézd, mi történik. József ezt mondta: „Én majd ellátlak itt… így nem
fogsz nélkülözni sem te, sem házad népe, sem semmid.” Kedves barátom, amikor
közel húzódsz a mennyei „Józsefhez”, ő gondoskodni fog rólad és a tieidről. A
pénzügyi válság, az emelkedő üzemanyag és élelmiszer árak közepette se
csüggedj. Húzódj közel Jézushoz, mert „Gósenben”, az Ő közelségének a helyén
gondoskodni fog rólad és házad népéről!
Joseph Prince
Magyar fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/238-huzodj-kozel-jezushoz.html
2014. június 26.
1 János levél 1. fejezet: Az örök élet megjelent nékünk (göröggel és kapcsolódó igékkel)
1 Ján. 1,1 Ami kezdettől
fogva, és [(arkhé): Aki eredetileg] vala, amit hallottunk [(akúó): felfogtunk, és megértettünk], amit szemeinkkel láttunk [aki nekünk megjelent], amit szemléltünk,
[és akit egészen közelről figyeltünk,
bámultunk, és megcsodáltunk], és kezeinkkel [is] illettünk [(pszélaphaó): megérintettük, megtapintottunk és éreztünk], az életnek [(logoszáról)] Ígéjéről*
*És János
apostol újra -és újra bizonyságot tesz a hústestben megjelent Istenről: „Kezdetben [már] vala az Ige és az Ige [logosz] vala az Istennél, és Isten maga vala az Ige.
Ő kezdetben [(arkhé): eredetileg] az
Isten. Minden [a mindenség] Őáltala
lett [Ő általa teremtetett; rajta keresztül támadt; általa jött létre] és nála nélkül [Tőle különválasztva] semmi sem lett [semmi sem teremtetett], ami lett [ami teremtetett; létrejött; s
egyetlen létező sem lett Őnélküle]” (Ján. 1,1-3).
Ő lett hústestté: „És az Ige (logosz) (hús)testté lett és
lakozék (sátorozott, letáborozott) mi közöttünk (és láttuk az ő
dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala
kegyelemmel és igazsággal” (Ján. 1,14).
János apostol elragadtatásban így látta az Urat: „És látám, hogy az ég megnyílt, és ímé
vala egy fehér ló, és aki azon ül vala, hivatik vala Hívnek (vagyis Hűnek) és
Igaznak, és igazságosan ítél és hadakozik. És az ő szemei olyanok, mint a
tűzláng; és az ő fején sok korona; az ő neve fel vala írva, amit senki nem tud,
csak ő maga (Más fordítás: És fején sokágú korona és rajta egy-egy név,
amelyet senki sem tud rajta kívül). És vérrel hintett (vérbe mártott) ruhába
vala öltöztetve és a neve Isten igéjének neveztetik (mert ez a név
adatott neki: az Isten Igéje)” (Jel. 19,11-13).
Az
Úr Jézus feltámadása után megjelent az apostoloknak, akik megrémültek, de az Úr
így szólt hozzájuk: „Lássátok meg az én kezeimet és
lábaimat, hogy én magam vagyok: [(pszélaphaó): érintsetek,
és] tapogassatok meg engem, és lássatok;
mert a szellemnek nincs húsa és csontja, amint látjátok, hogy nékem van! És
ezeket mondván, megmutatá nékik kezeit és lábait. Ti vagytok pedig ezeknek
bizonyságai. [Más fordítás: Ti vagytok erre a tanúk]” (Luk. 24,39-40.48).
Péter apostol így tesz
bizonyságot a dicsőség Uráról: „Mert nem
mesterkélt [és nem kitalált, (szophidzó): ravaszul
kieszelt, mesterségesen kiagyalt] meséket
[(müthosz): nem szájhagyomány útján terjedő elbeszéléseket, vagy
kitalált mítoszokat, azaz: meséket, vagy legendákat] követve [és nem bölcsen kieszelt hitregék nyomába szegődve] ismertettük meg veletek a mi Urunk Jézus
Krisztus hatalmát. [(dünamisz): erejét] és eljövetelét [vagyis: (parúszia): megjelenését,
jelenlétét, megérkezését, és látogatását]. Hanem
mint akik szemlélői [és szemtanúi] voltunk
az ő [megdicsőülésének], nagyságának
[(megaleiotész): fenségének, hatalmas erejének, dicsőségének, és
ragyogásának]” (2 Pét. 1,16).
És János apostol megerősíti a
bizonyságtételt: „És aki látta,
bizonyságot tett, és igaz az ő tanúbizonysága; és az tudja, hogy ő igazat mond,
hogy ti is higyjetek” (Ján. 19,35).
„És mi láttuk és bizonyságot teszünk, hogy az Atya
elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül” (1
Ján. 4,14).
1
Ján. 1,2
És az élet [a természetfeletti élet, a más létezési forma] megjelent [(phaneroó): láthatóvá, nyilvánvalóvá lett, ismertté
vált, szemmel láthatóvá lett, megmutatta magát] és láttuk [(horaó): megpillantottuk és megtapasztaltuk,
felfogtuk, s mi szemlélői is
voltunk]
és tanubizonyságot teszünk róla [(martüreó): tanúskodunk róla, és jelül szolgálunk,
magunkon hordozva bizonyságtételünk hitelességének JELÉT: szavaink valódiságát,
amit életünkkel, és tetteinkkel igazolunk] és [ezért] hirdetjük néktek [is] az örök életet [a
természetfeletti életet, a más létezési formát], amely az Atyánál
vala és [most pedig (phaneroó): láthatóvá, nyilvánvalóvá lett, ismertté
vált, szemmel láthatóvá lett, megmutatta magát] és megjelent
nékünk*
*Mert: „Mikor pedig eljött az időnek teljessége,
kibocsátotta (és elküldte) Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett
(asszonytól született), aki törvény alatt (a törvénynek alávetve) lett. Hogy
a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot (hogy Isten
fiaivá legyünk)” (Gal. 4,4-5).
„Aki eleve el
volt ugyan rendelve [aki kiválasztatott; akit már kiszemeltek], a világ megalapítása [(koszmosz): világegyetem, teremtett világ, a látható
világ, evilág, az univerzum, beleértve a lakóit is, a világ alapjának levetése / elvetése] előtt, megjelent [(phaneroó): láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté lett,
kijelentetett] pedig az idők végén
ti érettetek.
[Más fordítás: Őt –Isten – ugyan a világ teremtése előtt kijelölte, de előttetek csak a
végső időben nyilvánította ki, de csak az idők végén tette
láthatóvá értetek]” (1 Pét. 1,20).
Pál apostolon keresztül
nyer kijelentést, hogy ki jött el hústestben: „És minden versengés nélkül
(közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy a kegyességnek (vagyis
a hitnek) eme titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá,
nyilvánvalóvá, ismertté vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott
(és igaznak bizonyult) (pneuma): szellemben. Megláttatott
(megjelent, megmutatkozott) az angyaloktól/nak. hirdettetett a
pogányok (a népek, nemzetek) közt, hittek benne a világon, felvitetett
dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).
Őt látták, amikor az Úr megmutatta dicsőségét:
„És hat nap múlva magához [vagyis maga
mellé] vevé Jézus Pétert, Jakabot és ennek testvérét Jánost, és felvivé
őket magukban [külön] egy [igen] magas hegyre. És elváltozék [és átalakult] előttük, [ott szemük láttára], és az ő orcája
ragyog [fénylik, és világítani kezdett] vala, mint a nap,
ruhája pedig fehér lőn [és fehéren
ragyogott, tündökölt], mint a fényesség [és úgy vakított, mint a fény,
mint a napsugár; mert ruhái olyan fehérek lettek, mintha napfényből volnának]”
(Mát. 17,1-2).
Péter apostol
bizonyságtétele: „Mert nem mesterkélt
(és nem kitalált) meséket
(mítoszokat) követve ismertettük meg
veletek a mi Urunk Jézus Krisztus hatalmát és eljövetelét (és
megjelenését); hanem mint akik szemlélői
voltunk az Ö nagyságának (mert szemtanúi voltunk isteni fenségének). Mert amikor az Atya Istentől azt a
tisztességet és dicsőséget nyerte, hogy hozzá a felséges dicsőség ilyen szózata
jutott (és ilyen szózatot intézett): Ez
az én szeretett Fiam, akiben én gyönyörködöm: Ezt az égből (vagyis a
mennyből) jövő szózatot mi hallottuk,
együtt lévén vele a szent hegyen” (2 Pét. 1,16-18).
1
Ján. 1,3
Amit hallottunk [(akúó): és megértettünk] és láttunk, [és
megtapasztaltunk azt] hirdetjük néktek [is],
hogy néktek is közösségtek legyen [(koinónia
ekhó):
szoros, bizalmas, bensőséges, személyes kapcsolatot birtokoljatok] velünk, és pedig a mi közösségünk [ugyanis a mi közösségünk szoros,
bizalmas, bensőséges, személyes kapcsolat] az Atyával és az ő Fiával, a Jézus
Krisztussal*
*Az Úr Jézus
szenvedése előtt azt kéri az Atyjától: „Hogy mindnyájan egyek legyenek úgy, ahogyan
te, Atyám, énbennem, és én tebenned. Hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye
a világ, hogy te küldtél el engem” (Ján.
17,21)
1
Ján. 1,4
És ezeket azért írjuk néktek, hogy örömötök teljes legyen [vagyis teljessé váljék].
1
Ján. 1,5
Ugyanis ez az üzenet, amelyet tőle [vagyis Jézus Krisztustól] hallottunk és
hirdetünk néktek, hogy az Isten világosság [vagyis
fény] és nincsen ő benne semmi sötétség [mert benne nyoma sincs a sötétségnek]*
*És hogy ki
az az Isten, aki eljött közénk, arról így tesz bizonyságot az apostol: Az Ige az igazi világosság [a fény], eljött volt már a világba, amely megvilágosít [és fénybe borít, beragyog] minden
[e világra jövő] embert [Ő jött el a világba].
(Ján. 1,9).
És
Ő szólt, és szól ma is minden emberhez: „…
Én vagyok a világ [(koszmosz):
a teremtett világ, a látható világ, vagyis: evilág] világossága [(phósz): fénye]…” (Ján. 8,12).
Ő az: „… egyetlen Hatalmasság, a királyok Királya és uraknak Ura. Övé egyedül
a halhatatlanság, aki megközelíthetetlen világosságban lakik, akit az emberek
közül senki sem látott, és nem is láthat: övé a tisztelet és az örökkévaló
hatalom. Ámen” (1Tim. 6.15-16).
1
Ján. 1,6
Ha azt mondjuk, hogy közösségünk [(koinónia) szoros,
bizalmas, bensőséges, személyes kapcsolatunk] van
vele, [azaz: Istennel] és sötétségben
járunk [(peripateó): és továbbra is a sötétségben élünk]; hazudunk [(pszeudomai): valótlanságot állítunk] és nem az
igazságot [(alétheia): valóságot, vagyis Krisztust] cselekeszszük [vagyis követjük]*
*És így folytatódik
a kijelentés: „Aki ezt mondja: Ismerem őt, és az ő parancsolatait nem tartja meg,
hazug az, és nincs meg abban az igazság. (alétheia: a
valóság, vagyis Krisztus)” (1 Ján. 2,4)
1
Ján. 1,7
Ha pedig a világosságban [a fényben]
járunk [vagyis élünk], amint ő maga a világosságban [a fényben] van: közösségünk [(koinónia) szoros,
bizalmas, bensőséges, személyes kapcsolatunk] van
egymással, és Jézus Krisztusnak, az ő Fiának vére [az értünk adott élete] megtisztít minket minden bűntől [(hamartia): vagyis a céltévesztéstől]*
*Mert Ő az: „aki halálra adatott [és halált szenvedett, aki ki lett szolgáltatva] bűneinkért [vétkeinkért, azaz: félrecsúszásainkért
(botlásainkért és elhajlásainkért] és feltámasztatott [vagyis feltámadt] megigazulásunkért [felmentésünkért, vagyis: igazzá nyilvánításunkért]”
„Mert az Isten őt [eleve] (el) rendelte [és oda adta]
engesztelő [véres] áldozatul [fedélnek, mint előkép, a frigyláda fedele a Templomban, vagyis az irgalom
helye, a kiengesztelés]. Azoknak, akik az ő vérében hisznek, hogy igazságát
[igazságosságát] megmutassa [nekünk, nyilvánvaló jelül, bizonyítékként].
Isten ugyanis az előbb [a korábban]
elkövetett bűnöket [végtelen türelmében]
elnézte [elengedte, és megbocsátotta]”
És ő engesztelő áldozat a mi vétkeinkért; de nemcsak a
mienkért, hanem az egész világért is” (Róm.
4,25; 3,25; 1 Ján. 2,2).
„Akiben
van a mi váltságunk [vagyis Ebben a
Szerelmesben lett ugyanis mienk a váltság, a megváltásunk] az Ő vére által
[Ő vére árán, az ő vérén, az Ő életén keresztül], a bűnöknek [félre-csúszások, botlások vagy elhajlások]
bocsánata [eltörlése, és az elesések
elengedése] az Ő kegyelmének gazdagsága szerint. [kegyelmének gazdag voltához mérten]” (Eféz. 1,7).
És
ismét: „Akiben van a mi váltságunk [kiváltásunk; váltságdíjunk kifizetése]
az Ő vére által, bűneinknek [céltévesztésünknek] bocsánata; (eltörlése, elengedése; megbocsátása). [Más fordítás: aki által a megváltás és a
(céltévesztés) bocsánata is birtokunkká lett]” (Kol. 1,14).
Isten
kivásárolt: „… a Krisztus vére (árán), aki örökkévaló Szellem
által önmagát áldozta fel ártatlanul az Istennek, mennyivel inkább megtisztítja
lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljunk az élő Istennek” (Zsid. 9,14).
És hogy ki az, aki önmagát
adta mi érettünk, arról így tesz bizonyságot a Szent Szellem: „Viseljetek gondot azért magatokra és az
egész nyájra, melyben a Szent Szellem titeket vigyázókká (és őrizőkké) tett, az
Isten anyaszentegyházának (ekklészia): szó szerint: kihívottak
közösségének) legeltetésére, melyet
tulajdon vérével szerzett” (Csel. 20,28).
1
Ján. 1,8
Ha azt mondjuk [és azt állítjuk],
hogy nincsen bűn mi bennünk [(hamartia
ekhó): vagyis a céltévesztés
nem tart hatalmában,
hogy nem a céltévesztés tart
irányítása alatt, és nem az igazgat], magunkat csaljuk
meg [saját magunkat vezetjük félre, (planaó): és csapjuk be] és igazság [(alétheia):
a valóság,vagyis Isten szava, Igéje] nincsen mi bennünk
[az Ige (hémin): nincs nekünk, és velünk]*
*Bizony a földi
emberek közül: „Ki mondhatná azt: megtisztítottam szívemet, tiszta vagyok az én
bűnömtől (hamartia: a céltévesztéstől)” (Péld. 20,9).
„… mert nincs
ember, aki ne vétkeznék…” (1Kir.
8,46).
„Az ÚR letekint a mennyből az emberekre, hogy lássa, van-e köztük
értelmes, aki keresi az Istent? Mindnyájan elfordultak tőle, egyaránt megromlottak. Senki sem tesz jót,
egyetlen ember sem” (Zsolt. 14,2-3).
„Bizony nincs egy igaz ember is a földön, aki jót
cselekednék, és nem vétkeznék” (Préd.
7,20)
1
Ján. 1,9
Ha megvalljuk [(homologeó): elismerjük, és bevalljuk] bűneinket [(hamartia): céltévesztésünket, akkor megtapasztaljuk, hogy Isten], hű és igaz [megbízható
és igazságos], hogy megbocsássa bűneinket [hogy (aphiémi): elengedje tartozástunkat, és felmentsen a
céltévesztés alól] és megtisztítson [(katharidzó): tisztának nyilvánítson] minket minden hamisságtól. [(adikia): igazságtalanságtól, istentelenségtől]*
*De: „Aki elfedezi
(és takargatja) az ő vétkeit, nem lesz jó
dolga (és nem lesz jó vége); aki
pedig megvallja, és elhagyja, irgalmasságot
nyer” (Péld. 28,13).
Dávid megvallása: „Vétkemet bevallám néked, bűnömet el nem
fedeztem, (és nem takargattam. Elhatároztam), és azt mondtam: Bevallom hamisságomat (és hűtlenségemet) az Úrnak - és te (megbocsátottad
bűnömet, és amit vétettem), és elvetted
rólam bűneimnek terhét. Szela” (Zsolt.
32,5).
Hiszen: „Egyedül te ellened vétkeztem, és cselekedtem azt, ami gonosz a te
szemeid előtt (és amit rossznak látsz); hogy
igaz légy beszédedben, és tiszta ítéletedben. (Ezért igazad van, ha szólsz,
és jogos az ítéleted). Ímé én vétekben
fogantattam, és bűnben születtem” (Zsolt. 51,6-7).
És az Úr válasza a
megvallásra: „Én, én vagyok, aki eltörlöm
álnokságodat önmagamért, és vétkeidre többé nem emlékezem. Ha emlékeztetni
akarsz, akkor törvénykezzünk! Mondd el, amivel igazolhatod magad! Már ősatyád
is vétkezett ellenem, és szószólóid álnokul viselkedtek” (Ésa. 43,25-27).
„És megtisztítom őket minden bűneiktől, amelyekkel
vétkeztek ellenem, és megbocsátom minden bűneiket, amelyekkel vétkeztek
ellenem, és amelyekkel gonoszul cselekedtek ellenem” (Jer. 33,8).
A próféta boldog megvallása:
„Kicsoda olyan Isten, mint te, aki
megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg
haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban (és abban telik kedve,
hogy kegyelmet ad)! Hozzánk térvén,
könyörül rajtunk (és újra irgalmas lesz hozzánk); eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted minden
bűnünket!” (Mik. 7,18-19).
Igen: „Ő megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet. Amilyen
távol van a napkelet a napnyugattól, olyan messze veti el tőlünk a mi vétkeinket” (Zsolt. 103,3.12)
1
Ján. 1,10
Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk [(hamartanó): nem tévesztettük el a célpontot és nem
lettünk céltévesztők, és vétek nincs a
múltunkban],
hazuggá teszszük Őt, [és Őt hazudtoljuk meg], és az ő ígéje [az Ő (logosza)] nincsen mi bennünk.
Joyce Meyer: Az akaraterő
Az akaraterő a legjobb
barátod, amikor a dolgok jól mennek, azonban az az első barát, aki elhagy,
amikor mindenbe belefáradsz.
Isten Igéje:
„Az Istennek teljes beszéde igen tiszta, és pajzs az
ahhoz folyamodóknak, (azoknak, akik
hozzá menekülnek). Ne tégy az ő
beszédéhez; hogy meg ne feddjen téged, (mert megvizsgál, megcáfol, rendreutasít)
és hazuggá neválj” (Péld. 30,5-6)
Joó Sándor Isten akaratáról
Jobb szeretnénk, hogy Isten
jöjjön velünk a mi utunkon, Isten pedig azt akarja, hogy mi menjünk vele az Ő
útján.
Oswald Chambers: ÁTFORMÁLÓDÁS VISSZATÜKRÖZÉS ÁLTAL
"Mi pedig mindnyájan
fedetlen arccal szemlélvén az Úr dicsőségét, és ugyanarra a képre formáltatunk
át" (2Kor 3,18).
Ez a leplezetlen nyíltság
Isten előtt a keresztyén ember szembeötlő jellemvonása és életét tükörré teszi
mások számára. Ha a Szent Szellem betölt, átalakulunk. A szemlélés által pedig
tükörré leszünk. Mindig észreveszed, amikor valaki látta az Úr dicsőségét:
szellemed mélyén megérzed, hogy az Úr lényét tükrözi vissza.
Őrizkedj mindattól, ami ezt a
visszatükröződést beszennyezhetné benned. Majdnem mindig valami jó szennyezi
be, az a jó, ami nem a legjobb.
Mind a te, mind az én életem
aranyszabálya ez: maradjon életünk Isten felé nyitott, Őrá összpontosított.
Dobj ki minden mást a hajóból: a munkát, az öltözködés és táplálkozás gondját,
mindent, ami ehhez a földhöz köt, mert amíg ezeket hajszolod, Istenre
beállított tükröd homályossá lesz. Maradj meg a szemlélésnek ebben az
állapotában, hogy életünket mindenen át megőrizhessük a szellemi síkon. Hadd
alakuljanak a dolgok, ahogy alakulnak, hadd bírálgassanak mások, ahogy tetszik
nekik: de te soha ne engedd, hogy bármi elhomályosítsa benned azt az életet,
amely Krisztussal együtt el van rejtve Istenben. Semmiféle sürgés-forgás ki ne
lendítsen a vele való közösségből! Bár ez könnyen meginoghat, de te ne engedj
helyet ennek. A keresztyén ember életének legszigorúbb fegyelmezése az, hogy
tanulja meg: miként szemlélje állandóan mintegy tükörben az Úr dicsőségét.
Oswald
Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből
http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)