„Ha
pedig éppen a mi hamisságunk [igazságtalanságunk, istentelenségünk] teszi nyilvánvalóvá [mutatja és erősíti
meg; hozza napfényre] Isten igazságát,
[szentségét, tisztaságát, és igazság osságát] akkor mit mondjunk? Emberi módon [emberi okoskodással] szólok: igazságtalan [hamis, és
hűtlen] az
Isten, hogy kiönti haragját?
Szó sincs róla! Hiszen akkor hogyan
ítélhetné meg [hogyan hozza helyre a helytelent, és hogyan választja ki, és különbözteti meg] Isten a világot
[világmindenséget]?
Mert ha Isten igazsága [Igéje, ami a valóság] az én hazugságom [az én hazug állításom
vagy magatartásom] által lett naggyá
[kiemelkedőbbé, és növekedett, fokozódott] az
ő dicsőségére, [az Ő dicsőítésére] akkor
miért esem én még mindig ítélet alá, mint bűnös [vagyis mint a célt
eltévesztő]?
Vagy talán igaz az, amivel rágalmaznak [amivel hamisan vádolnak is] minket, és amit állítanak [és
hangoztatnak] némelyek? Hogy tudniillik
így beszélünk: tegyük a rosszat, [a
káros, ártalmas, értéktelen, és hitvány dolgokat, vagyis a gonoszt] hogy a jó
következzék [és származzék] belőle
[mert némelyek állítása szerint mondjuk is ezt]! Az ilyeneket méltán sújtja [és igazságosan éri] az ítélet! [és jogos az elmarasztalásuk]” (Róm. 3,5-8)
Hiszen az apostol
azt hirdeti, hogy: „… ti szabadságra hívattatok atyámfiai [testvéreim]; csakhogy a szabadság ürügy [kiindulási
pont, támaszpont, ok, alkalom, indok, indíték, ösztönzés] ne legyen a testnek.
[Más
fordítás: Csak ne használjátok ezt a
szabadságot a bűnös természetetek kívánságaira. Nem olyan szabadságra,
mely ugródeszka a húsnak], sőt (agapé: Isten szerinti)
szeretettel szolgáljatok egymásnak” (Gal. 5,13).
És folytatódik a figyelmeztetés: „De meglássátok, [arra azonban ügyeljetek; (vigyázzatok)] hogy ez a ti szabadságtok
[kiváltságotok; feljogosult voltotok]
valamiképpen botránkozásukra ne
legyen [megtorpanás; hibás lépés;
megütközés, fennakadás, valamibe való beleütközés; gát, akadály; botláskővé ne váljon] az erőtleneknek [a gyengéknek]” (1
Kor. 8,9).
Hanem: „Mint
szabadok, és nem, mint akiknél a szabadság a gonoszság palástja (de nem
úgy, mint akik a szabadságot a gonoszság takarójának /ürügyként/ használják), hanem mint Istennek (rab)szolgái” (1Pét 2:16).
Mert: „… ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal
szabadok lesztek (a bűn
csábításától)” (Ján. 8,36).