2013. március 19.

Dávid és Góliát

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Dávid pedig mondta a filiszteusnak: Te karddal, dárdával és pajzssal jössz ellenem, én pedig a Seregek Urának, Izrael seregei Istenének nevében megyek ellened, akit te gyalázattal illettél. A mai napon kezembe ad téged az Úr, és megöllek téged, és fejedet levágom rólad. A filiszteusok seregének tetemét pedig az égi madaraknak és a mezei vadaknak fogom adni a mai napon, hogy tudja meg ez az egész föld, hogy van az Izraelnek Istene. És tudja meg, hogy nem kard által és nem dárda által tart meg az Úr, mert az Úré a had, és Ő titeket kezünkbe fog adni. (1SÁMUEL 17,45–47.)

Megkértem az Urat, hogy adjon még olyan Igéket, amelyek ugyanezt az elvet működtetik. Jézus mosolygott és azt mondta: rendben van. Ez egy Ószövetségből való történet, amit fiatal korod óta ismersz, Dávid és Góliát története.
— Ezt tette Dávid is? — kérdeztem.
— Pontosan—mondta Jézus — ezt a négy lépést tette meg Dávid is. — Miután véget ért a látomás, újra elolvastam Dávid és Góliát történetét. Felfedeztem, hogy Dávid ötször mondta ki azt, amit azután megcselekedett! Olvasd el magad.
Dávid tudta, hogy megkapjuk azt, amit kimondunk. Tudta, hogy mi kitölthetünk csekket Isten nevével. Honnan tudta, hogy Isten meg fogja tenni? Dávid tisztában volt azzal, hogy Isten bármi olyat megtesz neki, amit ő hajlandó elhinni Istennek. És Isten neked is megteszi!
Megvallás: Én hívő vagyok, nem kételkedő. Hiszem, hogy Isten teljes győzelemre visz engem. A világ pedig meglátja majd, hogy Isten énértem van.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz






Hillsong UNITED Up In Arms Lyric Video

2013. március 18.

János Evangélium 4. fejezet: Jézus egy samáriai asszonynak jelenti ki magát (szerkesztett)


Ján. 4,1 Amint azért [észrevette, és] megtudta az Úr, hogy a farizeusok [jelentése: elkülönülő („szeparatista”), vagyis kirekesztően vallásos emberek zárt csoportja, szektája] meghallották, hogy Jézus [Héb. Jehosua = Jahve az üdvösség, a szabadítás; a megváltó) Józsué neve görög formában] több tanítványt szerez és merít (víz)be, mint János [jelentése Jahve kegyelmes],

Ján. 4,2 Jóllehet Jézus maga nem merítette (víz)be az embereket, hanem csak a tanítványai,

Ján. 4,3 Elhagyá Júdeát [jelentése: vallásos emberek szimbóluma] és elméne ismét Galileába [jelentése: a pogányok körzete]

Ján. 4,4 Ehhez Samárián [jelentése: őrtorony, őrhegy] kell vala pedig általmennie

Ján. 4,5 Megy vala azért Samáriának [jelentése: őrtorony, őrhegy] Sikár [jelentése: megkenés, felkenés] nevű városába, annak a teleknek [annak a birtoknak, annak a helynek] szomszédjába [vagyis a közelébe], amelyet Jákób [jelentése: aki a másik helyére lép] adott vala az ő fiának, Józsefnek [jelentése: megsokasítás]

Ján. 4,6 Ott vala pedig a Jákób forrása [vagyis a Jákób kútja]. Jézus azért, az utazástól [amelyet gyalog tett meg] elfáradva [úgy, ahogyan volt], azonmód leült a forráshoz [vagyis letelepedett a kút mellé]. Mintegy hat óra vala [azaz, dél felé járt az idő].

Ján. 4,7 Jöve egy samáriabeli asszony vizet meríteni; monda néki Jézus: Adj innom!

Ján. 4,8 Az ő tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót vegyenek.

Ján. 4,9 Monda azért néki a samáriai asszony: Hogy kérhetsz inni zsidó [vagyis júdeai] létedre én tőlem, aki samáriai asszony vagyok?! Mert a zsidók [vagyis a júdeaiak ugyanis] nem barátkoznak [még csak nem is nem érintkeztek, szóba sem álltak] a samáriaiakkal.

Ján. 4,10 Felele Jézus és monda néki: Ha ismernéd az Isten ajándékát [és tudnád], és hogy ki az, aki ezt mondja néked: Adj innom! Te kérted volna őt, és adott volna néked élő vizet.

Ján. 4,11 Monda néki az asszony: Uram, nincs mivel merítened [hiszen merítő edényed sincs], és a kút mély: hol vennéd tehát az élő vizet?

Ján. 4,12 Avagy nagyobb vagy-é te a mi atyánknál, Jákóbnál [jelentése: aki a másik helyére lép], aki nékünk adta ezt a kutat, és ebből ivott ő is, a fiai is és jószága is?

Ján. 4,13 Felele Jézus és monda néki: Mindaz, aki ebből a vízből iszik, ismét megszomjúhozik:

Ján. 4,14 Valaki pedig abból a vízből iszik, amelyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, a melyet én adok néki, örök életre buzgó [és örök életre szökellő] víznek kútfeje [és forrása] lesz őbenne.
Ján. 4,15 Monda néki az asszony: Uram, add nékem azt a vizet, hogy meg ne szomjúhozzam, és ne jöjjek ide [vizet] meríteni!

Ján. 4,16 Monda néki Jézus: Menj el, hívd [el] a férjedet, és jöjj ide [vissza]!

Ján. 4,17 Felele az asszony és monda: Nincs férjem. Monda néki Jézus: Jól mondád, [ez igaz] hogy: Nincs férjem;

Ján. 4,18 Mert öt férjed volt, és a mostani, [akivel most élsz, az sem] férjed: ezt igazán mondtad. [és most igazat mondtál, ezt őszintén mondtad].

Ján. 4,19 Monda néki az asszony: Uram, látom, hogy te próféta vagy.

Ján. 4,20 A mi (ős)atyáink ezen a hegyen imádkoztak [itt borultak le, és imádták Istent]; és ti [zsidók azonban] azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol imádkozni [és Istent imádni] kell.

Ján. 4,21 Monda néki Jézus: Asszony, hidd el nékem, hogy eljő az óra (vagyis bekövetkezik az az idő), amikor sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok [majd Istent], az Atyát.

Ján. 4,22 Ti [samáriaiak] azt imádjátok, akit nem ismertek; mi [júdeaiak azonban] azt imádjuk, akit ismerünk: mert az üdvösség a zsidók (vagyis a Júdabeliek) közül támadt

[Más fordítás: mert a megmentés a Júdabeliek közül ered, hiszen a Júdeaiak közül való, aki a szabadulást hozza].

Ján. 4,23 De [közel az idő], és eljő az óra, [sőt már itt is van] és az most vagyon, amikor az igazi [a valódi] imádók szellemben, és igazságban [azaz: valóságban, vagyis – a Szent Szellem által adott –Igében] imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul.

Ján. 4,24 Az Isten szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban [azaz: valóságban, vagyis Isten Igéjében] imádják

Ján. 4,25 Monda néki az asszony: Tudom, hogy Messiás jő, aki Krisztusnak [vagyis Felkentnek] mondatik [és Krisztusnak neveztetik]; mikor Ő eljő, megjelent [és hírül ad] nékünk mindent [és mindent tudtunkra fog adni].

Ján. 4,26 Monda néki Jézus: Én vagyok az, aki veled beszélek.

Ján. 4,27 Eközben megjövének az ő tanítványai; és csodálkoznak [és nagyon meglepődtek, amikor látták, hogy Jézus], asszonnyal beszélt; mindazáltal egyik sem mondá: Mit keresel [vagy hogy mit akart tőle]? Vagy: Mit [és miért] beszélsz vele?

Ján. 4,28 Ott hagyá azért az asszony a vedrét [vagyis a vizeskorsóját], és elméne a városba, és monda az embereknek:

Ján. 4,29 Jertek, lássatok egy embert, aki megmonda nékem mindent, amit cselekedtem. Nem ez-é a Krisztus?

Ján. 4,30 Kimenének [kitódultak az emberek] azért a városból, és hozzá menének [és odasereglettek hozzá].

Ján. 4,31 Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester [vagyis: Rabbi], egyél!

Ján. 4,32 Ő pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok [és nem ismertek].

Ján. 4,33 Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?

Ján. 4,34 Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratát cselekedjem [és teljesítsem], aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem, [és befejezzem azt a munkát, amivel megbízott].

Ján. 4,35 Ti nem azt mondjátok-é [amikor elvetitek a magot], hogy még négy hónap és eljő az aratás [ideje, és a betakarítás]? Ímé, mondom néktek: Emeljétek fel szemeiteket, és lássátok meg a tájékokat [a mezőket], hogy már fehérek [és készek, megértek] az aratásra.

Ján. 4,36 És aki arat, jutalmat nyer [és már most megkapja a bérét], és az örök életre gyümölcsöt gyűjt [és begyűjti a termést az örök (a természetfeletti) életre]; hogy mind a vető, mind az arató együtt örvendezzen.

Ján. 4,37 Mert ebben [az esetben] az a mondás [az a logosz: az a kijelentés] igaz [és valóságos], hogy más a vető, más az arató.

Ján. 4,38 Én annak az aratására küldtelek titeket, amit nem ti munkáltatok; mások munkálták, és ti a mások munkájába állottatok. [Más fordítás: Én azért küldtelek el titeket, hogy betakarítsátok azt a termést, amiért nem ti dolgoztatok. Mert mások dolgoztak vele, ti pedig learatjátok az ő munkájuk gyümölcsét].

 Ján. 4,39 Abból a városból pedig sokan hivének benne a Samaritánusok közül annak az asszonynak beszédéért, aki bizonyságot tett vala [és aki így tanúskodott], hogy: Mindent megmondott [és elsorolt] nékem, amit [valaha] cselekedtem.

Ján. 4,40 Amint azért oda mentek hozzá a Samaritánusok, kérék őt, hogy maradjon náluk; és ott marada két napig.

Ján. 4,41 És sokkal többen [jutottak hitre, és] hivének a maga beszédéért [az Ő logoszáért, Igéjéért],

Ján. 4,42 És azt mondják vala az asszonynak, hogy: Nem a te beszédedért hiszünk immár: mert magunk hallottuk, és tudjuk, hogy bizonnyal ez a világ üdvözítője [Szabadítója, Megváltója, és Megmentője], a Krisztus.

Ján. 4,43 Két nap múlva pedig kiméne onnét, és elméne Galileába [jelentése: a pogányok körzete].

Ján. 4,44 Mert [bár] Jézus maga tett bizonyságot arról, hogy a prófétának nincs tisztessége [és nincs becsülete] a maga hazájában.

Ján. 4,45 Mikor azért beméne Galileába, befogadták őt a Galileabeliek, mivelhogy látták vala mindazt, amit Jeruzsálemben cselekedett az ünnepen; mert ők is elmentek vala az ünnepre.

Ján. 4,46 Ismét a galileai Kánába [jelentése: nádszál, nád; nádas] méne azért Jézus, ahol a vizet borrá változtatta. És volt Kapernaumban egy királyi ember [egy királyi tisztviselő], akinek a fia beteg vala.

Ján. 4,47 Mikor ez meghallá, hogy Jézus Júdeából Galileába érkezett, hozzá méne és kéré őt, hogy menjen el és gyógyítsa meg az ő fiát; mert halálán vala [mert haldoklott].

Ján. 4,48 Monda azért néki Jézus: Ha jeleket és csodákat nem láttok, nem hisztek.

Ján. 4,49 Monda néki a királyi ember [a királyi tisztviselő]: Uram, jöjj, mielőtt a gyermekem meghal.

Ján. 4,50 Monda néki Jézus: Menj el, a te fiad él. És hitt az ember a szónak [a logosznak, az igének], amit Jézus mondott néki, és elment.

Ján. 4,51 Amint pedig már megy vala, elébe jövének az ő (rab)szolgái, és hírt hoznak néki, mondván, hogy: A te fiad él.

Ján. 4,52 Megtudakozta azért tőlük az órát, amelyben megkönnyebbedett vala [vagyis hogy mikor lett jobban a gyermek]; és mondának néki: Tegnap hét órakor hagyta el őt a láz [vagyis hogy előző nap délután egykor múlt el a láza];

Ján. 4,53 [Visszaemlékezett], és megérté azért az atya, hogy abban az órában, amelyben azt mondá néki a Jézus, hogy: a te fiad él. És hitt ő, és az ő egész háza népe.

Ján. 4,54 Ezt ismét második jel gyanánt tevé. [és ez volt a második csoda, amit tett] Jézus, mikor Júdeából Galileába ment.



Uram Neked szól énekem

Ha harcba megyünk


 „És mikor az ütközethez készültök, álljon elő a pap, és szóljon a népnek; És ezt mondja nékik: Hallgasd meg Izráel! Ti ma készültök megütközni ellenségeitekkel: A ti szívetek meg ne lágyuljon, ne féljetek, és meg ne rettenjetek, se meg ne rémüljetek előttük; Mert az Úr, a ti Istenetek veletek megy, hogy harcoljon érettetek a ti ellenségeitekkel, hogy megtartson titeket” (5 Móz. 20,2-4)


Szent az Úr!!


 „Nincs más szent, csak az Úr, mert rajtad kívül senki sincs.
Nincs olyan szikla, mint a mi Istenünk” (1Sám 2,2)


Kékek


 „... Amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek nektek, sőt ráadást is adnak.”
Márk evangéliuma 4:24

Legyen mindenki kék! - szólalt meg az iskolabusz sofőre, akinek aznapra már elege volt a faji megkülönböztetésből. Elege volt abból, hogy fehérek és feketék vannak, és akármilyen kicsik, nem férnek meg egymás mellett. A fehérek elől ülnek, a feketék hátul, de soha nincs egy reggel sem veszekedések, átkozódások, kisebb-nagyobb dulakodások, lökdösődések nélkül. Ez így nem mehet tovább, változtatni kell. - Hát hagyjuk a feketét és a fehéret, felejtsétek el ezt a színt, mától fogva mindenki kék. Világoskékek előre, sötétkékek hátra!

Mosolyogsz, mert abszurd a helyzet, de te is tapasztaltad a saját bőrödön a "kettős mércét". Az egyik igen, ugyanakkor a másik már nem. Hogy miért? - teszed fel a kérdést, de válasz nincs rá. Ebben a világban élsz, és lassan magadra veszed ezt a viselkedést, és mérsz: kinek így, kinek úgy. Rangjától, haja, szeme és bőrszínétől függően, a megnyerő külsejét alapul véve, műveltségi szintjét sem feledve osztályozol anélkül, hogy jobban a dolgok mélyére ástál volna. És mivel neked is saját magad felé hajlik a kezed, ezért mindig találsz magadnál rosszabb, bűnösebb, felelőtlenebb embert.

Nézd, Isten is mért neked. Mért neked bizalmat, szeretetet, megbecsülést, emberséget - és nem a legkisebb mértékegységgel. Megalkotott téged, és mindenféle megkülönböztetés nélkül adott neked, és ma reggel csak arra kér, hogy csak add ezt tovább! Add tovább az embereknek a bizalmat, azt, hogy mindenki felé ugyanazzal a szeretettel fordulsz, hogy mindenkit embernek tekintesz, és úgy is viselkedsz velük.

Ma reggel Istened arra kér, hogy vágd ki a szemétbe a kettős mértékedet, és kövesd az Ő példáját!

http://reggelidicseret.blogspot.hu/2011/06/kekek.html

Isten akarja hogy rágódjunk az Igéjén


 "Ne hagyd abba ennek a törvénykönyvnek az olvasását, hanem tanulmányozd éjjel-nappal, őrizd meg, és tartsd meg mindazt, ami ebben meg van írva. Akkor sikerrel jársz utadon, és boldogulsz." (Józsué 1,8)

Emlékszem mindig amikor nagyszerű prédikációkat hallottam vagy egy mélyreható Biblia tanítást akkor azon gondolkoztam, hogy vajon hogyan tudta a tanító megtalálni mindezeket a nagyszerű igaz kincseit Isten igéjének! Ezért írtam meg az első könyvem 35 évvel ezelőtt: segíteni embereknek mint én.Rick Warren Biblia Tanulmányozó Metódusok könyve 12 féle tanulmányozási módszert mutat be, mint például fejezet összefoglaló módszer, a téma szerinti elemzés és a versről-verse elemzés módszere.

Az egyik kedvencem az áhitatos Biblia tanulmányozási módszer. Ha egy szóval szeretnéd jellemezni ezt a módszert, akkor valószínűleg a "meditálás" lenne az. Sokaknak ez szó egy rossz jelentéssel él. A Keleti vagy a "New Age" vallásra asszociálnak belőle. Néhány keresztény, ha a meditációra gondol, akkor embereket látnak török ülésben akik a fejüket magukba hajtva elmélkednek.

Ez talán a Keleti vagy a Budhista meditáció, de ez nem a keresztény meditáció. A Biblia 29 alkalommal használja a meditáció szót hogy leírja egy keresztény áhitatos életét. Isten azt szeretné hogy meditáljunk.

Megigéri hogy ha meditálunk az Igéjén, akkor megáld minket. A Józsué 1,8 ezt mondja: "Ne hagyd abba ennek a törvénykönyvnek az olvasását, hanem tanulmányozd éjjel-nappal, őrizd meg, és tartsd meg mindazt, ami ebben meg van írva. Akkor sikerrel jársz utadon, és boldogulsz."

Tehát Isten szerint ha sikerrel akarsz járni, akkor meditálnunk kell az ő igéjén!
Hogyan tegyük ezt? Ragadj magadhoz egy szótárt és nézd meg a "meditálás" szinonímáit és nagy valószínűséggel meg fogod találni a szót "kérődzés". Valószínűleg nem ismered ezt a kifejezést hacsak éppenséggel nem farmer vagy. A kérődzés amit a tehén csinál amikor megrágja az ételét. Újra és újra megforgatja a szájában a táplálékot.

Ez hasonló ahhoz ahogy te is meditálsz az Igén. A tehén megeszi a füvet, összerágja, majd elég gyorsan el is jutattja a gyomrába. Ott egy kicsit megpihen, hogy felszívja a savakat és a vegyi anyagokat. Majd egy idő után a tehén visszabüfögi azt egy teljesen megújúlt ízzel, tovább rágja a füvet egy kis új fűvel, majd ezt az eljárást ismétli újra. A tehenek többszöri alkalommal megismétlik ezt. Minden csepp tápanyagot kinyernek a fűből.

Bibliai meditálás hasonló ehhez; ez a gondolati emésztésIsten azt szeretné hogy minden cseppjét kiélvezzük az Ő Igéjének lelki táplálékából! Azt szeretné ha jól megrágnánk, megemésztenénk, aztán rágódnánk rajta még egy kicsit tovább.

(Daily Hope by Rick Warren, 2012. 01. 25.)

http://napiremeny.blog.hu/2012/02/01/isten_akarja_hogy_ragodjunk_az_igejen

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Amit rád bíztam, hogy cselekedd, azt tiszta szívvel és kiváló szellemmel végezd! Bármire is szántad rá magad, hogy azt akarod cselekedni, azt azért tedd, hogy előmozdítsd és gazdagítsd a királyságomat a földön.

Mindenkire vonatkozik, hogy építenie kell és nem rombolnia, hogy bátorításul legyen a testem tagjainak, mondja az Úr. Neked segítened kell, és nem akadályoznod, a Szellemem munkáját. Legyél erős és bátor, és végezd a munkát!

1 Korinthus 3:13 kinek-kinek munkája nyilvánvalóvá lesz; mert az a nap meg fogja mutatni; mert az tűzben jelenik meg; és kinek milyen a munkája, azt a tűz próbálja meg.

https://blogger.googleusercontent.com/tracker/3042054485133650203-5299050215660885421?l=gyurinaploja.blogspot.comhttp://gyurinaploja.blogspot.com

Oswald Chambers: SZÍVESSÉG VAGY SZÍVTELENSÉG MÁSOKKAL SZEMBEN


"Krisztus az, ...aki esedezik érettünk." "A Szent Szellem... esedezik a szentekért" (Róm 8,34.27).

Van-e szükségünk más indokolásra ahhoz, hogy közbenjáró imádkozókká legyünk, mint az, hogy "Krisztus mindenkor él, hogy esedezzék érettünk" és hogy "a Szent Szellem esedezik a szentekért"? Olyan eleven kapcsolatban vagyunk-e embertársainkkal, hogy mint Istennek a Szent Szellem által tanított gyermekei végezzük értük a közbenjáró imádság szolgálatát?
Kezdjük azokon a körülményeken, amelyek között élünk: otthonunk, foglalkozásunk, a minket, vagy másokat érintő jelenlegi válságos idők vajon letörnek-e bennünket? Nem vonnak-e ki Isten jelenlétéből, hogy ne maradjon időnk Őt dicsérni és neki hálát adni? Akkor álljunk meg és lépjünk Istennel olyan élő közösségbe, hogy a másokkal való kapcsolatunk megmaradjon a közbenjárás talaján, ezáltal Isten csodákat tehet.

Vigyázz, nehogy elébe vágj Istennek, miközben túlbuzgóan az Ő akaratát kívánod teljesíteni! Ezerféle tevékenységünkkel túlfutunk rajta és ennek következtében annyira túl vagyunk terhelve emberekkel és nehézségekkel, hogy már nem magasztaljuk Istent és nem járunk közbe másokért.

Ha nyomorúság és szorongattatás tör ránk és már nem imádjuk Istent, akkor nemcsak vele szemben keményedünk meg, hanem saját magunkban is kétségbeesés támad. Isten olyan emberekkel hozhat össze minket, akik iránt egy cseppet sem vonzódunk, és ha nem dicsőítjük Istent, akkor mi sem természetesebb, mint hogy szívtelenül bánunk velük. Elintézzük őket egy bibliai Igével, amely tőrdöfésként hat rájuk, vagy egy futtában odavetett tanáccsal magukra hagyjuk őket és odébbállunk.

A szívtelen keresztyén rettenetes fájdalmat okozhat Urunknak.

Urunk és a Szent Szellem közbenjárása alatt élünk-e?

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Hillsong LIVE - Mighty To Save

Megható történet


Készítette: Georg Morvai

Hat évvel ezelőtt, december 24-én be kellett mennem dolgozni. Ahelyett, hogy a Karácsony estét a feleségemmel és a kislányommal otthon töltöttem volna, a börtönben az igazgatói teendőimmel voltam elfoglalva.

Másnap reggel a börtönből kijövet a munka után hazasiettem. A csípős hidegben az utcán egy kislányt láttam, aki vékony ruhában harisnya nélkül, lyukas cipőben volt felöltözve.

A kislány a kezében egy toalett papírba csavart kis csomagot tartott. Azon gondolkodtam, hogy ki lehet ez a kis teremtés, de a fáradság miatt nem álltam meg érdeklődni, hanem inkább továbbsiettem. Mivel a hátam mögött valamit hallottam, megálltam. Amikor megfordultam, ugyanazt a kislányt láttam magam előtt.

- Mit akarsz? - kérdeztem.
- Uram, Ön a börtön igazgatója? Nincs otthonom, az anyukám két héttel ezelőtt halt meg. A halála előtt azt mondta, hogy az apukám a börtönben van, és talán látni szeretné a kislányát. Kérem, engedje meg, hogy meglátogathassam az apukámat. Ma karácsony van és meg szeretném ajándékozni ezzel a kis csomaggal.
- Nem lehet, nem engedhetem meg. - válaszoltam és elkezdtem tovább menni. Alig tettem néhány lépést, azt éreztem, hogy valaki meghúzta a kabátomat és esdeklő hangon azt mondta:
- Kérem, legyen szíves megengedni! - Nagy könnycseppek voltak a szemében és elérzékenyülve a kis ajka remegett.
- Uram, - mondta -, ha Önnek egy kislánya lenne, akinek a mamája meghalt volna és Ön a börtönben lenne és a kislányának nem lenne hová menni és senki se szeretné, nem gondolja, hogy a kislánya találkozni szeretne az apukájával?

Torkomat addigra a sírás szorongatta és a szemeim könnyekkel teltek meg.
- De igen, én is szeretném és találkozni fogsz az apukáddal!
Amikor visszamentünk az irodámba, akkor megkértem a fegyőrt, hogy hozza fel a 37-es zárkából a foglyot.
Ahogy a fogoly az irodámba lépett és meglátta a kislányát erélyes hangon azt kérdezte:
- Nelli, mit csinálsz itt? Mit akarsz? Menj haza az anyádhoz!
- Kérlek apukám, ne haragudj! - mondta sírva a kislány. - Anyuka meghalt és a halála előtt megkért, hogy gondoskodjak a kis Jimmyről, mert te nagyon szeretted. Ő is szeretett téged. - Ezután zokogva elcsukló hangon azt mondta: - De Jimmy is meghalt!
Azután a toalettpapírba tekert kis csomagot kibontotta, amiből kivett egy kis göndör hajfürtöt, amit az apukája kezébe tett, majd ezt mondta:
- Mielőtt Jimmyt eltemették volna, ezt vágtam le a hajáról.

Addigra a 37-es zárka foglya, mint egy gyerek, velem együtt zokogott. Majd a kislányát felemelte, mialatt a meghatódottságtól magát visszatartva az egész teste remegett. Ekkor az irodámból kimentem.
Kb. egy órával később, amikor visszamentem a 37-es zárka foglya a börtön kabátját levette és azt mondta:
- Börtönigazgató úr, kérem engedje meg, hogy ezzel a kabáttal a kislányt betakarhassam. - Közben a kemény férfi arcáról könnyek peregtek.
- Nem. - mondtam. A kabátot tartsa meg, a kislánya többé nem fog fázni. Elviszem magammal az otthonomba és gondot viselek róla.
- Az Isten áldja meg! - mondta zokogva a fogoly.

A kislányt hazavittem és sok éven át nálunk lakott. Később az Úr Jézus Krisztust hit által a szívébe fogadta és komoly hívő lett belőle. Idővel a 37-es zárka foglya is átadta szívét a Megváltónak és az életében történt változás miatt kegyelemben részesült. Utána szabadon engedték. Most becsületes emberként a lányával lakik, akinek a kis karácsonyi ajándéka a megkeményedett bűnös szívét megtörte.

Jézus Krisztus az, aki bárki életét megváltoztathatja. A Rómaiakhoz írt levél 5:8-ban ezt olvashatjuk: "Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk."

Kedves Barátom, az a vágyam, hogy ez az igaz történet a te szívedet is megérintse és kérlek, adj benne állandó lakhelyet az Úr Jézus Krisztusnak!

Tünde Guti: Az Írás, mint az elválasztottság eszköze


A Ján. 1:1. szerint Isten Szava már kezdetben volt, és ez a Szó Isten. Minden Őérte és Őáltala teremtetett. A Zsid. 1:3. megerősíti, hogy minden teremtett dolgot Isten Szavának az ereje tart a helyén, Isten Szava élő és erőteljes, élesebb a kétélű kardnál is, és elválasztja a szellemet a lélektől. (Zsid. 4:12.)

Elkülönített akarsz lenni? Isten Szava segíthet el erre.
Amit az Írással teszünk, megmutatja, hogy szeretjük-e Jézust, vagy nem. A Ján. 14:21-24. azt mondja, hogy ha szeretjük Jézust, akkor engedelmeskedni fogunk a szavainak, és ha engedelmeskedünk, akkor Jézus és Atyja eljön hozzánk, hogy nálunk lakozzon. Az Úr megígérte, hogy megnyilvánul azok előtt, akik engedelmeskednek Neki. Mi másra kellene pedig vágynunk, mint arra, hogy az Úr velünk lakjon, és kijelentse Magát nekünk? Az, hogy a jelenléte milyen erőteljes az életünkben, attól függ, ahogyan a Szavát kezeljük. Ne feledd az I. Ján. 3:8. szavait: Jézus azért jelent meg, hogy az ördög munkáit lerontsa. Amikor az Úr megnyilvánul előttünk, akkor automatikusan elszigetelődünk az ördög munkáitól.

Nagy Istent szolgálunk, de megérinthetjük a Szaván keresztül. Ez azt jelenti, hogy amikor keressük Őt, fontos helyet kell adnunk a Bibliának. Ahhoz kell visszatérnünk. A Zsid. 1:3. mondja:
„Aki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, aki hatalma szavával fenntartja a mindenséget, aki minket a bűneinktől megtisztítván, ült a Felségnek jobbjára a magasságban.”

Az egész teremtettséget Isten Szavának az ereje tartja össze. Ásd bele magad az Írásba! Az már kezdetben is volt, és amikor az és a föld elmúlik, Isten Szava még mindig meglesz. Ez a tisztító erő. A Biblia azt mondja: Krisztus a Szavával tisztítja meg az egyházat. (Ef. 5:26.)

Szeretteim, itt az ideje, hogy visszatérjünk az Íráshoz. Javaslom, hogy öt dolgot tegyetek vele:
Olvassátok naponta!
Tanulmányozzátok naponta!
Imádkozzátok naponta!
Engedelmeskedjetek neki minden nap!
Valljátok meg naponta!

Ha igyekszünk megélni ezt az öt elvet, az életünk végleg megváltozik. Isten Szavában teremtő erő rejlik. Olyan, mint egy mag. Beleesett Mária méhébe, és létrehozott egy kisbabát. Amikor elérkezett hozzám, megszabadult egy bűnös. Amikor az emberek kimondják, menekülnek a démonok. Add meg az Írásnak a méltó helyet az életedben!

Amint belemerülsz, a Szent Szellem melléd lép, sok dologra megtanít és kinyitja a szemedet, hogy meglásd a sok igazságot Isten Beszédében. Megtanít hangja meghallására és arra, hogy megtanuld, hogyan szól Ő. Amint aláveted magad Neki és engeded, hogy vezessen, Ő megtanít, hogy hogyan lehetsz Vele közösségben. Ő tanít a Vele való együttélésre, mert dolgozni akar az életedben azzal a céllal, hogy elváltoztasson Isten képére és hasonlatosságára.

Ezután kezdesz hatni majd a körülötted lévő világra és a rendszerre, amely oly sokáig fogva tartott. Ez csak az Istennek való elválasztottság utazásának a kezdete. Még nagyon sok a felfedeznivaló, és minél tovább haladsz, annál inkább Istentől függsz majd. Az elkülönítettség egy életen át tartó vándorlás Istennel.

John Mulinde: Istennek szentelve c. könyvének 11. fejezetéből

GLORIA Nincs mitől félned


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Ő mondotta: Nem hagylak el, sem el nem távozom tőled; Úgyhogy bízvást mondjuk: Az Úr az én segítségem, nem félek; ember mit árthat nekem?
– Zsidó 13: 5-6


A megfelelés-kényszer komoly problémát jelent manapság aKrisztus Testében: megakadályozza, hogy megtegyük, amire Isten indít minket. Ahelyett, hogy egyszerűen engedelmeskednénk Neki, azon morfondírozunk: „Mit gondolnak majd rólam, ha azt megteszem? Mi lesz, ha megparancsolom annak az embernek, hogy keljen föl a tolókocsiból, és nem tud felállni? Mi lesz, ha elkezdek hinni a gyarapodásban, és tönkremegyek? Mi lesz akkor, Istenem? Nagyon rossz színben tüntetne fel!”
Hadd mondjak valamit: nem érdekes, milyen színben tűnsz fel! Az számít, hogy engedelmeskedsz-e Istennek! Amikor az Istennek való engedelmességről van szó, nem számít a hírneved – és minél előbb elfeledkezel róla, annál jobb! És tudod, mi a legérdekesebb? Ha ezt egyszer megteszed, jobb lesz a hírneved. Különös dolog ez. Amikor már nem vágysz arra, hogy megóvd a rólad kialakult képet, akkor az image-ed javulni fog. Miért? Mert így, amikor az emberek rád néznek, nem azt a szerény kis lényt látják, akit te látsz magadban, hanem az Úr Jézust látják benned.
Tedd ezért félre a másoknak való tetszeni akarást, és inkább Istenre figyelj. Ne az emberektől való félelem irányítson, hanem a hit Jézus elvégzett áldozatában.
Végtére, Ő megígérte, hogy soha nem hagy el téged. Ragadd ezt meg. Hidd el. Cselekedj ennek alapján. Ha megteszed, meglátod, hogy valóban nincsen mitől félned!
Igei olvasmány: Róma 8: 29 - 39
Ő mondotta: Nem hagylak el, sem el nem távozom tőled; Úgyhogy bízvást mondjuk: Az Úr az én segítségem, nem félek; ember mit árthat nekem?
– Zsidó 13: 5-6


A megfelelés-kényszer komoly problémát jelent manapság aKrisztus Testében: megakadályozza, hogy megtegyük, amire Isten indít minket. Ahelyett, hogy egyszerűen engedelmeskednénk Neki, azon morfondírozunk: „Mit gondolnak majd rólam, ha azt megteszem? Mi lesz, ha megparancsolom annak az embernek, hogy keljen föl a tolókocsiból, és nem tud felállni? Mi lesz, ha elkezdek hinni a gyarapodásban, és tönkremegyek? Mi lesz akkor, Istenem? Nagyon rossz színben tüntetne fel!”
Hadd mondjak valamit: nem érdekes, milyen színben tűnsz fel! Az számít, hogy engedelmeskedsz-e Istennek! Amikor az Istennek való engedelmességről van szó, nem számít a hírneved – és minél előbb elfeledkezel róla, annál jobb! És tudod, mi a legérdekesebb? Ha ezt egyszer megteszed, jobb lesz a hírneved. Különös dolog ez. Amikor már nem vágysz arra, hogy megóvd a rólad kialakult képet, akkor az image-ed javulni fog. Miért? Mert így, amikor az emberek rád néznek, nem azt a szerény kis lényt látják, akit te látsz magadban, hanem az Úr Jézust látják benned.
Tedd ezért félre a másoknak való tetszeni akarást, és inkább Istenre figyelj. Ne az emberektől való félelem irányítson, hanem a hit Jézus elvégzett áldozatában.
Végtére, Ő megígérte, hogy soha nem hagy el téged. Ragadd ezt meg. Hidd el. Cselekedj ennek alapján. Ha megteszed, meglátod, hogy valóban nincsen mitől félned!
Igei olvasmány: Róma 8: 29 - 39

Isten szeret


Készítette: Keresztény szépségportál

Isten akkor is szeret, ha én épp nem érzem.

Joyce Meyer
Az idézet ebből a tanításból származik: http://www.keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_allvideoshare&view=video&slg=joyce-meyer-akaratero-es-elkotelezettseg&orderby=latest



Mit Jelent Istent Szeretni



Mt. 22,34. Az első és legnagyobb parancsolat: szeresd az Urat a te Istenedet… 

Megvalljuk hogy szeretjük Istent, de mit is jelent ez? Sokaknak érzelmi szeretete van, de Isten nem azt kéri hogy érzelmi alapon szeressük Őt. Szükséges tudni, hogy Isten szeret és elfogad minket, de azt is tudnunk kell, hogy viszonzásképpen mi hogyan szeressük Őt. Az első parancsolat, hogy szeressük Istent, és szeressük az embertársainkat (angolban: szomszédunk) is. 

Először meg kell tanulnunk az Urat szeretni, utána pedig a szomszédunkat. Fontos a sorrend. A fordított sorrend nem jó: szereted az embertársaidat, de nem tudod, hogyan is szeresd Istent. Ráadásul így igazán sohasem fogod tudni "jól" szeretni őket. A 37-39-ben: ezeket az igeverseket az emberek többsége úgy értelmezi, hogy agapé szeretettel. De itt nem agapé van, hanem agapeo, ami azt jelenti: szeretni. Ez azt jelenti: magadat teljesen odaadni, átadni. Teljes szívedből… – azt jelenti, teljesen odaadni, teljesen összekötni magad Istennel, eggyé válni vele. Ragaszd oda magad, kösd oda magad, ezt jelenti az agapeo, vagyis teljesen odaszánni magad, és elveszni, feloldódni a szeretetben. 

Annak amit Isten kér, hogy összenőjünk vele, bizony ára van. Annak, hogy egészen feloldódjak föl benne, szűnjek meg, hogy demonstráljam azt a világ előtt, hogy megszűnök magam lenni, és vállaljam, hogy fanatikus vagyok, hogy egy nap olyan legyek, mint Ő – ennek nagy ára van. 

De te tudsz mással is agapeozni. Ez az odaszánt típusú szeretet, amit lehet ember, Isten, és dolgok felé is, még világi dolgok felé is mutatni, mint pl. a karrier. 

Fel kell ismerned, hogy nem tudod úgy odaszánni magad, hogy eggyé ne válj azzal, amire odaszántad magad. Függővé válsz tőle. Én Isten szeretetétől akarok függővé válni. A drogosok is rosszul vannak, reszketnek a drog nélkül Én így akarok lenni Isten szeretete nélkül. Most nem a feltétel nélküli szeretetről beszélek, hanem annak a már előbb említett igei alakjáról, vagyis odakötözöm, odaszánom magam. És mindazokat, amik ebben akadályoznak, le akarom söpörni magamról. Mert Ő olyanokat keres, akik úgy néznek ki mint Ő. Én olyan szeretetet akarok, amely kontrollálja gondolataimat, nyelvemet, érzékszerveimet, és ha kell, korlátokat állít fel. És nem elég csak odakötözni magad Istenhez, hanem át kell adnod magad, és vállalnod, hogy át is alakítson téged, le kell mondanod magadról. S egy olyan drága erőt tapasztalsz meg ekkor, amit soha eddig. Ezt fogjuk megvizsgálni most, lépésről lépésre. 

1.) János 3.19. Az emberek inkább szerették (agapeo) a sötétséget, mint (agapeo) a világosságot. Inkább odakötözték magukat a sötétséghez, mint a világossághoz. Odaszánták magukat, odakötözték magukat a sötétséghez ahelyett, hogy a világossághoz kötözték szánták volna magukat. Az emberek képesek a sötétségnek is teljesen odaszánni magukat, van képességük erre. Erre a magyarázat: szabad, erkölcsi választással rendelkező lény vagy. A te döntésed, hogy minek szánod magad oda, ill. hogy minek nem. 

2.) Ján12,43.Mert inkább szerették (agapeo) az emberek dicséretét, mint (agapeo) Isten dicséretét. Itt is agapeo van. Más szavakkal: sokkal inkább oda agapeozták, szánták magukat olyan cselekedetekre, amelyek embereknek tetszettek, és amit azok szerettek és dicsértek, mint Istennek. Ha emberek dicséretére szánják oda magukat, akkor emberek fogságába kerülnek, és azok véleményétől függnek: az érdekli őket, mit mondanak az emberek a kocsijukról, ruhájukról, stb. Pedig ezek az emberek nem fizetik a te villanyszámládat, benzinszámládat, ennek ellenére olyan keményen harcolsz, hogy tessél nekik. Hogy te és Jézus légy együtt – sokkal jobb lenne, ha ez érdekelne! Gyere ki ebből a fogságból! Ha emberekhez kötöd magad, akkor ez szolgaság. Ne tedd ezt! 

3.) Luk11,43 mihez kötik még magukat az emberek? :43, jaj nektek farizeusok, mert szeretitek (agapeo) az elölülést, és agapeo a piacon az előre köszöntést… szeretitek a jó helyeket a gyülekezetekben és a meghajlásokat irányotokba a piacokon – Amplified ford. Jézus viszont azt mondja: inkább hátul üljetek le, amíg előre nem ültetnek benneteket. Nálunk pl. a szolgálók inkább hátulra ülnének, nem szeretik az elölülést. Sokan megsértődnek, amikor a segítők nem engedik előre ülni. Pedig inkább a tetőre ülj, és várd meg amig előre hívnak. 

Sámuel, amikor megkoronázta Dávidot, először az összes fiút sorba állíttatta, és utána kérdezte meg, nincs még fiatok? Ő is a hátsó sorból előre hívta. Ha kenet van az életeteken, Isten majd megmutatja, hogy hívja elő ezt. Amikor egy szervezetbe, vagy gyülekezetbe kerülsz, vesd alá magad a tekintélyeknek, ülj le a "hátsó ülésre". Én is így teszek, amikor meglátogatok egy gyülekezetet, és utána kérdezem meg, mit segíthetek? S ha azt kérik, prédikáljak 30 percig, akkor addig fogok, és nem órákig, nem hivatkozom arra, hogy a Szent Szellem úgy vezetett. Volt valaki, akit kértem, 60 percet prédikáljon, s ő 3 órán át tette. Ráadásul hétköznap volt. Soha többé nem jön ide ez az ember prédikálni! Ha a lázadás szelleméhez kötöd magad, nem jön áldás a házadra. Ha elmegyek a piacra vásárolni, és emberek felismernek, és ajnároznak, ez engem zavar, mert nem azért megyek a piacra. Ha egy pásztor ezt szereti, azzal gond van, akkor oda van kötözve ahhoz, hogy őt ajnározzák, dicsérik. Pedig nem te vagy a fókusz, hanem Isten. Nem előtted kell az embereknek meghajolniuk, hanem Isten előtt. Istent akarjuk híressé tenni, nem magunkat. 

4.) 2Tim 4, Azért mutatom meg ezeket, mert ahogy oda tudja szánni magát az ember ezeknek, ugyanúgy oda tudja magát Istennek is. 

Démás a jelenvaló világhoz ragaszkodva.. 

Odaragasztotta magát a világhoz. Definició: amikor a világ szó szerepel = az egy rendszert jelent, nem magát a hegységeket,stb. És ez a világrendszer ellentétes a szeretettel és Isten Igéjével, mert mi e világban élünk, de nem a világból valók vagyunk. És nem értünk egyet ezzel a világrendszerrel, ahogy működik. Tehát ne szeresd ezt a világot ahogy működik. Ne fordulj oda ehhez a világhoz és ne légy része ennek az önző világnak. És ne légy eggyé ezzel, mert ez önző és félelemmel teli. Ne engedd, hogy a világból származó érzelmek leuraljanak téged, kiszívjanak téged, azaz ne légy eggyé a világgal. 

1Ján 2,15 Ne szeressétek a világot, sem amik abban vannak… 

Jézus mondja: menjetek e széles világra. Könnyű a gyülezetekben hirdetni az evangéliumot, akik már hisznek – ez könnyű. De azoknak, akik még nem ismerik Istent, nem könnyű. Hogyan kell megközelítenünk, megnyernünk a világot? A világban nem is értik a szavainkat, mondandónkat: vér, megváltás, kenet, halleluja, stb. Csak gondolj magadra, mielőtt eljutottál volna Isten ismeretére. Mit szóltál volna a nyelveken imára? Hogy ezekkel valami nem stimmel. Annak idején nem is értettem, a paráznaság mit jelent. Egy idegen szót értettem helyette. Mi a baj a szex-szel? – gondoltam. Mikor megtérésem után közvetlenül, először voltam biblia iskolában, megkérdeztem, mit jelent ez? És ott megbotránkozva néztek rám. Még mindig a keresztény frazeológiával akarjuk megnyerni a világot. Pedig mi ugyan a világban vagyunk, de nem ebből a világból valók vagyunk. Próbáljuk meg inkább Isten királyságának útján megnyerni a világot, ne a mi speciális nyelvezetünkkel. Mert nagyobb az, aki bennünk van, mint aki a világban van. Nem fognak egy új dalunkra rohanni és megtérni az emberek, mert nem is értik. Mit is tett Mózes? Felemelte a póznát, szimbolikusan Jézust, hogy mindenki lássa. Sok keresztény nem érti, hogy lehet, hogy egy gonosz állat, egy kígyó legyen a kereszten. De Jézus úgy nézett ott ki, mint egy bűnös. De Ő soha nem követett el bűnt, írja róla a biblia. Miértünk lett bűnös, mert a pokol csak így fogadta be. És csak azért ment le a pokolba Jézus, hogy lekapcsolja a villanyt. S mikor az Ő világosságával bement oda, akkor a foglyok szabadok lettek! 

Nekünk is fel kell ismernünk a feladatunkat a világ felé. Menjetek mindenfelé a világban. Milyen emberek vannak ott? Tudatlan emberek, akik nem értik, amit mondunk nekik. Jézus azt mondja: ti vagytok a világ világossága. Ehelyett mi olyan boldogok vagyunk, hogy egymásnak világítunk, itt a gyülekezetben. Pedig a sötétben sokkal fontosabb a világosság. Nappal nem veszed észre a világosságot, de ahogy sötétedik, egyre inkább. Csak engedd, hogy a fényed világítson, nem kell erőlködnöd. 

Másik fontos dolog: nem mindenki jön be a világból a gyülekezetbe. Amikor először mentem gyülekezetbe, állandóan az órámat néztem, mikor lesz vége, mert nem értettem semmit. Ott lehetek én minden tv állomáson, de a világ nem fog bekapcsolni engem, mert nem értenek meg. Mit csinált vajon Jézus? 

Nem egy keresztény show-t, inkább Creflo show-t akarunk csinálni, s akkor világi emberek kezdenek betelefonálni, elmondják a történetüket, mi a véleményem erről, arról. Az alatt az egy perc alatt, amíg beszélek az illetővel, igyekszem az ő nyelvén beszélni, hogy eljusson hozzá a mondandóm. Ha a mi dalainkat hallgatná a világ, gondolod, hogy ott ülnének a cigarettázó emberek, és néznék? Nekik keményebb zene való. 

Egyszer csak Jézus, aki úgy nézett ki, mint egy bűnös, a beszélgetés kellős közepén kilépett az evangéliummal! Engedte, hogy a fény világítson. Ezért törjük meg azokat a "kenetes" szabályokat, amik pl. a pulpituson szokásosak. Ha a bűnösök nyelvén beszélünk, előbb utóbb érdekelni fogja őket a mondandónk. Itt van a haldokló világ, amelyik várja a világosságot. És mi vagyunk a világ világossága! És mi odakötöztük magunkat Istenhez, és egyre világosabbak leszünk. Nagyon sok briliáns zenészünk, művészünk van – mikor produkálunk már jobbat, mint a világ? Egyáltalán: minden területen mikor leszünk jobbak, mint a világ? 

Vannak keresztény zenészek, akik ellopnak a világból dalokat, megváltoztatják a szöveget "istenes" szövegre, pedig benned van a Teremtő, aki nagyobb, mint a világ! Rajtad folyhatna át Isten kreativitása, és ki tudnál törni a világból, hogy meglássák Isten dicsőségét. Te lehetnél az első számú énekes, tervező, stb. Mert felkentként olyat tudnál produkálni, amit a világ még nem látott. Mert te a Krisztus teste vagy! 

A világ, ami körülvesz téged, az nem a gyülekezetnek, Krisztus testének a szabványa. A gyülekezet kellene hogy mintát adjon a világnak. A nevek, amiket adunk a vállalkozásainknak, ordítanak arról, hogy ez csak keresztényeknek szól. Nem a képességed hiányait akarod eltakarni ezzel a névvel? Gondolod, a bűnös emberek bemennének egy Agapé-Haszid nevű kávézóba? Inkább olyan helyre mennek, amely professzionális módon működik. Változtasd meg a nevet, lehet hogy ez az oka a sikertelenségnek. 

Ne keresztény ízű legyen, hogy ne csak a keresztények válasszanak téged. Be kell bizonyítanod nekik, hogy profi módon tudod csinálni, amit csinálsz. Azért nem fognak neked fizetni, mert keresztényi nevet adsz a cégednek. Tapasztalatom, hogy az ilyen nevű cégek általában vagy késnek a szolgáltatással, vagy rosszat adnak, vagy nem tudják megjavítani, stb. Lehet, hogy egy démonizált világi ember sokkal profibb módon végzi a munkáját, mint egy nyelveken szóló keresztény. Légy világi szempontból is versenyképes. 

S akkor eljön a pillanat, amikor tudsz beszélni a benned levőről. A névvel nem tudod kikerülni, hogy mennyi volt a tavalyi árbevételed, milyen tapasztalatod van, stb. Bemutatkozáskor nem az érdekel, hogy te keresztényként vállalkozol, hanem az érdekel, hogy a munkádat csináld meg kiválóan. 

De mindezek mellett ne idomulj a világhoz: ne szeress úgy öltözni, viselkedni, járni-kelni. Ne úgy kelts figyelmet, ahogy a világiak. Ne szeresd a világot, sem amik abban vannak. Más az üzenetünk! Ha külső mázként használod a kereszténységet, akkor elzárod magad a világtól, mert a világ nem kíváncsi rád. Ne álszent, szemforgató módon forgolódj a világban, hanem igazi értékeket adj. 

Luk 6, 32 De ha csak azokat szeretitek, akik téged szeretnek… 

Amerikában a legnagyobb cégeket keresztények vezetik. A City bankot pl. újjászületett keresztények vezetik, akik nagyon szeretik Istent, és rendkívül sikeresek. És arra használják ezt, hogy bizonyságot tegyenek Róla. De amikor az üzletet csinálják, akkor azt teszik. A világ gazdagságát hozzák át Isten királyságába. Mindent szeretettől motiváltan csinálnak. Szeretik az embereket, akik újjászülettek, és azokat is, akik nem. S azt mondják, a szeretet soha nem hibázik. Figyelitek, az ige kikről szól: kikhez kötik magukat? Akik őket szeretik. A keresztények azokat is szeretik, akik nem szeretik őket. 

Te nemcsak azokat agapeo, akik szeretnek téged, hanem azokat is, akik nem. Késznek kell lenned odaszánnod magad azokért is. Kész vagy felvenni azt a terhet, amire Isten felkent téged? Megtenni azt, hogy szeretetből felépítesz másokat, holott semmit sem kapsz tőlük? Mi odakötjük magunkat Istenhez. És erre azért vagyok képes, hogy az Ő akarata legyen meg, hogy semmi más ne számítson. Minden nap, hónapban, évben, és közben láthatod, hogyan alakít át az Úr, és saját magad is meglepődsz. S az emberek is észreveszik ezt. Mert te összekötötted magad Istennel, aki maga a szeretet. Kizárólag az fog megmaradni, amit Krisztusért csinálunk, Isten dicsőségére. 

Ebben a gyülekezetben megvan a lehetőség, hogy ezt meg tudjuk tenni. Parancsolom az alvó óriásoknak, hogy ébredjetek föl, és legyetek a legjobbak, hogy adhassunk a világnak. Járjatok hitben, Isten igéjében, legyetek sikeresek és adjatok Istennek dicsőséget azokért a dolgokért, amiket Ő megtett. A cél: sikeressé lenni azért, hogy Őt tegyem híressé. Felemelkedni azért, hogy Őt felemelhessem. Légy a legjobb! 

Egyszerűen csak hagyd, hogy kijöjjön, ami benned van. Ne csak egy helyi bajnokságot akarj megnyerni, mert mi egy világbajnok követői vagyunk. Légy biztos abban, amit csinálsz, hogy Isten akarja tőled, és légy a legjobb. De ha nem vagy biztos benne, azonnal állítsd le. A bővölködés Isten akarata az életedben. S ha szereted Istent, azt akarod, hogy az Ő akarata legyen meg. Nem szeretheted Őt, ha az akaratán kívül élsz. 

Ragadj össze Isten tökéletes akaratával az életedben.
Fordította: Orbán Tibor

Szeretett , es a Lélek gyümölcsei.


2013. március 17.

Az apostol így beszél azokhoz a megtért hívőkhöz, akik még nem merítkeztek be Isten erejébe.


 „Hozzátok azonban, testvérek, [atyámfiai] nem szólhattam [nem beszélhettem] úgy, mint szellemi emberekhez, hanem csak, mint (hús)testiekhez. [g.: szarkikosz: jelentése: hús; húsból való; földi; Azok a már megtért emberek, akiket még a „hús”, és nem a szellem irányit, vezet]. Mint akik még nem nőttetek fel Krisztusban [akik még kisdedek, gyermekek, kiskorúak vagytok].

Tejjel tápláltalak [g. (potidzó): - itallal ellát, öntöz. Inni ad, megitat, átitat] titeket, nem kemény eledellel, [nem szilárd étellel] mert még nem bírtátok volna el [nem voltatok még elég erősek]. [g. (dünamai): nem vagytok képesek, és nem lehetséges számotokra. (Még nem vagytok felruházva a Szent Szellem erejével)]. Sőt még most sem bírjátok el [még most sem vagytok elég erősek].

Mert még (hús)testiek vagytok. Amikor ugyanis irigység [féltékenység; vetélkedés; versengés] és viszálykodás [civódás; vita; visszavonás; (g.dikhosztásziá): meghasonlás, azaz (átvitt értelemben) széthúzás, ami a tétovázó, bizonytalankodó magatartásból fakad, megosztás] van közöttetek, nem (hús)testiek vagytok-e, és nem emberi módon viselkedtek-e? (1Kor 3,1-3)

A Szent Szellem kitöltetése előtt az Úr Jézus is ezt mondta tanítványainak: „Még sok mondani valóm van hozzátok, de most el nem hordozhatjátok” (Ján. 16,12)

És azért nem hordozhatták el, mert a Szent Szellemmel való beteljesedés előtt még a „hús” szerint gondolkodik az ember: „Mert a (hús)test szerint valók a (hús)test dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira. Mert a (hús)testnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség. Mert a (hús)test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti. Akik pedig (hús)testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt. De ti nem vagytok (hús)testben, hanem szellemben, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek. Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé” (Róm. 8,5-9)

Ezért: „Érzéki /hústesti/ ember pedig nem foghatja meg az Isten Szellemének dolgait: mert bolondságok néki; meg sem értheti, mivelhogy szellemiképpen ítéltetnek meg” (1 Kor. 2,14)  

Ezért el is tévelyithető: „Atyámfiai, ne legyetek gyermekek értelemben... ...kiket ide s tovahány a hab és hajt a tanításnak akármi szele, az embereknek álnoksága által, a tévelygés ravaszságához való csalárdság által; Hanem az igazságot követvén szeretetben, mindenestől fogva nevekedjünk Abban, aki a fej, a Krisztusban” (1 Kor. 14,20; Eféz. 4,14-15)

Ennek gyakorlati megvalósítását is megmutatja az Úr: „A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek egymást zsoltárokkal, dicséretekkel, szellemi énekekkel; hálaadással énekeljetek szívetekben az Istennek” (Kol. 3,16)

 Így inti az apostol őket: „Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, akiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre. Mert mindaz, aki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú: Az érett korúaknak pedig kemény eledel való, mint akiknek mivoltuknál fogva gyakorlottak az érzékeik a jó és rossz között való különbségtételre” (Zsid. 5,12-14)

És azt tanácsolja, hogy mert ez így van, ezért: „mint újszülött csecsemők a hamisítatlan szellemi tejet kívánjátok, hogy azon növekedjetek az üdvösségre; mivel megízleltétek, hogy jóságos az Úr” (1Pt. 2,2-3)

Beteljesült a Dávid által mondott prófécia: „Ízleljétek és lássátok, mily jóságos az Úr! Boldog az ember, ki hozzá menekül” (Zsolt 34,9)

Testiek vagytok jelentése: (szarkikosz): hús; húsból való; földi; Így a még testies gondolkodású újjászületett embernek is csak Isten dolgai alapigazságait szabad elmondani, különben „nem tudja megemészteni” azt, amit hall. Viszont az éretteknek szilárd táplálékot kell adni (bróma), mert már alkalmasak ennek elfogyasztására, sőt táplálkozásukhoz és növekedésükhöz ez szükséges.

A cselekedeteik mutatják, hogy még testiek: „Mert először is, mikor egybegyűltök a gyülekezetben, hallom, hogy szakadások vannak köztetek; és valami részben hiszem is... Mert azt a hírt kaptam rólatok, testvéreim, Khloé (fiatal hajtás) embereitől, hogy viszálykodások vannak közöttetek” (1 Kor. 11,18; 1,11)

„Ha pedig keserű irigység és viszálykodás van a szívetekben, ne kérkedjetek, és ne hazudjatok az igazsággal szemben. Ez a bölcsesség nem felülről jön, hanem földi, testi és ördögi. Mert ahol irigység van, és viszálykodás, ott zűrzavar és mindenféle gonosz tett található” (Jak. 3,14-16)

Mert a test cselekedetei láthatóak, és szomorú következményei vannak: „...mégpedig ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás, bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés, viszálykodás, féltékenység, harag, önzés, széthúzás, pártoskodás; irigység, gyilkosság, részegeskedés, tobzódás és ezekhez hasonlók. Ezekről előre megmondom nektek, amint már korábban is mondtam, akik ilyeneket cselekszenek, nem öröklik Isten országát” (Gal. 5,19-21)

Hódolat a világ világossága előtt

A beszédről


„SEMMI rothadt beszéd a ti szátokból ki ne származzék, hanem CSAK, ami hasznos, a szükséges építésre.” (Ef 4,29.)