2013. február 2.

Dr Kováts György: GYŐZD LE AZ ELLENÁLLÁST - 14.


Zsid 10:38 Az igaz pedig hitből él. És aki meghátrál (hüposztello), abban nem gyönyörködik (eudokeó) a lelkem.
Zsid 10:39 De mi nem vagyunk meghátrálás (hüposztolé) emberei, hogy elvesszünk (apoleia), hanem hitéi, hogy életet (psziché) nyerjünk (peripoiészisz).

Javaslatom – tapasztalatból: amit elkezdtél, az Úrtól, az Ő indítására – soha ne add fel, mert megerősíted az ellenséget a támadásában.

Ha látja, hogy sikerrel járt, ha egy kis lázat, vagy plusz befizetnivalót rád hozott (mondjuk lebilincselték az autódat, miközben mindent félretéve elmentél egy lelkigondozásra, és segítettél valakinek), és ezért úgy kezdesz gondolkodni, hogy „nem érdemes” ennyit belefektetni, „az Úr nem áldotta meg”, stb., akkor LEGKÖZELEBB IS hozni fogja.

Szeretnéd ezt? Ha nem, akkor „kutyaharapást szőrivel” – vagyis CSAKAZÉRTIS folytasd, amit elkezdtél, minden ellenállás ellenében, mert ez van az Úrtól. Ez a tanítványi hozzáállás. Az ördög nem fog megváltozni, ezért legyőzheted. Ha megszégyeníted, és CSAKAZÉRTIS kitartasz abban, amit az Úrral elkezdtél, akkor győzni fogsz. Ő fog meghátrálni. Ellene állsz és elfut tőled. Ígéreted van rá.

 „Engedelmeskedjetek azért az Istennek; álljatok ellene az ördögnek, és elfut tőletek” (Jak. 4,7)

Megváltónk,igaz világosság-Midi dal felírattal-Hit Gyülekezete-Hilsong m...

2013. február 1.

Ige: Akik keresik az Urat, megtalálják!


A mágusok: „Ők pedig a király beszédét meghallván, elindulának [és útra keltek]. És ímé a csillag, amelyet napkeleten láttak [feltűnésekor], előttük megy vala [és vezette őket] mindaddig, amíg odaérvén, megálla a hely fölött, ahol a gyermek vala.

És mikor [a mágusok] meglátták a csillagot, igen nagy örömmel örvendeznek. És bemenvén a házba, ott találák [meglátták; megpillantották] a gyermeket anyjával, Máriával [jelentése: keserűség, szomorúság].

És leborulván, tisztességet tőnek [hódoltak] néki [és imádták Őt]; és kincseiket kitárván, [kincses ládáikat kinyitva] ajándékokat adának néki [ajándékokat tettek eléje; és áldozatot ajánlottak fel néki]: aranyat (megpróbált hit), tömjént (imádat) és mirhát (illatos kenet).

És mivel álomban meginttettek [utasítást, figyelmeztetést (kijelentést) kaptak], hogy Heródeshez vissza ne menjenek, más úton térének vissza hazájukba. [tartományukba; országukba]” (Mát. 2,9-12)


Így teljesedett be a próféta szava: „A tevék sokasága elborít, Midján (jelentése: küzdelem) és Éfa (jelentése: sötétség, elrejtettség) tevecsikói, mind Sebából (jelentése: ember) jönnek, aranyat és tömjént hoznak, és az Úr dicséreteit hirdetik. (Ésa. 60,6)

„Boruljanak le előtte a pusztalakók, és nyalják ellenségei a port. Tarsis (jelentése: erősség) és a szigetek királyai hozzanak ajándékot; Seba és Szeba királyai adománnyal járuljanak elé. Boruljon le előtte minden király, minden nép őt szolgálja!

És éljen ő és adjanak néki Seba aranyából; imádkozzanak érte szüntelen, és áldják őt minden napon” (Zsolt. 72,9-11.15)


Feltámadt az Úr!

Charles H. Spurgeon: A hit


A hit oka; avagy miért hisznek az emberek és honnan származik ez a hit?

„A hit hallásból van.” Tegyük fel, hogy így van. De vajon nem hall-e minden ember? Akkor pedig miért maradnak sokan hitetlenek? Hogyan válik valaki hívővé? Nos, a hite szükségérzetből származik. Úgy érzi, hogy szüksége van egy Üdvözítőre; Krisztusban megtalálja azt az Üdvözítőt, akire szüksége van, ezért mivel nem tud segíteni magán, Jézusban hisz. Mivel semmije sincs, ami a sajátja lenne, úgy érzi, hogy el kell fogadnia Krisztust, különben elpusztul, tehát azért teszi ezt, mert kénytelen ezt tenni. Sarokba van szorítva, és a menekülésnek csak ez az egy útja van, vagyis csak valaki más igazsága által menekülhet meg; mert érzi, hogy nem menekülhet saját jó cselekedetei vagy szenvedése által, ezért aztán Krisztushoz fordul, és megalázza magát, mert semmit sem tehet Krisztus nélkül, és el kell pusztulnia, hacsak nem kapaszkodik bele.

De tovább feszegetve a kérdést: Honnan származik az ember szükségérzete? Miért van az, hogy ő érzi, jobban, mint mások, hogy szüksége van Krisztusra? Pedig bizonyos, hogy neki sincs nagyobb szüksége Krisztusra, mint másoknak. Hogyan jön rá, hogy elveszett és a pusztulás szélén áll? Miért van, hogy a pusztulásnak ez az érzete arra ösztönzi, hogy Krisztusba kapaszkodjon, aki mindent helyrehoz? A válasz az, hogy ez Isten ajándéka; a Szent Szellem műve. Senki sem jön Krisztushoz, csak ha a Szent Szellem hozzá nem vonzza, a Szent Szellem pedig azáltal vonzza az embereket Krisztushoz, hogy a törvény erejével arra a meggyőződésre juttatja őket, hogy ha nem fordulnak Krisztushoz, elpusztulnak.

Ezután a mostoha időjárás arra kényszeríti őket, hogy irányt változtassanak, és befussanak ebbe a mennyei kikötőbe. A Krisztus általi üdvözülés annyira felfoghatatlan emberi elménk számára, annyira ellentmond az emberi érdem iránti tiszteletünknek, hogy magunktól sohasem kérnénk Krisztust, hogy legyen a mindenünk, ha a Szent Szellem nem győzne meg arról, hogy semmik vagyunk, és nem kényszerítene, hogy kapaszkodjunk Krisztusba.
De továbbra is fennáll a kérdés: Miként lehetséges, hogy Isten Szelleme egyeseket megtanít arra, hogy mire van szükségük, míg másokat nem? Miért van az, hogy egyeseket közületek a szükségérzet Krisztus felé vezetett, míg mások továbbra is önelégültségben élnek, és elpusztulnak. Erre csak egy válasz van: „Igen, Atyám, mert így láttad jónak.” Végül is eljutunk az isteni szuverenitáshoz. Az Úr „elrejtette ezeket a bölcsek és értelmesek elől, és felfedte a gyermekeknek.” Ahogy Krisztus fogalmazta: „Az én juhaim hallgatnak a hangomra”; „de ti nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok.” Egyes teológusok szeretnék ezt így értelmezni: „Nem az én juhaim közül valók vagytok, mert nem hisztek.” Mintha bizony a hit tenne minket Krisztus juhaivá. De a szöveg világosan fogalmaz: „Nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok.” „Akit nekem ad az Atya, az mind énhozzám jön.”

Ha valaki nem jön, az világos bizonyítéka annak, hogy soha nem is adatott Krisztusnak; mert azokat, akiket az Atya Isten kiválasztott és öröktől fogva Krisztusnak adott, és akiket a Fú Isten megváltott, a Szent Szellem vezérli egy szükségérzet által, hogy eljussanak Krisztushoz, és megragadják őt.

Soha senki nem hitt Krisztusban és nem is fog, hacsak nem érzi ennek belső szükségét. Soha senki nem érezte szükségét Krisztusnak és nem is fogja, hacsak a Szent Szellem nem készteti, hogy így érezzen, és a Szent Szellem senkit sem fog arra késztetni, hogy az üdvözítő Jézus szükségét érezze, hacsak meg nincs írva abban az örök könyvben, amelybe Isten bizonyosan bevéste választottjainak nevét.

Ne értsenek félre, amikor azt mondom, hogy a hit oka, vagyis annak az oka, hogy miért hisznek az emberek, Isten kiválasztó szeretete, amely a Szent Szellem által munkálkodik egy szükségérzeten keresztül, elvezetvén őket Jézus Krisztushoz.

John White: A békességről


"A békesség több mint az aggodalom hiánya. Belső harmóniából fakadó állapot. Az olyan békesség, amelyet a külső fenyegetések megronthatnak, nem békesség. Isten békéje - mely annál inkább kiteljesedik bennünk, minél jobban értjük a Szentírást -, megmarad a bizonytalanság és a veszély közepette is." 


Imádság:


Köszönöm Neked, Istenem, az elmúlt éveket.
Köszönöm, hogy ma úgy tekinthetek vissza rájuk,
hogy megtartó szeretetedért hálát adhatok Neked.

Mert velem voltál a mélységekben,
ahol egyedül teljesen elbizonytalanodtam volna
és erőt vett volna rajtam a félelem.
És velem voltál a magasságokban,
ahol oly könnyen megszédíthetett volna
a pillanatnyi siker tűnő magabiztossága.

Velem voltál a csendben, az elcsendesedésben,
az imádságokban, az igeolvasásokban,
hitem személyes és közösségi eseményeiben,
és velem voltál a mindennapok forgatagában,
munkáimban és küzdelmeimben,
emberi kapcsolataim legkülönbözőbb élethelyzeteiben.

Kérlek Téged, Istenem, a következő években is légy velem!
Hadd tekinthessek úgy az előttem álló esztendőkre,
hogy azoknak minden pillanatát a Te megtartó szeretetedre bízom.

Ámen (Hajdú Zoltán Levente)

C. H. Spurgeon: Hitünktől függ


Jézus ezt mondta neki: „Minden lehetséges annak, aki hisz" (Mk 9,23).

Zarándokutunkon a legfőbb akadály mindig a hitetlenség. Tulajdonképpen nincs is más komoly gátja szellemi fejlődésünknek és meggazdagodásunknak. Mert az Úr mindent meg tud tenni, de Ő azt mondja, hogy hitünk szerint akar cselekedni velünk, így tehát a hitetlenségünk az, ami megkötözi mindenható karjait.

Puszta hitünkkel szétverhetnénk a gonosz seregét. A megvetett igazság is felemelné fejét, ha hinnénk az igazság Istenében. El tudnánk hordozni megpróbáltatásunk terheit, ellenkezés nélkül el tudnánk fogadni a bánat mélységeit, ha bizalommal teli kézzel békességet öveznénk a derekunkra.

Miért nem hiszünk hát? Minden más inkább lehetséges, mint az, hogy Istenben higgyünk? Ő mindenben hűséges és igaz; miért nem bízunk benne? Ha a szívünk őszinte és egyenes, a hit nem jelent erőfeszítést, mert olyan természetes, hogy Istenben bízzunk, mint ahogyan a gyermek magától értetődően bízik az édesapjában.

Az a rossz, hogy minden más dologban tudunk Istenben bízni, csupán az éppen aktuális problémáinkban nem. Milyen ostobaság ez! Jöjj, én lelkem, rázd le bűnös hitetlenségedet és bízd Istenre mostani terheidet, munkádat és vágyaidat! Ha ezt megtetted, mindent megtettél.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok



Ne bujkálj tovább!


De az Úristen kiáltott az embernek, és ezt kérdezte: Hol vagy?" (1Mózes 3:9)

Isten elsõ kérdése, ami feljegyzésre került, ez: Ádám, hol vagy?" Ez az a kérdés, amit neked is fel kell ma tenned magadnak: Hol vagyok valójában?" Ha nem tudod a választ, vagy ha tudod, csak nem tetszik, akkor a mai áhítat neked szól. Amikor Isten megkérdezte Ádámtól, hogy hol van, õ így válaszolt: Meghallottam hangodat a kertben, és megijedtem, mert mezítelen vagyok. Ezért rejtõztem el." (1Mózes 3:10).

Bámulatos, milyen messzire el tudunk menni azért, hogy elrejtõzzünk. Beletemetkezünk a munkába, vagy belemegyünk egy viszonyba, vagy falat építünk a szívünk köré - bármit, csak ne kelljen szembenéznünk az igazsággal. Isten nem azért kérdezett, mert próbálta megtalálni Ádámot, azt akarta, hogy Ádám találjon magára. Amíg magadra nem találsz, valóban elveszett vagy. A gond csak az, hogy amikor bujkálsz, akkor álcázod magad.

El tudod képzelni, mennyi érzelmi energiát emészt fel, ha mások elõl rejtõzködsz? Ennél csak egy dolog rosszabb, ha önmagad elõl és Isten elõl is bujkálsz. Emiatt nehezen tudsz majd õszinte lenni, nem tudsz majd mások szemébe nézni. Miért? Mert attól félsz, hogy belelátnak a szívedbe, és meglátják a valódi énedet.

 Így érzel ma? Félsz belenézni a saját szívedbe? A jó hír az, hogy bár Ádám meztelen volt, Isten felruházta; bûnös volt, de Isten megtisztította; félt, de Isten megvigasztalta. Ugyanígy, ha ma te jössz hozzá, Isten téged is meg fog tisztítani, fel fog ruházni, és meg fog vigasztalni. Csak arra vár, hogy lehetõséget adj neki erre!

www.maiige.hu

Flach Ferenc - Láncokat tör

Mikor vagy erős?


"Akkor vagy igazán erős, ha egy lépést sem tudsz lépni anélkül, hogy Istenre ne támaszkodnál."


GYŐZD LE AZ ELLENÁLLÁST - 13.


 Készítette: Dr Kováts György:

Zsid 10:38 Az igaz pedig hitből él. És aki meghátrál (hüposztello), abban nem gyönyörködik (eudokeó) a lelkem.
Zsid 10:39 De mi nem vagyunk meghátrálás (hüposztolé) emberei, hogy elvesszünk (apoleia), hanem hitéi, hogy életet (psziché) nyerjünk (peripoiészisz).

Az ördög mindent megtesz, hogy meghátrálj. Ha elindultál azon az úton, amit az Úr eléd tett – mindent behoz, hogy feladd. Eleinte csak kicsit hátrálj meg, később egyre inkább visszalépj, végül felejtsd el, hogy egyáltalán elindultál.

Jönnek a támadások – betegség, pénzhiány, szembefordulnak veled az emberek, sajtóznak rólad, rossz hírek kezdenek el terjedni veled kapcsolatban, jogszabályi nehezítések, tiltások következnek be, bezárulnak ajtók, kitiltanak, elhallgattatnak téged, és hasonlók. Ez ordítás. A láncra kötött oroszlán az ordításával fenyeget.

De van, amikor – ez a második támadási fajta – mint kígyó lép fel. Csábít. Ígérget. Folyamatosan hazudik, hogy elterelje figyelmedet. Megpróbálja, hogy meglopja szívedet, elfordítson a te Urad szavától, ígéretétől, akaratától.

Mindkettőt bevettem már életem során. Az ordítást is – és a hazugságot (csábítgatást) is. Mindkettő megakadályoz abban, amit tettél eddig Isten országában. Mindkettőnek ugyanaz a célja. Az, hogy meghátrálj. Az egyik látványos, a másik nagyon fondorlatos – ez utóbbinál a látszatokat megőrizheted, „látszólag” csinálsz mindent tovább, még egy ideig, de valójában a szíved egyre távolabb van attól, amire az Úr téged elhívott. Hazugság. És gonosz.

Akármelyikkel jön, azért jön, hogy „meghátráló” legyél az Isten országában.

Isten Igéje


Készítette:  Guti Tünde

Az Igét nekem nem kell megvédenem.
Kétélű kard, sziklazúzó pöröly.
Ízekre szedve választja el
az igazságot a hamisságtól.

Érthetően egyenes, nemes és szent.
Az igen: igen, és a nem: nem.
Tekintélye előtt meghajlik a térd.

Óvakodj a hamistól, a majdnem igaztól,
a túlbonyolított, felcicomázott
emberi definícióktól,

ügyelj arra, hogy csak, ami színtiszta,
azt vésd jól a szívedbe,
és tartsd meg rendületlenül!

2013. január 28

Ételt, italt adott az Úr


"Kérésükre fürjeket hozott, és mennyei kenyérrel tartotta jól őket.  Megnyitotta a kősziklát, és ömlött a víz, folyó áradt a szomjú földön." Zsoltárok könyve 105:40-41

Volt egyszer egy nép, akik megtapasztalták, hogy milyen Isten közvetlen irányítása alatt élni. Éheztek és enni adott, szomjaztak és a sziklából víz fakadt. Amikor fényűző menüt szerettek volna, azt is megkapták - igaz, ez nem vált a javukra. Amikor igazi volt a szükség, kaptak. Tökéleteset, táplálót, de egyszerűt, gyorsan lebomlót - hogy hulladék ne maradjon utánuk.
Különbség van a "mit szeretnék" és a "mire van szükségem" között. "Az Úr nem mindig azt adja, ami kellemes neked, hanem amire szükséged van." (C.H. Spurgeon) Izrael népe - velük együtt, mi mind, emberek - kívánósak vagyunk. Sok a "mi esne jól" kategória, pedig a tápláló étel leginkább nem a legkívánatosabb. Isten megadja a kívánatosat is, de mi járunk jobban, ha hosszútávra tervezünk és elfogadjuk a mennyei étlapot.
A mannacsoda a pusztában legalább három dologra tanította meg a népet. A szombatünneplésre, arra, hogy Isten karja a semmi közepén sem rövidült meg és arra, hogy a jóltartás munkával kezdődik.
A szombatot Isten a mannacsodán keresztül tette "csodálatossá": minden 6. napi dupla munka után a 7. napokon szünetelhetett a kenyérkeresés és szombatra kivétel nélkül mindig ép maradt az előző napon előre elkészített mannaadag.
Istennek nem volt szüksége sem tengernyi halra, sem búzamezőkre, sem juhnyájakra, hogy jóltartsa a népet. Amit kaptak, vagy fentről, vagy valamilyen növényről származott, de az időzítésében, mennyiségében és az ütemezésében a legnagyobb csodák egyike volt.
A mannával való kapcsolat - és ebben hasonlít a mai kenyérkeresetünkre - mindennapi munkával járt: felszedni, ügyelni a mennyiségre - Milyen nap is van ma? Péntek. Akkor kétszeres a szedni való adag! -, megfőzni, megsütni, kívánatossá és változatossá tenni, hogy ne legyen unalmas. A nép alapanyagot kapott Istentől bőven, a kreativitás viszont - hogy a 40 évig tartó fogyasztása ne legyen egyhangúvá - a nép része volt. Dolgozni nekik is kellett annak ellenére vele, hogy Isten mindent megtehetett volna, de Ő ezt a félig-kész megoldást adta feladatul a népnek.
Mennyei kenyeret ma nem manna formájában kapunk. De kapunk. Íme, a választék:
Az isteni étlapon szereplő korlátlanul kívánható kiapadhatatlan ételek:
- mindennapi kenyér (Máté 6:11)
- hollók (vagy más segédek) által hozott néhány falat (ami éppen elegendő éhenhalás ellen) (pl. hús és kenyér 1Királyok 17:6)
- egy falat kenyér - egy özvegyasszony utolsó falatja (1 Királyok 17:11)
- kövön sült lángos és víz (1 Királyok 19:6)
- hal és kenyér, ha volt valaki, aki odaadta azt a keveset, amije volt (János 6:9).
Nem fényűző, de éppen elég. Nem az, amit legmerészebb álmainkban kívánnánk magunknak, hanem az, amit az isteni segítség a legmegfelelőbbnek talál. Hosszútávon kiderül, hogy ez valóban jobb, mint luxusétlapról válogatni...
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2012/09/etelt-italt-adott-az-ur.html

Pásztor Chris:: A Ő benne rejlő élet


Készítette: József Balogh

A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és pusztítson; én azért jöttem, hogy életök legyen, és bővölködjenek. (János 10:10).

Az Úr Jézus Krisztus a fenti versszakban leleplezi, valamint kijelenti számunkra a
küldetését; azért jött, hogy teljes életet élhessünk. Az “élet” szó, amelyet az Úr ebben a szövegkörnyezetben használ a görög “Zoe”. A “Zoe” az isteni élet, az istenség legmélyebb lényege, az isten elpusztíthatatlan, romolhatatlan és ellenállóképes élete.

Erre az életre utal a János 5:26 igevers, amelyben Jézus azt mondja: “Mert a
miként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete
legyen önmagában.” Ez a benne rejlő életre utal. Az Úr Jézus ezzel a benne rejlő
élettel jött, Isten teljes élete volt benne. Ugyanezt az életet ajándékozta nekünk.
Egyetlen emberi lény sem rendelkezett ezzel az élettel, mielőtt Jézus eljött, a Biblia
azt tanítja, hogy: “Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága”
(János 1:4).

Az 1 János 5:11 igeversben a Bibliaszerint: “És ez az a bizonyságtétel, hogy örök
életet adott nékünk az Isten és ez az élet az ő Fiában van”. Ez az igevers tudatja
velünk, hogy Isten “Zoe” életet adott számunkra - egy benne rejlő életet. Ez nem
ígéret, hanem egy tény megállapítása, egy jelenvaló valóság. Isten nem a jövőben
fog nekünk “Zoe” életet ajándékozni, hanem már megadta azt, Jézus Krisztusban
Ezt már a jelenben birtokoljuk.

Amikor egy ember születik a világra, természetes emberi élettel születik meg. Az emberi élet azonban nem elegendő, mert az ember szellem és szüksége van természetfeletti életre ahhoz, hogy a teljes lehetőségei szerint létezzen. De az Úr Jézus Krisztus azért jött, hogy egy más típusú –“ Zoe” isteni életet adjon számunkra.

2 Amikor újjászülettél, a “Zoe” élet részesévé váltál; ugyanaz az élet van benned, mint Jézusban, a teljesség élete. Ez az élet nem ismeri a betegséget, a bajokat, a szegénységet és a bukást. Ez az élet a dicsőség, a győzelem és a kiválóság élete. Nem csoda, hogy János Apostol így kiáltott: “Ezeket írtam néktek, a kik hisztek az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök életetek van, és hogy higyjetek az Isten Fiának nevében…” (1 János 5:13).

Isten tudatni akarja veled, hogy örök élettel, “Zoe” élettel rendelkezel, amely képessé tesz az élet teljes lehetőségeivel élni és magasztalni Isten dicsőségét.

Megvallás
Isten élete és természete bennem van; ennek következtében uralkodom és több vagyok, mint győztes. Minden nap diadalmas és győztes életet élek, uralkodva a világ gonosz és negatív
rendszere felett.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: János 17:3; János 3:16

Louie Giglio - Laminin (magyar felirattal)

Meghaltál értem...

2013. január 31.

Ige: Kegyelem néktek


Az apostol a mindenkorban élő pogányokból megtérteknek így ír:

 „Pál, apostol [(aposztolosz): meghatalmazott, teljhatalmú megbízott, aki Jézus Krisztus hatalmával szól, és cselekszik] (nem emberektől, sem nem ember által [kapta elhívását], hanem Jézus Krisztus által és az Atya Isten által, aki feltámasztotta őt a halálból)

És a velem levő összes atyafiak [testvérek, írjuk ezt a levelet] Galácia [kihívott] gyülekezeteinek [eklézsiáinak]:

Kegyelem néktek [(kharisz): Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása az ember iránt. Így is megfogalmazhatjuk: A kegyelem Isten szeretetének konkrét cselekedetekben való megnyilvánulása az emberért, az emberen és az emberben]. És békesség [(g: eiréné): az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind az egyén, mind a közösség vonatkozásában] az Atya Istentől, és a mi Urunk Jézus Krisztustól” (Gal. 1,1-3)

42-43 ZSOLTÁR

Gyönyörű vagy én Uram