2012. szeptember 19.

Erőnk megújul


„De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a sas keselyük…” (Ésa. 40,31)


Krisztus Jézus követése.


„Az az indulat legyen benneteket, ami Krisztus Jézusban is megvolt: mert Ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy Ő egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig” (Fil. 2,5-8)


A golgotára nézek..


„Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem” (Zsolt. 121,1)

Phil Wickham - Messiah (magyarul)

Albert Einstein: A végtelenről


A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi butaság. Bár az elsőben nem vagyok biztos. 

Adj neki!!!


„Ha éhezik, aki gyűlöl téged, adj neki kenyeret, és ha szomjazik, adj neki vizet”
Példabeszédek 25,21

Vita, veszekedés, harag - valahogy így vezet az út a háborúsághoz. de mit teszel azzal, aki gyűlöl téged? Te is utálod? Visszafordítod rá azt, amit veled tesz?

Sokan cselekszünk a régi „fogat fogért, szemet szemért” elv szerint és megadjuk ellenségünknek, ami jár. Annyira igaz ez ránk, emberekre, hogy azonosulni tudunk vele, bárhol látjuk. Sőt, mindig szurkolunk a felülkerekedő áldozatnak: „Adj neki!” – kiáltjuk. Mert mind tudjuk, milyen rossz gyűlöltnek lenni. Tudjuk milyen érzés, ha valaki kiközösít, bántó megjegyzéseket tesz, nyíltan vagy alattomosan hátulról támad, de helyesen tesszük-e?

Bölcs Salamon szerint valóban adni kell az ellenségnek, de nem mindegy, hogy mit, és nem mindegy mikor. A bölcsességirodalom gyöngyszeme ez a bibliavers, mert nem csak helyreigazít, de a neheztelő felek viszonyát is rendezi.

Adj a téged gyűlölőnek kenyeret, adj vizet! Na, nem a középkori várbörtönök foglyainak sanyarú sorsára gondol itt az író. Az ókorban, a bibliai földeken a kenyér és a víz nagy kincs volt. Elég csak az Egyiptomot és Izráelt körülölelő köves, sivatagos, forró vidékre gondolnunk; vagy a visszatérő szárazságokra, melyek éhínséget és pusztulást hoztak magukkal. Adj a téged gyűlölőnek azt, amire szüksége van! Amit ő is nehezen tud előteremteni! Ez az egyszerű tanács két dolgot is takar. Felejtsd el és vesd a hátad mögé a fájdalmad, a haragod, amit a másik okozott, és helyette ügyelj őrá! Egyik sem könnyű, mindkettőhöz alázatos hitre van szükségünk. Mert le kell mondanunk a jogos bosszúról és rá kell hagyatkoznunk teljesen Isten igazságszolgáltatására.

Adj a téged gyűlölőnek …, ha éhes …ha szomjas! Sokszor próbáltunk már közeledni a másikhoz. Mindig, amikor meguntuk a rossz viszonyt, amikor végre engedtünk a lelkiismeretnek, amikor ezt kívánja az érdekünk, és még sorolhatnánk. Így sokszor kudarcot is vallottunk. Mert a másik fél nem volt nyitott, nem volt lekenyerezhető. Nem vettük figyelembe azt a szabályt, hogy a dolgokat nem lehet bármikor, sem akármikor rendezni, a legtöbbször pont akkor nem lehet, amikor mi szeretnénk! A rossz viszony rendezésének következő aranyszabálya tehát az, hogy csak akkor lehet rendezni, amikor a másiknak is jó.

„De honnan tudjam, mikor jó neki? Hát nem látok a fejébe!” Jogos kérdés. Ezért találunk itt rá feleletet. Adj jót a téged gyűlölőnek, amikor szüksége van rá! Amikor a másik bajban van, megszorul, nehéz helyzetbe kerül, akkor szinte sohasem gondol arra, hogy attól kap segítséget, akit megbántott. Éppen ez a legalkalmasabb idő a cselekvésre. Aki valóban ellensége a másiknak, az örül ellenfele kudarcának, de a barát mindig együtt érez, a barát pont akkor segít.

Hogy mit nyerünk azzal, ha a Biblia ezen tanácsát megfogadjuk? Jellembeli növekedést, hitet, türelmet, kitartást, alázatosságot, odafigyelést. És ami a legfontosabb: ellenség helyett egy új barátot!

Imádság:



Köszönöm Istenem, hogy személyes kapcsolatom lehet Veled. Köszönöm, hogy a világmindenség Teremtőjéhez mehetek imádságban, és hogy mélyíthetem a Veled való kapcsolatomat. Köszönöm, hogy Veled felülkerekedhetek életem problémáin. Segíts, hogy Szentlelked erejével járhassak minden nap. Ámen

(T. M.)

A nap gondolata:


Az üdvösség és bűnbocsánat csak annak az életében lesz égető problémává, aki úgy érzi, hogy a bűnösök között ő az első. 

Asztalközösség


Ezek pedig kitartóan részt vettek a… kenyér megtörésében…(ApCsel 2:42)

         Az úrvacsora a legcsodálatosabban adja tudtunkra, hogy ilyenkor közösségünk nem egymással van, hanem elsősorban is a mi Urunkkal, Jézus Krisztussal. Aki érdemtelenül is szeret. Aki méltatlanul is megbocsát. Aki felkészít engem az asztaltól való távozással arra, hogy én magam is szeressek, és megbocsássak.

         Ezek a régiek, akik ott Jeruzsálemben kitartóan részt vettek, mégpedig naponta a kenyér megtörésében, halálosan komolyan vették mindezt. Szeretet és megbocsátás. Ezért is kedvelte őket az egész nép. A gonoszkodásban és haragtartásban jeleskedő világ. Nem erre van szükségünk vajon nekünk is? Amikor a rosszindulat és a kőbe vésett sérelmek diktálnak. Amikor különös elvekhez tartja magát a szánalmas ember. Szét kell nézni városunkban! És szét kell nézni gyülekezetünkben is!!! De ez a szétnézés csak és kizárólag az úrasztalától történhet hitelesen és tisztán, amikor az úrvacsorai közösség, mint Isten vendégeként való részvétel teheti helyre szívünket, gondolatunkat, sérelmeinket és botlásainkat. (Lovász Krisztián)

BOLDIZSÁR SÁNDOR GYERTEK DICSÉRJÜK EGYÜTT

Tiszteld az Urat

Készítette: Lisa Szanyel

Minden útjaidban ismerd el Őt; akkor Ő igazgatja a te útjaidat. Ne légy bölcs a magad ítélete szerint; féld az Urat, és távozz el a gonosztól. Egészség lesz ez a te testednek, és megújulás a te csontjaidnak. Peldabeszedek 3:6-8.
Amen!

Álkeresztyének


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Nemrég megjelent az újságban egy történet a huszonnyolc éves Mark Carverről, aki egy nagy kórház orvosaként és orvosigazgató-helyetteseként dolgozott.

A probléma, mint kiderült, az volt, hogy Mark sosem végzett egyetemet vagy egészségügyi iskolát. Állítólag papírokat hamisított, hogy megkapja az orvosi állást, és elég orvosi szakkifejezést ismert ahhoz, hogy mindenkivel elhitesse, hogy valóban orvos.

Ha elítélik, hét évet tölthet a börtönben rabot játszva (erre a pozícióra talán alkalmasabb).

Sajnos Mark sok olyan emberre emlékeztet bennünket, akik keresztyénnek nevezik magukat. Járnak templomba. Nem káromkodnak, és nem isznak túl sokat. Időnként még imádkoznak is. Eleget beszélnek „kánaániul" ahhoz, hogy valódinak higgyék őket.

De csak a külsőségeket tudják utánozni. Soha nem hoztak személyes döntést Krisztus mellett.

Pál azt mondja, hogy az utolsó időkben „az emberek... önzők, pénzsóvárak lesznek, dicsekvők, gőgösek, istenkáromlók, szüleikkel szemben engedetlenek, hálátlanok, szentségtelenek, szeretetlenek, kérlelhetetlenek, rágalmazók, mértéktelenek, féktelenek, jóra nem hajlandók, árulók, vakmerők, felfuvalkodottak, akik inkább az élvezeteket szeretik, mint az Istent" (2Tim 3,1-5). Hű! Micsoda lista!

Azt is mondja, hogy sokan fenntartják a vallásos látszatot, de megtagadják Isten erejét. Más szóval, kívülről keresztyénnek néznek ki, de belül nincs ott az erő.

Legtöbben nem szeretnénk, ha egy áldoktor venné ki a vakbelünket. Istennek sincs szüksége álkeresztyénekre. Nem mintha nehéz lenne egy héten egyszer a gyülekezetben elvégezni a megfelelő mozdulatokat, vagy a megfelelő dolgokat mondani az ifjúságin. A legtöbben biztos kihúznánk így egy darabig.

De miért ne fogadnánk el Krisztust valóságosan és ismernénk meg az erőt, amit az ad, ha valóban vele élünk?

Biztonságban Isten szárnyai alatt!

Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
  Tollaival betakar téged, szárnyai alatt oltalmat találsz… (Zsoltárok 91,4)

Egy gazda körbejárta birtokát, hogy felmérje a tűz okozta kár nagyságát. Amikor a baromfiudvarhoz ért, észrevett egy elszenesedett tyúk tetemet. A lábával megfordította a tetemet, és legnagyobb meglepetésére élő kiscsibék szaladtak ki

 alóla. A tyúkanyó élete árán megmentette kiscsibéit a tűztől.

A bibliai szóhasználatban a „szárny” a védelmet jelképezi. Dávid ezt mondta Istennek: „Rejts el szárnyad árnyékába” (Zsoltárok 17:8). Maga Jézus ajánlotta fel a védelmet a zsidó nép számára, amikor így szólt:

13,34 Jeruzsálem, Jeruzsálem, aki megölöd a prófétákat, és megkövezed azokat, akik hozzád küldettek, hányszor akartam összegyűjteni gyermekeidet, mint a tyúk a csibéit szárnyai alá, de nem akartátok! (Lukács)

Szárnyai alá akarta gyűjteni Izrael gyermekeit, hogy megvédje őket, de ők nem akarták. Ezért siratta Jézus Jeruzsálemet. Valóban sírt, mert látta a pusztítást, ami a népére várt. Látta a rómaiak ostromát, ami Kr.u. 70-ben bekövetkezett, amikor felégették a várost és a templomot, lemészároltak sokakat, másokat pedig rabságba hurcoltak (Lukács 19:44). És hiszem, hogy a Holocaustot is látta, amikor a II. Világháború ideje alatt hatmillió zsidót kivégeztek.

Ahogy a tyúkanyó kiterjesztette szárnyait, hogy élete árán megvédje csibéit, Jézus is kiterjesztette szerető „szárnyait” és meghalt értünk a kereszten. És miután életét adta, hogy megmentsen minket, feltámadt a halálból, és most is a gondunkat viseli.

Kedves barátom, lásd magad, amint a Megváltó szárnyai alatt vagy, Aki Ig
éjében megígérte, hogy „tollaival betakar téged és szárnyai alatt oltalmat találsz.”

Joseph Prince

Dönts!

Készítette: Az élet tanulnivalója

El Shaddai.wmv

2012. szeptember 18.

Ige: Az isteni szeretet


Isten az Ő szeretetét tettekkel bizonyította: Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, [azzal bizonyítja irántunk való szeretetét] hogy [abban az időben] mikor még bűnösök voltunk, Krisztus [már akkor] érettünk meghalt” (Róm. 5,8)

„Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen” (Ján. 3,16)

„Akiben van a mi váltságunk az Ő vére által [árán], a bűnöknek bocsánata [eltörlése] az Ő kegyelmének gazdagsága szerint’ (Eféz. 1,7)

Így teljesedett be a prófécia: „Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban! Hozzánk térvén, könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted minden bűnünket! Hűséget mutatsz a Jákóbnak, irgalmasságot Ábrahámnak, amint megesküdtél atyáinknak még az ősidőkben” (Mik. 7,18-20)

Ige: Szellem szerint éljetek


Öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre irányul: a paráznaságot, a tisztátalanságot, a szenvedélyt, a gonosz kívánságot és a kapzsiságot, ami bálványimádás, mert ezek miatt haragszik Isten” (Kol. 3,5-6)

„Mert nyilván van [kijelentetik; megnyilvánul; kinyilatkozik] az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége [istentelensége] és hamissága [igazságtalansága] ellen, kik az [isteni] igazságot hamissággal [igazságtalansággal] feltartóztatják. [lefogva tartják] (Róm. 1,18)

Ezért: „Intelek titeket: a Szellem szerint éljetek, és a (hús)test kívánságát ne teljesítsétek. Mert a (hús)test kívánsága a Szellem ellen tör, a Szellem pedig a test ellen, ezek viaskodnak egymással, hogy ne azt tegyétek, amit szeretnétek. Ha pedig a Szellem vezet titeket, nem vagytok a törvény uralma alatt” (Gal. 5,16-18) 

A  gyümölcsök mutatják meg, hogy hústesti, vagy szellemi emberek vagytok, hiszen: A (hús)test cselekedetei azonban nyilvánvalók, mégpedig ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás. Bálványimádás, varázslás, ellenségeskedések, versengések, gyűlölködések, harag. patvarkodások, visszavonások, pártütések, bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés, viszálykodás, féltékenység, önzés, széthúzás, pártoskodás; irigység, gyilkosság, részegeskedés, tobzódás és ezekhez hasonlók. Ezekről előre megmondom nektek, amint már korábban is mondtam, akik ilyeneket cselekszenek, nem öröklik Isten országát.

A Szellem gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény.

 (Más értelmezés szerint: Nem az ilyenek ellen van a törvény)

Akik pedig Krisztus Jézuséi, a testet megfeszítették szenvedélyeivel és kívánságaival együtt” (Gal. 5,18-24)

És ezt meg is tudjátok tenni Krisztusban, hiszen: „Benne vagytok körülmetélve is, de nem kézzel végzett körülmetéléssel, hanem a Krisztus szerinti körülmetéléssel, a bűn testének levetése által. A bemerítésben vele együtt eltemettek benneteket, és vele együtt fel is támadtatok az Isten erejébe vetett hit által, aki feltámasztotta őt a halottak közül” (Kol. 2,11-12

Ige: Isten irgalma


 „De az Isten gazdag lévén irgalmasságban [könyörületben], az Ő nagy szerelméből [szeretetéért] mellyel minket szeretett

[Más fordítás: De a végtelenül irgalmas Isten azzal mutatta meg nagy szeretetét irántunk]

Minket, kik meg voltunk halva a vétkek [eleséseink] miatt, megelevenített [életre keltett] együtt a Krisztussal, (kegyelemből tartattatok meg, (kaptátok a megváltást); [kinek kegyelme által megszabadultatok, üdvözültetek]

És [vele] együtt feltámasztott [életre keltett] és [vele] együtt ültetett [maga mellé] a mennyekben [az ég(iek)en túliakban) minket], Krisztus Jézusban

Hogy megmutassa [kinyilvánítsa rajtunk] a következendő időkben [az eljövendő /világ/korszakokban /aionokban /] az Ő kegyelmének felséges [mérhetetlen] gazdagságát [túláradó bőségét] hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban” (Eféz. 2,4-7)

Ím itt jön Ő

Az ígéret


„Az Úr szilárdítja meg az igaz ember lépteit, és útját kedveli” (Zsolt 37,23)