„Ti azért szeretteim
előre tudván mindent, őrizkedjetek, hogy az istentelenek (Isten nélkül
élők) tévelygéseitől elragadtatva, a
saját erősségetekből ki ne essetek; Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi
Urunknak és megtartó (üdvözítő) Jézus
Krisztusunknak ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind most, mind
örökkön-örökké (az örökkévalóságban). Ámen”
(2
Pét. 3,17.18).
2012. január 27.
Ige: Nem vagytok méltatlanok
Senki tőletek a pálmát [versenydíjat]
el ne vegye [meg ne fosszon titeket a pályadíjtól (a győzelmi díjtól)], kedvét
találván alázatoskodásban és az angyalok tisztelésében, olyakat tudakozván,
amelyeket nem látott [nem tapasztalt], ok
nélkül [alaptalanul] felfuvalkodván
az ő (hús)testének értelmével (bölcsességével).
[Más fordításban: Senki ne mondjon benneteket méltatlannak a
jutalomra, főleg az nem, aki alázatoskodásban s az angyalok tiszteletében
tetszeleg magának, aki látomásokkal dicsekszik (látomásaival
foglalkozik, látomások után indul), érzékies (hústesti) gondolkodásában ostobán felfuvalkodik]”
(Kol. 2,8.18).
Pál apostol a pásztorokhoz:
„Viseljetek gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent
Szellem titeket vigyázókká (őrizővé) tett,
az Isten anyaszentegyházának (eklézsiájának
= a kihívottak gyülekezetének) legeltetésére, melyet tulajdon vérével szerzett.
Mert én tudom azt,
hogy az én eltávozásom után jőnek ti közétek gonosz (és dühös) farkasok, kik nem kedveznek (nem
kímélik) a nyájnak/at. Sőt ti magatok közül is támadnak férfiak,
kik fonák dolgokat beszélnek, hogy a tanítványokat magok után vonják” (Csel. 20,28-30).
Már Ezékielen keresztül így figyelmeztet az Úr: „Elöljárói ő közepette, mint a ragadományt
ragadozó farkasok: vért ontani, a lelkeket elveszteni (embereket
elpusztítani), hogy nyerekedhessenek
nyereséggel (nyereségvágyból).
És prófétái mázolnak
nékik mázzal (mázolják a habarcsot): hiábavalóságot
látnak, s jövendölnek (jósolgatnak) hazugságot
nékik, mondván: Így szól az Úr Isten! Holott az Úr nem beszélt (nem szólt)”
(Ezék.
22,27-28).
„Mert sohasem ember
akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Szellemtől indíttatva
szólottak (az Istentől küldött és) az
Istennek szent emberei. Valának pedig hamis próféták is a nép között, amiképpen
ti köztetek is lesznek hamis tanítók, akik veszedelmes eretnekségeket fognak
becsempészni, és (ezekkel) az Urat,
aki megváltotta őket, megtagadván, önmagukra hirtelen való veszedelmet (így
gyors pusztulást) hoznak.
És sokan fogják
követni azoknak romlottságát (kicsapongásaikat); akik miatt az igazság útja káromoltatni fog. És a telhetetlenség miatt
költött beszédekkel vásárt űznek belőletek (benneteket pedig szép szavakkal
fognak kifosztani kapzsiságukban); kiknek
kárhoztatásuk régtől fogva nem szünetel (ellenük már régóta készen van az
ítélet), és romlásuk nem szunnyad (és
nem kerülik el pusztulásukat)” (2 Pét. 1,21; 2,1-3).
Ezért: „Mindent
megpróbáljatok (megvizsgáljatok); ami
jó, azt megtartsátok! Mindentől, ami
gonosznak látszik, őrizkedjetek (a gonosz minden fajtájától
tartózkodjatok)!” (1 Thess. 5,21-22).
Lukácson keresztül kerül kijelentésre, hogy a hamis próféták
mit hirdetnek: „Ő (az Úr Jézus) pedig monda: Meglássátok (és
vigyázzatok), hogy el ne hitessenek (meg
ne tévesszenek) benneteket: mert sokan
jőnek el az én nevemben, kik ezt mondják: Én vagyok; és (azt): Az
idő elközelgett; ne menjetek
azért utánuk. (De ti ne kövessétek őket)” (Luk. 21,8).
Pál apostolon keresztül
folytatódik a kijelentés: „Senki titeket
meg ne csaljon; [ne vezessen félre; meg ne tévesszen; ne ámítson el; (g: apataó): csal, megcsal, becsap, elcsábít, vonzó kedves magatartással félrevezet]
üres beszédekkel [üres hazugságokkal;
hiú beszédekkel; üres fecsegéssel; (kenosz):
haszontalan, hiábavaló tartalom
nélküli beszéd (g: logosz): ez
lehet: szó, beszéd (annak minden fajtája: kérdés, állítás, kijelentés, tanítás,
prédikáció, prófécia, közmondás; üzenet; utasítás, parancs), Ige); akinek cselekedetei lehetnek
látványosak, de igazi értékük nincs; alaptalan].
Mert ezekért [az ilyen dolgokért] jő [ilyenek miatt sújt] az Isten haragja a hitetlenség fiaira. Annakokáért ne legyetek részesei ezeknek
[ne vállaljatok velük közösséget; ne legyen tehát velük semmi dolgotok]” (Eféz. 5,6-7).
És minden hívőt újra-és újra így figyelmeztet az apostol: „Ne tévelyegjetek [ne hagyjátok magatokat
félrevezetni]. Jó jellemet megrontanak [megfertőzik, csábítással
romlásba viszik a] gonosz [rossz, romlott, züllött] társaságok. [a gonosz beszédek; tanítások, társalgások, együttlét, érintkezés,
bizalmas kapcsolat]” (1 Kor. 15,33).
Tehát: „Meglássátok [ügyeljetek rá], hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt
vet [hogy valaki rabul ne ejtsen a
tudományon keresztül hiú, és üres, félrevezető szavakon át]. A bölcselkedés és üres [(kenósz): céltalan; sikertelen;
hiábavaló; semmit érő, megfosztott, alaptalan, haszontalan] csalás által [megtévesztéssel].
Mely emberek rendelése szerint [(paradoszisz):
emberek által továbbadott
hagyomány, előírás, tanítás,
rendelkezés], a világ elemi
tanításai szerint [a világ
alapelvei], és nem a Krisztus
szerint való [nem pedig
Krisztushoz igazodik].
»Más fordításban: „Vigyázzatok,
hogy senki félre ne vezessen (meg
ne csaljon) benneteket
(evilági) bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami
emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson«.
S.O.S
Zsoltárok könyve 71:12
Sokszor érzem azt, hogy a zsoltáros szavait idézem, miközben
Istenhez fohászkodom.
Mert vágyom Valaki közelségére, aki összerakja a ledőlt
kockaváramat, megjavítja, amit elrontottam és felszárítja a könnyeket, vagy
letörli az izzadtságot a homlokomról.
Látnom kell az égen Isten keze nyomát és éreznem kell ez
életemben. Vigasztalását, ölelését, irányítását. Ezért küldöm ezeket a szavakat
hozzá, mert szükségem van rá mint a levegővételre...
Isten odasiet hozzánk és segít. Érdekes utakon vezet, de
igen, segít.
Vajon én csak kérek tőle, ezután is, vagy adok is neki egy
szívet, életet, órákat? Sajnálom-e a neki és a szeretteinek adott időt, de
elvárom, hogy a nap 24 órájában őrző-védő szolgálatot teljesítsen nekem?
Isten a mai napon is segítségedre siet, de te hol vagy ebben
a folyamatban? Tovább mész, mit sem törődve a hálával, és nem mondod el neki
dalban, imában, vagy szimpla szavakban, hogy SZERETLEK ISTENEM, HISZEN TE ELŐBB
SZERETSZ ENGEM?
Ma ne hallgasd el, hogy mit tesz Isten!
A Fiú jön
Hideg, nyirkos decemberi este volt, nem sokkal karácsony
előtt. A lelkész még egyszer elindult, hogy utolsó próbát tegyen egy házaspárnál,
akik válni akartak. Hónapok óta kísérletezett, hogy kibékítse őket, de semmi
eredményre nem jutott. Ma, még egyszer, utoljára megpróbálja.
Az asszony nyitott ajtót, a férj fáradtan, leverten ült az asztal mellett. Hidegen, kimérten köszöntötték egymást. A két ember 32 éve élt együtt. Néhány éve válságba jutott a házasságuk. A háború alatt elidegenedtek egymástól, s a feszültség robbanáshoz vezetett. A lelkész megpróbált szeretetről, megbocsátásról, újrakezdésről beszélni. A házaspár fásultan, közömbösen bámulta a padlót. A lelkész végül odafordult mindkettőjükhöz: - Nos, hogy döntöttek?
Az asszony nyitott ajtót, a férj fáradtan, leverten ült az asztal mellett. Hidegen, kimérten köszöntötték egymást. A két ember 32 éve élt együtt. Néhány éve válságba jutott a házasságuk. A háború alatt elidegenedtek egymástól, s a feszültség robbanáshoz vezetett. A lelkész megpróbált szeretetről, megbocsátásról, újrakezdésről beszélni. A házaspár fásultan, közömbösen bámulta a padlót. A lelkész végül odafordult mindkettőjükhöz: - Nos, hogy döntöttek?
A férfi arca megmerevedett, alig hallhatóan mondta: - ahogy megegyeztünk. Pokol lenne a feleségemmel együtt maradni.
Mind a hárman elnémultak.
A hallgatást váratlanul az ajtócsengő hangja törte meg. Ki jöhet ilyen későn? Másodszor is csengettek. Az asszony felállt, kilépett az előszobába és behúzta maga mögött az ajtót.
Nagyot nézett, amikor megpillantotta a táviratkihordót.A táborból jött, és nyújtotta a borítékot a meglepődött asszonynak, aki úgy vette át, mintha kardcsapás érte volna. Hát a fiúnak éppen most kell hazajönni a háborúból, a fogságból, amikor kétszeresen otthontalanná válik? Egyik összeomlásból a másikba? Kábultan bontotta fel a borítékot és olvasta az örömhírt: Ma érkeztem a határra – holnap jövök – fiatok.
A férfiak némán várakoztak, míg az asszony végre belépett a
szobába. Az ajtónál tétovázva megállt. Kérdően, reménykedve tekintett a
férjére. Remegő ajkakkal végre kimondta: Jön a fiú! A férfi rábámult, majd
akadozva ismételte a szavakat: -Jön a fiú? Az asszony bólintott és könnyek
csorogtak az arcán. A férfi zokogva rejtette kezébe az arcát. Aztán újra
összeszedte magát, habozva felállt, de tekintetét le nem vette az asszonyról. A
két ember lassú léptekkel megindult egymás felé. Nem szóltak egy szót sem, de
tekintetük mindent elárult. És végül megtörtént a csoda. A férj gyengéden
megsimogatta a felesége karját. Teljesen megfeledkeztek róla, hogy egy harmadik
is van a szobában.
Ez a harmadik ámulva szemlélte a fejleményeket. Amit hónapokon át nem tudott elérni, azt egy mondat, egy pillanat alatt elvégezte. – Jön a fiú! A lelkész úgy érezte, hogy itt már nincs semmi dolga, észrevétlenül elhagyta a szobát.
A szürke decemberi ködben ujjongó férfi ballagott hazafelé. -"JÖN A FIÚ!" - dobolta örömtől repesve a szíve.
Adventnek, karácsonynak is ez a fő üzenete:
„A Fiú jön!” Isten Fia eljött és újra eljön!
Bárcsak elérhetné ez az örömhír nálunk is ugyanezt a csodát!
Ez a harmadik ámulva szemlélte a fejleményeket. Amit hónapokon át nem tudott elérni, azt egy mondat, egy pillanat alatt elvégezte. – Jön a fiú! A lelkész úgy érezte, hogy itt már nincs semmi dolga, észrevétlenül elhagyta a szobát.
A szürke decemberi ködben ujjongó férfi ballagott hazafelé. -"JÖN A FIÚ!" - dobolta örömtől repesve a szíve.
Adventnek, karácsonynak is ez a fő üzenete:
„A Fiú jön!” Isten Fia eljött és újra eljön!
Bárcsak elérhetné ez az örömhír nálunk is ugyanezt a csodát!
Ami belül van
Egy néger kisfiú nézte a léggömbárust a vásárban.
Az árus jó üzletember volt és reklámként eloldozott egy piros lufit, amely felszállt a magasba, ahová sok gyermek szempár követte, míg el nem tűnt a szemük elől. Egy sereg fiatal vásárlót vonzott oda a felemelkedő lufi látványa. Azután eloldott egy kék színűt, majd egy sárgát is az árus. Egymás után felszálltak a magasba, egyre kisebbnek látszottak, majd eltűntek.
Az árus jó üzletember volt és reklámként eloldozott egy piros lufit, amely felszállt a magasba, ahová sok gyermek szempár követte, míg el nem tűnt a szemük elől. Egy sereg fiatal vásárlót vonzott oda a felemelkedő lufi látványa. Azután eloldott egy kék színűt, majd egy sárgát is az árus. Egymás után felszálltak a magasba, egyre kisebbnek látszottak, majd eltűntek.
A kis néger egy darabig álldogált a fekete lufi előtt, majd bátortalanul megkérdezte:
- Bácsi ha elengedné, a fekete lufi is felszállna olyan magasra, mint a többi?
A léggömb árus megértően mosolygott rá. Eloldotta a fekete lufi zsinegjét és miközben az felszállt a magasba, így szólt:
- Kisfiam, nem a színe számít, hanem ami belül van, az emeli magasba!
"Mert az Úr nem azt nézi, amit az ember,
mert az ember azt nézi, ami a szeme előtt van,
de az Úr azt nézi, ami a szívben van."
mert az ember azt nézi, ami a szeme előtt van,
de az Úr azt nézi, ami a szívben van."
Sámuel első könyve 16,17b.
Isteni Sztorik: Spurgeon
Hogy vizet nyújthassunk a szomjazónak, ahhoz nem kell okvetlen aranykehely vagy gyöngyökkel kirakott serleg.
Charles Haddon Spurgeon (1834-1892)
Watchman Nee: Krisztus minden szellemi javak összessége
KRISZTUS AZ ÉLET
.Ha valaki szellemi,
belső látás és ismeret által meghitt kapcsolatban áll az Úr személyével,
akkor azt is tudja, mit jelent az, hogy Krisztus az élet. Ez az élet mélyebb,
mint az érzésünk, és mélyebb, mint a gondolataink. Az Úr megismerése átalakít
minket.
A
kereszténység minden dolgát lehet utánozni: létezik hamis bűnbánat, hamis
bűnvallás, hamis megtérés, hamis buzgóság, mesterkélt szeretet, színlelt
cselekedet, és a Szent Szellem ajándékait is lehet utánozni.
Sok keresztény
életnek nevezi, ha jól érzi magát: Ha a gyülekezet csupa langyos és lázas
tevékenység, azt is életnek tartja. És ha megkérdezik, határozná meg
közelebbről, mi is az élet, akkor nem tud különbséget tenni élet és érzés
között. Számára az élet és az érzés egy és ugyanaz; még sohasem ismerte föl,
hogy az élet sokkal mélyebb valami, mint az érzés.
Más keresztények nem
tartják ugyan az érzést azonosnak az élettel, viszont összetévesztik a
gondolatokat az élettel.
Ha az igehirdetés
elgondolkoztatja őket, érdekes szavak és meggyőző érveket tartalmaz, akkor azt
életnek tekintik.
Ha valaki
rendkívül eleven, lelkes és aktív, ez nem jelenti minden esetben, hogy élete
van, ez puszta magatartás lehet, élet helyett.
Megtörténhet, hogy
két különböző embertől ugyanazokat a jó szavakat halljuk, de míg az
egyiknél ezek az élet jelei, a másiknál csak a gondolatok kifejezői. Amik az
egyik embernél csak felkavart érzések, azok a másiknál életet támaszthatnak.
Sokan úgy vélik,
hogy ők pontosan ugyanolyanok, mint a többiek, csak azért mert ugyanazokat a
szavakat használják, mint amazok. Ezek egy nagy tévedés áldozatai.
„ Én vagyok az Élet!
„– mondja az Úr. Sok keresztény életnek nevezi azt, amit önmaga produkál. Az Úr
azonban azt mondja, hogy én vagyok az élet. Milyen nagy szükségünk van az
Úr kegyelmére, hogy ezt meglássuk. Kérjük az Urat, hogy mutassa meg nekünk az
igazi életet. Mert ha az Úr egy napon kijelenti nektek, mi az élet, akkor meg
fogjátok tudni és meg fogjátok érteni az Urat.
KRISZTUS A
FELTÁMADÁS
Azt, ami szembe tud
szállni a halállal, és túl tudja élni azt, nevezzük feltámadásnak. Ahogy
tamásnak föl kellett ismernie, hogy az Urat megsebesítették és bement a
halálba, és most, íme mégis él. Az Úr testén hordozta a halál jegyeit, és mégis
élt. Ez feltámadás.
Ennek kellene
megvalósulnia bennünk is. Mindenesetre sok minden van bennünk, ami még nem
viseli a halál jegyeit, és ezért nem is nevezhető feltámadásnak. Feltámadás
csakis az, ami a halál jegyeit hordozza, mégis él. Tehát nem szabad azt
hinnetek, hogy minden rendben van, ha jó beszédkészségetek van, ha
intelligensek és tehetségesek vagytok. Mindezeket a tulajdonságokat
bírhatjátok a halál jegyei nélkül. A feltámadást arról lehet felismerni, hogy a
mi beszédkészségünk, okosságunk és tehetségünk a halál jegyeit hordozza.
Lehet egy testvér
sok tekintetben tehetséges, végezhet jó munkát, és mindezen túl igencsak
elevennek tűnhet, ugyanakkor kizárólag önmagában bízik, és meg van győződve
arról, hogy semmiféle hibát nem követ el, és hogy mindaz, amit kezébe vesz,
sikerül is. Ez a magatartás bizonyítja, hogy képességei nem viselik magukon a
halál jelét. Képességével együtt nagy az önbizalma és magabiztossága, de
nem hordozza a halál jegyeit.
Munkájában nem
hagyatkozik önmagára, sok mindent tehet, de önbizalmát elvesztette, és saját
ereje gyöngeséggé lett. Ez feltámadás.
Milyen nagy
tragédia, hogy a hívők között olyan sok az erős és magabiztos ember!
A feltámadás
és a kereszt tehát elválaszthatatlanul össze vannak kötve egymással. A kereszt
mindent kiolt, ami belőlünk való, nem támadhat ismét föl, ha egyszer már átment
a kereszten. Az a halálban marad. A feltámadás azt jelenti, hogy valami átment
a halálon, és túléli azt.
Csak az
támadhat fel, ami Istenből való. Ha megérinted a keresztet az leszállít téged.
A kereszt azt munkálja, hogy sok mindentől megszabadulsz, az sok mindent elvesz
tőled.
Ha
megtérésedtől kezdve mindmáig ugyanaz maradtál, ami voltál, ugyanolyan gazdag
és öntelt vagy, mint azelőtt akkor ez azt bizonyítja, hogy a kereszt sohasem
munkálkodott benned. Ha a kereszt valóban elvégezte benned a maga munkáját,
akkor megállapítod, hogy az Úr nagytakarítást végzett benned, és alapos
tisztogatást hajtott végre. Ennek következménye, hogy amit korábban
megtehettél, azt többé nem teheted meg, hogy amire korábban képes voltál, arra
többé nem vagy képes.
Ami Ádámtól
való, az semmiképpen nem támadhat fel, ha már egyszer a halálba ment.
Ha valakit úgy
érint meg Isten, hogy élő kapcsolatba került a kereszttel, akkor az ilyen ember
többé nem mer ilyeneket mondani: „erre képes vagyok” „tehetséges vagyok „ „ ezt
meg tudom tenni „
Ami nincs a
feltámadásban, annak a legkisebb köze sincs a Krisztus Testéhez. Ezért nem
viheted a gyülekezetbe a saját okosságodat, a saját módszereidet sem. A
gyülekezet csak azt fogadhatja el, ami feltámadásból való. Ha valami
természettől való dolog bekerül a gyülekezetbe, az többé nem
gyülekezet. Ezért nem létezhet semmi a gyülekezetben, ami nincs a
feltámadásban.
A gyülekezet
egyetlen problémája sem oldható meg emberi ügyesség által, vagy emberi
módszerekkel. Nincs helye semminek, ami testből vagy természetből való, mert
akkor az megszűnik gyülekezet lenni.
Ha Isten
egyszer alaposan és mélyen összetör bennünket, akkor ezt a fájdalmat nemcsak
néhány napig vagy hónapig érezzük, hanem hordozzuk ezt a sebet egész életünkön
át.
Sok minden,
ami bekerült a sírba, ott marad, mert halott. Más dolgok viszont keresztül
mennek a síron, és ismét előjönnek. Akkor már a kereszt jelét viselik magukon,
és ez feltámadás.
Bárcsak az
élet és a feltámadás ne puszta tanítás lenne a számunkra, hanem valóság.
KRISZTUS AZ ÉLET
KENYERE ÉS AZ ÉLET VILÁGOSSÁGA
Mózes 2.0 = Anti-Krisztus
Mózes közbenjáróként egy mérges Isten és egy bűnös nép
közé állt. Ez az Ószövetség alatt működött, mert Isten mérges volt. A
bűn elválasztotta az emberiséget Tőle, az ítéletet ki kellett fizetni. Így
helyes dolog volt Mózestől, hogy közbenjárt. Azonban, most az Újszövetségben
élünk, Jézus lett a közbenjárónk (Zsid. 7).
Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek
között, az ember Krisztus Jézus. (1 Tim. 2:5)
Jézus örökké ott áll a Szent Isten és a szentségtelen nép
között. Kifizette a bűneinket a kereszten és magára vette értünk Isten
összes haragját és büntetését. Ez nem egy átmeneti időre szól, addig, amíg
legközelebb vétkezel, hanem örök érvényű. Az összes bűnt kifizette – a múlt,
jelen és a jövő bűneit is (Zsid. 10:10-14). Krisztus örökre
kibékítette Istent és az embert, örökkévaló egységbe és harmóniába hozva őket (2
Kor. 5:18-19). Bárki megkaphatja Istentől ezt az ajándékoz. Amikor Jézus a
kereszten azt mondta, hogy „Elvégeztetett”, akkor Isten haragjáról beszélt,
amely a bűn és a bűnösök ellen volt (Jn. 19:30).
Ezért, ha Mózes ma felállna és azt imádkozná, hogy „Térj
meg, Ó Isten, és fordítsd el rettenetes haragod,” ez antikrisztusi lenne. Azzal
próbálna szemben állni és annak a helyét próbálná átvenni, amit Krisztus
megtett. Mózes közbenjárói szolgálata helyénvaló volt az Ószövetség idején,
mivel Jézus még nem jött el. De most, hogy Ő eljött, ha úgy imádkoznánk, „Térj
meg, Ó Isten. Ne öntsd ki a haragod erre a városra, nemzetre, vagy népre.
Könyörülj rajtunk!” – ez antikrisztusi lenne. Megpróbálnád átvenni Krisztus
helyét és azt elvégezni, amit Ő már elvégzett.
Imádság: Segítség kérés, hogy előre nézzek
Mennyei Atyám! Bármi is történt velem a múltban, segíts
nekem abban, hogy mindent a helyén kezeljek. Nem szeretnék beleragadni a
múltba, mert vár a jelen és a jövendő. Ezekben is Rád tekintve szeretnék
előrehaladni. Ámen
Napi Ige és gondolat
Ki tart jól bennünket hússal? Emlékszünk, hogy Egyiptomban
olcsón ettünk halat, uborkát, dinnyét, póréhagymát, vöröshagymát és fokhagymát.
Most pedig elepedünk, mert semmit sem látunk a mannán kívül. (4Móz 11:4-6)
Amikor megalkotta Isten az embert, egy érdekes irányultságot
teremtett mindnyájunk földi lényébe: előre felé néző arccal ajándékozott meg,
és mozgásunk, járásunk iránya is előre mutat. Hátul nincs szemünk, napunk nagyobbik
részében elképzelésünk sincs, mi zajlik a hátunk mögött. Talán túlontúl
lekerekített, de vehetjük úgy, hogy számunkra az a valóság, ami előttünk van.
Isten így látta jónak, hogy ilyennek teremtsen bennünket. Nyílván okkal történt
ez. Jelzi ez, hogy előre felé kell néznünk, ez a cselekvésünk, tervezésünk
iránya és valódi életterünk az előrefelé. S ha ez felborul, jönnek a bajok.
Ki ne látott volna már olyan paródiát, amiben a főszereplő
úgy akart előrefelé menni, hogy közben nekiment valami oszlopnak és összetörte
magát. Annyira bámészkodott hátrafelé, hogy pórul járt. Bizony nem jó hátrafelé
tekintgetni! Abból bajok szoktak származni. Persze szükség van például
visszapillantó tükörre – mondjuk az autóban. A visszapillantó tükör segíti az
előrehaladást. De ha valaki túl sokat bámészkodik benne, akkor a baleset
ugyanúgy elkerülhetetlen… (Berencsi Balázs)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)