2017. szeptember 4.

Zsoltár 62. Az Istenben bízó ember áradozása; (héberrel és kapcsolódó igékkel)

Zsolt. 62,1 Az éneklőmesternek, [a karmesternek; karvezetőnek] Jedutun [jelentése: dicséret, aki magasztal, magasztaló kórus; bizonyságtevő; dicséretre méltó; dicsérő] szerint; Dávid [jelentése: a szeretett, a dédelgetet; szerető; összekötő, egyesítő; főember] zsoltára.*

*Mert: „Dávid és a hadsereg parancsnokai a szolgálatra különválasztották Ászáf, (jelentése: gyűjtő) Hémán (jelentése: hűséges, megbízható, hívő; szerencsét jelentő) és Jedútún fiai közül azokat, aki prófétai ihlettel játszottak citerákon, lantokon és cintányérokon Ez volt azoknak a férfiaknak a jegyzéke, akik ezt az istentiszteleti szolgálatot végezték (1Krón. 25,1).

Az ő feladatuk volt: „Velük volt… a többi kiválasztott is, akiket név szerint jelöltek ki, hogy így adjanak hálát az Úrnak, Jahvénak az Örökkévalónak: Örökké tart szeretete! Hémánnál és Jedútúnnál voltak a kürtök, cimbalmok és az Isten énekének szerszámai(1Krón. 16,41).

Zsolt. 62,2 Csak Istenben nyugszom meg [(dúmijjáh): csendesülök el]. Tőle van az én szabadulásom [(jəšúʿáh): megmenekülésem, biztonságom, győzelmem, a segítség csak tőle jön].*

*Mert: „Az Úr, Jahve az Örökkévaló az én Uram, az én erős, hatalmas Istenem, az én kősziklám, erősségem, segítőm, oltalmam és szabadítóm. Őbenne bízom: hozzá menekülök, nála keresek oltalmat, és menedéket. Ő véd meg engem, Ő az, aki megment, megszabadít, biztonságba helyez. Az én menedékem, akit magasztalok, mentsváram, az én felmagasztaltatásom, fellegváram, pártfogóm, aki fölemel engem, Őbenne van minden erőm, ő vezet a győzelemre, Ő a rejtekhelyem, magasan fönn, a hegyeken (Zsolt. 18,3).

És ha szorongat az ellenség, emlékeztethetjük az Urat ígéretére: „Hozzád menekülök, Uram! Ne szégyenüljek meg soha; igazságoddal szabadíts meg engem. Mert kősziklám és védőváram vagy te; vezess hát engem a te nevedért és vezérelj engemet. Hiszen te vagy az én erősségem” „Rejtekhelyem és pajzsom vagy te; igédben van az én reménységem” „Áldott az ÚR, az én kősziklám, aki harcolni tanítja kezemet, hadakozni ujjaimat. Jótevőm és erősségem, váram és megmentőm Ő, pajzsom, akihez menekülhetek” (Zsolt. 31,2-6; 84,10; 94,21-22; 119,114; 144,1-2).

 Ezért: „Csak ő benne vigad, ujjong, örvend a mi szívünk, a mi bensőnk. Csak az ő szent nevében bízunk!” (Zsolt. 33,21)

Zsolt. 62,3 Csak Ő az én kősziklám és szabadulásom. Ő az én (jəšúʿáh): szabadítóm, megmentőm, jólétem, biztonságom, győzelmem]; Ő az én oltalmam, [(miśəgáḇ) menedékhelyem], azért nem rendülök meg soha.*

*Dávid boldog megvallása és kérdése: Mert kicsoda Isten az Úron [(jəhóváh): Jahve, az Örökkévalón] kívül? És kicsoda kőszikla a mi [hatalmas] Istenünkön kívül? [Más fordítás: Ki az Isten, ha nem az Úr? Ki a szikla, ha nem a mi Istenünk]?” (Zsolt. 18,32).

„Van-e Isten az Úron kívül, és van-e kőszikla Istenünkön kívül?” (2Sám. 22,32).

Az Úr (jəhóváh): Jahve, az Örökkévaló az én Uram, kősziklám, (selaʿ): kőszálam, szirtem, és erős kőváram. (məcúḏáh mácúḏ): erődöm, oltalmam és hatalmas szabadítóm, megmentőm. Az én ('él): erős, hatalmas Istenem, az én kősziklám, erősségem, segítőm, oltalmam és szabadítóm, Őbenne bízom: (ḥásah): hozzá menekülök, nála keresek oltalmat, és menedéket, Ő véd meg engem, Ő az, aki (pálaṭ): megment, megszabadít, biztonságba helyez. Az én védőpajzsom, oltalmazóm, üdvösségem szarva, és záloga. Ő a (jéšaʿ ješa qeren): szabadítás, segítség, szabadulás, biztonság, jólét, erő, hatalom, dicsőség. Menedékem akit magasztalok, mentsváram, az én felmagasztaltatásom, fellegváram, pártfogóm, aki fölemel engem, Őbenne van minden erőm, ő vezet a győzelemre, Ő a rejtekhelyem, magasan fönn, a hegyeken (Zsolt. 18,3).

Igen: „Isten a mi oltalmunk és erősségünk! Igen bizonyos segítség a nyomorúságban. Azért nem félünk, ha elváltoznék is a föld, ha hegyek omlanának is a tenger közepébe: Zúghatnak, tajtékozhatnak hullámai; hegyek rendülhetnek meg háborgásától. Szela” (Zsolt. 46,2-4)

Mert: „Hajlék az örökkévaló Isten, alant vannak örökkévaló karjai; elűzi előled az ellenséget, és ezt mondja: Pusztítsd!” (5 Móz. 33,27)

„Az Isten az én erősségem, ő benne bízom én. Paizsom nékem ő s üdvösségemnek szarva, erősségem és oltalmam. Az én üdvözítőm, ki megszabadítasz az erőszakosságtól. Az Úrhoz kiáltok, aki dicséretreméltó; És megszabadulok ellenségeimtől” (2 Sám. 22,3-4)

„Te vagy oltalmam, te mentesz meg veszedelemtől; végy körül engem a szabadulás örömével!  S az Úr válasza: Bölccsé teszlek és megtanítlak téged az útra, amelyen járj; szemeimmel tanácsollak téged” (Zsolt. 32,7-8).

Zsolt. 62,4 Meddig támadtok még egy ember ellen; meddig törtök ellene valamennyien, mint meghanyatlott fal és dűlő kerítés ellen [Más fordítás: Miért akarjátok mindnyájan megölni? Meddig fenyegetitek még ti mind az egyet, hogy ledöntitek, mint az omlott falat, mint a düledező várfalat]?*

*Így folytatódik a kijelentés: Azért e bűn olyan lesz tinéktek, mint a leesendő falhasadék, amely már kiáll a magas kőfalon, amelynek aztán nagy hirtelen jő el romlása; (Más fordítás: azért úgy jártok bűnötökkel, mint a magas kőfal, ha megreped, és megdőlve leomlással fenyeget: bármely pillanatban összedőlhet)” (Ésa. 30,13).

Zsolt. 62,5 Csak arról tanácskoznak, mi módon vessék őt le méltóságából; szeretik a hazugságot; szájukkal áldanak, szívükben átkoznak. Szela [Héber szerint: (jáʿac): összeszövetkeznek, hogy (náḏaḥ): letaszítsák (śə'éṯ): méltóságából.  (rácáh): Örömüket lelik, gyönyörködnek a (kázáḇ): hazugságban, becsapásban, megtévesztésben. (peh): Szájukkal (báraḵ): áldást mondanak, (qereḇ): bensőjükben (qálal): megátkozzák].*

*Így folytatja Dávid: A vajnál simább az ő szája, pedig szívében [(léḇ): bensőjében] háborúság van; lágyabbak beszédei az olajnál, pedig éles szablyák [(pəṯíḥá): kivont éles kardok] azok (Zsolt. 55,22).

Hamisságot [(šavə' šávə'): hazugságot, valótlanságot, hiábavalóságot, gonoszságot, rombolást, pusztítást] szól, és [(dibbér): beszél] egyik a másiknak. Mindenki képmutatóan, hazug módon beszél társával, és felebarátjával, hízelkedő ajakkal [(ḥeləqáh śep̄eṯ śáp̄áh): mézesmázos, alakoskodó beszéddel] kettős szívből szólnak [kétszínűen beszélnek]” (Zsolt. 12,3).

 Jeremiás prófétán keresztül folyatódik a kijelentés: „Nyelvük olyan, mint a kifeszített íj, hazugsággal és nem igazsággal hatalmaskodnak az országban! Egyik gonoszságot a másik után követik el, de engem nem ismernek - így szól az ÚR” (Jer. 9,2).

Zsolt. 62,6 Csak Istenben nyugodjál meg lelkem, mert tőle van reménységem. [Héber szerint: Csak ('ĕlóhím): Istenben (dámam nep̄eš): nyugszom meg, és csak Benne van (tiqəváh) reménységem].*

*Mert: „Akik bíznak az Úrban, (jəhóváh): Jahvéban az Örökkévalóban, olyanok mint a Sion hegye, amely meg nem inog, örökké megáll” (Zsolt. 125,1)

Zsolt. 62,7 Csak ő az én kősziklám és szabadulásom; ő az én oltalmam, erős váram, azért nem rendülök meg. [Héber szerint: (cúr): Kősziklám Ő, és (jəšúʿáh): szabadulásom, biztonságom, győzelmem, (miśəgáḇ): menedékhelyem. Ezért én nem (môṭ): ingadozom, és nem tántorodom meg].*

*Így folytatja Dávid: „Mert te vagy az én menedékem, erős bástyám, s erős tornyom az ellenség ellen” (Zsolt. 61,4)

Az Úr [(jəhóváh): Jahve, az Örökkévaló] az én kősziklám, és erős váram. [(məcúḏáh mácúḏ): erődöm, oltalmam, és hatalmas szabadítóm, megmentőm. Az én ('él): erős, hatalmas Istenem, az én kősziklám, erősségem, segítőm, oltalmam és szabadítóm. Őbenne bízom: (ḥásah): hozzá menekülök, nála keresek oltalmat, és menedéket, Ő véd meg engem, Ő az, aki (pálaṭ): megment, megszabadít, biztonságba helyez. Az én védőpajzsom, oltalmazóm, üdvösségem záloga, Ő a (jéšaʿ ješa qeren): szabadítás, segítség, szabadulás, biztonság, jólét, erő, hatalom, dicsőség. Menedékem, akit magasztalok, mentsváram, az én felmagasztaltatásom, fellegváram, pártfogóm, aki fölemel engem, Őbenne van minden erőm, ő vezet a győzelemre, Ő a rejtekhelyem, magasan fönn, a hegyeken (Zsolt. 18,3).

„Erős torony az Úrnak, (jəhóváh): Jahve, az Örökkévaló) neve, ahhoz folyamodik az igazzá nyilvánított, és védelmet talál” (Péld. 18,10).

„Aki az Urat, (jəhóváh): Jahvét az Örökkévalót) tiszteli annak erős oltalma van, fiainak is menedéke lesz az (Péld. 14,26).

Zsolt. 62,8 Istennél van szabadulásom [(jéšaʿ): segítségem, üdvösségem, biztonságom, győzelmem] és dicsőségem; az én erős [(ʿôz ʿóz): hatalmas] kősziklám, az én menedékem [(maḥəeseh): oltalmam] Istenben van.*

*Így folytatja Dávid: „Mert te vagy az én menedékem, [(maḥəeseh): oltalmam], s erős tornyom az ellenség ellen [(páním'ôjéḇ 'ójéḇ): az ellenség előtt] (Zsolt. 61,4).

 Mert: „Bizony elrejt [(cáp̄an): megóv, megvéd, megőriz] engem az ő hajlékában [(sóḵ): sátrában] a veszedelem napján, a [(ráʿ jôm): veszélyes, gonosz napon]; eltakar engem sátrának rejtekében, [sátra mélyén] sziklára emel fel [(cur cúr): magas kősziklára helyez] engem (Zsolt. 27,5).

„Azért te benned [(báṭaḥ): hisznek, és] bíznak, akik ismerik a te nevedet, [akik igazán ismernek Téged], mert nem hagytad el [soha] Uram Jahve, Örökkévaló, akik keresnek téged, [akik hozzád fordultak segítségért]” (Zsolt. 9,11).

Zsolt. 62,9 Bízzatok ő benne, és [(báṭaḥ): hagyatkozzatok rá] mindenkor, ti népek; öntsétek ki előtte szíveteket; Isten a mi menedékünk, [(maḥəeseh): védelmünk a mi oltalmunk]. Szela.*

*És folytatja Dávid: Mert: „Boldog ember az, aki az Úrba vetette bizodalmát, és nem fordul (nem igazodik) a kevélyekhez és a hazugságra vetemedettekhez!” (Zsolt. 40,5).

„Jobb az Úrban bízni, és Nála keresni oltalmat, mint emberekben reménykedni, és bízni” (Zsolt. 118,8).

„Bízzatok az Úrban, (jəhóváh: Jahvéban az Örökkévalóban) mindenkor, mert az Úrban, (jəhóváh: Jahvéban az Örökkévalóban) örök kőszálunk van. (jəhóváh: Jahve az Örökkévaló) a mi kősziklánk mindörökre(Ésa. 26,4).

Zsolt. 62,10 Bizony hiábavalók a közembernek fiai és hazugok a főembernek fiai; ha mérőserpenyőbe vettetnek, mind alábbvalók a semminél. [Héber szerint: Bizony (heḇel): hiábavalók, mulandók, értéktelenek az ('áḏám): emberi, az ádámi faj (bén): gyermekei, leszármazottai. És (kázáḇ): hazugság, hamisság, valótlanság, becsapás, megtévesztő dolog, illúzió ('íš): minden egyes ember. Ha (mó'zén): mérlegserpenyőbe (ʿáláh): teszik, (jaḥaḏ): együtt is csak (heḇel): lehelet, pára, köd].*

*Így folytatódik a kijelentés: „Ne bízzatok az előkelőkben, az emberi, ádámi faj fiában, aki meg nem menthet! Ha elszáll a lehelete, visszatér földbe, és azonnal semmivé válnak tervei” (Zsolt. 146,3-4).

Hiszen a céltévesztett ember sorsáról így szólt az Úr: „Arcod verejtékével eszed a kenyeret, míg visszatérsz a földbe, mert abból vétettél. Bizony por vagy, és vissza fogsz térni a porba!” (1Móz. 3,19).

„Mindegyik egy helyre kerül, mindegyik porból való, és újból porrá lesz mindegyik” (Préd. 3,20).

„Ezt mondja az Úr: Átkozott, mert ('árar) átok alá helyezte magát az a férfi, aki emberben bízik és hústestbe helyezi erejét, és testi erőre támaszkodik, az Úrtól pedig elfordult és eltávozott az ő szíve!” (Jer. 17,5).

Zsolt. 62,11 Ne bízzatok zsarolt javakban, és rablott jószággal ne kevélykedjetek; a vagyonban, ha nő, ne bizakodjatok. [Héber szerint: Ne (báṭaḥ): bízzatok (ʿóšeq) erőszakkal kizsarolt dologban, jogtalan haszonban, és (gázél): rabolt jószágban vagy javakban (háḇal): hiába reménykedtek, hiába bíztok. Ha a (ḥajil): hatalommal szerzett gazdagság, vagyon (núḇ): növekszik, gyarapodik is ne az (šíṯ léḇ) irányítsa a szíveteket, bensőtöket].*

*Az Úr Jézus kijelentése: Jézus pedig körültekintvén, monda tanítványainak: Mily nehezen mennek be az Isten országába, akiknek gazdagságuk, nagy vagyonuk, sok pénzük, világi bölcsességük van! A tanítványok pedig álmélkodtak, megdöbbentek, elcsodálkoztak, és megütköztek az ő beszédén; de Jézus ismét felelvén, monda nékik: Gyermekeim, mily nehéz azoknak, akik a gazdagságban bíznak, és milyen sok bajjal jár az Isten országába, az Isten királyságába bemenni! Kevesebb fáradtsággal megy át egy teve a tű fokán, mint egy gazdag az Isten királyságába” (Márk. 10,23-25).

Mert: „Ezt mondja az Úr: Ne dicsekedjék a bölcs az ő bölcsességével, az erős se dicsekedjék az erejével, a gazdag se dicsekedjék gazdagságával. Hanem azzal dicsekedjék, a ki dicsekedik, hogy értelmes és ismer engem, hogy én vagyok az Úr, aki kegyelmet, szeretetet, jogot, és igazságot teremtek e földön; mert ezekben telik kedvem, azt mondja az Úr (Jer. 9,23-24).

Zsolt. 62,12 Egyszer szólott az Isten, kétszer hallottam ugyanazt, [és ezt a két dolgot értettem meg] hogy a hatalom, és (ʿôz ʿóz): az erő] az Istené.

Zsolt. 62,13 Tiéd Uram [('ăḏónáj)] a kegyelem, és [a szeretet] is. Bizony te fizetsz meg mindenkinek az ő cselekedete szerint!*

*Elihu így szól Istenről Jóbnak: „… Távol legyen Istentől a gonoszság, és a Mindenhatótól az álnokság! Sőt inkább, amint cselekszik az ember, úgy fizet néki, és kiki az ő útja szerint találja meg, amit keres. Bizonyára az Isten nem cselekszik gonoszságot, a Mindenható el nem ferdíti az igazságot!” (Jób. 34,10-12).

Igen, az Úr: „megfizet mindenkinek az ő cselekedetei, az ő tevékenysége, eredménye, teljesítménye szerint” (Róm. 2,6).

Pál apostolon keresztül pedig kijelentést nyer a megfizetés: „Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember, azt aratja is. Mert aki vet az ő hústestének, a hústestből arat veszedelmet; aki pedig vet a szellemnek, a szellemből arat örök életet” (Gal. 6,7-8).








Az Úr Jézus az:


Aki ki lett szolgáltatva, és halálra adatott bűneinkért, és félrecsúszásainkért, botlásainkért és elhajlásainkért, és feltámasztatott megigazulásunkért, igazzá nyilvánításunkért”

(Róm. 4,25).




Imádság:

Hálás vagyok Uram mindenre elégséges kegyelmedért. Add, hogy ennek tudata járja át szívemet minden élethelyzetben. Ámen



Mit mond rólad Isten?

Gyönyörű vagy
„…úgy hívnak, hogy gyönyörűségem…gyönyörködik benned az Úr…”
 (Ésa. 62,4)





Stanley: A hívő életről.

A hívő élet középpontja nem a templom, hanem az otthon.





Ne evilág embereinek vallási és egyéb szokásait kövesd:

 „Mert a mi országunk azaz polgárjogunk / modern szóval: állampolgárságunk / = magatartásunkat meghatározó eredetünk és hovatartozásunk a mennyekben van, ahonnét a megtartó szabadító, megmentő, üdvözítő, védő, pártfogó, gyógyító Úr Jézus Krisztust is, mint üdvözítőt várjuk türelmetlenül, sóvárogva” 
(Fil. 3,20)




Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

 A nagy ünnep utolsó napján minden szempár a vízzel és borral teli aranyedényre szegeződik. A papok készen állnak, hogy kiöntsék az italáldozatot az Úr előtt. Egy erre kiválasztott pap magasba emeli a napfénytől csillogó edényt, és úgy tűnik, egy pillanatra megáll az idő. Néma csend száll a sokaságra, miközben mindenki feszülten várja, hogy meghallja a szent víz csorgásának hangját, amint az oltár bronz serpenyőjébe öntik.
És ekkor valami félbeszakítja a csendet: egy hang, amelyet évezredek óta nem hallottak már. Egy hang, amelybe beleborsódzik a hátuk. Ez a hang Jézus Krisztusé, az Isten Fiáé. Ő volt az Ige, aki a kezdet kezdetén szólt, és létre szólította az eget és a földet. Most pedig itt van a jeruzsálemi templomban, feláll, és meghirdeti királyi, sőt isteni rendeletét, Isten munkálkodásának egy új korszakát:
Aki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék. Aki hisz énbennem, ahogy az Írás mondja, annak belsejéből élő víz folyamai ömlenek” (János 7:37-38).

Ez a rendelet van érvényben továbbra is. Gyertek, és igyatok!
 REINHARD BONNKE










László Boda
 
Jézus Krisztusom drága szent nevében, köszönöm ezt Neked Uram és Istenem!!! 
Ámen.




László Boda




2017. augusztus 31.

Amikor teljes sötétség borul...

Az Úr Jézusba vetett bizalom megvallása
VIMEO.COM

Zsoltár 61. A SZÁMŰZÖTT IMÁJA; (héberrel és kapcsolódó igékkel)

Zsolt. 61,1 Az éneklőmesternek [(nəḡínáh): a karmesternek; a karvezetőnek, húros] hangszerre [hárfára]: Dávidé. [jelentése: szeretett; dédelgetett; szerető; összekötő, egyesítő; főember].*

*A próféta is zenél és énekel az Úrnak: Az éneklőmesternek, az én hangszereimmel” (Hab. 3,19).

Zsolt. 61,2 Hallgasd meg, oh Isten, az én kiáltásomat, [(rinnáh): panaszomat, hallgass esdeklésemre]; figyelmezzél [(təp̄illáh): imádságomra], az én könyörgésemre.*

*És Dávid minden helyzetben újra és újra így kiált az Úrhoz: „Uram Jahve, Örökkévaló, figyelmezz szavaimra, figyelj beszédemre, hallgasd meg szavam; értsd meg az én sóhajtásomat. vedd füleidbe esdeklésemet, kiáltásomat, panaszomat!” (Zsolt. 5,2).

Mikor kiáltok, hallgass meg engem, igazságomnak Istene; szorultságomban tág tért adtál nékem; könyörülj rajtam és halld meg az én imádságomat. (Más fordítás: Hallgass meg, ha hozzád kiáltok, igazságos Istenem! Szorult helyzetemből adj nekem kiutat, könyörülj rajtam, hallgasd meg imámat)! Hallgasd meg Uram, az igazságot, az én igaz ügyemet. Vedd észre könyörgésemet, és figyelj esedezésemre, imádságomra, mely nem jő csalárd ajakról. Hallgasd meg, oh Isten, az én kiáltásomat, hallgasd meg panaszomat; figyelmezzél az én könyörgésemre, figyelj imádságomra. Hajtsd hozzám Uram füledet, figyelj rám, és hallgass meg engem, mert nyomorult és szegény vagyok én!” (Zsolt. 4,2; 17,1; 61,2; 86,1).

Zsolt. 61,3 E föld széléről [('erec qáceh qéceh): végéről, határáról (qárá') segítségért] kiáltok te hozzád [az én szívem keserűségében, szorongó szívvel]. Mert szívem elepedt [(léḇ ʿáṭap̄) bensőm elgyengült elerőtlenedett]. Vígy el [(náḥáh): vezess] engem innen a sziklára, [(cúr): a kősziklára] ahova én nem jutok [(rúm): mert az igen magas nekem. Emelj fel, helyez biztonságba].*

*És ha szorongat az ellenség, emlékeztethetjük az Urat ígéretére: „Hozzád menekülök, Uram! Ne szégyenüljek meg soha; igazságoddal szabadíts meg engem. Hajtsd hozzám füledet, hamar szabadíts meg; légy nékem erős kőszálam, erődített házam, hogy megtarts engem. Mert kősziklám és védőváram vagy te; vezess hát engem a te nevedért és vezérelj engemet. Ments ki engem a hálóból, amelyet titkon vetettek nékem; hiszen te vagy az én erősségem. Kezedre bízom lelkemet, te váltasz meg engemet, oh Uram, hűséges Isten” „Istenünk, pajzsunk, nézz ránk, tekints fölkented személyére!” „Egybegyülekeznek az igaznak élete ellen, és elítélik az ártatlannak vérét. De kőváram lőn én nékem az Úr, és az én Istenem az én oltalmamnak kősziklája” „Rejtekhelyem és pajzsom vagy te; igédben van az én reménységem” „Áldott az ÚR, az én kősziklám, aki harcolni tanítja kezemet, hadakozni ujjaimat. Jótevőm és erősségem, váram és megmentőm Ő, pajzsom, akihez menekülhetek, aki népeket vet alám” (Zsolt. 31,2-6; 84,10; 94,21-22; 119,114; 144,1-2).

Mert: „Az Úr, Jahve az Örökkévaló az én kősziklám, kőszálam, szirtem, és erős kőváram. Erődöm, oltalmam és hatalmas szabadítóm, megmentőm. Az én erős, hatalmas Istenem, az én erősségem, segítőm, oltalmam és szabadítóm. Őbenne bízom: hozzá menekülök, nála keresek oltalmat, és menedéket, Ő véd meg engem, Ő az, aki megment, megszabadít, biztonságba helyez. Menedékem, fellegváram, pártfogóm, aki fölemel engem, Őbenne van minden erőm, ő vezet a győzelemre, Ő a rejtekhelyem, magasan fönn, a hegyeken” (Zsolt. 18,3).

Zsolt. 61,4 Mert te vagy az én menedékem, [(maḥəeseh): oltalmam], s erős tornyom az ellenség ellen [(páním'ôjéḇ 'ójéḇ): az ellenség előtt].*

*Így folytatja Dávid: Az Úrhoz [(jəhóváh): Jahvéhez, az Örökkévalóhoz] kiáltok [és dicsérve segítségül hívom], aki dicséretre méltó, [akit magasztalok, aki (hálal): ragyog, fényt ad, világít] és megszabadulok [(jášaʿ): megszabadít, megőriz, segít, támogat, győzelmet ad, és biztonságban vagyok] ellenségeimtől (Zsolt. 18,4).

Mert: „Te vagy oltalmam, te mentesz meg veszedelemtől; végy körül engem a szabadulás örömével!  S az Úr válasza: Bölccsé teszlek és megtanítlak téged az útra, amelyen járj; szemeimmel tanácsollak téged” (Zsolt. 32,7-8)

A hit válasza: „Azt mondom az Úrnak: Én oltalmam, váram, Istenem ő benne bízom!” (Zsolt. 91,2).

 Ezért: „Ha tábor fog körül, nem fél szívem [(maḥăneh): ha hadsereg áll is velem szemben,és ha egy egész tábor jön is ellenem, szívem akkor sem remeg, és nem ijed meg]; habár had támad reám [és ha harcra kelnek ellenem, ha háború tör is rám] mégis ő benne bízom én [(báṭaḥ) bizakodom; reménykedem]” (Zsolt. 27,3).

Bizony: Nem félek [nem ijedek, rémülök, riadok meg] sok ezernyi néptől sem, amely köröskörül felállott ellenem, és (ha ellenségesen körülvesznek, rám törnek, mindenfelől megkörnyékeznek)” (Zsolt 3,7).

Bizony elrejt [(cáp̄an): megóv, megvéd, megőriz] engem az ő hajlékában [(sóḵ): sátrában] a veszedelem napján, a [(ráʿ jôm): veszélyes, gonosz napon]; eltakar engem sátrának rejtekében, [sátra mélyén] sziklára emel fel [(cur cúr): magas kősziklára helyez] engem (Zsolt. 27,5).

Mert: „Erős torony az Úrnak, [(jəhóváh): Jahvénak, az Örökkévalónak] neve, ahhoz folyamodik, és oda fut az igaz, és védelmet talál(Péld. 18,10)

„Azért te benned [(báṭaḥ): hisznek, és] bíznak, akik ismerik a te nevedet, [akik igazán ismernek Téged], mert nem hagytad el [soha] Uram Jahve, Örökkévaló, akik keresnek téged, [akik hozzád fordultak segítségért]” (Zsolt. 9,11).

Zsolt. 61,5 Hadd lakozzam a te sátorodban mindörökké; hadd meneküljek a te szárnyaid árnyéka alá [Héber szerint: (ḥásáh kánáp̄ siṯəráh séṯer): hadd meneküljek szárnyad oltalmába; elrejtőzve szárnyaid alatt]! Szela.*

*Dávid így folytatja: Az Úrhoz (ásah): menekülök, Nála keresek menedéket, oltalmat. Hogy mondhatjátok nekem, ( cippór cippôr: fuss, menekülj a hegyre, bujdoss el, mint a kismadár (Zsolt. 11,1).

Uram! „Tarts [(šámar): őrizz, óvj, védj] meg engemet, mint szemed fényét, [mint szemed világát]. Szárnyaid árnyékába rejts el engemet, [nyújts szárnyad árnyékában menedéket nekem]” (Zsolt. 17,8).

Még amikor a világban – a zordon sivatagban, és hústestben –voltunk, már akkor is az Úr őrzött: „Bizony elrejt engem az ő hajlékába a veszedelem napján; eltakar engem sátrának rejtekében, sziklára emel fel engem” (Zsolt. 27,5)

„Oh Isten, milyen drága a te kegyelmességed; az embernek fiai a te szárnyaidnak árnyékába menekülnek” (Zsolt. 36,8)

„Ha reád gondolok ágyamban: őrváltásról őrváltásra rólad elmélkedem; Mert te voltál a segítségem, szárnyad árnyékában ujjongok. Ragaszkodik hozzád lelkem (pszühé = énem; életem; személyem), jobboddal támogatsz engem” (Zsolt. 63,7-9).

Mert: „Aki a Felségesnek rejtekében lakozik, a Mindenhatónak árnyékában nyugszik az. Azt mondom az Úrnak: Én oltalmam, váram, Istenem ő benne bízom! Tollaival fedez be téged, és szárnyai alatt lészen oltalmad; pajzs és páncél az ő hűsége” (Zsolt. 91,2-4).

Zsolt. 61,6 Mert te, oh Isten, meghallgattad az én fogadásaimat [Az én (néḏer neḏer): fogadalmamat]; a te neved tisztelőinek örökségét  megadtad nékem.

Zsolt. 61,7 Adj napokat a király napjaihoz, esztendeit nemzedékről nemzedékre nyújtsd. [Más fordítás: Napokra napokat engedj a királynak, s évei tegyék ki nemzedékek korát].*

*És az Úr meghallgatta a könyörgést: [(ḥaj): életet kért tőled: adtál néki hosszú időt ['óreḵ): hosszú életet], örökkévalót és végtelent [soha véget nem érőt]. (Más fordítás: S te megadtad neki a (jôm): napok teljességét, hosszúságát, hogy sokáig éljen, időtlen időkig)” (Zsolt. 21,5).

A feltámadott Úr kijelentése: Ímé én vagyok: „az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké” (Jel. 1,18).

Zsolt. 61,8 Isten előtt lakozzék örökké; kegyelmedet és hűségedet rendeld ki, hogy őrizzék meg őt. [Héber szerint: Isten (páním jášaḇ): módjára ülhessen trónján, és uralkodjék (ʿólám ʿôlám): örökké. (ḥeseḏ nácar): szeretet és hűség őrizze, és oltalmazza őt].*

*Isten válasza: „Megtaláltam Dávidot, az én szolgámat; szent olajommal kentem fel őt, Akivel állandóan vele lesz az én kezem, sőt az én karom erősíti meg őt. Nem nyomhatja őt el az ellenség, és a gonosz ember sem nyomorgatja meg őt; Mert őelőtte rontom meg az ő szorongatóit, és verem meg az ő gyűlölőit. És vele lesz az én hűségem és kegyelmem, és az én nevemmel magasztaltatik fel az ő szarva. És rávetem az ő kezét a tengerre, és az ő jobbját a folyóvizekre. Ő így szólít engem: Atyám vagy te; én Istenem és szabadításom kősziklája! Én meg elsőszülöttemmé teszem őt és feljebbvalóvá a föld királyainál. Örökké megtartom néki az én kegyelmemet, és az én szövetségem bizonyos marad ő vele. És az ő magvát örökkévalóvá teszem, és az ő királyi székét, mint az egeknek napjait” (Zsolt. 89,21-30)

És hogy a prófécia kiről szól, azt az apostolon keresztül jelenti ki a Szent Szellem: „És Ő (az Úr Jézus) a feje a testnek, az egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első” (Kol. 1,18).

Ő a királyok Királya: „És ...,Jézus Krisztus..., a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme...” (Jel. 1,5)

Az a Király, aki nem más, mint: „...Jézus, aki egy kevés időre kisebbé tétetett az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel és tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből mindenkiért megízlelje a halált. Mert illendő vala, hogy akiért minden, és aki által minden, sok fiakat vezérelvén dicsőségre, az ő üdvösségük fejedelmét szenvedések által tegye tökéletessé” (Zsid. 2,9-10).

És Dávid is megvallja a kérés teljesítését: „Szívének kívánságát [vágyát] megadtad [teljesítetted] néki; és ajkainak kérését [óhajtását] nem tagadtad meg. Szela. Sőt eléje vitted javaidnak áldásait; színarany koronát tettél fejére. (Más fordítás: Eléje siettél üdvözítő (boldogító; gazdag) áldással, s fejére színarany koronát helyeztél. (ḥaj): Virágzó, sikeres, prosperáló életet kért tőled: adtál néki hosszú időt 'óreḵ): hosszú életet, örökkévalót és végtelent(Zsolt. 21,3-5).


Zsolt. 61,9 Így éneklem majd a te nevedet szüntelen, hogy beteljesítsem az én fogadásaimat minden napon. [Héber szerint: Így éneklem az (ʿaḏ): örökkévalóságon át a Te nevednek dicséretét; hogy (šálém): teljesítsem (néḏer neḏer): fogadalmamat (jôm): naponta].*

*Dávid szünet nélkül dicséri az Úr nevét, az okot is kijelentve: „Dicsérem [(jáḏáh): megvallom, hálát adok, köszönetet mondok; ünnepelem, dicsőítem és magasztalom] az Urat az ő igazsága szerint, [aki igazságban honol, igazságosságáért és a megigazulásért] és éneklek [hárfakísérettel zengek, és zsoltárral mondok dicséretet] a felséges Úr nevének. [Más fordítás: Hálát adok az Úrnak, (Jahvénak az Örökkévalónak), mert igaz ő, zengem a felséges ÚR nevét, a magasságbeli nevének szól énekem]” (Zsolt. 7,18).

 És: „dicsérlek téged, Uram, a nemzetek között, és éneket zengek a te nevednek” (Zsolt 18,50).

És erre buzdítja Isten népét is: „Zengedezzetek [(zámar): hangszeren játszva énekeljetek] az Úrnak [(jəhóváh): Jahvénak, az Örökkévalónak], ti hívei [(ḥásíḏ): ti szentjei]! Dicsőítsétek [(jáḏáh): megvallva, és áldva] szent [(qóḏeš): az ő szentsége] emlékezetét (Zsolt. 30,5).

Megvallva, hogy: „Tartozom, oh Isten, az én néked tett fogadásaimmal; megadom néked a hálaáldozatokat [Héber: (šálam): kész vagyok teljesíteni (néḏer neḏer): fogadalmamat, (tôḏáh): megvallva hálámat]; Mert megszabadítottál engem, és [(nácal nep̄eš): kiragadtad életemet] a halálból, bizony az én lábaimat az eleséstől [(dəḥí): botlástól, bukástól]; hogy járjak [(hálaḵ): éljek] Isten színe előtt [(páním): az Ő jelenlétében] az életnek világosságában [('ôr): fényében, ragyogásában]. (Zsolt. 56,13).

Dávid példát ad arra, hogy mit jelent a fogadalom: „Felőled lesz [Rólad szól] dicséretem a nagy gyülekezetben [a nagy közösségben]. És teljesítem fogadalmaimat az istenfélők [(járé'): Istent tisztelők] előtt (Zsolt. 22,26).

Jónás is erről tesz megvallást: „én hálaadó szóval áldozom néked (én hálaéneket zengve áldozok neked); megadom, amit fogadtam. Az Úré (az Úrtól jön) a szabadítás” (Jón. 2,10).

Bizony: „Elmegyek házadba égőáldozatokkal, lefizetem (teljesítem) néked fogadásaimat, Amelyeket ajakim ígértek és szájam kimondott nyomorúságomban (a bajban)” (Zsolt. 66,13-14).

És: „Az Úr iránt való fogadásaimat (teljesítem) megadom az ő egész népe előtt (egész népe jelenlétében). Dicsérlek a nagy gyülekezetben, az erős nép között magasztallak téged” (Zsolt. 116,14).

És: „Magasztallak a nagy gyülekezetben, hatalmas nép között dicsérlek” (Zsolt. 35,18).

„Vígan hirdetem az igazságosságot a nagy gyülekezetben; ímé, nem tartom vissza ajkamat, (és nem zárom be számat) te (jól) tudod, óh Uram! Igazságosságodat nem rejtem el szívemben, elmondom a te hűségedet és segítségedet; (beszélek hűségedről és szabadításodról) nem titkolom el kegyelmedet és igazságodat (szeretetedet és hűségedet) a nagy gyülekezetben” (Zsolt. 40,10-11).

És miért is kell még hálaadással áldoznunk? „Mert nincsen itt maradandó városunk, hanem az eljövendőt keressük. Annakokáért ő általa vigyünk dicséretnek áldozatát mindenkor Isten elé, azaz az ő nevéről vallást tevő ajkaknak gyümölcsét” (Zsid. 13,14)

Adjanak hálát az Úrnak az ő kegyelméért, (szeretetéért) és az emberek fiai iránt való csodadolgaiért, (az emberekkel tett csodáiért). És áldozzanak hálaadásnak áldozataival, és hirdessék az ő cselekedeteit örvendezéssel (beszéljék el ujjongva tetteit)!” (Zsolt. 107,21-22).








Imádság:

Úr Jézus!
Nincs többre és másra szükségem, csak rád. Elég vagy nekem. Köszönöm, hogy boldoggá tesz életemben való jelenléted. Ámen




Spurgeon: A szeretet.



A szeretet az egyetlen zsebkendő, amely felszárítja a megszomorodottak könnyeit.



Joyce Meyer: Éld a mindennapokat egy nem mindennapi hozzáállással

 „Ez az a nap, amelyet az ÚR elrendelt, vigadozzunk és örüljünk ezen!” (Zsoltárok 118:24)

Úgy gondolom, hogy a zsoltáríró felfedezte annak a titkát, hogyan tudjuk a mindennapjainkat egy nem mindennapi hozzáállással élni. Egyszerűen kijelentette, hogy mivel Isten készít el minden egyes napot, és minden egyes nap egy ajándék, ezért örülni fog neki és élvezni fogja azt. Döntést hozott arról is, hogyan fogja magát érezni, ahelyett, hogy megvárta volna, hogyan fogja magát érezni.

Isten jelenléte várakozással telivé teszi az életet, ha az életet, mint egészet, megfelelően értelmezzük. Minden szent és csodálatos, ha az Úrnak tesszük, és hisszük, hogy Ő velünk van. Kérdezd meg magadtól, hogy vajon tényleg elhiszed-e, hogy Isten veled van a leghétköznapibb tevékenységekben is? Ha a válaszod igen, akkor különleges napod lesz ma!

Útravaló gondolat: Örvendezni fogok a mindennapjaimban, mert Isten mindennap velem van.

 Joyce Meyer
                                                                        Magyar fordítás: ahitatok.hu


https://www.ahitatok.hu/joyce-meyer/657-eld-a-mindennapokat-egy-nem-mindennapi-hozzaallassal.html

NE FÉLJ!

Ne foglalkozz tovább a múltaddal, mert azt mondja az Úr:


 „Ne félj, mert meg nem szégyenülsz, és ne pirulj, mert meg nem gyaláztatol, mert ifjúságod szégyenéről elfeledkezel, és özvegységednek gyalázatáról többé meg nem emlékezel” 
sa. 54)



Az ígéret


Maradj velem Uram!

 „Vénségemig és megőszülésemig se hagyj el engem, oh Isten, hogy hirdessem a Te karodat e nemzetségnek, és minden következendőnek a Te nagy tetteidet. Hisz a te igazságod, oh Isten, felhat az égig, mert nagyságos dolgokat cselekedtél; kicsoda hasonló Tehozzád, oh Isten?!

 (Zsolt. 71,18-19)



Gábor Horváth



László Boda

 Ámen Uram!!!