2015. február 9.

Példabeszédek 5. fejezet: Kerüld az idegen asszonyt, a hamis egyházat! (szerkesztett)

Péld. 5,1 [Szerelmes] Fiam! az én bölcsességemre figyelmezz, az én értelmemre [(tôḇunáh təḇúnáh táḇún): értelmes szavaimra, értelmezésemre] hajtsd [(náṭáh): fordítsd] a te füledet.

Péld. 5,2 Hogy megtartsd a meggondolást, és a tudományt a te ajakid megőrizzék [Más fordítás: Maradj megfontolt, légy óvatos, őrizd meg az oktatást, és ügyelj, hogy ajkad okosan szóljon].

Péld. 5,3 Mert színmézet [lépes mézet] csepeg az idegen asszony [(ḥáláq): mézesmázos, hízelgő] ajka, és simább az olajnál az ő ínye.

Péld. 5,4 De annak vége keserű, mint az üröm, éles, mint a kétélű tőr [mint a kétélű kard].

Péld. 5,5 Az ő lábai a halálra mennek, az ő léptei a sírba törekszenek. [Héber szerint: (máveṯ): halálos betegség, csapás, pusztulás, romlás, és halál felé visz az ő járása, léptei a holtak hazájába tartanak, szilárd léptekkel tart a sírba].

Péld. 5,6 A [(ḥaj): jólétnek, boldogulásnak, a virágzó, sikeres, prosperáló] életnek útját hogy ne követhesse, ösvényei változókká lettek, és [(pálas maʿəḡáláh maʿəgál): kisimított pályán (núʿa): bolyongásra (jḏʿ): tanít] anélkül, hogy ő eszébe venné. [Más fordítás: Útjai csapongók, az ö léptei változók és megismerhetetlenek, eszedbe nem veheted. Nem az élet ösvényét járod, téves úton jársz, és magad sem tudod].

Péld. 5,7 Most azért, fiaim, hallgassatok engem [(šámaʿ): értsétek meg, és engedelmeskedjetek], és ne távozzatok, és [(šּׂúr súr): ne forduljatok] el számnak beszéditől [(peh'émer): számnak igéitől].

Péld. 5,8 Távoztasd el attól útadat, és ne közelgess házának ajtajához.[Héber szerint: (ráḥaq): messze kerüld el (dereḵ): vallási szokását, istentiszteleti módját, (qáraḇ): ne közelíts hozzá, és ne enged közel magadhoz. Tartsd utadat mindig távol tőle, (bajiṯ): épületének   (peṯaḥ): ajtajához közel sose kerülj].

Péld. 5,9 Hogy másoknak [('aḥér): egy másiknak] ne add [(náṯan): szívedet, nehogy fogságba vessen] és a te ékességedet [(hôḏ): méltóságodat, ragyogásodat], és [(šánáh šánéh): éveidet] esztendeidet a kegyetlennek [('aḵəzárí): a kegyetlen, kíméletlennek]. »Más fordítás: Hogy életedet ne kelljen kiszolgáltatnod a könyörtelen, kegyetlen sátánnak«.

Péld. 5,10 Hogy ne az idegenek teljenek be a te javaiddal [(kôaḥ kóaḥ): a te erőddel, és hatalmaddal], és a te keresményed más házába ne jusson. [Héber szerint: Hogy (zúr): az idegen, a házasság / a szövetségtörő / [(śáḇéʿa śáḇaʿ): lakjon jól és elégedjen meg (kôaḥ kóaḥ): erőddel, hatalmaddal, és gazdagságoddal, és a te (ʿeceḇ): erőfeszítésed, vesződséged bajjá, gyötrelemmé, kínná, fájdalommá váljon az (náḵərí): ellenséges, idegen (bajiṯ): házának belsejében.

Péld. 5,11 Hogy nyögnöd [(náham): sóhajtoznod] kelljen  [('aḥăríṯ): később] életed végén, [végezetül ne sopánkodj] amikor megemésztetik [tönkremegy; miután lefogyott] a te húsod és a te tested [életed]. »Más fordítás: Nyögni fogsz majd a végén, amikor tönkremegy tested és életed«. [Héber szerint: Hogy nyögnöd (náham): sóhajtoznod kelljen ('aḥăríṯ káláh): később, amikor elhasználódik, elpusztul, elenyészik (báśár): húsod, és (šə'ér) egész személyed, egész lényed].

Péld. 5,12 És azt kelljen mondanod: miképpen gyűlöltem [utáltam] az erkölcsi tanítást, [a tudományt] és a fenyítéket utálta az én elmém. [Más fordítás: És azt ne kelljen ('ámar): gondolnod és mondanod magadban (śáné'): gyűlöltem, utáltam (músár): a tanítást, és az útmutatást, (tôḵaḥaṯ tôḵéḥáh): az érveknek, ellentmondtam (ná'ac): kicsúfoltam, kigúnyoltam, megvetettem, és elutasította (léḇ): a szívem, a bensőm].

Péld. 5,13 És nem hallgattam az én vezetőim szavát, és az én tanítóimhoz nem hajtottam fülemet, és [miért nem figyeltem oktatóimra]!

Péld. 5,14 Kevés híja volt, hogy minden gonoszságba nem merültem [és végső bajba nem jutottam] a (qáhál): közösség (ʿéḏáh): összejövetelének közepette [Más fordítás: Kicsi híja volt és majdnem rosszul jártam az egybesereglett közösség előtt]!

Péld. 5,15 Igyál vizet a te kutadból, [csak azt, ami a saját kutadban buzog fel] és a te forrásod közepéből folyóvizet.

Péld. 5,16 Kifolyjanak-é [(púc): kibuggyanjanak, kiömöljenek, kiáradjanak-e] a te forrásid, az utcákra [(ḥuc ḥúc): a puszta földre, a szabadba] a te vized folyásai? [ne osztogasd vizedet az utcákon].

Péld. 5,17 Egyedül tied legyenek, és nem az idegenekéi veled [ne oszd meg másokkal; és ne osztozzanak veled idegenek, rajtad kívül senki máséi; a kívül valók ne osztozzanak, és ne részesüljenek veled].

Péld. 5,18 Legyen a te forrásod áldott, és örvendezz a te ifjúságod feleségének, [akit ifjúkorodban elvettél].

Péld. 5,19 A szerelmes szarvas, és [igen] kedves [bájos] zerge; [lészen tenéked a te feleséged, veled beszélgessen, nyugodj meg a keblén] az ő emlői elégítsenek meg téged minden időben, az ő szerelmében gyönyörködjél szüntelen [Más fordítás: Szerelmes szarvasünő és kedves őzike ő, keblei gyönyörködtetnek mindenkor, szerelmétől mindig mámoros leszel].

Péld. 5,20 És miért bujdosnál [és miért (šáḡáh): bolyongnál] fiam, az idegen, a [(zúr): nem hozzád tartozó] után, és ölelnéd keblét az [(náḵərí): ismeretlen] idegennek? [Más fordítás: Miért engednéd, fiam, hogy idegen asszony elcsábítson, s ugyan miért melegednél más nő keblén]?

Péld. 5,21 Mert az Úrnak [(jəhóváh): Jahve, az Örökkévaló] szemei előtt vannak mindenkinek útjai, és minden ösvényeit ő rendeli [és minden ösvényeiket (pálas): mérlegeli].

Péld. 5,22 A maga álnokságai [gaztettei] fogják meg az istentelent, és a saját bűnének köteleivel kötöztetik meg, és az [tartja fogva]. »Héber szerint: A saját (ʿávôn ʿáôn): törvényszegése láḵaḏ): csalja tőrbe, és ejti foglyul az Isten nélkül élőt, mégpedig mindenkit saját céltévesztése«.

Péld. 5,23 Ő meghal, mert nem fogadta el a (músár): tanítást, útmutatást, meghal [(mámôṯ): elvész, elpusztul] tudomány híján. Bolondságának [('ivveleṯ róḇ): ostobaságának, butaságának nagysága] és sokasága [megmámorosította]. Emiatt támolyog [tévelyeg, és elvész, mert nagy ostobasága romlásba dönti, és csapdába kerül].






Hálát adok Jézus Neked

Gandhi: A szeretet.

„A szeretet lángjaiban a legkeményebb vasnak is meg kell olvadnia.

Senki sem téríthet el engem ettől a meggyőződéstől, mert a tapasztalás tanított meg reá”


Jeremiás próféta így szól a hamis pásztorokról:

"Elveszett (és pusztuló) juhnyáj volt az én népem, pásztorai félrevezették őket, (a hegyeken tévútra terelték, / idegen istenekhez vezették őket / és) a hegyekben bujdostatták őket, hegyről halomra jártak, elfelejtkeztek az ő (legelőjükről és) tanyájukról. Aki csak reájuk talált, emésztette őket, (és aki csak érte, pusztította őket), és az ő elnyomóik (az ő ellenségeik) ezt mondták: Nem vétkeztünk, (és azt gondolták, hogy nem fognak bűnhődni). Pedig vétettek az Úr ellen, Aki az ő igazi hajlékuk, és atyáiknak reménysége volt (Jer. 50,6-7).


Kenneth Hagin: A MI ATYÁNK

Mert jól tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, mielőtt kérnétek Tőle. Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk…
- Máté 6,8. 9.

Bár Isten olyan világos kijelentést adott magáról Izraelnek, amilyet csak lehetett szellemileg halott embereknek, mégsem ismerték Őt igazán. Nem ismerték fel a hústestben megjelent Istent, amikor Jézus ott állt közöttük. (Az ó szövetség alatt Isten jelenléte a Szentek Szentjébe volt zárva.)

Így azután, amikor a Krisztus Jézus eljött, az ítélkezés kemény és durva légkörébe kellett eljönnie. A zsidók, akik körülvették, nem tudták megérteni Őt. Úgy beszélt Istenről, mint az Ő Atyjáról. Arról beszélt, hogy az Atya szereti az övéit és gondoskodik róluk! Ez zavarba ejtette őket. Amikor Jézus úgy mutatta be Istent, mint a szeretet Atya Istenét, ez legtöbbször süket fülekre talált.

Be kell ismernünk, amint elmélkedünk Jézus szavain Isten szeretetéről, hogy néha Istennek újjászületett gyermekei sem látják meg Istennek a szerető arcát.
Izrael sohasem tudta ezt felfogni. Nem értették meg, ki az, akiről Jézus beszél. Újdonság volt számukra. Az igazat megvallva, ma is újdonságnak számít az egyház legtöbb tagja számára! Arra tanították őket, hogy féljenek Istentől, hogy reszkessenek az ítélkezés Istenétől.

Igazában sohasem látták meg Isten szeretetteljes arculatát, amelyet Jézus jött el kijelenteni.

Megvallás: Ezennel komolyan elhatározom, hogy meglátom és megismerem Isten szerető arcát, amelyet Jézus jött el kijelenteni. Elmélkedni fogok azon, amilyennek Jézus kijelentette Istent, amíg valójában meg nem ismerem Őt, mint az én szerető Atya Istenemet.

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/




Kicsi Sas Pintér Béla

Előítélet

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

Isten Szelleme nem olyan, mint a gyülekezet, amelyik csak vasárnaponként gyűlik össze. Nem vár türelmesen addig, amíg megtaláljuk a méltó dicsérő énekeket az ő jövetelére. Nem szükséges imádkoznunk azért, hogy ott legyen, mert ő ott van - mindig ott van teljes lényével közöttünk! Soha nem teszi a szabadító munkáját a mi érzelmeinktől függővé, amelyek úgy ingadoznak fel s alá, mint az Empire State Building liftjei: egyik pillanatban még a földön van, a másikban pedig már a felhők között. Isten Napja soha nem nyugszik le. Isten Szelleme nem húzódik vissza, nem fogyatkozik el, és nem folyik el. Ő állandó. Isten nem bizonyos időre kötött velünk szövetséget, hanem mindörökre. Mára is. Isten áldjon benneteket! REINHARD BONNKE


Szeretet-Közösség


Lydia magazin


LET'S GOSPEL FOR MEN - Új Forrás: Csillagösvényeken

2015. február 8.

Ige: Ha hústestiek vagytok, akkor arról tesztek megvallást, hogy milyen valláshoz tartoztok.

 „Mert mikor egyik ezt mondja: Én Pálé vagyok; a másik meg: Én Apollósé; nem hústestiek vagytok-e?* (1 Kor. 3,4)

*A beszédük is bizonyság a testiességüknek:Azt értem pedig, hogy mindenitek ezt mondja: Én Pálé vagyok, én meg Apollósé, én meg Kéfásé, én meg Krisztusé. Vajon részekre osztatott-é a Krisztus? Vajon Pál feszíttetett-é meg érettetek, vagy a Pál nevére merittetettek-é be?” (1 Kor. 1,12-13).

Hiszen: „Egy a test (szóma) vagyis a személy, és egy a Szellem, miképpen elhívatástoknak egy reménységében hívattatok el is” (Eféz. 4,4).

Tehát: „...sokan egy test (szóma) vagyis egy személy) vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig egymásnak tagjai vagyunk” (Róm. 12,5).

 „Azért senki ne dicsekedjék, és ne kérkedjék, és ne hencegjen emberekkel, mert minden a tietek” (1Kor. 3,21).



Csak téged Dicsérünk Jézus

A teremtés.

 „Az ÚR (Logosza) igéje alkotta az eget, egész seregét szájának lehelete. Mert ő szólt és meglett, ő parancsolt és előállott” (Zsolt. 33,6.9).


Vágyom Hozzád Uram!

 „Szomjúhozik lelkem Istenhez, az élő Istenhez; mikor mehetek el és jelenhetek meg Isten előtt, hogy lássam arcát? (Zsolt. 42,3)


Terített asztal

„Asztalt terítesz nekem az én ellenségeim előtt”

Korábban mindig olyan ijesztőnek tűnt ez a kép. Mostanában sokszor előjön, olvasom, hallom, és jobban elgondolkodtam rajta. Elsőre tényleg frusztráló: az ellenség szeme előtt enni... Inkább félelem, védekezés az ami normális lenne ilyenkor.

Az étkezés, egy bőven terített asztal nem éppen egy harcba illő kép. Hanem nyugodtságot, biztonságot áraszt, asztal, székek, gőzölgő, jó illatú ételek, család, beszélgetés, hálaadás az ételért, a szeretteinkért. Ha egy ilyen pillanatban meglátnánk az ellenségünket, gyorsan össze akarnánk szedelőzködni, mindenkit biztonságba helyezni. Félünk, hogy kárt okoz bennünk, a hozzánk tartozókban, hogy elveszi amink van, hogy megzavarja a békességet, a nyugalmat, vagy csak irigy lesz, és megpróbál békétlenséget hozni ránk.

Isten pedig pont ezt a képet használja arra, hogy meggyőzzön, hogy ha az övéi vagyunk, akkor olyan biztonságban lehetünk, amilyet addig el sem tudtunk képzelni. Akár az ellenségeink előtt is jóízűen és zavartalanul falatozhatunk. A terített asztal, a tele pohár, az olaj - mind az áldás a biztonság jelei.

Az ellenségnek nincs hatalma fölöttünk, ha az Atya asztalánál ülünk és az ő házában lakunk. Nem kell felriadnunk, félnünk, féltenünk a nyugalmunkat. Nála béke és biztonság van. 


Kenneth E. Hagin - Ez volt a cél

  Azért  jelent  meg  az  Istennek  fia, hogy  az ördög munkáit lerontsa. — 1JÁNOS 3,8.

A  koreai  háború  idején  olvastam  egy  ismert  újságíró cikkét. Azt írta: „Én nem állítom, hogy keresztény vagyok, de nem vagyok ateista, és agnosztikus sem. Az ateista azt mondja, hogy nincs Isten.  Az agnosztikus azt mondja,
lehet, hogy van Isten; õ nem tudja. Én hiszem, hogy van Isten, és nem hiszem, hogy minden csak úgy véletlenül jött létre. Az tart vissza attól, hogy keresztény legyek, amit a prédikátorok hirdetnek.  ÕK ugyanis azt mondják, hogy Isten irányít mindent. Nos, ha valóban így van, akkor eléggé összezavarta a dolgokat.”

Majd  utalt  a  háborúkra,  gyermekek  halálára,  a  szegénységre, a betegségre és más dolgokra, amelyek sújtják a világot. Azt írta: „Én hiszem, hogy létezik valahol egy magasabb rendű lény, és mindaz, amit Õ teremtett szép és jó volt. Azt azonban nem tudom elhinni, hogy ezek a tragikus dolgok Isten munkái lennének.”

Nem, ezeket a dolgokat a bűnbeesés hozta magával, amikor a sátán lett ennek a világnak az istene. (2Kor. 4,4) A Biblia továbbá azt tanítja, hogy amikor végül a sátán el lesz távolítva a földről, semmi nem lesz itt, ami fájdalmat okoz vagy pusztít. Nyilvánvalónak kellene lennie, honnan jön minden fájdalom és pusztítás. Ha Istentől jönnének a gonosz dolgok, akkor még a sátán eltávolítása után is szenvednünk kellene, mert Isten akkor is itt lesz a földön. Tudjuk, hogy a gonoszság nem Istentől származik.


Megvallás: Azért jelent meg az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa. Mint Krisztus Testének a tagja, én hatalmat gyakorlok az ördög munkái felett!



Hit Gyülekezete - Újra hív az a hang

Spurgeon: Az időről.

Ha Isten azt mondja „ma", akkor senki ne mondja, hogy „holnap"


Guti Tünde: ÉS TÓVÁ LESZ A DÉLIBÁB…” Ésaiás 35:7.

   „Azért gyönyörködöm az erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban Krisztusért, mert amikor gyenge vagyok, akkor vagyok erős.”
II. Kor. 12:10.

A próbák, támadások attól jók, hogy hitünk erősödik, jellemünk tisztul általuk, és küzdelmeinkben megtapasztalhatjuk Isten hűségét, gondoskodását. Rádöbbentenek arra a tényre, hogy sosem a magunk ügyessége, bölcsessége által van szabadulásunk, hanem az Úr visz át a mély völgyeken és a tüzes kemencéken, irántunk való irgalmából.

   Antoine de Saint-Exupéry kis hercege szerint „Az teszi széppé a sivatagot, hogy valahol egy kutat rejt.”

Az örök életre buzgó víz üdítő forrása még a legnehezebb időkben is elérhető Krisztusban!

   „Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy amaz erőnek nagy volta Istené legyen, és nem magunktól való. Mindenütt nyomorgattatunk, de meg nem szoríttatunk, kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe. Üldöztetünk, de el nem hagyatunk, tiportatunk, de el nem veszünk.”
II. Kor. 4:7-9.

ÉS AKKOR MAJD AZ ÍGÉRETEK BETELJESÜLNEK, MERT ISTEN JÓ, ÉS ÖRÖKKÉVALÓ SZÖVETSÉGÉT MEGTARTJA HŰSÉGGEL!
   „Mert a mi pillanatnyi könnyű szenvedésünk igen-igen nagy örök dicsőséget szerez nékünk. Mivelhogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra, mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók.”
II. Kor. 4:17-18.

2015. február 1.                                           Guti Tünde


http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/---es-tova-lesz-a-delibab-------esaias-35-7..html
Irma Nyári


Irma Nyári


A választás te rajtad áll

2015. február 7.

Ige: A hívő válasza a Úr szavára.

Máriának angyal jelenti meg feladatát:  „Monda pedig Mária az angyalnak: Mi módon hogyan lehetséges ez, holott én férfit nem ismerek?

És felelvén az angyal, monda néki: A Szent Szellem száll te reád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg, és ragyogó ködbe burkol be árnyékával, és természetfölötti befolyással vesz körül téged; azért ami születik is szentnek hivatik, Isten Fiának.

És ímé Erzsébet, a te rokonod áldott állapotba jutott; ő is fogant fiat az ő vénségében, az ő öregségében; és ez már a hatodik hónapja néki, akit meddőnek, vagyis magtalannak neveztek:

Mert az Istennél semmi sem, amely lehetetlen, és nincs olyan dolog, ami ne valósulna meg. Mert Isten egyetlen szava (rémája): kijelentése sem hiúsulhat meg* (Luk. 1,34-37)

*Jób megvallása Istennek: „Tudom, hogy te mindent megtehetsz, és senki téged el nem fordíthat attól, amit elgondoltál, és nincs olyan szándékod, amelyet meg ne valósíthatnál(Jób. 42,2)

Jeremiás megvallása: „Ah, ah, Uram Isten! Ímé te teremtetted, Te alkottad a mennyet és földet a te nagy hatalmaddal és a te kiterjesztett, kinyújtott karoddal, és semmi sincs lehetetlen előtted!” (Jer. 32,17)

És Isten nem változott. A tanítványok kérdésére, hogy ki üdvözülhet, az Úr Jézus válasza: „Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges” (Mát. 19,26).

„Monda pedig Mária: Ímhol az Úrnak szolgálója, rabszolgálóleánya; legyen nékem, váljék valóra, és történjék velem, a te beszéded, a te (rémád): igéd, kijelentésed szerint. És elméne őtőle az angyal. (Luk. 1,38)



Adj erőt

Imádság:

Uram, Jézus!
Egyetlen igazsága vagy életemnek. Köszönöm, hogy szabaddá teszel a Neked és a másoknak való szolgálatra.
Ámen



Kenneth E. Hagin: A szív és a száj

Mert szívvel hiszünk a megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.
- Róma 10,10.

Az ember mindig szívvel hisz, és szájjal tesz vallást az üdvösségre. Amikor hiszel valamit a szívedben és megvallod a száddal, akkor az valósággá válik számodra.

A hit általi megvallások teremtenek valóságokat!

Zsidó 9,12 például azt mondja: “És nem bakok és tulkok vére által, hanem az Ő tulajdon vére által ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, örök váltságot szerezve.” 

Jézusnak sohasem kell ezt újra megtennie; megtette egyszer és mindenkorra. A Róma 10,10 pedig elmondja nekünk, hogyan kaphatjuk meg ennek az üdvösségnek a valóságát: hisszük a szívünkkel — a belső emberrel — a szánkkal pedig vallást teszünk róla.

Olykor, ha az Írásokban olvasod ezeket: „Krisztusban”, „Őbenne” és „Akiben”, talán nem úgy látod, mintha valóság lenne, amit az igeversek állítanak. De ha elkezded megvallani (mert valóban hiszed Isten Igéjét a szívedben): “ez már az enyém, ez már megvan”, akkor valóságossá válik a számodra. A szellemi világban ez már valóságos. Te viszont azt akarod, hogy a fizikai világban is valóságos legyen, ahol most élsz. 

Megvallás: A szívemmel hiszem Isten Igéjét, a számmal pedig megvallást teszek ígéreteiről és rendeleteiről. Hitem megvallásai teremtik meg ezeknek az ígéreteknek és rendeléseknek a valóságát az életemben. Az vagyok, amit Isten mond rólam, most! Birtokolom mindazt, amit Isten mond, hogy az enyém, most!


Augustinus: Az emberek és az igazság.

 Az emberek szeretik az igazságot, mikor önmagát eléjük tárja,

gyűlölik, amikor leleplezi őket. 


Az igazság.

 „Jézus így válaszolt: „Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.”(Ján.14,6)

Az igazság nem egy elv. Az igazság egy személy: Jézus Krisztus.

Jézus egyik legegyértelműbb és legismertebb kijelentése ez: „Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.”(Ján.14,6)

Figyeld meg, hogy Jézus ezt mondja: "Én vagyok az igazság..." Nem azt mondja, hogy az igazság egy vallás, vagy egy szertartás, vagy szabályok és rendeletek összessége. Ő azt mondja : ”Én”. Tehát, az igazság egy személy.

Ez az, ami megkülönbözteti Jézus Krisztust minden más vallási vezetőtől. A többi vallási vezető azt mondta: „keresem az igazságot”, vagy „tanítom az igazságot”, vagy „rámutatok az igazságra”, vagy hogy „én vagyok az igazság prófétája”. De ekkor jön Jézus, és azt mondja: „Én vagyok az igazság”.

Sokan azt mondják: „Úgy gondolom, Jézus csak egy nagyszerű tanító volt”. De ő nem csak az volt.  Egyetlen nagy tanító sem vallaná magát Istennek, ha nem lenne valóban az. Vagyis: vagy arról van szó, hogy Jézus csak ugratja azt 2,3 milliárd embert, akik egy hazugságban hisznek, vagy nem volt teljesen ép elméjű, --- vagy Jézus valóban az, akinek mondja magát.

Mindenki felteszi az életét valamire. Én arra teszem fel az életemet, hogy Jézus az, akinek mondja magát.
(Napi remény)



Hit Gyülekezete Gyógyító!

A törvény: a HIT

„Mert akik a törvény cselekedeteiből vannak, vagyis a törvény szerint élnek, és akik a törvény szerinti tetteikre támaszkodnak, átok alatt vannak, azokat átok sújtja; minthogy meg van írva: Átkozott minden, aki meg nem marad mindazokban, aki nem tartja meg hűségesen, amik megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje. Hogy pedig a törvény által, a törvény útján senki sem igazul meg Isten előtt, nyilvánvaló, világos, egyértelmű, mert az igaz ember hitből él” (Gal. 3,10-11.)


A törvény megtartása a HIT, mert ez a törvény parancsa. 


Találkozni Istennel

„Ki mehet föl az Úr hegyére, és ki állhat meg szent helyén? Az ártatlan kezű, a tiszta szívű, aki nem sóvárog hiábavalóság után, és nem esküszik hamisan. Áldást nyer az ilyen az Úrtól, igazságot a szabadító Istentől.”
Zsoltárok könyve 24: 3-5

Keresed égen-földön, háborúban és békében. Keresed reggel és este, a bajban és az örömben. Keresed a magányban és keresed a tömegben. Keresed félve és keresed reménykedve. Keresed kitartóan és már-már feladva. Keresed, és nem nyugszol, míg meg nem találod. Mert találkozni akarsz Vele. Mert kell, hogy legyen, kell, hogy éljen, hogy tegyen, és ne hagyja magára a bűnben fortyogó világot. Kell, hogy Ő legyen, és kell, hogy ismerhesd Őt.

Kell, hogy életed egy ponton találkozzon Vele, és megforduljon a szélkakas egy másik irányba egy láthatatlan, mindet átható Erőtől. Kell, hogy Ő vezessen, hogy Ő adja a választ, és néha a kérdést is Ő tegye fel. Kell, hogy Ő legyen a te Istened. 

És Ő ma reggel bíztatóan szól feléd: Itt vagyok! Itt vagyok fenn a hegyen, és várok rád! Jöhetsz, ahogy vagy, én elfogadlak, és életed új irányt vehet a találkozástól. Tudom, hogy nem vagy ártatlan, hogy te is ettél a gyümölcsből. De ha találkozunk, neked adom azt, amit soha nem tudnál magadtól megszerezni, és igazzá teszlek, tiszta szívűvé, és áldás lesz életeden. Áldás, hogy veled megyek az úton, amíg fellebbenhet végre a függöny, és saját szemeddel láthatod meg, milyen az Isten. 


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/07/talalkozni-istennel.html
Leleszi Balázs Károly


Egy lelkész lánya


Little Drummer Boy Plays With Orchestra, And Doesn't Miss A Beat

2015. február 6.

Ige: Az Úr szolgája mit kell, hogy tanítson, és mit kell hírül adnia.

Hallottunk arról a szeretetről: „ahogy tanultátok is Epafrástól, a mi szerelmes, Isten szerinti szeretettel szeretett rabszolgatársunktól, aki hűséges, megbízható rabszolgája tiérettetek, és ti köztetek a Krisztusnak* (Kol. 1,7)

*Epafrás hű volt Urához az Úr Jézus Krisztushoz, és tanítójához, Pál apostolhoz, akivel együtt szolgált, és aki nem hagyta őt el a fogságban sem: „Köszönt titeket Epafrás, ki ti közületek való, Krisztus Jézusnak rabszolgája, mindenkor tusakodván ti érettetek imádságaiban, hogy megállhassatok tökéletesen és teljes meggyőződéssel az Istennek minden akaratában. Mert bizonyságot teszek ő felőle, hogy sokat fárad érettetek és azokért, kik Laodiczeában és Jerápolisban vannak” (Kol. 4,12-13)

„Köszönt téged Epafrás, az én fogolytársam a Krisztus Jézusban” (Filem. 1,23)

És hogy mit tanultak Epafrástól, azt így jelenti ki a Szent Szellem: „Továbbá, Atyámfiai, amik csak igazak, amik csak tisztességesek, amik csak igazságosak, amik csak tiszták, amik csak kedvesek, amik csak jó hírűek; ha valami nemes, ha valami dicséretes, ezekről gondolkodjatok. Amiket tanultatok is, el is fogadtatok, hallottatok is, láttatok is én tőlem, azokat cselekedjétek; és a békességnek Istene veletek lesz” (Fil. 4,8-9).

 „Aki meg is jelentette, megmutatta, bebizonyította, leleplezte nékünk a ti Szellemben való Isten szerinti szereteteteket. [Más fordítás: „S aki velünk is megismertette azt a szeretetet, mely a Szellem által bennetek lakik]* (Kol. 1,8)

*Mert már megmutatkozik: „… a Szellemnek gyümölcse: amely a szeretet, öröm, békesség, béketűrés, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség, önmegtartóztatás” (Gal. 5,22)

Mégpedig az az Isten szerinti szeretet, amely: „… hosszútűrő, nagyon türelmes, Szó szerint: haragos indulatot megfékez, kegyes, jóságos, kedves, szeretetre méltó. A szeretet nem irigykedik, nem féltékeny, nem vetélkedik, nem verseng, nem lép fel vetélytársként. A szeretet nem kérkedik, nem dicsekszik, és nem henceg. Nem fuvalkodik fel, nem is kevély, nem pöffeszkedik, nem gőgös, nem fújja fel magát. Nem cselekszik éktelenül, vagyis nem tapintatlan, nem viselkedik bántóan. Nem nagyravágyó. Nem illetlen. Nem keresi a maga hasznát, a maga érdekeit, javát. Nem gerjed, nem lobban haragra nem bőszül fel, nem válik ingerültté. Nem rója, nem számítja fel, nem tartja számon a rosszat, sérelmet, nem is gondol rosszra. Nem örül, és nem örvendezik a hamisságnak, gonoszságnak, igazságtalanságnak, istentelenségnek, de együtt örül, és örvendezik az igazsággal, mert örömét az igazság, a valóság, vagyis Isten igéjének győzelmében leli. Mindent elfedez, eltakar, csenddel elleplez, szó nélkül eltűri, türelmesen elviseli, elhallgat, magában tart. Mindent elhisz, mindig bizakodik, mindent elvárva remél. Mindent eltűr, elvisel, elszenved, teher alatt marad, és kitartással tűr, mindenben állhatatos.  A szeretet soha el nem fogy, nem szűnik meg soha, el nem múlik, alább nem hagy, nem roskad össze, nem vall kudarcot, nem merül ki” (Kor. 13,4-8)

„És azért imádkozom, és könyörgök, hogy a ti Isten szerinti szeretetetek még jobban-jobban bővölködjék, és gyarapodjon ismeretben, teljes igazi megismerésben. Tudományban, megértésben, és minden értelmességben. A teljes tapasztalatban és mindenféle észlelésben, érzékelésben” (Fil. 1,9)

És „… az Úr gyarapítson és gazdagítson a szeretetben egymás iránt és mindenki iránt, ahogyan mi is szeretünk titeket. Hogy erősekké tegye a ti szíveteket, feddhetetlenekké a szentségben, a mi Istenünk és Atyánk előtt, amikor eljő a mi Urunk Jézus Krisztus minden ő szentjeivel egyetemben” (1 Thess. 3,12-13).



FUTOTTAM (AUDIO) - DOBNER ILLÉS

Ne félj!

Ha üldöz az ellenség, mert éjjel-nappal maga az Úr áll az ellenség és közted. Nappal a Szent Szellem formájában, - mint felhőoszlop - éjjel pedig az tűzoszlop formájában - az igében, amely: „..olyan … mint  a tűz(Jer 23:29); mondja az Úr!

(2 Móz. 14,19-20)


Ima

Kérlek Uram, hogy ebben az esztendőben is a szeretet legyen a legfontosabb az életemben, a szeretet által munkálkodó hit.

Kérlek, hogy ami Néked nem tetszik bennem, az elfogyjon, hogy
minden indulatosság távozzék el tőlem.
Kérlek Uram, hogy ha jót nem tudok szólni, akkor legyen bölcsességem és higgadtságom csendben maradni,
ha segíteni nem tudok, akkor ne ártsak,
ha tudok segíteni, akkor tegyem meg,
ha félelem környékez meg, akkor még inkább bízni tudjak,
ha fáj valami, akkor is tudjalak dicsérni Téged,
hitben járjak, ne látásban, 
ha közben kell járnom, akkor tegyem azt teljes szívvel,
az ítélkezés minden nyoma örökre tűnjön el az életemből.
Legyen Uram, erőm, vélemény nélkül hallgatni, és felfuvalkodottság nélkül inteni,
a Te szavad ne távozzék el az én számtól.
Ámen!


A kegyelem

Isten nem olyan kegyelmet ad, melyet nekünk kell megőrizni, hanem olyat, mely minket őriz meg.


Kenneth & Gloria Copeland: Ne tekints a viharra

De látva a nagy szelet, megrémüle; és amikor kezd vala merülni, kiálta, mondván: Uram, ments meg engem! Jézus pedig azonnal kinyújtván kezét, megragadá Őt, és monda néki: Kicsinyhitű, miért kételkedél?
- Máté 14:30-31

Ha van rá bármi mód, hogy az ördög elterelje a figyelmedet az Igéről, megteszi. Problémát gerjeszt. Úgy megrengeti a földet alattad, hogy elveszíted az egyensúlyodat. Minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a fizikai birodalomra és a körülményeidre tekints Isten ígéretei helyett – mert tudja, hogy ha nem így tesz, akkor fogod azt az ígéretet, és kiütöd vele a szuszt is belőle!

Ezt tette Péterrel is. Amikor Péter Jézus szavára kiugrott a hajóból, mi történt? Gond nélkül sétált a vízen. Az egész lénye megnyugodott azon, hogy Jézus azt mondta neki, „Jöjj!”

De amikor levette a tekintetét Jézus szaváról, a viharra pillantott. Elkezdett arra a lehetetlen dologra nézni, amit csinált. Végül is, halász volt. Minden, amire tanították, és amit tapasztalt, azt mondta neki: ha a hullámok ilyen magasak, ő bizony lesüllyed. Jézus szavai helyett arra kezdett figyelni, amit természetes szinten tudott. Amikor így tett, eltűnt a hite, és elkezdett süllyedni.

Ne hagyd, hogy ez megtörténjen veled! Ha egyszer kijelentést kapsz Isten Igéjéből, ragaszkodj hozzá. Ne figyelj semmi másra.

Az ördög minden tőle telhetőt meg fog tenni, hogy elengedd az Igét. Megrázza a dolgokat körülötted. Megpróbál félelembe vinni. Mindent felidéz a múltból, hogy visszarángasson a régi gondolkodásmódodba.

De ne engedd neki! Tartsd a szemedet Isten Igéjén, amíg az valóságosabbá válik a bensődben, mint bármi más. Ha ezt megteszed, nagyszerűen fogsz a vízen járni!

Igei olvasmány: Máté 14:22-33


Rólam van szó - Pintér Béla with lyrics

Pásztor Chris: A Szellemünkből Szolgáljuk

Készítette: Zoltan Berki

Az Isten Szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják (János 4:24).

A Biblia azt tanítja, hogy az ember szellem, és testben él. Ezzel a szellemmel kapcsolódik a szellemi birodalomhoz, a tényleges létezés birodalmához. A testével teremt kapcsolatot az anyagi világgal.

Na most, sokan sosem értik meg a különbséget az elme és a szellem között; azt gondolják, az elme a szellem, pedig nem ugyanaz. Amikor újjászülettél, nem a tested vagy az elméd született újjá; hanem a szellemed. A Biblia azt mondja, "…ha valaki Krisztusban van, új teremtés az" (2 Korinthus 5:17); a szellemed van Krisztusban; az a valódi éned; az az ember, amely kapcsolatban van Istennel.

Az Úr Jézus azt mondja, Isten szellem, és azok, akik Őt imádják, szellemben és igazságban kell, hogy imádják Őt. Ez egyszerűen annyit tesz, hogy szívből imádd Istent az Ige szerint, ami az igazság. Az érzékszerveink nem arra lettek tervezve, hogy érzékeljük Őt vagy járjunk Istennel; a szellemünkből szolgáljuk Istent. Az Ő dolgait a szellemünkből értjük meg. A Róma 10:10 azt mondja, “...szívvel (azaz szellemmel) hiszünk az igazságra....”

Ezen a kapcsolaton alapulva, arra szoktatjuk az elménket, hogy ugyanabba az irányba haladjon és az érzékeinket is arra szoktatjuk, hogy hasonlóképpen működjön. Tehát, te irányítod az elmédet és az érzékeidet a szellemedből. Ez azt jelenti, hogy a jellem, amit kifele mutatsz, függ a szellemed állapotától, ami a szíved.

Ezért van szükségünk Isten Szellemére, hogy vezessen bennünket, mert csak a Szent Szellem juthat el az emberi szív mélyére, hogy változást idézzen elő, melyet Isten szeretne bennünk: a dicsőség egyik szintjéről a másikra. Isten Szelleme vezeti az elménket, hogy gondolkodjon Isten felé, gondolkodjon úgy, mint Isten, és gondolkodjon Isten felől. Az ember ezt önmagától nem tudja megtenni; kell Isten Szellemének segítsége, hogy ezt megtegyük, mert az érzékszerveink nem arra lettek tervezve, hogy Istennel kapcsolódjanak; a szellemünkből szolgáljuk Istent.

Ima
Drága Atyám, köszönöm a hatalmas jelenléted erejét az életemben. A szívem és az elmém nyitott az Igére, és átadtam magam a Szellemednek, hogy vezessen és helyezzen kiválóságra és nagyságra, ahogy a szellememmel szolgállak Krisztus Evangéliumában, a Jézus Nevében. Ámen!

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Róma 1:9; János 4:23


Reinhard Bonnke: Az Úr Jézus ígérete

Jézus a Szent Szellem bennünk lakozó jelenlétét ígérte. A Szent Szellem ereje a keresztény kor titka. Ez teszi erőssé a gyengét. Isten Szelleme nélkül a kereszténység egyike lenne annak a sok vallásnak, amelyeket csak emberi erőfeszítések tartanak életben. Ezzel szemben a Szent Szellemmel betöltött kereszténység a munkálkodó Isten a Földön; és ez több annál, minthogy hiszünk valamiben: az életünkkel kölcsönhatásba kerülő, megtapasztalt eleven igazságról van szó. Jézus azt mondta: „Én vagyok az út, az igazság és az ÉLET” (János 14,6). Amikor Krisztushoz jövünk, a „Szellemtől újjászületünk”. Mindazt, amit Krisztus a kereszten elvégzett, a Szent Szellem ülteti át az életünkbe. Amiért Jézus olyan drága árat fizetett, azt a Szent Szellem adományozza nekünk. Nem válhatunk kereszténnyé a Szent Szellem munkája nélkül, és nem élhetünk keresztény életet az Ő bennünk lakozó jelenléte nélkül. Minden egyes hívő Krisztus és a Szent Szellem együttes munkájának a „terméke”. Isten áldjon benneteket! 
Új Kezdet Keresztény Közösség

Napi ige:
Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: "Abba, Atya!" (Róm.8,15)



ÚJ Teremtés Krisztusban - Gyógyulás, szabadulás, helyreállítás

Apostolok cselekedetei 20:32 Most pedig az Istennek és kegyelme igéjének ajánllak titeket, aki felépíthet benneteket, és örökséget adhat nektek a szentek között.



Oly távolról száll dalunk

2015. február 5.

2 Timóteus levél

Biblia a görög eredetivel, és a kapcsolódó igékkel bővítve. Timóteust (jelentése (istentisztelő), és minden korban élő Istentisztelőt ara tanít az apostolon keresztül a Szent Szellem, hogy szorgalmasan olvassák az igét, mert akkor nyernek bölcsességet, és meg ne lankadjanak az igehirdetésben.
HU.SCRIBD.COM

Jézus Te vagy az égi fény

Megvallás.

„Kárnak ítélek mindent, az én Uram Jézus Krisztus ismeretének mindent túlhaladó értékéért. Őérette mindent kárbaveszni hagytam, és szemétnek ítélek, csakhogy a Krisztust megnyerjem" (Fil. 3,8)


Kenneth E. Hagin - Ne Istent hibáztasd

… Aki engem látott, látta az Atyát… Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki énbennem lakik, Õ cselekszi e dolgokat.
— JÁNOS 14,9. 10.

A földet a mai napig irányító törvények közül sok akkor lépett életbe, amikor Ádám bûnbe esett és az átok rátelepedett  a  földre.  Mivel  az  emberek  ezt  nem  értik, Istent  vádolják  azzal,  hogy  baleseteket,  betegségeket, szeretteik halálát, pusztító viharokat, katasztrófákat, földrengéseket, árvizeket, stb. okoz. Még a biztosítási szakmai nyelv  is  ‘istencsapás’-nak  nevezi  ezeket.  De  nem  Isten cselekedetei ezek! Az ördög cselekedetei!

Jézus azért lépett túl a természeti törvényeken, hogy megáldja  az  embereket.  A  Bibliában  nincs  arra  példa, hogy  Jézus  viharokkal  sújtotta  volna  az  embereket. Ellenkezõleg. Azt látjuk, hogy lecsendesítette a viharokat. Így hát nem Isten volt az, aki küldte a viharokat. Jézus nem dorgálta volna meg, ha Isten küldi! Viszont azokat, amiket az ördög idézett elõ, bizony megdorgálta!
Amikor  Jézust  látod  munkálkodni,  akkor  Istent  látod munkálkodni. Az a kép, amit Jézus adott az Atyáról, és az a kijelentése:  „…  Aki  engem  látott,  látta  az  Atyát…” (Ján. 14,9), lehetetlenné teszi, hogy elfogadjuk azt a tanítás, miszerint  a betegségek  és  a  testi  bajok  Istentõl  vannak. Isten tulajdon természete cáfolja az ilyen elképzelést!


Megvallás: Isten szeretet. Én pedig nem vádolom a szeretetet azzal, amit az ördög tesz. Én  Jézusra nézek, és látom, miként munkálkodik a szeretet.


C. H. Spurgeon: Kié a harc?

És megtudja az egész egybegyűlt sokaság, hogy nem karddal és lándzsával szabadít meg az Úr. Mert az Úr kezében van a háború, és ő ad a kezünkbe benneteket" (1Sám 17,47).

Ha bizonyosan tudjuk egy harcról, hogy az a harc az Úré, akkor egészen bizonyosak lehetünk a győzelemben, mégpedig az olyan győzelemben, amely a legjobban tesz bizonyságot Isten hatalmáról. Az emberek megfeledkeznek az Úrról, még a hívők gyülekezetében is. Ezért amikor egyszer alkalom kínálkozik arra, hogy (mindennek a Nagy Végső Oka emberi hatalom nélkül elvégzi szándékát) az embereknek megmutassuk, hogy Isten el tudja érni célját anélkül is, hogy az emberek hatalmát igénybe venné, akkor ez egy drága lehetőség, amelyet ki kell használnunk. Azért is nagyon fontos ez, mert még Isten népe is túlságosan bízik az emberi erőben.

Lássuk meg, micsoda nagy dolog az, hogy Dávid kezében nincsen kard, mégis tudja, hogy Isten le fogja győzni az egész ellenséges sereget.

Ha valóban az igazságért küzdünk, ne várjunk, amíg tehetségünk, pénzünk vagy egyéb látható eszközeink lesznek a küzdelemhez, hanem a magunk találta lapos kövecskével és egyszerű parittyánkkal szálljunk szembe az ellenséggel. Ha a küzdelem csak a miénk lenne, nem lehetne okunk a bizakodásra, de ha az Úr Jézus Krisztus ügyéért harcolunk és egyedül az Ő erejében bízunk, ugyan, ki állhatna ellent nekünk? Ezért szálljunk szembe habozás nélkül a filiszteussal". A Seregek Ura velünk van, ki állhatna ellent nekünk?

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Egy lelkész lánya


Egységben az erő! De Lijn - Crabs

Egységben az erő! De Lijn - Mieren - ENG

Egységben az erő. De Lijn - Pinguins

Boldizsár Sándor és Lakatos Ervin - tart még a kegyelem

Kálvin: Hit és ige

„A hit nem választható el az igétől. Az Ige pedig a hittől elválasztva semmit sem használ. Az ige csak úgy közli velünk erejét, ha a hit utat csinál neki” 


Kenneth Hagin: AZ ATYA SZEREPE

Ne aggodalmaskodjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? vagy: Mit igyunk? vagy: Mivel ruházkodjunk? Mert mindezeket a pogányok kérdezik. Mert jól tudja a ti mennyei Atyátok, hogy mindezekre szükségetek van. Hanem keressétek először Istennek országát, és az Ő igazságát; és ezek mind MEGADATNAK néktek. Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd gondoskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja.
- Máté 6,31–34.

Megadatnak néktek! Nem pedig elvétetnek! Ez bizonyítja, hogy az Atya gondoskodik övéiről. Egy másik fordítás szerint: „Ne nyugtalankodjatok a holnap miatt.” Tudod, Isten nem akarja, hogy a gyermekei nyugtalankodjanak és aggodalmaskodjanak. Isten itt azt mondja: „Ne aggodalmaskodjatok, ne féljetek, ne nyugtalankodjatok. Mivel én vagyok a ti mennyei Atyátok, és én tudom, hogy mindezekre szükségetek van.”

Hanem keressétek először Isten országát és az Ő igazságát, és mindezeket meg fogjátok kapni. Ezt mondja Isten, a mi Atyánk! Ha Isten a te Atyád, biztos lehetsz abban, hogy Ő elfoglalja az atya helyét és betölti a szerető atya szerepét.
Biztos lehetsz abban, ha Isten a te Atyád, Ő szeret téged és gondoskodni fog rólad. Dicsőség Istennek, én örülök, hogy Ő az én Atyám! Neked is Ő az Atyád?

Megvallás: Én nem aggodalmaskodom amiatt, hogy mit egyek vagy mit igyak vagy, hogy mivel ruházkodjam. Az én mennyei Atyám tudja, hogy szükségem van mindezekre. Én először Isten országát kerestem és az Ő igazságát; és mindezek megadatnak nekem!

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/





Egy üzenet százféleké/p/pen †
Feláldozzuk a saját előnyeinket, akár a sikerünket, a hírnevet, azért, hogy a másiknak jobb legyen. Rendkívül nehéz, főleg ha nem viszonozzák, de ez a valódi szeretet. Mert Jézus is feláldozta az életét, azért hogy mi is életre keljünk. 




Mai Ige

Isten nemcsak a magasban van ott, akkor is megtalálod, ha lefelé nézel. Bármilyen meredek is a sziklafal, bármilyen mély is a völgy, amelyben jársz, Isten jelenléte még mélyebb!” 

maiige.hu


TIED A DICSŐSÉG - EvaNagyBudapest

2015. február 4.

Ige: Nem mindenki hirdeti szívből az Urat:

 És hogy ehhez hogyan kell viszonyulni, arra az apostol ad példát: „Némelyek versengésből, vetélkedésből, számításból, prédikálják, és hirdetik a Krisztust, nem tiszta szándékkal, nem tisztességesen, azt hívén, és azt gondolva, azt feltételezve, és abban bízva, hogy fogságom, és bilincseim nyomorúságait, és gyötrelmeit, megpróbáltatásait így megnövelik, és megnehezítik.

De mások Isten szerinti szeretetből, tudván, hogy én az evangéliumnak, az örömüzenetnek, a jó hírnek oltalmazására, és védelmére rendeltettem, és küldettem.

Mert mit mondjak? Csakhogy minden módon, - akár színből, azaz látszatból, színlelésből, érdekből, vagy hátsó gondolattal, akár tiszta szívből őszinte szándékkal, és meggyőződésből, - a Krisztus prédikáltatik: és én ennek örülök, sőt örülni is fogok” (Fil. 1,16-18)



Uram Néked énekelek

Minden helyzetben örülj!

Mert: „Veled van Istened, az ÚR, ő erős, és megsegít. Boldogan örül neked, megújít szeretetével, ujjongva örül neked” (Sof. 3,17).


Imádság:

Uram!
Segíts, hogy úgy tudjak szeretni másokat, ahogy Te szeretsz engem. Ámen



Az igazi szeretet

Az igazi szeretet sohasem tétlen, hanem megállás nélkül munkálkodik.