2014. szeptember 23.

Zsidókhoz írt levél 3. fejezet: Kik mehetnek be a nyugalom helyére? (szerkesztett)

Zsid. 3,1 Annakokáért szent atyafiak [szent testvéreim], mennyei elhívásnak részesei, figyelmezzetek, a mi vallásunknak [(homologia): a mi megvallásunk] apostolára [(aposztolosz): követére] és főpapjára, Krisztus Jézusra.

 [Más fordítás: értsétek meg Jézust, mint apostolt, és mint főpapot].

Zsid. 3,2 Aki hű, vagyis [(pisztosz): hűséges] ahhoz, aki őt rendelte [az ő megbízójához, küldőjéhez], valamint Mózes is az ő egész házában.

Zsid. 3,3 Mert ez nagyobb dicsőségre méltattatott, nagyobb [(doxa axioó): tisztességre, méltóságra, megbecsülésre, dicséretre méltó] mint Mózes, amennyiben a ház építőjének nagyobb a tisztessége, és [(timé): méltósága] mint a háznak.

Zsid. 3,4 Mert minden háznak van építője, aki pedig mindent elkészített, [felépített; aki a mindenséget alkotta], Isten az.

Zsid. 3,5 Mózes [(kai): akkor] hű, vagyis [(pisztosz): hűséges, megbízható, szavahihető] volt ugyan az ő egész házában, mint szolga, a hirdetendőknek bizonyságára, [aki a jövőbeli kinyilatkoztatásról tett tanúságot].

Zsid. 3,6 Krisztus ellenben mint Fiú, a maga háza felett,  akinek háza  mi vagyunk, ha a bizodalmat és a reménységnek dicsekedését [ha a bizonyságtevés bátorságát és a diadalmas reménykedést] mind végig erősen [(bebaiosz): állhatatosan, és szilárdan] megtartjuk, [ha mindvégig rendületlenül kitartunk a bizalomban és a diadalmas reményben].

Zsid. 3,7 Annakokáért amint a Szent Szellem mondja: Ma, ha az Ő szavát [az Ő hangjá] halljátok és [(akúó): megértitek],

Zsid. 3,8 Meg ne keményítsétek a ti szíveteket, és nehogy [(szklérünó): konokká tegyétek] mint az elkeseredéskor, az [(parapikraszmosz): elkeseredés, zúgolódás, fellázadáskor] a kísértés [peiraszmosz): támadó élű próbálkozás, a bűnre, azaz céltévesztésre való csábítás] ama napján a pusztában.

Zsid. 3,9 Ahol a ti atyáitok [őseitek] próbára tevéssel megkísértének [próbára tettek] engem és látták az én cselekedeteimet negyven esztendeig.

Zsid. 3,10 Azért megharagudtam arra a nemzetségre [nemzedékre] és mondám: mindig tévelyegnek szivökben; ők pedig nem ismerték meg az én utamat.

Zsid. 3,11 Úgy hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak bemenni az én nyugodalmamba, [az én nyugalmam helyére].

Zsid. 3,12 Vigyázzatok atyámfiai, [testvéreim] hogy valaha ne [(mépote mé pote): hogy semmiképpen se] legyen  bármelyikőtöknek hitetlen [(apisztia): hűtlen, engedetlen] gonosz szíve, hogy az élő, és [(dzaó): életet adó] Istentől elszakadjon [(aphisztémi): elpártoljon, eltávolodjon, eltávozzon].

Zsid. 3,13 Hanem intsétek [(parakaleó): buzdítsátok, bátorítsátok, serkentsétek] egymást minden napon, míg tart a ma, hogy egyikőtök se keményíttessék meg, és [(szklérünó): konokká ne legyen] a bűnnek, azaz a [(hamartia): céltévesztésnek] csalárdsága [(apaté): megtévesztése, becsapása, csalása, rászedése, ravaszsága, csábítása] által, [hogy közületek senkit meg ne keményítsen a vétek tévelyítő hatalma.

Zsid. 3,14 Mert részeseivé lettünk Krisztusnak, ha ugyan az elkezdett bizodalmat [amely kezdetben élt bennünk] mindvégig erősen [(bebaiosz): szilárdan, állhatatosan] megtartjuk.

[Más fordítás: Mert Krisztusnak részesei lettünk, de csak úgy, ha kezdeti szilárd hitünkben mindvégig állhatatosan kitartunk].

Zsid. 3,15 E mondás szerint: Ma, ha az ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek, és nehogy [(szklérünó): konokká tegyétek] a ti szíveiteket, mint az elkeseredéskor, amikor [parapikraszmosz): zúgolódtatok].

Zsid. 3,16 Mert kik keseredtek el, mikor ezt hallák?

[Más fordítás: Kik voltak, akik szavának hallatára (parapikrainó): lázadoztak, és zúgolódtak]?

Nemde mindazok, akik kijövének Égyiptomból Mózes által, [Mózes vezetésével]?

Zsid. 3,17 Kikre [(proszokhthidzó): neheztelt], és haragudott vala pedig meg negyven esztendeig? Avagy nem azokra-é, akik vétkeztek vagyis [(hamartanó): elvétették a célpontot], akiknek testei [(kólon): holttestei] elhullottak a pusztában?

Zsid. 3,18 Kiknek esküdött pedig meg, [(omnüó): kiknek fogadta meg esküvel] hogy nem mennek be az ő nyugodalmába [nyugalma helyére], hanemha [(apeitheó): a hitetleneknek, a rábeszélhetetlen, makacs] engedetleneknek?

Zsid. 3,19 [Világos tehát], és látjuk is, hogy nem mehettek be hitetlenség miatt.

[Más fordítás: Nem voltak képesek bemenni hitetlenségük miatt, hogy a hitetlenség következtében nem juthattak el oda].



Oly jó Téged áldani Uram!

Dicsérlek Istenem!

 „Áldom az Urat minden időben, dicsérete mindig ajkamon van!” (Zsolt. 34,2)


Uram, áldlak

 „Minden napon áldalak téged, és dicsérem neved örökkön örökké!” (Zsolt. 145,2)




Megvallás

A vérnyomásom 120/80. Isten élete ott van a véremben, és minden olyantól megtisztítja a verőereimet, ami nem az életet szolgálja. (Márk 11:23)

Charles Capps: Isten gyógyszere


Joyce Meyer: Az Istenben való bizalomról.

Bízz Istenben, még akkor is, ha nem értesz mindent. Meg kell tanulnunk akkor is bízni Istenben, ha nem értjük, mi történik az életünkben. Meg kell barátkoznunk azzal a ténnyel, hogy mindig lesznek megválaszolatlan kérdéseink, és meg kell tanulnunk ennek ellenére megnyugodni.


Lámpás utamon -It Is You - Faith Church Hungary

Spurgeon: A mi csodálatos Istenünkről:

Milyen csodálatos hatalom az, amely soha nem kényszeríti, de mégis irányítja az akaratunkat!


Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

A Szent Szellem erejét nem jutalomként kapjuk, mint valami trófeát a maratoni futás végén. Nem, erőre már a startvonalnál szükségünk van, amikor elkezdjük maratoni futásunkat Istenért. Minél gyengébbnek érezzük magunkat és minél inkább bukdácsolunk a hitünkben, annál inkább rászorulunk a Szent Szellem erejére. A tökéletesség nem feltétele a Szent Szellem elnyerésének! Sőt, éppen azért kapjuk, mert nem vagyunk tökéletesek. Azért küldte el Jézus, mert szükségünk van rá - mindnyájunknak, a legszentebbnek és a legkevésbé szentnek egyaránt. Gondolkozz ezen és szoktasd hozzá a szívedet: Szent Szellem, jöjj, mert szükségem van rád! REINHARD BONNKE


Keresztény szemmel

Részl. R.A.Benett :A hit tápláléka c. könyvéből


Életünkről képekben.


Mike Duó: Szánts bennem új ugart

2014. szeptember 21.

Ki Jézus nekünk?

Ő az élet kenyere, aki betölti minden szükségünket.
Ő az az élővé tevő hatalom, aki ismét megelevenít, és soha el nem múló élettel ajándékoz meg. (Ján. 6,35)

JÖJJ HÁT HOZZÁ! Ő VÁR RÁD!

/GyenMa/


 Ő mondja: „Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jő, semmikében meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha” (Ján. 6,35)


Ó Uram, hűséges Istenem.

Hypolite De Livry: Az őszinteségről.

"Az őszinteség nem azt jelenti, hogy mindent kimondunk, amit gondolunk, hanem azt, hogy meggondolunk mindent, amit kimondunk" 


AZ ÁRULÁS SZÍNE

Kol 3,12-17.

12 Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget, türelmet. 13 Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is. 14 Mindezek fölé pedig öltsétek fel a szeretetet, mert az tökéletesen összefog mindent. 15 És a Krisztus békessége uralkodjék a szívetekben, hiszen erre vagytok elhíva az egy
testben. És legyetek háládatosak. 16 A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek egymást zsoltárokkal, dicséretekkel, szellemi énekekkel; hálaadással énekeljetek szívetekben az Istennek. 17 Amit pedig szóltok vagy cselekesztek, mind az Úr Jézus nevében tegyétek, hálát adva az Atya
Istennek őáltala.

                          AZ ÁRULÁS SZÍNE

Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek
panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy
tegyetek ti is. (Kol 3,13)

Évekig nem szerettem a lila színt. Ez volt legjobb barátnőm, Jenny kedvenc színe, amikor 11-évesek voltunk - abban az évben, amikor elárult. Nálam népszerűbb barátokra lelvén Jenny kigúnyolt, és még a lámpát is lekapcsolta, ahogy magamra hagyott egy sötét iskolai mosdóban.

Lelkemben a lila a hűtlenség, a fájdalmas érzések és megbocsáthatatlan
emlékek színévé vált. Vagyis inkább olyan emlékeké, amelyeket nem
akartam megbocsátani.

Nem akartam, mert Jenny hibázott, én pedig sértett voltam. Ragaszkodtam
keserűségemhez, mindaddig, amíg Isten az Íráson keresztül megmutatta, hogy meg kell bocsátanunk másoknak; éppúgy, ahogy ő megbocsátja a mi bűneinket. A bűn rútságához képest a lila legcsúnyább árnyalata is gyönyörű.

Ha valakinek, Jézusnak lett volna joga a keserűségre, annak okán, amit az emberek tettek vele. A válasza azonban a bámulatra méltó megbocsátás volt. Júdás elárulta őt azoknak, akik halálát akarták. Péter háromszor tagadta le, hogy ismeri. Mégis, Jézus, mint Isten bűntelen gyermeke, aki meghalt a kereszten, miután római katonák ütlegelték és kigúnyolták, így imádkozott: "Atyám, bocsáss meg nekik!" (Lk 23,34).

Imádság: Istenünk, segíts Jézus példáját követnünk. Taníts minket megbocsátani, ahogy te megbocsátottál. Ámen.

Egyetlen sérelem sem lehet akadálya a megbocsátásnak.

Lochlanina Tobey (Virginia, USA)


http://csendespercek.hu

F.B.I. Fóti Baptista Ifjúság Sopronban - 2009. aug.

Kenneth E. Hagin: 10 ok, ami miatt szükséges nyelveken szólni - 2. rész

II. rész. Központi igazság: ha a nyelvünket alárendeljük a Szent Szellemnek, hogy más nyelveken szóljunk, akkor óriási lépést teszünk afelé, hogy minden tagunkat Istennek odaszánjuk.

1kor14,28
Ézs28,11-12
1kor14,15-17
Jak3,8

Túl kevés keresztény ismerte fel ma azt a lehetőséget, hogy a Szent Szellem által hatalmat és erőt kaptunk itt a földön. További öt okot fogunk tanulmányozni, és arra keressük a választ, hogy miért kellene minden hívőnek Szent Szellemmel betöltekeznie és nyelveken szólnia.

6. ok : A nyelveken szólás megőriz minket a világ szennyétől. 1Kor14,28: Ha pedig nincsen magyarázó, hallgasson a gyülekezetben; hanem magának szóljon és az Istennek.

Ez az egyik lehetséges útja annak, hogy az istentelen, közönséges, durva szavak szennyétől megőrizzen minket, akár dolgozunk, akár nyilvános helyen vagyunk. A fenti Igében vedd észre, hogy saját magunkhoz is beszélhetünk nyelveken. Ez különbözik a gyülekezeti alkalmaktól, amivel kapcsolatban Pál azt mondja: „Ha valaki nyelveken szól, kettő vagy legfeljebb három legyen, mégpedig egymás után; és egy magyarázza meg:
1Kor 14:28 Ha pedig nincsen magyarázó, hallgasson a gyülekezetben; hanem magának szóljon és az Istennek.” 1kor14,27-28.

Ha a gyülekezetben tesszük, akkor ez rendjén való, nem fogunk senkit zavarni. Azonban például egy borbély üzletben, amikor az emberek közönséges tréfákat mondanak egymásnak, csak ülök, és beszélek magamhoz és Istenhez nyelveken. Kocsiban, buszon, repülőn vagy akár a munkahelyünkön is beszélhetünk magunkhoz és Istenhez is, ezáltal őrizzük meg magunkat a világ szennyétől.

7.ok: A nyelveken ima képessé tesz minket arra, hogy azért imádkozzunk, amit nem ismerünk.

A 7. ok, ami miatt minden hívőnek nyelveken kellene beszélnie, hogy olyan dolgokért imádkozunk, amiről senki nem gondolja, hogy imádkozni kellene, sőt, lehet, hogy nem is tud róla senki.

Már tudjuk, hogy a Szent Szellem segít nekünk az imádkozásban azért, „amit nem tudunk, hogyan imádkozzunk, ahogyan kellene.” Ráadásul a Szent Szellem, aki mindent ismer és mindent tud, képes imádkozni rajtunk keresztül olyasmiért, amiről természetes értelmünkkel semmit sem tudunk.

1956-ban a feleségemmel Kaliforniában voltunk. Egyik éjszaka hirtelen felriadtam. Olyan volt, mintha valaki a kezét rám helyezte volna. Azonnal felültem az ágyban, a szívem vadul vert.

„Uram, mi a baj?” - kérdeztem. „Tudom, hogy valahol, valami rosszul megy. Szent Szellem, aki bennem vagy, te ismersz mindent, mindenütt ott vagy, ahogy bennem is. Akármi is legyen ez a dolog, kérlek, adj szót a számba.”

Körülbelül 1 órán keresztül imádkoztam nyelveken, majd elkezdtem nevetni és énekelni nyelveken. (Amikor így imádkozol, mindig folytasd az imát addig, míg el nem kezdesz dicsérni. Ekkor tudni fogod, akármiért is imádkoztál, megvan a válasz.)

Tudtam, hogy amiért imádkoztam, az megtörtént. Megkaptam a választ, és gyorsan elaludtam.

Álmodtam, és álmomban láttam az öcsémet, aki súlyos beteg lett Louisianában. Kórházba kellett vinni, annyira beteg volt. Álmomban az orvos kijött egy kórházi szobából, behúzta maga mögött az ajtót, és azt mondta, hogy az öcsém halott.

Nem doktor úr – mondtam -, nem halott, az Úr azt mondta nekem, hogy élni fog, és nem hal meg. Álmomban az orvos nagyon dühös lett rám, mert kételkedtem az ő szakmai hozzáértésében. Bevitt a szobába, hogy saját szememmel lássam, hogy az öcsém tényleg halott.

Öcsém arcáról a leplet felhajtva akarta megmutatni, hogy valóban halott, de az öcsém lélegzett, és nyitva voltak a szemei. Az orvos megdöbbenve mondta nekem: „miért tudsz te olyan dolgot, amiről én nem tudok? Ő bizony él!” Láttam az öcsémet, ahogy leszáll az ágyról – és az álomnak vége lett. Tudtam, hogy ezért imádkoztam.

Három hónappal később, mikor találkoztam az öcsémmel, azt mondta nekem: „majdnem meghaltam, míg távol voltál.” Mondtam neki, hogy tudok az egészről, hogy mentővel kellett a kórházba szállítani.

„Honnan tudnál erről?” Elmondtam neki azt a terhet, amit éreztem az imádságra, amit az a bizonyos álom követett.

„Pontosan ez történt! Elmondták nekem, hogy kb. 40 percig a kórházi orvos azt gondolta, hogy meghaltam.”

A nyelveken szólás olyan lehetőség arra, hogy imádkozzunk azokért, amikről természetes szinten nem tudhatunk semmit. A Szent Szellem azonban ismer mindent.

8. ok. A nyelveken szólás szellemi felfrissülést hoz. Ézs28,11-12 Ezért dadogó ajakkal és idegen nyelven fog szólni e néphez, Ő, aki ezt mondá nékik: Ez a nyugalom, hogy nyugtassátok meg a megfáradottat, és ez a pihenés! És nem akarták hallani!
Mi az a nyugalom, az a felfrissülés, amiről a fenti Ige szól? A nyelveken szólás.

Néha orvosok frissítő kúrát javasolnak, de én ismerem a legpihentetőbb kúrát a világon. Gyakran a nyaralásból úgy jössz haza, hogy néhány napra szükséged van, hogy újra dolgozhass. Nem nagyszerű, hogy ezt a „pihentető kúrát” mindennap veheted?

„Ez az a pihenés..., ez az a felfrissülés.” Az aggódás, káosz és a szétesés napjaiban szükségünk van erre a szellemi felfrissülésre.

9. ok. Nyelveken szólás a hálaadásra. 1 Kor14,15-17. Hogy van hát? Imádkozom a lélekkel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a lélekkel, de énekelek az értelemmel is. Mert ha lélekkel mondasz áldást, az ott lévő avatatlan miképpen fog a te hálaadásodra Áment mondani, mikor nem tudja, mit beszélsz? Mert jóllehet, te szépen mondasz áldást, de más nem épül abból.
Amikor Pál azt mondja, „mert ha lélekkel mondasz áldást, az ott lévő avatatlan miképpen fog a te hálaadásodra Áment mondani, mikor nem tudja, mit beszélsz?” Itt azokra utal, akik szellemi dolgokban még tudatlanok.

Ha meghívnál ebédre, és azt mondanád: „kérlek, adj hálát”, és ekkor nyelveken imádkoznék, nem tudnád, mit mondtam, nem lenne épülésedre. Pál ezért azt javasolja, hogy ilyen esetekben jobb értelemmel imádkozni. Ha mégis nyelveken imádkozol, le kell, hogy fordítsd, hogy a tudatlan tudja, mit is mondtál.

Figyeld meg az Igéből, hogy Pál azt mondja: a nyelveken szólás a legtökéletesebb módja az imádkozásnak és hálaadásnak. „mert jóllehet, te szépen mondasz áldást, de más nem épül abból.” Olyan emberek jelenlétében, akik tudatlanok, Pál azt mondja, hogy imádkozzunk értelemmel, hogy ők épüljenek, és megértsék, mit is mondasz.

10.ok. nyelveken szólás által a nyelved megzabolázhatod. Jak3,8. De a nyelvet az emberek közül senki sem szelidítheti meg; fékezhetetlen gonosz az, halálos méreggel teljes.
Ha nyelveken szólsz a Szent Szellemhez és így a nyelvedet megzabolázod, ez egy óriási lépés afelé, hogy minden tagodat Istennek szánod oda. Mert ha ezt a legizgágább tagodat képes vagy odaszánni, akkor bármilyen tagodat képes vagy.

Befejezésképpen szeretnék rámutatni arra, hogy ez a tíz ok főleg a hívő személyes életével foglalkozik. De van egy nyilvánosságra tartozó területe is a nyelveken szólásnak.

Először is, mikor az emberek megkapják a Szent Szellemet nyilvánosan, nyelveken szólnak, ahogy a Szent Szellem adja nekik. Másodszor: a gyülekezet épül a nyelveken szólás által, amennyiben a gyülekezetben lefordítják azt.

Pál egyértelműen kijelenti, hogy a prófétálás az embereknek szól „építésre, felemelésre és vigasztalásra” 1Kor14,3. Ám Pál folytatja: „nagyobb az, aki prófétál, mint aki nyelveken szóló, kivéve, ha lefordítja.” 1kor14,5. Pál azt állítja, hogy a nyelveken szólás a fordítással együtt egyenlő a prófétálással. Azaz ha lefordítja a nyelveken szólást, akkor a prófétáló nem nagyobb.

Hogy illusztráljuk, miről is beszélünk: két 5 forintos egyenlő egy 10 forintossal. Pál itt azt mondja, hogy a prófétálás egy 10 forintos. Természetes szinten jobb, ha van egy 10 forintosod, mint egy ötösöd (azaz nyelveken szólás). De ha a nyelveken szólással együtt érkezik a fordítás, akkor a kettő együtt már egyenlő a prófétálással.

A prófétálás „az embereknek szól építésre, felemelésre, vigasztalásra.” A prófétálás az nem prédikálás. (Azonban néha a prédikálásnak része a prófétálás.)

Ha a prófétálás prédikálás lenne, nem kellene felkészülnöd a prédikálásra. De bizony szükséged van a tanulásra: „tanulj, hogy magadat kipróbáltnak mutasd Isten számára” 2Tim2,15.

Nincs szükséged külön Igetanulmányozásra, hogy nyelveken szólj, és lefordítsd. Nincs szükséged az Igetanulmányozásra, hogy prófétálj - ez a Szent Szellem inspirálására jön. Természetesen, amikor valaki prédikál a Szent Szellem inspirációja alatt, és olyan dolgokat is mond, amiket soha nem gondolt volna, hogy kimond – ez a Szent Szellem inspirációja, és prófétálás.

A nyelveken szólás a fordítással együtt építi az Egyházat. Amikor ez Isten Igéjével együtt jelenik meg, akkor a hitetlent meggyőzi a nyelveken szólás és fordítás Isten jelenlétének a valóságáról, gyakran Istenhez fordul, és újjászületik.

Jézus azt mondta: „és ezek a jelek követik azokat, akik hisznek” Márk 16,17. Ez lehet valakinek a személyes életében, vagy nyilvánosan.

„Betegekre vetik kezüket és azok meggyógyulnak” Márk 16,18 Ez szintén lehet személyes vagy nyilvános.

És egy másik jel: „új nyelveken szólnak” Márk 16,17

Természetesen nem akarjuk, hogy a nyelveken szólás túl hosszúra nyúljon az istentisztelet alatt fordítás nélkül, mert akkor az emberek nem tudják, miről is van szó, és nem fognak épülni.

Teljesen rendben van, ha nyelveken imádkozol a gyülekezetben, mert azért teszed, hogy épülj. Ha bárki felemeli a kezét és imádkozik az istentisztelet alatt, teljesen rendjén van, ha nyelveken imádkozik. (Minden esti istentiszteleten én is így teszek, mikor ott állok a színpadon.)

De amikor a gyülekezet befejezi a nyelveken szólást, én is befejezem. A gyülekezet nem épülne, ha tovább folytatnám a nyelveken szólást. Szükséges tudnunk, hogyan is használjuk azt, amink van, hogy a legjobban épüljünk belőle.

Idézet:
Mrk 16,17: „és ezek a jelek követik azokat akik hisznek...ők új nyelveken szólnak.”

Fordította: Orbán Tibor




Szeretet-Közösség


Egy üzenet százféleké/p/pen †
 · 

Nem a teher az, ami tönkretesz, hanem az, ahogyan cipeled.
(Lena Horne)


Mondj áment Isten ígéreteire! 364. rész

Kvint-A bünöm átka várt...

2014. szeptember 20.

+ 4: (16-19)

+ 4: (16-19)
http://www.4shared.com/folder/9Q0khLzr/_online.html?refurl=sharedfolderurl

Az Újjászületett ember megvallása.

 Mi az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen, vagyis lepel nélküli arccal szemlélvén, mint egy tűkörben* vagyis visszatükrözve lát, és ugyanazon ábrázatra, képmásra elváltozunk, vagyis ugyanarra a képre formálódunk át, dicsőségről dicsőségre** úgy, mint az Úrnak Szellemétől” (2 Kor. 3,18)

[Más fordítás: Mi mindnyájan, akik födetlen arccal tükrözzük vissza az Úr dicsőségét, a dicsőségben fokról fokra hozzá hasonlóvá változunk át, az Úr Szellemén át, és az Úr Szelleme által]***

*Tükörben (katoptridzomai katoptridzó): - vagyis visszatükrözve lát. Mint egy tükörben megpillant.

**Krisztus képére (eikón) formálódik, ugyanis a dicsőség a megjelenés, míg az eikón maga a lényeg, ami a dicsőségben megjelenik. Dicsőségről dicsőségre, mondja az apostol, ami nem azt jelenti, hogy lépésről lépésre, hanem kimeríthetetlenül, vég nélkül (ill. mindvégig!). Fontos a metamorfózis szó is, ami nem csak külső formálódást jelent, a morfé szó ugyanis a lényeget, létmódot is jelenti – ami azután látható formát is ölthet, vagyis: arról van szó, hogy a látens valóság válik láthatóvá. Itt is ez a kijelentés értelme: aki Krisztust látja-láthatja leplezetlenül, az a Szellem által maga is ilyenné formálódik. (Jubileumi kommentár).

***De addig, amíg ez bekövetkezik: „… tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem, és töredékes az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, amint én is megismertettem, ahogyan engem is megismert az Isten” (1 Kor. 13,12)

„De mikor eljő a teljesség, azaz a célba érő, érett korú befejezett, vagyis a felnőtt férfikorú, a rész szerint való eltöröltetik” (1 Kor. 13,10)

Hogy ez bekövetkezzen: „És Ő adott némelyeket apostolokul, némelyeket prófétákul, némelyeket evangélistákul, némelyeket pedig pásztorokul és tanítókul: Míg eljutunk mindnyájan az Isten Fiában való hitnek és az Ő megismerésének egységére, érett férfiúságra, a felnőttkorra, a Krisztus teljességével ékeskedő kornak mértékére, vagyis a  nagykorúságra(Eféz. 4, 11.13)

És Ő az: „Ki elváltoztatja a mi nyomorúságos, gyarló, lealacsonyított, megalázott, értéktelenné vált testünket, vagyis énünket, lényünket, hogy hasonló, vagyis olyanná megformázott legyen az Ő dicsőséges testéhez, vagyis énjéhez, lényéhez, amaz Ő hatalmas munkája, és hatóereje szerint, mely által maga alá is vethet mindeneket” (Fil. 3,21)

„Mert akiket eleve ismert, és öröktől fogva tudott, kiválasztott, felismert, eleve el is rendelte, és a többiektől előre különválasztotta, hogy azok az ő Fia ábrázatához, képéhez hasonlatosak legyenek.

 [Más fordítás: Hogy Fiának képmását öltsék magukra és hogy ugyanazt az alakot viseljék, amelyet az ő Fia, akivel együttformált]. Hogy ő legyen az elsőszülött, a legelőször előhozott, vagyis az új emberiség elsőszülöttje, első példánya, sok atyafi, sok testvér között” (Róm. 8,29)

Dávid így prófétál erről: „Én igazságban, azaz megigazultan nézem a te orcádat, megelégszem a te ábrázatoddal, midőn felserkenek.

[Más fordítás: Én pedig meglátom orcádat, mint igaz, vagyis megigazult ember. És öröm tölt el, ha meglátlak, amikor fölébredek]” (Zsolt. 17,15)

 A nagykorúság, vagyis a Krisztus teljességével ékeskedő kor eljövetelének feltétele, az Igével való szoros közösség: „Mert ha valaki csak hallgatója az igének és nem megtartója, de nem cselekszi, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, aki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát, az arcát. Mert megnézte ugyan magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt” (Jak. 1,23-24)




Jöjjetek, hajoljunk meg az Úr előtt

Uram!

Mert az Én otthonom a mennyben van!


 „Jövevény, és idegen vagyok e földön, ne rejtsd el tőlem a te parancsolataidat. (Zsolt. 119,19)


Legyetek együttérzők, és:

“Örüljetek az örülőkkel, sírjatok a sírókkal” (Róm. 12:15)


Morzsák az élet kenyeréből

Összegyűjtötte: Vida Sándor

Az Ige engedelmesség által tisztít, az Úr Jézus vére hit által tisztít, a Szent Szellem tüze által tisztít; e három tisztulásból áll a megszentelődés.




Oswald Chambers: TARTS LÉPÉST ISTENNEL

"Énok Istennel járt..." (1Móz 5,24).

Egy ember hívő életének és jellemének nem az a próbája, amit az élet kivételes pillanataiban cselekszik, hanem amit rendes körülmények között tesz, amikor nem történik semmi nagy vagy izgató dolog. Egy ember értékét a megszokott dolgokkal szemben tanúsított magatartása méri le, amikor nincs színpadi megvilágításban. Nehezünkre esik lépést tartani Istennel; azt jelenti, hogy szellemileg kifulladsz. Amíg nem tanultunk meg Istennel járni, mindig nehéz az Ő lábnyomába lépni, de amikor erre rátaláltunk, akkor ennek egy jellemző bizonyítéka van: Isten élete bennünk. Az egyéniség eltűnik az Istennel való személyes egyesülésben és kizárólag Isten járása és hatalma lesz nyilvánvalóvá.

Nehéz Istennel lépést tartani, mert alighogy elindulunk vele járva, ráébredünk, hogy túlhaladt rajtunk, mielőtt még három lépést tettünk volna. Ő másképpen végez el dolgokat mint mi, ezért minket nevelnie kell ezekre a módszerekre. Jézusra vonatkozik az Ézsaiás 42,4: "Nem téved, és nem csügged el" (ang. ford.), mert soha nem munkálkodott a saját, egyéni látása, hanem mindig az Atya álláspontja szerint, és nekünk meg kell tanulnunk ugyanezt. A szellemi igazságot a szellemi légkör által fogjuk fel, nem értelmi okoskodás útján. Isten oly módon változtatja meg a légkört, hogy a dolgok lehetségessé kezdenek válni, noha addig soha nem láttuk lehetségesnek.

Isten nyomdokában járni, azt jelenti, hogy vele egységben vagyunk. (Nem maradunk le, de nem is előzzük meg.) Sok időbe kerül, mire ide eljutsz, de maradj benne! Ne add meg magad csak azért, mert talán éppen most annyira nehezedre esik lépést tartani vele. Menj vele tovább! Csakhamar úgy találod, hogy új látásod és új célod van.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers/

Jézus, te égi szép !

Vida Sándor: A győztes:

Amiben győzelmes az ember, abban kegyetlen is lehet másokhoz. 


Kenneth E. Hagin: 10 ok, ami miatt szükséges nyelveken szólni - 1. rész

Központi igazság: a nyelveken szólás egy folyam, aminek soha nem szabadna kiszáradnia. Ez gazdagítja a szellemi életedet.
Apcsel 2,4
1 kor14,4
Ján14,16-16
Róm 8,26
Júdás 20

Pál apostol hosszan írt és beszélt a nyelveken szólásról. Nyilvánvalóan gyakorolta is, amit prédikált, hiszen az 1kor14,18-ban azt írta: „hála Istennek, én is rendszeresen szólok nyelveken, és kívánom, hogy minden hívő tudja meg, milyen áldás és milyen erőforrás ez a napi életében.

Célom az, hogy bemutassam azokat az alapvető okokat, amelyeknek alapján állítom, hogy minden kereszténynek szükséges nyelveken szólnia. További célom, hogy segítsem a keresztényeket abban, hogy meglássák azokat az áldásokat, melyek az övéik lehetnek a Szent Szellem ereje által.

1.ok: A nyelvek egy jel.
Apcs 2,4: És megtelének mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Szellem adta nékik szólniuk.

Isten Igéje azt tanítja, hogy amikor a Szent Szellem betölt minket, más nyelven beszélünk, ahogy Isten Szelleme adja nekünk. A nyelvek egy azonnali nyilvánvaló jele a Szent Szellembe való bemerítkezésnek. Tehát az első ok, amiért a hívőknek más nyelveken kell szólniuk az, hogy ez természetfeletti bizonyítéka annak, hogy a Szent Szellem a hívőben lakozik.

Az Apcsel 10-ben olvashatjuk, hogy amikor Péterrel együtt zsidó atyafiak is elmentek Kornélius házához, meglepődtek, látván hogy a Szent Szellem ajándéka kitöltetett a pogányokra is. Ugyanis úgy gondolták, hogy ez csak a zsidóké.

Honnan tudták ezek a zsidók, hogy Kornélius házanépe megkapta a Szent Szellem ajándékát? „MERT HALLOTTÁK ŐKET BESZÉLNI nyelveken, és magasztalták Istent.” Apcs 10.46.

A nyelveken szólás természetfeletti jel volt, hogy a pogányok ugyanazt az ajándékot kapták, mint ők.

2. ok: a nyelveken szólás szellemi épülésre.
1Korinthus 14,4: Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a gyülekezetet építi.

A Korinthusiaknak írt levélben Pál bátorítja a hívőket, hogy folytassák a nyelveken szólás gyakorlatát, mind az imádásban, mind az imádkozó életükben, hogy ezáltal épüljenek szellemben, és építsék magukat.

„1Kor14,2: mert aki nyelveken beszél, nem embereknek szól, hanem Istennek. Mert ember nem értheti meg, azonban szellemében ő titkokat szól.” A Weymouth fordítás szerint: „isteni titkokat szól.” Pál itt nyilvánvalóvá teszi, hogy Isten egy isteni, természetfeletti eszközt adott az Egyháznak, amivel közvetlenül Vele kommunikálhatunk.

A 14. versszakban Pál azt állítja: „mert ha én ismeretlen nyelven imádkozom, a szellemem imádkozik, de az értelmem gyümölcstelen.” Figyelj fel arra, amit hangsúlyoz: „az én szellemem imádkozik.” Az Amplified Biblia azt mondja: a szellemem (a bennem levő Szent Szellem által) imádkozik.

Isten szellem. Amikor nyelveken imádkozunk, a szellemünk közvetlen kapcsolatban van Istennel, aki szellem, és közvetlenül beszélünk Vele, isteni, természetfeletti módon.

Howard Carter, aki a Nagy-Britanniai pünkösdi egyház szuperintendánsa volt évekig – s aki a világon az első pünkösdi bibliaiskolát alapította -, azt mondta, hogy a más nyelveken szólás nem csak nyilvánvaló bizonyítéka a Szent Szellemmel való betöltésnek, hanem egy folyamatos megtapasztalás kell, hogy legyen a hívő egész életében. Hogy milyen célból? Azért, hogy velünk együtt imádja Istent. A nyelveken szólás egy folyam, aminek soha nem szabad kiszáradnia. Meggazdagítja a szellemi életedet.

3. ok: A nyelveken szólás emlékeztet minket arra, hogy a Szent Szellem bennünk lakozik, és állandóan jelen van. Ján14,16-17: a nyelveken szólás által való imádkozás és Isten imádása segít, hogy állandóan tudatában legyünk annak, hogy Ő jelen van, és a bensőnkben lakozik. Ha tudatában lehetek ennek mindennap, akkor ez hatással van arra, hogyan is élek.

Egy szolgáló 12 éves lánya egyszer annyira begurult, hogy durván és otrombán beszélt az édesanyjával. Egy evangélista, aki meglátogatta őket, tanúja volt a jelenetnek. Mikor a kislány felnézve meglátta őt, és rájött, hogy tanúja volt a „nagyjelenetnek”, nagyon zavarba jött és könnyekben tört ki.

Az evangélista megkérdezte a kislányt, vajon a Szent Szellem betöltötte-e őt? A kislány azt válaszolta, hogy igen. Az evangélista emlékeztette, hogy a Szent Szellem benne él. Végül együtt imádkoztak, és a kislány kérte az Úr bocsánatát. Mikor imádkoztak, a kislány elkezdte Istent nyelveken imádni. Amikor befejezték, az evangélista azt mondta: van egy titok, ami segít megzabolázni az indulataidat. Ha mindennap nyelveken imádkozol, és imádod Istent, segít abban, hogy tudatossá váljon benned a Szent Szellem jelenléte. S ha emlékezni fogsz rá, hogy ő benned lakozik, nem fogsz ilyen csúnyán viselkedni.

Az evangélista évekkel később visszatért ebbe a gyülekezetbe, ahol találkozott ezzel a lánnyal, aki azt mondta: „Soha nem felejtettem el, amit mondtál. Amióta találkoztunk, mindennap imádkoztam és imádtam Istent nyelveken, és azóta soha nem jöttem ki a sodromból.”

Sajnos mindannyian ismerünk olyan hívőket, akik Szent Szellemmel betöltöttek, mégis gyakran dühbe gurulnak, és olyasmit is kimondanak, amit nem kellene. Pusztán azért, mert nem élnek úgy szellemben, ahogy kellene.

Olyan könnyű bosszankodni és csalódottnak lenni, ha nem vagyunk tudatában az Ő jelenlétének. Azonban ha időt töltünk, és közösségben vagyunk vele, akkor a bensőnkben levő jelenléte tudatossá válik.

4. ok: nyelveken való ima Isten akaratával összhangban tartja az imádkozásunkat. Róma 8,26 szerint a nyelveken imával az önzőséget ki tudjuk iktatni az imáinkból. Ugyanis ha saját gondolataim szerint imádkozom, lehetséges, hogy az nem lesz Isten Igéjével összhangban.

Gyakran az imáink hasonlatosak ahhoz az öreg földműveshez, aki mindig így imádkozott: „Istenem áldj meg engem, a feleségemet, a fiamat és az ő feleségét. Szóval négyünket, de többet ne.” A Róma 8,26-ban Pál nem azt mondja, hogy nem tudjuk, hogyan kell imádkoznunk, hiszen tudjuk: az Atyához imádkozunk, Jézus Krisztus nevében. Ez a helyes módja az imádkozásnak. Azonban nem elég tudni, hogyan imádkozz, ha nem tudod, hogy mit, vagy miért imádkozz. Pál azt mondta: „...nem tudjuk, miért kellene imádkoznunk, de a Szellem maga jár közben értünk, nyögésekkel, amit nem tudunk kifejezni.” (Amplified Bible) (Hasonlatosképpen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtlenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Szellem esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. )

P.C. Nelson szerint ez esetben a görög szó jelentése: a Szent Szellem közbenjár értünk fohászkodásokkal, nyögésekkel, melyek érthető beszéddel nem fejezhetők ki. Sőt, tovább ment és rámutatott arra, hogy a görög szó nem csak azt jelenti, hogy nyögések hagyják el az ajkainkat, hanem nyelveken is szólunk.

Ez megegyezik azzal, amit Pál mondott az 1kor14,14-ben: amikor imádkozom ismeretlen nyelven, a szellemem imádkozik. Vagy az Amplified Bible szerint: a szellemem (a Szent Szellem által, aki bennem van) imádkozom.

Nyelveken szóláskor a szellemed imádkozik a Szent Szellem által, aki benned van. A Szent Szellem, aki benned van, adja a kifejezéseket, és ezeket a szellemedből szólod. Te szólod – ő adja a kifejezést.

A Szent Szellem ezáltal segít téged imádkozni úgy, hogy az összhangban van Isten akaratával, ahogy a dolgokért kellene imádkoznunk. Ez nem valami olyan, amit a Szent Szellem nélküled tesz. Nem nyög vagy beszél nyelveken tőled függetlenül. Ezek a bensődből jönnek, és a te ajkaidat hagyják el. A Szent Szellem nem fogja a mi imádságunkat elimádkozni értünk. Ő azért küldetett, hogy bennünk lakozzon, mint segítő és közbenjáró. Nem ő a felelős a mi imádkozó életünkért, elküldetett, hogy segítsen nekünk imádkozni. Más nyelveken szólni egy olyan imádság, amihez a Szent Szellem adja a kifejezéseket. Ez a Szent Szellem által irányított ima, amely kizárja az önzésnek még a lehetőségét is az imáinkban.

Nagyon sokszor az emberek a saját gondolataik szerint imádkoznak, és úgy változtatják meg a dolgaikat ima által, hogy az nem Isten akarata, és nem a legjobb számunkra.

Ha Isten népe valamit akar, ami nem Isten legtökéletesebb, vagy tökéletes akarata, Ő gyakran mégis megengedi azt.

5. ok: A nyelveken szólás serkenti a hitet. Júdás 20. Ti pedig szeretteim, épülvén a ti szentséges hitetekben, imádkozván Szent Szellem által
Az ötödik ok, amiért minden hívőnek nyelveken kellene szólnia, hogy serkenti a hitünket, és segít megtanulnunk, hogyan is bízzunk még jobban Istenben. Mivel a Szent Szellem természetfeletti módon adja a szavakat, amiket imádkozunk, hitre van szükség, hogy nyelveken szóljunk. Hiszen nem tudjuk, hogy mi lesz a következő szó, amit kimondok – Istenbe vetett bizalmam által mondom ezt ki. És ha ezen a területen bízom Istenben, ez segít engem abban, hogy más területen is így tegyek.

Egy nagyszerű keresztény asszony tagja volt annak a vidéki gyülekezetnek, amit egyszer pásztoroltam. Nagyon szerette az Urat, de gyomorfekélye volt, és féltek az orvosok, hogy ez rákossá válik. A férje jól keresett, de minden bevételük az orvosokhoz vándorolt. Néha meglátogattam őket.

Ahogy az asszony Szent Szellem keresztséget vett, nem sokkal később újra meglátogattam őket. Feltűnt, hogy mindent megevett, amit csak megkívánt, míg korábban csak kevés bébi tápszert és tejet tudott enni, és még ez is nehezére esett.

Megmagyarázta, hogy mi is történt: „nemcsak Szent Szellem keresztséget kaptam, és más nyelven beszéltem, de a gyógyulásomat is. Tökéletesen egészséges vagyok!”

Nagyon sokszor láttam hasonlót. S miért is mondtam el ezt a történetet? Tudjuk, hogy Szent Szellem keresztség nem gyógyít meg minket. azonban a nyelveken szólás segít minket abban, hogyan tudjunk még jobban megbízni Istenben.

Átengedni a nyelvünket, a Szent Szellemnek hogy más nyelveken szóljunk, egy óriási lépés afelé, hogy minden részünket Istennek adjuk.



Irma Nyári


ÚJ Teremtés Krisztusban - Gyógyulás, szabadulás, helyreállítás


Ézsaiás 54:14 Gyökeret versz az igazságban, és megerősödsz benne rendíthetetlenül.
Távol marad tőled minden pusztítás és romlás, gondolnod sem kell vele. Közeledbe sem jön a rettegés, nem kell félned tőle


Jézus, a mindenünk!

Ez az a nap! 2013 | Henderson Dávid & 1000 fős kórus: Hozsánna (Official HD)

2014. szeptember 19.

Ige: A boldogok.

 „Boldogok, akiknek szívük tiszta, érintetlen, vegyítetlen, őszinte. Amibe nincs idegen anyag, elegyítetlen. A szívükben és a szívükre nézve tiszták, vagyis tisztaszívűek: mert ők az Istent meglátják, mert megjelenik, megmutatkozik nekik* (Mát. 5,8)

*Az apostol buzdítása, bátorítása: „Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha nyilvánvalóvá lesz, hasonlókká leszünk Őhozzá; mert meg fogjuk őt látni, amint van, és olyannak fogjuk látni, amilyen valójában. És akiben megvan ez a reménység Ő iránta, az mind megtisztítja ő magát, amiképpen Ő is tiszta” (1 Ján. 3,2-3)

Hát: „Közeledjetek az Istenhez, és Ő közeledni fog hozzátok. Tisztítsátok meg kezeiteket, ti bűnösök, és szenteljétek meg szíveiteket ti kétszívűek” (Jak. 4,8)

A Szent Szellem figyelmeztetése: „Minden féltett dolognál jobban őrizd, és óvd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet. Vesd el tőled a száj hamisságát, és tartsd távol szádtól a csalárdságot, és az ajkak álnokságát távoztasd el magadtól(Péld. 4,23-24)

Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanúbizonyságok, és tanúskodások, Istenkáromlások” (Mát. 15,19)

 Ezért kéri Dávid, hogy:  „Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős szellemet újítsd meg bennem” (Zsolt. 51,12)

 Mert: „Kicsoda megy fel az Úr hegyére Isten jelenlétébe? És kicsoda állhat meg az ő szent helyén? Az ártatlan kezű és tiszta szívű, aki nem adja lelkét, és aki nem sóvárog hiábavalóságra, és nem esküszik meg csalárdságra, és nem esküszik hamisan. Áldást nyer az ilyen az Úrtól, és igazságot, vagyis megigazulást az üdvösség Istenétől” (Zsolt. 24,3-5)

Bizony: „Uram, kicsoda tartózkodhatik sátorodban, ki lehet sátradnak vendége, kicsoda lakozhatik, és tartózkodhat szent hegyeden? Aki tökéletességben jár, aki feddhetetlenül él, igazságot cselekszik, és törekszik az igazságra, és igazat szól az ő szívében, vagyis szíve szerint igazat szól(Zsolt. 15,1-2)

„Aki szereti a szívnek tisztaságát, beszéde kedvesség, és jóindulattal beszél: annak barátja a király” (Péld. 22,11)

 És látják majd az ő orcáját, és az ő neve homlokukon lesz” (Jel. 22,4)

 A prófétákon keresztül pedig kijelenti az Úr, hogy hogyan lehet tiszta szívre szert tenni: „És adok néktek új szívet, és új szellemet adok belétek, és elveszem, eltávolítom a kőszívet hústestetekből, és adok néktek hússzívet. És az én Szellememet adom belétek, és azt cselekszem veletek, hogy az én parancsolatimban járjatok, és rendelkezéseim szerint éljetek, és az én törvényeimet megőrizzétek, megtartsátok, betöltsétek, és teljesítsétek (Ezék. 36,26-27)

És ismét: „És adok nékik egy szívet és egy utat, hogy mindenkor engem féljenek, hogy jól legyen dolguk, nékik és az ő fiaiknak ő utánuk. És örökkévaló szövetséget kötök velük, hogy nem fordulok el tőlük és a velük való jótéteménytől. Jót teszek velük, és az én félelmemet adom az ő szívükbe, és olyanná teszem szívüket, hogy féljenek engem, hogy el ne távozzanak, és ne hajoljanak el tőlem” (Jer. 32,39-40)

És az Ígéret beteljesült az Úr Jézusban, aki kijelentette: „… Én vagyok az út…” (Ján. 14,6).


Kegyelmed jobb az életnél

Ima és megvallás: Nem félek.

  Áldalak Istenem, amiért nem kell félnem gyermekeim sorsa miatt, mert meg van írva, hogy Te ott hallod meg szavukat, ahol vannak (1Móz.21,17) bármilyen mélyen merültek bele a világba, amely sivár pusztaság.


Isten fiairól

 „Lássátok milyen nagy szeretetet adott nékünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk! A világ azért nem ismer minket, mert nem ismerte meg Őt” (1 Ján. 3,1)


Gyökössy Endre vallomása

Hónapok óta van egy egészen rövid, reggeli imádságom: "Add, Uram, hogy jobban szerethessek, mint tegnap!" Ennyi az egész. Szívesen átadom, mert ebben minden benne van.


Carl Eichhorn: Jézus arcképe (III.)

A szeretet nem rója fel a gonoszt, nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. 
(1 Kor 13, 5-6)

A szeretet nem rója fel a rosszat a másikkal szemben, azaz nem vezet könyvet a sértésekről, amiket kapott. Ellenkezőleg! Törli az adósságtételt, megbocsát és elfelejt. Nem hánytorgat fel. Természetünk sajnos olyan, hogy jobban megjegyezzük magunknak a minket ért rosszat, mint a jót. Miért felejtjük el olyan nehezen a bántásokat? Mivel mindig visszatérünk rá, ha nem szóval, akkor gondolatban. Túlságosan pontosan könyveljük el a minket ért sértéseket és nem írjuk le a másik számlájáról, ezért mindig abban a kedvezőtlen megvilágításban látjuk a másikat, amibe az előző események állították őt. Pedig a szeretet nem rója fel a gonoszt.

Isten sem emlékezik meg vétkeinkről. Ő az örök szeretet és ezért a tenger mélyébe veti őket. Megbocsát és elfelejt. Felségesen fejezi ki ezt az Úr az Ő Igéjében: „Eltörlöm álnokságaidat önmagamért és bűneidről nem emlékezem meg" (Ézs 43, 25). Vagy: „Eltöröltem álnokságaidat mint felleget és mint felhőt bűneidet" (Ézs 44, 22).

Nem akarunk-e Isten követői lenni, hogy ugyanabban a szeretetben járjunk? A Megváltó Péternek sem vetett a szemére semmit.

A szeretet nem örül az igazságtalanságnak. Amíg ezt a szeretetet nem ismerjük, csak a rossznak és gyalázatnak örülünk, amit mások véghezvisznek. Szívesen mondjuk tovább és mások kíváncsian hallgatják. Sokan élvezik a bírósági tárgyalásokat is, falják a rablótörténeteket, krimifilmeket és mindenféle rémhistóriákat. Nyomozzák a csúnya ügyeket és kedvüket lelik bennük (Róma 1, 32). A szeretet nem tesz így. Szomorú minden gonosz dolog miatt, ha lehet, meg sem hallgatja. Inkább jót, szépet és tiszta dolgokat szeret hallani.

A szeretet örül az igazságnak. Örül, ha Isten igazsága derül ki, hiszen Ő maga az igazság. Ujjong, ha az evangélium, az igazság Igéje győzelmet arat, ha emberek az igazság megismerésére eljutnak. A világ embere fanyar képet vág ehhez, agyonhallgatja az ilyesmit, vagy éppen kigúnyolja.

János apostolnak az volt a legnagyobb öröme, ha látta, hogy a testvérek igazságban járnak. A szeretet embere az igazságot segíti elő, utat készít neki és örül, ha az győz, még akkor is, ha ő maga nem részesül benne.

Carl Eichhorn "Isten muhelyében" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/eichorn/

Laura Story - Blessings (magyarul)

Az életről

Csak azt az életet érdemes végigélni, amelyet másokért élünk.

/Ismeretlen/


Joseph Prince: Tedd Jézust a középpontba!

 
1,16 Isten mindezeket a Fia közreműködésével és Fia számára teremtette. (Kolossé – Egyszerű Fordítás)

Isten Igéje azt mondja, hogy minden Krisztus által és Őérte teremtetett. Ha minden Őérte teremtetett, akkor ez azt jelenti, hogy Jézus van mindenek középpontjában! Hívőkként, ez arra kell, hogy ösztönözzön minket, hogy Jézust tegyük a középpontba életünk minden területén.

Ha ezt tesszük, egyszer csak azt vesszük észre, hogy az élet már nem egy állandó küzdelem. Az életünk megtelik mély értelemmel, és könnyebbé válik, mert Vele járunk.

Ha például a gyermeked tanulmányaiért imádkozol, ne úgy tedd, mintha a tanulás lenne gyermeked életének középpontja, és Jézus csak azért létezne, hogy bejuttassa őt egy jó egyetemre. Azért imádkozz, hogy a gyermeked megdicsőítse Jézust a tanulmányaival, és betöltse Isten tervét és céljait. Mindenekfelett, imádkozz, hogy Jézus központi helyet foglaljon el a gyermeked életében. Így, lesz ereje ahhoz, hogy ellenálljon a negatív csoportnyomásnak, és más legyen, mint a többiek. Neveljünk Dávidokat, Dánieleket és Esztereket a családjainkban. Míg mások emberek tetszésétől, elismerésétől függnek, és behódolnak a világnak, amikor nyomás alatt vannak, a mi gyermekeink tudni fogják, hogy Isten jóváhagyását élvezik, és az Ő jóindulatában, bölcsességében és erejében fognak járni!

Kedves testvérem, amikor Jézus a középpontja életed bármely területének, az a terület telve lesz az Ő életével és virágozni fog. Hasonlóképpen imádkozz a munkádért, pénzügyeidért és a szolgálatodért, és legyen várakozásod, hogy meglátod az Ő céljait, kenetét, erejét és az ő életét, ahogy áthatja az életed különböző területeit az Ő dicsőségére!

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/270-tedd-jezust-a-kozeppontba.html
Új Kezdet Keresztény Közösség
1
 

Napi ige:
Ahol Isten szeretete uralkodik, ott nem marad hely a félelem számára. Sőt, amikor ez a szeretet egészen kiteljesedik, minden félelmet kiűz belőlünk. (1.Ján.4,18)


Keresztény idézetek ツ

még ha úgy tűnik is, hogy most minden olyan rosszul alakult...gondolj erre! 


Mike Duó: A versenypálya (Akik versenypályán futnak...)