2014. szeptember 15.

2 Péter levél 2. fejezet: Óvás a hamis tanítóktól; (szerkesztett)

2 Pét. 2,1 Valának pedig hamis [hazug] próféták [(pszeudoprophétész): álpróféták] is a nép között. Amiképen ti köztetek is lesznek hamis tanítók, [(pszeudodidaszkalosz): áltanítók] akik veszedelmes eretnekségeket [romboló szakadásokat, pusztító tévtanokat] fognak közétek [(pareiszagó): titokban és ravaszul] becsempészni. Akik [(haireszisz): vallási irányzatokat, vallásos csoportokat, felekezeteket, vezetnek be, ezáltal viszályt, pártoskodást, meghasonlást, különválást, széthúzást hoznak létre]. És az Urat, aki megváltotta, aki [(agoradzó): megvásárolta] őket, megtagadván, [(arneomai): és elutasítva] önmagukra hirtelen való veszedelmet hoznak [gyors pusztulást, és romlást zúdítanak].

2 Pét. 2,2 És sokan fogják követni azoknak romlottságát [kicsapongásaikat; eltévelyedéseiket, és sokan fognak (exakolútheó): engedelmeskedni, és behódolni nekik] és követik majd (apóleia): veszedelmes utjukat, ami romlást, és pusztulást hoz rájuk]. akik miatt az igazság [(alétheia): a valóság] útja káromoltatni fog [(blaszphémeó): s miattuk becsmérelni fogják az igazság útját].

2 Pét. 2,3 És a telhetetlenség, a [(pleonexia): nyereségvágy, kielégítetlen kapzsiság, mohóság] miatt költött [(plasztosz): kitalált igékkel, behízelgő, kedveskedő, mesterkélt] beszédekkel vásárt űznek belőletek, és [(emporeuomai): becsapnak, kifosztanak titeket]; kiknek kárhoztatásuk [(krima): ítéletük] régtől fogva [(ekpalai): régóta] nem szünetel [(argeó): és nem késlekedik] és romlásuk, és [(apóleia): pusztulásuk] nem szunnyad.

[Más fordítás: Nyereségvágyból fakadó szavaikkal igyekeznek megvásárolni titeket, és szép szavakkal fognak kifosztani kapzsiságukban; De ők veszedelmüket, és pusztulásukat nem kerülik el].

2 Pét. 2,4 Mert ha nem kedvezett [(pheidomai): nem kímélte, nem volt engedékeny, és elnéző, és nem kegyelmezett] az Isten a bűnbe esett, vagyis [(hamartanó): a céltévesztett] angyaloknak, hanem mélységbe [(tartaroó): a fény legteljesebb hiányába] taszítván, a sötétség [(dzophosz): a homály, és a szerencsétlenség] lánczaira [(paradidómi: szolgáltatta ki], és adta oda őket, hogy fenntartassanak, és [rabokként őrizzék őket] az ítéletre.

2 Pét. 2,5 És ha a régi [(arkhaiosz): eredeti, kezdeti, ősi] világnak,a [(koszmosz): teremtett világnak] sem kedvezett [nem  (pheidomai): kegyelmezett, és nem kímélte meg az őskor világát sem], de Nóét [jelentése: nyugalom, vigasztalás megnyugvás; pihenés] az igazság [(dikaioszüné): igazságosság, megigazulás] hirdetőjét, [(kérüx): hírnökét, követét] nyolcad magával megőrizte [(phülasszó): megtartotta, megmentette], özönvízzel borítván el az istentelenek [(aszebész): az Isten nélkül élők] világát [özönvízet borítván az elvetemült világra].

2 Pét. 2,6 És ha Sodoma [jelentése: égő, lángoló, táj] és Gomora [jelentése: elsüllyedés, elpusztulás; kévék országa; gabonabőség; hasadék, szakadék] városait elhamvasztva [(tephroó): hamuvá tette], végromlásra kárhoztatva [(katasztroph katakrinó) katasztrófa által pusztulásra ítélte], például tévén [intő példaként (hüpodeigma): figyelmeztetés céljára történő bemutatásuk által] azokra nézve, akik istentelenkedni fognak [akik Isten nélkül élnek].

2 Pét. 2,7 És ha megszabadította [(rüomai): kiragadta a veszedelemből, és megmentette] az igaz [(dikaiosz): becsületes, tisztességes] Lótot [jelentése: fátyol vagy takaró; elrejtettség; sötét színű], aki az istenteleneknek [az Isten nélkül élőknek] fajtalanságban való forgolódása [(atheszmosz aszelgeia anasztrophé): szemtelen, arcátlan, elvetemült viselkedése, életmódja]  miatt (kataponeó): elfáradt, és [gyötrődött].

2 Pét. 2,8 Mert amaz igaz [(dikaiosz): becsületes, tisztességes], azok között lakván, a gonosz, és [(anomosz): törvénytelen] cselekedeteket látva és hallva, napról-napra gyötri vala az ő igaz lelkét az ő egész [(pszükhé): személyét]:

»Más fordítás: elfárasztotta az, amit látnia és hallania kellett, mikor a törvényszegők törvénytelen tetteikkel a köztük lakó igazságosnak igazságos életét napról-napra kínozták«

2 Pét. 2,9 Meg tudja szabadítani, és [(rüomai): ki tudja ragadni] az Úr a kegyeseket [(euszebész): az istenfélőket, a hívőket] a kísértésekből, a gonoszokat [(adikosz): engedetlen; hitetleneket] pedig az ítélet, a [(kriszisz): döntés] napjára büntetésre [(koladzó): fegyelmezésre, és megjavításra] fenntartani, és [(téreó): megõrizni].  

2 Pét. 2,10 Főképpen, és [(maliszta): különösen] pedig azokat, akik a testet [(szarx): hústestet] követvén, tisztátalan kívánságban járnak, és a hatalmasságot megvetik. Vakmerők, [elbizakodottak, arrogánsak, arcátlanok] maguknak kedveskedők [(authadész): önteltek, maguk tetszését keresők], akik a méltóságokat káromolni [(blaszphémeó): becsmérelni, rágalmazni, gyalázni, rájuk rosszat mondani] nem rettegnek.

[Más fordítás: Főként pedig azokat, akik beszennyező vágyakban a hústest után járnak, és a felsőbbséget, a föléjük rendelt urakat megvetik, vakmerők, önfejűek, nem rettegnek a dicsőségben lévőket káromolni].

2 Pét. 2,11 Holott az angyalok [a hírnökök, követek], akik erőre és hatalomra nézve nagyobbak, nem [hoznak], és nem szólnak azok ellen az Úr előtt káromló [(blaszphémosz): rágalmazó, gyalázkodó, becsmérlő, rosszindulatú] ítéletet, vagyis [(kriszisz): megkülönböztetést].

2 Pét. 2,12 De ezek, mint oktalan [(alogosz): értelem nélküli] természeti [(phüszikosz): ösztönös] állatok, amelyek megfogatásra és elpusztításra valók [melyeket arra teremtettek, hogy megfogják és elpusztítsák őket], azokat, amiket nem ismernek, [(agnoeó): tudatlanságukban] káromolván, [(blaszphémeó): becsmérelnek, szidalmaznak, gyaláznak] azoknak pusztulásával, és [ugyanúgy] fognak el is pusztulni.

2 Pét. 2,13 Megkapván gonoszságuk [(adikia): istentelenségük, Isten nélküli életük] díját [(miszthosz): fizetségét, zsoldját], mint akik gyönyörűségnek tartják a naponkénti dobzódást [a naponkénti (trüphé): fényűzést, pompát, kicsapongást, tobzódást, dőzsölést]. Undokságok és fertelmek [(szpilosz): szennyfoltok és szégyenfoltok ők], akik kéjelegnek [tobzódnak] az ő csalárdságukban [(apaté): a megtévesztésben, becsapásban, csábításban], mikor együtt lakmároznak veletek.

 [Más fordítás: Hamisságuk béreként mások hamisságától szenvednek, gyönyörűségnek, és élvezetnek tartják a nappali tivornyát, mocsok- és szégyenfoltok, csalárd kívánságaikban kéjelegve veletek együtt lakmároznak].

2 Pét. 2,14 Akiknek szemei paráznasággal, és [(moikhalisz): hűtlenséggel] telvék, és [parázna vággyal van tele], bűnnel [(hamartia ekhó): a céltévesztés hatalmában vannak, irányítása alatt tartják, igazgatják; alá vannak neki rendelve] telhetetlenek és [(akatapausztosz): nem tudják abbahagyni]. Elhitetik [(deleadzó): csalogatják, és csapdába csalják, elcsábítva félrevezetik, rászedik, elszédítik] az állhatatlan [(asztériktosz): tétovázó, bizonytalan, ingatag] lelkeket [(pszükhé) személyeket], szívük gyakorlott a telhetetlenségben [(pleonexia): a többet bírás vágyával, kapzsisággal, mohósággal, gyakorlott a haszonlesésben], átok gyermekei.

2 Pét. 2,15 Akik elhagyván az egyenes útat, eltévelyedtek, követvén Bálámnak [jelentése: a nép elnyelője, megrontója], Bosor [Jelentése: égő fáklya] fiának útját, aki a gonoszság [(adikia): istentelenek, vagyis az Isten nélküliek] díját [(miszthosz): a hamisság bérét, jutalmát] kedvelte [(agapaó): teljesen átadta, odaszánta magát].

2 Pét. 2,16 De megfeddetett [(elegxisz elegmosz ekhó): és rendreutasításban részesült] az ő törvénytelenségéért [(paranomia): törvényszegéséért]: egy igavonó néma állat emberi szóval szólván, megakadályozta a próféta esztelenségét.

2 Pét. 2,17 Ezek víztelen kútfők [(anüdrosz pégé): száraz; források], széltől hányatott [(lailapsz): vihar kergette] fellegek, [forgószéltől sodort ködfoszlányok], akiknek a sötétség homálya [(szkotosz dzophosz): tudatlanság sötétsége] van fenntartva örökre [a legfeketébb sötétség vár rájuk örökkévalóságig].

2 Pét. 2,18 Mert hiábavalóság [(mataiotész): haszontalanság, ostobaság] kevély [(hüperogkosz): fellengzős, fennhéjázó] szavait szólván, (hús)testi kívánsággal [(epithümia): vággyal, szenvedéllyel], bujálkodással [(aszelgeia): féktelen kicsapongásokkal] elhitetik [(deleadzó): csábítják, csalogatják, csapdába csalják] azokat, akik valóban [(ontósz): akik alighogy] elszakadtak [(apopheugó): elmenekültek] a tévelygésben élőktől [(anasztrephó): a megtévesztésben forgolódtoktól].

»Más fordítás: Mert nagyhangú, üres, fellengzős szólamokat hangoztatva, testi vágyaik kiélésére, kicsapongásra csábítják feslett életükkel azokat, akik alighogy elmenekültek, és nemrégen szakadtak el azoktól, akik tévúton járnak, akik tévelygésben élnek«

2 Pét. 2,19 Szabadságot ígérvén azoknak, holott ők maguk a romlottság [(phthora): pusztulás, pusztítás] rabszolgái; mert akit valaki legyőzött [aki gyengének bizonyul valamivel, vagy valakivel szemben], az annak rabszolgájává lett.
2 Pét. 2,20 Mert ha az Úrnak, a megtartó [szabadító, megmentő, Üdvözítő] Jézus Krisztusnak megismerése [(epignószisz): felismerése, és megértése] által a világ fertelmeit [(miaszma): szennyét, tisztátalanságát] elkerülték, vagyis [a világ fertelmeitől megmenekültek,  megszabadultak], de ezekbe ismét belekeveredve [(emplekó): belebonyolódva, belegabalyodva, belevegyülve, összefonódva] legyőzetnek [(héttaó): elbuknak, azokkal szemben gyengéknek bizonyulnak,  és újból elmerülnek ezekben, és vereséget szenvednek], az ő utolsó állapotjuk gonoszabbá [(kheirón): rosszabbá, súlyosabbá] lett az elsőnél [(prótosz): az eredetinél].

2 Pét. 2,21 Mert jobb [(kreittón): hasznosabb] volna rájuk nézve, ha meg sem ismerték volna az igazság [(dikaioszüné): megigazulás] útját, mint hogy megismervén, elpártoljanak [elforduljanak] a nekik adott szent parancsolattól.

2 Pét. 2,22 De betelt [(szümbainó): beteljesedett] rajtuk az igaz példabeszéd [(aléthész paroimia): valóságosan a példázat] szava [igéje]: Az eb visszatért [(episztrephó): visszafordult] a saját okádására, és a megmosódott [és a (lúó): megfürdetett] disznó a sárnak fertőjébe [a megfürdött disznó (borborosz küliszma): a sarat dagonyázza, a sárban hekmpereg].



Hadd legyek fény!

M Luther King: Motiváció

Ha egy embernek utcaseprő a munkája, akkor úgy seperjen utakat, ahogy Michelangelo festett, ahogy Beethoven komponált, vagy ahogy Shakespeare írt verseket. Olyan jól seperje az utakat, hogy a mennynek és a földnek minden lakója megálljon egy percre, s azt mondja, ím, itt élt egy nagyszerű utcaseprő, aki jól végezte a munkáját.


Alister McGrath: Jelek

Ez a világ tele van egy másikra utaló jelekkel: arról a világról már elkezdhetünk tapasztalatokat szerezni, de teljességében csak az időnk végén ismerhetjük meg. Isten úgy teremtette a világot, hogy elhelyezte benne ezeket a jeleket és útjelzőket.


A hamis bölcsességről

A hamis bölcsesség földi, mert nem az Istentől van, érzéki, mert a külső kísértéseknek enged, sátáni, mert a hazugság atyjától származik, aki irigységet támasztva idézte elő a halált.


 „Ez nem az a bölcsesség, amely felülről jő, nem fentről származik, hanem földi a földön élő, pusztán testi emberi, azaz az emberi természetből adódó, ösztönös, és démoni, gonosz szellemtől eredő, ennek jellegzetességét magán viselő, ördögi tanítás]” (Jak. 3,15)


Élet van Te benned....



Énekel és játszik:Mesterné Bálint Katika (Csemő) Élet van tebenned, erő van tebenned, Remény van tebenned, ó Jézus. Élet van tebenned, erő van tebenned, Remény van tebenned, ó Jézus. Így dicsérlek életemmel És áldlak minden erőmmel, Az életemmel, minden erőmmel. Csak benned van reményem.
MERION62 LEJÁTSZÁSI LISTÁJA

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

A Bibliát kevéssé érdekli az idő múlása, inkább bizonyos korszakokra, helyszínekre és eseményekre összpontosít. A legnagyobb „idő” akkor volt Isten óráján, amikor Krisztus eljött a Földre. Születésének pillanata, halálának pillanata, feltámadásának pillanata - valójában Jézus életének minden egyes pillanata - nem „bolhacsípések” voltak a történelem színpadán, hanem az örökkévalóságra kiható sorsdöntő események. Ami igazán számít, az nem a hosszú élet, hanem hogy Isten időzítése szerint éljük a napjainkat. „Jobb egy nap a te udvaraidban, mint máshol ezer” - énekli a Zsoltáros (Zsolt 84,11). Legyen ma is áldott napotok! REINHARD BONNKE


A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

A Bibliának szája van, beszél hozzám.Keze van, utánam nyúl, lába van utánam fut.

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


Mike Duo- Zsákutca

2014. szeptember 13.

Ige: Hálaadás azért, mert:

 „Meg vagyok győződve arról, hogy aki elkezdette bennetek a jó dolgot, a jó munkát, elvégzi, és be is fejezi a Krisztus Jézusnak napjáig* (Fil. 1,6)

*A Zsoltár szavaival megvallhatjuk, hogy: „Ha szorult helyzetben vagyok is, megtartod életemet. Haragos ellenségeim ellen kinyújtod kezedet, jobbod megsegít engem. Elvégzi értem az Úr. Uram, a te kegyelmed örökkévaló: ne hagyd el a te kezeidnek alkotásait!” (Zsolt. 138,7-8)

Mert Isten az: „Aki meg is erősít… mindvégig feddhetetlenségben, a mi Urunk Jézus Krisztusnak napján” (1 Kor. 1,8)

Hiszen: „Ő megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába” (Kol. 1,13).



Áldott az Úr

Hálaadás.

Köszönöm Úr Jézus!

Hogy Te tettél alkalmassá arra, hogy mint világosság fia, úgy járjak, (Eféz.5,8.) s meg van írva, hogy a világosságban nincsen semmi sötétség.(1Ján.1,5.),


Ki Jézus nekünk?

Ő a te Teremtőd, és a te alkotód. Aki ma is így szól: Ne félj, mert megváltottalak, neveden hívtalak téged, enyém vagy! Mikor vizen mégy át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok el nem borítnak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng meg nem perzsel téged” (Ésa. 43,1-2).


Ravasz László: A házasságról.

A házasság a boldogság ígérete, s a vértanúság elfogadása. (Papini) 


A TROMBITA, BILL BURNS: Az első lépés…

Mi lesz az az egy hitlépésetek ebben az új időszakban? Az első lépés vezet a győzelemre. Lehetőségetek fog nyílni arra, hogy új módon lépjetek ki hitben. Ti természetfeletti nép vagytok, és a ti Istenetek ezt mondja: "Tegyetek meg egyetlen hitlépést, hogy elinduljatok ezen az új és izgalmas úton, és az első lépésetekre megnyilatkozik a természetfeletti világ."


http://gyurinaploja.blogspot.com


Örökkévaló.

Újabbak feltéve: (12-15)

Henry Ford: Mit hiszel? Az meglesz!

Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz.



Helyreállítás, világosság

Seregek Istene, állíts helyre minket, ragyogtasd ránk arcodat, hogy megszabaduljunk!
Zsoltárok könyve 80:8


Talán te is voltál már úgy, hogy ha otthon valami elromlott, először megpróbáltad te magad megjavítani (ha férfi vagy biztos volt ilyen). Lehet az egy tönkrement háztartási gép, műszaki cikk, vagy a gyerek valamelyik játéka. Forgatjuk, nézegetjük, szétszedjük és összerakjuk (vagy nem), aztán végül mégiscsak elvisszük a szakszervizbe, hogy javítsák ki a hibát, amit még lehet, hogy mi is csak tetéztünk. Aztán eljön a következő eset, mikor már nem is próbálkozunk, hanem rögtön megyünk a szakemberhez a problémáinkkal.

Néha elrontunk dolgokat az életben. Tévedünk, figyelmetlenkedünk, lázadozunk, sértődötten duzzogunk… hagyjanak bennünket békén, majd mi megoldjuk. Aztán addig-addig kínlódunk, még végül feladjuk, és azt mondjuk: „Rendben. Te jössz, Istenem! Én már megpróbáltam mindent kérlek, segíts talpra állnom, segíts rendbe hozni összekuszált dolgaimat.

Bizalom, és alázat kell ehhez. Bizalom – mert már tapasztaltuk Isten nagyságát és erejét. Hisszük, hogy újra megteszi, hogy újra megszabadít és csodát művel. Alázat – mert bizony fel kell adnunk büszkeségünket, a „majdénmegoldom” mentalitást, és segítséget kérni.


„Istenem szükségben vagyok. Nézz rám! Figyelj rám! Bátoríts és fogadj el. Korábban már felemeltél, megerősítettél, de én a magam útját jártam. Most újra itt vagyok, és újra kérem mindent helyre hozó kegyelmed. Légy irgalmas hozzám, Istenem!”


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/07/helyreallitas-vilagossag.html
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

A Biblia nem teológiai rendszer, hanem az üdvösség kézikönyve, a gyermek abc-je és a tudós számára a legmélyebb bölcsesség tárháza

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/





Keresztény szemmel


Fejes Zoltán -- Kőszikla

2014. szeptember 12.

Kijelentés Isten titkairól.

Az apostol is kijelentés útján ismerte meg Isten titkát:
1.Istennek a pogányokkal kapcsolatos tervét: „...kijelentéssel ismertette meg velem a titkot, ahogy előbb röviden megírtam. Ha elolvassátok, megtudhatjátok belőle, hogyan értem én a Krisztus titkát, amely más nemzedékek idején nem vált ismertté az emberek fiai előtt úgy, ahogyan most kijelentette szent apostolainak és prófétáinak a Szellem által: Hogy tudniillik a pogányok örökös társak és egyugyanazon test tagjai és részesei az ő ígéretének a Krisztus Jézusban az evangélium által” (Eféz. 3,3-6)
2. A Krisztusban való hit titkát: „Akinek van hatalma arra, hogy megerősítsen titeket az én evangéliumom és a Jézus Krisztusról szóló üzenet szerint - ama titok kinyilatkoztatása folytán, amely örök időkön át kimondatlan maradt, de most nyilvánvalóvá lett, és az örök Isten rendelkezése szerint a próféták írásai által tudtul adatott minden népnek, hogy eljussanak a hit engedelmességére. Az egyedül bölcs Istené a dicsőség, a Jézus Krisztus által örökkön-örökké. Ámen” (Róm. 16,25-27)
3. Hogy Krisztus a pogányok között van: „mégpedig azt a titkot, amely örök idők és nemzedékek óta rejtve volt, de amely most kijelentetett az ő szentjeinek, akiknek Isten tudtul akarta adni, hogy milyen gazdag ennek a titoknak dicsősége a pogány népek között. Ez a titok az, hogy Krisztus közöttetek van: reménysége az eljövendő dicsőségnek. Mi őt hirdetjük, miközben minden embert teljes bölcsességgel intünk és tanítunk, hogy minden embert tökéletessé tegyünk a Krisztusban.”„Aki megtartott minket és hívott szent hívással, nem a mi cselekedeteink szerint, hanem az ő saját végezése és kegyelme szerint, mely adatott nékünk Krisztus Jézusban örök időknek előtte. Megjelentetett pedig most a mi Megtartónknak, Jézus Krisztusnak megjelenése által, aki eltörölte a halált, világosságra hozta pedig az életet és halhatatlanságot az evangélium által.” (Kol. 1,26-28; 2 Tim. 1,9-10).
Ezt a testté lett Ige így jelenti ki: „Mert nincs semmi rejtett dolog, ami meg ne jelentetnék; és semmi sem volt eltitkolva, hanem hogy nyilvánosságra jusson” (Márk. 4,22).


Őrízz meg és szabadulást adj nékem Uram

NE FÉLJ! Bármi, - vagy bárki - támad az életed ellen:

 Mert eljön az Úr az ő szent lakóhelyéről, elhagyja szent hajlékát, és leszáll és lépdel a földnek magaslatain. És szétmállanak, összeomlanak, megolvadnak, szétfolynak lépései alatt a hegyek, a völgyek pedig szétszakadoznak, szétterülnek, meghasadoznak, mint a viasz a tűz előtt, mint a lejtő a lezúduló víztől” (Mik. 1,3-4)


Az Úr Jézus az, aki ma azt mondja néked: NE FÉLJ!

 „Mert én veled vagyok, mindenütt oltalmazlak, és megőrizlek téged, akárhova mégy, és visszavezetlek erre a földre. Bizony, nem hagylak el, amíg nem teljesítem, amit megígértem neked” (Móz. 28,15)


Ki Jézus nekünk?

Ő az, akihez minden nyomorúságunkban kiálthatunk, és Ő megszabadít.
Ő az, aki lecsendesíti az életünkben tomboló viharokat.
Ő az, akinek szavára még a hullámként ránk törő bajok is lecsillapodnak,
Ő az, aki vezérel bennünket, és elborít az ő békességével, hogy életünk a kívánt kikötőbe juthasson.

 De az Úrhoz kiáltanak az ő szorultságukban (az ő nyomorúságukban), és sanyarúságukból kivezeti őket (és kiszabadította őket szorult helyzetükből). Megállítá a szélvészt, hogy csillapodjék (és lecsendesítette a forgószelet), és megcsendesedtek a habok (és elcsitultak a hullámok). És örülnek, hogy lecsillapodtak vala (amikor azok elsimultak), és vezérli őket az ő kívánságuknak partjára (a kívánt kikötőbe)” (Zsolt. 107,24-30)


Cseri Kálmán: Élni fog benne minden,

Élni fog benne minden, ahová csak eljut a patak. (Ez 47,9)

Amikor ez a prófécia elhangzott, Isten népe a babiloni fogságban volt.
 Már több évtized eltelt, sokan nem is remélték, hogy még egyszer látják Jeruzsálemet, és felépül a templom. Isten ekkor Ezékiel prófétán keresztül azzal vigasztalta a népet, hogy pontosan leírta nekik, milyen lesz az új templom. Ezékiel látomásának a végén látta ezt: a templom küszöbe alól víz folyt ki, ami egyre mélyülő folyóvá duzzadt, s ahova csak eljutott, ott élet támadt. Még a Holt-tenger is tele lett halakkal, a folyó partján pedig olyan gyümölcsfák nőttek, amelyek havonta teremtek gyümölcsöt, leveleik pedig orvosságul szolgáltak.

Mit jelent ez a képes beszéd? A templom mindig Isten jelenlétére utal. A víz a csapadékban szegény Palesztinában az élet jelképe lett. A folyó víz, élő víz, Isten igéjét jelenti. A templomból kiáradó ige termékennyé teszi a pusztaságot is, életet támaszt a halál helyén, nyomában gyümölcs terem ott, ahol semmi nem volt. Gazdag, bővölködő élet lesz ott, ahova Isten igéje eljut. Ahol azonban nincs számára hely, ott „a pocsolyák nem gyógyulnak meg, sósak maradnak".

Jézus Krisztus azt mondta önmagáról: a templomnál nagyobb van itt. Valamint ezt: én vagyok az élet. Azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek (Jn 10,10). Ő olyan vizet kínál, ami végleg eloltja a benne hívő életszomját, sőt átfolyik rajta, és másokat is megelégít (Jn 4,14).

Csodálatos látni ma is, hogy aki hallgatja és magába fogadja Isten igéjét, annak hogyan változik meg az élete. Valóban gyümölcsök jelennek meg rajta: szeretet, öröm, türelem, jóság... (Gal 5,22).

A halál állapotából emel ki Isten az ő igéjével, és örök életet ad.

http://velunkazisten.hu/kegyelem_harmatja/0825_Elni_fog_benne_minden


Mától minden más

Max Lucado: Ami kell.

Isten azért tartja vissza, amire vágyunk, hogy megadja, amire szükségünk van.


Hit-vallás

Hiszek a napban - akkor is, ha nem süt;
Hiszek a szeretetben - akkor is, ha nem mutatkozik meg;

Hiszek Istenben - akkor is, ha nem szól.
/Ismeretlen/


Életünkről képekben.


Szeretet-Közösség


A SZERETET HATALMA