2014. február 23.

Ige: A gyümölcstelenekről.

 „A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, amely jó, és nemes gyümölcsöt nem terem, kivágattatik, és tűzre vettetik, azokat tűzbe dobják, és hajítják* (Mát. 3,10)

*Az Úr Jézus is meghirdeti, hogy: Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik, és tűzre vettetik, az tűzre dobatik” (Mát. 7,19).

És példázattal magyarázza meg az Úr a kijelentést: „És ezt a példázatot mondá: Vala egy embernek egy fügefája szőlejébe ültetve; és elméne, hogy azon gyümölcsöt keressen, és nem talála. És monda a vincellérnek: Ímé három esztendeje járok gyümölcsöt keresni e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja a földet is hiába? Az pedig felelvén, így válaszolt, és monda néki: Uram, hagyj békét néki, és hagyd meg még ez esztendőben, míg köröskörül megkapálom, körülásom, és megtrágyázom: És ha gyümölcsöt terem jövőre, jó; ha pedig nem, azután vágd ki azt” (Luk. 13,6-9)

Mert csak a megigazult ember tud gyümölcsöt teremni: „Az igaz, vagyis a megigazult virágzik, és virul, mint a pálmafa, és magasra növekedik, mint a cédrus a Libanonon. Még a vén korban is gyümölcsöznek; kövérek, dús lombúak, és zöldellők lesznek” (Zsolt. 92,13.15).



A szívem a lelkem mi lüktet idebenn.

A győzelem kulcsa

 A király: „Tanácsot tartván pedig a néppel, előállítá az Úr énekeseit, hogy dícsérjék a szentség ékességét, a sereg előtt menvén, és mondják: Tiszteljétek az Urat, mert örökkévaló az Ő irgalmassága” (2Krón. 20:21).


A legnagyobb parancsolat!

Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes énedből és teljes elmédből. Ez az első és nagy parancsolat. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták. És nincs más ezeknél nagyobb parancsolat” (Mát. 22,36-40)


C. H. Spurgeon: Isten ígéretei

Az ígéret úgy veszi körül a hívõket, mint a levegõ a földgolyót. Majdnem nevezhetném mindenütt jelenlévõnek, és elmondhatom róla: ’Minden

oldalról körülfogtál, kezedet rajtam tartod. Csodálatos nekem ez a tudás, igen magas, nem tudom felfogni. Hova menjek Szellemed elõl? Orcád elõl hova fussak?’ (Zsolt 139,5-7).


C. H. Spurgeon: Szüntelenül megemlékezik rólunk.

"Gondol ránk az Úr, meg fog áldani" (Zsolt 115,12).

A mondat első részének igazsáságát én megpecsételhetem. És te? Az Úr valóban gondolt ránk, gondoskodott rólunk, megvigasztalt, megszabadított és vezetett. Gondviselése minden lépésünkben törődött velünk, még a legkisebb ügyünk sem volt jelentéktelen a számára. Egész életünk során gondolt ránk, szünet nélkül. Voltak persze alkalmak, amikor különösképpen megtapasztaltuk gondoskodását, és ezekre különösen nagy hálával gondolunk vissza. Igen, valóban "gondol ránk az Úr".

A mondat második része értelemszerű következménye az elsőnek. Mivel Isten nem változik, a múlthoz hasonlóan a jövőben is mindig gondol ránk. És ha Ő gondol ránk, abból áldás származik. De itt nemcsak ésszerű következtetéssel, hanem ihletett kijelentéssel van dolgunk: Isten Szent Szellemének ereje is kijelenette ezt nekünk. "Meg fog állni" (Csel 3,26). Ez nagy és kifürkészhetetlen dolgokat jelent. Mivel ez az ígéret nincs időhöz kötve: a végtelenbe nyúlik. Megáld minket a maga isteni módján, öröktől fogva mindörökké. Ezért mondjunk Istennek együtt hálát: "Áldjad, lelkem, az Urat!" (Zsolt 103,1).

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Jobb egy nap (Tudom ezért létezem)

Joyce Meyer: Elengedni a sértődöttséget

1,6 Ezért nagy öröm tölt el benneteket, annak ellenére, hogy most még egy kis ideig különböző megpróbáltatások szomorúságot okoznak nektek.
1,7 Miért van ez így? Mert szükséges, hogy ezek a nehézségek próbára tegyék a hiteteket, vajon valódi-e. Az igazi hit ugyanis értékesebb a színtiszta aranynál. Az aranyat tűzzel tisztítják meg, mégsem marad meg örökké. Hitetek viszont, miután kipróbálták, és valódinak bizonyult, dicséretet, elismerést és dicsőséget szerez nektek, amikor Jézus Krisztus megjelenik. (1 Péter Egyszerű fordítás)

Meg kell értenünk, hogy minden olyan alkalom, amikor arra van kísértésünk, hogy megsértődjünk, vagy felhúzzuk magunkat, tulajdonképpen a hitünk próbája. Péter azt mondja: „Kedves barátaim, ne érjenek benneteket meglepetésként ezek a mostani szenvedések! Ezeknek az a célja, hogy kipróbálják a hiteteket. Ne gondoljátok, hogy valami szokatlan történik veletek! (1 Péter 4:12 Egyszerű fordítás) Minden alkalom, amikor egy kapcsolat meg van próbálva lehetőség arra, hogy Isten munkája megdicsőüljön bennünk, bizonyságként azoknak, akik figyelnek minket, miközben elszenvedjük a bántásokat.

Életünk viharait kezelhetjük egy helyes vagy egy helytelen módon. Amíg nem vált nyilvánvalóvá számomra, hogy a Szent Szellem által micsoda erő lakozik bennünk, hívőkben, hogy a helyes dolgot tegyük, addig nem tudtam helyes módon kezelni a bántásokat.

Jézus tanítása szöges ellentétben áll a világ tanításával. Ő azt tanítja, hogy a vihar közepette is békességünk lehet. Képzeld csak el, milyen nagyszerű lenne, ha bármi is történne, teljes békességed lenne!

Jézus azt mondja nekünk: „Figyeljetek rám! Hatalmat adtam nektek, hogy kígyókon és skorpiókon tapossatok. Hatalmatok (fizikai valamint mentális erőtök és képességetek) van az ellenség minden ereje fölött” (Lukács 10:19, AMP Bible alapján). Azt is megígérte, hogy semmi sem fog ártani nekünk. Ha hatalmunk van az ellenség fölött, akkor arra is hatalmunk (fizikai és mentális erőnk) van, hogy mások bántásain felülkerekedjünk. Jézus megadja nekünk a szükséges erőt, hogy helyesen bánjunk az emberekkel.

Joyce Meyer

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joyce-meyer/224-elengedni-a-sertodottseget.html

Csoda Budapesten: Hajléktalan nénit fogadott be egy 18 éves lány

Dr-Kováts György: Mi marad meg? 3

Az Örökkévaló Isten végtelen szeretete akkor teljesedhet be, ha vannak, akik Vele együtt, ezt a szeretetet elfogadva, erre ráhangolódva, és ezzel beteljesedve élnek. Egy nap pontosan ez lesz, amit a mennyben át fogunk élni Vele. Elképzelhetetlen ez egyelőre számunkra, de ott megvalósul, teljességgel, amit Ő szeretett volna, amire teremtett téged, és mindannyiunkat, ott végbemegy, és napi tapasztalattá lesz, mit jelent szeretetben, megértésben, egymás megtisztelésében, szelídségben, kedvességben, türelemmel, és ösztönző szeretettel élni egymás iránt. Ez a menny.

Szóval, ez a szeretet befogadható, átélhető, megkapható szeretet. Ami azt jelenti, hogy BELÜLRŐL is fogod érezni. Nem csak azt érzed, hogy Isten mennyire szeret téged, hanem ott lesz benned a válasz, ott lesz ez a szeretet, és arra vágysz, hogy mindezt továbbadd, és kiteljesedjen általad, rajtad keresztül is.

Csak a mennyben?
Nem. Már itt is. Már ezen a földön is átélhető, befogadható, megkapható szeretet. És ez a lényege annak, amit mondani szeretnék most neked. Ez a szeretet a tiéd lehet, sőt, azonnal a tiéd, ahogy befogadod a Megváltót, és átadod Neki az életedet. Az Ő lénye ez a szeretet. Ő ezzel van teli. Ő ilyen szeretet, és ez a szeretet határozza meg minden napját. Ő ezzel a szeretettel szeret, és ezzel a szeretetettel akarja, hogy teljes legyen az életed neked is.

Amikor megalkotta az embert, úgy teremtette meg, hogy legyen az emberben egy hely, ami az Ő jelenlétét hordozhatja. Mondhatod úgy, hogy ez a „szív”, vagy a „benső ember”, az ember „szelleme”. Bármelyiket használod, ugyanarról van szó: az Örökkévaló Isten azt akarja, hogy gyermekeként élj a földön, és hogy Ő ott lehessen veled, benned, mindennapjaidban. Amikor az Úr Jézus Krisztust, mint Megváltódat befogadtad, kinyitottad Előtte bensődet (szívedet), és behívtad Őt, hogy legyen Ő a te Urad és Megváltód, Ő ezt komolyan vette, és megtette, amit mondtál: bejött. Ott, benn, a szíved legmélyén, ott, ahová pszichológus, pszichiáter el nem ér, ott benn, a szellemedben, lakozást vett az Ő élete. Igéje és Szent Szelleme által, igazságban és valóságos szentségben, ott benn, egy új élet született meg.

Ez az újjászületés, a bibliai értelemben. Isten élete, az új élet, ott benn, benned, megjelenik, és Isten gyermekévé tesz téged. Nem csak befogadtak, mint örökbefogadottat, de „meg is szültek”, újjászültek téged, és ezért TELJES JOGGAL a „családba” tartozol. Oda, a mennyhez, oda, ahol a te Urad és Megváltód most él. Itt élsz a földön, továbbra is, de már odatartozol, ott vagy otthon, és azt az életet, amit most itt, ezen a földön élsz, Vele éled, és Érte éled, és úgy éled, ahogy ez az új élet benned dolgozik. Amit Ő szeretne, azt szeretnéd te is, amit Ő elvet, azt te is kizárod az életedből. Ha gyengét látsz, szíved megesik rajta – akármilyen kultúrából jöttél, akármilyen kemény zenét hallgattál is korábban – megindul a bensőd, mert az Isten szeretete kiárad belülről. Ha visszaélést látsz, kifosztást, erőszakoskodást, bensőd ugyancsak megindul, és elhatárolod magad ettől. Nem veszel benne részt, mert ott a menny mérhetetlen szeretete benned, és NEM TUDOD megtenni, hogy ennek ellene tegyél. Érzed, tudod, belülről, hogy a te Istened mit akar, és te is azt akarod. Így van? Belülről.

Persze még ott van sok minden, ami korábban jellemzett téged. Ott van a sok kemény zene, a parázna szövegek, a káromkodások, a sunyiság, a tolvajlás képe, ami korábban jellemzett, vagy amikben korábban gyönyörködtél – akár filmeken keresztül, klippek útján, vagy személyek által, akik kéjesen ecsetelték neked a sötét részleteket. Ez az elmédet akkor meghatározta, lelkedet áthatotta, érzelmeidet felkorbácsolta, vágyat keltett benned, rávett, hogy te is úgy gondolkodj, és úgy cselekedj.

De most már megjelent benned az új élet. Ez az új élet MÉLYEBBEN lakik, mint amit elmédbe bevettél. Lehet, hogy ott vannak a régi gondolkodási reakciómódok, beégetve szépen az elme területeire, ott vannak a jellemedbe beírt viselkedési módok, a hazugság, és sok hasonló. De az új élet MÉLYEBBRŐL jelentkezik. Ott legmélyebben, a szíved legeslegmélyén, ott benn, a személyiséged legesleg mélyebb rétegeiben, ott, ahol minden eldől, ahol az indítékok laknak, sőt, még mélyebben, a szívedben, a szellemedben, ott egy új élet kezd meghatározó módon jelentkezni. És ez az új élet: szeret. Akar szeretni. Mást kíván. Nem azt, amit eddig kívántál. Mást tesz, nem azt, amit eddig tettél.

Persze, ez az új élet is úgy jelentkezik, mint korábban a sok sötét kívánság, önzés és parázna vágy, ami meghatározta az életedet – a döntéseidet – ez is úgy jelentkezik, csak egészen más tartalommal. Összeütközik benned az a sok minden, amit korábban tettél, vágytál, csináltál – összeütközik azzal, ami most megjelent benned. Ez az új élet azt mondja: szeress. Ne add meg magad a rossznak. Szeress, és add meg, amit az Úr akar, hogy adj. Szeress, és másként beszélj. Ne engedj utat az erőszakosságnak. Szeress, és ne engedj utat a keserűségnek. Ne pletykálj. Ne akarj ilyen ócska módszerekkel népszerűséget magadnak. Szeress, és fedezd el a másik bűneit. Ne kibeszéld, ne örülj, hogy gyengének láttad őt – hanem szeress, és segíts neki, hogy ő is más lehessen.

Szóval, ez a mélységes szeretet, az új életnek ez a mélységes indítéka, onnan belülről, onnan egészen belülről, a szíved, a szellemed mélyéről, az „új emberedből” érkezik, ami Jézus Krisztus életétől támadt életre, és ami örök élettel ajándékozott meg téged. S most elkezdett dolgozni. Elkezdett átformálni téged. És ebből nem fog engedni. Ezt a munkát elvégzi, ha engeded, végzi, akár engeded, akár nem, és nem fogja abbahagyni, ameddig ott van benned. Mert ez a természete. Ez az új élet ilyen. Él, és élni fog, és élete kihat rád, mert szeret, teli van szeretettel, és igazságos, teli van igazsággal. Szent, és Isten szerinti, Neki van fenntartva, és az Ő lényét hordozza. Ezért szentségre fog indítani téged, szentségre vezet, és bíztat, hogy járj úgy, ahogy Istennek kedves. Akarod? Akarod, hogy ezt a munkát végezze benned? Akkor el is fogja végezni. Át fog formálni téged. A jellemedet, a beszédedet, a gondolkodásmódodat, azt, ahogy a dolgokhoz hozzáállsz, ahogy reagálsz a téged érő kihívásokra. Átformál, teljesen, és az biztos, hogy jobb emberré tesz. Olyanná, aminek sokan, nagyon sokan fognak örülni. Ez a terv. Ez a menny terve rád nézve.

Mi tarthat vissza téged ettől? Az, ha nem adod át az önzésedet. Az, ha visszatartod magadat attól, amit Ő szeretne benned végezni. Az, ha félted magad, hogy mit veszíthetsz, az, ha olyan terveket szövögetsz, amik idegenek Őtőle. Ahelyett, hogy megbeszélnéd Vele a dolgaidat, ahelyett megőrzöd magadnak a titkaidat, és látszólag Neki engedsz, de valójában azt akarod csinálni, amit te jónak látsz. Nos, ilyenkor lehet, hogy ott marad a káromkodás. Mert megengeded magadnak. Mert azt mondod, hogy miért maradna el, hiszen „jól esik”, hiszen „szükségszerű, hogy levezethesd valahol az indulatodat”, és hogy „kinek ártasz ezzel”. Ettől már csak egy lépés az, hogy így beszélj: „ki szólhat bele ebbe… milyen alapon szólsz bele abba, hogy én hogyan beszélek”… és nem is fogok beleszólni. De tudom, és te is tudod, hogy ez már más, mint amit az új élet mond benned. Ugye, hogy igazam van?

Lehet, hogy nem a káromkodás terén jelenik meg ez a lázadás. Lehet, hogy abba nem engedsz beleszólást, hogy mit nézel meg, hogy mit nézel meg, milyen ruhát veszel fel, mire költöd a pénzed, mivel töltöd a „szabadidőd” – elvégre neked ehhez jogod van. Igen, bizonyos értelemben van hozzá „jogod”, bár egy másik értelemben te úgy ahogy vagy, mindenestül, KI LETTÉL FIZETVE, megvásároltak téged, méghozzá szabadságra. A Megváltó kifizette az árat, és te már ilyen értelemben nem a magadé vagy. Az Övé vagy, mindenestül. Ruhástul, filmestül, laptopostul, beszédestül, szemestül, mindenestől. Mindened az Övé, és úgy, ahogy vagy, mindenestől az Övé vagy. Ez a valóság. Ez az igazság.

Az más kérdés, hogy Ő ezt nem „vasalja be” rajtad. Ő nem olyan, mint az ördög. Nem lesz erőszakos veled azután sem, hogy „tartozásba kerültél” Őfeléje. Nem fog visszaélni helyzetével. De a tény akkor is ez. Meg vagy vásárolva.
Sőt, te már igent is mondtál Neki. Ami mit jelentett? Azt, hogy „legyen meg a Te akaratod bennem, és velem kapcsolatban, Uram”. Nem? Amikor megtértél, ezt mondtad ki Neki. Lehetőséget biztosítottál Neki arra, hogy véghez vigye akaratát veled kapcsolatban, és kimondtad ezzel, hogy NEM FOGSZ ELLENÁLLNI Neki, bármit mond, bármit tervez, bármit cselekszik is veled. Ugye?




Joseph Prince: Hálaadás: a békességhez vezető út

4,6 Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt. (Filippi)

Valószínűleg már olvastad ezt a bibliaverset. Most szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy hogyan alkalmazd a gyakorlatban.

Tegyük fel, hogy a munkahelyeden egyike vagy azoknak, akik előléptetésre várnak, és másnap fog kiderülni, hogy megkapod-e.

Nagyon szeretnéd ezt az előléptetést, mert az több bevételt jelentene a családodnak. Este, amikor lefekszel, csak forgolódsz és hánykolódsz az ágyban, nem tudsz aludni. Elkezdesz imádkozni: „Atyám, kérlek, vedd el az előléptetéssel kapcsolatos aggodalmaimat. Adj nekem hitet.” Egy óra múlva még idegesebb vagy, mint valaha. Úgy tűnik, Isten nem válaszolta meg az imádat.

Hogy lehet? Úgy, hogy nem Isten szerinti módon tetted a dolgokat.

Inkább valahogy így imádkozz: „Atyám, az előléptetéssel kapcsolatos minden aggodalmamat a Te szerető kezedbe helyezem, mert Te szeretsz és törődsz velem.” A Biblia azt tanítja, hogy minden gondunkat vessük az Úrra, mert neki gondja van ránk (1 Péter 5:7). Azután így folytasd: „Atyám, szeretném azt az előléptetést.” Teljesen rendben van, ha ilyet kérsz Tőle. És most jön a legerőteljesebb rész: a hálaadás. Hálaadással fejezd be az imádat. Köszönd meg Istennek a hűségét.

Valami ilyesmit mondj: „Atyám, akár megkapom azt az előléptetést, akár nem, hálás vagyok, hogy Te mindig gondoskodsz rólam és a családomról, és többet adsz a szükségesnél. Te, Aki táplálod az ég madarait, és öltözteted a mező liliomait, gondoskodni fogsz rólunk. Ezért nem aggodalmaskodom tovább az előléptetés miatt. Te vagy minden áldásom forrása (Máté 6:30, Filippi 4:19).

Ha így imádkozol, akkor egyszerre csak azon kapod magad, hogy már nem vagy az előléptetésed rabja. Én ezt a hálaadás terápiájának hívom. Minél jobban ismered Isten Igéjét, annál több mindenért tudsz hálát adni. Minél hálásabb vagy, az Ő békessége annál inkább fog uralkodni a szívedben. És aztán észre sem veszed, itt a reggel! Még arra sem emlékszel, mikor aludtál el. Isten békessége uralkodik a szívedben.

Kedves barátom, bármi is aggaszt, vidd az Atya elé imában, és a hálaadáson keresztül békesség fogja betölteni a szívedet!

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/176-halaadas-a-bekesseghez-vezeto-ut.html

Uram! - Uram!

 „Nem mindenki megy be a mennyek országába, aki ezt mondja nekem: „Uram! Uram!”, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.”
Máté 7:21.

Pedig, de sokan mondják! Sőt még ilyeneket is mondanak: „Jaj Istenkém, csak most segíts! Soha többet nem… vagy: Ezután mindig…” És fogadkoznak, néha még esküdöznek is. Aztán ha elmúlik a veszély, már el is felejtették, hogy mit ígértek vagy fogadtak.

A fenti Igét ma reggel így fordítom le számodra: ’Csak aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az mehet be a mennyek országába!’
De hát mi az ’Isten akarata’? Az, hogy Jézus Krisztuson keresztül élő kapcsolatban maradjunk Vele. Ha közel jársz az Úrhoz és valóban szeretnéd az ő akaratát az életedben megvalósítani, akkor Isten az Ő vágyait, veled kapcsolatos elgondolásait a szívedbe fogja ültetni.

Te – személy szerint – azok közé tartozol, akik ezt szeretnék? Tényleg teszed a mennyei Atya akaratát?
Ha igen, akkor nincs mitől félned.
Mert aki a mennyei Atya dolgaival foglalkozik, az ott lesz majd a mennyek országában.


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/06/uram-uram.html
Közösségépítő Mozgalom (KözÉp)


Keresztény szépségportál

A hit olyan mint egy izom, úgy fejlődik, ha használod.Pastor Rick Warren

www.keresztenyszepsegportal.hu


Jobb meghalni - Kubinyi Károly

Legyenek kedvedre valók....Hit gyülekezete.

2014. február 22.

Ige: Az Evangélium Isten ereje.

 „Mert a keresztről, vagyis a kínoszlopról szóló beszéd (logosz): vagyis Ige bolondság, és ostobaság, esztelenség, butaság, képtelenség ugyan azoknak, akik elvesznek, vagyis elpusztulnak, megsemmisülnek,* de nekünk, akik üdvözülünk** Istennek ereje*** a szabadításra / megmentésre]**** (1Kor. 1,18)

*Elvesznek: (apollumenoi): Teljes feloldódás, elpusztul, megsemmisül]

**Üdvözölünk: (szódzó; szótéria) bűnbocsánat. Megmenekülés (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből; mindenfajta problémából, bajból). Megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/. oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás.

***Isten ereje: (dünamisz) erő, képesség, hatalom; a szabadításra / megmentésre.

****Kijelentés az evangéliumról, amely megítéli a hallgatóit, és az ítélet: „Ha mégis leplezett a mi evangéliumunk, azoknak leplezett, akik elvesznek, vagyis megsemmisülnek. Akikben e világ Istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges evangéliumának világosságát, aki az Isten képe. Mert nem önmagunkat hirdetjük, hanem Krisztus Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat Jézusért” (2 Kor. 4,3-5)

„Mert Krisztus jó illatja vagyunk Istennek dicsőségére, mind az üdvözülők, a megmenekülők, mind az elkárhozók, vagyis az elpusztulók, elveszők, megsemmisülők között. Ezeknek halál, a szellemi halál illatja halálra, amazoknak pedig élet, vagyis az életből fakadó illat az életre” (2 Kor. 2,15-16)

Ezért: „... Nem szégyenlem a Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek üdvösségére, zsidónak először meg görögnek, azaz: pogánynak” (Róm. 1,16).



Csendesítsd le szívemet

Joyce Meyer: A hit pajzsa

Ha valaki még nem érti a kegyelmet:

 „Süketet ne becsüld kevésre, és ne vesd meg. Vaknak gáncsot botránykövet ne ves, hanem tiszteld a te Istenedet. Én vagyok az Úr” (3 Mózes 19:14)  


Ézsaiás így prófétál e világ ítéletéről, a sátán uralmáról:

És kiszolgáltatom, az égyiptomiakat kemény úrnak kezébe, és kegyetlen király uralkodik rajtuk, szól az Úr, a seregeknek Ura” (Ésa. 19,4).


Isten eljegyzési ajándéka

„Isten eljegyzett pecsétjével, a megígért Szent Szellemmel, örökségünk zálogával, hogy megváltsa tulajdon népét az Ő dicsőségének magasztalására. (Ef  1.13-14)


Folytasd!

„…Ő ráütött a földre háromszor, azután megállt.” (2Királyok 13:18)
Amikor Izráelt ellenséges hadsereg fenyegette, a király Elizeus prófétához fordult segítségért. Elizeus azt mondta neki, hogy fogjon a kezébe néhány nyílvesszőt, és üssön velük a földre többször egymás után. A király mindössze háromszor ütött a földre, aztán abbahagyta. Elizeus ezért megharagudott, és ezt mondta: „Ötször vagy hatszor kellett volna ütnöd, akkor teljesen levernéd Arámot, de így csak háromszor vered meg Arámot” (2Királyok 13:19).

Ez a történet egy részleges győzelemről szól, ami teljes lehetett volna, ha a király többet beleadott volna. Értsd meg: a végeredményt nem csupán a kínálkozó lehetőség, hanem az ember hozzáállása határozza meg. Isten megadja neked az esélyt arra, hogy nyerj, de a te elkötelezettséged határozza meg a győzelmed mértékét. Pál azt írja: „teljes szívvel szolgáljatok, mint az Úrnak és nem mint embereknek” (Efezus 6:7 NIV). Pálnak semmi más nem számított, csak a misszió. „De én mindezekkel nem gondolok, sőt még az életem sem drága, csakhogy elvégezhessem futásomat és azt a szolgálatot, amelyet az Úr Jézustól azért kaptam, hogy bizonyságot tegyek az Isten kegyelmének evangéliumáról” (ApCsel 20:24).

Azok az emberek, akik hatással vannak a világra, így gondolkodnak. Íme a kérdés: „Szívvel-lélekkel csinálod, amit csinálsz? Beleadsz mindent?” Amikor Paul Hogant, a Crocodile Dundee című film főszerepét játszó színészt megkérdezték, hogyan lett ilyen sikeres, azt válaszolta: „A sikerem titka, hogy egy kicsivel nagyobbat harapok, mint amennyit meg tudok rágni, és olyan gyorsan rágok, amilyen gyorsan csak tudok!” A mennyei látást nem olcsón és nem könnyen kapjuk – minél nagyobb a látás, annál nagyobb az ára is. Valóra váltásának titka – rágj tovább!

http://maiige.hu/

Most élsz........

Chris Pásztor: DicsŐítéssel szabadíts fel Isten erejét.

Készítette: Zoltan Berki

“Tanácsot tartván pedig a néppel, előállítá az Úr énekeseit, hogy dícsérjék a szentség ékességét, a sereg előtt menvén, és mondják: Tiszteljétek az Urat, mert örökkévaló az Ő irgalmassága;” (Krónika 2. könyve 20:21).

Isten meghallgatja és megválaszolja a keresztények imáit, de hogyan is kell felszabadítani Isten, javunkra munkálkodó erejét, sokan nem tudják. Az egyik ilyen felszabadító erő a dicsőítés! Az Irásokban csodálatos és bátorító történeteket olvashatunk arról, hogyan szabadította meg Isten az Ő népét a közelgő pusztítástól és a rettenetes körülményekből, amikor dicsőítéssel felszabadították az isteni erőt!

Egy ilyen jó példa, amelyet a nyitó igeversben olvastunk. Három népcsoport – az ammoniták, a moabiták és a Seir hegyén lakozók jöttek a júdabeliek ellen. Jósafát király bölcs volt. Összehívta Júda népét és imában és böjtben keresték az Urat. Amikor imádkoztak, Isten kijelentette nekik az ellenség táborának pontos helyét, és stratégiát adott nekik, hogyan verjék meg őket.

A Krónika 2. könyve 20:22 versszaka szerint “És a mint elkezdették az éneklést és a dícséretet: az Úr ellenséget szerze az Ammon fiai és a Moábiták és a Seir hegyén lakozók ellen, akik Júdára jövének, és megverettetének.“ Amikor baj van, “tedd a dicsőítőket előre”, ahogyan Jósafát király tette, és ugyanazazt az eredményt éred majd el Te is. Ne várj arra, amíg úgy érzed, csak akkor kell énekelned, amikor már van a szívedben egy dallam a dicsőítéshez. Akár érzed, akár nem, akár boldog vagy, akár nem, dicsérd Istent mindenkor!

Pál és Silás a természetfeletti szabadulást tapasztaltak meg a börtönből, mert a szokatlan dicsőítésüket Istennek ilyen szívvel ajánlották fel. Az Evangélium hírdetése miatt szenvedtek, és börtönözték be őket egy tökéletesen biztos római börtönbe. Ennek ellenére, Pál és Silás éjszaka el kezdtek imádkozni és énekelni Istennek. Ahogyan ezt tették, felszabadult Isen ereje és természetfeletti módon kiszabadultak. (Apostolok Cselekedetei 16:25-26). Ez a csodálatos győzelem a börtönőrt és az egész családját is megtérésre vezette.

Talán ma olyan nehéz helyzettel kell szembenézned, amivel kapcsolatban már imádkoztál, hogy minden a javadat szolgálja, mégis a látható szinten még semmi nem változott. Ne add fel! Szánj időt Isten dicsőítésére. Szólj és örömmel énekelj nyelveken, és adjál hálát, amint ezt teszed, Isten ereje elkezd érted cselekedni és nagy csodát fogsz megtapasztalni.

Ima
Drága Uram, örvendezem Benned, mivel Te vagy az egyetlen igaz és bölcs Isten; az áldott és hatalmas, királyok Királya, és uraknak Ura! Köszönöm, hogy széppé teszed az életemet, megkoronázol minden nap sikerrel és győzelemmel. Ámen.

További tanulmány
Zsidólevel 13:15; Zsido levél 2:12


Would you give your jacket to Johannes? SOS Children's Villages

A választás - kiválasztás

Nem ti választottátok ki magatoknak az Urat, és egymást sem ti válogattátok össze, hanem Isten választott ki és szerkesztett egybe titeket, mint egy családot (Ézs 43:21; Jn 15:16).


IMÁDKOZNI ÉS MEGVALLANI

Azért mondom néktek: Amit csak kértek imádságotokban, higgyétek, hogy mindazt már megnyertétek, és meglészen néktek!
- Márk 11,24.

A hit működik megvallás által ima nélkül is (figyeld meg: a Márk 11,23 nem említi az imát), meg ima által is. Igaz, amikor imádkozol, akkor is ki kell mondanod (vagyis meg kell vallanod), amit akarsz.

Szeretném megismételni: A hited működik MEGVALLÁS ÁLTAL is, meg IMA ÁLTAL is, de amikor IMÁDKOZOL, akkor is KIMONDOD.
A Márk 11,23 és 24 keltett fel engem a betegágyamból sok évvel ezelőtt. Miután imádkoztam, elkezdtem mondani (nem csak gondolni) hangosan a szobámban: „Én hittel elfogadom a szívbetegségből való gyógyulásomat. Én hittel elfogadom a paralízisből való gyógyulásomat. Hittel elfogadom a gyógyulásomat a gyógyíthatatlan keringési problémámból.”
Végül, arra az esetre, ha kihagytam volna valamit, azt mondtam: „Hittel elfogadom a gyógyulásomat a fejem búbjától a lábam ujjáig.” Egy órán belül a fizikai betegség minden tünete eltávozott a testemből, én pedig ott álltam az ágyam mellett — gyógyultan!

Megvallás: Bármit is kívánjak, amikor imádkozom, hiszem, hogy megkapom. Megvallom, amit hiszek. Kitartok a megvallásom mellett. És mindig megkapom, amit kérek.

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/



Dr-Kováts György: Mi marad meg?

SZERETET... (figyelj, ez nagyon hosszú... és még az igehelyek sincsenek beírva... de alap, ha szeretni akarsz, ha eltökélted, hogy szeretsz, és ha tanítasz szeretni, és a szeretetről...)

Van, ami megmarad. Van maradandó az életben, és ha ezt felfedezed, onnantól kezdve „jól tudod élni” az életedet, bármelyik szakaszában, bármilyen nehézségek – vagy éppen áldások – között vagy. Akarod ezt? Mert Isten Igéje erre hív most téged.

Mit jelent szeretni?
Ki tud szeretni?
Mindenki tud szeretni?
A szeretet az nem csak egy érzelem, ami gyorsan átfut rajtunk, és utána otthagy bennünket?
A szeretetet adni jobb, vagy kapni?
A szeretet mindennél nagyobb – és amikor erőszakkal, visszaélésekkel, hatalmaskodással, kifejezett gonoszsággal találkozol? Mit tegyél? Mit tehetsz?
Mindenkit lehet szeretni?
Ki képes erre? Ki képes mindenkit szeretni?
És amikor már hosszabb ideje tör valaki borsot az orrom alá? Amikor úgy tűnik, mindent megtesz, hogy „kikészítsen”, tönkre tegyen, „leverjen”, kifosszon, visszaéljen bizalmammal? Akkor is szeressem?

Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekkel találkozol, ha Isten mérhetetlen, végére mehetetlen szeretetéről teszel bizonyságot az embereknek. Azonnal a gyakorlatra kérdeznek rá. Lehetséges ez? Hogyan? És nem leszel ettől „gyenge”, akit „elsodornak”, akivel visszaélnek majd? És mi az értelme? Ez a világ nem az erőszakról, a hatalomról, és arról szól, hogy akinek hatalma van, az a „szép, a jó, az okos, és annak van pénze, hogy boldog legyen”?

Isten Igéje nem mindig ebben a sorrendben válaszolja meg a kérdéseket. Sőt. Egészen más sorrendben szól mindezekről.

Az első az, hogy ez a világ nem csak Istenről beszél. Ennek a világnak van egy „istene”, aki nem az Örökkévaló, a Teremtő és Megváltó Isten, nem a szeretet Ura, hanem pontosan az Ő ellensége, a sátán, aki bitorolja a hatalmat. Amit ezen a világon látsz, az beszél a Teremtőről is, de sokban beszél a lázadóról, aki hatalmát fitogtatva elnyom téged és sokakat, aki visszaél az emberek bizalmával, tudatlanságával, és folyamatosan végzi az életük lerombolását és tönkretételét. Nem csak a drogokon keresztül, nem csak a családi erőszak útján, a gyerekekkel való visszaélés, nőkkel való kereskedés és pornográfia, prostitúció útján, hanem sok esetben a vallások és szellemi áramlatok, ideológiák és ösztönökre ható hamis irányzatok útján is. Ott benn, az emberek gondolkodásmódjának mélyén, az indítékok területén, a bűn, a lázadás és az önzés megerősítése által. Ez az ördög munkájának fő helyszíne. A pénz utáni sóvárgás, az önző sikervágy és boldogságvágy sok embert vezet olyan döntésekre, amivel másokat használnak ki. Amit azután továbbadtak, azt kapják majd vissza – lehet, hogy nem ugyanazoktól, és lehet, hogy nem ugyanolyan mértékben, mint ők adták, hanem – sokszorozva, és mindenhonnan. Ebből azután az a kép alakul ki bennük, hogy ez a világ gonosz, félelmetes, ha nem vigyázol, kihasznál, elhasznál, és utána mosott rongyként kidob téged is. Ezért inkább tedd te ezt az emberekkel, és vigyázz magadra, ne bízz meg senkiben, mert mindenki gonosz, és mindenki végtelenül önző.

Ez a világkép pedig magányossá és boldogtalanná tesz majd téged. Sőt, arra vezet, hogy ezt az érzést pótszerekkel próbáld meg eltűntetni magadból. Pótszer nem csak az alkohol lehet, vagy a drog, de a szerelem, vagy szerelem-szerű érzések, a szex, a sikervágy betöltése, a népszerűség megszerzése. És még rengeteg minden – a pénz, amiből soha nem lehet elég, a játék, amiben soha nem lehet eleget nyerni, a verseny, amiben soha nem tudsz eleget győzni, hogy életed beteljesedettnek érezd hosszú távon. Ezek általában addig, ameddig hatásuk alatt vagy, boldogságpótlékot jelentenek, de nem maradandó szinten, nem lesz végérvényes a hatásuk, és mindig követelni fogják tőled, hogy újra és újra ismételd őket, vagy átadják a helyüket valami még erőteljesebbnek, hogy azzal pótold a hiányzó boldogságérzést magadban.

Szeretném most a második fontos tényt kihangsúlyozni, amiről Isten Igéje szól: ez pedig az, hogy Isten ennek ellenére, mindezek közepette mérhetetlen szeretettel, „előre” szeret téged. Annyira odaadta Magát ebben a szeretetében, hogy kifizette a váltságdíjat érted, hogy ne kelljen ebben az „ördögi körben” élned, hanem valóban boldog lehessen az életed. Maradéktalanul. Ugyanebben a világban – amiből nem vesz ki téged – de megváltozott szívvel, bensővel, gondolkodásmóddal, életvitellel.

Istennek ez a szeretete a Golgotai kereszten lett teljesen nyilvánvalóvá, amikor az Isten Fia, ott, végérvényesen az életét adta a bűnösök helyett, hogy kiváltsa, kiszabadítsa őket e világ istenének hatalma alól. Más úton nem tehette meg ezt, csak úgy, ha teljesen odaadja az életét értük. Teljesen – visszavonhatatlanul – kiszolgáltatva magát az ellenség hatalmának, gonoszságának, visszaélésének, kihasználásának, gyűlöletének, hazugságának, pusztításának. Mindezt átélte – a pusztítást saját sejtjeiben, idegrendszerében, vérellátásában, belső szerveiben, végtagjaiban, érzékszerveiben. Testének minden pici részében. Egészen a halálig.

Nos, ez az Isten szeretete. Ezt kellett kifizetni váltságdíjként. A bűn miatti teljes büntetést. Az átkot, a félelem és magány minden állapotát, a betegséget, a nyomort, kiszolgáltatottságot, kigúnyoltságot, elvetettséget teljesen át kellett élni. Saját testében. (Mivel az Örökkévaló, Teremtő Istennek fizikai teste nem volt, testté kellett lennie. Ez történt meg az „első karácsonyon”, így született meg ezen a földön az Isten Fia, hogy egy nap meghaljon a bűnök váltságdíjaként. Saját döntéséből történt ez, és az Atyaisten saját döntéséből, azért, mert annyira szerette és szereti teremtményeit – téged és engem, mindannyiunkat.)

Ez volt tehát a második fontos tény, amiről Isten Igéje sorrendben beszél. Ez a váltságdíj, már a Biblia legelső könyvében többszörösen meg lett ígérve. Miért? Hogy tudd, hogy bármikor élsz a földön, tudhasd, hogy Isten szeret. Mérhetetlen szeretettel, és mindent megtesz érted, mert akarja, hogy Vele, és akarja, hogy boldogan élj. Hogy boldog legyél, maradéktalanul, és betöltsd azt, amiért a földön élsz. Amiért teremtett, amire születtél. Nem számít, mennyi ellenkező példa jut most eszedbe. Lehet, hogy a világirodalomnál kezded: Dickens, Hemingway, Zola, Sommerset Maugham, Jack London. Folytatod a magyar irodalommal: költőink, íróink élete, megbecsültsége, életük vége. Fogod a világtörténelmet és a magyar történelmet, sorolod a példákat. De lehet, hogy a sport történetéből jutnak eszedbe szomorú események, tapasztalatok. De ez a tény akkor is igaz: az Örökkévaló Isten mérhetetlenül szeret téged, szereti életedet, akarja, hogy boldog legyél, és megtett és megtesz érted mindent, hogy ez a szeretet elérhessen, és elvégezhesse érted és benned (s általad is) a munkáját.

(Azok a példák, amiket felsoroltál, is igazak. De egyet ne felejts: MINDENKI saját maga éli az életét. Saját maga hozza döntéseit. És ezekről a pillanatokról rendszerint nem tud senki, csak az Örökkévaló Isten. Azokról a lépésekről – melyek sokszor gondolatban, beszédben születnek meg, és pillanatnyi (kívülről nem is ellenőrizhető) döntésekben nyernek megfogalmazást – senki nem tud, a kutatók sem, sokszor még a hozzátartozók sem. És mégis, életük folyását ezek a lépések határozták meg. Döntések, amikkel egy nap ők maguk is találkoznak majd, amikor mindenki megáll az Örökkévaló Isten színe előtt, ahol a dolgok világosakká válnak.)

A harmadik, amiről szólni kell, az, hogy mindez rajtad is múlik! Ha szeretnéd, hogy életed helyes mederben folyjon, akármilyen körülmények vesznek is pillanatnyilag körül téged, ha szeretnéd, hogy a boldogság mindennapi tapasztalatod legyen, és benne élj – akkor ehhez neked kell meghoznod a döntéseket.

Az Örökkévaló Isten szeretete egy megígért szeretet – emlékezz a megváltás Ószövetségi ígéreteire, amikről az előbb beszéltem – egy bemutatott szeretet, ugye, a Golgotai kereszten, és egy átélhető, megkapható szeretet:

1./ Megígért szeretet – ennek is örülünk, és csodálkozva figyeljük, hogy jön közel hozzánk.

2./ Bemutatott szeretet – s ez a bemutatás nem színházban történt. Az élet valóságos színfalai között, valóságos szereplők között, és a vasszögek és töviskoszorú valóságos fájdalmai között lett valóságossá mindenki számára. A váltságdíjat Isten így fizette ki. Bemutatta szeretetét – azzal, hogy meghalt érted.

3./ Átélhető, megkapható szeretet. S most erről beszélünk.
Az Örökkévaló Isten azt akarja, hogy olyan országban élj, ahol mindenki szeret. Ő is ilyen országban akar élni. Nem kitömött állatok, bekeretezett festmények és üvegszobrok között, hanem élő, valóságos, gondolkodó, érző, cselekedni vágyó és cselekvő személyek, emberek között. Ezek közé tartozol te is, és mindannyian, akik már befogadtuk Őt.



Attila HajdúDicsőitések,bibliai idézetek

"Minden kulcs Jézus Kirsztus kezzében van


Lydia magazin


Varga Szabolcs - Szólj, hogy Jézus ÉL

2014. február 21.

Ige: Megtérésre hívás akkor és most.

Márk. 1,4 Előáll, és megjelent vala János, bemerítvén a pusztában, a sivatagban, a sivár, elhagyatott magányos helyen, prédikálván a megtérésre, vagyis az új felismerésre térésről szóló alámerítkezést, azaz: hirdette a gondolkodásmód megváltoztatására való bemerítést. Visszatérést, visszafordulást Isten felé a bűnöknek, azaz a céltévesztésnek, a cél ELVÉTÉSÉNEK bocsánatára, eltörlésére, elengedésére*

Márk. 1,5 És kiméne, kivonult hozzá Júdeának egész tartománya és a Jeruzsálembeliek is, és bemerítkeznek mindnyájan őáltala a Jordán vizében, bűneikről, azaz céltévesztésükről vallást tévén, és mindenki a saját céltévesztését elismerve, és megvallva.

Márk. 1,6 János pedig teveszőrruhát és dereka, vagyis csípője körül bőrövet viselt vala, és sáskát és erdei vadmézet eszik vala*

Márk. 1,7 És prédikála ezt hirdetve, mondván: Utánam jő, aki erősebb, hatalmasabb nálam, akinek nem vagyok méltó, és elegendő, hogy lehajolván sarujának szíját megoldjam, és kifűzzem.

Márk. 1,8 Én vízbe merítettelek be titeket: Ő majd Szent Szellembe fog titeket bemeríteni!**

*János apostol így tesz bizonyságot Bemerítő Jánosról, és feladatáról: „Vala egy Istentől küldött ember, kinek neve János. Ez jött tanúbizonyságul, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, hogy mindenki higgyen őáltala. Nem ő vala a világosság, hanem jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról” (Ján. 1,6-8)

És aki hirdesse, hogy: „Betelt az idő, és elközelített már az Isten országa: térjetek meg, újítsátok meg a gondolkodásmódotokat, és higgyetek az evangéliumban” (Márk. 1,15).

 Izráel királyának – Akháziának – küldöttei  így válaszolnak a király kérdésére, hogy hogyan nézett ki akivel találkoztak: „És felelének néki: Egy szőr-ruhás ember, derekán bőr övvel felövezve. Akkor monda: Thesbites Illés volt” (2 Kir. 1,8).

**És mert rendkívül fontos a kijelentés, minden apostol erről prédikál, vagy ír. Lukács is bizonyságot tesz: „Mivel a nép reménykedve várakozott, és szívében egyre azt fontolgatta Jánosról, hogy vajon nem ő-e a Krisztus, a Felkent? János így válaszolt mindenkinek: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket, de eljön az, aki erősebb nálam, és én még arra sem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam: Ő majd Szent Szellembe és tűzbe merít be titeket” (Luk. 3,15-16)

A farizeusok küldöttei jöttek: „És megkérdék őt és mondának néki: Miért merítsz be tehát, ha te nem vagy a Krisztus, sem Illés, sem a próféta? Felele nékik János, mondván: Én vízbe merítelek be; de köztetek van, akit ti nem ismertek. Ő az, aki utánam jő, aki előttem lett, akinek én nem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam” (Ján. 1,25-27)

A feltámadott Úr parancsa tanítványaihoz. Egyben kijelentés arról, hogy miért fontos a szent Szellembe való bemerítés: „És velük összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem. Hogy János ugyan vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva.” És: „… vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,4-5.8)

És beteljesültek a próféciák: „Mert vizet öntök a szomjúhozóra, és folyóvizeket a szárazra; kiöntöm Szellememet a te magodra, és áldásomat a te csemetéidre” (Ésa. 44,3)

 Jóel próféta is erről prófétál, kijelentve a Szent Szellembe való bemerítés eredményét is: „És lészen azután, hogy kiöntöm Szellememet minden hústestre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak” (Jóel. 2,28)

Pál apostol is a Szent Szellembe való bemerítést prédikálja: „Minekutána előbb János az ő eljövetele előtt a megtérésnek, vagyis a gondolkodásmód megváltozásának bemerítését prédikálta Izráel egész népének, és mikor be akará végezni János az ő tisztét, monda: Kinek gondoltok engem? Nem én vagyok az, hanem ímé én utánam jő, kinek nem vagyok méltó megoldani lábainak saruját” (Csel. 13,24-25)

Az apostol Efézusban prédikál: „Monda pedig Pál: János megtérésnek, vagyis a gondolkodásmód megváltozásának bemerítésével merített be, azt mondván a népnek, hogy aki őutána jövendő, abban higgyenek, tudniillik a Krisztus Jézusban” (Csel. 19,4).



Minden csak Téged dicsér

Új teremtés vagy Krisztusban1.rész 25.

Új teremtés vagy Krisztusban 2.rész 25._

A világ ítéletéről

A világ ítélete az, hogy a sátán levettetik a földre: „Most van e világ kárhoztatása (most megy végbe az ítélet e világ felett); most vettetik ki e világ fejedelme” (Ján. 12,28-31).




ÉRZÉSEK

…Mert Ő mondotta: Nem hagylak el, sem el nem távozom tőled. - Zsidó 13,5.

Egy asszony jött oda hozzám az összejövetel végén, amelyen előzőleg a hitről tanítottam. Hisztérikusan zokogott. Azt mondta: - Hagin testvér, imádkozz értem!
- Mi a baj? — kérdeztem.
- Úgy érzem, hogy az Úr elhagyott engem!
- Milyen szörnyű bűnt követtél el, ami miatt elhagyott volna az Úr?
- Amennyire tudom, semmit sem követtem el - mondta -, egyszerűen csak úgy érzem, hogy az Úr jelenléte eltávozott tőlem.

- A Biblia nem azt mondja, hogy az “úgy érzem” szerint járjunk - magyaráztam - a Biblia azt mondja, hogy a hit szerint járjunk. És Isten Igéje azt mondja, hogy az Úr sohasem hagy el téged, sem el nem távozik tőled.

- Ezt én tudom - mondta sírva - de most úgy látszik, elhagyott.
- Neked nagyobb hited van az „úgy látszik”-ban, mint a Bibliában.
- De azt én tudom, hogy én mit érzek — mondta majdnem mérgesen.
- Hát persze, én meg ismerem az én Jézusomat. Jézus mondta ezt, és én ebben hiszek. Mi nem törődhetünk azzal, amit érzünk. Ha elkezdesz helyesen hinni, helyesen gondolkodni és helyesen beszélni, nemsokára megjönnek a helyes érzések is!

Megvallás: Jézus sohasem fog elhagyni engem, sem el nem távozik tőlem. Ő mondta ezt. Én ebben hiszek, és ezt mondom.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/



A FUKAR MADÁR!

1Tim 6,17-19.

17 Azoknak pedig, akik e világban gazdagok, parancsold meg, hogy ne legyenek gőgösek, és ne a bizonytalan gazdagságban reménykedjenek, hanem Istenben, aki megélhetésünkre mindent bőségesen megad nekünk. 18 A gazdagok tegyenek jót, legyenek gazdagok a jó cselekedetekben, adakozzanak szívesen, javaikat osszák meg másokkal, 19 gyűjtsenek maguknak jó alapot a jövendőre, hogy elnyerjék az igazi életet.

                          A FUKAR MADÁR!

Ingyen kaptátok, ingyen adjátok. (Mt 10,8)

Nagyon szeretjük nézegetni a madarakat az udvarunkon található madáretetőknél. A hím rubin torkú kolibri különösen elkápráztató, a szivárvány minden színében pompázik, miközben nagyon agresszív. Néha egyetlen hím elzavarja az összes többi kolibrit a nektár közeléből. Egy alkalommal kitettem egy újabb madáretetőt az udvar szélére, abban a reményben, hogy néhány félénkebb kolibri abból tud majd inni, amíg a fukar agresszor védelmezi "saját" etetőjét. De nem! Ez a madár egész idejét azzal töltötte, hogy ide-oda repdesett a két etető között, elriasztva madarak tucatjait. Sem ő, sem pedig a többi madár egy csöpp táplálékhoz sem jutott.

Milyen kis kapzsi ez a kolibri - gondoltam. Kár, hogy nem hiszi el, hogy újratöltöm az etetőt, amint a nektár elfogy belőle.

Rá kellett jönnöm, hogy sokszor hasonlítunk mi is erre a madárra, mikor hiányzik belőlünk a bizalom. Isten az akarja, hogy osszuk meg másokkal is az ajándékait. Isten mindig újratölti készleteinket, éppen úgy, ahogyan én is mindig feltöltöm a kolibrik etetőjét. De amikor megpróbáljuk védelmezni és felhalmozni kincseinket, mindannyian éhesek maradunk.

Imádság: Urunk, köszönjük nagylelkűségedet. Segíts megosztatnunk szeretetünket, időnket és anyagi javainkat a körülöttünk élőkkel. Jézus nevében kérünk. Ámen.

Ha nagylelkűen adakozunk, Isten gyermekei soha sem lesznek éhesen.
Jo Len Everhart (Idaho, USA)

http://csendespercek.hu


Oswald Chambers: KIRE NÉZEK?

"Térjetek énhozzám, hogy megtartassatok..." (Ézs 45,22).

Elvárjuk, hogy Isten jöjjön hozzánk áldásaival és szabadítson meg? Ő ezt mondja: "Térjetek meg hozzám, hogy megtartassatok." Istenre összpontosítani magunkat nagyon nehéz és éppen áldásai teszik ezt nehézzé. A bajok majdnem mindig Isten felé fordítják a szemünket, de ha áld, hajlandók vagyunk másfelé tekintgetni. A Hegyi Beszéd is arra tanít, hogy "szűkítsd le érdeklődési körödet annyira, hogy egész gondolkozásod, szíved és tested is Jézus Krisztusra összpontosuljon."

Sokan elgondoljuk elméletben, milyennek kell lennie a keresztyénnek, de ha más szentek életét figyeljük, ez megakadályozza, hogy Istenre összpontosítsunk. Ez az út nem elég egyszerű ahhoz, hogy rajta az üdvösségbe jussunk. "Térjetek énhozzám és megtartattok", nem pedig: "meg fogtok tartatni". Ha Őreá összpontosítjuk magunkat, megtaláljuk az igazit, amit keresünk. Elfogultak és bosszúsak vagyunk Istennel szemben, pedig Ő folyvást hív: "Térjetek hozzám és megtartattok!" Nehézségeink és okoskodásaink, hogy pl. mit is csináljunk a jövő nyáron vagy holnap: mind-mind eltűnnek, mihelyt Őrá tekintünk.

Szedd össze magad és nézz Istenre! Őreá építsd reménységedet! Nem baj, ha száz meg egy dolog sürget is, zárd ki őket határozottan és nézz fel Őreá. "Térjetek hozzám" és a rátekintés pillanatában tied a váltság, a megoldás.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Rólam van szó - Pintér Béla with lyrics

50-es ZSOLTÁR.

Az Ószövetségi kijelentésekről.

A hívőket ne zavarja meg mások hitetlensége és engedetlensége. Legyenek biztosak abban, hogy jól hisznek, ők Isten saját népe és rájuk érvényes mindaz, amit Isten az ószövetségben Izraelnek kijelentett. Ők a választott nemzetség (1 Pét. 2,9-10) /Jubileumi kommentár/




A törvényről

 „Mi volt tehát a törvény célja? Később adatott az ígéret mellé, hogy feltárja és közzétegye, közszemlére tegye az embereknek az ő bűneiket, a törvényszegések és bűnök miatt (hogy még jobban tudatosítsa bennük a bűntudat érzését/bűn-tudatosságot), mely Isten szándéka szerint a Mag (az Elsőszülött, az Örökös) megérkeztéig hatályos volt, Akinek és Akivel kapcsolatosan az ígéret tétetett.

A törvény összerendezése, meghatározása és elrendelése angyalok közreműködésével valósult meg; és egy emberi közbenjáró keze által adatott át (az embereknek), Mózes által, aki közvetítő személy volt Isten és ember között” (Gal. 3,19 Amplified fordítás)


Dr-Kováts György: MI MARAD MEG?

1Kor 13,13. "Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három, ezek közül pedig legnagyobb: a szeretet."

Az emberek – józanabb pillanataikban – sokszor gondolnak rá: mi marad meg? Mi marad meg ebből az egészből, amit teszek? Amiért befektetek, amiért „szenvedek”, amit remélek. És néha egészen reménytelen állapotokba tudnak belesüllyedni. Hiszen az életük arról szól, hogy rohanni kell, tenni, erőlködni, csupán a megélhetésérét, azért, hogy életük egy-egy időszakát „túléljék” – iskolát, munkahelykeresést, lakásszükséget, autót, gyereknevelést, gyerekek beiskolázását, utána az ő kialakuló életüket, majd a betegségeket, és mindent, mindent, amivel találkoznak. Ennél persze még sokkal kacifántosabb helyzeteket is, sokszor kapcsolati konfliktusokat, katasztrófákat, érvényesülési válsághelyzeteket, elvesztett értékeket, kincseket, ingatlanokat és megbecsülést is ki kell bírniuk.

Mindez rengeteg izgalmat, feszültséget, aggódást, félelmet vált ki belőlük. Sok-sok lelki terhet, ami viszi erőiket, rabolja fiatalságukat, emészti őket, és egyre csüggedtebbé, kilátástalanabbá, reményt vesztettebbé teszi őket. A végén megöregedve, sok keserű tapasztalattal a szívükben, elfáradva, kihasználtan és kiégetten veszik észre, hogy magukra maradtak, és nincs tovább. Ennyi (volt) az élet?

Nem.
A válaszom egyértelműen: nem! Az élet nem ennyi.
Fekete Istvánnal: „A szeretet az élet.”
De ennél még sokkal gazdagabban, Isten Igéjével: „Most azért MEGMARAD a hit, remény, szeretet, e három. Ezek közül pedig legnagyobb, a szeretet.” Ez az én válaszom. Van, ami megmarad. Van maradandó az életben, és ha ezt felfedezed, onnantól kezdve „jól tudod élni” az életedet, bármelyik szakaszában, bármilyen nehézségek – vagy éppen áldások – között vagy. Akarod ezt? Mert Isten Igéje erre hív most téged.




Irma Nyári


Ez az a nap!

Ha meg akarod tanulni, hogy miként szeress másokat, ahhoz először meg kell értened és át kell érezned, hogy mennyire nagyon szeret Isten. (Napi remény)


HAMAROSAN !! Guti Tünde - Bűnöm mind.... ( 2.lemez )